quote:Op zaterdag 17 april 2010 22:56 schreef Poppejans het volgende:
Oh wat zonde dat je niks van de Efteling gezien hebt, ook nergens in geweest? Wij hadden Wolf meegenomen in de oldtimers,Indische Waterlelies,Carnaval Festival en Droomvlucht. Vond ie geweldig!
Leuk!quote:Wolf kan ineens weer meer, zo leuk! Hoofd optillen als hij in de wipper zit doet hij nou heel veel, en op de arm laat hij ook merken door zich op te trekken dat hij niet liggend meer wil, maar hij wil dat ik hem rechtop zet zodat hij alles kan zienhij ''zit'' dus veel op schoot en zn hoofd wiebelt dan ook al niet meer zo.
En als ik hem optrek tot staan op mijn schoot vindt hij ook eindeloos prachtig
ik ben verliefd![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Mijn vraag is inderdaad wat algemeen!quote:Op zaterdag 17 april 2010 21:43 schreef Incantrix het volgende:
NU, wat wil je erover weten? Ik ben nu twee keer geweest met StefEn wat zijn de tegens mbt babyzwemmen dan?
Ah, ja, dat heb ik ook wel eens horen vallen. Ik ben tot nu toe in een zwembad geweest dat nauwelijks chloor gebruikt (een zoutwaterbad) en aan zijn huidje heb ik eigenlijk niks gemerkt. Ook van zijn oren heeft hij verder geen last gehad voor zover ik na kan gaan en hij vind het volgens mij wel erg leukquote:Op zondag 18 april 2010 08:43 schreef NieuweUser het volgende:
[..]
Mijn vraag is inderdaad wat algemeen!Ik heb ergens op internet gelezen dat het sommigen het afraden ivm grotere kans op oorontsteking en exceem oa. Het lijkt mij namelijk heel erg leuk om te doen.
Wat is jou ervaring dan Incantrix? Vond Stef het leuk?
Bedankt voor je antwoord!quote:Op zondag 18 april 2010 09:04 schreef Incantrix het volgende:
Ah, ja, dat heb ik ook wel eens horen vallen. Ik ben tot nu toe in een zwembad geweest dat nauwelijks chloor gebruikt (een zoutwaterbad) en aan zijn huidje heb ik eigenlijk niks gemerkt. Ook van zijn oren heeft hij verder geen last gehad voor zover ik na kan gaan en hij vind het volgens mij wel erg leukDe eerste keer was echt heel schattig, het water is natuurlijk kouder als een badje en er waren ook allemaal rare geluiden, dus toen ik het water voor het eerst inliep kroop hij half in me
Wel lief dat hij zich dus ook wel beschermd voelde volgens mij, want hij heeft er verder geen kik om gegeven en heeft uiteindelijk de 'les' helemaal meegedaan zonder één keer huilen (zelfs het onder water-gedeelte: ik vond het doodeng, maar hij vond het helemaal ok
). De tweede keer was het héél duidelijk dat hij al wist wat het was: we gingen het water in en hij begon zelfs een beetje mee te spartelen met zijn beentjes en armpjes, dat was ook heel schattig
Bij de les heeft hij ook zitten lachen echt, en wat Stef echt heel leuk vind is dat hij dan naar andere kindjes kan kijken. Dat je een verhoogde kans hebt op eczeem en oorontsteking is enerzijds wel iets om even over na te denken inderdaad, maar anderszijds denk ik dat je ook een grotere kans hebt op allerlei dingen als je je kind bij de opvang brengt, en dat doe je uiteindelijk ook.. Wij vinden het in elk geval erg leuk en zullen er wel mee doorgaan
Overigens moet Stef eens in de twee weken op woensdagochtend naar de fysio, dus we zwemmen nu eens in de twee weken. Dat scheelt misschien ook..
Fijn dat het zo goed gaat!quote:Op zondag 18 april 2010 09:21 schreef Keshet het volgende:
Over drie weekjes! Gisteren was ze 37 weken.
Ik mag nu thuis bevallen.
Ohh wat zielig van die tandjespoep en uitslagquote:Op zondag 18 april 2010 13:32 schreef Claudia_x het volgende:
Je merkt vanzelf wel hoe het gaat. Ik ben op aanraden van Sorbootje Ivan op zijn eigen kamer gaan leggen en hij sliep al meteen veel beter. In het begin vond ik het heel moeilijk, en ik heb nog steeds wel eens dat ik me afvraag wat hij aan het doen is daar. Vannacht werd hij bijvoorbeeld even wakker en viel hij zelf weer in slaap, en ik ben dan toch opgelucht als ik hem 's ochtends weer hoor.
Er staat tegenover dat hij heel blij is met zijn eigen kamertje en hij me 's ochtends met een grote grijns onthaalt. Dat vind ik wel weer heel fantastisch, dat hij zo tevreden is met zijn eigen plekje.
Wij gaan binnenkort experimenteren met 's nachts zonder Puckababy slapen. Het inslapen gaat nu bijna altijd goed. Het lukt hem alleen niet overdag om weer in slaap te vallen als hij wakker wordt. Ik ben benieuwd of hem dat 's nachts wel lukt. We durven het nu nog niet helemaal aan omdat ik het druk heb op het werk, maar ik denk dat we er in mei mee aan de slag gaan (of anders begin juni tijdens onze vakantie in Zuid-Frankrijk).
En hij heeft nog steeds nare tandjespoep en luieruitslag.Gister had hij ineens heel rode, droge wangen.
Voor hij 18 is zal hij er wel mee gestopt zijn tochquote:Op zondag 18 april 2010 13:47 schreef freecell het volgende:
Twink: die nachtvoeding duurt vast niet eeuwig, dus het lijkt me een prima oplossing.
quote:Op zondag 18 april 2010 09:21 schreef Keshet het volgende:
Over drie weekjes! Gisteren was ze 37 weken.
Ik mag nu thuis bevallen.
quote:Op zondag 18 april 2010 13:53 schreef WupWup het volgende:
[..]
Vergeet je bed niet op klossen te zetten dan
Dat hoeft niet zo te zijn. Ik had er niet aan moeten denken om hem meteen ver weg te leggen en ik vond het een dierbare tijd, dat hij naast me lag in de co-sleeper.quote:Op zondag 18 april 2010 14:23 schreef leonieke het volgende:
Ik denk dat uitstel het alleen maar moeilijker maakt.
Het lijkt me heel dierbaar jaquote:Op zondag 18 april 2010 14:43 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat hoeft niet zo te zijn. Ik had er niet aan moeten denken om hem meteen ver weg te leggen en ik vond het een dierbare tijd, dat hij naast me lag in de co-sleeper.
Thomas slaapt heel goed in zijn bedje als we er hem in leggen, behalve na een nacht/ochtendvoeding (terwijl we hem pas in bed leggen na de voeding van 23u). Dan moet hij altijd op onze borst in slaap vallen en ligt hij tussen ons in bed. Ik vraag me nog steeds af waarom hij na een voeding niet meer in zijn bed wil (toch niet als hij nog wakker is). Leggen we hem er al slapend in, dan ligt hij daar goed, ook als hij na een half uurtje ofzo opnieuw wakker wordt. Raar mannetjequote:Op zondag 18 april 2010 14:51 schreef amaranta het volgende:
Wij hebben ook zes weken gestunteld met Fabina in ons bed. HIj sliep erg slecht. Of bij ons op de borst, en dan nog erg slecht en wij lagen ook wakker.
Vanaf het moment dat we hem in zn eigen bed zijn gaan leggen had hij meer rust, en wij. Nu gaat het steeds beter, hij wordt wel wakker 's nachts, maar krijgt pas tegen 5-6 de borst en dat gaat erg goed. Hij slaapt heerlijk in zn eigen bedje. En we merken dat hij echt ontspant daar. Wat dus niet het geval was toen hij tussen ons in sliep.
Wij hebben nog best lang Ivan in onze armen gehad na de vroege avondvoeding, zelfs toen ik alweer aan het werk ging. Ik vond dat heel fijn want zo kon ik nog even van mijn kleine baby genieten als ik uit mijn werk kwam. Op een bepaald moment merkte ik dat hij eraan toe was om ook op dat moment in zijn bed te slapen, en ik was er ook wel aan toe. We hebben het geprobeerd, het ging goed en sindsdien is 19:00 uur zijn vast bedtijd geworden. Dat is eigenlijk helemaal vanzelf gegaan zonder dat we er echt over na hebben gedacht.quote:Op zondag 18 april 2010 14:55 schreef leonieke het volgende:
[..]
Thomas slaapt heel goed in zijn bedje als we er hem in leggen, behalve na een nacht/ochtendvoeding (terwijl we hem pas in bed leggen na de voeding van 23u). Dan moet hij altijd op onze borst in slaap vallen en ligt hij tussen ons in bed. Ik vraag me nog steeds af waarom hij na een voeding niet meer in zijn bed wil (toch niet als hij nog wakker is). Leggen we hem er al slapend in, dan ligt hij daar goed, ook als hij na een half uurtje ofzo opnieuw wakker wordt. Raar mannetje![]()
Ik vind het juist heel erg fijn om Niels zo dicht bij mij te hebben en voor hem was het op dat moment ook het bestequote:Op zondag 18 april 2010 14:23 schreef leonieke het volgende:
Als ik dit zo lees, ben ik al blij dat we na een paar nachten in de zetel te slapen met Thomas in zijn park we onmiddellijk de stap hebben gezet om hem in zijn bedje te leggen. Ik denk dat uitstel het alleen maar moeilijker maakt.
quote:Op zondag 18 april 2010 20:26 schreef WupWup het volgende:
Ervanuit gaande dat Mart gezond is: natuurlijk kan hij naar buiten! Goed blijven opletten dat het niet te koud is door de wind en niet te warm in de zon, goed insmeren en een zonnehoedje op. Een jas zou ik zeker niet doen in dit weer (maar dan heb ik ook een gewatteerde winterjas als referentiekader).
Ik vind de co-sleeper ook heerlijk, zou voorlopig niet anders willen. Zo werd ik gisterochtend wakker gemaakt door een handje wat m'n gezicht aan het aftasten was en zodra ik m'n ogen opendeed begon ze te lachen en te kletsenM'n vriend wil eerdaags nieuw hout gaan halen om een grotere co-sleeper te maken, zodat 'ie weer even meekan. En dan te bedenken dat er nog een (grote) wieg en ledikant werkeloos staan te zijn. Hadden we dat maar bedacht in de zwangerschap
ik had nog een edit voor je aan m'n post geplaktquote:Op zondag 18 april 2010 20:29 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Als het aan mij lag
![]()
Hier wordt ik 's morgens ook gewekt met opgewekt gebabbel een enorme big smile en een handje dat zich uitstrekt naar mijn gezicht![]()
![]()
Lekker uitrusten jij!quote:Op zondag 18 april 2010 21:02 schreef leonieke het volgende:
Ik bedoelde het trouwens niet als kritiek dat jullie baby nog bij jullie slaapt hoor. Het "uitstel maakt het moeilijker" was voor mezelf bedoeld: ik zou het echt moeilijk gevonden hebben om hem in zijn bedje te laten slapen als we hem nog langer (4 nachten in het ziekenhuis + nog een aantal dagen thuis) bij ons hadden gehouden. Ik had nu al een krop in mijn keel toen hij de eerste nacht in zijn bedje moest slapen.
Hier hebben we echt een uitrust/genietdagje achter de rug. Geen bezoek, nergens naartoe geweest, gewoon wij met z'n drietjes lekker thuisHet is vandaag de laatste dag van mijn man zijn vakantie en we wilden het lekker rustig aan doen. Gisteren was een heel drukke dag (in de namiddag mijn zus met haar twee zoontjes op bezoek) en 's avonds nog kraamvisite.
Wat jammer dat er weer een aantal kindjes een regeldagje achter de rug hebben. Ik kan het zelf eigenlijk niet goed inschatten wanneer het nu een regeldag is. Thomas heeft wel weer veel last van krampjesHopelijk wordt het toch een beetje een rustige nacht.
Dat uitrusten is wel goed gelukt. Ik heb nog samen met Thomas liggen dutten in de zetelquote:Op zondag 18 april 2010 21:11 schreef freecell het volgende:
[..]
Lekker uitrusten jij!
Wij hebben Florian meteen in een co-sleeper gedaan, júist omdat het moeilijk is om hem alleen te laten slapen, waarom zou ik dat doen als het tegen mijn gevoel ingaat?![]()
En ook omdat we er dan niet uit hoeven bij krampjes, speentjes-verlies en 'wakker en wil even een aai' situaties
Dat ja, ik zie er ook best tegenop om er straks uit te moetenquote:Op zondag 18 april 2010 21:11 schreef freecell het volgende:
Wij hebben Florian meteen in een co-sleeper gedaan, júist omdat het moeilijk is om hem alleen te laten slapen, waarom zou ik dat doen als het tegen mijn gevoel ingaat?![]()
En ook omdat we er dan niet uit hoeven bij krampjes, speentjes-verlies en 'wakker en wil even een aai' situaties
quote:Op maandag 19 april 2010 08:23 schreef freecell het volgende:
krijsbaby
Alleen stil te krijgen in de draagdoekDat zijn we niet gewend!
Dat is wel lekker jaquote:Op maandag 19 april 2010 08:33 schreef happyme28 het volgende:
[..]
Gelukkig is hij wel stil in de doek
lol, hij gaat een heavy metal band voor baby's oprichtenquote:Op maandag 19 april 2010 09:58 schreef amaranta het volgende:
Hier ook wat nieuws, na het eten gaat hij grunten ofzo. Hij heeft vanmorgen 3 kwartier liggenn grunten in bed, en nu ligt hij te grunten in de box.
Wel grappig, hij is gewoon bewust aan zn woorden van zn eigen stem/geluid.
Maar Niels die heeft gewoon zn aandacht gevestigd op al kunnen zittenquote:Op maandag 19 april 2010 09:55 schreef Twinkly het volgende:
Arme Leah nog steeds ziekKnap maar snel weer op meisje
![]()
He bah Vlindur! Snel weer beter worden!! Slapen helpt vast![]()
Wolfje!!!!Wat knap!!!
Haha hij kijkt echt zo
waarom is mama zo enthousiast? Nou ja ik doe het nog maar een keer
Dat pyjamaatje <3 Niels rolt nog steeds niet maar hij kan het waarschijnlijk wel, heeft er gewoon geen zin in.
We hebben gisteren alle slaapjes op zijn rug geprobeerd maar hij sliep vrijwel niet, 's avonds heeft mijn man hem maar weer op zijn buik gelegd want hij was echt zielig zo oververmoeid was hij. En net kon hij weer niet slapen en heb ik hem toch maar weer op zijn buik gelegd. Vannacht heeft hij gewoon weer in de co-sleeper geslapen (op zijn rug lukt daar wel) want ik wil echt dat hij eerst goed op zijn rug kan slapen voor ik hem alleen in zijn kamer laat 's nachts.
Klinkt zeer bekend! Haha die Fabianquote:Op maandag 19 april 2010 10:01 schreef Twinkly het volgende:
[..]
lol, hij gaat een heavy metal band voor baby's oprichten [ afbeelding ] Niels komt wel gitaar spelen
Harry dan voor drum of 2e gitaarquote:Op maandag 19 april 2010 10:06 schreef amaranta het volgende:
Vet Fokbabymetalband
Binnenkort dan repetitie-meet
quote:Op maandag 19 april 2010 10:01 schreef Twinkly het volgende:
lol, hij gaat een heavy metal band voor baby's oprichten [ afbeelding ] Niels komt wel gitaar spelen
Geen band zonder (achtergrond-) zangeres voor de klasieke touch... dus bij deze meld ik Minke ook aanquote:
Ik vind het wel meevallen. Hier zitten we nog heel lang met de kraambezoeken. Omdatquote:Op maandag 19 april 2010 11:31 schreef Beessie-Jen het volgende:
Fijn dat het zo goed gaat met Laura SIndell!Lekker genieten dus!
Wolf rolt!!!![]()
![]()
Super poppejans! ben je dan ook zo heerlijk trots? ik ben zoooo ontzettend trots als Evie weer wat nieuws kan... (en tja alle kindjes doen dat en kunnen dat, maar als je eigen ineens iets doet.... *smelt*
*
ahhhh Freecell; hoe gaat het nu met je kleine man? nog steeds lekker dicht bij mama in de doek?
aaaaaah Vlindur; ben je ook al ziek meid? wat enorm vervelend! heel veel beterschap en ik hoop dat je kleine mannetje niet ziek wordt...
en een dikke knuffel voor Leah en lily![]()
en @Octo; vervelend dat het poepen bij Daan niet zo makkelijk gaat. Maar elke dag poepen is geen must toch? Evie poept soms ook een paar dagen niet en loost dan in een keer een heleboel![]()
zo mijn kolfpauze zit dr weer op![]()
werken gaat wel redelijk gelukkig.
Vanavond krijgen we nog kraambezoekbeetje laat he?
Dan heeft ze die slaap nodig gehad. Hopelijk gaat het vannacht weer beter met jullie meisje en het slapen.quote:Op maandag 19 april 2010 11:40 schreef Marlinde het volgende:
Goedemorgen lieve mama's,
Ik kom alleen even snel zeggen dat ik om 03:00 naar bed kon gaan, om 5 uur weer wakker werd van een huilende Tessa en die ons heeft laten slapen tot 11:00!!!!!!!!!!!!!!!!!Schandalig! Ze had al 2 flessen op moeten hebben, maar normaal word ze altijd zelf wel wakker
![]()
Ga zo maar eens douchenOm 3 uur naar de manueel therapeut, ben best zenuwachtig, hoop niet dat zij/hij Tessa pijn gaat doen
Ik heb even verder geen puf om te reageren hoor, maar bedankt voor jullie lieve reacties!
Tja, anders zitten we er over 2 jaar nog aan vast.quote:Op maandag 19 april 2010 12:05 schreef leonieke het volgende:
Elke zaterdagavond en zondagnamiddag kraambezoek zou ik niet zien zitten, ymmeZelfs niet als ze allemaal cadeaus meebrengen
![]()
Van de aangifte wel, die heb ik op pc gemaakt, maar het bouwplan moet het originele zijn met de zegel van het gemeentebestuur. Een kopie aanvaarden ze niet. Geen ontvangstbevestiging omdat we die zelf in de brievenbus van het BTW-kantoor hebben gestoken (dom natuurlijk, maar wie denkt nu dat het daar nog zal verloren gaanquote:Op maandag 19 april 2010 12:49 schreef Incantrix het volgende:
BJ, wij hadden gisteren en vorige week ook nog steeds kraamvisite hoor
En Leo, heb je geen kopietjes meer? En krijg je bij het inleveren geen ontvangstbevestiging? Bluh, lekker dagje zo ja..
Denk dat je het aan mij gericht hebt (aangezien Octo geen Daan heeftquote:Op maandag 19 april 2010 11:31 schreef Beessie-Jen het volgende:
en @Octo; vervelend dat het poepen bij Daan niet zo makkelijk gaat. Maar elke dag poepen is geen must toch? Evie poept soms ook een paar dagen niet en loost dan in een keer een heleboel![]()
quote:Op maandag 19 april 2010 13:09 schreef happyme28 het volgende:
[..]
Denk dat je het aan mij gericht hebt (aangezien Octo geen Daan heeften volgens mij ook geen poep-'probleem'.
Maar hij hoeft van mij ook niet te poepen, alleen vind ik het zo sneu dat hij wel de hele dag aan het persen is en daar flink last van heeft. Ik hoopte op een manier dat het voor hem wat minder zwaar is. Maar het zal niet eeuwig zo blijven dus hopenlijk veranderd het snel voor hem.
Nog een keer verlengen gaat denk ik niet lukkenquote:Op maandag 19 april 2010 13:58 schreef freecell het volgende:
Asy: verleng de klossen gewoon nog een keer joh! Of maak de wieg lager? Of bouw een co-sleeper
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |