abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80335693
Ik heb maar eens gemaild want had nooit de bon voor de etos doos gehad maar die wordt nu opnieuw opgestuurd.

Weet iemand of die van het kruidvat nog te halen zijn? Nieuwe aanmeldingen worden niet meer aangenomen, maar geloof als je nog een bon hebt dat je nog een poging kunt wagen?
pi_80335760
quote:
Op donderdag 15 april 2010 10:50 schreef nytar het volgende:
@tico: Onze kraamverzorgers hebben allemaal een speciale borstvoedingscursus gedaan en ze hebben een lactatiedeskundige in dienst die je aan kan vragen. Ze zijn er super op voorbereid, dus dat zit wel snor!
Jouw keuze... Maar ik zou niet heel veel verwachten van je kraam met een borstvoedingscurcus... De mijne was er ook helemaal trots op en had toch echt verkeerde tips... "Ja, dat stond zo in mn boekje".

Laktatiekundige hulp kun je inderdaad inschakelen als het niet goed lukt, maar op dat moment ben je al heel ver hoor. Dan heb je waarschijnlijk de tranen bij elke voeding in je ogen staan... Dan komt er inderdaad eens een laktatiekundige bij kijken.

Maar nogmaals, jouw keuze. De meeste avonden bij kraambureaus zijn gewoon gratis..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_80335953
Zijn jullie niet bang bij het bestellen van de 'blije dozen' dat je steeds lastig wordt gevallen via e-mail/per post/telefoon met allerlei reclames etc. later ik ben er een beetje huiverig voor..
pi_80335977
quote:
Op donderdag 15 april 2010 11:03 schreef Mereltje het volgende:
Zijn jullie niet bang bij het bestellen van de 'blije dozen' dat je steeds lastig wordt gevallen via e-mail/per post/telefoon met allerlei reclames etc. later ik ben er een beetje huiverig voor..
Gewoon geen intresse..
pi_80336076
quote:
Op donderdag 15 april 2010 11:03 schreef Mereltje het volgende:
Ik ben één keer gebeld en heb gezegd dat ik geen interesse had. Toen was het klaar. We staan ook ingeschreven bij het bel me niet register en misschien helpt dat toch. Ik dacht dat niet zou gelden wanneer je eigenlijk een beetje toestemming geeft om gebeld te worden.. maar blijkbaar tot nu toe wel.

En e-mail tja.. je kan je gewoon weer van de mailinglijst afhalen. En de post? Tja, weer wat oud papier voor het goede doel.
Want ze lacht alleen nog naar mij!
  donderdag 15 april 2010 @ 11:08:06 #181
258612 nytar
boys boys boys
pi_80336114
Als je je telefoonnummer bij belmeniet.nl (ofzo) invult, kunnen ze je niet bellen. Dan krijg je alleen post of email en dat gaat heel makkelijk de (digitale) prullenbak in!
pi_80336391
Ik heb bij telefoonnummer 0000000000 ingevuld, bij de mail mijn 'spam'account en de rest van de post leest lekker weg op het toilet

Ik had overigens de doos van Prenatal en van Etos. Vond het beide niet erg boeiend, maar die van de Etos was wel beter (een pak luiers komt altijd wel van pas ).
pi_80337173
Ik was 19 jaar geleden nogal verpest door een paar jaar in de VS en besloot toen dus in het ziekenhuis te bevallen, dat verliep allemaal prima, en toen had ik zoiets van "een volgende kan gewoon thuis geboren worden"

Alleen ziet het er naar uit dat die volgende pas komt als ik 44 ben, en alleen al op basis daarvan vindt m'n lief het niet verantwoord om voor een thuisbevalling te gaan, en ik vermoed dat hij daarin niet alleen staat
pi_80337213
quote:
Op donderdag 15 april 2010 10:07 schreef pessie het volgende:
Shirley een Mopje!!

Verder, ik wil heel graag thuis. Ik schiet enorm in de stress in een ziekenhuis dus het lijkt me handiger dat te voorkomen. Verder vind ik het al erg dat de vk bij de bevalling moet zijn, ga dus proberen of de kraam op dat moment even de deur uit kan gaan ofzo. Ik houd niet van bloot, en al helemaal niet van bloot-met-mensen. Manlief mag er wel bij zijn. Nou ja, over een paar weken begint de cursus, kan ik dan eindelijk al mn vragen stellen!

En Son van je bloedprikken. Toen ik moest bloedprikken vroegen ze ook nog of ik nuchter was, ik "nee, natuurlijk niet". Het was voor haar niet zo natuurlijk en ze had me liever nuchter gezien. Als niemand dat verteld...
Even serieus, maar denk jij dat jij in de heath of the moment nog bezig bent met wie erbij is?? En je ligt echt niet al de uren in je nakie de weeen weg te puffen hoor. Voor jou is het denk ik wel heel belangrijk om je alvast voor te bereiden dat er een kans is dat je naar het ziekenhuis moet (zoals ik hierboven schreef 70% van de eerste bevallingen eindigt alsnog in het ziekenhuis) anders raak je zo in de stress dat je weeen nooit meer vorderen......
pi_80337294
quote:
Op donderdag 15 april 2010 10:07 schreef pessie het volgende:
Shirley een Mopje!!

Verder, ik wil heel graag thuis. Ik schiet enorm in de stress in een ziekenhuis dus het lijkt me handiger dat te voorkomen. Verder vind ik het al erg dat de vk bij de bevalling moet zijn, ga dus proberen of de kraam op dat moment even de deur uit kan gaan ofzo. Ik houd niet van bloot, en al helemaal niet van bloot-met-mensen. Manlief mag er wel bij zijn. Nou ja, over een paar weken begint de cursus, kan ik dan eindelijk al mn vragen stellen!

En Son van je bloedprikken. Toen ik moest bloedprikken vroegen ze ook nog of ik nuchter was, ik "nee, natuurlijk niet". Het was voor haar niet zo natuurlijk en ze had me liever nuchter gezien. Als niemand dat verteld...
Je kraamhulp helpt je actief mee met de bevalling. Tuurlijk gaat ze niet weg. Wat dacht je dan, dat je kraamhulp je alleen fruitsalades komt brengen? Mens denk gewoon eens een keertje logisch na.
pi_80337367
Gefeliciteerd met je knipperlichtje Shirley!

Ik weet nog echt niet of ik thuis of in het ziekenhuis wil bevallen. Thuis lijkt me wel eng, als er wat misgaat en je dan nog helemaal naar het ziekenhuis moet... Maar het ziekenhuis hier heb ik ook écht een grote hekel aan, dus daar zit ik ook niet echt op te wachten. Jammer dat er niet nog een derde optie is. Bijvoorbeeld wakker worden en dat je kindje dan gewoon al in het wiegje ligt ofzo
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_80337394
De kraamhulp is ook degene die je de eerste dagen helpt wassen enzo, dus als je niet helemaal superfit uit de bevalling komt dan zal ze wel meer intieme dingen met je meemaken
pi_80337452
quote:
Op donderdag 15 april 2010 11:42 schreef Soneal het volgende:
De kraamhulp is ook degene die je de eerste dagen helpt wassen enzo, dus als je niet helemaal superfit uit de bevalling komt dan zal ze wel meer intieme dingen met je meemaken
En degene die je hechtingen controleert enzo..
En degene die je mag vertellen of je al gepoept hebt..
pi_80337626
Pessie, je bent soms zo heerlijk naïef.
  donderdag 15 april 2010 @ 11:49:17 #190
45621 Suzanna
Mama van...
pi_80337677
Dat was precies mijn gedachte... ik ben ook ontzéttend preuts, maar tijdens de bevalling en in de kraamweek ligt dat allemaal nét een beetje anders hoor. Hoe ga jij dan om met onderzoeken in het ziekenhuis? De verloskundige moet ook toucheren, dat is dan al helemaal moeilijk...

Maak je niet zo'n zorgen pessie, komt allemaal best goed...
  donderdag 15 april 2010 @ 11:51:52 #191
45621 Suzanna
Mama van...
pi_80337787
quote:
Op donderdag 15 april 2010 10:47 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Voor je borstvoeding kan ik je wel de tip geven om iets van een voorlichting avond te volgen mij een borstvoedingsorganisatie of je kraambureau... Dat is echt heel handig omdat je dan gewoon een beetje weet hoe je moet aanleggen (dat wordt je ook wel uitgelegd door de kraam, maar die zijn echt niet allemaal zo handig daarin), maar ook gewoon welke problemen je kunt tegenkomen en wat je kunt doen om ze te voorkomen of te genezen...
Helemaal mee eens! Je kunt je écht wel voorbereiden hoor, en nu je dat weet zou ik je aanraden het ook echt even te doen. Het kan een hoop problemen voorkomen als je er gewoon wat algemene kennis van hebt, ook van de valkuilen. Het is bij mij in het begin 'niet gelukt' omdat ik er ook blanco inging (ook geen info gekregen van moeder/schoonmoeder/andere mensen) en er té weinig vanaf wist. Toch jammer! Ik heb uiteindelijk nog wel een aantal maanden borstvoeding gegeven, maar had wel veel problemen als tepelkloven, verkeerd aanleggen en nog veel meer.
pi_80338027
Het ziekenhuis lijkt mij (bij nader inzien) juist wel fijn, gewoon omdat er meer hulp(middelen) voorhanden is/zijn. Ik zie niet op tegen de bevalling, maar houd er wel rekening mee dat er allerlei onvoorziene dingen kunnen gebeuren. Je hebt nu eenmaal niet in de hand hoe je bevalling zal verlopen, en zeker bij je eerste heb je ook geen idéé hoe je het lichamelijk en psychisch zult doen. En dan ben ik liever al op de juiste plaats dan dat ik daar halsoverkop nog heen moet.

Pessie, misschien zou je er eens met je vk over kunnen praten? Het lijkt me voor haar ook prettig te weten hoe jij erin staat, en misschien kan ze ook wat van je bloot-angst wegnemen. Je kunt nu eenmaal niet altijd zelf beslissen hoe je bevalling verloopt, maar aan je eigen angsten en aversies kun je wél wat doen. Lijkt me de moeite waard; het gaat tenslotte ook om het welzijn van je kindje.

Oh trouwens, Blije Doos heb ik ook besteld, maar verder (nog) niks. Zit er niet in alle dozen toch een beetje hetzelfde?
  donderdag 15 april 2010 @ 11:57:33 #193
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_80338039
Pessie, Accepteer nou maar dat je behandeld wordt als kijkdoos en grabbelton tijdens je zwangerschap en de eerste twee maanden daarna; dan kan het alleen maar meevallen.
A grand adventure has begun.
pi_80338132
quote:
Op donderdag 15 april 2010 11:51 schreef Suzanna het volgende:

[..]

Helemaal mee eens! Je kunt je écht wel voorbereiden hoor, en nu je dat weet zou ik je aanraden het ook echt even te doen. Het kan een hoop problemen voorkomen als je er gewoon wat algemene kennis van hebt, ook van de valkuilen. Het is bij mij in het begin 'niet gelukt' omdat ik er ook blanco inging (ook geen info gekregen van moeder/schoonmoeder/andere mensen) en er té weinig vanaf wist. Toch jammer! Ik heb uiteindelijk nog wel een aantal maanden borstvoeding gegeven, maar had wel veel problemen als tepelkloven, verkeerd aanleggen en nog veel meer.
Mede dankzij het vele lurken in OUD, ben ik me er van bewust dat het echt niet altijd vanzelf gaat. Mijn vk-praktijk biedt een cursus van 2 avonden aan en daar ga ik binnenkort dan ook heen. Beter nu ff m'n licht opsteken dan in de kraamweek en daarna zo aankloten (hoewel dat natuurlijk alsnog kan gebeuren ) En het lijkt me eigenlijk sowieso best leuk en interessant.

O ja, ik heb trouwens een verzekering gekozen die lactatiekundige zorg (deels) vergoed en ook de eigen bijdrage voor een poliklinische bevalling. Fijn idee.
pi_80338368
quote:
Op donderdag 15 april 2010 11:57 schreef Keshet het volgende:
Pessie, Accepteer nou maar dat je behandeld wordt als kijkdoos en grabbelton tijdens je zwangerschap en de eerste twee maanden daarna; dan kan het alleen maar meevallen.
Hey, jij ook hier. Hoe is het eigenlijk afgelopen met je knuffelpopjes-actie?
  donderdag 15 april 2010 @ 12:25:45 #196
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_80339175
quote:
Op donderdag 15 april 2010 11:47 schreef Kolonia het volgende:
Pessie, je bent soms zo ongelofelijk irritant naïef.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_80339957
Ik hoop dat ik thuis kan bevallen!
Ben met Shenaya in het ziekenhuis bevallen op medische indicatie (te vroeg) en hoop het nu thuis te mogen doen! Mijn eigen bed lijkt me ook wel zoooo fijn
Altijd blijven lachen... :)
  donderdag 15 april 2010 @ 12:58:04 #198
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_80340362
halloooo, meld met kind in buik.

Ik wil ook heeeeel graag thuis bevallen, niet omdat ik er moeite mee heb om met mijn blote doos te kijk te liggen maar ik heb in het verleden zo vaak in het ziekenhuis gelegen dat ik het ziekenhuis gewoon associeer met minder leuke dingen en niet met iets leuks al het krijgen van een kindje.
pi_80340430
quote:
Op donderdag 15 april 2010 11:51 schreef Suzanna het volgende:

[..]

Hier ook vrij 'maagdelijk' de borstvoeding in gegaan en alles loopt voorlopig nog altijd vrij goed. Maar dan wil ik wel even vermelden dat ze in het ziekenhuis in Jette allemaal borstvoeding stimuleren en dat alle verpleegsters van materniteit cursus hebben gevolgd. Ze zijn vrij vaak komen checken of alles goed ging. En Thomas is blijkbaar een geboren borstvoedingsdrinker (zeiden ze toch in het ziekenhuis).
pi_80341668
quote:
Op donderdag 15 april 2010 11:57 schreef Cantare het volgende:
Het ziekenhuis lijkt mij (bij nader inzien) juist wel fijn, gewoon omdat er meer hulp(middelen) voorhanden is/zijn. Ik zie niet op tegen de bevalling, maar houd er wel rekening mee dat er allerlei onvoorziene dingen kunnen gebeuren. Je hebt nu eenmaal niet in de hand hoe je bevalling zal verlopen, en zeker bij je eerste heb je ook geen idéé hoe je het lichamelijk en psychisch zult doen. En dan ben ik liever al op de juiste plaats dan dat ik daar halsoverkop nog heen moet.

Pessie, misschien zou je er eens met je vk over kunnen praten? Het lijkt me voor haar ook prettig te weten hoe jij erin staat, en misschien kan ze ook wat van je bloot-angst wegnemen. Je kunt nu eenmaal niet altijd zelf beslissen hoe je bevalling verloopt, maar aan je eigen angsten en aversies kun je wél wat doen. Lijkt me de moeite waard; het gaat tenslotte ook om het welzijn van je kindje.

Oh trouwens, Blije Doos heb ik ook besteld, maar verder (nog) niks. Zit er niet in alle dozen toch een beetje hetzelfde?
Goed advies

Bij mij in de buurt is een geboortehotel en daar wil ik bevallen. Thuis is voor ons geen praktische optie, dus zo'n hotel is voor ons een ideale tussenoplossing
En het is in het ziekenhuis (aparte afdeling), dus als er wat misgaat hoeven ze er alleen maar een arts bij te roepen en ik hoef niet nog in paniek naar het ziekenhuis te gaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')