abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 29 maart 2010 @ 19:44:22 #151
295984 Demise
I saw you look away
pi_79718752
quote:
Op maandag 29 maart 2010 19:40 schreef Satsuma het volgende:

[..]

Dat hoef ik overigens nooit te onthouden. Ik zit namelijk altijd op dezelfde plek. Ook op locaties die ik niet ken zit er een logica in. Namelijk nooit met m'n rug naar de deur, altijd op een hoek, en het liefst met m'n rug naar de muur.

Van de week moest ik toevallig ergens naar voren komen om te spreken. Met vier personen. Er stonden vier stoelen. Van de linker weet ik niet meer welke kleur ze waren, want dat was niet relevant. Ik wilde op de linkerhoek gaan zitten, dat is mijn voorkeurslocatie. (Of vanuit mijn perspectief als ik zou zitten dus de rechterhoek). Maar daar was iemand eerder bij dan ik, dus kon ik daar niet zitten. We spraken in twee groepjes, dus ik kon niet naast diegene gaan zitten, want diegene was niet van mijn groepje. Dus bleven de rechtertwee stoelen over. Ik wil niet in het midden, maar ik wilde ook niet op de rechterhoek zitten dicht bij de interviewer en tegenover X, waardoor ik bang was dat hij me nerveus zou maken. Maar de op-een-na rechterstoel was rood, dus dat was ook geen optie.

Zitplaatsen zijn voor mij dus heel belangrijk. Ik moet altijd een vaste plek hebben. Als ik ergens een keer geweest ben, wil ik altijd dezelfde tafel en stoel (tenzij...).
Thuis zit ik ook altijd op dezelfde plek, op school ook, maar op vakantie zitten we altijd buiten aan een tafel en dan zijn er dus altijd twee plekken gelijk, maar niet gelijk genoeg. Er is geen onderscheid, maar dat wil ik wel graag, eigenlijk. Dus dan zit ik altijd op een plek waar ik thuis nooit zou zitten, omdat ik anders het idee heb dat ik op dezelfde plek zit, terwijl dat misschien wel helemaal niet zo is.
"Hell is other people." - Jean-Paul Sartre
"A first sign of the beginning of understanding is the wish to die." - Franz Kafka
"Never memorize what you can look up in books." - Albert Einstein
pi_79719882
quote:
Op maandag 29 maart 2010 19:05 schreef Autidude het volgende:
Van Wajong naar werk het kan wel!

Ik euh.. klap door mijn meds heeen...
Jeetje... dat topic gaat gewoon goed.. in KLB..
Een handboek? Een HANDBOEK??? neuh.. sorry.. ik heb een hoofd.
  maandag 29 maart 2010 @ 20:49:01 #153
247161 ikke043
Skippy, the rain won`t come !
pi_79721976
quote:
Op maandag 29 maart 2010 19:14 schreef Satsuma het volgende:
Ik zat net even in m'n hoofd met iets. Dat het misschien grappig is om gewoon een dagje alle gedachtes bij te houden die je hebt. Of nou ja, een deel van een dag of zo anders wordt het misschien erg veel.

Dus zeg maar:
18: 50 - Waarom herken ik van vier symmetrische figuren alleen de linkerhoeken en niet de rechterhoeken?
18: 52 - Als ik muziek luister, is de tekst daarvan dan ook iets wat zich in m'n hoofd afspeelt? Zouden de teksten van de muziek invloed hebben op wat ik denk en hoe ik me voel op lange termijn?
19:00 - Ik denk aan X en waarom ik 'm leuk vind. Ik zie hem voor me, de manier waarop hij staat en beweegt en praat. Zijn achternaam is leuker dan de mijne en past goed bij mijn voornaam.
19: 10 - Hoeveel gedachtes zou ik op een dag eigenlijk hebben? Zou het mogelijk zijn om ze de hele dag bij te houden? Zouden autisten nou eigenlijk meer gedachtes hebben op een dag? Of zijn ze zich er misschien alleen maar meer bewust van?

Zoiets. Maar dat voor een langere periode. En ook gewoon alle irrelevante dingen. Dus zoals nu:
19:13 - Ik zie doperwtjes voor me.
Dat heb ik ook. Mss dat het iets te maken heeft met beelddenken
quote:
Op maandag 29 maart 2010 20:08 schreef Autidude het volgende:

[..]

Jeetje... dat topic gaat gewoon goed.. in KLB..
Weer zo´n prachtig topic. Zoals ses z´n MBO-HBO-WO bash heeft, heeft klb haar bevolkingsgroepen-bash.

Soms ben ik gewoon echt blij dat ik anders denk, maar ook vooral rationeler. Dan leef je je tenminste in in allebei de kanten, zonder overrompeld te worden door je eigen emoties.
Don't know where to go
But I lock and load
Shoot that sky till the moon explode
Moon explode
pi_79722370
quote:
Op maandag 29 maart 2010 20:49 schreef ikke043 het volgende:

[..]

Dat heb ik ook. Mss dat het iets te maken heeft met beelddenken
[..]

Weer zo´n prachtig topic. Zoals ses z´n MBO-HBO-WO bash heeft, heeft klb haar bevolkingsgroepen-bash.

Soms ben ik gewoon echt blij dat ik anders denk, maar ook vooral rationeler. Dan leef je je tenminste in in allebei de kanten, zonder overrompeld te worden door je eigen emoties.
Ik vind het een wonder dat dat topic knap verloopt.. het is in KLB
Ik probeer ook zoveel mogelijk te vermijden want je komt hier figuren tegen op fok... OMG
Je lult ze ook zo een hoek in, maar dat is allemaal ellende en bans en weet ik veel. Ik snap BONG dan ook voor 1000%
Maar ja.. ik doe gewoon mee en mijn best enzo
Een handboek? Een HANDBOEK??? neuh.. sorry.. ik heb een hoofd.
pi_79724237
quote:
Op maandag 29 maart 2010 19:08 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Dat zijn ze deels wel ja. Het is en blijft familie helaas dus contact zou ik altijd wel blijven hebben met ze.
Precies, je kan verticale familiebanden eigenlijk nooit doorsnijden. Vrienden echter weer wel....
quote:
Wat mij vooral stoort is dat er al een duidelijke afspraak was en dat mijn moeder die afspraak weer moet veranderen zo dat ik dat gene dat ik niet wilt toch moet gaan doen.
En als je haar daar precies op wijst?
quote:
Maar goed ik blijf lekker bij mijn oude plan ze kan de pot op. Ze heeft het maar te accepteren. Als ze dat niet doet is dat haar probleem.
Zo is het maar net. Als jij maar duidelijk naar haar bent, dat je het zo niet gaat doen. Je niet laten omlullen
quote:
Arm babytje
[..]
Een arm baby ipv een arme baby:P
quote:
Dat zou een hoop verklaren
Bewust een conflict opzoek lijkt mij geen goed idee. Aangezien andere zich er dan ook mee gaan bemoeien. En een conflict met mijn ouders komt het er altijd op neer dat ik het gedaan heb.
Vetgedrukt: waarom
quote:
Emontioneel zie ik ze als een oom en tante/ voogden ofzo. Het zijn iig niet mijn ouders meer. Maar over het algemeen ga ik er wel met plezier naartoe. Het is niet dat ik er met tegenzin naartoe ga. Alleen omtrent dit gedoe wel.
[..]
Ow, dat klinkt op zich wel goed . Kijk, meningsverschillen en conflictjes komt bij de besten voor hoor..... En gelukkig dat je toch een leuk contact kan hebben. Erg belangrijk, ik wet niet hoe royaal jij in contactjes zit
quote:
Dat doe ik ook niet. Ik ben al kwaad dat mijn moeder totaal voorbij gaat aan mijn wensen.
[..]
En als jij tegen je moeder zegt, dat zij totaal aan je wensen voorbij gaat, hoe reageert ze dan?
  maandag 29 maart 2010 @ 21:42:54 #156
247161 ikke043
pi_79724656
quote:
Op maandag 29 maart 2010 21:34 schreef EchtGaaf het volgende:

Precies, je kan verticale familiebanden eigenlijk nooit doorsnijden. Vrienden echter weer wel....
Het is geen kwestie van kunnen, maar van willen.
Mijn moeder heeft opzettelijk het contact met haar moeder verbroken. En haar vader(autist pursang, het is nooooooooit zijn schuld ) met haar.
Don't know where to go
But I lock and load
Moon explode
pi_79724917
quote:
Op maandag 29 maart 2010 21:34 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Vrienden kan je daarintegen weer kiezen. Familie niet
quote:
[..]

En als je haar daar precies op wijst?
Dan komt zij weer met andere argumenten. Of ze negeerdt het gewoon
quote:
[..]

Zo is het maar net. Als jij maar duidelijk naar haar bent, dat je het zo niet gaat doen. Je niet laten omlullen
Dat ga ik zeker doen.
quote:
[..]

Een arm baby ipv een arme baby:P

quote:
[..]

Vetgedrukt: waarom
Ik kan en durf dat conflict niet aan te gaan.
quote:
[..]

Ow, dat klinkt op zich wel goed . Kijk, meningsverschillen en conflictjes komt bij de besten voor hoor..... En gelukkig dat je toch een leuk contact kan hebben. Erg belangrijk, ik wet niet hoe royaal jij in contactjes zit
Ach het komt wel goed. Het is niet het einde van de wereld dat conflictje maar toch blijft het klote.
Jammer genoeg niet nee.
quote:
[..]

En als jij tegen je moeder zegt, dat zij totaal aan je wensen voorbij gaat, hoe reageert ze dan?
Niet of ze lult er omheen
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_79724949
quote:
Op maandag 29 maart 2010 21:42 schreef ikke043 het volgende:

[..]

Mijn moeder heeft opzettelijk het contact met haar moeder verbroken. En haar vader(autist pursang, het is nooooooooit zijn schuld ) met haar.
Maar het zal altijd blijven morrelen denk ik...
pi_79724988
quote:
Op maandag 29 maart 2010 21:42 schreef ikke043 het volgende:

[..]

Dat heeft mijn moeder ook gedaan(contact verbreken met haar ouders). En dat wil ik dus niet. Het heeft haar veel verdriet verzorgt.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
  maandag 29 maart 2010 @ 21:51:41 #160
247161 ikke043
pi_79725113
quote:
Op maandag 29 maart 2010 21:48 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Maar het zal altijd blijven morrelen denk ik...
Het is niet leuk, maar beter als het alternatief.

Maar dat van mijn opa is echt onbegrijpelijk. Hij maakte een fout(verjaardag van mij broertje vergeten, en dat ligt nogal gevoelig) en werd erop gewezen. En hij voelde zich in zijn eer gekrenkt
Don't know where to go
But I lock and load
Moon explode
pi_79725233
quote:
Op maandag 29 maart 2010 21:51 schreef ikke043 het volgende:

[..]

Het is niet leuk, maar beter als het alternatief.

Maar dat van mijn opa is echt onbegrijpelijk. Hij maakte een fout(verjaardag van mij broertje vergeten, en dat ligt nogal gevoelig) en werd erop gewezen. En hij voelde zich in zijn eer gekrenkt
Ach een van mijn weinige vrienden vergeet al jaren mijn verjaardag
14 SHADES OF GREY
pi_79725407
quote:
Op maandag 29 maart 2010 21:47 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Vrienden kan je daarintegen weer kiezen. Familie niet
[..]
Dat is helemaal waar. Familie moet je wel een beetje treffen. Al hangt het natuurlijk ook af hoe je erin zelf in staat.

Maar hoe is het contact met jouw zusje? Ervaart zij ook dezelfde dingen als jij met je ouders ?
quote:
Dan komt zij weer met andere argumenten. Of ze negeerdt het gewoon
[..]
Ja, jammer. Tja, een beetje eigenwijs is ze dan wel weer....
quote:

[..]
Maar wel een hele leuke. Ik heb hem een hele poos op mijn arm gehad.

Ik zweer het je, het is en blijft een bijzonder ervaring om baby's vast te houden.

quote:
Ik kan en durf dat conflict niet aan te gaan.
[..]
Het is ook lastig. Toch werkt het soms juist erg goed heb ik gemerkt. In beginsel los ik dingen zoveel mogelijk in harmonie op. Lukt dat niet, dan kies ik voor het conflict model. Wel de meest stressvolle, dat wel. Maar als het resultaat heeft, dan ben je achteraf wel weer blij. Ik merk wel degelijk dat het helpt....

vb: de telefoonhoorn erop smijten...
quote:
Ach het komt wel goed. Het is niet het einde van de wereld dat conflictje maar toch blijft het klote.
Nou, dat is erg gelukkig... Maar blijf wel voor jezelf opkomen. Want anders hebben ze het door dat je alles slikt en dan kunnen ze misbruik van je maken.

Duidelijkheid scheppen en grenzen stellen blijft ook voor mij ene aandachtspunt.
quote:
Niet of ze lult er omheen
Ja, lastige dingen zijn dat. Misschien kan je de situatie inbrengen bij het volgende gesprek met je psycholoog. Leren van situaties.

[ Bericht 0% gewijzigd door EchtGaaf op 29-03-2010 22:24:54 ]
  maandag 29 maart 2010 @ 21:58:32 #163
247161 ikke043
pi_79725465
quote:
Op maandag 29 maart 2010 21:54 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Ach een van mijn weinige vrienden vergeet al jaren mijn verjaardag
Ja oké. Niet netjes maar als vriend is het toch wat anders dan dat je als opa je ernstig gehandicapte kleinzoons verjaardag vergeet.
Don't know where to go
But I lock and load
Moon explode
pi_79725698
quote:
Op maandag 29 maart 2010 21:48 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Dat heeft mijn moeder ook gedaan(contact verbreken met haar ouders). En dat wil ik dus niet. Het heeft haar veel verdriet verzorgt.
Precies. Op keeper beschouwd is het eigenlijk onmogelijk......

Ik raadt het ook niemand aan....
pi_79725776
quote:
Op maandag 29 maart 2010 21:58 schreef ikke043 het volgende:

[..]

Ja oké. Niet netjes maar als vriend is het toch wat anders dan dat je als opa je ernstig gehandicapte kleinzoons verjaardag vergeet.
Ja dat is wel heel triest....
pi_79726709
quote:
Op maandag 29 maart 2010 21:58 schreef ikke043 het volgende:

[..]

Dat is wel erg inderdaad Misschien wordt hij vergeetachtig?
14 SHADES OF GREY
  maandag 29 maart 2010 @ 22:25:37 #167
247161 ikke043
pi_79726857
quote:
Op maandag 29 maart 2010 22:22 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Dat is wel erg inderdaad Misschien wordt hij vergeetachtig?
Nee hij is altijd ontzettend egocentrisch geweest. Ook nooit een vader of iets wat erop lijkt. Maar wel een leuke man om in de kroeg mee te praten.

Hij blijft dat soort rare fratsen herhalen.
Don't know where to go
But I lock and load
Moon explode
pi_79726921
quote:
Op maandag 29 maart 2010 21:57 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Dat is helemaal waar. Familie moet je wel een beetje treffen. Al hangt het natuurlijk ook af hoe je erin zelf in staat.

Maar hoe is het contact met jouw zusje? Ervaart zij ook dezelfde dingen als jij met je ouders ?
[..]

Ja, jammer. Tja, een beetje eigenwijs is ze dan wel weer....
[..]

Maar wel een hele leuke. Ik heb hem een hele poos op mijn arm gehad.

Ik zweer het je, het is en blijft een bijzonder ervaring om baby's vast te houden.

[..]

Het is ook lastig. Toch werkt het soms juist erg goed heb ik gemerkt. In beginsel los ik dingen zoveel mogelijk in harmonie op. Lukt dat niet, dan kies ik voor het conflict model. Wel de meest stressvolle, dat wel. Maar als het resultaat heeft, dan ben je achteraf wel weer blij. Ik merk wel degelijk dat het helpt....

vb: de telefoonhoorn erop smijten...
[..]

Nou, dat is erg gelukkig... Maar blijf wel voor jezelf opkomen. Want anders hebben ze het door dat je alles slikt en dan kunnen ze misbruik van je maken.

Duidelijkheid scheppen en grenzen stellen blijft ook voor mij ene aandachtspunt.
[..]

Ja, lastige dingen zijn dat. Misschien kan je de situatie inbrengen bij het volgende gesprek met je psycholoog. Leren van situaties.
Het contact met mijn zusje gaat wel. Alleen vind ik het ook lastig om met haar te praten
Volgende keer zeg ik gewoon ik heb een keuze gemaakt en daarbij blijf punt. Als je het er niet mee eens bent heb je pech.
14 SHADES OF GREY
pi_79726944
quote:
Op maandag 29 maart 2010 22:25 schreef ikke043 het volgende:

[..]

Nee hij is altijd ontzettend egocentrisch geweest. Ook nooit een vader of iets wat erop lijkt. Maar wel een leuke man om in de kroeg mee te praten.

Hij blijft dat soort rare fratsen herhalen.
Sommige mensen
14 SHADES OF GREY
pi_79727651
Tja. Egocentrisch of egoistisch? Ik ben ook egocentrisch, ik vergeet ook vaak verjaardagen omdat ik zo in m'n wereld opga dat ik niet doorheb dat het de datum van iemands verjaardag is. Maar dat betekent niet dat ik die persoon niet belangrijk vind of zo.
pi_79727861
Ben ik de enige die moeite heeft dit topic bij te houden?
twijfelgeval?
pi_79727881
quote:
Op maandag 29 maart 2010 22:44 schreef Ferrobarr het volgende:
Nee
Children of the night. What music they make.
  maandag 29 maart 2010 @ 22:46:44 #173
247161 ikke043
pi_79727975
quote:
Nee
Don't know where to go
But I lock and load
Moon explode
pi_79728406
quote:
nee hoor..ikke ook. Join the club samen met ikke

Iig aardig wat gemist..vandaag is post migraine en buikpijn dag De hele dag van de bank naar mn bed en andersom.
Iets te veel choco eitjes op gisterenavond .

Iig over familie, tja ik heb niks te klagen al met al heb ik een goede familie. Er zitten wat rare vogels tussen, maar al met al kan ik niks nergens over klagen. Heb ruim 8 maanden bij tante/oma ingewoond, zonder problemen. Mocht altijd langs bij een oom heb zelf sleutel gekregen..en er was altijd een extra bord aan tafel als dat nodig was, ook zo bij mijn andere oom.

dus al met al heb ik het getroffen, alleen balen dat ze zo ver weg wonen..en ik dus weinig van sommige hoor..maar goed hort erbij.

verder om integaan op het laatste wat ik las, ik vergeet nooit een verjaardag van familie. Zo was vorige week een tante jarig en vandaag een oom. Maar er zijn bepaalde leden zoals de zoons van mijn nichten daar weet ik de datums niet van..wel wanneer ongeveer.
pi_79728421
quote:
Komt omdat je hier niet vaak genoeg bent.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')