abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79467886
quote:
Op maandag 22 maart 2010 21:53 schreef Mammietje het volgende:
Free... misschien kan de LK voor je bemiddelen bij de KNO? Is een vraag waard toch? Zij weet hoe de vork in de steel zit, het belang ervan en dat je dit niet lang gaat trekken... Of zeg ik nu iets heel doms?
Nee, heel logisch Vandaag ook even met de LK gebeld en ze belt me morgen terug (was nu druk) komt goed uit, want dan ben ik al bij de HA geweest
  maandag 22 maart 2010 @ 21:57:17 #52
1762 YPPY
Yppiaans
pi_79467928
Wij gingen helemaal trots naar het CB, want ze was vast heel goed gegroeid. Stonden we daar, twee keer gewogen en de weegmevrouw nog eens extra gekeken. (en ik had daar in de wachtkamer zitten voeden)
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_79468129
Er zijn er een paar die het doen Troel, maar officieel zijn we er niet voor opgeleid.
pi_79468384
Ai YPPY dat lijkt me echt naar. Dat is toch de angst van iedere moeder als het weegmoment er weer is (tenminste, mijne wel). Mag ik vragen hoe het toen verder is gegaan?
pi_79468407
quote:
Op maandag 22 maart 2010 21:57 schreef YPPY het volgende:
Wij gingen helemaal trots naar het CB, want ze was vast heel goed gegroeid. Stonden we daar, twee keer gewogen en de weegmevrouw nog eens extra gekeken. (en ik had daar in de wachtkamer zitten voeden)
Mja, inderdaad.
*hij is heel wakker en alert en blij en hij lacht naar me *
En wij zijn veel vrolijker, uitgeslapener en meer in een ritme dan bij Leander, een tweede is écht makkelijker!
Ow en hij is blijkbaar ondervoed...
Ik heb daar ook ff een potje zitten janken
  maandag 22 maart 2010 @ 22:21:37 #56
1762 YPPY
Yppiaans
pi_79469627
quote:
Op maandag 22 maart 2010 22:03 schreef WupWup het volgende:
Ai YPPY dat lijkt me echt naar. Dat is toch de angst van iedere moeder als het weegmoment er weer is (tenminste, mijne wel). Mag ik vragen hoe het toen verder is gegaan?
O ja, inderdaad, ze was zo lekker wakker en alert.

Wil je het echt weten? Veel extra wisselen en aanleggen, zelf extra drinken en rust nemen. Dat is het positieve gedeelte.
Het andere gedeelte bestond uit kolven om het uur (paar dagen lang), wekenlang rondlopen met een baby aan de borst, heel veel extra voedingen, verschrikkelijke opmerking van CB arts ('ga maar gewone melk geven' nadat ze 140 gram was gegroeid in 1 week). Toen ze door ging slapen d'r wakker maken om de 3 uur, weet wat later midden in de nacht en 's ochtends om 6 uur kolven. Tussendoor extra kolven, mijn productie is altijd zwak gebleven.
Maar, stom om te zeggen misschien, mijn depressie heeft me toen wel 'gered'. Daardoor besefte ik niet hoe ik bezig was en kwam het niet aan. Werken, om de 3 uur een voeding van minimaal 30 minuten (dag en nacht), weer werken en dat wekenlang, is niet gezond. Maar ja, dat was toen het beste. En dan vind ik nog steeds. Al wil ik het niet overdoen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  maandag 22 maart 2010 @ 22:39:50 #57
108648 cattie
lieve moeder
pi_79470654
YPPY respect.
pi_79472812
Jemig Yppy, ik kan me zo voorstellen dat zo'n heftige strijd met de voeding ook niet bepaald heeft bijgedragen aan je ppd! Ik heb zelf een beetje hetzelfde schema gehad de eerste 2 weken maar het is gewoon echt niet te doen. Zowel het aanleggen als het kolven gaat dan ontzettend tegenstaan en je raakt compleet oververmoeid.

Freecell, de LK waar ik ben geweest vertelde dat je gerust je melk op kamertemperatuur kan laten staan als je 's nachts gekolfd hebt. Je hoeft er dan voor het kolven iig niet meer uit. Ze zei dat de bacterien die in moedermelk zitten de melk een behoorlijk lange tijd goed kunnen houden. Je kan dan in de loop van de dag die melk gewoon geven.
Flesjes hoef je ook niet elke keer steriel schoon te maken. 1 keer per dag steriliseren is voldoende en de rest rest is spoelen voldoende.

Ik was elke keer 's nachts een kwartier aan het kolven, maar dat hoefde ook niet. Ik kon volgens de LK beter zo vaak mogelijk een paar minuutjes kolven om de productie te verhogen.

Nog even over de discussie BV-KV in het vorige topic: ik ben blij dat ik nu borstvoeding kan geven, maar ik ben ontzettend blij dat kunstvoeding bestaat (anders hadden met met Hannah ook een gewichtsprobleem gehad). Vind het ook onzin om spastisch te doen over het geven van KV aan je kind. Er is niets mis mee IMHO. Borstvoeding geven is fijn als het goed lukt, maar kan een verschrikking zijn als het NIET lukt. Zeker wanneer je met een pasgeboren kindje toch al zo veel aan je hoofd hebt en onzeker en vermoeid bent.
Het is mij in ieder geval behoorlijk tegengevallen en ik vind het jammer dat de eerste paar weken zo'n gevecht waren ipv een fijne kraamtijd.
  maandag 22 maart 2010 @ 23:20:45 #59
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_79472906
wow, YPPY, dat je dat hebt vol gehouden! hoe lang heb je dat gedaan?

mammietje, hoe ist bij jou?

asy, wat fijn dat harry de fles pakt!

miss, hoe ist bij jullie? heeft senna niet meer gebeten?

[ Bericht 11% gewijzigd door DaviniaHR op 22-03-2010 23:27:51 ]
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_79473525
Tjee YPPY wat een gevecht is dat geweest. En wat knap dat je dat met zoveel overgave hebt gedaan. Ik vind het eigenlijk wel logisch klinken dat je PND je redding was. Dat was immers de -meestal vooral door de omgeving- acceptabele reden voor rust. Ik neem m'n petje voor je af!
  dinsdag 23 maart 2010 @ 06:25:18 #61
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_79477561
goedemorgen dames: even laten weten hoe het gegaan is met de flesjes:
Wij hebben Evie gister dus maar 5 flesjes gegeven:

6:30: 170 ml
10:30: 150 ml
14:15: 195 ml
18:30: 175 ml
22:30: 175 ml (KV).

en ze ligt nog in bed normaal krijgt ze de laatste fles meestal rond middernacht! en ik ben nu alvast aan het kolven. Straks flesje en dan lekker beide nog even weer naar bed. Heerlijk!

ging dus prima met die laatste fles wat eerder en met KV.
Hoop dat het vandaag weer net zo goed gaat
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_79477653
Bj wat drinkt ze veel per fles! Ik kreeg er nooit meer dan 140cc in bij Jen en toen was ze al 5 maanden. En wat een heerlijke tijden!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_79477662
Wat een tijden inderdaad BJ
Ik heb dus geen idee hoeveel Leah drinkt omdat ik live voed
  dinsdag 23 maart 2010 @ 07:25:00 #64
35189 Troel
scherp en bot
pi_79477759
Doe mij ook zo'n schema

Jochems schema is op dit moment:

2:00 half BV/KV
6:00 BV met indien nodig nog wat KV
10:00 KV (200 cc)
14:00 KV (200 cc)
18:00 KV (200 cc)
22:00 KV (200 cc)

En denk maar niet dat hij al aan een fles minder wil Zelfs niet als hij ook nog een groentehap krijgt. De KV is verrijkt met rijstebloem overigens.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_79477885
Kom ik aan met mijn flesjes van 60 cc
Wat heerlijk slapen lijkt me dat BJ
  dinsdag 23 maart 2010 @ 07:46:30 #66
35189 Troel
scherp en bot
pi_79477904
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 07:44 schreef freecell het volgende:
Kom ik aan met mijn flesjes van 60 cc
Wat heerlijk slapen lijkt me dat BJ
Komt vanzelf, komt vanzelf
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_79478180
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 07:46 schreef Troel het volgende:

[..]

Komt vanzelf, komt vanzelf
Ik weet
Bij Leander hadden we met slapen wel mazzel
3 maanden en hij sliep van 19:00 tot 23:00 en van 23:00 tot 7:00. En met 6 maanden helemaal door.

En ik heb net 120 gekolfd...
Tot nu toe heb ik elke dag 1x een redelijke voorraad en voor de rest max 40.
pi_79479734
Huisarts: uitgelegd. Hij moest lachen omdat het allemaal zo omslachtig ging en wilde er nu ff vaart achter zetten.
Morgen 15:45 KNO
  dinsdag 23 maart 2010 @ 09:39:59 #69
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_79479801
Mooie hoeveelheid Freecell! Heb je het idee dat het kolven steeds beter gaat?
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_79479830
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 09:39 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Mooie hoeveelheid Freecell! Heb je het idee dat het kolven steeds beter gaat?
nee
Het is 1x per dag veel en de rest van de dag 10-40
pi_79479888
Wat fijn, Free!

En Yppy, wow! wat heftig. En intens om terug te kijken en zo te zien hoe je daar helemaal in verdween. Maar misschien was het op dat moment een hele prettige houvast. dat lees ik er een beetje in. Bijzonder.

Octopussy, ik wilde je nog zeggen dat ik het zo goed van je vond dat je een Lk hebt gebeld. En wat fijn dat het nu goed loopt.
Ik herken het wel hoor, zo'n kraamtijd vol tranen omdat het niet lukt. Hier ook de eerste 4 weken gekolfd en gevingervoed. Maar ik heb er ondanks dat geen spijt van.
En het gaat nog steeds zo lekker!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  dinsdag 23 maart 2010 @ 09:44:03 #72
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_79479909
Ow wat geweldig dat je morgen terecht kan Freecell, ik hoop dat de KNO-arts wat voor je kan betekenen.

Mooi dat je arts er wel om kon lachen, mij stond het huilen eerder nader dan het lachen toen ik gisteren las hoe het ging bij het maken van een afspraak... Drie weken, ik word er nog pissig om...

Nou ja, optimistisch gezien: het is beter vaak kleine beetjes te kolven dan een paar keer een grote hoeveelheid. Heb ik me laten vertellen dan...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_79481607
Free, heel fijn!!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_79481735
YAY Freecell!!! 120 ml en een afspraak
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  dinsdag 23 maart 2010 @ 10:59:07 #75
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_79482599
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 10:38 schreef Twinkly het volgende:
YAY Freecell!!! 120 ml en een afspraak
Dit dus...

Ik ben net alvast even gaan wegen als voorproefje op de afspraak van donderdag: 165 gram bijgekomen in 1 week en nog steeds gele poep
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')