abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 26 maart 2010 @ 08:48:09 #201
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_79597443
Daar zat ik ook aan te denken, Tico, maar volgens mij is Hannah net ruim een maand.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  vrijdag 26 maart 2010 @ 09:29:10 #202
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_79598324
Ongesteldheid is iets waar ik ook aan zat te denken inderdaad! Hannah is nog klein, maar het zou op zich wel weer kunnen. Ik was 't ook na 4,5 week al weer.
Octo: Loopt je productie bij het kolven ook terug?

Ticootje: De lactatiekundige in het ziekenhuis volgt voor het grootste gedeelte dit protocol van borstvoeding.com. Ik kan haar inschakelen zodra ik haar nodig heb en heb sowieso regelmatig contact met haar.
De verzorging is ook op de hoogte, alles is startklaar om haar aan de borst te krijgen. Nu Teigetje nog.
A grand adventure has begun.
  vrijdag 26 maart 2010 @ 10:37:50 #203
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_79600533
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 08:48 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Daar zat ik ook aan te denken, Tico, maar volgens mij is Hannah net ruim een maand.
Sommigen hebben pech...

Maar t kan een griepje, verkoudheidje... van alles zijn. Een tijdelijk dipje is niet meteen iets om je heel druk over te maken... Het kunnen ook regeldagen zijn, niet alle kindje volgen de standaard 10 dagen, 3 weken, 3 maanden...

Gewoon lekker aanleggen als ze wilt eten, je kunt nooit teveel geven.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_79604285
Mmm ongesteld worden zou niet tof zijn Hannah is overigens 5,5 week dus het zou best kunnen.
Overigens heeft ze vannacht en vanochtend best goed gedronken, dus het was misschien echt wel een soort regeldagje. Hopelijk vandaag weer gewoon een tevreden baby na de borst.

Keshet, ik durf niet zo goed te kolven want ik ben bang dat ik dan weer niet voldoende heb voor Hannah als ze komt.
pi_79604957
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 09:29 schreef Keshet het volgende:
Ticootje: De lactatiekundige in het ziekenhuis volgt voor het grootste gedeelte dit protocol van borstvoeding.com. Ik kan haar inschakelen zodra ik haar nodig heb en heb sowieso regelmatig contact met haar.
De verzorging is ook op de hoogte, alles is startklaar om haar aan de borst te krijgen. Nu Teigetje nog.
Het ligt waarschijnlijk aan mij, maar ik blijf me verbazen over ons lichaam. Hoe de moedermelk automatisch aangepast wordt als het bv om een prematuurtje gaat.
pi_79605021
Euh... regeldagen? Spuit elf, je zei het zelf al

En ongesteldheid: check. Momenteel alweer voor de derde keer en dan compleet zonder enige aanwijzing, gewoon *flats*
  vrijdag 26 maart 2010 @ 12:45:44 #207
12913 GreatWhiteSilence
pi_79605490
Sterkte aan de dames die al ongesteld zijn. Ik heb er zelf 13 maanden geen last van gehad en ik ben nu net 2 keer ongesteld geweest. Er zat 39 dagen tussen die twee keer in, dus regelmatig is het nog niet, denk ik. (Of het moet straks iedere 39 dagen langskomen... )
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_79605926
Iedere 39 dagen zou wel relaxt zijn

Hier tussen Florian en Leander helemaal niet, maar nu ik geen bv meer geef zal het wel snel terug komen denk ik zo...
  vrijdag 26 maart 2010 @ 13:15:21 #209
12913 GreatWhiteSilence
pi_79606438
Liever wat korter, want een lange tijd tussen cyclussen kan de vruchtbaarheid (negatief) beïnvloeden, geloof ik. En ik wil toch wel een tweede...

Engelse artikelen zijn trouwens veel positiever over het behoud van de melkproductie tijdens een zwangerschap, dat vind ik wel opvallend. Had jij last van terugloop toen je zwanger was, Freecell?
pi_79607056
Leander dronk nog maar heel weinig toen ik zwanger werd en is halverwege zelf gestopt, maar volgens mij liep mijn melk niet echt terug. Want de laatste keer dat hij dronk had ik nog wel melk, terwijl ik nog maar 1 keer per dag voedde
  vrijdag 26 maart 2010 @ 13:57:04 #211
12913 GreatWhiteSilence
pi_79608050
Ik ben de hele tijd bang dat als ik zwanger raak, ik ook meteen droog kom te staan en dat ik dan een heel verdrietig meisje heb (en ben... ) Maar als ik dus de buitenlandse literatuur lees (LLL en KellyMom e.d.), dan zie ik al wat minder donkere wolken boven bv-land.
pi_79608890
*komt even een paar wolken brengen*
De komst van mijn 2e en 3e hebben allebei de bv van hun voorganger overlapt, allebei 2 maanden. Bij mij werd de productie inderdaad gewoon minder, maar het was niet zo dat de kleine daar niet mee leven kon. Zelfs Tinka -waarvan ik verwacht had tijdens het voortgezet onderwijs nog langs te moeten komen in de pauzes om te voeden- vond het prima, het ging heel geleidelijk. En weet je, de eerste week dat ik wist dat ik zwanger was, had ik echt moeite met dat feit (vooral bij de 1e); je weet dat ze straks minder aandacht krijgen door de komst van de volgende en dan pikt die kleine ook nog de bv af! Maar je lichaam en geest bereidt zich ook voor op de komst van de baby en dan vind je het prima ook dat het afloopt en je al je energie voor de zwangerschap kunt gebruiken. Die donkere wolken van je worden roze, weet je nog?!
pi_79609610
Ik had toch wel het idee dat er een terugloop was tijdens mijn (korte) zwangerschap, de productie nam in ieder geval direct weer toe nadat ik een miskraam had gehad. Geluk bij een ongeluk

Vannacht lag Lieuwe te woelen en te draaien naast mij, hij dwaalde steeds verder af richting voeteneinde dus ik vroeg mijn man het licht aan te doen. Hij wordt wakker en er gaat bij hem kennelijk ook een lichtje branden, want hij wijst met een priemend vingertje naar mijn (overinges bedekte) borst en zegt 'die!'. Vooruit dan maar
  vrijdag 26 maart 2010 @ 15:49:58 #214
12913 GreatWhiteSilence
pi_79612440
Ow ja, na een jaar ofzo worden die donkere wolken achteraf roze, ja...

Ik vraag me af hoe een nieuwe zwangerschap zal gaan. Ik heb mijn eerste nooit als belastend ervaren, op maagzuur na. Ik heb ook nooit last gehad van de spreekwoordelijke hormonen. Pas na de bevalling toen de bv niet goed liep en iedereen kwam met de (voor mij dan) dooddoener: 'als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat'.

En zelfs dat was normaal voor mij, want ook als ik niet zwanger ben en ik het het idee dat iedereen tegen me is, dan komen de waterlanders... (Daar heb ik zo'n gruwelijke hekel aan, ik mag van mijzelf niet huilen om die reden, dat helpt namelijk niet als je mensen wilt overtuigen van jouw gelijk. )
pi_79642897
ik wil Lotte net aanleggen en mn halve borst is een blauwe plek pijn doet het niet. Herkent iemand dit?
Lotte!
Noah!
pi_79645389
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 13:59 schreef Linda2205 het volgende:
ik wil Lotte net aanleggen en mn halve borst is een blauwe plek pijn doet het niet. Herkent iemand dit?
Huuu? Nee, niet echt. Raar! Ook hard?

Weet je...
Ik realiseerde me net dat ik voor Florian nu niet echt meer 'nodig' ben. Ik kan hem zomaar een week bij mijn ouders droppen als ik wil....

Pff, ik dacht dat het stoppen emotioneel wel redelijk goed was gegaan....
pi_79645723
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 15:57 schreef freecell het volgende:

[..]

Weet je...
Ik realiseerde me net dat ik voor Florian nu niet echt meer 'nodig' ben. Ik kan hem zomaar een week bij mijn ouders droppen als ik wil....

Nee, helemaal niet... met drinken had ik er ook geen last van

En voor jou. Tuurlijk heeft Florian je nog nodig, je bent meer dan alleen melk, je bent zn mama!
Lotte!
Noah!
  zaterdag 27 maart 2010 @ 16:17:58 #218
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_79645856
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 16:13 schreef Linda2205 het volgende:
En voor jou. Tuurlijk heeft Florian je nog nodig, je bent meer dan alleen melk, je bent zn mama!
Dit dus!

Linda, geen idee, maar wel vreemd...
pi_79645907
Maar Freecell...Flesvoeding kan je toch ook een klein feestje van maken? Door bijvoorbeeld huid op huidcontact etc...
En wat Linda zegt, je bent zijn enige moeder, dat kan niemand anders zijn....dus hij heeft jou zeker wel nodig.
pi_79646633
jahaaaa, dat wéét ik ook wel...
Maar ik kan hem zo een week bij mijn ouders dumpen bijvoorbeeld zonder gevolgen. Dat voelt gewoon raar ofzo.
pi_79646710
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 15:57 schreef freecell het volgende:

[..]

Weet je...

Free dat gevoel had ik dus ook toen Jen opeens stopte... Het was een heel raar gevoel... Ik werd er echt verdrietig van...

Maar he, Florian heeft jou nog steeds nodig hoor!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zaterdag 27 maart 2010 @ 17:28:59 #222
1762 YPPY
Yppiaans
pi_79647770
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 16:45 schreef freecell het volgende:
Maar ik kan hem zo een week bij mijn ouders dumpen bijvoorbeeld zonder gevolgen. Dat voelt gewoon raar ofzo.
Wat ontzettend verschrikkelijk confronterend zo he.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_79650227
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 17:28 schreef YPPY het volgende:

[..]

Wat ontzettend verschrikkelijk confronterend zo he.
juh...
Ik ben vandaag ook een beetje huilerig sowieso, zullen de hormonen wel zijn gok ik
  Moderator zaterdag 27 maart 2010 @ 19:17:38 #224
5428 crew  miss_sly
pi_79650786
Free, lijkt me idd nogal een confronterende gedachte. Je weet het allemaal prima, maar dat maakt niet dat het toch heel pijnlijk voelt
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 27 maart 2010 @ 19:20:43 #225
12913 GreatWhiteSilence
pi_79650874
Gevoel en verstand werken zelden samen. Verstandelijk weet je dat het niet anders kan, maar het hart wil het zo graag anders zien.
  zondag 28 maart 2010 @ 19:36:13 #226
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_79678580
dames, ik ga jullie verlaten. gister derde bo gehad, en het is nog steeds beurs en ik blijf hondsberoerd. geen ab, want PR heeft de plek weggekregn, maar die pijn! rayndauds + koorts-geinduceerde kou

en ik had PR beloofd dat als het nog een keer misging, dat ik zou stoppen... ik kan het eli ook niet aandoen... ben al de hele zwschap ziek geweest en niet volledig aanwezig voor hem. het doet hem enorm pijn als ik er dan weer niet ben...
en vandaag is ze de hele dag aan het bijten en ze doet het gewoon niet goed. of ik doe het niet goed. hoe dan ook, die raynauds is weer VEEL heftiger dan de afgelopen weken, en dat doet zeer.

de eerste 120cc kv zijn er met smaak ingegaan...

dank voor alle steun, en ik wens jullie allen een succesvolle bvperiode toe.

*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 28 maart 2010 @ 19:36:58 #227
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_79678611
quote:
Op zondag 28 maart 2010 19:36 schreef DaviniaHR het volgende:
dames, ik ga jullie verlaten. gister derde bo gehad, en het is nog steeds beurs en ik blijf hondsberoerd. geen ab, want PR heeft de plek weggekregn, maar die pijn! rayndauds + koorts-geinduceerde kou

en ik had PR beloofd dat als het nog een keer misging, dat ik zou stoppen... ik kan het eli ook niet aandoen... ben al de hele zwschap ziek geweest en niet volledig aanwezig voor hem. het doet hem enorm pijn als ik er dan weer niet ben...
en vandaag is ze de hele dag aan het bijten en ze doet het gewoon niet goed. of ik doe het niet goed. hoe dan ook, die raynauds is weer VEEL heftiger dan de afgelopen weken, en dat doet zeer.

Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  zondag 28 maart 2010 @ 19:40:04 #228
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_79678726
voor Freecell en Davinia. Heel rot als je moet stoppen terwijl je dat eigenlijk niet wilt.
pi_79678784
Davinia. Wat rot voor je joh.

Let je op een afbouwschema (vast wel, je bent inmiddels een expert op het gebied van BO's ), desnoods door kolven?
Fijn dat ze in ieder geval de KV goed pakt.
pi_79678835
Wat rot voor je Davinia
  zondag 28 maart 2010 @ 19:50:25 #231
108648 cattie
lieve moeder
pi_79679129
Davinia en Freecell, wat vreselijk naar dat het bij jullie (hoewel om verschillende redenen) niet gaat. Jullie hebben zo je best gedaan, petje af hoor! Ik hoop dat jullie snel over het lichamelijke en emotionele gedeelte heen zijn en weer volop van jullie kindjes kunnen gaan genieten.
pi_79679461
Ohh Davinia wat ontzettend rot dat het toch niet gaat Fijn dat de kv in ieder geval wel goed gaat...

Freecell wat confronterend...
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_79679712
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 16:45 schreef freecell het volgende:
Natuurlijk kan dat niet, want hij zou z'n moeder vreselijk missen. Hij heeft je 9 maanden lang gehoord en gevoeld en kent jou als geen ander.

Toen ik nog borstvoeding gaf deed ik dat regelmatig in bad. Zulke fijne momenten waren dat. Nu geef ik Ivan elk weekeinde z'n flesje in bad.

Davinia, wat naar dat je deze beslissing moet nemen vanwege al die borstontstekingen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_79680054
quote:
Op zondag 28 maart 2010 20:02 schreef Claudia_x het volgende:
Toen ik nog borstvoeding gaf deed ik dat regelmatig in bad. Zulke fijne momenten waren dat. Nu geef ik Ivan elk weekeinde z'n flesje in bad.
Wat lief!
Die intimiteit kan je ook best wel creëren wanneer je de voeding met de fles moet geven.
Ik durf Niels niet in bad te voeden want hij gaat nogal vaak poepen direct na het eten.

Hoe lang duurt de fase van overdag te druk zijn om te eten en daardoor 's nachts om de 2-3 uur honger hebben? Vertel me dat het een fase is Wanneer ik hem overdag probeer opnieuw aan te leggen als hij losgelaten heeft wordt hij heel boos en gaat zich overstrekken terwijl hij dan echt niet genoeg gegeten heeft.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  zondag 28 maart 2010 @ 20:13:59 #235
1762 YPPY
Yppiaans
pi_79680269
Doe je voorzichtig afbouwen Davinia?

Een maandje ofzo Twinkly?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zondag 28 maart 2010 @ 20:21:06 #236
12913 GreatWhiteSilence
pi_79680646
Wat rot dat het weer mis is gegaan, Davinia. Sterkte en succes met afbouwen.
pi_79681075
Davinia, wat verdrietig. Ik weet dat je zo graag een fijne bv periode had gewild.
En je hebt zo enorm je best gedaan.
Sterkte met afbouwen en dan krijg je veel ruimte om lekker te kunnen spelen en knuffelen met Eli en Aviva.

Free, ook een voor jou. Het is moeilijk.

Twinkly, eerlijk gezegd weet ik het niet. Maar ik weet wel dat dingen toch sneller weer veranderen dan je in eerste instantie denkt.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  Jubileum moderator zondag 28 maart 2010 @ 20:36:36 #238
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_79681386
Freecell en Davinia, ik lees nu pas jullie verhalen. Stoppen voelt zo rot, om welke reden dan ook. Heel veel sterkte dames, jullie hebben je best gedaan
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_79681536
Davinia. Je hebt je stinkende best gedaan. Je kunt jezelf iig nooit verwijten dat je te vroeg bent gestopt. Menig ander had het al veel eerder opgegeven. Sterkte!
pi_79682026
Davinia wat jammer, maar oh zo begrijpelijk. Je hebt kei- en keihard gewerkt en ik neem m'n pet voor je af! Als je langer dan 24u koorts hebt, zou ik toch wel even een AB-kuurtje aangaan. Ondanks dat de harde plek weg is, is dat toch een teken van ontsteking. Hoe dan ook, veel sterkte.

Over AB gesproken: mammietje joehoe! Doe eens een update!

Twinkly het is hopelijk een faaaaaase! Emma komt momenteel ook weer 2 keer 's nachts, dus ik leef met je mee
pi_79691655
*hoort een Wuppie roepen en reageert meteen! *
Vrijdag naar de longarts geweest en ik mocht stoppen met de AB! Het zou beter zijn als ik het nog 2 weken langer geslikt had, maar aangezien ik afwijkene leverwaarden heb (waarschijnlijk auto-immuunziekte, zijn ze nog niet achter, verhaal op zich!), wilde hij geen verdere risico's nemen met mijn lever. En Binkie drinkt nog steeds lekker om middernacht een slokkie bij mama, gevolgd door een flesje welliswaar, om 4 uur weer een flesje en heel soms smorgens nog een slokje van mama. Ik baal wel van die flesjes overigens.

Davinia, wat verdrietig dat het zo moet gaan... Maar na de 3e BO en ook nog Raynouds erbij, kan ik me goed voorstellen dat je het zat bent, zeg... Dan maar proberen op een andere manier die intimiteit te vinden. Wel fijn dat Aviva de kv ook lekker vindt.

Free? Hoe gaat het nu met afbouwen? Misschien stomme vraag, maar kan je dan niet samen met Florian afbouwen? Dat als er spanning opstaat dat je hem dan toch nog aanlegt i.p.v. kolft en hij net even de spanning er af kan halen? Of doet dat meer pijn? (Of verdriet?)
pi_79692219
Davinia, het zit je niet mee meid. Knap snel weer op Verder is alles al gezegd door de dames boven mij.
  maandag 29 maart 2010 @ 00:06:34 #243
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_79693353
Ach Davinia, wat jammer dat het niet gaat zoals je graag zou willen. Maar misschien kun je (over een tijdje?) nog wel meer van de flesjes genieten dan van de borstvoeding (flesjes doen geen pijn).
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  maandag 29 maart 2010 @ 07:40:26 #244
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_79696261
ahhh Davinia; wat ontzettend balen dat het uiteindelijk zo moet eindigen... Ik vind het een knappe keuze van je. En ook voor Eli natuurlijk..
Ik hoop dat het afbouwen goed gaat en je een BO kan voorkomen..
en je hebt het SUPER gedaan hoor

ff Evie-update:
Evie krijgt nu 1 keer per dag (voor de nacht) KV, de rest van de dag gewoon nog steeds BV.
Op zich prima dus.
(en een voordeel; nu slaapt ze NOG beter door! )
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  maandag 29 maart 2010 @ 08:07:09 #245
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_79696439
Sterkte Davinia, wat vervelend dat het ook voor jou vroeger eindigt dan gehoopt. Maar, je bent écht een flinke doorzetter geweest, chapeau, dat had ik je niet nagedaan.
  maandag 29 maart 2010 @ 08:08:33 #246
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_79696455
Trekken je borsten dat dan goed? BJ? Hoeveel tijd zit er dan tussen de laatste borstvoedsessie en de eerstvolgende?
pi_79696634
Daviniah Wat verschrikkelijk jammer zeg....

Ik moest echt even slikken. Héle dikke knuffel!

En inderdaad wat de rest ook zegt oppassen met afbouwen! Het zou zo jammer zijn als je gestopt bent en nóg een keer die ellende door moet.
  maandag 29 maart 2010 @ 08:32:34 #248
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_79696670
Freecell, Wat ik jou nog wilde vragen, en misschien heb je het wel geschreven, excuses dan.
Heeft Florian geen moeite met de flessenspeen dan? OF moet je speciale spenen gebruiken?
En straks met eten? Overwegen jullie om hem later alsnog te opereren?
pi_79697860
Later gaat hij er geen last van hebben. Dit is een probleem dat zichzelf oplost als de tong verder groeit Daarom opereren ze ook alleen als ze ook niet uit de fles kunnen drinken.

Met flessen mutst hij een beetje en hij heeft een iets groter gaatje nodig en krijgt wat meer lucht binnen dat andere baby's (2x boeren halverwege is echt noodzakelijk) maar het lukt hem wel.
  maandag 29 maart 2010 @ 09:46:04 #250
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_79697868
quote:
Op zondag 28 maart 2010 19:36 schreef DaviniaHR het volgende:

Och meisje, wat naar...
Sterkte met het verwerken van de emotionele kant...

Twinkly, het is een fase...

mammie en BJ

freecell, hoe gaat het bij jullie?

Mijn kind heeft voor de 2e nacht doorgeslapen, wel 7,5 uur!
Hij wil dan wel 's morgens in 3 uur tijd 3x aan de borst, maar dat vind ik geen probleem.

Ik had nog wel een vraag aan de ervaringsdeskundigen: hoe weet ik nou of een borst leeg is?
Gisteren was Harry namelijk op een gegeven wel drinken maar slikken deed hij niet vaak (hij was niet aan het sabbelen). Toen ik hem aan de andere borst legde, klokte hij zo nog even ruim 5 minuten voeding naar binnen. Betekent dit dat de andere borst 'leeg' was? Of zou het kunnen zijn dat (omdat mijn kereltje wat lui is aangelegd) hij dronk aan de 2e borst vanwege de makkelijke toestroom?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')