abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80341987
Had het van de week met Tessie over een zwembad voor in de tuin..... En ik heb er net één gekocht! (zij ook! ) deze

Kom maar door met die hittegolf die verwacht wordt deze zomer! (dan is het toch jammer dat er niet zoals bij een walvis, een sproei-dinges uit mijn navel kan komen als ik op mijn luchtbedje lig )
pi_80342784
Ooooh, dat is wel wat, zo'n zwembadje!

Manlief heeft net voor het eerst de baby voelen schoppen
pi_80343101
oh wat tof Cantare!!

En nu ik de foto zie, hij is 244 cm in doorsnede, deze ziet er wel heel erg groot uit maar het lijkt me GODDELIJK!
pi_80343324
Ik denk dat die op de foto wat groter is dan 244..... dat lijkt me meer een 3 meter modelletje
pi_80343592
haha Orea, ik heb ook zo'n zwembad.. wel met een metaalframe, van 3.6 meter. Gaat 8 kuub in. Dat doe je 1 zomer...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_80343845
Hier gaat 2400 liter in

Moeten alleen nog even kijken waar ie komt we hebben een tuin van 15 bij 5, maar hebben aantal jaar geleden 'leuke' borders geplaatst waardoor ik op 1 stuk precies 2,70 ruimte heb
Maargoed, eind van de maand komen er wat aanpassingen en gaat 1 border in zijn geheel weg (veel schaduw daar dus alle planten gaan dood ) en daar zou ie perfect passen

En dan volgend jaar Roelofje erin met zo'n gele-opblaas-drijf-ding-band

En vergeet niet Tico, ik zit in de ziektewet hè, dus heb hele dagen de tijd
pi_80344699
quote:
Op donderdag 15 april 2010 14:20 schreef Orea het volgende:
Hier gaat 2400 liter in

Moeten alleen nog even kijken waar ie komt we hebben een tuin van 15 bij 5, maar hebben aantal jaar geleden 'leuke' borders geplaatst waardoor ik op 1 stuk precies 2,70 ruimte heb
Maargoed, eind van de maand komen er wat aanpassingen en gaat 1 border in zijn geheel weg (veel schaduw daar dus alle planten gaan dood ) en daar zou ie perfect passen

En dan volgend jaar Roelofje erin met zo'n gele-opblaas-drijf-ding-band

En vergeet niet Tico, ik zit in de ziektewet hè, dus heb hele dagen de tijd
Jaja, ik studeerde

Maar het leegmaken en opruimen vond ik zo'n kutklus dat ik me nooit meer heb opgezet. Oh en mn tuin is verzakt door 8 kuub..
pi_80344738
Oh en nu met Jen durf ik ook niet... Ze zal het voor elkaar krijgen om erin te komen... Dan zijn de gevolgen dus dramatisch.
  donderdag 15 april 2010 @ 14:46:05 #209
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_80344886
Potdomme, dat zwembad ziet er prima uit Orea... Ik wil er ook nog eentje aanschaffen voor de warme dagen, maar die van mij gaat wel wat kleiner worden

En idd Keshet, het kijkdoos en grabbelton gevoel ken ik inmiddels wel Ik ga ook in m'n bevallingsplan opnemen dat iedereen wat mij betreft mag komen kijken als ze zichzelf eerst maar even voorstellen EN, het allerbelangrijkste, dat de overbodige meekijkers zichzelf uit de voeten maken bij mijn eerste keer vragen als het me teveel wordt. Na mijn miskramen en overige onderzoeken heeft half gynaecologie m'n muts al gezien, dus preuts hoef ik bij de bevalling niet ineens te worden.
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_80345042
quote:
Op donderdag 15 april 2010 14:46 schreef flugeltje het volgende:
Potdomme, dat zwembad ziet er prima uit Orea... Ik wil er ook nog eentje aanschaffen voor de warme dagen, maar die van mij gaat wel wat kleiner worden
Goed plan, schaf jij er maar eentje aan. Dan kom ik bij je op bezoek, ik woon naast Tilburg
pi_80345144
Ach hier verzakt de boel sowieso wel (polder he!) en afbreken? Dat mag mijn meneer doen
(die van jou is ook nog wel een tikkie groter!)

Ik wilde eerst ook liever een rechthoekige ofzo Flugel, kwam er alleen achter dat er daar geen afdekhoezen voor waren en ik wil hem hoe dan ook kunnen afdekken.. dus dan maar deze
pi_80345717
Pessie, ik kan me die bloot angst wel voorstellen hoor. Had het zelf ook wel.
Heb mijn man ook van te voren geinstrueerd wat wel en niet zichtbaar mocht zijn, indien niet nodig.
Ik zou het nl. vreselijk vinden om met mijn complete bovenkant bloot te liggen, heb dat dus ook niet gedaan.
De onderkant kom je niet onderuit denk ik.....

Praat er met je partner over of je VK.
  donderdag 15 april 2010 @ 15:09:33 #213
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_80345761
De verloskundige is net geweest. Ik maakte me vandaag veel zorgen omdat ik het kindje niet meer (goed) voelde. Maar ze heeft naar het hartje geluisterd ("het kan even duren hoor voor ik em heb" zet de doptone op mn buik "boink boink boink", "oh, daar is die al"). Dat was wel even een geruststelling. Waarschijnlijk heeft het kindje zich omgedraaid en ligt nu met z'n rug naar mijn buik. Verder schijnt het zeer ongewoon te zijn zo druk als mn kindje de laatste weken is geweest. Het kan best zijn dat rustiger het nieuwe motto wordt. Ze heeft me aangeraden 2 glazen appelsap te drinken omdat kindjes daar kennelijk druk van worden, binnen een half uur voelde ik het kindje bewegen . Was wel even spannend allemaal vandaag. Moet rustig aan blijven doen vandaan, ga zometeen in de tuin van een vriendin rustig aan doen .

Orea, lekker zwembad.
pi_80346741
pessie dat had ik ook hoor. Eerst een paar dagen dat ie echt extreem druk was (voor zijn doen) en toen opeens veel minder, en veel minder hard ook. Ik vermoedde ook dat ie omgedraaid was. Maar heb zo'n angelsounds dus daar heb ik toen toch even meegeluisterd en toen hoorde ik schoppen en z'n hartje
Was ook wel even ongerust.

En wat verzekeringen betreft, ik heb echt nooit iets nodig eruit.. Kom amper bij de huisarts. Misschien als de baby geboren is dat het anders wordt. Maar ik vond het onzin om veel geld uit te geven voor dingen die ik toch niet gebruik. Enige wat handig is is bril/lenzen, maar daar moest ik zoveel voor betalen om iets terug te krijgen dat het goedkoper is om het gewoon zelf te betalen.
Vriendlief heeft wel een extra tandartsverzekering, maar dat heeft ie ook echt nodig

En volgende week heb ik de borstvoedingsbijeenkomst van de kraamzorg Verloskundige raadde aan om iig iets van een cursus te volgen, omdat je dan weet waar je tegenaan kan lopen in het begin. De kans van slagen is dan groter zei ze..
En vriendin van mij werkt als verpleegkundige op een kinder/kraamafdeling en daar hebben ze ook borstvoedingscertificaten, maar zelf heeft ze ook zoiets van, ik weet alles uit een boekje, maar niet uit ervaring. En dan is t gewoon heel lastig om dingen uit te leggen aan nieuwe moeders.
pi_80347129
quote:
Op donderdag 15 april 2010 15:34 schreef Sonnetje85 het volgende:
pessie dat had ik ook hoor. Eerst een paar dagen dat ie echt extreem druk was (voor zijn doen) en toen opeens veel minder, en veel minder hard ook. Ik vermoedde ook dat ie omgedraaid was. Maar heb zo'n angelsounds dus daar heb ik toen toch even meegeluisterd en toen hoorde ik schoppen en z'n hartje
Was ook wel even ongerust.

En wat verzekeringen betreft, ik heb echt nooit iets nodig eruit.. Kom amper bij de huisarts. Misschien als de baby geboren is dat het anders wordt. Maar ik vond het onzin om veel geld uit te geven voor dingen die ik toch niet gebruik. Enige wat handig is is bril/lenzen, maar daar moest ik zoveel voor betalen om iets terug te krijgen dat het goedkoper is om het gewoon zelf te betalen.
Vriendlief heeft wel een extra tandartsverzekering, maar dat heeft ie ook echt nodig

En volgende week heb ik de borstvoedingsbijeenkomst van de kraamzorg Verloskundige raadde aan om iig iets van een cursus te volgen, omdat je dan weet waar je tegenaan kan lopen in het begin. De kans van slagen is dan groter zei ze..
En vriendin van mij werkt als verpleegkundige op een kinder/kraamafdeling en daar hebben ze ook borstvoedingscertificaten, maar zelf heeft ze ook zoiets van, ik weet alles uit een boekje, maar niet uit ervaring. En dan is t gewoon heel lastig om dingen uit te leggen aan nieuwe moeders.
Oh als je jouwe is geboren en je loopt ergens tegenaan mag je mij ook bellen!!! Als het goed is heb ik dan mn certificaat.
pi_80347208
kijk das helemaal mooi om te weten
ga ik dat zeker doen hoor!
pi_80347612
Gelukkig is er niks aan de hand pessie!

Mijn zwembad (dezelfde die Orea liet zien) is vanmorgen binnen gekomen. Kom maar op met die zomer! Lijkt me heerlijk, als het straks warm is en mn Lief ook grote vakantie heeft (hij werkt op een school) lekker met zn drietjes dobberen
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_80347677
Ik moet nog een klein badje hebben voor Jen.
pi_80349463
ow wat zag ik een vreselijk lekker zwembad voorbij komen ik wil oooohooook!
maar eerst de tuin eens veranderen!

en bij canatre wordt de baby ook door de wederhelft gevoeld da's heerlijk!

Pessie fijn dat alles goed is! fijn dat de vk bij je kwam om je gerust te stellen!

wat betreft de verzekering ik ben al een tijdje het meest uitgebreid verzekerd, maar dat haal ik er dan ook wel uit! ben in dat op zicht wel benieuwd hoe dat gaat worden met eigen bijdrage....
  donderdag 15 april 2010 @ 17:12:48 #220
45621 Suzanna
Mama van...
pi_80350421
Hoe gaat het draculettetje? (k moet altijd drie keer kijken voor ik je naam goed schrijf )

Pessie, fijn dat je de baby weer voelde en dat je de hartslag hoorde. Toch weer even gerustgesteld he?
pi_80350594
quote:
Op donderdag 15 april 2010 14:50 schreef Cantare het volgende:

[..]

Goed plan, schaf jij er maar eentje aan. Dan kom ik bij je op bezoek, ik woon naast Tilburg
Ik kom uit Breda, dan kom ik er ook wel bijliggen
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  donderdag 15 april 2010 @ 17:20:39 #222
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_80350665
Okay, van de zomer dus een flugel zwembad in de tuin meet

Dan moet dat bad toch weer groter dan de bedoeling was
pi_80350848
Is dit misschien wat dan Flugel?
  donderdag 15 april 2010 @ 17:29:47 #224
259886 pessie
pi_80350965
quote:
Op donderdag 15 april 2010 17:26 schreef Orea het volgende:
Daarvoor rij ik wel naar Tilburg

Het is inderdaad erg kalmerend om de hartslag te horen en het daarna weer even te voelen bewegen. Maar ben nu best moe door de stress.

Maar goed onthouden: Zodra je een beetje verandering merkt, of je wat ongerust voelt: verloskundige bellen. Ik bel dus kennelijk niet snel genoeg
  donderdag 15 april 2010 @ 17:34:34 #225
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_80351125
quote:
Op donderdag 15 april 2010 17:26 schreef Orea het volgende:
OMG

Als ik wat borders wegdoe past ie wel ja...
  donderdag 15 april 2010 @ 17:52:17 #226
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_80351653
quote:
Op donderdag 15 april 2010 12:04 schreef Cantare het volgende:

[..]

Hey, jij ook hier. Hoe is het eigenlijk afgelopen met je knuffelpopjes-actie?
Goed!
Ik heb inmiddels zo'n 15 popjes binnen! Volgende week gaan ze allemaal naar de ICN. Ik denk dat ze er superblij mee zijb.
A grand adventure has begun.
pi_80352805
quote:
Op donderdag 15 april 2010 17:12 schreef Suzanna het volgende:
Hoe gaat het draculettetje? (k moet altijd drie keer kijken voor ik je naam goed schrijf )

Pessie, fijn dat je de baby weer voelde en dat je de hartslag hoorde. Toch weer even gerustgesteld he?
ik luister ook wel naar draakje hoor

het gaat op zich wel, weinig verandering in de situatie.
al krijg ik gewoon ook wat meer last van (zwangerschaps)pijntjes doordat ik gewoon heel veel lig
maar ja tis nog max 7 weken dat overleven we ook wel weer!

ah een zwembad meet bij flugel dan kom ik ook hoor, tlburg is toch mijn oude stad en mijn zoessie woont er ook nog!
pi_80361268
Tilburg is een endje weg maar rijd graag

Over het bloot liggen wou ik ook nog even kwijt dat ik het wel deels herken.. Ik hou er helemaal niet van als mensen mij bloot zien laat staan aan mij zitten, dit heeft te maken met een stuk verleden wat er niet meer toe doet...
Maar toen de bevalling eenmaal begon vond ik het niet erg dat ze me zo zagen en aan me zaten.. Die angst was in een klap voorbij! Dus wie weet valt het allemaal wel mee.. Maar inderdaad praat er met je VK over Pessie want dat is echt heel belangrijk.. En het rekening houden met een ziekenhuis bevalling is ook wel slim want het kan maar zo anders lopen...

Goed, ik ga Zesde zintuig kijken, slapen en dan morgen heerlijk op vakantie !!! Dus zeg, tot over een week!!
Altijd blijven lachen... :)
  vrijdag 16 april 2010 @ 08:40:27 #229
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_80372271
Wat een rust hier...

Ik ben gisteren naar een 'bevallen in het ziekenhuis' bijeenkomst geweest. Toch apart om op een scherm van 3 bij 4 meter close up en 'full frontal' een doos mishandeld te zien worden. Expliciet beeldmateriaal in ieder geval. Je zag de dames gewoon ineen krimpen en de heren zichzelf afvragen of het ooit nog goed zou gaan komen met de geliefde genotsopening

Rondleiding verloskamers en kraamafdeling was wel even tof. Best stoere bedden hier die echt in allerlei standen kunnen, van liggend via een soort van stoelmodel tot trap-achtig model. Ook de baarkruk kan gewoon (terwijl ik eigenlijk dacht dat dit in het ziekenhuis niet kon) Enfin, wel een goed gevoel bij...
  vrijdag 16 april 2010 @ 09:13:46 #230
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_80373006
Sorry voor de weinig posts van mij uit dames
Maar ben sinds Dinsdag al zo ziek als n hond, maagzuur tot en met, krampen etc etc, hou amper iets binnen, huisarts geweest, bloeddruk ietsje hoger dan normaal, maar geen eiwitten oid aangetroffen, toen naar huis gestuurd met Ranitidine 150mg 2dd en lactulosesiroop. Gster dan uiteindelijk wegens omstandigheden kunnen beginnen aan de Ranitidine, en ja hoor... de hoofdprijs in bijwerkingen en helemaal niets meer binnenhouden, nog geen slok water.
Straks kan ik dan weer nieuwe meds ophalen, en hopen ze dat ik dan wel weer iets binnen kan houden, zoniet ... is de volgende stap opname (Kleine vent maakt t wel goed gelukkig, en laat ook met regelmaat even voelen van "joehoee k ben er nog hoor mamma " ) /einde egopost

Flugeltje die voorlichtingsavonden zijn over t algemeen wel informatief inderdaad, en net als de borstvoedings-avonden (mits je dit wil gaan geven natuurlijk) een aan rader om een keer te volgen voor elke mamma en pappa to be ook al heb je in je gedachten je zinnen gezet op een thuisbevalling, de kans is er altijd dat je onverhoopt toch naar het ziekenhuis moet. Dan wel fijn als je in iedergeval een beetje weet wat je kan verwachten voor je gemoedsrust.

Blootliggen tijdens de bevalling, sja.. als t nodig is is het nodig.. je kan natuurlijk kiezen voor een singlet en een ruime (tricot) rok oid die je tot over je knieen houd als je dit prettiger vind Maar geef het in iedergeval wel duidelijk aan bij je gyn/vk/kraam en dan is er vaak best wel iets te regelen (misschien niet mbt de bevalling maar wel bv de checkups en de aanloop) Fleecedekentjes zijn echt de uitvinding van de eeuw tijdens de bevalling, lekker over je heen slaan als je moet wachten of je weeen weg moet puffen, en als er dan toch gekeken moet worden is ie zo aan de kant
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
  vrijdag 16 april 2010 @ 09:27:06 #231
259886 pessie
pi_80373372
Lies fijne vakantie!

Maffe wat naar dat je zó ziek bent!

Flugel, het klinkt allemaal wel eng... Maar misschien toch een keer met manlief bespreken of we naar een ziekenhuisvoorlichting gaan. Borstvoedingsvoorlichting gingen we sowieso al doen.

En dat fleecedekentje vind ik een goed idee! (wilde altijd american comedyshow bevallen: Met zo'n enorm laken over je benen waar maar 1 iemand onder kruipt). En anders lijkt et me op een gegeven moment best koud worden. Vriendin had sokken aan tijdens de bevalling. Daar had ik echt nog nooit aan gedacht, dat je sokken aan doet
pi_80373871
Pessie er zijn heel veel mensen die last hebben van koude voeten tijdens een bevalling Het stond bij mij zelfs op het briefje van zaken die ik moest mee hebben en mijn zus had me er ook voor verwittigd Ik heb ze ook aangedaan

En voor de rest, ivm het blootliggen. Vanaf het moment dat ik in het verloskwartier binnen ging kreeg ik zo'n speciaal 'jurkje' van het ziekenhuis. Heb niet het gevoel dat ik eigenlijk heel lang heb bloot gelegen Ja, dat je tijdens de bevalling zelf met je benen open moet liggen, dat is nogal vrij duidelijk, maar voor de rest viel dat allemaal wel goed mee
pi_80374005
Maffe, dat klinkt niet al te best.....

Moguh allemaal! Zo de meneer maar eens wegbrengen, die wordt vandaag geopereerd (dagopname) en die is nog nooit geopereerd in zijn leven dus die is een beetje stuiterig...

Gisterenavond hadden we terror baby in buik eerst heel lievig trappen en schopjes en verschuivingen... zowel mijn hand als die van de meneer erop en maar beetje tv kijken en ineens kregen we een soejang!! En natuurlijk toen ik wilde gaan slapen probeerde ze weer via mijn navel naar buiten te komen...pittig dametje, lijkt op haar moeder

Vanmorgen sliep ze nog en toen heb ik haar maar wakker gemaakt Kan ik ook
pi_80374131
lies fijne vakantie!

Flugel bij ons bij de voorlichting lieten ze dat niet zo open en bloot zien hoor! maar wel fijn dat het verder goed voelt en dat je dus ook een baarkruk kan gebruiken als je wilt! gaat mijn voorkeur ook echt naar uit!

Maffe wat balen zeg, ik hoop dat de nieuwe meds je helpen toch wat binnen te houden, van dat spugen wordt je niet vrolijker! hou je ons op de hoogte ook als het toch een opname moet worden?
pi_80374450
Maffe, veel beterschap!!!

Pessie, ik had inderdaad ook sokken op het lijstje staan om mee te nemen naar evt. ziekenhuis.. Ik had het eerst heel koud en nadat mijn vliezen gebroken waren kreeg ik het warm.. Kreeg ineens begrip voor de films waar je ziet dat manlief zijn vrouw dept met een washandje.. Dat heeft Henk dan ook bij me gedaan en de sokken waren heel snel uit... pfff...

Orea, ik ken het gevoel Geniet er maar heerlijk van straks zit de kleine klem en voel je d'r veel minder.. Hier ook zo'n druktemaker waarvan mijn buik helemaal golft

Helemaal vergeten dat ik gister ook nog een pcies 28 weken zwanger was haha.. Vakantiestress! Nu ga ik zo ons bed verschonen voor mijn logerende broertje en daarna langzaam de koffers naar beneden brengen.. Rond 1 uur wil ik gaan rijden zodat we onderweg ergens kunnen gaan lunchen met zijn 3en!! Shenaya is helemaal door het dolle heen dat we op vakantie gaan maar of ze het als 2 jarige begrijpt?!
Vanavond met het slapen wil ze weer naar huis denk ik.. vreemd bed.. groot bed.. We nemen iig haar nachtlampje en WOEF mee voor wat herkenning...

Nu ga ik echt wat doen en niet meer hier elke keer komen loeren haha... Mensen fijne week! Bevalse voor wie er besluit te bevallen! Beterschap voor wie het nodig heeft en verder heerlijk genieten van het zwanger zijn dus! :P

Liefs
Altijd blijven lachen... :)
pi_80374545
Fijne vakantie Lies!! Lekker, geniet ervan! En hoera voor 28 weken!
pi_80375996
*Meldt*
maar eigenlijk valt er weinig te melden, behalve dat ik een vreselijk shithumeur heb...
* Shandaly zoekt hoekje om in weg te kruipen
  vrijdag 16 april 2010 @ 11:40:47 #238
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_80377920
Pessie, check dit => http://www.mommyandme.nl/(...)ngsjurkje-kadopakket

Moest meteen aan jou denken, hiermee denk ik dat je jezelf iets prettiger gaat voelen. Hoeft zelfs niet uit voor ruggeprik...
  vrijdag 16 april 2010 @ 11:50:35 #239
35189 Troel
scherp en bot
pi_80378327
Ik heb beide keren hetzelfde nachthemd aangehad en dat mocht ook gewoon aanblijven. Werd alleen even opgetild voor de ruggeprik
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 16 april 2010 @ 11:52:43 #240
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_80378425
Maar als je kindje geboren wordt wil je het toch lekker bloot op bloot hebben?
  vrijdag 16 april 2010 @ 12:00:52 #241
35189 Troel
scherp en bot
pi_80378776
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 11:52 schreef Ticootje het volgende:
Data ligt er maar net aan. En ook een nachthemd is makkelijk omhoog te trekken aan de voorkant hoor
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_80379188
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 11:52 schreef Ticootje het volgende:

Ik ben bij beide bevallingen helemaal bloot geweest. Heen en weer gebanjerd tussen bed/douche en geen zin om me steeds aan te kleden
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_80379625
hier bij de bevalling een oversized nachthemd aangehad. Op zich prima alleen was het wat onhandig met de mouw en het infuus (maar ik heb ook een paar nachten in het ziekenhuis gelegen) wanneer ik wilde douchen.
Het nachthemd heb ik daarna wel weggegooid want die bloed/vruchtwater/meconiumvlekken waren er niet meer uit te krijgen

Oh en Tessie en Orea, ik kom bij jullie op visite wanneer het heet is buiten ok?
  vrijdag 16 april 2010 @ 12:42:40 #244
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_80380194
Oh ik heb gewoon een shirt van M. gepakt, ging prima.. Geen vlekken ofzo hoor.
pi_80380849
Welkom Octo hij kwam hier net binnen! Dus over 2 weken flink aan de gang in de tuin dan kan ie opgezet worden
  vrijdag 16 april 2010 @ 13:04:18 #246
259886 pessie
pi_80380897
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 11:40 schreef flugeltje het volgende:
Pessie, check dit => http://www.mommyandme.nl/(...)ngsjurkje-kadopakket

Moest meteen aan jou denken, hiermee denk ik dat je jezelf iets prettiger gaat voelen. Hoeft zelfs niet uit voor ruggeprik...
Ik heb em meteen onder mn favorieten gegooid! Dank!

Maar als iedereen roept dat je op dat moment echt niet bezig bent na te denken hoeveel mensen er naar je binnenste kijken zal dat misschien bij mij ook wel zijn. Ik kan me er gewoon echt geen voorstelling van maken.

Verbazingwekkend hoeveel mensen sokken aanhebben. Voordat die vriendin dat vertelde had ik er echt nooit over nagedacht. Maar ik kan het wel alvast op de lijst zetten (jaja, heb nu al een lijst).

En wat betreft blote baby op buik. Dat vertelde de assistente van de lactatiekundige ook in het geval dat het kindje langer in het ziekenhuis zou moeten blijven. Dat vond ik ook al spannend. Ik weet echt niet hoe het gaat zijn, misschien heeft mn man wel geen shirt aan, en leggen ze de baby op zijn buik (Denk niet dat de navelstreng zo lang is hoor) . Ik kan me er echt geen voorstelling van maken dat er straks een baby is.

En manlief kwam gisteren thuis nadat hij bij een vriend was geweest. Zijn vrouw was net bevallen en had nog een hele tube Zwitsal mama buikbalsem over Die heeft mn man voor mij meegekregen Nu ruikt mn buik naar zwitsal

En iki ben helemaal vergeten waar ik op wilde reageren...
  vrijdag 16 april 2010 @ 13:07:39 #247
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_80380993
Ehm.... ze leggen de baby na de bevalling echt wel op jouw buik, en met een beetje mazzel wordt de baby ook nog vrij snel aangelegd.

Overigens denk ik dat die sokken om meerdere redenen nuttig zijn; tijdens een bevalling wil je ook nog wel wat rondlopen, en dan zijn een paar sokken op de ziekenhuisvloer een stuk frisser dan je blote voeten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_80381083
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 13:07 schreef Leandra het volgende:
Ehm.... ze leggen de baby na de bevalling echt wel op jouw buik, en met een beetje mazzel wordt de baby ook nog vrij snel aangelegd.
en als je kindje zijn temp neit kan vast houden lig je soms wel eens 1,5 uur met een blote baby op je blote huid
quote:
Overigens denk ik dat die sokken om meerdere redenen nuttig zijn; tijdens een bevalling wil je ook nog wel wat rondlopen, en dan zijn een paar sokken op de ziekenhuisvloer een stuk frisser dan je blote voeten.
en je voeten worden snel koud en bevallen met koude voeten is niet prettig zegt men... geen ervaring mee trouwens
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 16 april 2010 @ 13:13:51 #249
259886 pessie
pi_80381243
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 13:07 schreef Leandra het volgende:

Ik bedoelde het ook een beetje als grapje hoor. Denk echt niet serieus dat ze het kind op de buik van mn man gooien. Ik moet em alleen wel vasthouden want ik wil kijken of ik op een baarkruk kan/mag. Maar baby's vasthouden kan ik wel.
Oh ja, snel aanleggen is noodzaak volgens de lactatiekundige. Nou ja, ik zie wel wat er gebeurt.
pi_80381673
Ik snap je soms echt niet pessie.
Jij wil het liefst bevallen in een burka krijg ik het idee maar dan sokken weer vreemd.

En het eerste contact met je kind is zo fijn, en de eerste keer aanleggen zo belangrijk.
Zet je dan over al dat naakte heen lijkt me.

En een kraamhulp moet je ook echt wel bekijken. Ze hebben alle soorten vagina's en gaten al wel eerder gezien.
En als aanleggen niet lukt hoe denk je dat ze dan helpen met magische krachten zonder je aan te raken..

Niets tegen jou hoor maar ik snap het gewoon niet
pi_80381730
dan ben je nietde enige Pvoess
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_80382385
Ik snap die schaamte om naakt niet zo. Die mensen hebben meer naakte lichamen gezien dan jij kan bedenken. Voor hen is het werk, niets seksueels. En ze zullen de gekste dingen gezien hebben, dus ook daar hoef je je niet voor te schamen.

Al staan ze met 100 man naar m'n doos te gluren, als die baby er maar uitkomt!
pi_80382539
Ik kan er ook niet bij, maar ik begrijp wel meer dingen niet, dat beperkt zich niet tot de schaamte voor naaktheid.
pi_80382638
Hier hetzelfde gevoel als CP. En ik heb het op voorhand altijd gezegd dat het me niet kon schelen wie er ging rond mij staan, maar het is ook effectief zo. Echt, de navelstreng zat helemaal rond de hals van Thomas en hij MOEST geboren worden. Wat kon het mij nog schelen dat er opeens nog iemand extra aan mijn bed stond en dat ik daar met mijn benen open lag
Voor die mensen is het effectief de normaalste zaak van de wereld, het is gewoon hun job.

En die extra mensen? Zelfs de anesthesist had haar assistent mee om de epidurale te zetten en die assistent heeft ook overal gevoeld waar hij moest voelen om een epidurale te kunnen zetten.

En baby op de buik? Dat is eigenlijk het enige wat ik zo jammer vond aan heel mijn bevalling, namelijk het feit dat ze Thomas zo goed als direct hebben weggenomen. Geen kans gekregen om hem goed te bekijken of te voelen direct na de bevalling, maar hop op de buik "proficiat, je bent mama" en hop mee met de verpleegster.
  vrijdag 16 april 2010 @ 13:55:03 #255
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_80382996
Pessie ik ben het helemaal eens met Pvoesss. Je klinkt zo naief dat ik me af en toe afvraag hoe je in vredesnaam zwanger bent geraakt.
pi_80383039
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 13:55 schreef Books het volgende:
Pessie ik ben het helemaal eens met Pvoesss. Je klinkt zo naief dat ik me af en toe afvraag hoe je in vredesnaam zwanger bent geraakt.
onbevlekt ontvangen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_80383050
*zucht*

Ik word moe van mezelf en mijn nesteldrang
Hele benedenverdieping gedaan, kan niet schoner en gelijk maar een planning opgezet voor de echt laatste dingen (deuren schilderen, opruimen, beebkamer afmaken) en als ik het alleen doe (ligt er even aan hoe snel de meneer weer op de been is) dan is over 1,5 week alles af! !!

En dáár kan ik zo naar uitkijken, omdat ik dan elke dag schoon kan maken overal (zo voel ik dat nu zeg maar, dat is dat bluh nesteldrang gevoel) zonder dat er nog zooi ligt of dingen afgemaakt moeten worden

Voor 26 weken zwanger is alles in elk geval klaar
pi_80383080
Orea, ik heb ook nog wel een huis hoor
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_80383095
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 13:56 schreef Vicky het volgende:
Orea, ik heb ook nog wel een huis hoor
Sh*t, moeten we nummertjes gaan trekken
  vrijdag 16 april 2010 @ 13:58:39 #260
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_80383147
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 13:55 schreef Vicky het volgende:

[..]

onbevlekt ontvangen
Op de wind gestaan denk ik. Maar in alle eerlijkheid ik snap niet dat je alles wat maar met bv te maken heeft op een lactatiekundige gooit alsof je zelf niet meer na hoeft te denken of uberhaupt je hersens gebruikt en ook om een baby'tje op je buik te hebben en daar dan weer een heel verhaal van maakt. Het hoeft er enkel nog bij te komen dat ze een hele hoge pijngrens heeft en het allemaal wel mee zal vallen en dan is het een kopie van iemand anders hier op het forum.

Orea hier mag je ook wel komen om aan je nesteldrang te voldoen hoor! Geen probleem en ik geef je nog een bakkie thee toe.
pi_80383156
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 13:40 schreef CrazyPrincess het volgende:
Ik snap die schaamte om naakt niet zo. Die mensen hebben meer naakte lichamen gezien dan jij kan bedenken. Voor hen is het werk, niets seksueels. En ze zullen de gekste dingen gezien hebben, dus ook daar hoef je je niet voor te schamen.

Al staan ze met 100 man naar m'n doos te gluren, als die baby er maar uitkomt!
Dat zou me ook helemaal niets interesseren. Alsof het iemand wat boeit hoe je eruit ziet.
Ze (en jijzelf ook) hebben wel wat beters te doen dan zich over je naaktheid drukmaken.

Het zou me dan wel weer te ver gaan om een filmpje van de bevalling op Hyves te zetten ofzo.
pi_80383184
dames dames, ik heb straks ook tijd nodig om in mijn zwembad te dobberen hè
  vrijdag 16 april 2010 @ 14:01:35 #263
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_80383269
Inderdaad ze zien de hele dag niet anders en doen gewoon het werk waar ze voor opgeleid zijn en ik denk niet dat het ze iets anders bij denken. Ik heb er dan ook totaal geen probleem mee gehad in elk geval. Ja het hoort erbij en het is nu eenmaal de meest logische weg waar een kindje uit komt.
  vrijdag 16 april 2010 @ 14:02:21 #264
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_80383296
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 13:59 schreef Orea het volgende:
dames dames, ik heb straks ook tijd nodig om in mijn zwembad te dobberen hè
Krijg je van mij een badeendje om mee in bad te dobberen.
pi_80383328
Ik heb er ook totaal geen problemen mee gehad. Tis een "consequentie" als je zwanger wordt. En idd die gyns/vk's/kraam hebben het echt wel vaker gezien.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_80383406
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 14:02 schreef Books het volgende:

[..]

Krijg je van mij een badeendje om mee in bad te dobberen.
tempting tempting
  vrijdag 16 april 2010 @ 14:06:18 #267
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_80383457
In combi met een kop thee????????????
pi_80383474
Mijn interesseert het totaal helemaal niks wie of wat me ziet tijdens mijn bevalling en in welke staat! Als Roelofje er is moeten ze alleen even opletten dat ze mijn onderkin niet op de foto zetten
pi_80383484
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 14:06 schreef Books het volgende:
In combi met een kop thee????????????
dan neem ik wel wat lekkers mee. Applecrumble of brownie met extra chocola...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_80383501
Books, als ik klaar ben over een week of max. 3 (ik neem even de ruimte) doe me dan nog maar eens een voorstel als ik me verveel gaan mijn handen jeuken, dus je weet maar nooit
pi_80383527
Jullie zijn erg met deze labiele zwangere vrouw
pi_80383600
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 13:55 schreef Vicky het volgende:

[..]

onbevlekt ontvangen
Oh, zo'n kind heb ik ook

Das verder wel een heel leuk joch hele leuke vent geworden hoor
pi_80383605
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 14:06 schreef Orea het volgende:
Mijn interesseert het totaal helemaal niks wie of wat me ziet tijdens mijn bevalling en in welke staat! Als Roelofje er is moeten ze alleen even opletten dat ze mijn onderkin niet op de foto zetten
Misschien kun je waat daagjes eerder naar het ziekenhuis en snijden ze die onderkin gewoon even voor je weg

Dat zwembad klinkt wel echt geweldig. Ik ben nu ook druk aan het poetsen en zou wel even lekker willen dobberen
  vrijdag 16 april 2010 @ 14:11:00 #274
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_80383632
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 14:06 schreef Orea het volgende:
Ja ik heb ook zo'n elegante want dan wil je naar beneden kijken om dat koppie te zien (even ter verduidelijking als het al geboren is en het OP je buik ligt) en dan zie je die 8 kilo extra ineens aan je onderkin hangen op foto's later.

Nog zo'n lekkere een oud-studiegenoot zijn vrouw lag tegenover mij na de ks van E en hij kwam die zaterdagmorgen even bij me langs en het eerste wat hij zei was van goh je bent wel iets voller in je gezicht. Ja hannes ben net twee dagen terug bevallen van de tweede. Meteen er even bij vermeld dat hij dat beter niet tegen zijn vrouw kon zeggen voorlopig.
pi_80383637
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 14:07 schreef Orea het volgende:
Books, als ik klaar ben over een week of max. 3 (ik neem even de ruimte) doe me dan nog maar eens een voorstel als ik me verveel gaan mijn handen jeuken, dus je weet maar nooit
Zou je België te ver vinden? Kwestie dat ik weet of ik nog moeite moet doen of niet hé
pi_80383688
Nah dat wordt wat lastig! 'normaal' zit die onderkin er eigenlijk niet alleen als ik raar lig, naar mijn boobs kijk -> dan ligt Roelofje erop dus zéker rare kin of weer eens een Andre van Duin kop trek (gaat helemaal vanzelf hoef ik niet zoveel voor te doen )!

(wat Books zegt dus )

Dan hou ik zo'n gat over en das ook weer zo lelijk
pi_80383723
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 14:11 schreef leonieke het volgende:

[..]

Zou je België te ver vinden? Kwestie dat ik weet of ik nog moeite moet doen of niet hé
Ik ruik handel
  vrijdag 16 april 2010 @ 14:15:01 #278
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_80383795
Over dat jurkje, wat je erbij krijgt.
quote:
Dit is de speciale kado uitvoering, leuk in een grote kadodoos die in de vorm is van het bovenlichaam van een zwangere dame. Dit maakt het geven extra leuk. Bevat naast het bevallingsjurkje en de haarband nog 3 extra items:
- Lemon doekje zodat je je even snel kan opfrissen direct nadat de baby is geboren
- Lipgloss en spiegeltje zodat je direct naar je bevalling met een klein beetje lipgloss mooi op de foto`s staat, een beetje glans is altijd mooier op de foto.
Wat voor wereld leven die mensen. Ik heb echt even kei en keihard moeten lachen. Alsof je dat ook maar ene ruk boeit na de bevalling zeg. Tsjongejonge, wat zijn er toch vreselijk oppervlakkige naiefe mensen op de wereld.

Voel me trouwens best ok de laatste tijd!
pi_80383860
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 14:12 schreef Orea het volgende:
Nah dat wordt wat lastig! 'normaal' zit die onderkin er eigenlijk niet alleen als ik raar lig, naar mijn boobs kijk -> dan ligt Roelofje erop dus zéker rare kin of weer eens een Andre van Duin kop trek (gaat helemaal vanzelf hoef ik niet zoveel voor te doen )!

(wat Books zegt dus )

Dan hou ik zo'n gat over en das ook weer zo lelijk
Dan is er altijd nog zoiets als Photoshop
pi_80383867
Dan heb je op je gezicht zitten persen (PLOF) máár dan heb je wel lipgloss op
Toffe foto's worden dat!
pi_80383898
vooral dat laatste Sil!!
Lipgloss en een spiegeltje.. Mèn..... te triest voor woorden!!
want " een beetje glans is altijd mooier op de foto"
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_80383931
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 14:15 schreef Silmarwen het volgende:
Over dat jurkje, wat je erbij krijgt.
[..]

Wat voor wereld leven die mensen. Ik heb echt even kei en keihard moeten lachen. Alsof je dat ook maar ene ruk boeit na de bevalling zeg. Tsjongejonge, wat zijn er toch vreselijk oppervlakkige naiefe mensen op de wereld.

Voel me trouwens best ok de laatste tijd!
Dat had ik ook. Vooral dat van die lipgloss
Maar ze spelen natuurlijk prachtig in op de hormonen van zwangere vrouwen. Marketing...
  vrijdag 16 april 2010 @ 14:18:29 #283
54772 Silmarwen
pi_80383951
Misschien kun je je onderkin een beetje highlighten met die gloss, leidt af van dat paarse hoofd.
pi_80383959
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 14:17 schreef Vicky het volgende:
vooral dat laatste Sil!!
Lipgloss en een spiegeltje.. Mèn..... te triest voor woorden!!
want " een beetje glans is altijd mooier op de foto"
Dat moet een man geweest zijn die dat bedacht heeft
pi_80383989
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 14:18 schreef Silmarwen het volgende:
Misschien kun je je onderkin een beetje highlighten met die gloss, leidt af van dat paarse hoofd.
!!!!!!
  vrijdag 16 april 2010 @ 14:20:05 #286
54772 Silmarwen
pi_80384015
Eerste foto's van mij na de bevalling is met verwildert haar, geen make-up en dikke dekens om me heen terwijl ik glunderend naar een polaroid van mn dochtertje kijk. En dan heb ik nog niet eens hoeven te persen!
  vrijdag 16 april 2010 @ 14:20:17 #287
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_80384022
Weet je wat nou het ergste is dat ik sommige mensen er nog voor aanzie ook omdat ze in een burka willen bevallen. Ik had een shirt van mijn lief aan en aangezien hij 2 meter is was het alsnog een lang shirt bij mij.
pi_80384042
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 14:18 schreef Silmarwen het volgende:
Paars hoofd?
* CrazyPrincess stopt gezichtspoedertje in d'r vluchttas.
pi_80384062
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 14:18 schreef CrazyPrincess het volgende:

[..]

Dat moet een man geweest zijn die dat bedacht heeft
kan niet anders...
of een kinderloze vrouw.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_80384094
Ogen open houden bij het persen CP dan beperk je de paarse schade!
  vrijdag 16 april 2010 @ 14:22:21 #291
54772 Silmarwen
pi_80384102
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 14:20 schreef Books het volgende:
Weet je wat nou het ergste is dat ik sommige mensen er nog voor aanzie ook omdat ze in een burka willen bevallen. Ik had een shirt van mijn lief aan en aangezien hij 2 meter is was het alsnog een lang shirt bij mij.
Ik had zo'n mooi groen operatieshirt aan voor de keizersnede. Je mag dat jurkje niet eens aan als het zover komt. Zit je dan je blote klont op dat bed, benen in de lucht en een team mensen die naar je buik en doos staan te staren.

Oh en dan hebben we het nog niet over de zuster die je schaamhaar even weg komt scheren zonder water of zeep, of de zuster die even een catheter naarbinnen brengt.
pi_80384129
In dat pakket met dat jurkje zit ook lipgloss en een spiegeltje, voor direct na de bevalling zodat je leuk op de foto kan Helemaal bezweet en verlept, maar je lippen glimmen tenminste net zo hard mee met je voorhoofd en de rest van je gezicht

Oohh er was nog een pagina Nou ben ik lekker spuit 11
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  vrijdag 16 april 2010 @ 14:23:44 #293
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_80384167
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 14:20 schreef Silmarwen het volgende:
Eerste foto's van mij na de bevalling is met verwildert haar, geen make-up en dikke dekens om me heen terwijl ik glunderend naar een polaroid van mn dochtertje kijk. En dan heb ik nog niet eens hoeven te persen!
He ben jij ook bevallen van E?! Grapje zo zag mijn eerste foto met mijn jongste er ook uit alleen had mijn lief haar vast en van mij zie je enkel mijn hoofd met een zuurstofslangetje en een hand met 2 infusen en verders zie je allemaal draadjes van de hartmonitor onder de dekens verdwijnen.

De tweede keer had ik kreeg ook zo'n mooi groen gevaarte aan en weet je wat het ergste was dat ik al helemaal klaar was om negen uur dus enkel dat groene hesje aan en er een spoedgeval tussendoor kwam en ik moest plassen maar dat dat aan de overkant was van mijn kamer en uiteindelijk pas om half 1 gehaald werd. En ik weigerde om over te steken in mijn blootje met enkel zo'n hesje aan.Was tenslotte half hoogzwanger en mijn buik tilde dat ding aan de voorkant heel erg omhoog.
pi_80384171
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 14:22 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Ik had zo'n mooi groen operatieshirt aan voor de keizersnede. Je mag dat jurkje niet eens aan als het zover komt. Zit je dan je blote klont op dat bed, benen in de lucht en een team mensen die naar je buik en doos staan te staren.

Oh en dan hebben we het nog niet over de zuster die je schaamhaar even weg komt scheren zonder water of zeep, of de zuster die even een catheter naarbinnen brengt.
AUW!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_80384194
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 14:22 schreef Orea het volgende:
Ogen open houden bij het persen CP dan beperk je de paarse schade!
Zouden komkommertjes ook helpen?
pi_80384323
van onderen?
pi_80384334
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 14:20 schreef Silmarwen het volgende:
Ik heb geen foto's van vlak na de bevalling, we waren vergeten de camera mee te nemen naar het ZH
pi_80384405
Ah die kan er hier nog wel bij op het lijstje, vast de tas voor het ziekenhuis klaarzetten
pi_80384409
hihi, ik lach me rot om jullie berichtjes.
Zie nu al voor me hoe mijn foto's eruit zien na de bevalling, verwilderd haar, een streep van mijn onderkin van het oersen en overal smurrie en bloed:)

Maar ik heb net een pretecho gehad en ik krijg een jongetje, was heel duidelijk te zien!! We hebben er een mooie dvd bij gekregen met bijna een kwartier erop. Verder zag alles er ook heel goed uit, dus we kunnen met een gerust hart naar de 20-weken echo in mei!
  vrijdag 16 april 2010 @ 14:29:48 #300
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_80384435
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 14:22 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Dat klinkt heel erg niet fijn.

Hier kon ik kiezen of ik de avond daarvoor thuis deed of de zuster mij dan andere ochtend zou helpen. Nou nee hoor ik probeer het wel en dan zien we het wel. Blijkbaar is het goed gelukt maar het scheelt denk ik wel dat ik op 34 weken moest bevallen. Ik was niet zo'n tonnetje als bij K en ik kon er nog goed bij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')