Nee, ze zijn met z'n tweetjes.quote:Op zondag 21 maart 2010 12:56 schreef kirsten. het volgende:
Dat zou echt heel leuk zijn! Ze hebben zeker niet de piepjes van vorig jaar bij zich?
Wij hebben een hekel aan tuinieren, en wilde al het groen eruit. Aangezien we een partij tuinkabouters van Sinterklaas hadden gekregen, was het idee van een 'Frans Bauer-tuin' al snel geboren...quote:Op zondag 21 maart 2010 13:01 schreef Schunckelstar het volgende:
tvp!
de tuin ziet er ook een stuk beter uit dan vorig jaar
Ga langs de dichtsbijzijnde kinderboerderij en leg het uitquote:Op zondag 21 maart 2010 13:00 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Heeft iemand enig idee waar we in de buurt van Arnhem op zondag stro vandaag kunnen toveren?
Oeh, da's wel een idee. Ik zal zo eerst eens een overzichtsfoto van de tuin aan jullie voorleggen. Kunnen we democratisch besluiten wat we het beste kunnen doen.quote:Op zondag 21 maart 2010 13:11 schreef Poeke het volgende:
[..]
Ga langs de dichtsbijzijnde kinderboerderij en leg het uit
Dezelfde, Eduard is een trouwe hond. Eehh, eend.quote:Op zondag 21 maart 2010 13:10 schreef purplerose het volgende:
Zou het trouwens dezelfde Eduard zijn of een nieuwe!
Ja, Burgers Dierenparkquote:Op zondag 21 maart 2010 13:00 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Heeft iemand enig idee waar we in de buurt van Arnhem op zondag stro vandaag kunnen toveren?
Gelukkig, hebben ze allebei weer een jaar overleefdquote:Op zondag 21 maart 2010 13:14 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Dezelfde, Eduard is een trouwe hond. Eehh, eend.
Goed idee.quote:Op zondag 21 maart 2010 13:15 schreef Poeke het volgende:
als je trouwens van die langwerpige plastic groene bakken vult met wat groen, en die in een uvorm neerzet, dan kan emma er tussen een nest maken, zit ze beschut, en je gooit ze na de piepjes weer makkelijk leeg om te bewaren voor volgend jaar.
Ja idd!quote:Op zondag 21 maart 2010 13:28 schreef Poeke het volgende:
Wel lief dat jullie een speciaal eendenpad hebben aangelegd zodat ze niet over de kiezels hoeven te lopen
Lief he!quote:Op zondag 21 maart 2010 13:28 schreef Poeke het volgende:
Wel lief dat jullie een speciaal eendenpad hebben aangelegd zodat ze niet over de kiezels hoeven te lopen
Lol, weer piepjes!quote:Op zondag 21 maart 2010 13:25 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Dit is de rechterkant van de tuin. Het oude nest lag ongeveer op de plek van het plantje links onder.
[ afbeelding ]
Volgens mij zijn er twee plekken geschikt voor een nestje. Ik denk aan onder die plant, en dan op het paadje ter afscherming twee bloembakken neerzetten of op de plek van de kabouter, en dan aan weerszijden van het plantje dat er vlakbij staat een bak. Wat vinden jullie?
Overigens voelen ze zich nog steeds erg thuis. We hebben net het rolluik omhoog gedaan, maar ze bleven gewoon doordobberen!
Nee. We hebben zelf wel een hamstertje, maar die heeft van dat speciale katoenspul als bodembedekking.quote:Op zondag 21 maart 2010 13:37 schreef Guppyfriend het volgende:
Heb je geen buuf met een konijn of zo? Mag je vast stro lenen. Anders heb ik ook wel stro voor je, maar ben pas vanavond laat weer in Arnhem. Heb je dus niet zoveel aan...
En inderdaad kinderboerderij of Boerderij 't Duifje. Die willen je vast wel wat geven.
Welkoop in Huissenquote:Op zondag 21 maart 2010 13:41 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Nee. We hebben zelf wel een hamstertje, maar die heeft van dat speciale katoenspul als bodembedekking.
Op dit moment kunnen we toch niets doen in de tuin, aangezien meneer en mevrouw nog altijd in de vijver zitten. Mijn vriend heeft morgen wel tijd om stro te halen en de tuin aan te passen, hopelijk komen ze daarna nog terug om hun goedkeuring te geven.
Op maandag toch zeker wel? Vandaag in ieder geval nietquote:Op zondag 21 maart 2010 13:48 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Ik kan op de website niet vinden dat ze open zijn.
Ja, en anders de Intratuin of een dierenwinkel. Komt goed!quote:Op zondag 21 maart 2010 13:50 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Op maandag toch zeker wel? Vandaag in ieder geval niet
quote:Op zondag 21 maart 2010 14:01 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Ja, en anders de Intratuin of een dierenwinkel. Komt goed!
Ik kan nu trouwens gewoon de achterdeur openen om een foto te maken:
[ afbeelding ]
Das de babysitter voor als de piepjes er zijnquote:
Ja, die heeft 'ie weer opgeborgen!quote:Op zondag 21 maart 2010 14:35 schreef camaron het volgende:
En de buurman houdt zijn boormachine ook even stil?
Nee, nog niet gezien. Gelukkig hebben we de slippers en de waterpistolen nog, dus we zijn voorbereid.quote:Op zondag 21 maart 2010 16:06 schreef Loohcs het volgende:
Is de verkrachter er ook weer?
Mijn eerste gedachtequote:
quote:Op zondag 21 maart 2010 16:11 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Nee, nog niet gezien. Gelukkig hebben we de slippers en de waterpistolen nog, dus we zijn voorbereid.
De beelden van De Grote Uittocht laat ik nog steeds te pas en te onpas zien aan iedereen die het maar wil zien (of niet), blijft inderdaad leuk!quote:Op zondag 21 maart 2010 18:36 schreef CartWOman het volgende:
[..]
![]()
Ik heb de beelden van De Grote Uittocht van vorig jaar nog op m'n netvlies staan, wat was dat mooi...![]()
Jullie tuin is echt veranderd, tóch komen ze weet terug hè, je zou denken dat ze afgelopen jaar nog regelmatig langs kwamen maar ze hebben blijkbaar een goed geheugen.![]()
Gezellige tuin trouwens, ik zou het ook wel weten als ik eendjes was.
Dat er nog maar veel delen mogen volgen, zonder Verkrachter.
Maar het lijkt wel of ze helemaal niet weg willen, ze liggen nog altijd op het dak...quote:Op zondag 21 maart 2010 20:31 schreef camaron het volgende:
Briljant TSE! Kan Emma morgen fijn haar intrek nemen.
Wellicht willen ze graag overzien hoe jij hun plekje prepareert voor zequote:Op zondag 21 maart 2010 20:33 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Maar het lijkt wel of ze helemaal niet weg willen, ze liggen nog altijd op het dak...
Ik zou barry white de tuin inblazen voor wat love making musicquote:Op zondag 21 maart 2010 20:43 schreef NorthernStar het volgende:
Love Motel Enigma is weer geopend zie ik.
Ja dus. Ben net de tuin ingegaan en heb het een en ander aangepast terwijl de lovebirds stug op het dak bleven zitten, zelfs toen ik in de schuur al rommelend een hark en een Emmabordje zocht. Foto's komen eraan!quote:Op zondag 21 maart 2010 20:42 schreef purplerose het volgende:
[..]
Wellicht willen ze graag overzien hoe jij hun plekje prepareert voor ze
Ach, blijkbaar houden Emma en Eduard ook van een beetje camp. Maar goed, wat wil je met kinderen als Esmeralda en Engelbert...quote:Op zondag 21 maart 2010 21:36 schreef GasTurbine het volgende:
Jammer van de antituin.
quote:Op zondag 21 maart 2010 21:40 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Ach, blijkbaar houden Emma en Eduard ook van een beetje camp. Maar goed, wat wil je met kinderen als Esmeralda en Engelbert...
Neuh, die komen nu echt niet meer naar beneden denk ik. Zal (hopelijk) morgen weer zijn.quote:Op zondag 21 maart 2010 21:46 schreef Guppyfriend het volgende:
Hebben ze het brood al ontdekt?
Ja.quote:Op zondag 21 maart 2010 22:29 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Ze liggen er nog steeds!
Vorig jaar kwamen ze in het begin zo nu en dan eventjes langs. Zelfs toen de eerste eieren er al lagen, waren ze er niet eens de hele dag. Zou dit dan betekenen dat ze hier weer tot ergens in mei zitten?
Is daar geen deel 2 van?quote:Op maandag 22 maart 2010 09:01 schreef Turbomuis het volgende:
En natuurlijk weet voor de broodnodige ontspanning tijdens het volgen van dit topic:
[ link | afbeelding ]
Die heb ik vroeger ook gespeeldquote:Op maandag 22 maart 2010 09:18 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Nee, de maker volgt kennelijk dit topic niet en is niet op de hoogte van de TSE-tuinperikelen
Ik vond wel deze:
[ link | afbeelding ]
ik zit weer eens vast bij 15.. die ene grote eend midden in mn blauwe water... nergens in het water een plekje te vinden en heb geloof ik ook op elke plek van de eend lopen drukken.quote:Op maandag 22 maart 2010 09:01 schreef Turbomuis het volgende:
En natuurlijk weet voor de broodnodige ontspanning tijdens het volgen van dit topic:
[ link | afbeelding ]
Die grote eend opzij slepen meen ikquote:Op maandag 22 maart 2010 12:53 schreef Nizno het volgende:
[..]
ik zit weer eens vast bij 15.. die ene grote eend midden in mn blauwe water... nergens in het water een plekje te vinden en heb geloof ik ook op elke plek van de eend lopen drukken.
tsss ik maar fanatiek klikken... was het weer eens zo simpelquote:Op maandag 22 maart 2010 12:56 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Die grote eend opzij slepen meen ik
Hogere planten is een goed idee.quote:Op maandag 22 maart 2010 17:41 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Emma en Eduard hebben vannacht heerlijk op het dak geslapen en dobberen sinds vanochtend in de vijver. Ik ga zo even naar een tuincentrum om toch wat hogere planten te kopen en iets van een camouflagenet om het nest beter van eksters af te schermen.
Overigens zag ik Emma net al nieuwsgierig in de buurt van het nest wandelen. Ik hoop dat ze het een leuk plekje vindt!
Hoezo dat? Zijn dezelfde dingen als vorig jaar.quote:Op maandag 22 maart 2010 17:47 schreef Tegan het volgende:
Jaag je ze niet weg door van alles in de tuin te zetten?
ik denk dat ze een beetje afscherming juist wel prettig vindenquote:Op maandag 22 maart 2010 17:47 schreef Tegan het volgende:
Jaag je ze niet weg door van alles in de tuin te zetten?
Ja, daarom lijken wat planten om het hoekje heen me niet heel verkeerd. Maar ik ben geen eendexpert.quote:Op maandag 22 maart 2010 17:52 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
ik denk dat ze een beetje afscherming juist wel prettig vinden
Ik bedoel dus die nieuwe planten enzo.quote:Op maandag 22 maart 2010 17:48 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Hoezo dat? Zijn dezelfde dingen als vorig jaar.
Nou ja, vorig jaar hadden ze daar veel meer planten, dus ik denk niet dat ze nu wat plantjes erg gaan vinden, eigenlijk.quote:Op maandag 22 maart 2010 18:01 schreef Tegan het volgende:
[..]
Ik bedoel dus die nieuwe planten enzo.
Stro enzo is ok.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is anders wel een heel lang rondje...quote:Op maandag 22 maart 2010 21:09 schreef purplerose het volgende:
Ze wachten volgens mij echt ff netjes tot jullie de boel weer in orde hebben gemaakt voor ze!![]()
![]()
Ze zijn gewoon een rondje vliegen omdat ze zien dat het prepareren goed gaat en ze nog een rondje kunnen doen
Maar vorig jaar gingen ze toch ook best vaak de hort op?quote:Op maandag 22 maart 2010 21:12 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Het is anders wel een heel lang rondje...
Jawel, maar ze zaten al vanaf gisterochtend in de tuin...quote:Op maandag 22 maart 2010 21:23 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Maar vorig jaar gingen ze toch ook best vaak de hort op?
Alsof 'ie een keuze heeft...quote:Op maandag 22 maart 2010 22:52 schreef camaron het volgende:
En dat je vriend ook al zo'n watje eend(ekuikent)jesliefhebber is, laat zich zomaar lenen om brood te strooien, een net op te hangen....
hehehequote:Op maandag 22 maart 2010 22:56 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Alsof 'ie een keuze heeft...
Ik vrees dat ik jullie een hele dag in onzekerheid moet laten; ik vertrek morgen om 7.00 en verwacht niet voor 19.00 terug te zijn...quote:Op maandag 22 maart 2010 23:01 schreef Harajuku. het volgende:
Gil je wel even zo gauw ze er weer zijn?
Ik heb geen cam en weet niet hoe ik zou moeten streamen...quote:Op maandag 22 maart 2010 23:11 schreef Sneijder5 het volgende:
Kun je geen webcam plaatsen en die dan streamen?
Als je een cam hebt wil ik evt. wel hosting aanbieden, maar ik zou niet goed weten hoeveel bandwith het zal gebruiken. Je kunt natuurlijk ook om de minuut een foto laten posten op de ftp.quote:Op maandag 22 maart 2010 23:13 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Ik heb geen cam en weet niet hoe ik zou moeten streamen...
We doen het gewoon net als voetbal.quote:Op maandag 22 maart 2010 23:14 schreef Harajuku. het volgende:
Ik vind de fotoverslagen veel leuker. Als ik ze de hele dag kan zien zitten is het niet zo speciaal meer. + die webcam zal wel niet van briljante kwaliteit zijn.
Ja, heb ook nog wel een oude pc. Toch vraag ik me af of je iets te zien krijgt, die cam staat achter glas en een meter of 5 van het (hopelijke) nest af...quote:Op maandag 22 maart 2010 23:20 schreef Sneijder5 het volgende:
Ja, dat is wel weer zo. Of misschien heb je nog ergens anders een oude computer staan?
Evt. doe je het alleen op de dag dat de kuikens waarschijnlijk uit gaan komen.
Nou ja, ik zal trouw foto's blijven maken.quote:Op maandag 22 maart 2010 23:24 schreef Sneijder5 het volgende:
Dan zal het inderdaad niet van goede kwaliteit zijn.
Jammer, zou wel mooi geweest zijn.
Wat fijn dat ze wel in de buurt zijnquote:Op dinsdag 23 maart 2010 06:59 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Ik zag ze een kwartiertje geleden op het schuurdak van de buren van de buren! Nu zijn ze weer uit het zicht, maar ze bevinden zich dus wel ergens in the hood.
Fijn om mee te lezen....quote:Op dinsdag 23 maart 2010 12:20 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Wat fijn dat ze wel in de buurt zijn! En die banner
.
quote:Op dinsdag 23 maart 2010 14:09 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Even snel een berichtje vanaf mijn werk:
Vooralsnog zijn ze niet meer teruggekomen. Amberalert uitdoen?
En nog steeds niks...quote:Op dinsdag 23 maart 2010 15:19 schreef Barbaaf het volgende:
![]()
Zal niet nodig zijn, die zullen wel aan het fourageren zijn.
Al moet je er wel rekening mee houden dat je tuin, zoals die nu is, niet goed genoeg bevonden wordt om als kraamkamer te dienen. Er moet veel meer groen zijn, niet alleen als beschutting maar ook als voedsel. Een collega-vogelaar (collega die dus vogelaar is, niet dat ik een vogelaar ben) raadde zelfs aan wat plaggen neer te leggen en/of (als er een nest komt) watervogelvoer (verkrijgbaar bij de Welkoop) te strooien. Sowieso, voor de pulletjes is dit natuurlijk drie keer niks, geen groen om te knabbelen, geen insectjes om na te jagen
Waterplantjes lijken me een goed idee.quote:Op woensdag 24 maart 2010 08:28 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Ze zijn er weer!
[ afbeelding ]
Ik zal vandaag even wat voer voor ze halen. Zal ik ook wat waterplantjes voor in de vijver halen?
Zie je wel, nou niet meer zorgen makenquote:Op woensdag 24 maart 2010 09:53 schreef TheSilentEnigma het volgende:
En ze zijn weer daar waar ze horen, dobberend in het vijvertje:
[ afbeelding ]
Wat kan ik nog meer doen dan? Ik ga die langwerpige bak al vullen met groen, ik ga waterplantjes halen en eendenvoer.quote:Op woensdag 24 maart 2010 09:55 schreef Etcetera het volgende:Ik vind het wel zielig dat er geen gras is voor ze
Ik heb geen ideequote:Op woensdag 24 maart 2010 10:09 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Wat kan ik nog meer doen dan? Ik ga die langwerpige bak al vullen met groen, ik ga waterplantjes halen en eendenvoer.
We overwegen:quote:Op woensdag 24 maart 2010 10:23 schreef Harajuku. het volgende:
Straks die bakken groen en takken enzo in het net voor beschutting en waterplanten om te eten, je kunt eerst toch ook weinig anders nog doen?
Ze moeten idd zelf ook komen aanvliegen en wegvliegen.quote:Op woensdag 24 maart 2010 10:50 schreef Greys het volgende:
Zou dat netje er boven wel een goed idee zijn?
Voelen ze zich daardoor niet opgesloten of kunnen ze er niet per ongeluk tegenaan vliegen ofzo?
/probably-overbezorgd
Maar die eieren zitten niet in de ton.quote:Op woensdag 24 maart 2010 10:52 schreef Greys het volgende:
Ze kunnen al beschut zitten in de ton.
Ik zou het netje niet doen denk ik. En dan wat extra bakken groen.
Nee snap ik, maar in de natuur hebben ze toch negen van de tien keer ook geen 'dak' boven het nest?quote:Op woensdag 24 maart 2010 11:12 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Maar die eieren zitten niet in de ton.
Misschien een grote pot met snelgroeiend bamboe/riet/reuzengras (weet niet of dat zo heet maar die stengels met van die grote pluimen.)quote:Op woensdag 24 maart 2010 10:43 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
We overwegen:
*Wat grasplakken uit het bos te scheppen en die in die bak te stoppen
*Riet af te knippen bij de grote vijver voor in het net
*Gazonkant langs de schutting te timmeren (tegen katten)
*Waterplantjes in de vijver te doen
*Watervogelvoer te strooien
Ik wil eigenlijk nog wat grote planten ter beschutting, maar als ik die uit de natuur haal zijn ze binnen twee dagen bruin. Ik heb maandag in het tuincentrum al gekeken voor grote buitenplanten, maar die waren allemaal meer dan 15,- per stuk...
Nog meer suggesties?
Oh, goede.quote:Op woensdag 24 maart 2010 14:59 schreef Miss_Isis het volgende:
Misschien kun je uit een vijver of sloot in de buurt wat kroos scheppen voor in je eigen vijvertje? Dat woekert wel erg snel maar het is gratis en volgens mij heb je toch geen vissen in het water... toch? En het is natuurlijk lekker voor de eendjes
Hebben we ook aan gedacht, maar in de vijver hier is weinig kroos te bekennen. Kan straks wel even met een netje op pad...quote:Op woensdag 24 maart 2010 14:59 schreef Miss_Isis het volgende:
Misschien kun je uit een vijver of sloot in de buurt wat kroos scheppen voor in je eigen vijvertje? Dat woekert wel erg snel maar het is gratis en volgens mij heb je toch geen vissen in het water... toch? En het is natuurlijk lekker voor de eendjes
Perfect.quote:Op woensdag 24 maart 2010 14:59 schreef Miss_Isis het volgende:
Het tweede bordje komt pas tevoorschijn als het eerste ei er ligt.quote:Op woensdag 24 maart 2010 15:04 schreef CartWOman het volgende:
[..]
Perfect.![]()
TSE wat ben je weer heerlijk bezig.![]()
Elies, je bordjes zijn er weer hè? Wie had dat gedacht?![]()
Je loopt op de zaken vooruit.quote:Op woensdag 24 maart 2010 15:02 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Hebben we ook aan gedacht, maar in de vijver hier is weinig kroost te bekennen. Kan straks wel even met een netje op pad...
quote:Op woensdag 24 maart 2010 15:06 schreef CartWOman het volgende:
[..]
Je loopt op de zaken vooruit.![]()
Succes met je netje.
En dat ze misschien zelfs exact hetzelfde nestplekje weer willen.quote:Op woensdag 24 maart 2010 16:36 schreef Isabeau het volgende:
Hoe zou zo'n eendenpaartje dat nou doen, samen besluiten terug te gaan naar dat fijne plekje van vorig jaar. Ik vind het fascinerend
Eerlijk gezegd had ik niet echt verwacht dat ze terug zouden komen, gezien de staat van onze tuin. Daarnaast is een achtertuin midden in een nieuwbouwwijk lang niet zo rustig als de natuur.quote:Op woensdag 24 maart 2010 16:36 schreef Isabeau het volgende:
Hoe zou zo'n eendenpaartje dat nou doen, samen besluiten terug te gaan naar dat fijne plekje van vorig jaar. Ik vind het fascinerend
Ik zou eerder denken dat Emma eventueel dacht dat het vorig jaar wel beviel en dus terug is gekomen. Het mannetje (vast niet de originele Eduard vrees ik) volgt gewoon waar zij gaatquote:Op woensdag 24 maart 2010 16:36 schreef Isabeau het volgende:
Eduard is niet zomaar een man he! Er wordt van woerden ook gezegd dat ze nooit hun eigen kinderen zien, maar Eduard stond Emma en de piepjes toch maar mooi op te wachten bij de vijver vorig jaar!quote:Op woensdag 24 maart 2010 16:40 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Ik zou eerder denken dat Emma eventueel dacht dat het vorig jaar wel beviel en dus terug is gekomen. Het mannetje (vast niet de originele Eduard vrees ik) volgt gewoon waar zij gaatEendenmannen staan niet bekend om hun trouw of om hun relatievaardigheden. Het zijn eigenlijk de gangbangers en verkrachters van de vogelwereld
wel knap dat Eduard 2 dan zo veel op Eduard 1 lijkt... En ze ook nog beide Eduard hetenquote:Op woensdag 24 maart 2010 16:40 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Ik zou eerder denken dat Emma eventueel dacht dat het vorig jaar wel beviel en dus terug is gekomen. Het mannetje (vast niet de originele Eduard vrees ik) volgt gewoon waar zij gaatEendenmannen staan niet bekend om hun trouw of om hun relatievaardigheden. Het zijn eigenlijk de gangbangers en verkrachters van de vogelwereld
Dat was een mooi stukje.quote:Op woensdag 24 maart 2010 16:43 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Eduard is niet zomaar een man he! Er wordt van woerden ook gezegd dat ze nooit hun eigen kinderen zien, maar Eduard stond Emma en de piepjes toch maar mooi op te wachten bij de vijver vorig jaar!
Gawd, die laat er ook geen gras over groeienquote:
waterpistolen weer in de aanslag....quote:
Oh nee! Dit is dan het moment voor Eduard om te bewijzen dat hij van binnen toch een nobele woerd is die zijn vrouw kan beschermenquote:
Vriendlief is nu in de schuur om ze te zoeken. De Verkrachter zit nu in de tuin van de buren van de buren...quote:
Eduard heeft een opvallend lichte borst, vandaar dat we denken dat het dezelfde is. Emma weten we niet, maar we denken graag van wel. De Verkrachter van nu:quote:Op woensdag 24 maart 2010 16:48 schreef Harajuku. het volgende:
De verkrachter is wel een mooie eend
Het kan toch niet zo zijn dat je én Emma weer hebt én Eduard én dezelfde verkrachter
Emma zat toch aan de buxus te trekken? Lijkt me sterk dat een andere eend prcies weet waar het nest was, toch.quote:Op woensdag 24 maart 2010 16:54 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Eduard heeft een opvallend lichte borst, vandaar dat we denken dat het dezelfde is. Emma weten we niet, maar we denken graag van wel.
Hmm, jammer dat Emma weer bedreigd wordt met ongewenste intimiteiten. Powerrangers to the rescue!quote:Waterpistolen staan inmiddels klaar, De Verkrachter staat op scherp maar wacht met zijn aanval omdat de buren in de tuin zijn...
Dan zijn het gewoon de Enige Echte Emma En Eduard!quote:Op woensdag 24 maart 2010 17:00 schreef kahaarin het volgende:
Emma zat toch aan de buxus te trekken? Lijkt me sterk dat een andere eend prcies weet waar het nest was, toch.![]()
Ik denk steeds OOOH KUIKENS INEENS! Maar dat blijken dan de nepperds te zijn.quote:
ik zou als emma zijnde ook helemaal gek worden van die beesten... Maar zo te zien gaat zij z niet uit de weg dus zal zij er geen moeite mee hebbenquote:Op woensdag 24 maart 2010 17:49 schreef krioro het volgende:
[..]
Ik denk steeds OOOH KUIKENS INEENS! Maar dat blijken dan de nepperds te zijn.
Ik denk steeds FIJN EEN KROKODIL maar dan blijkt ie ook van plastic te zijn..quote:Op woensdag 24 maart 2010 17:49 schreef krioro het volgende:
[..]
Ik denk steeds OOOH KUIKENS INEENS! Maar dat blijken dan de nepperds te zijn.
Als we graag een tuin hadden gehad, hadden we het groen er wel in gelaten...quote:Op woensdag 24 maart 2010 18:56 schreef Rewimo het volgende:
Maak er een kruidentuintje van, heb je zelf later ook nog wat aan
En volgend jaar dan?quote:Op woensdag 24 maart 2010 18:59 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Als we graag een tuin hadden gehad, hadden we het groen er wel in gelaten...
Ik heb die narcissen en druifjes gekocht omdat die redelijk hoog zijn (met het oog op beschutting) en niet al te duur. Als de eenden straks weer weg zijn, verdwijnen ze toch in de kliko.
Dat moet wel Emma zijn. Kan niet missen. Als het dan ook nog dezelfde Eduard is..quote:Op woensdag 24 maart 2010 16:54 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Eduard heeft een opvallend lichte borst, vandaar dat we denken dat het dezelfde is. Emma weten we niet, maar we denken graag van wel.
Zet je ze toch gezellig in huis dan gelijk in de kliko?quote:Op woensdag 24 maart 2010 18:59 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Als we graag een tuin hadden gehad, hadden we het groen er wel in gelaten...
Ik heb die narcissen en druifjes gekocht omdat die redelijk hoog zijn (met het oog op beschutting) en niet al te duur. Als de eenden straks weer weg zijn, verdwijnen ze toch in de kliko.
quote:Tot slot wil ik u nog even attenderen op een aantal giftige planten en knollen voor watervogels, welke te vinden zijn in het volgende .pdf bestandje. (Klik hier) De soorten staan op alfabetische volgorde. De meeste soorten zijn niet gifitig in een kleine hoeveelheid maar wel in een grotere hoeveelheid. Daarnaast weten veel watervogels zelf ook dat ze bepaalde planten niet moeten eten. Maar als u op zeker wilt spelen, kunt u deze planten beter uit de buurt van uw watervogels houden!
Dat dacht ik dus ook. Ik heb ze nu even in de achtertuin gezet (tegen het huis aan, daar komen ze toch niet) en afhankelijk van de nestplaats zal ik ze tactisch plaatsen. Overigens lijkt het erop dat ze vanavond thuis slapen.quote:Op woensdag 24 maart 2010 19:45 schreef Harajuku. het volgende:
Ik denk dat ze dat instinctief wel weten hoor, want de natuur zit inderdaad ook vol giftige planten.
quote:Op woensdag 24 maart 2010 19:53 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Dat dacht ik dus ook. Ik heb ze nu even in de achtertuin gezet (tegen het huis aan, daar komen ze toch niet) en afhankelijk van de nestplaats zal ik ze tactisch plaatsen. Overigens lijkt het erop dat ze vanavond thuis slapen.
Ja, dat moet ik dus nog regelen...quote:Op woensdag 24 maart 2010 20:03 schreef CartWOman het volgende:
Ik denk ook niet dat ze er van zullen eten, ach en het staat altijd leuk in de tuin.
Een flinke plak gras zou denk ik het beste zijn.
Jullie hebben het er maar druk mee, ik vind het helemaal top.quote:Op woensdag 24 maart 2010 20:05 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Ja, dat moet ik dus nog regelen...
Ik heb net zo'n tuin als TSE,quote:Op woensdag 24 maart 2010 20:07 schreef Etcetera het volgende:
Is er niet ergens iemand met z'n tuin bezig die van plakken gras afmoet
Wij ookquote:
Ach, iedere nieuwbouwrijtjeswoning heeft een dergelijke tuin.quote:Op woensdag 24 maart 2010 20:10 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Wij ookNu weet ik ook niet waar TSE woont by the way
Ik ga dit weekend wel op pad met een netje (voor kroos) en een schep (voor gras).quote:Op woensdag 24 maart 2010 20:12 schreef Cat22 het volgende:
Klinkt misschien raar, maar zou je geen kattegras kunnen proberen? Kun je als zaadjes kopen, strooi je in een bakje, water erop en het groeit als een tierelier. In een week heb je al een aardig bosje. Je zult er wel meer van moeten kopen dan normaal.
Of bij het tuincentrum vragen voor snel groeiende eend vriendelijke planten?
Als je kattengras in je tuin hebt, komen daar dan geen katten op af? Die moeten we er natuurlijk niet bij hebben.quote:Op woensdag 24 maart 2010 20:12 schreef Cat22 het volgende:
Klinkt misschien raar, maar zou je geen kattegras kunnen proberen? Kun je als zaadjes kopen, strooi je in een bakje, water erop en het groeit als een tierelier. In een week heb je al een aardig bosje. Je zult er wel meer van moeten kopen dan normaal.
Of bij het tuincentrum vragen voor snel groeiende eend vriendelijke planten?
Ik heb een megaoverschot elk jaar, dus nu heb ik ook al veel. Waterpest, hoornblad, krabbescheer, watermunt (ruikt lekker!), lissen, lelies... maar volgens mij woont TSE niet waar ik woonquote:Op woensdag 24 maart 2010 20:16 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Ik ga dit weekend wel op pad met een netje (voor kroos) en een schep (voor gras).
Ik wilde eigenlijk van die groene waterplanten voor in de vijver, maar die waren er nog niet volgens de Intratuinmeneer...
Volgens mij is wat je gratis uit de natuur kan halen (met beleid natuurlijk) het beste hoor. Dat komt ook uit de natuurlijke habitat van eenden. Heel veel sierplanten zijn nou eenmaal giftig, dat geldt ook wel voor sommige waterplanten denk ik. En die kunnen óf zo hard woekeren dat je vijvertje zó vol zit en er geen eend meer bij past, óf het zijn nog kleine plantjes en de eenden trekken ze kapot en dan is het weer zonde van je geld.quote:Op woensdag 24 maart 2010 20:16 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Ik ga dit weekend wel op pad met een netje (voor kroos) en een schep (voor gras).
Ik wilde eigenlijk van die groene waterplanten voor in de vijver, maar die waren er nog niet volgens de Intratuinmeneer...
Als titel dacht ik aan 'The Emmapire Strikes Back'.quote:Op woensdag 24 maart 2010 22:00 schreef Rewimo het volgende:
Emma en Eduard - The sequel
Oke, eierpoll staat erin. Nog een leuk ideetje?quote:Op woensdag 24 maart 2010 22:02 schreef Rewimo het volgende:
Begin eens met een eierenpollIn een van de volgende delen kan dan de piepjespoll
Ja, eerst eieren afwachten, dan heb je meteen je maximum voor de namenpoll.quote:
We moeten inderdaad niet te hard van stapel lopen, dat is de goden verzoeken natuurlijk.quote:Op woensdag 24 maart 2010 22:12 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Ja, eerst eieren afwachten, dan heb je meteen je maximum voor de namenpoll.
ja... hoe lang duurde het vorige keer ook alweer voor er eieren waren vanaf dat emma in de tuin kwam?quote:
Halverwege april zaten ze voor het eerst in de tuin, eind april waren de eerste eieren er en 28 mei was de grote dag. Ze zijn er dit jaar dus wel veel eerder bij.quote:Op woensdag 24 maart 2010 22:32 schreef Nizno het volgende:
[..]
ja... hoe lang duurde het vorige keer ook alweer voor er eieren waren vanaf dat emma in de tuin kwam?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |