abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79697985
Asy, relaxed
En wbt je vraag: het kan beiden, maar het klinkt wel leeg inderdaad. (bij lui wassie denk ik gaan sabbelen) Een borst is nooit helemaal leeg natuurlijk, dus hij wilde nog wel meer.
  maandag 29 maart 2010 @ 10:15:49 #252
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_79698436
jullie zijn lief!

en toen twijfelden we weer... mss gaan we toch door. maar dan anders. laatste voeding door PR laten geven en dan kv. daar sliep ze wel heel erg goed op vannacht, namelijk. dan kan ik eerder naar bed en kan ik langer ongestoord slapen. dat helpt vast ook een heleboel qua weerstand.

dat aviva 1,5 uur na 180cc weer kwam voor wat mamamelk geeft ook aan dat zij echt behoefte aan bv heeft.

het enige wat ik kon denken toen ze net aanlag was 'O+ '.

nog 1 bo, dan is het echt klaar. zoals eli zegt ' laaaaaatsje kier'

dat ik hier heb gezegd dat ik zou stoppen mag geen deel van de overweging zijn.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  Moderator maandag 29 maart 2010 @ 10:24:17 #253
5428 crew  miss_sly
pi_79698622
Ach DAvinia, ik lees het nu pas. Wat ontzettend jammer dat het niet lukt en wat k*t dat je wer een bo hebt. Zo is bv ook geen pretje, en het moet voor jullie beiden ook leuk zijn. Je kunt iig niet zeggen dat je je best niet hebt gedaan

Ow, en toen las ik pas de volgende pagina

Davinia, succes dan! ik hoop voor je dat het goed loopt. Idd is veel kunnen rusten/slapen erg fijn en goed voor je weerstand. En niet moe zijn voelt ook zoveel beter dat je veel meer aan kunt
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_79698802
quote:
Op maandag 29 maart 2010 10:15 schreef DaviniaHR het volgende:

Nee, natuurlijk mag dat niet! Ik ben wel drie keer gestopt met de borstvoeding. De eerste twee keren heb ik het welgeteld twee voedingen volgehouden. M'n vriend vond het maar maf dat ik weer ermee begon maar dat gevoel van borstvoeding willen geven was zo overweldigend. Ik heb er absoluut geen spijt van dat ik toen niet voet bij stuk heb gehouden.

De derde keer ging het trouwens makkelijker doordat ik toen ook ging werken.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator maandag 29 maart 2010 @ 10:36:53 #255
5428 crew  miss_sly
pi_79698872
Over moe zijn gesproken: ik slaap ook te weinig. Senna heeft het lang best goed gedaan (een keer per nacht en dan netjes in eigen bedje verder slapen tot de volgende ochtend), maar de laatste tijd maakt ze er weer een potje van. En nu zit ik dus al dik 8 maanden met gebroken nachten, en ipv dat het beter wordt, wordt het weer slechter. Ze komt intussen weer minstens 2 keer per nacht, maar ook wel 3 keer. Ik probeer wel overdag met haar slaapjes mee te dutten, maar die worden ook korter, want grote meid enzo

We hebben een paar keer een fles met nutrilon en rijstebloem gegeven, en dan leek ze beter te slapen, maar de rijstebloem was het cb niet blij mee, omdat het alleen aanzet. Nu heb ik een ander avondpapje van Bambix geprobeerd, maar dat lijkt niet echt iets te doen. Iemand nog een goede tip, behalve doorzetten en wachten tot ze uit zichzelf niet meer komt 's nachts?
pi_79700319
Miss, Lente slaapt op het ene papje langer door dan op het andere. Daar kwam ik achter nadat ik een aantal wat losse, kant en klare pakjes pyjamapap van verschillende merken had gekocht. Misschien het overwegen waard?

Sterkte. Slaapgebrek is vreselijk.
  maandag 29 maart 2010 @ 12:02:42 #257
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_79701199
quote:
Op maandag 29 maart 2010 09:52 schreef freecell het volgende:
Asy, relaxed
En wbt je vraag: het kan beiden, maar het klinkt wel leeg inderdaad. (bij lui wassie denk ik gaan sabbelen) Een borst is nooit helemaal leeg natuurlijk, dus hij wilde nog wel meer.
Dank voor je antwoord. Ik dacht het wel maar wilde het toch even zeker weten...
Wij hebben een heel relaxed kind. Daar hebben we gewoon geluk mee...

Davinia
Veel succes met je doorstart! Je bent niemand behalve PR uitleg verschuldigd.

miss_sly, helaas geen tip van mij. Ik kan wel zeggen: op je tanden bijten en gewoon negeren maar dat zou mij ook niet lukken dus een advies van niks
Succes want slaaptekort sucks
Probeer in elk geval inderdaad je slaap in te halen door met Senna mee te slapen voor zover dat lukt...
  Moderator maandag 29 maart 2010 @ 12:10:07 #258
5428 crew  miss_sly
pi_79701495
eigenlijk, nju ik erover nadenk, komt ze ook overdag weer vaker. ondanks dat ze de andere voeding goed eet: ontbijt en lunch bijna een hele boterham, wat fruit, wat avondeten en de yoghurt gaat ook altijd schoon op.

ik zal nog eens wat andere papjes proberen idd. misschien niet die aangemaakt moerten worden met water, maar met nutrilon.
  maandag 29 maart 2010 @ 12:58:12 #259
108648 cattie
lieve moeder
pi_79703111
Miss, ik weet helaas hoe het is. Fee weigert alleen op wat dan ook door te slapen, kv, papjes, het helpt niets. Dat kan ook nog. Sterkte ermee.
pi_79703308
Maar is het dan wel honger? Klinkt meer als ' 's nachts aandacht is ook hip!'
  maandag 29 maart 2010 @ 13:08:20 #261
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_79703456
quote:
Op maandag 29 maart 2010 13:03 schreef freecell het volgende:
Dat heeft Jen nog steeds, en sinds deze week krijgt ze ook gewoon geen flesje meer 's nachts. Waarop mijn man vroeg waarom niet... Omdat ik straks niet met 2 kinderen ga tobben die 's nachts willen drinken. Zij heeft het niet nodig, de hele dag staat er drinken... Die 3 slokken water in de nacht heeft ze gewoon even pech.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 29 maart 2010 @ 13:11:09 #262
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_79703546
Ik zit met Annicka ook nog op minimaal één voeding 's nachts, en dan drinkt ze volgens mij een volledige voeding (ik voel in ieder geval meerdere tsr's en geef twee kanten). Ik heb altijd begrepen dat de meeste kinderen pas met een jaar of twee (oid) echt het klokje rond slapen (en blijven slapen).
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  maandag 29 maart 2010 @ 13:12:06 #263
35189 Troel
scherp en bot
pi_79703581
Vanochtend wilde Ruben het ook weer eens proberen en hij kreeg er zowaar wat uit

(en toen wilde hij nog een keer en nog een keer )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 29 maart 2010 @ 13:17:42 #264
12913 GreatWhiteSilence
pi_79703776
Ow wat leuk Troel.
(Tandemvoeden, mijn grote droom. )
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_79704456
quote:
Op maandag 29 maart 2010 13:12 schreef Troel het volgende:
Vanochtend wilde Ruben het ook weer eens proberen en hij kreeg er zowaar wat uit

(en toen wilde hij nog een keer en nog een keer )
Wat grappig
Wat vond hij er zelf van?
  maandag 29 maart 2010 @ 13:57:18 #266
108648 cattie
lieve moeder
pi_79705084
quote:
Op maandag 29 maart 2010 13:03 schreef freecell het volgende:
Bij Fee is er van alles aan de hand, maar niets bijzonders, om het lekker raadselachtig te houden. Het is in ieder geval geen honger, maar na een slokje bv valt ze snel weer in slaap, dus ik voed haar nog vaak 's nachts.
  Moderator maandag 29 maart 2010 @ 14:04:45 #267
5428 crew  miss_sly
pi_79705362
Senna drinkt dan echt een volledige voeding, gezien mijn gespannen borsten en het gestage gloek-gloek dat ik hoor.sterker nog: volgens mij drnkt ze haar beste en meest volledie voeding(en) 'd nachts.

cattie, ik moest idd ook aan jou denken. nog net echt verbeterd?
ik hb nu een kant-en-klaar pyjama papje zonder toevoegingen, alleen granen. we zullen het zien.
  maandag 29 maart 2010 @ 14:16:43 #268
108648 cattie
lieve moeder
pi_79705847
Senna is misschien wel een nachtdrinkster. Dat heb ik hier wel vaker voorbij zien komen. Niet zo fijn voor jou! Af en toe gaat het slapen van Fee beter (mbv homeopathie), maar bij het minste of geringste (nou ja, 1 tandje en 2 kiezen die tegelijk doorkomen is ook niet niets) is het weer mis.
  Moderator maandag 29 maart 2010 @ 14:19:44 #269
5428 crew  miss_sly
pi_79705934
Een nachtdrinkster? Dat is denk ik wat het woord zegt, en nee, daar zou ik niet heel blij mee zijn. Ik wil graag nog een tijdje blijven voeden, maar dit wordt een keer teveel natuurlijk, als je toch ook moet werken enzo. Chronisch slaapgebrek langer dan 8 maanden gaat opbreken, vrees ik. Ik dacht eerst nog: ow, dat trek ik best goed, die gebroken nachten. maar als je nooit eens echt volledig bij kunt slapen een paar dagen, dan stapelt het op he.

1 tandje en 2 kiezen is nogalbehoorlijk, cattie! Kan me voorstellen dat ze dan toch weer minder slaapt. Wel fijn dat het mbv homeopathie wat beter lijkt te gaan soms.
pi_79706675
quote:
Op maandag 29 maart 2010 10:15 schreef DaviniaHR het volgende:
Nouhou.... wij zijn daar wel heel streng in hoor...
pi_79706777
quote:
Op maandag 29 maart 2010 10:36 schreef miss_sly het volgende:
Over moe zijn gesproken: ik slaap ook te weinig. Senna heeft het lang best goed gedaan (een keer per nacht en dan netjes in eigen bedje verder slapen tot de volgende ochtend), maar de laatste tijd maakt ze er weer een potje van. En nu zit ik dus al dik 8 maanden met gebroken nachten, en ipv dat het beter wordt, wordt het weer slechter. Ze komt intussen weer minstens 2 keer per nacht, maar ook wel 3 keer. Ik probeer wel overdag met haar slaapjes mee te dutten, maar die worden ook korter, want grote meid enzo

We hebben een paar keer een fles met nutrilon en rijstebloem gegeven, en dan leek ze beter te slapen, maar de rijstebloem was het cb niet blij mee, omdat het alleen aanzet. Nu heb ik een ander avondpapje van Bambix geprobeerd, maar dat lijkt niet echt iets te doen. Iemand nog een goede tip, behalve doorzetten en wachten tot ze uit zichzelf niet meer komt 's nachts?
Als dat nou je enige overweging is, zou ik haar lekker rijstebloem blijven geven. Paar jaar geleden werd het nog aangeraden. Het is jouw kind en jouw nachtrust hoor...
(Ik zou er voor gaan als Bink dan wel doorsliep! Sterker nog... ga het proberen!)
pi_79706891
quote:
Op maandag 29 maart 2010 13:11 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik zit met Annicka ook nog op minimaal één voeding 's nachts, en dan drinkt ze volgens mij een volledige voeding (ik voel in ieder geval meerdere tsr's en geef twee kanten). Ik heb altijd begrepen dat de meeste kinderen pas met een jaar of twee (oid) echt het klokje rond slapen (en blijven slapen).
Even Bink laten lezen... heeft ie nog een maand om aan het idee te wennen...
Of ik... zal wat zijn... na 6 jaar een hele nacht doorslapen!
pi_79707309
quote:
Op maandag 29 maart 2010 14:46 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Dat gaat niet werken! Je wordt dan zelf wakker en denkt
  maandag 29 maart 2010 @ 15:28:19 #274
12913 GreatWhiteSilence
pi_79708459
quote:
Op maandag 29 maart 2010 14:46 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Er staat ook 'de meeste'
Sommige kinderen zijn extreem vroeg met klokje-rond slapen en Bink maakt dat weer goed...
  Moderator maandag 29 maart 2010 @ 15:39:17 #275
5428 crew  miss_sly
pi_79708938
quote:
Op maandag 29 maart 2010 14:42 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Als dat nou je enige overweging is, zou ik haar lekker rijstebloem blijven geven. Paar jaar geleden werd het nog aangeraden. Het is jouw kind en jouw nachtrust hoor...
(Ik zou er voor gaan als Bink dan wel doorsliep! Sterker nog... ga het proberen!)
Nou, ik hoef ook neit per se een klein propje te maken, alleen omdat ik graag door wil slapen. Als ik dan iets geef, zou ik het ook wel fijn vinden als het ook nog enigszins voedingswaarde heeft. Dus iets dergelijks heb ik nu meegenomen om te proberen.
  maandag 29 maart 2010 @ 15:40:20 #276
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_79708979
quote:
Op maandag 29 maart 2010 13:17 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ow wat leuk Troel.
(Tandemvoeden, mijn grote droom. )
Écht? Ik borstvoed graag en met liefde.
Maar ik zou echt niet willen tandemvoeden. Als Eva het hier zou vragen krijgt ze dus een nee van mij.

Hoop voor jou dat je dan snel mag gaan tandemvoeden
pi_79709416
Divinia Doe waar je je goed bij voelt en als je het nog een kans wil geven moet je dat doen. Maar ga je niet tot in het oneindige zitten kwellen omdat je perse BV wil geven
Lotte!
Noah!
  maandag 29 maart 2010 @ 16:24:03 #278
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_79710857
quote:
Op maandag 29 maart 2010 15:40 schreef amaranta het volgende:

[..]

Écht? Ik borstvoed graag en met liefde.
Maar ik zou echt niet willen tandemvoeden. Als Eva het hier zou vragen krijgt ze dus een nee van mij.

Hoop voor jou dat je dan snel mag gaan tandemvoeden
Als Jen het zou vragen mag ze van mij best eens proberen, maar meestal krijgen ze er toch niets uit... Al zou het vreselijk handig zijn bij de stuwing de eerste dagen..
pi_79711966
Ik lees hier heel vaak over regeldagen (6 dagen, 3 weken, ...). Thomas was vorige week 3 weken en afgelopen nacht hebben we echt een "night from hell" gehad (zo erg zelfs dat mijn man een wenende Thomas mocht troosten terwijl ik in de zetel zat mee te huilen).
Overal waar ik lees op internet (ja, ik heb vandaag denk ik al het volledige internet afgelopen) komt het er op neer dat een kind bij regeldagen 'gewoon' heel vaak de borst vraagt. Maar zijn er ook nog andere 'kwaaltjes'?

Echt regelmaat zit er hier (nog) niet in de voeding. Een echt schema kan ik niet geven, behalve dat Thomas vaker drinkt 's avonds (hij zou dan soms om het anderhalf uur drinken) terwijl hij er overdag meestal 3 à 4 uur tussen laat. 's Nachts wordt hij meestal tussen 3 en 4u wakker. En dan begint het... 's nachts voeden duurt ongeveer anderhalf uur met heel veel krijsen en hem ronddragen om hem te kalmeren, maar na anderhalf uur valt hij normaalgezien wel in slaap (wel soms bij ons in bed in een groot voedingskussen). Afgelopen nacht heeft het echter 2,5 uur geduurd (en zat ik dus ook mee te wenen omdat ik me geen raad meer wist). En dat terwijl hij om 23u ook nog had gedronken (en het is nog maar 2 keer gebeurd dat hij om 23u dronk en toen deed hij die twee keer de nacht door).

Klinkt dat ook als een regeldag of heeft het niet ophouden met wenen en krijsen er niets mee te maken en zullen dat hoogstwaarschijnlijk krampen geweest zijn?
Ik heb net gebeld naar Kind en Gezin en donderdagavond was er gelukkig nog een plaatsje vrij (dan wordt hij ook nog eens gewogen en door de dokter nagekeken, dus dat is wel fijn), maar misschien weten jullie wel iets meer en was dit inderdaad 'gewoon' de eerste echte regeldag (nacht) dat we hebben meegemaakt.
  maandag 29 maart 2010 @ 16:55:04 #280
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_79712275
Het kan inderdaad een gewone regeldag zijn... Die zijn gewoon heel frustrerend. Kenmerken zijn heel veel huilen, het gevoel dat je borsten leeg zijn dat soort dingen..

Maar het vele ontroostbaar huilen... Is dat pas sinds gister, of speelt dat al langer? Vertrouw je het zelf niet (moeders voelen dit vaak wel aan hoor ). Goed dat je een afspraak hebt bij kind en gezin en geef daar goed aan wat je dwars zit...

Krampen horen er nu eenmaal bij, dat is heel zielig, maar zo'n beetje elk kindje moet daar doorheen, je hebt wel spul dat werkt tegen krampjes. Verder buikje masseren en lekker met een warme doek op zn buikje deed je waarschijnlijk al...

Maar er zijn ook kindjes die heeeeel veel mama honger hebben, en gewoon alleen maar bij je willen zijn. Ze hebben 9 maanden in je gewoond, dus die grote, koude wereld is echt even wennen. En dan is mama lekker vertrouwd.
pi_79712532
quote:
Op maandag 29 maart 2010 16:55 schreef Ticootje het volgende:
Het kan inderdaad een gewone regeldag zijn... Die zijn gewoon heel frustrerend. Kenmerken zijn heel veel huilen, het gevoel dat je borsten leeg zijn dat soort dingen..

Maar het vele ontroostbaar huilen... Is dat pas sinds gister, of speelt dat al langer? Vertrouw je het zelf niet (moeders voelen dit vaak wel aan hoor ). Goed dat je een afspraak hebt bij kind en gezin en geef daar goed aan wat je dwars zit...
Zo ontroostbaar als vannacht is hij nog nooit geweest (gelukkig maar). Ik herken het krijsen en trappen wel van tijdens het voeden (zeker 's nachts), maar normaalgezien houden we hem dan eventjes recht en wordt hij wel weer rustig. Afgelopen nacht was iets wat we nog nooit hadden gezien.
quote:
Krampen horen er nu eenmaal bij, dat is heel zielig, maar zo'n beetje elk kindje moet daar doorheen, je hebt wel spul dat werkt tegen krampjes. Verder buikje masseren en lekker met een warme doek op zn buikje deed je waarschijnlijk al...
Dat doen we inderdaad wel Ook helpt het soms als we op zijn rugje wrijven, dus meestal is het afwisselen geblazen.
Een truc om te herkennen dat het effectief krampen zijn, heb je niet zeker?
quote:
Maar er zijn ook kindjes die heeeeel veel mama honger hebben, en gewoon alleen maar bij je willen zijn. Ze hebben 9 maanden in je gewoond, dus die grote, koude wereld is echt even wennen. En dan is mama lekker vertrouwd.
Dat herken ik dan ook wel. Overdag kan hij in zijn park (box) liggen huilen en vanaf dat ik hem oppak, is het verdriet over. Leg ik hem terug, is het weer feest. Dus dan ligt hij overdag ook vaak naast mij in de zetel (in zo'n borstvoedingskussen) en dan slaapt hij probleemloos.

(je zou hem nu eens moeten zien liggen... zo zalig slapen in de zetel. Iemand die hem nu ziet liggen, zou gewoon nooit geloven dat we zo'n nacht achter de rug hebben)
pi_79714418
Leonieke, zoveel in de avond drinken lijkt me ook clusteren te zijn.
Dit staat op borstvoeding.com:

In het begin is het heel normaal als je kindje acht tot twaalf keer per dag wil drinken. Het ene kind is wat regelmatiger dan het ander, maar om de twee à drie uur -of nog vaker- is heel gewoon, zowel overdag als 's nachts.
Sommige kindjes clusteren een tijdje, ze drinken dan in een paar uur steeds kleine beetjes.
De eerste borst geef je zolang je kind dat wil, daarna bied je hem ook de tweede borst. En als je kindje niet gemakkelijk zelf komt om te drinken, maak hem dan regelmatig voorzichtig wakker door hem onder zijn voetjes zacht te masseren. Pas als hij regelmatig groeit en regelmatig zélf vraagt om een voeding, hoef je 'm niet meer wakker te maken.
Naarmate kinderen ouder worden zullen ze minder vaak op een dag drinken. Maar vaak drinken is niet erg en niet ongewoon. Het is prima en vooral goed voor het in stand houden van je productie.

Fijn dat je snel terecht kan bij kind en gezin. Hopelijk hebben ze goede tips voor je.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  Moderator dinsdag 30 maart 2010 @ 09:52:35 #283
5428 crew  miss_sly
pi_79736890
Weer twee voedingen vannacht, en echt goed drinken dan. Deed ze dat maar overdag

Ik heb haar wel ook na de tweede voeding in haar eigen bed teruggelegd (ook al wa het al 5 uur) en toen sliepen we allemaal erg goed tot half 8; we werden wakker gebeld door mijn ouders die al voor de deur stonden Dus toch maar voortaan ongeacht het tijdstip haar weer terug in bed leggen, misschien dat dat iig voor de rust beter werkt

leonieke, fijn dat je donderdag terecht kunt. Het klinkt idd als clusteren en krampjes en mamahonger. Allemaal niet fijn, maar ook niets om je zorgen over te maken. Er in mee gaan werkte hier het beste. Laten gaan, accepteren dat het zo is, en doen wat je moet doen. Sterkte
pi_79737307
quote:
Op maandag 29 maart 2010 17:53 schreef oeke het volgende:
Leonieke, zoveel in de avond drinken lijkt me ook clusteren te zijn.
Dit staat op borstvoeding.com:

In het begin is het heel normaal als je kindje acht tot twaalf keer per dag wil drinken. Het ene kind is wat regelmatiger dan het ander, maar om de twee à drie uur -of nog vaker- is heel gewoon, zowel overdag als 's nachts.
Sommige kindjes clusteren een tijdje, ze drinken dan in een paar uur steeds kleine beetjes.
De eerste borst geef je zolang je kind dat wil, daarna bied je hem ook de tweede borst. En als je kindje niet gemakkelijk zelf komt om te drinken, maak hem dan regelmatig voorzichtig wakker door hem onder zijn voetjes zacht te masseren. Pas als hij regelmatig groeit en regelmatig zélf vraagt om een voeding, hoef je 'm niet meer wakker te maken.
Naarmate kinderen ouder worden zullen ze minder vaak op een dag drinken. Maar vaak drinken is niet erg en niet ongewoon. Het is prima en vooral goed voor het in stand houden van je productie.

Fijn dat je snel terecht kan bij kind en gezin. Hopelijk hebben ze goede tips voor je.
8 tot 12 keer, daar zijn we volgens mij nooit aangeraakt (zelfs niet de eerste dagen in het ziekenhuis). Oké, misschien wel 8 keer, maar dat zal toch ongeveer het maximum zijn (al tel ik die paar minuten niet echt mee als een echte voeding, maar echt de keren dat het serieus drinken was).

De tweede borst aanbieden doe ik wel, maar hij drinkt er dan meestal niet van. Of misschien 5 slokken en dan gedaan. Zou dat kwaad kunnen?
Vanochtend had ik echt gedacht dat hij van mijn twee borsten ging drinken (en dat mocht ook wel gezien de spanning die er op 1 van de 2 staat), maar hij was blijkbaar tevreden na 12 minuten van 1 borst drinken (terwijl er 7 uur tussen zat (ja, Thomas heeft ons laten recupereren vannacht, geslapen van ongeveer middernacht tot 6.45u ) . Denken jullie dat hij dan genoeg zou gedronken hebben? Ik vond het zo weinig en nu ligt hij nog te slapen.

Hij heeft wel bijna de hele avond liggen wenen. Die krampen moeten echt vreselijk zijn. En nog geen stoelgang kunnen maken (is dus effectief van vrijdag geleden). Dit wordt weer een dagje fietsen als het zo doorgaat, vrees ik

Maar miss-sly, zal ik hem dan niet te veel verwennen? Ik heb vooral daar wat schrik voor. Elke keer als hij weent hem oppakken, is toch ook niet zo goed? Heeft Senna daar nu geen last van? Dat ze bv weent omdat ze weet dat je dan langskomt terwijl er eigenlijk niets aan de hand is?
  dinsdag 30 maart 2010 @ 10:17:08 #285
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_79737497
leo, je herkent krampjes door een heel specifiek huilte. het gaat als volgt:

stap 1: moord, bran dat het brand, de wereld vergaat!!!
duurt een halve minuut, iets langer soms
stap 2: wow, de wereld is mooi!
duurt 10 sec, iets langer
sstap 3: zie stap 1

die pauze is heel kenmerkend voor kramp.

hier heb ik werkelijk de hele avond aviva aan de borst gehad beetje jammer met tout la famille erbij (beide kanten), maar ja, joodse feestdagen laten zich niet afzeggen
raynauds op liinks is zeer goed verbeterd na eventjes rust, rechts doe ik nog steeds iets verkeerd, getuige aanhoudende raynauds en korsten... maar ik heb een sterk vermoeden waar het euvel zit en PR gaat meekijken om te verifieren of het klopt. (verkeerde hoek aanleggen, is niet uit te leggen met tekst)

to be continued
hopelijk nog lang en succesvol, als ik er nou eens blijvend achterkom wat ik steeds verkeerd doe
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_79737510
Leo, Lotte heeft hier de eerste 4 maanden dag en nacht aan me vastgeplakt gezeten. Tuurlijk huilt ze wel eens omdat er "niks" aan de hand is, maar is dat wel niks? Misschien is ze het dan zat om alleen te spelen en wil met mij spelen of gewoon ff lekker knuffelen. Thomas kan je sowieso nog niet verwennen, daar is hij nog te klein voor. Als jij denkt dat hij zich beter voelt bij jou op je arm, moet je 'm gewoon lekker oppakken.

Heb je de scheetjeshouding al geprobeerd tegen zn krampjes? Thomas met zn rug tegen jouw buik en dan je handen in zn knieholtes en naar zn buikje toe trekken.

voor jullie
Lotte!
Noah!
  dinsdag 30 maart 2010 @ 10:19:44 #287
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_79737585
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 10:09 schreef leonieke het volgende:

[..]

8 tot 12 keer, daar zijn we volgens mij nooit aangeraakt (zelfs niet de eerste dagen in het ziekenhuis). Oké, misschien wel 8 keer, maar dat zal toch ongeveer het maximum zijn (al tel ik die paar minuten niet echt mee als een echte voeding, maar echt de keren dat het serieus drinken was).

De tweede borst aanbieden doe ik wel, maar hij drinkt er dan meestal niet van. Of misschien 5 slokken en dan gedaan. Zou dat kwaad kunnen?
Vanochtend had ik echt gedacht dat hij van mijn twee borsten ging drinken (en dat mocht ook wel gezien de spanning die er op 1 van de 2 staat), maar hij was blijkbaar tevreden na 12 minuten van 1 borst drinken (terwijl er 7 uur tussen zat (ja, Thomas heeft ons laten recupereren vannacht, geslapen van ongeveer middernacht tot 6.45u ) . Denken jullie dat hij dan genoeg zou gedronken hebben? Ik vond het zo weinig en nu ligt hij nog te slapen.

Hij heeft wel bijna de hele avond liggen wenen. Die krampen moeten echt vreselijk zijn. En nog geen stoelgang kunnen maken (is dus effectief van vrijdag geleden). Dit wordt weer een dagje fietsen als het zo doorgaat, vrees ik

Maar miss-sly, zal ik hem dan niet te veel verwennen? Ik heb vooral daar wat schrik voor. Elke keer als hij weent hem oppakken, is toch ook niet zo goed? Heeft Senna daar nu geen last van? Dat ze bv weent omdat ze weet dat je dan langskomt terwijl er eigenlijk niets aan de hand is?
Die kleintjes kun je nog niet verwennen, ze leggen die link niet..
Je kunt een baby nooit teveel oppakken, wel te weinig
  Moderator dinsdag 30 maart 2010 @ 10:22:44 #288
5428 crew  miss_sly
pi_79737679
leo, wat Linda zegt: verwennen kan nu helemaal nog niet. En bovendien kan er zomaar altijd iets zijn als hij huilt. Misschien niet iets dat je echt kunt oplossen, maar wellicht alleen maar dat hij graag bij je wil zijn. De wereld is zo groot en koud na die maanden in je buik en jij bent toch zijn belangrijkste veilge haven.
Senna heeft net als Lotte echt de eerste tijd zowat aan me vastgezeten. En dat is echt geenwatje die denkt bij ieder huiltje haar zin te krijgen ofzo. Als jij het zelf ook fijn vindt en trekt, gewoon lekker reageren op zijn huilen en hem troosten

Davinia, fijn dat het weer wat beter gaat. Ik hoop dat het meekijken door PR het erschil gaat maken en het dan ook rechts goedkomt
  dinsdag 30 maart 2010 @ 10:24:54 #289
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_79737733
Jen heeft de eerste maanden ook op mij geleefd... Zwaan kleef aan... Ik was blij als mijn man thuiskwam dan kon ik gaan douchen.
  Moderator dinsdag 30 maart 2010 @ 10:28:08 #290
5428 crew  miss_sly
pi_79737835
herkenbaar tico
pi_79737902
Hier ook herkenbaar...en om 7u naar bed, omdat ze niet sliep zonder dat ik naast d'r lig. En met 4 maanden ging ze naar dr eigen bedje, ze leerde steeds langer alleen spelen en ik kan ook rustig een uurtje weg, zonder dat ze de hele buurt bij elkaar gilt omdat mama er niet is. Dus het komt echt goed Leo, ookal weet ik uit ervaring dat je dat toch niet gelooft
Lotte!
Noah!
pi_79737942
Volgens mij is het geen probleem dat hij uit de tweede borst niets of weinig drinkt. Er zijn hier meer moeders bij wie de baby slechts uit 1 borst drinkt. Het kan zijn dat hij later, als hij wat groter/hongerig is, er wel behoefte aan heeft.

Wat heel fijn is bij krampjes is hem tegen je borst houden en je arm dan onder zijn knietjes te doen. Zo kun je zijn knietjes naar zijn borst trekken en dan kunnen de darmpjes ontluchten.

En Leonieke, je kindje is net op de wereld, die koud en groot en leeg is. Hij heeft vooral behoefte aan jullie (lichamelijke) aanwezigheid. Ik zou hem wel elke keer oppakken als hij weent, zeker de eerste maanden.
Je kunt hem sowieso de eerste 8 maanden nog niet verwennen. Hij heeft namelijk nog geen besef van oorzaak en gevolg. Hij zal niet huilen omdat hij bewust weet dat jij dan komt.

Miss, lastig is het he. Ko wordt ook nog zo vaak wakker 's nachts.
Ik vond/vind het ook erg moeilijk. Maar deze tekst uit de Oei ik groei mail hielp me wel weer even vooruit:

Een van de meest gestelde (en erg domme) vragen is of je baby al doorslaapt. Je vraagt je af of jij de enige bent wiens kleintje ’s nachts nog wakker wordt. De twijfel slaat toe en door die simpele vraag wordt het ouderlijke twijfel-syndroom redelijk gestimuleerd. Om alle twijfel weg te nemen: het is slechts zelden dat een baby onder de 12 maanden doorslaapt. Wel kunnen 60% van de baby’s zichzelf in slaap krijgen als ze wakker worden. Ouders denken dan dat ze doorslapen, maar dat is dus niet zo.

Ko heeft dus gewoon hulp nodig bij het in slaap komen 's nachts. En inderdaad nog 1 grote voeding drinkt hij in de nacht. Het gekke is wel, dat wij drie juist beter lijken te slapen als hij bij ons ligt. Alsof hij door onze aanwezigheid minder vaak wakker wordt/wil drinken.
Hopelijk leren onze kindjes snel zichzelf weer in slaap te helpen.
pi_79738041
Mooi, al die antwoorden. En herkenbaar!
En hoe gek het ook klinkt, soms mis ik het ook dat kleine plakkertje tegen me aan. Heeeeel soms.

Davinia, wat fijn dat het aan de ene kant goed gaat. Hopelijk ligt het euvel precies waar je denkt, en is het op te lossen met een andere hoek van aanleggen.
pi_79738211
Hier ook Douchen heb ik een tijdje pas rond 2 uur 's middags kunnen doen, dan wilde hij wel eventjes in bed slapen, maar later ging dat over in helemaal niet meer in bed willen liggen (door de reflux) en heeft hij weken alleen maar in de doek gezeten overdag. Toen ging ik heel vroeg (6 uur ofzo) al douchen zodat mijn man Niels vast kon houden, want na een nacht borstvoeding met lekkende boobies enzo vond ik douchen wel prettig . En nu is Niels al zo groot dat hij de meeste slaapjes overdag in zijn eigen bedje doet (dat groeit vanzelf, echt je hoeft je daar niet druk om te maken, je merkt wel wanneer hij er aan toe is) rond etenstijd zit hij nog wel gezellig in de doek ( !!) en als ik ga douchen zit hij in het wipstoeltje mij verbaast aan te gapen.

Leonieke als hij de tweede borst niet meer wil, terwijl hij niet te slaperig is, dan heeft hij hoogswaarschijnlijk wel genoeg gehad. Doordat er zoveel tijd tussen zat zit je borst dan ook heel erg vol dus krijgt hij meer uit een borst. Je hebt wel kans dat hij straks snel weer wil drinken omdat hij vannacht lang ertussen gelaten heeft en dat in moet halen. Er schijnt een regeltje te zijn wanneer je een kindje 's nachts niet meer iedere 3 uur wakker hoeft te maken (Ticootje?).

Oh en verwennen daar hoef je je helemaal niet druk om te maken. Zulke jonge kindjes leggen het verband tussen huilen en opgepakt worden nog helemaal niet, je kunt er van uitgaan dat hij huilt omdat hij iets nodig heeft. Ook moet hij nog wennen aan de wereld, dat kan heel lang duren en dat
het huilen ook veroorzaken (daardoor was Niels de eerste maanden heel prikkelbaar).
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  Moderator dinsdag 30 maart 2010 @ 10:58:55 #295
5428 crew  miss_sly
pi_79738770
oeke, fijne tekst idd Soms denk ej echt dat je de enige bent die een niet doorslapend kind heeft. Senna wordt een aantal keer wakker, en tegenwoordig wacht ik eventjes om te kijken of ze weer inslaapt of echt wil drinken. En idd slaapt ze soms best weer in, maar een keer of 2-3 per nacht dus niet. Als ik haar dan op haar kamertje voed, slaapt ze weer netjes verder enmeldt zich later weer. Als ik haar bij me in bed pak, vraagt ze veel eerder om de borst. Waarschijnlijk omdat die dan zo lekker in de buurt is en lekker ruikt En iedere keer dat ze dan wil drinken, al is het maar een paar slokken, word ik dus wakker. Nu dus twee keer een klein half uurtje voor een volledige voeding. Dus proberen we het maar weer even zo
pi_79738862
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 10:28 schreef miss_sly het volgende:
herkenbaar tico
Idd, ik geraak tegenwoordig niet meer gewassen en gekleed voor 18u als mijn man een volledige werkdag heeft (en dan schaam ik me dood als er onverwachts iemand aan de deur staat )
  dinsdag 30 maart 2010 @ 11:22:04 #297
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_79739444
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 11:01 schreef leonieke het volgende:

[..]

Idd, ik geraak tegenwoordig niet meer gewassen en gekleed voor 18u als mijn man een volledige werkdag heeft (en dan schaam ik me dood als er onverwachts iemand aan de deur staat )
Hoef je je niet voor te schamen joh. Als het je mam is ofzo druk je je kind in dr armen en zeg je dat je eerst even gaat aankleden... Maakt dat nou uit?
pi_79739543
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 11:22 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Hoef je je niet voor te schamen joh. Als het je mam is ofzo druk je je kind in dr armen en zeg je dat je eerst even gaat aankleden... Maakt dat nou uit?
Ja, dat zou me niets kunnen schelen: familie of vrienden. Maar zo mensen die iets aan de deur komen verkopen in de late namiddag (en dus niet weten dat er een baby is).
pi_79739647
Sowieso, verwennen doe je niet met aandacht, liefde en troost, maar met snoep en speelgoed e.d.
Leo ik zou wel even kritisch blijven kijken naar z'n groei. Sommige kinderen kunnen het vanaf het begin af met weinig en korte voedingen, maar de meeste niet. Maakt hij minimaal 6 volle plasluiers per dag? Is de poep die hij maakt gelig? Is hij alert of suffig?
pi_79739681
Douchen doe ik ook nog steeds 's avonds hoor. 's Ochtends gewoon opfrissen aan de wastafel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')