Dan ken je mijn ouders nog niet.quote:Op zondag 28 maart 2010 20:08 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Je bent alleen de badguy als jij dat toe staat. Als ik de afgelopen jaren iets heb geleerd, dan is het weldat ik een leven lang mijn invloed op de mensen om mij heen niet heb gezien.
Het is ongelofelijk hoeveel je kunt bereiken met een iets andere aanpak.
Op het moment dat mijn ouders me nu op mijn gevoel praten pak ik ze er meteen op aan. Ik heb tenslotte zelf het recht om te beslissen. En dat zij een mening hebben over mijn beslissing geeft hun nog niet het recht die op mjj te projecteren.
En dat meteen aanspreken doet wondereb voor mij. Ik had nooit verwacht dat zo een beetje feedback zoveel verschil kob maken
Dat geeft mij juist ontspanning, wegkruipen in een andere wereld, in dit geval de computergamesquote:Op zondag 28 maart 2010 20:10 schreef Demise het volgende:
[..]
Maar toch, een prikkelarme omgeving én een Nintendo Wii...![]()
Dat was het ook, maar aan de andere kant ook een zware beslissing door alle bureaucratische toestanden is dit mede gebeurd...quote:Oké, klinkt als een verstandige en doordachte beslissing.
www.uwv.nlquote:Bij de weg: Het valt me op dat het UWV een terugkerend iets is in dit topic. Ik moet toegeven dat ik geen flauw idee heb wat het UWV is (een soort instelling?).
Bij de weg2: Autidude, je hebt een PMmetje.
Jammer om te horenquote:Op zondag 28 maart 2010 20:16 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Dan ken je mijn ouders nog niet.Helaas zal dat nooit gaan werken. Aangezien ze het gewoon net zo hard omdraaien en mij het gevoel geven dat ik iets wel moet doen terwijl ik dat dus niet wilt. En dan kan ik daar wel wat van zeggen. Maar daar gaat vooral mijn moeder gewoon aan voorbij.
Een van de nadele als je moeder een persoonlijkheids stoornis heeft. En dat vooral alles om haar moet draaien.quote:
Dat lijkt me vreselijkquote:Op zondag 28 maart 2010 20:25 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Een van de nadele als je moeder een persoonlijkheids stoornis heeft. En dat vooral alles om haar moet draaien.
Ach ik weet niet beterquote:Op zondag 28 maart 2010 20:28 schreef BONG4002 het volgende:
[..]
Dat lijkt me vreselijk
Gelukkig is de band met mijn moeder heel sterk, ze schreef laatst nog een prachtige zin in mijn verjaardagskaartje:
Ik heb altijd geprobeerd mijn zoon te behandelen als een dierbare metgezel, met wie ik op reis was door een land waar ik al eerder was geweest maar hij niet.
Knap toch dat je daarmee toch goed mee leert omgaan hoe moeilijk het ook moet zijn..quote:
Het is ook moeilijk maar het gaat steeds makkelijker aangezien je steeds beter hoe je er mee moet omgaan.quote:Op zondag 28 maart 2010 20:31 schreef BONG4002 het volgende:
[..]
Knap toch dat je daarmee toch goed mee leert omgaan hoe moeilijk het ook moet zijn..
Ach jah. Een groot probleem in de huidige zorg is dat er te weinig aandacht is voor de naasten van mensen met een ziekte.quote:Op zondag 28 maart 2010 20:25 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Een van de nadele als je moeder een persoonlijkheids stoornis heeft. En dat vooral alles om haar moet draaien.
Hoe is het kontakt met je (biologische) vader eigenlijk? (ik heb deze topicreeks niet heel veel gevolgd dus weet niet of je dit eerder weleens benoemd hebt)quote:Op zondag 28 maart 2010 20:33 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Het is ook moeilijk maar het gaat steeds makkelijker aangezien je steeds beter hoe je er mee moet omgaan.
Dat klopt ongeveer 20 jaar geleden werd er bijna geen aandacht aan naasten besteed. De partner meestal wel omdat hij/zij er ook bij betrokken is. Maar kinderen werden toe volledig genegeerd. Gelukkig is dat nu wel anders. Er is toendertijd nooit iemand naar mij of mijn broertje en zusjes geweest om te vragen hoe het met ons ging.quote:Op zondag 28 maart 2010 20:34 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Ach jah. Een groot probleem in de huidige zorg is dat er te weinig aandacht is voor de naasten van mensen met een ziekte.
Neem nou jou moeder. Op het moment dt zij zorg zou krjjgen wordt er nog niks gedaan aan wat jij hebt meegemaakt.
Of Demise, als er ook voor haar hukp was geweest toen haar moeder ziek was geweest dan was het wellicht nooit zo ver gekomen.
Ongeveer hetzelfde als mijn moeder heel afstandelijke en zaakelijk. Ik zie ze ook niet echt als mijn ouders meer.quote:Op zondag 28 maart 2010 20:35 schreef BONG4002 het volgende:
[..]
Hoe is het kontakt met je (biologische) vader eigenlijk? (ik heb deze topicreeks niet heel veel gevolgd dus weet niet of je dit eerder weleens benoemd hebt)
Knap hoe je daar allemaal zo mee om weet te gaan, het kontakt met mijn ouders is namelijk nog steeds heel stabiel, wel is het zo dat ik met mijn moeder meer een mentale band heb en met mijn vader meer zakelijk/functioneel maar wel puurquote:Op zondag 28 maart 2010 20:38 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ongeveer hetzelfde als mijn moeder heel afstandelijke en zaakelijk. Ik zie ze ook niet echt als mijn ouders meer.
Ik kan mijn dus niets voorstellen om een mentale en/of emontiele band met je ouders te hebben. Dit geldt overigens sowieso zo'n band met iemand hebbenquote:Op zondag 28 maart 2010 20:42 schreef BONG4002 het volgende:
[..]
Knap hoe je daar allemaal zo mee om weet te gaan, het kontakt met mijn ouders is namelijk nog steeds heel stabiel, wel is het zo dat ik met mijn moeder meer een mentale band heb en met mijn vader meer zakelijk/functioneel maar wel puur
Wat vreselijk dat je daar zo verbitterd over klinkt, maar kan me er ook veel bij voorstellen met de voorbeelden en posts die jij gezet hebt, hopelijk kom je ooit nog iemand tegen waarmee je een hele sterke band kan opbouwen en waar je altijd op kan terugvallen als je het bijv moeilijk hebtquote:Op zondag 28 maart 2010 20:45 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ik kan mijn dus niets voorstellen om een mentale en/of emontiele band met je ouders te hebben. Dit geldt overigens sowieso zo'n band met iemand hebben
Dat hoop ik ook en ik weet dat ik zo'n band ook kan opbouwen.quote:Op zondag 28 maart 2010 20:47 schreef BONG4002 het volgende:
[..]
Wat vreselijk dat je daar zo verbitterd over klinkt, maar kan me er ook veel bij voorstellen met de voorbeelden en posts die jij gezet hebt, hopelijk kom je ooit nog iemand tegen waarmee je een hele sterke band kan opbouwen en waar je altijd op kan terugvallen als je het bijv moeilijk hebt
Mss wel met de aanstaande master FOK! meet, ik kom iig dan wel (ook vanwege het opbouwen voor sociale kontakten en dat verder uitbouwen)quote:Op zondag 28 maart 2010 20:52 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Dat hoop ik ook en ik weet dat ik zo'n band ook kan opbouwen.
Hoe lang is het nu voor jou geleden? Want ik had dat in het begin ook een beetje (maar ik had het ook moeilijk door alle 'restproblematiek' zeg maar), maar nu echt niet meer. Ik ben er denk ik ook te veel aan gewend om het nog echt te kunnen waarderen.quote:Op zondag 28 maart 2010 13:01 schreef Demise het volgende:
Mijn 'baseline' is niet verschoven. Elke dag weer zit ik op een gigantische top en kan ik daar enorm van genieten. Ik vind het niet vanzelfsprekend dat ik me goed voel, anderen wel.
Negatieve spiralen, vastzitten in slechte gedachtes, negatief zelfbeeld, jezelf overal de schuld van geven, in het algemeen alles op jezelf betrekken, vertekend zelfbeeld (letterlijk niet kunnen inschatten hoe je er eigenlijk uitziet - de ene dag iets omver lopen omdat je denkt dat je er wel langs past, de andere dag niet naar buiten durven omdat je denkt dat je echt enorm megagigantisch genant dik bent).quote:Foute denkpatronen? Ik kan me daar niets bij voorstellen. Hoe is een denkpatroon 'fout'?
Ja. Zeker. Ik kwam er pas op m'n 13e, 14e achter dat ik depressief was en toen had ik nog niet door hoe ernstig het was. En tegen de tijd dat ik dat wel wist, was ik zo ver heen dat ik geen hoop op verbetering meer had. Maar goed, het komt ook omdat er nooit iemand heeft ingegrepen. Maar inderdaad, als iemand me op m'n 15e had verteld dat medicatie echt zou werken, dat het zo snel zou werken en ik nagenoeg geen bijwerkingen zou hebben, dan had ik er vast anders over gedacht. Dat, en als iemand me ermee geholpen had zou ik me vast ook minder geschaamd hebben, minder moeite gehad hebben met 'toegeven' dat ik 'gek' was (zo voelde het).quote:Dat hulp zoeken is een vrij herkenbaar probleem voor een hele hoop mensen, denk ik. Achteraf toch spijt van dat die hulp te laat is gezocht, terwijl het eerst helemaal geen gewenste hulp was. Het lijkt mij ook erg wrang als na zo'n lange tijd blijkt dat medicatie zo goed werkt.
Dat lijkt me heel vervelend. Maar goed, ik weet niet precies waar het bij jou allemaal uit voortgekomen is. Wat mij meestal opvalt (en ik zeg dus even niet dat dat bij jou zo is) is dat voornamelijk mensen met heel duidelijke redenen voor hun problemen geen baat hebben bij AD en er veel bijwerkingen van hebben.quote:Anti-depressiva en anti-psychoticum hebben bij mij nooit echt iets gedaan, al twijfelde ik daar op het moment zelf over.
Ik heb er nooit over nagedacht waarom dat bij mij zo werkt. Maar een 'overleefmodus' is een goede optie. Of misschien heb ik de tijd gewoon nodig om de indrukken te verwerken? Met andere dingen heb ik het ook: ik raak nooit in paniek in vervelende situaties, blijf helder nadenken (al sta ik echt te trillen van de adrenaline in m'n lichaam) en daarna schrik ik pas.quote:Het uitstelgedrag is ook weer erg herkenbaar. Ik besefte pas dat ik mijn moeder kwijt had kunnen raken toen ze weer beter was, terwijl op dat moment juist iedereen verwachtte dat ik me weer goed zou voelen. Verwarrend, want niemand begrijpt dat ik eerst in overleef-modus spring en dus alles wegdruk, totdat de eerste momenten voorbij zijn, waarna ik instort.
Tja, er is niet zo veel 'goed' aan vind ik. Ik had liever dat ik die dagen niet had, want het is best zwaar om ermee om te gaan.quote:Wat ik wel goed vind is dat je zo'n nare dag bestempelt als 'ertussen', en dat dat dus in ieder geval niet meer de normale gang van zaken is.
Misschien drukte ik me verkeerd uit. Ik bedoel niet dat ik het een geweldige beslissing vind of iets dergelijks. Maar ik begrijp het. En met respect voor die mensen bedoel ik ook dat het vaak mensen zijn die veel meegemaakt hebben en jarenlang heel hard gevochten hebben om uit het dal te komen. Ik vind het tragisch dat ze het uiteindelijk niet meer kunnen, maar omdat ik weet wat ze voelen zal ik het nooit kunnen veroordelen. Ik kende iemand die zelfmoord gepleegd heeft en dat was ook niet zomaar. Als mensen dan zeggen dat zo iemand laf is geweest, dan steekt me dat, want ik weet hoe hard ze ervoor gevochten heeft.quote:Ik heb geen respect voor mensen die zelfmoord plegen. Ik begrijp de keuze, maar ik kan het er niet mee eens zijn. Bovendien is het pijnlijkste moment het moment vlak voordat je wegzakt, waarop je toch twijfelt maar net niet bij de telefoon kunt. Ik denk dat iedereen dat heeft, want alle oerinstincten zijn gericht op overleven, al helemaal in stresssituaties.
Dat zou zomaar kunnenquote:Op zondag 28 maart 2010 20:55 schreef BONG4002 het volgende:
[..]
Mss wel met de aanstaande master FOK! meet, ik kom iig dan wel (ook vanwege het opbouwen voor sociale kontakten en dat verder uitbouwen)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat is altijd goed
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
quote:Op zondag 28 maart 2010 20:57 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Dat zou zomaar kunnen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit account heb ik opgeheven en ga verder onder een andere naam.
quote:Op zondag 28 maart 2010 20:59 schreef BONG4002 het volgende:
[..]Dat bedoel ikSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
quote:
Bij m'n ex was ik dus een enorm knuffelbeest. Ik zat echt altijd op schoot, op de bank tegen 'm aan, zelfs als we ergens op visite waren. En in bed vond ik het juist heerlijk om tegen 'm aan te liggen, als hij me dan vasthield. Met slapen zelf niet overigens, dan moest ik wel de ruimte hebben.quote:Op zondag 28 maart 2010 13:55 schreef Demise het volgende:
Ik hoef ook niet elke dag een gorilla om m'n nek te hebben hangen, hoor.Al dat geknuffel hoeft van mij ook niet zo. Zoenen ís ook vies. Ik bedoel, je steekt je tong in de mond van iemand anders om vervolgens zijn tong af te lebberen.
Doe mij maar gewoon een kusje. Ik blijf erbij dat er vast iemand is die bij je past, maar dat jij die nog niet hebt opgemerkt/ontmoet of dat je zo zeker bent van je zaak (geen relatie) dat dat anderen afschrikt.
Ik heb dat in de supermarkt als ik niet kan kiezen wat ik moet kopen. Uiteindelijk leg ik dan na een half uur ronddolen en heen en weer lopen tussen de schappen gewoon alles weer terug omdat ik niet kan kiezen.quote:Op zondag 28 maart 2010 13:55 schreef Demise het volgende:
Ik heb dat altijd met kledingwinkels! Daar zet je één voet over de drempel, situatie: druk, chaotisch, heel veel kleding, daarvan moet je één ding kiezen. Alleen al de stress van dat moment zorgt ervoor dat ik geen enkel kledingstuk meer leuk vind, terwijl ik er in een andere situatie misschien anders over had gedacht.
Ik had wat dat betreft ook af en toe vluchtgedrag. Omdat ik alleen met mijn ex zo'n sterke band had (heb ik nog nooit met iemand gehad), speelde heel vaak door m'n hoofd om het uit te maken en hem nooit meer te zien, gewoon omdat ik zo bang was dat er wat zou gebeuren.quote:Het klinkt hard, maar het komt nog een keer. Dat is gewoon zo. Als je een reep chocolade eet, is die ook op, op een gegeven moment. Dat weet je als je eraan begint (een hechte relatie). Maar al die mooie momenten die je deelt blijven wel gewoon bestaan. Dat verdwijnt niet zomaar, dat zijn de herinneringen die er toe doen.
Dat heb ik dus niet. Dan heb ik alleen de pest in dat ie op is en wil ik meer.quote:Op zondag 28 maart 2010 15:24 schreef Demise het volgende:
Maar ook al is de reep op, dan nog heb je wel de mooie herinnering aan die lekkere chocolade.
Ik weet het niet. Ik denk soms dat de pijn van alleen blijven het uiteindelijk waard is om aan het Grote Lijden te ontkomen.quote:Want die mooie momenten met iemand maken uiteindelijk de pijn van het verlies een kleine prijs om te betalen.
quote:Op zondag 28 maart 2010 21:03 schreef BONG4002 het volgende:
[..]
![]()
gmta dus (maar dat kan ook niet anders als mede autist zijnde)
Het is maar een etiketjequote:
Ik voel mij iig geen autist.quote:Op zondag 28 maart 2010 21:07 schreef BONG4002 het volgende:
[..]
Het is maar een etiketjeLigt allemaal erg dicht bij elkaar volgens mij
Dat kan natuurlijkquote:
Herkenbaar. Nu het uit is heb ik ook opeens niemand meer en dat valt me zwaar.quote:Op zondag 28 maart 2010 15:51 schreef francis998 het volgende:
Tja..en daar zit bij iets heel anders...want ik geef me niet snel "bloot"(figuurlijk bedoeld) aan iemand..maar als ik dat doe dan is het bijna volledig..en dusdanig als die persoon wegvalt is het voor mij gigantisch lastig.
Heb ik ook.quote:ook al denk aan alle mooie momenten, het feit dat die momenten er niet meer zijn en zullen komen..maakt de herinnering alleen zwaarder.
Ook herkenbaar. Slechts een enkeling prikt er doorheen. Bij mij hangt het ook nog eens heel erg van m'n bui af en van hoe stabiel ik die dag ben, wie erbij is, wat ik moet doen, etc. De ene dag durf ik iets echt niet en de andere dag sta ik als een malloot te stuiteren om iets te doen wat niemand wil doen.quote:En ik ben nogal redelijk onzeker hoewel ik dat perfect camoufleer...waardoor het minder merkbaar is, en ik boek veel vooruitgang.
Herkenbaar. Maar vooral die schuldgevoelens.... Ik heb nog steeds last van overdreven schuldgevoelens.quote:En de verleiding is toch groot..maar ik weerhou me er wel van...want als ik dan iets onnodigs koop voel ik me soms zelfs schuldig erover..omdat het weer geldverspilling is omdat ik het toch nooit ga dragenlezen.
Eensquote:En ik ben gewoon nooit een echte prater geweest. En hier praat ik makkelijker omdat het met "vreemden"is, en geschreven is voor mij makkelijker dan verbaal.
Herkenbaar. Ooit eens een keer een stukje over kenmerken van autisme gelezen, een die genoemd werd was veel tegenstellingen in jezelf herkennen. En dit is er een van. Je wil wel, maar toch ook niet, en niet te vaak, maar vooral niet te weinig op de momenten dat je het nodig hebt, en het moeten dan ook nog de goede mensen op het goede moment zijn.quote:Nu besef ik eingelijk dat ik deels wel een loner ben(dus niet teveel mensen om me heen hoef) maar tegelij gigantisch veel hou om onder de mensen te zitten, en vooral mensen waar ik van hou..of wat mee heb.
Ik herken dat ook. Ik ben heel erg alles of niets. Dat zeiden m'n ouders ook altijd tegen me, dat ik me te veel in een relatie of vriendschap stort. En altijd compleet op één persoon focus. Niet meer nadenken, te veel accepteren van de ander, te veel aanpassen.quote:Op zondag 28 maart 2010 16:12 schreef Demise het volgende:
Een beetje alles of niets?
Toen mijn ex een keer op familiebezoek ging in het buitenland heb ik mezelf al die tijd gewoon verwaarloosd. Ik voelde alleen maar verschrikkelijke pijn, wilde niks meer, liet m'n planten doodgaan, m'n huis zag er niet uit en ik kwam liever niet uit bed.quote:Als mijn vriend het nu uit zou maken, zou ik dat erg jammer vinden, maar ik zou er niet kapot van zijn.
Knap dat je al zo ver bent. Ik ben op andere punten wat verder: ondanks mijn ES-verleden durf ik best in een badpak (alhoewel liever niet met de meeste bekenden) en durf ik wel meer soorten kleding aan te trekken. Maar met sommige dingen heb ik dan weer veel moeite en zit ik nog midden in het proces. Ik weet bijv. al 15 jaar dat ik ook op vrouwen val, maar dat is dus iets waar ik nog steeds moeite mee heb. Niet voor mezelf, maar ik kan er moeilijk over praten met anderen. Ook voor wat betreft het wel/niet autistisch zijn - ik ben nog heel erg in de fase van het accepteren dat ik misschien anders ben en me afvragen of ik uberhaupt wil laten onderzoeken of het zo is. Voor m'n gevoel staat het eigenlijk vast dat ik 'hier' (in het topic, in dit clubje medegekken) thuishoor en ik weet nog niet of ik een diagnose iets toe vind voegen. Maar met bepaalde karaktereigenschappen van mezelf heb ik veel moeite, met name om ze aan anderen te laten zien, terwijl ik weet dat dat eigenlijk wel nodig is om verder te kunnen. Bijvoorbeeld mijn onzekerheid blijven verdoezelen heeft weinig nut, als andere mensen me kunnen helpen om een realistisch beeld te vormen over mijn kennis/kunde wanneer ik laat merken dat ik dat zelf niet goed kan.quote:Op zondag 28 maart 2010 19:19 schreef Demise het volgende:
Mooi dat je op de goede weg bent in ieder geval, wat betreft zelfvertrouwen. Ik ben zelf ook heel onzeker geweest, tot ik mezelf eindelijk kon accepteren. Sindsdien heb ik meer de instelling dat ik nu eenmaal ben wie ik ben en natuurlijk houd ik rekening met anderen, zoals zij dat ook met mij doen, maar als iemand mij niet accepteert, dan niet. Ik ga me niet schamen voor wie ik ben omdat iemand anders graag zou zien dat ik anders was.
Ik heb ook altijd veel moeite met dat soort dingen. En achteraf denk ik steevast 'was dit het nou?' en daarna doe ik het makkelijk. Als ik maar eenmaal weet hoe iets moet, dan vind ik het helemaal geen probleem meer, maar de drempel voor de eerste keer is zo hoog.quote:Studiefinancing vind ik al een hels karwei in Nederland (nu mee bezig tegemoetkoming voor scholieren aan te vragen, wat een gedoe), ik kan me niet eens voorstellen hoe erg dat is als je naar het buitenland gaat. Veel succes met je beslissing, alvast.
Iedereen reageert anders he. Ik blijf altijd doen waar ik achter sta en niet meer dan dat. Bij mij stoppen m'n benen er altijd als eerste mee en m'n hersens blijven gewoon werken.quote:Op zondag 28 maart 2010 20:02 schreef Demise het volgende:
Ik drink niet. Heb weleens een biertje gehad, maar 't gaat niet goed samen met mijn medicatie. Dronken worden of aangeschoten raken lijkt me niets, ik ben nogal een controlfreak. Het idee dat ik niet meer zou reageren volgens mijn normen en waarden, ideeën en visies vind ik vreselijk. Laat staan dat sommige mensen zich niet eens meer kunnen herinneren wat ze gedaan hebben. Doodeng.
Nou, wel beter dansen! Als ik geen drank op heb, kan ik de 'klik' niet maken tussen muziek en beweging om een of andere reden. Dan zie ik gewoon heel feitelijk alleen maar mensen die hele onlogische doelloze bewegingen staan te maken en zie ik er totaal de lol niet van in.quote:Op zondag 28 maart 2010 20:00 schreef BONG4002 het volgende:
Even een vraagje maar hebben meerdere van jullie het ook dat je "beter" kan communiceren als je wat alcohol hebt gedronken?
Ik ging even dat muziekje luisteren maar ik kreeg bijna meteen een aanval dat ik met dingen wou gooien of een vluchtweg zoeken.quote:Op zondag 28 maart 2010 21:10 schreef BONG4002 het volgende:
Nog even iets anders maar als je autisme in muziek moet uitdrukken dan vind ik dit wel heel toepasselijk, al is het een zeer kort nummer is de monotoomheid (is dat een woord?) wel staven met het autist zijnde
Ja best wel, maar ik vind het niet erg. Alleen heb ik de laatste dagen een beetje moeite met grote en lange posts te lezen, daarom reageer ik ook niet overal op.. LOL, dan zou het nóg drukker zijn.quote:
Mijn moeder werd ziek op mijn 12e, op mijn 13e werd ze 'genezen' verklaard en begonnen voor mij de dingen te verschuiven. Daarvoor was ik ook niet gelukkig, maar toen begon ik suïcidaal te worden. Een mentrix signaleerde dat, ik maakte een depressietest, scoorde angstaanjagend hoog en werd doorverwezen naar een therapeut. Daar heb ik zo'n anderhalf jaar doorgemodderd, waarna ik wisselde van instelling. Halfjaar daarna opname, zo'n negen maanden opgenomen geweest. Mijn ontslagdatum is 22 mei 2008, bijna twee jaar geleden. Ik denk niet dat ik er ooit aan wen. Ik geniet niet alleen van de kleine dingen, maar ik geniet ook van het genieten.quote:Op zondag 28 maart 2010 20:55 schreef Satsuma het volgende:
[..]
Hoe lang is het nu voor jou geleden? Want ik had dat in het begin ook een beetje (maar ik had het ook moeilijk door alle 'restproblematiek' zeg maar), maar nu echt niet meer. Ik ben er denk ik ook te veel aan gewend om het nog echt te kunnen waarderen.
Hm, dat zijn in ieder geval geen ideale denkpatronen, nee. Fout zou ik ze niet noemen, patronen zijn niet goed of fout, enkel wenselijk of onwenselijk.quote:Op zondag 28 maart 2010 20:55 schreef Satsuma het volgende:
[..]
Negatieve spiralen, vastzitten in slechte gedachtes, negatief zelfbeeld, jezelf overal de schuld van geven, in het algemeen alles op jezelf betrekken, vertekend zelfbeeld (letterlijk niet kunnen inschatten hoe je er eigenlijk uitziet - de ene dag iets omver lopen omdat je denkt dat je er wel langs past, de andere dag niet naar buiten durven omdat je denkt dat je echt enorm megagigantisch genant dik bent).
Dat is zuur, dat er niemand is geweest die het signaleerde en er iets aan probeerde te doen. Zelf is dat zoveel moeilijker, zeker als je nog niet volwassen bent, want je hebt geen idee waar je naartoe moet. Hoe ben je uiteindelijk wel aan medicatie gekomen, als ik vragen mag? Toch iemand die het signaleerde of kwam dat van jou?quote:Op zondag 28 maart 2010 20:55 schreef Satsuma het volgende:
[..]
Ja. Zeker. Ik kwam er pas op m'n 13e, 14e achter dat ik depressief was en toen had ik nog niet door hoe ernstig het was. En tegen de tijd dat ik dat wel wist, was ik zo ver heen dat ik geen hoop op verbetering meer had. Maar goed, het komt ook omdat er nooit iemand heeft ingegrepen. Maar inderdaad, als iemand me op m'n 15e had verteld dat medicatie echt zou werken, dat het zo snel zou werken en ik nagenoeg geen bijwerkingen zou hebben, dan had ik er vast anders over gedacht. Dat, en als iemand me ermee geholpen had zou ik me vast ook minder geschaamd hebben, minder moeite gehad hebben met 'toegeven' dat ik 'gek' was (zo voelde het).
Daar kan ik me wel in vinden. Ik denk dat de oorzaak van mijn problematiek lag bij het feit dat ik mezelf niet begreep, laat staan de wereld om me heen. Op den duur geef je het dan op en doe je vrolijk mee met de rest, uitgeput en wel. Toch denk ik achteraf dat anti-psychoticum misschien wel geholpen zou hebben tijdens het onderdrukte-shit-verwerkingsproces, dat ik daardoor misschien minder paniekaanvallen en dwangmatig gedrag zou hebben gehad.quote:Op zondag 28 maart 2010 20:55 schreef Satsuma het volgende:
[..]
Dat lijkt me heel vervelend. Maar goed, ik weet niet precies waar het bij jou allemaal uit voortgekomen is. Wat mij meestal opvalt (en ik zeg dus even niet dat dat bij jou zo is) is dat voornamelijk mensen met heel duidelijke redenen voor hun problemen geen baat hebben bij AD en er veel bijwerkingen van hebben.
Dat zou ook kunnen, dat het gewoon nog niet echt binnen komt, op dat moment. Ik druk het meer weg uit automatisme, met het idee 'dit kunnen we nu even niet aan, you have been put on hold'.quote:Op zondag 28 maart 2010 20:55 schreef Satsuma het volgende:
[..]
Ik heb er nooit over nagedacht waarom dat bij mij zo werkt. Maar een 'overleefmodus' is een goede optie. Of misschien heb ik de tijd gewoon nodig om de indrukken te verwerken? Met andere dingen heb ik het ook: ik raak nooit in paniek in vervelende situaties, blijf helder nadenken (al sta ik echt te trillen van de adrenaline in m'n lichaam) en daarna schrik ik pas.
Dat begrijp ik, maar toch is het fijner dat dit een dag er tussenin is, dan wanneer een vrolijke dag een uitzondering zou zijn geweest.quote:Op zondag 28 maart 2010 20:55 schreef Satsuma het volgende:
[..]
Tja, er is niet zo veel 'goed' aan vind ik. Ik had liever dat ik die dagen niet had, want het is best zwaar om ermee om te gaan.
[..]
Misschien drukte ik me verkeerd uit. Ik bedoel niet dat ik het een geweldige beslissing vind of iets dergelijks. Maar ik begrijp het. En met respect voor die mensen bedoel ik ook dat het vaak mensen zijn die veel meegemaakt hebben en jarenlang heel hard gevochten hebben om uit het dal te komen. Ik vind het tragisch dat ze het uiteindelijk niet meer kunnen, maar omdat ik weet wat ze voelen zal ik het nooit kunnen veroordelen. Ik kende iemand die zelfmoord gepleegd heeft en dat was ook niet zomaar. Als mensen dan zeggen dat zo iemand laf is geweest, dan steekt me dat, want ik weet hoe hard ze ervoor gevochten heeft.
Heerlijk is dat, gamen. De Wii helemaal, met dat ding heb ik het beste excuus ooit om als een idioot op en neer te springen.quote:Op zondag 28 maart 2010 20:21 schreef BONG4002 het volgende:
[..]
Dat geeft mij juist ontspanning, wegkruipen in een andere wereld, in dit geval de computergames![]()
Bureaucratie zouden ze moeten afschaffen. Wat een bureaucratie zou daarbij komen kijken, trouwens.quote:Op zondag 28 maart 2010 20:21 schreef BONG4002 het volgende:
[..]
Dat was het ook, maar aan de andere kant ook een zware beslissing door alle bureaucratische toestanden is dit mede gebeurd...
[..]
www.uwv.nlUitkeringsinstantie
Ik heb meestal een hekel aan lichamelijk contact. Als het echt duidelijk contact is (een knuffel geven, op iemand liggen o.i.d.) vind ik het wel fijn, net als geen lichamelijk contact. Het contact waar ik kriegel en geïrriteerd van raak zijn de 'halve aanrakingen'. Tegen iemand aanzitten bijvoorbeeld, of iemands hand vasthouden. Buiten mijn persoonlijke cirkeltje is prima, er 100% in ook, maar op de grens blijven hangen is voor mij echt helemaal niets.quote:Op zondag 28 maart 2010 21:04 schreef Satsuma het volgende:
[..]
Bij m'n ex was ik dus een enorm knuffelbeest. Ik zat echt altijd op schoot, op de bank tegen 'm aan, zelfs als we ergens op visite waren. En in bed vond ik het juist heerlijk om tegen 'm aan te liggen, als hij me dan vasthield. Met slapen zelf niet overigens, dan moest ik wel de ruimte hebben.
Zoenen is idd raar. Maar dan moet je zeker niet gaan nadenken over orale seks. Dat vind ik dus écht niks.
Met kerst naar de stad, dat heb ik zelfs nog nooit overwogen. Internet is voor mij geen goeie optie, ik wil echt weten wat ik koop, dat wil ik zien en voelen en ik wil er verliefd op zijn want het wordt van mijquote:Op zondag 28 maart 2010 21:04 schreef Satsuma het volgende:
[..]
Ik heb dat in de supermarkt als ik niet kan kiezen wat ik moet kopen. Uiteindelijk leg ik dan na een half uur ronddolen en heen en weer lopen tussen de schappen gewoon alles weer terug omdat ik niet kan kiezen.
Verder ga ik op drukke momenten (kerst...) gewoon niet naar de stad en het liefst bestel ik dingen gewoon via <3 internet <3.
Dat is wel een heftige reactie. Aan de andere kant lijkt het me wel fijn om een keer zo te kunnen reageren. Dan heb je wel de bevestiging dat je echt veel om iemand geeft.quote:Op zondag 28 maart 2010 21:04 schreef Satsuma het volgende:
[..]
Ik had wat dat betreft ook af en toe vluchtgedrag. Omdat ik alleen met mijn ex zo'n sterke band had (heb ik nog nooit met iemand gehad), speelde heel vaak door m'n hoofd om het uit te maken en hem nooit meer te zien, gewoon omdat ik zo bang was dat er wat zou gebeuren.
Ik ben nooit bezorgd geweest om personen of om m'n eigen veiligheid of gezondheid - maar over hem had ik echt nachtmerries dat 'm wat was overkomen, of ik moest 'm 's avonds gewoon even bellen om zeker te weten dat 'm onderweg niks was overkomen, en slapen voor ie uit z'n werk was deed ik ook niet.
quote:Op zondag 28 maart 2010 21:04 schreef Satsuma het volgende:
[..]
Dat heb ik dus niet. Dan heb ik alleen de pest in dat ie op is en wil ik meer.
Misschien dat dat een persoonlijke afweging is.quote:Op zondag 28 maart 2010 21:04 schreef Satsuma het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Ik denk soms dat de pijn van alleen blijven het uiteindelijk waard is om aan het Grote Lijden te ontkomen.
Te confronterend misschien? Opende het een ingang in de hersenen die normaal opslot blijft? (sorry voor de psychiater modus maar dat gevoel krijg ik erbij)quote:Op zondag 28 maart 2010 21:34 schreef Autidude het volgende:
[..]
Ik ging even dat muziekje luisteren maar ik kreeg bijna meteen een aanval dat ik met dingen wou gooien of een vluchtweg zoeken.
Ik sla ze ook over. Ik kom hier om een beetje te ontspannen. En dan heb ik geen zin in ellenlange posts.quote:Op zondag 28 maart 2010 21:36 schreef Autidude het volgende:
[..]
Ja best wel, maar ik vind het niet erg. Alleen heb ik de laatste dagen een beetje moeite met grote en lange posts te lezen, daarom reageer ik ook niet overal op.. LOL, dan zou het nóg drukker zijn.
Maar dat ligt dus niet aan jullie hoor, lieve mensjes.. ik krijg het alleen niet voor elkaar om heel lang te lezen en dan nog concentratie te houden en reageren, omdat mijn hoofd een beetje vol zit met een heleboel andere dingen die ik even moet afhandelen.
Sorry voor mijn monsterpost.quote:Op zondag 28 maart 2010 21:36 schreef Autidude het volgende:
[..]
Ja best wel, maar ik vind het niet erg. Alleen heb ik de laatste dagen een beetje moeite met grote en lange posts te lezen, daarom reageer ik ook niet overal op.. LOL, dan zou het nóg drukker zijn.
Maar dat ligt dus niet aan jullie hoor, lieve mensjes.. ik krijg het alleen niet voor elkaar om heel lang te lezen en dan nog concentratie te houden en reageren, omdat mijn hoofd een beetje vol zit met een heleboel andere dingen die ik even moet afhandelen.
Nee, het is heel irritant, overstuurd en die piepjes wordt ik helemaal gek en paniekerig van.quote:Op zondag 28 maart 2010 21:39 schreef BONG4002 het volgende:
[..]
Te confronterend misschien? Opende het een ingang in de hersenen die normaal opslot blijft? (sorry voor de psychiater modus maar dat gevoel krijg ik erbij)
Dat heb ik juist niet, mij ontspant het en helpt me uitvluchten in de realiteit, grappig dat het zo verschillend kan overkomen, leuk ook om dat zo te kunnen delen en ervarenquote:Op zondag 28 maart 2010 21:42 schreef Autidude het volgende:
[..]
Nee, het is heel irritant, overstuurd en die piepjes wordt ik helemaal gek en paniekerig van.
Oh nee, dat maakt helemaal niet uit.. ik vind het juist hartstikke leuk dat er zoveel en intensief gepost wordt. Dat is heel erg goed, alleen heb ik soms even momentjes dat het gewoon niet lukt om het echt goed te volgen. Ik ben ook echt weer 60 dingen tegelijk aan het doen.quote:Op zondag 28 maart 2010 21:41 schreef Demise het volgende:
[..]
Sorry voor mijn monsterpost.Wel een beetje ironisch, direct eronder.
True!quote:Op zondag 28 maart 2010 21:50 schreef BONG4002 het volgende:
Even een andere mooie stelling maar is Internet een opening voor mensen met Autisme? Kan je jezelf daarin kwijt? Ik vind het iig naast de spelcomputers een van de beste uitvindingen die in dit geval gunstig zijn voor mensen met een vorm van autisme
Dan lijkt het me ook te zwaar om nog door te gaan in zo'n relatie. Wel een moeilijke beslissing.quote:Op zondag 28 maart 2010 21:16 schreef Satsuma het volgende:
[..]
Nu ik het zelf uitgemaakt heb ben ik erop voorbereid en ik hoef de deur ook niet open te houden. Ik hoef die gevoelens niet toe te staan. Daarom voel ik die pijn nu niet.
Waarom vind je het zo moeilijk om erover te praten met anderen? Ik vond het moeilijk aan mijn (vrij streng christelijke) ouders te vertellen dat ik ook op meiden viel, met hen heb ik het er sindsdien ook niet meer over, maar met vrienden/vriendinnen praat ik er heel gemakkelijk over. Een diagnose voegt ook lang niet altijd iets toe, welke stickers er ook op een dossier zitten, je blijft dezelfde persoon.quote:Op zondag 28 maart 2010 21:16 schreef Satsuma het volgende:
[..]
Ik weet bijv. al 15 jaar dat ik ook op vrouwen val, maar dat is dus iets waar ik nog steeds moeite mee heb. Niet voor mezelf, maar ik kan er moeilijk over praten met anderen. Ook voor wat betreft het wel/niet autistisch zijn - ik ben nog heel erg in de fase van het accepteren dat ik misschien anders ben en me afvragen of ik uberhaupt wil laten onderzoeken of het zo is. Voor m'n gevoel staat het eigenlijk vast dat ik 'hier' (in het topic, in dit clubje medegekken) thuishoor en ik weet nog niet of ik een diagnose iets toe vind voegen.
Me2 natuurlijkquote:
Ja, vooral omdat je op die manier 'gesprekken' kunt voeren met mensen met wie je iets gemeen hebt (bijv. een ASS) en die je anders nooit 'ontmoet' zou hebben. Maar het vervangt niets.quote:Op zondag 28 maart 2010 21:50 schreef BONG4002 het volgende:
Even een andere mooie stelling maar is Internet een opening voor mensen met Autisme? Kan je jezelf daarin kwijt? Ik vind het iig naast de spelcomputers een van de beste uitvindingen die in dit geval gunstig zijn voor mensen met een vorm van autisme
En dan wol je 2 uur geleden nog niet mee doenquote:Op zondag 28 maart 2010 21:54 schreef BONG4002 het volgende:
[..]
Me2 natuurlijkOok leuk dat er nu zo'n goede reeks loopt in R&P over PDD-NOS/Autisme, dat je gelijkgestemden kan treffen en erover kan praten
Dankjequote:Op zondag 28 maart 2010 21:56 schreef ikke043 het volgende:
[..]
En dan wol je 2 uur geleden nog niet mee doen
en kijk nu, de helft van alle posts zijn van jou
Ik krijg het gevoel dat ik de enige ben die hier uberblije muziek luistert, zoalsquote:Op zondag 28 maart 2010 21:55 schreef Demise het volgende:
[..]
Ja, vooral omdat je op die manier 'gesprekken' kunt voeren met mensen met wie je iets gemeen hebt (bijv. een ASS) en die je anders nooit 'ontmoet' zou hebben. Maar het vervangt niets.
En nu ga ik dan toch echt, want ik ben bekaf.Nog even Bullet for my Valentine keihard door de speakers (fok de buren maar
) en dan m'n bedje in.
Ach ja, als je daar wat losser van komtquote:Op zondag 28 maart 2010 21:58 schreef BONG4002 het volgende:
[..]
DankjeJa dat klopt maar dat is ook mede dankzij een vleugje alc. moet ik eerlijk bekennen
anders zit ik te opslot zegmaar en komt het mijn toetsenbord niet uit, lastig maar helaas waar
Haha, ik luister van alles. Een kleine greep:quote:Op zondag 28 maart 2010 21:58 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Ik krijg het gevoel dat ik de enige ben die hier uberblije muziek luistert, zoals
vengaboys-boom boom boom
iglu & hartly-in this city
david guetta & kid cudl-memories
quote:Op zondag 28 maart 2010 22:00 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Ach ja, als je daar wat losser van komtmss dat je na een tijdje vanzelf wat meer kunt.
Bij het dikgedrukte moet ik zirgen dat ik mezelf geen schade toe breng.quote:Op zondag 28 maart 2010 22:01 schreef Demise het volgende:
[..]
Haha, ik luister van alles. Een kleine greep:
Bullet for my Valentine
Nine Inch Nails
Disturbed
Dead by Sunrise
Arctic Monkeys
Nickelback
Evans Blue
Marilyn Manson
Snow Patrol
Owl City
The Prodigy
The Foo Fighters
Porcupine Tree
Gustav Mahler
Vivaldi
Voor mij is het in juli 8 jaar geleden dat ik met de AD gestopt ben. Dus misschien dat dat scheelt. Ik hoop voor je dat je er nooit aan wentquote:Op zondag 28 maart 2010 21:38 schreef Demise het volgende:
Mijn ontslagdatum is 22 mei 2008, bijna twee jaar geleden. Ik denk niet dat ik er ooit aan wen. Ik geniet niet alleen van de kleine dingen, maar ik geniet ook van het genieten.
Hoe ik erachter kwam dat ik depressief was, was door tv. Ik zag een talkshow over depressies waarin werd besproken dat het niet normaal was om dood te willen. Dat wist ik eigenlijk niet eens. Ik dacht dat het gewoon bij de puberteit hoorde of zo, of dat iedereen dat had. Dus toen ben ik naar de bieb gegaan om erover te lezen, en later ook op internet toen we dat hadden. Op die manier heb ik wel veel 'zelf' kunnen doen aan mijn denkpatronen, onzekerheid, en ook geleerd met mijn fobieën, dwangneuroses, paniekaanvallen en wanen om te gaan. Niet dat ik daar vanaf was, maar als je weet wat iets is, hoef je er iig niet meer bang voor te zijn. En ik accepteerde ook dat het een ziekte was, dat ik niet dood wilde omdat het leven kut was, maar omdat ik een ziekte had waardoor ik me zo voelde. Maar ik had niet de hoop op een beter leven. Ik had wel contact met een klasgenote die depressief was, dat hielp een beetje, en ik had contact met mensen van een forum (veel mensen daar waren ook depressief of anderszins 'gestoord'). Op een gegeven moment ging ik studeren en in die periode werden mijn problemen anders. Ze werden meer fysiek. Tijdens de middelbare school was ik misschien knettergek, maar ik hield alles vol: deed school en werkte 20 uur per week. En toen kwam er een soort breekpunt. Ik kon niet meer goed praten, kon mijn gedachten niet ordenen, zei woorden die ik niet in gedachten had, ik kon dingen niet meer onthouden, kon me geheel niet meer concentreren en sliep op een gegeven moment tot twintig uur per dag. Op dat moment hield ik het echt niet meer vol, ik kon gewoon echt niet meer. Ik was zo moe dat ik na college een stil gangetje opzocht om uit te rusten, omdat ik de bushalte op de hoek niet meer haalde. Dat moment moest ik gewoon iets doen: ofwel naar de dokter, ofwel er een eind aan maken. En ik had toen veel contact met iemand via dat forum en zij heef toen heel erg op mij ingepraat om naar de dokter te gaan, omdat ik toch eigenlijk niks meer te verliezen had, en dat heb ik toen gedaan.quote:Dat is zuur, dat er niemand is geweest die het signaleerde en er iets aan probeerde te doen. Zelf is dat zoveel moeilijker, zeker als je nog niet volwassen bent, want je hebt geen idee waar je naartoe moet. Hoe ben je uiteindelijk wel aan medicatie gekomen, als ik vragen mag? Toch iemand die het signaleerde of kwam dat van jou?
Je zet me aan het denken, dank!quote:Dat zou ook kunnen, dat het gewoon nog niet echt binnen komt, op dat moment. Ik druk het meer weg uit automatisme, met het idee 'dit kunnen we nu even niet aan, you have been put on hold'.
Ik heb geleerd met aanrakingen van vreemden om te gaan. Voor mij juist liever geen 'hele' aanrakingen. 'Halve' kan ik tegenwoordig accepteren met het idee dat anderen er niet bij stil staan of het goed bedoelen en die komen niet in intieme gebieden. Dus bijv. een schouderklopje oid kan ik mee leven, dat doet me nu niets meer terwijl ik het vroeger vervelend vond. Maar als iemand me knuffelt vind ik dat uitermate vervelend, dan heb ik een soort van 'blackout' om ermee om te gaan. Het ligt bij mij echt heel erg aan de persoon. Soms wil ik iemand bijv echt geen hand geven, of ik ga m'n hand wassen. (Maar misschien komt dat ook omdat ik vroeger smetvrees heb gehad...).quote:Ik heb meestal een hekel aan lichamelijk contact. Als het echt duidelijk contact is (een knuffel geven, op iemand liggen o.i.d.) vind ik het wel fijn, net als geen lichamelijk contact. Het contact waar ik kriegel en geïrriteerd van raak zijn de 'halve aanrakingen'. Tegen iemand aanzitten bijvoorbeeld, of iemands hand vasthouden. Buiten mijn persoonlijke cirkeltje is prima, er 100% in ook, maar op de grens blijven hangen is voor mij echt helemaal niets.
Nee, daar doen ze nog veel ergere dingen mee! Bij orale seks heb je een goede kans dat zo'n ding zweterig is, er pluisjes ondergoed aan zitten (ranzig maar waar), er al meerdere keren mee geurineerd is die dag en dan wil je al helemaal niet nadenken over waar ze dat ding al voor jou ingestoken hebben. Ieuw!quote:Orale seks vind ik wel weer meevallen, maar daar eet je ook geen knoflook, boerenstamppot, leverworst, kaas en eieren mee.
Ik niet, ik ben gewoon hebberig.quote:Met kerst naar de stad, dat heb ik zelfs nog nooit overwogen. Internet is voor mij geen goeie optie, ik wil echt weten wat ik koop, dat wil ik zien en voelen en ik wil er verliefd op zijn want het wordt van mij, zo'n reactie wil ik hebben. Dat heb ik nooit als ik een plaatje op internet zie. Ja, ik zie mezelf als zeer kieskeurig.
Ja, of de bevestiging dat je niet goed voor jezelf kunt zorgen...quote:Dat is wel een heftige reactie. Aan de andere kant lijkt het me wel fijn om een keer zo te kunnen reageren. Dan heb je wel de bevestiging dat je echt veel om iemand geeft.
Nee, zodra het moment voorbij is heb ik er geen voldoening meer van en zoek ik dus iets nieuws waar ik voldoening van kan krijgen.quote:Maar je wilt meer omdat 'ie zo lekker was! Als je die herinnering niet had, zou je ook niet meer hoeven.
Of gewoon angst...quote:Misschien dat dat een persoonlijke afweging is.
Aah ja, als ik tegenwoordig drink dan ga ik me raar gedragen. Dansen in de stad echt allemaal superblije sjit.quote:Op zondag 28 maart 2010 22:02 schreef BONG4002 het volgende:
[..]
Dat is al heel erg verbeterd door de jaren heen maar dat stukje zelfvertrouwen en inspiratie om dingen te bespreken/te zeggen ontbreekt nog en dat is alleen maar toegangkelijk met alcohol (nog), wat natuurlijk ook de nodige nadelen met zich mee kan brengen maar rijd iig geen auto en ga ook meestal de deur niet meer uit dus dat scheelt dan weer
Jij zoekt dus uitdagingen en confrontaties IRL, dat heb ik niet onder invloed, maar wel via Internet, en dat heeft ook de nodige bans tot gevolg gehadquote:Op zondag 28 maart 2010 22:12 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Aah ja, als ik tegenwoordig drink dan ga ik me raar gedragen. Dansen in de stad echt allemaal superblije sjit.
En natuurlijk het gebruikelijke roepen dat alle tsjappies kut zijn. Het zijn toch ook zulke meelopende sukkels.
Ik kan me nog een keer herrinneren dat eentje me echt wol slaan en voor me keihard onderuit gleed. Zelden zo gelachen
Ik zoek geen confrontaties, maar als je me stom aankijkt moet je het ook maar waar maken. En dat doen ze niet en dat irriteert me echt ontzettendquote:Op zondag 28 maart 2010 22:14 schreef BONG4002 het volgende:
[..]
Jij zoekt dus uitdagingen en confrontaties IRL, dat heb ik niet onder invloed, maar wel via Internet, en dat heeft ook de nodige bans tot gevolg gehad
Maar toch iig anders dan dat ik dat doequote:Op zondag 28 maart 2010 22:16 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Ik zoek geen confrontaties, maar als je me stom aankijkt moet je het ook maar waar maken. En dat doen ze niet en dat irriteert me echt ontzettend
Veel leesplezierquote:Op zondag 28 maart 2010 22:21 schreef francis998 het volgende:
tvp voor zometeen...eerst ff bijlezen!
Ik begrijp Autidude wel. Voor mij is dit ook muziek waar ik het benauwd van krijg.quote:Op zondag 28 maart 2010 21:39 schreef BONG4002 het volgende:
[..]
Te confronterend misschien? Opende het een ingang in de hersenen die normaal opslot blijft? (sorry voor de psychiater modus maar dat gevoel krijg ik erbij)
Ik weet het niet precies. Voor mijn gevoel is het toch iets raars, reageren andere mensen er raar op. Ofwel ze vinden het 'eng' en zijn gelijk bang dat je op hun valt, of mannen gaan gelijk 'stoer' doen over seks met twee vrouwen. En daarnaast praat ik in het algemeen moeilijk over seks. Ik voel me gewoon altijd zo opgelaten als ik het er over 'moet' hebben. Verder toch ook wel van huis uit denk ik. Homosexualiteit was toch een not in my backyard-iets. Homo's zijn prima, zolang je kind het maar niet is zeg maar. Toen mijn vader er per ongeluk achterkwam dat ik bi ben, wou hij er toch meteen 'over praten' alsof het iets zwaars was (wat het al anders maakt, want je ouders zullen nooit 'met je willen praten' als je zegt dat je hetero bent) en mijn moeder reageerde negatief, vroeg hoe ik dan kon weten dat ik op vrouwen viel als ik er nog nooit wat mee had gehad. En bi zijn maakt het misschien ook wel 'te makkelijk' om het te negeren. Als je een vriend hebt kun je makkelijk opgaan in de heteromassa zeg maar en hoef je het andere deel van jezelf niet te erkennen. En dat heb ik dus ook niet gedaan.quote:Op zondag 28 maart 2010 21:52 schreef Demise het volgende:
Waarom vind je het zo moeilijk om erover te praten met anderen? Ik vond het moeilijk aan mijn (vrij streng christelijke) ouders te vertellen dat ik ook op meiden viel, met hen heb ik het er sindsdien ook niet meer over, maar met vrienden/vriendinnen praat ik er heel gemakkelijk over. Een diagnose voegt ook lang niet altijd iets toe, welke stickers er ook op een dossier zitten, je blijft dezelfde persoon.
Aah ja, in een ongecontroleerde omgeving voel ik me veiliger als in een gecontroleerde dus dt is al een fundamenteel verschil dan.quote:Op zondag 28 maart 2010 22:19 schreef BONG4002 het volgende:
[..]
Maar toch iig anders dan dat ik dat doeBen zelf een angsthaas 1ste klas wat dat aangaat, ben liever thuis dan uit zegmaar
Gewoon achter de PC of de spelcomputer maar in een gecontroleerde en beveiligde omgeving om het maar even heel zwaar uit te drukken
Meer de "mainstream" om het maar oneerbiedig te zeggen, ben zelf meer van de alto CPU muziek zoals je al gehoord hebt via het voorbeeldlinkje, maar wel leuk om zo de verschillende smaken te herkennen als het om muziek gaatquote:Op zondag 28 maart 2010 22:29 schreef Satsuma het volgende:
[..]
Ik begrijp Autidude wel. Voor mij is dit ook muziek waar ik het benauwd van krijg.
Zelf hou ik van o.a. Adele, Duffy, Pink, Skunk Anansie, Amanda Marshall, Anouk (oude cd's, tegenwoordig niet meer leuk), Offspring (idem), After Forever (idem), Within Temptation (idem), Shakira, Blof, Garbage, Live, Maria Mena, The Darkness, Save Ferris, Tristania, Nightwish, Seal, Lenny Kravitz, Garbage, Heather Nova, Lucie Silvas, Greenday en Chumbawamba. En verder heel veel verschillende muziek eigenlijk, maar dan losse nummers. Bijv. Jefferson Airplane, Toto, Epica hebben leuke nummers maar ik vind gewoon niet alles even leuk. Verder classic rock, popmuziek, dance, happy hardcore zelfs =P uit nostalgische overwegingen voornamelijk, klassiek, ik vind van bijna iedere stijl wel dingen leuk maar dan gewoon niet alles van één artiest of band. Soms luister ik iets echt heel lang niet en dan opeens tien keer achter elkaar, dus het ligt ook heel erg aan m'n bui.
Leuk om die verschillen hier te delen, dat iedere "autist" anders is en om zeer uiteenlopende redenen last heeft van dingen die de ander weer niet heeft etc.quote:Op zondag 28 maart 2010 22:33 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Aah ja, in een ongecontroleerde omgeving voel ik me veiliger als in een gecontroleerde dus dt is al een fundamenteel verschil dan.
<knip>
Nou ja, mainstream... Veel van de dingen die ik luister zijn ook niet megabekend. Of gewoon al heel oud. Tristania, Epica e.d. vind ik niet mainstream en Chumbawamba ook niet. Greenday heeft wel een paar hits gehad lang geleden, maar toch zijn er wel heel veel mensen die ze helemaal niet kennen. Verder luister ik vaak juist de oude cd's van bands van voor ze bekend werden (en 'gestroomlijnde' muziek gingen maken). En klassieke muziek luisteren zou ik welhaast een van de laatste taboes in de samenleving noemen =Pquote:Op zondag 28 maart 2010 22:34 schreef BONG4002 het volgende:
[..]
Meer de "mainstream" om het maar oneerbiedig te zeggen, ben zelf meer van de alto CPU muziek zoals je al gehoord hebt via het voorbeeldlinkje, maar wel leuk om zo de verschillende smaken te herkennen als het om muziek gaat
Chumba Wumbaquote:Op zondag 28 maart 2010 22:43 schreef Satsuma het volgende:
[..]
Nou ja, mainstream... Veel van de dingen die ik luister zijn ook niet megabekend. Of gewoon al heel oud. Tristania, Epica e.d. vind ik niet mainstream en Chumbawamba ook niet. Greenday heeft wel een paar hits gehad lang geleden, maar toch zijn er wel heel veel mensen die ze helemaal niet kennen. Verder luister ik vaak juist de oude cd's van bands van voor ze bekend werden (en 'gestroomlijnde' muziek gingen maken). En klassieke muziek luisteren zou ik welhaast een van de laatste taboes in de samenleving noemen =P
Heel wilde dingen zie je bij mij denk ik niet omdat ik ten eerste heel erg op tekst let en die moet dus aanwezig, inhoudelijk en verstaanbaar zijn en ten tweede omdat ik het graag mee zing en dat gaat bij sommige soorten muziek moeilijk
Op dit moment luister ik Saxonquote:Op zondag 28 maart 2010 21:58 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Ik krijg het gevoel dat ik de enige ben die hier uberblije muziek luistert, zoals
vengaboys-boom boom boom
iglu & hartly-in this city
david guetta & kid cudl-memories
Morgen ff luisterenquote:
Done this, been there. Kortom tot mijn 20e nog nooit alcohol gedronken. En het is niet de bedoeling om het te promoten..maar dit heeft mij deels van mijn gigantisch sociale drempel afgeholpen. En zonder alchohol is het deels lastig omdat ik van nature stil ben..maar kan die stilte tegenwoordig makkelijk doorbreken.quote:Op zondag 28 maart 2010 20:00 schreef BONG4002 het volgende:
Even een vraagje maar hebben meerdere van jullie het ook dat je "beter" kan communiceren als je wat alcohol hebt gedronken?
Ik merk dat namelijk heel sterk bij mijzelf dat het allemaal een stuk gemakkelijker gaat omdat de Autistische remmingen heel sterk wegvallen op zo'n moment
Een behoorlijke quote maar heel mooi geschreven/getyped en heel herkenbaar ook, ik heb tijdje geleden ook soms zeer veel gedronken om alle blokkades (zie het als betonnen muren in de hersenen) te laten verdwijnen, en dat heeft ook de nodige gevolgen gehad, maargoed ik heb er nog steeds moeite mee om goed te kunnen functioneren zonder alcohol, dat wil zeggen dat ben ik te geremt om echt sociale kontakten aan te gaan, ik drink ddweeks niet en red mijzelf maar ben wel erg geblokkeerd in mijn doen en laten.quote:Op zondag 28 maart 2010 23:07 schreef francis998 het volgende:
STOPPPPPPPPPPPPPP....het wordt veel te veel leesvoer. En eer ik halverwege mijn reactie ben zijn er wss al tig paginas bij...
.
Ik heb iig geval heel netjes zowat alle posts doorgelezen. Behalve de muziekposts, ben namelijk into heel andere muziek die de meesten niet kennen en de meeste muziek die hier genoemd wordt zegt me ook niet veel.
Alleen vengaboys enzo.....die heb ik grijsgedraaid toen ik rond de 13 jaar was ofsow..maar nu vindt ik die soort muziek juist vrij kinderachtig.
[..]
Done this, been there. Kortom tot mijn 20e nog nooit alcohol gedronken. En het is niet de bedoeling om het te promoten..maar dit heeft mij deels van mijn gigantisch sociale drempel afgeholpen. En zonder alchohol is het deels lastig omdat ik van nature stil ben..maar kan die stilte tegenwoordig makkelijk doorbreken.
Bij mij zat het zo, was op familiebezoek in buitenland, ging vaak uit met nichten..eerste paar keer dronk ik niet. Daarna geleidelijk meer gaan drinken. Tot ik op bepaalde momenten met zijn tween een fles rum kon leegzuipen. En 1x ben ik zover gegaan dat ik de volgende dag nog vage herinneringen had aan de avond ervoor(met zijn drieen 5 literflessen bier en een fles rum op).
Daarna met nicht en anderen naar een "illegaal" barretje geweest en onderweg wat bekenden van de anderen opgehaald,..waarbij ik goed in de smaak viel.
En de volgende dag, met kater ben ik richting strand gegaan eenmaal daar kreeg ik zon inspiratiemoment van: ik kan het met drank, zonder moet het ook kunnen.
Dus sindsdien ben ik de hoeveelheid drank gaan controleren en mijzelf gaan dwingen sociaal te doen..en dat gaat toch wat beter..en met weinig tot geen drank.
En beiden ouders weten hier niet vanaf..moeder weet ik dat ik wat drink..maar lang niet de hoeveelhedne die ik soms naar binnen heb gewerkt.
PD. Ik reageer ff in verschillende posts..omdat je anders zo'n mega post krijg..en da ik fouten maken. quotes doorelkaar halen. En mezelf quoten..etc..etc.
Nooit N64 gespeeld? Was wel een van de betere games destijds maar wederom leuk om te horen dat de meningen zo kunnen verschillenquote:Op zondag 28 maart 2010 23:12 schreef DeHovenier het volgende:
Dat forsaken.wav vind ik echt saaie muziek
Nee, heb wel een NES, een SEGA en een PS1, is dat ook goedquote:Op zondag 28 maart 2010 23:14 schreef BONG4002 het volgende:
[..]
Nooit N64 gespeeld? Was wel een van de betere games destijds maar wederom leuk om te horen dat de meningen zo kunnen verschillen
Primaquote:Op zondag 28 maart 2010 23:18 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Nee, heb wel een NES, een SEGA en een PS1, is dat ook goed
Over het algemeen ben ik een heel rationeel/gesloten persoon. En ik vloei bijna nooit over van motivatie, juist het tegenovergestelden. Vrij vaak ben ik juist ondergemotiveerd. En met sommige dingen als ik eenmaal bezig ben viel/valt het wel mee. Maar tegenwoordig ook niet meer.quote:[quote]Op zondag 28 maart 2010 21:16 schreef Satsuma het volgende:
Ook herkenbaar. Slechts een enkeling prikt er doorheen. Bij mij hangt het ook nog eens heel erg van m'n bui af en van hoe stabiel ik die dag ben, wie erbij is, wat ik moet doen, etc. De ene dag durf ik iets echt niet en de andere dag sta ik als een malloot te stuiteren om iets te doen wat niemand wil doen.
Bij mij gaan die schuldgevoelens zo erg dat ik bepaalde aankopen gewoon verstop..en ervoor zorg dat mijn ma er niet achter komt.Wat ik nu minder heb omdat ik het nu allemaal controleer.quote:Maar vooral die schuldgevoelens.... Ik heb nog steeds last van overdreven schuldgevoelens.
Hierdoor herken ik me in autisme, ook al ben ik er zelf geen. pas onderzoek gehad ernaar en daar kwam uit dat ik niet autistisch ben.quote:Herkenbaar. Ooit eens een keer een stukje over kenmerken van autisme gelezen, een die genoemd werd was veel tegenstellingen in jezelf herkennen. En dit is er een van. Je wil wel, maar toch ook niet, en niet te vaak, maar vooral niet te weinig op de momenten dat je het nodig hebt, en het moeten dan ook nog de goede mensen op het goede moment zijn.
quote:Toen mijn ex een keer op familiebezoek ging in het buitenland heb ik mezelf al die tijd gewoon verwaarloosd. Ik voelde alleen maar verschrikkelijke pijn, wilde niks meer, liet m'n planten doodgaan, m'n huis zag er niet uit en ik kwam liever niet uit bed.
Dit alles of niets herken ik deels, tegenwoordis is het wel wat minder. Waardoor contacten wat makkelijker zijn. Maar om de een of andere is contacten maken makkelijk maar ze behouden niet.quote:Ook wat dat betreft is het alles of niets: ik had kunnen besluiten om 'de deur dicht te gooien' maar dan had ik niet meer met hem verder gekund toen hij terugkwam. Nu ik het zelf uitgemaakt heb ben ik erop voorbereid en ik hoef de deur ook niet open te houden. Ik hoef die gevoelens niet toe te staan. Daarom voel ik die pijn nu niet.
Hmm..tja..dit hele stuk vindt ik respectvol, je moet het maar durven om er zo voor uit te komen dat je op vrouwen valt. Ik zelf weet nog niet eens waar ik echt op val, en of wel uberhaubt ergens op val.quote:Knap dat je al zo ver bent. Ik ben op andere punten wat verder: ondanks mijn ES-verleden durf ik best in een badpak (alhoewel liever niet met de meeste bekenden) en durf ik wel meer soorten kleding aan te trekken. Maar met sommige dingen heb ik dan weer veel moeite en zit ik nog midden in het proces. Ik weet bijv. al 15 jaar dat ik ook op vrouwen val, maar dat is dus iets waar ik nog steeds moeite mee heb. Niet voor mezelf, maar ik kan er moeilijk over praten met anderen. Ook voor wat betreft het wel/niet autistisch zijn - ik ben nog heel erg in de fase van het accepteren dat ik misschien anders ben en me afvragen of ik uberhaupt wil laten onderzoeken of het zo is. Voor m'n gevoel staat het eigenlijk vast dat ik 'hier' (in het topic, in dit clubje medegekken) thuishoor en ik weet nog niet of ik een diagnose iets toe vind voegen. Maar met bepaalde karaktereigenschappen van mezelf heb ik veel moeite, met name om ze aan anderen te laten zien, terwijl ik weet dat dat eigenlijk wel nodig is om verder te kunnen. Bijvoorbeeld mijn onzekerheid blijven verdoezelen heeft weinig nut, als andere mensen me kunnen helpen om een realistisch beeld te vormen over mijn kennis/kunde wanneer ik laat merken dat ik dat zelf niet goed kan.
Ik snap dit behoorlijk. Ik ben als ik alchol op heb juist wie ik wil zijn...en kom er in de buurt, maar weet dat ik het nooit helemaal zal worden! Want dat gaat tegen mijn natuur in.quote:Iedereen reageert anders he. Ik blijf altijd doen waar ik achter sta en niet meer dan dat. Bij mij stoppen m'n benen er altijd als eerste mee en m'n hersens blijven gewoon werken.
Ik doe misschien wel andere dingen dan wanneer ik geen drank op heb, ik heb dan wel wat meer schijt aan conventies, maar niet op een vervelende manier.
Ik durf bijna te zeggen dat ik met drank op meer mezelf ben. Dat ik juist meer durf te doen wat ik wil en zeggen wat ik vind. Bijv. zonder drank laat ik me eerder overhalen tot seks, omdat ik moeilijk weet om te gaan met de 'druk' en moeite heb met communiceren op een andere manier dan via seks. Ik heb nog nooit iemand leren kennen voor ik er seks mee had, omdat ik seks gewoon makkelijker vind dan praten. Maar toen ik dus echt flink dronken was, de enige keer in m'n leven dat ik blackouts had, heb ik juist heel duidelijk tegen iemand gezegd dat ie best mee mocht lopen naar m'n hotelkamer (hij wilde me veilig thuisbrengen zei ie), maar dat ie echt niet op seks hoefde te rekenen omdat ik dat niet wilde. Terwijl ik me normaalgesproken laat overrompelen en niks zeg.
Dat klinkt een beetje ruggengraatloos he? Maar ja. Ik ben gewoon geen prater. Ik vind dat zulke moeilijke situaties dat ik dan gewoon niet meer adequaat weet te handelen.
Nou, wel beter dansen! Als ik geen drank op heb, kan ik de 'klik' niet maken tussen muziek en beweging om een of andere reden. Dan zie ik gewoon heel feitelijk alleen maar mensen die hele onlogische doelloze bewegingen staan te maken en zie ik er totaal de lol niet van in.
Hmmm..het signaleren van zoiets is op zich al lastig, laat staan bij jonge personen. Bij mij Kwam de eerste prycholoog rond mijn 13e aanbod.Omdatmijn ma naar een psych ging...en die leek het handig dat ik ook in behandeling ging. Maar dat is op helemaal niets uitgelopen..was er nier klaar voor, en had het naar mijn zin..al met al.quote:[quote]Op zondag 28 maart 2010 21:38 schreef Demise het volgende:
[..]
Mijn moeder werd ziek op mijn 12e, op mijn 13e werd ze 'genezen' verklaard en begonnen voor mij de dingen te verschuiven. Daarvoor was ik ook niet gelukkig, maar toen begon ik suïcidaal te worden. Een mentrix signaleerde dat, ik maakte een depressietest, scoorde angstaanjagend hoog en werd doorverwezen naar een therapeut. Daar heb ik zo'n anderhalf jaar doorgemodderd, waarna ik wisselde van instelling. Halfjaar daarna opname, zo'n negen maanden opgenomen geweest. Mijn ontslagdatum is 22 mei 2008, bijna twee jaar geleden. Ik denk niet dat ik er ooit aan wen. Ik geniet niet alleen van de kleine dingen, maar ik geniet ook van het genieten.
[..]
Dat is zuur, dat er niemand is geweest die het signaleerde en er iets aan probeerde te doen. Zelf is dat zoveel moeilijker, zeker als je nog niet volwassen bent, want je hebt geen idee waar je naartoe moet. Hoe ben je uiteindelijk wel aan medicatie gekomen, als ik vragen mag? Toch iemand die het signaleerde of kwam dat van jou?
[..]
:alleen al over orale seks lezen..quote:Ik heb meestal een hekel aan lichamelijk contact. Als het echt duidelijk contact is (een knuffel geven, op iemand liggen o.i.d.) vind ik het wel fijn, net als geen lichamelijk contact. Het contact waar ik kriegel en geïrriteerd van raak zijn de 'halve aanrakingen'. Tegen iemand aanzitten bijvoorbeeld, of iemands hand vasthouden. Buiten mijn persoonlijke cirkeltje is prima, er 100% in ook, maar op de grens blijven hangen is voor mij echt helemaal niets.
Orale seks vind ik wel weer meevallen, maar daar eet je ook geen knoflook, boerenstamppot, leverworst, kaas en eieren mee. Dat vind ik niet anders dan iemand in zijn nek zoenen.
[..]
Wat kan jij schrijven zegquote:Op zondag 28 maart 2010 23:42 schreef francis998 het volgende:
Zo, ik ben weer bij..pffffffffff..wat een werk.
Nou..N64..super mario![]()
, die vond ik leuk.
Tegenwoordig speel ik geen games meer, omdat ik mezelf er te snel bij verveel. eigenlijk verveelt alles me wel aardig...
Daar zou ik dus bang voor zijn als ik me liet onderzoeken. Dat je dan nog geen duidelijkheid hebt over 'wat je mankeert' zeg maar.quote:Op zondag 28 maart 2010 23:29 schreef francis998 het volgende:
Hierdoor herken ik me in autisme, ook al ben ik er zelf geen. pas onderzoek gehad ernaar en daar kwam uit dat ik niet autistisch ben.
Maar ik ben gewoon heel dubbel..ik wil alles maar tegelijk niks.. ik wordt er gek van.
Ja dat heb ik ook. Ik praat echt tegen alles wat lang genoeg stilstaat, maar contact houden?quote:Dit alles of niets herken ik deels, tegenwoordis is het wel wat minder. Waardoor contacten wat makkelijker zijn. Maar om de een of andere is contacten maken makkelijk maar ze behouden niet.
Ik heb ook periodes waarin ik er ofwel niks mee heb of het me enorm tegenstaat. Vervelend. Ik wil gewoon 'normaal' zijn. Het nadeel van geen behoefte hebben aan seks is dat het een relatie vinden ook nog eens extra lastig maakt, want wie wil er nou een relatie zonder seks? Of met heel beperkt/onregelmatig seks. Maar in tegenstelling tot jou ben ik wel vaak verliefd. Eigenlijk altijd wel.quote:Vaak lijk ik gewoon anti-seksueel te zijn.
Maar wat vond je daarvan dan? Wel prettig of deed het je helemaal niets?quote:De enige deels seksuele ervaring was na een avond drinken bij mijn nicht toen haar ouders op vakantie waren, en ik met 2 nichten het huishouden runden(oké ik wat minder). Maar dat was maar half..was zoenen en beetje voelen..omdat we toevallig een gigantisch beddentekort hadden en ik het bed moest delen met een jongen.
Haha, nee als ik gedronken heb schaam ik me ook niet meer.quote:Ik snap dit behoorlijk. Ik ben als ik alchol op heb juist wie ik wil zijn...en kom er in de buurt, maar weet dat ik het nooit helemaal zal worden! Want dat gaat tegen mijn natuur in.
En dat dansen ik bak er dan nog niks van..maar schaam me niet..dus dans er lekker op los.
Ik heb er ook heel erg lang over getwijfeld. Maar uiteindelijk gewoon besloten dat het niet uitmaakt. Wie zegt dat je voorkeur niet kan veranderen? Of waarom zou je eigenlijk niet kunnen zeggen dat je het nog niet weet? Voor mezelf heb ik het toen maar op bi gehouden omdat het niks uitsluit en later wist ik pas zeker of dat klopte.quote:Op zondag 28 maart 2010 23:41 schreef francis998 het volgende:
En toen antwoorde ik het eerste wat in me op kwam. Wat ik dus denk te zijn.
Maar ik ben zo'n warboel..dat ik mezelf soms f fkwijt raak.
Dit is dus deels met mij zo. Dit is de 2x dat ik instort. EN dus naar een psych ga. En een duidelijke diagnose krijg ik niet. Dan komt de psych met een verhaall over dat mijn rugzak te vol zit enzo..quote:[quote]Op zondag 28 maart 2010 23:46 schreef Satsuma het volgende:
[..]
Daar zou ik dus bang voor zijn als ik me liet onderzoeken. Dat je dan nog geen duidelijkheid hebt over 'wat je mankeert' zeg maar.
dat heb ik dus niet.Er zijn bepaalde personen bij wie ik als ik op gang kom mijn mond moet dichttapen.quote:Ja dat heb ik ook. Ik praat echt tegen alles wat lang genoeg stilstaat, maar contact houden?
[..]
Ik heb eigenlijk nooit veel zin, maar tegelijk veel zin. Maar zoals ik eerder zei ik ben er deels bang voor. En ben een beetje onzeker vanwege uiterlijk enzo. EN ik heb een instelling dat ik anderen altijd gelijk geef in woord..maar gedachte niet altijd.quote:Ik heb ook periodes waarin ik er ofwel niks mee heb of het me enorm tegenstaat. Vervelend. Ik wil gewoon 'normaal' zijn. Het nadeel van geen behoefte hebben aan seks is dat het een relatie vinden ook nog eens extra lastig maakt, want wie wil er nou een relatie zonder seks? Of met heel beperkt/onregelmatig seks. Maar in tegenstelling tot jou ben ik wel vaak verliefd. Eigenlijk altijd wel.
[..]
Maar wat vond je daarvan dan? Wel prettig of deed het je helemaal niets?
[..]
Haha, nee als ik gedronken heb schaam ik me ook niet meer.Maar anders dans ik dus echt niet.
[..]
Ik heb er ook heel erg lang over getwijfeld. Maar uiteindelijk gewoon besloten dat het niet uitmaakt. Wie zegt dat je voorkeur niet kan veranderen? Of waarom zou je eigenlijk niet kunnen zeggen dat je het nog niet weet? Voor mezelf heb ik het toen maar op bi gehouden omdat het niks uitsluit en later wist ik pas zeker of dat klopte.
Slaap lekker francis998 en je posts zijn interessant om te lezenquote:Op maandag 29 maart 2010 00:11 schreef francis998 het volgende:
owwwwwww..ik ga nu slapen..iig niet te inhoudelijk reageren..komt morgne wel. Anders ga ik er dadelijk mee dromen..en dat heb ik liever niet.
Tot morgen
nou..dat is leuk om te lezen voor mij, dat iemand het interesant vindt.quote:Op maandag 29 maart 2010 00:13 schreef BONG4002 het volgende:
[..]
Slaap lekker francis998 en je posts zijn interessant om te lezen
Even snel maar je bent NIET autistisch, wat beweegt je dan om hier toch mee te posten?quote:Op maandag 29 maart 2010 00:18 schreef francis998 het volgende:
[..]
nou..dat is leuk om te lezen voor mij, dat iemand het interesant vindt.
En ook al ben ik niet autistisch, toch voel ik me hier heel erg op mijn gemak en "thuis".
EN ow..ja..en wii..op zich leuk..maar kan momenteel zulke dingen niet betalen...ik hou per maand maar 60 eurotjes over, leef van bijzonder bijstand..en moet sparen voor als ik besluit te vertrekken naar buitenaldn omt e sstuderen.
oke..nu gaat mijn pc uit..ik beginn fouten te maken bij het typen..en mijn toetsen van laptop gaan zo wel eerug snel sluiten.
doeii
Een paar maanden terug heb is er bij mij een onderzoek gedaan naar een mogelijke vorm van autisme. En toen ben ik hier begonnen met posten om meer informatie in te winnen over autisme enzo, en sindsdien ben ik hier blijven plakkenquote:Op maandag 29 maart 2010 00:20 schreef BONG4002 het volgende:
[..]
Even snel maar je bent NIET autistisch, wat beweegt je dan om hier toch mee te posten?
Je zegt dat je je op je gemak voelt en thuis, dus moet er iets herkenbaars zijn
Vind ik wel boeiend om te weten
Verder slaap lekker voor zometeen
Druk gepost hier.quote:Op zondag 28 maart 2010 19:48 schreef tijnbrein het volgende:
Waarom snappen mensen niet als je iets niet wilt doen, dat je niet echt wilt doen?
Al weken heb ik gezegd tegen mijn ouders dat ik iets niet wilt doen. Begint mijn moeder er vandaag weer over. Ik ben er nu echt helemaal klaar mee.Mens snap nu eens dat ik een keer dat ik iets niet wilt doen.
Hmm. Ik vraag mij dan af wie er dan in dit contact de grote autist isquote:Op zondag 28 maart 2010 20:16 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Dan ken je mijn ouders nog niet.Helaas zal dat nooit gaan werken. Aangezien ze het gewoon net zo hard omdraaien en mij het gevoel geven dat ik iets wel moet doen terwijl ik dat dus niet wilt. En dan kan ik daar wel wat van zeggen. Maar daar gaat vooral mijn moeder gewoon aan voorbij.
Het is verdraait lastig om om te gaan met iemand met bps in je kring. Helemaal lastig als je zelf dan ASS hebt.....quote:Op zondag 28 maart 2010 20:25 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Broeken hangen bij jongeren tegenwoordig bij meesten erg laag.quote:Op maandag 29 maart 2010 13:20 schreef robuust89 het volgende:
tvp.
echt top weekend gehad, maar waarom de hell gaan me ouders zeuren dat me broek te laag zit? echt een hele preek enzo, dus heb ff gezegd wat ik er van vondwhehe
![]()
en nee, hij hangt niet ONDER me kont, juist erop
Ja alleen maar, ik bereid alles altijd heel erg goed voor.. en dan gaat het vaak niet als verwacht en dat is ook wel een probleempje. Maar ik weet nu niet wat ik moet verwachten, ik weet wel dat ik heel duidelijk moet zijn en ik weet ook precies wat ik wil en dat ik dat moet zeggen. Ik kan heel goed aangeven wat er gedaan moet worden of wat er nodig is of zoals ik het zie etc.. Maar daarna ben ik afhankelijk van derden.quote:Op maandag 29 maart 2010 13:12 schreef EchtGaaf het volgende:
@auti,
Het is niet raar hoor dat je nu even niet lekker in je vel zit... Die afspraken alleen al roepen veel stress op.
Stuk voor stuk afspraken die toch toekomstbepalend voor je zijn. Niet niks dus.
Bereid je die gesprekken ook een beetje voor? Denk je over dingen na?
Van Arctic Monkeys de hele cd, Whatever people say I am, that's what I'm not, van Nickelback ook heel veel, o.a. Feeling way too damn good, Save me, If everyone cared en How you remind me. Evans Blue voornamelijk Cold (but I'm still here), The pursuit en The tease, Snow Patrol de cd A hundred million suns, van Owl City de cd Ocean eyes, van The Prodigy voornamelijk Invaders must die, The Foo Fighters met Echo's, silence, patience & grace, Porcupine Tree is gewoon helemaal geweldig, vooral met Piano lessons, Blackest eyes en Trains.quote:Op zondag 28 maart 2010 22:08 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Bij het dikgedrukte moet ik zirgen dat ik mezelf geen schade toe breng.
Maar noem eens wat nummer van de blijere niet klassieke muziek
Dat vind ik echt knap, dat je dat helemaal in je eentje hebt uitgezocht. Die vermoeidheid heb ik ook gehad, ik was gewoon opgebrand. Ik had ondertussen al zo lang met een happy face meegedaan en weggedrukt wat ik eigenlijk voelde, ik was gewoon kapot. Twee dagen per week naar school was echt mijn maximum, meer haalde ik niet. Ik was letterlijk ziek van hoe ik me voelde.quote:Op zondag 28 maart 2010 22:10 schreef Satsuma het volgende:
[..]
Hoe ik erachter kwam dat ik depressief was, was door tv. Ik zag een talkshow over depressies waarin werd besproken dat het niet normaal was om dood te willen. Dat wist ik eigenlijk niet eens. Ik dacht dat het gewoon bij de puberteit hoorde of zo, of dat iedereen dat had. Dus toen ben ik naar de bieb gegaan om erover te lezen, en later ook op internet toen we dat hadden. Op die manier heb ik wel veel 'zelf' kunnen doen aan mijn denkpatronen, onzekerheid, en ook geleerd met mijn fobieën, dwangneuroses, paniekaanvallen en wanen om te gaan. Niet dat ik daar vanaf was, maar als je weet wat iets is, hoef je er iig niet meer bang voor te zijn. En ik accepteerde ook dat het een ziekte was, dat ik niet dood wilde omdat het leven kut was, maar omdat ik een ziekte had waardoor ik me zo voelde. Maar ik had niet de hoop op een beter leven. Ik had wel contact met een klasgenote die depressief was, dat hielp een beetje, en ik had contact met mensen van een forum (veel mensen daar waren ook depressief of anderszins 'gestoord'). Op een gegeven moment ging ik studeren en in die periode werden mijn problemen anders. Ze werden meer fysiek. Tijdens de middelbare school was ik misschien knettergek, maar ik hield alles vol: deed school en werkte 20 uur per week. En toen kwam er een soort breekpunt. Ik kon niet meer goed praten, kon mijn gedachten niet ordenen, zei woorden die ik niet in gedachten had, ik kon dingen niet meer onthouden, kon me geheel niet meer concentreren en sliep op een gegeven moment tot twintig uur per dag. Op dat moment hield ik het echt niet meer vol, ik kon gewoon echt niet meer. Ik was zo moe dat ik na college een stil gangetje opzocht om uit te rusten, omdat ik de bushalte op de hoek niet meer haalde. Dat moment moest ik gewoon iets doen: ofwel naar de dokter, ofwel er een eind aan maken. En ik had toen veel contact met iemand via dat forum en zij heef toen heel erg op mij ingepraat om naar de dokter te gaan, omdat ik toch eigenlijk niks meer te verliezen had, en dat heb ik toen gedaan.
Maar ik dacht altijd dat niemand wat gemerkt had. Totdat ik op een reunie van de middelbare school kwam en een docent zei dat ie blij was dat het beter met me ging omdat ie het gevoel had vroeger dat het niet goed ging. En achteraf was ik zo boos dat hij niks had gedaan, maar ik vroeg me ook af of anderen het niet gemerkt hebben. Ik verwijt het mijn ouders ook dat ze niks gemerkt hebben. Ook van mijn evt. autisme niet. Terwijl ik echt wel wat dingen heb gedaan die niet normaal waren (voor een kind van die leeftijd) en mijn puberteit was echt bizar. Ik kan er niet bij dat er als ouder geen lampje bij je gaat branden als je dochter een huilbui krijgt omdat ze een vork laat vallen, of zulke extreme stemmingswisselingen heeft dat ze in een paar minuten van huilen naar hysterische lachbuien en terug kan gaan, constant woedeuitbarstingen heeft, met spullen gooit, gigantische hoeveelheden voedsel wegwerkt en enorm aankomt in korte tijd. Echt niet, ik kan het ze niet vergeven. Ik heb door alles van toen al geen band met ze en die komt er denk ik niet meer ook. Ik heb mijn woede en teleurstelling richting hun geaccepteerd en opzij gezet voor een klein beetje 'normaal' contact, meer omdat zij dat willen en omdat ik als we het niet hebben bang ben dat ik er misschien ooit spijt van krijg.
Ik heb momenten waarop ik ontzettend aanhankelijk ben, dan wil ik iedereen knuffelen, maar een vreemde moet niet aan me komen. Zo wilde mijn leraar Engels mij eens een boek geven in de pauze. Ik was druk bezig met een bonusvraag van natuurkunde (kortom: niet aanspreekbaar), en hij legde zijn hand op mijn schouder om mijn aandacht te trekken. Ik schrok me wild (en was woest), dus ik mepte kéihard naar achteren. Oeps.quote:[..]
Ik heb geleerd met aanrakingen van vreemden om te gaan. Voor mij juist liever geen 'hele' aanrakingen. 'Halve' kan ik tegenwoordig accepteren met het idee dat anderen er niet bij stil staan of het goed bedoelen en die komen niet in intieme gebieden. Dus bijv. een schouderklopje oid kan ik mee leven, dat doet me nu niets meer terwijl ik het vroeger vervelend vond. Maar als iemand me knuffelt vind ik dat uitermate vervelend, dan heb ik een soort van 'blackout' om ermee om te gaan. Het ligt bij mij echt heel erg aan de persoon. Soms wil ik iemand bijv echt geen hand geven, of ik ga m'n hand wassen. (Maar misschien komt dat ook omdat ik vroeger smetvrees heb gehad...).
Ach, ik ga er vanuit dat mijn vriend van te voren onder de douche is geweest. Dat doet hij ook steeds heel braaf. Ik beleef er ook niet zo gek veel plezier aan, maar hij wel, dan is dat voor mij wel een goede reden. Vrouwen trouwens idem, van hen verwacht ik ook dat ze zich wassen van te voren (doe ik immers ook). Ik heb daar niet zoveel problemen mee.quote:[..]
Nee, daar doen ze nog veel ergere dingen mee! Bij orale seks heb je een goede kans dat zo'n ding zweterig is, er pluisjes ondergoed aan zitten (ranzig maar waar), er al meerdere keren mee geurineerd is die dag en dan wil je al helemaal niet nadenken over waar ze dat ding al voor jou ingestoken hebben. Ieuw!
Nog afgezien van het feit dat ik echt de logica erachter niet begrijp, waarom je zo'n ding in je mond wil steken. Ik steek iemands grote teen toch ook niet in m'n mond? Wat voor plezier moet je daar nou aan beleven?
En dan voor wat betreft vrouwen, wat daar iedere maand uit komt zetten, daar moet je ook niet aan denken.
![]()
Nee, want het lukt je wel zonder relatie. Het komt op mij over alsof je te weinig voor hem kon zorgen. Ik zelf ben bijvoorbeeld een control freak, op vakantie gaan is erg lastig voor mij. Dan laat ik de meeste belangrijke dingen achter (boeken bijvoorbeeld) en daar kan ik op dat moment niet voor zorgen. Ik kan er niet zeker van zijn dat niemand ze heeft gestolen, of dat het huis is afgefikt. Op dat moment projecteer ik de behoefte aan controle over mezelf, teveel op bezittingen die waardevol voor mij zijn. Ik wil er op dat moment teveel 'deel van uitmaken', ofzo.quote:[..]
Ja, of de bevestiging dat je niet goed voor jezelf kunt zorgen...
Hm, maar je weet wel dat je voldoening hebt gehad. Die wetenschap geeft mij weer voldoening op zich.quote:[..]
Nee, zodra het moment voorbij is heb ik er geen voldoening meer van en zoek ik dus iets nieuws waar ik voldoening van kan krijgen.
[..]
Of gewoon angst...
quote:Op maandag 29 maart 2010 14:24 schreef Demise het volgende:
[..]
, Evanescence, Linkin park, Live, Nightwish,
Hoe vaker je het erover hebt, hoe minder taboe erop komt te liggen. Ik weet bijvoorbeeld dat een vriendin van mij in het begin heel huiverig was, bang dat ik ook meteen op haar zou vallen (hoezo arrogant, trouwens). Het is nu twee jaar geleden dat ik uit de kast kwam (ik deed alles maar meteen in één keer: ik heb Asperger, ADHD en ik ben biseksueel) en ik heb er nooit moeilijk over gedaan. Zo zeg ik bijvoorbeeld gerust dat ik dat meisje dat daar loopt best knap vind, ook al ben ik alleen met hetero vriendinnen. Een tijdje terug zou ik bij eerstgenoemde vriendin blijven logeren vanwege gemakszucht en toen hebben we samen in een tweepersoonsbed geslapen. Had ze geen enkel probleem meer mee.quote:Op zondag 28 maart 2010 22:29 schreef Satsuma het volgende:
[..]
Ik weet het niet precies. Voor mijn gevoel is het toch iets raars, reageren andere mensen er raar op. Ofwel ze vinden het 'eng' en zijn gelijk bang dat je op hun valt, of mannen gaan gelijk 'stoer' doen over seks met twee vrouwen. En daarnaast praat ik in het algemeen moeilijk over seks. Ik voel me gewoon altijd zo opgelaten als ik het er over 'moet' hebben. Verder toch ook wel van huis uit denk ik. Homosexualiteit was toch een not in my backyard-iets. Homo's zijn prima, zolang je kind het maar niet is zeg maar. Toen mijn vader er per ongeluk achterkwam dat ik bi ben, wou hij er toch meteen 'over praten' alsof het iets zwaars was (wat het al anders maakt, want je ouders zullen nooit 'met je willen praten' als je zegt dat je hetero bent) en mijn moeder reageerde negatief, vroeg hoe ik dan kon weten dat ik op vrouwen viel als ik er nog nooit wat mee had gehad. En bi zijn maakt het misschien ook wel 'te makkelijk' om het te negeren. Als je een vriend hebt kun je makkelijk opgaan in de heteromassa zeg maar en hoef je het andere deel van jezelf niet te erkennen. En dat heb ik dus ook niet gedaan.
Verder eens vwb de stickers.
Vind het knap dat je al zo ver bent qua acceptatie van wie je bent. Ik ben negen jaar ouder en ik heb misschien nog wel een langere weg te gaan dan jij.
Vroeger wel heel veel, nu wat minder. Sommige muziek luister ik omdat ik de drum geweldig vind (Dragonforce), andere omdat ik goed kan meebléren, en weer andere omdat de muziek gecompliceerd is en alle instrumenten goed op elkaar zijn afgestemd. Vroeger luisterde ik vooral muziek die zo druk en vol mogelijk was, dan was er geen ruimte meer in mijn hoofd om zelf druk te zijn of na te denken.quote:Op maandag 29 maart 2010 14:48 schreef Autidude het volgende:
[..]
Dark chest of wonders
![]()
en Slipknot?
Ik luister tegenwoordig ook minder Slipknot, maar vroeger heel veel.. en ik heb Disasterpiece DVD en die is echt supergoed!! Veel beter dan de cd's en dat is een uitlaatklep.. Maar het doet allemaal heel veel met me.quote:Op maandag 29 maart 2010 14:54 schreef Demise het volgende:
[..]
Vroeger wel heel veel, nu wat minder. Sommige muziek luister ik omdat ik de drum geweldig vind (Dragonforce), andere omdat ik goed kan meebléren, en weer andere omdat de muziek gecompliceerd is en alle instrumenten goed op elkaar zijn afgestemd. Vroeger luisterde ik vooral muziek die zo druk en vol mogelijk was, dan was er geen ruimte meer in mijn hoofd om zelf druk te zijn of na te denken.
De video is wel crap.quote:Op maandag 29 maart 2010 14:59 schreef Autidude het volgende:
[..]
Ik luister tegenwoordig ook minder Slipknot, maar vroeger heel veel.. en ik heb Disasterpiece DVD en die is echt supergoed!! Veel beter dan de cd's en dat is een uitlaatklep.. Maar het doet allemaal heel veel met me.
En Dark chest of wonders is ook zo'n ding.. dat is een triggertje![]()
Ik reed eens met een flink opgevoerde Ford Sierra Cosworth en toen gingen we de velsertunnel in met gewoon 120 km per uur, maar dit liedje stond op.. en toen kwamen we er met 230 km per uur weer uit![]()
(het was rustig op de weg, dus niet gevaarlijk)
Dat komt zooo dichtbij, en is zooo persoonlijk..quote:I'm tired of being what you want me to be
Feeling so faithless lost under the surface
Don't know what you're expecting of me
Put under the pressure of walking in your shoes
(Caught in the undertow just caught in the undertow)
Every step that I take is another mistake to you
[Chorus]
I've become so numb I can't feel you there
I've become so tired so much more aware
I'm becoming this all I want to do
Is be more like me and be less like you
Can't you see that you're smothering me
Holding too tightly afraid to lose control
Cause everything that you thought I would be
Has fallen apart right in front of you
Every step that I take is another mistake to you
And every second I waste is more than I can take
[Chorus]
And I know
I may end up failing too
But I know
You were just like me with someone disappointed in you
[Chorus]
[Chorus]
I'm tired of being what you want me to be
I'm tired of being what you want me to be.
quote:Op maandag 29 maart 2010 15:33 schreef Autidude het volgende:
Ik had niet echt opgelet op die nighwish clip, was ook moelijk om iets te vinden.. ging meer voor het geluid.
Maar dit
[..]
Dat komt zooo dichtbij, en is zooo persoonlijk..
ITS ME!!
En dan krijg ik ook weer herinneringen aan een borderline forum enzo.
Een hele tijd lang was dit mijn favoriete nummer, vanwege de tekst.quote:I got a candle
And I've got a spoon
I live in a hallway with no doors
And no rooms
Under a windowsill
They all were found
A touch of concrete within the doorway
Without a sound
Someone save me if you will
And take away all these pills
And please just save me if you can
From my blasphemy in my wasteland
How did I get here
And what went wrong
Couldn't handle forgiveness
Now I'm far beyond gone
I can hardly remember
The look of my own eyes
How can I love this a life so dishonest
It made me compromise
Jump in the water
Jump in with me
Jump on the altar
Lay down with me
The hardest question to answer
Is why
Why
Someone save me
Someone save me
Somebody save me
Somebody save me
Please don't erase me
Wat ze ook besluiten, morgen komt. En overmorgen. En de dag daarna. Hoe stressvol of angstaanjagend iets ook kan zijn, je weet dat je op een gegeven moment weer iets eet. Naar de wc gaat. Iets drinkt. Gaat slapen. Muziek luistert. Al die dingen stoppen niet, dat blijft. Dat is zeker.quote:Op maandag 29 maart 2010 15:49 schreef Autidude het volgende:
Die is ook wel mooi..
En ik ben de weg kwijt, en ik ben bang.. want ik weet dat ik zoals ik me nu voel dat het fout kan gaan en daar ben ik bang voor want daar heb ik geen controlle over. Maar dat is meer mijn borderline, alleen ik weet niet wat ik moet denken en ik kan niet tegen die onduidelijkheid en dat is weer ASS, en ondertussen moet ik wat doen maar ik weet niet wat en dat is weer ADHD.
Ik heb het best moeilijk nu, ik weet niet wat ik moet doen.. ik moet wachten, maar morgen gaan ze over mijn leven beslissen, en ik weet niet hoe dat eindigt.
Daarom schrijf ik het nu ook op hier, omdat ik weet dat dat goed is en een beetje helpt. Maar ik weet echt niet wat ik moet doen en ik heb nu even geen vluchtweg of uitlaatklep en dat is een groot probleem.
Helemaal mee eens.quote:Op maandag 29 maart 2010 16:04 schreef francis998 het volgende:
zo, ben er weer bij. Voel me gigantisch moe, en heb hoofdpijn en beetje bijkpijn, een paar choco eitjes teveel op gisteren.
Dus ben veel op internet te vinden.
Net ff bijgelezen en ik moet zeggen dat ik nu wel redelijk into evanescence ben, ook wel wat nickleback.
Verder niet echt veel op te merken. Maar demise dat wat jij zegt dat mensen in het begin moeite hebben met het bi zijn van jou, snap ik eigenlijk wel. Ik heb zelf een tante die iig lesbisch is, en toch super vrouwelijk is, en zij heeft dan ook een vriendin. Maar eerst toen ik er pas achter kwam wist ik ook niet helemaal meer hoe ermee om te gaan. Maar dat is meer uit ontwetendheid en het niet snappen en of denken dat je daardoor totaal anders bent. Maar in feite moet je er gewoon de juiste blalans in zien te vinden.
Je vrouwelijk en mannelijke lesbiennes.quote:Op maandag 29 maart 2010 16:04 schreef francis998 het volgende:
zo, ben er weer bij. Voel me gigantisch moe, en heb hoofdpijn en beetje bijkpijn, een paar choco eitjes teveel op gisteren.
Dus ben veel op internet te vinden.
Net ff bijgelezen en ik moet zeggen dat ik nu wel redelijk into evanescence ben, ook wel wat nickleback.
Verder niet echt veel op te merken. Maar demise dat wat jij zegt dat mensen in het begin moeite hebben met het bi zijn van jou, snap ik eigenlijk wel. Ik heb zelf een tante die iig lesbisch is, en toch super vrouwelijk is, en zij heeft dan ook een vriendin. Maar eerst toen ik er pas achter kwam wist ik ook niet helemaal meer hoe ermee om te gaan. Maar dat is meer uit ontwetendheid en het niet snappen en of denken dat je daardoor totaal anders bent. Maar in feite moet je er gewoon de juiste blalans in zien te vinden.
Ha!! Maar vanmiddag niet.. Ik zag er 2, korte koppies en allebei heel erg mannelijk gedrag. Ik veroordeel ze niet, vind het prima.. maar ik vind het wel heel erg vreemd. Dat vrouwen van vrouwen houden vind ik helemaal cool! Logisch zelfs, en dat een vrouwe een mannelijke kant heeft ook.. ik heb als man zijnde ook een vrouwelijke kant.. Maar zo overdreven? Dat snap ik niet..quote:Op maandag 29 maart 2010 17:57 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Je vrouwelijk en mannelijke lesbiennes.Dat zie je vaker in relaties die ze hebben en wie de "man" en de "vrouw"is....
Da's minder. Ik hou er ook niet van als je een planning hebt gemaakt en dat dan in de war wordt gegooid door externe invloedenquote:Op maandag 29 maart 2010 17:39 schreef Demise het volgende:
Gatverdamme. Ik had een hele duidelijke planning. Morgen twee toetsen, woensdag naar Artis, donderdag een-dag-student op de RuG, vrijdag naar oma, zaterdag werken. Wat blijkt? Een-dag-student gaat niet door, want zesdeklassers hebben voorrang (vrij logisch) en er is niet genoeg plek. Dat krijg ik net, in een mailtje, te horen. Dat betekent dat ik donderdag dus weer gewoon naar school moet. Op zich ook nog geen ramp, daar zou ik me nog op kunnen instellen, ware het niet dat mijn vorige wiskunde leraar ontslagen is en er daardoor een blokuur wiskunde op de donderdag bij is geplaatst.
Kortom: ik moet donderdag opeens naar school, in plaats van om 12:35 ben ik dan om 15:00 vrij, ik heb een blokuur wiskunde (2 uur achter elkaar stilzitten), en ik heb een nieuwe leraar die ik weer helemaal mag gaan uitleggen waarom ik niet meedoe met de klassikale gedeeltes van de les.
\quote:Op maandag 29 maart 2010 18:12 schreef Autidude het volgende:
[..]
Ha!! Maar vanmiddag niet.. Ik zag er 2, korte koppies en allebei heel erg mannelijk gedrag. Ik veroordeel ze niet, vind het prima.. maar ik vind het wel heel erg vreemd. Dat vrouwen van vrouwen houden vind ik helemaal cool! Logisch zelfs, en dat een vrouwe een mannelijke kant heeft ook.. ik heb als man zijnde ook een vrouwelijke kant.. Maar zo overdreven? Dat snap ik niet..
en ik ben nu weer een stuk rustiger dankzij medicatie, maar ik heb weer dingen gedaan vandaag![]()
Als eerste had ik al mijn hand kapot geslagen, bloed, vellen die er bij hangen, schaafwonden.. Lekker goed gestompt![]()
En zojuist een half uurtje terug ben ik nog net ontsnapt aan ellende en gezeik.. Ik kom de supermarkt uit en dan staan er van die vreselijke koters te vragen om muntjes of zegels etc.![]()
Ik negeer ze altijd, of loop dwars door ze heen.. want ik vind het echt verschrikkelijk!
En nu kon ik het niet laten om toch wat te zeggen, leeftijd intereseert me niets.. ik was al slim genoeg op mijn 7e ofzo.. dus fuck die tienjarige "kinderen"..
Ik vroeg heel netjes of ze zichzelf nou niet vreselijk zwerver voelde? Je gelooft het werkelijk niet, maar dan antwoord een 9 of 10 jarig pokkekotertje van 2 turfen hoog gewoon doodleuk; dat bent u zelf!!
FLITS.. FOUT!! WRONG AWNSER!!! Ik greep hem vast en hield mijn rechtervuist voor zijn gezicht en vertelde hem dat hij kon zien dat ik nog wat ruimte over had op die vuist en of hij zijn melktandjes al had gewisseld.. Vervolgens had ik wel meteen door dat ik zelf behoorlijk fout zat en waren er al mensen van plan om MIJ in mijn nek te grijpen, dus heb ik het maar gelaten voor wat het was. Ik antwoorde nog dat ik geen zwerver was omdat ik wél boodschappen had gedaan. Kreeg als antwoord; dat doen mijn ouders ook!! HOMOOO!!! HOMOOOOO!!!!!!!
WTF??!! En het ligt natuurlijk weer aan mij, ik ben niet zo goed in sociaal doen en met andere mensen, vanwege mijn stoornissen![]()
![]()
![]()
echt heh... Maar goed, ik heb nu mijn rust.. en ik hoop dat de instanties mij morgen gerust kunnen stellen, want ik ga alles vertellen. IK WIL HULP!! en ik heb het nodig
Ik heb er ook geen probleem mee. Ook niet als mannen op elkaar vallen. Die mensen zijn zo, ze zijn voor mij gelijken. Ik ken er ook in mijn kring. De mannelijken zijn vaak erg zachtaardig.quote:Op maandag 29 maart 2010 18:12 schreef Autidude het volgende:
[..]
Ha!! Maar vanmiddag niet.. Ik zag er 2, korte koppies en allebei heel erg mannelijk gedrag. Ik veroordeel ze niet, vind het prima.. maar ik vind het wel heel erg vreemd. Dat vrouwen van vrouwen houden vind ik helemaal cool! Logisch zelfs, en dat een vrouwe een mannelijke kant heeft ook.. ik heb als man zijnde ook een vrouwelijke kant.. Maar zo overdreven? Dat snap ik niet..
Och ik wordt hier zo verdrietig van als ik dit lees..... Het is je borderline denk ik dat weer zo opspeelt. De stress wordt dan weer te hoog, en dat moet dan weer afvloeien.quote:en ik ben nu weer een stuk rustiger dankzij medicatie, maar ik heb weer dingen gedaan vandaag![]()
Als eerste had ik al mijn hand kapot geslagen, bloed, vellen die er bij hangen, schaafwonden.. Lekker goed gestompt![]()
Ik vind het ook niet prettig. Hier staan vaak allochtonen die met krantjes staan.... Voel ik me ook niet altijd op mijn gemak. Ze zijn wel vriendelijk gelukkig.quote:En zojuist een half uurtje terug ben ik nog net ontsnapt aan ellende en gezeik.. Ik kom de supermarkt uit en dan staan er van die vreselijke koters te vragen om muntjes of zegels etc.![]()
Ik negeer ze altijd, of loop dwars door ze heen.. want ik vind het echt verschrikkelijk!
Gelukkig dat je nu geholpen wordt....Maar je spanning loopt denk ik veel te hoog op. Je ziet denk ik wel erg op tegen de gesprekken....quote:En nu kon ik het niet laten om toch wat te zeggen, leeftijd intereseert me niets.. ik was al slim genoeg op mijn 7e ofzo.. dus fuck die tienjarige "kinderen"..
Ik vroeg heel netjes of ze zichzelf nou niet vreselijk zwerver voelde? Je gelooft het werkelijk niet, maar dan antwoord een 9 of 10 jarig pokkekotertje van 2 turfen hoog gewoon doodleuk; dat bent u zelf!!
FLITS.. FOUT!! WRONG AWNSER!!! Ik greep hem vast en hield mijn rechtervuist voor zijn gezicht en vertelde hem dat hij kon zien dat ik nog wat ruimte over had op die vuist en of hij zijn melktandjes al had gewisseld.. Vervolgens had ik wel meteen door dat ik zelf behoorlijk fout zat en waren er al mensen van plan om MIJ in mijn nek te grijpen, dus heb ik het maar gelaten voor wat het was. Ik antwoorde nog dat ik geen zwerver was omdat ik wél boodschappen had gedaan. Kreeg als antwoord; dat doen mijn ouders ook!! HOMOOO!!! HOMOOOOO!!!!!!!
WTF??!! En het ligt natuurlijk weer aan mij, ik ben niet zo goed in sociaal doen en met andere mensen, vanwege mijn stoornissen![]()
![]()
![]()
echt heh... Maar goed, ik heb nu mijn rust.. en ik hoop dat de instanties mij morgen gerust kunnen stellen, want ik ga alles vertellen. IK WIL HULP!! en ik heb het nodig
Nee zeggen of gewoon negeren en geen aandacht aan besteden.quote:Op maandag 29 maart 2010 18:16 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
\
Oja, die kinderen
Eerst die AH voetbalplaatjes en nu die dominosteentjes van de C1000.
Maar je kan ook gewoon nee zeggen hoor
Dat weet ik, en normaal negeer ik ze altijd.. Maar ik moest ze gewoon op hun plekje wijzen, en terecht..quote:Op maandag 29 maart 2010 18:16 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
\
Oja, die kinderen
Eerst die AH voetbalplaatjes en nu die dominosteentjes van de C1000.
Maar je kan ook gewoon nee zeggen hoor
Bij mannen vind ik het wel een beetje raar, maar ik ben dan ook gek op vrouwen dus ik snap vrouw-vrouw welquote:Op maandag 29 maart 2010 18:23 schreef EchtGaaf het volgende:
Dus? Wie zegt dat jij er niet weer een heel andere kijk op hebt dan hun?quote:Op maandag 29 maart 2010 13:49 schreef Autidude het volgende:
Ik wil eigenlijk wel een soort van 112 freelance reporter/fotograaf worden, maar hier in de buurt hebben we al 3 van dat soort fanatiekelingen (volgens mij stuk voor stuk ook autisten, ben er 99% van overtuigd)
Of je hebt het woordje 'blijer' over het hoofd gezien, of jij hebt een heel ander idee van blij dan ik.quote:Op maandag 29 maart 2010 14:24 schreef Demise het volgende:
[..]
Van Arctic Monkeys de hele cd, Whatever people say I am, that's what I'm not, van Nickelback ook heel veel, o.a. Feeling way too damn good, Save me, If everyone cared en How you remind me. Evans Blue voornamelijk Cold (but I'm still here), The pursuit en The tease, Snow Patrol de cd A hundred million suns, van Owl City de cd Ocean eyes, van The Prodigy voornamelijk Invaders must die, The Foo Fighters met Echo's, silence, patience & grace, Porcupine Tree is gewoon helemaal geweldig, vooral met Piano lessons, Blackest eyes en Trains.
Verder nog veel 10 years, 12 stones, 36 crazyfists, A perfect circle, Adema, Amon amarth, Apocalyptica, Chevelle, Cold, Crossfade, Dark tranquillity, Disco ensemble, Epica, Evanescence, Linkin park, Finntroll, Hoobastank, Infected mushrooms, James marsters, Kamelot, KoRn, Lacuna coil, Live, Machine supremacy, Nightwish, Norther, Riverside, Royksopp, Seether, Shinedown, Smile empty soul, Sonata Arctica, Staind, The killers, Therion, Trapt en Tristania.
Herkenbaar. Vakanties zijn o.a. de periodes waarin mijn vreemde gedachten de kop op steken. Op sommige momenten voel ik me best normaal, maar voor vakanties absoluut niet. Dan heb ik echt een soort 'voorbereiding' nodig. Ten eerste plan ik alles tot in de puntjes en boek ik alles zelf. Een keer via een reisbureau gedaan en dat was allemaal fout gegaan dus sindsdien doe ik alles zelf. Lang leve de creditcard die dat mogelijk maaktquote:Op maandag 29 maart 2010 14:45 schreef Demise het volgende:
Nee, want het lukt je wel zonder relatie. Het komt op mij over alsof je te weinig voor hem kon zorgen. Ik zelf ben bijvoorbeeld een control freak, op vakantie gaan is erg lastig voor mij. Dan laat ik de meeste belangrijke dingen achter (boeken bijvoorbeeld) en daar kan ik op dat moment niet voor zorgen. Ik kan er niet zeker van zijn dat niemand ze heeft gestolen, of dat het huis is afgefikt. Op dat moment projecteer ik de behoefte aan controle over mezelf, teveel op bezittingen die waardevol voor mij zijn. Ik wil er op dat moment teveel 'deel van uitmaken', ofzo.
Mij dus niet. Het gevoel dat ik voldoening heb gehad blijft niet hangen...quote:Hm, maar je weet wel dat je voldoening hebt gehad. Die wetenschap geeft mij weer voldoening op zich.
Wat is er mis mee om aan iemand te vragen of je iets mag hebben waar diegene toch niks mee doet???quote:Op maandag 29 maart 2010 18:24 schreef Autidude het volgende:
[..]
Dat weet ik, en normaal negeer ik ze altijd.. Maar ik moest ze gewoon op hun plekje wijzen, en terecht..
Maar dan krijg je een antwoord terug waarvan ik even op blind ging..
Wat is er in godsnaam aan de hand met de wereld? Ik zeg heel eerlijk dat ik geen lieverdje ben geweest en een extreem pokke koter.. Maar de jeugd van tegenwoordig?? Ik klink wel heel bejaard, en daar kan je weer de conclusie uit trekken dat het altijd zo is geweest.. Maar dat kan je dus wel vergeten.. Lastpakken en shit is er altjid geweest.. Maar lang niet zo als nu of de laatste jaren.
En het allerbeste is nog wel dat we ook nog geen enkele informatie hebben over Artis... Alleen hoe laat we wegrijden met de bus, verder niets. Alle informatie krijgen we 's ochtends in de bus wel te horen.quote:Op maandag 29 maart 2010 18:14 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Da's minder. Ik hou er ook niet van als je een planning hebt gemaakt en dat dan in de war wordt gegooid door externe invloeden
Heb op dit moment Iron Maiden op staan (1e album)
Je durft er in ieder geval om te vragen, dat is al heel belangrijk. Ik hoop voor je dat het goed gaat, morgen.quote:Op maandag 29 maart 2010 18:12 schreef Autidude het volgende:
[..]
Dat zijn ze deels wel ja. Het is en blijft familie helaasquote:Op maandag 29 maart 2010 12:34 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Druk gepost hier.
Ik denk dat je duidelijk je grenzen moet blijven aangeven. Maar ik begrijp best dat het moeilijk is, zeker als je ouders nog steeds belangrijk zijn in je sociale netwerk.
Dat zou een hoop verklarenquote:Op maandag 29 maart 2010 13:01 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Hmm. Ik vraag mij dan af wie er dan in dit contact de grote autist is![]()
En verder geldt de kracht van de herhaling. Vasthouden en duidelijk zijn. Het conflict aan durven gaan, kan soms ontzettend helpen.
Een conflict kan soms best functioneel zijn. Maar uiteraard ken jij je ouders het beste, dus ik weet niet of het in jouw geval een oplossing is.
Verder: ik vraag me af of je werkelijk los bent van je ouders... Dat kan best langer duren dan 2,5 jaar hoorMisschien dat je in de praktische dingen wel los bent, maar hoe zit dat emotioneel?
Dat doe ik ook niet. Ik ben al kwaad dat mijn moeder totaal voorbij gaat aan mijn wensen.quote:Op maandag 29 maart 2010 13:09 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het is verdraait lastig om om te gaan met iemand met bps in je kring. Helemaal lastig als je zelf dan ASS hebt.....
Ik zal deze situatie dan maar niet onderschatten.
Zie mijn fobo voor een lijstje met bandsquote:Op maandag 29 maart 2010 14:24 schreef Demise het volgende:
[..]
Van Arctic Monkeys de hele cd, Whatever people say I am, that's what I'm not, van Nickelback ook heel veel, o.a. Feeling way too damn good, Save me, If everyone cared en How you remind me. Evans Blue voornamelijk Cold (but I'm still here), The pursuit en The tease, Snow Patrol de cd A hundred million suns, van Owl City de cd Ocean eyes, van The Prodigy voornamelijk Invaders must die, The Foo Fighters met Echo's, silence, patience & grace, Porcupine Tree is gewoon helemaal geweldig, vooral met Piano lessons, Blackest eyes en Trains.
Verder nog veel 10 years, 12 stones, 36 crazyfists, A perfect circle, Adema, Amon amarth, Apocalyptica, Chevelle, Cold, Crossfade, Dark tranquillity, Disco ensemble, Epica, Evanescence, Linkin park, Finntroll, Hoobastank, Infected mushrooms, James marsters, Kamelot, KoRn, Lacuna coil, Live, Machine supremacy, Nightwish, Norther, Riverside, Royksopp, Seether, Shinedown, Smile empty soul, Sonata Arctica, Staind, The killers, Therion, Trapt en Tristania.
In de buurt van Stonehenge toevallig?quote:en ik voel me sowieso beter op m'n gemak in Engeland eigenlijk. Ik voel me daar meer thuis dan hier in zekere zin. Zodra ik daar kom voel ik me zo rustig, ik weet niet hoe dat komt. Niet overal overigens, maar een specifiek gebied.
Ik denk dat ik een ander idee heb van blij, inderdaad.quote:Op maandag 29 maart 2010 19:02 schreef Satsuma het volgende:
[..]
Of je hebt het woordje 'blijer' over het hoofd gezien, of jij hebt een heel ander idee van blij dan ik.![]()
Ik ga op vakantie met mijn ouders, in de zomer, elk jaar. Niks geen planning. We gaan naar Frankrijk, toeren richting het zuiden, rond vijf uur zoeken we de dichtstbijzijnde camping op en installeren we ons. Als er iets interessants (kasteeltje, dorpje) in de buurt is, blijven we misschien twee, drie dagen staan, anders trekken we gelijk weer verder. Daar heb ik het soms best moeilijk mee, ik moet altijd bijkomen van de vakantie.quote:[..]
Herkenbaar. Vakanties zijn o.a. de periodes waarin mijn vreemde gedachten de kop op steken. Op sommige momenten voel ik me best normaal, maar voor vakanties absoluut niet. Dan heb ik echt een soort 'voorbereiding' nodig. Ten eerste plan ik alles tot in de puntjes en boek ik alles zelf. Een keer via een reisbureau gedaan en dat was allemaal fout gegaan dus sindsdien doe ik alles zelf. Lang leve de creditcard die dat mogelijk maaktOok bedenk ik precies waar ik heen wil, maak ik lijstjes van plaatsen die ik wil bezoeken, (losvaste) dagschema's en een financiele planning (die ik altijd grof overschrijd door mijn impulsaankopen, maar dat terzijde). Ten tweede bedenk ik voor ik op vakantie ga alles wat ik mee moet nemen. Ik kan om vier uur 's nachts wakker worden en opstaan omdat ik op moet schrijven dat ik écht geen wattenstaafjes moet vergeten mee te nemen. (Want nee, natuurlijk hebben ze die niet in Engeland, dus is het echt waanzinnig belangrijk dat er wattenstaafjes meegaan. Evenals tandpasta, tandenstokers, genoeg sokken plus reservesokken, kleding voor warm weer, koud weer, nat weer, droog weer, badpak mee terwijl ik nooit zwem maar stel je voor dat, etc. etc. ). Ten derde bedenk ik voor ik op vakantie ga alles wat er fout kan gaan. Bewust en onbewust. Ik heb dan echt nachtmerries over zinkende schepen, afbrandende hotels, dat soort dingen en ben daar overdag ook heel erg mee bezig.
Als ik eenmaal op vakantie ben heb ik er geen last meer van overigens, maar dat komt omdat ik natuurlijk goed voorbereid ben, maar daarnaast voel ik me als ik alleen ben beter op m'n gemak, ik heb m'n planning zodat ik niks kan vergeten, tegelijkertijd de wetenschap dat niets echt per se moet en dat alles mag, ik hoef niet sociaal te doen tegen een reisgenoot (in het verleden is dat een paar keer mis gegaan dus ik begin er liever niet meer aan - alleen met m'n ex ging dat wel goed, maar bij drie andere vakanties ging het helemaal niet lekker), en ik voel me sowieso beter op m'n gemak in Engeland eigenlijk. Ik voel me daar meer thuis dan hier in zekere zin. Zodra ik daar kom voel ik me zo rustig, ik weet niet hoe dat komt. Niet overal overigens, maar een specifiek gebied.
Nooit, bij niets?quote:[..]
Mij dus niet. Het gevoel dat ik voldoening heb gehad blijft niet hangen...
Nee.quote:Op maandag 29 maart 2010 19:14 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
In de buurt van Stonehenge toevallig?
Clodplay blijquote:Op maandag 29 maart 2010 19:17 schreef Demise het volgende:
[..]
Ik denk dat ik een ander idee heb van blij, inderdaad.Wat noem jij blije muziek dan? Het 'blijste' wat ik heb is, denk ik, Novastar of Coldplay.
Het lijkt me een heel leuk idee, maar voor mij is zoiets onhaalbaar. Ik denk constant, associeer de hele dag door en dat in een moordend tempo. Maar het is wel leuk om te lezen.quote:Op maandag 29 maart 2010 19:14 schreef Satsuma het volgende:
Ik zat net even in m'n hoofd met iets. Dat het misschien grappig is om gewoon een dagje alle gedachtes bij te houden die je hebt. Of nou ja, een deel van een dag of zo anders wordt het misschien erg veel.
Dus zeg maar:
18: 50 - Waarom herken ik van vier symmetrische figuren alleen de linkerhoeken en niet de rechterhoeken?
18: 52 - Als ik muziek luister, is de tekst daarvan dan ook iets wat zich in m'n hoofd afspeelt? Zouden de teksten van de muziek invloed hebben op wat ik denk en hoe ik me voel op lange termijn?
19:00 - Ik denk aan X en waarom ik 'm leuk vind. Ik zie hem voor me, de manier waarop hij staat en beweegt en praat. Zijn achternaam is leuker dan de mijne en past goed bij mijn voornaam.
19: 10 - Hoeveel gedachtes zou ik op een dag eigenlijk hebben? Zou het mogelijk zijn om ze de hele dag bij te houden? Zouden autisten nou eigenlijk meer gedachtes hebben op een dag? Of zijn ze zich er misschien alleen maar meer bewust van?
Zoiets. Maar dat voor een langere periode. En ook gewoon alle irrelevante dingen. Dus zoals nu:
19:13 - Ik zie doperwtjes voor me.
Ik ga niet elke band die ik luister daar neerzetten dan heb ik geen ruimte genoegquote:Op maandag 29 maart 2010 19:19 schreef Demise het volgende:
[..]
Het lijkt me een heel leuk idee, maar voor mij is zoiets onhaalbaar. Ik denk constant, associeer de hele dag door en dat in een moordend tempo. Maar het is wel leuk om te lezen.
@tijnbrein:
Waar is Staind? Wel in je signature, niet in je fobo? Foei!
Daar is mijn alles of niets kant weer. Als ik eenmaal weg is, gaat de deur weer dicht en dan voel ik niets meer voor wat ik achtergelaten heb. Als ik net weg ga thuis, ben ik wel intern in paniek omdat ik er heilig van overtuigd ben dat m'n huis gaat afbranden. Maar als ik eenmaal op bestemming ben denk ik er niet meer over na. Zelfs als ik dan denk 'stel dat m'n huis afgebrand is' denk ik 'ach, dat zie ik dan wel weer'.quote:Op maandag 29 maart 2010 19:17 schreef Demise het volgende:
...mis ik dan de dingen die ik goed ken (bijvoorbeeld boeken) enorm. De behoefte te kunnen controleren of mijn boeken er nog zijn, komt dan ook voort uit de hunkering naar bevestiging dat er nog wel orde in de wereld zit en dat ik daar weer naar terugkeer, over een paar dagen/weken.
Nee, niet echt. Zeker niet lang. Bij hele grote dingen denk ik misschien nog wel een paar dagen met een goed gevoel terug, maar dan is het weer over. Bijvoorbeeld van een vakantie van vorig jaar herinner ik me eigenlijk alleen dat we twee keer ruzie gehad hebben. De positieve dingen blijven gewoon niet hangen. Zodra ik thuis ben is de lol eraf zeg maar.quote:Nooit, bij niets?
autisten hebben gewoon een goeie smaakquote:
quote:Op maandag 29 maart 2010 19:21 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
autisten hebben gewoon een goeie smaak
Het is voor mij ook lastig. Want ook ik denk heel veel, maar in beelden en da's moeilijk te vertalen. Soms ook te snel, of te incoherent om te onthouden voor ik het kan vastleggen. En nu was het nog even een korte periode waarin ik weinig kon 'afdwalen' omdat ik me moest richten op m'n reactie op jou en ik keihard mee zit te zingen met muziek (dan blijft er weinig ruimte over voor andere gedachten). Maar toch zou ik het ergens wel een dagje willen proberen. Het lijkt me wel grappig.quote:Op maandag 29 maart 2010 19:19 schreef Demise het volgende:
[..]
Het lijkt me een heel leuk idee, maar voor mij is zoiets onhaalbaar. Ik denk constant, associeer de hele dag door en dat in een moordend tempo. Maar het is wel leuk om te lezen.
DJ Paul.quote:Op maandag 29 maart 2010 19:24 schreef Autidude het volgende:
[..]
Of hebben een fiep met chaosWant ik hou ook van hardcore en terror
![]()
En ook de happy hardcore, daar wordt ik dan weer happy van![]()
Maar ik hou van alle muziek heh, zelfs klassiek.. als het maar ingewikkeld is
Ga je naar Artis? Wanneer? PM? Ik hou van Artis en wil er ook nog een keer heen, ga ik gewoon op de fietsquote:Op maandag 29 maart 2010 19:05 schreef Demise het volgende:
[..]
En het allerbeste is nog wel dat we ook nog geen enkele informatie hebben over Artis... Alleen hoe laat we wegrijden met de bus, verder niets. Alle informatie krijgen we 's ochtends in de bus wel te horen.![]()
[..]
Je durft er in ieder geval om te vragen, dat is al heel belangrijk. Ik hoop voor je dat het goed gaat, morgen.
Dat heb ik dus van te voren. Wat wel apart is, is dat ik nooit personen mis of last heb van heimwee. Ik kan prima een periode zonder mijn vriend of ouders, bijvoorbeeld. Of dat nou vijf uur of vijf weken is, maakt me dan niets uit.quote:Op maandag 29 maart 2010 19:21 schreef Satsuma het volgende:
[..]
Daar is mijn alles of niets kant weer. Als ik eenmaal weg is, gaat de deur weer dicht en dan voel ik niets meer voor wat ik achtergelaten heb. Als ik net weg ga thuis, ben ik wel intern in paniek omdat ik er heilig van overtuigd ben dat m'n huis gaat afbranden. Maar als ik eenmaal op bestemming ben denk ik er niet meer over na. Zelfs als ik dan denk 'stel dat m'n huis afgebrand is' denk ik 'ach, dat zie ik dan wel weer'.
[..]
Nee, niet echt. Zeker niet lang. Bij hele grote dingen denk ik misschien nog wel een paar dagen met een goed gevoel terug, maar dan is het weer over. Bijvoorbeeld van een vakantie van vorig jaar herinner ik me eigenlijk alleen dat we twee keer ruzie gehad hebben. De positieve dingen blijven gewoon niet hangen. Zodra ik thuis ben is de lol eraf zeg maar.
Ik kan het morgen wel proberen, maar volgens mij loop ik na vijf minuten al tien minuten achter.quote:Op maandag 29 maart 2010 19:25 schreef Satsuma het volgende:
[..]
Het is voor mij ook lastig. Want ook ik denk heel veel, maar in beelden en da's moeilijk te vertalen. Soms ook te snel, of te incoherent om te onthouden voor ik het kan vastleggen. En nu was het nog even een korte periode waarin ik weinig kon 'afdwalen' omdat ik me moest richten op m'n reactie op jou en ik keihard mee zit te zingen met muziek (dan blijft er weinig ruimte over voor andere gedachten). Maar toch zou ik het ergens wel een dagje willen proberen. Het lijkt me wel grappig.
Het is wel leuk, en heel goed voor zelf research.. maar het wordt in no time een fiep, en het is nogal belastendquote:Op maandag 29 maart 2010 19:14 schreef Satsuma het volgende:
Ik zat net even in m'n hoofd met iets. Dat het misschien grappig is om gewoon een dagje alle gedachtes bij te houden die je hebt. Of nou ja, een deel van een dag of zo anders wordt het misschien erg veel.
Dus zeg maar:
18: 50 - Waarom herken ik van vier symmetrische figuren alleen de linkerhoeken en niet de rechterhoeken?
18: 52 - Als ik muziek luister, is de tekst daarvan dan ook iets wat zich in m'n hoofd afspeelt? Zouden de teksten van de muziek invloed hebben op wat ik denk en hoe ik me voel op lange termijn?
19:00 - Ik denk aan X en waarom ik 'm leuk vind. Ik zie hem voor me, de manier waarop hij staat en beweegt en praat. Zijn achternaam is leuker dan de mijne en past goed bij mijn voornaam.
19: 10 - Hoeveel gedachtes zou ik op een dag eigenlijk hebben? Zou het mogelijk zijn om ze de hele dag bij te houden? Zouden autisten nou eigenlijk meer gedachtes hebben op een dag? Of zijn ze zich er misschien alleen maar meer bewust van?
Zoiets. Maar dat voor een langere periode. En ook gewoon alle irrelevante dingen. Dus zoals nu:
Daar MOET ik heen heh, dat is echt heel raar.. en ik MOET ook minstens 200km over de Chinese Muur hebben gelopen.. Dat zijn doelen. Maar ik MOET ook naar Tjernobyl.. dat vind ik supergaaf en ben ik helemaal verslaafd aan.. Dat zijn echte fiepsquote:Op maandag 29 maart 2010 19:14 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
In de buurt van Stonehenge toevallig?
Ja, dat heb ik ook. Ik mis mensen ook niet snel. Da's een van de redenen dat ik slecht ben in contact onderhouden, want ik merk ook gewoon niet dat ik m'n beste vriend al drie maanden niet gezien of gesproken heb bijvoorbeeld. Pas als iemand anders dan over die persoon begint of vraagt hoe het daarmee gaat, realiseer ik me dat ik dat eigenlijk niet weet omdat ik al genant lang niet gebeld heb.quote:Op maandag 29 maart 2010 19:26 schreef Demise het volgende:
[..]
Dat heb ik dus van te voren. Wat wel apart is, is dat ik nooit personen mis of last heb van heimwee. Ik kan prima een periode zonder mijn vriend of ouders, bijvoorbeeld. Of dat nou vijf uur of vijf weken is, maakt me dan niets uit.
Ja klopt. Ik kan je wel het rijtje van Esse geven tot en met het futurum simplex, rijtjes met koppelwerkwoorden, rijtjes van voorzettels met naamvallen in het Duits, dat soort dingen onthoud ik wel. Maar herinneringen dus niet zo makkelijk. Als ik even terugdenk aan die vakantie, dan is het eerste waar ik aan denk dat we twee keer ruzie hebben gehad, dat ik die stad in eerste instantie nogal deprimerend vond, dat er veel daklozen waren, dat de restaurants erg laat open gingen en dat je heel lang moest wachten op de bediening. Pas als ik dan verder ga denken, denk ik aan een keer dat we ergens zijn gaan eten waar ze lekkere wijn hadden - maar ook zand in het eten. En dat we ergesn waren waar het heel mooi was (maar dat 'gevoel' heb ik er niet meer bij, alleen de 'wetenschap' dat ik er geweest ben), maar ook dat ik op een gegeven moment heel chago was en weg wilde. Maar details? Ik kan dingen om een of andere reden niet oproepen. Op het moment dat iemand ergens over begint weet ik het weer. En dan weet ik ook alle details nog wel en ik weet het gelijk als iemand dan begint over iets wat helemaal niet klopt en dan weet ik ook nog heo het wel zat. Want ik heb het gevoel dat ik veel 'feitelijker' onthoud dan anderen. Maar om de een of andere reden lijkt het alsof ik geen 'toegang heb' tot mijn eigen herinneringen.quote:Jij herinnert je van iets dat nog geen jaar geleden is alleen dat nog? Ik weet zelfs nog wat ik drie jaar geleden op vakantie welke dag heb gegeten, hoe laat en op welke camping, van welk bord en aan welke kant van de tafel, of het die dag mijn beurt was om af te wassen en hoeveel afwas er was.
Mijn psych heeft mij dat eens erg mooi uitgelegd. Hij zei: 'Jij bent net een kaartspel dat op volgorde ligt. De aas bovenop, daaronder de heer, dan de vrouw, dan de boer, etc. Als jij bij de tien wilt, moet je eerst de aas afpakken, dan de heer, dan de vrouw, en dan de boer. Het voordeel daarvan is, is dat jij zeker weet dat alle kaarten nog in het pak zitten. Het nadeel is dat je het pak nooit schudt en dat je dus altijd een trigger nodig hebt om een herinnering, gevoel of gedachte op te roepen.' Op dat moment klopte het precies, maar nu ik niet meer depressief ben, merk ik dat mijn hoofd minder afgeleid is en dat ik veel te veel onthoud. Ik kan als het ware de film terugspoelen en weer afspelen.quote:Op maandag 29 maart 2010 19:32 schreef Satsuma het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik ook. Ik mis mensen ook niet snel. Da's een van de redenen dat ik slecht ben in contact onderhouden, want ik merk ook gewoon niet dat ik m'n beste vriend al drie maanden niet gezien of gesproken heb bijvoorbeeld. Pas als iemand anders dan over die persoon begint of vraagt hoe het daarmee gaat, realiseer ik me dat ik dat eigenlijk niet weet omdat ik al genant lang niet gebeld heb.
[..]
Ja klopt. Ik kan je wel het rijtje van Esse geven tot en met het futurum simplex, rijtjes met koppelwerkwoorden, rijtjes van voorzettels met naamvallen in het Duits, dat soort dingen onthoud ik wel. Maar herinneringen dus niet zo makkelijk. Als ik even terugdenk aan die vakantie, dan is het eerste waar ik aan denk dat we twee keer ruzie hebben gehad, dat ik die stad in eerste instantie nogal deprimerend vond, dat er veel daklozen waren, dat de restaurants erg laat open gingen en dat je heel lang moest wachten op de bediening. Pas als ik dan verder ga denken, denk ik aan een keer dat we ergens zijn gaan eten waar ze lekkere wijn hadden - maar ook zand in het eten. En dat we ergesn waren waar het heel mooi was (maar dat 'gevoel' heb ik er niet meer bij, alleen de 'wetenschap' dat ik er geweest ben), maar ook dat ik op een gegeven moment heel chago was en weg wilde. Maar details? Ik kan dingen om een of andere reden niet oproepen. Op het moment dat iemand ergens over begint weet ik het weer. En dan weet ik ook alle details nog wel en ik weet het gelijk als iemand dan begint over iets wat helemaal niet klopt en dan weet ik ook nog heo het wel zat. Want ik heb het gevoel dat ik veel 'feitelijker' onthoud dan anderen. Maar om de een of andere reden lijkt het alsof ik geen 'toegang heb' tot mijn eigen herinneringen.
Wat ik gegeten heb onthoud ik al niet eens van twee dagen geleden overigens. Echt, geen idee. Kan me er niks meer van herinneren. Ik kan het alleen 'reconstrueren' als ik bijv. mijn agenda pak om te kijken hoe laat ik gewerkt heb, dan heb ik een soort 'beginnetje' om die herinnering weer 'op te graven' zeg maar Ik weet niet hoe ik het beter uit moet leggen. Ik moet eerst een aanknopingspunt hebben om verder te kunnen.
Dat hoef ik overigens nooit te onthouden. Ik zit namelijk altijd op dezelfde plek. Ook op locaties die ik niet ken zit er een logica in. Namelijk nooit met m'n rug naar de deur, altijd op een hoek, en het liefst met m'n rug naar de muur.quote:Op maandag 29 maart 2010 19:26 schreef Demise het volgende:
Jij herinnert je van iets dat nog geen jaar geleden is alleen dat nog? Ik weet zelfs nog wat ik drie jaar geleden op vakantie welke dag heb gegeten, hoe laat en op welke camping, van welk bord en aan welke kant van de tafel, of het die dag mijn beurt was om af te wassen en hoeveel afwas er was.
Thuis zit ik ook altijd op dezelfde plek, op school ook, maar op vakantie zitten we altijd buiten aan een tafel en dan zijn er dus altijd twee plekken gelijk, maar niet gelijk genoeg. Er is geen onderscheid, maar dat wil ik wel graag, eigenlijk. Dus dan zit ik altijd op een plek waar ik thuis nooit zou zitten, omdat ik anders het idee heb dat ik op dezelfde plek zit, terwijl dat misschien wel helemaal niet zo is.quote:Op maandag 29 maart 2010 19:40 schreef Satsuma het volgende:
[..]
Dat hoef ik overigens nooit te onthouden. Ik zit namelijk altijd op dezelfde plek. Ook op locaties die ik niet ken zit er een logica in. Namelijk nooit met m'n rug naar de deur, altijd op een hoek, en het liefst met m'n rug naar de muur.
Van de week moest ik toevallig ergens naar voren komen om te spreken. Met vier personen. Er stonden vier stoelen. Van de linker weet ik niet meer welke kleur ze waren, want dat was niet relevant. Ik wilde op de linkerhoek gaan zitten, dat is mijn voorkeurslocatie. (Of vanuit mijn perspectief als ik zou zitten dus de rechterhoek). Maar daar was iemand eerder bij dan ik, dus kon ik daar niet zitten. We spraken in twee groepjes, dus ik kon niet naast diegene gaan zitten, want diegene was niet van mijn groepje. Dus bleven de rechtertwee stoelen over. Ik wil niet in het midden, maar ik wilde ook niet op de rechterhoek zitten dicht bij de interviewer en tegenover X, waardoor ik bang was dat hij me nerveus zou maken. Maar de op-een-na rechterstoel was rood, dus dat was ook geen optie.
Zitplaatsen zijn voor mij dus heel belangrijk. Ik moet altijd een vaste plek hebben. Als ik ergens een keer geweest ben, wil ik altijd dezelfde tafel en stoel (tenzij...).
quote:Op maandag 29 maart 2010 19:05 schreef Autidude het volgende:
Van Wajong naar werk het kan wel!
Ik euh.. klap door mijn meds heeen...
Dat heb ik ook. Mss dat het iets te maken heeft met beelddenkenquote:Op maandag 29 maart 2010 19:14 schreef Satsuma het volgende:
Dus zeg maar:
Weer zo´n prachtig topic. Zoals ses z´n MBO-HBO-WO bash heeft, heeft klb haar bevolkingsgroepen-bash.quote:Op maandag 29 maart 2010 20:08 schreef Autidude het volgende:
[..]
Jeetje... dat topic gaat gewoon goed.. in KLB..
Ik vind het een wonder dat dat topic knap verloopt.. het is in KLBquote:Op maandag 29 maart 2010 20:49 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Dat heb ik ook. Mss dat het iets te maken heeft met beelddenken![]()
[..]
Weer zo´n prachtig topic. Zoals ses z´n MBO-HBO-WO bash heeft, heeft klb haar bevolkingsgroepen-bash.![]()
Soms ben ik gewoon echt blij dat ik anders denk, maar ook vooral rationeler. Dan leef je je tenminste in in allebei de kanten, zonder overrompeld te worden door je eigen emoties.
Precies, je kan verticale familiebanden eigenlijk nooit doorsnijden. Vrienden echter weer wel....quote:Op maandag 29 maart 2010 19:08 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Dat zijn ze deels wel ja. Het is en blijft familie helaasdus contact zou ik altijd wel blijven hebben met ze.
En als je haar daar precies op wijst?quote:Wat mij vooral stoort is dat er al een duidelijke afspraak was en dat mijn moeder die afspraak weer moet veranderen zo dat ik dat gene dat ik niet wilt toch moet gaan doen.![]()
Zo is het maar net. Als jij maar duidelijk naar haar bent, dat je het zo niet gaat doen. Je niet laten omlullenquote:Maar goed ik blijf lekker bij mijn oude plan ze kan de pot op. Ze heeft het maar te accepteren. Als ze dat niet doet is dat haar probleem.
quote:Arm babytje![]()
[..]
Vetgedrukt: waaromquote:Dat zou een hoop verklaren![]()
Bewust een conflict opzoek lijkt mij geen goed idee. Aangezien andere zich er dan ook mee gaan bemoeien. En een conflict met mijn ouders komt het er altijd op neer dat ik het gedaan heb.![]()
![]()
Ow, dat klinkt op zich wel goedquote:Emontioneel zie ik ze als een oom en tante/ voogden ofzo. Het zijn iig niet mijn ouders meer. Maar over het algemeen ga ik er wel met plezier naartoe. Het is niet dat ik er met tegenzin naartoe ga. Alleen omtrent dit gedoe wel.![]()
[..]
En als jij tegen je moeder zegt, dat zij totaal aan je wensen voorbij gaat, hoe reageert ze dan?quote:Dat doe ik ook niet. Ik ben al kwaad dat mijn moeder totaal voorbij gaat aan mijn wensen.![]()
[..]
Het is geen kwestie van kunnen, maar van willen.quote:Op maandag 29 maart 2010 21:34 schreef EchtGaaf het volgende:
Precies, je kan verticale familiebanden eigenlijk nooit doorsnijden. Vrienden echter weer wel....
Vrienden kan je daarintegen weer kiezen. Familie nietquote:Op maandag 29 maart 2010 21:34 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Precies, je kan verticale familiebanden eigenlijk nooit doorsnijden. Vrienden echter weer wel....
Dan komt zij weer met andere argumenten. Of ze negeerdt het gewoonquote:[..]
En als je haar daar precies op wijst?
Dat ga ik zeker doen.quote:[..]
Zo is het maar net. Als jij maar duidelijk naar haar bent, dat je het zo niet gaat doen. Je niet laten omlullen![]()
quote:[..]
![]()
Een arm baby ipv een arme baby:P
Ik kan en durf dat conflict niet aan te gaan.quote:[..]
Vetgedrukt: waarom
Ach het komt wel goed. Het is niet het einde van de wereld dat conflictje maar toch blijft het klote.quote:[..]
Ow, dat klinkt op zich wel goed. Kijk, meningsverschillen en conflictjes komt bij de besten voor hoor.....
En gelukkig dat je toch een leuk contact kan hebben. Erg belangrijk, ik wet niet hoe royaal jij in contactjes zit
Niet of ze lult er omheenquote:[..]
En als jij tegen je moeder zegt, dat zij totaal aan je wensen voorbij gaat, hoe reageert ze dan?
Maar het zal altijd blijven morrelen denk ik...quote:Op maandag 29 maart 2010 21:42 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Het is geen kwestie van kunnen, maar van willen.
Mijn moeder heeft opzettelijk het contact met haar moeder verbroken. En haar vader(autist pursang, het is nooooooooit zijn schuld) met haar.
Dat heeft mijn moeder ook gedaan(contact verbreken met haar ouders). En dat wil ik dus niet. Het heeft haar veel verdriet verzorgt.quote:Op maandag 29 maart 2010 21:42 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Het is geen kwestie van kunnen, maar van willen.
Mijn moeder heeft opzettelijk het contact met haar moeder verbroken. En haar vader(autist pursang, het is nooooooooit zijn schuld) met haar.
Het is niet leuk, maar beter als het alternatief.quote:Op maandag 29 maart 2010 21:48 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Maar het zal altijd blijven morrelen denk ik...
Ach een van mijn weinige vrienden vergeet al jaren mijn verjaardagquote:Op maandag 29 maart 2010 21:51 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Het is niet leuk, maar beter als het alternatief.
Maar dat van mijn opa is echt onbegrijpelijk. Hij maakte een fout(verjaardag van mij broertje vergeten, en dat ligt nogal gevoelig) en werd erop gewezen. En hij voelde zich in zijn eer gekrenkt
Dat is helemaal waar.quote:Op maandag 29 maart 2010 21:47 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Vrienden kan je daarintegen weer kiezen. Familie niet![]()
[..]
Ja, jammer. Tja, een beetje eigenwijs is ze dan wel weer....quote:Dan komt zij weer met andere argumenten. Of ze negeerdt het gewoon
[..]
Maar wel een hele leuke. Ik heb hem een hele poos op mijn arm gehad.quote:![]()
[..]
Het is ook lastig. Toch werkt het soms juist erg goed heb ik gemerkt. In beginsel los ik dingen zoveel mogelijk in harmonie op. Lukt dat niet, dan kies ik voor het conflict model. Wel de meest stressvolle, dat wel. Maar als het resultaat heeft, dan ben je achteraf wel weer blij. Ik merk wel degelijk dat het helpt....quote:Ik kan en durf dat conflict niet aan te gaan.![]()
[..]
Nou, dat is erg gelukkig... Maar blijf wel voor jezelf opkomen. Want anders hebben ze het door dat je alles slikt en dan kunnen ze misbruik van je maken.quote:Ach het komt wel goed. Het is niet het einde van de wereld dat conflictje maar toch blijft het klote.
Ja, lastige dingen zijn dat. Misschien kan je de situatie inbrengen bij het volgende gesprek met je psycholoog. Leren van situaties.quote:Niet of ze lult er omheen
Ja oké. Niet netjes maar als vriend is het toch wat anders dan dat je als opa je ernstig gehandicapte kleinzoons verjaardag vergeet.quote:Op maandag 29 maart 2010 21:54 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ach een van mijn weinige vrienden vergeet al jaren mijn verjaardag
Precies. Op keeper beschouwd is het eigenlijk onmogelijk......quote:Op maandag 29 maart 2010 21:48 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Dat heeft mijn moeder ook gedaan(contact verbreken met haar ouders). En dat wil ik dus niet. Het heeft haar veel verdriet verzorgt.
Ja dat is wel heel triest....quote:Op maandag 29 maart 2010 21:58 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Ja oké. Niet netjes maar als vriend is het toch wat anders dan dat je als opa je ernstig gehandicapte kleinzoons verjaardag vergeet.
Dat is wel erg inderdaadquote:Op maandag 29 maart 2010 21:58 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Ja oké. Niet netjes maar als vriend is het toch wat anders dan dat je als opa je ernstig gehandicapte kleinzoons verjaardag vergeet.
Nee hij is altijd ontzettend egocentrisch geweest. Ook nooit een vader of iets wat erop lijkt. Maar wel een leuke man om in de kroeg mee te praten.quote:Op maandag 29 maart 2010 22:22 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Dat is wel erg inderdaadMisschien wordt hij vergeetachtig?
Het contact met mijn zusje gaat wel. Alleen vind ik het ook lastig om met haar te pratenquote:Op maandag 29 maart 2010 21:57 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat is helemaal waar.Familie moet je wel een beetje treffen. Al hangt het natuurlijk ook af hoe je erin zelf in staat.
![]()
Maar hoe is het contact met jouw zusje? Ervaart zij ook dezelfde dingen als jij met je ouders ?
[..]
Ja, jammer. Tja, een beetje eigenwijs is ze dan wel weer....![]()
[..]
Maar wel een hele leuke. Ik heb hem een hele poos op mijn arm gehad.![]()
Ik zweer het je, het is en blijft een bijzonder ervaring om baby's vast te houden.
[..]
Het is ook lastig. Toch werkt het soms juist erg goed heb ik gemerkt. In beginsel los ik dingen zoveel mogelijk in harmonie op. Lukt dat niet, dan kies ik voor het conflict model. Wel de meest stressvolle, dat wel. Maar als het resultaat heeft, dan ben je achteraf wel weer blij. Ik merk wel degelijk dat het helpt....
vb: de telefoonhoorn erop smijten...![]()
[..]
Nou, dat is erg gelukkig... Maar blijf wel voor jezelf opkomen. Want anders hebben ze het door dat je alles slikt en dan kunnen ze misbruik van je maken.
Duidelijkheid scheppen en grenzen stellen blijft ook voor mij ene aandachtspunt.
[..]
Ja, lastige dingen zijn dat. Misschien kan je de situatie inbrengen bij het volgende gesprek met je psycholoog. Leren van situaties.
Sommige mensenquote:Op maandag 29 maart 2010 22:25 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Nee hij is altijd ontzettend egocentrisch geweest. Ook nooit een vader of iets wat erop lijkt. Maar wel een leuke man om in de kroeg mee te praten.
Hij blijft dat soort rare fratsen herhalen.
Neequote:Op maandag 29 maart 2010 22:44 schreef Ferrobarr het volgende:
Ben ik de enige die moeite heeft dit topic bij te houden?
nee hoor..ikke ook. Join the club samen met ikkequote:Op maandag 29 maart 2010 22:44 schreef Ferrobarr het volgende:
Komt omdat je hier niet vaak genoeg bent.quote:Op maandag 29 maart 2010 22:44 schreef Ferrobarr het volgende:
ikke ben hier vaak genoeg..maar ben de draad ook weer kwijtquote:Op maandag 29 maart 2010 22:54 schreef Satsuma het volgende:
[..]
Komt omdat je hier niet vaak genoeg bent.
Deel waar.quote:Op maandag 29 maart 2010 23:06 schreef ikke043 het volgende:
Nou hoor ik wel eens dat autisten een gesprek niet op gang kunnen houden, maar dat lukt ons anders toch best goed
Waar. Maar ik moet eerlijk zijn dat ik IRL ooke geen probleem heb met een gesprek op gang houdenquote:Op maandag 29 maart 2010 23:09 schreef francis998 het volgende:
[..]
Deel waar.
Maar zoals mijn psych mij ooit heeft verteld is een digitaal gesprek makkelijker. Omdat je minder druk hebt doordat je de andere persoon niet ziet, wat ervoor zorgt dat de lichaamstaal wegvalt.
En verder hoef je ook niet direct te reageren op de ander, je hebt iets meer tijd om het tot je te nemen, en het is lastig om emoties door te spelen via in dit geval een forum.
Een ander kan de emoties wel opvangen maar op heel andere manier dan face-to-face.
tja..ik praat ook graag..alleen vindt het lastig..ben niet echt een goede prater, dus heb je vaak van die vervelende stiltes.quote:Op maandag 29 maart 2010 23:12 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Waar. Maar ik moet eerlijk zijn dat ik IRL ooke geen probleem heb met een gesprek op gang houden
Ik praat nogal graag, maar typen op internet gaat me veeeeeeels te langzaam
Stapje voor stapje een fiets opbouwen is zeker erg leuk. M.b.t. Tripple voorvork: misschien dat je de bevestiging aan het wiel / de as als derde verbinding ziet. Ik ben trouwens meer van het type dat een keer een goede fiets koopt en daar dan een tijd mee doet.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 15:13 schreef Autidude het volgende:
[..]
Ik ben er al 10 jaar uitIk weet ook niet precies hoe ik op die naam kom, maar wel dat het zo ongeveer een type was, tripple clamp? Ik weet het echt niet, en het rare is dat dus van die Downhill of Freeride voorvorken zijn met een dubbele brug (ik noem het maar brug) , dus ook 1 bij het balhoofd. Geen flauw idee wat het met tripple te maken heeft, maar zo heet het of zit het in mijn hoofd.
[ afbeelding ]
Had ik ook op mijn vorige fiets, zo'n type. Is ook een heel ander systeem als wat ik nu heb qua stuurnaaf. Gewoon crappy troepBij dit soort vorken komt er dan een buis uit je frame en schuif je daar een stuurnaaf overheen, en dat moet ik ook hebben
En die 2e brug maakt het allemaal heel erg rigide en met de juiste maat stuurnaaf en knap stuurtje heb je dan extreem veel controlle over je voorwiel. En dat vind ik belangrijk als ik met 40 of 60 km/h over hobbels dender
, maar ook bij het trail achtige werk is het gewoon heel belangrijk, feeling.
En ik denk niet dat het uiteindelijk duurder of net zo duur zal zijn als een fiets van 2000 euro. Want ook zo'n fiets ga je customizenHet enige wat technisch zonde of onprofessioneel is, is dat het frame gewoon veel zwaarder is dan dat van zo'n dure topfiets. Maar daar heb ik dus qua feeling met het rijden geen last van, ik vind het eigenlijk wel prettig
![]()
Dus met goed onderhoud en alles stukje bij beetje is er met een laag inkomen een prima fiets van te bouwen, en ik vind dat een leuk hobby dingetje en heb je steeds ook iets om naar toe te leven.
Dat klinkt best heftig. Als ik zie hoe je in je andere posts reageert, dat je weer met plezier naar school gaat (voorzover er uit op te maken), goede cijfers haalt en zin hebt om met de sterrenkunde olympiade mee te doen (om maar eens wat punten te nomen) krijg ik de indruk dat je draad weer aardig opgepakt hebt. Ik heb dan ook erg veel bewondering en respect voor je.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 15:48 schreef Demise het volgende:
[..]
Haha, op mijn 11e zou ik er ook zo over gedacht hebben, denk ik. Wel mooi dat je het gewoon gaat inhalen, dat vind ik echt een prachtige instelling! Op je 21e is de volgende puberteit al weer aan de beurt, trouwens, dus maak je borst maar nat (we blijven bezig...)!
Mijn moeder kreeg borstkanker toen ik 12 was, en dat heeft het depressie/gevoelens-onderdrukken balletje aan het rollen gekregen. Een tijdlang (twee jaar) ambulante therapie en twee zelfmoordpogingen later werd ik met voorrang in een kliniek geplaatst, toen heb ik zelf voor een klinische opname gekozen. Ik had op dat moment nog steeds geen diagnose. Na vier weken observatieperiode (na twee weken hebben ze me al ritalin voorgeschreven, nog twee weken wachten vonden ze onnodig omdat het zo overduidelijk was) kreeg ik eindelijk een diagnose en kon ik aan de slag met mezelf. Je leert veel, in 9 maanden. Een klinische opname is ongelooflijk intensief, je bent 24/7 bezig jezelf te analyseren. Soms vind ik het wel jammer, want ik ben daardoor enorm snel 'volwassen' geworden. Ik heb me nooit druk gemaakt over kleding of jongens. Voor de opname was ik emotioneel dood en gevoelloos, erna was ik te snel opgegroeid om er nog over mee te praten. Toch heeft het me wel sterker gemaakt en ik zou het niet weg laten toveren als me de mogelijkheid werd geboden, want ik weet zo ontzettend veel over mezelf en dat vind ik echt een geschenk.![]()
Acceptatie blijft moeilijk, denk ik. Maar ik geniet van elke dag en vooral ook van mezelf, ik vind het heerlijk om 's ochtends vroeg lekker te zingen en druk te doen en uit het niets 'faldidie JO HO' te kunnen zingen. Mijn ouders worden er ook altijd vrolijk van, ik heb het echt ontzettend met ze getroffen, dus dat helpt ook elke dag weer.
Maak je niet dik! Een ongeluk zit in een klein hoekje. Iets mislopen. Geen groot licht zijn (ik ben ook geen kleintje, hoor...). Een waterfiets is niet gemaakt van water, ik heb nog nooit iemand een zaklamp in zijn zak zien doen (wel in z'n tas, maar 't heet geen taslamp), ik gebruik mijn weekendtas ook als ik doordeweeks ergens ga logeren en de afzuigkap (dus lucht wegzuigen) noemen mensen ook wel een 'blower' (een blazer).
Ik weet niet wat BPS, ERS en NT is.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 16:11 schreef Autidude het volgende:
Ik zit weer terug te lezen en dit is ook echt een vreselijk mooi stukje
[..]
![]()
Weet je dat ERS ook gewoon gelijk staat aan BPS.. jij zegt dat ERS is voor onder de 18, ik lees elders dat ERS mannelijk is en BPS meer vrouwelijk.. ze weten het zelf niet eens, maar het komt op hetzelfde neer..
Wat is het werkelijke keiharde onderscheid en waar in de DSM staat dat? Het woord alleen zelf al heh.. Emotionele Regulatie Stoornis, yep! helemaal goed!! en was is Borderline voor soort stoornis?![]()
Ik bedoel maar.. Maar dat is iets wat echt te genezen is, ASS en ADHD niet.
Maar dat ene stukje, en mijn ervaring met een borderline forum en al die verhalen en ervaringen of verwoordingen die daarbij komen kijken.. dat is gewoon helemaal in die lijn! Vooral het kind kant en volwassen kant, dat viel mij heel erg op.
En dat brengt mij op een vraag voor alle ASS mensen, hebben jullie een overdreven kinderlijke kant? Is dat een ASS iets, wil je graag terug naar je jeugd.. kan je janken om tekenfilm liedjes van vroeger? En meer van dat soort dingen in die richting?
dat wilde ik netneerzettenquote:Op maandag 29 maart 2010 23:25 schreef Satsuma het volgende:
Vind ik niet.
Borderline Persoonlijkheids Stoornis
Emotionele Regulatie Stoornis
Neuro Typisch
Gelukkig dat je desondanks contact met haar hebt.quote:Op maandag 29 maart 2010 22:27 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Het contact met mijn zusje gaat wel. Alleen vind ik het ook lastig om met haar te praten![]()
Precies.quote:Volgende keer zeg ik gewoon ik heb een keuze gemaakt en daarbij blijf punt. Als je het er niet mee eens bent heb je pech.
Nee hoor. Ik zou ze de kost niet kunnen geven die ouder zijn.quote:Op maandag 29 maart 2010 23:23 schreef Ferrobarr het volgende:
En het feit dat ik, eind 30, nog op dit forum zit is wellicht ook wat sneu.
Gelukkig dat eerste afspraak goed ging. Dat was toch de meest spannende van de twee? Dan valt er hopelijk wat spanning weg.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 12:05 schreef Autidude het volgende:
Wat een dag, wat een dag.. Ik barst nu al van de koppijn. 1e afspraak ging goed, daar zit nu gelukkig schot in. En het reintegratiebureau is pas om 1600 uur, dan ben ik echt bekaf. Maarja.
En er is gewoon bij mijn broertje ingebroken vanacht, terwijl ze dus gewoon thuis waren en lagen te slapen.. !!! En het is een gelijkvloerse woning
Ik vind vanmiddag een stuk spannender hoor, want ik weet niet wat ik kan verwachten en hoe die mensen zijn, alleen hoe ze eruit zien, maar ik weet niet of ze mij goed kunnen helpen. Maar het is ff afwachten.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 12:27 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Gelukkig dat eerste afspraak goed ging. Dat was toch de meest spannende van de twee? Dan valt er hopelijk wat spanning weg.
Probeer even wat uit te rusten.
Dat is schrikken van je broertje. Het idee al dat iemand inbreekt als je thuisbent![]()
Hebben ze veel weggehaald?
Ik kan het begrijpen, hoor. En zeker als het je eerste keer is. Ik heb foto's van ze gezien, op de site. Ik hoop dat ze inderdaad (goed) kunnen helpen.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 12:33 schreef Autidude het volgende:
[..]
Ik vind vanmiddag een stuk spannender hoor, want ik weet niet wat ik kan verwachten en hoe die mensen zijn, alleen hoe ze eruit zien, maar ik weet niet of ze mij goed kunnen helpen. Maar het is ff afwachten.
Ik denk dat het mij ook niet zal overkomen, ik hoor alles...quote:Ja, schrikken.. het is ook gewoon stom, mij zal het nooit overkomen ik zou ook echt wakker worden. Maar stel je voor dat ze je gewoon wakker schoppen en onder bedreiging pincode eisen etc.
Oeps. In deze tijd kan dat niet meer, helaas...Je moet echt alles op slot doen.quote:Want dat soort dingen gebeuren ookVan wat ik weet is iig de TV en een Apple labtop gestolen.
Maar ze hadden de achterdeur niet op slotWant zijn vrouwtje vind dat neurotisch
![]()
Ja, het is echt walgelijk als het je overkomt. Het idee dat er vreemden in je huis zijn geweest. Het kan zijn dat ze hierdoor slechter gaan slapen. Tja, ze zal hopelijk toch nu wel voortaan de deur op slot doen...quote:Ze zal er nu wel anders over denken, hoop ik.. Stom niet? Maar het idee zeg.. jij ligt te slapen en een kamer naast je zijn er gewoon vreemden bezig je spullen te jatten.. De brutaliteit ook... pfff
Haha, ja, alles gaat eigenlijk goed met me. Volgens mij is dat af en toe best vervelend voor anderen, mijn onstuitbare optimisme.quote:Op maandag 29 maart 2010 23:23 schreef Ferrobarr het volgende:
[..]
Dat klinkt best heftig. Als ik zie hoe je in je andere posts reageert, dat je weer met plezier naar school gaat (voorzover er uit op te maken), goede cijfers haalt en zin hebt om met de sterrenkunde olympiade mee te doen (om maar eens wat punten te nomen) krijg ik de indruk dat je draad weer aardig opgepakt hebt. Ik heb dan ook erg veel bewondering en respect voor je.
[..]
Ik ben ook wel waat traag in mijn emotionele ontwikkeling, vooral op t sociale gebied. Maar dat je als eind dertiger zijnde nog op dit forum zit, waarom is dat ergquote:Op maandag 29 maart 2010 23:23 schreef Ferrobarr het volgende:
Een klein stukje inhaalslag:
[..]
Stapje voor stapje een fiets opbouwen is zeker erg leuk. M.b.t. Tripple voorvork: misschien dat je de bevestiging aan het wiel / de as als derde verbinding ziet. Ik ben trouwens meer van het type dat een keer een goede fiets koopt en daar dan een tijd mee doet.
[..]
Dat klinkt best heftig. Als ik zie hoe je in je andere posts reageert, dat je weer met plezier naar school gaat (voorzover er uit op te maken), goede cijfers haalt en zin hebt om met de sterrenkunde olympiade mee te doen (om maar eens wat punten te nomen) krijg ik de indruk dat je draad weer aardig opgepakt hebt. Ik heb dan ook erg veel bewondering en respect voor je.
[..]
Ik weet niet wat BPS, ERS en NT is.
En over kinderlijk: ik ben niet kinderlijk, wel was en ben ik traag ik mijn emotionele ontwikkeling. Ik ben laat gaan studeren, laat op kamers gegaan, laat gaan werken, laat mijn eerste zoen gehad, laat met de eerste keer sex, laat vader geworden etc. En het feit dat ik, eind 30, nog op dit forum zit is wellicht ook wat sneu.
*verwijst richting tong80*quote:Op dinsdag 30 maart 2010 15:28 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Ik ben ook wel waat traag in mijn emotionele ontwikkeling, vooral op t sociale gebied. Maar dat je als eind dertiger zijnde nog op dit forum zit, waarom is dat ergHoor je dan niet op een forum te zitten als je veertiger ben ofzo? Is dat weer zo'n onuitgesproken sociaal regeltje "dat dat niet hoort" ofzo
quote:Op dinsdag 30 maart 2010 15:46 schreef DeHovenier het volgende:
Tong80: tong80
User met de meeste posts ofzo.
quote:aantal posts: 385994 (gemiddeld 114 per dag)
Ik zeg gewoon: gecondoleerd. Hangt er een beetje af hoe goed ik die persoon ken.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 15:45 schreef Demise het volgende:
Tussendoor: hoe condoleer je iemand fatsoenlijk?
Ik ken diegene toch behoorlijk goed. Dagelijks contact, toch. Ik vraag me alleen af hoe ik moet reageren als ik diegene de eerste keer weer zie.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 15:47 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Ik zeg gewoon: gecondoleerd. Hangt er een beetje af hoe goed ik die persoon ken.
Gecondoleerd. Ik vind het heel erg jammer van je verlies. ik hoop dat je je je door deze zware tijden kunt slaan. Als je met iemand wilt praten of als je gewoon iemand nodig hebt, ik ben er voor je.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 15:54 schreef Demise het volgende:
[..]
Ik ken diegene toch behoorlijk goed. Dagelijks contact, toch. Ik vraag me alleen af hoe ik moet reageren als ik diegene de eerste keer weer zie.
De laatste zin is ook een goedequote:Op dinsdag 30 maart 2010 16:09 schreef Demise het volgende:
Hm. Ik zou diegene toch niet echt knuffelen, het is een volwassene, geen vriend/vriendin. Maar bedankt, hier kan ik wel wat mee.![]()
Desnoods zeg ik: 'Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen, maar ik leef met je mee.' ofzo. Toch?
Dat valt nog mee, het kan altijd later.quote:Op maandag 29 maart 2010 23:23 schreef Ferrobarr het volgende:...
En over kinderlijk: ik ben niet kinderlijk, wel was en ben ik traag ik mijn emotionele ontwikkeling. Ik ben laat gaan studeren, laat op kamers gegaan, laat gaan werken, laat mijn eerste zoen gehad, laat met de eerste keer sex, laat vader geworden etc. En het feit dat ik, eind 30, nog op dit forum zit is wellicht ook wat sneu.
ow..tja hangt er natuurlijk vanaf wie dat is, maar volwassenen kan je ook best knuffelen..natuurlijk moet het wel een goede bekende zijnd aarvoor.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 16:09 schreef Demise het volgende:
Hm. Ik zou diegene toch niet echt knuffelen, het is een volwassene, geen vriend/vriendin. Maar bedankt, hier kan ik wel wat mee.![]()
Desnoods zeg ik: 'Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen, maar ik leef met je mee.' ofzo. Toch?
Ach, het moment waarop je die dinge doet boeit niet. Het gaat erom hoe en in bepaalde gevallen met wie.quote:Op maandag 29 maart 2010 23:23 schreef Ferrobarr het volgende:...
Nu ga ik nadenken over het knuffelen van volwassenen, en ik kom erachter dat ik dat bést vaak doe. Mijn ouders, vier vriendinnen zijn al achttien, mijn vriend is volgens de wet 'volwassen' (ik ben het daar dan toch niet mee eensquote:Op dinsdag 30 maart 2010 16:23 schreef francis998 het volgende:
[..]
ow..tja hangt er natuurlijk vanaf wie dat is, maar volwassenen kan je ook best knuffelen..natuurlijk moet het wel een goede bekende zijnd aarvoor.
Maar die laatste zin is zeker goed, en eerlijk.
[..]
Ach, het moment waarop je die dinge doet boeit niet. Het gaat erom hoe en in bepaalde gevallen met wie.
Ik ben 23, heb al wel een mbo op zak maar die tel ik niet mee. Was veels te makkelijk. En ga in juli/september pas met mijn hbo beginnen. eer ik ermee klaar ben ben ik al wel zo'n 27/28.
Op kamers gaan of zelfstandig wonen, nou...ik denk niet dat dat binnenkort gaat gebeuren.
Mijn eerste zoen was in 2008, met zo'n 21 jaar. En eerste keer sex, nou..zolang ik thuiswoon gebeurd dat dus denk ik niet, lijkt me echt niks. Of bij de ander thuis, maar het moet wel een redelijke "relatie" zijn.
Moeder worden, pffffffffffffff dat is nog zo ver weg, eerst wil een stabiele baan, eigen huisje, stabiele relatie etc..dus dat is ook wel zo'n 6 a 7 jaar verder denk ik.
Dus...dat maakt helemaal niet uit, zolang ik het doe omdat ik het wil. Het is geen verplichting om al die dingen op bepaalde leeftijd te doen!
ik knuffel niet zo heel veel volwassenen, aangezien ik maar een in de buurt heb en dat is mijn moeder. En die is ook niet echt een knuffeltype.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 16:27 schreef Demise het volgende:
[..]
Nu ga ik nadenken over het knuffelen van volwassenen, en ik kom erachter dat ik dat bést vaak doe. Mijn ouders, vier vriendinnen zijn al achttien, mijn vriend is volgens de wet 'volwassen' (ik ben het daar dan toch niet mee eens) en dat zijn dan toch best veel mensen. Creepy.
Trouwens, als alles loopt zoals ik het allerliefste zou willen dat het loopt, zou ik ook pas op mijn 27e, 28e klaar zijn met mijn opleiding.
Als je de kans hebt, zou ik toch echt gewoon hbo gaan doen.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 16:30 schreef DeHovenier het volgende:
Ik heb 2 jaar geleden mbo afgerond, zit nu een beetje te twijfelen wat ik wil gaan doen. HBO of werken. Ik werk nu wel in de kas maar daar wil ik weg. Geen doorgroeimogelijkheden enzo.
Mja, weet niet hoe dat gaat als je moet samenwerken in groepjes en samen projecten moet doen. Op het mbo ging dat al moeilijk.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 16:46 schreef francis998 het volgende:
[..]
ik knuffel niet zo heel veel volwassenen, aangezien ik maar een in de buurt heb en dat is mijn moeder. En die is ook niet echt een knuffeltype.
Maar bijd e familei knuffel ik de meesten wel.
En ik heb zoiets van des te langer ik kan studeren des te beter..hoef ik niet te werken![]()
[..]
Als je de kans hebt, zou ik toch echt gewoon hbo gaan doen.
hmm..als je weet dat dat lastig is, kan je miss informeren bij de scholen waar je evt. zou willen gaan studeren kijken of er een soort begeleiding ofzo is, waar je gebruik van kan maken.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 16:52 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Mja, weet niet hoe dat gaat als je moet samenwerken in groepjes en samen projecten moet doen. Op het mbo ging dat al moeilijk.
Met BodyPump is de sport”ellende” bij mij ook begonnen. De eerste keer stond voor mij stond ook zo’n vrouw die squatte met 10 of 11kg per kant, terwijl ik met 7,5 al instortte. En inderdaad: dat trekken mannen erg slecht. Persoonlijk vind ik het best stoer als een vrouw redelijk sterk is, ik heb daar meer mee dan met slappe, ielige, friemel meisjes, zeg maar. Met de nodige fiep-discipline was het Bodypump probleem vrij snel “opgelost” en ik ben uiteindelijk op 21kg per kant bij de squat oefening blijven steken (als voorbeeld). Meer paste er bij ons ook niet op de stang en dan moest ik naar de krachtrrainingszaal lopen om een andere stang te halen en dat was niet praktisch. Overigens (daar is ie weer) deed ik dit puur voor mezelf. Ik had er altijd enorm veel moeite mee als de instructrice mij in de picture zette of complimenten gaf. Ook dacht ze ooit dat ik 13,5kg per kant op de stang had terwijl het in werkelijkheid 16kg was. Ik zei daar niets van.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 23:02 schreef Satsuma het volgende:
[..]
Ik word juist chagrijnig als ik moet sporten. Ik haat het. Ik zie er tegenop, als ik ermee bezig ben verveel ik me en achteraf ben ik moe, plakkerig en vooral heel blij dat het erop zit. Ik geloof dat ik geen endorfine aanmaak of zo. Toen ik depressief was, was ik na bijvoorbeeld gymles soms echt suicidaal, terwijl anderen dan juist zeiden hoe heerlijk ze zich altijd voelden na het sporten. Ik was dan letterlijk te moe om thuis de trap op te lopen. Tegenwoordig gaat het allemaal wel beter, ik voel me na het sporten 'neutraal'. Ik vind het niet leuk, maar raak niet meer gedeprimeerd. Het enige wat ik leuk vond waren bodybalance en bodypump. BodyBalance omdat ik veel leniger ben dan anderen en BodyPump omdat ik veel sterker ben dan andere vrouwen en zelfs sterker dan sommige mannen. Competitiedrang he? =) Ik vind het heerlijk als ik een man zie kijken wat ik pak aan gewicht, hij expres net iets meer gaat pakken en dan halverwege moet stoppen omdat ie het niet volhoudt.![]()
Inderdaad best bizar. En voor de anderen: met UNC wordt uncirculated bedoeld. Ik zal eens kijken wat ik nog heb liggen.quote:[..]
Ja, ze moeten er heel netjes uitzien, het liefst UNC zijn. En ik hou van 'rare' biljetten, met taferelen die je in NL niet snel zal zien. Dingen uit heel andere culturen, letters die ik niet kan lezen, of bijv ik heb Afrikaanse biljetten (weet ff uit m'n hoofd niet welk land) met kindsoldaten erop. Best bizar. Zoiets zou er hier nooit opstaan.
[..]
Dit onderwerp parkeer ik “even”.quote:Kwestie van wat namen veranderen.
Heel begrijpelijk en zeker ook je goed recht. Het verminderd je kansen echter wel. Overigens weet ik niet hoe jij het op dit moment in je werk ervaart, maar binnenkomen is een ding, aantonen dat jij diegene bent die het meeste (zinvolle) werk voor de organisatie doet is een heel ander verhaal waar ik momenteel erg mee worstel: ik heb vandaag te horen gekregen dat ik een verbeterplan moet maken. Ik ben er echt enorm kwaad over.quote:[..]
Nee, ik snap echt niet wat je bedoelt. Het 'een beetje te' begrijp ik nog wel denk ik: het lijkt voor jou of ze alles heeft en alles kan, zeg maar, en beter dan jou? Maar 'te snel' snap ik niet. En wat ik ook niet snap is dat je met haar omgaat als ze je dat gevoel geeft. What's in it for you?
[..]
Ik weet zelf ook nog niet goed wat ik hiermee bedoel; dat was de reden dat ik het in dit topic aan de orde bracht.
Ik denk vooralsnog dat het faalangst gerelateerd is: daar had ik erg last van op de middelbare school en tijdens de studie en beoordeelde nogal eens mensen als “beter dan ikzelf”. Maar ook: een beetje analyse en zelfreflectie is prima, maar ik sla daar nogal in door heb ik soms de indruk; probeer alles “stuk” te analiseren.
What’s in it for me? Nou, als ik gewoon normaal zou doen (wat me meestal wel lukt) zou ik er een leuke vriendin aan hebben met wie ik kan praten “op niveau”.
[quote]
[..]
Als ik heel eerlijk ben, dan wil ik dat helemaal niet. Ik vind het confronterend, vervelend, het kost tijd, en ik vind dat het niet nodig zou moeten zijn. Ik vind dat ze me gewoon moeten nemen zoals ik ben in plaats van me te dwingen om van een keukentrapje door een brandende hoepel te springen, alleen maar voor het 'recht' om voor hun 'geweldige bedrijf' te 'mogen' werken. Flikker op, of je zoekt iemand die echt werkt (mij dus), of je neemt maar genoegen met zo'n koffieleutende onbenul die vast heel sociaal kan praten over z'n vakanties.
[..]
Het hangt waarschijnlijk veel van je omgeving af hoeveel slimme(re) mensen je tegenkomt. Ik heb in mijn werk en privé omgeving veel hogere opgeleiden en dan heb je er wat meer. Het resultaat is toch de som van de potentie en wat je ermee kunt doen. De potentie is bij jou en mij wel aanwezig, maar het komt er nog niet zo uit.quote:Weinig. Ik ken sowieso denk ik maar twee mensen die slimmer zijn dan ik, eentje heb ik al lang geen contact meer mee en de ander heeft een erg goede baan. In mijn omgeving zijn mensen gemiddeld te dom om hun veters te strikken. Maar daarmee worden ze dan wel directeur, altijd fijn.
Ik weet niet hoe dat op het HBO zit, maar als ik straks naar de universiteit ga, kan ik daar wel afspraken over maken. Zo mag ik meer alleen doen, krijg ik waarschijnlijk op den duur (je moet je klasgenoten wel eerst leren kennen) een vaste partner om mee samen te werken en als het anders echt niet gaat, een individuele beoordeling. Voor mij zijn dat prima oplossingen omdat mijn knelpunt ligt bij het verantwoordelijk zijn voor de ander z'n werk. Als je erover twijfelt of je opleiding wel aanpassingen voor je kan/wil maken, zou ik gewoon een mailtje sturen om een gesprek te vragen met een studiebegeleider.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 16:52 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Mja, weet niet hoe dat gaat als je moet samenwerken in groepjes en samen projecten moet doen. Op het mbo ging dat al moeilijk.
precies ik zou gewoon gaan, en je vooraf goed informeren over mogelijkheden!quote:Op dinsdag 30 maart 2010 17:59 schreef Demise het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe dat op het HBO zit, maar als ik straks naar de universiteit ga, kan ik daar wel afspraken over maken. Zo mag ik meer alleen doen, krijg ik waarschijnlijk op den duur (je moet je klasgenoten wel eerst leren kennen) een vaste partner om mee samen te werken en als het anders echt niet gaat, een individuele beoordeling. Voor mij zijn dat prima oplossingen omdat mijn knelpunt ligt bij het verantwoordelijk zijn voor de ander z'n werk. Als je erover twijfelt of je opleiding wel aanpassingen voor je kan/wil maken, zou ik gewoon een mailtje sturen om een gesprek te vragen met een studiebegeleider.
Alleen niet zo vaak. En dat gaat waarschijnlijk nog minder worden nu ze sinds kort een vriendje heeftquote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:51 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Gelukkig dat je desondanks contact met haar hebt.![]()
quote:[..]
Precies.
haha herkenbaar!quote:Op dinsdag 30 maart 2010 17:21 schreef Ferrobarr het volgende:
[..]
Met BodyPump is de sport”ellende” bij mij ook begonnen. De eerste keer stond voor mij stond ook zo’n vrouw die squatte met 10 of 11kg per kant, terwijl ik met 7,5 al instortte. En inderdaad: dat trekken mannen erg slecht. Persoonlijk vind ik het best stoer als een vrouw redelijk sterk is, ik heb daar meer mee dan met slappe, ielige, friemel meisjes, zeg maar. Met de nodige fiep-discipline was het Bodypump probleem vrij snel “opgelost” en ik ben uiteindelijk op 21kg per kant bij de squat oefening blijven steken (als voorbeeld). Meer paste er bij ons ook niet op de stang en dan moest ik naar de krachtrrainingszaal lopen om een andere stang te halen en dat was niet praktisch. Overigens (daar is ie weer) deed ik dit puur voor mezelf. Ik had er altijd enorm veel moeite mee als de instructrice mij in de picture zette of complimenten gaf. Ook dacht ze ooit dat ik 13,5kg per kant op de stang had terwijl het in werkelijkheid 16kg was. Ik zei daar niets van.
En hetzelfde geldt ook met krachttraining. Waar een beetje Sjonnie na twee keer trainen al een halterhempje aantrekt om zijn enorme spierbundels maar goed te kunnen showen, loop ik nog steeds rond in oversized t-shirts. Geen aandacht a.u.b. En dat is een beetje het dilemma ook met bijvoorbeeld het werk: aan de ene kant werk ik sterk onder mijn niveau, aan de andere kant hoef ik ook niet de hemel in geprezen worden en zwak zelfs complimenten af als ze mij gegeven worden. Dat is natuurlijk niet zo slim, maar het zit kennelijk best diep verankerd. En aan de ene kant ben ik soms best laagdunkend over collega’s, maar aan de andere kant vind ik dat ik niet het recht heb om op welke manier dan ook me superieur te gedragen ten opzichte van anderen en doe dat dan dus ook niet.
Lenig ben ik trouwens totaal niet (ik heb wel eens aan yoga en pilates gedaan) en snel qua reactie ook niet. Die lenigheid zou ooit nog wel eens goed kunnen komen, maar die snelle reactie: no way. Ik ben wel eens in een soort steples verdwaald geraakt, maar ik ben gewoon te traag (zelfs voor een man). Ik denk trouwens dat ik dat in het algemeen wel ben: niet zo snel, qua reageren.
[..]
Dat is een prima reactie, hoor!quote:Op dinsdag 30 maart 2010 19:18 schreef robuust89 het volgende:
[..]
theorie: autisten hebben in het algemeen wat weer moeite met het ontvangen van aandacht (complimenten en zo), aangezien dit ook een beetje heb. natuurlijk "train" ik dit (een welgemeend dankjewel! en als het een leuke meid is, voeg ik er nog "wat lief van je" erachter) magoed.
ha, waarom geen cardio dan? (goed excuus om om pics te vragenquote:Op dinsdag 30 maart 2010 19:25 schreef Demise het volgende:
[..]
Dat is een prima reactie, hoor!
Overigens heb ik haat aan de sportschool. Ik vind het prima om te mijn oefeningetjes te doen (dagelijks), maar dan wel op míjn manier en míjn oefeningen en géén cardio, a.u.b.
Hun gaan mij helpen om aan een baan te komen, via hun is dat veel makkelijker en is er veel meer mogelijk. Ik sta niet echt goed in de arbeidsmarkt. Maar met hun hulp is er meer mogelijk, en ik had vandaag een intake gesprek. En dat gesprek ging wel goed..quote:Op dinsdag 30 maart 2010 13:40 schreef Demise het volgende:
@Autidude:
Wat voor gesprek heb je eigenlijk met het reïntegratiebureau? Ik kan me er niet zoveel bij voorstellen.
Het is trouwens weer heerlijk weer vandaag...
met begraafplaatsen heb ik ook niks, ik ben 2x op een begraafplaats geweest en vondt er echt niks aan.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 20:14 schreef Autidude het volgende:
Oh, en over condoleren.. dat weet ik niet zo goed. Daar ben ik niet zo goed in en ik probeer dat ook te ontlopen. Ik ga ook niet naar begravenissen, dat is te zwaar en ik snap er niets van. Ook verjaardagen en mensen feliciteren heb ik wel moeite mee. Het komt ook zo gedwongen over ofzo, ik vind het vreemd allemaal en onprettig.
Oh ik vind een begraafplaats wel mooi, daar heb ik ook niet zoveel last van. Ik heb ook wel eens op een begraafplaats gewerkt, dan ging ik het gras rondom de graven maaien. Dat vond ik mooi werk. En vroeger ging ik ook wel eens een rondje lopen over de begraafplaats, wij hebben hier een hele mooie, om tot rust te komen. Maar een begravenis en het contact met mensen daaromheen dat vind ik niets.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 20:20 schreef francis998 het volgende:
[..]
met begraafplaatsen heb ik ook niks, ik ben 2x op een begraafplaats geweest en vondt er echt niks aan.
Zowieso kijken naar een steen om een persoon te herinneren vindt ik raar, omdat ik wanneer ik wil aan die persoon denk en niet door naar een steen te kijken.Dat vindt ik zo vaag.
En begrafenissen vindt ik ook niks, omdat ik ze ook wel zwaar vindt, en als ik uitgenodigd ben op een begrafenis is dat meestal een nabij iemand..en dan ga ik liever rustig zelf het "graf" bezoeken..omdat ik het niet prettig vindt zo emotioneel te zijn met zoveel mensen in de buurt
2300, staat genoteerdquote:Op dinsdag 30 maart 2010 18:02 schreef EchtGaaf het volgende:
@ Satsuma, Ikke 043
Vanavond bij Pauw en Wittteman : Professor in de neurologie Victor
Lamme over zijn boek De vrije wil bestaat niet.
Weet ik, ook een filmpje en een hele mooie drieluik foto.. Maar die zijn in het klein.. Deze is groterquote:
Op de iPod springen die dingen altijd op maximaal(dus valt er niks te klikken). En dan moet ik weer inzoomen om de tekst te vinden.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 21:29 schreef Autidude het volgende:
[..]
Weet ik, ook een filmpje en een hele mooie drieluik foto.. Maar die zijn in het klein.. Deze is groter![]()
(hij is ook klikbaar heh.. hij is iig groot genoeg om mooi aan de muur te hangen).
Oh dat wist ik niet, ik wist niet eens dat je op een iPod kan internetten.. Maar heb je geen normale computer dan?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 21:35 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Op de iPod springen die dingen altijd op maximaal(dus valt er niks te klikken). En dan moet ik weer inzoomen om de tekst te vinden.
Jawel maar een iPod Touch is handzamer, en de accu gaat langer meequote:Op dinsdag 30 maart 2010 21:43 schreef Autidude het volgende:
[..]
Oh dat wist ik niet, ik wist niet eens dat je op een iPod kan internetten.. Maar heb je geen normale computer dan?
Niet alleen wajong heh, ook andere soorten uitkeringen, eigenlijk alles behalve bijstandsuitkeringen.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 21:34 schreef ScarFace- het volgende:
@Demise,
Misschien heeft iemand het al beantwoord en heb ik daar overheen gelezen.
Je vroeg in het vorige topic naar het UWV, wat dit is.
UWV "screent" mensen voor de wajong uitkering, betaald deze uit, en kan ondersteuning, hulp, bieden richting een baan.
CWI was de naam vroeger.
Ik had er zo kunnen werken, als ik dit zo lees
Maar jouw zus loopt ok risico want binnenkort heb jij toch een date?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 19:04 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Alleen niet zo vaak. En dat gaat waarschijnlijk nog minder worden nu ze sinds kort een vriendje heeft![]()
Arme jonge![]()
[..]
Dat is waarquote:Op dinsdag 30 maart 2010 21:58 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Maar jouw zus loopt ok risico want binnenkort heb jij toch een date?
Graag gedaan.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 20:28 schreef ikke043 het volgende:
[..]
2300, staat genoteerd
Bedankt voor de tip!!
Volgens mij moe tje voor een bijstandsuitkering ook eerst naar t CWI ( een paar jaar geleden wel iig)quote:Op dinsdag 30 maart 2010 21:46 schreef Autidude het volgende:
[..]
Niet alleen wajong heh, ook andere soorten uitkeringen, eigenlijk alles behalve bijstandsuitkeringen.
En CWI is ook niet helemaal waar, want je had ook het GAK.. en alles is nu samengevoegd. Wat vroeger het CWI was heet nu UWV Werkbedrijf, dat is weer een zijtak.
Ok.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 21:46 schreef Autidude het volgende:
[..]
Niet alleen wajong heh, ook andere soorten uitkeringen, eigenlijk alles behalve bijstandsuitkeringen.
En CWI is ook niet helemaal waar, want je had ook het GAK.. en alles is nu samengevoegd. Wat vroeger het CWI was heet nu UWV Werkbedrijf, dat is weer een zijtak.
Dat klopt, want je moet sowieso als werkzoekende staan ingeschreven bij het CWI / UWV werkbedrijf, en je bent dan ook verplicht om aan alles mee te werkenquote:Op dinsdag 30 maart 2010 22:06 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Volgens mij moe tje voor een bijstandsuitkering ook eerst naar t CWI ( een paar jaar geleden wel iig)
Lekker logisch allemaalquote:Op dinsdag 30 maart 2010 22:25 schreef Autidude het volgende:
[..]
Dat klopt, want je moet sowieso als werkzoekende staan ingeschreven bij het CWI / UWV werkbedrijf, en je bent dan ook verplicht om aan alles mee te werkenDat is nog steeds zo, het heet alleen anders.
Maar je bijstands uitkering en de controlle daarover gaat via de Gemeente, bij de overige uitkeringen is het UWV verantwoordelijk en de uitkerende instantie.
Oh, is dat een beetje menselijk eigenlijk?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 22:43 schreef francis998 het volgende:
Hoi..ben ik weer.
Aangezine het ff over bijstand gaat. Ik leef nu van bijzondere bijstand(wbb) of zoeits. En ik heb het via werk.nl aangevraagd, je kan nu alles via een site regelen.
Want meerdere instanties zijn idd bijelkaar gevoegd.
En vanuit de Bijstand is de kans vrij groot dat je in een schaal 1 baantje te werk wordt gesteld (op vmbo- niveau dus). Kom je vanuit de WW, dan mag je eerst nog een tijdje op banen op of rond je eigen niveau solliciteren, voordat je verplicht wordt om alles aan te nemen.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 22:25 schreef Autidude het volgende:
[..]
Dat klopt, want je moet sowieso als werkzoekende staan ingeschreven bij het CWI / UWV werkbedrijf, en je bent dan ook verplicht om aan alles mee te werkenDat is nog steeds zo, het heet alleen anders.
Maar je bijstands uitkering en de controlle daarover gaat via de Gemeente, bij de overige uitkeringen is het UWV verantwoordelijk en de uitkerende instantie.
Inderdaad. Brrrrrr.quote:
Hmmm, ik heb een idee eigenlijk. IK ben namelijk 23 en ontvang ongeveer 750¤ per maand. En mijn moeder die deels onder de WAO valt en WW(ze kan geen baan vinden met 61) ontvangt ongeveer 40¤ meer, en zij regelt zowat het hele huishouden, en ik betaal ongeveer 250 kostgeld. Dus..tja..het valt wel mee, gezien die verhouding is het redelijk veel.quote:Op woensdag 31 maart 2010 00:20 schreef ScarFace- het volgende:
[..]
Oh, is dat een beetje menselijk eigenlijk?
De, waarschijnlijk algemene, bijstand, is een stuk lager dan de wajong dacht ik.
Hmm..het klopt wel. Meestal moet je bepaald aantal x per maand kunnen aantonen dat je actief opzoek bent naar een baan enzo.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 22:25 schreef Autidude het volgende:
[..]
Dat klopt, want je moet sowieso als werkzoekende staan ingeschreven bij het CWI / UWV werkbedrijf, en je bent dan ook verplicht om aan alles mee te werken Dat is nog steeds zo, het heet alleen anders.
Dit is meestal wel zo,jekrijgt eerst een periode om te zoeken naar iets wat je zelf wilt, maar na die periode moet je over het algemeen het eerste accepteren wat je aangeboden krijgt.quote:Op woensdag 31 maart 2010 07:21 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
En vanuit de Bijstand is de kans vrij groot dat je in een schaal 1 baantje te werk wordt gesteld (op vmbo- niveau dus). Kom je vanuit de WW, dan mag je eerst nog een tijdje op banen op of rond je eigen niveau solliciteren, voordat je verplicht wordt om alles aan te nemen.
Het is sowieso een populistische partij. Ze roepen altijd maar wat het volk wil horen. Vergelijk hun standpunten maar eens met de succesformule van de pvvquote:Op woensdag 31 maart 2010 10:36 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Inderdaad. Brrrrrr.
Ze neigen naar pure populisme om met een "oplossing" te komen voor een niet bestaand probleem.
Maar is het misschien niet zo dat je in de loop der tijd door datgene wat je door autisme hebt meegemaakt (vooral qua werk/uitkeringen), een vertekend beeld hebt gekregen van het reilen en zeilen in de politiek?quote:Op woensdag 31 maart 2010 10:36 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Inderdaad. Brrrrrr.
Ze neigen naar pure populisme om met een "oplossing" te komen voor een niet bestaand probleem.
ja, maar daar komt de politiek op neer. Zeggen wat het grootste deel van het volk wil horen!.quote:Op woensdag 31 maart 2010 14:23 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Het is sowieso een populistische partij. Ze roepen altijd maar wat het volk wil horen. Vergelijk hun standpunten maar eens met de succesformule van de pvvopvallend veel overeenkomsten
Dat is een goeie! Zou mijn beeld anders zijn geweest ten aanzien van politiek zonder ASS?quote:Op woensdag 31 maart 2010 14:35 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Maar is het misschien niet zo dat je in de loop der tijd door datgene wat je door autisme hebt meegemaakt (vooral qua werk/uitkeringen), een vertekend beeld hebt gekregen van het reilen en zeilen in de politiek?
Ik ben het met je eens dat ze rond de maximumstraffen op de populistische toer zijn. De partij zakt inderdaad behoorlijk af....quote:Op woensdag 31 maart 2010 14:23 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Het is sowieso een populistische partij. Ze roepen altijd maar wat het volk wil horen. Vergelijk hun standpunten maar eens met de succesformule van de pvvopvallend veel overeenkomsten
Ondrzoek op dit aspect zou best interesant om te weten wat eruit zou komen, aangezien er toch aardig wat ass'ers zijn die hulp nodig hebben..niet allemaal.quote:Op woensdag 31 maart 2010 17:46 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat is een goeie! Zou mijn beeld anders zijn geweest ten aanzien van politiek zonder ASS?
Die kans is er inderdaad. Al hoop ik het van niet....
Er is een kans dat zonder ASS het rechtsgevoel wat minder zou zijn en dat ik wel succesvol zou zijn...... Al moet ik er niet aan denken dat ik een fan van de VVD was geweest..![]()
ASS vormt je wel degelijk tot wie je bent.
Het zou aardig zijn als er onderzoek werd gedaan naar het stemgedrag van ASS-ers. Die zou denk ik behoorlijk wijken, veel linker denk ik
Tot 1993 had ik nog sympathie voor het CDA. Feit is dat de partij steeds rechtser is geworden. Ik vind het nu ene vreselijke partij.
Goed gezegd.quote:Op woensdag 31 maart 2010 17:56 schreef francis998 het volgende:
[..]
Ondrzoek op dit aspect zou best interesant om te weten wat eruit zou komen, aangezien er toch aardig wat ass'ers zijn die hulp nodig hebben..niet allemaal.
Maar zowieso vraag ik me af hoe anders ze nou eigenlijk zijn, want jullie hebben in principe dezelfde behoeftes als NT'ers, maar sommige zijn gewoon veel lastiger voor jullie...maar deels is ass ook vrij lastig, want het lijkt mij ook heel persoonsgebonden..
dat is natuurlijk wel zo. Wat eigenlijk jammer is, want het is zowieso handig, zij het voor autisten als niet autisten.quote:Op woensdag 31 maart 2010 18:08 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Goed gezegd.![]()
Ik vrees echter dat de populatie ASS-ers, zo'n 1% van de bevolking, wat te beperkt om politicologen te porren voor een onderzoek.... niettemin een aardig dissertatie_ onderwerp denk ik.....
Veel mensen met ASS hebben een zeer hoog rechtvaardigheidsgevoel, wat meestal verre van gemakkelijk is in deze wereld. Wat dat betreft ben ik blij dat ik bij de overheid werk. Daardoor ben ik genuanceerder gaan denken.quote:Op woensdag 31 maart 2010 17:46 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat is een goeie! Zou mijn beeld anders zijn geweest ten aanzien van politiek zonder ASS?
Die kans is er inderdaad. Al hoop ik het van niet....
Er is een kans dat zonder ASS het rechtsgevoel wat minder zou zijn en dat ik wel succesvol zou zijn...... Al moet ik er niet aan denken dat ik een fan van de VVD was geweest..![]()
ASS vormt je wel degelijk tot wie je bent.
Het zou aardig zijn als er onderzoek werd gedaan naar het stemgedrag van ASS-ers. Die zou denk ik behoorlijk wijken, veel linker denk ik
Tot 1993 had ik nog sympathie voor het CDA. Feit is dat de partij steeds rechtser is geworden. Ik vind het nu ene vreselijke partij.
van het stemgedrag is te verwachten dat het anders is dan NT'ers. Gezien de behoeften, aangezien een ASS'er toch meer linkse behoeften hebben, zullen ze eerder links stemmen. Aangezien ASS'er toch meestal een iets meer persoonsgerichte benadering nodig hebben en de rechtere partijen meer vanuit bedrijfs/economisch perspectief kijkenquote:Op woensdag 31 maart 2010 18:54 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Veel mensen met ASS hebben een zeer hoog rechtvaardigheidsgevoel, wat meestal verre van gemakkelijk is in deze wereld. Wat dat betreft ben ik blij dat ik bij de overheid werk. Daardoor ben ik genuanceerder gaan denken.
Het zou jammer zijn als ASS’ers ook al ander stemgedrag vertonen. Dat zou betekenen dat we echt in alles afwijken van normale mensen. Wel kan ik me voorstellen dat ASS’ers meer op linkse partijen stemmen. Het gros leeft van een uitkering of een laag inkomen en heeft een bovengemiddelde behoefte aan zorg.
Daarom is een diagnose op latere leeftijd ook zo moeilijk: ja maar, toen had je geen symptomen...quote:Op woensdag 31 maart 2010 00:27 schreef ScarFace- het volgende:
Een diagnose is ook niet iets simpels, want symptomen kunnen verdwijnen/minder worden maar je diagnose blijft.
Autisten zijn over het algemeen veel eerlijker, en laat dat nu net een mankement zijn van de politiek. Het opmerkelijke is dat bijna iedere burger dat ook vindt, maar er bijna geen 1 politicus is die het dan anders gaat doen.quote:Op woensdag 31 maart 2010 14:35 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Maar is het misschien niet zo dat je in de loop der tijd door datgene wat je door autisme hebt meegemaakt (vooral qua werk/uitkeringen), een vertekend beeld hebt gekregen van het reilen en zeilen in de politiek?
QFTquote:Op woensdag 31 maart 2010 17:56 schreef francis998 het volgende:
[..]
Ondrzoek op dit aspect zou best interesant om te weten wat eruit zou komen, aangezien er toch aardig wat ass'ers zijn die hulp nodig hebben..niet allemaal.
Maar zowieso vraag ik me af hoe anders ze nou eigenlijk zijn, want jullie hebben in principe dezelfde behoeftes als NT'ers, maar sommige zijn gewoon veel lastiger voor jullie...maar deels is ass ook vrij lastig, want het lijkt mij ook heel persoonsgebonden..
Lijkt mij moeilijk te verdedigen deze aannames.quote:Op woensdag 31 maart 2010 19:15 schreef francis998 het volgende:
[..]
van het stemgedrag is te verwachten dat het anders is dan NT'ers. Gezien de behoeften, aangezien een ASS'er toch meer linkse behoeften hebben, zullen ze eerder links stemmen. Aangezien ASS'er toch meestal een iets meer persoonsgerichte benadering nodig hebben en de rechtere partijen meer vanuit bedrijfs/economisch perspectief kijken
Alle partijen hebben punten die mij zeer aanspreken, maar ook alle partijen hebben punten die je als weldenkend mens niet zou willen.quote:Op woensdag 31 maart 2010 19:33 schreef ScarFace- het volgende:
Ik ga waarschijnlijk D66 stemmen, en jullie?
Dat is wel een goeie keuze die overweeg ik ookquote:Op woensdag 31 maart 2010 19:33 schreef ScarFace- het volgende:
Bij de overheid ben je denk ik ook beter af. daar is denk ik meer ruimte voor nuance. In het bedrijfsleven juist niet, daar wordt veel te veel gehakt met de botte bijl. Ik droomde vannacht weer vreselijk over een situatie bij een werkgever, een nachtmerriequote:Op woensdag 31 maart 2010 18:54 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Veel mensen met ASS hebben een zeer hoog rechtvaardigheidsgevoel, wat meestal verre van gemakkelijk is in deze wereld. Wat dat betreft ben ik blij dat ik bij de overheid werk. Daardoor ben ik genuanceerder gaan denken.
Het zou ook jammer zijn. Maar ach, ik zou er verder niet mee zitten. ik heb meer problemen met het dodelijke conformisme en gedwongen kuddegedrag. Dat maakt een samenleving eigenlijk doods. Ik denk maar eens weer aan het spotje van Think Different.quote:Het zou jammer zijn als ASS’ers ook al ander stemgedrag vertonen. Dat zou betekenen dat we echt in alles afwijken van normale mensen.
Dat acht ik zeer waarschijnlijk scenario.quote:Wel kan ik me voorstellen dat ASS’ers meer op linkse partijen stemmen. Het gros leeft van een uitkering of een laag inkomen en heeft een bovengemiddelde behoefte aan zorg.
Ik denk PvdA of anders SP.quote:Op woensdag 31 maart 2010 19:33 schreef ScarFace- het volgende:
Wel een erg liberale club met de insteek "eigen verantwoordelijkheid"quote:Op woensdag 31 maart 2010 19:37 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Dat is wel een goeie keuze die overweeg ik ook
PvdAquote:
Kuddegedrag kun je natuurlijk wel heel breed zien, want er zijn zo veel manieren om een leefstijl vorm te geven.quote:Op woensdag 31 maart 2010 20:33 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Bij de overheid ben je denk ik ook beter af. daar is denk ik meer ruimte voor nuance. In het bedrijfsleven juist niet, daar wordt veel te veel gehakt met de botte bijl. Ik droomde vannacht weer vreselijk over een situatie bij een werkgever, een nachtmerrie![]()
[..]
Het zou ook jammer zijn. Maar ach, ik zou er verder niet mee zitten. ik heb meer problemen met het dodelijke conformisme en gedwongen kuddegedrag. Dat maakt een samenleving eigenlijk doods. Ik denk maar eens weer aan het spotje van Think Different.
[..]
Dat acht ik zeer waarschijnlijk scenario.Maar ook een stuk rechtvaardigheidsgevoel, welke bij ons soort mensen past. En bovengemiddeld in de gaten hebben dat het systeem gewoon niet eerlijk is.
Goede partij. En kan het ook nog steeds wordenquote:Op woensdag 31 maart 2010 21:12 schreef ikke043 het volgende:
SP zeker weten. Groenlinks is niet zo sociaal als dat je zou verwachten van de voormalige communistische partijPVDA is voor undercover liberalen en dan blijft de SP over voor mij
Overigens vond ik op m'n 8ste al dat de SP de beste partij was dus het ligt ook wel voor de hand
Cohen bepaald de koers van de partij niet dus Cohen kan wel willen als de PvdA anders wilt gebeurd het niet.quote:Op woensdag 31 maart 2010 21:29 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Mwoah, met Cohen heb ik er wat meer vertrouwen in
Wat maakt dat jij meer vertrouwen hebt in D66 dan in de PvdAquote:Op woensdag 31 maart 2010 21:35 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Cohen bepaald de koers van de partij niet dus Cohen kan wel willen als de PvdA anders wilt gebeurd het niet.
Ik heb nog nooit vertrouwen gehad in de PvdA. In D66 een klein beetje. Maar over het algemeen heb ik geen enkel vertrouwen in welke politieke partij dan ookquote:Op woensdag 31 maart 2010 21:47 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Wat maakt dat jij meer vertrouwen hebt in D66 dan in de PvdA
Dat is waar. Geen enkele partij is te vertrouwen. Veel mensen vinden datquote:Op woensdag 31 maart 2010 21:50 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit vertrouwen gehad in de PvdA. In D66 een klein beetje. Maar over het algemeen heb ik geen enkel vertrouwen in welke politieke partij dan ook
mwoah, het camouflage effect bij HFA-ers/Aspergers....quote:Op woensdag 31 maart 2010 21:20 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Kuddegedrag kun je natuurlijk wel heel breed zien, want er zijn zo veel manieren om een leefstijl vorm te geven.
Wat autisme betreft, zal ik wel niet (meer) bij ‘de club’ passen. In de loop der tijd ben ik voor een heel groot deel (verder) geïntegreerd in de NT-cultuur. Het voelt voor mij ook natuurlijk, het is zo ook gemakkelijker aansluiting vinden. De vraagt rijst of autistische denk- en gedragspatronen zijn af te leren. Mijn idee is dat het zien van autisme als een manier van zijn ook een eilandgevoel kan geven.
Daarom stem ik ook de minst slechte partijquote:Op woensdag 31 maart 2010 21:56 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat is waar. Geen enkele partij is te vertrouwen. Veel mensen vinden dat
Altijd maar weer bezuinigen!quote:Op woensdag 31 maart 2010 21:55 schreef EchtGaaf het volgende:
http://nos.nl/artikel/147(...)ingsvoorstellen.html
Hoop vol wordt dit. Maar niet heus.
De armoede in vrees ik zo.
Ja, en de rekening wordt zoals altijd bij de zwaksten neergelegd.quote:
Laat je je misschien niet te veel leiden door gevoelens? Het rechtvaardigheidsgevoel dat je nog hebt maakt het er echt niet gemakkelijker op. Sommige dingen gaan nu eenmaal zoals ze gaan. De rekening wordt vooral bij onze generatie gelegd; de babyboomers daarentegen hebben het erg gemakkelijk.quote:Op donderdag 1 april 2010 10:37 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ja, en de rekening wordt zoals altijd bij de zwaksten neergelegd.
En wat mij nog het meest verontrust is dat de meest gevaarlijke partij, de VVD in de peilingen weer steeds populairder wordt. Nog erger dan de PVV
![]()
Ik begrijp werkelijk niet waarom zoveel mensen sympathie hebben met zo'n verwerpelijk gedachtegoed als die van de VVD
Ja, mijn rechtvaardigheidsgevoel speelt weer aardig op inderdaad. Ik kan echt heel kwaad worden op partijen als de VVD die er op uit zijn de zwaksten nog zwakker te maken en de rijken nog rijker. Ik vind dat echt een heel ziek gedachtegoed.quote:Op donderdag 1 april 2010 11:41 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Laat je je misschien niet te veel leiden door gevoelens? Het rechtvaardigheidsgevoel dat je nog hebt maakt het er echt niet gemakkelijker op. Sommige dingen gaan nu eenmaal zoals ze gaan. De rekening wordt vooral bij onze generatie gelegd; de babyboomers daarentegen hebben het erg gemakkelijk.
Het gaat gewoon heel erg slecht worden in Nederland:quote:Op donderdag 1 april 2010 11:49 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ja, mijn rechtvaardigheidsgevoel speelt weer aardig op inderdaad. Ik kan echt heel kwaad worden op partijen als de VVD die er op uit zijn de zwaksten nog zwakker te maken en de rijken nog rijker. Ik vind dat echt een heel ziek gedachtegoed.
Ik maak mij alweer druk vandaag als de voorstellen van de ambtenaren over de Brede Heroverweging zo dadelijk naar buiten komen...
Dat belooft niet veel goeds voor de sociale zekerheid. Er was al naar buiten gelekt dat ze bijstand en WML met 10% willen verlagen. Dat is vergif voor de sociale zekerheid zeker nu de VVD een grote opmars maakt.
Ik weet dat ik er geen invloed op heb, maar ik maak me wel grote zorgen.![]()
Het wordt vrees ik kil en koud.Maar de JSF, het dure speeltje komt er toch
!
En dit alles komt hoofdzakelijk door onverantwoordelijk gedrag door financiële instellingen: met als belangrijke drive voor enorme bonussen (icm met het spel zonder nieten!) hebben ze het stelsel gemaakt tot een casino kapitalisme. Het stelsel was volgens sommigen economen bijna door hun toedoen geknapt, maar de economie is wel hierdoor blijvend beschadigd met alle gevolgen van dien.
En zoals altijd betalen niet de sterksten onder ons de dure prijs...
Je wel gelijk, babyboomers brengen het idd wel beter vanaf, het gaat toch zoals het gaat. ik kan er wel kwaad over worden, maar het helpt toch niet.![]()
quote:een hogere AOW-leeftijd
quote:verhoging van het eigen risico naar 775 euro, een eigen bijdrage van 5 euro per huisartsbezoek en een kleiner verzekeringspakket
quote:besparen op de werkloosheidsuitkering
etc.quote:De lestijd in het voortgezet onderwijs terugbrengen, het aantal studieprofielen beperken in de bovenbouw van havo/vwo en leerlingen een jaar korter op school laten zitten
quote:Op zaterdag 27 maart 2010 23:33 schreef Satsuma het volgende:
[..]
Ik herinner me ook wel een specifiek moment dat ik dacht 'het is over'. Twee eigenlijk. Eerst toen ik net begon met medicijnen. Na drie dagen was mijn depressieve gevoel weg, alsof er een soort zware deken van me afgetild werd. Dat was heel gek. En ook toen ik vlak daarna naar buiten ging en langs een veldje liep en me realiseerde dat ik iets er mooi uit vond zien. Dat had ik ook nog nooit gehad, dat iets 'van buiten' me raakte, dat ik erbij stilstond, dat ik iets mooi vond. En ik wist niet goed wat ik met die positieve emotie moest, want ik had 'm nog niet gehad.
Eigenlijk was het einde van mijn depressie dus ook het begin van een nieuwe moeilijke periode, waarin ik opeens dingen moest leren die anderen leren tijdens de puberteit, dat je je realiseert dat een deel van je leven gewoon 'weggegooid' is, dat je je realiseert dat je allerlei gevoelens moet leren kennen en begrijpen die voor anderen heel duidelijk zijn.
[..]
Ik vrees dat ik toch een wat pessimistischere inslag heb van nature. En dat ik toch altijd de angst heb dat het weer zo wordt als toen. Dat, en ik kan niet zeggen dat ik het ooit nou écht leuk heb gehad. Er is altijd wel wat. Na de depressie en de nasleep ging m'n studie niet goed en had ik thuis problemen, toen had ik problemen met 'orde' bij het verhuizen/verbouwen, toen was ik m'n baan zat, toen had ik ruzie met m'n ouders, nu is het weer net uit met m'n vriend en m'n geld is een beetje erg op. Er is gewoon altijd wel wat. Ik heb wel geluksmomenten, dat ik even denk dat het allemaal toch wel leuk is (ondanks alles), maar ben nog nooit langdurig gelukkig geweest.
Voor mij hebben die jaren er enorm ingehakt. Ik heb ook m'n puberteit gemist, ben niet evenwichtig ontwikkeld (sneller volwassen worden en toch niet de normale stappen kunnen doorlopen) en heb die zes klotejaren echt een plaats moeten geven en nog moeten werken aan al het verkeerde gedrag, alle foute denkpatronen die ik nog had, m'n eetprobleem, etc. Ik had zes jaar in de hel geleefd zonder enige hulp en dat terwijl het probleem met medicatie zo snel opgelost was (vond ik ook best wrang... eerst durfde ik geen hulp te zoeken, later dacht ik had ik het maar veel eerder gedaan), had daarna een superslechte relatie met m'n ouders, nog steeds veel problemen en moest verwerken dat m'n leven opeens zo anders was, had allemaal emoties die ik niet kende en waarvan ik niet wist wat ik ermee moest, was bang dat ik een terugval zou krijgen, en ik heb vanaf de laatste fase van mijn depressie problemen met m'n energiehuishouding zal ik maar zeggen. Ik ben standaard om 2 uur 's nachts gedeprimeerd en ik ben sneller moe dan andere mensen, zowel geestelijk als lichamelijk. En daarna heb ik nog zeven jaar last gehad van (zware) winterdepressies. Het afgelopen jaar was mijn eerste depressievrije winter in 14 jaar. En ik weet niet of ik ooit van mijn labiliteit afkom. Het kan super gaan, maar dan opeens klap ik helemaal in elkaar. Als er iets mis gaat, dan komt het weken niet aan, en opeens hakt het erin. Het is nu drie weken uit met m'n vriend. Pas na een paar dagen heb ik er om gehuild, maar niet veel. En ik voelde me op zich best ok. Miste 'm wel heel erg, maar kon ook goed afleiding vinden. En opeens na twee weken was ik compleet in elkaar gestort, compleet hysterisch, janken, hyperventilatie, dwangmatige suicidegedachten, verward, etc. En dat is dan een dag, en de dag erna gaat het weer goed. Al voel ik dan wel een soort van 'kater'. Ik weet ook niet zo goed wat ik daar nou mee moet dan. Want op zich ben ik niet depressief of wat dan ook, maar dan heb ik er opeens zo'n dag tussen.
[..]
quote:Herkenbaar. Ik heb nooit een échte poging gedaan. Ik was op een gegeven moment nog te lamlendig om überhaupt dood te willen. Ik wilde gewoon niks. Niet leven, niet dood, niet zijn. Ik wilde alleen maar niet bestaan. Bij mij uitte het zich wel in desinteresse soms, in gewoon de weg oversteken zonder te kijken of er verkeer aan kwam bijvoorbeeld, maar het is nooit misgegaan. Ik heb wel een paar keer met een mes op m'n pols gestaan, maar dan deed ik het toch niet. Eén keer heb ik zelfmoord willen plegen met de medicijnen van m'n moeder, die zijn zo zwaar dat je er maar weinig van nodig hebt. Ik had ze al in m'n mond, en vanaf dat moment had ik een blackout. Ik heb ze blijkbaar weer uitgespuugd, maar ik miste een heel stuk tijd. Dat had ik sowieso wel vaker. Maar ik herken wel wat je zegt. Ik ben het randje niet over geweest, maar puur op het randje staan is al eng. Dat moment is zo raar. Aan de ene kant wil je niet meer, ben je moe van alles. Aan de andere kant is de dood toch ook eng. En op een of andere vreemde manier geeft juist dat momentje van 'doe ik het wel of niet' je weer kracht om door te gaan, want op dat moment, en alleen op dat moment, heb je de volledige zeggenschap over je eigen leven (of dood natuurlijk). Maar ook ik heb een andere relatie met de dood dan de meeste mensen.
Ook dat moet heftig geweest zijn om mee te maken. De essentie is toch wel dat mensen die nooit psychische problemen hebben gekend zich werkelijk geen voorstelling kunnen maken van hoe dat nu is. En daar dan hun oordeel op “baseren”. Het is ze niet kwalijk te nemen, vind ik, maar je kunt gewoon niet goed oordelen als je het zelf niet hebt meegemaakt.quote:Ik heb ook een gigantisch respect voor mensen die zelfmoord plegen. Heel veel mensen vinden het laf. Maar als je er gestaan hebt, weet je hoe godsgruwelijk veel moed je nodig hebt om het te doen en hoe enorm wanhopig je je moet voelen om liever dood te gaan dan verder te leven. Een internetvriendin (bij gebrek aan beter woord - we kenden elkaar van een forum, chatten erg intensief en we zouden elkaar een paar dagen nadat ze zelfmoord pleegde voor het eerst ontmoeten) van me heeft een aantal jaar geleden zelfmoord gepleegd en ik was eigenlijk alleen maar opgelucht voor haar dat ze van alle ellende af was. Als je het zo moeilijk hebt en in haar geval er ook nog lang geen licht aan de tunnel was... Tja, ik voelde gewoon heel erg met haar mee en begrijp haar keuze.
[..]
Als je de kans krijgt, zou ik dat zeker doen; het lijkt mij erg leuk, je leert er veel van en je houdt er goede herinneringen aan over (niet dat ik uit ervaring spreek).quote:Op zondag 28 maart 2010 16:12 schreef Demise het volgende:
[..]
Nu ben ik heel erg jaloers... Studeren in het buitenland lijkt me geweldig. Daar zou ik vooral voor blijven sparen, ik vind het een heel mooi doel.
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |