Geen melk meer, of geen tsr meer? Volgens mij kan vermoeidheid een negatief effect hebben op tsr's, dacht ik.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 22:12 schreef freecell het volgende:
Toffe foto
Mijn moeder had na een hele lange wandeling wel eens een keer geen melk meer als ze aankwam. En die heeft vrij lang gevoed
uhm, ik heb nooit een tsr gevoeld bij het kolven maar heb wel een tsr aan beide zijden als Harry aan een borst drinkt en dan voel ik ze dus echt wel duidelijkquote:Op dinsdag 23 maart 2010 22:34 schreef Basboussa het volgende:
Mag ik even een vraag stellen over tsr? Ik heb dus geen idee wat dat is, voel je dat? Ik heb altijd gekolfd, en had altijd melk, soms wat meer, soms wat minder. Heb je dan een toeschietreflex nodig, of heb je dat, of was ik gewoon een koe? (Ervanuitgaand dat een koe geen tsr heeft, ik hoop dat ik hierbij geen koe gekwetst heb....)
aha, interessant... vroeg het me af, zo opeensquote:Op dinsdag 23 maart 2010 22:41 schreef Asyniur het volgende:
[..]
uhm, ik heb nooit een tsr gevoeld bij het kolven maar heb wel een tsr aan beide zijden als Harry aan een borst drinkt en dan voel ik ze dus echt wel duidelijk
Ik heb een tongriempje dat ver naar voren zit (wel borstvoeding gehad, 5 maanden), toen mijn vader daar een vraag over had op het CB antwoordde de arts uiterst grappig dat ik in elk geval niet in mn tong zou kunnen stikken.. Mn pa werd toen dus best boos...en is nooit meer naar het CB mee geweest.quote:Op woensdag 24 maart 2010 18:55 schreef lily het volgende:
ach freecell...wat jammer..![]()
Maar wat Ticootje ook al zegt. Het is niet anders. Helaas.
Maar verder; gaat hij er nog last van krijgen als hij wat ouder is (met andere dingen) of zei hij daar niks over?
Jep en pijpen gaat ook prima.quote:
Heb ik gevraagd, maar het was geen probleem. Als hij groter wordt groeit zijn tong ook. Tongriempje is heel af en toe wel een probleem op latere leeftijd, maar dit niet.quote:Op woensdag 24 maart 2010 18:55 schreef lily het volgende:
ach freecell...wat jammer..![]()
Maar wat Ticootje ook al zegt. Het is niet anders. Helaas.
Maar verder; gaat hij er nog last van krijgen als hij wat ouder is (met andere dingen) of zei hij daar niks over?
Dat vond ik ook wel fijn inderdaad! Gewoon knalduidelijk.quote:Op woensdag 24 maart 2010 19:15 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Wat enorm jammer Freecell maar aan de andere kant is dit misschien wel een antwoord waardoor je het af kan sluiten en los kan laten? Het kan niet. Punt.
Geen 'wat nou als' en 'misschien' maar wel duidelijkheid.
wat zij zegt ja.quote:Op woensdag 24 maart 2010 19:15 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Wat enorm jammer Freecell maar aan de andere kant is dit misschien wel een antwoord waardoor je het af kan sluiten en los kan laten? Het kan niet. Punt.
Geen 'wat nou als' en 'misschien' maar wel duidelijkheid.
Lente is idd al zes maanden.quote:Op woensdag 24 maart 2010 20:17 schreef DaviniaHR het volgende:
ssserpente, waarom wil je banaan erbij doen? en er staat wrs wel op het pak een aantal schepjes per 100cc. als je teveel schepjes doet, is het wrs niet meer te vreten zo dik. en banaan is wel echt bijvoeden en lente is nog geen 6 mnd. maar das jouw keuze
Zat ik ook te denken. Maar wilde kijken of het gepureerd misschien toch wat vloeibaarder wordt dan geprakt.quote:Op woensdag 24 maart 2010 20:30 schreef miss_sly het volgende:
Ach Freecell, wat ontzettend jammer dat het zo loopt. Wel fijn dat het zo duidelijk is, zodat je niet met "wat als" gedachten rond hoeft te blijven lopen
Sserpente, wil je het met een fles geven op met een lepeltje? Mischien wordt het met banaan wel wat dik voor de fles?
Vooralsnog heeft ze weinig problemen met poepen, gelukkig. *Klopt af.quote:Op woensdag 24 maart 2010 20:34 schreef huuphuup het volgende:
[..]
wat zij zegt ja.
Onwijs rot dat het zo is Free, maar fijn dat er duidelijkheid is, en dat er voor jou closure is. Soms is borstvoeding gewoon geen optie en daar is niemand voor aan te wijzen als schuldige.
Ssserpente, ik heb er geen ervaring mee verder maar het lijkt me geen kwaad kunnen![]()
hou er wel rekening mee dat banaan verstoppend kán werken. Het hoeft niet natuurlijk, maar goed, als Lente net zo geweldig poept als Amélie zou k daar nog even mee wachten
Bij Lente werkt het dus wel. Op kv slaapt ze prima; op bv daarentegen komt ze om de drie uur. Maar omdat ik nu nog een ontdooid potje bv heb staan wat ik niet wil weggooien, zat ik te denken of ik daar misschien iets voedzaams van kan brouwen.quote:Op woensdag 24 maart 2010 20:40 schreef Ticootje het volgende:
Bijvoeding werkt net zo min voor doorslapen dan kv. Sommige kindjes worden gewoon wakker 's nachts, zelfs al zijn ze 2.
euh nouja, we zijn weer terug bij afquote:Op woensdag 24 maart 2010 20:40 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Vooralsnog heeft ze weinig problemen met poepen, gelukkig. *Klopt af.
Hoe is het eigenlijk met Amélie en poepen?
Ja ze heeft al wel eens klysma's gehad maar zowel de huisarts als de cb-arts waren daar eigenlijk niet al te happig op omdat het de darmen lui kán maken als we daar teveel mee aan de gang zouden gaan.quote:Op woensdag 24 maart 2010 21:16 schreef Linda2205 het volgende:
En huups,is iets als die klysma die lotte kreeg, is dat niet iets?
Ja, zo voelt het nu stiekem ook wel een beetjequote:Op woensdag 24 maart 2010 20:29 schreef Basboussa het volgende:
Wat ontzettend jammer Free! Maar fijn om duidelijkheid te hebben, en nu kun je weer echt gaan genieten van je kinders...En 6 weken is al heel wat!
Die mogen naar de dames met borstonstekingen en naar de lang-kolversquote:Op woensdag 24 maart 2010 20:26 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Freecell, ik vind dat je méér dan je best hebt gedaan.Is daar geen leuk plaatje voor van 'oud'? Oud bv-heldin ofzo?
Huh..mij is juist verteld dat het de darmen niet lui maakt, omdat het de poep alleen een beetje zachter maakt. Laxeerspul kan lui maken. Maar die klysma's die ik kreeg, waren gewoon een soort gel, dat het lekker glijdt. Als ze probeerde te poepen en het kwam niet, dan deed ik zo'n ding, kleedde dr weer aan, in de box, lekker spelen. Bleef ze alsnog wel persen ondertussen, maar dan na een kwartiertje schoot het eruit.quote:Op woensdag 24 maart 2010 22:17 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Ja ze heeft al wel eens klysma's gehad maar zowel de huisarts als de cb-arts waren daar eigenlijk niet al te happig op omdat het de darmen lui kán maken als we daar teveel mee aan de gang zouden gaan.
Lactulose kon volgens hen helemaal geen kwaad voor de darmen dus ik hou het daar maar even bij.
Ik gooi in elk geval de rijstwafel weer van het menu en ga weer terug naar alleen fruit en groente. Ben benieuwd.
Van borstvoedingspoep is hier weinig sprake in elk geval
Lactulose kan inderdaad geen kwaad. Je kunt het lange tijd gebruiken. Het is een gewone suiker die in de dikke darm vocht aantrekt, waardoor de poep zachter wordt. Lactulose wordt grotendeels weer uitgepoept, dus nauwelijks opgenomen in het bloed.quote:Op woensdag 24 maart 2010 22:17 schreef huuphuup het volgende:
Lactulose kon volgens hen helemaal geen kwaad voor de darmen dus ik hou het daar maar even bij.
Lijkt me inderdaad heel vreemd...quote:Op donderdag 25 maart 2010 05:19 schreef freecell het volgende:
Met stuwing een flesje KV geven midden in de nacht is stom... Voelt zo zinloos.
quote:Op donderdag 25 maart 2010 05:19 schreef freecell het volgende:
Met stuwing een flesje KV geven midden in de nacht is stom... Voelt zo zinloos.
ja ik ben er bang voor dat dit gewoon bij haar hoortquote:Op donderdag 25 maart 2010 07:13 schreef lily het volgende:
[..]
Lactulose kan inderdaad geen kwaad. Je kunt het lange tijd gebruiken. Het is een gewone suiker die in de dikke darm vocht aantrekt, waardoor de poep zachter wordt. Lactulose wordt grotendeels weer uitgepoept, dus nauwelijks opgenomen in het bloed.
Klysma's gebruiken ze alleen als het totaal verstopt zit (om de kurk er zeg maar uit te halen).
Luie darmen kunnen ook aanleg zijn. Sommige kinderen hebben dat gewoon. Verstopping moet je echt zien te verkomen want dat werkt echt averechts op kindjes en kan het een jarenlang probleem worden.
Helaas ervaringdeskundige op dit gebied met zoon
Incantrix, ik heb geen idee wanneerdat was. Komt het wat betreft tijd wel uit om Stef wakker te maken voor een voeding als jij zelf naar bed gaat? Miscchien redt hij het dan wel?quote:Op woensdag 24 maart 2010 22:16 schreef Incantrix het volgende:
Huup, wat een gedoe blijft dat toch zeg, bluh!![]()
Heb hier nog even een vraagje: hoe oud waren jullie kindjes toen ze van 6 naar 5 voedingen gingen? En hoe ging dat dan? Geleidelijk of ineens? Ik heb de indruk dat Stef al weken een beetje 'in between' zit, zeg maar, dan laat hij er nét teveel tijd tussen zijn voedingen zitten om nog écht op 6 voedingen op een dag uit te komen, maar dan wil hij na de 5e voeding wel nog een 6e, die dan achterlijk snel op de 5e voeding volgt (2 a 2,5 uur ertussen).
Eén keer hebben we hem na de 5e voeding in bed gelegd en toen is hij ook gewoon blijven slapen, maar toen wilde hij voor het eerst in maanden ineens weer een nachtvoeding, dus dat vond ik ook weer niet een enorm succes. Nachtvoeding kan ik op zich niet zo mee zitten, maar als ik de volgende dag moet werken heb ik wel een probleem, want erna kan ik vaak heel slecht weer in slaap komen. Vanavond hebben we hem weer op bed gelegd met 5 voedingen, maar er is nog geen 3 uur verstreken sinds zijn laatste voeding, dus of hij nu nog komt weet ik niet. Morgen ben ik ook nog vrij, dus dit was wel een mooi moment om weer eens te proberen, maar ik weet niet zo goed welke kant ik nu op moet als Stef vannacht toch weer om 3 uur om eten gaat vragen..
Dat hebben we ook wel eens gedaan, maar dat vond ik zo tegennatuurlijk voelen, ofzo. Beetje duf hoor, als ik het zo zeg, maar Stef slaapt echt vast en dan vind ik het sneu om hem wakker te maken. Bovendien ligt hij dan bij het drinken alweer heel snel te slapen, dus heb dan niet het idee dat het echt zoden aan de dijk zetquote:Op donderdag 25 maart 2010 10:46 schreef Jelief het volgende:
[..]
Incantrix, ik heb geen idee wanneerdat was. Komt het wat betreft tijd wel uit om Stef wakker te maken voor een voeding als jij zelf naar bed gaat? Miscchien redt hij het dan wel?
Oooww, nee, zo bedoelde ik het ook niet hoor, ik tel de uren hoogstens om te weten te komen hoe laat ik ongeveer de volgende voeding kan verwachten (in het kader van boodschapjes en dat soort dingenquote:Op donderdag 25 maart 2010 11:57 schreef Jore het volgende:
Incantrix, het geeft toch niet zo veel dat de 6e voeding zo 'achterlijk snel' op de 5e volgt? Bij bv mag alles en ik vind 2 tot 2,5 uur later beslist niet achterlijk snel, ook niet bij kindjes van Stefs leeftijd. Ik berijd mijn stokpaardje nog maar eens: de uren tussen de voedingen hoef je niet te tellen, dat werkt bij bv écht anders dan bij kv. Kennelijk gaat dat automatisch al heel lekker als hij nog maar zes voedingen nodig heeft!
Freecell, fijn dat je een heel duidelijk antwoord hebt gekregen, minder fijn dat het niet zo kan worden als je voor je had gezien. Sterkte met de stuwing
Dat vind ik ook heel naar! In een ander topic schreef miss_sly het volgende:quote:Op donderdag 25 maart 2010 11:57 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Dat hebben we ook wel eens gedaan, maar dat vond ik zo tegennatuurlijk voelen, ofzo. Beetje duf hoor, als ik het zo zeg, maar Stef slaapt echt vast en dan vind ik het sneu om hem wakker te maken.
Het is altijd lastig om naar een nieuw ritme te zoeken maar als je die eenmaal gevonden hebt kan het ineens veel lekkerder lopen. Het is afgelopen nacht ook goedgegaan dus dat komt vast wel goed! En anders ga je gewoon weer terug naar 6 voedingen. Wij maken Ivan ook gewoon wakker voor zijn vijfde en laatste (fles)voeding omdat ons dat beter uitkomt. Lekker pragmatisch, maarja.quote:Bovendien ligt hij dan bij het drinken alweer heel snel te slapen, dus heb dan niet het idee dat het echt zoden aan de dijk zetDaarnaast moeten wij onszelf dan wakker gaan zitten houden tot het tijd is Stef wakker te maken en dat is ook weer niet heel fijn. Maar ik denk dat we de ingeslagen weg maar gewoon gaan volgen, als hij vandaag weer zijn 5e voeding heeft omstreeks de tijd dat hij normaal de 6e zou hebben leggen we hem maar weer op bed en gaan wij er meteen achteraan, dan is die nachtvoeding hopelijk ook niet héél zwaar als 'ie dan komt (al heb ik morgen wel cursus op mijn werk, maargoed
).. Thnx voor je reactie in elk geval!
Ik vind het een onwijze luxe als Emma pas na 2,5 uur weer komt en zij is een dag ouder dan Stefquote:Op donderdag 25 maart 2010 12:04 schreef Jore het volgende:
Ik wil trouwens nog wel even voor de duideiljkheid melden dat láng niet alle kindjes die bv krijgen dat doen, zo duidelijk voedingen minderen. Dat lezers van dit topic niet denken dat er wat mis is in hun situatie. Er zijn genoeg kindjes die tot ze bijvoeding krijgen (en zelfs nog daarna) op meer dan zes voedingen zitten, dat is volkomen normaal
Ja auwquote:
Als er verder geen problemen zijn dan zou ik het kolven lekker laten zitten tot Thomas een week of zes oud is. Dan kan je gaan beginnen met het oefenen met een flesje zodat dat goed opgebouwd is als je weer gaat werken. Als je werken en kolven wilt gaan combineren natuurlijk.quote:Op donderdag 25 maart 2010 13:09 schreef leonieke het volgende:
Free wat jammer dat dit de diagnose is van de KNO-arts, maar respect voor de manier waarop je dit aangepakt hebt. Ik zou in jouw situatie al van vorige week op kv overgeschakeld zijn![]()
Ik heb nog een vraagje ivm afkolven. Wat is bij mensen die geen problemen hebben met het geven van borstvoeding (kind hapt makkelijk aan, komt genoeg bij, melkproductie lijkt voldoende te zijn, ...) de reden om ook te gaan afkolven? Ik ben enorm aan het twijfelen wat ik zou doen (maar vind de kost van zo'n afkolfding vrij groot nu ik nog zo aan het twijfelen ben). Borstvoeding geven zou ik liever niet stoppen, maar soms heeft Thomas het zo moeilijk om deftig te drinken (gisterenavond was een hel: krijsen, willen drinken, maar zo hard krijsen dat hij niet kon aanhappen en dus nog meer krijsen waardoor het wenen mij nader stond dan het lachen). In zo'n situaties vraag ik me af of het niet makkelijker zou gaan als hij van de fles zou moeten drinken, maar ik weet dus niet of dat iets zou uitmaken. Iemand van jullie daar ervaring mee of hebben jullie nog redenen waarom het beter zou zijn om ook af te kolven (behalve dan dat de papa ook eens een voeding zou kunnen geven en er dan op een andere manier bij betrokken wordt)?
Vreetzakje?quote:Op donderdag 25 maart 2010 17:49 schreef Asyniur het volgende:
Kolven is helemaal niet leuk, maar je doet het gewoon. De een houdt het langer vol dan de ander. De een heeft er een meer dringende reden voor dan de ander. Maar leuk is het niet...
Leonie, wat ik me even af vroeg toen ik jouw stukje las: wacht jij tot Thomas huilt voordat je hem gaat voeden? Want het eerste wat mij binnen schoot was of jij niet eerdere hongersignalen mist (smakken, likken, zuigen op handjes, zoeken naar borst/tepel etc)...
Freecell, stuwing is shit...![]()
Keshet, fijn dat je dit voor je meisje kan doen!![]()
Wij zijn vanochtend weer bij de kinderarts/lactatiekundige geweest en ik heb officieel een vreetzakje![]()
Hij is in 10 dagen tijd 370 gram aangekomen (nu 3825 gram) en bijna 2 cm gegroeid (bijna 54 cm)!
quote:Op donderdag 25 maart 2010 18:15 schreef leonieke het volgende:
[..]
Vreetzakje?Wat moet ik dan zeggen van mijn dikkerdje?
Op 14 dagen tijd 670 gram erbij
![]()
![]()
Ik probeer hem aan te leggen als hij met zijn armpjes begint te zwaaien en begint te smakken. Zuigen op handjes doet hij eigenlijk heel weinig. Maar gisteren was het gewoon drama terwijl hij aan mijn borst lag in eerste instantie.
Hij was dus aan het drinken, dan leek het alsof hij genoeg had dus ik leg hem nog naast mij en toen begon het circus.
Vreselijk hé? In sommige kleertjes in maat 50 (voornamelijk body'tjes) kan Thomas ook al niet meer. Ik steek het op het feit dat het kleertjes zijn die mijn neefjes nog hebben gedragen en dat ze dus al zo vaak gewassen zijn dat ze wel moeten gekrompen zijnquote:Op donderdag 25 maart 2010 18:34 schreef Asyniur het volgende:
[..]
![]()
Ik ben het gewoon niet gewend van mijn kleintje
hij past bijna niet meer in maat 50![]()
![]()
Boeren doet Thomas ook bijna nooitquote:Aah, hij had dus wel al gegeten? Hmm, en hoe weet je dan dat hij zo overstuur raakte omdat hij nog meer wilde eten? Was het opgelost toen je hem uiteindelijk wel weer aangelegd kreeg? Of moest hij misschien boeren tussendoor?
Soms denk ik hier wel eens dat Harry genoeg gegeten heeft, maar dan moest hij alleen even een enorme boer en dan weer verder![]()
Vervelende is alleen dat hij zelden hoeft te boeren tijdens of na het eten dus die zeldzame keer dat het wel moet, heb ik het niet in de gaten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |