Ja hoor,pas toen ze beduidend minder ging drinken ging ze meer eten. Dat heeft nooit problemen opgeleverd met haar groei overigens.quote:Op maandag 15 maart 2010 17:37 schreef FF het volgende:
Hoe zitten jullie met langvoeden (BV) en het normale eten?
Ik heb het idee dat onze peuter (2 jaar, bijna 7 maanden) soms geen zin heeft om te eten zodat hij meer bij mama kan drinken.
Klinkt dat bekend?
mja, maar hij kan het bestquote:
Ik vind het 'vervelend' als hij niet wil eten.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 10:00 schreef freecell het volgende:
[..]
mja, maar hij kan het bestHij vertikt gewoon normaal te drinken rechts, eigenwijs ding
FF vindt je het vervelend? Of vindt je het zelf wel best zo?
Zie boven, dat zit er inderdaad nog bij.quote:Op maandag 15 maart 2010 23:23 schreef Mammietje het volgende:
Neem aan dat er ook nog tussendoortjes (appeltje, koekje etc.) bij zitten?
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe jouw omgeving reageert dat je nog bv geeft?
Hmzz.. misschien maar even openen danquote:Op dinsdag 16 maart 2010 17:00 schreef WupWup het volgende:
Misschien is dit beter iets voor het bijvoedingstopic (bestaat dat?), maar ik denk dat peuter het heel goed zelf kan bepalen wat hij nodig heeft als ik het zo lees. Dat is nou juist ook het mooie van borstvoeding en Rapley! Ik las pas dat zelfs een volwassene zou kunnen overleven op borstvoeding, dus hij krijgt echt niks tekort. Misschien is het wijs om júist met het oog op een gezond eetpatroon niet te veel druk achter het eten te zetten. Het eten moet leuk blijven en met dwang werk je meestal juist het tegenovergestelde in de hand.
Ik jompel mee om jouw jompelgevoelquote:Op dinsdag 16 maart 2010 18:22 schreef Asyniur het volgende:
OW en ik wou nog even jompelen voor ons, want vandaag moest ik met Harry naar het CB en hij was 60 gram zwaarder dan gisteren!! We gaan dus de goede kant op!
Ik weet de geschiedenis niet, maar als jij blij bent ben ik het ookquote:Op dinsdag 16 maart 2010 18:22 schreef Asyniur het volgende:
OW en ik wou nog even jompelen voor ons, want vandaag moest ik met Harry naar het CB en hij was 60 gram zwaarder dan gisteren!! We gaan dus de goede kant op!
Ik ga ook niet elke dag wegen hoor!quote:Op woensdag 17 maart 2010 00:39 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik jompel mee om jouw jompelgevoelHou dat gevoel vast!!!
Maar..... Ik raad je ernstig af om dagelijks te gaan wegen. Het zegt namelijk niet zoveel, hij kan morgen ineens afgevallen zijn omdat hij bijv. net zijn blaas heeft geleegd. En dan ben je ontmoedigd. Als je het echt wilt weten of hij genoeg binnenkrijgt, kan je hem voor en na een voeding wegen. Maar ik raad je aan om gewoon eens per week naar het CB te gaan. Het lijkt me dat je hier alleen maar onzekerder van kan worden... En het komt echt wel goed met Harry met zo'n lieve (en bezorgde=zorgzame) moeder als jij!
Geen ernstige geschiedenis hoorquote:Op woensdag 17 maart 2010 00:49 schreef FF het volgende:
[..]
Ik weet de geschiedenis niet, maar als jij blij bent ben ik het ook
Hint. Koop Wii Fit Plus (met balanceboard) en je kan wekelijks je kindje wegen.
Heb je meteen een mooi overzicht
Dat wel, maar het is een leuke bezigheid ook voor jezelfquote:Op woensdag 17 maart 2010 10:01 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Geen ernstige geschiedenis hoor
Hij kwam gewoon niet goed aan ivm teveel voormelk. Maar nu lijkt het de goede kant op te gaan...
Uhm, ik kan ook elke week gewoon gratis bij het consultatiebureau gaan wegen
Yay voor jullie dat het nog allemaal goed gaat!quote:Op woensdag 17 maart 2010 11:11 schreef Incantrix het volgende:
Even een dikkevoor Asy, fijn dat het werkt!
Hiero gaat het goed met de bv, al heb ik al wel weer twee dagen een pijnlijke tepel omdat Stef zijn oude kunstjes met bijten en hoofd achterover gooien weer in ere hersteld lijkt te hebben. De laatste keer was het een voorbode van regeldagen, dus misschien is dat het.. Nouja, ik ben eigenlijk best blij dat het allemaal nog steeds zo goed gaat, alweer bijna 4 maanden enzo
Dat is toch aan Dda en Xarno en niet aan een ander. En zeker bij jullie thuis zou ik me daar vrij weinig van aantrekken!quote:Op dinsdag 16 maart 2010 15:12 schreef FF het volgende:
De reacties zijn verschillend. De een vind het ok, de ander wil liever niet dat hij bv krijgt als er visite bij is. En ik... ik hoop/wil dat hij van de (dag)borst af is voordat hij naar school gaat.
Doen we thuis ook niet.quote:Op woensdag 17 maart 2010 13:34 schreef Troel het volgende:
[..]
Dat is toch aan Dda en Xarno en niet aan een ander. En zeker bij jullie thuis zou ik me daar vrij weinig van aantrekken!
Ik vind het jammer dat mensen daar zo mee om menen te moeten gaan. Ik krijg nu ook al opmerkingen of ik straks 'geen peuter aan de borst zal hebben hangen, want dat is toch geen gezicht?' en dan is mijn kind pas 4 maandenquote:Op woensdag 17 maart 2010 14:31 schreef FF het volgende:
[..]
Doen we thuis ook niet.
Het schijnt (ons is het niet opgevallen) dat op Xarno's verjaardag hij bij mama op schoot klom om te drinken.
Gewoon in de tuin met visite erbij.
Iemand maakte daar later een opmerking over dat dat toch niet kon en dat iedereen een andere kant op zat te kijken. Tja, ons was het niet opgevallen.
En die visite? Allemaal mensen die kinderen hebben.
Ik ben ook van plan net zo lang door te gaan totdat Harry niet meer wil...quote:Op woensdag 17 maart 2010 19:06 schreef WupWup het volgende:
[..]
Ik vind het jammer dat mensen daar zo mee om menen te moeten gaan. Ik krijg nu ook al opmerkingen of ik straks 'geen peuter aan de borst zal hebben hangen, want dat is toch geen gezicht?' en dan is mijn kind pas 4 maanden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |