abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79450962
Het vorige topic: borstvoeding deel 67

101 redenen om borstvoeding te geven

Handige en betrouwbare sites:
tip! http://www.borstvoeding.com (Borstvoeding.com biedt een keur aan informatie over borstvoeding verzorgd door een team van gerenommeerde borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.)
tip! http://www.borstvoedingsforum.nl (Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.)
tip! Kellymom.com, breastfeeding and parenting (engelstalige site, met zeer uitgebreide informatie).
Nursingtwo (engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap)

Medicijnen en borstvoeding

Protocol borstvoeding prematuren

Borstvoedings organisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League

Beide organisaties hebben een telefonische informatiedienst.

Directe links naar veel voorkomende vragen/problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5

Al je vragen en opmerkingen over kolven: Het kolftopic deel 3
pi_79451079
Laatste posts ontbreken vanwege een wakker meisje
pi_79451433
Freecell ik vind het heel gek dat er geen gaatje gemaakt wordt voor Florian. Toen wij de verwijzing naar de KA kregen voor Niels werden we ertussen gepropt, terwijl ik Florian's probleem toch wel een stuk erger vind. Niels kon namelijk wel gewoon eten en groeide goed, die had alleen heel erg pijn. De huisarts heeft toen speciaal nog gebeld om aan te geven dat het spoed was.
Misschien dat de huisarts toch nog gaat proberen er een spoed van te maken wanneer je weer belt, of vindt hij/zij he tniet zo belangrijk dat je borstvoeding kunt blijven geven?

BJ

McLaura wat klinkt dat akelig die hoofdpijn Heel begrijpelijk hoor dat het dan niet gaat. De posts gingen volgens mij ook meer over mensen die niet goed voorgelicht zijn en daardoor in fabeltjes geloven.

Claudia jij hebt juist hartstikke je best gedaan om de borstvoeding op peil te krijgen!! Het is ook wel een wisselwerking natuurlijk, misschien dat een volgend kindje net een wat betere zuigtechniek heeft of net wat wakkerder is dan Ivan. En een deel van zijn groei is ook te verklaren doordat kindjes op borstvoeding rond de vier maanden langzamer gaan groeien terwijl op flesvoeding het gewicht gestaag door blijft groeien. Dus niet schuldig voelen!
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_79451697
Heu!
Morgen inderdaad ff vragen of de HA belt voor een gaatje (alsie al een doorverwijzing geeft... ik vind het niet zo'n goed teken dat hij niet op het advies van de cb arts afgaat... maar mocht hij me niet doorverwijzen, dan scoor ik wel een doorverwijzing bij iemand anders)
  maandag 22 maart 2010 @ 16:26:54 #5
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_79452167
Over dat 'complottheorieën' over de voedingsindustrie e.d: ik heb genoeg realisme (en opleiding) om te bedenken dat het de aandeelhouders en besluitmakers eerder om centen gaat dan om de gezondheid van jouw kleintje (helaas)...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_79452693
quote:
Op maandag 22 maart 2010 16:26 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Over dat 'complottheorieën' over de voedingsindustrie e.d: ik heb genoeg realisme (en opleiding) om te bedenken dat het de aandeelhouders en besluitmakers eerder om centen gaat dan om de gezondheid van jouw kleintje (helaas)...
In mn eerste zwangerschap vond ik het echt heel leuk om bladen zoals "ouders" te lezen.. Je weet wel die je gratis krijgt bij een blijedoos...

Nu krijg ik ze dus weer en het viel me gewoon op dat ik me zat te ergeren aan de verhalen en de reclame. Het meeste komt gewoon totaal niet overeen met hoe ik met mijn kinderen omga. En dan gaat het niete ens alleen over borstvoeding.

En in de blije doos zit straks natuurlijk ook weer zakjes voeding nr 2... En een hoop reclame van nutricia enz.

Kijk ik haal gewoon pakjes nummer 1 in huis, omdat het mij een soort zekerheid geeft. Ik neem dat ook mee op vakanties in het buitenland, gewoon omdat ik een doemdenker ben. Stel je voor dat er iets met mij gebeurd, iets heel ernstigs, dan heeft mijn man meteen voeding voor de kleine en hoeft hij niet te stressen om voeding, maar kan bijvoorbeeld een paar uur vooruit... Dat soort gedachtes (ik ben niet helemaal normaal hoor).
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_79452729
quote:
Op maandag 22 maart 2010 16:37 schreef Ticootje het volgende:

Kijk ik haal gewoon pakjes nummer 1 in huis, omdat het mij een soort zekerheid geeft. Ik neem dat ook mee op vakanties in het buitenland, gewoon omdat ik een doemdenker ben. Stel je voor dat er iets met mij gebeurd, iets heel ernstigs, dan heeft mijn man meteen voeding voor de kleine en hoeft hij niet te stressen om voeding, maar kan bijvoorbeeld een paar uur vooruit... Dat soort gedachtes (ik ben niet helemaal normaal hoor).
Ik vind het doodnormaal, heb ik ook
pi_79452832
quote:
Mwah dat vraag ik me af! Tuurlijk gaat het ook om het geld, maar je doet het overkomen alsof kv dus niet 'gezond' genoeg is! Goh, ik moet mij nu wel erg schuldig gaan voelen omdat ik maar 1 week bv gegeven heb...

BJ, je doet het super! En die is inderdaad niet nodig (alhoewel ik wel snap dat je die plaatst na de discussie die liep)!
pi_79453169
quote:
Ah kom op zeg, de doet nu net of kunstvoeding puur gif is
Niet teveel doordraven hoor
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_79453226
quote:
Ik vind het eerlijk gezegd een klein beetje overtrokken.
Natuurlijk moet er geld verdiend worden en natuurlijk verdienen zij per definitie niets op borstvoeding maar je bent er nog altijd zelf bij.
Ik lees de Mama's, KekMama, ouders van nu, jonge gezinnen, weetikhetwat, ik lees ze allemaal en ik lees ze erg graag. En het is me echt nog nooit opgevallen dat daar anti-borstvoedingsverhalen in zouden staan. En ik ben toch echt een erg kritische lezer (dat is dan weer mijn opleiding en vak.). Wellicht dat er een verhaal of wat in staat maar ik betwijfel echt of die verhalen door de mensen bij nutricia 'bedacht' zijn en ingestuurd als marketingstrategie.

Ik heb zelf net als Ticootje ook een pakje kunstvoeding in huis, kant-en-klare, voor het geval dat hij het nodig zou hebben. Geruststellende gedachte vind ik, het is kunstvoeding, geen vergif

Maar goed, ik kan me eerlijk gezegd nooit zo heel erg druk maken over of iemand anders nou wel of geen borstvoeding geeft en ik begrijp dat ook nooit zo dat andere mensen dat wel doen. (beide kanten op.)

Freecell dikke kus voor jou meid. Ik begrijp je gevoel dat je het wel wil proberen en dat je het wel een kans wil geven maar ondertussen is het natuurlijk wel mooi klote en kei-onzeker allemaal. Wat een rotsituatie zeg. Ik hoop dat Florian snel geholpen kan worden.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_79453277
quote:
Op maandag 22 maart 2010 16:49 schreef huuphuup het volgende:

[..]

Ik vind het eerlijk gezegd een klein beetje overtrokken.
Natuurlijk moet er geld verdiend worden en natuurlijk verdienen zij per definitie niets op borstvoeding maar je bent er nog altijd zelf bij.
Ik lees de Mama's, KekMama, ouders van nu, jonge gezinnen, weetikhetwat, ik lees ze allemaal en ik lees ze erg graag. En het is me echt nog nooit opgevallen dat daar anti-borstvoedingsverhalen in zouden staan. En ik ben toch echt een erg kritische lezer (dat is dan weer mijn opleiding en vak.). Wellicht dat er een verhaal of wat in staat maar ik betwijfel echt of die verhalen door de mensen bij nutricia 'bedacht' zijn en ingestuurd als marketingstrategie.

Ik heb zelf net als Ticootje ook een pakje kunstvoeding in huis, kant-en-klare, voor het geval dat hij het nodig zou hebben. Geruststellende gedachte vind ik, het is kunstvoeding, geen vergif

Maar goed, ik kan me eerlijk gezegd nooit zo heel erg druk maken over of iemand anders nou wel of geen borstvoeding geeft en ik begrijp dat ook nooit zo dat andere mensen dat wel doen. (beide kanten op.)

Freecell dikke kus voor jou meid. Ik begrijp je gevoel dat je het wel wil proberen en dat je het wel een kans wil geven maar ondertussen is het natuurlijk wel mooi klote en kei-onzeker allemaal. Wat een rotsituatie zeg. Ik hoop dat Florian snel geholpen kan worden.
dat lijkt me een beetje ver gaan...
  maandag 22 maart 2010 @ 16:52:02 #12
12913 GreatWhiteSilence
pi_79453311
quote:
Op maandag 22 maart 2010 16:48 schreef easy-going het volgende:

[..]

Ah kom op zeg, de doet nu net of kunstvoeding puur gif is
Niet teveel doordraven hoor
Ik doe niet alsof kunstvoeding gif is, maar de kans dat een fabrikant van kunstvoeding een serieuze campagne opzet om borstvoeding te promoten (dus anders dan het door de wet verplichte 'borstvoeding is beter' bij hun reclames) is nihil, denk je niet?
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  maandag 22 maart 2010 @ 16:54:46 #13
12913 GreatWhiteSilence
pi_79453413
En bij die blaadjes is het simpelweg een geval 'wiens brood men eet'. Voedingsfabrikanten leveren een flink deel aan reclame-inkomsten op voor die blaadjes, dus je past wel op die voor het hoofd te stoten. Anders kun je de blaadjes wel opdoeken.
pi_79453470
quote:
Op maandag 22 maart 2010 16:51 schreef Ticootje het volgende:

[..]

dat lijkt me een beetje ver gaan...
dat werd wel in het vorige topic gezegd dus daarom zei ik het.
quote:
Op maandag 22 maart 2010 16:52 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Ik doe niet alsof kunstvoeding gif is, maar de kans dat een fabrikant van kunstvoeding een serieuze campagne opzet om borstvoeding te promoten (dus anders dan het door de wet verplichte 'borstvoeding is beter' bij hun reclames) is nihil, denk je niet?
maar waarom zouden ze? Een campagne opzetten om borstvoeding te promoten??
Dat zou net zo idioot zijn als pampers die wasbare luiers gaat promoten, of Nestlé die twee stuks fruit per dag actief gaat promoten.
Kunstvoeding is hun product, ik vind het prima dat ze voor de eerste zes maanden geen agressieve reclame mogen maken maar verder begrijp ik echt niet waarom zij actieve pro-bv campagne zouden moeten voeren.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 22 maart 2010 @ 17:03:28 #15
12913 GreatWhiteSilence
pi_79453774
Dat hoeven ze helemaal niet, maar feit is wel dat ze liever een kind aan hun product zien dan aan de borstvoeding, terwijl over het algemeen gesproken het laatste gezonder is. Dat is iets wat je niet moet vergeten.
pi_79454216
Waarom valt iedereen nu over GWS? Ze zei alleen dat kunstvoedingsfabrikanten vooral met hun portemonnee denken. Nou, net als bij ieder ander commercieel bedrijf ís dat toch ook zo? Bij borstvoeding is weinig commercieel belang te halen, dus de verhouding bv-kv is in de media scheef. Inherent aan de huidige economie dunkt me.

Hier geen kv in huis, ook niet voor het geval dat ik onder een bus loop. Er staat melk in de vriezer en daar redt vriend zich in ieder geval 24 uur mee. En dat is meer dan zat, want de (nood)apotheek verkoopt ook kv.

Free en Florian
pi_79454436
Ik heb even een vraagje over het bewaren van borstvoeding...

Ik had een flesje afgekolfde voeding uit de diepvries gehaald en in de koelkast laten ontdooien en nu hebben ze dat op het kdv zonder overleg ( ) in de diepvries gezet en het flesje dat daar in de diepvries stond er uit gehaald (terwijl ik notabene vanmiddag bij het ophalen een nieuw flesje voor in de diepvries had voor op het kdv, daardoor kwam ik er ook achter dat ze dat zelf al gedaan hadden met dat andere flesje..
Maar goed, de vraag is dus.. dat flesje wat zij weer in de diepvries gezet hebben.. kan ik dat nu weggooien? Het is niet opgewarmd geweest maar dus wel ontdooid in de koelkast...
pi_79454930
Hm, dat is niet handig, Chan. Maar ik weet eerlijk gezegd niet of je het wel of niet kunt gebruiken.

Free, tjonge zeg, alles wat tegen kan zitten zit tegen lijkt het wel. En het lijkt me extra verdrietig dat je bij Leander zo'n fijne lange bv tijd had en dat het nu zo'n gevecht moet zijn. Hopelijk gaan de winden een beetje met je mee waaien en lukt het om Florian snel te laten bekijken door een KNO arts en heeft diegene snel een oplossing.
Voor de rest, ik vind je ook een stoere bikkelmama!

En BJ, ik vind je ook een stoere bikkelmama! Echt petje af!

En wat betreft complottheorieen, ik geloof daar nooit zo in, maar ik geloof zeker wel in dat de voedselindustrie voorbij gaat aan alles.
Kijk maar naar de Keuringsdienst van Waarde of andere programma's.

Gelukkig heb ik niet zulke doemgedachten als Ticootje maar de kv stond hier ook lange tijd in de kast. Tot we hem weg moesten gooien wegens over de datum. Ik wil nu niet meer zo'n enorm blik kopen, maar er staan wel een paar kant en klaar pakjes in de koelkast. Just in case.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  maandag 22 maart 2010 @ 17:42:58 #19
108648 cattie
lieve moeder
pi_79455253
Chan, ik ben bang dat je dat flesje weg kunt gooien... Naar mijn weten mag je al ontdooide melk weer invriezen. Dat mag bij andere producten ook niet.

Babyvoedingfabrikanten zijn geen stichtingen zonder winstoogmerk, maar commerciële bedrijven. Dus die willen verkopen. Dat heeft niets te maken met kunstvoeding als vergif zien of niet.
pi_79455258
Chan op mijn medela koelkastmagneet ( ) staat dat ontdooide melk nooit opnieuw ingevroren mag worden. Wat suf van het kdv. Doe dat dan even in overleg ofzo
  maandag 22 maart 2010 @ 17:44:38 #21
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_79455310
quote:
Op maandag 22 maart 2010 16:37 schreef Ticootje het volgende:

[..]

In mn eerste zwangerschap vond ik het echt heel leuk om bladen zoals "ouders" te lezen.. Je weet wel die je gratis krijgt bij een blijedoos...

Nu krijg ik ze dus weer en het viel me gewoon op dat ik me zat te ergeren aan de verhalen en de reclame. Het meeste komt gewoon totaal niet overeen met hoe ik met mijn kinderen omga. En dan gaat het niete ens alleen over borstvoeding.

En in de blije doos zit straks natuurlijk ook weer zakjes voeding nr 2... En een hoop reclame van nutricia enz.

Natuurlijk zitten er zakjes voeding in, ze willen heus product verkopen. Net als dat er een speen inzit, en een luiertje van pamper.
Moet ik daar dan ook over vallen? Want ik ben tégen papieren luiers en anti-speen. (bij wijze van spreken)

Als je die reklame niet wil moet je niet de reklamedoos aanvragen. Bij wet zijn de producenten verboden om nr 1 zakjes aan te prijzen. Dit ook omdat het advies ook is minimaal 6 maanden BV te geven.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_79455349
Eenmaal ontdooid kun je het volgens mij nirt meer invriezen Chan, is met "gewone" voeding toch ook zo?
Ik zou het in ieder geval weggooien..
  maandag 22 maart 2010 @ 17:46:54 #23
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_79455383
quote:
Op maandag 22 maart 2010 17:03 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Dat hoeven ze helemaal niet, maar feit is wel dat ze liever een kind aan hun product zien dan aan de borstvoeding, terwijl over het algemeen gesproken het laatste gezonder is. Dat is iets wat je niet moet vergeten.
Nou wat raar!!!! Echt!
en weet je: coca Cola wil graag dat ik hun cola drink en George wil dat ik koffie en martini drink. Terwijl water veel gezonder is!!!
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_79455776
Ja het is ook wel heel logisch dat het niet meer mag.. Ik had ergens nog een beetje hoop dat het wel zou mogen.. Ik kolf me echt een ongeluk, nu met huurkolf gaat het gelukkig een stuk beter, had eindelijk weer een paar flesjes extra voor in de vriezer en dan verpesten zij een van mijn met véél moeite bij elkaar gekolfde flesjes
  maandag 22 maart 2010 @ 17:58:59 #25
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_79455783
quote:
Op maandag 22 maart 2010 17:46 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Nou wat raar!!!! Echt!
en weet je: coca Cola wil graag dat ik hun cola drink en George wil dat ik koffie en martini drink. Terwijl water veel gezonder is!!!
Damn, George, ik drink geen van beiden!

Anyway, ik moet wel even toevoegen dat ik in NL nogal verbaasd was over het assortiment kindervoeding, en met name de hoeveelheden suiker die in dingetjes zitten. Nu ben ik niet compleet anti-suiker, maar in elk koekje whatevertje zit gewoon suiker! Dat mag hier heul niet, en ik heb maar 1 keer een koekje gezien met suiker. Moet er wel bij zeggen dat er hier niets te koop is voor kinderen onder de 6 maanden en dat de nijntje, liga etc biskwietjes ontbreken. Het assortiment is kleiner, wat vervolgens weer leidt tot het feit dat kinderen maar van die cheesesticks krijgen van hun ouders, en yoghurt met gelatine ( )en 80 onuitspreekbare ingredienten en dat is een nog grotere troep dan een beetje suiker in koekjes. En het ergste is dat men dan denkt dat het gezond is, want er zit melk in, ofzo. Ik ga al helemaal niet beginnen aan cereal, want dat is echt gewoon troep, en er was onlangs een artikel dat veel producten (met nam cereal) hier in europa gewoon niet verkocht mogen worden, vanwege de andere voedselregels etc.

Maar goed, dat is geheel off topic, maar ik wilde eigenlijk zeggen dat je er altijd zelf bij bent wat je je kinderen geeft. Ik denk overigens niet dat een Nutricia of whatever, met opzet troep gaan verkopen. Er is immers een trend dat alles gezonder wordt/moet worden, en al die bedrijven zullen echt wel nadenken over verbetering van hun producten. Anders doet de concurrent dat wel.
Als 'wij' kritisch blijven consumeren, dan moet de industrie vanzelf mee... toch? Je kan ze niet helemaal de schuld geven, want al die opzichtig gekleurde weetikveelwat voor koekjes ed verkopen wel. Ondanks dat veel ouders weten dat dat misschien niet het meest voedzame is voor de kinderen. Wij kopen toch ook troep voor onszelf? Daar geven we toch ook de voedselindustrie niet de schuld van?

Ontdooide melk weer invriezen is geen goed idee...
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
  maandag 22 maart 2010 @ 18:16:24 #26
12913 GreatWhiteSilence
pi_79456356
quote:
Op maandag 22 maart 2010 17:46 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Nou wat raar!!!! Echt!
Er zijn nog steeds mensen die daadwerkelijk geloven dat kv gezonder is dan bv, omdat ze dat opgepikt hebben in de tijd dat men niet wettelijk verplicht was gezondheidsclaims te onderbouwen. Paar weken terug is Nutricia bijvoorbeeld weer eens teruggefloten omdat ze een claim deden die ze niet (voldoende) konden onderbouwen.
  maandag 22 maart 2010 @ 18:27:51 #27
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_79456700
Chan, wat zonde van je flesje bv

freecell, hoe is het nu met je productie? Weer iets beter?

BJ, ik vind het ook heel knap hoor dat je het al zo lang volhoudt dat kolven

Harry heeft vandaag voor het eerst bv uit de fles gedronken bij papa! Het duurde even voordat hij het trucje doorhad, maar toen was de fles zo leeg!
Maar het was (expres) niet genoeg om de honger te stillen dus daarna nog lekker bij mama gedronken...
Ik ga vanaf vandaag proberen om elke 2 dagen een volledige voeding af te kolven zodat papa die met de fles kan geven. Dan voelt papa zich ook een stuk nuttiger en gaat mijn productie er niet op achteruit...
pi_79456999
quote:
Op maandag 22 maart 2010 18:27 schreef Asyniur het volgende:
Chan, wat zonde van je flesje bv

freecell, hoe is het nu met je productie? Weer iets beter?

BJ, ik vind het ook heel knap hoor dat je het al zo lang volhoudt dat kolven

Harry heeft vandaag voor het eerst bv uit de fles gedronken bij papa! Het duurde even voordat hij het trucje doorhad, maar toen was de fles zo leeg!
Maar het was (expres) niet genoeg om de honger te stillen dus daarna nog lekker bij mama gedronken...
Ik ga vanaf vandaag proberen om elke 2 dagen een volledige voeding af te kolven zodat papa die met de fles kan geven. Dan voelt papa zich ook een stuk nuttiger en gaat mijn productie er niet op achteruit...
oh dat doet Amélie hier ook geniaal vind ik het. Eerst een minuut of twee met het flesje spelen en dan is het ineens van oh! geef jíj mij eten vandaag!! zegdatdanman!nomnomnomnom*klok*leeg.

Chan wat zonde
even bespreken met het kdv?
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_79458792
Hahahaha Wat lollig dat ze dat niet doorhebben

Procutie hier is niet om over naar huis te schrijven, maar vandaag tot nu toe wel alle voedingen kunnen redden met eigen melk.
En dat is nu afgelopen vrees ik, want ik heb net 45 gekolfd en dan zou Florian 30 of meer bij mij moeten drinken straks...
En hoewel kolven steeds een beetje beter gaat, gaat live-drinken nog steeds écht niet goed.
's nachts drinkt hij soms wel 60 of 70 uit de borst, maar overdag nog steeds 10-20-30 oid. En hij doet zó zijn best...

En ik ben gestopt met 's nachts kolven, want dan moest ik nóg twee keer extra mijn bed uit per nacht en mijn lijf zei: 'doe dat zelf maar!' en ik ben 4x door de wekker geslapen afgelopen twee nachten, terwijl ik normaal nóóit ergens doorheen slaap! (ook niet gek met ook nog een zieke dreumes en een huishouding enzo )

Dus ik kolf de overdag voedingen ongeveer bij elkaar, maar doordat ik 2x kolven skip, krijgt hij vaak sowieso 2x wat kunstvoeding bij.
En de rest is me tot nu toe vandaag dus ook gelukt

Maar ondanks dat mijn productie omhoog gaat, gaat zijn live-drinken dus niet omhoog, wat we wel hoopten....

Dus ik ben bang dat er iets aan dat tongetje moet gebeuren en als dat niet kan of niet helpt dat het dan wel einde oefening is...

En dan moet ik mijn kind ook vergif gaan geven

Disclaimer: die laatste opmerking was grappig bedoeld nav. de voorgaande discussie... voor ik iedereen over me heen krijg
pi_79461802
Free ik blijf het stom vinden dat je misschien geen borstvoeding kunt blijven geven omdat mensen je gewoon niet willen helpen.
pi_79461986
quote:
Op maandag 22 maart 2010 20:14 schreef Ticootje het volgende:
Free ik blijf het stom vinden dat je misschien geen borstvoeding kunt blijven geven omdat mensen je gewoon niet willen helpen.
Mja, ik kan iedereen welde schuld gaan geven, maar het is natuurlijk helemaal niet gezegd dat tongriempje knippen gaat helpen.
Al hoop ik van harte van wel...
pi_79462144
Maar het is toch niet het riempje?
  maandag 22 maart 2010 @ 20:22:29 #33
12913 GreatWhiteSilence
pi_79462279
Wat mij een beetje zorgen baart in dit geval is dat de productie die eerste 6 weken nu niet bepaald goed gestimuleerd is doordat hij niet goed kan drinken.
  maandag 22 maart 2010 @ 20:50:07 #34
35189 Troel
scherp en bot
pi_79463799
quote:
Op maandag 22 maart 2010 20:17 schreef freecell het volgende:

[..]

Mja, ik kan iedereen welde schuld gaan geven, maar het is natuurlijk helemaal niet gezegd dat tongriempje knippen gaat helpen.
Al hoop ik van harte van wel...
Tongriempje wordt toch ook wel door verloskundigen gedaan?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_79463876
quote:
Op maandag 22 maart 2010 19:19 schreef freecell het volgende:

En ik ben gestopt met 's nachts kolven, want dan moest ik nóg twee keer extra mijn bed uit per nacht en mijn lijf zei: 'doe dat zelf maar!' en ik ben 4x door de wekker geslapen afgelopen twee nachten, terwijl ik normaal nóóit ergens doorheen slaap! (ook niet gek met ook nog een zieke dreumes en een huishouding enzo )
Het klinkt ook ontzettend zwaar. Dat is eventjes wel te doen omdat je op een omslag hoopt, maar als die dan uitblijft dan blijf je maar doorbijten en doorgaan terwijl je eigenlijk niet meer kunt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_79464027
quote:
Op maandag 22 maart 2010 20:20 schreef Ticootje het volgende:
Maar het is toch niet het riempje?
nope, het hele tongetje zit wat verder naar voren vast dan normaal. Maar misschien helpt knippen wel
ik ben geen kno-arts
pi_79464238
quote:
Op maandag 22 maart 2010 20:51 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het klinkt ook ontzettend zwaar. Dat is eventjes wel te doen omdat je op een omslag hoopt, maar als die dan uitblijft dan blijf je maar doorbijten en doorgaan terwijl je eigenlijk niet meer kunt.
mja, het is nu ook:
- Wegen
- 20 tot 30 minuten drinken bij mij
- Wegen en kijken hoeveel hij gedronken heeft (meestal 10-40 cc )
- Bijvoeden met afgekolfde melk en als ik daar niet genoeg van heb met kunstvoeding tot MINIMAAl 70 cc, als hij meer wil meer.
- Boertje, knuffelen, in bed
- Kolven
- Kolf en flesjes afwassen eed

En dat elke 3 uur ...

.....tikte ze met een fles onder haar kin
pi_79464493
Freecell
pi_79466120
quote:
Dan heb ik dus 2 "ongezonde" kinderen.

er gaan een hoop kwaliteitscontroles overheen voordat voeding uberhaupt in de schappen komt. En als er
iets niet 'klopt' wordt dat onderzocht. ik had een pak dat niet goed menge, moest het (gratis) terugsturen en het werd onderzocht.

Free, ik hoop dat jullie snel geholpen worden!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_79466246
Das geen doen freecell. Dat hou je geen weken vol, ik hoop dat je ha dat ook inziet. Kijk en als er niets aan gedaan kan worden dan is het ook shit, maar dan weet je wel waar je aan toe bent.
pi_79466518
Ik ben heel erg blij dat ik nog steeds borstvoeding geef.
Joshua is nog nooit ziek geweest.
En het is nog gezonder ook de meeste kinderen die de fles krijgen zijn vaak twee keer zo dik.
  maandag 22 maart 2010 @ 21:40:49 #42
12913 GreatWhiteSilence
pi_79466867
quote:
Op maandag 22 maart 2010 21:29 schreef Vicky het volgende:

[..]

Dan heb ik dus 2 "ongezonde" kinderen.

er gaan een hoop kwaliteitscontroles overheen voordat voeding uberhaupt in de schappen komt. En als er
iets niet 'klopt' wordt dat onderzocht. ik had een pak dat niet goed menge, moest het (gratis) terugsturen en het werd onderzocht.

Free, ik hoop dat jullie snel geholpen worden!!
Ik heb helemaal niet gezegd dat kinderen die flesvoeding krijgen ongezond zijn, maar het is nu eenmaal zo dat om diverse redenen borstvoeding vaak de voorkeur verdient boven flesvoeding. Ik neem aan dat we het daar wel over eens zijn, toch?

Gezondheidstechnisch verdient een mager stuk kip ook vaak de voorkeur, vergeleken met een vette hamburger. Maar niemand zal daarover vallen als je dat zegt?
pi_79466905
Jij zit ook met je kop in je kont is het niet Joshua?
On zeh laptop
  maandag 22 maart 2010 @ 21:41:53 #44
35189 Troel
scherp en bot
pi_79466936
Dat kan alleen als je lang borstvoeding gehad hebt, anders ben je te dik
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_79467441
Hoi Taartjes Fee,

Waar slaat die opmerking op.
pi_79467597
Bah, Free, dat is inderdaad geen doen.
  maandag 22 maart 2010 @ 21:52:15 #47
1762 YPPY
Yppiaans
pi_79467599
quote:
Op maandag 22 maart 2010 21:35 schreef Joshua. het volgende:
Ik ben heel erg blij dat ik nog steeds borstvoeding geef.
Joshua is nog nooit ziek geweest.
En het is nog gezonder ook de meeste kinderen die de fles krijgen zijn vaak twee keer zo dik.
*snik* mijn melk was niet goed, mijn dochter was wel soms ziek *paniek*

Gelukkig weet ik nu wel waarom ze zo altijd onder de lijntjes groeide, bedankt voor het inzicht!

freecell, wat heftig zeg. Ik probeer er overheen te lezen stiekem, maar het klinkt te bekend, de stille ondervoeding. Hier 80 gram in 2 weken toen. Daarna is het gelukkig wat bijgetrokken, maar met dat kolven steeds, lijkt me heftig.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_79467636
quote:
Op maandag 22 maart 2010 21:41 schreef Troel het volgende:
Dat kan alleen als je lang borstvoeding gehad hebt, anders ben je te dik
Als je kont maar ver genoeg groeit lukt het ook vanzelf
pi_79467683
Free... misschien kan de LK voor je bemiddelen bij de KNO? Is een vraag waard toch? Zij weet hoe de vork in de steel zit, het belang ervan en dat je dit niet lang gaat trekken... Of zeg ik nu iets heel doms?
pi_79467807
quote:
Op maandag 22 maart 2010 21:52 schreef YPPY het volgende:

[..]

*snik* mijn melk was niet goed, mijn dochter was wel soms ziek *paniek*

Gelukkig weet ik nu wel waarom ze zo altijd onder de lijntjes groeide, bedankt voor het inzicht!
Nee, dan zou ze bóven de lijntjes moeten groeien! Misschien moet ik mijn kinderen FV geven, ze zijn beiden spriet
Ow en TARA heeft een jaar BV gehad Waar blijft dat gezonde gewicht?
quote:
freecell, wat heftig zeg. Ik probeer er overheen te lezen stiekem, maar het klinkt te bekend, de stille ondervoeding. Hier 80 gram in 2 weken toen. Daarna is het gelukkig wat bijgetrokken, maar met dat kolven steeds, lijkt me heftig.
Ja, hier ook inderdaad 100 gram er af in 2 weken
Maar het zit er nu ook alweer aan gelukkig.
Maar wat voelde ik me lullig dat ik het niet eerder had gezien aan hem Maar Leander was ook altijd zo'n dunnerd (nog) en die groeide verder prima....
pi_79467886
quote:
Op maandag 22 maart 2010 21:53 schreef Mammietje het volgende:
Free... misschien kan de LK voor je bemiddelen bij de KNO? Is een vraag waard toch? Zij weet hoe de vork in de steel zit, het belang ervan en dat je dit niet lang gaat trekken... Of zeg ik nu iets heel doms?
Nee, heel logisch Vandaag ook even met de LK gebeld en ze belt me morgen terug (was nu druk) komt goed uit, want dan ben ik al bij de HA geweest
  maandag 22 maart 2010 @ 21:57:17 #52
1762 YPPY
Yppiaans
pi_79467928
Wij gingen helemaal trots naar het CB, want ze was vast heel goed gegroeid. Stonden we daar, twee keer gewogen en de weegmevrouw nog eens extra gekeken. (en ik had daar in de wachtkamer zitten voeden)
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_79468129
Er zijn er een paar die het doen Troel, maar officieel zijn we er niet voor opgeleid.
pi_79468384
Ai YPPY dat lijkt me echt naar. Dat is toch de angst van iedere moeder als het weegmoment er weer is (tenminste, mijne wel). Mag ik vragen hoe het toen verder is gegaan?
pi_79468407
quote:
Op maandag 22 maart 2010 21:57 schreef YPPY het volgende:
Wij gingen helemaal trots naar het CB, want ze was vast heel goed gegroeid. Stonden we daar, twee keer gewogen en de weegmevrouw nog eens extra gekeken. (en ik had daar in de wachtkamer zitten voeden)
Mja, inderdaad.
*hij is heel wakker en alert en blij en hij lacht naar me *
En wij zijn veel vrolijker, uitgeslapener en meer in een ritme dan bij Leander, een tweede is écht makkelijker!
Ow en hij is blijkbaar ondervoed...
Ik heb daar ook ff een potje zitten janken
  maandag 22 maart 2010 @ 22:21:37 #56
1762 YPPY
Yppiaans
pi_79469627
quote:
Op maandag 22 maart 2010 22:03 schreef WupWup het volgende:
Ai YPPY dat lijkt me echt naar. Dat is toch de angst van iedere moeder als het weegmoment er weer is (tenminste, mijne wel). Mag ik vragen hoe het toen verder is gegaan?
O ja, inderdaad, ze was zo lekker wakker en alert.

Wil je het echt weten? Veel extra wisselen en aanleggen, zelf extra drinken en rust nemen. Dat is het positieve gedeelte.
Het andere gedeelte bestond uit kolven om het uur (paar dagen lang), wekenlang rondlopen met een baby aan de borst, heel veel extra voedingen, verschrikkelijke opmerking van CB arts ('ga maar gewone melk geven' nadat ze 140 gram was gegroeid in 1 week). Toen ze door ging slapen d'r wakker maken om de 3 uur, weet wat later midden in de nacht en 's ochtends om 6 uur kolven. Tussendoor extra kolven, mijn productie is altijd zwak gebleven.
Maar, stom om te zeggen misschien, mijn depressie heeft me toen wel 'gered'. Daardoor besefte ik niet hoe ik bezig was en kwam het niet aan. Werken, om de 3 uur een voeding van minimaal 30 minuten (dag en nacht), weer werken en dat wekenlang, is niet gezond. Maar ja, dat was toen het beste. En dan vind ik nog steeds. Al wil ik het niet overdoen.
*OUD heilige*
  maandag 22 maart 2010 @ 22:39:50 #57
108648 cattie
lieve moeder
pi_79470654
YPPY respect.
pi_79472812
Jemig Yppy, ik kan me zo voorstellen dat zo'n heftige strijd met de voeding ook niet bepaald heeft bijgedragen aan je ppd! Ik heb zelf een beetje hetzelfde schema gehad de eerste 2 weken maar het is gewoon echt niet te doen. Zowel het aanleggen als het kolven gaat dan ontzettend tegenstaan en je raakt compleet oververmoeid.

Freecell, de LK waar ik ben geweest vertelde dat je gerust je melk op kamertemperatuur kan laten staan als je 's nachts gekolfd hebt. Je hoeft er dan voor het kolven iig niet meer uit. Ze zei dat de bacterien die in moedermelk zitten de melk een behoorlijk lange tijd goed kunnen houden. Je kan dan in de loop van de dag die melk gewoon geven.
Flesjes hoef je ook niet elke keer steriel schoon te maken. 1 keer per dag steriliseren is voldoende en de rest rest is spoelen voldoende.

Ik was elke keer 's nachts een kwartier aan het kolven, maar dat hoefde ook niet. Ik kon volgens de LK beter zo vaak mogelijk een paar minuutjes kolven om de productie te verhogen.

Nog even over de discussie BV-KV in het vorige topic: ik ben blij dat ik nu borstvoeding kan geven, maar ik ben ontzettend blij dat kunstvoeding bestaat (anders hadden met met Hannah ook een gewichtsprobleem gehad). Vind het ook onzin om spastisch te doen over het geven van KV aan je kind. Er is niets mis mee IMHO. Borstvoeding geven is fijn als het goed lukt, maar kan een verschrikking zijn als het NIET lukt. Zeker wanneer je met een pasgeboren kindje toch al zo veel aan je hoofd hebt en onzeker en vermoeid bent.
Het is mij in ieder geval behoorlijk tegengevallen en ik vind het jammer dat de eerste paar weken zo'n gevecht waren ipv een fijne kraamtijd.
  maandag 22 maart 2010 @ 23:20:45 #59
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_79472906
wow, YPPY, dat je dat hebt vol gehouden! hoe lang heb je dat gedaan?

mammietje, hoe ist bij jou?

asy, wat fijn dat harry de fles pakt!

miss, hoe ist bij jullie? heeft senna niet meer gebeten?

[ Bericht 11% gewijzigd door DaviniaHR op 22-03-2010 23:27:51 ]
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_79473525
Tjee YPPY wat een gevecht is dat geweest. En wat knap dat je dat met zoveel overgave hebt gedaan. Ik vind het eigenlijk wel logisch klinken dat je PND je redding was. Dat was immers de -meestal vooral door de omgeving- acceptabele reden voor rust. Ik neem m'n petje voor je af!
  dinsdag 23 maart 2010 @ 06:25:18 #61
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_79477561
goedemorgen dames: even laten weten hoe het gegaan is met de flesjes:
Wij hebben Evie gister dus maar 5 flesjes gegeven:

6:30: 170 ml
10:30: 150 ml
14:15: 195 ml
18:30: 175 ml
22:30: 175 ml (KV).

en ze ligt nog in bed normaal krijgt ze de laatste fles meestal rond middernacht! en ik ben nu alvast aan het kolven. Straks flesje en dan lekker beide nog even weer naar bed. Heerlijk!

ging dus prima met die laatste fles wat eerder en met KV.
Hoop dat het vandaag weer net zo goed gaat
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_79477653
Bj wat drinkt ze veel per fles! Ik kreeg er nooit meer dan 140cc in bij Jen en toen was ze al 5 maanden. En wat een heerlijke tijden!
pi_79477662
Wat een tijden inderdaad BJ
Ik heb dus geen idee hoeveel Leah drinkt omdat ik live voed
  dinsdag 23 maart 2010 @ 07:25:00 #64
35189 Troel
scherp en bot
pi_79477759
Doe mij ook zo'n schema

Jochems schema is op dit moment:

2:00 half BV/KV
6:00 BV met indien nodig nog wat KV
10:00 KV (200 cc)
14:00 KV (200 cc)
18:00 KV (200 cc)
22:00 KV (200 cc)

En denk maar niet dat hij al aan een fles minder wil Zelfs niet als hij ook nog een groentehap krijgt. De KV is verrijkt met rijstebloem overigens.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_79477885
Kom ik aan met mijn flesjes van 60 cc
Wat heerlijk slapen lijkt me dat BJ
  dinsdag 23 maart 2010 @ 07:46:30 #66
35189 Troel
scherp en bot
pi_79477904
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 07:44 schreef freecell het volgende:
Kom ik aan met mijn flesjes van 60 cc
Wat heerlijk slapen lijkt me dat BJ
Komt vanzelf, komt vanzelf
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_79478180
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 07:46 schreef Troel het volgende:

[..]

Komt vanzelf, komt vanzelf
Ik weet
Bij Leander hadden we met slapen wel mazzel
3 maanden en hij sliep van 19:00 tot 23:00 en van 23:00 tot 7:00. En met 6 maanden helemaal door.

En ik heb net 120 gekolfd...
Tot nu toe heb ik elke dag 1x een redelijke voorraad en voor de rest max 40.
pi_79479734
Huisarts: uitgelegd. Hij moest lachen omdat het allemaal zo omslachtig ging en wilde er nu ff vaart achter zetten.
Morgen 15:45 KNO
  dinsdag 23 maart 2010 @ 09:39:59 #69
12913 GreatWhiteSilence
pi_79479801
Mooie hoeveelheid Freecell! Heb je het idee dat het kolven steeds beter gaat?
pi_79479830
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 09:39 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Mooie hoeveelheid Freecell! Heb je het idee dat het kolven steeds beter gaat?
nee
Het is 1x per dag veel en de rest van de dag 10-40
pi_79479888
Wat fijn, Free!

En Yppy, wow! wat heftig. En intens om terug te kijken en zo te zien hoe je daar helemaal in verdween. Maar misschien was het op dat moment een hele prettige houvast. dat lees ik er een beetje in. Bijzonder.

Octopussy, ik wilde je nog zeggen dat ik het zo goed van je vond dat je een Lk hebt gebeld. En wat fijn dat het nu goed loopt.
Ik herken het wel hoor, zo'n kraamtijd vol tranen omdat het niet lukt. Hier ook de eerste 4 weken gekolfd en gevingervoed. Maar ik heb er ondanks dat geen spijt van.
En het gaat nog steeds zo lekker!
  dinsdag 23 maart 2010 @ 09:44:03 #72
12913 GreatWhiteSilence
pi_79479909
Ow wat geweldig dat je morgen terecht kan Freecell, ik hoop dat de KNO-arts wat voor je kan betekenen.

Mooi dat je arts er wel om kon lachen, mij stond het huilen eerder nader dan het lachen toen ik gisteren las hoe het ging bij het maken van een afspraak... Drie weken, ik word er nog pissig om...

Nou ja, optimistisch gezien: het is beter vaak kleine beetjes te kolven dan een paar keer een grote hoeveelheid. Heb ik me laten vertellen dan...
pi_79481607
Free, heel fijn!!
pi_79481735
YAY Freecell!!! 120 ml en een afspraak
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  dinsdag 23 maart 2010 @ 10:59:07 #75
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_79482599
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 10:38 schreef Twinkly het volgende:
YAY Freecell!!! 120 ml en een afspraak
Dit dus...

Ik ben net alvast even gaan wegen als voorproefje op de afspraak van donderdag: 165 gram bijgekomen in 1 week en nog steeds gele poep
  dinsdag 23 maart 2010 @ 11:32:14 #76
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_79483778
jeeeeujj Freecell; wat goed dat je toch eerder terecht kan met Florian! ik hoop dat ze hem kunnen helpen en je kleintje snel makkelijker kan drinken bij je....
en jammer dat het kolven overdag niet zo goed gaat, maar 120 ml is best veel hoor

en jeuj voor Asy!!

Die 5 flessen van gisteren was ook voor de allereerste keer hoor. Evie kreeg ook nog steeds 6 flessen; maar dan was de laatste soms echt pas na middernacht of kreeg ze er 3 vrij dicht op mekaar; en niet omdat ze er zelf echt om 'vroeg'.
(dus bijvoorbeeld om 17:30, 21 en 0 uur) En dan was het 6 x 150 ml.
Zullen vandaag weer zien hoe het gaat.
tnt: 7:00 uur: 170 ml, en net weer 170 ml. we wachten af...

en Evie is idd een soort van ritme aan het krijgen.. overdag slaapt ze alleen wat hazeslaapjes; maar ze lag gister dus rond 23 uur in bed. (vtv slaapt ze wel beneden al in de box), 7 uur fles en heeft tot 10 uur weer geslapen....
denk dat wij wel veel geluk hebben hoor...
(en je weet natuurlijk nooit of dit zo blijft, dus genieten we er nu maar extra van...)
pi_79484758
Wat een lekker ritme BJ!
Niels drinkt de laatste tijd weer iedere 3 uur, ook 's nachts. Maar ik denk dat kindjes die live uit de borst drinken per keer minder binnen krijgen, want ik lees hier dat wanneer ze een flesje moedermelk krijgen ze maximaal 150 ml drinken.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_79487609
Fijn BJ dat dat ook kan met bv! Ik heb nog steeds geen idee wat Emma eigenlijk drinkt. Maar ik vertik het dan ook om 3 keer te kolven voor 1 flesje

Jeuj voor Harry!

Hier luieruitslag, knauwen, bijten na de voeding en hele vieze zure plakpoep. Ik vrees met grote vrezen....
pi_79488071
Fijn Free, dat geeft weer wat hoop. Nu even afwachten wat ie morgen zegt.

Asy! Das heel mooi!
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 13:18 schreef WupWup het volgende:
Hier luieruitslag, knauwen, bijten na de voeding en hele vieze zure plakpoep. Ik vrees met grote vrezen....
Je durft het niet te zeggen he? Geeft niet, doe ik wel even voor je: Dat worden mooie (en scherpe )TANDJES!!!
  dinsdag 23 maart 2010 @ 13:39:45 #80
12913 GreatWhiteSilence
pi_79488355
Ik heb hier een verkouden meisje, dat net moest niezen toen ze wilde happen. Tiet onder het snot...
pi_79488718
pi_79488824

Wees blij dat ze niet moest niezen op het moment van aanhappen. Dan gaan in een reflex die kaakjes op elkaar. AUwie, 1x gehad en dan heb je echt het gevoel van een instant tepel piercing.
pi_79489224
LOL @ snottiet en sabeltandbaby
En die tepelpiercenies
pi_79490135
sabeltandbaby

GWS en p_iglet
  dinsdag 23 maart 2010 @ 14:31:18 #85
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_79490408
Oeps, bijtende beebs aan de tiet! Of tiet met snot...hehehe....

Ik ben klaar, eergisteren voor het laatst gekolfd, en vandaag ga ik mijn kolftroep opruimen. Toen eergisteren opeens bleek dat de kolf weer een nieuw rubbertje ofzo nodig had, en ik met veel moeite 60 ml had gekolfd, besloot ik opeens dat het over is. Klaar. Kind drinkt gewoon lekker melk nu, en ik vind een jaar en een paar dagen toch best netjes. (toch? toch?)

Maar de volgende keer ga ik all bv cursussen volgend die er zijn, met kolfspullen en al naar het ziekenhuis, en een speciale hotline openen met een lk! Zo, ik ga dit niet nog een keer doen, hoop ik, met veel liefde gedaan enzo, maar de volgende keer gaan we gewoon voor de echte bv. Als God het wil, want zover ik weet is er nog geen kleintje onderweg.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 16:48:21 #86
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_79496502
free, wat fijn! een afspraak morgen al!

en harry groeit lekker goed, nu!

basboussa, een jaar lang kolven is meer dan oke.. dat doen je maar heel weinig mensen je na.
pi_79499394
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 16:48 schreef DaviniaHR het volgende:

basboussa, een jaar lang kolven is meer dan oke.. dat doen je maar heel weinig mensen je na.
QFT!
pi_79500603
Petje af hoor Basboussa! Well done
  dinsdag 23 maart 2010 @ 19:50:32 #89
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_79504029
oooo Basboussa ik heb het al meerdere keren gezegd.. maar ik heb echt enorm diep RESPECT voor jou!!!
meer dan een jaar fulltime kolven!
echt als dr iemand een pluim verdiend ben jij het!
  dinsdag 23 maart 2010 @ 20:00:38 #90
1762 YPPY
Yppiaans
pi_79504471
Een jaar lang basboussa! Wow, heftig zeg, dat is pas doorzetten.

Die discussie is zo eeuwig octo. Moedermelk is het beste, maar borstvoeding geven is weer wat anders. En dat is niet altijd het beste. Als er iemand is die tig redenen had om te stoppen, dan ben ik het. En inderdaad is het beter voor je productie om 10 x 3 minuten te kolven, dan 1 keer 30.

Geen idee meer hoe lang het was Davinia, dat heb ik verdrongen (al is het hier in de archieven nog wel terug te vinden). Tot 8 maanden ofzo, want ze kon geen KV drinken.

WuWup, het zat iets anders met de PND, ik wist namelijk niet dat ik die had. Pas na een half jaar ging ik naar de huisarts en nog later heb ik het pas aan anderen verteld, was zeker een paar maanden later. Het is meer dat het enige wat ik wel goed deed in mijn idee de bv was. De rest kon door anderen hetzelfde of beter gedaan worden. Daarom vind ik het nog steeds moeilijk als ik ergens hoor/lees dat iemand 'moet' stoppen door een PND. Voor mij was het juist de redding, maar dat is in hulpverleningsland niet bepaald geaccepteerd.

Heerlijk freecell, dat je nu toch snel naar de KNO arts mag!
*OUD heilige*
pi_79504500
Ik heb nog ff een vraag :

Vanmiddag waren mijn lieve collega's hier even op poppeslok en 1 daarvan heeft sinds december ook een kleine. Ik vroeg of zijn vriendin nog steeds borstvoeding gaf, maar toen zei hij dat ze daar na 6 weken mee waren gestopt, want ze sportte weer volledig. Toen dacht ik Heeft sporten dan invloed op je productie? Of is het gewoon omdat je dan minder tijd hebt om te voeden/kolven?
  dinsdag 23 maart 2010 @ 20:04:49 #92
1762 YPPY
Yppiaans
pi_79504646
Nou, ik kon alleen hardlopen na een voeding. Anders deed het pijn. En niet zo'n beetje ook. Iets minder praktisch, maar wel te doen.
*OUD heilige*
  dinsdag 23 maart 2010 @ 20:05:20 #93
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_79504671
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 20:01 schreef sindell het volgende:
Ik heb nog ff een vraag :

Vanmiddag waren mijn lieve collega's hier even op poppeslok en 1 daarvan heeft sinds december ook een kleine. Ik vroeg of zijn vriendin nog steeds borstvoeding gaf, maar toen zei hij dat ze daar na 6 weken mee waren gestopt, want ze sportte weer volledig. Toen dacht ik Heeft sporten dan invloed op je productie? Of is het gewoon omdat je dan minder tijd hebt om te voeden/kolven?
Dan worden je tieten kleiner en kan je meer hupsen?

Ik denk gewoon dat het voeden allemaal niet zo goed uitkwam, het paste niet in mama's schema, en dat dan de enige reden is om te stoppen... Ik heb nog nooit gehoord dat je productie minder wordt door sport. Of je moet misschien steroiden slikken
  dinsdag 23 maart 2010 @ 20:06:55 #94
12913 GreatWhiteSilence
pi_79504746
Of misschien geloofde ze in de fabel dat je dan zure melk krijgt ofzo?

Basboussa: een jaar kolven is geweldig. Dat is sowieso al een stuk langer dan het gemiddelde qua borstvoedingsduur in Nederland, laat staan als het alleen maar gekolfd is...
  dinsdag 23 maart 2010 @ 20:08:29 #95
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_79504803
wat een onzin...

ik sport al vanaf 5 weken na de bevalling; en mijn productie is er echt niet door veranderd hoor.
pi_79505379
Nou ja ik heb niet echt gevraagd naar waarom, maar ik bedacht me ineens waarom het een reden zou zijn om te stoppen.
Maar ik denk dat het dan eerder zit in er geen trek meer in hebben. En dan kan hij ook voeden. Tja dat kan mijn ook nadat ik gekolfd heb
(maar ik denk ik vraag het even voor de zekerheid )
pi_79506568
Sindell, fitnest ze? Dan mag je nl niet alle oefeningen doen omdat je door de hormonen nog wat instabiel kunt zijn. Voornamelijk bij je heupen. Ik heb een aangepast schema gekregen. Nu nog gaan...

Zomaar even, vanmiddag in het zonnetje in de tuin.
pi_79506738
Wat een fijne foto, Ssserpente!
pi_79506920
Lente heeft 'm genomen.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 20:58:23 #100
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_79507135
Wat een kjoetie Ssserpente! Mooie foto, ik zeg: inlijsten! Op een t-shirt afdrukken, whatever!

Ennuh dames, ik ben dan wel heel trots op mijn kolfprestatie, maar als moeder van 1 kleintje, die niet werkt, met redelijk stabiele productie en zonder enig sociaal leven was het heel goed te doen. Ik kan me voorstellen dat voor andere dames die wel moeten werken, etc.etc. een veel grotere opgave is. Dus die pluim enzo, niet heel erg nodig
pi_79507201
Ahw Lente

mooie foto Ssserpente!
ik probeer heel soms ook wel eens een foto te maken, maar zelfs als ze met haar ogen dicht drink dan heeft ze toch heel rap door dat ik een foto maak en laat ze gelijk los en begint met die handjes richting camera te graaien muppet
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_79510937
Toffe foto

Mijn moeder had na een hele lange wandeling wel eens een keer geen melk meer als ze aankwam. En die heeft vrij lang gevoed
  dinsdag 23 maart 2010 @ 22:18:34 #103
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_79511374
Lente Heerlijke foto!

Basboussa, super een jaar, en hoe makkelijk of moeilijk het was , maakt niet uit, toch? Het is gewoon bijzonder! Een feestje waard.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 22:30:41 #105
12913 GreatWhiteSilence
pi_79511873
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 22:12 schreef freecell het volgende:
Toffe foto

Mijn moeder had na een hele lange wandeling wel eens een keer geen melk meer als ze aankwam. En die heeft vrij lang gevoed
Geen melk meer, of geen tsr meer? Volgens mij kan vermoeidheid een negatief effect hebben op tsr's, dacht ik.

Mooie foto
  dinsdag 23 maart 2010 @ 22:34:42 #106
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_79512088
Mag ik even een vraag stellen over tsr? Ik heb dus geen idee wat dat is, voel je dat? Ik heb altijd gekolfd, en had altijd melk, soms wat meer, soms wat minder. Heb je dan een toeschietreflex nodig, of heb je dat, of was ik gewoon een koe? (Ervanuitgaand dat een koe geen tsr heeft , ik hoop dat ik hierbij geen koe gekwetst heb....)
  dinsdag 23 maart 2010 @ 22:41:37 #107
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_79512469
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 22:34 schreef Basboussa het volgende:
Mag ik even een vraag stellen over tsr? Ik heb dus geen idee wat dat is, voel je dat? Ik heb altijd gekolfd, en had altijd melk, soms wat meer, soms wat minder. Heb je dan een toeschietreflex nodig, of heb je dat, of was ik gewoon een koe? (Ervanuitgaand dat een koe geen tsr heeft , ik hoop dat ik hierbij geen koe gekwetst heb....)
uhm, ik heb nooit een tsr gevoeld bij het kolven maar heb wel een tsr aan beide zijden als Harry aan een borst drinkt en dan voel ik ze dus echt wel duidelijk
pi_79512559
Ik krijg met kolven ook geen tsr, maar ik krijg er een uurtje na de voeding ongeveer 150ml uit (met 2 borsten en een half uurtje kolven). Maar Lotte krijgt het wel voor elkaar...dus waar dat aan ligt, geen idee...
Lotte!
Noah!
  dinsdag 23 maart 2010 @ 22:43:23 #109
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_79512561
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 22:41 schreef Asyniur het volgende:

[..]

uhm, ik heb nooit een tsr gevoeld bij het kolven maar heb wel een tsr aan beide zijden als Harry aan een borst drinkt en dan voel ik ze dus echt wel duidelijk
aha, interessant... vroeg het me af, zo opeens
pi_79521922
Ik heb tegenwoordig overal een tsr, tijdens het voeden, in de winkel, onder het eten
Ik lek altijd die zoogcompressen helemaal vol

En ze worden nu aardig pijnlijk als Laura een tijd niet gedronken heeft
pi_79522123
Tijdens het kolven heb ik het ook niet (tsr).

Maar wel af en toe "gewoon" als ik iets anders aan het doen ben. En je voelt het inderdaad (best pijnlijk zelfs heel even).
Alleen 's nachts heb ik het aan beiden borsten tegelijk als Leah drinkt.
pi_79522991
succes straks freecell.
pi_79537161
Free, hoe is 't nou?

Lente krijgt normaalgesproken om 2200 uur een kv-pyjamapapje. Alleen daarop slaapt ze door tot zo'n 0400/0500 uur. Maar omdat er best nog wel wat bv in de vriezer staat, wil ik daar een papje van maken. We hebben Biobim, dat schijnt beter in te dikken. Ik zat te denken om er verder nog een halve banaan oid doorheen te prakken. Zou dat wat zijn? En zit er een max aan het aantal scheppen rijstebloem dat je er doorheen mag doen?
pi_79537385
Lente alweer een half jaar! Dat gaat snel! Sorry, weet geen antoorden overigens

Freeeeeee vertel!!!
pi_79540574
Melding:

KNO arts vrij snel: ja, ik zie het al, de basis van de tong zit te ver naar voren vast en zijn tong is daardoor te kort

Daar kunnen ze dus in principe niks aan doen (itt een riempje, dat deed deze arts ook wel vaak zei hij), zeker niet op deze leeftijd. Dan zouden ze de tong los moeten snijden van de bodem van de mond, maar dat groeit dan weer vast, want dat heeft geen huid. Dus dan zou je een huid-transplantatie moeten doen ed en dan wordt het een operatie van een paar uur.

En aangezien hij wél goed uit de fles kan drinken is dat geen optie.

Ik heb gevraagd of de mogelijkheid er was dat hij het nog ging leren. Toen moest ik even mijn vinger in zijn mond stoppen en hem laten zuigen. Trok mooi vacuüm (daarom kan hij ook uit een fles drinken) maar zijn tong blijft dan helemaal áchter zijn onderkaakje. (hij huilt ook nooit met zijn tong omhoog, die blijft onderin zijn mond liggen)
En hij gaat het dus ook echt niet leren. Niet over een paar maanden en niet over een jaar. Hij kan niet de goede beweging maken met zijn mond.
'mevrouw u moet realistisch zijn hierin, borstvoeding gaat niet werken'

Dus.

En kolven gaat ook niet werken.

Dus...

We gaan over op de fles.

pi_79540631

pi_79540675
Nou ja, je hebt in elk geval duidelijkheid.

En een heel eerlijk antwoord. Het antwoord is misschien niet waar je op had gehoopt...

Het is gewoon niet anders.

Jammer ook voor jou! Gewoon omdat je het heel graag anders had.
  woensdag 24 maart 2010 @ 18:53:13 #118
12913 GreatWhiteSilence
pi_79540714
Balen zeg...
pi_79540807
ach freecell...wat jammer..
Maar wat Ticootje ook al zegt. Het is niet anders. Helaas.

Maar verder; gaat hij er nog last van krijgen als hij wat ouder is (met andere dingen) of zei hij daar niks over?
pi_79540847
Aah Free, wat jammer dat er niets aan te doen is

Ik snap je verdriet

Maar om je even een hart onder de riem te steken, met kv wordt Florian ook een mooie grote vent .

Knuffel van mij
"I'm not expecting to grow flowers in a desert, but i can live and breathe and see the sun in wintertime"
https://www.youtube.com/watch?v=jbhtJh1LXHQRoll
pi_79540927
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 18:55 schreef lily het volgende:

Maar verder; gaat hij er nog last van krijgen als hij wat ouder is (met andere dingen) of zei hij daar niks over?

Ik heb een tongriempje dat ver naar voren zit (wel borstvoeding gehad, 5 maanden), toen mijn vader daar een vraag over had op het CB antwoordde de arts uiterst grappig dat ik in elk geval niet in mn tong zou kunnen stikken.. Mn pa werd toen dus best boos...en is nooit meer naar het CB mee geweest.
pi_79541003
Maar je kunt wel tongzoenen?
pi_79541021
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 19:01 schreef lily het volgende:
Maar je kunt wel tongzoenen?
Jep en pijpen gaat ook prima.
pi_79541127
Och Free, dat is jammer vooral omdat je zo graag wou. Maar nu weet je wel dat je alles uit de kast hebt getrokken.
En Florian wordt met kv gewoon net zo'n knap binkie als Leander!
  woensdag 24 maart 2010 @ 19:15:12 #125
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_79541417
Wat enorm jammer Freecell maar aan de andere kant is dit misschien wel een antwoord waardoor je het af kan sluiten en los kan laten? Het kan niet. Punt.
Geen 'wat nou als' en 'misschien' maar wel duidelijkheid.
I`m not weird. I`m limited edition.
  woensdag 24 maart 2010 @ 19:20:28 #126
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_79541615
Oh Free, wat vervelend om te lezen.. Denk wel dat dit beter is als telkens maar blijven worstelen en hópen dat het nog gaat komen, dit is hoe dan ook duidelijk. Leuker wordt het er echter niet van, bluh Kun je je er nu wel een beetje bij neerleggen zo?
3!
  woensdag 24 maart 2010 @ 19:22:42 #127
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_79541715
freecell, wat jammer dat er niks aan te doen is...
Nou ja, jullie hebben alles op alles gezet en alle opties geprobeerd.
pi_79541775
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 18:55 schreef lily het volgende:

Heb ik gevraagd, maar het was geen probleem. Als hij groter wordt groeit zijn tong ook. Tongriempje is heel af en toe wel een probleem op latere leeftijd, maar dit niet.
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 19:15 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Wat enorm jammer Freecell maar aan de andere kant is dit misschien wel een antwoord waardoor je het af kan sluiten en los kan laten? Het kan niet. Punt.
Dat vond ik ook wel fijn inderdaad! Gewoon knalduidelijk.
Hij heeft de kickstart van de eerste bijna 6 weken BV gehad, niemand kan er wat aan doen, mijn lijf laat me niet in de steek, ik stel hem niet achter op Leander en ik heb geen enkele keuze, want het is een medisch probleem en ik heb het álle kansen gegeven die ik had, ik had al veel eerder af kunnen haken. Punt.

En ik had hem zo graag óók minimaal een jaar gevoed

En nu ga ik bijkomen van de vermoeiendste week uit mijn leven
No more voeden-bijvoeden-kolven-boel schoonmaken x8

Op naar de stuwing
pi_79541895
Pff freecell, wat een rotnieuws Even slikken bij zo'n opmerking van een arts.
Verder sluit ik me aan bij bovenstaande posters: je hebt er alles aan gedaan om het te laten lukken. En kv is inderdaad ook prima voor kindjes. Ik ken een hele hoop voorbeelden van leuke, vrolijke kinders die kv hebben gehad.
pi_79543519
Ach Free, da's niet waarop je gehoopt had. Balen zeg. Maar jij hebt er zelf wel álles aan gedaan. En da's een dikke pluim waard!

Ik wil Lente straks dus een papje met rijstebloem, bv en banaan geven. Zelf bedacht, maar ik kan nergens iets vergelijkbaars vinden. Dus ik twijfel toch nog een beetje of het kwaad kan. Om welke reden dan ook. Kan iemand van jullie er nog iets zinnigs over zeggen?
  woensdag 24 maart 2010 @ 20:17:24 #131
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_79544279
free, wat enorm balen, zeg! Maar wel fijn dat het gewoon duidelijk is. Florian kan het niet. En je kunt je later ook geen verwijten maken dat je niet alles geporbeerd hebt.
iig sterkte met bijkomen van deze week en verwerken van de stap.
ik hoop dat je raynauds ook snel verbetert!

ssserpente, waarom wil je banaan erbij doen? en er staat wrs wel op het pak een aantal schepjes per 100cc. als je teveel schepjes doet, is het wrs niet meer te vreten zo dik. en banaan is wel echt bijvoeden en lente is nog geen 6 mnd. maar das jouw keuze

nav de tip van twinkly heb ik nu ook een carriwell in huis. eens zien hoe dat is. hopelijk word ik dan niet meer wakker met een halve natte mouw
  woensdag 24 maart 2010 @ 20:19:27 #132
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_79544394
pssst Davina: 23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente
  woensdag 24 maart 2010 @ 20:26:26 #133
12913 GreatWhiteSilence
pi_79544746
Freecell, ik vind dat je méér dan je best hebt gedaan. Is daar geen leuk plaatje voor van 'oud'? Oud bv-heldin ofzo?
  woensdag 24 maart 2010 @ 20:29:17 #134
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_79544884
Wat ontzettend jammer Free! Maar fijn om duidelijkheid te hebben, en nu kun je weer echt gaan genieten van je kinders... En 6 weken is al heel wat!
  Moderator woensdag 24 maart 2010 @ 20:30:47 #135
5428 crew  miss_sly
pi_79544956
Ach Freecell, wat ontzettend jammer dat het zo loopt. Wel fijn dat het zo duidelijk is, zodat je niet met "wat als" gedachten rond hoeft te blijven lopen

Sserpente, wil je het met een fles geven op met een lepeltje? Mischien wordt het met banaan wel wat dik voor de fles?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_79545132
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 19:15 schreef De_Taartjesfee het volgende:
wat zij zegt ja.
Onwijs rot dat het zo is Free, maar fijn dat er duidelijkheid is, en dat er voor jou closure is. Soms is borstvoeding gewoon geen optie en daar is niemand voor aan te wijzen als schuldige.

Ssserpente, ik heb er geen ervaring mee verder maar het lijkt me geen kwaad kunnen
hou er wel rekening mee dat banaan verstoppend kán werken. Het hoeft niet natuurlijk, maar goed, als Lente net zo geweldig poept als Amélie zou k daar nog even mee wachten
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_79545354
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 20:17 schreef DaviniaHR het volgende:
ssserpente, waarom wil je banaan erbij doen? en er staat wrs wel op het pak een aantal schepjes per 100cc. als je teveel schepjes doet, is het wrs niet meer te vreten zo dik. en banaan is wel echt bijvoeden en lente is nog geen 6 mnd. maar das jouw keuze
Lente is idd al zes maanden. Ik wil er banaan bij doen omdat ze alleen op bv met wat rijstebloem niet doorslaapt. Dus wil ik iets voedzamers maken. En op het pak Biobim staat twee schepjes. Maar da's wel erg weinig. Ik heb ook het idee dat dat meer een richtlijn is. Ik lees namelijk her en der dat sommigen er echt een dikke pap van maken.
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 20:30 schreef miss_sly het volgende:
Ach Freecell, wat ontzettend jammer dat het zo loopt. Wel fijn dat het zo duidelijk is, zodat je niet met "wat als" gedachten rond hoeft te blijven lopen

Sserpente, wil je het met een fles geven op met een lepeltje? Mischien wordt het met banaan wel wat dik voor de fles?
Zat ik ook te denken. Maar wilde kijken of het gepureerd misschien toch wat vloeibaarder wordt dan geprakt.
pi_79545464
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 20:34 schreef huuphuup het volgende:

[..]

wat zij zegt ja.
Onwijs rot dat het zo is Free, maar fijn dat er duidelijkheid is, en dat er voor jou closure is. Soms is borstvoeding gewoon geen optie en daar is niemand voor aan te wijzen als schuldige.

Ssserpente, ik heb er geen ervaring mee verder maar het lijkt me geen kwaad kunnen
hou er wel rekening mee dat banaan verstoppend kán werken. Het hoeft niet natuurlijk, maar goed, als Lente net zo geweldig poept als Amélie zou k daar nog even mee wachten
Vooralsnog heeft ze weinig problemen met poepen, gelukkig. *Klopt af.

Hoe is het eigenlijk met Amélie en poepen?
pi_79545467
Bijvoeding werkt net zo min voor doorslapen dan kv. Sommige kindjes worden gewoon wakker 's nachts, zelfs al zijn ze 2.
  Moderator woensdag 24 maart 2010 @ 20:42:18 #140
5428 crew  miss_sly
pi_79545581
Sserpente, op het cb vonden ze rijstebloem sowieso niet voedzaam. Het zet aan, maar er zit verder niet echt iets in dat ze nodig hebben. Misschien kun je dan een ander papje proberen? Hoewel die meestal met water aangemaakt moeten worden, volgens mij, dus dan heb je nog niets aan de bv uit de vriezer.
  woensdag 24 maart 2010 @ 20:42:18 #141
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_79545582
oh, ik dacht dat jullie nog in het kleine babietjestopic zaten.
rijstebloem is niet voedzaam per se, het is meer dat het langer in de maag blijft.
pi_79545614
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 20:40 schreef Ticootje het volgende:
Bijvoeding werkt net zo min voor doorslapen dan kv. Sommige kindjes worden gewoon wakker 's nachts, zelfs al zijn ze 2.
Bij Lente werkt het dus wel. Op kv slaapt ze prima; op bv daarentegen komt ze om de drie uur. Maar omdat ik nu nog een ontdooid potje bv heb staan wat ik niet wil weggooien, zat ik te denken of ik daar misschien iets voedzaams van kan brouwen.
pi_79545666
En bambix erin? Dus de granenvariant?
pi_79545853
Andere papjes moeten idd met water aangelegd worden, miss. Iets met granen hebben we misschien nog wel staan, maar ik weet niet of dat vanaf zes maanden is. Zo eens kijken. En rijstebloem is tnt idd niet alleen weinig voedzaam gebleken, het vult in Lentes geval ook nog nauwelijks.

Thanks!
pi_79546119
ja granen mag ze nu ook hebben vanaf zes maanden
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 20:40 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Vooralsnog heeft ze weinig problemen met poepen, gelukkig. *Klopt af.

Hoe is het eigenlijk met Amélie en poepen?
euh nouja, we zijn weer terug bij af
Het leek veel beter te gaan, perfect eigenlijk. Hoewel die vier ontplof-luiers per uur niet zo hoefden van mij maar goed. Achteraf bezien kwam dat van de tandjes en had het niet zoveel te maken met de normale stoelgang zeg maar.
De twee tandjes zijn nu door en het poepen is weer gestopt we hadden laatst weer een luier met hele donkere stugge poep die dus veel te lang binnen heeft gezeten, ze moppert weer enzo dus mja. We geven nu wat water af en toe maar binnenkort dus maar weer aan de lactulose
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_79546650
Balen Huup, dat dat toch zo'n probleem blijft. Ben benieuwd hoe dat straks zal gaan als ze 'helemaal' vast voedel eet.
pi_79547209
En huups,is iets als die klysma die lotte kreeg, is dat niet iets?
Lotte!
Noah!
  woensdag 24 maart 2010 @ 21:22:43 #148
62233 Jelief
ikke lief!
pi_79547515
free, Je hebt het echt ontzettend goed gedaan! Dikke dikke pluim!

tico

Ik ga- naar aanleiding van de vraag van Serpente- eens proberen of Ruen beter slaapt als hij voor het slapen nog wat pap krijgt. Met de borstvoeding wordt hij nog een keer of drie wakker (zeker als hij naast mij ligt, dan ruikt hij mij en dan is het , dan tel ik maar niet )
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  woensdag 24 maart 2010 @ 22:16:23 #149
95408 Incantrix
pi_79550223
Huup, wat een gedoe blijft dat toch zeg, bluh!

Heb hier nog even een vraagje: hoe oud waren jullie kindjes toen ze van 6 naar 5 voedingen gingen? En hoe ging dat dan? Geleidelijk of ineens? Ik heb de indruk dat Stef al weken een beetje 'in between' zit, zeg maar, dan laat hij er nét teveel tijd tussen zijn voedingen zitten om nog écht op 6 voedingen op een dag uit te komen, maar dan wil hij na de 5e voeding wel nog een 6e, die dan achterlijk snel op de 5e voeding volgt (2 a 2,5 uur ertussen).

Eén keer hebben we hem na de 5e voeding in bed gelegd en toen is hij ook gewoon blijven slapen, maar toen wilde hij voor het eerst in maanden ineens weer een nachtvoeding, dus dat vond ik ook weer niet een enorm succes. Nachtvoeding kan ik op zich niet zo mee zitten, maar als ik de volgende dag moet werken heb ik wel een probleem, want erna kan ik vaak heel slecht weer in slaap komen. Vanavond hebben we hem weer op bed gelegd met 5 voedingen, maar er is nog geen 3 uur verstreken sinds zijn laatste voeding, dus of hij nu nog komt weet ik niet. Morgen ben ik ook nog vrij, dus dit was wel een mooi moment om weer eens te proberen, maar ik weet niet zo goed welke kant ik nu op moet als Stef vannacht toch weer om 3 uur om eten gaat vragen..
3!
pi_79550275
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 21:16 schreef Linda2205 het volgende:
En huups,is iets als die klysma die lotte kreeg, is dat niet iets?
Ja ze heeft al wel eens klysma's gehad maar zowel de huisarts als de cb-arts waren daar eigenlijk niet al te happig op omdat het de darmen lui kán maken als we daar teveel mee aan de gang zouden gaan.
Lactulose kon volgens hen helemaal geen kwaad voor de darmen dus ik hou het daar maar even bij.

Ik gooi in elk geval de rijstwafel weer van het menu en ga weer terug naar alleen fruit en groente. Ben benieuwd.

Van borstvoedingspoep is hier weinig sprake in elk geval
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_79550995
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 20:29 schreef Basboussa het volgende:
Wat ontzettend jammer Free! Maar fijn om duidelijkheid te hebben, en nu kun je weer echt gaan genieten van je kinders... En 6 weken is al heel wat!
Ja, zo voelt het nu stiekem ook wel een beetje
Want 2/3 van de tijd met voeding bezig zijn is ook niet echt tof!
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 20:26 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Freecell, ik vind dat je méér dan je best hebt gedaan. Is daar geen leuk plaatje voor van 'oud'? Oud bv-heldin ofzo?
Die mogen naar de dames met borstonstekingen en naar de lang-kolvers
pi_79551357
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 22:17 schreef huuphuup het volgende:

[..]

Ja ze heeft al wel eens klysma's gehad maar zowel de huisarts als de cb-arts waren daar eigenlijk niet al te happig op omdat het de darmen lui kán maken als we daar teveel mee aan de gang zouden gaan.
Lactulose kon volgens hen helemaal geen kwaad voor de darmen dus ik hou het daar maar even bij.

Ik gooi in elk geval de rijstwafel weer van het menu en ga weer terug naar alleen fruit en groente. Ben benieuwd.

Van borstvoedingspoep is hier weinig sprake in elk geval
Huh..mij is juist verteld dat het de darmen niet lui maakt, omdat het de poep alleen een beetje zachter maakt. Laxeerspul kan lui maken. Maar die klysma's die ik kreeg, waren gewoon een soort gel, dat het lekker glijdt. Als ze probeerde te poepen en het kwam niet, dan deed ik zo'n ding, kleedde dr weer aan, in de box, lekker spelen. Bleef ze alsnog wel persen ondertussen, maar dan na een kwartiertje schoot het eruit.

Maar goed, offtopic enzo

Free, fijn dat je nu weet waar je aan toe bent. Rot dat het niet lukt, maar je hebt gedaan wat je kon, het lag niet aan je lijf. Het is gewoon pure pech.
Lotte!
Noah!
pi_79557010
Met stuwing een flesje KV geven midden in de nacht is stom... Voelt zo zinloos.
  donderdag 25 maart 2010 @ 07:11:29 #154
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_79557248
@lieve Freecell; dit had ik dus ff gemist gisteren... wens je net nog suc6 bij de KNOarts in het andere topic...
maar wat een tegenvaller zeg!
Arme Florian; hij kan gewoon dus niet goed zuigen... Ik hoop dat je kleine mannetje snel gaat groeien op de KV.

Je hebt het super gedaan; hij heeft toch die 6 weken BV mooi binnen! Hulde daarvoor.
En nu idd gewoon niet meer over nadenken; jij kan er niets aan doen; Florian kan er niets aan doen;
dus nu maar gewoon weer lekker genieten en spekkies kweken

pi_79557257
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 22:17 schreef huuphuup het volgende:
Lactulose kan inderdaad geen kwaad. Je kunt het lange tijd gebruiken. Het is een gewone suiker die in de dikke darm vocht aantrekt, waardoor de poep zachter wordt. Lactulose wordt grotendeels weer uitgepoept, dus nauwelijks opgenomen in het bloed.
Klysma's gebruiken ze alleen als het totaal verstopt zit (om de kurk er zeg maar uit te halen).

Luie darmen kunnen ook aanleg zijn. Sommige kinderen hebben dat gewoon. Verstopping moet je echt zien te verkomen want dat werkt echt averechts op kindjes en kan het een jarenlang probleem worden.

Helaas ervaringdeskundige op dit gebied met zoon
pi_79557260
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 05:19 schreef freecell het volgende:
Lijkt me inderdaad heel vreemd...
pi_79557479
Wat een fijn antwoord freecell. Een echte NEE!!!!!!!!!! Geen Nee, of NEE, of nee!?! Geen twijfel, hij kan het nu niet, nooit niet. Je hebt alles gedaan wat je kon, dat is goed.
*OUD heilige*
  donderdag 25 maart 2010 @ 07:57:11 #158
95408 Incantrix
pi_79557515
Free, dat lijkt me echt een ontzettend bizarre gewaarwording

Tevens: Jeuj! Stef heeft doorgeslapen op 5 voedingen!
3!
  donderdag 25 maart 2010 @ 08:16:30 #159
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_79557707
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 05:19 schreef freecell het volgende:

Je bent een echte doorzetter freecell (geweest)! Ook dit komt helemaal goed. Florian zal super goed groeien. En voor jou zal het, als je het in je hoofd/hart geaccepteerd heb, ook stukken fijner zijn.
Succes meid.
pi_79557730
Oeh incantrix, wat lekker

En wat Yppy zegt
pi_79558223
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 07:13 schreef lily het volgende:

[..]

Lactulose kan inderdaad geen kwaad. Je kunt het lange tijd gebruiken. Het is een gewone suiker die in de dikke darm vocht aantrekt, waardoor de poep zachter wordt. Lactulose wordt grotendeels weer uitgepoept, dus nauwelijks opgenomen in het bloed.
Klysma's gebruiken ze alleen als het totaal verstopt zit (om de kurk er zeg maar uit te halen).

Luie darmen kunnen ook aanleg zijn. Sommige kinderen hebben dat gewoon. Verstopping moet je echt zien te verkomen want dat werkt echt averechts op kindjes en kan het een jarenlang probleem worden.

Helaas ervaringdeskundige op dit gebied met zoon
ja ik ben er bang voor dat dit gewoon bij haar hoort
ik mijd als de pest alle verstoppende dingen maar kan dat niet eeuwig blijven doen, ze moet ook een keer brood eten enzo lijkt me.

Maar goed, ik ben hier offtopic.

Free dat lijkt me idd een rotgevoel ergens. Maar toch. Hoop voor je dat de stuwing snel over is.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_79558966
Fijn Incantrix

en huup; nog even: gewoon brood gaan geven en verder wat je wilt (en de lactulose erbij) zodat ze went aan alle voeding maar toch kan poepen.
Ik heb dat toen David 6 maanden was verkeerd aangepakt en dat is een jarenlange ellende geworden (waar nu pas eindelijk een einde aan lijkt te zijn gekomen)
  donderdag 25 maart 2010 @ 10:46:01 #163
62233 Jelief
ikke lief!
pi_79561881
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 22:16 schreef Incantrix het volgende:
Huup, wat een gedoe blijft dat toch zeg, bluh!

Heb hier nog even een vraagje: hoe oud waren jullie kindjes toen ze van 6 naar 5 voedingen gingen? En hoe ging dat dan? Geleidelijk of ineens? Ik heb de indruk dat Stef al weken een beetje 'in between' zit, zeg maar, dan laat hij er nét teveel tijd tussen zijn voedingen zitten om nog écht op 6 voedingen op een dag uit te komen, maar dan wil hij na de 5e voeding wel nog een 6e, die dan achterlijk snel op de 5e voeding volgt (2 a 2,5 uur ertussen).

Eén keer hebben we hem na de 5e voeding in bed gelegd en toen is hij ook gewoon blijven slapen, maar toen wilde hij voor het eerst in maanden ineens weer een nachtvoeding, dus dat vond ik ook weer niet een enorm succes. Nachtvoeding kan ik op zich niet zo mee zitten, maar als ik de volgende dag moet werken heb ik wel een probleem, want erna kan ik vaak heel slecht weer in slaap komen. Vanavond hebben we hem weer op bed gelegd met 5 voedingen, maar er is nog geen 3 uur verstreken sinds zijn laatste voeding, dus of hij nu nog komt weet ik niet. Morgen ben ik ook nog vrij, dus dit was wel een mooi moment om weer eens te proberen, maar ik weet niet zo goed welke kant ik nu op moet als Stef vannacht toch weer om 3 uur om eten gaat vragen..
Incantrix, ik heb geen idee wanneerdat was. Komt het wat betreft tijd wel uit om Stef wakker te maken voor een voeding als jij zelf naar bed gaat? Miscchien redt hij het dan wel?
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  donderdag 25 maart 2010 @ 11:57:24 #164
95408 Incantrix
pi_79564553
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 10:46 schreef Jelief het volgende:

[..]

Incantrix, ik heb geen idee wanneerdat was. Komt het wat betreft tijd wel uit om Stef wakker te maken voor een voeding als jij zelf naar bed gaat? Miscchien redt hij het dan wel?
Dat hebben we ook wel eens gedaan, maar dat vond ik zo tegennatuurlijk voelen, ofzo. Beetje duf hoor, als ik het zo zeg, maar Stef slaapt echt vast en dan vind ik het sneu om hem wakker te maken. Bovendien ligt hij dan bij het drinken alweer heel snel te slapen, dus heb dan niet het idee dat het echt zoden aan de dijk zet Daarnaast moeten wij onszelf dan wakker gaan zitten houden tot het tijd is Stef wakker te maken en dat is ook weer niet heel fijn. Maar ik denk dat we de ingeslagen weg maar gewoon gaan volgen, als hij vandaag weer zijn 5e voeding heeft omstreeks de tijd dat hij normaal de 6e zou hebben leggen we hem maar weer op bed en gaan wij er meteen achteraan, dan is die nachtvoeding hopelijk ook niet héél zwaar als 'ie dan komt (al heb ik morgen wel cursus op mijn werk, maargoed ).. Thnx voor je reactie in elk geval!
3!
pi_79564577
Incantrix, het geeft toch niet zo veel dat de 6e voeding zo 'achterlijk snel' op de 5e volgt? Bij bv mag alles en ik vind 2 tot 2,5 uur later beslist niet achterlijk snel, ook niet bij kindjes van Stefs leeftijd. Ik berijd mijn stokpaardje nog maar eens: de uren tussen de voedingen hoef je niet te tellen, dat werkt bij bv écht anders dan bij kv. Kennelijk gaat dat automatisch al heel lekker als hij nog maar zes voedingen nodig heeft!

Freecell, fijn dat je een heel duidelijk antwoord hebt gekregen, minder fijn dat het niet zo kan worden als je voor je had gezien. Sterkte met de stuwing
  donderdag 25 maart 2010 @ 12:01:51 #166
95408 Incantrix
pi_79564716
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 11:57 schreef Jore het volgende:
Incantrix, het geeft toch niet zo veel dat de 6e voeding zo 'achterlijk snel' op de 5e volgt? Bij bv mag alles en ik vind 2 tot 2,5 uur later beslist niet achterlijk snel, ook niet bij kindjes van Stefs leeftijd. Ik berijd mijn stokpaardje nog maar eens: de uren tussen de voedingen hoef je niet te tellen, dat werkt bij bv écht anders dan bij kv. Kennelijk gaat dat automatisch al heel lekker als hij nog maar zes voedingen nodig heeft!

Freecell, fijn dat je een heel duidelijk antwoord hebt gekregen, minder fijn dat het niet zo kan worden als je voor je had gezien. Sterkte met de stuwing
Oooww, nee, zo bedoelde ik het ook niet hoor, ik tel de uren hoogstens om te weten te komen hoe laat ik ongeveer de volgende voeding kan verwachten (in het kader van boodschapjes en dat soort dingen ), alleen gaf me deze 'omslag' een beetje het idee dat hij heel langzaam naar de overstap van 6 naar 5 voedingen toe aan het werken is. En dat vind ik dan wel weer moeilijk in te schatten, wanneer is hij dan zo ver? Gisteravond is hij bijvoorbeeld om half 10 op bed gelegd en wij hebben dus tot kwart voor twaalf met onze oogleden op luciferhoutjes zitten wachten op die 6e voeding die niet kwam Die neiging heb ik dan heel sterk, omdat ik hem verwacht zeg maar Evengoed vind ik voeden op verzoek nog steeds de juiste weg, dus uiteindelijk hebben we hem niet wakker gemaakt en zijn zelf ook gaan slapen.. Vanochtend om 7 uur was Stef pas weer present! Ik denk dat ik dus wel goed zat met mijn gevoel dat hij naar 5 voedingen toewerkt, maar nog niet helemaal in weet te schatten wanneer het nu écht zo ver is zeg maar
3!
pi_79564821
Ja, ik dacht al dat ik het verkeerd aan het begrijpen was. Na het plaatsen uiteraard
Succes ermee! En wat fijn dat hij zo duidelijk naar vijf voedingen toewerkt.

Ik wil trouwens nog wel even voor de duideiljkheid melden dat láng niet alle kindjes die bv krijgen dat doen, zo duidelijk voedingen minderen. Dat lezers van dit topic niet denken dat er wat mis is in hun situatie. Er zijn genoeg kindjes die tot ze bijvoeding krijgen (en zelfs nog daarna) op meer dan zes voedingen zitten, dat is volkomen normaal
pi_79564970
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 11:57 schreef Incantrix het volgende:

[..]

Dat hebben we ook wel eens gedaan, maar dat vond ik zo tegennatuurlijk voelen, ofzo. Beetje duf hoor, als ik het zo zeg, maar Stef slaapt echt vast en dan vind ik het sneu om hem wakker te maken.
Dat vind ik ook heel naar! In een ander topic schreef miss_sly het volgende:

"Grappig dat daarin staat dat wakker maken voor een late voeding eigenlijk niet zo goed zou zijn voor het leren koppelen van verschillende slaapcycli. Wij hebben het een aantal keren gedaan, omdat je toch vaak hoort dat dat wordt aangeraden en omdat we dachten dan misschien een betere nacht te hebben, maar bij Senna werkte dat duidelijk averechts. Als ik haar wakker maak voor een late voeding, komt ze dus geheid de rest van de nacht nog een keer of 2. Als ik haar op haar eigen tijd pas voed, slaapt ze dus echt langere stukken achter elkaar."

Ze refereerde daarbij aan dit stuk.
quote:
Bovendien ligt hij dan bij het drinken alweer heel snel te slapen, dus heb dan niet het idee dat het echt zoden aan de dijk zet Daarnaast moeten wij onszelf dan wakker gaan zitten houden tot het tijd is Stef wakker te maken en dat is ook weer niet heel fijn. Maar ik denk dat we de ingeslagen weg maar gewoon gaan volgen, als hij vandaag weer zijn 5e voeding heeft omstreeks de tijd dat hij normaal de 6e zou hebben leggen we hem maar weer op bed en gaan wij er meteen achteraan, dan is die nachtvoeding hopelijk ook niet héél zwaar als 'ie dan komt (al heb ik morgen wel cursus op mijn werk, maargoed ).. Thnx voor je reactie in elk geval!
Het is altijd lastig om naar een nieuw ritme te zoeken maar als je die eenmaal gevonden hebt kan het ineens veel lekkerder lopen. Het is afgelopen nacht ook goedgegaan dus dat komt vast wel goed! En anders ga je gewoon weer terug naar 6 voedingen. Wij maken Ivan ook gewoon wakker voor zijn vijfde en laatste (fles)voeding omdat ons dat beter uitkomt. Lekker pragmatisch, maarja.
pi_79565109
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 12:04 schreef Jore het volgende:
Ik wil trouwens nog wel even voor de duideiljkheid melden dat láng niet alle kindjes die bv krijgen dat doen, zo duidelijk voedingen minderen. Dat lezers van dit topic niet denken dat er wat mis is in hun situatie. Er zijn genoeg kindjes die tot ze bijvoeding krijgen (en zelfs nog daarna) op meer dan zes voedingen zitten, dat is volkomen normaal
Ik vind het een onwijze luxe als Emma pas na 2,5 uur weer komt en zij is een dag ouder dan Stef

Neemt niet weg dat ik het superfijn voor jullie vind Incantrix dat jullie op 5 voedingen zitten! Hopelijk vandaag weer. En morgen. En overmorgen
pi_79566885
Free wat jammer dat dit de diagnose is van de KNO-arts, maar respect voor de manier waarop je dit aangepakt hebt. Ik zou in jouw situatie al van vorige week op kv overgeschakeld zijn

Ik heb nog een vraagje ivm afkolven. Wat is bij mensen die geen problemen hebben met het geven van borstvoeding (kind hapt makkelijk aan, komt genoeg bij, melkproductie lijkt voldoende te zijn, ...) de reden om ook te gaan afkolven? Ik ben enorm aan het twijfelen wat ik zou doen (maar vind de kost van zo'n afkolfding vrij groot nu ik nog zo aan het twijfelen ben). Borstvoeding geven zou ik liever niet stoppen, maar soms heeft Thomas het zo moeilijk om deftig te drinken (gisterenavond was een hel: krijsen, willen drinken, maar zo hard krijsen dat hij niet kon aanhappen en dus nog meer krijsen waardoor het wenen mij nader stond dan het lachen). In zo'n situaties vraag ik me af of het niet makkelijker zou gaan als hij van de fles zou moeten drinken, maar ik weet dus niet of dat iets zou uitmaken. Iemand van jullie daar ervaring mee of hebben jullie nog redenen waarom het beter zou zijn om ook af te kolven (behalve dan dat de papa ook eens een voeding zou kunnen geven en er dan op een andere manier bij betrokken wordt)?
pi_79567116
Ik kolfde bij Leander als ik echt weg moest en hij niet mee kon (dus dan kon papa voeden) . en om een voorraadje te hebben 'voor de zekerheid'. Bij moeilijk drinken helpt het vlgens mij geen bal. Als een kind overstuur is er iets onbekends als een fles in stoppen....

En nu heb ik net ff de allerergste druk er af gekolfd( ik kon niet meer bewegen en harde rode plekken) 40 cc in de eerste 4 pompbewegingen 3 min en 80 cc!! later alle harde plekken weg aan 1 kant

Ik weet hoe je je kolfproductie verhoogt! cold-turkey stoppen
pi_79567167
En hij voelt nog steeds uberzwaar aan

En ik gebruik nu al meer zoogcompressen dan tijdens de hele voedingsperiode!
pi_79567320
Redenen om te kolven kunnen zijn dat je eens weg moet zonder kind, gaat werken, medicatie opgelost in melk moet toedienen of om te oefenen met flesdrinken, omdat je in de toekomst weer gaat werken. Een kolf is niet duur als je het tegenover kunstvoeding, flesjes en speentjes uitzet (mits je nog een tijdje bv geeft natuurlijk). Voor zo'n 50 euro heb je een handkolf, vanaf zo'n 140 euro heb je een dubbelzijdige elektrische kolf.
  donderdag 25 maart 2010 @ 13:20:58 #174
12913 GreatWhiteSilence
pi_79567327
Ik kolf alleen af voor als ik weg ben(zodat papa of oma oid wat kan geven). Of in het begin voor als we een ritje in de auto maakten. Voeden gaat dan soms niet en dan wil ik haar evengoed wat kunnen geven. Ik heb nooit gekolfd omdat het drinken niet goed ging, op de maand in het begin na. Als ze niet geduldig genoeg is om deftig te drinken (zoals jij het zegt), dan moet ze maar leren wat geduld is. Dat heb ik rond de 3 á 4 maanden gehad. Heb wel veel rondjes gelopen toen, want dan dronk ze makkelijker.
pi_79567380
klinkt pijnlijk free
  donderdag 25 maart 2010 @ 13:23:04 #176
12913 GreatWhiteSilence
pi_79567428
Pas je op dat je geen BO krijgt, freecell.
pi_79567614
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 13:21 schreef WupWup het volgende:
klinkt pijnlijk free
Ja auw En het kolven zelf was nog erger dan normaal Er stond erg veel spanning op.

En ik kolfde ook om een BO te voorkomen, ik houd niet zo van rode pijnlijke plekken.

Nuja, in 5 minuten 125 cc. Dat is een hele voeding voor straks

Kan iemand me vertellen dat deze ellende snel over is?
pi_79567795
En gebruiken jullie dan een handkolf of een elektrische kolf?
Ik ben sowieso van plan om volledig op kv overgeschakeld te zijn als ik weer ga werken (1 juni) omdat het anders te moeilijk zal worden. Anderzijds gaat Thomas wel pas op 1 september naar de onthaalmoeder dus zou het met afkolven eventueel nog te doen zijn, maar dat lijkt me zo'n gedoe om op het werk af te kolven ( ).
  donderdag 25 maart 2010 @ 13:30:59 #179
12913 GreatWhiteSilence
pi_79567828
Ik zou niet weten Freecell, bij iemand die net begonnen is met voeden zal het wel snel stoppen, maar jij hebt natuurlijk al 15 maanden gevoed, geen idee wat dat voor effect heeft...
pi_79568669
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 13:09 schreef leonieke het volgende:
Free wat jammer dat dit de diagnose is van de KNO-arts, maar respect voor de manier waarop je dit aangepakt hebt. Ik zou in jouw situatie al van vorige week op kv overgeschakeld zijn

Ik heb nog een vraagje ivm afkolven. Wat is bij mensen die geen problemen hebben met het geven van borstvoeding (kind hapt makkelijk aan, komt genoeg bij, melkproductie lijkt voldoende te zijn, ...) de reden om ook te gaan afkolven? Ik ben enorm aan het twijfelen wat ik zou doen (maar vind de kost van zo'n afkolfding vrij groot nu ik nog zo aan het twijfelen ben). Borstvoeding geven zou ik liever niet stoppen, maar soms heeft Thomas het zo moeilijk om deftig te drinken (gisterenavond was een hel: krijsen, willen drinken, maar zo hard krijsen dat hij niet kon aanhappen en dus nog meer krijsen waardoor het wenen mij nader stond dan het lachen). In zo'n situaties vraag ik me af of het niet makkelijker zou gaan als hij van de fles zou moeten drinken, maar ik weet dus niet of dat iets zou uitmaken. Iemand van jullie daar ervaring mee of hebben jullie nog redenen waarom het beter zou zijn om ook af te kolven (behalve dan dat de papa ook eens een voeding zou kunnen geven en er dan op een andere manier bij betrokken wordt)?
Als er verder geen problemen zijn dan zou ik het kolven lekker laten zitten tot Thomas een week of zes oud is. Dan kan je gaan beginnen met het oefenen met een flesje zodat dat goed opgebouwd is als je weer gaat werken. Als je werken en kolven wilt gaan combineren natuurlijk.

Eerder dan wanneer je baby zes weken oud is een flesje geven kan er voor zorgen dat je kindje lastiger aan de borst gaat drinken. Dat hoeft niet, maar het kán wel dus zolang het niet nodig is kan je beter wachten met flesjes geven (en dus ook wachten met kolven).

Of een flesje geven zinvol is als Thomas op bepaalde momenten niet uit de borst wil drinken.... ik denk persoonlijk van niet. Het klinkt mij namelijk niet als een borstvoedingsprobleem in de oren maar meer als het soort momenten dat elke jonge baby wel heeft. Ook kiindjes die uit de fles drinken.

Krampjes of een beetje overprikkeling of "gewoon" iets waarvan je de oorzaak niet kan achterhalen... elke baby heeft het wel en zolang het niet altijd zo is kan je er denk ik weinig aan te doen behalve troosten en je hoofd koel houden.

Zou je hem een flesje geven dan moet jij afkolven (wat ook vaak een kwestie van opbouwen en oefenen is), hij moet leren om uit een flesje te drinken en je zit met een verstoring van het vraag-aanbodprincipe.
Dat hoeft allemaal niet dramatisch uit te pakken maar het zijn wel dingen die je, m.i., wel in je achterhoofd moet houden.

Zou het kunnen zijn dat je Thomas misschien ietsjes eerder aan kan leggen? Soms zie je dat kindjes dan wat minder hongerig en gretig zijn en daardoor wat rustiger aanhappen.
pi_79568703
Als je op KV gaat overschakelen is een handkolf prima. Wil je langer en vaker kolven, dan is een elektrische wel fijn
pi_79568765
En een voor Freecell. Wat jammer voor jullie dat het zo moet lopen. En wat fijn dat je er zo achter aan hebt gezeten, nu weet je helemaal zeker dat je de juiste beslissing neemt.
  donderdag 25 maart 2010 @ 14:45:50 #183
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_79570859
Oh Freecell, ik kwam echt speciaal zoeken naar het vervolg van jouw bv-verhaal. maar dat is dus niet zo positief . Jammer zeg, en rot als je het zo graag wilde. Maar wel fijn ook dat je nu duidelijkheid hebt (en rust!).
pi_79571012
Freecell wat jammer dat het niet gaat *knuff* Ik hoop dat je snel verlost bent van die ellendige stuwing
  donderdag 25 maart 2010 @ 15:10:06 #185
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_79571537
Oh Freecell, wat een ellende hebben jij en Florian moeten doorstaan
"Gelukkig" ligt het aan iets waar je geen invloed op hebt kunnen hebben en hoef je jezelf of iemand anders niks kwalijk te nemen. Het IS gewoon zo en dat is kut en jammer, maar ja...
Sterkte met de stuwing

Basboussa, wat goed dat je zo lang hebt gekolfd!!
En wat zul jij stevige armspieren hebben gekweekt

Jore, wat je schreef over geen duidelijk mindering in het aantal voedingen: dat is hier ook zo. Toby is nu 7 maanden (bijna ) en drinkt nog steeds veel. Op dagen dat ik werk sowieso 2 flesjes met 180 cc BV met rijstebloem en voor de rest mag hij zo veel en zo vaak als hij wil. Jammer genoeg laat hij er 's nachts nog altijd minder tijd tussen zitten dan overdag, hij komt minstens 2x tussen 12 en 6 uur Inhalen denk ik
.... met gevoel voor drama....
pi_79571838
Balen Freecell! Maar wat je zelf al zegt, hier kun je niets aan doen
Sterkte met de stuwing en let inderdaad op bij rode plekken enzo
  donderdag 25 maart 2010 @ 16:07:26 #187
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_79573627
Freecell, wat fijn dat je zo'n duidelijk antwoord hebt gekregen. Jammer dat het niet gaat, maar gelukkig is kv een prima alternatief . Hopelijk ben je snel van de pijnlijke plekken en volle borsten af (kan best snel gaan).
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  donderdag 25 maart 2010 @ 16:31:20 #188
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_79574606
Freecell:
De rest is al gezegd denk ik!

Ik heb stuwing! En ja, daar jompel ik voor, want 't is voor 't eerst en geeft in mijn ogen alleen maar aan dat m'n productie omhoog gaat. En daar jompel ik voor! Nogmaals!

Leonieke: Misschien is het een idee om een lactatiekundige in te schakelen? Misschien heeft hij of zij nog tips voor het aanleggen als je mannetje krijst?
Wat betreft het aanschaffen van een electrische kolf: Tsja, ze zijn duur. Het is in mijn ogen dan ook pas de moeite waard als je het ding langere tijd gaat gebruiken. Ik weet natuurlijk niet of je bv wilt blijven geven als je weer aan het werk gaat. Als je dat wel doet zul je ook moeten kolven denk ik. Dan is een dubbelzijdige electrische kolf wellicht wel handig, scheelt je een hoop tijd en spierpiijn.

Over tsr's gesproken: Ik krijg er 1 van het geluid van een kolfapparaat, een heimachine of iets anders wat een dergelijk geluid maakt. Huilende babies zorgen voor 0,0 reactie op dit moment.
Kun je nagaan hoe bizar dit allemaal is voor mij!

Het kolven zelf vind ik trouwens he-le-maal niks. Echt niet. Ik voel me om de 2,5 uur een melkmachine en het gedoe er omheen vind ik ook maar een hoop heisa.
Het intieme contact wat je met je kindt hebt als je het voedt, aan de borst of met een fles, dat heb ik natuurlijk niet, en dat mis ik wel. Ik blijf kolven omdat ik weet dat mm op dit moment voor Teigetje het beste is en ik ga ook zeker niet stoppen zolang er melk komt, maar bluuuuh zeg, wat een ongelofelijk tegennatuurlijk iets is 't eigenlijk.
De snuffelstage van de week was een succes, maar Teigetje is meer van het onderzoeken met d'r kleine handjes (*KNIJP*) dan met haar mond. Als ze (hopelijk volgende week) van de invasieve beademing af is gaan we weer verder! Tot dan mag ze om de dag, tijdens het buidelen, op zoek gaan naar de tepel als ze wil en als ze niet wil is het ook prima. Als ze van de beademing af is gaan we er gerichter mee aan de slag omdat ze dan ook een slok zou kunnen nemen als ze dat zou willen.
Moet ik er wel een kolfapparaat naast zetten, anders komt er nog niks uit ook.
A grand adventure has begun.
pi_79575024
Of een heimachine natuurlijk Kolven is ook gewoon niet leuk en ik vind de fte-kolvers hier ook echt geweldig voor het volhouden (jij hoort daar ook nog bij. basboussa!)
Keshet, kan je het je al voorstellen dat je misschien over een aantal weken je kleintje aan de borst hebt? Dat zou al dat gekolf toch wel dubbel en dwars de moeite waard bewijzen!
pi_79575340
Incantrix, wat goed dat je zo de klok op Stef kunt gelijk stellen. Ko is echt het tegenovergestelde. Als ik overdag bij hem in de buurt ben is het een slokje hier, een slokje daar. Ik voed hem echt veel vaker dan 5 keer. Misschien komt dat mede door het tepelhoedje. Omdat dat wat meer werk is.
Nouja, ik vind het verder niet erg hoor.

Free, wat moeilijk zo af te moeten bouwen.

Keshet, gek mens, voeden naast de heimachine!
Maar wat zou dat bijzonder zijn he? Als ze straks de tepel vindt en wil drinken.
Ik begrijp je aversie tegen kolven heel goed. Ik heb de eerste maand moeten kolven en daarna had ik er gewoon echt geen zin meer in.
Oja en een jompel voor je stuwing!
  donderdag 25 maart 2010 @ 17:06:03 #191
265732 Keshet
pi_79576183
Als ze bij me wil en kan drinken is dat zeker heel bijzonder!

Ik pin mezelf er niet te veel op vast; de kans is groot dat ze er in het begin te zwak voor is en toch een flesje krijgt. Als ze wel sterk genoeg is wordt het praktisch gezien weer haast onmogelijk gemaakt; ik mag helaas geen bed voor mezelf naast de couveuse zetten.
Maar, al zou ik haar maar 1 keer (gedeeltelijk) kunnen voeden, dan ben ik al blij!

En sowieso, ik ben blij dat ze mm krijgt. Meestal lukt het niet om de bv op gang te krijgen als je zo vroeg bevalt en bij mij is het ook een redelijke hel geweest, maar tot nu toe lukt het. Als ze groter is en meer drinkt heb ik waarschijnlijk niet genoeg maar dat zien we dan wel weer.
Of ze 't nou via een sonde, flesje, cupje, mij, whatever, binnenkrijgt; dat ze 't binnenkrijgt vindt ik al heel fijn.

Als het wel kv was geworden uiteindelijk dan had ik me daar natuurlijk ook bij neer kunnen leggen! Je kunt niet geven wat er niet is!

(Maar mede daarom ben ik wel ontzettend voorstander van de mm-bank die er opgericht wordt!)

Ik vind mezelf nu echt klinken als iemand van de bv-maffia, maar zo bedoel ik het natuurlijk niet!
Vandaag krijg ik het even niet beter uitgelegd dan dit, sorry!

Ik ben kolven! (< bij gebrek aan een koeiensmiley)
pi_79576898
Je klinkt helemaal niet als iemand van de borstvoedingsmaffia! Het is duidelijk dat moedermelk het beste is voor baby's, en dat voordeel is voor premature kinderen nog groter. Je mag er heel trots op zijn dat je de de melkproductie op gang hebt weten te krijgen door te kolven en dat je dat nu nog steeds volhoudt. Ik denk dat iedereen er gezien de omstandigheden ook alle begrip voor zou hebben als je dat niet (meer) op zou kunnen brengen.

Ik hoop met je mee dat ze een keer bij je kan drinken. Dat zou leuk en bijzonder zijn voor jou; voor haar telt vooral dat ze jouw melk binnenkrijgt!
  donderdag 25 maart 2010 @ 17:49:45 #193
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_79577954
Kolven is helemaal niet leuk, maar je doet het gewoon. De een houdt het langer vol dan de ander. De een heeft er een meer dringende reden voor dan de ander. Maar leuk is het niet...

Leonie, wat ik me even af vroeg toen ik jouw stukje las: wacht jij tot Thomas huilt voordat je hem gaat voeden? Want het eerste wat mij binnen schoot was of jij niet eerdere hongersignalen mist (smakken, likken, zuigen op handjes, zoeken naar borst/tepel etc)...

Freecell, stuwing is shit...

Keshet, fijn dat je dit voor je meisje kan doen!

Wij zijn vanochtend weer bij de kinderarts/lactatiekundige geweest en ik heb officieel een vreetzakje
Hij is in 10 dagen tijd 370 gram aangekomen (nu 3825 gram) en bijna 2 cm gegroeid (bijna 54 cm)!
pi_79578862
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 17:49 schreef Asyniur het volgende:
Kolven is helemaal niet leuk, maar je doet het gewoon. De een houdt het langer vol dan de ander. De een heeft er een meer dringende reden voor dan de ander. Maar leuk is het niet...

Leonie, wat ik me even af vroeg toen ik jouw stukje las: wacht jij tot Thomas huilt voordat je hem gaat voeden? Want het eerste wat mij binnen schoot was of jij niet eerdere hongersignalen mist (smakken, likken, zuigen op handjes, zoeken naar borst/tepel etc)...

Freecell, stuwing is shit...

Keshet, fijn dat je dit voor je meisje kan doen!

Wij zijn vanochtend weer bij de kinderarts/lactatiekundige geweest en ik heb officieel een vreetzakje
Hij is in 10 dagen tijd 370 gram aangekomen (nu 3825 gram) en bijna 2 cm gegroeid (bijna 54 cm)!
Vreetzakje? Wat moet ik dan zeggen van mijn dikkerdje? Op 14 dagen tijd 670 gram erbij

Ik probeer hem aan te leggen als hij met zijn armpjes begint te zwaaien en begint te smakken. Zuigen op handjes doet hij eigenlijk heel weinig. Maar gisteren was het gewoon drama terwijl hij aan mijn borst lag in eerste instantie.
Hij was dus aan het drinken, dan leek het alsof hij genoeg had dus ik leg hem nog naast mij en toen begon het circus.
  donderdag 25 maart 2010 @ 18:34:53 #195
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_79579457
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 18:15 schreef leonieke het volgende:

[..]

Vreetzakje? Wat moet ik dan zeggen van mijn dikkerdje? Op 14 dagen tijd 670 gram erbij

Ik probeer hem aan te leggen als hij met zijn armpjes begint te zwaaien en begint te smakken. Zuigen op handjes doet hij eigenlijk heel weinig. Maar gisteren was het gewoon drama terwijl hij aan mijn borst lag in eerste instantie.
Hij was dus aan het drinken, dan leek het alsof hij genoeg had dus ik leg hem nog naast mij en toen begon het circus.

Ik ben het gewoon niet gewend van mijn kleintje
hij past bijna niet meer in maat 50

Aah, hij had dus wel al gegeten? Hmm, en hoe weet je dan dat hij zo overstuur raakte omdat hij nog meer wilde eten? Was het opgelost toen je hem uiteindelijk wel weer aangelegd kreeg? Of moest hij misschien boeren tussendoor?
Soms denk ik hier wel eens dat Harry genoeg gegeten heeft, maar dan moest hij alleen even een enorme boer en dan weer verder
Vervelende is alleen dat hij zelden hoeft te boeren tijdens of na het eten dus die zeldzame keer dat het wel moet, heb ik het niet in de gaten
pi_79579728
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 18:34 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Ik ben het gewoon niet gewend van mijn kleintje
hij past bijna niet meer in maat 50
Vreselijk hé? In sommige kleertjes in maat 50 (voornamelijk body'tjes) kan Thomas ook al niet meer. Ik steek het op het feit dat het kleertjes zijn die mijn neefjes nog hebben gedragen en dat ze dus al zo vaak gewassen zijn dat ze wel moeten gekrompen zijn
quote:
Aah, hij had dus wel al gegeten? Hmm, en hoe weet je dan dat hij zo overstuur raakte omdat hij nog meer wilde eten? Was het opgelost toen je hem uiteindelijk wel weer aangelegd kreeg? Of moest hij misschien boeren tussendoor?
Soms denk ik hier wel eens dat Harry genoeg gegeten heeft, maar dan moest hij alleen even een enorme boer en dan weer verder
Vervelende is alleen dat hij zelden hoeft te boeren tijdens of na het eten dus die zeldzame keer dat het wel moet, heb ik het niet in de gaten
Boeren doet Thomas ook bijna nooit (en daar denk ik dus ook bijna nooit aan ). Maar toen ik hem uiteindelijk opnieuw heb kunnen aanleggen en hij nog goed gedronken heeft, was het probleem opgelost. Hij had volgens mij dus echt nog honger maar was om één of andere reden zo overstuur dat hij niet wou/kon drinken.
pi_79579928
keshet, er zijn hele stappenplannen om prematuren aan de borst te krijgen, en het is zeker niet makkelijk. Als dat is wat je wilt moet je tzt echt even met een laktatiekundige om tafel gaan zitten..
pi_79593338
Keshet, ik vind het echt heel stoer dat je voor je kindje blijft kolven Het gevoel is hier erg bekend.

Mijn productie lijkt enorm gekelderd te zijn de laatste 2 dagen Ik heb sinds gisteren een meisje wat hongerig van de borst af komt. Ze drinkt een paar minuten goed en dan lijkt de melkstroom te stoppen. Ze laat dan los of gaat zitten trekken aan mijn tepel om vervolgens weer te gaan happen. Tweede borst precies hetzelfde. Ik leg haar vaak aan, laat haar behoorlijk lang aan de borst proberen en ik doe borstcompressie. Ik snap er niets van en ik voel me er erg ongelukkig over
Ik heb haar nu al een paar keer bijgevoed met een flesje afgekolfde melk omdat ik het niet kon aanzien dat ze nog zo duidelijk honger had
  vrijdag 26 maart 2010 @ 00:17:13 #199
12913 GreatWhiteSilence
pi_79593551
Misschien kun je proberen te wisselvoeden? Dan geef je haar in een sessie wel 4, 5, 6 of vaker van de borst. Werkt goed om de productie aan te jagen en is ook heel goed voor je armspieren...
  vrijdag 26 maart 2010 @ 07:13:32 #200
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_79596282
Octo, misschien wordt je ongesteld.
  vrijdag 26 maart 2010 @ 08:48:09 #201
12913 GreatWhiteSilence
pi_79597443
Daar zat ik ook aan te denken, Tico, maar volgens mij is Hannah net ruim een maand.
  vrijdag 26 maart 2010 @ 09:29:10 #202
265732 Keshet
pi_79598324
Ongesteldheid is iets waar ik ook aan zat te denken inderdaad! Hannah is nog klein, maar het zou op zich wel weer kunnen. Ik was 't ook na 4,5 week al weer.
Octo: Loopt je productie bij het kolven ook terug?

Ticootje: De lactatiekundige in het ziekenhuis volgt voor het grootste gedeelte dit protocol van borstvoeding.com. Ik kan haar inschakelen zodra ik haar nodig heb en heb sowieso regelmatig contact met haar.
De verzorging is ook op de hoogte, alles is startklaar om haar aan de borst te krijgen. Nu Teigetje nog.
  vrijdag 26 maart 2010 @ 10:37:50 #203
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_79600533
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 08:48 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Daar zat ik ook aan te denken, Tico, maar volgens mij is Hannah net ruim een maand.
Sommigen hebben pech...

Maar t kan een griepje, verkoudheidje... van alles zijn. Een tijdelijk dipje is niet meteen iets om je heel druk over te maken... Het kunnen ook regeldagen zijn, niet alle kindje volgen de standaard 10 dagen, 3 weken, 3 maanden...

Gewoon lekker aanleggen als ze wilt eten, je kunt nooit teveel geven.
pi_79604285
Mmm ongesteld worden zou niet tof zijn Hannah is overigens 5,5 week dus het zou best kunnen.
Overigens heeft ze vannacht en vanochtend best goed gedronken, dus het was misschien echt wel een soort regeldagje. Hopelijk vandaag weer gewoon een tevreden baby na de borst.

Keshet, ik durf niet zo goed te kolven want ik ben bang dat ik dan weer niet voldoende heb voor Hannah als ze komt.
pi_79604957
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 09:29 schreef Keshet het volgende:
Ticootje: De lactatiekundige in het ziekenhuis volgt voor het grootste gedeelte dit protocol van borstvoeding.com. Ik kan haar inschakelen zodra ik haar nodig heb en heb sowieso regelmatig contact met haar.
De verzorging is ook op de hoogte, alles is startklaar om haar aan de borst te krijgen. Nu Teigetje nog.
Het ligt waarschijnlijk aan mij, maar ik blijf me verbazen over ons lichaam. Hoe de moedermelk automatisch aangepast wordt als het bv om een prematuurtje gaat.
pi_79605021
Euh... regeldagen? Spuit elf, je zei het zelf al

En ongesteldheid: check. Momenteel alweer voor de derde keer en dan compleet zonder enige aanwijzing, gewoon *flats*
  vrijdag 26 maart 2010 @ 12:45:44 #207
12913 GreatWhiteSilence
pi_79605490
Sterkte aan de dames die al ongesteld zijn. Ik heb er zelf 13 maanden geen last van gehad en ik ben nu net 2 keer ongesteld geweest. Er zat 39 dagen tussen die twee keer in, dus regelmatig is het nog niet, denk ik. (Of het moet straks iedere 39 dagen langskomen... )
pi_79605926
Iedere 39 dagen zou wel relaxt zijn

Hier tussen Florian en Leander helemaal niet, maar nu ik geen bv meer geef zal het wel snel terug komen denk ik zo...
  vrijdag 26 maart 2010 @ 13:15:21 #209
12913 GreatWhiteSilence
pi_79606438
Liever wat korter, want een lange tijd tussen cyclussen kan de vruchtbaarheid (negatief) beïnvloeden, geloof ik. En ik wil toch wel een tweede...

Engelse artikelen zijn trouwens veel positiever over het behoud van de melkproductie tijdens een zwangerschap, dat vind ik wel opvallend. Had jij last van terugloop toen je zwanger was, Freecell?
pi_79607056
Leander dronk nog maar heel weinig toen ik zwanger werd en is halverwege zelf gestopt, maar volgens mij liep mijn melk niet echt terug. Want de laatste keer dat hij dronk had ik nog wel melk, terwijl ik nog maar 1 keer per dag voedde
  vrijdag 26 maart 2010 @ 13:57:04 #211
12913 GreatWhiteSilence
pi_79608050
Ik ben de hele tijd bang dat als ik zwanger raak, ik ook meteen droog kom te staan en dat ik dan een heel verdrietig meisje heb (en ben... ) Maar als ik dus de buitenlandse literatuur lees (LLL en KellyMom e.d.), dan zie ik al wat minder donkere wolken boven bv-land.
pi_79608890
*komt even een paar wolken brengen*
De komst van mijn 2e en 3e hebben allebei de bv van hun voorganger overlapt, allebei 2 maanden. Bij mij werd de productie inderdaad gewoon minder, maar het was niet zo dat de kleine daar niet mee leven kon. Zelfs Tinka -waarvan ik verwacht had tijdens het voortgezet onderwijs nog langs te moeten komen in de pauzes om te voeden- vond het prima, het ging heel geleidelijk. En weet je, de eerste week dat ik wist dat ik zwanger was, had ik echt moeite met dat feit (vooral bij de 1e); je weet dat ze straks minder aandacht krijgen door de komst van de volgende en dan pikt die kleine ook nog de bv af! Maar je lichaam en geest bereidt zich ook voor op de komst van de baby en dan vind je het prima ook dat het afloopt en je al je energie voor de zwangerschap kunt gebruiken. Die donkere wolken van je worden roze, weet je nog?!
pi_79609610
Ik had toch wel het idee dat er een terugloop was tijdens mijn (korte) zwangerschap, de productie nam in ieder geval direct weer toe nadat ik een miskraam had gehad. Geluk bij een ongeluk

Vannacht lag Lieuwe te woelen en te draaien naast mij, hij dwaalde steeds verder af richting voeteneinde dus ik vroeg mijn man het licht aan te doen. Hij wordt wakker en er gaat bij hem kennelijk ook een lichtje branden, want hij wijst met een priemend vingertje naar mijn (overinges bedekte) borst en zegt 'die!'. Vooruit dan maar
  vrijdag 26 maart 2010 @ 15:49:58 #214
12913 GreatWhiteSilence
pi_79612440
Ow ja, na een jaar ofzo worden die donkere wolken achteraf roze, ja...

Ik vraag me af hoe een nieuwe zwangerschap zal gaan. Ik heb mijn eerste nooit als belastend ervaren, op maagzuur na. Ik heb ook nooit last gehad van de spreekwoordelijke hormonen. Pas na de bevalling toen de bv niet goed liep en iedereen kwam met de (voor mij dan) dooddoener: 'als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat'.

En zelfs dat was normaal voor mij, want ook als ik niet zwanger ben en ik het het idee dat iedereen tegen me is, dan komen de waterlanders... (Daar heb ik zo'n gruwelijke hekel aan, ik mag van mijzelf niet huilen om die reden, dat helpt namelijk niet als je mensen wilt overtuigen van jouw gelijk. )
pi_79642897
ik wil Lotte net aanleggen en mn halve borst is een blauwe plek pijn doet het niet. Herkent iemand dit?
Lotte!
Noah!
pi_79645389
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 13:59 schreef Linda2205 het volgende:
ik wil Lotte net aanleggen en mn halve borst is een blauwe plek pijn doet het niet. Herkent iemand dit?
Huuu? Nee, niet echt. Raar! Ook hard?

Weet je...
Ik realiseerde me net dat ik voor Florian nu niet echt meer 'nodig' ben. Ik kan hem zomaar een week bij mijn ouders droppen als ik wil....

Pff, ik dacht dat het stoppen emotioneel wel redelijk goed was gegaan....
pi_79645723
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 15:57 schreef freecell het volgende:

[..]

Weet je...
Ik realiseerde me net dat ik voor Florian nu niet echt meer 'nodig' ben. Ik kan hem zomaar een week bij mijn ouders droppen als ik wil....

Nee, helemaal niet... met drinken had ik er ook geen last van

En voor jou. Tuurlijk heeft Florian je nog nodig, je bent meer dan alleen melk, je bent zn mama!
Lotte!
Noah!
  zaterdag 27 maart 2010 @ 16:17:58 #218
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_79645856
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 16:13 schreef Linda2205 het volgende:
En voor jou. Tuurlijk heeft Florian je nog nodig, je bent meer dan alleen melk, je bent zn mama!
Dit dus!

Linda, geen idee, maar wel vreemd...
pi_79645907
Maar Freecell...Flesvoeding kan je toch ook een klein feestje van maken? Door bijvoorbeeld huid op huidcontact etc...
En wat Linda zegt, je bent zijn enige moeder, dat kan niemand anders zijn....dus hij heeft jou zeker wel nodig.
pi_79646633
jahaaaa, dat wéét ik ook wel...
Maar ik kan hem zo een week bij mijn ouders dumpen bijvoorbeeld zonder gevolgen. Dat voelt gewoon raar ofzo.
pi_79646710
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 15:57 schreef freecell het volgende:

[..]

Weet je...

Free dat gevoel had ik dus ook toen Jen opeens stopte... Het was een heel raar gevoel... Ik werd er echt verdrietig van...

Maar he, Florian heeft jou nog steeds nodig hoor!
  zaterdag 27 maart 2010 @ 17:28:59 #222
1762 YPPY
Yppiaans
pi_79647770
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 16:45 schreef freecell het volgende:
Maar ik kan hem zo een week bij mijn ouders dumpen bijvoorbeeld zonder gevolgen. Dat voelt gewoon raar ofzo.
Wat ontzettend verschrikkelijk confronterend zo he.
*OUD heilige*
pi_79650227
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 17:28 schreef YPPY het volgende:

[..]

Wat ontzettend verschrikkelijk confronterend zo he.
juh...
Ik ben vandaag ook een beetje huilerig sowieso, zullen de hormonen wel zijn gok ik
  Moderator zaterdag 27 maart 2010 @ 19:17:38 #224
5428 crew  miss_sly
pi_79650786
Free, lijkt me idd nogal een confronterende gedachte. Je weet het allemaal prima, maar dat maakt niet dat het toch heel pijnlijk voelt
  zaterdag 27 maart 2010 @ 19:20:43 #225
12913 GreatWhiteSilence
pi_79650874
Gevoel en verstand werken zelden samen. Verstandelijk weet je dat het niet anders kan, maar het hart wil het zo graag anders zien.
  zondag 28 maart 2010 @ 19:36:13 #226
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_79678580
dames, ik ga jullie verlaten. gister derde bo gehad, en het is nog steeds beurs en ik blijf hondsberoerd. geen ab, want PR heeft de plek weggekregn, maar die pijn! rayndauds + koorts-geinduceerde kou

en ik had PR beloofd dat als het nog een keer misging, dat ik zou stoppen... ik kan het eli ook niet aandoen... ben al de hele zwschap ziek geweest en niet volledig aanwezig voor hem. het doet hem enorm pijn als ik er dan weer niet ben...
en vandaag is ze de hele dag aan het bijten en ze doet het gewoon niet goed. of ik doe het niet goed. hoe dan ook, die raynauds is weer VEEL heftiger dan de afgelopen weken, en dat doet zeer.

de eerste 120cc kv zijn er met smaak ingegaan...

dank voor alle steun, en ik wens jullie allen een succesvolle bvperiode toe.

FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 28 maart 2010 @ 19:36:58 #227
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_79678611
quote:
Op zondag 28 maart 2010 19:36 schreef DaviniaHR het volgende:
dames, ik ga jullie verlaten. gister derde bo gehad, en het is nog steeds beurs en ik blijf hondsberoerd. geen ab, want PR heeft de plek weggekregn, maar die pijn! rayndauds + koorts-geinduceerde kou

en ik had PR beloofd dat als het nog een keer misging, dat ik zou stoppen... ik kan het eli ook niet aandoen... ben al de hele zwschap ziek geweest en niet volledig aanwezig voor hem. het doet hem enorm pijn als ik er dan weer niet ben...
en vandaag is ze de hele dag aan het bijten en ze doet het gewoon niet goed. of ik doe het niet goed. hoe dan ook, die raynauds is weer VEEL heftiger dan de afgelopen weken, en dat doet zeer.

Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  zondag 28 maart 2010 @ 19:40:04 #228
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_79678726
voor Freecell en Davinia. Heel rot als je moet stoppen terwijl je dat eigenlijk niet wilt.
pi_79678784
Davinia. Wat rot voor je joh.

Let je op een afbouwschema (vast wel, je bent inmiddels een expert op het gebied van BO's ), desnoods door kolven?
Fijn dat ze in ieder geval de KV goed pakt.
pi_79678835
Wat rot voor je Davinia
  zondag 28 maart 2010 @ 19:50:25 #231
108648 cattie
lieve moeder
pi_79679129
Davinia en Freecell, wat vreselijk naar dat het bij jullie (hoewel om verschillende redenen) niet gaat. Jullie hebben zo je best gedaan, petje af hoor! Ik hoop dat jullie snel over het lichamelijke en emotionele gedeelte heen zijn en weer volop van jullie kindjes kunnen gaan genieten.
pi_79679461
Ohh Davinia wat ontzettend rot dat het toch niet gaat Fijn dat de kv in ieder geval wel goed gaat...

Freecell wat confronterend...
pi_79679712
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 16:45 schreef freecell het volgende:
Natuurlijk kan dat niet, want hij zou z'n moeder vreselijk missen. Hij heeft je 9 maanden lang gehoord en gevoeld en kent jou als geen ander.

Toen ik nog borstvoeding gaf deed ik dat regelmatig in bad. Zulke fijne momenten waren dat. Nu geef ik Ivan elk weekeinde z'n flesje in bad.

Davinia, wat naar dat je deze beslissing moet nemen vanwege al die borstontstekingen.
pi_79680054
quote:
Op zondag 28 maart 2010 20:02 schreef Claudia_x het volgende:
Toen ik nog borstvoeding gaf deed ik dat regelmatig in bad. Zulke fijne momenten waren dat. Nu geef ik Ivan elk weekeinde z'n flesje in bad.
Wat lief!
Die intimiteit kan je ook best wel creëren wanneer je de voeding met de fles moet geven.
Ik durf Niels niet in bad te voeden want hij gaat nogal vaak poepen direct na het eten.

Hoe lang duurt de fase van overdag te druk zijn om te eten en daardoor 's nachts om de 2-3 uur honger hebben? Vertel me dat het een fase is Wanneer ik hem overdag probeer opnieuw aan te leggen als hij losgelaten heeft wordt hij heel boos en gaat zich overstrekken terwijl hij dan echt niet genoeg gegeten heeft.
  zondag 28 maart 2010 @ 20:13:59 #235
1762 YPPY
Yppiaans
pi_79680269
Doe je voorzichtig afbouwen Davinia?

Een maandje ofzo Twinkly?
*OUD heilige*
  zondag 28 maart 2010 @ 20:21:06 #236
12913 GreatWhiteSilence
pi_79680646
Wat rot dat het weer mis is gegaan, Davinia. Sterkte en succes met afbouwen.
pi_79681075
Davinia, wat verdrietig. Ik weet dat je zo graag een fijne bv periode had gewild.
En je hebt zo enorm je best gedaan.
Sterkte met afbouwen en dan krijg je veel ruimte om lekker te kunnen spelen en knuffelen met Eli en Aviva.

Free, ook een voor jou. Het is moeilijk.

Twinkly, eerlijk gezegd weet ik het niet. Maar ik weet wel dat dingen toch sneller weer veranderen dan je in eerste instantie denkt.
  Jubileum moderator zondag 28 maart 2010 @ 20:36:36 #238
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_79681386
Freecell en Davinia, ik lees nu pas jullie verhalen. Stoppen voelt zo rot, om welke reden dan ook. Heel veel sterkte dames, jullie hebben je best gedaan
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_79681536
Davinia. Je hebt je stinkende best gedaan. Je kunt jezelf iig nooit verwijten dat je te vroeg bent gestopt. Menig ander had het al veel eerder opgegeven. Sterkte!
pi_79682026
Davinia wat jammer, maar oh zo begrijpelijk. Je hebt kei- en keihard gewerkt en ik neem m'n pet voor je af! Als je langer dan 24u koorts hebt, zou ik toch wel even een AB-kuurtje aangaan. Ondanks dat de harde plek weg is, is dat toch een teken van ontsteking. Hoe dan ook, veel sterkte.

Over AB gesproken: mammietje joehoe! Doe eens een update!

Twinkly het is hopelijk een faaaaaase! Emma komt momenteel ook weer 2 keer 's nachts, dus ik leef met je mee
pi_79691655
*hoort een Wuppie roepen en reageert meteen! *
Vrijdag naar de longarts geweest en ik mocht stoppen met de AB! Het zou beter zijn als ik het nog 2 weken langer geslikt had, maar aangezien ik afwijkene leverwaarden heb (waarschijnlijk auto-immuunziekte, zijn ze nog niet achter, verhaal op zich!), wilde hij geen verdere risico's nemen met mijn lever. En Binkie drinkt nog steeds lekker om middernacht een slokkie bij mama, gevolgd door een flesje welliswaar, om 4 uur weer een flesje en heel soms smorgens nog een slokje van mama. Ik baal wel van die flesjes overigens.

Davinia, wat verdrietig dat het zo moet gaan... Maar na de 3e BO en ook nog Raynouds erbij, kan ik me goed voorstellen dat je het zat bent, zeg... Dan maar proberen op een andere manier die intimiteit te vinden. Wel fijn dat Aviva de kv ook lekker vindt.

Free? Hoe gaat het nu met afbouwen? Misschien stomme vraag, maar kan je dan niet samen met Florian afbouwen? Dat als er spanning opstaat dat je hem dan toch nog aanlegt i.p.v. kolft en hij net even de spanning er af kan halen? Of doet dat meer pijn? (Of verdriet?)
pi_79692219
Davinia, het zit je niet mee meid. Knap snel weer op Verder is alles al gezegd door de dames boven mij.
  maandag 29 maart 2010 @ 00:06:34 #243
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_79693353
Ach Davinia, wat jammer dat het niet gaat zoals je graag zou willen. Maar misschien kun je (over een tijdje?) nog wel meer van de flesjes genieten dan van de borstvoeding (flesjes doen geen pijn).
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  maandag 29 maart 2010 @ 07:40:26 #244
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_79696261
ahhh Davinia; wat ontzettend balen dat het uiteindelijk zo moet eindigen... Ik vind het een knappe keuze van je. En ook voor Eli natuurlijk..
Ik hoop dat het afbouwen goed gaat en je een BO kan voorkomen..
en je hebt het SUPER gedaan hoor

ff Evie-update:
Evie krijgt nu 1 keer per dag (voor de nacht) KV, de rest van de dag gewoon nog steeds BV.
Op zich prima dus.
(en een voordeel; nu slaapt ze NOG beter door! )
  maandag 29 maart 2010 @ 08:07:09 #245
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_79696439
Sterkte Davinia, wat vervelend dat het ook voor jou vroeger eindigt dan gehoopt. Maar, je bent écht een flinke doorzetter geweest, chapeau, dat had ik je niet nagedaan.
  maandag 29 maart 2010 @ 08:08:33 #246
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_79696455
Trekken je borsten dat dan goed? BJ? Hoeveel tijd zit er dan tussen de laatste borstvoedsessie en de eerstvolgende?
pi_79696634
Daviniah Wat verschrikkelijk jammer zeg....

Ik moest echt even slikken. Héle dikke knuffel!

En inderdaad wat de rest ook zegt oppassen met afbouwen! Het zou zo jammer zijn als je gestopt bent en nóg een keer die ellende door moet.
  maandag 29 maart 2010 @ 08:32:34 #248
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_79696670
Freecell, Wat ik jou nog wilde vragen, en misschien heb je het wel geschreven, excuses dan.
Heeft Florian geen moeite met de flessenspeen dan? OF moet je speciale spenen gebruiken?
En straks met eten? Overwegen jullie om hem later alsnog te opereren?
pi_79697860
Later gaat hij er geen last van hebben. Dit is een probleem dat zichzelf oplost als de tong verder groeit Daarom opereren ze ook alleen als ze ook niet uit de fles kunnen drinken.

Met flessen mutst hij een beetje en hij heeft een iets groter gaatje nodig en krijgt wat meer lucht binnen dat andere baby's (2x boeren halverwege is echt noodzakelijk) maar het lukt hem wel.
  maandag 29 maart 2010 @ 09:46:04 #250
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_79697868
quote:
Op zondag 28 maart 2010 19:36 schreef DaviniaHR het volgende:

Och meisje, wat naar...
Sterkte met het verwerken van de emotionele kant...

Twinkly, het is een fase...

mammie en BJ

freecell, hoe gaat het bij jullie?

Mijn kind heeft voor de 2e nacht doorgeslapen, wel 7,5 uur!
Hij wil dan wel 's morgens in 3 uur tijd 3x aan de borst, maar dat vind ik geen probleem.

Ik had nog wel een vraag aan de ervaringsdeskundigen: hoe weet ik nou of een borst leeg is?
Gisteren was Harry namelijk op een gegeven wel drinken maar slikken deed hij niet vaak (hij was niet aan het sabbelen). Toen ik hem aan de andere borst legde, klokte hij zo nog even ruim 5 minuten voeding naar binnen. Betekent dit dat de andere borst 'leeg' was? Of zou het kunnen zijn dat (omdat mijn kereltje wat lui is aangelegd) hij dronk aan de 2e borst vanwege de makkelijke toestroom?
pi_79697985
Asy, relaxed
En wbt je vraag: het kan beiden, maar het klinkt wel leeg inderdaad. (bij lui wassie denk ik gaan sabbelen) Een borst is nooit helemaal leeg natuurlijk, dus hij wilde nog wel meer.
  maandag 29 maart 2010 @ 10:15:49 #252
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_79698436
jullie zijn lief!

en toen twijfelden we weer... mss gaan we toch door. maar dan anders. laatste voeding door PR laten geven en dan kv. daar sliep ze wel heel erg goed op vannacht, namelijk. dan kan ik eerder naar bed en kan ik langer ongestoord slapen. dat helpt vast ook een heleboel qua weerstand.

dat aviva 1,5 uur na 180cc weer kwam voor wat mamamelk geeft ook aan dat zij echt behoefte aan bv heeft.

het enige wat ik kon denken toen ze net aanlag was 'O+ '.

nog 1 bo, dan is het echt klaar. zoals eli zegt ' laaaaaatsje kier'

dat ik hier heb gezegd dat ik zou stoppen mag geen deel van de overweging zijn.
  Moderator maandag 29 maart 2010 @ 10:24:17 #253
5428 crew  miss_sly
pi_79698622
Ach DAvinia, ik lees het nu pas. Wat ontzettend jammer dat het niet lukt en wat k*t dat je wer een bo hebt. Zo is bv ook geen pretje, en het moet voor jullie beiden ook leuk zijn. Je kunt iig niet zeggen dat je je best niet hebt gedaan

Ow, en toen las ik pas de volgende pagina

Davinia, succes dan! ik hoop voor je dat het goed loopt. Idd is veel kunnen rusten/slapen erg fijn en goed voor je weerstand. En niet moe zijn voelt ook zoveel beter dat je veel meer aan kunt
pi_79698802
quote:
Op maandag 29 maart 2010 10:15 schreef DaviniaHR het volgende:

Nee, natuurlijk mag dat niet! Ik ben wel drie keer gestopt met de borstvoeding. De eerste twee keren heb ik het welgeteld twee voedingen volgehouden. M'n vriend vond het maar maf dat ik weer ermee begon maar dat gevoel van borstvoeding willen geven was zo overweldigend. Ik heb er absoluut geen spijt van dat ik toen niet voet bij stuk heb gehouden.

De derde keer ging het trouwens makkelijker doordat ik toen ook ging werken.
  Moderator maandag 29 maart 2010 @ 10:36:53 #255
5428 crew  miss_sly
pi_79698872
Over moe zijn gesproken: ik slaap ook te weinig. Senna heeft het lang best goed gedaan (een keer per nacht en dan netjes in eigen bedje verder slapen tot de volgende ochtend), maar de laatste tijd maakt ze er weer een potje van. En nu zit ik dus al dik 8 maanden met gebroken nachten, en ipv dat het beter wordt, wordt het weer slechter. Ze komt intussen weer minstens 2 keer per nacht, maar ook wel 3 keer. Ik probeer wel overdag met haar slaapjes mee te dutten, maar die worden ook korter, want grote meid enzo

We hebben een paar keer een fles met nutrilon en rijstebloem gegeven, en dan leek ze beter te slapen, maar de rijstebloem was het cb niet blij mee, omdat het alleen aanzet. Nu heb ik een ander avondpapje van Bambix geprobeerd, maar dat lijkt niet echt iets te doen. Iemand nog een goede tip, behalve doorzetten en wachten tot ze uit zichzelf niet meer komt 's nachts?
pi_79700319
Miss, Lente slaapt op het ene papje langer door dan op het andere. Daar kwam ik achter nadat ik een aantal wat losse, kant en klare pakjes pyjamapap van verschillende merken had gekocht. Misschien het overwegen waard?

Sterkte. Slaapgebrek is vreselijk.
  maandag 29 maart 2010 @ 12:02:42 #257
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_79701199
quote:
Op maandag 29 maart 2010 09:52 schreef freecell het volgende:
Asy, relaxed
En wbt je vraag: het kan beiden, maar het klinkt wel leeg inderdaad. (bij lui wassie denk ik gaan sabbelen) Een borst is nooit helemaal leeg natuurlijk, dus hij wilde nog wel meer.
Dank voor je antwoord. Ik dacht het wel maar wilde het toch even zeker weten...
Wij hebben een heel relaxed kind. Daar hebben we gewoon geluk mee...

Davinia
Veel succes met je doorstart! Je bent niemand behalve PR uitleg verschuldigd.

miss_sly, helaas geen tip van mij. Ik kan wel zeggen: op je tanden bijten en gewoon negeren maar dat zou mij ook niet lukken dus een advies van niks
Succes want slaaptekort sucks
Probeer in elk geval inderdaad je slaap in te halen door met Senna mee te slapen voor zover dat lukt...
  Moderator maandag 29 maart 2010 @ 12:10:07 #258
5428 crew  miss_sly
pi_79701495
eigenlijk, nju ik erover nadenk, komt ze ook overdag weer vaker. ondanks dat ze de andere voeding goed eet: ontbijt en lunch bijna een hele boterham, wat fruit, wat avondeten en de yoghurt gaat ook altijd schoon op.

ik zal nog eens wat andere papjes proberen idd. misschien niet die aangemaakt moerten worden met water, maar met nutrilon.
  maandag 29 maart 2010 @ 12:58:12 #259
108648 cattie
lieve moeder
pi_79703111
Miss, ik weet helaas hoe het is. Fee weigert alleen op wat dan ook door te slapen, kv, papjes, het helpt niets. Dat kan ook nog. Sterkte ermee.
pi_79703308
Maar is het dan wel honger? Klinkt meer als ' 's nachts aandacht is ook hip!'
  maandag 29 maart 2010 @ 13:08:20 #261
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_79703456
quote:
Op maandag 29 maart 2010 13:03 schreef freecell het volgende:
Dat heeft Jen nog steeds, en sinds deze week krijgt ze ook gewoon geen flesje meer 's nachts. Waarop mijn man vroeg waarom niet... Omdat ik straks niet met 2 kinderen ga tobben die 's nachts willen drinken. Zij heeft het niet nodig, de hele dag staat er drinken... Die 3 slokken water in de nacht heeft ze gewoon even pech.
  maandag 29 maart 2010 @ 13:11:09 #262
12913 GreatWhiteSilence
pi_79703546
Ik zit met Annicka ook nog op minimaal één voeding 's nachts, en dan drinkt ze volgens mij een volledige voeding (ik voel in ieder geval meerdere tsr's en geef twee kanten). Ik heb altijd begrepen dat de meeste kinderen pas met een jaar of twee (oid) echt het klokje rond slapen (en blijven slapen).
  maandag 29 maart 2010 @ 13:12:06 #263
35189 Troel
scherp en bot
pi_79703581
Vanochtend wilde Ruben het ook weer eens proberen en hij kreeg er zowaar wat uit

(en toen wilde hij nog een keer en nog een keer )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 29 maart 2010 @ 13:17:42 #264
12913 GreatWhiteSilence
pi_79703776
Ow wat leuk Troel.
(Tandemvoeden, mijn grote droom. )
pi_79704456
quote:
Op maandag 29 maart 2010 13:12 schreef Troel het volgende:
Vanochtend wilde Ruben het ook weer eens proberen en hij kreeg er zowaar wat uit

(en toen wilde hij nog een keer en nog een keer )
Wat grappig
Wat vond hij er zelf van?
  maandag 29 maart 2010 @ 13:57:18 #266
108648 cattie
lieve moeder
pi_79705084
quote:
Op maandag 29 maart 2010 13:03 schreef freecell het volgende:
Bij Fee is er van alles aan de hand, maar niets bijzonders, om het lekker raadselachtig te houden. Het is in ieder geval geen honger, maar na een slokje bv valt ze snel weer in slaap, dus ik voed haar nog vaak 's nachts.
  Moderator maandag 29 maart 2010 @ 14:04:45 #267
5428 crew  miss_sly
pi_79705362
Senna drinkt dan echt een volledige voeding, gezien mijn gespannen borsten en het gestage gloek-gloek dat ik hoor.sterker nog: volgens mij drnkt ze haar beste en meest volledie voeding(en) 'd nachts.

cattie, ik moest idd ook aan jou denken. nog net echt verbeterd?
ik hb nu een kant-en-klaar pyjama papje zonder toevoegingen, alleen granen. we zullen het zien.
  maandag 29 maart 2010 @ 14:16:43 #268
108648 cattie
lieve moeder
pi_79705847
Senna is misschien wel een nachtdrinkster. Dat heb ik hier wel vaker voorbij zien komen. Niet zo fijn voor jou! Af en toe gaat het slapen van Fee beter (mbv homeopathie), maar bij het minste of geringste (nou ja, 1 tandje en 2 kiezen die tegelijk doorkomen is ook niet niets) is het weer mis.
  Moderator maandag 29 maart 2010 @ 14:19:44 #269
5428 crew  miss_sly
pi_79705934
Een nachtdrinkster? Dat is denk ik wat het woord zegt, en nee, daar zou ik niet heel blij mee zijn. Ik wil graag nog een tijdje blijven voeden, maar dit wordt een keer teveel natuurlijk, als je toch ook moet werken enzo. Chronisch slaapgebrek langer dan 8 maanden gaat opbreken, vrees ik. Ik dacht eerst nog: ow, dat trek ik best goed, die gebroken nachten. maar als je nooit eens echt volledig bij kunt slapen een paar dagen, dan stapelt het op he.

1 tandje en 2 kiezen is nogalbehoorlijk, cattie! Kan me voorstellen dat ze dan toch weer minder slaapt. Wel fijn dat het mbv homeopathie wat beter lijkt te gaan soms.
pi_79706675
quote:
Op maandag 29 maart 2010 10:15 schreef DaviniaHR het volgende:
Nouhou.... wij zijn daar wel heel streng in hoor...
pi_79706777
quote:
Op maandag 29 maart 2010 10:36 schreef miss_sly het volgende:
Over moe zijn gesproken: ik slaap ook te weinig. Senna heeft het lang best goed gedaan (een keer per nacht en dan netjes in eigen bedje verder slapen tot de volgende ochtend), maar de laatste tijd maakt ze er weer een potje van. En nu zit ik dus al dik 8 maanden met gebroken nachten, en ipv dat het beter wordt, wordt het weer slechter. Ze komt intussen weer minstens 2 keer per nacht, maar ook wel 3 keer. Ik probeer wel overdag met haar slaapjes mee te dutten, maar die worden ook korter, want grote meid enzo

We hebben een paar keer een fles met nutrilon en rijstebloem gegeven, en dan leek ze beter te slapen, maar de rijstebloem was het cb niet blij mee, omdat het alleen aanzet. Nu heb ik een ander avondpapje van Bambix geprobeerd, maar dat lijkt niet echt iets te doen. Iemand nog een goede tip, behalve doorzetten en wachten tot ze uit zichzelf niet meer komt 's nachts?
Als dat nou je enige overweging is, zou ik haar lekker rijstebloem blijven geven. Paar jaar geleden werd het nog aangeraden. Het is jouw kind en jouw nachtrust hoor...
(Ik zou er voor gaan als Bink dan wel doorsliep! Sterker nog... ga het proberen!)
pi_79706891
quote:
Op maandag 29 maart 2010 13:11 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik zit met Annicka ook nog op minimaal één voeding 's nachts, en dan drinkt ze volgens mij een volledige voeding (ik voel in ieder geval meerdere tsr's en geef twee kanten). Ik heb altijd begrepen dat de meeste kinderen pas met een jaar of twee (oid) echt het klokje rond slapen (en blijven slapen).
Even Bink laten lezen... heeft ie nog een maand om aan het idee te wennen...
Of ik... zal wat zijn... na 6 jaar een hele nacht doorslapen!
pi_79707309
quote:
Op maandag 29 maart 2010 14:46 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Dat gaat niet werken! Je wordt dan zelf wakker en denkt
  maandag 29 maart 2010 @ 15:28:19 #274
12913 GreatWhiteSilence
pi_79708459
quote:
Op maandag 29 maart 2010 14:46 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Er staat ook 'de meeste'
Sommige kinderen zijn extreem vroeg met klokje-rond slapen en Bink maakt dat weer goed...
  Moderator maandag 29 maart 2010 @ 15:39:17 #275
5428 crew  miss_sly
pi_79708938
quote:
Op maandag 29 maart 2010 14:42 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Als dat nou je enige overweging is, zou ik haar lekker rijstebloem blijven geven. Paar jaar geleden werd het nog aangeraden. Het is jouw kind en jouw nachtrust hoor...
(Ik zou er voor gaan als Bink dan wel doorsliep! Sterker nog... ga het proberen!)
Nou, ik hoef ook neit per se een klein propje te maken, alleen omdat ik graag door wil slapen. Als ik dan iets geef, zou ik het ook wel fijn vinden als het ook nog enigszins voedingswaarde heeft. Dus iets dergelijks heb ik nu meegenomen om te proberen.
  maandag 29 maart 2010 @ 15:40:20 #276
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_79708979
quote:
Op maandag 29 maart 2010 13:17 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ow wat leuk Troel.
(Tandemvoeden, mijn grote droom. )
Écht? Ik borstvoed graag en met liefde.
Maar ik zou echt niet willen tandemvoeden. Als Eva het hier zou vragen krijgt ze dus een nee van mij.

Hoop voor jou dat je dan snel mag gaan tandemvoeden
pi_79709416
Divinia Doe waar je je goed bij voelt en als je het nog een kans wil geven moet je dat doen. Maar ga je niet tot in het oneindige zitten kwellen omdat je perse BV wil geven
Lotte!
Noah!
  maandag 29 maart 2010 @ 16:24:03 #278
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_79710857
quote:
Op maandag 29 maart 2010 15:40 schreef amaranta het volgende:

[..]

Écht? Ik borstvoed graag en met liefde.
Maar ik zou echt niet willen tandemvoeden. Als Eva het hier zou vragen krijgt ze dus een nee van mij.

Hoop voor jou dat je dan snel mag gaan tandemvoeden
Als Jen het zou vragen mag ze van mij best eens proberen, maar meestal krijgen ze er toch niets uit... Al zou het vreselijk handig zijn bij de stuwing de eerste dagen..
pi_79711966
Ik lees hier heel vaak over regeldagen (6 dagen, 3 weken, ...). Thomas was vorige week 3 weken en afgelopen nacht hebben we echt een "night from hell" gehad (zo erg zelfs dat mijn man een wenende Thomas mocht troosten terwijl ik in de zetel zat mee te huilen).
Overal waar ik lees op internet (ja, ik heb vandaag denk ik al het volledige internet afgelopen) komt het er op neer dat een kind bij regeldagen 'gewoon' heel vaak de borst vraagt. Maar zijn er ook nog andere 'kwaaltjes'?

Echt regelmaat zit er hier (nog) niet in de voeding. Een echt schema kan ik niet geven, behalve dat Thomas vaker drinkt 's avonds (hij zou dan soms om het anderhalf uur drinken) terwijl hij er overdag meestal 3 à 4 uur tussen laat. 's Nachts wordt hij meestal tussen 3 en 4u wakker. En dan begint het... 's nachts voeden duurt ongeveer anderhalf uur met heel veel krijsen en hem ronddragen om hem te kalmeren, maar na anderhalf uur valt hij normaalgezien wel in slaap (wel soms bij ons in bed in een groot voedingskussen). Afgelopen nacht heeft het echter 2,5 uur geduurd (en zat ik dus ook mee te wenen omdat ik me geen raad meer wist). En dat terwijl hij om 23u ook nog had gedronken (en het is nog maar 2 keer gebeurd dat hij om 23u dronk en toen deed hij die twee keer de nacht door).

Klinkt dat ook als een regeldag of heeft het niet ophouden met wenen en krijsen er niets mee te maken en zullen dat hoogstwaarschijnlijk krampen geweest zijn?
Ik heb net gebeld naar Kind en Gezin en donderdagavond was er gelukkig nog een plaatsje vrij (dan wordt hij ook nog eens gewogen en door de dokter nagekeken, dus dat is wel fijn), maar misschien weten jullie wel iets meer en was dit inderdaad 'gewoon' de eerste echte regeldag (nacht) dat we hebben meegemaakt.
  maandag 29 maart 2010 @ 16:55:04 #280
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_79712275
Het kan inderdaad een gewone regeldag zijn... Die zijn gewoon heel frustrerend. Kenmerken zijn heel veel huilen, het gevoel dat je borsten leeg zijn dat soort dingen..

Maar het vele ontroostbaar huilen... Is dat pas sinds gister, of speelt dat al langer? Vertrouw je het zelf niet (moeders voelen dit vaak wel aan hoor ). Goed dat je een afspraak hebt bij kind en gezin en geef daar goed aan wat je dwars zit...

Krampen horen er nu eenmaal bij, dat is heel zielig, maar zo'n beetje elk kindje moet daar doorheen, je hebt wel spul dat werkt tegen krampjes. Verder buikje masseren en lekker met een warme doek op zn buikje deed je waarschijnlijk al...

Maar er zijn ook kindjes die heeeeel veel mama honger hebben, en gewoon alleen maar bij je willen zijn. Ze hebben 9 maanden in je gewoond, dus die grote, koude wereld is echt even wennen. En dan is mama lekker vertrouwd.
pi_79712532
quote:
Op maandag 29 maart 2010 16:55 schreef Ticootje het volgende:
Het kan inderdaad een gewone regeldag zijn... Die zijn gewoon heel frustrerend. Kenmerken zijn heel veel huilen, het gevoel dat je borsten leeg zijn dat soort dingen..

Maar het vele ontroostbaar huilen... Is dat pas sinds gister, of speelt dat al langer? Vertrouw je het zelf niet (moeders voelen dit vaak wel aan hoor ). Goed dat je een afspraak hebt bij kind en gezin en geef daar goed aan wat je dwars zit...
Zo ontroostbaar als vannacht is hij nog nooit geweest (gelukkig maar). Ik herken het krijsen en trappen wel van tijdens het voeden (zeker 's nachts), maar normaalgezien houden we hem dan eventjes recht en wordt hij wel weer rustig. Afgelopen nacht was iets wat we nog nooit hadden gezien.
quote:
Krampen horen er nu eenmaal bij, dat is heel zielig, maar zo'n beetje elk kindje moet daar doorheen, je hebt wel spul dat werkt tegen krampjes. Verder buikje masseren en lekker met een warme doek op zn buikje deed je waarschijnlijk al...
Dat doen we inderdaad wel Ook helpt het soms als we op zijn rugje wrijven, dus meestal is het afwisselen geblazen.
Een truc om te herkennen dat het effectief krampen zijn, heb je niet zeker?
quote:
Maar er zijn ook kindjes die heeeeel veel mama honger hebben, en gewoon alleen maar bij je willen zijn. Ze hebben 9 maanden in je gewoond, dus die grote, koude wereld is echt even wennen. En dan is mama lekker vertrouwd.
Dat herken ik dan ook wel. Overdag kan hij in zijn park (box) liggen huilen en vanaf dat ik hem oppak, is het verdriet over. Leg ik hem terug, is het weer feest. Dus dan ligt hij overdag ook vaak naast mij in de zetel (in zo'n borstvoedingskussen) en dan slaapt hij probleemloos.

(je zou hem nu eens moeten zien liggen... zo zalig slapen in de zetel. Iemand die hem nu ziet liggen, zou gewoon nooit geloven dat we zo'n nacht achter de rug hebben)
pi_79714418
Leonieke, zoveel in de avond drinken lijkt me ook clusteren te zijn.
Dit staat op borstvoeding.com:

In het begin is het heel normaal als je kindje acht tot twaalf keer per dag wil drinken. Het ene kind is wat regelmatiger dan het ander, maar om de twee à drie uur -of nog vaker- is heel gewoon, zowel overdag als 's nachts.
Sommige kindjes clusteren een tijdje, ze drinken dan in een paar uur steeds kleine beetjes.
De eerste borst geef je zolang je kind dat wil, daarna bied je hem ook de tweede borst. En als je kindje niet gemakkelijk zelf komt om te drinken, maak hem dan regelmatig voorzichtig wakker door hem onder zijn voetjes zacht te masseren. Pas als hij regelmatig groeit en regelmatig zélf vraagt om een voeding, hoef je 'm niet meer wakker te maken.
Naarmate kinderen ouder worden zullen ze minder vaak op een dag drinken. Maar vaak drinken is niet erg en niet ongewoon. Het is prima en vooral goed voor het in stand houden van je productie.

Fijn dat je snel terecht kan bij kind en gezin. Hopelijk hebben ze goede tips voor je.
  Moderator dinsdag 30 maart 2010 @ 09:52:35 #283
5428 crew  miss_sly
pi_79736890
Weer twee voedingen vannacht, en echt goed drinken dan. Deed ze dat maar overdag

Ik heb haar wel ook na de tweede voeding in haar eigen bed teruggelegd (ook al wa het al 5 uur) en toen sliepen we allemaal erg goed tot half 8; we werden wakker gebeld door mijn ouders die al voor de deur stonden Dus toch maar voortaan ongeacht het tijdstip haar weer terug in bed leggen, misschien dat dat iig voor de rust beter werkt

leonieke, fijn dat je donderdag terecht kunt. Het klinkt idd als clusteren en krampjes en mamahonger. Allemaal niet fijn, maar ook niets om je zorgen over te maken. Er in mee gaan werkte hier het beste. Laten gaan, accepteren dat het zo is, en doen wat je moet doen. Sterkte
pi_79737307
quote:
Op maandag 29 maart 2010 17:53 schreef oeke het volgende:
Leonieke, zoveel in de avond drinken lijkt me ook clusteren te zijn.
Dit staat op borstvoeding.com:

In het begin is het heel normaal als je kindje acht tot twaalf keer per dag wil drinken. Het ene kind is wat regelmatiger dan het ander, maar om de twee à drie uur -of nog vaker- is heel gewoon, zowel overdag als 's nachts.
Sommige kindjes clusteren een tijdje, ze drinken dan in een paar uur steeds kleine beetjes.
De eerste borst geef je zolang je kind dat wil, daarna bied je hem ook de tweede borst. En als je kindje niet gemakkelijk zelf komt om te drinken, maak hem dan regelmatig voorzichtig wakker door hem onder zijn voetjes zacht te masseren. Pas als hij regelmatig groeit en regelmatig zélf vraagt om een voeding, hoef je 'm niet meer wakker te maken.
Naarmate kinderen ouder worden zullen ze minder vaak op een dag drinken. Maar vaak drinken is niet erg en niet ongewoon. Het is prima en vooral goed voor het in stand houden van je productie.

Fijn dat je snel terecht kan bij kind en gezin. Hopelijk hebben ze goede tips voor je.
8 tot 12 keer, daar zijn we volgens mij nooit aangeraakt (zelfs niet de eerste dagen in het ziekenhuis). Oké, misschien wel 8 keer, maar dat zal toch ongeveer het maximum zijn (al tel ik die paar minuten niet echt mee als een echte voeding, maar echt de keren dat het serieus drinken was).

De tweede borst aanbieden doe ik wel, maar hij drinkt er dan meestal niet van. Of misschien 5 slokken en dan gedaan. Zou dat kwaad kunnen?
Vanochtend had ik echt gedacht dat hij van mijn twee borsten ging drinken (en dat mocht ook wel gezien de spanning die er op 1 van de 2 staat), maar hij was blijkbaar tevreden na 12 minuten van 1 borst drinken (terwijl er 7 uur tussen zat (ja, Thomas heeft ons laten recupereren vannacht, geslapen van ongeveer middernacht tot 6.45u ) . Denken jullie dat hij dan genoeg zou gedronken hebben? Ik vond het zo weinig en nu ligt hij nog te slapen.

Hij heeft wel bijna de hele avond liggen wenen. Die krampen moeten echt vreselijk zijn. En nog geen stoelgang kunnen maken (is dus effectief van vrijdag geleden). Dit wordt weer een dagje fietsen als het zo doorgaat, vrees ik

Maar miss-sly, zal ik hem dan niet te veel verwennen? Ik heb vooral daar wat schrik voor. Elke keer als hij weent hem oppakken, is toch ook niet zo goed? Heeft Senna daar nu geen last van? Dat ze bv weent omdat ze weet dat je dan langskomt terwijl er eigenlijk niets aan de hand is?
  dinsdag 30 maart 2010 @ 10:17:08 #285
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_79737497
leo, je herkent krampjes door een heel specifiek huilte. het gaat als volgt:

stap 1: moord, bran dat het brand, de wereld vergaat!!!
duurt een halve minuut, iets langer soms
stap 2: wow, de wereld is mooi!
duurt 10 sec, iets langer
sstap 3: zie stap 1

die pauze is heel kenmerkend voor kramp.

hier heb ik werkelijk de hele avond aviva aan de borst gehad beetje jammer met tout la famille erbij (beide kanten), maar ja, joodse feestdagen laten zich niet afzeggen
raynauds op liinks is zeer goed verbeterd na eventjes rust, rechts doe ik nog steeds iets verkeerd, getuige aanhoudende raynauds en korsten... maar ik heb een sterk vermoeden waar het euvel zit en PR gaat meekijken om te verifieren of het klopt. (verkeerde hoek aanleggen, is niet uit te leggen met tekst)

to be continued
hopelijk nog lang en succesvol, als ik er nou eens blijvend achterkom wat ik steeds verkeerd doe
pi_79737510
Leo, Lotte heeft hier de eerste 4 maanden dag en nacht aan me vastgeplakt gezeten. Tuurlijk huilt ze wel eens omdat er "niks" aan de hand is, maar is dat wel niks? Misschien is ze het dan zat om alleen te spelen en wil met mij spelen of gewoon ff lekker knuffelen. Thomas kan je sowieso nog niet verwennen, daar is hij nog te klein voor. Als jij denkt dat hij zich beter voelt bij jou op je arm, moet je 'm gewoon lekker oppakken.

Heb je de scheetjeshouding al geprobeerd tegen zn krampjes? Thomas met zn rug tegen jouw buik en dan je handen in zn knieholtes en naar zn buikje toe trekken.

voor jullie
Lotte!
Noah!
  dinsdag 30 maart 2010 @ 10:19:44 #287
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_79737585
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 10:09 schreef leonieke het volgende:

[..]

8 tot 12 keer, daar zijn we volgens mij nooit aangeraakt (zelfs niet de eerste dagen in het ziekenhuis). Oké, misschien wel 8 keer, maar dat zal toch ongeveer het maximum zijn (al tel ik die paar minuten niet echt mee als een echte voeding, maar echt de keren dat het serieus drinken was).

De tweede borst aanbieden doe ik wel, maar hij drinkt er dan meestal niet van. Of misschien 5 slokken en dan gedaan. Zou dat kwaad kunnen?
Vanochtend had ik echt gedacht dat hij van mijn twee borsten ging drinken (en dat mocht ook wel gezien de spanning die er op 1 van de 2 staat), maar hij was blijkbaar tevreden na 12 minuten van 1 borst drinken (terwijl er 7 uur tussen zat (ja, Thomas heeft ons laten recupereren vannacht, geslapen van ongeveer middernacht tot 6.45u ) . Denken jullie dat hij dan genoeg zou gedronken hebben? Ik vond het zo weinig en nu ligt hij nog te slapen.

Hij heeft wel bijna de hele avond liggen wenen. Die krampen moeten echt vreselijk zijn. En nog geen stoelgang kunnen maken (is dus effectief van vrijdag geleden). Dit wordt weer een dagje fietsen als het zo doorgaat, vrees ik

Maar miss-sly, zal ik hem dan niet te veel verwennen? Ik heb vooral daar wat schrik voor. Elke keer als hij weent hem oppakken, is toch ook niet zo goed? Heeft Senna daar nu geen last van? Dat ze bv weent omdat ze weet dat je dan langskomt terwijl er eigenlijk niets aan de hand is?
Die kleintjes kun je nog niet verwennen, ze leggen die link niet..
Je kunt een baby nooit teveel oppakken, wel te weinig
  Moderator dinsdag 30 maart 2010 @ 10:22:44 #288
5428 crew  miss_sly
pi_79737679
leo, wat Linda zegt: verwennen kan nu helemaal nog niet. En bovendien kan er zomaar altijd iets zijn als hij huilt. Misschien niet iets dat je echt kunt oplossen, maar wellicht alleen maar dat hij graag bij je wil zijn. De wereld is zo groot en koud na die maanden in je buik en jij bent toch zijn belangrijkste veilge haven.
Senna heeft net als Lotte echt de eerste tijd zowat aan me vastgezeten. En dat is echt geenwatje die denkt bij ieder huiltje haar zin te krijgen ofzo. Als jij het zelf ook fijn vindt en trekt, gewoon lekker reageren op zijn huilen en hem troosten

Davinia, fijn dat het weer wat beter gaat. Ik hoop dat het meekijken door PR het erschil gaat maken en het dan ook rechts goedkomt
  dinsdag 30 maart 2010 @ 10:24:54 #289
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_79737733
Jen heeft de eerste maanden ook op mij geleefd... Zwaan kleef aan... Ik was blij als mijn man thuiskwam dan kon ik gaan douchen.
  Moderator dinsdag 30 maart 2010 @ 10:28:08 #290
5428 crew  miss_sly
pi_79737835
herkenbaar tico
pi_79737902
Hier ook herkenbaar...en om 7u naar bed, omdat ze niet sliep zonder dat ik naast d'r lig. En met 4 maanden ging ze naar dr eigen bedje, ze leerde steeds langer alleen spelen en ik kan ook rustig een uurtje weg, zonder dat ze de hele buurt bij elkaar gilt omdat mama er niet is. Dus het komt echt goed Leo, ookal weet ik uit ervaring dat je dat toch niet gelooft
Lotte!
Noah!
pi_79737942
Volgens mij is het geen probleem dat hij uit de tweede borst niets of weinig drinkt. Er zijn hier meer moeders bij wie de baby slechts uit 1 borst drinkt. Het kan zijn dat hij later, als hij wat groter/hongerig is, er wel behoefte aan heeft.

Wat heel fijn is bij krampjes is hem tegen je borst houden en je arm dan onder zijn knietjes te doen. Zo kun je zijn knietjes naar zijn borst trekken en dan kunnen de darmpjes ontluchten.

En Leonieke, je kindje is net op de wereld, die koud en groot en leeg is. Hij heeft vooral behoefte aan jullie (lichamelijke) aanwezigheid. Ik zou hem wel elke keer oppakken als hij weent, zeker de eerste maanden.
Je kunt hem sowieso de eerste 8 maanden nog niet verwennen. Hij heeft namelijk nog geen besef van oorzaak en gevolg. Hij zal niet huilen omdat hij bewust weet dat jij dan komt.

Miss, lastig is het he. Ko wordt ook nog zo vaak wakker 's nachts.
Ik vond/vind het ook erg moeilijk. Maar deze tekst uit de Oei ik groei mail hielp me wel weer even vooruit:

Een van de meest gestelde (en erg domme) vragen is of je baby al doorslaapt. Je vraagt je af of jij de enige bent wiens kleintje ’s nachts nog wakker wordt. De twijfel slaat toe en door die simpele vraag wordt het ouderlijke twijfel-syndroom redelijk gestimuleerd. Om alle twijfel weg te nemen: het is slechts zelden dat een baby onder de 12 maanden doorslaapt. Wel kunnen 60% van de baby’s zichzelf in slaap krijgen als ze wakker worden. Ouders denken dan dat ze doorslapen, maar dat is dus niet zo.

Ko heeft dus gewoon hulp nodig bij het in slaap komen 's nachts. En inderdaad nog 1 grote voeding drinkt hij in de nacht. Het gekke is wel, dat wij drie juist beter lijken te slapen als hij bij ons ligt. Alsof hij door onze aanwezigheid minder vaak wakker wordt/wil drinken.
Hopelijk leren onze kindjes snel zichzelf weer in slaap te helpen.
pi_79738041
Mooi, al die antwoorden. En herkenbaar!
En hoe gek het ook klinkt, soms mis ik het ook dat kleine plakkertje tegen me aan. Heeeeel soms.

Davinia, wat fijn dat het aan de ene kant goed gaat. Hopelijk ligt het euvel precies waar je denkt, en is het op te lossen met een andere hoek van aanleggen.
pi_79738211
Hier ook Douchen heb ik een tijdje pas rond 2 uur 's middags kunnen doen, dan wilde hij wel eventjes in bed slapen, maar later ging dat over in helemaal niet meer in bed willen liggen (door de reflux) en heeft hij weken alleen maar in de doek gezeten overdag. Toen ging ik heel vroeg (6 uur ofzo) al douchen zodat mijn man Niels vast kon houden, want na een nacht borstvoeding met lekkende boobies enzo vond ik douchen wel prettig . En nu is Niels al zo groot dat hij de meeste slaapjes overdag in zijn eigen bedje doet (dat groeit vanzelf, echt je hoeft je daar niet druk om te maken, je merkt wel wanneer hij er aan toe is) rond etenstijd zit hij nog wel gezellig in de doek ( !!) en als ik ga douchen zit hij in het wipstoeltje mij verbaast aan te gapen.

Leonieke als hij de tweede borst niet meer wil, terwijl hij niet te slaperig is, dan heeft hij hoogswaarschijnlijk wel genoeg gehad. Doordat er zoveel tijd tussen zat zit je borst dan ook heel erg vol dus krijgt hij meer uit een borst. Je hebt wel kans dat hij straks snel weer wil drinken omdat hij vannacht lang ertussen gelaten heeft en dat in moet halen. Er schijnt een regeltje te zijn wanneer je een kindje 's nachts niet meer iedere 3 uur wakker hoeft te maken (Ticootje?).

Oh en verwennen daar hoef je je helemaal niet druk om te maken. Zulke jonge kindjes leggen het verband tussen huilen en opgepakt worden nog helemaal niet, je kunt er van uitgaan dat hij huilt omdat hij iets nodig heeft. Ook moet hij nog wennen aan de wereld, dat kan heel lang duren en dat
het huilen ook veroorzaken (daardoor was Niels de eerste maanden heel prikkelbaar).
  Moderator dinsdag 30 maart 2010 @ 10:58:55 #295
5428 crew  miss_sly
pi_79738770
oeke, fijne tekst idd Soms denk ej echt dat je de enige bent die een niet doorslapend kind heeft. Senna wordt een aantal keer wakker, en tegenwoordig wacht ik eventjes om te kijken of ze weer inslaapt of echt wil drinken. En idd slaapt ze soms best weer in, maar een keer of 2-3 per nacht dus niet. Als ik haar dan op haar kamertje voed, slaapt ze weer netjes verder enmeldt zich later weer. Als ik haar bij me in bed pak, vraagt ze veel eerder om de borst. Waarschijnlijk omdat die dan zo lekker in de buurt is en lekker ruikt En iedere keer dat ze dan wil drinken, al is het maar een paar slokken, word ik dus wakker. Nu dus twee keer een klein half uurtje voor een volledige voeding. Dus proberen we het maar weer even zo
pi_79738862
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 10:28 schreef miss_sly het volgende:
herkenbaar tico
Idd, ik geraak tegenwoordig niet meer gewassen en gekleed voor 18u als mijn man een volledige werkdag heeft (en dan schaam ik me dood als er onverwachts iemand aan de deur staat )
  dinsdag 30 maart 2010 @ 11:22:04 #297
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_79739444
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 11:01 schreef leonieke het volgende:

[..]

Idd, ik geraak tegenwoordig niet meer gewassen en gekleed voor 18u als mijn man een volledige werkdag heeft (en dan schaam ik me dood als er onverwachts iemand aan de deur staat )
Hoef je je niet voor te schamen joh. Als het je mam is ofzo druk je je kind in dr armen en zeg je dat je eerst even gaat aankleden... Maakt dat nou uit?
pi_79739543
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 11:22 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Hoef je je niet voor te schamen joh. Als het je mam is ofzo druk je je kind in dr armen en zeg je dat je eerst even gaat aankleden... Maakt dat nou uit?
Ja, dat zou me niets kunnen schelen: familie of vrienden. Maar zo mensen die iets aan de deur komen verkopen in de late namiddag (en dus niet weten dat er een baby is).
pi_79739647
Sowieso, verwennen doe je niet met aandacht, liefde en troost, maar met snoep en speelgoed e.d.
Leo ik zou wel even kritisch blijven kijken naar z'n groei. Sommige kinderen kunnen het vanaf het begin af met weinig en korte voedingen, maar de meeste niet. Maakt hij minimaal 6 volle plasluiers per dag? Is de poep die hij maakt gelig? Is hij alert of suffig?
pi_79739681
Douchen doe ik ook nog steeds 's avonds hoor. 's Ochtends gewoon opfrissen aan de wastafel.
pi_79739684
vol
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')