abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79507201
Ahw Lente

mooie foto Ssserpente!
ik probeer heel soms ook wel eens een foto te maken, maar zelfs als ze met haar ogen dicht drink dan heeft ze toch heel rap door dat ik een foto maak en laat ze gelijk los en begint met die handjes richting camera te graaien muppet
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_79510937
Toffe foto

Mijn moeder had na een hele lange wandeling wel eens een keer geen melk meer als ze aankwam. En die heeft vrij lang gevoed
  dinsdag 23 maart 2010 @ 22:18:34 #103
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_79511374
Lente Heerlijke foto!

Basboussa, super een jaar, en hoe makkelijk of moeilijk het was , maakt niet uit, toch? Het is gewoon bijzonder! Een feestje waard.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  dinsdag 23 maart 2010 @ 22:30:41 #105
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_79511873
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 22:12 schreef freecell het volgende:
Toffe foto

Mijn moeder had na een hele lange wandeling wel eens een keer geen melk meer als ze aankwam. En die heeft vrij lang gevoed
Geen melk meer, of geen tsr meer? Volgens mij kan vermoeidheid een negatief effect hebben op tsr's, dacht ik.

Mooie foto
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  dinsdag 23 maart 2010 @ 22:34:42 #106
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_79512088
Mag ik even een vraag stellen over tsr? Ik heb dus geen idee wat dat is, voel je dat? Ik heb altijd gekolfd, en had altijd melk, soms wat meer, soms wat minder. Heb je dan een toeschietreflex nodig, of heb je dat, of was ik gewoon een koe? (Ervanuitgaand dat een koe geen tsr heeft , ik hoop dat ik hierbij geen koe gekwetst heb....)
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
  dinsdag 23 maart 2010 @ 22:41:37 #107
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_79512469
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 22:34 schreef Basboussa het volgende:
Mag ik even een vraag stellen over tsr? Ik heb dus geen idee wat dat is, voel je dat? Ik heb altijd gekolfd, en had altijd melk, soms wat meer, soms wat minder. Heb je dan een toeschietreflex nodig, of heb je dat, of was ik gewoon een koe? (Ervanuitgaand dat een koe geen tsr heeft , ik hoop dat ik hierbij geen koe gekwetst heb....)
uhm, ik heb nooit een tsr gevoeld bij het kolven maar heb wel een tsr aan beide zijden als Harry aan een borst drinkt en dan voel ik ze dus echt wel duidelijk
pi_79512559
Ik krijg met kolven ook geen tsr, maar ik krijg er een uurtje na de voeding ongeveer 150ml uit (met 2 borsten en een half uurtje kolven). Maar Lotte krijgt het wel voor elkaar...dus waar dat aan ligt, geen idee...
Lotte!
Noah!
  dinsdag 23 maart 2010 @ 22:43:23 #109
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_79512561
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 22:41 schreef Asyniur het volgende:

[..]

uhm, ik heb nooit een tsr gevoeld bij het kolven maar heb wel een tsr aan beide zijden als Harry aan een borst drinkt en dan voel ik ze dus echt wel duidelijk
aha, interessant... vroeg het me af, zo opeens
pi_79521922
Ik heb tegenwoordig overal een tsr, tijdens het voeden, in de winkel, onder het eten
Ik lek altijd die zoogcompressen helemaal vol

En ze worden nu aardig pijnlijk als Laura een tijd niet gedronken heeft
pi_79522123
Tijdens het kolven heb ik het ook niet (tsr).

Maar wel af en toe "gewoon" als ik iets anders aan het doen ben. En je voelt het inderdaad (best pijnlijk zelfs heel even).
Alleen 's nachts heb ik het aan beiden borsten tegelijk als Leah drinkt.
pi_79522991
succes straks freecell.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_79537161
Free, hoe is 't nou?

Lente krijgt normaalgesproken om 2200 uur een kv-pyjamapapje. Alleen daarop slaapt ze door tot zo'n 0400/0500 uur. Maar omdat er best nog wel wat bv in de vriezer staat, wil ik daar een papje van maken. We hebben Biobim, dat schijnt beter in te dikken. Ik zat te denken om er verder nog een halve banaan oid doorheen te prakken. Zou dat wat zijn? En zit er een max aan het aantal scheppen rijstebloem dat je er doorheen mag doen?
pi_79537385
Lente alweer een half jaar! Dat gaat snel! Sorry, weet geen antoorden overigens

Freeeeeee vertel!!!
pi_79540574
Melding:

KNO arts vrij snel: ja, ik zie het al, de basis van de tong zit te ver naar voren vast en zijn tong is daardoor te kort

Daar kunnen ze dus in principe niks aan doen (itt een riempje, dat deed deze arts ook wel vaak zei hij), zeker niet op deze leeftijd. Dan zouden ze de tong los moeten snijden van de bodem van de mond, maar dat groeit dan weer vast, want dat heeft geen huid. Dus dan zou je een huid-transplantatie moeten doen ed en dan wordt het een operatie van een paar uur.

En aangezien hij wél goed uit de fles kan drinken is dat geen optie.

Ik heb gevraagd of de mogelijkheid er was dat hij het nog ging leren. Toen moest ik even mijn vinger in zijn mond stoppen en hem laten zuigen. Trok mooi vacuüm (daarom kan hij ook uit een fles drinken) maar zijn tong blijft dan helemaal áchter zijn onderkaakje. (hij huilt ook nooit met zijn tong omhoog, die blijft onderin zijn mond liggen)
En hij gaat het dus ook echt niet leren. Niet over een paar maanden en niet over een jaar. Hij kan niet de goede beweging maken met zijn mond.
'mevrouw u moet realistisch zijn hierin, borstvoeding gaat niet werken'

Dus.

En kolven gaat ook niet werken.

Dus...

We gaan over op de fles.

pi_79540631

pi_79540675
Nou ja, je hebt in elk geval duidelijkheid.

En een heel eerlijk antwoord. Het antwoord is misschien niet waar je op had gehoopt...

Het is gewoon niet anders.

Jammer ook voor jou! Gewoon omdat je het heel graag anders had.
  woensdag 24 maart 2010 @ 18:53:13 #118
12913 GreatWhiteSilence
pi_79540714
Balen zeg...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_79540807
ach freecell...wat jammer..
Maar wat Ticootje ook al zegt. Het is niet anders. Helaas.

Maar verder; gaat hij er nog last van krijgen als hij wat ouder is (met andere dingen) of zei hij daar niks over?
pi_79540847
Aah Free, wat jammer dat er niets aan te doen is

Ik snap je verdriet

Maar om je even een hart onder de riem te steken, met kv wordt Florian ook een mooie grote vent .

Knuffel van mij
"I'm not expecting to grow flowers in a desert, but i can live and breathe and see the sun in wintertime"
https://www.youtube.com/watch?v=jbhtJh1LXHQRoll
pi_79540927
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 18:55 schreef lily het volgende:

Maar verder; gaat hij er nog last van krijgen als hij wat ouder is (met andere dingen) of zei hij daar niks over?

Ik heb een tongriempje dat ver naar voren zit (wel borstvoeding gehad, 5 maanden), toen mijn vader daar een vraag over had op het CB antwoordde de arts uiterst grappig dat ik in elk geval niet in mn tong zou kunnen stikken.. Mn pa werd toen dus best boos...en is nooit meer naar het CB mee geweest.
pi_79541003
Maar je kunt wel tongzoenen?
pi_79541021
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 19:01 schreef lily het volgende:
Maar je kunt wel tongzoenen?
Jep en pijpen gaat ook prima.
pi_79541127
Och Free, dat is jammer vooral omdat je zo graag wou. Maar nu weet je wel dat je alles uit de kast hebt getrokken.
En Florian wordt met kv gewoon net zo'n knap binkie als Leander!
  woensdag 24 maart 2010 @ 19:15:12 #125
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_79541417
Wat enorm jammer Freecell maar aan de andere kant is dit misschien wel een antwoord waardoor je het af kan sluiten en los kan laten? Het kan niet. Punt.
Geen 'wat nou als' en 'misschien' maar wel duidelijkheid.
I`m not weird. I`m limited edition.
  woensdag 24 maart 2010 @ 19:20:28 #126
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_79541615
Oh Free, wat vervelend om te lezen.. Denk wel dat dit beter is als telkens maar blijven worstelen en hópen dat het nog gaat komen, dit is hoe dan ook duidelijk. Leuker wordt het er echter niet van, bluh Kun je je er nu wel een beetje bij neerleggen zo?
3!
  woensdag 24 maart 2010 @ 19:22:42 #127
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_79541715
freecell, wat jammer dat er niks aan te doen is...
Nou ja, jullie hebben alles op alles gezet en alle opties geprobeerd.
pi_79541775
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 18:55 schreef lily het volgende:

Heb ik gevraagd, maar het was geen probleem. Als hij groter wordt groeit zijn tong ook. Tongriempje is heel af en toe wel een probleem op latere leeftijd, maar dit niet.
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 19:15 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Wat enorm jammer Freecell maar aan de andere kant is dit misschien wel een antwoord waardoor je het af kan sluiten en los kan laten? Het kan niet. Punt.
Dat vond ik ook wel fijn inderdaad! Gewoon knalduidelijk.
Hij heeft de kickstart van de eerste bijna 6 weken BV gehad, niemand kan er wat aan doen, mijn lijf laat me niet in de steek, ik stel hem niet achter op Leander en ik heb geen enkele keuze, want het is een medisch probleem en ik heb het álle kansen gegeven die ik had, ik had al veel eerder af kunnen haken. Punt.

En ik had hem zo graag óók minimaal een jaar gevoed

En nu ga ik bijkomen van de vermoeiendste week uit mijn leven
No more voeden-bijvoeden-kolven-boel schoonmaken x8

Op naar de stuwing
pi_79541895
Pff freecell, wat een rotnieuws Even slikken bij zo'n opmerking van een arts.
Verder sluit ik me aan bij bovenstaande posters: je hebt er alles aan gedaan om het te laten lukken. En kv is inderdaad ook prima voor kindjes. Ik ken een hele hoop voorbeelden van leuke, vrolijke kinders die kv hebben gehad.
pi_79543519
Ach Free, da's niet waarop je gehoopt had. Balen zeg. Maar jij hebt er zelf wel álles aan gedaan. En da's een dikke pluim waard!

Ik wil Lente straks dus een papje met rijstebloem, bv en banaan geven. Zelf bedacht, maar ik kan nergens iets vergelijkbaars vinden. Dus ik twijfel toch nog een beetje of het kwaad kan. Om welke reden dan ook. Kan iemand van jullie er nog iets zinnigs over zeggen?
  woensdag 24 maart 2010 @ 20:17:24 #131
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_79544279
free, wat enorm balen, zeg! Maar wel fijn dat het gewoon duidelijk is. Florian kan het niet. En je kunt je later ook geen verwijten maken dat je niet alles geporbeerd hebt.
iig sterkte met bijkomen van deze week en verwerken van de stap.
ik hoop dat je raynauds ook snel verbetert!

ssserpente, waarom wil je banaan erbij doen? en er staat wrs wel op het pak een aantal schepjes per 100cc. als je teveel schepjes doet, is het wrs niet meer te vreten zo dik. en banaan is wel echt bijvoeden en lente is nog geen 6 mnd. maar das jouw keuze

nav de tip van twinkly heb ik nu ook een carriwell in huis. eens zien hoe dat is. hopelijk word ik dan niet meer wakker met een halve natte mouw
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  woensdag 24 maart 2010 @ 20:19:27 #132
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_79544394
pssst Davina: 23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente
  woensdag 24 maart 2010 @ 20:26:26 #133
12913 GreatWhiteSilence
pi_79544746
Freecell, ik vind dat je méér dan je best hebt gedaan. Is daar geen leuk plaatje voor van 'oud'? Oud bv-heldin ofzo?
  woensdag 24 maart 2010 @ 20:29:17 #134
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_79544884
Wat ontzettend jammer Free! Maar fijn om duidelijkheid te hebben, en nu kun je weer echt gaan genieten van je kinders... En 6 weken is al heel wat!
  Moderator woensdag 24 maart 2010 @ 20:30:47 #135
5428 crew  miss_sly
pi_79544956
Ach Freecell, wat ontzettend jammer dat het zo loopt. Wel fijn dat het zo duidelijk is, zodat je niet met "wat als" gedachten rond hoeft te blijven lopen

Sserpente, wil je het met een fles geven op met een lepeltje? Mischien wordt het met banaan wel wat dik voor de fles?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_79545132
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 19:15 schreef De_Taartjesfee het volgende:
wat zij zegt ja.
Onwijs rot dat het zo is Free, maar fijn dat er duidelijkheid is, en dat er voor jou closure is. Soms is borstvoeding gewoon geen optie en daar is niemand voor aan te wijzen als schuldige.

Ssserpente, ik heb er geen ervaring mee verder maar het lijkt me geen kwaad kunnen
hou er wel rekening mee dat banaan verstoppend kán werken. Het hoeft niet natuurlijk, maar goed, als Lente net zo geweldig poept als Amélie zou k daar nog even mee wachten
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_79545354
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 20:17 schreef DaviniaHR het volgende:
ssserpente, waarom wil je banaan erbij doen? en er staat wrs wel op het pak een aantal schepjes per 100cc. als je teveel schepjes doet, is het wrs niet meer te vreten zo dik. en banaan is wel echt bijvoeden en lente is nog geen 6 mnd. maar das jouw keuze
Lente is idd al zes maanden. Ik wil er banaan bij doen omdat ze alleen op bv met wat rijstebloem niet doorslaapt. Dus wil ik iets voedzamers maken. En op het pak Biobim staat twee schepjes. Maar da's wel erg weinig. Ik heb ook het idee dat dat meer een richtlijn is. Ik lees namelijk her en der dat sommigen er echt een dikke pap van maken.
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 20:30 schreef miss_sly het volgende:
Ach Freecell, wat ontzettend jammer dat het zo loopt. Wel fijn dat het zo duidelijk is, zodat je niet met "wat als" gedachten rond hoeft te blijven lopen

Sserpente, wil je het met een fles geven op met een lepeltje? Mischien wordt het met banaan wel wat dik voor de fles?
Zat ik ook te denken. Maar wilde kijken of het gepureerd misschien toch wat vloeibaarder wordt dan geprakt.
pi_79545464
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 20:34 schreef huuphuup het volgende:

[..]

wat zij zegt ja.
Onwijs rot dat het zo is Free, maar fijn dat er duidelijkheid is, en dat er voor jou closure is. Soms is borstvoeding gewoon geen optie en daar is niemand voor aan te wijzen als schuldige.

Ssserpente, ik heb er geen ervaring mee verder maar het lijkt me geen kwaad kunnen
hou er wel rekening mee dat banaan verstoppend kán werken. Het hoeft niet natuurlijk, maar goed, als Lente net zo geweldig poept als Amélie zou k daar nog even mee wachten
Vooralsnog heeft ze weinig problemen met poepen, gelukkig. *Klopt af.

Hoe is het eigenlijk met Amélie en poepen?
pi_79545467
Bijvoeding werkt net zo min voor doorslapen dan kv. Sommige kindjes worden gewoon wakker 's nachts, zelfs al zijn ze 2.
  Moderator woensdag 24 maart 2010 @ 20:42:18 #140
5428 crew  miss_sly
pi_79545581
Sserpente, op het cb vonden ze rijstebloem sowieso niet voedzaam. Het zet aan, maar er zit verder niet echt iets in dat ze nodig hebben. Misschien kun je dan een ander papje proberen? Hoewel die meestal met water aangemaakt moeten worden, volgens mij, dus dan heb je nog niets aan de bv uit de vriezer.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 24 maart 2010 @ 20:42:18 #141
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_79545582
oh, ik dacht dat jullie nog in het kleine babietjestopic zaten.
rijstebloem is niet voedzaam per se, het is meer dat het langer in de maag blijft.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_79545614
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 20:40 schreef Ticootje het volgende:
Bijvoeding werkt net zo min voor doorslapen dan kv. Sommige kindjes worden gewoon wakker 's nachts, zelfs al zijn ze 2.
Bij Lente werkt het dus wel. Op kv slaapt ze prima; op bv daarentegen komt ze om de drie uur. Maar omdat ik nu nog een ontdooid potje bv heb staan wat ik niet wil weggooien, zat ik te denken of ik daar misschien iets voedzaams van kan brouwen.
pi_79545666
En bambix erin? Dus de granenvariant?
pi_79545853
Andere papjes moeten idd met water aangelegd worden, miss. Iets met granen hebben we misschien nog wel staan, maar ik weet niet of dat vanaf zes maanden is. Zo eens kijken. En rijstebloem is tnt idd niet alleen weinig voedzaam gebleken, het vult in Lentes geval ook nog nauwelijks.

Thanks!
pi_79546119
ja granen mag ze nu ook hebben vanaf zes maanden
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 20:40 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Vooralsnog heeft ze weinig problemen met poepen, gelukkig. *Klopt af.

Hoe is het eigenlijk met Amélie en poepen?
euh nouja, we zijn weer terug bij af
Het leek veel beter te gaan, perfect eigenlijk. Hoewel die vier ontplof-luiers per uur niet zo hoefden van mij maar goed. Achteraf bezien kwam dat van de tandjes en had het niet zoveel te maken met de normale stoelgang zeg maar.
De twee tandjes zijn nu door en het poepen is weer gestopt we hadden laatst weer een luier met hele donkere stugge poep die dus veel te lang binnen heeft gezeten, ze moppert weer enzo dus mja. We geven nu wat water af en toe maar binnenkort dus maar weer aan de lactulose
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_79546650
Balen Huup, dat dat toch zo'n probleem blijft. Ben benieuwd hoe dat straks zal gaan als ze 'helemaal' vast voedel eet.
pi_79547209
En huups,is iets als die klysma die lotte kreeg, is dat niet iets?
Lotte!
Noah!
  woensdag 24 maart 2010 @ 21:22:43 #148
62233 Jelief
ikke lief!
pi_79547515
free, Je hebt het echt ontzettend goed gedaan! Dikke dikke pluim!

tico

Ik ga- naar aanleiding van de vraag van Serpente- eens proberen of Ruen beter slaapt als hij voor het slapen nog wat pap krijgt. Met de borstvoeding wordt hij nog een keer of drie wakker (zeker als hij naast mij ligt, dan ruikt hij mij en dan is het , dan tel ik maar niet )
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  woensdag 24 maart 2010 @ 22:16:23 #149
95408 Incantrix
pi_79550223
Huup, wat een gedoe blijft dat toch zeg, bluh!

Heb hier nog even een vraagje: hoe oud waren jullie kindjes toen ze van 6 naar 5 voedingen gingen? En hoe ging dat dan? Geleidelijk of ineens? Ik heb de indruk dat Stef al weken een beetje 'in between' zit, zeg maar, dan laat hij er nét teveel tijd tussen zijn voedingen zitten om nog écht op 6 voedingen op een dag uit te komen, maar dan wil hij na de 5e voeding wel nog een 6e, die dan achterlijk snel op de 5e voeding volgt (2 a 2,5 uur ertussen).

Eén keer hebben we hem na de 5e voeding in bed gelegd en toen is hij ook gewoon blijven slapen, maar toen wilde hij voor het eerst in maanden ineens weer een nachtvoeding, dus dat vond ik ook weer niet een enorm succes. Nachtvoeding kan ik op zich niet zo mee zitten, maar als ik de volgende dag moet werken heb ik wel een probleem, want erna kan ik vaak heel slecht weer in slaap komen. Vanavond hebben we hem weer op bed gelegd met 5 voedingen, maar er is nog geen 3 uur verstreken sinds zijn laatste voeding, dus of hij nu nog komt weet ik niet. Morgen ben ik ook nog vrij, dus dit was wel een mooi moment om weer eens te proberen, maar ik weet niet zo goed welke kant ik nu op moet als Stef vannacht toch weer om 3 uur om eten gaat vragen..
3!
pi_79550275
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 21:16 schreef Linda2205 het volgende:
En huups,is iets als die klysma die lotte kreeg, is dat niet iets?
Ja ze heeft al wel eens klysma's gehad maar zowel de huisarts als de cb-arts waren daar eigenlijk niet al te happig op omdat het de darmen lui kán maken als we daar teveel mee aan de gang zouden gaan.
Lactulose kon volgens hen helemaal geen kwaad voor de darmen dus ik hou het daar maar even bij.

Ik gooi in elk geval de rijstwafel weer van het menu en ga weer terug naar alleen fruit en groente. Ben benieuwd.

Van borstvoedingspoep is hier weinig sprake in elk geval
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_79550995
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 20:29 schreef Basboussa het volgende:
Wat ontzettend jammer Free! Maar fijn om duidelijkheid te hebben, en nu kun je weer echt gaan genieten van je kinders... En 6 weken is al heel wat!
Ja, zo voelt het nu stiekem ook wel een beetje
Want 2/3 van de tijd met voeding bezig zijn is ook niet echt tof!
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 20:26 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Freecell, ik vind dat je méér dan je best hebt gedaan. Is daar geen leuk plaatje voor van 'oud'? Oud bv-heldin ofzo?
Die mogen naar de dames met borstonstekingen en naar de lang-kolvers
pi_79551357
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 22:17 schreef huuphuup het volgende:

[..]

Ja ze heeft al wel eens klysma's gehad maar zowel de huisarts als de cb-arts waren daar eigenlijk niet al te happig op omdat het de darmen lui kán maken als we daar teveel mee aan de gang zouden gaan.
Lactulose kon volgens hen helemaal geen kwaad voor de darmen dus ik hou het daar maar even bij.

Ik gooi in elk geval de rijstwafel weer van het menu en ga weer terug naar alleen fruit en groente. Ben benieuwd.

Van borstvoedingspoep is hier weinig sprake in elk geval
Huh..mij is juist verteld dat het de darmen niet lui maakt, omdat het de poep alleen een beetje zachter maakt. Laxeerspul kan lui maken. Maar die klysma's die ik kreeg, waren gewoon een soort gel, dat het lekker glijdt. Als ze probeerde te poepen en het kwam niet, dan deed ik zo'n ding, kleedde dr weer aan, in de box, lekker spelen. Bleef ze alsnog wel persen ondertussen, maar dan na een kwartiertje schoot het eruit.

Maar goed, offtopic enzo

Free, fijn dat je nu weet waar je aan toe bent. Rot dat het niet lukt, maar je hebt gedaan wat je kon, het lag niet aan je lijf. Het is gewoon pure pech.
Lotte!
Noah!
pi_79557010
Met stuwing een flesje KV geven midden in de nacht is stom... Voelt zo zinloos.
  donderdag 25 maart 2010 @ 07:11:29 #154
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_79557248
@lieve Freecell; dit had ik dus ff gemist gisteren... wens je net nog suc6 bij de KNOarts in het andere topic...
maar wat een tegenvaller zeg!
Arme Florian; hij kan gewoon dus niet goed zuigen... Ik hoop dat je kleine mannetje snel gaat groeien op de KV.

Je hebt het super gedaan; hij heeft toch die 6 weken BV mooi binnen! Hulde daarvoor.
En nu idd gewoon niet meer over nadenken; jij kan er niets aan doen; Florian kan er niets aan doen;
dus nu maar gewoon weer lekker genieten en spekkies kweken

05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_79557257
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 22:17 schreef huuphuup het volgende:
Lactulose kan inderdaad geen kwaad. Je kunt het lange tijd gebruiken. Het is een gewone suiker die in de dikke darm vocht aantrekt, waardoor de poep zachter wordt. Lactulose wordt grotendeels weer uitgepoept, dus nauwelijks opgenomen in het bloed.
Klysma's gebruiken ze alleen als het totaal verstopt zit (om de kurk er zeg maar uit te halen).

Luie darmen kunnen ook aanleg zijn. Sommige kinderen hebben dat gewoon. Verstopping moet je echt zien te verkomen want dat werkt echt averechts op kindjes en kan het een jarenlang probleem worden.

Helaas ervaringdeskundige op dit gebied met zoon
pi_79557260
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 05:19 schreef freecell het volgende:
Lijkt me inderdaad heel vreemd...
pi_79557479
Wat een fijn antwoord freecell. Een echte NEE!!!!!!!!!! Geen Nee, of NEE, of nee!?! Geen twijfel, hij kan het nu niet, nooit niet. Je hebt alles gedaan wat je kon, dat is goed.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  donderdag 25 maart 2010 @ 07:57:11 #158
95408 Incantrix
pi_79557515
Free, dat lijkt me echt een ontzettend bizarre gewaarwording

Tevens: Jeuj! Stef heeft doorgeslapen op 5 voedingen!
3!
  donderdag 25 maart 2010 @ 08:16:30 #159
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_79557707
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 05:19 schreef freecell het volgende:

Je bent een echte doorzetter freecell (geweest)! Ook dit komt helemaal goed. Florian zal super goed groeien. En voor jou zal het, als je het in je hoofd/hart geaccepteerd heb, ook stukken fijner zijn.
Succes meid.
pi_79557730
Oeh incantrix, wat lekker

En wat Yppy zegt
pi_79558223
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 07:13 schreef lily het volgende:

[..]

Lactulose kan inderdaad geen kwaad. Je kunt het lange tijd gebruiken. Het is een gewone suiker die in de dikke darm vocht aantrekt, waardoor de poep zachter wordt. Lactulose wordt grotendeels weer uitgepoept, dus nauwelijks opgenomen in het bloed.
Klysma's gebruiken ze alleen als het totaal verstopt zit (om de kurk er zeg maar uit te halen).

Luie darmen kunnen ook aanleg zijn. Sommige kinderen hebben dat gewoon. Verstopping moet je echt zien te verkomen want dat werkt echt averechts op kindjes en kan het een jarenlang probleem worden.

Helaas ervaringdeskundige op dit gebied met zoon
ja ik ben er bang voor dat dit gewoon bij haar hoort
ik mijd als de pest alle verstoppende dingen maar kan dat niet eeuwig blijven doen, ze moet ook een keer brood eten enzo lijkt me.

Maar goed, ik ben hier offtopic.

Free dat lijkt me idd een rotgevoel ergens. Maar toch. Hoop voor je dat de stuwing snel over is.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_79558966
Fijn Incantrix

en huup; nog even: gewoon brood gaan geven en verder wat je wilt (en de lactulose erbij) zodat ze went aan alle voeding maar toch kan poepen.
Ik heb dat toen David 6 maanden was verkeerd aangepakt en dat is een jarenlange ellende geworden (waar nu pas eindelijk een einde aan lijkt te zijn gekomen)
  donderdag 25 maart 2010 @ 10:46:01 #163
62233 Jelief
ikke lief!
pi_79561881
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 22:16 schreef Incantrix het volgende:
Huup, wat een gedoe blijft dat toch zeg, bluh!

Heb hier nog even een vraagje: hoe oud waren jullie kindjes toen ze van 6 naar 5 voedingen gingen? En hoe ging dat dan? Geleidelijk of ineens? Ik heb de indruk dat Stef al weken een beetje 'in between' zit, zeg maar, dan laat hij er nét teveel tijd tussen zijn voedingen zitten om nog écht op 6 voedingen op een dag uit te komen, maar dan wil hij na de 5e voeding wel nog een 6e, die dan achterlijk snel op de 5e voeding volgt (2 a 2,5 uur ertussen).

Eén keer hebben we hem na de 5e voeding in bed gelegd en toen is hij ook gewoon blijven slapen, maar toen wilde hij voor het eerst in maanden ineens weer een nachtvoeding, dus dat vond ik ook weer niet een enorm succes. Nachtvoeding kan ik op zich niet zo mee zitten, maar als ik de volgende dag moet werken heb ik wel een probleem, want erna kan ik vaak heel slecht weer in slaap komen. Vanavond hebben we hem weer op bed gelegd met 5 voedingen, maar er is nog geen 3 uur verstreken sinds zijn laatste voeding, dus of hij nu nog komt weet ik niet. Morgen ben ik ook nog vrij, dus dit was wel een mooi moment om weer eens te proberen, maar ik weet niet zo goed welke kant ik nu op moet als Stef vannacht toch weer om 3 uur om eten gaat vragen..
Incantrix, ik heb geen idee wanneerdat was. Komt het wat betreft tijd wel uit om Stef wakker te maken voor een voeding als jij zelf naar bed gaat? Miscchien redt hij het dan wel?
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  donderdag 25 maart 2010 @ 11:57:24 #164
95408 Incantrix
pi_79564553
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 10:46 schreef Jelief het volgende:

[..]

Incantrix, ik heb geen idee wanneerdat was. Komt het wat betreft tijd wel uit om Stef wakker te maken voor een voeding als jij zelf naar bed gaat? Miscchien redt hij het dan wel?
Dat hebben we ook wel eens gedaan, maar dat vond ik zo tegennatuurlijk voelen, ofzo. Beetje duf hoor, als ik het zo zeg, maar Stef slaapt echt vast en dan vind ik het sneu om hem wakker te maken. Bovendien ligt hij dan bij het drinken alweer heel snel te slapen, dus heb dan niet het idee dat het echt zoden aan de dijk zet Daarnaast moeten wij onszelf dan wakker gaan zitten houden tot het tijd is Stef wakker te maken en dat is ook weer niet heel fijn. Maar ik denk dat we de ingeslagen weg maar gewoon gaan volgen, als hij vandaag weer zijn 5e voeding heeft omstreeks de tijd dat hij normaal de 6e zou hebben leggen we hem maar weer op bed en gaan wij er meteen achteraan, dan is die nachtvoeding hopelijk ook niet héél zwaar als 'ie dan komt (al heb ik morgen wel cursus op mijn werk, maargoed ).. Thnx voor je reactie in elk geval!
3!
pi_79564577
Incantrix, het geeft toch niet zo veel dat de 6e voeding zo 'achterlijk snel' op de 5e volgt? Bij bv mag alles en ik vind 2 tot 2,5 uur later beslist niet achterlijk snel, ook niet bij kindjes van Stefs leeftijd. Ik berijd mijn stokpaardje nog maar eens: de uren tussen de voedingen hoef je niet te tellen, dat werkt bij bv écht anders dan bij kv. Kennelijk gaat dat automatisch al heel lekker als hij nog maar zes voedingen nodig heeft!

Freecell, fijn dat je een heel duidelijk antwoord hebt gekregen, minder fijn dat het niet zo kan worden als je voor je had gezien. Sterkte met de stuwing
  donderdag 25 maart 2010 @ 12:01:51 #166
95408 Incantrix
pi_79564716
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 11:57 schreef Jore het volgende:
Incantrix, het geeft toch niet zo veel dat de 6e voeding zo 'achterlijk snel' op de 5e volgt? Bij bv mag alles en ik vind 2 tot 2,5 uur later beslist niet achterlijk snel, ook niet bij kindjes van Stefs leeftijd. Ik berijd mijn stokpaardje nog maar eens: de uren tussen de voedingen hoef je niet te tellen, dat werkt bij bv écht anders dan bij kv. Kennelijk gaat dat automatisch al heel lekker als hij nog maar zes voedingen nodig heeft!

Freecell, fijn dat je een heel duidelijk antwoord hebt gekregen, minder fijn dat het niet zo kan worden als je voor je had gezien. Sterkte met de stuwing
Oooww, nee, zo bedoelde ik het ook niet hoor, ik tel de uren hoogstens om te weten te komen hoe laat ik ongeveer de volgende voeding kan verwachten (in het kader van boodschapjes en dat soort dingen ), alleen gaf me deze 'omslag' een beetje het idee dat hij heel langzaam naar de overstap van 6 naar 5 voedingen toe aan het werken is. En dat vind ik dan wel weer moeilijk in te schatten, wanneer is hij dan zo ver? Gisteravond is hij bijvoorbeeld om half 10 op bed gelegd en wij hebben dus tot kwart voor twaalf met onze oogleden op luciferhoutjes zitten wachten op die 6e voeding die niet kwam Die neiging heb ik dan heel sterk, omdat ik hem verwacht zeg maar Evengoed vind ik voeden op verzoek nog steeds de juiste weg, dus uiteindelijk hebben we hem niet wakker gemaakt en zijn zelf ook gaan slapen.. Vanochtend om 7 uur was Stef pas weer present! Ik denk dat ik dus wel goed zat met mijn gevoel dat hij naar 5 voedingen toewerkt, maar nog niet helemaal in weet te schatten wanneer het nu écht zo ver is zeg maar
3!
pi_79564821
Ja, ik dacht al dat ik het verkeerd aan het begrijpen was. Na het plaatsen uiteraard
Succes ermee! En wat fijn dat hij zo duidelijk naar vijf voedingen toewerkt.

Ik wil trouwens nog wel even voor de duideiljkheid melden dat láng niet alle kindjes die bv krijgen dat doen, zo duidelijk voedingen minderen. Dat lezers van dit topic niet denken dat er wat mis is in hun situatie. Er zijn genoeg kindjes die tot ze bijvoeding krijgen (en zelfs nog daarna) op meer dan zes voedingen zitten, dat is volkomen normaal
pi_79564970
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 11:57 schreef Incantrix het volgende:

[..]

Dat hebben we ook wel eens gedaan, maar dat vond ik zo tegennatuurlijk voelen, ofzo. Beetje duf hoor, als ik het zo zeg, maar Stef slaapt echt vast en dan vind ik het sneu om hem wakker te maken.
Dat vind ik ook heel naar! In een ander topic schreef miss_sly het volgende:

"Grappig dat daarin staat dat wakker maken voor een late voeding eigenlijk niet zo goed zou zijn voor het leren koppelen van verschillende slaapcycli. Wij hebben het een aantal keren gedaan, omdat je toch vaak hoort dat dat wordt aangeraden en omdat we dachten dan misschien een betere nacht te hebben, maar bij Senna werkte dat duidelijk averechts. Als ik haar wakker maak voor een late voeding, komt ze dus geheid de rest van de nacht nog een keer of 2. Als ik haar op haar eigen tijd pas voed, slaapt ze dus echt langere stukken achter elkaar."

Ze refereerde daarbij aan dit stuk.
quote:
Bovendien ligt hij dan bij het drinken alweer heel snel te slapen, dus heb dan niet het idee dat het echt zoden aan de dijk zet Daarnaast moeten wij onszelf dan wakker gaan zitten houden tot het tijd is Stef wakker te maken en dat is ook weer niet heel fijn. Maar ik denk dat we de ingeslagen weg maar gewoon gaan volgen, als hij vandaag weer zijn 5e voeding heeft omstreeks de tijd dat hij normaal de 6e zou hebben leggen we hem maar weer op bed en gaan wij er meteen achteraan, dan is die nachtvoeding hopelijk ook niet héél zwaar als 'ie dan komt (al heb ik morgen wel cursus op mijn werk, maargoed ).. Thnx voor je reactie in elk geval!
Het is altijd lastig om naar een nieuw ritme te zoeken maar als je die eenmaal gevonden hebt kan het ineens veel lekkerder lopen. Het is afgelopen nacht ook goedgegaan dus dat komt vast wel goed! En anders ga je gewoon weer terug naar 6 voedingen. Wij maken Ivan ook gewoon wakker voor zijn vijfde en laatste (fles)voeding omdat ons dat beter uitkomt. Lekker pragmatisch, maarja.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_79565109
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 12:04 schreef Jore het volgende:
Ik wil trouwens nog wel even voor de duideiljkheid melden dat láng niet alle kindjes die bv krijgen dat doen, zo duidelijk voedingen minderen. Dat lezers van dit topic niet denken dat er wat mis is in hun situatie. Er zijn genoeg kindjes die tot ze bijvoeding krijgen (en zelfs nog daarna) op meer dan zes voedingen zitten, dat is volkomen normaal
Ik vind het een onwijze luxe als Emma pas na 2,5 uur weer komt en zij is een dag ouder dan Stef

Neemt niet weg dat ik het superfijn voor jullie vind Incantrix dat jullie op 5 voedingen zitten! Hopelijk vandaag weer. En morgen. En overmorgen
pi_79566885
Free wat jammer dat dit de diagnose is van de KNO-arts, maar respect voor de manier waarop je dit aangepakt hebt. Ik zou in jouw situatie al van vorige week op kv overgeschakeld zijn

Ik heb nog een vraagje ivm afkolven. Wat is bij mensen die geen problemen hebben met het geven van borstvoeding (kind hapt makkelijk aan, komt genoeg bij, melkproductie lijkt voldoende te zijn, ...) de reden om ook te gaan afkolven? Ik ben enorm aan het twijfelen wat ik zou doen (maar vind de kost van zo'n afkolfding vrij groot nu ik nog zo aan het twijfelen ben). Borstvoeding geven zou ik liever niet stoppen, maar soms heeft Thomas het zo moeilijk om deftig te drinken (gisterenavond was een hel: krijsen, willen drinken, maar zo hard krijsen dat hij niet kon aanhappen en dus nog meer krijsen waardoor het wenen mij nader stond dan het lachen). In zo'n situaties vraag ik me af of het niet makkelijker zou gaan als hij van de fles zou moeten drinken, maar ik weet dus niet of dat iets zou uitmaken. Iemand van jullie daar ervaring mee of hebben jullie nog redenen waarom het beter zou zijn om ook af te kolven (behalve dan dat de papa ook eens een voeding zou kunnen geven en er dan op een andere manier bij betrokken wordt)?
pi_79567116
Ik kolfde bij Leander als ik echt weg moest en hij niet mee kon (dus dan kon papa voeden) . en om een voorraadje te hebben 'voor de zekerheid'. Bij moeilijk drinken helpt het vlgens mij geen bal. Als een kind overstuur is er iets onbekends als een fles in stoppen....

En nu heb ik net ff de allerergste druk er af gekolfd( ik kon niet meer bewegen en harde rode plekken) 40 cc in de eerste 4 pompbewegingen 3 min en 80 cc!! later alle harde plekken weg aan 1 kant

Ik weet hoe je je kolfproductie verhoogt! cold-turkey stoppen
pi_79567167
En hij voelt nog steeds uberzwaar aan

En ik gebruik nu al meer zoogcompressen dan tijdens de hele voedingsperiode!
pi_79567320
Redenen om te kolven kunnen zijn dat je eens weg moet zonder kind, gaat werken, medicatie opgelost in melk moet toedienen of om te oefenen met flesdrinken, omdat je in de toekomst weer gaat werken. Een kolf is niet duur als je het tegenover kunstvoeding, flesjes en speentjes uitzet (mits je nog een tijdje bv geeft natuurlijk). Voor zo'n 50 euro heb je een handkolf, vanaf zo'n 140 euro heb je een dubbelzijdige elektrische kolf.
  donderdag 25 maart 2010 @ 13:20:58 #174
12913 GreatWhiteSilence
pi_79567327
Ik kolf alleen af voor als ik weg ben(zodat papa of oma oid wat kan geven). Of in het begin voor als we een ritje in de auto maakten. Voeden gaat dan soms niet en dan wil ik haar evengoed wat kunnen geven. Ik heb nooit gekolfd omdat het drinken niet goed ging, op de maand in het begin na. Als ze niet geduldig genoeg is om deftig te drinken (zoals jij het zegt), dan moet ze maar leren wat geduld is. Dat heb ik rond de 3 á 4 maanden gehad. Heb wel veel rondjes gelopen toen, want dan dronk ze makkelijker.
pi_79567380
klinkt pijnlijk free
  donderdag 25 maart 2010 @ 13:23:04 #176
12913 GreatWhiteSilence
pi_79567428
Pas je op dat je geen BO krijgt, freecell.
pi_79567614
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 13:21 schreef WupWup het volgende:
klinkt pijnlijk free
Ja auw En het kolven zelf was nog erger dan normaal Er stond erg veel spanning op.

En ik kolfde ook om een BO te voorkomen, ik houd niet zo van rode pijnlijke plekken.

Nuja, in 5 minuten 125 cc. Dat is een hele voeding voor straks

Kan iemand me vertellen dat deze ellende snel over is?
pi_79567795
En gebruiken jullie dan een handkolf of een elektrische kolf?
Ik ben sowieso van plan om volledig op kv overgeschakeld te zijn als ik weer ga werken (1 juni) omdat het anders te moeilijk zal worden. Anderzijds gaat Thomas wel pas op 1 september naar de onthaalmoeder dus zou het met afkolven eventueel nog te doen zijn, maar dat lijkt me zo'n gedoe om op het werk af te kolven ( ).
  donderdag 25 maart 2010 @ 13:30:59 #179
12913 GreatWhiteSilence
pi_79567828
Ik zou niet weten Freecell, bij iemand die net begonnen is met voeden zal het wel snel stoppen, maar jij hebt natuurlijk al 15 maanden gevoed, geen idee wat dat voor effect heeft...
pi_79568669
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 13:09 schreef leonieke het volgende:
Free wat jammer dat dit de diagnose is van de KNO-arts, maar respect voor de manier waarop je dit aangepakt hebt. Ik zou in jouw situatie al van vorige week op kv overgeschakeld zijn

Ik heb nog een vraagje ivm afkolven. Wat is bij mensen die geen problemen hebben met het geven van borstvoeding (kind hapt makkelijk aan, komt genoeg bij, melkproductie lijkt voldoende te zijn, ...) de reden om ook te gaan afkolven? Ik ben enorm aan het twijfelen wat ik zou doen (maar vind de kost van zo'n afkolfding vrij groot nu ik nog zo aan het twijfelen ben). Borstvoeding geven zou ik liever niet stoppen, maar soms heeft Thomas het zo moeilijk om deftig te drinken (gisterenavond was een hel: krijsen, willen drinken, maar zo hard krijsen dat hij niet kon aanhappen en dus nog meer krijsen waardoor het wenen mij nader stond dan het lachen). In zo'n situaties vraag ik me af of het niet makkelijker zou gaan als hij van de fles zou moeten drinken, maar ik weet dus niet of dat iets zou uitmaken. Iemand van jullie daar ervaring mee of hebben jullie nog redenen waarom het beter zou zijn om ook af te kolven (behalve dan dat de papa ook eens een voeding zou kunnen geven en er dan op een andere manier bij betrokken wordt)?
Als er verder geen problemen zijn dan zou ik het kolven lekker laten zitten tot Thomas een week of zes oud is. Dan kan je gaan beginnen met het oefenen met een flesje zodat dat goed opgebouwd is als je weer gaat werken. Als je werken en kolven wilt gaan combineren natuurlijk.

Eerder dan wanneer je baby zes weken oud is een flesje geven kan er voor zorgen dat je kindje lastiger aan de borst gaat drinken. Dat hoeft niet, maar het kán wel dus zolang het niet nodig is kan je beter wachten met flesjes geven (en dus ook wachten met kolven).

Of een flesje geven zinvol is als Thomas op bepaalde momenten niet uit de borst wil drinken.... ik denk persoonlijk van niet. Het klinkt mij namelijk niet als een borstvoedingsprobleem in de oren maar meer als het soort momenten dat elke jonge baby wel heeft. Ook kiindjes die uit de fles drinken.

Krampjes of een beetje overprikkeling of "gewoon" iets waarvan je de oorzaak niet kan achterhalen... elke baby heeft het wel en zolang het niet altijd zo is kan je er denk ik weinig aan te doen behalve troosten en je hoofd koel houden.

Zou je hem een flesje geven dan moet jij afkolven (wat ook vaak een kwestie van opbouwen en oefenen is), hij moet leren om uit een flesje te drinken en je zit met een verstoring van het vraag-aanbodprincipe.
Dat hoeft allemaal niet dramatisch uit te pakken maar het zijn wel dingen die je, m.i., wel in je achterhoofd moet houden.

Zou het kunnen zijn dat je Thomas misschien ietsjes eerder aan kan leggen? Soms zie je dat kindjes dan wat minder hongerig en gretig zijn en daardoor wat rustiger aanhappen.
pi_79568703
Als je op KV gaat overschakelen is een handkolf prima. Wil je langer en vaker kolven, dan is een elektrische wel fijn
pi_79568765
En een voor Freecell. Wat jammer voor jullie dat het zo moet lopen. En wat fijn dat je er zo achter aan hebt gezeten, nu weet je helemaal zeker dat je de juiste beslissing neemt.
  donderdag 25 maart 2010 @ 14:45:50 #183
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_79570859
Oh Freecell, ik kwam echt speciaal zoeken naar het vervolg van jouw bv-verhaal. maar dat is dus niet zo positief . Jammer zeg, en rot als je het zo graag wilde. Maar wel fijn ook dat je nu duidelijkheid hebt (en rust!).
pi_79571012
Freecell wat jammer dat het niet gaat *knuff* Ik hoop dat je snel verlost bent van die ellendige stuwing
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  donderdag 25 maart 2010 @ 15:10:06 #185
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_79571537
Oh Freecell, wat een ellende hebben jij en Florian moeten doorstaan
"Gelukkig" ligt het aan iets waar je geen invloed op hebt kunnen hebben en hoef je jezelf of iemand anders niks kwalijk te nemen. Het IS gewoon zo en dat is kut en jammer, maar ja...
Sterkte met de stuwing

Basboussa, wat goed dat je zo lang hebt gekolfd!!
En wat zul jij stevige armspieren hebben gekweekt

Jore, wat je schreef over geen duidelijk mindering in het aantal voedingen: dat is hier ook zo. Toby is nu 7 maanden (bijna ) en drinkt nog steeds veel. Op dagen dat ik werk sowieso 2 flesjes met 180 cc BV met rijstebloem en voor de rest mag hij zo veel en zo vaak als hij wil. Jammer genoeg laat hij er 's nachts nog altijd minder tijd tussen zitten dan overdag, hij komt minstens 2x tussen 12 en 6 uur Inhalen denk ik
.... met gevoel voor drama....
pi_79571838
Balen Freecell! Maar wat je zelf al zegt, hier kun je niets aan doen
Sterkte met de stuwing en let inderdaad op bij rode plekken enzo
  donderdag 25 maart 2010 @ 16:07:26 #187
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_79573627
Freecell, wat fijn dat je zo'n duidelijk antwoord hebt gekregen. Jammer dat het niet gaat, maar gelukkig is kv een prima alternatief . Hopelijk ben je snel van de pijnlijke plekken en volle borsten af (kan best snel gaan).
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  donderdag 25 maart 2010 @ 16:31:20 #188
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_79574606
Freecell:
De rest is al gezegd denk ik!

Ik heb stuwing! En ja, daar jompel ik voor, want 't is voor 't eerst en geeft in mijn ogen alleen maar aan dat m'n productie omhoog gaat. En daar jompel ik voor! Nogmaals!

Leonieke: Misschien is het een idee om een lactatiekundige in te schakelen? Misschien heeft hij of zij nog tips voor het aanleggen als je mannetje krijst?
Wat betreft het aanschaffen van een electrische kolf: Tsja, ze zijn duur. Het is in mijn ogen dan ook pas de moeite waard als je het ding langere tijd gaat gebruiken. Ik weet natuurlijk niet of je bv wilt blijven geven als je weer aan het werk gaat. Als je dat wel doet zul je ook moeten kolven denk ik. Dan is een dubbelzijdige electrische kolf wellicht wel handig, scheelt je een hoop tijd en spierpiijn.

Over tsr's gesproken: Ik krijg er 1 van het geluid van een kolfapparaat, een heimachine of iets anders wat een dergelijk geluid maakt. Huilende babies zorgen voor 0,0 reactie op dit moment.
Kun je nagaan hoe bizar dit allemaal is voor mij!

Het kolven zelf vind ik trouwens he-le-maal niks. Echt niet. Ik voel me om de 2,5 uur een melkmachine en het gedoe er omheen vind ik ook maar een hoop heisa.
Het intieme contact wat je met je kindt hebt als je het voedt, aan de borst of met een fles, dat heb ik natuurlijk niet, en dat mis ik wel. Ik blijf kolven omdat ik weet dat mm op dit moment voor Teigetje het beste is en ik ga ook zeker niet stoppen zolang er melk komt, maar bluuuuh zeg, wat een ongelofelijk tegennatuurlijk iets is 't eigenlijk.
De snuffelstage van de week was een succes, maar Teigetje is meer van het onderzoeken met d'r kleine handjes (*KNIJP*) dan met haar mond. Als ze (hopelijk volgende week) van de invasieve beademing af is gaan we weer verder! Tot dan mag ze om de dag, tijdens het buidelen, op zoek gaan naar de tepel als ze wil en als ze niet wil is het ook prima. Als ze van de beademing af is gaan we er gerichter mee aan de slag omdat ze dan ook een slok zou kunnen nemen als ze dat zou willen.
Moet ik er wel een kolfapparaat naast zetten, anders komt er nog niks uit ook.
A grand adventure has begun.
pi_79575024
Of een heimachine natuurlijk Kolven is ook gewoon niet leuk en ik vind de fte-kolvers hier ook echt geweldig voor het volhouden (jij hoort daar ook nog bij. basboussa!)
Keshet, kan je het je al voorstellen dat je misschien over een aantal weken je kleintje aan de borst hebt? Dat zou al dat gekolf toch wel dubbel en dwars de moeite waard bewijzen!
pi_79575340
Incantrix, wat goed dat je zo de klok op Stef kunt gelijk stellen. Ko is echt het tegenovergestelde. Als ik overdag bij hem in de buurt ben is het een slokje hier, een slokje daar. Ik voed hem echt veel vaker dan 5 keer. Misschien komt dat mede door het tepelhoedje. Omdat dat wat meer werk is.
Nouja, ik vind het verder niet erg hoor.

Free, wat moeilijk zo af te moeten bouwen.

Keshet, gek mens, voeden naast de heimachine!
Maar wat zou dat bijzonder zijn he? Als ze straks de tepel vindt en wil drinken.
Ik begrijp je aversie tegen kolven heel goed. Ik heb de eerste maand moeten kolven en daarna had ik er gewoon echt geen zin meer in.
Oja en een jompel voor je stuwing!
  donderdag 25 maart 2010 @ 17:06:03 #191
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_79576183
Als ze bij me wil en kan drinken is dat zeker heel bijzonder!

Ik pin mezelf er niet te veel op vast; de kans is groot dat ze er in het begin te zwak voor is en toch een flesje krijgt. Als ze wel sterk genoeg is wordt het praktisch gezien weer haast onmogelijk gemaakt; ik mag helaas geen bed voor mezelf naast de couveuse zetten.
Maar, al zou ik haar maar 1 keer (gedeeltelijk) kunnen voeden, dan ben ik al blij!

En sowieso, ik ben blij dat ze mm krijgt. Meestal lukt het niet om de bv op gang te krijgen als je zo vroeg bevalt en bij mij is het ook een redelijke hel geweest, maar tot nu toe lukt het. Als ze groter is en meer drinkt heb ik waarschijnlijk niet genoeg maar dat zien we dan wel weer.
Of ze 't nou via een sonde, flesje, cupje, mij, whatever, binnenkrijgt; dat ze 't binnenkrijgt vindt ik al heel fijn.

Als het wel kv was geworden uiteindelijk dan had ik me daar natuurlijk ook bij neer kunnen leggen! Je kunt niet geven wat er niet is!

(Maar mede daarom ben ik wel ontzettend voorstander van de mm-bank die er opgericht wordt!)

Ik vind mezelf nu echt klinken als iemand van de bv-maffia, maar zo bedoel ik het natuurlijk niet!
Vandaag krijg ik het even niet beter uitgelegd dan dit, sorry!

Ik ben kolven! (< bij gebrek aan een koeiensmiley)
A grand adventure has begun.
pi_79576898
Je klinkt helemaal niet als iemand van de borstvoedingsmaffia! Het is duidelijk dat moedermelk het beste is voor baby's, en dat voordeel is voor premature kinderen nog groter. Je mag er heel trots op zijn dat je de de melkproductie op gang hebt weten te krijgen door te kolven en dat je dat nu nog steeds volhoudt. Ik denk dat iedereen er gezien de omstandigheden ook alle begrip voor zou hebben als je dat niet (meer) op zou kunnen brengen.

Ik hoop met je mee dat ze een keer bij je kan drinken. Dat zou leuk en bijzonder zijn voor jou; voor haar telt vooral dat ze jouw melk binnenkrijgt!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 25 maart 2010 @ 17:49:45 #193
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_79577954
Kolven is helemaal niet leuk, maar je doet het gewoon. De een houdt het langer vol dan de ander. De een heeft er een meer dringende reden voor dan de ander. Maar leuk is het niet...

Leonie, wat ik me even af vroeg toen ik jouw stukje las: wacht jij tot Thomas huilt voordat je hem gaat voeden? Want het eerste wat mij binnen schoot was of jij niet eerdere hongersignalen mist (smakken, likken, zuigen op handjes, zoeken naar borst/tepel etc)...

Freecell, stuwing is shit...

Keshet, fijn dat je dit voor je meisje kan doen!

Wij zijn vanochtend weer bij de kinderarts/lactatiekundige geweest en ik heb officieel een vreetzakje
Hij is in 10 dagen tijd 370 gram aangekomen (nu 3825 gram) en bijna 2 cm gegroeid (bijna 54 cm)!
pi_79578862
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 17:49 schreef Asyniur het volgende:
Kolven is helemaal niet leuk, maar je doet het gewoon. De een houdt het langer vol dan de ander. De een heeft er een meer dringende reden voor dan de ander. Maar leuk is het niet...

Leonie, wat ik me even af vroeg toen ik jouw stukje las: wacht jij tot Thomas huilt voordat je hem gaat voeden? Want het eerste wat mij binnen schoot was of jij niet eerdere hongersignalen mist (smakken, likken, zuigen op handjes, zoeken naar borst/tepel etc)...

Freecell, stuwing is shit...

Keshet, fijn dat je dit voor je meisje kan doen!

Wij zijn vanochtend weer bij de kinderarts/lactatiekundige geweest en ik heb officieel een vreetzakje
Hij is in 10 dagen tijd 370 gram aangekomen (nu 3825 gram) en bijna 2 cm gegroeid (bijna 54 cm)!
Vreetzakje? Wat moet ik dan zeggen van mijn dikkerdje? Op 14 dagen tijd 670 gram erbij

Ik probeer hem aan te leggen als hij met zijn armpjes begint te zwaaien en begint te smakken. Zuigen op handjes doet hij eigenlijk heel weinig. Maar gisteren was het gewoon drama terwijl hij aan mijn borst lag in eerste instantie.
Hij was dus aan het drinken, dan leek het alsof hij genoeg had dus ik leg hem nog naast mij en toen begon het circus.
  donderdag 25 maart 2010 @ 18:34:53 #195
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_79579457
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 18:15 schreef leonieke het volgende:

[..]

Vreetzakje? Wat moet ik dan zeggen van mijn dikkerdje? Op 14 dagen tijd 670 gram erbij

Ik probeer hem aan te leggen als hij met zijn armpjes begint te zwaaien en begint te smakken. Zuigen op handjes doet hij eigenlijk heel weinig. Maar gisteren was het gewoon drama terwijl hij aan mijn borst lag in eerste instantie.
Hij was dus aan het drinken, dan leek het alsof hij genoeg had dus ik leg hem nog naast mij en toen begon het circus.

Ik ben het gewoon niet gewend van mijn kleintje
hij past bijna niet meer in maat 50

Aah, hij had dus wel al gegeten? Hmm, en hoe weet je dan dat hij zo overstuur raakte omdat hij nog meer wilde eten? Was het opgelost toen je hem uiteindelijk wel weer aangelegd kreeg? Of moest hij misschien boeren tussendoor?
Soms denk ik hier wel eens dat Harry genoeg gegeten heeft, maar dan moest hij alleen even een enorme boer en dan weer verder
Vervelende is alleen dat hij zelden hoeft te boeren tijdens of na het eten dus die zeldzame keer dat het wel moet, heb ik het niet in de gaten
pi_79579728
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 18:34 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Ik ben het gewoon niet gewend van mijn kleintje
hij past bijna niet meer in maat 50
Vreselijk hé? In sommige kleertjes in maat 50 (voornamelijk body'tjes) kan Thomas ook al niet meer. Ik steek het op het feit dat het kleertjes zijn die mijn neefjes nog hebben gedragen en dat ze dus al zo vaak gewassen zijn dat ze wel moeten gekrompen zijn
quote:
Aah, hij had dus wel al gegeten? Hmm, en hoe weet je dan dat hij zo overstuur raakte omdat hij nog meer wilde eten? Was het opgelost toen je hem uiteindelijk wel weer aangelegd kreeg? Of moest hij misschien boeren tussendoor?
Soms denk ik hier wel eens dat Harry genoeg gegeten heeft, maar dan moest hij alleen even een enorme boer en dan weer verder
Vervelende is alleen dat hij zelden hoeft te boeren tijdens of na het eten dus die zeldzame keer dat het wel moet, heb ik het niet in de gaten
Boeren doet Thomas ook bijna nooit (en daar denk ik dus ook bijna nooit aan ). Maar toen ik hem uiteindelijk opnieuw heb kunnen aanleggen en hij nog goed gedronken heeft, was het probleem opgelost. Hij had volgens mij dus echt nog honger maar was om één of andere reden zo overstuur dat hij niet wou/kon drinken.
pi_79579928
keshet, er zijn hele stappenplannen om prematuren aan de borst te krijgen, en het is zeker niet makkelijk. Als dat is wat je wilt moet je tzt echt even met een laktatiekundige om tafel gaan zitten..
pi_79593338
Keshet, ik vind het echt heel stoer dat je voor je kindje blijft kolven Het gevoel is hier erg bekend.

Mijn productie lijkt enorm gekelderd te zijn de laatste 2 dagen Ik heb sinds gisteren een meisje wat hongerig van de borst af komt. Ze drinkt een paar minuten goed en dan lijkt de melkstroom te stoppen. Ze laat dan los of gaat zitten trekken aan mijn tepel om vervolgens weer te gaan happen. Tweede borst precies hetzelfde. Ik leg haar vaak aan, laat haar behoorlijk lang aan de borst proberen en ik doe borstcompressie. Ik snap er niets van en ik voel me er erg ongelukkig over
Ik heb haar nu al een paar keer bijgevoed met een flesje afgekolfde melk omdat ik het niet kon aanzien dat ze nog zo duidelijk honger had
  vrijdag 26 maart 2010 @ 00:17:13 #199
12913 GreatWhiteSilence
pi_79593551
Misschien kun je proberen te wisselvoeden? Dan geef je haar in een sessie wel 4, 5, 6 of vaker van de borst. Werkt goed om de productie aan te jagen en is ook heel goed voor je armspieren...
  vrijdag 26 maart 2010 @ 07:13:32 #200
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_79596282
Octo, misschien wordt je ongesteld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')