Oh, is dat een beetje menselijk eigenlijk?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 22:43 schreef francis998 het volgende:
Hoi..ben ik weer.
Aangezine het ff over bijstand gaat. Ik leef nu van bijzondere bijstand(wbb) of zoeits. En ik heb het via werk.nl aangevraagd, je kan nu alles via een site regelen.
Want meerdere instanties zijn idd bijelkaar gevoegd.
En vanuit de Bijstand is de kans vrij groot dat je in een schaal 1 baantje te werk wordt gesteld (op vmbo- niveau dus). Kom je vanuit de WW, dan mag je eerst nog een tijdje op banen op of rond je eigen niveau solliciteren, voordat je verplicht wordt om alles aan te nemen.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 22:25 schreef Autidude het volgende:
[..]
Dat klopt, want je moet sowieso als werkzoekende staan ingeschreven bij het CWI / UWV werkbedrijf, en je bent dan ook verplicht om aan alles mee te werkenDat is nog steeds zo, het heet alleen anders.
Maar je bijstands uitkering en de controlle daarover gaat via de Gemeente, bij de overige uitkeringen is het UWV verantwoordelijk en de uitkerende instantie.
Inderdaad. Brrrrrr.quote:
Hmmm, ik heb een idee eigenlijk. IK ben namelijk 23 en ontvang ongeveer 750¤ per maand. En mijn moeder die deels onder de WAO valt en WW(ze kan geen baan vinden met 61) ontvangt ongeveer 40¤ meer, en zij regelt zowat het hele huishouden, en ik betaal ongeveer 250 kostgeld. Dus..tja..het valt wel mee, gezien die verhouding is het redelijk veel.quote:Op woensdag 31 maart 2010 00:20 schreef ScarFace- het volgende:
[..]
Oh, is dat een beetje menselijk eigenlijk?
De, waarschijnlijk algemene, bijstand, is een stuk lager dan de wajong dacht ik.
Hmm..het klopt wel. Meestal moet je bepaald aantal x per maand kunnen aantonen dat je actief opzoek bent naar een baan enzo.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 22:25 schreef Autidude het volgende:
[..]
Dat klopt, want je moet sowieso als werkzoekende staan ingeschreven bij het CWI / UWV werkbedrijf, en je bent dan ook verplicht om aan alles mee te werken Dat is nog steeds zo, het heet alleen anders.
Maar je bijstands uitkering en de controlle daarover gaat via de Gemeente, bij de overige uitkeringen is het UWV verantwoordelijk en de uitkerende instantie.
Dit is meestal wel zo,jekrijgt eerst een periode om te zoeken naar iets wat je zelf wilt, maar na die periode moet je over het algemeen het eerste accepteren wat je aangeboden krijgt.quote:Op woensdag 31 maart 2010 07:21 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
En vanuit de Bijstand is de kans vrij groot dat je in een schaal 1 baantje te werk wordt gesteld (op vmbo- niveau dus). Kom je vanuit de WW, dan mag je eerst nog een tijdje op banen op of rond je eigen niveau solliciteren, voordat je verplicht wordt om alles aan te nemen.
Het is sowieso een populistische partij. Ze roepen altijd maar wat het volk wil horen. Vergelijk hun standpunten maar eens met de succesformule van de pvvquote:Op woensdag 31 maart 2010 10:36 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Inderdaad. Brrrrrr.
Ze neigen naar pure populisme om met een "oplossing" te komen voor een niet bestaand probleem.
Maar is het misschien niet zo dat je in de loop der tijd door datgene wat je door autisme hebt meegemaakt (vooral qua werk/uitkeringen), een vertekend beeld hebt gekregen van het reilen en zeilen in de politiek?quote:Op woensdag 31 maart 2010 10:36 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Inderdaad. Brrrrrr.
Ze neigen naar pure populisme om met een "oplossing" te komen voor een niet bestaand probleem.
ja, maar daar komt de politiek op neer. Zeggen wat het grootste deel van het volk wil horen!.quote:Op woensdag 31 maart 2010 14:23 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Het is sowieso een populistische partij. Ze roepen altijd maar wat het volk wil horen. Vergelijk hun standpunten maar eens met de succesformule van de pvvopvallend veel overeenkomsten
Dat is een goeie! Zou mijn beeld anders zijn geweest ten aanzien van politiek zonder ASS?quote:Op woensdag 31 maart 2010 14:35 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Maar is het misschien niet zo dat je in de loop der tijd door datgene wat je door autisme hebt meegemaakt (vooral qua werk/uitkeringen), een vertekend beeld hebt gekregen van het reilen en zeilen in de politiek?
Ik ben het met je eens dat ze rond de maximumstraffen op de populistische toer zijn. De partij zakt inderdaad behoorlijk af....quote:Op woensdag 31 maart 2010 14:23 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Het is sowieso een populistische partij. Ze roepen altijd maar wat het volk wil horen. Vergelijk hun standpunten maar eens met de succesformule van de pvvopvallend veel overeenkomsten
Ondrzoek op dit aspect zou best interesant om te weten wat eruit zou komen, aangezien er toch aardig wat ass'ers zijn die hulp nodig hebben..niet allemaal.quote:Op woensdag 31 maart 2010 17:46 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat is een goeie! Zou mijn beeld anders zijn geweest ten aanzien van politiek zonder ASS?
Die kans is er inderdaad. Al hoop ik het van niet....
Er is een kans dat zonder ASS het rechtsgevoel wat minder zou zijn en dat ik wel succesvol zou zijn...... Al moet ik er niet aan denken dat ik een fan van de VVD was geweest..![]()
ASS vormt je wel degelijk tot wie je bent.
Het zou aardig zijn als er onderzoek werd gedaan naar het stemgedrag van ASS-ers. Die zou denk ik behoorlijk wijken, veel linker denk ik
Tot 1993 had ik nog sympathie voor het CDA. Feit is dat de partij steeds rechtser is geworden. Ik vind het nu ene vreselijke partij.
Goed gezegd.quote:Op woensdag 31 maart 2010 17:56 schreef francis998 het volgende:
[..]
Ondrzoek op dit aspect zou best interesant om te weten wat eruit zou komen, aangezien er toch aardig wat ass'ers zijn die hulp nodig hebben..niet allemaal.
Maar zowieso vraag ik me af hoe anders ze nou eigenlijk zijn, want jullie hebben in principe dezelfde behoeftes als NT'ers, maar sommige zijn gewoon veel lastiger voor jullie...maar deels is ass ook vrij lastig, want het lijkt mij ook heel persoonsgebonden..
dat is natuurlijk wel zo. Wat eigenlijk jammer is, want het is zowieso handig, zij het voor autisten als niet autisten.quote:Op woensdag 31 maart 2010 18:08 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Goed gezegd.![]()
Ik vrees echter dat de populatie ASS-ers, zo'n 1% van de bevolking, wat te beperkt om politicologen te porren voor een onderzoek.... niettemin een aardig dissertatie_ onderwerp denk ik.....
Veel mensen met ASS hebben een zeer hoog rechtvaardigheidsgevoel, wat meestal verre van gemakkelijk is in deze wereld. Wat dat betreft ben ik blij dat ik bij de overheid werk. Daardoor ben ik genuanceerder gaan denken.quote:Op woensdag 31 maart 2010 17:46 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat is een goeie! Zou mijn beeld anders zijn geweest ten aanzien van politiek zonder ASS?
Die kans is er inderdaad. Al hoop ik het van niet....
Er is een kans dat zonder ASS het rechtsgevoel wat minder zou zijn en dat ik wel succesvol zou zijn...... Al moet ik er niet aan denken dat ik een fan van de VVD was geweest..![]()
ASS vormt je wel degelijk tot wie je bent.
Het zou aardig zijn als er onderzoek werd gedaan naar het stemgedrag van ASS-ers. Die zou denk ik behoorlijk wijken, veel linker denk ik
Tot 1993 had ik nog sympathie voor het CDA. Feit is dat de partij steeds rechtser is geworden. Ik vind het nu ene vreselijke partij.
van het stemgedrag is te verwachten dat het anders is dan NT'ers. Gezien de behoeften, aangezien een ASS'er toch meer linkse behoeften hebben, zullen ze eerder links stemmen. Aangezien ASS'er toch meestal een iets meer persoonsgerichte benadering nodig hebben en de rechtere partijen meer vanuit bedrijfs/economisch perspectief kijkenquote:Op woensdag 31 maart 2010 18:54 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Veel mensen met ASS hebben een zeer hoog rechtvaardigheidsgevoel, wat meestal verre van gemakkelijk is in deze wereld. Wat dat betreft ben ik blij dat ik bij de overheid werk. Daardoor ben ik genuanceerder gaan denken.
Het zou jammer zijn als ASS’ers ook al ander stemgedrag vertonen. Dat zou betekenen dat we echt in alles afwijken van normale mensen. Wel kan ik me voorstellen dat ASS’ers meer op linkse partijen stemmen. Het gros leeft van een uitkering of een laag inkomen en heeft een bovengemiddelde behoefte aan zorg.
Daarom is een diagnose op latere leeftijd ook zo moeilijk: ja maar, toen had je geen symptomen...quote:Op woensdag 31 maart 2010 00:27 schreef ScarFace- het volgende:
Een diagnose is ook niet iets simpels, want symptomen kunnen verdwijnen/minder worden maar je diagnose blijft.
Autisten zijn over het algemeen veel eerlijker, en laat dat nu net een mankement zijn van de politiek. Het opmerkelijke is dat bijna iedere burger dat ook vindt, maar er bijna geen 1 politicus is die het dan anders gaat doen.quote:Op woensdag 31 maart 2010 14:35 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Maar is het misschien niet zo dat je in de loop der tijd door datgene wat je door autisme hebt meegemaakt (vooral qua werk/uitkeringen), een vertekend beeld hebt gekregen van het reilen en zeilen in de politiek?
QFTquote:Op woensdag 31 maart 2010 17:56 schreef francis998 het volgende:
[..]
Ondrzoek op dit aspect zou best interesant om te weten wat eruit zou komen, aangezien er toch aardig wat ass'ers zijn die hulp nodig hebben..niet allemaal.
Maar zowieso vraag ik me af hoe anders ze nou eigenlijk zijn, want jullie hebben in principe dezelfde behoeftes als NT'ers, maar sommige zijn gewoon veel lastiger voor jullie...maar deels is ass ook vrij lastig, want het lijkt mij ook heel persoonsgebonden..
Lijkt mij moeilijk te verdedigen deze aannames.quote:Op woensdag 31 maart 2010 19:15 schreef francis998 het volgende:
[..]
van het stemgedrag is te verwachten dat het anders is dan NT'ers. Gezien de behoeften, aangezien een ASS'er toch meer linkse behoeften hebben, zullen ze eerder links stemmen. Aangezien ASS'er toch meestal een iets meer persoonsgerichte benadering nodig hebben en de rechtere partijen meer vanuit bedrijfs/economisch perspectief kijken
Alle partijen hebben punten die mij zeer aanspreken, maar ook alle partijen hebben punten die je als weldenkend mens niet zou willen.quote:Op woensdag 31 maart 2010 19:33 schreef ScarFace- het volgende:
Ik ga waarschijnlijk D66 stemmen, en jullie?
Dat is wel een goeie keuze die overweeg ik ookquote:Op woensdag 31 maart 2010 19:33 schreef ScarFace- het volgende:
Bij de overheid ben je denk ik ook beter af. daar is denk ik meer ruimte voor nuance. In het bedrijfsleven juist niet, daar wordt veel te veel gehakt met de botte bijl. Ik droomde vannacht weer vreselijk over een situatie bij een werkgever, een nachtmerriequote:Op woensdag 31 maart 2010 18:54 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Veel mensen met ASS hebben een zeer hoog rechtvaardigheidsgevoel, wat meestal verre van gemakkelijk is in deze wereld. Wat dat betreft ben ik blij dat ik bij de overheid werk. Daardoor ben ik genuanceerder gaan denken.
Het zou ook jammer zijn. Maar ach, ik zou er verder niet mee zitten. ik heb meer problemen met het dodelijke conformisme en gedwongen kuddegedrag. Dat maakt een samenleving eigenlijk doods. Ik denk maar eens weer aan het spotje van Think Different.quote:Het zou jammer zijn als ASS’ers ook al ander stemgedrag vertonen. Dat zou betekenen dat we echt in alles afwijken van normale mensen.
Dat acht ik zeer waarschijnlijk scenario.quote:Wel kan ik me voorstellen dat ASS’ers meer op linkse partijen stemmen. Het gros leeft van een uitkering of een laag inkomen en heeft een bovengemiddelde behoefte aan zorg.
Ik denk PvdA of anders SP.quote:Op woensdag 31 maart 2010 19:33 schreef ScarFace- het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |