abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80294017
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 16:48 schreef Suzanna het volgende:
Missziggy, een vijfde jongen, wow! Ik snap de teleurstelling wel hoor...

Ik ben nu voor de vierde keer in verwachting en heb drie meiden, en stiekem hoop ik ook wel een klein beetje dat het nu een jongetje is, maar ik denk als het een meisje is, dat het echt niet minder speciaal en leuk is, dus ik zal niet echt teleurgesteld zijn. Ik denk dat het andersom wel anders is, het lijkt me op de één of andere manier 'lastiger' om zoveel zoons te hebben, dan veel dochters. Maar dat kan ik ook helemaal verkeerd hebben hoor.

Hoe oud zijn je andere kinderen trouwens?

Fijn om van je te horen Nikki, en geweldig dat je zo'n goede bevalling hebt gehad, heerlijk zeg! Geniet van je kleine meid ...
Mijn zonen zijn bijna 14, 11, 6 en 5, zie deze kleine Benjamin er alweer achteraan huppelen .

quote:
Op dinsdag 13 april 2010 20:34 schreef Orea het volgende:
Ja ineens sinds 2 dagen heb ik bijna de hele dag maagzuur, echt bluh! Ga de gaviscon er maar weer bij pakken (is rete smerig maar het werkt wel )
Dat heb ik ook elke zwangerschap gehad, hele sloten melk drink ik weg, bij mij werkt dat echt.
Ik heb bij de vorige zwangerschap in het ziekenhuis gelegen en kreeg wel een bepaald drankje, maar dat hielp echt niet vergeleken bij de melk. Had je dat al eens geprobeerd?
  woensdag 14 april 2010 @ 09:21:25 #52
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_80294123
Pvoes veel succes en plezier bij de VK, Shirley jij vanavond ook!

Shandalay, bij mij blijft het ook een onwerkelijk iets. Op die hele kleine momentjes die ik beschreef na. Dat maakt die momentjes nog meer bijzonder dan ze al zijn.

Ik ben blij dat ik slechts heel af en toe last heb van maagzuur, een rennie helpt bij mij dan ook het beste.

Lies, doe je wel een beetje rustig aan? Heel goed idee om er even een weekje tussenuit te gaan, effe lekker bijkomen. hoe reageert je beep op alle drukte?

Fannetje, ik ging Willem pas later echt bewust voelen, bij mij waren het een soort van plopjes. Alsof er wat lucht in je darmen verschuift.

Ik ga zometeen de meubeltjes in de babykamer van de laatste laag verf voorzien. Gisteren nieuwe bandjes besteld voor onze jaren '50 kinderwagen dus daar kan ik dan mooi vanaf volgende week mee verder. Het onderstel ziet er niet goed meer uit, zitten diverse lagen verf op door vorige eigenaren aangebracht. Martijn gaat 'm met afbijt helemaal weer schoonmaken en dan zet ik er een nieuw laagje verf op. Dan het chroom nog goed oppoetsen, nieuwe bandjes erop, nieuw matrasje en dan is ook dat weer gebeurd. Gaat me wel een weekje of wat kosten gok ik zo, geeft niets. Dit geknutsel is heerlijk om te doen...
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_80294345
Inderdaad die plopjes Zo grappig.

Missziggy, melk?? Ik heb bij de vorige zwangerschap alles geprobeerd, maar niemand zei me iets van melk. Bij mij hielp trouwens helemaal niets, vanaf week 6 heb ik maagzuur gehad tot het einde van de zwangerschap en nu is het volgens mij weer precies hetzelfde.
Maar ik ga melk proberen!!
  woensdag 14 april 2010 @ 10:10:58 #54
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_80295368
quote:
Op woensdag 14 april 2010 09:30 schreef Koningin het volgende:
Inderdaad die plopjes Zo grappig.

Missziggy, melk?? Ik heb bij de vorige zwangerschap alles geprobeerd, maar niemand zei me iets van melk. Bij mij hielp trouwens helemaal niets, vanaf week 6 heb ik maagzuur gehad tot het einde van de zwangerschap en nu is het volgens mij weer precies hetzelfde.
Maar ik ga melk proberen!!
Bij mij is het maagzuur sinds ongeveer 3 weken weg (dus na week 22)... Ik ben benieuwd, ik hoorde dat je aan het einde van de zwangerschap juist meer kans had op maagzuur.

Wat bij mij ook heel goed hielp was vanillevla, maar ik vermoed dat je dat ook al geprobeerd heb. Voor het slapengaan deed ik eerst altijd een bakje vanille vla gevolgd door 2 rennies, en de volgende ochtend voor 7 uur kreeg ik een beschuitje van manlief. Dan was het goed onder controle te houden.
pi_80295583
Maagzuur is vervelend
Heb t idee dat ik meer maagzuur heb nu, dan normaal ofzo (oke slaat nergens op, maar als ik overgeef, dan is t veel zuurder dan normaal... sorry voor de ranzige details ). Nou ja gelukkig is het maagzuur onder controle te houden met rennies, dus dan doe ik dat maar

En die plopjes zijn nja ik kwam er met 20 weken achter dat ik m eigenlijk al een week of 3 voelde ofzo.. mja dacht dat t mijn darmen ofzo waren, omdat t iedere keer op dezelfde plek was. De verloskundige zei toen dat alles wat onder mijn navel was de baby moest zijn. Dus zo kwam ik er achter (ja ik ben echt een ontaarde moeder )

Straks weer naar de verloskundige, ben benieuwd of ik een sticker krijg

Oh ja en ik ben blij dat ik nog 12 weken moet haha, want krijg een beetje koudwatervrees ofzo...het idee van ik met een kind... das wel vreemd
Mijn zus zei laatst nog dat ze me nog als een poppenmoeder ziet haha.
pi_80295631
Ik krijg maagzuur van teveel cola. Maar daar heb ik rennies voor. Dus lekker een rennie opsabbelen en weer een glas cola erachteraan gooien.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_80295841
Rennies en gaviscon zijn echt vies, krijgt het niet af en het helpt ook niet echt.
Van Cola kan ik wel wat boeren en dan lucht het allemaal wat op.......wat een details.
pi_80297111
Melk - check! Maar het werkt niet voldoende...
Die Gaviscon werkt als een trein (tis het drankje) maar tis gewoon ranzig spul (pepermunt drap )
Vannacht ging het goed! Heb ook als een blok geslapen (op de gebruikelijke keren eruit )

En nu is mijn hydro aan het etteren tis weer net alsof ik een blinde darm ontsteking heb, dus ik ga zo voor het eerst in weken maar weer eens paracetamol pakken (nu ik thuis zit probeer ik het maar te vermijden, en dat gaat over het algemeen echt prima.. Maar nu stom ding!)

Ach ja, de zon schijnt dan maar in de tuin vegeteren vandaag... Van het weekend maar weer verder in de beebkamer!
pi_80297312
gavscon heeft toch ook tabletten?
pi_80297671
maar drankje zou beter werken ofzo?
pi_80297861
Vorige keer had ik echt de hele tijd last van maagzuur, al vanaf het begin, bij alles wat ik at of dronk, en ook als ik juist niks at of dronk. Zo irritant! Nu heb ik er gelukkig maar weinig last van, alleen savonds af en toe. Ik hoop maar dat het zo blijft! Heb wel al vast zo'n groot pak rennie's gehaald haha
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_80298006
quote:
Op woensdag 14 april 2010 11:26 schreef tessie het volgende:
Vorige keer had ik echt de hele tijd last van maagzuur, al vanaf het begin, bij alles wat ik at of dronk, en ook als ik juist niks at of dronk. Zo irritant! Nu heb ik er gelukkig maar weinig last van, alleen savonds af en toe. Ik hoop maar dat het zo blijft! Heb wel al vast zo'n groot pak rennie's gehaald haha
Ben je al 16 weken of langer zwanger? Het is verschrikkelijk, ik sta vaak 's nachts bij de koelkast en drink rustig anderhalve liter weg, blehhh, krijg het zelfs als ik alleen water drink... Maar ja, het hoort erbij.
pi_80298142
Ik heb het pas écht sinds een week (en ben nu 23 weken zwanger)
pi_80300014
Even iets van andere orde... vergeten jullie niet rond de 25/26 weken jullie uk aan te melden bij je uitvaartverzekering?

Willen we allemaal het liefst niet over nadenken, maar is wel belangrijk om te regelen voor MOCHT er iets gebeuren..... mijn achternichtje is 2 jaar geleden gehaald na 30 weken zwangerschap ivm HELPP bij mijn nicht en uiteindelijk een paar dagen later overleden aan een infectie...je staat er eigenlijk niet zo bij stil, maar daardoor heb ik het nu maar vast geregeld

En natuurlijk gaan we het allemaal gewoon niet nodig hebben (hoop ik echt van harte)
pi_80300596
quote:
Op woensdag 14 april 2010 12:23 schreef Orea het volgende:
Even iets van andere orde... vergeten jullie niet rond de 25/26 weken jullie uk aan te melden bij je uitvaartverzekering?

Willen we allemaal het liefst niet over nadenken, maar is wel belangrijk om te regelen voor MOCHT er iets gebeuren..... mijn achternichtje is 2 jaar geleden gehaald na 30 weken zwangerschap ivm HELPP bij mijn nicht en uiteindelijk een paar dagen later overleden aan een infectie...je staat er eigenlijk niet zo bij stil, maar daardoor heb ik het nu maar vast geregeld

En natuurlijk gaan we het allemaal gewoon niet nodig hebben (hoop ik echt van harte)
Goeie!
  woensdag 14 april 2010 @ 13:22:03 #66
259886 pessie
pi_80302030
Son ik vind het helemaal niet spreken van een ontaarde moeder als je je kind niet goed voelt. Ik was zelf ook erg onzeker en voel de baby pas echt goed sinds de verloskundige de vorige keer heeft aangewezen hoe de baby ligt en waar ik em kan voelen. Dus ik snap je echt heel goed!

Orea auw! Balen van je hydro!

En wat betreft maagzuur: Ik at 's nachts om 4 uur een beschuitje met suiker... Drinken doe ik 's nachts sowieso niet omdat ik daar erg misselijk van wordt.
pi_80302506
Son is wel een ontaarde moeder maar dat heeft andere redenen (dezelfde als waarom ik een ontaarde moeder ben )

Ik voelde haar echt vroeg en momenteel heb ik een zwierige jurk aan met blote buik eronder, en ben ik met mijn dochter aan het spelen Maar ze is dan ook wel heel erg actief en sterk heb ik het idee (en spekkie...)
Ik leg mijn hand op mijn buik, krijg een duw. Dan kriebel ik aan de andere kant, dan zie ik een bult verschuiven van de ene kant, naar de kant waar ik kriebel en haar voetjes zitten vrij hoog momenteel, richting maag (daarom maagzuur?) dus daar voel ik ook de hele tijd gekriebel (en ik denk dat het voetjes zijn, gisteren bij de echo voelde ik hetzelfde en lag haar voet daar )
  woensdag 14 april 2010 @ 14:25:11 #68
45621 Suzanna
Mama van...
pi_80304408
Dat klinkt zo schattig Orea
pi_80304613
Volgens mij voelde ik mijn baby net bewegen!!
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_80304850
ik smelt ook helemaal Suzanna
Echt enerzijds denk ik soms: pffff schiet op! Ik wil mijn kind zien!
Aan de andere kant wil ik dit nog niet missen hoor ik geniet hier nog veel te veel van

Tes-beeb volgens mij hebben ze zin in de zomer zo met dit weer!
  woensdag 14 april 2010 @ 14:49:03 #71
259886 pessie
pi_80305271
Orea wat ontzettend

En Tes
pi_80305546
Hartje horen lukte niet maar ze kon al wel mijn baarmoeder voelen
Het kitten kreeg ook een knuffeltje 1 voor de baby zei de vk en 1 voor jou omdat je zo lief bent geweest.
Ze was wel een beetje angstig toen ik moest liggen bij de vk. en was boos en bang dat er iets was.
En het bloeddruk opmeten vond ze ook niets. Afblijven van mijn mama

1mei heb ik de termijn echo en de 20 weken echo heb ik een doorverwijzing voor het ziekenhuis voor.
Ik ben zo blij. ze doen het normaal bij een centrum waar veel echo's gemaakt worden maar in het ziekenhuis kunnen ze meer voor me beteken als er eventueel hartproblemen zijn (ivm mijn ruisje en problemen in familie.)

En bloeddruk was ook goed En verder heb ik niets te melden
[/einde egopost]

Tessie wow dat is fijn
pi_80305725
@ Koningin, ja de vorige keer dronk ik elke avond voor het slapen gaan sowieso een mok warme melk en dat hielp echt super tegen de maagzuur... Nu red ik het nog met rennies Bleh...

@ Flugeltje, De baby reageert meestal niet als ik druk ben en ze slaapt dan heerlijk door.. Maar vorige week had ik harde buiken en dan merk ik dat ik echt te druk ben.. Met bekkeninstabiliteit erbij is alles zwaar maar ja sommige dingen moeten toch gebeuren... Nu inpakken voor de vakantie !

En mijn was die heerlijk buiten hangt! Het zonnetje is nu even weg maar het is wel lekker warm buiten.. Hoop dat het zo blijft komende dagen!!
Ik ga weer even verder, misschien tot vanavond!
Altijd blijven lachen... :)
pi_80305760
Ik voel mijn meisje vooral als ik op mn buik ga liggen. Dan moet zij ook even een andere positie zoeken ofzo.
pi_80306087
Zo, weer terug van de verloskundige (wat loopt dat altijd gigantisch uit zeg).

Ze hebben mijn ijzer weer getest en had nu 6,5. Beter dan de vorige keer en joepi, ik moet nog doorgaan met de roosvicee ferro.
Kindje is nog niet ingedaald, wel jammer, maar ach.. Afgelopen weken wel echt pijnlijke steken gehad van onderen (zeg maar: breinaald) maar dat heeft niet mogen baten dus.

Verder weinig bijzonders... O ja: het wiegje is klaar Het ziet er echt zó leuk uit met de schaapjes stof

En voor tes-baby en ooo wat klink je toch héérlijk zwanger Orea!
Want ze lacht alleen nog naar mij!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')