In mn eerste zwangerschap vond ik het echt heel leuk om bladen zoals "ouders" te lezen.. Je weet wel die je gratis krijgt bij een blijedoos...quote:Op maandag 22 maart 2010 16:26 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Over dat 'complottheorieën' over de voedingsindustrie e.d: ik heb genoeg realisme (en opleiding) om te bedenken dat het de aandeelhouders en besluitmakers eerder om centen gaat dan om de gezondheid van jouw kleintje (helaas)...
Ik vind het doodnormaal, heb ik ookquote:Op maandag 22 maart 2010 16:37 schreef Ticootje het volgende:
Kijk ik haal gewoon pakjes nummer 1 in huis, omdat het mij een soort zekerheid geeft. Ik neem dat ook mee op vakanties in het buitenland, gewoon omdat ik een doemdenker ben. Stel je voor dat er iets met mij gebeurd, iets heel ernstigs, dan heeft mijn man meteen voeding voor de kleine en hoeft hij niet te stressen om voeding, maar kan bijvoorbeeld een paar uur vooruit... Dat soort gedachtes (ik ben niet helemaal normaal hoor).
Mwah dat vraag ik me af! Tuurlijk gaat het ook om het geld, maar je doet het overkomen alsof kv dus niet 'gezond' genoeg is! Goh, ik moet mij nu wel erg schuldig gaan voelen omdat ik maar 1 week bv gegeven heb...quote:Op maandag 22 maart 2010 16:26 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Over dat 'complottheorieën' over de voedingsindustrie e.d: ik heb genoeg realisme (en opleiding) om te bedenken dat het de aandeelhouders en besluitmakers eerder om centen gaat dan om de gezondheid van jouw kleintje (helaas)...
Ah kom op zeg, de doet nu net of kunstvoeding puur gif isquote:Op maandag 22 maart 2010 16:26 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik vind het eerlijk gezegd een klein beetje overtrokken.quote:Op maandag 22 maart 2010 16:26 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
dat lijkt me een beetje ver gaan...quote:Op maandag 22 maart 2010 16:49 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Ik vind het eerlijk gezegd een klein beetje overtrokken.![]()
Natuurlijk moet er geld verdiend worden en natuurlijk verdienen zij per definitie niets op borstvoeding maar je bent er nog altijd zelf bij.
Ik lees de Mama's, KekMama, ouders van nu, jonge gezinnen, weetikhetwat, ik lees ze allemaal en ik lees ze erg graag. En het is me echt nog nooit opgevallen dat daar anti-borstvoedingsverhalen in zouden staan. En ik ben toch echt een erg kritische lezer (dat is dan weer mijn opleiding en vak.). Wellicht dat er een verhaal of wat in staat maar ik betwijfel echt of die verhalen door de mensen bij nutricia 'bedacht' zijn en ingestuurd als marketingstrategie.
Ik heb zelf net als Ticootje ook een pakje kunstvoeding in huis, kant-en-klare, voor het geval dat hij het nodig zou hebben. Geruststellende gedachte vind ik, het is kunstvoeding, geen vergif![]()
Maar goed, ik kan me eerlijk gezegd nooit zo heel erg druk maken over of iemand anders nou wel of geen borstvoeding geeft en ik begrijp dat ook nooit zo dat andere mensen dat wel doen. (beide kanten op.)
Freecell dikke kus voor jou meid. Ik begrijp je gevoel dat je het wel wil proberen en dat je het wel een kans wil geven maar ondertussen is het natuurlijk wel mooi klote en kei-onzeker allemaal. Wat een rotsituatie zeg. Ik hoop dat Florian snel geholpen kan worden.
Ik doe niet alsof kunstvoeding gif is, maar de kans dat een fabrikant van kunstvoeding een serieuze campagne opzet om borstvoeding te promoten (dus anders dan het door de wet verplichte 'borstvoeding is beter' bij hun reclames) is nihil, denk je niet?quote:Op maandag 22 maart 2010 16:48 schreef easy-going het volgende:
[..]
Ah kom op zeg, de doet nu net of kunstvoeding puur gif is![]()
Niet teveel doordraven hoor
dat werd wel in het vorige topic gezegd dus daarom zei ik het.quote:Op maandag 22 maart 2010 16:51 schreef Ticootje het volgende:
[..]
dat lijkt me een beetje ver gaan...
maar waarom zouden ze? Een campagne opzetten om borstvoeding te promoten??quote:Op maandag 22 maart 2010 16:52 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Ik doe niet alsof kunstvoeding gif is, maar de kans dat een fabrikant van kunstvoeding een serieuze campagne opzet om borstvoeding te promoten (dus anders dan het door de wet verplichte 'borstvoeding is beter' bij hun reclames) is nihil, denk je niet?
Natuurlijk zitten er zakjes voeding in, ze willen heus product verkopen. Net als dat er een speen inzit, en een luiertje van pamper.quote:Op maandag 22 maart 2010 16:37 schreef Ticootje het volgende:
[..]
In mn eerste zwangerschap vond ik het echt heel leuk om bladen zoals "ouders" te lezen.. Je weet wel die je gratis krijgt bij een blijedoos...
Nu krijg ik ze dus weer en het viel me gewoon op dat ik me zat te ergeren aan de verhalen en de reclame. Het meeste komt gewoon totaal niet overeen met hoe ik met mijn kinderen omga. En dan gaat het niete ens alleen over borstvoeding.
En in de blije doos zit straks natuurlijk ook weer zakjes voeding nr 2... En een hoop reclame van nutricia enz.
Kijk ik haal gewoon pakjes nummer 1 in huis, omdat het mij een soort zekerheid geeft. Ik neem dat ook mee op vakanties in het buitenland, gewoon omdat ik een doemdenker ben. Stel je voor dat er iets met mij gebeurd, iets heel ernstigs, dan heeft mijn man meteen voeding voor de kleine en hoeft hij niet te stressen om voeding, maar kan bijvoorbeeld een paar uur vooruit... Dat soort gedachtes (ik ben niet helemaal normaal hoor).
Nou wat raar!!!! Echt!quote:Op maandag 22 maart 2010 17:03 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Dat hoeven ze helemaal niet, maar feit is wel dat ze liever een kind aan hun product zien dan aan de borstvoeding, terwijl over het algemeen gesproken het laatste gezonder is. Dat is iets wat je niet moet vergeten.
Damn, George, ik drink geen van beiden!quote:Op maandag 22 maart 2010 17:46 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Nou wat raar!!!! Echt!
en weet je: coca Cola wil graag dat ik hun cola drink en George wil dat ik koffie en martini drink. Terwijl water veel gezonder is!!!
Er zijn nog steeds mensen die daadwerkelijk geloven dat kv gezonder is dan bv, omdat ze dat opgepikt hebben in de tijd dat men niet wettelijk verplicht was gezondheidsclaims te onderbouwen. Paar weken terug is Nutricia bijvoorbeeld weer eens teruggefloten omdat ze een claim deden die ze niet (voldoende) konden onderbouwen.quote:Op maandag 22 maart 2010 17:46 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Nou wat raar!!!! Echt!
en weet je: coca Cola wil graag dat ik hun cola drink en George wil dat ik koffie en martini drink. Terwijl water veel gezonder is!!!
oh dat doet Amélie hier ookquote:Op maandag 22 maart 2010 18:27 schreef Asyniur het volgende:
Chan, wat zonde van je flesje bv![]()
freecell, hoe is het nu met je productie? Weer iets beter?
BJ, ik vind het ook heel knap hoor dat je het al zo lang volhoudt dat kolven![]()
Harry heeft vandaag voor het eerst bv uit de fles gedronken bij papa! Het duurde even voordat hij het trucje doorhad, maar toen was de fles zo leeg!![]()
Maar het was (expres) niet genoeg om de honger te stillen dus daarna nog lekker bij mama gedronken...![]()
Ik ga vanaf vandaag proberen om elke 2 dagen een volledige voeding af te kolven zodat papa die met de fles kan geven. Dan voelt papa zich ook een stuk nuttiger en gaat mijn productie er niet op achteruit...
Mja, ik kan iedereen welde schuld gaan geven, maar het is natuurlijk helemaal niet gezegd dat tongriempje knippen gaat helpen.quote:Op maandag 22 maart 2010 20:14 schreef Ticootje het volgende:
Free ik blijf het stom vinden dat je misschien geen borstvoeding kunt blijven geven omdat mensen je gewoon niet willen helpen.
Tongriempje wordt toch ook wel door verloskundigen gedaan?quote:Op maandag 22 maart 2010 20:17 schreef freecell het volgende:
[..]
Mja, ik kan iedereen welde schuld gaan geven, maar het is natuurlijk helemaal niet gezegd dat tongriempje knippen gaat helpen.
Al hoop ik van harte van wel...
Het klinkt ook ontzettend zwaar. Dat is eventjes wel te doen omdat je op een omslag hoopt, maar als die dan uitblijft dan blijf je maar doorbijten en doorgaan terwijl je eigenlijk niet meer kunt.quote:Op maandag 22 maart 2010 19:19 schreef freecell het volgende:
En ik ben gestopt met 's nachts kolven, want dan moest ik nóg twee keer extra mijn bed uit per nacht en mijn lijf zei: 'doe dat zelf maar!' en ik ben 4x door de wekker geslapen afgelopen twee nachten, terwijl ik normaal nóóit ergens doorheen slaap! (ook niet gek met ook nog een zieke dreumes en een huishouding enzo)
nope, het hele tongetje zit wat verder naar voren vast dan normaal. Maar misschien helpt knippen welquote:
mja, het is nu ook:quote:Op maandag 22 maart 2010 20:51 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het klinkt ook ontzettend zwaar. Dat is eventjes wel te doen omdat je op een omslag hoopt, maar als die dan uitblijft dan blijf je maar doorbijten en doorgaan terwijl je eigenlijk niet meer kunt.
Dan heb ik dus 2 "ongezonde" kinderen.quote:Op maandag 22 maart 2010 16:26 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik heb helemaal niet gezegd dat kinderen die flesvoeding krijgen ongezond zijn, maar het is nu eenmaal zo dat om diverse redenen borstvoeding vaak de voorkeur verdient boven flesvoeding. Ik neem aan dat we het daar wel over eens zijn, toch?quote:Op maandag 22 maart 2010 21:29 schreef Vicky het volgende:
[..]
Dan heb ik dus 2 "ongezonde" kinderen.
er gaan een hoop kwaliteitscontroles overheen voordat voeding uberhaupt in de schappen komt. En als er
iets niet 'klopt' wordt dat onderzocht. ik had een pak dat niet goed menge, moest het (gratis) terugsturen en het werd onderzocht.
Free,ik hoop dat jullie snel geholpen worden!!
*snik* mijn melk was niet goed, mijn dochter was wel soms ziek *paniek*quote:Op maandag 22 maart 2010 21:35 schreef Joshua. het volgende:
Ik ben heel erg blij dat ik nog steeds borstvoeding geef.
Joshua is nog nooit ziek geweest.
En het is nog gezonder ook de meeste kinderen die de fles krijgen zijn vaak twee keer zo dik.
Als je kont maar ver genoeg groeit lukt het ook vanzelfquote:Op maandag 22 maart 2010 21:41 schreef Troel het volgende:
Dat kan alleen als je lang borstvoeding gehad hebt, anders ben je te dik
Nee, dan zou ze bóven de lijntjes moeten groeien! Misschien moet ik mijn kinderen FV geven, ze zijn beiden sprietquote:Op maandag 22 maart 2010 21:52 schreef YPPY het volgende:
[..]
*snik* mijn melk was niet goed, mijn dochter was wel soms ziek *paniek*
Gelukkig weet ik nu wel waarom ze zo altijd onder de lijntjes groeide, bedankt voor het inzicht!
Ja, hier ook inderdaad 100 gram er af in 2 wekenquote:freecell, wat heftig zeg. Ik probeer er overheen te lezen stiekem, maar het klinkt te bekend, de stille ondervoeding. Hier 80 gram in 2 weken toen. Daarna is het gelukkig wat bijgetrokken, maar met dat kolven steeds, lijkt me heftig.
Nee, heel logischquote:Op maandag 22 maart 2010 21:53 schreef Mammietje het volgende:
Free... misschien kan de LK voor je bemiddelen bij de KNO? Is een vraag waard toch? Zij weet hoe de vork in de steel zit, het belang ervan en dat je dit niet lang gaat trekken... Of zeg ik nu iets heel doms?
Mja, inderdaad.quote:Op maandag 22 maart 2010 21:57 schreef YPPY het volgende:
Wij gingen helemaal trots naar het CB, want ze was vast heel goed gegroeid.Stonden we daar, twee keer gewogen en de weegmevrouw nog eens extra gekeken. (en ik had daar in de wachtkamer zitten voeden)
O ja, inderdaad, ze was zo lekker wakker en alert.quote:Op maandag 22 maart 2010 22:03 schreef WupWup het volgende:
Ai YPPY dat lijkt me echt naar. Dat is toch de angst van iedere moeder als het weegmoment er weer is (tenminste, mijne wel). Mag ik vragen hoe het toen verder is gegaan?
Komt vanzelf, komt vanzelfquote:Op dinsdag 23 maart 2010 07:44 schreef freecell het volgende:
Kom ik aan met mijn flesjes van 60 cc
Wat heerlijk slapen lijkt me dat BJ
Ik weetquote:
neequote:Op dinsdag 23 maart 2010 09:39 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Mooie hoeveelheid Freecell!Heb je het idee dat het kolven steeds beter gaat?
Dit dus...quote:
Je durft het niet te zeggen he?quote:Op dinsdag 23 maart 2010 13:18 schreef WupWup het volgende:
Hier luieruitslag, knauwen, bijten na de voeding en hele vieze zure plakpoep. Ik vrees met grote vrezen....
QFT!quote:Op dinsdag 23 maart 2010 16:48 schreef DaviniaHR het volgende:
basboussa, een jaar lang kolven is meer dan oke.. dat doen je maar heel weinig mensen je na.
Dan worden je tieten kleiner en kan je meer hupsen?quote:Op dinsdag 23 maart 2010 20:01 schreef sindell het volgende:
Ik heb nog ff een vraag:
Vanmiddag waren mijn lieve collega's hier even op poppeslok en 1 daarvan heeft sinds december ook een kleine. Ik vroeg of zijn vriendin nog steeds borstvoeding gaf, maar toen zei hij dat ze daar na 6 weken mee waren gestopt, want ze sportte weer volledig. Toen dacht ikHeeft sporten dan invloed op je productie? Of is het gewoon omdat je dan minder tijd hebt om te voeden/kolven?
Geen melk meer, of geen tsr meer? Volgens mij kan vermoeidheid een negatief effect hebben op tsr's, dacht ik.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 22:12 schreef freecell het volgende:
Toffe foto
Mijn moeder had na een hele lange wandeling wel eens een keer geen melk meer als ze aankwam. En die heeft vrij lang gevoed
uhm, ik heb nooit een tsr gevoeld bij het kolven maar heb wel een tsr aan beide zijden als Harry aan een borst drinkt en dan voel ik ze dus echt wel duidelijkquote:Op dinsdag 23 maart 2010 22:34 schreef Basboussa het volgende:
Mag ik even een vraag stellen over tsr? Ik heb dus geen idee wat dat is, voel je dat? Ik heb altijd gekolfd, en had altijd melk, soms wat meer, soms wat minder. Heb je dan een toeschietreflex nodig, of heb je dat, of was ik gewoon een koe? (Ervanuitgaand dat een koe geen tsr heeft, ik hoop dat ik hierbij geen koe gekwetst heb....)
aha, interessant... vroeg het me af, zo opeensquote:Op dinsdag 23 maart 2010 22:41 schreef Asyniur het volgende:
[..]
uhm, ik heb nooit een tsr gevoeld bij het kolven maar heb wel een tsr aan beide zijden als Harry aan een borst drinkt en dan voel ik ze dus echt wel duidelijk
Ik heb een tongriempje dat ver naar voren zit (wel borstvoeding gehad, 5 maanden), toen mijn vader daar een vraag over had op het CB antwoordde de arts uiterst grappig dat ik in elk geval niet in mn tong zou kunnen stikken.. Mn pa werd toen dus best boos...en is nooit meer naar het CB mee geweest.quote:Op woensdag 24 maart 2010 18:55 schreef lily het volgende:
ach freecell...wat jammer..![]()
Maar wat Ticootje ook al zegt. Het is niet anders. Helaas.
Maar verder; gaat hij er nog last van krijgen als hij wat ouder is (met andere dingen) of zei hij daar niks over?
Jep en pijpen gaat ook prima.quote:
Heb ik gevraagd, maar het was geen probleem. Als hij groter wordt groeit zijn tong ook. Tongriempje is heel af en toe wel een probleem op latere leeftijd, maar dit niet.quote:Op woensdag 24 maart 2010 18:55 schreef lily het volgende:
ach freecell...wat jammer..![]()
Maar wat Ticootje ook al zegt. Het is niet anders. Helaas.
Maar verder; gaat hij er nog last van krijgen als hij wat ouder is (met andere dingen) of zei hij daar niks over?
Dat vond ik ook wel fijn inderdaad! Gewoon knalduidelijk.quote:Op woensdag 24 maart 2010 19:15 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Wat enorm jammer Freecell maar aan de andere kant is dit misschien wel een antwoord waardoor je het af kan sluiten en los kan laten? Het kan niet. Punt.
Geen 'wat nou als' en 'misschien' maar wel duidelijkheid.
wat zij zegt ja.quote:Op woensdag 24 maart 2010 19:15 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Wat enorm jammer Freecell maar aan de andere kant is dit misschien wel een antwoord waardoor je het af kan sluiten en los kan laten? Het kan niet. Punt.
Geen 'wat nou als' en 'misschien' maar wel duidelijkheid.
Lente is idd al zes maanden.quote:Op woensdag 24 maart 2010 20:17 schreef DaviniaHR het volgende:
ssserpente, waarom wil je banaan erbij doen? en er staat wrs wel op het pak een aantal schepjes per 100cc. als je teveel schepjes doet, is het wrs niet meer te vreten zo dik. en banaan is wel echt bijvoeden en lente is nog geen 6 mnd. maar das jouw keuze
Zat ik ook te denken. Maar wilde kijken of het gepureerd misschien toch wat vloeibaarder wordt dan geprakt.quote:Op woensdag 24 maart 2010 20:30 schreef miss_sly het volgende:
Ach Freecell, wat ontzettend jammer dat het zo loopt. Wel fijn dat het zo duidelijk is, zodat je niet met "wat als" gedachten rond hoeft te blijven lopen
Sserpente, wil je het met een fles geven op met een lepeltje? Mischien wordt het met banaan wel wat dik voor de fles?
Vooralsnog heeft ze weinig problemen met poepen, gelukkig. *Klopt af.quote:Op woensdag 24 maart 2010 20:34 schreef huuphuup het volgende:
[..]
wat zij zegt ja.
Onwijs rot dat het zo is Free, maar fijn dat er duidelijkheid is, en dat er voor jou closure is. Soms is borstvoeding gewoon geen optie en daar is niemand voor aan te wijzen als schuldige.
Ssserpente, ik heb er geen ervaring mee verder maar het lijkt me geen kwaad kunnen![]()
hou er wel rekening mee dat banaan verstoppend kán werken. Het hoeft niet natuurlijk, maar goed, als Lente net zo geweldig poept als Amélie zou k daar nog even mee wachten
Bij Lente werkt het dus wel. Op kv slaapt ze prima; op bv daarentegen komt ze om de drie uur. Maar omdat ik nu nog een ontdooid potje bv heb staan wat ik niet wil weggooien, zat ik te denken of ik daar misschien iets voedzaams van kan brouwen.quote:Op woensdag 24 maart 2010 20:40 schreef Ticootje het volgende:
Bijvoeding werkt net zo min voor doorslapen dan kv. Sommige kindjes worden gewoon wakker 's nachts, zelfs al zijn ze 2.
euh nouja, we zijn weer terug bij afquote:Op woensdag 24 maart 2010 20:40 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Vooralsnog heeft ze weinig problemen met poepen, gelukkig. *Klopt af.
Hoe is het eigenlijk met Amélie en poepen?
Ja ze heeft al wel eens klysma's gehad maar zowel de huisarts als de cb-arts waren daar eigenlijk niet al te happig op omdat het de darmen lui kán maken als we daar teveel mee aan de gang zouden gaan.quote:Op woensdag 24 maart 2010 21:16 schreef Linda2205 het volgende:
En huups,is iets als die klysma die lotte kreeg, is dat niet iets?
Ja, zo voelt het nu stiekem ook wel een beetjequote:Op woensdag 24 maart 2010 20:29 schreef Basboussa het volgende:
Wat ontzettend jammer Free! Maar fijn om duidelijkheid te hebben, en nu kun je weer echt gaan genieten van je kinders...En 6 weken is al heel wat!
Die mogen naar de dames met borstonstekingen en naar de lang-kolversquote:Op woensdag 24 maart 2010 20:26 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Freecell, ik vind dat je méér dan je best hebt gedaan.Is daar geen leuk plaatje voor van 'oud'? Oud bv-heldin ofzo?
Huh..mij is juist verteld dat het de darmen niet lui maakt, omdat het de poep alleen een beetje zachter maakt. Laxeerspul kan lui maken. Maar die klysma's die ik kreeg, waren gewoon een soort gel, dat het lekker glijdt. Als ze probeerde te poepen en het kwam niet, dan deed ik zo'n ding, kleedde dr weer aan, in de box, lekker spelen. Bleef ze alsnog wel persen ondertussen, maar dan na een kwartiertje schoot het eruit.quote:Op woensdag 24 maart 2010 22:17 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Ja ze heeft al wel eens klysma's gehad maar zowel de huisarts als de cb-arts waren daar eigenlijk niet al te happig op omdat het de darmen lui kán maken als we daar teveel mee aan de gang zouden gaan.
Lactulose kon volgens hen helemaal geen kwaad voor de darmen dus ik hou het daar maar even bij.
Ik gooi in elk geval de rijstwafel weer van het menu en ga weer terug naar alleen fruit en groente. Ben benieuwd.
Van borstvoedingspoep is hier weinig sprake in elk geval
Lactulose kan inderdaad geen kwaad. Je kunt het lange tijd gebruiken. Het is een gewone suiker die in de dikke darm vocht aantrekt, waardoor de poep zachter wordt. Lactulose wordt grotendeels weer uitgepoept, dus nauwelijks opgenomen in het bloed.quote:Op woensdag 24 maart 2010 22:17 schreef huuphuup het volgende:
Lactulose kon volgens hen helemaal geen kwaad voor de darmen dus ik hou het daar maar even bij.
Lijkt me inderdaad heel vreemd...quote:Op donderdag 25 maart 2010 05:19 schreef freecell het volgende:
Met stuwing een flesje KV geven midden in de nacht is stom... Voelt zo zinloos.
quote:Op donderdag 25 maart 2010 05:19 schreef freecell het volgende:
Met stuwing een flesje KV geven midden in de nacht is stom... Voelt zo zinloos.
ja ik ben er bang voor dat dit gewoon bij haar hoortquote:Op donderdag 25 maart 2010 07:13 schreef lily het volgende:
[..]
Lactulose kan inderdaad geen kwaad. Je kunt het lange tijd gebruiken. Het is een gewone suiker die in de dikke darm vocht aantrekt, waardoor de poep zachter wordt. Lactulose wordt grotendeels weer uitgepoept, dus nauwelijks opgenomen in het bloed.
Klysma's gebruiken ze alleen als het totaal verstopt zit (om de kurk er zeg maar uit te halen).
Luie darmen kunnen ook aanleg zijn. Sommige kinderen hebben dat gewoon. Verstopping moet je echt zien te verkomen want dat werkt echt averechts op kindjes en kan het een jarenlang probleem worden.
Helaas ervaringdeskundige op dit gebied met zoon
Incantrix, ik heb geen idee wanneerdat was. Komt het wat betreft tijd wel uit om Stef wakker te maken voor een voeding als jij zelf naar bed gaat? Miscchien redt hij het dan wel?quote:Op woensdag 24 maart 2010 22:16 schreef Incantrix het volgende:
Huup, wat een gedoe blijft dat toch zeg, bluh!![]()
Heb hier nog even een vraagje: hoe oud waren jullie kindjes toen ze van 6 naar 5 voedingen gingen? En hoe ging dat dan? Geleidelijk of ineens? Ik heb de indruk dat Stef al weken een beetje 'in between' zit, zeg maar, dan laat hij er nét teveel tijd tussen zijn voedingen zitten om nog écht op 6 voedingen op een dag uit te komen, maar dan wil hij na de 5e voeding wel nog een 6e, die dan achterlijk snel op de 5e voeding volgt (2 a 2,5 uur ertussen).
Eén keer hebben we hem na de 5e voeding in bed gelegd en toen is hij ook gewoon blijven slapen, maar toen wilde hij voor het eerst in maanden ineens weer een nachtvoeding, dus dat vond ik ook weer niet een enorm succes. Nachtvoeding kan ik op zich niet zo mee zitten, maar als ik de volgende dag moet werken heb ik wel een probleem, want erna kan ik vaak heel slecht weer in slaap komen. Vanavond hebben we hem weer op bed gelegd met 5 voedingen, maar er is nog geen 3 uur verstreken sinds zijn laatste voeding, dus of hij nu nog komt weet ik niet. Morgen ben ik ook nog vrij, dus dit was wel een mooi moment om weer eens te proberen, maar ik weet niet zo goed welke kant ik nu op moet als Stef vannacht toch weer om 3 uur om eten gaat vragen..
Dat hebben we ook wel eens gedaan, maar dat vond ik zo tegennatuurlijk voelen, ofzo. Beetje duf hoor, als ik het zo zeg, maar Stef slaapt echt vast en dan vind ik het sneu om hem wakker te maken. Bovendien ligt hij dan bij het drinken alweer heel snel te slapen, dus heb dan niet het idee dat het echt zoden aan de dijk zetquote:Op donderdag 25 maart 2010 10:46 schreef Jelief het volgende:
[..]
Incantrix, ik heb geen idee wanneerdat was. Komt het wat betreft tijd wel uit om Stef wakker te maken voor een voeding als jij zelf naar bed gaat? Miscchien redt hij het dan wel?
Oooww, nee, zo bedoelde ik het ook niet hoor, ik tel de uren hoogstens om te weten te komen hoe laat ik ongeveer de volgende voeding kan verwachten (in het kader van boodschapjes en dat soort dingenquote:Op donderdag 25 maart 2010 11:57 schreef Jore het volgende:
Incantrix, het geeft toch niet zo veel dat de 6e voeding zo 'achterlijk snel' op de 5e volgt? Bij bv mag alles en ik vind 2 tot 2,5 uur later beslist niet achterlijk snel, ook niet bij kindjes van Stefs leeftijd. Ik berijd mijn stokpaardje nog maar eens: de uren tussen de voedingen hoef je niet te tellen, dat werkt bij bv écht anders dan bij kv. Kennelijk gaat dat automatisch al heel lekker als hij nog maar zes voedingen nodig heeft!
Freecell, fijn dat je een heel duidelijk antwoord hebt gekregen, minder fijn dat het niet zo kan worden als je voor je had gezien. Sterkte met de stuwing
Dat vind ik ook heel naar! In een ander topic schreef miss_sly het volgende:quote:Op donderdag 25 maart 2010 11:57 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Dat hebben we ook wel eens gedaan, maar dat vond ik zo tegennatuurlijk voelen, ofzo. Beetje duf hoor, als ik het zo zeg, maar Stef slaapt echt vast en dan vind ik het sneu om hem wakker te maken.
Het is altijd lastig om naar een nieuw ritme te zoeken maar als je die eenmaal gevonden hebt kan het ineens veel lekkerder lopen. Het is afgelopen nacht ook goedgegaan dus dat komt vast wel goed! En anders ga je gewoon weer terug naar 6 voedingen. Wij maken Ivan ook gewoon wakker voor zijn vijfde en laatste (fles)voeding omdat ons dat beter uitkomt. Lekker pragmatisch, maarja.quote:Bovendien ligt hij dan bij het drinken alweer heel snel te slapen, dus heb dan niet het idee dat het echt zoden aan de dijk zetDaarnaast moeten wij onszelf dan wakker gaan zitten houden tot het tijd is Stef wakker te maken en dat is ook weer niet heel fijn. Maar ik denk dat we de ingeslagen weg maar gewoon gaan volgen, als hij vandaag weer zijn 5e voeding heeft omstreeks de tijd dat hij normaal de 6e zou hebben leggen we hem maar weer op bed en gaan wij er meteen achteraan, dan is die nachtvoeding hopelijk ook niet héél zwaar als 'ie dan komt (al heb ik morgen wel cursus op mijn werk, maargoed
).. Thnx voor je reactie in elk geval!
Ik vind het een onwijze luxe als Emma pas na 2,5 uur weer komt en zij is een dag ouder dan Stefquote:Op donderdag 25 maart 2010 12:04 schreef Jore het volgende:
Ik wil trouwens nog wel even voor de duideiljkheid melden dat láng niet alle kindjes die bv krijgen dat doen, zo duidelijk voedingen minderen. Dat lezers van dit topic niet denken dat er wat mis is in hun situatie. Er zijn genoeg kindjes die tot ze bijvoeding krijgen (en zelfs nog daarna) op meer dan zes voedingen zitten, dat is volkomen normaal
Ja auwquote:
Als er verder geen problemen zijn dan zou ik het kolven lekker laten zitten tot Thomas een week of zes oud is. Dan kan je gaan beginnen met het oefenen met een flesje zodat dat goed opgebouwd is als je weer gaat werken. Als je werken en kolven wilt gaan combineren natuurlijk.quote:Op donderdag 25 maart 2010 13:09 schreef leonieke het volgende:
Free wat jammer dat dit de diagnose is van de KNO-arts, maar respect voor de manier waarop je dit aangepakt hebt. Ik zou in jouw situatie al van vorige week op kv overgeschakeld zijn![]()
Ik heb nog een vraagje ivm afkolven. Wat is bij mensen die geen problemen hebben met het geven van borstvoeding (kind hapt makkelijk aan, komt genoeg bij, melkproductie lijkt voldoende te zijn, ...) de reden om ook te gaan afkolven? Ik ben enorm aan het twijfelen wat ik zou doen (maar vind de kost van zo'n afkolfding vrij groot nu ik nog zo aan het twijfelen ben). Borstvoeding geven zou ik liever niet stoppen, maar soms heeft Thomas het zo moeilijk om deftig te drinken (gisterenavond was een hel: krijsen, willen drinken, maar zo hard krijsen dat hij niet kon aanhappen en dus nog meer krijsen waardoor het wenen mij nader stond dan het lachen). In zo'n situaties vraag ik me af of het niet makkelijker zou gaan als hij van de fles zou moeten drinken, maar ik weet dus niet of dat iets zou uitmaken. Iemand van jullie daar ervaring mee of hebben jullie nog redenen waarom het beter zou zijn om ook af te kolven (behalve dan dat de papa ook eens een voeding zou kunnen geven en er dan op een andere manier bij betrokken wordt)?
Vreetzakje?quote:Op donderdag 25 maart 2010 17:49 schreef Asyniur het volgende:
Kolven is helemaal niet leuk, maar je doet het gewoon. De een houdt het langer vol dan de ander. De een heeft er een meer dringende reden voor dan de ander. Maar leuk is het niet...
Leonie, wat ik me even af vroeg toen ik jouw stukje las: wacht jij tot Thomas huilt voordat je hem gaat voeden? Want het eerste wat mij binnen schoot was of jij niet eerdere hongersignalen mist (smakken, likken, zuigen op handjes, zoeken naar borst/tepel etc)...
Freecell, stuwing is shit...![]()
Keshet, fijn dat je dit voor je meisje kan doen!![]()
Wij zijn vanochtend weer bij de kinderarts/lactatiekundige geweest en ik heb officieel een vreetzakje![]()
Hij is in 10 dagen tijd 370 gram aangekomen (nu 3825 gram) en bijna 2 cm gegroeid (bijna 54 cm)!
quote:Op donderdag 25 maart 2010 18:15 schreef leonieke het volgende:
[..]
Vreetzakje?Wat moet ik dan zeggen van mijn dikkerdje?
Op 14 dagen tijd 670 gram erbij
![]()
![]()
Ik probeer hem aan te leggen als hij met zijn armpjes begint te zwaaien en begint te smakken. Zuigen op handjes doet hij eigenlijk heel weinig. Maar gisteren was het gewoon drama terwijl hij aan mijn borst lag in eerste instantie.
Hij was dus aan het drinken, dan leek het alsof hij genoeg had dus ik leg hem nog naast mij en toen begon het circus.
Vreselijk hé? In sommige kleertjes in maat 50 (voornamelijk body'tjes) kan Thomas ook al niet meer. Ik steek het op het feit dat het kleertjes zijn die mijn neefjes nog hebben gedragen en dat ze dus al zo vaak gewassen zijn dat ze wel moeten gekrompen zijnquote:Op donderdag 25 maart 2010 18:34 schreef Asyniur het volgende:
[..]
![]()
Ik ben het gewoon niet gewend van mijn kleintje
hij past bijna niet meer in maat 50![]()
![]()
Boeren doet Thomas ook bijna nooitquote:Aah, hij had dus wel al gegeten? Hmm, en hoe weet je dan dat hij zo overstuur raakte omdat hij nog meer wilde eten? Was het opgelost toen je hem uiteindelijk wel weer aangelegd kreeg? Of moest hij misschien boeren tussendoor?
Soms denk ik hier wel eens dat Harry genoeg gegeten heeft, maar dan moest hij alleen even een enorme boer en dan weer verder![]()
Vervelende is alleen dat hij zelden hoeft te boeren tijdens of na het eten dus die zeldzame keer dat het wel moet, heb ik het niet in de gaten
Sommigen hebben pech...quote:Op vrijdag 26 maart 2010 08:48 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Daar zat ik ook aan te denken, Tico, maar volgens mij is Hannah net ruim een maand.
Het ligt waarschijnlijk aan mij, maar ik blijf me verbazen over ons lichaam. Hoe de moedermelk automatisch aangepast wordt als het bv om een prematuurtje gaat.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 09:29 schreef Keshet het volgende:
Ticootje: De lactatiekundige in het ziekenhuis volgt voor het grootste gedeelte dit protocol van borstvoeding.com. Ik kan haar inschakelen zodra ik haar nodig heb en heb sowieso regelmatig contact met haar.
De verzorging is ook op de hoogte, alles is startklaar om haar aan de borst te krijgen. Nu Teigetje nog.
Huuu? Nee, niet echt. Raar! Ook hard?quote:Op zaterdag 27 maart 2010 13:59 schreef Linda2205 het volgende:
ik wil Lotte net aanleggen en mn halve borst is een blauwe plek
pijn doet het niet. Herkent iemand dit?
Nee, helemaal niet... met drinken had ik er ook geen last vanquote:Op zaterdag 27 maart 2010 15:57 schreef freecell het volgende:
[..]
Huuu? Nee, niet echt. Raar! Ook hard?
Weet je...
Ik realiseerde me net dat ik voor Florian nu niet echt meer 'nodig' ben. Ik kan hem zomaar een week bij mijn ouders droppen als ik wil....![]()
Pff, ik dacht dat het stoppen emotioneel wel redelijk goed was gegaan....
Dit dus!quote:Op zaterdag 27 maart 2010 16:13 schreef Linda2205 het volgende:
Envoor jou. Tuurlijk heeft Florian je nog nodig, je bent meer dan alleen melk, je bent zn mama!
Free dat gevoel had ik dus ook toen Jen opeens stopte... Het was een heel raar gevoel... Ik werd er echt verdrietig van...quote:Op zaterdag 27 maart 2010 15:57 schreef freecell het volgende:
[..]
Huuu? Nee, niet echt. Raar! Ook hard?
Weet je...
Ik realiseerde me net dat ik voor Florian nu niet echt meer 'nodig' ben. Ik kan hem zomaar een week bij mijn ouders droppen als ik wil....![]()
Pff, ik dacht dat het stoppen emotioneel wel redelijk goed was gegaan....
quote:Op zaterdag 27 maart 2010 16:45 schreef freecell het volgende:
jahaaaa, dat wéét ik ook wel...
Maar ik kan hem zo een week bij mijn ouders dumpen bijvoorbeeld zonder gevolgen. Dat voelt gewoon raar ofzo.
juh...quote:Op zaterdag 27 maart 2010 17:28 schreef YPPY het volgende:
[..]Wat ontzettend verschrikkelijk confronterend zo he.
quote:Op zondag 28 maart 2010 19:36 schreef DaviniaHR het volgende:
dames, ik ga jullie verlaten. gister derde bo gehad, en het is nog steeds beurs en ik blijf hondsberoerd. geen ab, want PR heeft de plek weggekregn, maar die pijn! rayndauds + koorts-geinduceerde kou
en ik had PR beloofd dat als het nog een keer misging, dat ik zou stoppen... ik kan het eli ook niet aandoen... ben al de hele zwschap ziek geweest en niet volledig aanwezig voor hem. het doet hem enorm pijn als ik er dan weer niet ben...
en vandaag is ze de hele dag aan het bijten en ze doet het gewoon niet goed. of ik doe het niet goed. hoe dan ook, die raynauds is weer VEEL heftiger dan de afgelopen weken, en dat doet zeer.
de eerste 120cc kv zijn er met smaak ingegaan...
dank voor alle steun, en ik wens jullie allen een succesvolle bvperiode toe.
Natuurlijk kan dat niet, want hij zou z'n moeder vreselijk missen. Hij heeft je 9 maanden lang gehoord en gevoeld en kent jou als geen ander.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 16:45 schreef freecell het volgende:
jahaaaa, dat wéét ik ook wel...
Maar ik kan hem zo een week bij mijn ouders dumpen bijvoorbeeld zonder gevolgen. Dat voelt gewoon raar ofzo.
quote:Op zondag 28 maart 2010 20:02 schreef Claudia_x het volgende:
Toen ik nog borstvoeding gaf deed ik dat regelmatig in bad. Zulke fijne momenten waren dat. Nu geef ik Ivan elk weekeinde z'n flesje in bad.
Och meisje, wat naar...quote:Op zondag 28 maart 2010 19:36 schreef DaviniaHR het volgende:
dames, ik ga jullie verlaten. gister derde bo gehad, en het is nog steeds beurs en ik blijf hondsberoerd. geen ab, want PR heeft de plek weggekregn, maar die pijn! rayndauds + koorts-geinduceerde kou
en ik had PR beloofd dat als het nog een keer misging, dat ik zou stoppen... ik kan het eli ook niet aandoen... ben al de hele zwschap ziek geweest en niet volledig aanwezig voor hem. het doet hem enorm pijn als ik er dan weer niet ben...
en vandaag is ze de hele dag aan het bijten en ze doet het gewoon niet goed. of ik doe het niet goed. hoe dan ook, die raynauds is weer VEEL heftiger dan de afgelopen weken, en dat doet zeer.
de eerste 120cc kv zijn er met smaak ingegaan...
dank voor alle steun, en ik wens jullie allen een succesvolle bvperiode toe.
Nee, natuurlijk mag dat niet! Ik ben wel drie keer gestopt met de borstvoeding. De eerste twee keren heb ik het welgeteld twee voedingen volgehouden. M'n vriend vond het maar maf dat ik weer ermee begon maar dat gevoel van borstvoeding willen geven was zo overweldigend. Ik heb er absoluut geen spijt van dat ik toen niet voet bij stuk heb gehouden.quote:Op maandag 29 maart 2010 10:15 schreef DaviniaHR het volgende:
dat ik hier heb gezegd dat ik zou stoppen mag geen deel van de overweging zijn.
Dank voor je antwoord. Ik dacht het wel maar wilde het toch even zeker weten...quote:Op maandag 29 maart 2010 09:52 schreef freecell het volgende:
Asy, relaxed![]()
En wbt je vraag: het kan beiden, maar het klinkt wel leeg inderdaad. (bij lui wassie denk ik gaan sabbelen) Een borst is nooit helemaal leeg natuurlijk, dus hij wilde nog wel meer.
Dat heeft Jen nog steeds, en sinds deze week krijgt ze ook gewoon geen flesje meer 's nachts. Waarop mijn man vroeg waarom niet... Omdat ik straks niet met 2 kinderen ga tobben die 's nachts willen drinken. Zij heeft het niet nodig, de hele dag staat er drinken... Die 3 slokken water in de nacht heeft ze gewoon even pech.quote:Op maandag 29 maart 2010 13:03 schreef freecell het volgende:
Maar is het dan wel honger? Klinkt meer als ' 's nachts aandacht is ook hip!'
Wat grappigquote:Op maandag 29 maart 2010 13:12 schreef Troel het volgende:
Vanochtend wilde Ruben het ook weer eens proberen en hij kreeg er zowaar wat uit
(en toen wilde hij nog een keer en nog een keer)
Bij Fee is er van alles aan de hand, maar niets bijzonders, om het lekker raadselachtig te houden. Het is in ieder geval geen honger, maar na een slokje bv valt ze snel weer in slaap, dus ik voed haar nog vaak 's nachts.quote:Op maandag 29 maart 2010 13:03 schreef freecell het volgende:
Maar is het dan wel honger? Klinkt meer als ' 's nachts aandacht is ook hip!'
Nouhou.... wij zijn daar wel heel streng in hoor...quote:Op maandag 29 maart 2010 10:15 schreef DaviniaHR het volgende:
dat ik hier heb gezegd dat ik zou stoppen mag geen deel van de overweging zijn.
Als dat nou je enige overweging is, zou ik haar lekker rijstebloem blijven geven. Paar jaar geleden werd het nog aangeraden. Het is jouw kind en jouw nachtrust hoor...quote:Op maandag 29 maart 2010 10:36 schreef miss_sly het volgende:
Over moe zijn gesproken: ik slaap ook te weinig. Senna heeft het lang best goed gedaan (een keer per nacht en dan netjes in eigen bedje verder slapen tot de volgende ochtend), maar de laatste tijd maakt ze er weer een potje van. En nu zit ik dus al dik 8 maanden met gebroken nachten, en ipv dat het beter wordt, wordt het weer slechter. Ze komt intussen weer minstens 2 keer per nacht, maar ook wel 3 keer. Ik probeer wel overdag met haar slaapjes mee te dutten, maar die worden ook korter, want grote meid enzo
We hebben een paar keer een fles met nutrilon en rijstebloem gegeven, en dan leek ze beter te slapen, maar de rijstebloem was het cb niet blij mee, omdat het alleen aanzet. Nu heb ik een ander avondpapje van Bambix geprobeerd, maar dat lijkt niet echt iets te doen. Iemand nog een goede tip, behalve doorzetten en wachten tot ze uit zichzelf niet meer komt 's nachts?
Even Bink laten lezen... heeft ie nog een maand om aan het idee te wennen...quote:Op maandag 29 maart 2010 13:11 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik zit met Annicka ook nog op minimaal één voeding 's nachts, en dan drinkt ze volgens mij een volledige voeding (ik voel in ieder geval meerdere tsr's en geef twee kanten). Ik heb altijd begrepen dat de meeste kinderen pas met een jaar of twee (oid) echt het klokje rond slapen (en blijven slapen).
Dat gaat niet werken! Je wordt dan zelf wakker en denktquote:Op maandag 29 maart 2010 14:46 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Even Bink laten lezen... heeft ie nog een maand om aan het idee te wennen...![]()
Of ik... zal wat zijn... na 6 jaar een hele nacht doorslapen!![]()
Er staat ook 'de meeste'quote:Op maandag 29 maart 2010 14:46 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Even Bink laten lezen... heeft ie nog een maand om aan het idee te wennen...![]()
Of ik... zal wat zijn... na 6 jaar een hele nacht doorslapen!![]()
Nou, ik hoef ook neit per se een klein propje te maken, alleen omdat ik graag door wil slapen. Als ik dan iets geef, zou ik het ook wel fijn vinden als het ook nog enigszins voedingswaarde heeft. Dus iets dergelijks heb ik nu meegenomen om te proberen.quote:Op maandag 29 maart 2010 14:42 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Als dat nou je enige overweging is, zou ik haar lekker rijstebloem blijven geven. Paar jaar geleden werd het nog aangeraden. Het is jouw kind en jouw nachtrust hoor...
(Ik zou er voor gaan als Bink dan wel doorsliep! Sterker nog... ga het proberen!)
Écht? Ik borstvoed graag en met liefde.quote:Op maandag 29 maart 2010 13:17 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ow wat leuk Troel.![]()
(Tandemvoeden, mijn grote droom.)
Als Jen het zou vragen mag ze van mij best eens proberen, maar meestal krijgen ze er toch niets uit... Al zou het vreselijk handig zijn bij de stuwing de eerste dagen..quote:Op maandag 29 maart 2010 15:40 schreef amaranta het volgende:
[..]
Écht? Ik borstvoed graag en met liefde.
Maar ik zou echt niet willen tandemvoeden. Als Eva het hier zou vragen krijgt ze dus een nee van mij.
Hoop voor jou dat je dan snel mag gaan tandemvoeden![]()
Zo ontroostbaar als vannacht is hij nog nooit geweest (gelukkig maar). Ik herken het krijsen en trappen wel van tijdens het voeden (zeker 's nachts), maar normaalgezien houden we hem dan eventjes recht en wordt hij wel weer rustig. Afgelopen nacht was iets wat we nog nooit hadden gezien.quote:Op maandag 29 maart 2010 16:55 schreef Ticootje het volgende:
Het kan inderdaad een gewone regeldag zijn... Die zijn gewoon heel frustrerend. Kenmerken zijn heel veel huilen, het gevoel dat je borsten leeg zijn dat soort dingen..
Maar het vele ontroostbaar huilen... Is dat pas sinds gister, of speelt dat al langer? Vertrouw je het zelf niet (moeders voelen dit vaak wel aan hoor). Goed dat je een afspraak hebt bij kind en gezin en geef daar goed aan wat je dwars zit...
Dat doen we inderdaad welquote:Krampen horen er nu eenmaal bij, dat is heel zielig, maar zo'n beetje elk kindje moet daar doorheen, je hebt wel spul dat werkt tegen krampjes. Verder buikje masseren en lekker met een warme doek op zn buikje deed je waarschijnlijk al...
Dat herken ik dan ook wel. Overdag kan hij in zijn park (box) liggen huilen en vanaf dat ik hem oppak, is het verdriet over. Leg ik hem terug, is het weer feest. Dus dan ligt hij overdag ook vaak naast mij in de zetel (in zo'n borstvoedingskussen) en dan slaapt hij probleemloos.quote:Maar er zijn ook kindjes die heeeeel veel mama honger hebben, en gewoon alleen maar bij je willen zijn. Ze hebben 9 maanden in je gewoond, dus die grote, koude wereld is echt even wennen. En dan is mama lekker vertrouwd.
8 tot 12 keer, daar zijn we volgens mij nooit aangeraaktquote:Op maandag 29 maart 2010 17:53 schreef oeke het volgende:
Leonieke, zoveel in de avond drinken lijkt me ook clusteren te zijn.
Dit staat op borstvoeding.com:
In het begin is het heel normaal als je kindje acht tot twaalf keer per dag wil drinken. Het ene kind is wat regelmatiger dan het ander, maar om de twee à drie uur -of nog vaker- is heel gewoon, zowel overdag als 's nachts.
Sommige kindjes clusteren een tijdje, ze drinken dan in een paar uur steeds kleine beetjes.
De eerste borst geef je zolang je kind dat wil, daarna bied je hem ook de tweede borst. En als je kindje niet gemakkelijk zelf komt om te drinken, maak hem dan regelmatig voorzichtig wakker door hem onder zijn voetjes zacht te masseren. Pas als hij regelmatig groeit en regelmatig zélf vraagt om een voeding, hoef je 'm niet meer wakker te maken.
Naarmate kinderen ouder worden zullen ze minder vaak op een dag drinken. Maar vaak drinken is niet erg en niet ongewoon. Het is prima en vooral goed voor het in stand houden van je productie.
Fijn dat je snel terecht kan bij kind en gezin. Hopelijk hebben ze goede tips voor je.
Die kleintjes kun je nog niet verwennen, ze leggen die link niet..quote:Op dinsdag 30 maart 2010 10:09 schreef leonieke het volgende:
[..]
8 tot 12 keer, daar zijn we volgens mij nooit aangeraakt(zelfs niet de eerste dagen in het ziekenhuis). Oké, misschien wel 8 keer, maar dat zal toch ongeveer het maximum zijn (al tel ik die paar minuten niet echt mee als een echte voeding, maar echt de keren dat het serieus drinken was).
De tweede borst aanbieden doe ik wel, maar hij drinkt er dan meestal niet van. Of misschien 5 slokken en dan gedaan. Zou dat kwaad kunnen?
Vanochtend had ik echt gedacht dat hij van mijn twee borsten ging drinken (en dat mocht ook wel gezien de spanning die er op 1 van de 2 staat), maar hij was blijkbaar tevreden na 12 minuten van 1 borst drinken (terwijl er 7 uur tussen zat (ja, Thomas heeft ons laten recupereren vannacht, geslapen van ongeveer middernacht tot 6.45u) . Denken jullie dat hij dan genoeg zou gedronken hebben? Ik vond het zo weinig en nu ligt hij nog te slapen.
Hij heeft wel bijna de hele avond liggen wenen. Die krampen moeten echt vreselijk zijn. En nog geen stoelgang kunnen maken (is dus effectief van vrijdag geleden). Dit wordt weer een dagje fietsen als het zo doorgaat, vrees ik![]()
Maar miss-sly, zal ik hem dan niet te veel verwennen? Ik heb vooral daar wat schrik voor. Elke keer als hij weent hem oppakken, is toch ook niet zo goed? Heeft Senna daar nu geen last van? Dat ze bv weent omdat ze weet dat je dan langskomt terwijl er eigenlijk niets aan de hand is?
Idd, ik geraak tegenwoordig niet meer gewassen en gekleed voor 18u als mijn man een volledige werkdag heeft (en dan schaam ik me dood als er onverwachts iemand aan de deur staatquote:
Hoef je je niet voor te schamen joh. Als het je mam is ofzo druk je je kind in dr armen en zeg je dat je eerst even gaat aankleden... Maakt dat nou uit?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:01 schreef leonieke het volgende:
[..]
Idd, ik geraak tegenwoordig niet meer gewassen en gekleed voor 18u als mijn man een volledige werkdag heeft (en dan schaam ik me dood als er onverwachts iemand aan de deur staat)
Ja, dat zou me niets kunnen schelen: familie of vrienden. Maar zo mensen die iets aan de deur komen verkopen in de late namiddag (en dus niet weten dat er een baby is).quote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:22 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Hoef je je niet voor te schamen joh. Als het je mam is ofzo druk je je kind in dr armen en zeg je dat je eerst even gaat aankleden... Maakt dat nou uit?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |