In mn eerste zwangerschap vond ik het echt heel leuk om bladen zoals "ouders" te lezen.. Je weet wel die je gratis krijgt bij een blijedoos...quote:Op maandag 22 maart 2010 16:26 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Over dat 'complottheorieën' over de voedingsindustrie e.d: ik heb genoeg realisme (en opleiding) om te bedenken dat het de aandeelhouders en besluitmakers eerder om centen gaat dan om de gezondheid van jouw kleintje (helaas)...
Ik vind het doodnormaal, heb ik ookquote:Op maandag 22 maart 2010 16:37 schreef Ticootje het volgende:
Kijk ik haal gewoon pakjes nummer 1 in huis, omdat het mij een soort zekerheid geeft. Ik neem dat ook mee op vakanties in het buitenland, gewoon omdat ik een doemdenker ben. Stel je voor dat er iets met mij gebeurd, iets heel ernstigs, dan heeft mijn man meteen voeding voor de kleine en hoeft hij niet te stressen om voeding, maar kan bijvoorbeeld een paar uur vooruit... Dat soort gedachtes (ik ben niet helemaal normaal hoor).
Mwah dat vraag ik me af! Tuurlijk gaat het ook om het geld, maar je doet het overkomen alsof kv dus niet 'gezond' genoeg is! Goh, ik moet mij nu wel erg schuldig gaan voelen omdat ik maar 1 week bv gegeven heb...quote:Op maandag 22 maart 2010 16:26 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Over dat 'complottheorieën' over de voedingsindustrie e.d: ik heb genoeg realisme (en opleiding) om te bedenken dat het de aandeelhouders en besluitmakers eerder om centen gaat dan om de gezondheid van jouw kleintje (helaas)...
Ah kom op zeg, de doet nu net of kunstvoeding puur gif isquote:Op maandag 22 maart 2010 16:26 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik vind het eerlijk gezegd een klein beetje overtrokken.quote:Op maandag 22 maart 2010 16:26 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
dat lijkt me een beetje ver gaan...quote:Op maandag 22 maart 2010 16:49 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Ik vind het eerlijk gezegd een klein beetje overtrokken.![]()
Natuurlijk moet er geld verdiend worden en natuurlijk verdienen zij per definitie niets op borstvoeding maar je bent er nog altijd zelf bij.
Ik lees de Mama's, KekMama, ouders van nu, jonge gezinnen, weetikhetwat, ik lees ze allemaal en ik lees ze erg graag. En het is me echt nog nooit opgevallen dat daar anti-borstvoedingsverhalen in zouden staan. En ik ben toch echt een erg kritische lezer (dat is dan weer mijn opleiding en vak.). Wellicht dat er een verhaal of wat in staat maar ik betwijfel echt of die verhalen door de mensen bij nutricia 'bedacht' zijn en ingestuurd als marketingstrategie.
Ik heb zelf net als Ticootje ook een pakje kunstvoeding in huis, kant-en-klare, voor het geval dat hij het nodig zou hebben. Geruststellende gedachte vind ik, het is kunstvoeding, geen vergif![]()
Maar goed, ik kan me eerlijk gezegd nooit zo heel erg druk maken over of iemand anders nou wel of geen borstvoeding geeft en ik begrijp dat ook nooit zo dat andere mensen dat wel doen. (beide kanten op.)
Freecell dikke kus voor jou meid. Ik begrijp je gevoel dat je het wel wil proberen en dat je het wel een kans wil geven maar ondertussen is het natuurlijk wel mooi klote en kei-onzeker allemaal. Wat een rotsituatie zeg. Ik hoop dat Florian snel geholpen kan worden.
Ik doe niet alsof kunstvoeding gif is, maar de kans dat een fabrikant van kunstvoeding een serieuze campagne opzet om borstvoeding te promoten (dus anders dan het door de wet verplichte 'borstvoeding is beter' bij hun reclames) is nihil, denk je niet?quote:Op maandag 22 maart 2010 16:48 schreef easy-going het volgende:
[..]
Ah kom op zeg, de doet nu net of kunstvoeding puur gif is![]()
Niet teveel doordraven hoor
dat werd wel in het vorige topic gezegd dus daarom zei ik het.quote:Op maandag 22 maart 2010 16:51 schreef Ticootje het volgende:
[..]
dat lijkt me een beetje ver gaan...
maar waarom zouden ze? Een campagne opzetten om borstvoeding te promoten??quote:Op maandag 22 maart 2010 16:52 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Ik doe niet alsof kunstvoeding gif is, maar de kans dat een fabrikant van kunstvoeding een serieuze campagne opzet om borstvoeding te promoten (dus anders dan het door de wet verplichte 'borstvoeding is beter' bij hun reclames) is nihil, denk je niet?
Natuurlijk zitten er zakjes voeding in, ze willen heus product verkopen. Net als dat er een speen inzit, en een luiertje van pamper.quote:Op maandag 22 maart 2010 16:37 schreef Ticootje het volgende:
[..]
In mn eerste zwangerschap vond ik het echt heel leuk om bladen zoals "ouders" te lezen.. Je weet wel die je gratis krijgt bij een blijedoos...
Nu krijg ik ze dus weer en het viel me gewoon op dat ik me zat te ergeren aan de verhalen en de reclame. Het meeste komt gewoon totaal niet overeen met hoe ik met mijn kinderen omga. En dan gaat het niete ens alleen over borstvoeding.
En in de blije doos zit straks natuurlijk ook weer zakjes voeding nr 2... En een hoop reclame van nutricia enz.
Kijk ik haal gewoon pakjes nummer 1 in huis, omdat het mij een soort zekerheid geeft. Ik neem dat ook mee op vakanties in het buitenland, gewoon omdat ik een doemdenker ben. Stel je voor dat er iets met mij gebeurd, iets heel ernstigs, dan heeft mijn man meteen voeding voor de kleine en hoeft hij niet te stressen om voeding, maar kan bijvoorbeeld een paar uur vooruit... Dat soort gedachtes (ik ben niet helemaal normaal hoor).
Nou wat raar!!!! Echt!quote:Op maandag 22 maart 2010 17:03 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Dat hoeven ze helemaal niet, maar feit is wel dat ze liever een kind aan hun product zien dan aan de borstvoeding, terwijl over het algemeen gesproken het laatste gezonder is. Dat is iets wat je niet moet vergeten.
Damn, George, ik drink geen van beiden!quote:Op maandag 22 maart 2010 17:46 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Nou wat raar!!!! Echt!
en weet je: coca Cola wil graag dat ik hun cola drink en George wil dat ik koffie en martini drink. Terwijl water veel gezonder is!!!
Er zijn nog steeds mensen die daadwerkelijk geloven dat kv gezonder is dan bv, omdat ze dat opgepikt hebben in de tijd dat men niet wettelijk verplicht was gezondheidsclaims te onderbouwen. Paar weken terug is Nutricia bijvoorbeeld weer eens teruggefloten omdat ze een claim deden die ze niet (voldoende) konden onderbouwen.quote:Op maandag 22 maart 2010 17:46 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Nou wat raar!!!! Echt!
en weet je: coca Cola wil graag dat ik hun cola drink en George wil dat ik koffie en martini drink. Terwijl water veel gezonder is!!!
oh dat doet Amélie hier ookquote:Op maandag 22 maart 2010 18:27 schreef Asyniur het volgende:
Chan, wat zonde van je flesje bv![]()
freecell, hoe is het nu met je productie? Weer iets beter?
BJ, ik vind het ook heel knap hoor dat je het al zo lang volhoudt dat kolven![]()
Harry heeft vandaag voor het eerst bv uit de fles gedronken bij papa! Het duurde even voordat hij het trucje doorhad, maar toen was de fles zo leeg!![]()
Maar het was (expres) niet genoeg om de honger te stillen dus daarna nog lekker bij mama gedronken...![]()
Ik ga vanaf vandaag proberen om elke 2 dagen een volledige voeding af te kolven zodat papa die met de fles kan geven. Dan voelt papa zich ook een stuk nuttiger en gaat mijn productie er niet op achteruit...
Mja, ik kan iedereen welde schuld gaan geven, maar het is natuurlijk helemaal niet gezegd dat tongriempje knippen gaat helpen.quote:Op maandag 22 maart 2010 20:14 schreef Ticootje het volgende:
Free ik blijf het stom vinden dat je misschien geen borstvoeding kunt blijven geven omdat mensen je gewoon niet willen helpen.
Tongriempje wordt toch ook wel door verloskundigen gedaan?quote:Op maandag 22 maart 2010 20:17 schreef freecell het volgende:
[..]
Mja, ik kan iedereen welde schuld gaan geven, maar het is natuurlijk helemaal niet gezegd dat tongriempje knippen gaat helpen.
Al hoop ik van harte van wel...
Het klinkt ook ontzettend zwaar. Dat is eventjes wel te doen omdat je op een omslag hoopt, maar als die dan uitblijft dan blijf je maar doorbijten en doorgaan terwijl je eigenlijk niet meer kunt.quote:Op maandag 22 maart 2010 19:19 schreef freecell het volgende:
En ik ben gestopt met 's nachts kolven, want dan moest ik nóg twee keer extra mijn bed uit per nacht en mijn lijf zei: 'doe dat zelf maar!' en ik ben 4x door de wekker geslapen afgelopen twee nachten, terwijl ik normaal nóóit ergens doorheen slaap! (ook niet gek met ook nog een zieke dreumes en een huishouding enzo)
nope, het hele tongetje zit wat verder naar voren vast dan normaal. Maar misschien helpt knippen welquote:
mja, het is nu ook:quote:Op maandag 22 maart 2010 20:51 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het klinkt ook ontzettend zwaar. Dat is eventjes wel te doen omdat je op een omslag hoopt, maar als die dan uitblijft dan blijf je maar doorbijten en doorgaan terwijl je eigenlijk niet meer kunt.
Dan heb ik dus 2 "ongezonde" kinderen.quote:Op maandag 22 maart 2010 16:26 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik heb helemaal niet gezegd dat kinderen die flesvoeding krijgen ongezond zijn, maar het is nu eenmaal zo dat om diverse redenen borstvoeding vaak de voorkeur verdient boven flesvoeding. Ik neem aan dat we het daar wel over eens zijn, toch?quote:Op maandag 22 maart 2010 21:29 schreef Vicky het volgende:
[..]
Dan heb ik dus 2 "ongezonde" kinderen.
er gaan een hoop kwaliteitscontroles overheen voordat voeding uberhaupt in de schappen komt. En als er
iets niet 'klopt' wordt dat onderzocht. ik had een pak dat niet goed menge, moest het (gratis) terugsturen en het werd onderzocht.
Free,ik hoop dat jullie snel geholpen worden!!
*snik* mijn melk was niet goed, mijn dochter was wel soms ziek *paniek*quote:Op maandag 22 maart 2010 21:35 schreef Joshua. het volgende:
Ik ben heel erg blij dat ik nog steeds borstvoeding geef.
Joshua is nog nooit ziek geweest.
En het is nog gezonder ook de meeste kinderen die de fles krijgen zijn vaak twee keer zo dik.
Als je kont maar ver genoeg groeit lukt het ook vanzelfquote:Op maandag 22 maart 2010 21:41 schreef Troel het volgende:
Dat kan alleen als je lang borstvoeding gehad hebt, anders ben je te dik
Nee, dan zou ze bóven de lijntjes moeten groeien! Misschien moet ik mijn kinderen FV geven, ze zijn beiden sprietquote:Op maandag 22 maart 2010 21:52 schreef YPPY het volgende:
[..]
*snik* mijn melk was niet goed, mijn dochter was wel soms ziek *paniek*
Gelukkig weet ik nu wel waarom ze zo altijd onder de lijntjes groeide, bedankt voor het inzicht!
Ja, hier ook inderdaad 100 gram er af in 2 wekenquote:freecell, wat heftig zeg. Ik probeer er overheen te lezen stiekem, maar het klinkt te bekend, de stille ondervoeding. Hier 80 gram in 2 weken toen. Daarna is het gelukkig wat bijgetrokken, maar met dat kolven steeds, lijkt me heftig.
Nee, heel logischquote:Op maandag 22 maart 2010 21:53 schreef Mammietje het volgende:
Free... misschien kan de LK voor je bemiddelen bij de KNO? Is een vraag waard toch? Zij weet hoe de vork in de steel zit, het belang ervan en dat je dit niet lang gaat trekken... Of zeg ik nu iets heel doms?
Mja, inderdaad.quote:Op maandag 22 maart 2010 21:57 schreef YPPY het volgende:
Wij gingen helemaal trots naar het CB, want ze was vast heel goed gegroeid.Stonden we daar, twee keer gewogen en de weegmevrouw nog eens extra gekeken. (en ik had daar in de wachtkamer zitten voeden)
O ja, inderdaad, ze was zo lekker wakker en alert.quote:Op maandag 22 maart 2010 22:03 schreef WupWup het volgende:
Ai YPPY dat lijkt me echt naar. Dat is toch de angst van iedere moeder als het weegmoment er weer is (tenminste, mijne wel). Mag ik vragen hoe het toen verder is gegaan?
Komt vanzelf, komt vanzelfquote:Op dinsdag 23 maart 2010 07:44 schreef freecell het volgende:
Kom ik aan met mijn flesjes van 60 cc
Wat heerlijk slapen lijkt me dat BJ
Ik weetquote:
neequote:Op dinsdag 23 maart 2010 09:39 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Mooie hoeveelheid Freecell!Heb je het idee dat het kolven steeds beter gaat?
Dit dus...quote:
Je durft het niet te zeggen he?quote:Op dinsdag 23 maart 2010 13:18 schreef WupWup het volgende:
Hier luieruitslag, knauwen, bijten na de voeding en hele vieze zure plakpoep. Ik vrees met grote vrezen....
QFT!quote:Op dinsdag 23 maart 2010 16:48 schreef DaviniaHR het volgende:
basboussa, een jaar lang kolven is meer dan oke.. dat doen je maar heel weinig mensen je na.
Dan worden je tieten kleiner en kan je meer hupsen?quote:Op dinsdag 23 maart 2010 20:01 schreef sindell het volgende:
Ik heb nog ff een vraag:
Vanmiddag waren mijn lieve collega's hier even op poppeslok en 1 daarvan heeft sinds december ook een kleine. Ik vroeg of zijn vriendin nog steeds borstvoeding gaf, maar toen zei hij dat ze daar na 6 weken mee waren gestopt, want ze sportte weer volledig. Toen dacht ikHeeft sporten dan invloed op je productie? Of is het gewoon omdat je dan minder tijd hebt om te voeden/kolven?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |