abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79199613
Vorige topic: Borstvoeding deel 66

101 redenen om borstvoeding te geven

Handige en betrouwbare sites:
tip! http://www.borstvoeding.com (Borstvoeding.com biedt een keur aan informatie over borstvoeding verzorgd door een team van gerenommeerde borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.)
tip! http://www.borstvoedingsforum.nl (Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.)
tip! Kellymom.com, breastfeeding and parenting (engelstalige site, met zeer uitgebreide informatie).
Nursingtwo (engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap)

Medicijnen en borstvoeding

Protocol borstvoeding prematuren

Borstvoedings organisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League

Beide organisaties hebben een telefonische informatiedienst.

Directe links naar veel voorkomende vragen/problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5

Al je vragen en opmerkingen over kolven: Het kolftopic deel 3
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_79199791
Hoi

Hier gaat links uitstekend en rechts maakt hij een potje van
Nuja, ik blijf rechts ook aanbieden en we zien wel
pi_79199887
En de laaste post:
quote:
Op maandag 15 maart 2010 17:37 schreef FF het volgende:
Hoe zitten jullie met langvoeden (BV) en het normale eten?

Ik heb het idee dat onze peuter (2 jaar, bijna 7 maanden) soms geen zin heeft om te eten zodat hij meer bij mama kan drinken.

Klinkt dat bekend?
Ja hoor,pas toen ze beduidend minder ging drinken ging ze meer eten. Dat heeft nooit problemen opgeleverd met haar groei overigens.

nu nog even verder lezen...
pi_79199916
Oefening baart kunst Free...
pi_79200102
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 09:53 schreef Jelief het volgende:
Oefening baart kunst Free...
mja, maar hij kan het best Hij vertikt gewoon normaal te drinken rechts, eigenwijs ding

FF vindt je het vervelend? Of vindt je het zelf wel best zo?
pi_79200415
Hier had ze ook haar voorkeur periodes, dat ging ook weer weg en kwam weer terug
  dinsdag 16 maart 2010 @ 15:12:51 #7
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_79211852
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 10:00 schreef freecell het volgende:

[..]

mja, maar hij kan het best Hij vertikt gewoon normaal te drinken rechts, eigenwijs ding

FF vindt je het vervelend? Of vindt je het zelf wel best zo?
Ik vind het 'vervelend' als hij niet wil eten.
En met name alles wat er dan omheen gebeurd.
Spelen met eten (op de verkeerde manier), dreinen, zeuren. Niet altijd, maar soms en dan kan ik soms wel eens kriegel worden.

Andere momenten is het een schrokkop dat wel.
Appeltje, banaantje, sinaasappel, mandarijn, broodkorsten, knijpfruit, rozijntjes, koekjes ( ), plakjes vleeswaren, stukjes kaas, knakworstjes, rauwe worteltjes

En als hij zin heeft om te eten, dan geniet hij ook met volle teugen.

Voor ons is eten iets belangrijks. Beiden hebben we overgewicht en proberen hem een gezond eetpatroon aan te leren. Dus niet te veel snoepen en als je wilt snoepen iets gezonds. Dat gaat trouwens redelijk goed. Hij grijpt eerder naar een worteltje of appeltje dan naar een snoepje.

Ik denk dat ik hem deze week maar eens ga meten en wegen. Kan ik zijn site weer eens bijwerken.
quote:
Op maandag 15 maart 2010 23:23 schreef Mammietje het volgende:
Neem aan dat er ook nog tussendoortjes (appeltje, koekje etc.) bij zitten?
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe jouw omgeving reageert dat je nog bv geeft?
Zie boven, dat zit er inderdaad nog bij.
Maar uhm, ik geef geen bv hoor, zie mijn foto hier links (ik ben de liefste van de twee ).
De reacties zijn verschillend. De een vind het ok, de ander wil liever niet dat hij bv krijgt als er visite bij is. En ik... ik hoop/wil dat hij van de (dag)borst af is voordat hij naar school gaat.
pi_79216942
Misschien is dit beter iets voor het bijvoedingstopic (bestaat dat?), maar ik denk dat peuter het heel goed zelf kan bepalen wat hij nodig heeft als ik het zo lees. Dat is nou juist ook het mooie van borstvoeding en Rapley! Ik las pas dat zelfs een volwassene zou kunnen overleven op borstvoeding, dus hij krijgt echt niks tekort. Misschien is het wijs om júist met het oog op een gezond eetpatroon niet te veel druk achter het eten te zetten. Het eten moet leuk blijven en met dwang werk je meestal juist het tegenovergestelde in de hand.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 18:13:40 #9
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_79219343
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 17:00 schreef WupWup het volgende:
Misschien is dit beter iets voor het bijvoedingstopic (bestaat dat?), maar ik denk dat peuter het heel goed zelf kan bepalen wat hij nodig heeft als ik het zo lees. Dat is nou juist ook het mooie van borstvoeding en Rapley! Ik las pas dat zelfs een volwassene zou kunnen overleven op borstvoeding, dus hij krijgt echt niks tekort. Misschien is het wijs om júist met het oog op een gezond eetpatroon niet te veel druk achter het eten te zetten. Het eten moet leuk blijven en met dwang werk je meestal juist het tegenovergestelde in de hand.
Hmzz.. misschien maar even openen dan

Maar dwang is er niet.
Juist omdat we zelf bekend zijn met 'bord leegeten' en daarom (met name ikzelf) een grote maag hebben ;D
  dinsdag 16 maart 2010 @ 18:22:25 #10
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_79219623
Maar peutertjes leven toch van lucht en liefde?
Tenminste dat zijn de ervaringen uit mijn omgeving. Bijna alle peuters eten slecht. En je zegt dzelf dat hij de ene dag beter (veel) eet dan de andere. Tel daar de bv bij op en hij krijgt voldoende binnen.
NIet te druk om maken hoor! Gewoon lekker zo doorgaan en dingen blijven aanbieden. Geen dwang want dan creëer je juist (eet)problemen.

OW en ik wou nog even jompelen voor ons, want vandaag moest ik met Harry naar het CB en hij was 60 gram zwaarder dan gisteren!! We gaan dus de goede kant op!
pi_79238463
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 18:22 schreef Asyniur het volgende:
OW en ik wou nog even jompelen voor ons, want vandaag moest ik met Harry naar het CB en hij was 60 gram zwaarder dan gisteren!! We gaan dus de goede kant op!
Ik jompel mee om jouw jompelgevoel Hou dat gevoel vast!!! Maar..... Ik raad je ernstig af om dagelijks te gaan wegen. Het zegt namelijk niet zoveel, hij kan morgen ineens afgevallen zijn omdat hij bijv. net zijn blaas heeft geleegd. En dan ben je ontmoedigd. Als je het echt wilt weten of hij genoeg binnenkrijgt, kan je hem voor en na een voeding wegen. Maar ik raad je aan om gewoon eens per week naar het CB te gaan. Het lijkt me dat je hier alleen maar onzekerder van kan worden... En het komt echt wel goed met Harry met zo'n lieve (en bezorgde=zorgzame) moeder als jij!
  woensdag 17 maart 2010 @ 00:49:55 #12
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_79238730
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 18:22 schreef Asyniur het volgende:

Ik weet de geschiedenis niet, maar als jij blij bent ben ik het ook

Hint. Koop Wii Fit Plus (met balanceboard) en je kan wekelijks je kindje wegen.
Heb je meteen een mooi overzicht
  woensdag 17 maart 2010 @ 09:59:23 #13
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_79244008
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 00:39 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ik jompel mee om jouw jompelgevoel Hou dat gevoel vast!!! Maar..... Ik raad je ernstig af om dagelijks te gaan wegen. Het zegt namelijk niet zoveel, hij kan morgen ineens afgevallen zijn omdat hij bijv. net zijn blaas heeft geleegd. En dan ben je ontmoedigd. Als je het echt wilt weten of hij genoeg binnenkrijgt, kan je hem voor en na een voeding wegen. Maar ik raad je aan om gewoon eens per week naar het CB te gaan. Het lijkt me dat je hier alleen maar onzekerder van kan worden... En het komt echt wel goed met Harry met zo'n lieve (en bezorgde=zorgzame) moeder als jij!
Ik ga ook niet elke dag wegen hoor!
Dit kwam toevallig zo uit: tussen geschoven bij de kinderarts op maandag en de CB afspraak stond er al. Heb de andere kinderarts (afspraak voor morgen) maar afgebeld. Dat vond ik toch een beetje teveel van het goede
en wat gek dat ik hier als bezorgd overkom; de kinderarts en CB-arts vinden me juist relaxed ; voel me ook niet als bezorgd ofzo
  woensdag 17 maart 2010 @ 10:01:04 #14
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_79244082
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 00:49 schreef FF het volgende:

[..]

Ik weet de geschiedenis niet, maar als jij blij bent ben ik het ook

Hint. Koop Wii Fit Plus (met balanceboard) en je kan wekelijks je kindje wegen.
Heb je meteen een mooi overzicht
Geen ernstige geschiedenis hoor
Hij kwam gewoon niet goed aan ivm teveel voormelk. Maar nu lijkt het de goede kant op te gaan...

Uhm, ik kan ook elke week gewoon gratis bij het consultatiebureau gaan wegen
pi_79244179
Asyniur wat fijn dat het blokvoeden zo goed werkt en je merkt dat hij meer achtermelk krijgt Hij is vast goed gegroeid nu!!

Ik ga liggend voeden niet meer proberen want ik bedacht me dat hij toch nog moet boeren naderhand en dat boeren duurt meestal langer dan de hele voeding, dus dan ben ik toch wel helemaal wakker
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  woensdag 17 maart 2010 @ 11:01:14 #16
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_79246207
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 10:01 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Geen ernstige geschiedenis hoor
Hij kwam gewoon niet goed aan ivm teveel voormelk. Maar nu lijkt het de goede kant op te gaan...

Uhm, ik kan ook elke week gewoon gratis bij het consultatiebureau gaan wegen
Dat wel, maar het is een leuke bezigheid ook voor jezelf
  woensdag 17 maart 2010 @ 11:11:21 #17
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_79246576
Even een dikke voor Asy, fijn dat het werkt!

Hiero gaat het goed met de bv, al heb ik al wel weer twee dagen een pijnlijke tepel omdat Stef zijn oude kunstjes met bijten en hoofd achterover gooien weer in ere hersteld lijkt te hebben. De laatste keer was het een voorbode van regeldagen, dus misschien is dat het.. Nouja, ik ben eigenlijk best blij dat het allemaal nog steeds zo goed gaat, alweer bijna 4 maanden enzo
3!
  woensdag 17 maart 2010 @ 12:30:44 #18
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_79249714
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 11:11 schreef Incantrix het volgende:
Even een dikke voor Asy, fijn dat het werkt!

Hiero gaat het goed met de bv, al heb ik al wel weer twee dagen een pijnlijke tepel omdat Stef zijn oude kunstjes met bijten en hoofd achterover gooien weer in ere hersteld lijkt te hebben. De laatste keer was het een voorbode van regeldagen, dus misschien is dat het.. Nouja, ik ben eigenlijk best blij dat het allemaal nog steeds zo goed gaat, alweer bijna 4 maanden enzo
Yay voor jullie dat het nog allemaal goed gaat!

Stef, laat jij je mama even heel joh!
  woensdag 17 maart 2010 @ 13:34:32 #19
35189 Troel
scherp en bot
pi_79252075
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 15:12 schreef FF het volgende:
De reacties zijn verschillend. De een vind het ok, de ander wil liever niet dat hij bv krijgt als er visite bij is. En ik... ik hoop/wil dat hij van de (dag)borst af is voordat hij naar school gaat.
Dat is toch aan Dda en Xarno en niet aan een ander. En zeker bij jullie thuis zou ik me daar vrij weinig van aantrekken!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 17 maart 2010 @ 14:31:00 #20
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_79254355
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 13:34 schreef Troel het volgende:

[..]

Dat is toch aan Dda en Xarno en niet aan een ander. En zeker bij jullie thuis zou ik me daar vrij weinig van aantrekken!
Doen we thuis ook niet.
Het schijnt (ons is het niet opgevallen) dat op Xarno's verjaardag hij bij mama op schoot klom om te drinken.
Gewoon in de tuin met visite erbij.

Iemand maakte daar later een opmerking over dat dat toch niet kon en dat iedereen een andere kant op zat te kijken. Tja, ons was het niet opgevallen.
En die visite? Allemaal mensen die kinderen hebben.
pi_79265078
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 14:31 schreef FF het volgende:

[..]

Doen we thuis ook niet.
Het schijnt (ons is het niet opgevallen) dat op Xarno's verjaardag hij bij mama op schoot klom om te drinken.
Gewoon in de tuin met visite erbij.

Iemand maakte daar later een opmerking over dat dat toch niet kon en dat iedereen een andere kant op zat te kijken. Tja, ons was het niet opgevallen.
En die visite? Allemaal mensen die kinderen hebben.
Ik vind het jammer dat mensen daar zo mee om menen te moeten gaan. Ik krijg nu ook al opmerkingen of ik straks 'geen peuter aan de borst zal hebben hangen, want dat is toch geen gezicht?' en dan is mijn kind pas 4 maanden
  woensdag 17 maart 2010 @ 19:29:05 #22
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_79266012
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 19:06 schreef WupWup het volgende:

[..]

Ik vind het jammer dat mensen daar zo mee om menen te moeten gaan. Ik krijg nu ook al opmerkingen of ik straks 'geen peuter aan de borst zal hebben hangen, want dat is toch geen gezicht?' en dan is mijn kind pas 4 maanden
Ik ben ook van plan net zo lang door te gaan totdat Harry niet meer wil...
En als dat betekent dat er een peuter (of kleuter) aan mijn borst hangt, so be it
  woensdag 17 maart 2010 @ 19:44:10 #23
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_79266660
Er zit wel een heel groot nadeel aan hoor.
Mama is vanavond lekker weg met collega's.
Mijnheertje krijgt tandjes en heeft af en toe driftbuien van de pijn.
Normaliter is ff lurken bij mama voldoende, maar nu kan ik dus niets doen.

Als hij nu al van de borst af was en gewend was aan andere manieren van troost (flesje of knuffel oid) dan had ik hem makkelijker in slaap gekregen.

Voor degenen die het trouwens nog niet kennen jjbd2005.xsbb.nl
pi_79268777
Asy, wat fijn dat het goed gaat!

Dat is wel een nadeel FF, dat ervaart mijn vriend ook zo.
En stom eigenlijk, dat mensen met kinderen commentaar hebben op jullie keuzes. Nou, dan kijk je toch de andere kant op. So what.

Ik zit in beetje in de knoop met het combineren van bijvoeding en bv. Ik weet dat bv genoeg voedingstoffen geeft op, ijzer en zink na. Maar Ko komt gewoon niet aan voor mijn gevoel. Het lijkt ook alsof hij steeds veel honger heeft, maar hij heeft onbeperkt toegang tot de borst.

Dit zijn de curves van vandaag:

Volgens mij hoef ik me niet perse zorgen te maken maar ik doe het natuurlijk toch. Moet ik meer mijn best doen op die bijvoeding? Ik bied veel aan maar hij wil gewoon het liefste drinken.
Hij is nu 9 maanden oud.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  woensdag 17 maart 2010 @ 20:25:11 #25
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_79268778
Ik weet niet of dat specifiek aan de borst ligt. Pappa krijgt Annicka sneller in slaap dan ik en hij heeft géén borsten...

Maar is dentinox niet wat? Dat werkte hier als een tierelier.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')