abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80321981
Hebben jullie trouwens al een idee over waar je het liefst zou bevallen, en waarom? Mijn eerste gedachte was 'thuis!', maar plotseling ben ik 180 graden omgedraaid en wil ik naar het ziekenhuis.
pi_80322300
ziekenhuis! Wilde ik al voordat ik zwanger was... Heb nu medische indicatie, dus dat scheelt weer geld maar anders ook hoor, dan had ik het gewoon betaald..
pi_80323142
quote:
Op woensdag 14 april 2010 19:05 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

ik ben 1.63/64 ongeveer. Niet heel erg klein dus.
En vorige keer zei ze het ook al. Dus ze had me al voorbereid. Vandaar dat ik me niet zo zorgen maak erom
Toen zei ze namelijk dat het eigenlijk gewoon een keertje extra babykijken was. Of zoals ze zei: heb je ook s voordeel van je lengte
Grappig, ik ben ook 1.64 meter en loop nu qua buik ongeveer twee weken voor, zei de vk vandaag. Jammer genoeg bij mij geen reden om nog eens extra te mogen kijken
Ik dus nog even geen voordeel van mijn lengte
quote:
Op woensdag 14 april 2010 21:31 schreef leonieke het volgende:

[..]

In het ziekenhuis kreeg ik heel wat kraamverbanden en netbroekjes. De geopende pakken mochten ook mee naar huis En ik heb er toch best wel een aantal gebruikt ja.
Een week na de bevalling had ik wel al gewoon maandverband.
Volgens mij zijn ze in België ook gewoon veel professioneler dan hier... Ik ken tenminste heel veel mensen hier in het Zuiden van Nederland die bij voorkeur voor alles trouwens naar een Belgisch ziekenhuis gaan.
quote:
Op woensdag 14 april 2010 21:39 schreef Cantare het volgende:
Hebben jullie trouwens al een idee over waar je het liefst zou bevallen, en waarom? Mijn eerste gedachte was 'thuis!', maar plotseling ben ik 180 graden omgedraaid en wil ik naar het ziekenhuis.
Ik wil liever in het ziekenhuis. Ik ben er ook helemaal voor verzekerd, dus dat is ook wel fijn. Het lijkt me gewoon heel naar, dat als je denkt thuis te bevallen, je misschien toch nog naar het ziekenhuis zou moeten voor hechtingen ofzo. En verder, mocht er toch iets mis gaan, dan kun je er maar beter al zijn. Vind ik voor mezelf dan tenminste. Het geeft mij een veiliger gevoel op de een of andere wazige manier.
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_80324094
Wow....dames....nu weet ik wat jullie bedoelen. De eerste keer je kindje zien en een hartje zien kloppen...onwerkelijk mooi....
Ik stel u voor aan ons moppie in het paarse cirkeltje:

Back in business.
pi_80324427

Gefeliciteerd met je knipperlichtje Shirley!!
  woensdag 14 april 2010 @ 22:29:50 #131
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_80324478
Shirley

Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_80324695
Shirley, een knipperlichtje

En drie dagen verder dan je dacht
pi_80325172
Thnx meiden
En beebje is ws. iets groter, volgens vk zat ik precies goed met berekening. Over 3 weken mag ik weer, dan weet ik meer. Maar verder was alles prima!
Back in business.
pi_80325842
quote:
Op woensdag 14 april 2010 19:58 schreef Orea het volgende:
Son, ik heb mijn gyn gisteren gevraagd of die anti-D niet ergens anders kan... kan ook gewoon in je been of arm zei hij dus gewoon ff vragen! Ik heb mezelf lek geprikt met de ivf en vind het ook niet erg, maar ik wil gewoon geen prik in mijn bil
ja ik had al gegoogled dat het intramusculair was dus dan zou je denken dat het ook ergens anders kan (andere spier dus).
Desnoods doe ik het zelf (heb t niet voor niets geleerd )

Djenneke, bij mij liep mijn baarmoeder een maand voor op de groei. En nu was ie dus nog steeds ruim in groei. Dus toch maar een echo
Wel jammer dat jij geen voordeel van je lengte heb
Grappig trouwens dat allebei onze baarmoeders voorlopen Ligt gewoon aan de datum

En Shirley een knipperlichtje
pi_80326063
quote:
Op woensdag 14 april 2010 22:55 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

ja ik had al gegoogled dat het intramusculair was dus dan zou je denken dat het ook ergens anders kan (andere spier dus).
Desnoods doe ik het zelf (heb t niet voor niets geleerd )

Djenneke, bij mij liep mijn baarmoeder een maand voor op de groei. En nu was ie dus nog steeds ruim in groei. Dus toch maar een echo
Wel jammer dat jij geen voordeel van je lengte heb
Grappig trouwens dat allebei onze baarmoeders voorlopen Ligt gewoon aan de datum

En Shirley een knipperlichtje
Ja, wel weer toevallig hè? Maar een maand is wel wat meer dan twee weekjes natuurlijk.

Mooie echo Shirley! Fantastisch hè?!
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_80326700
ja een maand is ietjes meer maar wel grappig vind ik t, dat we allebei voorlopen kwa baarmoeder!
ach ja volgende week dinsdag weet ik meer
pi_80326978
M@x vindt mij bol...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_80327045
twee keer zo groot ben je geworden
(sorry, ik quote alleen maar )

ik vond t meevallen hoor!
pi_80327121
Jah dat! En ik m'n buik maar inhouden.
pi_80327225
aaah, je buik mag je juist uithouden
nja volgens mij zijn alleen je buik en je voorgevel gegroeid
pi_80327286
Jep. De rest komt nog.
pi_80331545
quote:
Op woensdag 14 april 2010 21:39 schreef Cantare het volgende:
Ik wil zo graag thuis bevallen, maar hoe ik ook smeek en zeur ze zijn onverbiddelijk. En dat terwijl het de vorige keren altijd goed is gegaan .In het ziekenhuis staan er minstens drie mensen om je heen, nou heb mooi de een na laatste keer een verpleegkundige in der hand gebeten . Maar ik snap het wel, hoor, zeker als het de eerste keer is.

@Shirley: wat een mooi begin van een lief droppie
pi_80331633
quote:
Op donderdag 15 april 2010 07:15 schreef missziggy het volgende:

[..]

Ik wil zo graag thuis bevallen, maar hoe ik ook smeek en zeur ze zijn onverbiddelijk. En dat terwijl het de vorige keren altijd goed is gegaan .In het ziekenhuis staan er minstens drie mensen om je heen, nou heb mooi de een na laatste keer een verpleegkundige in der hand gebeten . Maar ik snap het wel, hoor, zeker als het de eerste keer is.

@Shirley: wat een mooi begin van een lief droppie
waarom mag je nu niet thuis bevallen dan? Neem aan dat er dan een goede reden is om je in het ziekenhuis te laten bevallen toch?

Bij mij stonden er in het ziekenhuis alleen de verloskundige en een verpleegkundige. En uiteraard mn lief die was er ook. Maar dat lijkt me niet anders dan thuis, dan staan diezelfde vk en een kraam rond je bed dus och. Alleen toen de gyn erbij geroepen werd stond dus ook zij aan mn bed maar als ik niet poliklinisch was bevallen had k na een uur persen al met de ambulance gemoeten. precies mijn nachtmerrie en precies de reden waarom poliklinisch de voorkeur had
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 15 april 2010 @ 07:40:40 #144
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_80331669
Ik heb medische indicatie, dus ik mag niet eens thuis. Toen ik dat de eerste keer hoorde vond ik dat verschrikkelijk, maar na de miskramen ben ik er alleen maar blij mee. Ik hou wel van de aanpak in het ziekenhuis. Stuk zakelijker, de VK's die ik rondom de miskramen sprak waren zo aan het peuren op emotie. Alsof ze het zelf haast nog erger vonden dan ik... De daadkracht en zakelijkheid in het ziekenhuis is me wel goed bekomen toen. Nu is het ziekenhuis hier de straat uit, dus eigenlijk is het nog een soort van thuiswedstrijd

En nu met gezwinde spoed weer naar het werk. Vandaag en morgen nog en dan nog maar 8 weken te gaan
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_80332003
Oh ja dat wilde ik ook nog zeggen. Ik wil in het ziekenhuis bevallen. Heb eigenlijk nog nooit thuis willen bevallen. En daar moet ik wel voor betalen, nou so be it. VInd dat toch een prettiger idee, dat alles aanwezig is enzo..
Mijn vader vind t ook niets als we (mijn zus en ik dus) thuis zouden willen bevallen, omdat hij al chauffeur op de ambulance heeft gereden en teveel spoedritjes heeft moeten maken
Ik zeg nu alleen wel gekscherend, dat als er een hittegolf is ik wel thuis wil bevallen, want heb airco in de woonkamer en slaapkamer

en nu ga ik even bloed laten prikken. Ben gewoon al gedouched, op mijn vrije dag, en om deze tijd...
pi_80332036
Shirly, wat een leuke echo! Ik mag vandaag over een week voor de eerste gaan. Best spannend weer.

Ik wil graag in het ziekenhuis bevallen, de vorige keer ook. Toen werd ik medische indicatie omdat Guus in het vruchtwater had gepoept. Nu ben ik dat vanzelf omdat ik een kunstbevalling heb gehad de vorige keer (vacuum). Mijn VK vindt het dan beter. Ik vind het prima, want ik wil weer in het ziekenhuis bevallen.

Heb trouwens altijd gezegd, niet teveel mensen om mijn heen, maar deze waren er de vorige keer:
- Man
- eigen VK
- stagiaire VK
- VK ziekenhuis
- stagiair VK ziekenhuis
- verpleegkundige
- Gyneacoloog
Best druk, maar viel me allemaal wel mee gelukkig.
pi_80332125
Mijn moeder had bij mijn zus allemaal mensen om zich heen en wist niet wie iedereen was. Dus dacht ze nou de volgende keer ga ik vragen wie ze allemaal zijn.
Heeft ze gedaan (toen ik geboren werd), ze kon het zich na de bevalling alleen niet meer herinneren wie het ook alweer waren

en aangezien ik in het hezelfde ziekenhuis (wil) gaan bevallen als Huup, dus hoop ik gewoon dat er ook niet zoveel mensen staan, net zoals bij haar
  donderdag 15 april 2010 @ 08:40:23 #148
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_80332341
Daar hoef ik niet meer over na te denken: ik moet in het ziekenhuis bevallen. Omdat ik een keizersnede heb gehad. En als deze net zo'n dikkopje wordt, zal ik blij zijn dat ik daar ben! Maar dat duurt voor mij nog heeeel lang (hoofd in het zand steekt).
pi_80332431
Als je goed bent verzekerd dan krijg je je poliklinische bevalling gewoon terug hoor.
pi_80332487
ik ben alleen maar basisverzekerd dus krijg echt niets terug, mja maakt me niet uit
(ik krijg niet eens kraampakket)

ik ging dus net bloedprikken, maar dus toch maar niet... zat er 10 minuten en in die 10 minuten was er 1 iemand geholpen...das t leuke van nuchter moeten prikken, dat moet dus snel nu bij mij anders wordt ik misselijk... :S
dus morgen in de herkansing... dan kan t vanaf 8 uur, dus ga dr gewoon 10 voor 8 zitten...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')