abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 april 2010 @ 08:49:24 #1
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_80252961
Zwangerschap en geboorte deel 641

23 april 2010: Shandaly
26 april 2010: Becky27 (meisje)
12 mei 2010: harley (papa)
18 mei 2010: draculettetje
20 mei 2010: Libell
20 mei 2010: Baldria
23 mei 2010: Morretje
31 mei 2010: CrazyPrincess
09 juni 2010: proud_mami (jongetje)
11 juni 2010: Becky1983
11 juni 2010: Frummelmuis
16 juni 2010: Guess
27 juni 2010: Knuffelbeestje
*** 05 juli 2010: Mereltje en Forno ***
06 juli 2010: Sonnetje85 (jongetje)
06 juli 2010: djenneke
07 juli 2010: Grunsfan
08 juli 2010: Lieszdraaijer
15 juli 2010: Webcrowler (papa)
15 juli 2010: nytar (jongetje)
*** 21 juli 2010: flugeltje en Martijn_AR *** (jongetje)
25 juli 2010: Lenaatje en Tazz
27 juli 2010: Pessie
01 augustus 2010: ChilllayD
10 augustus 2010: Orea (meisje)
23 augustus 2010: Cantare
23 augustus 2010: Ticootje
27 augustus 2010: maffemuts
28 augustus 2010: Saffier
12 september 2010: Arinyo
14 september 2010: Floria
*** 18 september 2010: Fannetje en Tackleberry ***
20 september 2010: Rixtje
20 september 2010: Tessie
27 september 2010: Troeta
09 oktober 2010: devilishbaby
13 oktober 2010: kaatjejannie
19 oktober 2010: Barbabientje01 en Pipo_de_clown
24 oktober 2010: Suzanna
25 oktober 2010: Veerle1982
28 oktober: Hobbesje
*** eind oktober/begin november 2010: Silmarwen en Knut ***
*** 15 november 2010: Pvoesss en _mimic ***
16 november 2010: Koningin
2 december 2010: Shirley
6 december 2010: Soneal

***vermeldingen zijn (as) officiele fokbaby's (Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

[ Bericht 49% gewijzigd door pessie op 13-04-2010 09:06:07 ]
  dinsdag 13 april 2010 @ 08:55:45 #2
259886 pessie
pi_80253108
Mijn laatste post in 641:
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 08:48 schreef pessie het volgende:
Whaha Orea heeft nesteldrang
Ik heb hier in huis nog nooit de gordijnen eraf gehaald om te wassen. Maar er heerst ook een algeheel rookverbod in huis. Denk wel dat ik de gordijnen die in de toekomstige babykamer hangen nog een keer in de was stop, maar daarvoor moet ik een enorme wasmachine hebben.
En dat "ergens heen gaan waar gerookt wordt in gebruikte kleren" ken ik wel. Als mijn kleren naar rook ruiken gooi ik ze ook direct in de was. Ik had vroeger ook altijd een enorme hekel aan uitgaan vanwege de rook.

Ik heb iets raars, vraag me af of jullie het herkennen. Volgens mij draai ik niet meer in mijn slaap. Ik wordt midden in de nacht wakker en dan lig ik precies zoals ik lag toen ik in slaap viel en ben ik helemaal verstijft. Vooral mn heupen doen dan zeer. Ik kan dan maar moeilijk een ligging vinden waarin ik me prettig voel. Kennen jullie dit?

En vandaag al 25 weken mijlpaal
Orea: gefeliciteerd met jouw mijlpalen En ook voor de andere dinsdag-verspringers
pi_80253196
Goeiemorgen!
Ooo, wat is dat toch heerlijk dat verlof! Het voelt nog een beetje als gewone vakantie... zeker met dat lekkere weer.

Ik zie trouwens dat ik nog op 22 mei sta... wilt iemand mij even op 20 mei zetten? Scheelt toch weer twee dagen

Op dit moment zijn er twee mannen het zonnescherm aan het installeren. Wat een lawaai dan zo zeg.. de huisdieren zijn helemaal van slag (en volgens mij was het wel even handig om het tegen de buren te zeggen...)

Morgen weer naar de vk.. en ben weer lekker 2 kilo aangekomen... hopelijk gaan ze daar niet wéér over zeuren (15 kilo in totaal valt toch wel mee?)
Want ze lacht alleen nog naar mij!
pi_80253322
15 kilo in totaal is keurig hoor, Baldria!! Ik zit nu al op +9

Heel erg Flugel!! De meneer rookt nog wel (buiten uiteraard ) maar in huis wordt er nu zo'n 7 maanden niet meer gerookt... En als ik bij anderen ben geweest die roken dan kan ik gewoon over mijn nek gaan! Hoop zo dat ik het na mijn zwangerschap ook kan volhouden (gek genoeg heb ik er nu zwanger nul moeite mee, en ik heb 15 jaar ketting gerookt en stoppen lukte me nooit langer dan een paar maanden....) maar straks... ik hoop het echt!

Mijlpalen
pi_80253330
15 kilo is helemaal niet veel Baldria, dat is best netjes hoor. Snap niet dat ze daar over zeuren.

Orea, ik ben tijdens de zwangerschap ook zo gestopt, geen enkele moeite. Daarna toch weer begonnen (als gelegenheidsroker...) en nu weer gelijk gestopt. Ben benieuwd hoe het me straks vergaat.
pi_80253376
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 07:25 schreef flugeltje het volgende:
De pijn is m'n rug is al een heel stuk minder, nu heb ik last van m'n schouder Die spierverweking is echt niet heel erg tof geloof ik. En nee dames, ik heb echt niet teveel gedaan. Draag alleen nog een koffiekopje, want iets anders mag niet van Soneal...
Netjes

Over de Crème Brûlée; het gaat wel in de oven, maar daarin wordt het langzaam verwarmd tot 100 graden, de adviezen van de experts erover verschillen nogal, en als er verloskundigen zijn die zeggen dat het verstandiger is van niet, wegens het gevaar op een salmonella-besmetting dan neem ik dat wel mee in m'n overweging.
Het schijnt dat de Crème Brûlée van de AH overigens geen probleem is, maar zelfgemaakte kan dat dus wel zijn, net als met mayonaise. En het was mijn Lief die zo teleurgesteld was dat zelfgemaakte Crème Brûlée niet verstandig was, net nu hij een Crème Brûlée brander had en zijn recept geperfectioneerd had.
pi_80253489
De vriend van een vriendin van een vriendin van mij (die ook zwanger is) die rookt ook in huis. Toen ik daar pasgeleden was (om te feliciteren met zwangerschap en kadootje enzo) toen stak ie dus ook een sigaret op, zo van nu mag het nog wel toch. Maar had ook niet echt het idee dat ie van plan was echt te stoppen met roken in huis.
(dus ik dacht, met een verjaardag laat ik mijn zoon thuis). Maar durfde dus ook niet echt er iets van te zeggen ofzo haha. (kijk nu maakt het me niet zoveel uit nog (als in moeten ze zelf weten), mja als de baby er is bij hun vind ik het wel een beetje (heel erg) stom.

Ik heb gelukkig nog nooit gerookt.
pi_80253562
Hier wordt sinds die positieve test in november buiten gerookt, door m'n Lief dan, ik heb sinds die test gewoon niet meer gerookt, en ik ben erg blij dat ik dat ook na de miskraam niet meer ben gaan doen.

Gevoelsmatig zit het nu toch wat beter omdat ik de 4 maanden voor de bevruchting niet meer gerookt heb, en m'n Lief beduidend minder gerookt heeft, want het maakt op een avond nogal wat uit of je op de bank hangt en zo een sigaret op kunt steken of er iedere keer voor naar buiten moet.

Ik verwacht overigens wel dat hij helemaal ophoudt met roken, maar dat verwacht hij zelf ook
pi_80253932
Mijn man rookt ook, maar dat wordt ook buiten gedaan. We hebben best een groot huis, heeft veel tijd gekost om dat van binnen te verven enzo, dus dat wil ik ook zo houden.
En natuurlijk voor de kids ook he.
pi_80254081
Hallo.

Sorry dat ik nog niet zo actief mee doe, maar dat komt vast nog wel.
Ik heb gisteren een 20 weken echo gehad en alles zag er perfect uit, gelukkig.
Alleen -

waarschuwing, want dit is écht een hele egoístische post van mij, zeker omdat er mensen zijn bij wie zwanger worden moeilijker of helemaal niet gaat , maar ik wil het zo graag even kwijt -

ik heb vier zonen en ik hoop al mijn hele leven op een meisje en elke keer weer, tja, je raadt het misschien al....wil het niet eens neer zetten, zo egoïstisch vind ik het om hier zo verdrietig om te zijn ....

Ik hoop niet dat iemand over mijn post valt en anders verwijder ik het wel. Uiteindelijk is en blijft het ook mijn kindje en zal ik weer helemaal verliefde zijn na de geboorte ...

Wilde het gewoon graag even kwijt..
pi_80254158
@Missziggy: je hoeft je eigen verdriet niet aan aan dat van een ander te spiegelen hoor.
Als ik hard mijn teen stoot heb ik misschien niet zoveel pijn als iemand die zijn enkel breekt, maar het is wel mí'jn zere teen en ik mag dan best hard auw roepen vind ik zelf.
  dinsdag 13 april 2010 @ 09:43:04 #12
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_80254192
Ik ben sinds 5 december zwanger en nu zie ik dat Soneal 6 december is uitgerekend
20-weken mijlpaal sinds zondag voorbij hier, het gaat wel heel erg hard
Mijn moeder is met de wieg bezig, ik ben gister nog even langs geweest om wat details door te spreken, de nieuwe hoezen van het voedingskussen zijn klaar, die heb ik al in huis dus het voedingskussen mag mee naar bed weer

Iemand nog leuke neutrale kleertjes gezien? Géén grijs graag, ik vind dat er momenteel zo weinig te vinden is...
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  dinsdag 13 april 2010 @ 09:45:14 #13
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_80254250
Van de week bij de prenatal heb ik wel wat leuke neutrale dingetjes gezien Saffier. Erg lastig om neutrale kleertjes te vinden altijd.
pi_80254373
ik vind het heel moeilijk om neutrale kleertjes te vinden. Je komt toch vaak uit bij het grijs inderdaad. Daarom zijn we hier nu maar gestopt met kopen. Het is nu wachten op de echo waar we kunnen zien wat t gaat worden.
*poef* nu is het weg
  dinsdag 13 april 2010 @ 09:51:21 #15
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_80254406
@missziggy, ik begrijp het wel hoor Natuurlijk ben je straks haske blij met je nieuwe knulletje, maar dit is gewoon even een teleurstelling. Wel fijn dat alles goed met 'm was...

Voor wat betreft roken, Martijn en ik zijn allebei gestopt maar visite laat ik nog wel in de keuken roken. Met name mijn moeder (die ook bij ons een centje bijverdiend door te poetsen) ga ik niet buiten zetten. Met het raam open en de deur dicht heb je er in de rest van het huis geen last van. (onze keuken ligt helemaal achterin en heeft alleen een verbinding met de hal, niet met de huiskamer) Ik weet dan wel weer zeker dat er bij moeders in huis niet binnen gerookt mag worden als Willem straks op visite is. Bij mijn andere neefjes en nichtjes stonden we ook altijd braaf met z'n allen buiten te paffen. (tot zo'n kind dan kan lopen en er zelf bij komt staan omdat alle gezelligheid buiten is ) Ik ga ook geen feestjes of gelegenheden ontlopen omdat er gerookt wordt. Hij gaat tijdens zijn leven aan genoeg ongezonde dingen blootgesteld worden, ik doe wat ik zelf kan doen om schadelijke invloeden te verminderen, maar helemaal uitsluiten is een utopie...
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  dinsdag 13 april 2010 @ 09:53:53 #16
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_80254469
Hmmm, prenatal heb ik nog niet gezien idd, de H&M hier heeft alles in boevenpakjes-grijs en omdat ik me nog best vaak niet heel geweldig voel, wil ik géén grijs kopen. Dankje Hobbes. De C&A had niets, echt níets neutraals in maatjes 50 of 56 van het weekend

Ik wil het eigenlijk helemaal niet weten Kaatje, dus heb echt een neutrale garderobe nodig. Alhoewel ik een aantal heeeeeeeele leuke dingen heb gezien die echt niet neutraal zijn

Missziggy ik snap je denk ik wel, als je heel hard hoopt op het een e het is net even wat anders moet je daar 'gewoon' even aan wennen. En net wat je zegt, als het geboren is maakt het niet meer uit.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_80254507
Ik weet dat er bij een vriendin thuis ook gerookt wordt, toen haar jongste geboren was werd er even niet in het bijzijn van de baby gerookt maar dat was ook al snel over....
Als we daar een verjaardag hebben ga ik straks niet panisch de baby weghouden, ik kan ook niet de hele stad in schuimplastic inpakken zodra mijn zoon rijles heeft.

Missziggy, straks is de baby er en dan is nog een jongentje ook gewoon leuk
pi_80254623
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 09:06 schreef Koningin het volgende:
15 kilo is helemaal niet veel Baldria, dat is best netjes hoor. Snap niet dat ze daar over zeuren.
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 09:06 schreef Orea het volgende:
15 kilo in totaal is keurig hoor, Baldria!! Ik zit nu al op +9
*chocolaatje pakt

Over roken: mijn moeder rookt, maar als ik op visite ben ofzo, dan niet, of ze gaat naar boven. Ze gaat straks ook één keer in de week oppassen en dan hoop ik dat ze die goede gewoonte behoud. Ze vindt het namelijk zelf ook een goede reden om minder te roken.
  dinsdag 13 april 2010 @ 10:19:21 #19
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_80255063
Vijf jongetjes zijn ook gewoon heel leuk straks als hij er eenmaal is. Snap je gevoel wel hoor overigens.Ik heb het zelf nooit gehad. Bij de eerste wist ik meteen dit is een meisje en ja dat was een meisje en bij de tweede had ik geen vermoeden of niets maar mijn lief wel en de 20weken echo bewees dat hij gelijk had. Weer een meisje. Dat na vier zoontjes graag een meisje zou willen kan ik begrijpen maar straks is dit mannetje ook weer heel erg lief en leuk.

De zesde/zevende/achtste of negende is vast een meisje (dikke knipoog).
pi_80255373
Sticker!! nog 1 keer over 4 weken en dan gaan we al naar om de 3 weken

Navel zit wat laag, maar baarmoeder komt er weer goed boven, dus dat was geen probleem. Hij zette de echo erop, en waar we met de 16 weken echo een UUR hebben moeten zoeken naar haar geslacht en het toen nog niet zeker wisten, met de 20 weken echo het wel duidelijk werd na even, was het nu DIRECT een full frontal shot eigenwijse drol!

Mevrouw lag lekker met koppie naar beneden, op 1 hand te chillen, 1 beentje volledig gestrekt omhoog en volgens de gyn is het een lekker spekkie ik hou ervan, want dat betekent dat ze het goed heeft!

Verder alles gewoon goed, we blijven maar hopen dat de hydro zich niet verder opzwelt. En verder vond hij het goed om te horen dat de arbo mij niet meer aan het werk wil, zodat ik lekker mijn rust kan pakken (tis ook niet gek dat mijn kind een spekkie is!! Stresslevel is ongeveer nul )

Stiekem hoop ik nu wel dat als mevrouw zich aandient, over een week of 17 dat mijn gyn ook dienst heeft en haar op de wereld zet. Dan is de cirkel rond (hij heeft ook destijds de diagnose gesteld en me geopereerd aan mijn eileiders)!

Misziggy, daar hoef je je niet voor te excuseren hoor! Kan me voorstellen dat het even een domper is. Als je er straks maar wel weer van geniet....Neem aan dat het kindje wel gewoon super gewenst is

Over het roken, als ze er straks is probeer ik het wel zoveel mogelijk te vermijden. Bedoel een ruimte waar meerdere mensen roken ga ik met mijn baby gewoon niet inzitten. Als het een keer gebeurd dat er iemand gerookt heeft in de ruimte waar ik met haar ben, dan is het niet anders. Maar ik ga het niet opzoeken gelukkig houdt iedereen er hier standaard rekening mee, en rookt sowieso bijna niemand meer
pi_80255561
Fijn dat je weer helemaal goedgekeurd was Orea
pi_80255747
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 10:29 schreef Orea het volgende:
Over het roken, als ze er straks is probeer ik het wel zoveel mogelijk te vermijden. Bedoel een ruimte waar meerdere mensen roken ga ik met mijn baby gewoon niet inzitten. Als het een keer gebeurd dat er iemand gerookt heeft in de ruimte waar ik met haar ben, dan is het niet anders. Maar ik ga het niet opzoeken gelukkig houdt iedereen er hier standaard rekening mee, en rookt sowieso bijna niemand meer
Dat dus. Dat heb ik dus ook bij die vriendin, daar wordt op verjaardagen best veel gerookt en als dat straks ook zo is als hij geboren is (en ook haar kindje), dan blijft ie gewoon lekker thuis bij papa (want die gaat toch niet mee). Ik vind het zelf al niet prettig daar te zitten, dus dan ga ik hem er ook niet aan bloot stellen.

Ohw ja en fijn dat je weer goedgekeurd ben bij de gyn Orea

MissZiggy, ik kan me best voorstellen dat je een beetje gehoopt had op een meisje na 4 jongens ik had dat al bij de eerste haha, mja vind een jongen nu ook leuk hoor
Mja komt straks vast wel goed denk ik
Ben je een soort omgekeerde Robert ten Brink
pi_80257615
MissZiggy, ik wou ook altijd heel graag een meisje, en was ook echt bang dat ik teleurgesteld zou zijn als ik een jongen zou krijgen. Maar nu ben ik zo ontzettend blij met mijn jongetje! Net wat je zelf zegt, je zal straks heus echt wel blij zijn met weer een zoontje, en net zoveel van hem houden. En het is niet gek dat je nu gewoon even teleurgesteld bent.

Over het roken, mijn Lief en ik roken allebei niet, mijn schoonfamilie wel. Maar die roken nu ook echt niet binnen als ik en/of Graeme er is. Ook niet in hun eigen huis. Ik wil niet dat mijn kind en ongeboren kind nu al in de rook zitten. Gelukkig vonden ze dat zelf ook, en hebben we het niet eens hoeven vragen. Als ik ergens ben waar wel gerookt wordt, dan vraag ik ook gerust of ze dat ergens anders willen doen, of ga zelf weg. Geen behoefte aan om nu in de rook te zitten hoor.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  dinsdag 13 april 2010 @ 12:45:19 #24
259886 pessie
pi_80260054
Missziggy, straks heb je een half voetbalteam Fijn dat alles goed is!

En de assistente van de lactatiekundige heeft gebeld! Heb de telefonische intake achter de rug!Ben echt blij dat ik dat pakket genomen heb. Ze heeft nu al tips gegeven (die ik zeer vakkundig op het lijstje voor manlief heb gezet ).
  dinsdag 13 april 2010 @ 12:58:06 #25
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_80260406
Ow trouwens, MissZiggy, heb ik ooit al eens verteld dat ik 5 oudere broers heb? het kan altijd nog
pi_80263804
Ik kreeg laatst een mailtje van het kraamzorgbureau, dat ze me niet konden bellen omdat mijn telefoonnummer niet klopte
Was ik een cijfertje vergeten
Mja jeetje ben ik al zover dat de kraamzorg mij gaat bellen voor een intake, die ze doen in de 6e/7e maand... dat kan niet *lol*
ohw ja en heb ik ook nog een ophaalbericht voor de blije doos in mijn mail zitten ...
valt t op dat ik t allemaal wel erg snel vind gaan haha, zover ben ik nog niet in mijn hoofd

En ben bezig met project geboortekaartje haha. Even prijzen informeren enzo...
Ben benieuwd

En Flugel, 5 broers, jeetje...
wat een hoop haha

[ Bericht 12% gewijzigd door Sonnetje85 op 13-04-2010 14:33:41 ]
pi_80265476
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 12:58 schreef flugeltje het volgende:
Ow trouwens, MissZiggy, heb ik ooit al eens verteld dat ik 5 oudere broers heb? het kan altijd nog
cool, vijf beschermende broers!!!
Maar ik was eigenlijk allang klaar met kindjes krijgen, tot deze verrassing dus en nee, hierna gaat er echt een slotje op .

Echt heel fijn dat ik mijn ei hier kwijt kan , ik zal proberen wat vaker rond te hangen hier, want het is toch wel leuk om alles door te lezen.
pi_80268633
Iedereen bedankt voor de felicitaties! Overweldigend!

Met mij en Lisa gaat alles fantastisch. Alleen is Lisa tot nu toe nog niet gegroeid, maargoed dat zou nu wel moeten komen. Lisa is een heel tevreden meiske, moet wakker gemaakt worden voor de fles en ik vraag me soms af of ze wel weet wat huilen is. ze heeft er dus blijkbaar geen last van gehad dat ik tot en met de laatste dag gewerkt heb...

Bevalling is helemaal goed gegaan, ik ben bezig met het verhaal en dat post ik als het af is in het bevallingstopic... In het kort: om half 10 's avonds stond ik nog de strijken en schoon te maken enzo om 3:24 uur is Lisa geboren. Betere bevalling kun je je niet wensen. Nou vanaf nu ga ik me vervoegen bij het kleine kindertjes topic! Iedereen bedankt voor de goede adviezen, succes met de laatste loodjes en tot snel in het kleine kindertjestopic!
  dinsdag 13 april 2010 @ 16:43:04 #29
259886 pessie
pi_80269591
egopost:

M'n hempjes zijn aangekomen! Heb opeens wel een toeter zeg . Zal vanavond een foto maken in 1 van de hempjes.
  dinsdag 13 april 2010 @ 16:48:12 #30
45621 Suzanna
Mama van...
pi_80269868
Missziggy, een vijfde jongen, wow! Ik snap de teleurstelling wel hoor...

Ik ben nu voor de vierde keer in verwachting en heb drie meiden, en stiekem hoop ik ook wel een klein beetje dat het nu een jongetje is, maar ik denk als het een meisje is, dat het echt niet minder speciaal en leuk is, dus ik zal niet echt teleurgesteld zijn. Ik denk dat het andersom wel anders is, het lijkt me op de één of andere manier 'lastiger' om zoveel zoons te hebben, dan veel dochters. Maar dat kan ik ook helemaal verkeerd hebben hoor.

Hoe oud zijn je andere kinderen trouwens?

Fijn om van je te horen Nikki, en geweldig dat je zo'n goede bevalling hebt gehad, heerlijk zeg! Geniet van je kleine meid ...
pi_80270211
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 09:39 schreef missziggy het volgende:
Hallo.

Sorry dat ik nog niet zo actief mee doe, maar dat komt vast nog wel.
Ik heb gisteren een 20 weken echo gehad en alles zag er perfect uit, gelukkig.
Alleen -

waarschuwing, want dit is écht een hele egoístische post van mij, zeker omdat er mensen zijn bij wie zwanger worden moeilijker of helemaal niet gaat , maar ik wil het zo graag even kwijt -

ik heb vier zonen en ik hoop al mijn hele leven op een meisje en elke keer weer, tja, je raadt het misschien al....wil het niet eens neer zetten, zo egoïstisch vind ik het om hier zo verdrietig om te zijn ....

Ik hoop niet dat iemand over mijn post valt en anders verwijder ik het wel. Uiteindelijk is en blijft het ook mijn kindje en zal ik weer helemaal verliefde zijn na de geboorte ...

Wilde het gewoon graag even kwijt..
Oh je klinkt wel net zoals mijn man... Die wilde heel graag een jongen... Maar krijgt nu toch echt een 3e meidje .

Ik vond het wel om te lachen...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 13 april 2010 @ 17:47:08 #32
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_80272255
hoi hoi, meldt met baby in buik. Gisteravond wel iets meer harde buiken gehad. of ik weet eigenlijk niet of het wel echte harde buiken zijn.

Nikki, leuk wat van je te horen, ben benieuwd naar je verhaal maar het klinkt als een bevalling uit het boekje, doe mij er ook zo 1

missziggy, ik kan het me nog helemaal niet voorstellen hoe het is om vier zonen te hebben en dan heel graag een dochter te willen maar de wens naar een dochter kan ik wel begrijpen. Maar weer een zoon dus, ook leuk en gefeliciteerd, het went hopelijk snel.
  dinsdag 13 april 2010 @ 18:28:33 #33
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_80273675
Hebben jullie dat nou ook wel eens, dan ben je al een tijdje zwanger en eigenlijk ook wel 'gewend' aan het zwanger zijn, je voelt je beeb regelmatig een buiteling maken en bent desondanks erg druk in de weer met van alles en nogwat. Je werk, zaken voor de babykamer, het huishouden, familiebezoek, vriendschappen onderhouden etc etc etc

En ineens, zonder duidelijke aanleiding is het besef er ineens, je voelt je beeb ineens heel bewust. Daar in jouw buik zit de toekomst. Hij schopt je, voor anderen onmerkbaar, alsof je samen een geheimpje deelt. Alsof ie wil zeggen; "Hoi mam ben jij net zo benieuwd naar mij als ik naar jou?" Ineens het besef dat het geen droom meer is van een klein meisje, maar gewoon de werkelijkheid dat er over niet al te lange tijd dan eindelijk dat kindje in je armen zal liggen. Dat ultieme bewijs van jouw bestaan...

En net zo snel als het kwam kan dat gevoel ook weer weg zijn, omdat de hond zeurt om eten of de katten aandacht vragen. De bel gaat of MSN laat weten dat je een berichtje hebt. Maar toch ze zijn er, die hele kleine momenten die een doorkijkje bieden naar de toekomst en je een brok in de keel bezorgen. Ik koester ze, dit komt nooit meer terug....
pi_80273774
Ik wil eventjes laten weten, dat ik nog steeds mee lees hier
En dus zo op de hoogte blijf van jullie allen.

voor ieder.
  dinsdag 13 april 2010 @ 18:55:10 #35
57497 happyme28
I'm so happy
pi_80274579
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 18:28 schreef flugeltje het volgende:
.............
En ineens, zonder duidelijke aanleiding is het besef er ineens, je voelt je beeb ineens heel bewust. Daar in jouw buik zit de toekomst. Hij schopt je, voor anderen onmerkbaar, alsof je samen een geheimpje deelt. Alsof ie wil zeggen; "Hoi mam ben jij net zo benieuwd naar mij als ik naar jou?" .............

Mooi hè, zwanger zijn (niet altijd natuurlijk, maar toch....)
pi_80275178
Ik mis het zwanger zijn soms wel. Maar soms ook niet.
Maar voor ieder is dit natuurlijk een hele andere ervaring.

Flugeltje, fijn gevoel hè... Nu al een band voelen met jouw eigen kindje. Dit heerlijk in jouw buik groeit en straks uit jouw buik, de grote wereld in komt en jouw nodig heeft. En jouw straks mama gaat noemen!
pi_80275550
Flugel heel herkenbaar!

Bah bah bah maagzuur
pi_80276301
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 18:28 schreef flugeltje het volgende:
Hebben jullie dat nou ook wel eens, dan ben je al een tijdje zwanger en eigenlijk ook wel 'gewend' aan het zwanger zijn, je voelt je beeb regelmatig een buiteling maken en bent desondanks erg druk in de weer met van alles en nogwat. Je werk, zaken voor de babykamer, het huishouden, familiebezoek, vriendschappen onderhouden etc etc etc

En ineens, zonder duidelijke aanleiding is het besef er ineens, je voelt je beeb ineens heel bewust. Daar in jouw buik zit de toekomst. Hij schopt je, voor anderen onmerkbaar, alsof je samen een geheimpje deelt. Alsof ie wil zeggen; "Hoi mam ben jij net zo benieuwd naar mij als ik naar jou?" Ineens het besef dat het geen droom meer is van een klein meisje, maar gewoon de werkelijkheid dat er over niet al te lange tijd dan eindelijk dat kindje in je armen zal liggen. Dat ultieme bewijs van jouw bestaan...

En net zo snel als het kwam kan dat gevoel ook weer weg zijn, omdat de hond zeurt om eten of de katten aandacht vragen. De bel gaat of MSN laat weten dat je een berichtje hebt. Maar toch ze zijn er, die hele kleine momenten die een doorkijkje bieden naar de toekomst en je een brok in de keel bezorgen. Ik koester ze, dit komt nooit meer terug....
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  dinsdag 13 april 2010 @ 19:38:47 #39
258612 nytar
boys boys boys
pi_80276350
ja flugel, heeeel herkenbaar, inclusief met vochtige oogjes naar manlief kijken en dan denken "en dat hebben we samen gedaan"

(vervelend dat je last heb van maagzuur Orea!)
  dinsdag 13 april 2010 @ 19:44:38 #40
259886 pessie
pi_80276568
fluugs

Het is zo bijzonder...
pi_80276739
Flugel, wat omschrijf je dat mooi wow....
Morgenaaf om deze tijd ben ik bij de vk voor het eerst!

En alle mijlpalen
Back in business.
pi_80276956
Mooi gezegd, Flugel...
Maar ik moet zeggen dat ik het nog steeds heel onwerkelijk vind dat er over maximaal 3 weken zo'n hummeltje hier in huis ligt te slapen in dat kamertje dat we gemaakt hebben... Dat kan toch niet echt zijn?

Vanmiddag weer helemaal goedgekeurd trouwens, na een doorverwijzing naar een gynaecoloog ivm minder leven voelen. Blijkbaar heeft ons mannetje onderhand toch wat minder ruimte om me te schoppen, maar vindt-ie het daar binnen toch nog prima vertoeven...
pi_80278861
Ja ineens sinds 2 dagen heb ik bijna de hele dag maagzuur, echt bluh! Ga de gaviscon er maar weer bij pakken (is rete smerig maar het werkt wel )
pi_80278966
Rennies <3
pi_80279084
Mooi stukje Flugeltje!

En iedereen die is goedgekeurd, gefeliciteerd!

Ik mag volgende week donderdag weer! Vind het wel lang duren hoor, 5 weken...

Hoe voelden jullie trouwens de eerste bewegingen van jullie kindje? Ik voel sinds anderhalve week een soort gekriebel in mijn buik, alsof er een klein insect doorheen kruipt (beetje lastig uit te leggen ) en 't komt nu steeds vaker voor, met name als ik rustig zit of lig. Kan dat al de baby zijn? Ik ben nu 17 wkn en 3 dagen zwanger.
pi_80279184
Soort plopjes. Zacht gekriebel.
pi_80279796
kan heel goed fannetje!!! En inderdaad zacht gekriebel achtig!
pi_80282013
Flugel wat heb je dat mooi gezegd en omschreven !!!

Ben moe.. kapot... gesloopt.. Maaaaarrrr er liggen wel overal vloeren in ons nieuwe huisje! Morgen boodschappen doen en een tuinset ophalen en verhuizen en verder niks. Donderdag het huishouden en dan gaan we Vrijdag een week EEN WEEK helemaal weg!!!
Altijd blijven lachen... :)
pi_80293468
Ik heb zo de eerste afspraak bij de vk. ze gaat proberen het hartje te luisteren
Maar nog geen echo
  woensdag 14 april 2010 @ 09:00:31 #50
259886 pessie
pi_80293736
Oeh Pvoes, spannend! Succes!

Lies lekker een week weg! Ben je ook wel aan toe zo te lezen.

En Fannetje het kan heel goed. Ik voelde ons kindje ook rond 17 weken voor het eerst bewegen. Het wordt steeds sterker en dan weet je dat het inderdaad je kindje was.

Hier vanochtend weer gebonk in mn buik. Kind doet alsof het er via mn navel uit wil, terwijl het toch echt de bedoeling is dat ie nog minimaal 12 weken blijft zitten!
pi_80294017
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 16:48 schreef Suzanna het volgende:
Missziggy, een vijfde jongen, wow! Ik snap de teleurstelling wel hoor...

Ik ben nu voor de vierde keer in verwachting en heb drie meiden, en stiekem hoop ik ook wel een klein beetje dat het nu een jongetje is, maar ik denk als het een meisje is, dat het echt niet minder speciaal en leuk is, dus ik zal niet echt teleurgesteld zijn. Ik denk dat het andersom wel anders is, het lijkt me op de één of andere manier 'lastiger' om zoveel zoons te hebben, dan veel dochters. Maar dat kan ik ook helemaal verkeerd hebben hoor.

Hoe oud zijn je andere kinderen trouwens?

Fijn om van je te horen Nikki, en geweldig dat je zo'n goede bevalling hebt gehad, heerlijk zeg! Geniet van je kleine meid ...
Mijn zonen zijn bijna 14, 11, 6 en 5, zie deze kleine Benjamin er alweer achteraan huppelen .

quote:
Op dinsdag 13 april 2010 20:34 schreef Orea het volgende:
Ja ineens sinds 2 dagen heb ik bijna de hele dag maagzuur, echt bluh! Ga de gaviscon er maar weer bij pakken (is rete smerig maar het werkt wel )
Dat heb ik ook elke zwangerschap gehad, hele sloten melk drink ik weg, bij mij werkt dat echt.
Ik heb bij de vorige zwangerschap in het ziekenhuis gelegen en kreeg wel een bepaald drankje, maar dat hielp echt niet vergeleken bij de melk. Had je dat al eens geprobeerd?
  woensdag 14 april 2010 @ 09:21:25 #52
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_80294123
Pvoes veel succes en plezier bij de VK, Shirley jij vanavond ook!

Shandalay, bij mij blijft het ook een onwerkelijk iets. Op die hele kleine momentjes die ik beschreef na. Dat maakt die momentjes nog meer bijzonder dan ze al zijn.

Ik ben blij dat ik slechts heel af en toe last heb van maagzuur, een rennie helpt bij mij dan ook het beste.

Lies, doe je wel een beetje rustig aan? Heel goed idee om er even een weekje tussenuit te gaan, effe lekker bijkomen. hoe reageert je beep op alle drukte?

Fannetje, ik ging Willem pas later echt bewust voelen, bij mij waren het een soort van plopjes. Alsof er wat lucht in je darmen verschuift.

Ik ga zometeen de meubeltjes in de babykamer van de laatste laag verf voorzien. Gisteren nieuwe bandjes besteld voor onze jaren '50 kinderwagen dus daar kan ik dan mooi vanaf volgende week mee verder. Het onderstel ziet er niet goed meer uit, zitten diverse lagen verf op door vorige eigenaren aangebracht. Martijn gaat 'm met afbijt helemaal weer schoonmaken en dan zet ik er een nieuw laagje verf op. Dan het chroom nog goed oppoetsen, nieuwe bandjes erop, nieuw matrasje en dan is ook dat weer gebeurd. Gaat me wel een weekje of wat kosten gok ik zo, geeft niets. Dit geknutsel is heerlijk om te doen...
pi_80294345
Inderdaad die plopjes Zo grappig.

Missziggy, melk?? Ik heb bij de vorige zwangerschap alles geprobeerd, maar niemand zei me iets van melk. Bij mij hielp trouwens helemaal niets, vanaf week 6 heb ik maagzuur gehad tot het einde van de zwangerschap en nu is het volgens mij weer precies hetzelfde.
Maar ik ga melk proberen!!
  woensdag 14 april 2010 @ 10:10:58 #54
259886 pessie
pi_80295368
quote:
Op woensdag 14 april 2010 09:30 schreef Koningin het volgende:
Inderdaad die plopjes Zo grappig.

Missziggy, melk?? Ik heb bij de vorige zwangerschap alles geprobeerd, maar niemand zei me iets van melk. Bij mij hielp trouwens helemaal niets, vanaf week 6 heb ik maagzuur gehad tot het einde van de zwangerschap en nu is het volgens mij weer precies hetzelfde.
Maar ik ga melk proberen!!
Bij mij is het maagzuur sinds ongeveer 3 weken weg (dus na week 22)... Ik ben benieuwd, ik hoorde dat je aan het einde van de zwangerschap juist meer kans had op maagzuur.

Wat bij mij ook heel goed hielp was vanillevla, maar ik vermoed dat je dat ook al geprobeerd heb. Voor het slapengaan deed ik eerst altijd een bakje vanille vla gevolgd door 2 rennies, en de volgende ochtend voor 7 uur kreeg ik een beschuitje van manlief. Dan was het goed onder controle te houden.
pi_80295583
Maagzuur is vervelend
Heb t idee dat ik meer maagzuur heb nu, dan normaal ofzo (oke slaat nergens op, maar als ik overgeef, dan is t veel zuurder dan normaal... sorry voor de ranzige details ). Nou ja gelukkig is het maagzuur onder controle te houden met rennies, dus dan doe ik dat maar

En die plopjes zijn nja ik kwam er met 20 weken achter dat ik m eigenlijk al een week of 3 voelde ofzo.. mja dacht dat t mijn darmen ofzo waren, omdat t iedere keer op dezelfde plek was. De verloskundige zei toen dat alles wat onder mijn navel was de baby moest zijn. Dus zo kwam ik er achter (ja ik ben echt een ontaarde moeder )

Straks weer naar de verloskundige, ben benieuwd of ik een sticker krijg

Oh ja en ik ben blij dat ik nog 12 weken moet haha, want krijg een beetje koudwatervrees ofzo...het idee van ik met een kind... das wel vreemd
Mijn zus zei laatst nog dat ze me nog als een poppenmoeder ziet haha.
pi_80295631
Ik krijg maagzuur van teveel cola. Maar daar heb ik rennies voor. Dus lekker een rennie opsabbelen en weer een glas cola erachteraan gooien.
pi_80295841
Rennies en gaviscon zijn echt vies, krijgt het niet af en het helpt ook niet echt.
Van Cola kan ik wel wat boeren en dan lucht het allemaal wat op.......wat een details.
pi_80297111
Melk - check! Maar het werkt niet voldoende...
Die Gaviscon werkt als een trein (tis het drankje) maar tis gewoon ranzig spul (pepermunt drap )
Vannacht ging het goed! Heb ook als een blok geslapen (op de gebruikelijke keren eruit )

En nu is mijn hydro aan het etteren tis weer net alsof ik een blinde darm ontsteking heb, dus ik ga zo voor het eerst in weken maar weer eens paracetamol pakken (nu ik thuis zit probeer ik het maar te vermijden, en dat gaat over het algemeen echt prima.. Maar nu stom ding!)

Ach ja, de zon schijnt dan maar in de tuin vegeteren vandaag... Van het weekend maar weer verder in de beebkamer!
pi_80297312
gavscon heeft toch ook tabletten?
pi_80297671
maar drankje zou beter werken ofzo?
pi_80297861
Vorige keer had ik echt de hele tijd last van maagzuur, al vanaf het begin, bij alles wat ik at of dronk, en ook als ik juist niks at of dronk. Zo irritant! Nu heb ik er gelukkig maar weinig last van, alleen savonds af en toe. Ik hoop maar dat het zo blijft! Heb wel al vast zo'n groot pak rennie's gehaald haha
pi_80298006
quote:
Op woensdag 14 april 2010 11:26 schreef tessie het volgende:
Vorige keer had ik echt de hele tijd last van maagzuur, al vanaf het begin, bij alles wat ik at of dronk, en ook als ik juist niks at of dronk. Zo irritant! Nu heb ik er gelukkig maar weinig last van, alleen savonds af en toe. Ik hoop maar dat het zo blijft! Heb wel al vast zo'n groot pak rennie's gehaald haha
Ben je al 16 weken of langer zwanger? Het is verschrikkelijk, ik sta vaak 's nachts bij de koelkast en drink rustig anderhalve liter weg, blehhh, krijg het zelfs als ik alleen water drink... Maar ja, het hoort erbij.
pi_80298142
Ik heb het pas écht sinds een week (en ben nu 23 weken zwanger)
pi_80300014
Even iets van andere orde... vergeten jullie niet rond de 25/26 weken jullie uk aan te melden bij je uitvaartverzekering?

Willen we allemaal het liefst niet over nadenken, maar is wel belangrijk om te regelen voor MOCHT er iets gebeuren..... mijn achternichtje is 2 jaar geleden gehaald na 30 weken zwangerschap ivm HELPP bij mijn nicht en uiteindelijk een paar dagen later overleden aan een infectie...je staat er eigenlijk niet zo bij stil, maar daardoor heb ik het nu maar vast geregeld

En natuurlijk gaan we het allemaal gewoon niet nodig hebben (hoop ik echt van harte)
pi_80300596
quote:
Op woensdag 14 april 2010 12:23 schreef Orea het volgende:
Even iets van andere orde... vergeten jullie niet rond de 25/26 weken jullie uk aan te melden bij je uitvaartverzekering?

Willen we allemaal het liefst niet over nadenken, maar is wel belangrijk om te regelen voor MOCHT er iets gebeuren..... mijn achternichtje is 2 jaar geleden gehaald na 30 weken zwangerschap ivm HELPP bij mijn nicht en uiteindelijk een paar dagen later overleden aan een infectie...je staat er eigenlijk niet zo bij stil, maar daardoor heb ik het nu maar vast geregeld

En natuurlijk gaan we het allemaal gewoon niet nodig hebben (hoop ik echt van harte)
Goeie!
  woensdag 14 april 2010 @ 13:22:03 #66
259886 pessie
pi_80302030
Son ik vind het helemaal niet spreken van een ontaarde moeder als je je kind niet goed voelt. Ik was zelf ook erg onzeker en voel de baby pas echt goed sinds de verloskundige de vorige keer heeft aangewezen hoe de baby ligt en waar ik em kan voelen. Dus ik snap je echt heel goed!

Orea auw! Balen van je hydro!

En wat betreft maagzuur: Ik at 's nachts om 4 uur een beschuitje met suiker... Drinken doe ik 's nachts sowieso niet omdat ik daar erg misselijk van wordt.
pi_80302506
Son is wel een ontaarde moeder maar dat heeft andere redenen (dezelfde als waarom ik een ontaarde moeder ben )

Ik voelde haar echt vroeg en momenteel heb ik een zwierige jurk aan met blote buik eronder, en ben ik met mijn dochter aan het spelen Maar ze is dan ook wel heel erg actief en sterk heb ik het idee (en spekkie...)
Ik leg mijn hand op mijn buik, krijg een duw. Dan kriebel ik aan de andere kant, dan zie ik een bult verschuiven van de ene kant, naar de kant waar ik kriebel en haar voetjes zitten vrij hoog momenteel, richting maag (daarom maagzuur?) dus daar voel ik ook de hele tijd gekriebel (en ik denk dat het voetjes zijn, gisteren bij de echo voelde ik hetzelfde en lag haar voet daar )
  woensdag 14 april 2010 @ 14:25:11 #68
45621 Suzanna
Mama van...
pi_80304408
Dat klinkt zo schattig Orea
pi_80304613
Volgens mij voelde ik mijn baby net bewegen!!
pi_80304850
ik smelt ook helemaal Suzanna
Echt enerzijds denk ik soms: pffff schiet op! Ik wil mijn kind zien!
Aan de andere kant wil ik dit nog niet missen hoor ik geniet hier nog veel te veel van

Tes-beeb volgens mij hebben ze zin in de zomer zo met dit weer!
  woensdag 14 april 2010 @ 14:49:03 #71
259886 pessie
pi_80305271
Orea wat ontzettend

En Tes
pi_80305546
Hartje horen lukte niet maar ze kon al wel mijn baarmoeder voelen
Het kitten kreeg ook een knuffeltje 1 voor de baby zei de vk en 1 voor jou omdat je zo lief bent geweest.
Ze was wel een beetje angstig toen ik moest liggen bij de vk. en was boos en bang dat er iets was.
En het bloeddruk opmeten vond ze ook niets. Afblijven van mijn mama

1mei heb ik de termijn echo en de 20 weken echo heb ik een doorverwijzing voor het ziekenhuis voor.
Ik ben zo blij. ze doen het normaal bij een centrum waar veel echo's gemaakt worden maar in het ziekenhuis kunnen ze meer voor me beteken als er eventueel hartproblemen zijn (ivm mijn ruisje en problemen in familie.)

En bloeddruk was ook goed En verder heb ik niets te melden
[/einde egopost]

Tessie wow dat is fijn
pi_80305725
@ Koningin, ja de vorige keer dronk ik elke avond voor het slapen gaan sowieso een mok warme melk en dat hielp echt super tegen de maagzuur... Nu red ik het nog met rennies Bleh...

@ Flugeltje, De baby reageert meestal niet als ik druk ben en ze slaapt dan heerlijk door.. Maar vorige week had ik harde buiken en dan merk ik dat ik echt te druk ben.. Met bekkeninstabiliteit erbij is alles zwaar maar ja sommige dingen moeten toch gebeuren... Nu inpakken voor de vakantie !

En mijn was die heerlijk buiten hangt! Het zonnetje is nu even weg maar het is wel lekker warm buiten.. Hoop dat het zo blijft komende dagen!!
Ik ga weer even verder, misschien tot vanavond!
pi_80305760
Ik voel mijn meisje vooral als ik op mn buik ga liggen. Dan moet zij ook even een andere positie zoeken ofzo.
pi_80306087
Zo, weer terug van de verloskundige (wat loopt dat altijd gigantisch uit zeg).

Ze hebben mijn ijzer weer getest en had nu 6,5. Beter dan de vorige keer en joepi, ik moet nog doorgaan met de roosvicee ferro.
Kindje is nog niet ingedaald, wel jammer, maar ach.. Afgelopen weken wel echt pijnlijke steken gehad van onderen (zeg maar: breinaald) maar dat heeft niet mogen baten dus.

Verder weinig bijzonders... O ja: het wiegje is klaar Het ziet er echt zó leuk uit met de schaapjes stof

En voor tes-baby en ooo wat klink je toch héérlijk zwanger Orea!
pi_80306677
Als nieuwkomer moet ik toch nog even kwijt dat er gekapt moet worden met die egopostenverwijten, vind het heerlijk om te lezen allemaal .
pi_80307065
Baldria, krijg je ook ijzertabletten? Alleen die Roosvicee lijkt me niet voldoende?

Ik en uk zijn net weer goedgekeurd bij de vk. Uk is al een beetje ingedaald schijnbaar. Daar verklaart wel de pijntjes op m'n blaas de laatste tijd
Verder uitleg gekregen over pijnbestrijding. Ik kan in principe kiezen tussen ruggeprik en pompje met Remifentanil. Iemand ervaring met dat laatste?
pi_80307137
Van ijzertabletten ga je moeilijk poepen...
pi_80307456
quote:
Op woensdag 14 april 2010 15:33 schreef Ticootje het volgende:
Van ijzertabletten ga je moeilijk poepen...
Kan. Hoeft niet. Ik heb nergens last van
pi_80307491
Nee, ik krijg geen ijzertabletten. Was ook niet echt nodig, want ik zat vorige keer 0,1 boven de grens.

En nu waren ze alleen maar heel blij dat het weer omhoog was gegaan en gaven ze me de tip om door te blijven gaan met roosvicee.Voor de rest heb ik al goede gewoontes wat betreft ijzerrijk eten, omdat ik geen vlees eet en dus daar sowieso al extra op moet letten (appelstroop, 1x in de week spinazie en rode bieten, tomaten..)
pi_80307508
quote:
Op woensdag 14 april 2010 15:41 schreef CrazyPrincess het volgende:

[..]

Kan. Hoeft niet. Ik heb nergens last van
Ik wel , geen ijzertabletten voor mij... Laag ijzer heb ik toch geen last van.
  woensdag 14 april 2010 @ 15:48:48 #82
259886 pessie
pi_80307717
Pvoes en CP goedgekeurd

En tico, kun jij nog op je buik liggen? Dat was bij mij na week 10 al niet meer mogelijk.
pi_80307745
quote:
Op woensdag 14 april 2010 15:48 schreef pessie het volgende:
Pvoes en CP goedgekeurd

En tico, kun jij nog op je buik liggen? Dat was bij mij na week 10 al niet meer mogelijk.
Gaat prima hoor... Zolang ik nog niet wipwap blijf ik mooi op mn buik slapen.
pi_80307810
quote:
Op woensdag 14 april 2010 15:42 schreef Baldria het volgende:
Nee, ik krijg geen ijzertabletten. Was ook niet echt nodig, want ik zat vorige keer 0,1 boven de grens.

En nu waren ze alleen maar heel blij dat het weer omhoog was gegaan en gaven ze me de tip om door te blijven gaan met roosvicee.Voor de rest heb ik al goede gewoontes wat betreft ijzerrijk eten, omdat ik geen vlees eet en dus daar sowieso al extra op moet letten (appelstroop, 1x in de week spinazie en rode bieten, tomaten..)
Die Roosvicee is zo vies
quote:
Op woensdag 14 april 2010 15:43 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik wel , geen ijzertabletten voor mij... Laag ijzer heb ik toch geen last van.
Dat is dan maar goed ook
Aambeien zijn ook geen pretje
quote:
Op woensdag 14 april 2010 15:48 schreef pessie het volgende:
Pvoes en CP goedgekeurd

Ik slaap ook nog half op m'n zij en m'n buik. Maar ik slaap dan ook in een waterbed. In een normaal bed gaat dat niet meer
pi_80307847
quote:
Op woensdag 14 april 2010 15:51 schreef CrazyPrincess het volgende:

[..]

Die Roosvicee is zo vies
[..]

Dat is dan maar goed ook

Aambeien zijn ook geen pretje
[..]

Ik slaap ook nog half op m'n zij en m'n buik. Maar ik slaap dan ook in een waterbed. In een normaal bed gaat dat niet meer
dat bedoel ik meer, dat als mn ijzer dus te laag is dat ik dat niet merk.
pi_80308014
quote:
Op woensdag 14 april 2010 15:52 schreef Ticootje het volgende:

[..]

dat bedoel ik meer, dat als mn ijzer dus te laag is dat ik dat niet merk.
Owh zo
Lijkt me ideaal.
  woensdag 14 april 2010 @ 16:01:27 #87
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_80308190
Wat is het gezellig druk hier! Had vanmorgen een keer gelezen, maar er is echt veel bijgekomen zeg.

Heeft er iemand nog wat energie-tips? Ben echt zooo moe nu, kan wel zitten slapen en ben echt niet vooruit te branden (benieuwd wat eruit komt als ik mijn bloed laat prikken nu jullie het er zo over hebben...). Vanaf wanneer komt de energie ook al weer een beetje terug??
pi_80308274
quote:
Op woensdag 14 april 2010 15:32 schreef CrazyPrincess het volgende:

Verder uitleg gekregen over pijnbestrijding. Ik kan in principe kiezen tussen ruggeprik en pompje met Remifentanil. Iemand ervaring met dat laatste?
IK! Tja, ik vond het erg fijn. Op een gegeven moment vond ik het erg heftig allemaal en het infuus haalde de net de scherpe kantjes van de weeen af. Waardoor het allemaal een stuk beter weg te puffen was. Je bent de pijn zeker niet kwijt maar het is wel prettiger. Ik was dikke vriendjes met het knopje van het infuus
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
pi_80308935
quote:
Op woensdag 14 april 2010 16:01 schreef Hobbesje het volgende:
Wat is het gezellig druk hier! Had vanmorgen een keer gelezen, maar er is echt veel bijgekomen zeg.

Heeft er iemand nog wat energie-tips? Ben echt zooo moe nu, kan wel zitten slapen en ben echt niet vooruit te branden (benieuwd wat eruit komt als ik mijn bloed laat prikken nu jullie het er zo over hebben...). Vanaf wanneer komt de energie ook al weer een beetje terug??
Bij mij is mijn ijzergehalte en -voorraad voldoende hoog, dus het enige advies wat ze mij nog geven is: geef eraan toe
quote:
Op woensdag 14 april 2010 16:03 schreef sproet-je het volgende:

[..]

IK! Tja, ik vond het erg fijn. Op een gegeven moment vond ik het erg heftig allemaal en het infuus haalde de net de scherpe kantjes van de weeen af. Waardoor het allemaal een stuk beter weg te puffen was. Je bent de pijn zeker niet kwijt maar het is wel prettiger. Ik was dikke vriendjes met het knopje van het infuus
Het lijkt mij fijner dan zo'n heftige ruggeprik (afhankelijk van de situatie op dat moment natuurlijk, maar ik zou eerst zoiets willen proberen als het kan). Maar als ik dan dit lees:
quote:
Volgens de Leidse artsen kan Remifentanil problemen veroorzaken aan het hart en bij de ademhaling. De pijnstiller mag volgens de bijsluiter alleen worden gebruikt als er in de verloskamer apparatuur aanwezig is die eventuele problemen onmiddellijk signaleert. Volgens de artsen is daar bij de meeste verloskamers geen sprake van. Ook mag het middel alleen worden toegediend door personeel dat gespecialiseerd is in het gebruik van pijnstillen. Ook dat is volgens hen niet het geval.
wil ik toch nog wel even navraag doen hoe dat in 'mijn' ziekenhuis geregeld is
pi_80309218
Ik ga toch voor een ruggenprik deze keer hoor..
pi_80309250
Ik heb ook zo'n remifentanilpompje gehad, maar kan je er niet zoveel over vertellen. Ik kreeg dat helemaal op het laatst, tijdens het persen al, omdat ik niet tegen de plaatselijke verdoving van het hechten kon, deden ze dat dan maar. Moest ik maar vast een paar keer op het knopje drukken voor het hechten later. Nou, voor het verdoven van het hechten doet dat ding in elk geval niks

Pvoess, jammer dat ze het hartje nog niet kon horen, maar het is ook nog vroeg toch. Nu maar vast aftellen naar de termijnecho! Grappig dat het kitten zo bezorgd over je is, lief!

Hobbesje, hier kwam de energie zo'n 9 maanden na de bevalling weer terug
  woensdag 14 april 2010 @ 16:28:59 #92
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_80309360
Hm... eraan toegeven... vanavond maar gestrekt op de bank dan als ik thuis kom. Nog 1 dagje werken deze week, dat ga ik vast wel redden. En dan van het weekend mag manlief er dan lekker uit met zoonlief (zal hij blij mee zijn: mannetje is in het weekend vaak nogal vroeg wakker), zodat deze mama nog lekker kan slapen. Klinkt me nu al goed in de oren.

Ik heb een ruggenprik gehad als pijnstilling en ik vond hem heeeeerlijk. Van tevoren nooit gedacht dat ik dat zou gaan zeggen. Alleen jammer dat hij 'er even uit ging'. Ging iets mis na een uur of 2, toen heb ik een cocktail van iets in de ruggenprik gekregen en daar heb ik zelfs nog lekker mee liggen relaxen/slapen op mijn zij.
pi_80309586
Oh bij Jen heb ik pethadine gehad, en dan echt nooit meer.. Ik was compleet stoned en heb gewoon mn bevalling niet echt lekker bewust meegemaakt.
pi_80309751
Pethidine heb ik ook gehad, vreselijk spul! Werd er idd soort van stoned van. Ze gaven het zodat ik kon slapen terwijl ik voorweeen had (volgens hun dan, het waren gewoon echte weeen). Viel ik dus steeds weg, en van de pijn werd ik weer wakker en dan kon ik dus echt niet uit mn woorden komen, het kostte gewoon teveel moeite om de woorden te bedenken en ze uit te spreken. Was echt vreselijk, ben er ook de volgende dag nog helemaal niet goed van geweest, kon niet eens mn bed uit komen zonder haast flauw te vallen.
pi_80309778
Auwie.Tessie ben blij dat ik een spray kreeg bij hechten.
Ik heb verder geen ervaring met een ruggenprik of een pompje

De vk moest lachen om het geboorte gewicht van het kitten.
Dat ik dat zo makkelijk eruit had geperst uit mijn kleine lijfje.

En ze gaat rekening houden met mijn turbo bevalling.
Dus misschien dat ik niet zelf moet dokken voor de ziekenhuis bevalling

En ja ik vond het ook zo lief van de dame ze was echt bang dat er iets met me gebeurde.
pi_80309982
quote:
Op woensdag 14 april 2010 16:38 schreef tessie het volgende:
Pethidine heb ik ook gehad, vreselijk spul! Werd er idd soort van stoned van. Ze gaven het zodat ik kon slapen terwijl ik voorweeen had (volgens hun dan, het waren gewoon echte weeen). Viel ik dus steeds weg, en van de pijn werd ik weer wakker en dan kon ik dus echt niet uit mn woorden komen, het kostte gewoon teveel moeite om de woorden te bedenken en ze uit te spreken. Was echt vreselijk, ben er ook de volgende dag nog helemaal niet goed van geweest, kon niet eens mn bed uit komen zonder haast flauw te vallen.
He, herkenbaar.. Ik bleef maar flauwvallen...
pi_80310289
Ik ben ook net terug van de verloskundige met stempel voor zowel de kleine als mezelf

Toch nog even gevraagd of mijn baarmoeder echt zo lang en smal was, zoals de stagiair vorige keer beweerde (waarop de echte verloskundige riep:"Oh ja, dat kan ik me ook herinneren van vorige keer"', terwijl er toen niets over gezegd was), blijkt toch onzin te zijn. Ik heb een hele mooie baarmoeder, niets geks aan. Ik loop alleen een anderhalve week vooruit met hoe hoog het kindje en de baarmoeder al zitten. Stagiaires...
Ik heb daar ook geen geduld voor hoor. Ook al snap ik best dat ze het vak nu eenmaal moeten leren.

Toch wel handig soms ook hoor, deze topic. Ik noteer: Geen Pethadine/Pethidine laten toebrengen

@Hobbesje: Bij mij zeiden ze ook: gewoon aan toegeven. En dat heb ik eigenlijk ook maar gewoon gedaan Ik ben nu weer heel erg moe eigenlijk. Maar ja, de laatste loodjes komen er langzaamaan toch een beetje aan.

@Baldria: Ik eet ook graag een boterhammetje met appelstroop. Doet het ook erg goed, en zelf vind ik het erg lekker! Beter dan die vieze ferro

Ik moet nog een afspraak maken voor het testen van glucose en ijzer, dus van mezelf weet ik dat pas over een tijdje. Die sticker heb ik dus nog niet binnen
pi_80311856
quote:
Op woensdag 14 april 2010 13:35 schreef Orea het volgende:
Son is wel een ontaarde moeder maar dat heeft andere redenen (dezelfde als waarom ik een ontaarde moeder ben )
ben alleen nog ontaarder dan jij
quote:
Ik voelde haar echt vroeg en momenteel heb ik een zwierige jurk aan met blote buik eronder, en ben ik met mijn dochter aan het spelen Maar ze is dan ook wel heel erg actief en sterk heb ik het idee (en spekkie...)
Ik leg mijn hand op mijn buik, krijg een duw. Dan kriebel ik aan de andere kant, dan zie ik een bult verschuiven van de ene kant, naar de kant waar ik kriebel en haar voetjes zitten vrij hoog momenteel, richting maag (daarom maagzuur?) dus daar voel ik ook de hele tijd gekriebel (en ik denk dat het voetjes zijn, gisteren bij de echo voelde ik hetzelfde en lag haar voet daar )
lieve leuke Roelofje

Ik ben vandaag ook weer bij de verloskundige geweest
En ben soort van goedgekeurd haha.
Mijn mij was alles goed en met de baby ook hoor Hartje was mooi te horen, hij lag al goed (voor hoelang )
Vorige keer liep mijn baarmoeder ook voor op de groei en nu nog steeds. Of iig hij zit hoger dan hij hoort te zitten.
Dus nu heb ik volgende week dinsdag een groeiecho en moet ik over 2 weken weer terugkomen.
Mja maak me er geen zorgen over, omdat het schijnbaar vaker voorkomt bij kleinere mensen (alsof ik een lilliputter ben ). En hij was bij alle echo's netjes op groei dus daar ga ik ook maar vanuit. Nog een keertje lekker baby kijken
Moet ook ijzer en glucose prikken. Alleen de glucose nuchter (ook ivm die baarmoeder), das wel minder, helemaal omdat ik nog steeds misselijk ben zonder eten 's ochtends... Nja morgenochtend maar gelijk even doen, dan zullen de uitslagen er wel zijn over 2 weken.
En dan krijg ik ook mijn anti-D prik (in mijn bil zei ze, echt zo'n rotplek blegh, heb m liever in mijn been ofzo) ... *lol*
pi_80312002
Nog 2 uurtjes en dan ben ik bij de vk! Ik vind het zo spannend! Ik weet helemaal niet of ik ons moppie ga zien zometeen, ik hoop het wel. Weet geeneens of dat al te zien is nu...ben morgen pas 7 weken, volgens mijn telling dan..
Hier iemand die zo vroeg al een echo heeft gemaakt?
Back in business.
pi_80312076
@ Hobbesje, helaas moet ik ook zeggen dat mijn puf na de bevalling langzaam weer terugkwam en de hele zwangerschap duf, moe en gaar ben geweest! Soms eraan toegeven is inderdaad heerlijk.. Mijn 1e zwangerschap heb ik wat geslapen zeg Nu lukt dat niet meer zo met een peuter in huis maar af en toe als Henk thuis is ga ik heerlijk slapen.. Of na het eten naar bed, tv kijken en dan zie ik wel wanneer ik in slaap val.. (meestal binnen een uurtje al..)

@ de pijnstilling dames, heb geen pijnstilling gehad.. Toen ik erom begon te schreeuwen na een weeenstorm bleek ik volledige ontsluiting te hebben en persen was pijnstillend genoeg op dat moment Hoop het dit keer ook weer zonder pijnstilling te doen want dat is 1 ding waardoor ik thuis zou kunnen bevallen!

Zooo.. de wasjes zijn allemaal klaar!! Een deel voor de vakantie is al ingepakt.. Hoef nu alleen nog maar te strijken en was te vouwen en verder is het helemaal klaar Morgen kunnen we dus rustig ons huisje poetsen, zuigen en dweilen!
pi_80312151
Ja Shirley, ik... maar dat was vanwege bloedverlies.

Ik had een inwendige echo en er was een soort koffieboontje met kloppend hartje te zien! Bijna 1 cm groot toen
pi_80312387
Er wordt net aangebeld, mijn kraampakket is binnen. Wow, dan lijkt het opeens toch wel echt heel snel te gaan...

Heeft iemand enig idee of dit genoeg is, of dat je nog spullen zelf beter kunt bijkopen? De kraamverbanden bijvoorbeeld? Maar een pak voor overdag, twee voor in de nacht gekregen... Twee stretchbroekjes voor die verbanden, en dat lijkt me sowieso wat weinig... Maar ik heb echt geen flauw benul wat je nodig hebt als aanstaande lekenbevaller
pi_80312450
Shirley, ik heb met ongeveer 6,5 week ook een echo gehad, maar daar was nog niet zoveel op te zien. Wel een kloppend hartje, dat was wel heel fijn, maar je zag nog niet echt een mini-mensje zeg maar, meer een boontje

Oh er was nog een pagina Maar goed, hier ook een boontje dus.

Djenneke, kraamverbanden heb ik later nog wel pakken van bij laten halen, van die zwarte kotex verpakkingen. Maar dat kan je toch ook dan door iemand laten halen als je er meer nodig hebt?
Die netbroekjes heb ik helemaal niet gebruikt, ik had gewoon mijn grote zwangerschapsonderbroeken aan, daar passen ook prima 2 kraamverbanden achter elkaar in.
Oh man, nu ik daar weer aan terug denk. Dat gedoe na de bevalling vond ik echt niet fijn.
pi_80312628
quote:
Op woensdag 14 april 2010 17:52 schreef tessie het volgende:
Shirley, ik heb met ongeveer 6,5 week ook een echo gehad, maar daar was nog niet zoveel op te zien. Wel een kloppend hartje, dat was wel heel fijn, maar je zag nog niet echt een mini-mensje zeg maar, meer een boontje

Oh er was nog een pagina Maar goed, hier ook een boontje dus.

Djenneke, kraamverbanden heb ik later nog wel pakken van bij laten halen, van die zwarte kotex verpakkingen. Maar dat kan je toch ook dan door iemand laten halen als je er meer nodig hebt?
Die netbroekjes heb ik helemaal niet gebruikt, ik had gewoon mijn grote zwangerschapsonderbroeken aan, daar passen ook prima 2 kraamverbanden achter elkaar in.
Oh man, nu ik daar weer aan terug denk. Dat gedoe na de bevalling vond ik echt niet fijn.
Moet je ook nog niet aan denken joh

Sorry!

Maar toch bedankt voor je reactie, goed om te weten. Ik zal niet doorvragen
  woensdag 14 april 2010 @ 18:13:43 #105
259886 pessie
pi_80313138
Ik had begrepen dat veel vrouwen binnen een week over konden stappen op maandverband...

Oh ja Orea, goed wat je zei vanmiddag. Manlief en ik hebben onze polis erbij gehaald en de baby is meeverzekerd met ons vanaf 24 weken zwangerschap tot 30 dagen na de geboorte (maar dan moet ie sowieso al aangemeld zijn), ook voor hetzelfde bedrag als wijzelf. Heb nu op het to-do lijstje van manlief gezet: binnen 30 dagen aanmelden bij uitvaartverzekering!
pi_80313310
quote:
Op woensdag 14 april 2010 17:32 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]
Vorige keer liep mijn baarmoeder ook voor op de groei en nu nog steeds. Of iig hij zit hoger dan hij hoort te zitten.
Dus nu heb ik volgende week dinsdag een groeiecho en moet ik over 2 weken weer terugkomen.
Mja maak me er geen zorgen over, omdat het schijnbaar vaker voorkomt bij kleinere mensen (alsof ik een lilliputter ben ). En hij was bij alle echo's netjes op groei dus daar ga ik ook maar vanuit. Nog een keertje lekker baby kijken
Mag ik vragen hoe 'klein' je dan bent en of ze de vorige keer al gezegd had dat je baarmoeder voorliep qua groei? Ik ben namelijk ook niet zo groot (1.57) en bij mij heeft ze er niks over gezegd terwijl mijn baarmoeder volgens mij ook wel hoger ligt (in vergelijking met wat ik bij anderen lees). Morgen ook naar de verloskundige dus dan ga ik het ook wel eens vragen.
pi_80313711
Oh geeft niet hoor Djenneke. Ik was gewoon eigenlijk alweer vergeten wat een gedoe het was. Dat had ik nooit zo bedacht voordat ik ging bevallen.
Pessie, gewoon maandverband is vaak zo plastic-erig. Alleen die hele dikke kotex dingen hebben dat niet geloof ik. Dus vanwege het broeien met hechtingen en alles, kan je volgens mij beter die gebruiken. Went ook vanzelf wel weer hoor, die dikke dingen in je onderbroek. In het begin zelfs 2 achter elkaar
pi_80313887
Ik zou niet te snel overstappen naar gewoon maandverband
soms heb je ineens toch nog kraamverband nodig en het broeien idd wat tessie zegt!
pi_80314877
Ja gewoon een pak kraamverband bij halen. Die zwarte kotexpakken zijn ook goed hoor, die broeien niet.
pi_80314939
quote:
Op woensdag 14 april 2010 18:18 schreef knuffelbeestje het volgende:

[..]

Mag ik vragen hoe 'klein' je dan bent en of ze de vorige keer al gezegd had dat je baarmoeder voorliep qua groei? Ik ben namelijk ook niet zo groot (1.57) en bij mij heeft ze er niks over gezegd terwijl mijn baarmoeder volgens mij ook wel hoger ligt (in vergelijking met wat ik bij anderen lees). Morgen ook naar de verloskundige dus dan ga ik het ook wel eens vragen.
ik ben 1.63/64 ongeveer. Niet heel erg klein dus.
En vorige keer zei ze het ook al. Dus ze had me al voorbereid. Vandaar dat ik me niet zo zorgen maak erom
Toen zei ze namelijk dat het eigenlijk gewoon een keertje extra babykijken was. Of zoals ze zei: heb je ook s voordeel van je lengte
pi_80314965
quote:
Op woensdag 14 april 2010 19:05 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

En vorige keer zei ze het ook al. Dus ze had me al voorbereid. Vandaar dat ik me niet zo zorgen maak erom
Toen zei ze namelijk dat het eigenlijk gewoon een keertje extra babykijken was. Of zoals ze zei: heb je ook s voordeel van je lengte
Staat de thee al klaar?
  woensdag 14 april 2010 @ 19:18:06 #112
259886 pessie
pi_80315462
quote:
Op woensdag 14 april 2010 18:31 schreef tessie het volgende:
Oh geeft niet hoor Djenneke. Ik was gewoon eigenlijk alweer vergeten wat een gedoe het was. Dat had ik nooit zo bedacht voordat ik ging bevallen.
Pessie, gewoon maandverband is vaak zo plastic-erig. Alleen die hele dikke kotex dingen hebben dat niet geloof ik. Dus vanwege het broeien met hechtingen en alles, kan je volgens mij beter die gebruiken. Went ook vanzelf wel weer hoor, die dikke dingen in je onderbroek. In het begin zelfs 2 achter elkaar
Hier moeten we denk ik nog niet over nadenken... Ik heb alleen bij de eerste afspraak bij de vk gezegd dat wat er ook gebeurt, hechtingen er na 1 week uitgehaald worden. Ga niet voor de tigste keer lopen rampen met ontstoken hechtingen en vastgeklitte hechtingen e.d.
En ik haat maanverband, dan zal ik kraamverband wel nog meer haten...
pi_80315493
quote:
Op woensdag 14 april 2010 19:06 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Staat de thee al klaar?
ja hoor
pi_80315540
quote:
Op woensdag 14 april 2010 19:18 schreef pessie het volgende:

[..]

Hier moeten we denk ik nog niet over nadenken... Ik heb alleen bij de eerste afspraak bij de vk gezegd dat wat er ook gebeurt, hechtingen er na 1 week uitgehaald worden. Ga niet voor de tigste keer lopen rampen met ontstoken hechtingen en vastgeklitte hechtingen e.d.
En ik haat maanverband, dan zal ik kraamverband wel nog meer haten...
Ach, misschien hoef je wel helemaal niet gehecht te worden, dat kan natuurlijk ook nog
pi_80315655
quote:

[..]

Dat is inderdaad wel een keertje voordeel van je lengte
pi_80315658
Ja maar dan heb je alsnog wel het kraamverband nodig denk ik.
zeker voor de grote klodders

Waarom wil je nu koste wat het koste de hechtingen eruit?
Een week is snel zeker als je oplosbare hebt en het hoeft niet te gaan ontsteken?
pi_80315764
Ik zal het lekker aan de vk overlaten of ze er wel of niet uit kunnen..

Oh ja klodders..
  woensdag 14 april 2010 @ 19:27:14 #118
259886 pessie
pi_80315923
quote:
Op woensdag 14 april 2010 19:19 schreef Soneal het volgende:

[..]

Ach, misschien hoef je wel helemaal niet gehecht te worden, dat kan natuurlijk ook nog

Hechtingen doen altijd raar als ze in mijn lijf zitten... Toen mijn verstandskiezen getrokken waren heeft de tandarts mn hechtingen eruit moeten snijden. Ik heb daar veel meer pijn van gehad dan dat ik had na de operatie...
pi_80316392
wat gaan jullie weer snel!

ik las veel goede controles en check ups en echo's en zo

Helaas geen hartje kunnen horen voor pvoes maar die heeft dan weer zo'n schattig kitten die zo bezorgd over mama is, volgende keer kan je hopelijk wel hartje horen!

hier kennen ze wat betreft pijnbestrijding tijdens de bevalling alleen maar ruggenprik, de uitleg was idd dat niet iedereen vakbekwaam omging met de pomp enzo geloof ik, nou ja ik zie wel eerst zo maar proberen maar als het niet gaat ga ik er heus wel omvragen

orea veel last van maagzuur gatsie en dan ook nog dat ding (ben even de naam kwijt) wat nu toch weer erg opspeeld gatsie
ik gebruik tegen het maagzuur trouwens antagel, ook niet lekker zou wel hetzelfde soort drankje zijn als de gaviscon.
pi_80317174
Oh ja die klodders/stolsels! Daar schrok ik best van
Maar kraamverband is niks anders dan groot en dik maandverband hoor pessie.
En hier losten die zelf-oplosbare hechtingen ook niet vanzelf op. Moesten er later ook uitgehaald worden. Maar na een week is misschien wel snel. Je wil tenslotte toch ook niet dta het weer terug open scheurt he?
pi_80317335
Son, ik heb mijn gyn gisteren gevraagd of die anti-D niet ergens anders kan... kan ook gewoon in je been of arm zei hij dus gewoon ff vragen! Ik heb mezelf lek geprikt met de ivf en vind het ook niet erg, maar ik wil gewoon geen prik in mijn bil
pi_80317346
Bonken en slierten
pi_80320855
Ik heb ff weinig puf voor verhalen (niks bijzonders, gewoon moe), maar heb die van jullie weer met plezier gelezen.

Volgens mij heb ik NIKKI nog niet gefeliciteerd dus bij dezen: NIKKI, van harte! Wat hebben jullie dat snel gedaan! Heel veel geluk met elkaar.
pi_80321646
quote:
Op woensdag 14 april 2010 17:49 schreef djenneke het volgende:
Er wordt net aangebeld, mijn kraampakket is binnen. Wow, dan lijkt het opeens toch wel echt heel snel te gaan...

Heeft iemand enig idee of dit genoeg is, of dat je nog spullen zelf beter kunt bijkopen? De kraamverbanden bijvoorbeeld? Maar een pak voor overdag, twee voor in de nacht gekregen... Twee stretchbroekjes voor die verbanden, en dat lijkt me sowieso wat weinig... Maar ik heb echt geen flauw benul wat je nodig hebt als aanstaande lekenbevaller
In het ziekenhuis kreeg ik heel wat kraamverbanden en netbroekjes. De geopende pakken mochten ook mee naar huis En ik heb er toch best wel een aantal gebruikt ja.
Een week na de bevalling had ik wel al gewoon maandverband.
pi_80321660
Ik heb ook alles weer met plezier gelezen hier, heb ook niet de puf om te reageren
pi_80321981
Hebben jullie trouwens al een idee over waar je het liefst zou bevallen, en waarom? Mijn eerste gedachte was 'thuis!', maar plotseling ben ik 180 graden omgedraaid en wil ik naar het ziekenhuis.
pi_80322300
ziekenhuis! Wilde ik al voordat ik zwanger was... Heb nu medische indicatie, dus dat scheelt weer geld maar anders ook hoor, dan had ik het gewoon betaald..
pi_80323142
quote:

[..]

Grappig, ik ben ook 1.64 meter en loop nu qua buik ongeveer twee weken voor, zei de vk vandaag. Jammer genoeg bij mij geen reden om nog eens extra te mogen kijken
Ik dus nog even geen voordeel van mijn lengte
quote:
Op woensdag 14 april 2010 21:31 schreef leonieke het volgende:

[..]

In het ziekenhuis kreeg ik heel wat kraamverbanden en netbroekjes. De geopende pakken mochten ook mee naar huis En ik heb er toch best wel een aantal gebruikt ja.
Een week na de bevalling had ik wel al gewoon maandverband.
Volgens mij zijn ze in België ook gewoon veel professioneler dan hier... Ik ken tenminste heel veel mensen hier in het Zuiden van Nederland die bij voorkeur voor alles trouwens naar een Belgisch ziekenhuis gaan.
quote:
Op woensdag 14 april 2010 21:39 schreef Cantare het volgende:
Hebben jullie trouwens al een idee over waar je het liefst zou bevallen, en waarom? Mijn eerste gedachte was 'thuis!', maar plotseling ben ik 180 graden omgedraaid en wil ik naar het ziekenhuis.
Ik wil liever in het ziekenhuis. Ik ben er ook helemaal voor verzekerd, dus dat is ook wel fijn. Het lijkt me gewoon heel naar, dat als je denkt thuis te bevallen, je misschien toch nog naar het ziekenhuis zou moeten voor hechtingen ofzo. En verder, mocht er toch iets mis gaan, dan kun je er maar beter al zijn. Vind ik voor mezelf dan tenminste. Het geeft mij een veiliger gevoel op de een of andere wazige manier.
pi_80324094
Wow....dames....nu weet ik wat jullie bedoelen. De eerste keer je kindje zien en een hartje zien kloppen...onwerkelijk mooi....
Ik stel u voor aan ons moppie in het paarse cirkeltje:

Back in business.
pi_80324427

Gefeliciteerd met je knipperlichtje Shirley!!
  woensdag 14 april 2010 @ 22:29:50 #131
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_80324478
Shirley

pi_80324695
Shirley, een knipperlichtje

En drie dagen verder dan je dacht
pi_80325172
Thnx meiden
En beebje is ws. iets groter, volgens vk zat ik precies goed met berekening. Over 3 weken mag ik weer, dan weet ik meer. Maar verder was alles prima!
Back in business.
pi_80325842
quote:
Op woensdag 14 april 2010 19:58 schreef Orea het volgende:
Son, ik heb mijn gyn gisteren gevraagd of die anti-D niet ergens anders kan... kan ook gewoon in je been of arm zei hij dus gewoon ff vragen! Ik heb mezelf lek geprikt met de ivf en vind het ook niet erg, maar ik wil gewoon geen prik in mijn bil
ja ik had al gegoogled dat het intramusculair was dus dan zou je denken dat het ook ergens anders kan (andere spier dus).
Desnoods doe ik het zelf (heb t niet voor niets geleerd )

Djenneke, bij mij liep mijn baarmoeder een maand voor op de groei. En nu was ie dus nog steeds ruim in groei. Dus toch maar een echo
Wel jammer dat jij geen voordeel van je lengte heb
Grappig trouwens dat allebei onze baarmoeders voorlopen Ligt gewoon aan de datum

En Shirley een knipperlichtje
pi_80326063
quote:
Op woensdag 14 april 2010 22:55 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

ja ik had al gegoogled dat het intramusculair was dus dan zou je denken dat het ook ergens anders kan (andere spier dus).
Desnoods doe ik het zelf (heb t niet voor niets geleerd )

Djenneke, bij mij liep mijn baarmoeder een maand voor op de groei. En nu was ie dus nog steeds ruim in groei. Dus toch maar een echo
Wel jammer dat jij geen voordeel van je lengte heb
Grappig trouwens dat allebei onze baarmoeders voorlopen Ligt gewoon aan de datum

En Shirley een knipperlichtje
Ja, wel weer toevallig hè? Maar een maand is wel wat meer dan twee weekjes natuurlijk.

Mooie echo Shirley! Fantastisch hè?!
pi_80326700
ja een maand is ietjes meer maar wel grappig vind ik t, dat we allebei voorlopen kwa baarmoeder!
ach ja volgende week dinsdag weet ik meer
pi_80326978
M@x vindt mij bol...
pi_80327045
twee keer zo groot ben je geworden
(sorry, ik quote alleen maar )

ik vond t meevallen hoor!
pi_80327121
Jah dat! En ik m'n buik maar inhouden.
pi_80327225
aaah, je buik mag je juist uithouden
nja volgens mij zijn alleen je buik en je voorgevel gegroeid
pi_80327286
Jep. De rest komt nog.
pi_80331545
quote:
Op woensdag 14 april 2010 21:39 schreef Cantare het volgende:
Ik wil zo graag thuis bevallen, maar hoe ik ook smeek en zeur ze zijn onverbiddelijk. En dat terwijl het de vorige keren altijd goed is gegaan .In het ziekenhuis staan er minstens drie mensen om je heen, nou heb mooi de een na laatste keer een verpleegkundige in der hand gebeten . Maar ik snap het wel, hoor, zeker als het de eerste keer is.

@Shirley: wat een mooi begin van een lief droppie
pi_80331633
quote:
Op donderdag 15 april 2010 07:15 schreef missziggy het volgende:

[..]

Ik wil zo graag thuis bevallen, maar hoe ik ook smeek en zeur ze zijn onverbiddelijk. En dat terwijl het de vorige keren altijd goed is gegaan .In het ziekenhuis staan er minstens drie mensen om je heen, nou heb mooi de een na laatste keer een verpleegkundige in der hand gebeten . Maar ik snap het wel, hoor, zeker als het de eerste keer is.

@Shirley: wat een mooi begin van een lief droppie
waarom mag je nu niet thuis bevallen dan? Neem aan dat er dan een goede reden is om je in het ziekenhuis te laten bevallen toch?

Bij mij stonden er in het ziekenhuis alleen de verloskundige en een verpleegkundige. En uiteraard mn lief die was er ook. Maar dat lijkt me niet anders dan thuis, dan staan diezelfde vk en een kraam rond je bed dus och. Alleen toen de gyn erbij geroepen werd stond dus ook zij aan mn bed maar als ik niet poliklinisch was bevallen had k na een uur persen al met de ambulance gemoeten. precies mijn nachtmerrie en precies de reden waarom poliklinisch de voorkeur had
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 15 april 2010 @ 07:40:40 #144
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_80331669
Ik heb medische indicatie, dus ik mag niet eens thuis. Toen ik dat de eerste keer hoorde vond ik dat verschrikkelijk, maar na de miskramen ben ik er alleen maar blij mee. Ik hou wel van de aanpak in het ziekenhuis. Stuk zakelijker, de VK's die ik rondom de miskramen sprak waren zo aan het peuren op emotie. Alsof ze het zelf haast nog erger vonden dan ik... De daadkracht en zakelijkheid in het ziekenhuis is me wel goed bekomen toen. Nu is het ziekenhuis hier de straat uit, dus eigenlijk is het nog een soort van thuiswedstrijd

En nu met gezwinde spoed weer naar het werk. Vandaag en morgen nog en dan nog maar 8 weken te gaan
pi_80332003
Oh ja dat wilde ik ook nog zeggen. Ik wil in het ziekenhuis bevallen. Heb eigenlijk nog nooit thuis willen bevallen. En daar moet ik wel voor betalen, nou so be it. VInd dat toch een prettiger idee, dat alles aanwezig is enzo..
Mijn vader vind t ook niets als we (mijn zus en ik dus) thuis zouden willen bevallen, omdat hij al chauffeur op de ambulance heeft gereden en teveel spoedritjes heeft moeten maken
Ik zeg nu alleen wel gekscherend, dat als er een hittegolf is ik wel thuis wil bevallen, want heb airco in de woonkamer en slaapkamer

en nu ga ik even bloed laten prikken. Ben gewoon al gedouched, op mijn vrije dag, en om deze tijd...
pi_80332036
Shirly, wat een leuke echo! Ik mag vandaag over een week voor de eerste gaan. Best spannend weer.

Ik wil graag in het ziekenhuis bevallen, de vorige keer ook. Toen werd ik medische indicatie omdat Guus in het vruchtwater had gepoept. Nu ben ik dat vanzelf omdat ik een kunstbevalling heb gehad de vorige keer (vacuum). Mijn VK vindt het dan beter. Ik vind het prima, want ik wil weer in het ziekenhuis bevallen.

Heb trouwens altijd gezegd, niet teveel mensen om mijn heen, maar deze waren er de vorige keer:
- Man
- eigen VK
- stagiaire VK
- VK ziekenhuis
- stagiair VK ziekenhuis
- verpleegkundige
- Gyneacoloog
Best druk, maar viel me allemaal wel mee gelukkig.
pi_80332125
Mijn moeder had bij mijn zus allemaal mensen om zich heen en wist niet wie iedereen was. Dus dacht ze nou de volgende keer ga ik vragen wie ze allemaal zijn.
Heeft ze gedaan (toen ik geboren werd), ze kon het zich na de bevalling alleen niet meer herinneren wie het ook alweer waren

en aangezien ik in het hezelfde ziekenhuis (wil) gaan bevallen als Huup, dus hoop ik gewoon dat er ook niet zoveel mensen staan, net zoals bij haar
  donderdag 15 april 2010 @ 08:40:23 #148
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_80332341
Daar hoef ik niet meer over na te denken: ik moet in het ziekenhuis bevallen. Omdat ik een keizersnede heb gehad. En als deze net zo'n dikkopje wordt, zal ik blij zijn dat ik daar ben! Maar dat duurt voor mij nog heeeel lang (hoofd in het zand steekt).
pi_80332431
Als je goed bent verzekerd dan krijg je je poliklinische bevalling gewoon terug hoor.
pi_80332487
ik ben alleen maar basisverzekerd dus krijg echt niets terug, mja maakt me niet uit
(ik krijg niet eens kraampakket)

ik ging dus net bloedprikken, maar dus toch maar niet... zat er 10 minuten en in die 10 minuten was er 1 iemand geholpen...das t leuke van nuchter moeten prikken, dat moet dus snel nu bij mij anders wordt ik misselijk... :S
dus morgen in de herkansing... dan kan t vanaf 8 uur, dus ga dr gewoon 10 voor 8 zitten...
pi_80332572
quote:
Op donderdag 15 april 2010 08:50 schreef Sonnetje85 het volgende:
ik ben alleen maar basisverzekerd dus krijg echt niets terug, mja maakt me niet uit
(ik krijg niet eens kraampakket)

ik ging dus net bloedprikken, maar dus toch maar niet... zat er 10 minuten en in die 10 minuten was er 1 iemand geholpen...das t leuke van nuchter moeten prikken, dat moet dus snel nu bij mij anders wordt ik misselijk... :S
dus morgen in de herkansing... dan kan t vanaf 8 uur, dus ga dr gewoon 10 voor 8 zitten...
Bloedprikken is in de ochtend echt altijd zo druk...
Je hebt ook van die prikpunten.. Dan hoef je niet naar het ziekenhuis.
pi_80332610
ja daar was ik net
pi_80332739
Ik ga daarom altijd helemaal laat op de middag.... Maar ja dat is wat moeilijk als je nuchter moet zijn.
pi_80332777
Ik ga ook in het ziekenhuis bevallen. Het lijkt me niets om halverwege nog naar het ziekenhuis te rijden als er toch complicaties zijn. Mijn verzekering vergoed de poliklinische bevalling.
Vorige week heb ik bloedgeprikt. Er waren zo'n 15 man voor mij, ging relatief snel, binnen een half uur was ik aan de beurt. Wel een flinke bloeduitstorting op mijn arm
Ik begin trouwens weer veel te dromen, vanochtend om half 5 wakker geworden, had gedroomd dat mijn vriend niet bij de bevalling was, hij was niet te bereiken
Nog 28 dagen werken morgen lekker vrij, de kraamzorg komt voor de intake, ben benieuwd.
pi_80332786
haha precies,
en tis dus bij die prikpunten van 8.30 tot 9.30..
of iig bij die waar ik nu was.
vorige keer kwam ik iets voor half 10 en toen kon ik zo doorlopen, nja nu niet dus...
morgen beter (hoop ik)
pi_80333532
Goeiemorgen

Ik heb net de intake gehad van de kraamzorg. Het was wel leuk, nog sokjes gekregen.

Maar ze raadde, net als de verloskundige, de bellywarmer af. En laten wij nou net dat gekocht hebben... Dus moeten we alsnog die kruiken halen..
pi_80333595
Krijg je ook een advieslijstje van de kraamzorg Baldria? ik heb namelijk nog lang niet alles in huis..
pi_80333689
Ik heb van die magnetronbeesten... soort pittenzakken.
  donderdag 15 april 2010 @ 10:07:28 #159
259886 pessie
pi_80334188
Shirley een Mopje!!

Verder, ik wil heel graag thuis. Ik schiet enorm in de stress in een ziekenhuis dus het lijkt me handiger dat te voorkomen. Verder vind ik het al erg dat de vk bij de bevalling moet zijn, ga dus proberen of de kraam op dat moment even de deur uit kan gaan ofzo. Ik houd niet van bloot, en al helemaal niet van bloot-met-mensen. Manlief mag er wel bij zijn. Nou ja, over een paar weken begint de cursus, kan ik dan eindelijk al mn vragen stellen!

En Son van je bloedprikken. Toen ik moest bloedprikken vroegen ze ook nog of ik nuchter was, ik "nee, natuurlijk niet". Het was voor haar niet zo natuurlijk en ze had me liever nuchter gezien. Als niemand dat verteld...
pi_80334232
Bij Jen wilde ik ook heel graag thuis.. Nog ruzie met M. gehad omdat hij dat maar niets vond... Maar oh wat kwam ik er snel van terug...
pi_80334521
Morning! En alweer zon!

Ik ook alleen basis verzekerd, heb me jaren scheelt betaald aan aanvullingen en gebruik er serieus nooit wat van. Heb nu de 3 keer bekkenfysio zelf moeten betalen, maar och dat waren de kosten ook niet. Kraampakket zit er dus ook niet in. Maar zat te kijken, als ik de goedkoopste aanvulling neem waar ie inzit, kost me dat
¤ 30,- per maand, terwijl ik bij kruidvat enzo een kraampakket voor ongeveer 1 x ¤ 20,- koop! Ben gekke henkie niet! (alhoewel... een beetje... alleen niet op dit vlak )

Son, kun je niet even aangeven dat je dan bijv. morgen komt, en of je dan meteen mag als je binnen komt? Dat ze er even rekening mee houden?
pi_80334689
Ik krijg mn bevalling in het ziekenhuis terug, mn kraamzorg en ik krijg een pakket. Daarbij gaan we met de nieuwe baby en Jen voortaan naar een alternatief CB en dat valt onder alternatieve geneeswijzen, krijg ik dus ook vergoed... Nou ik heb mn aanvulling er wel uit hoor

Elk jaar heb ik mn verzekering er wel uit. (Oh en elk jaar betaal ik uiteraard mn volledige eigen bijdrage)
  donderdag 15 april 2010 @ 10:32:45 #163
258612 nytar
boys boys boys
pi_80334961
Goedemorgen allemaal, net weer helemaal bijgelezen en bijna alles weer vergeten.
Shirley mooi he zo'n kloppend hartje op zo'n boontje!

Ik wil graag thuis bevallen en tot nog toe zit dat er ook wel in. Geen complicaties of wat dan ook! Het lijkt me gewoon heerlijk om na de bevalling weer in mn eigen (schone) bed te gaan liggen met de kleine man erbij en hem zo nodig ook in zn eigen bedje te leggen. En tuurlijk, mocht het nodig zijn wordt het een ziekenhuis bevalling, maar ik wil er niet bij voorbaat al vanuit gaan.

Verder is mn kleine man weer ontzettend druk, lijkt wel of hij er blij van wordt dat ik weer aan het werk ben. Gisteren probeerde hij een voet door mn navel heen te steken! ik heb hem maar zachtjes teruggeduwd
pi_80335031
Mereltje: ik heb inderdaad een lijstje gekregen van alles wat er in huis moest zijn. Toevallig had ik er van de vk gisteren ook al één gekregen, maar op 't lijstje van de kraamzorg stonden veel meer dingen (ook voor de baby enzo).

Het leukste en opvallendste wat er bij mij op stond: een lamp van 100watt (of een zaklamp). Voor het hechten. Daar had ik dus echt nooit aan gedacht.

Het eerste babywasje heb ik maar in de wasmachine gedaan. Ik vind het toch wel prettig als de babykamer op orde is, want ik ben toch al weer vandaag precies 35 weken zwanger (wat gaat de tijd hard!!).
pi_80335054
Ik ga ook mijn aanvullingen weer terug nemen hoor Tico
Straks met Roelofje is dat inderdaad wel verrekte handig.. Ik was alleen lekker opstandig, want heb vanaf 2005 echt mega veel betaald (toen de eerste ivf nog niet standaard vergoed werd) dus dacht afgelopen jaar daaaag! En toen werd ik tóch zwanger

Ach komt wel goed!!

Wat leuk he Nytar? Zo'n drukke beeb ik vind het zó gezellig!! Weet nu al dat ik het vreselijk ga missen

En de mensen die thuis willen bevallen, das toch prima! Hou alleen in je achterhoofd dat ik geloof 70% van de eerste bevallingen thuis, alsnog naar het ziekenhuis moeten. Dat je gewoon weet dat dat kan anders wordt het op dat moment zo'n drama omdat je per-se-thuis-wil-bevallen!
pi_80335093
quote:
Op donderdag 15 april 2010 10:35 schreef Orea het volgende:
Ik ga ook mijn aanvullingen weer terug nemen hoor Tico
Straks met Roelofje is dat inderdaad wel verrekte handig.. Ik was alleen lekker opstandig, want heb vanaf 2005 echt mega veel betaald (toen de eerste ivf nog niet standaard vergoed werd) dus dacht afgelopen jaar daaaag! En toen werd ik tóch zwanger

Ach komt wel goed!!

Wat leuk he Nytar? Zo'n drukke beeb ik vind het zó gezellig!! Weet nu al dat ik het vreselijk ga missen
Jep ik heb de eerste ivf ook zelf moeten betalen... men wat een geld..

Maar met Jen en Cil is het wel handig.
Cil heeft 2 jaar een beugel gehad.. Heerlijk dat ik daar minimaal aan hoefde bij te dragen en bij mn huidige verzekering zelfs niets.
  donderdag 15 april 2010 @ 10:37:13 #167
258612 nytar
boys boys boys
pi_80335108
Orea: ik weet ook zeker dat ik het ga missen. Ik ben zo aan het genieten van elke beweging, dat ik af en toe denk dat ik dit wel altijd zou willen hebben....moment erna natuurlijk niet meer, want de kleine buiten mn buik is natuurlijk nog leuker, maar dit stille genieten.... heeeeerlijk!

En inderdaad het is handig om rekening te houden dat het misschien niet thuis wordt. Maar datzelfde geldt voor borstvoeding....tuurlijk wil ik borstvoeding geven, maar misschien lukt het niet/kan het niet...je kan toch niks voorbereiden, dus we gaan er lekker blanco in!
  donderdag 15 april 2010 @ 10:43:20 #168
45621 Suzanna
Mama van...
pi_80335334
Ik heb even een vraagje!

Ik heb me net aangemeld voor de Blije Doos van Prénatal, maar zijn er nu nog andere leuke babydozen van andere winkels die de moeite waard zijn? Wie weet dat? Ik heb namelijk geen idee meer wat ik eerder had besteld en wat de moeite waard was...

Ik ben benieuwd!
  donderdag 15 april 2010 @ 10:45:15 #169
259886 pessie
pi_80335411
quote:
Op donderdag 15 april 2010 10:37 schreef nytar het volgende:
Orea: ik weet ook zeker dat ik het ga missen. Ik ben zo aan het genieten van elke beweging, dat ik af en toe denk dat ik dit wel altijd zou willen hebben....moment erna natuurlijk niet meer, want de kleine buiten mn buik is natuurlijk nog leuker, maar dit stille genieten.... heeeeerlijk!

En inderdaad het is handig om rekening te houden dat het misschien niet thuis wordt. Maar datzelfde geldt voor borstvoeding....tuurlijk wil ik borstvoeding geven, maar misschien lukt het niet/kan het niet...je kan toch niks voorbereiden, dus we gaan er lekker blanco in!
Aanmelden bij een lactatiekundige kan. En voorlichting volgen over borstvoeding kan ook.

Had net de verloskundige aan de lijn. Ik had gisteren eigenlijk al moeten bellen
Ik heb de baby gisteren heel weinig gevoeld en het was dat ik em vanochtend wel weer had gevoeld anders was ze volgens mij met een gillende sirene hierheen geraced... Als ik em vandaag weer minder tot niet voel moet ik aan het einde van de middag bellen en komt ze langs...
Wanneer moet je eigenlijk bellen? Weten jullie dat? Ik dacht namelijk: Als de baby komt. Maar kennelijk heb ik dat fout
pi_80335425
quote:
Op donderdag 15 april 2010 10:43 schreef Suzanna het volgende:
Ik heb even een vraagje!

Ik heb me net aangemeld voor de Blije Doos van Prénatal, maar zijn er nu nog andere leuke babydozen van andere winkels die de moeite waard zijn? Wie weet dat? Ik heb namelijk geen idee meer wat ik eerder had besteld en wat de moeite waard was...

Ik ben benieuwd!
Oh bij Jen had ik ze gewoon allemaal aangevraagd...
  donderdag 15 april 2010 @ 10:47:14 #171
259886 pessie
pi_80335466
quote:
Op donderdag 15 april 2010 10:43 schreef Suzanna het volgende:
Ik heb even een vraagje!

Ik ben benieuwd!
Ik vind de doos van de baby dump ook leuk. Zat een knuffeltje in, en lepeltjes en nog wat spullen. Verder die van de Etos. De zwanger-doos vond ik erg leuk. Zat een grootverpakking zwitsal doekjes in Als de baby er is is er dacht ik ook nog een babydoos van de Etos.
pi_80335481
quote:
Op donderdag 15 april 2010 10:37 schreef nytar het volgende:

Voor je borstvoeding kan ik je wel de tip geven om iets van een voorlichting avond te volgen mij een borstvoedingsorganisatie of je kraambureau... Dat is echt heel handig omdat je dan gewoon een beetje weet hoe je moet aanleggen (dat wordt je ook wel uitgelegd door de kraam, maar die zijn echt niet allemaal zo handig daarin), maar ook gewoon welke problemen je kunt tegenkomen en wat je kunt doen om ze te voorkomen of te genezen...
  donderdag 15 april 2010 @ 10:48:31 #173
258612 nytar
boys boys boys
pi_80335503
Ik vond de etos doos erg leuk, veel verschillende dingen (fles, speen, luiers, billendoekjes+doos) echt een verrassingspakket.
Verder heb ik ook die van de babydump opgehaald, maar die vond ik stom, en die van de Prenatal. Die vond ik wel ok...
  donderdag 15 april 2010 @ 10:50:12 #174
258612 nytar
boys boys boys
pi_80335547
@tico: Onze kraamverzorgers hebben allemaal een speciale borstvoedingscursus gedaan en ze hebben een lactatiedeskundige in dienst die je aan kan vragen. Ze zijn er super op voorbereid, dus dat zit wel snor!
pi_80335676
Ik zit nog steeds te wachten op de doos van de kruidvat. Heb al in februari een uitnodiging gehad om 'm op te halen, maar jammer genoeg hebben ze steeds "leveringsproblemen" en ze weten niet wanneer ze weer binnen komen.
Wel een beetje jammer..

Vond zelf de doos van de etos wel heel leuk. Leuke spullen. Van de babydump viel een beetje tegen.
pi_80335693
Ik heb maar eens gemaild want had nooit de bon voor de etos doos gehad maar die wordt nu opnieuw opgestuurd.

Weet iemand of die van het kruidvat nog te halen zijn? Nieuwe aanmeldingen worden niet meer aangenomen, maar geloof als je nog een bon hebt dat je nog een poging kunt wagen?
pi_80335760
quote:
Op donderdag 15 april 2010 10:50 schreef nytar het volgende:
@tico: Onze kraamverzorgers hebben allemaal een speciale borstvoedingscursus gedaan en ze hebben een lactatiedeskundige in dienst die je aan kan vragen. Ze zijn er super op voorbereid, dus dat zit wel snor!
Jouw keuze... Maar ik zou niet heel veel verwachten van je kraam met een borstvoedingscurcus... De mijne was er ook helemaal trots op en had toch echt verkeerde tips... "Ja, dat stond zo in mn boekje".

Laktatiekundige hulp kun je inderdaad inschakelen als het niet goed lukt, maar op dat moment ben je al heel ver hoor. Dan heb je waarschijnlijk de tranen bij elke voeding in je ogen staan... Dan komt er inderdaad eens een laktatiekundige bij kijken.

Maar nogmaals, jouw keuze. De meeste avonden bij kraambureaus zijn gewoon gratis..
pi_80335953
Zijn jullie niet bang bij het bestellen van de 'blije dozen' dat je steeds lastig wordt gevallen via e-mail/per post/telefoon met allerlei reclames etc. later ik ben er een beetje huiverig voor..
pi_80335977
quote:
Op donderdag 15 april 2010 11:03 schreef Mereltje het volgende:
Zijn jullie niet bang bij het bestellen van de 'blije dozen' dat je steeds lastig wordt gevallen via e-mail/per post/telefoon met allerlei reclames etc. later ik ben er een beetje huiverig voor..
Gewoon geen intresse..
pi_80336076
quote:
Op donderdag 15 april 2010 11:03 schreef Mereltje het volgende:
Ik ben één keer gebeld en heb gezegd dat ik geen interesse had. Toen was het klaar. We staan ook ingeschreven bij het bel me niet register en misschien helpt dat toch. Ik dacht dat niet zou gelden wanneer je eigenlijk een beetje toestemming geeft om gebeld te worden.. maar blijkbaar tot nu toe wel.

En e-mail tja.. je kan je gewoon weer van de mailinglijst afhalen. En de post? Tja, weer wat oud papier voor het goede doel.
  donderdag 15 april 2010 @ 11:08:06 #181
258612 nytar
boys boys boys
pi_80336114
Als je je telefoonnummer bij belmeniet.nl (ofzo) invult, kunnen ze je niet bellen. Dan krijg je alleen post of email en dat gaat heel makkelijk de (digitale) prullenbak in!
pi_80336391
Ik heb bij telefoonnummer 0000000000 ingevuld, bij de mail mijn 'spam'account en de rest van de post leest lekker weg op het toilet

Ik had overigens de doos van Prenatal en van Etos. Vond het beide niet erg boeiend, maar die van de Etos was wel beter (een pak luiers komt altijd wel van pas ).
pi_80337173
Ik was 19 jaar geleden nogal verpest door een paar jaar in de VS en besloot toen dus in het ziekenhuis te bevallen, dat verliep allemaal prima, en toen had ik zoiets van "een volgende kan gewoon thuis geboren worden"

Alleen ziet het er naar uit dat die volgende pas komt als ik 44 ben, en alleen al op basis daarvan vindt m'n lief het niet verantwoord om voor een thuisbevalling te gaan, en ik vermoed dat hij daarin niet alleen staat
pi_80337213
quote:
Op donderdag 15 april 2010 10:07 schreef pessie het volgende:
Shirley een Mopje!!

Verder, ik wil heel graag thuis. Ik schiet enorm in de stress in een ziekenhuis dus het lijkt me handiger dat te voorkomen. Verder vind ik het al erg dat de vk bij de bevalling moet zijn, ga dus proberen of de kraam op dat moment even de deur uit kan gaan ofzo. Ik houd niet van bloot, en al helemaal niet van bloot-met-mensen. Manlief mag er wel bij zijn. Nou ja, over een paar weken begint de cursus, kan ik dan eindelijk al mn vragen stellen!

En Son van je bloedprikken. Toen ik moest bloedprikken vroegen ze ook nog of ik nuchter was, ik "nee, natuurlijk niet". Het was voor haar niet zo natuurlijk en ze had me liever nuchter gezien. Als niemand dat verteld...
Even serieus, maar denk jij dat jij in de heath of the moment nog bezig bent met wie erbij is?? En je ligt echt niet al de uren in je nakie de weeen weg te puffen hoor. Voor jou is het denk ik wel heel belangrijk om je alvast voor te bereiden dat er een kans is dat je naar het ziekenhuis moet (zoals ik hierboven schreef 70% van de eerste bevallingen eindigt alsnog in het ziekenhuis) anders raak je zo in de stress dat je weeen nooit meer vorderen......
pi_80337294
quote:
Op donderdag 15 april 2010 10:07 schreef pessie het volgende:
Shirley een Mopje!!

Je kraamhulp helpt je actief mee met de bevalling. Tuurlijk gaat ze niet weg. Wat dacht je dan, dat je kraamhulp je alleen fruitsalades komt brengen? Mens denk gewoon eens een keertje logisch na.
pi_80337367
Gefeliciteerd met je knipperlichtje Shirley!

Ik weet nog echt niet of ik thuis of in het ziekenhuis wil bevallen. Thuis lijkt me wel eng, als er wat misgaat en je dan nog helemaal naar het ziekenhuis moet... Maar het ziekenhuis hier heb ik ook écht een grote hekel aan, dus daar zit ik ook niet echt op te wachten. Jammer dat er niet nog een derde optie is. Bijvoorbeeld wakker worden en dat je kindje dan gewoon al in het wiegje ligt ofzo
pi_80337394
De kraamhulp is ook degene die je de eerste dagen helpt wassen enzo, dus als je niet helemaal superfit uit de bevalling komt dan zal ze wel meer intieme dingen met je meemaken
pi_80337452
quote:
Op donderdag 15 april 2010 11:42 schreef Soneal het volgende:
De kraamhulp is ook degene die je de eerste dagen helpt wassen enzo, dus als je niet helemaal superfit uit de bevalling komt dan zal ze wel meer intieme dingen met je meemaken
En degene die je hechtingen controleert enzo..
En degene die je mag vertellen of je al gepoept hebt..
pi_80337626
Pessie, je bent soms zo heerlijk naïef.
  donderdag 15 april 2010 @ 11:49:17 #190
45621 Suzanna
Mama van...
pi_80337677
Dat was precies mijn gedachte... ik ben ook ontzéttend preuts, maar tijdens de bevalling en in de kraamweek ligt dat allemaal nét een beetje anders hoor. Hoe ga jij dan om met onderzoeken in het ziekenhuis? De verloskundige moet ook toucheren, dat is dan al helemaal moeilijk...

Maak je niet zo'n zorgen pessie, komt allemaal best goed...
  donderdag 15 april 2010 @ 11:51:52 #191
45621 Suzanna
Mama van...
pi_80337787
quote:
Op donderdag 15 april 2010 10:47 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Voor je borstvoeding kan ik je wel de tip geven om iets van een voorlichting avond te volgen mij een borstvoedingsorganisatie of je kraambureau... Dat is echt heel handig omdat je dan gewoon een beetje weet hoe je moet aanleggen (dat wordt je ook wel uitgelegd door de kraam, maar die zijn echt niet allemaal zo handig daarin), maar ook gewoon welke problemen je kunt tegenkomen en wat je kunt doen om ze te voorkomen of te genezen...
Helemaal mee eens! Je kunt je écht wel voorbereiden hoor, en nu je dat weet zou ik je aanraden het ook echt even te doen. Het kan een hoop problemen voorkomen als je er gewoon wat algemene kennis van hebt, ook van de valkuilen. Het is bij mij in het begin 'niet gelukt' omdat ik er ook blanco inging (ook geen info gekregen van moeder/schoonmoeder/andere mensen) en er té weinig vanaf wist. Toch jammer! Ik heb uiteindelijk nog wel een aantal maanden borstvoeding gegeven, maar had wel veel problemen als tepelkloven, verkeerd aanleggen en nog veel meer.
pi_80338027
Het ziekenhuis lijkt mij (bij nader inzien) juist wel fijn, gewoon omdat er meer hulp(middelen) voorhanden is/zijn. Ik zie niet op tegen de bevalling, maar houd er wel rekening mee dat er allerlei onvoorziene dingen kunnen gebeuren. Je hebt nu eenmaal niet in de hand hoe je bevalling zal verlopen, en zeker bij je eerste heb je ook geen idéé hoe je het lichamelijk en psychisch zult doen. En dan ben ik liever al op de juiste plaats dan dat ik daar halsoverkop nog heen moet.

Pessie, misschien zou je er eens met je vk over kunnen praten? Het lijkt me voor haar ook prettig te weten hoe jij erin staat, en misschien kan ze ook wat van je bloot-angst wegnemen. Je kunt nu eenmaal niet altijd zelf beslissen hoe je bevalling verloopt, maar aan je eigen angsten en aversies kun je wél wat doen. Lijkt me de moeite waard; het gaat tenslotte ook om het welzijn van je kindje.

Oh trouwens, Blije Doos heb ik ook besteld, maar verder (nog) niks. Zit er niet in alle dozen toch een beetje hetzelfde?
  donderdag 15 april 2010 @ 11:57:33 #193
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_80338039
Pessie, Accepteer nou maar dat je behandeld wordt als kijkdoos en grabbelton tijdens je zwangerschap en de eerste twee maanden daarna; dan kan het alleen maar meevallen.
A grand adventure has begun.
pi_80338132
quote:
Op donderdag 15 april 2010 11:51 schreef Suzanna het volgende:

[..]

Helemaal mee eens! Je kunt je écht wel voorbereiden hoor, en nu je dat weet zou ik je aanraden het ook echt even te doen. Het kan een hoop problemen voorkomen als je er gewoon wat algemene kennis van hebt, ook van de valkuilen. Het is bij mij in het begin 'niet gelukt' omdat ik er ook blanco inging (ook geen info gekregen van moeder/schoonmoeder/andere mensen) en er té weinig vanaf wist. Toch jammer! Ik heb uiteindelijk nog wel een aantal maanden borstvoeding gegeven, maar had wel veel problemen als tepelkloven, verkeerd aanleggen en nog veel meer.
Mede dankzij het vele lurken in OUD, ben ik me er van bewust dat het echt niet altijd vanzelf gaat. Mijn vk-praktijk biedt een cursus van 2 avonden aan en daar ga ik binnenkort dan ook heen. Beter nu ff m'n licht opsteken dan in de kraamweek en daarna zo aankloten (hoewel dat natuurlijk alsnog kan gebeuren ) En het lijkt me eigenlijk sowieso best leuk en interessant.

O ja, ik heb trouwens een verzekering gekozen die lactatiekundige zorg (deels) vergoed en ook de eigen bijdrage voor een poliklinische bevalling. Fijn idee.
pi_80338368
quote:
Op donderdag 15 april 2010 11:57 schreef Keshet het volgende:
Pessie, Accepteer nou maar dat je behandeld wordt als kijkdoos en grabbelton tijdens je zwangerschap en de eerste twee maanden daarna; dan kan het alleen maar meevallen.
Hey, jij ook hier. Hoe is het eigenlijk afgelopen met je knuffelpopjes-actie?
  donderdag 15 april 2010 @ 12:25:45 #196
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_80339175
quote:
Op donderdag 15 april 2010 11:47 schreef Kolonia het volgende:
Pessie, je bent soms zo ongelofelijk irritant naïef.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_80339957
Ik hoop dat ik thuis kan bevallen!
Ben met Shenaya in het ziekenhuis bevallen op medische indicatie (te vroeg) en hoop het nu thuis te mogen doen! Mijn eigen bed lijkt me ook wel zoooo fijn
  donderdag 15 april 2010 @ 12:58:04 #198
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_80340362
halloooo, meld met kind in buik.

Ik wil ook heeeeel graag thuis bevallen, niet omdat ik er moeite mee heb om met mijn blote doos te kijk te liggen maar ik heb in het verleden zo vaak in het ziekenhuis gelegen dat ik het ziekenhuis gewoon associeer met minder leuke dingen en niet met iets leuks al het krijgen van een kindje.
pi_80340430
quote:
Op donderdag 15 april 2010 11:51 schreef Suzanna het volgende:

[..]

Hier ook vrij 'maagdelijk' de borstvoeding in gegaan en alles loopt voorlopig nog altijd vrij goed. Maar dan wil ik wel even vermelden dat ze in het ziekenhuis in Jette allemaal borstvoeding stimuleren en dat alle verpleegsters van materniteit cursus hebben gevolgd. Ze zijn vrij vaak komen checken of alles goed ging. En Thomas is blijkbaar een geboren borstvoedingsdrinker (zeiden ze toch in het ziekenhuis).
pi_80341668
quote:
Op donderdag 15 april 2010 11:57 schreef Cantare het volgende:
Het ziekenhuis lijkt mij (bij nader inzien) juist wel fijn, gewoon omdat er meer hulp(middelen) voorhanden is/zijn. Ik zie niet op tegen de bevalling, maar houd er wel rekening mee dat er allerlei onvoorziene dingen kunnen gebeuren. Je hebt nu eenmaal niet in de hand hoe je bevalling zal verlopen, en zeker bij je eerste heb je ook geen idéé hoe je het lichamelijk en psychisch zult doen. En dan ben ik liever al op de juiste plaats dan dat ik daar halsoverkop nog heen moet.

Pessie, misschien zou je er eens met je vk over kunnen praten? Het lijkt me voor haar ook prettig te weten hoe jij erin staat, en misschien kan ze ook wat van je bloot-angst wegnemen. Je kunt nu eenmaal niet altijd zelf beslissen hoe je bevalling verloopt, maar aan je eigen angsten en aversies kun je wél wat doen. Lijkt me de moeite waard; het gaat tenslotte ook om het welzijn van je kindje.

Oh trouwens, Blije Doos heb ik ook besteld, maar verder (nog) niks. Zit er niet in alle dozen toch een beetje hetzelfde?
Goed advies

Bij mij in de buurt is een geboortehotel en daar wil ik bevallen. Thuis is voor ons geen praktische optie, dus zo'n hotel is voor ons een ideale tussenoplossing
En het is in het ziekenhuis (aparte afdeling), dus als er wat misgaat hoeven ze er alleen maar een arts bij te roepen en ik hoef niet nog in paniek naar het ziekenhuis te gaan.
pi_80341987
Had het van de week met Tessie over een zwembad voor in de tuin..... En ik heb er net één gekocht! (zij ook! ) deze

Kom maar door met die hittegolf die verwacht wordt deze zomer! (dan is het toch jammer dat er niet zoals bij een walvis, een sproei-dinges uit mijn navel kan komen als ik op mijn luchtbedje lig )
pi_80342784
Ooooh, dat is wel wat, zo'n zwembadje!

Manlief heeft net voor het eerst de baby voelen schoppen
pi_80343101
oh wat tof Cantare!!

En nu ik de foto zie, hij is 244 cm in doorsnede, deze ziet er wel heel erg groot uit maar het lijkt me GODDELIJK!
pi_80343324
Ik denk dat die op de foto wat groter is dan 244..... dat lijkt me meer een 3 meter modelletje
pi_80343592
haha Orea, ik heb ook zo'n zwembad.. wel met een metaalframe, van 3.6 meter. Gaat 8 kuub in. Dat doe je 1 zomer...
pi_80343845
Hier gaat 2400 liter in

Moeten alleen nog even kijken waar ie komt we hebben een tuin van 15 bij 5, maar hebben aantal jaar geleden 'leuke' borders geplaatst waardoor ik op 1 stuk precies 2,70 ruimte heb
Maargoed, eind van de maand komen er wat aanpassingen en gaat 1 border in zijn geheel weg (veel schaduw daar dus alle planten gaan dood ) en daar zou ie perfect passen

En dan volgend jaar Roelofje erin met zo'n gele-opblaas-drijf-ding-band

En vergeet niet Tico, ik zit in de ziektewet hè, dus heb hele dagen de tijd
pi_80344699
quote:
Op donderdag 15 april 2010 14:20 schreef Orea het volgende:
Hier gaat 2400 liter in

Moeten alleen nog even kijken waar ie komt we hebben een tuin van 15 bij 5, maar hebben aantal jaar geleden 'leuke' borders geplaatst waardoor ik op 1 stuk precies 2,70 ruimte heb
Maargoed, eind van de maand komen er wat aanpassingen en gaat 1 border in zijn geheel weg (veel schaduw daar dus alle planten gaan dood ) en daar zou ie perfect passen

En dan volgend jaar Roelofje erin met zo'n gele-opblaas-drijf-ding-band

En vergeet niet Tico, ik zit in de ziektewet hè, dus heb hele dagen de tijd
Jaja, ik studeerde

Maar het leegmaken en opruimen vond ik zo'n kutklus dat ik me nooit meer heb opgezet. Oh en mn tuin is verzakt door 8 kuub..
pi_80344738
Oh en nu met Jen durf ik ook niet... Ze zal het voor elkaar krijgen om erin te komen... Dan zijn de gevolgen dus dramatisch.
  donderdag 15 april 2010 @ 14:46:05 #209
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_80344886
Potdomme, dat zwembad ziet er prima uit Orea... Ik wil er ook nog eentje aanschaffen voor de warme dagen, maar die van mij gaat wel wat kleiner worden

En idd Keshet, het kijkdoos en grabbelton gevoel ken ik inmiddels wel Ik ga ook in m'n bevallingsplan opnemen dat iedereen wat mij betreft mag komen kijken als ze zichzelf eerst maar even voorstellen EN, het allerbelangrijkste, dat de overbodige meekijkers zichzelf uit de voeten maken bij mijn eerste keer vragen als het me teveel wordt. Na mijn miskramen en overige onderzoeken heeft half gynaecologie m'n muts al gezien, dus preuts hoef ik bij de bevalling niet ineens te worden.
pi_80345042
quote:
Op donderdag 15 april 2010 14:46 schreef flugeltje het volgende:
Potdomme, dat zwembad ziet er prima uit Orea... Ik wil er ook nog eentje aanschaffen voor de warme dagen, maar die van mij gaat wel wat kleiner worden
Goed plan, schaf jij er maar eentje aan. Dan kom ik bij je op bezoek, ik woon naast Tilburg
pi_80345144
Ach hier verzakt de boel sowieso wel (polder he!) en afbreken? Dat mag mijn meneer doen
(die van jou is ook nog wel een tikkie groter!)

Ik wilde eerst ook liever een rechthoekige ofzo Flugel, kwam er alleen achter dat er daar geen afdekhoezen voor waren en ik wil hem hoe dan ook kunnen afdekken.. dus dan maar deze
pi_80345717
Pessie, ik kan me die bloot angst wel voorstellen hoor. Had het zelf ook wel.
Heb mijn man ook van te voren geinstrueerd wat wel en niet zichtbaar mocht zijn, indien niet nodig.
Ik zou het nl. vreselijk vinden om met mijn complete bovenkant bloot te liggen, heb dat dus ook niet gedaan.
De onderkant kom je niet onderuit denk ik.....

Praat er met je partner over of je VK.
  donderdag 15 april 2010 @ 15:09:33 #213
259886 pessie
pi_80345761
De verloskundige is net geweest. Ik maakte me vandaag veel zorgen omdat ik het kindje niet meer (goed) voelde. Maar ze heeft naar het hartje geluisterd ("het kan even duren hoor voor ik em heb" zet de doptone op mn buik "boink boink boink", "oh, daar is die al"). Dat was wel even een geruststelling. Waarschijnlijk heeft het kindje zich omgedraaid en ligt nu met z'n rug naar mijn buik. Verder schijnt het zeer ongewoon te zijn zo druk als mn kindje de laatste weken is geweest. Het kan best zijn dat rustiger het nieuwe motto wordt. Ze heeft me aangeraden 2 glazen appelsap te drinken omdat kindjes daar kennelijk druk van worden, binnen een half uur voelde ik het kindje bewegen . Was wel even spannend allemaal vandaag. Moet rustig aan blijven doen vandaan, ga zometeen in de tuin van een vriendin rustig aan doen .

Orea, lekker zwembad.
pi_80346741
pessie dat had ik ook hoor. Eerst een paar dagen dat ie echt extreem druk was (voor zijn doen) en toen opeens veel minder, en veel minder hard ook. Ik vermoedde ook dat ie omgedraaid was. Maar heb zo'n angelsounds dus daar heb ik toen toch even meegeluisterd en toen hoorde ik schoppen en z'n hartje
Was ook wel even ongerust.

En wat verzekeringen betreft, ik heb echt nooit iets nodig eruit.. Kom amper bij de huisarts. Misschien als de baby geboren is dat het anders wordt. Maar ik vond het onzin om veel geld uit te geven voor dingen die ik toch niet gebruik. Enige wat handig is is bril/lenzen, maar daar moest ik zoveel voor betalen om iets terug te krijgen dat het goedkoper is om het gewoon zelf te betalen.
Vriendlief heeft wel een extra tandartsverzekering, maar dat heeft ie ook echt nodig

En volgende week heb ik de borstvoedingsbijeenkomst van de kraamzorg Verloskundige raadde aan om iig iets van een cursus te volgen, omdat je dan weet waar je tegenaan kan lopen in het begin. De kans van slagen is dan groter zei ze..
En vriendin van mij werkt als verpleegkundige op een kinder/kraamafdeling en daar hebben ze ook borstvoedingscertificaten, maar zelf heeft ze ook zoiets van, ik weet alles uit een boekje, maar niet uit ervaring. En dan is t gewoon heel lastig om dingen uit te leggen aan nieuwe moeders.
pi_80347129
quote:
Op donderdag 15 april 2010 15:34 schreef Sonnetje85 het volgende:
pessie dat had ik ook hoor. Eerst een paar dagen dat ie echt extreem druk was (voor zijn doen) en toen opeens veel minder, en veel minder hard ook. Ik vermoedde ook dat ie omgedraaid was. Maar heb zo'n angelsounds dus daar heb ik toen toch even meegeluisterd en toen hoorde ik schoppen en z'n hartje
Was ook wel even ongerust.

En wat verzekeringen betreft, ik heb echt nooit iets nodig eruit.. Kom amper bij de huisarts. Misschien als de baby geboren is dat het anders wordt. Maar ik vond het onzin om veel geld uit te geven voor dingen die ik toch niet gebruik. Enige wat handig is is bril/lenzen, maar daar moest ik zoveel voor betalen om iets terug te krijgen dat het goedkoper is om het gewoon zelf te betalen.
Vriendlief heeft wel een extra tandartsverzekering, maar dat heeft ie ook echt nodig

En volgende week heb ik de borstvoedingsbijeenkomst van de kraamzorg Verloskundige raadde aan om iig iets van een cursus te volgen, omdat je dan weet waar je tegenaan kan lopen in het begin. De kans van slagen is dan groter zei ze..
En vriendin van mij werkt als verpleegkundige op een kinder/kraamafdeling en daar hebben ze ook borstvoedingscertificaten, maar zelf heeft ze ook zoiets van, ik weet alles uit een boekje, maar niet uit ervaring. En dan is t gewoon heel lastig om dingen uit te leggen aan nieuwe moeders.
Oh als je jouwe is geboren en je loopt ergens tegenaan mag je mij ook bellen!!! Als het goed is heb ik dan mn certificaat.
pi_80347208
kijk das helemaal mooi om te weten
ga ik dat zeker doen hoor!
pi_80347612
Gelukkig is er niks aan de hand pessie!

Mijn zwembad (dezelfde die Orea liet zien) is vanmorgen binnen gekomen. Kom maar op met die zomer! Lijkt me heerlijk, als het straks warm is en mn Lief ook grote vakantie heeft (hij werkt op een school) lekker met zn drietjes dobberen
pi_80347677
Ik moet nog een klein badje hebben voor Jen.
pi_80349463
ow wat zag ik een vreselijk lekker zwembad voorbij komen ik wil oooohooook!
maar eerst de tuin eens veranderen!

en bij canatre wordt de baby ook door de wederhelft gevoeld da's heerlijk!

Pessie fijn dat alles goed is! fijn dat de vk bij je kwam om je gerust te stellen!

wat betreft de verzekering ik ben al een tijdje het meest uitgebreid verzekerd, maar dat haal ik er dan ook wel uit! ben in dat op zicht wel benieuwd hoe dat gaat worden met eigen bijdrage....
  donderdag 15 april 2010 @ 17:12:48 #220
45621 Suzanna
Mama van...
pi_80350421
Hoe gaat het draculettetje? (k moet altijd drie keer kijken voor ik je naam goed schrijf )

Pessie, fijn dat je de baby weer voelde en dat je de hartslag hoorde. Toch weer even gerustgesteld he?
pi_80350594
quote:
Op donderdag 15 april 2010 14:50 schreef Cantare het volgende:

[..]

Goed plan, schaf jij er maar eentje aan. Dan kom ik bij je op bezoek, ik woon naast Tilburg
Ik kom uit Breda, dan kom ik er ook wel bijliggen
  donderdag 15 april 2010 @ 17:20:39 #222
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_80350665
Okay, van de zomer dus een flugel zwembad in de tuin meet

Dan moet dat bad toch weer groter dan de bedoeling was
pi_80350848
Is dit misschien wat dan Flugel?
  donderdag 15 april 2010 @ 17:29:47 #224
259886 pessie
pi_80350965
quote:
Op donderdag 15 april 2010 17:26 schreef Orea het volgende:
Daarvoor rij ik wel naar Tilburg

Het is inderdaad erg kalmerend om de hartslag te horen en het daarna weer even te voelen bewegen. Maar ben nu best moe door de stress.

Maar goed onthouden: Zodra je een beetje verandering merkt, of je wat ongerust voelt: verloskundige bellen. Ik bel dus kennelijk niet snel genoeg
  donderdag 15 april 2010 @ 17:34:34 #225
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_80351125
quote:
Op donderdag 15 april 2010 17:26 schreef Orea het volgende:
OMG

Als ik wat borders wegdoe past ie wel ja...
  donderdag 15 april 2010 @ 17:52:17 #226
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_80351653
quote:
Op donderdag 15 april 2010 12:04 schreef Cantare het volgende:

[..]

Hey, jij ook hier. Hoe is het eigenlijk afgelopen met je knuffelpopjes-actie?
Goed!
Ik heb inmiddels zo'n 15 popjes binnen! Volgende week gaan ze allemaal naar de ICN. Ik denk dat ze er superblij mee zijb.
A grand adventure has begun.
pi_80352805
quote:
Op donderdag 15 april 2010 17:12 schreef Suzanna het volgende:
Hoe gaat het draculettetje? (k moet altijd drie keer kijken voor ik je naam goed schrijf )

Pessie, fijn dat je de baby weer voelde en dat je de hartslag hoorde. Toch weer even gerustgesteld he?
ik luister ook wel naar draakje hoor

het gaat op zich wel, weinig verandering in de situatie.
al krijg ik gewoon ook wat meer last van (zwangerschaps)pijntjes doordat ik gewoon heel veel lig
maar ja tis nog max 7 weken dat overleven we ook wel weer!

ah een zwembad meet bij flugel dan kom ik ook hoor, tlburg is toch mijn oude stad en mijn zoessie woont er ook nog!
pi_80361268
Tilburg is een endje weg maar rijd graag

Over het bloot liggen wou ik ook nog even kwijt dat ik het wel deels herken.. Ik hou er helemaal niet van als mensen mij bloot zien laat staan aan mij zitten, dit heeft te maken met een stuk verleden wat er niet meer toe doet...
Maar toen de bevalling eenmaal begon vond ik het niet erg dat ze me zo zagen en aan me zaten.. Die angst was in een klap voorbij! Dus wie weet valt het allemaal wel mee.. Maar inderdaad praat er met je VK over Pessie want dat is echt heel belangrijk.. En het rekening houden met een ziekenhuis bevalling is ook wel slim want het kan maar zo anders lopen...

Goed, ik ga Zesde zintuig kijken, slapen en dan morgen heerlijk op vakantie !!! Dus zeg, tot over een week!!
  vrijdag 16 april 2010 @ 08:40:27 #229
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_80372271
Wat een rust hier...

Ik ben gisteren naar een 'bevallen in het ziekenhuis' bijeenkomst geweest. Toch apart om op een scherm van 3 bij 4 meter close up en 'full frontal' een doos mishandeld te zien worden. Expliciet beeldmateriaal in ieder geval. Je zag de dames gewoon ineen krimpen en de heren zichzelf afvragen of het ooit nog goed zou gaan komen met de geliefde genotsopening

Rondleiding verloskamers en kraamafdeling was wel even tof. Best stoere bedden hier die echt in allerlei standen kunnen, van liggend via een soort van stoelmodel tot trap-achtig model. Ook de baarkruk kan gewoon (terwijl ik eigenlijk dacht dat dit in het ziekenhuis niet kon) Enfin, wel een goed gevoel bij...
  vrijdag 16 april 2010 @ 09:13:46 #230
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_80373006
Sorry voor de weinig posts van mij uit dames
Maar ben sinds Dinsdag al zo ziek als n hond, maagzuur tot en met, krampen etc etc, hou amper iets binnen, huisarts geweest, bloeddruk ietsje hoger dan normaal, maar geen eiwitten oid aangetroffen, toen naar huis gestuurd met Ranitidine 150mg 2dd en lactulosesiroop. Gster dan uiteindelijk wegens omstandigheden kunnen beginnen aan de Ranitidine, en ja hoor... de hoofdprijs in bijwerkingen en helemaal niets meer binnenhouden, nog geen slok water.
Straks kan ik dan weer nieuwe meds ophalen, en hopen ze dat ik dan wel weer iets binnen kan houden, zoniet ... is de volgende stap opname (Kleine vent maakt t wel goed gelukkig, en laat ook met regelmaat even voelen van "joehoee k ben er nog hoor mamma " ) /einde egopost

Flugeltje die voorlichtingsavonden zijn over t algemeen wel informatief inderdaad, en net als de borstvoedings-avonden (mits je dit wil gaan geven natuurlijk) een aan rader om een keer te volgen voor elke mamma en pappa to be ook al heb je in je gedachten je zinnen gezet op een thuisbevalling, de kans is er altijd dat je onverhoopt toch naar het ziekenhuis moet. Dan wel fijn als je in iedergeval een beetje weet wat je kan verwachten voor je gemoedsrust.

Blootliggen tijdens de bevalling, sja.. als t nodig is is het nodig.. je kan natuurlijk kiezen voor een singlet en een ruime (tricot) rok oid die je tot over je knieen houd als je dit prettiger vind Maar geef het in iedergeval wel duidelijk aan bij je gyn/vk/kraam en dan is er vaak best wel iets te regelen (misschien niet mbt de bevalling maar wel bv de checkups en de aanloop) Fleecedekentjes zijn echt de uitvinding van de eeuw tijdens de bevalling, lekker over je heen slaan als je moet wachten of je weeen weg moet puffen, en als er dan toch gekeken moet worden is ie zo aan de kant
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
  vrijdag 16 april 2010 @ 09:27:06 #231
259886 pessie
pi_80373372
Lies fijne vakantie!

Maffe wat naar dat je zó ziek bent!

Flugel, het klinkt allemaal wel eng... Maar misschien toch een keer met manlief bespreken of we naar een ziekenhuisvoorlichting gaan. Borstvoedingsvoorlichting gingen we sowieso al doen.

En dat fleecedekentje vind ik een goed idee! (wilde altijd american comedyshow bevallen: Met zo'n enorm laken over je benen waar maar 1 iemand onder kruipt). En anders lijkt et me op een gegeven moment best koud worden. Vriendin had sokken aan tijdens de bevalling. Daar had ik echt nog nooit aan gedacht, dat je sokken aan doet
pi_80373871
Pessie er zijn heel veel mensen die last hebben van koude voeten tijdens een bevalling Het stond bij mij zelfs op het briefje van zaken die ik moest mee hebben en mijn zus had me er ook voor verwittigd Ik heb ze ook aangedaan

En voor de rest, ivm het blootliggen. Vanaf het moment dat ik in het verloskwartier binnen ging kreeg ik zo'n speciaal 'jurkje' van het ziekenhuis. Heb niet het gevoel dat ik eigenlijk heel lang heb bloot gelegen Ja, dat je tijdens de bevalling zelf met je benen open moet liggen, dat is nogal vrij duidelijk, maar voor de rest viel dat allemaal wel goed mee
pi_80374005
Maffe, dat klinkt niet al te best.....

Moguh allemaal! Zo de meneer maar eens wegbrengen, die wordt vandaag geopereerd (dagopname) en die is nog nooit geopereerd in zijn leven dus die is een beetje stuiterig...

Gisterenavond hadden we terror baby in buik eerst heel lievig trappen en schopjes en verschuivingen... zowel mijn hand als die van de meneer erop en maar beetje tv kijken en ineens kregen we een soejang!! En natuurlijk toen ik wilde gaan slapen probeerde ze weer via mijn navel naar buiten te komen...pittig dametje, lijkt op haar moeder

Vanmorgen sliep ze nog en toen heb ik haar maar wakker gemaakt Kan ik ook
pi_80374131
lies fijne vakantie!

Flugel bij ons bij de voorlichting lieten ze dat niet zo open en bloot zien hoor! maar wel fijn dat het verder goed voelt en dat je dus ook een baarkruk kan gebruiken als je wilt! gaat mijn voorkeur ook echt naar uit!

Maffe wat balen zeg, ik hoop dat de nieuwe meds je helpen toch wat binnen te houden, van dat spugen wordt je niet vrolijker! hou je ons op de hoogte ook als het toch een opname moet worden?
pi_80374450
Maffe, veel beterschap!!!

Pessie, ik had inderdaad ook sokken op het lijstje staan om mee te nemen naar evt. ziekenhuis.. Ik had het eerst heel koud en nadat mijn vliezen gebroken waren kreeg ik het warm.. Kreeg ineens begrip voor de films waar je ziet dat manlief zijn vrouw dept met een washandje.. Dat heeft Henk dan ook bij me gedaan en de sokken waren heel snel uit... pfff...

Orea, ik ken het gevoel Geniet er maar heerlijk van straks zit de kleine klem en voel je d'r veel minder.. Hier ook zo'n druktemaker waarvan mijn buik helemaal golft

Helemaal vergeten dat ik gister ook nog een pcies 28 weken zwanger was haha.. Vakantiestress! Nu ga ik zo ons bed verschonen voor mijn logerende broertje en daarna langzaam de koffers naar beneden brengen.. Rond 1 uur wil ik gaan rijden zodat we onderweg ergens kunnen gaan lunchen met zijn 3en!! Shenaya is helemaal door het dolle heen dat we op vakantie gaan maar of ze het als 2 jarige begrijpt?!
Vanavond met het slapen wil ze weer naar huis denk ik.. vreemd bed.. groot bed.. We nemen iig haar nachtlampje en WOEF mee voor wat herkenning...

Nu ga ik echt wat doen en niet meer hier elke keer komen loeren haha... Mensen fijne week! Bevalse voor wie er besluit te bevallen! Beterschap voor wie het nodig heeft en verder heerlijk genieten van het zwanger zijn dus! :P

Liefs
pi_80374545
Fijne vakantie Lies!! Lekker, geniet ervan! En hoera voor 28 weken!
pi_80375996
*Meldt*
maar eigenlijk valt er weinig te melden, behalve dat ik een vreselijk shithumeur heb...
* Shandaly zoekt hoekje om in weg te kruipen
  vrijdag 16 april 2010 @ 11:40:47 #238
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_80377920
Pessie, check dit => http://www.mommyandme.nl/(...)ngsjurkje-kadopakket

Moest meteen aan jou denken, hiermee denk ik dat je jezelf iets prettiger gaat voelen. Hoeft zelfs niet uit voor ruggeprik...
  vrijdag 16 april 2010 @ 11:50:35 #239
35189 Troel
scherp en bot
pi_80378327
Ik heb beide keren hetzelfde nachthemd aangehad en dat mocht ook gewoon aanblijven. Werd alleen even opgetild voor de ruggeprik
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 16 april 2010 @ 11:52:43 #240
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_80378425
Maar als je kindje geboren wordt wil je het toch lekker bloot op bloot hebben?
  vrijdag 16 april 2010 @ 12:00:52 #241
35189 Troel
scherp en bot
pi_80378776
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 11:52 schreef Ticootje het volgende:
Data ligt er maar net aan. En ook een nachthemd is makkelijk omhoog te trekken aan de voorkant hoor
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_80379188
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 11:52 schreef Ticootje het volgende:

Ik ben bij beide bevallingen helemaal bloot geweest. Heen en weer gebanjerd tussen bed/douche en geen zin om me steeds aan te kleden
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_80379625
hier bij de bevalling een oversized nachthemd aangehad. Op zich prima alleen was het wat onhandig met de mouw en het infuus (maar ik heb ook een paar nachten in het ziekenhuis gelegen) wanneer ik wilde douchen.
Het nachthemd heb ik daarna wel weggegooid want die bloed/vruchtwater/meconiumvlekken waren er niet meer uit te krijgen

Oh en Tessie en Orea, ik kom bij jullie op visite wanneer het heet is buiten ok?
  vrijdag 16 april 2010 @ 12:42:40 #244
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_80380194
Oh ik heb gewoon een shirt van M. gepakt, ging prima.. Geen vlekken ofzo hoor.
pi_80380849
Welkom Octo hij kwam hier net binnen! Dus over 2 weken flink aan de gang in de tuin dan kan ie opgezet worden
  vrijdag 16 april 2010 @ 13:04:18 #246
259886 pessie
pi_80380897
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 11:40 schreef flugeltje het volgende:
Pessie, check dit => http://www.mommyandme.nl/(...)ngsjurkje-kadopakket

Moest meteen aan jou denken, hiermee denk ik dat je jezelf iets prettiger gaat voelen. Hoeft zelfs niet uit voor ruggeprik...
Ik heb em meteen onder mn favorieten gegooid! Dank!

Maar als iedereen roept dat je op dat moment echt niet bezig bent na te denken hoeveel mensen er naar je binnenste kijken zal dat misschien bij mij ook wel zijn. Ik kan me er gewoon echt geen voorstelling van maken.

Verbazingwekkend hoeveel mensen sokken aanhebben. Voordat die vriendin dat vertelde had ik er echt nooit over nagedacht. Maar ik kan het wel alvast op de lijst zetten (jaja, heb nu al een lijst).

En wat betreft blote baby op buik. Dat vertelde de assistente van de lactatiekundige ook in het geval dat het kindje langer in het ziekenhuis zou moeten blijven. Dat vond ik ook al spannend. Ik weet echt niet hoe het gaat zijn, misschien heeft mn man wel geen shirt aan, en leggen ze de baby op zijn buik (Denk niet dat de navelstreng zo lang is hoor) . Ik kan me er echt geen voorstelling van maken dat er straks een baby is.

En manlief kwam gisteren thuis nadat hij bij een vriend was geweest. Zijn vrouw was net bevallen en had nog een hele tube Zwitsal mama buikbalsem over Die heeft mn man voor mij meegekregen Nu ruikt mn buik naar zwitsal

En iki ben helemaal vergeten waar ik op wilde reageren...
  vrijdag 16 april 2010 @ 13:07:39 #247
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_80380993
Ehm.... ze leggen de baby na de bevalling echt wel op jouw buik, en met een beetje mazzel wordt de baby ook nog vrij snel aangelegd.

Overigens denk ik dat die sokken om meerdere redenen nuttig zijn; tijdens een bevalling wil je ook nog wel wat rondlopen, en dan zijn een paar sokken op de ziekenhuisvloer een stuk frisser dan je blote voeten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_80381083
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 13:07 schreef Leandra het volgende:
Ehm.... ze leggen de baby na de bevalling echt wel op jouw buik, en met een beetje mazzel wordt de baby ook nog vrij snel aangelegd.
en als je kindje zijn temp neit kan vast houden lig je soms wel eens 1,5 uur met een blote baby op je blote huid
quote:
Overigens denk ik dat die sokken om meerdere redenen nuttig zijn; tijdens een bevalling wil je ook nog wel wat rondlopen, en dan zijn een paar sokken op de ziekenhuisvloer een stuk frisser dan je blote voeten.
en je voeten worden snel koud en bevallen met koude voeten is niet prettig zegt men... geen ervaring mee trouwens
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 16 april 2010 @ 13:13:51 #249
259886 pessie
pi_80381243
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 13:07 schreef Leandra het volgende:

Ik bedoelde het ook een beetje als grapje hoor. Denk echt niet serieus dat ze het kind op de buik van mn man gooien. Ik moet em alleen wel vasthouden want ik wil kijken of ik op een baarkruk kan/mag. Maar baby's vasthouden kan ik wel.
Oh ja, snel aanleggen is noodzaak volgens de lactatiekundige. Nou ja, ik zie wel wat er gebeurt.
pi_80381673
Ik snap je soms echt niet pessie.
Jij wil het liefst bevallen in een burka krijg ik het idee maar dan sokken weer vreemd.

En het eerste contact met je kind is zo fijn, en de eerste keer aanleggen zo belangrijk.
Zet je dan over al dat naakte heen lijkt me.

En een kraamhulp moet je ook echt wel bekijken. Ze hebben alle soorten vagina's en gaten al wel eerder gezien.
En als aanleggen niet lukt hoe denk je dat ze dan helpen met magische krachten zonder je aan te raken..

Niets tegen jou hoor maar ik snap het gewoon niet
pi_80381730
dan ben je nietde enige Pvoess
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_80382385
Ik snap die schaamte om naakt niet zo. Die mensen hebben meer naakte lichamen gezien dan jij kan bedenken. Voor hen is het werk, niets seksueels. En ze zullen de gekste dingen gezien hebben, dus ook daar hoef je je niet voor te schamen.

Al staan ze met 100 man naar m'n doos te gluren, als die baby er maar uitkomt!
pi_80382539
Ik kan er ook niet bij, maar ik begrijp wel meer dingen niet, dat beperkt zich niet tot de schaamte voor naaktheid.
pi_80382638
Hier hetzelfde gevoel als CP. En ik heb het op voorhand altijd gezegd dat het me niet kon schelen wie er ging rond mij staan, maar het is ook effectief zo. Echt, de navelstreng zat helemaal rond de hals van Thomas en hij MOEST geboren worden. Wat kon het mij nog schelen dat er opeens nog iemand extra aan mijn bed stond en dat ik daar met mijn benen open lag
Voor die mensen is het effectief de normaalste zaak van de wereld, het is gewoon hun job.

En die extra mensen? Zelfs de anesthesist had haar assistent mee om de epidurale te zetten en die assistent heeft ook overal gevoeld waar hij moest voelen om een epidurale te kunnen zetten.

En baby op de buik? Dat is eigenlijk het enige wat ik zo jammer vond aan heel mijn bevalling, namelijk het feit dat ze Thomas zo goed als direct hebben weggenomen. Geen kans gekregen om hem goed te bekijken of te voelen direct na de bevalling, maar hop op de buik "proficiat, je bent mama" en hop mee met de verpleegster.
  vrijdag 16 april 2010 @ 13:55:03 #255
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_80382996
Pessie ik ben het helemaal eens met Pvoesss. Je klinkt zo naief dat ik me af en toe afvraag hoe je in vredesnaam zwanger bent geraakt.
pi_80383039
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 13:55 schreef Books het volgende:
Pessie ik ben het helemaal eens met Pvoesss. Je klinkt zo naief dat ik me af en toe afvraag hoe je in vredesnaam zwanger bent geraakt.
onbevlekt ontvangen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_80383050
*zucht*

Ik word moe van mezelf en mijn nesteldrang
Hele benedenverdieping gedaan, kan niet schoner en gelijk maar een planning opgezet voor de echt laatste dingen (deuren schilderen, opruimen, beebkamer afmaken) en als ik het alleen doe (ligt er even aan hoe snel de meneer weer op de been is) dan is over 1,5 week alles af! !!

En dáár kan ik zo naar uitkijken, omdat ik dan elke dag schoon kan maken overal (zo voel ik dat nu zeg maar, dat is dat bluh nesteldrang gevoel) zonder dat er nog zooi ligt of dingen afgemaakt moeten worden

Voor 26 weken zwanger is alles in elk geval klaar
pi_80383080
Orea, ik heb ook nog wel een huis hoor
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_80383095
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 13:56 schreef Vicky het volgende:
Orea, ik heb ook nog wel een huis hoor
Sh*t, moeten we nummertjes gaan trekken
  vrijdag 16 april 2010 @ 13:58:39 #260
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_80383147
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 13:55 schreef Vicky het volgende:

[..]

onbevlekt ontvangen
Op de wind gestaan denk ik. Maar in alle eerlijkheid ik snap niet dat je alles wat maar met bv te maken heeft op een lactatiekundige gooit alsof je zelf niet meer na hoeft te denken of uberhaupt je hersens gebruikt en ook om een baby'tje op je buik te hebben en daar dan weer een heel verhaal van maakt. Het hoeft er enkel nog bij te komen dat ze een hele hoge pijngrens heeft en het allemaal wel mee zal vallen en dan is het een kopie van iemand anders hier op het forum.

Orea hier mag je ook wel komen om aan je nesteldrang te voldoen hoor! Geen probleem en ik geef je nog een bakkie thee toe.
pi_80383156
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 13:40 schreef CrazyPrincess het volgende:
Ik snap die schaamte om naakt niet zo. Die mensen hebben meer naakte lichamen gezien dan jij kan bedenken. Voor hen is het werk, niets seksueels. En ze zullen de gekste dingen gezien hebben, dus ook daar hoef je je niet voor te schamen.

Al staan ze met 100 man naar m'n doos te gluren, als die baby er maar uitkomt!
Dat zou me ook helemaal niets interesseren. Alsof het iemand wat boeit hoe je eruit ziet.
Ze (en jijzelf ook) hebben wel wat beters te doen dan zich over je naaktheid drukmaken.

Het zou me dan wel weer te ver gaan om een filmpje van de bevalling op Hyves te zetten ofzo.
pi_80383184
dames dames, ik heb straks ook tijd nodig om in mijn zwembad te dobberen hè
  vrijdag 16 april 2010 @ 14:01:35 #263
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_80383269
Inderdaad ze zien de hele dag niet anders en doen gewoon het werk waar ze voor opgeleid zijn en ik denk niet dat het ze iets anders bij denken. Ik heb er dan ook totaal geen probleem mee gehad in elk geval. Ja het hoort erbij en het is nu eenmaal de meest logische weg waar een kindje uit komt.
  vrijdag 16 april 2010 @ 14:02:21 #264
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_80383296
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 13:59 schreef Orea het volgende:
dames dames, ik heb straks ook tijd nodig om in mijn zwembad te dobberen hè
Krijg je van mij een badeendje om mee in bad te dobberen.
pi_80383328
Ik heb er ook totaal geen problemen mee gehad. Tis een "consequentie" als je zwanger wordt. En idd die gyns/vk's/kraam hebben het echt wel vaker gezien.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_80383406
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 14:02 schreef Books het volgende:

[..]

Krijg je van mij een badeendje om mee in bad te dobberen.
tempting tempting
  vrijdag 16 april 2010 @ 14:06:18 #267
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_80383457
In combi met een kop thee????????????
pi_80383474
Mijn interesseert het totaal helemaal niks wie of wat me ziet tijdens mijn bevalling en in welke staat! Als Roelofje er is moeten ze alleen even opletten dat ze mijn onderkin niet op de foto zetten
pi_80383484
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 14:06 schreef Books het volgende:
In combi met een kop thee????????????
dan neem ik wel wat lekkers mee. Applecrumble of brownie met extra chocola...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_80383501
Books, als ik klaar ben over een week of max. 3 (ik neem even de ruimte) doe me dan nog maar eens een voorstel als ik me verveel gaan mijn handen jeuken, dus je weet maar nooit
pi_80383527
Jullie zijn erg met deze labiele zwangere vrouw
pi_80383600
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 13:55 schreef Vicky het volgende:

[..]

onbevlekt ontvangen
Oh, zo'n kind heb ik ook

Das verder wel een heel leuk joch hele leuke vent geworden hoor
pi_80383605
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 14:06 schreef Orea het volgende:
Mijn interesseert het totaal helemaal niks wie of wat me ziet tijdens mijn bevalling en in welke staat! Als Roelofje er is moeten ze alleen even opletten dat ze mijn onderkin niet op de foto zetten
Misschien kun je waat daagjes eerder naar het ziekenhuis en snijden ze die onderkin gewoon even voor je weg

Dat zwembad klinkt wel echt geweldig. Ik ben nu ook druk aan het poetsen en zou wel even lekker willen dobberen
  vrijdag 16 april 2010 @ 14:11:00 #274
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_80383632
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 14:06 schreef Orea het volgende:
Ja ik heb ook zo'n elegante want dan wil je naar beneden kijken om dat koppie te zien (even ter verduidelijking als het al geboren is en het OP je buik ligt) en dan zie je die 8 kilo extra ineens aan je onderkin hangen op foto's later.

Nog zo'n lekkere een oud-studiegenoot zijn vrouw lag tegenover mij na de ks van E en hij kwam die zaterdagmorgen even bij me langs en het eerste wat hij zei was van goh je bent wel iets voller in je gezicht. Ja hannes ben net twee dagen terug bevallen van de tweede. Meteen er even bij vermeld dat hij dat beter niet tegen zijn vrouw kon zeggen voorlopig.
pi_80383637
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 14:07 schreef Orea het volgende:
Books, als ik klaar ben over een week of max. 3 (ik neem even de ruimte) doe me dan nog maar eens een voorstel als ik me verveel gaan mijn handen jeuken, dus je weet maar nooit
Zou je België te ver vinden? Kwestie dat ik weet of ik nog moeite moet doen of niet hé
pi_80383688
Nah dat wordt wat lastig! 'normaal' zit die onderkin er eigenlijk niet alleen als ik raar lig, naar mijn boobs kijk -> dan ligt Roelofje erop dus zéker rare kin of weer eens een Andre van Duin kop trek (gaat helemaal vanzelf hoef ik niet zoveel voor te doen )!

(wat Books zegt dus )

Dan hou ik zo'n gat over en das ook weer zo lelijk
pi_80383723
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 14:11 schreef leonieke het volgende:

[..]

Zou je België te ver vinden? Kwestie dat ik weet of ik nog moeite moet doen of niet hé
Ik ruik handel
  vrijdag 16 april 2010 @ 14:15:01 #278
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_80383795
Over dat jurkje, wat je erbij krijgt.
quote:
Dit is de speciale kado uitvoering, leuk in een grote kadodoos die in de vorm is van het bovenlichaam van een zwangere dame. Dit maakt het geven extra leuk. Bevat naast het bevallingsjurkje en de haarband nog 3 extra items:
- Lemon doekje zodat je je even snel kan opfrissen direct nadat de baby is geboren
- Lipgloss en spiegeltje zodat je direct naar je bevalling met een klein beetje lipgloss mooi op de foto`s staat, een beetje glans is altijd mooier op de foto.
Wat voor wereld leven die mensen. Ik heb echt even kei en keihard moeten lachen. Alsof je dat ook maar ene ruk boeit na de bevalling zeg. Tsjongejonge, wat zijn er toch vreselijk oppervlakkige naiefe mensen op de wereld.

Voel me trouwens best ok de laatste tijd!
pi_80383860
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 14:12 schreef Orea het volgende:
Nah dat wordt wat lastig! 'normaal' zit die onderkin er eigenlijk niet alleen als ik raar lig, naar mijn boobs kijk -> dan ligt Roelofje erop dus zéker rare kin of weer eens een Andre van Duin kop trek (gaat helemaal vanzelf hoef ik niet zoveel voor te doen )!

(wat Books zegt dus )

Dan hou ik zo'n gat over en das ook weer zo lelijk
Dan is er altijd nog zoiets als Photoshop
pi_80383867
Dan heb je op je gezicht zitten persen (PLOF) máár dan heb je wel lipgloss op
Toffe foto's worden dat!
pi_80383898
vooral dat laatste Sil!!
Lipgloss en een spiegeltje.. Mèn..... te triest voor woorden!!
want " een beetje glans is altijd mooier op de foto"
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_80383931
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 14:15 schreef Silmarwen het volgende:
Over dat jurkje, wat je erbij krijgt.
[..]

Wat voor wereld leven die mensen. Ik heb echt even kei en keihard moeten lachen. Alsof je dat ook maar ene ruk boeit na de bevalling zeg. Tsjongejonge, wat zijn er toch vreselijk oppervlakkige naiefe mensen op de wereld.

Voel me trouwens best ok de laatste tijd!
Dat had ik ook. Vooral dat van die lipgloss
Maar ze spelen natuurlijk prachtig in op de hormonen van zwangere vrouwen. Marketing...
  vrijdag 16 april 2010 @ 14:18:29 #283
54772 Silmarwen
pi_80383951
Misschien kun je je onderkin een beetje highlighten met die gloss, leidt af van dat paarse hoofd.
pi_80383959
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 14:17 schreef Vicky het volgende:
vooral dat laatste Sil!!
Lipgloss en een spiegeltje.. Mèn..... te triest voor woorden!!
want " een beetje glans is altijd mooier op de foto"
Dat moet een man geweest zijn die dat bedacht heeft
pi_80383989
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 14:18 schreef Silmarwen het volgende:
Misschien kun je je onderkin een beetje highlighten met die gloss, leidt af van dat paarse hoofd.
!!!!!!
  vrijdag 16 april 2010 @ 14:20:05 #286
54772 Silmarwen
pi_80384015
Eerste foto's van mij na de bevalling is met verwildert haar, geen make-up en dikke dekens om me heen terwijl ik glunderend naar een polaroid van mn dochtertje kijk. En dan heb ik nog niet eens hoeven te persen!
  vrijdag 16 april 2010 @ 14:20:17 #287
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_80384022
Weet je wat nou het ergste is dat ik sommige mensen er nog voor aanzie ook omdat ze in een burka willen bevallen. Ik had een shirt van mijn lief aan en aangezien hij 2 meter is was het alsnog een lang shirt bij mij.
pi_80384042
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 14:18 schreef Silmarwen het volgende:
Paars hoofd?
* CrazyPrincess stopt gezichtspoedertje in d'r vluchttas.
pi_80384062
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 14:18 schreef CrazyPrincess het volgende:

[..]

Dat moet een man geweest zijn die dat bedacht heeft
kan niet anders...
of een kinderloze vrouw.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_80384094
Ogen open houden bij het persen CP dan beperk je de paarse schade!
  vrijdag 16 april 2010 @ 14:22:21 #291
54772 Silmarwen
pi_80384102
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 14:20 schreef Books het volgende:
Weet je wat nou het ergste is dat ik sommige mensen er nog voor aanzie ook omdat ze in een burka willen bevallen. Ik had een shirt van mijn lief aan en aangezien hij 2 meter is was het alsnog een lang shirt bij mij.
Ik had zo'n mooi groen operatieshirt aan voor de keizersnede. Je mag dat jurkje niet eens aan als het zover komt. Zit je dan je blote klont op dat bed, benen in de lucht en een team mensen die naar je buik en doos staan te staren.

Oh en dan hebben we het nog niet over de zuster die je schaamhaar even weg komt scheren zonder water of zeep, of de zuster die even een catheter naarbinnen brengt.
pi_80384129
In dat pakket met dat jurkje zit ook lipgloss en een spiegeltje, voor direct na de bevalling zodat je leuk op de foto kan Helemaal bezweet en verlept, maar je lippen glimmen tenminste net zo hard mee met je voorhoofd en de rest van je gezicht

Oohh er was nog een pagina Nou ben ik lekker spuit 11
  vrijdag 16 april 2010 @ 14:23:44 #293
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_80384167
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 14:20 schreef Silmarwen het volgende:
Eerste foto's van mij na de bevalling is met verwildert haar, geen make-up en dikke dekens om me heen terwijl ik glunderend naar een polaroid van mn dochtertje kijk. En dan heb ik nog niet eens hoeven te persen!
He ben jij ook bevallen van E?! Grapje zo zag mijn eerste foto met mijn jongste er ook uit alleen had mijn lief haar vast en van mij zie je enkel mijn hoofd met een zuurstofslangetje en een hand met 2 infusen en verders zie je allemaal draadjes van de hartmonitor onder de dekens verdwijnen.

De tweede keer had ik kreeg ook zo'n mooi groen gevaarte aan en weet je wat het ergste was dat ik al helemaal klaar was om negen uur dus enkel dat groene hesje aan en er een spoedgeval tussendoor kwam en ik moest plassen maar dat dat aan de overkant was van mijn kamer en uiteindelijk pas om half 1 gehaald werd. En ik weigerde om over te steken in mijn blootje met enkel zo'n hesje aan.Was tenslotte half hoogzwanger en mijn buik tilde dat ding aan de voorkant heel erg omhoog.
pi_80384171
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 14:22 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Ik had zo'n mooi groen operatieshirt aan voor de keizersnede. Je mag dat jurkje niet eens aan als het zover komt. Zit je dan je blote klont op dat bed, benen in de lucht en een team mensen die naar je buik en doos staan te staren.

Oh en dan hebben we het nog niet over de zuster die je schaamhaar even weg komt scheren zonder water of zeep, of de zuster die even een catheter naarbinnen brengt.
AUW!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_80384194
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 14:22 schreef Orea het volgende:
Ogen open houden bij het persen CP dan beperk je de paarse schade!
Zouden komkommertjes ook helpen?
pi_80384323
van onderen?
pi_80384334
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 14:20 schreef Silmarwen het volgende:
Ik heb geen foto's van vlak na de bevalling, we waren vergeten de camera mee te nemen naar het ZH
pi_80384405
Ah die kan er hier nog wel bij op het lijstje, vast de tas voor het ziekenhuis klaarzetten
pi_80384409
hihi, ik lach me rot om jullie berichtjes.
Zie nu al voor me hoe mijn foto's eruit zien na de bevalling, verwilderd haar, een streep van mijn onderkin van het oersen en overal smurrie en bloed:)

Maar ik heb net een pretecho gehad en ik krijg een jongetje, was heel duidelijk te zien!! We hebben er een mooie dvd bij gekregen met bijna een kwartier erop. Verder zag alles er ook heel goed uit, dus we kunnen met een gerust hart naar de 20-weken echo in mei!
  vrijdag 16 april 2010 @ 14:29:48 #300
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_80384435
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 14:22 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Dat klinkt heel erg niet fijn.

Hier kon ik kiezen of ik de avond daarvoor thuis deed of de zuster mij dan andere ochtend zou helpen. Nou nee hoor ik probeer het wel en dan zien we het wel. Blijkbaar is het goed gelukt maar het scheelt denk ik wel dat ik op 34 weken moest bevallen. Ik was niet zo'n tonnetje als bij K en ik kon er nog goed bij.
pi_80384437
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 14:29 schreef Orea het volgende:
Ah die kan er hier nog wel bij op het lijstje, vast de tas voor het ziekenhuis klaarzetten
Nah, in geval van nood heb je tegenwoordig nog de cam op je telefoon

En hier (met het verkeerde nummer) verder: Zwangerschap en geboorte deel 642
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')