abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 15 april 2010 @ 17:52:17 #226
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_80351653
quote:
Op donderdag 15 april 2010 12:04 schreef Cantare het volgende:

[..]

Hey, jij ook hier. Hoe is het eigenlijk afgelopen met je knuffelpopjes-actie?
Goed!
Ik heb inmiddels zo'n 15 popjes binnen! Volgende week gaan ze allemaal naar de ICN. Ik denk dat ze er superblij mee zijb.
A grand adventure has begun.
pi_80352805
quote:
Op donderdag 15 april 2010 17:12 schreef Suzanna het volgende:
Hoe gaat het draculettetje? (k moet altijd drie keer kijken voor ik je naam goed schrijf )

Pessie, fijn dat je de baby weer voelde en dat je de hartslag hoorde. Toch weer even gerustgesteld he?
ik luister ook wel naar draakje hoor

het gaat op zich wel, weinig verandering in de situatie.
al krijg ik gewoon ook wat meer last van (zwangerschaps)pijntjes doordat ik gewoon heel veel lig
maar ja tis nog max 7 weken dat overleven we ook wel weer!

ah een zwembad meet bij flugel dan kom ik ook hoor, tlburg is toch mijn oude stad en mijn zoessie woont er ook nog!
pi_80361268
Tilburg is een endje weg maar rijd graag

Over het bloot liggen wou ik ook nog even kwijt dat ik het wel deels herken.. Ik hou er helemaal niet van als mensen mij bloot zien laat staan aan mij zitten, dit heeft te maken met een stuk verleden wat er niet meer toe doet...
Maar toen de bevalling eenmaal begon vond ik het niet erg dat ze me zo zagen en aan me zaten.. Die angst was in een klap voorbij! Dus wie weet valt het allemaal wel mee.. Maar inderdaad praat er met je VK over Pessie want dat is echt heel belangrijk.. En het rekening houden met een ziekenhuis bevalling is ook wel slim want het kan maar zo anders lopen...

Goed, ik ga Zesde zintuig kijken, slapen en dan morgen heerlijk op vakantie !!! Dus zeg, tot over een week!!
Altijd blijven lachen... :)
  vrijdag 16 april 2010 @ 08:40:27 #229
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_80372271
Wat een rust hier...

Ik ben gisteren naar een 'bevallen in het ziekenhuis' bijeenkomst geweest. Toch apart om op een scherm van 3 bij 4 meter close up en 'full frontal' een doos mishandeld te zien worden. Expliciet beeldmateriaal in ieder geval. Je zag de dames gewoon ineen krimpen en de heren zichzelf afvragen of het ooit nog goed zou gaan komen met de geliefde genotsopening

Rondleiding verloskamers en kraamafdeling was wel even tof. Best stoere bedden hier die echt in allerlei standen kunnen, van liggend via een soort van stoelmodel tot trap-achtig model. Ook de baarkruk kan gewoon (terwijl ik eigenlijk dacht dat dit in het ziekenhuis niet kon) Enfin, wel een goed gevoel bij...
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  vrijdag 16 april 2010 @ 09:13:46 #230
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_80373006
Sorry voor de weinig posts van mij uit dames
Maar ben sinds Dinsdag al zo ziek als n hond, maagzuur tot en met, krampen etc etc, hou amper iets binnen, huisarts geweest, bloeddruk ietsje hoger dan normaal, maar geen eiwitten oid aangetroffen, toen naar huis gestuurd met Ranitidine 150mg 2dd en lactulosesiroop. Gster dan uiteindelijk wegens omstandigheden kunnen beginnen aan de Ranitidine, en ja hoor... de hoofdprijs in bijwerkingen en helemaal niets meer binnenhouden, nog geen slok water.
Straks kan ik dan weer nieuwe meds ophalen, en hopen ze dat ik dan wel weer iets binnen kan houden, zoniet ... is de volgende stap opname (Kleine vent maakt t wel goed gelukkig, en laat ook met regelmaat even voelen van "joehoee k ben er nog hoor mamma " ) /einde egopost

Flugeltje die voorlichtingsavonden zijn over t algemeen wel informatief inderdaad, en net als de borstvoedings-avonden (mits je dit wil gaan geven natuurlijk) een aan rader om een keer te volgen voor elke mamma en pappa to be ook al heb je in je gedachten je zinnen gezet op een thuisbevalling, de kans is er altijd dat je onverhoopt toch naar het ziekenhuis moet. Dan wel fijn als je in iedergeval een beetje weet wat je kan verwachten voor je gemoedsrust.

Blootliggen tijdens de bevalling, sja.. als t nodig is is het nodig.. je kan natuurlijk kiezen voor een singlet en een ruime (tricot) rok oid die je tot over je knieen houd als je dit prettiger vind Maar geef het in iedergeval wel duidelijk aan bij je gyn/vk/kraam en dan is er vaak best wel iets te regelen (misschien niet mbt de bevalling maar wel bv de checkups en de aanloop) Fleecedekentjes zijn echt de uitvinding van de eeuw tijdens de bevalling, lekker over je heen slaan als je moet wachten of je weeen weg moet puffen, en als er dan toch gekeken moet worden is ie zo aan de kant
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
  vrijdag 16 april 2010 @ 09:27:06 #231
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_80373372
Lies fijne vakantie!

Maffe wat naar dat je zó ziek bent!

Flugel, het klinkt allemaal wel eng... Maar misschien toch een keer met manlief bespreken of we naar een ziekenhuisvoorlichting gaan. Borstvoedingsvoorlichting gingen we sowieso al doen.

En dat fleecedekentje vind ik een goed idee! (wilde altijd american comedyshow bevallen: Met zo'n enorm laken over je benen waar maar 1 iemand onder kruipt). En anders lijkt et me op een gegeven moment best koud worden. Vriendin had sokken aan tijdens de bevalling. Daar had ik echt nog nooit aan gedacht, dat je sokken aan doet
pi_80373871
Pessie er zijn heel veel mensen die last hebben van koude voeten tijdens een bevalling Het stond bij mij zelfs op het briefje van zaken die ik moest mee hebben en mijn zus had me er ook voor verwittigd Ik heb ze ook aangedaan

En voor de rest, ivm het blootliggen. Vanaf het moment dat ik in het verloskwartier binnen ging kreeg ik zo'n speciaal 'jurkje' van het ziekenhuis. Heb niet het gevoel dat ik eigenlijk heel lang heb bloot gelegen Ja, dat je tijdens de bevalling zelf met je benen open moet liggen, dat is nogal vrij duidelijk, maar voor de rest viel dat allemaal wel goed mee
pi_80374005
Maffe, dat klinkt niet al te best.....

Moguh allemaal! Zo de meneer maar eens wegbrengen, die wordt vandaag geopereerd (dagopname) en die is nog nooit geopereerd in zijn leven dus die is een beetje stuiterig...

Gisterenavond hadden we terror baby in buik eerst heel lievig trappen en schopjes en verschuivingen... zowel mijn hand als die van de meneer erop en maar beetje tv kijken en ineens kregen we een soejang!! En natuurlijk toen ik wilde gaan slapen probeerde ze weer via mijn navel naar buiten te komen...pittig dametje, lijkt op haar moeder

Vanmorgen sliep ze nog en toen heb ik haar maar wakker gemaakt Kan ik ook
pi_80374131
lies fijne vakantie!

Flugel bij ons bij de voorlichting lieten ze dat niet zo open en bloot zien hoor! maar wel fijn dat het verder goed voelt en dat je dus ook een baarkruk kan gebruiken als je wilt! gaat mijn voorkeur ook echt naar uit!

Maffe wat balen zeg, ik hoop dat de nieuwe meds je helpen toch wat binnen te houden, van dat spugen wordt je niet vrolijker! hou je ons op de hoogte ook als het toch een opname moet worden?
pi_80374450
Maffe, veel beterschap!!!

Pessie, ik had inderdaad ook sokken op het lijstje staan om mee te nemen naar evt. ziekenhuis.. Ik had het eerst heel koud en nadat mijn vliezen gebroken waren kreeg ik het warm.. Kreeg ineens begrip voor de films waar je ziet dat manlief zijn vrouw dept met een washandje.. Dat heeft Henk dan ook bij me gedaan en de sokken waren heel snel uit... pfff...

Orea, ik ken het gevoel Geniet er maar heerlijk van straks zit de kleine klem en voel je d'r veel minder.. Hier ook zo'n druktemaker waarvan mijn buik helemaal golft

Helemaal vergeten dat ik gister ook nog een pcies 28 weken zwanger was haha.. Vakantiestress! Nu ga ik zo ons bed verschonen voor mijn logerende broertje en daarna langzaam de koffers naar beneden brengen.. Rond 1 uur wil ik gaan rijden zodat we onderweg ergens kunnen gaan lunchen met zijn 3en!! Shenaya is helemaal door het dolle heen dat we op vakantie gaan maar of ze het als 2 jarige begrijpt?!
Vanavond met het slapen wil ze weer naar huis denk ik.. vreemd bed.. groot bed.. We nemen iig haar nachtlampje en WOEF mee voor wat herkenning...

Nu ga ik echt wat doen en niet meer hier elke keer komen loeren haha... Mensen fijne week! Bevalse voor wie er besluit te bevallen! Beterschap voor wie het nodig heeft en verder heerlijk genieten van het zwanger zijn dus! :P

Liefs
Altijd blijven lachen... :)
pi_80374545
Fijne vakantie Lies!! Lekker, geniet ervan! En hoera voor 28 weken!
pi_80375996
*Meldt*
maar eigenlijk valt er weinig te melden, behalve dat ik een vreselijk shithumeur heb...
* Shandaly zoekt hoekje om in weg te kruipen
  vrijdag 16 april 2010 @ 11:40:47 #238
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_80377920
Pessie, check dit => http://www.mommyandme.nl/(...)ngsjurkje-kadopakket

Moest meteen aan jou denken, hiermee denk ik dat je jezelf iets prettiger gaat voelen. Hoeft zelfs niet uit voor ruggeprik...
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  vrijdag 16 april 2010 @ 11:50:35 #239
35189 Troel
scherp en bot
pi_80378327
Ik heb beide keren hetzelfde nachthemd aangehad en dat mocht ook gewoon aanblijven. Werd alleen even opgetild voor de ruggeprik
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 16 april 2010 @ 11:52:43 #240
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_80378425
Maar als je kindje geboren wordt wil je het toch lekker bloot op bloot hebben?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 16 april 2010 @ 12:00:52 #241
35189 Troel
scherp en bot
pi_80378776
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 11:52 schreef Ticootje het volgende:
Data ligt er maar net aan. En ook een nachthemd is makkelijk omhoog te trekken aan de voorkant hoor
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_80379188
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 11:52 schreef Ticootje het volgende:

Ik ben bij beide bevallingen helemaal bloot geweest. Heen en weer gebanjerd tussen bed/douche en geen zin om me steeds aan te kleden
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_80379625
hier bij de bevalling een oversized nachthemd aangehad. Op zich prima alleen was het wat onhandig met de mouw en het infuus (maar ik heb ook een paar nachten in het ziekenhuis gelegen) wanneer ik wilde douchen.
Het nachthemd heb ik daarna wel weggegooid want die bloed/vruchtwater/meconiumvlekken waren er niet meer uit te krijgen

Oh en Tessie en Orea, ik kom bij jullie op visite wanneer het heet is buiten ok?
  vrijdag 16 april 2010 @ 12:42:40 #244
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_80380194
Oh ik heb gewoon een shirt van M. gepakt, ging prima.. Geen vlekken ofzo hoor.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_80380849
Welkom Octo hij kwam hier net binnen! Dus over 2 weken flink aan de gang in de tuin dan kan ie opgezet worden
  vrijdag 16 april 2010 @ 13:04:18 #246
259886 pessie
pi_80380897
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 11:40 schreef flugeltje het volgende:
Pessie, check dit => http://www.mommyandme.nl/(...)ngsjurkje-kadopakket

Moest meteen aan jou denken, hiermee denk ik dat je jezelf iets prettiger gaat voelen. Hoeft zelfs niet uit voor ruggeprik...
Ik heb em meteen onder mn favorieten gegooid! Dank!

Maar als iedereen roept dat je op dat moment echt niet bezig bent na te denken hoeveel mensen er naar je binnenste kijken zal dat misschien bij mij ook wel zijn. Ik kan me er gewoon echt geen voorstelling van maken.

Verbazingwekkend hoeveel mensen sokken aanhebben. Voordat die vriendin dat vertelde had ik er echt nooit over nagedacht. Maar ik kan het wel alvast op de lijst zetten (jaja, heb nu al een lijst).

En wat betreft blote baby op buik. Dat vertelde de assistente van de lactatiekundige ook in het geval dat het kindje langer in het ziekenhuis zou moeten blijven. Dat vond ik ook al spannend. Ik weet echt niet hoe het gaat zijn, misschien heeft mn man wel geen shirt aan, en leggen ze de baby op zijn buik (Denk niet dat de navelstreng zo lang is hoor) . Ik kan me er echt geen voorstelling van maken dat er straks een baby is.

En manlief kwam gisteren thuis nadat hij bij een vriend was geweest. Zijn vrouw was net bevallen en had nog een hele tube Zwitsal mama buikbalsem over Die heeft mn man voor mij meegekregen Nu ruikt mn buik naar zwitsal

En iki ben helemaal vergeten waar ik op wilde reageren...
  vrijdag 16 april 2010 @ 13:07:39 #247
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_80380993
Ehm.... ze leggen de baby na de bevalling echt wel op jouw buik, en met een beetje mazzel wordt de baby ook nog vrij snel aangelegd.

Overigens denk ik dat die sokken om meerdere redenen nuttig zijn; tijdens een bevalling wil je ook nog wel wat rondlopen, en dan zijn een paar sokken op de ziekenhuisvloer een stuk frisser dan je blote voeten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_80381083
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 13:07 schreef Leandra het volgende:
Ehm.... ze leggen de baby na de bevalling echt wel op jouw buik, en met een beetje mazzel wordt de baby ook nog vrij snel aangelegd.
en als je kindje zijn temp neit kan vast houden lig je soms wel eens 1,5 uur met een blote baby op je blote huid
quote:
Overigens denk ik dat die sokken om meerdere redenen nuttig zijn; tijdens een bevalling wil je ook nog wel wat rondlopen, en dan zijn een paar sokken op de ziekenhuisvloer een stuk frisser dan je blote voeten.
en je voeten worden snel koud en bevallen met koude voeten is niet prettig zegt men... geen ervaring mee trouwens
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 16 april 2010 @ 13:13:51 #249
259886 pessie
pi_80381243
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 13:07 schreef Leandra het volgende:

Ik bedoelde het ook een beetje als grapje hoor. Denk echt niet serieus dat ze het kind op de buik van mn man gooien. Ik moet em alleen wel vasthouden want ik wil kijken of ik op een baarkruk kan/mag. Maar baby's vasthouden kan ik wel.
Oh ja, snel aanleggen is noodzaak volgens de lactatiekundige. Nou ja, ik zie wel wat er gebeurt.
pi_80381673
Ik snap je soms echt niet pessie.
Jij wil het liefst bevallen in een burka krijg ik het idee maar dan sokken weer vreemd.

En het eerste contact met je kind is zo fijn, en de eerste keer aanleggen zo belangrijk.
Zet je dan over al dat naakte heen lijkt me.

En een kraamhulp moet je ook echt wel bekijken. Ze hebben alle soorten vagina's en gaten al wel eerder gezien.
En als aanleggen niet lukt hoe denk je dat ze dan helpen met magische krachten zonder je aan te raken..

Niets tegen jou hoor maar ik snap het gewoon niet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')