abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 17 april 2010 @ 22:20:33 #101
64262 DJRandall
zijn vrouw!
pi_80431326
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 08:07 schreef ymme het volgende:
DJRandall, hoe is het vanacht verder gegaan?
Hopelijk 'kramploos" voor jullie maar vooral ook voor de kleine..
Krampjes zijn stom
Vannacht ging onverwacht erg goed, hij werd om 7.15 uur wakker. Daarna geslapen tot 11.30 uur. Hij had iets in te halen dus. Hele dag gezellig geweest, 's middags in de Efteling in de wagen geslapen.
Vanavond weer drama! Net in bed gelegd en hij slaapt meteen.
Ik snap er niets meer van! Maar goed, hij slaapt.....en ik ben nog steeds verliefd
Vandaag niets van de Efteling gezien, kon mijn ogen niet uit de kinderwagen houden....

Vlindur: Je mag echt ontzettend trots op jezelf zijn. 4 maanden is niet niets, goed gedaan hoor!

Inca: klinkt echt als sprongetje ja....
pi_80432370
Oh wat zonde dat je niks van de Efteling gezien hebt, ook nergens in geweest? Wij hadden Wolf meegenomen in de oldtimers,Indische Waterlelies,Carnaval Festival en Droomvlucht. Vond ie geweldig!

Wolf kan ineens weer meer, zo leuk! Hoofd optillen als hij in de wipper zit doet hij nou heel veel, en op de arm laat hij ook merken door zich op te trekken dat hij niet liggend meer wil, maar hij wil dat ik hem rechtop zet zodat hij alles kan zien hij ''zit'' dus veel op schoot en zn hoofd wiebelt dan ook al niet meer zo.
En als ik hem optrek tot staan op mijn schoot vindt hij ook eindeloos prachtig
ik ben verliefd
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  zaterdag 17 april 2010 @ 23:36:02 #103
64262 DJRandall
zijn vrouw!
pi_80433505
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 22:56 schreef Poppejans het volgende:
Oh wat zonde dat je niks van de Efteling gezien hebt, ook nergens in geweest? Wij hadden Wolf meegenomen in de oldtimers,Indische Waterlelies,Carnaval Festival en Droomvlucht. Vond ie geweldig!
, maar Lucas is ook pas 9 weken, dus hij had genoeg indrukken. Bovendien hebben we een abonnement genomen, dus nog genoeg kansen...
quote:
Wolf kan ineens weer meer, zo leuk! Hoofd optillen als hij in de wipper zit doet hij nou heel veel, en op de arm laat hij ook merken door zich op te trekken dat hij niet liggend meer wil, maar hij wil dat ik hem rechtop zet zodat hij alles kan zien hij ''zit'' dus veel op schoot en zn hoofd wiebelt dan ook al niet meer zo.
En als ik hem optrek tot staan op mijn schoot vindt hij ook eindeloos prachtig
ik ben verliefd
Leuk!
  zondag 18 april 2010 @ 07:35:46 #104
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_80437375
goedemorgen!

dus Wolf heeft een sprongetje gemaakt??? Evie vindt liggen ook maar stom... die wordt ook gewoon boos als je dr teveel plat legt... ze wil rondkijken, alles zien en alles in zich opnemen.., Klein nieuwsgierig meisje!
maar het is idd errrrg leuk om te zien.

jeuj voor doorslapen van Lucas.

@Vlindur; dat afbouwen moet je ook een beetje geleidelijk doen toch? of kolf je tussendoor nog wat om extreme stuwing te voorkomen? (kijk uit voor borstontsteking hoor ).

allemaal alvast een hele fijne zondag!
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_80437604
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 21:43 schreef Incantrix het volgende:
NU, wat wil je erover weten? Ik ben nu twee keer geweest met Stef En wat zijn de tegens mbt babyzwemmen dan?
Mijn vraag is inderdaad wat algemeen! Ik heb ergens op internet gelezen dat het sommigen het afraden ivm grotere kans op oorontsteking en exceem oa. Het lijkt mij namelijk heel erg leuk om te doen.
Wat is jou ervaring dan Incantrix? Vond Stef het leuk?
  zondag 18 april 2010 @ 09:04:04 #106
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_80437822
Goodmornings! Alles goed deze zondag?

BJ, jij ook een fijne zondag hoor! Gaat het alweer beter met je?

DJ, fijn dat Lucas beter heeft geslapen, hij zal het nodig hebben gehad.. Die krampjes zijn volgens mij enórm vermoeiend voor die kleintjes, na een 'sessie' was Stef altijd helemaal in coma.

Poppejans, wat leuk! Wolf gaat echt hard ook!
quote:
Op zondag 18 april 2010 08:43 schreef NieuweUser het volgende:

[..]

Mijn vraag is inderdaad wat algemeen! Ik heb ergens op internet gelezen dat het sommigen het afraden ivm grotere kans op oorontsteking en exceem oa. Het lijkt mij namelijk heel erg leuk om te doen.
Wat is jou ervaring dan Incantrix? Vond Stef het leuk?
Ah, ja, dat heb ik ook wel eens horen vallen. Ik ben tot nu toe in een zwembad geweest dat nauwelijks chloor gebruikt (een zoutwaterbad) en aan zijn huidje heb ik eigenlijk niks gemerkt. Ook van zijn oren heeft hij verder geen last gehad voor zover ik na kan gaan en hij vind het volgens mij wel erg leuk De eerste keer was echt heel schattig, het water is natuurlijk kouder als een badje en er waren ook allemaal rare geluiden, dus toen ik het water voor het eerst inliep kroop hij half in me Wel lief dat hij zich dus ook wel beschermd voelde volgens mij, want hij heeft er verder geen kik om gegeven en heeft uiteindelijk de 'les' helemaal meegedaan zonder één keer huilen (zelfs het onder water-gedeelte: ik vond het doodeng, maar hij vond het helemaal ok ). De tweede keer was het héél duidelijk dat hij al wist wat het was: we gingen het water in en hij begon zelfs een beetje mee te spartelen met zijn beentjes en armpjes, dat was ook heel schattig Bij de les heeft hij ook zitten lachen echt, en wat Stef echt heel leuk vind is dat hij dan naar andere kindjes kan kijken. Dat je een verhoogde kans hebt op eczeem en oorontsteking is enerzijds wel iets om even over na te denken inderdaad, maar anderszijds denk ik dat je ook een grotere kans hebt op allerlei dingen als je je kind bij de opvang brengt, en dat doe je uiteindelijk ook.. Wij vinden het in elk geval erg leuk en zullen er wel mee doorgaan

Overigens moet Stef eens in de twee weken op woensdagochtend naar de fysio, dus we zwemmen nu eens in de twee weken. Dat scheelt misschien ook..
3!
  zondag 18 april 2010 @ 09:13:12 #107
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_80437937
Hier gaat alles op het moment nog steeds z'n gangetje!
Mevrouwtje groeit als kool en oefent driftig met haar neusbril.
Ze krijgt nu 24x10 milliliter voeding en kan dat prima aan.

Overdag wordt ze nu schuin omhoog gelegd op een voedingskussen. Ze is nu 37 weken en heeft besloten dat suf in je bedje iets is voor kleine baby'tjes en niet voor haar!
Ze ligt er nu echt als een prinsesje om zich heen te kijken.
A grand adventure has begun.
pi_80438018
Klinkt goed Keshet
Vanaf nu is ze officieel geboren? Of over 3 weken?
  zondag 18 april 2010 @ 09:21:42 #109
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_80438045
Over drie weekjes! Gisteren was ze 37 weken.

Ik mag nu thuis bevallen.
A grand adventure has begun.
pi_80438128
quote:
Op zondag 18 april 2010 09:04 schreef Incantrix het volgende:
Ah, ja, dat heb ik ook wel eens horen vallen. Ik ben tot nu toe in een zwembad geweest dat nauwelijks chloor gebruikt (een zoutwaterbad) en aan zijn huidje heb ik eigenlijk niks gemerkt. Ook van zijn oren heeft hij verder geen last gehad voor zover ik na kan gaan en hij vind het volgens mij wel erg leuk De eerste keer was echt heel schattig, het water is natuurlijk kouder als een badje en er waren ook allemaal rare geluiden, dus toen ik het water voor het eerst inliep kroop hij half in me Wel lief dat hij zich dus ook wel beschermd voelde volgens mij, want hij heeft er verder geen kik om gegeven en heeft uiteindelijk de 'les' helemaal meegedaan zonder één keer huilen (zelfs het onder water-gedeelte: ik vond het doodeng, maar hij vond het helemaal ok ). De tweede keer was het héél duidelijk dat hij al wist wat het was: we gingen het water in en hij begon zelfs een beetje mee te spartelen met zijn beentjes en armpjes, dat was ook heel schattig Bij de les heeft hij ook zitten lachen echt, en wat Stef echt heel leuk vind is dat hij dan naar andere kindjes kan kijken. Dat je een verhoogde kans hebt op eczeem en oorontsteking is enerzijds wel iets om even over na te denken inderdaad, maar anderszijds denk ik dat je ook een grotere kans hebt op allerlei dingen als je je kind bij de opvang brengt, en dat doe je uiteindelijk ook.. Wij vinden het in elk geval erg leuk en zullen er wel mee doorgaan

Overigens moet Stef eens in de twee weken op woensdagochtend naar de fysio, dus we zwemmen nu eens in de twee weken. Dat scheelt misschien ook..
Bedankt voor je antwoord! Ik denk dat ik het maar eens gewoon ga proberen!

Keshet, wat super dat het zo goed met je meisje gaat! En raar he, dat je nu anders nog steeds zwanger zou zijn!
  zondag 18 april 2010 @ 09:42:53 #111
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_80438376
Jaja keshet. Je hebt dus meldplicht
en graag met meer van zulke fijne berichten.

Bericht over zwemmen post ik straks wel vanaf mijn pc
pi_80439363
quote:
Op zondag 18 april 2010 09:21 schreef Keshet het volgende:

Fijn dat het zo goed gaat!

Oh, Inca, wat klinkt dat zwemmen lief en leuk Misschien is het voor ons ook wel wat

Vanochtend Rienk weer aangelegd. Na de grote honger was het weer drama zoals vanouds.. Rond 10:00 en rond 19:00 wil ik nog borst geven, verder gaan we op kv.. Zonet wat gekolfd omdat het pijnlijk werd en ik heb gekeken hoe ik het beste kan afbouwen, maar ik heb er echt geen in in om er weken over te doen. Dus dan maar zo. We zien wel hoe het loopt..

Bedankt allemaal, jullie zijn lief
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_80441773
Bleh Vlindur.... Vervelend dat het zo gaat, maar ik vind dat je het wel goed aanpakt
Als je pijnlijk straal negeert duurt stuwing ongeveer een dag of 5
pi_80442757
Vlindur, wat fijn dat Rienk nu uit de fles drinkt zodat je deze keuze hebt kunnen maken. Dat zal vast een opluchting zijn.

Ik herken het erg wat je schrijft. Ivan deed toen hij 3 maanden oud was heel moeilijk aan de borst en tijdens het afbouwen was het drinken echt een drama. Ik heb met tranen in m'n ogen gezeten omdat ik hem graag de ergste stuwing weg wilde laten drinken (kolven lukte slecht) en hij maar bleef overstrekken. Heel frustrerend.

Uit een flesje dronk Ivan meteen heel goed, maar ik moet bekennen dat ik vind dat hij nog steeds best lastig drinkt. Hij is erg gauw afgeleid en blijft zijn hoofd maar wegdraaien, ook als ik in een prikkel-arme omgeving ga zitten. Het is met een flesje niet zo'n groot probleem omdat ik de fles met hem meedraai, maar aan de borst zou het een ramp zijn geweest; het duurt nu al 2 maanden.

Over afbouwen: ik heb telkens alleen de ergste stuwing weggekolft weg laten drinken (het laatste waar ik trek in had was een borstontsteking). Eerst moest ik nog een paar voedingen per dag afkolven laten drinken, maar al gauw hoefde dat nog maar 2x per dag en zaten er zelfs ineens een paar dagen tussen. Na een week was mijn productie bijna geheel afgenomen, en na 2 weken had ik helemaal geen melk meer.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_80443065
Wat klinkt Teigetje al groot Keshet

Oh Vlindur rot hoor. Hopelijk ben je snel van die pijnlijke stuwing verlost en gaat Rienk heel goed uit de fles drinken.

Claudia, Niels doet dat ook nog steeds en dan drinkt hij niet genoeg om het later of 's nachts weer in te halen Het lijkt dan wel net of hij klaar is met drinken, hij gooit zich boos achterover. Het is wel wat minder geworden, rond de 4 maanden was het het ergst.

Hij ligt nu op zijn rug in bed en ik geloof dat hij eindleijk in slaap valt (half uur nadat ik hem erin gelegd heb) we gaan oefenen zodat hij 's nachts op zijn rug in zijn eigen bed kan slapen ( vindt het niet zo leuk meer dat hij in de co-sleeper slaapt).
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_80443195
En wat vind jij ervan om hem 's nachts naar zijn eigen kamer te verhuizen?

Ik vind het super van je dat je nog steeds borstvoeding geeft! Ik weet nog goed hoe die beginperiode voor jullie was. En ik hoor je er nooit over klagen.
pi_80443287
Hmm, ik vind het moeilijk afscheid nemen Hij is dan ineens zo groot... Maar ik heb hier wel gelezen dat veel kindjes beter doorslapen in hun eigen kamer. Mijn voorwaarde is dat hij goed slaapt op zijn rug, want ik vind het eng als hij de hele nacht op zijn buik in een andere kamer ligt. Misschien dat ik hem na de nachtvoeding dan wel weer naast me neerleg, goed compromis toch.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_80443543
Je merkt vanzelf wel hoe het gaat. Ik ben op aanraden van Sorbootje Ivan op zijn eigen kamer gaan leggen en hij sliep al meteen veel beter. In het begin vond ik het heel moeilijk, en ik heb nog steeds wel eens dat ik me afvraag wat hij aan het doen is daar. Vannacht werd hij bijvoorbeeld even wakker en viel hij zelf weer in slaap, en ik ben dan toch opgelucht als ik hem 's ochtends weer hoor.

Er staat tegenover dat hij heel blij is met zijn eigen kamertje en hij me 's ochtends met een grote grijns onthaalt. Dat vind ik wel weer heel fantastisch, dat hij zo tevreden is met zijn eigen plekje.

Wij gaan binnenkort experimenteren met 's nachts zonder Puckababy slapen. Het inslapen gaat nu bijna altijd goed. Het lukt hem alleen niet overdag om weer in slaap te vallen als hij wakker wordt. Ik ben benieuwd of hem dat 's nachts wel lukt. We durven het nu nog niet helemaal aan omdat ik het druk heb op het werk, maar ik denk dat we er in mei mee aan de slag gaan (of anders begin juni tijdens onze vakantie in Zuid-Frankrijk).

En hij heeft nog steeds nare tandjespoep en luieruitslag. Gister had hij ineens heel rode, droge wangen.
pi_80443645
quote:
Op zondag 18 april 2010 13:32 schreef Claudia_x het volgende:
Je merkt vanzelf wel hoe het gaat. Ik ben op aanraden van Sorbootje Ivan op zijn eigen kamer gaan leggen en hij sliep al meteen veel beter. In het begin vond ik het heel moeilijk, en ik heb nog steeds wel eens dat ik me afvraag wat hij aan het doen is daar. Vannacht werd hij bijvoorbeeld even wakker en viel hij zelf weer in slaap, en ik ben dan toch opgelucht als ik hem 's ochtends weer hoor.

Er staat tegenover dat hij heel blij is met zijn eigen kamertje en hij me 's ochtends met een grote grijns onthaalt. Dat vind ik wel weer heel fantastisch, dat hij zo tevreden is met zijn eigen plekje.

Wij gaan binnenkort experimenteren met 's nachts zonder Puckababy slapen. Het inslapen gaat nu bijna altijd goed. Het lukt hem alleen niet overdag om weer in slaap te vallen als hij wakker wordt. Ik ben benieuwd of hem dat 's nachts wel lukt. We durven het nu nog niet helemaal aan omdat ik het druk heb op het werk, maar ik denk dat we er in mei mee aan de slag gaan (of anders begin juni tijdens onze vakantie in Zuid-Frankrijk).

En hij heeft nog steeds nare tandjespoep en luieruitslag. Gister had hij ineens heel rode, droge wangen.
Ohh wat zielig van die tandjespoep en uitslag ruikt het ook heel zuur? Niels heeft nog steeds diarree maar het ruikt niet anders dan anders, misschien dan toch een virusje.
Ik denk dat het 's nachts wel eens een stuk beter zou kunnen gaan met doorslapen dan overdag, bij Niels gaat dat ook makkelijker tenminste.
pi_80443926
Twink: die nachtvoeding duurt vast niet eeuwig, dus het lijkt me een prima oplossing.
pi_80443982
quote:
Op zondag 18 april 2010 13:47 schreef freecell het volgende:
Twink: die nachtvoeding duurt vast niet eeuwig, dus het lijkt me een prima oplossing.
Voor hij 18 is zal hij er wel mee gestopt zijn toch
pi_80444095
quote:
Op zondag 18 april 2010 09:21 schreef Keshet het volgende:

Vergeet je bed niet op klossen te zetten dan
Fijn dat het zo goed gaat met Teigetje! Heeft ze nog eens live gedronken?

Twinkly succes met de overstap. Ik vind het knap dat je het aandurft, zei van de week nog tegen vriend dat ze waarschijnlijk bij ons blijft slapen totdat ze zelf om een eigen kamer vraagt
pi_80444397
quote:
Op zondag 18 april 2010 13:53 schreef WupWup het volgende:

[..]

Vergeet je bed niet op klossen te zetten dan

Meh, eigenlijk hoop ik dat de overstap lang duurt, stapje voor stapje is het beste toch Afscheid nemen...
  zondag 18 april 2010 @ 14:23:40 #124
61183 leonieke
Dan toch?
pi_80444861
Als ik dit zo lees, ben ik al blij dat we na een paar nachten in de zetel te slapen met Thomas in zijn park we onmiddellijk de stap hebben gezet om hem in zijn bedje te leggen. Ik denk dat uitstel het alleen maar moeilijker maakt.
pi_80445393
quote:
Op zondag 18 april 2010 14:23 schreef leonieke het volgende:
Ik denk dat uitstel het alleen maar moeilijker maakt.
Dat hoeft niet zo te zijn. Ik had er niet aan moeten denken om hem meteen ver weg te leggen en ik vond het een dierbare tijd, dat hij naast me lag in de co-sleeper.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')