abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79266245
Draagdoeken 73

Ringslings, Tricotdoeken met rek, geweven doeken zonder rek, Mei Tai's om zelf te maken, en hoe gebruik je al die doeken.

Handige links:
Wikipedia over de sling
Draagmethodes bij het Mamatoto project
Draagdoekinstructie filmpjes op YouTube
Ringsling zelf maken
Mei Tai zelf maken
Uitgebreide info over doeken en dragen
Uitgebreide uitleg over verschillende draagmethodes
Draagdoekenpagina op de FOK! wiki

Handleidingen knoopmethodes in pdf
Knoopmethodes tricot doek (pdf)
Duidelijke fotohandleiding met draagmanieren (pdf)
Vergelijking rekkende doek en niet rekkende doek

Als je wilt weten waar de afkortingen voor staan, klik op het plusje hieronder.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wie hebben er allemaal welke draagdoek?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Graag bij het openen van een nieuw topic de informatie uit de wiki halen, die vind je HIER

Als je een update van jouw doekenlijstje wil, graag zelf in de wiki doen, dan wordt het vanzelf meegenomen in een volgend topic.
Hardloper.
IG @webkim
pi_79266435
Icantrix entered the topic.
Octopussy wijdde haar Storchenwiege Leo in in Ikea.
De mei tai van Poppejans is er.
Macka legde uit over de schouders van ringslings.

En ik, ik spamde Morris weer.
SPOILER
Hardloper.
IG @webkim
pi_79266454
hoi
pi_79266485
ooh wat een prachtige foto's
pi_79267021
Oh Webkim, wat een wonder pakketje
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  woensdag 17 maart 2010 @ 19:53:55 #6
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_79267155
Webkim stop eens met die rammelfoto's

Oeke de Zara is nog steeds te koop.

Octupussy, ik ga waarschijnlijk mijn kobalt-rouge verkopen. Het is alleen wel een maat 4, ik weet niet of je dat een handige maat vindt, of dat je de doek zo mooi vindt dat je wel wilt leren met een andere maat om te gaan?

*eens opruiming houden gaat*
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_79267709
Ik vind he tex dat jij je jim terug moet verkopen aan mij
Heb ik net besloten een vlinder5 te willen, zijn ze op
pi_79267837
Oh, wat ziet dat er heerlijk comfortabel uit, Webkim! Wat fijn is het toch als je zo goed kunt knopen... motiveert mij weer om straks veel te oefenen.
  woensdag 17 maart 2010 @ 20:11:18 #9
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_79268029
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 20:05 schreef Pvoesss het volgende:
Ik vind he tex dat jij je jim terug moet verkopen aan mij
Heb ik net besloten een vlinder5 te willen, zijn ze op
Dat is nu net de reden dat ik kobalt-rouge wil verkopen... Als ik een dunne maat 4 wil, kies ik toch jim pink over kobalt rouge
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_79268095
Hehehe als je iig maar aan mij denkt ooit ik hoop zo dat er paaseitjes komen en ik een prachtige 4 krijg
pi_79269523
Ooohh Webkim, die foto's!
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_79270980
Prachtige foto's, Webkim! En wat een mooie haartjes heeft Morris.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_79272201
Oh Webkim wat een prachtige foto's zo'n hummeltje op je rug, veertje licht natuurlijk in vergelijking met Mister T
pi_79277285
Webkim wat lief! Mijn man vond het maar eng Heb maar aangegeven dat jij echt wel weet waar je mee bezig bent
  woensdag 17 maart 2010 @ 23:03:31 #15
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_79277433
Mooie foto`s webkim!
I`m not weird. I`m limited edition.
  † In Memoriam † woensdag 17 maart 2010 @ 23:13:41 #16
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_79277862
Lief en kostbaar hoor, Morris zo in een zijden bundeltje
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_79280362
Morris op de rug Het rood staat jullie zo mooi nu!
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_79283281
ooooh Morrisje <3
Hij lijkt op thomas he?

en jongens, ruil eens een leuke doek met me

ik kom blijkbaar maar niet van mn linnen indio af

iedereen haat lichtblauw ofzo
pi_79283356
Welke maat is dat kleurdoos? Heb wel mn nino te ruil
pi_79283591
een korte 5, maar nino's zijn echtechtecht niet mn ding..ik vind die zaadcellen afschuwelijk
pi_79287204
ik vind de nino's ook niet mooi door de afbeelding maar er zijn er zoveel met prachtige kleuren..
pi_79287418
Mooi zeg Morris in de vogels!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_79290316
Oh wow Webkim wat een mooie foto's met Morris op je rug. Ik vind die doek juist helemaal super, ik zit er steeds kwijlend naar te staren als ik weer eens de Didymos website open (niet doen, niet doen!!)
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  donderdag 18 maart 2010 @ 12:27:41 #24
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_79290639
webkim, wat mooi!

ben gister voor het eerst met eli in de doek weer boodschapjes wezen doen. was wel ff wennen, en ik had hem te laag, waardoor hij steeds schuin hing om nog iets te kunnen zien. niet helemaal handig, dus. naja, hopelijk wil hij weer vaker nu
en ik hd wel goed ingeschat dat hij jaloers zou zijn op doekengebied. in de binana mag, maar aviva in een doek van eli betekent het eind van de wereld
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_79290768
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 12:27 schreef DaviniaHR het volgende:
en ik hd wel goed ingeschat dat hij jaloers zou zijn op doekengebied. in de binana mag, maar aviva in een doek van eli betekent het eind van de wereld
Haha Eli Wat grappig dat hij het zijn doeken vindt. Goede reden om meer doeken aan te schaffen
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_79291420
Voor het eerst naar buiten met de Mei Tai, volgens mij vonden we het allebei al meteen wat! Wolf viel steeds half in slaap door het gehobbel, met een grote grijns op zn gezicht en ik vond het erg lekker lopen, totaal geen belasting v rug!

crap foto maar effe voor het idee

en Twinkly, erg bedankt v de beenwarmer tip hier in de stad (wel duur trouwens)
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_79292349
http://www.didymos.de/sho(...)/anzeigen_leinen.php

De kobalt rouge is weer te koop!!!
pi_79293243
Ik wilde net komen vragen hoe ie beviel, Poppejans

goed dus
  donderdag 18 maart 2010 @ 14:03:56 #29
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_79294192
Wat een lieve foto's, Webkim Dat koppetje is zó droppig! En mooie doek, ook

Poppejans, dat ziet er echt heel leuk uit! Fijn dat het aan beide zijden wel beviel.
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 13:16 schreef Pvoesss het volgende:
[ afbeelding ]
OMG! Die is móói!!

Ennuhm, juistja, dat brengt me dus op een vraag. Ik wil dus heel graag een andere (niet rekbare) doek aanschaffen en heb in elk geval met Amaranta afgesproken dat ik haar Mei Tai overneem. Nu zie ik dat heel veel mensen hier een heel eh, 'doekenpark' hebben zeg maar, en ik vroeg me af waarom. Is dat gewoon voor de leuk, of heb je voor meerdere situaties andere doeken nodig? M.a.w.: zou ik genoeg hebben aan een Mei Tai, of is het zinvol ook de aanschaf van een geweven doek te overwegen? We hebben deze maand wat geld over en ik zit nu dus erg te twijfelen om er ook een geweven doek bij te kopen (om eerlijk te zijn ben ik nogal hebberig geworden van al die mooie special editions van Didymos ). En áls het dan zinvol is om ook een geweven doek aan te schaffen, waar doe ik dan goed aan qua merk/type? Is het veilig om 'gewoon maar' een Didymos aan te schaffen, of moet ik eerst nog even verder kijken?
3!
pi_79294271
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 13:39 schreef lily het volgende:
Ik wilde net komen vragen hoe ie beviel, Poppejans

goed dus
Ja, het loopt echt fijn, totaal geen ''afzak'' gevoel waar ik bang voor was, en mijn rug ook niet gevoeld!
Kan al wel zeggen dat ik het een aanrader vind zo'n ding!
pi_79294709
Poppejans, wat voor mei tai heb jij? Ik vind de mijne heel fijn, daar niet van, maar deze ziet er ook zo mooi uit. Hier vanochtend eerst naar de fysio met Driekus in de mei-tai en toen door naar het kdv. Tweede keer zat ie niet perfect, maar dat maakt Driekus niet uit, die zat te genieten in het zonnetje (zolang ik em maar geen muts op probeer te zetten )
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_79294761
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 14:03 schreef Incantrix het volgende:

Poppejans, dat ziet er echt heel leuk uit! Fijn dat het aan beide zijden wel beviel.
[..]

OMG! Die is móói!!

Ennuhm, juistja, dat brengt me dus op een vraag. Ik wil dus heel graag een andere (niet rekbare) doek aanschaffen en heb in elk geval met Amaranta afgesproken dat ik haar Mei Tai overneem. Nu zie ik dat heel veel mensen hier een heel eh, 'doekenpark' hebben zeg maar, en ik vroeg me af waarom. Is dat gewoon voor de leuk, of heb je voor meerdere situaties andere doeken nodig? M.a.w.: zou ik genoeg hebben aan een Mei Tai, of is het zinvol ook de aanschaf van een geweven doek te overwegen? We hebben deze maand wat geld over en ik zit nu dus erg te twijfelen om er ook een geweven doek bij te kopen (om eerlijk te zijn ben ik nogal hebberig geworden van al die mooie special editions van Didymos ). En áls het dan zinvol is om ook een geweven doek aan te schaffen, waar doe ik dan goed aan qua merk/type? Is het veilig om 'gewoon maar' een Didymos aan te schaffen, of moet ik eerst nog even verder kijken?

Ik ben dus iemand met 1 ringsling, 1 ssc en 11 doeken.
Allemaal didymos doeken. Didymos is voor mij koning onder de doeken
De service is geweldig, garantie ook. Dus imho zit je met elke didymos doek goed.

De reden waarom ik er meerdere heb is o.a omdat ik in de winter een lekkere warme doek fijn vind.
In de zomer een lekkere dunne. Een linnen is heel sterk en heerlijk voor zware peutertjes.
Verschillende maten voor verschillende knopen etc

Ik zou zelf zeggen dat een meitai fijn is maar een doek is ook heerlijk en wel nodig.
Je kan er net iets meer mee en meer variatie dan met een meitai.
Zit de ene knoop manier niet meer fijn doe je een ander

En een doek gaat net zo makkelijk en snel als een meitai hoor
  donderdag 18 maart 2010 @ 14:27:34 #33
95408 Incantrix
pi_79295092
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 14:19 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Ik ben dus iemand met 1 ringsling, 1 ssc en 11 doeken.
Allemaal didymos doeken. Didymos is voor mij koning onder de doeken
De service is geweldig, garantie ook. Dus imho zit je met elke didymos doek goed.

De reden waarom ik er meerdere heb is o.a omdat ik in de winter een lekkere warme doek fijn vind.
In de zomer een lekkere dunne. Een linnen is heel sterk en heerlijk voor zware peutertjes.
Verschillende maten voor verschillende knopen etc

Ik zou zelf zeggen dat een meitai fijn is maar een doek is ook heerlijk en wel nodig.
Je kan er net iets meer mee en meer variatie dan met een meitai.
Zit de ene knoop manier niet meer fijn doe je een ander

En een doek gaat net zo makkelijk en snel als een meitai hoor
Ok, dank je wel voor de info Mijn lief wil eerlijkgezegd ook liever een 'gewone' doek als een Mei Tai, en ik sta daar ook wel voor open maar een Mei Tai leek me ook wel weer fijn om te hebben. En ja, wel ligisch eigenlijk, meerdere stoffen voor andere omstandigheden. Bijvoorbeeld die doek die je net postte he? Is zoiets dan geschikt voor koud weer, of juist wat warmer? Sorr, maar ik ben nog redelijk leek op dit gebied En dan denk ik dat we inderdaad maar meteen voor een Didymos gaan, dan weten we zeker dat we een goede doek kopen
3!
pi_79295177
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 14:03 schreef Incantrix het volgende:

[..]

OMG! Die is móói!!

ik heb geen heel doekenpark maar kan me wel het nut van meerdere dragers voorstellen.

Ik heb een (goedkope) ringsling die inmiddels erg fijne dienst doet. Die is voor de even snel-snel stukjes of voor als ik in huis bijvoorbeeld de was van beneden naar boven moet slepen ofzo.
Daarnaast heb ik een MT gemaakt maar nog niet gebruikt. Ik vond de MT erg fijn dragen en wil die gebruiken denk ik voor rugdragen op vakantie eventueel.
Ik heb een rekbare doek (uitgeleend nu) en die had ik gekocht om het dragen te proberen, toen dat beviel heb ik mn niet-rekbare Ellevil Zara gekocht van pvoesss. En tot op heden red ik het prima daarmee

Wel kan ik me goed voorstellen dat als je echt heel erg veel draagt dat je dan inderdaad bijvoorbeeld verschillende lengtes wilt hebben en verschillende soorten stof (diktes).

Pvoesss welke maat is mijn doek eigk?
Als ik een tweede krijg en het is een jongetje mag k een nieuwe kopen van mezelf ik vond eigk die Simon ook wel heel tof staan maar ik ga tegen die tijd nog wel es goed rond snuffelen
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 18 maart 2010 @ 14:31:59 #35
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_79295257
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 13:16 schreef Pvoesss het volgende:
[ afbeelding ]
Ja zo krijg ik natuurlijk nooit een doek verkocht
©Dumbo
pi_79295260
Die ik net postte is met linnen en dus heerlijk voor in de zomer, en ook sterk voor een groter kindje

Huup dat is een 4,7
pi_79295292
ah okay thanks. Weet ik dat ook weer
ik ben te lui om te meten
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_79295367
ooh ik ben zo dol op dragen he
pi_79295380
oh er staan ook twee van die kobalt gevallen op D&V zie k
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 18 maart 2010 @ 14:38:01 #40
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_79295460
Er staan nu ook een paar Kobalt-Rouge's te koop bij de buren..

Ik zag net op een Duitse site foto's van de Purple-Azurro.. Ik vind 'm
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  donderdag 18 maart 2010 @ 14:54:51 #41
95408 Incantrix
pi_79296092
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 14:29 schreef huuphuup het volgende:

[..]

ik heb geen heel doekenpark maar kan me wel het nut van meerdere dragers voorstellen.

Ik heb een (goedkope) ringsling die inmiddels erg fijne dienst doet. Die is voor de even snel-snel stukjes of voor als ik in huis bijvoorbeeld de was van beneden naar boven moet slepen ofzo.
Daarnaast heb ik een MT gemaakt maar nog niet gebruikt. Ik vond de MT erg fijn dragen en wil die gebruiken denk ik voor rugdragen op vakantie eventueel.
Ik heb een rekbare doek (uitgeleend nu) en die had ik gekocht om het dragen te proberen, toen dat beviel heb ik mn niet-rekbare Ellevil Zara gekocht van pvoesss. En tot op heden red ik het prima daarmee

Wel kan ik me goed voorstellen dat als je echt heel erg veel draagt dat je dan inderdaad bijvoorbeeld verschillende lengtes wilt hebben en verschillende soorten stof (diktes).

Pvoesss welke maat is mijn doek eigk?
Als ik een tweede krijg en het is een jongetje mag k een nieuwe kopen van mezelf ik vond eigk die Simon ook wel heel tof staan maar ik ga tegen die tijd nog wel es goed rond snuffelen
Haha, nee, maar je hebt wel meerdere soorten doeken, dus vroeg me af of het zinvol was om óók nog een geweven doek aan te schaffen als er al een Mei Tai komt En ik denk dat als wij een geweven, een rekbare doek en een Mei Tai hebben dat ik het ook wel weer mooi geweest vind, dus ik wil nu ook wel een aanschaf doen waar ik écht blij van wordt.

Overigens zit ik al een tijd te twijfelen om me bij D&V aan te melden, maar tot nu toe nog niet gedaan. Nu dus toch maar eens gaan doen als daar twee van die mooie doeken te koop staan, maar nu is mijn mailadres gebanned Snap er niks van, heb daar nog nóóit iets gedaan! Heb mijn andere adres dus maar gebruikt, maar nu moet ik eerst nog geautoriseerd worden Ik weet niet of dat wel liefde wordt hoor
3!
pi_79296151
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 14:54 schreef Incantrix het volgende:

[..]

Haha, nee, maar je hebt wel meerdere soorten doeken, dus vroeg me af of het zinvol was om óók nog een geweven doek aan te schaffen als er al een Mei Tai komt En ik denk dat als wij een geweven, een rekbare doek en een Mei Tai hebben dat ik het ook wel weer mooi geweest vind, dus ik wil nu ook wel een aanschaf doen waar ik écht blij van wordt.

Overigens zit ik al een tijd te twijfelen om me bij D&V aan te melden, maar tot nu toe nog niet gedaan. Nu dus toch maar eens gaan doen als daar twee van die mooie doeken te koop staan, maar nu is mijn mailadres gebanned Snap er niks van, heb daar nog nóóit iets gedaan! Heb mijn andere adres dus maar gebruikt, maar nu moet ik eerst nog geautoriseerd worden Ik weet niet of dat wel liefde wordt hoor
er wordt daar geen gmail geaccepteerd geloof ik ofzo

en ja toen ik het opschreef dacht ik ook van oh eigk zijn het er toch best nog wel wat
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 18 maart 2010 @ 14:58:13 #43
95408 Incantrix
pi_79296234
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 14:56 schreef huuphuup het volgende:

[..]

er wordt daar geen gmail geaccepteerd geloof ik ofzo

en ja toen ik het opschreef dacht ik ook van oh eigk zijn het er toch best nog wel wat
Oooww, dat verklaart een hoop. Hmpf, nouja, maar hopen dat ze me snel toelaten, ik ben erg benieuwd naar de maten en prijzen, ik vind die doek wel echt heel erg mooi!

En haha, ja, dat soort dingen gaan dan altijd wel weer hard he? Heb ik nou ook altijd
3!
pi_79296346
Ik heb nog lang geen complete stash voor mijn gevoel.

Ik wil nog 2 maten 4 en nog 2 maten 5
En als er een LE uitkomt die er alleen in een maatje 6 is dan heb ik daar ook nog wel plek voor
pi_79296469
Trouwens incantrix jij woont heel dicht bij mij toch (die stad achter de duinen?) als je wilt mag je wel een keer doeken komen voelen
  donderdag 18 maart 2010 @ 15:07:44 #46
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_79296611
trixie, heel veel doeken hebben, gaat een beetje vanzelf
ik heb er nu ook een stuk of 7 totaal, geloof ik.
Verschillende merken of types, verschillende kleurtjes, zo kom je er wel
en idd, wat pvoesss zegt, je kan ook voor verschillende weersomstandigheden verschillende doeken kopen, maar dat gaat mij dan weer te ver. ik heb alleenmaar katoen.
en zeker voor het begin weet je het verschil toch niet, dus dan zit je sowieso goed met een katoenen doek die je mooi vindt. en met ellevill (zara en jade), storchenwiege, didymos, girasol (wel dikke knoop), neobulle, babylonia (bb slen) zit je altijd goed.
en dan zou ik beginnen met een standaard doek, of eentje die redelijk mainstream is, om te kijken of het iets voor je is. als je het toch niks vindt, raak je die doek dan ook nog kwijt.
  donderdag 18 maart 2010 @ 15:09:36 #47
95408 Incantrix
pi_79296675
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 15:03 schreef Pvoesss het volgende:
Trouwens incantrix jij woont heel dicht bij mij toch (die stad achter de duinen?) als je wilt mag je wel een keer doeken komen voelen
Yupz, klopt inderdaad En oeh, dat lijkt me best een keer leuk eigenlijk Jij hebt ook zo'n mooie verzameling!

Haha, er kan altijd meer bij, toch? Verslaafde..

Overigens zei Oeke nog iets over deelnemen aan een draagkring, maar die zijn altijd op maandag of vrijdag als ik het goed begrijp? Dan moet ik werken nl.

Hmpf, het is echt erg, nu heb ik er eentje gezien die ik mooi vind en dan wil ik 'm eigenlijk meteen NU NU NU bestellen, maar da's ook weer wat overhaast he? Ben ook zó benieuwd naar die Mei Tai Ik wil heel graag weer meer doen met doeken, maar met degene die we nu hebben gaat het gewoon echt niet handig allemaal..
3!
pi_79296931
Ook op woensdag is er een draagking. (Vruchtenbuurt)
Ik heb soms ook met doeken dan zie ik ze en moet ik ze hebben
pi_79297004
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 14:17 schreef mefke79 het volgende:
Poppejans, wat voor mei tai heb jij? Ik vind de mijne heel fijn, daar niet van, maar deze ziet er ook zo mooi uit. Hier vanochtend eerst naar de fysio met Driekus in de mei-tai en toen door naar het kdv. Tweede keer zat ie niet perfect, maar dat maakt Driekus niet uit, die zat te genieten in het zonnetje (zolang ik em maar geen muts op probeer te zetten )
Een Hoppediz Hop Tye Kalaoa (69 euro heb ik ervoor betaald) hij is van dikke stevige stof
  donderdag 18 maart 2010 @ 15:21:23 #50
95408 Incantrix
pi_79297151
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 15:15 schreef Pvoesss het volgende:
Ook op woensdag is er een draagking. (Vruchtenbuurt)
Ik heb soms ook met doeken dan zie ik ze en moet ik ze hebben
Ow, hey, dat is vlakbij Zit vlakbij het SAV hier Wat houdt zo'n draagkring dan precies in als ik vragen mag? En ja, haha, ik heb ook wel vaker dat soort dingen.. Ik heb nu alleen de indruk dat ik snel moet zijn als ik deze wil? Ik zie overal waar ik kom oproepjes voor deze doek en gejuich dat 'ie weer te koop is enzo.. En op dat andere forum kan ik de twee exemplaren niet vinden, dus die staan vast in het afgeschermde deel (en bij een tweedehands doek krijg ik mijn lief vast sneller om ).

Kom jij daar ook wel eens op woensdag?
3!
pi_79297320
Oh Poppejans, dat ziet er gezellig uit. Volgens mij vind Wolf het heerlijk.

Inca, moeilijk he? Al die doeken! Ik heb er ook best wat en ik ben er erg blij mee! Afwisseling van kleur en materiaal vind ik fijn. Alhoewel ik, als ik moest kiezen het met alleen mijn Pfau prima zou uithouden.
Ik ben nu op zoek naar een maat 4. Maar eigenlijk vind ik dat ik dan een doek moet verkopen. Maar dat lukt nog niet zo goed. Loslaten...

En 31 maart is er een draagkring, in de Vruchtenbuurt. Ik was van plan daarnaar toe te gaan. Zullen we samen gaan?
pi_79297388
@ Poppejans, thanks!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  donderdag 18 maart 2010 @ 15:29:57 #53
95408 Incantrix
pi_79297502
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 15:25 schreef oeke het volgende:
Oh Poppejans, dat ziet er gezellig uit. Volgens mij vind Wolf het heerlijk.

Inca, moeilijk he? Al die doeken! Ik heb er ook best wat en ik ben er erg blij mee! Afwisseling van kleur en materiaal vind ik fijn. Alhoewel ik, als ik moest kiezen het met alleen mijn Pfau prima zou uithouden.
Ik ben nu op zoek naar een maat 4. Maar eigenlijk vind ik dat ik dan een doek moet verkopen. Maar dat lukt nog niet zo goed. Loslaten...

En 31 maart is er een draagkring, in de Vruchtenbuurt. Ik was van plan daarnaar toe te gaan. Zullen we samen gaan?
Oh, dat lijkt me écht heel erg leuk! Ik moet wel om half 10 naar de fysio met Stef, maar de rest van de dag kan ik! Whoe, leuk! En loslaten, vertél me erover.. Ik probéér al tijden kleding van Stef op te ruimen, maar meer als de helft wil ik dan tóch bewaren
3!
pi_79297687
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 15:21 schreef Incantrix het volgende:

[..]

Ow, hey, dat is vlakbij Zit vlakbij het SAV hier Wat houdt zo'n draagkring dan precies in als ik vragen mag? En ja, haha, ik heb ook wel vaker dat soort dingen.. Ik heb nu alleen de indruk dat ik snel moet zijn als ik deze wil? Ik zie overal waar ik kom oproepjes voor deze doek en gejuich dat 'ie weer te koop is enzo.. En op dat andere forum kan ik de twee exemplaren niet vinden, dus die staan vast in het afgeschermde deel (en bij een tweedehands doek krijg ik mijn lief vast sneller om ).

Kom jij daar ook wel eens op woensdag?
Jah ik kwam er wel veel maar tegenwoordig komt voor mij de woensdag slecht uit.
En ja heel veel die graag de kobalt rouge willen hij is ook echt
dus ik denk ook dat je bij deze snel moet zijn.
pi_79297736
Ik schrijf hem op in de agenda!

Ik ben 1 keer eerder op zo'n kring geweest, dan liggen er heel veel doeken en andere dragers op tafel en dan kunnen voelen en kijken en proberen. Er zijn altijd ervaren dragers bij die kunnen helpen met knopen en je kunt een lekker kopje thee drinken kletsen en kindjes bewonderen.
  donderdag 18 maart 2010 @ 16:02:39 #56
95408 Incantrix
pi_79298970
Pvoesss, jammer, zou het leuk vinden jou ook te ontmoeten Nouja, komt vast nog wel eens! Thnx voor de tip in elk geval (nam mijn lief zijn telefoon nou maar op.. Wat ben ik toch een stuk ongeduld ).

Oeke, ik ga het ook meteen noteren, wat hip! Moet ik me nog ergens aanmelden ofzo? Ennuhm, ja, dat klinkt leuk en gezellig! Enenen! Eindelijk ons knuffel-uitwisselprogramma!
3!
  † In Memoriam † donderdag 18 maart 2010 @ 19:26:29 #57
141844 Macka66
pi_79307099
Haagse Draagkring Vruchtenbuurt is op de laatste woensdag van de maand. Haagse Draagkring editie Spoorwijk is op de tweede maandag van de maand. zie site Je kunt gewoon binnenlopen.

Ik vind eerlijk gezegd dat je met Didymos niet automatisch altijd goed zit. Ik heb inmiddels veel Didymos doeken uitgeprobeerd, en er zijn echt Didymos doeken die mij totaal niet liggen. Er is zo ontzettend veel variatie in dikte en weving en materialen bij Didymos, en je weet nooit van te voren precies wat je krijgt. Er kunnen zelfs van een doek verschillen in dikte zijn. Ik zou als beginner dus niet meteen een Didymos aanschaffen omdat die goed zou moeten zijn maar eerst mijn licht opsteken bij ervaren dragers of een consulent. Er zijn nog zoveel andere doekenmerken die ook goed zijn.
Maar als je een Didymos hebt gezien waar je echt totaal verliefd op bent zou ik de gok wel weer nemen.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  donderdag 18 maart 2010 @ 22:48:27 #58
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_79317244
Life is like a box of chocolates Didymos, you never know what you're gonna get.
©Dumbo
pi_79318284
Er staan weer 2 beco's op marktplaats, weet niet of er mensen zijn hier die er ooit nog eentje wilden.
Ik ben met die van mij erg blij! Alleen niet met het printje dus heb net op eentje geboden (met het roze printje, al is het wel niet een butterfly II, dus twijfel wel).
Die van mij heeft een heel mooi printje maar echt jongensprintje en ik wil stiekem toch wel wat meisjesachtiger....

Draagkring lijkt me wel leuk om een keer heen te gaan, woon alleen in r'dam en ben nog nooit met Dochterlief in de trein enzo ergens heengeweest....
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_79318788
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 19:26 schreef Macka66 het volgende:
Haagse Draagkring Vruchtenbuurt is op de laatste woensdag van de maand. Haagse Draagkring editie Spoorwijk is op de tweede maandag van de maand. zie site Je kunt gewoon binnenlopen.

Ik vind eerlijk gezegd dat je met Didymos niet automatisch altijd goed zit. Ik heb inmiddels veel Didymos doeken uitgeprobeerd, en er zijn echt Didymos doeken die mij totaal niet liggen. Er is zo ontzettend veel variatie in dikte en weving en materialen bij Didymos, en je weet nooit van te voren precies wat je krijgt. Er kunnen zelfs van een doek verschillen in dikte zijn. Ik zou als beginner dus niet meteen een Didymos aanschaffen omdat die goed zou moeten zijn maar eerst mijn licht opsteken bij ervaren dragers of een consulent. Er zijn nog zoveel andere doekenmerken die ook goed zijn.
Maar als je een Didymos hebt gezien waar je echt totaal verliefd op bent zou ik de gok wel weer nemen.

ik ga binnenkort weer een juliette van je kopen, ik mis de mijne heel erg
fijne doek!
pi_79347710
Babydraagspam!

Zara Aubergin
12 dagen

Meer onder spoiler
SPOILER
Hardloper.
IG @webkim
pi_79348117
Oh leuk, fok!kers op de draagkring!
pi_79348744
Poppejans wat een super mooie Mei Tai! Hij lijkt wel wat op de Bondolino van mijn lief, maar die heeft dan weer geen bloemen. Zo te zien vindt Wolf het heerlijk!
Awh Morris, heerlijk zo Wat een mooie doek, die structuur en kleur, Webkim

Er zijn alleen een draagkring in Den Haag geloof ik? Lijkt me super.
pi_79349129
Ohhh Webkim, wat een heeerlijk foto's! Wat een genot!

Wat ik me alleen nou zo hard, en puur uit interesse, afvraag... Waarom zou je een pasgeborene al op je rug willen dragen? Je kan er zoveel minder makkelijk bij, het contact lijkt me zoveel minder, hij kan je gezicht niet zien... Of doe je t juist uit t oogpunt dat je dan ook veel meer met Thomas kan? dat je hem ook nog fatsoenlijk op kan tillen enzo? Daar kan ik me inderdaad dan nog wel wat bij voorstellen... Hoe dan ook ligt hij zichtbaar te genieten bij je
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_79349294
Wat een toffe mei-tai Poppejans! En superlieve foto's van Webkim ook weer

Ik heb trouwens ook 2 didymos doeken die ik helemaal geweldig vind, maar ik heb ook een zwart/witte ellipsen gehad, en die vond ik echt vreselijk. Heb ik ook heel snel weer doorverkocht.
pi_79350253
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 19:40 schreef Poppedein het volgende:
Ohhh Webkim, wat een heeerlijk foto's! Wat een genot!

Wat ik me alleen nou zo hard, en puur uit interesse, afvraag... Waarom zou je een pasgeborene al op je rug willen dragen? Je kan er zoveel minder makkelijk bij, het contact lijkt me zoveel minder, hij kan je gezicht niet zien... Of doe je t juist uit t oogpunt dat je dan ook veel meer met Thomas kan? dat je hem ook nog fatsoenlijk op kan tillen enzo? Daar kan ik me inderdaad dan nog wel wat bij voorstellen... Hoe dan ook ligt hij zichtbaar te genieten bij je
Ik draag Morris op mijn rug als ik alleen met Thomas ben of als ik even snel wat dingetjes in huis moet doen. Verder gaat hij zoveel mogelijk op mijn buik, want natuurlijk is dat met een klein frumpie veel gezelligerderder. Al vind ik rugdragen nu met het keizersnedelitteken voor mezelf fysiek wel beter te doen.
Hardloper.
IG @webkim
pi_79365644
Morris
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 19:17 schreef owlet het volgende:
Oh leuk, fok!kers op de draagkring!
Ja, dat vind ik ook leuk!

Gisteren weer in Ultramarin gedragen. Ook een fijne doek vind ik dat. Stash uitdunnen voor nieuwe doeken word nog moeilijk ben ik bang.
En Aviva heeft lekker in Ultramarin geslapen.
Van Davinia mocht ik haar ook dragen maar dat durfde ik niet. Zo'n klein meiske.
Ik kan me niet meer voorstellen dat Ko ook zo klein is geweest. Het is nu al zo'n stevige beer.
pi_79365747
Als je je stash wel gaat uitdunnen dan houd ik me aanbevolen.

Ik heb de Zara Lavender binnen en hij is mooi! (De Aubergin vind ik trouwens ook prachtig.) Ik heb niet echt ervaring met andere doeken maar ik vind hem nu al comfortabel zacht. We zijn flink aan het oefenen. Binnenkort gaan we eens echt naar buiten! Eergister moesten we naar huisarts en toen heb ik de wandelwagen maar gepakt omdat ik het niet zag zitten dat lange stuk met de ringsling te doen.

Bij de wandelwagen hebben we trouwens een parasol. Hoe doe je dat als je de kleine meeneemt in de draagdoek? Bescherm je hem/haar dan ook tegen de zon?
pi_79365824
Zonnehoedje!

Wat wij trouwens vorige zomer deden, we hebben namelijk geen wagen, was een wagenparasol kopen, en als we dan naar het park gingen, wat vaak was, dan namen we de parasol mee en een pin.
Die pin duwden we in de grond en daar klemden we de parasol aan vast. Wollen kleedje op het gras en baby erop.
Dus zo deed Ko veel dutjes in de buitenlucht.

Zal aan je denken hoor, maar ik geloof dat het nog best lang kan duren.
  zaterdag 20 maart 2010 @ 10:02:09 #70
95408 Incantrix
pi_79365827
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 19:26 schreef Macka66 het volgende:

Ah, ok, dank je wel! De 31e heb ik in mijn agenda staan, dan ga ik daar samen met Oeke heen. Ben jij er dan ook?

Ik heb uiteindelijk inderdaad toch die Didymos besteld waar ik compleet voor ben gevallen. Ik heb de gok genomen omdat ik denk dat deze vast wel redelijk ok te verkopen is mocht 'ie niet bevallen en ik vind 'm gewoon echt zó mooi.. Maar wel fijn dat je e.e.a. nog even wat nuanceert Naast de geweven doek komt er dus ook een Mei Tai, dus strakjes hebben we wat te kiezen

Maarehm, dus, ik ben blij, heb die Didymos in kobalt-rot nog te pakken gekregen Mede gezien het feit dat lief en ik normaal nogal een andere smaak hebben qua kleur e.d. wel fijn, want met deze kunnen we allebei wel over straat
3!
pi_79365856
Oh, wat een goede ideeën, zeg! Ik kan niet wachten tot het zover is.

Als er ooit een tweede komt dan kien ik het zo uit dat die in het voorjaar geboren wordt. Ik vind het toch wel jammer dat we zoveel binnen hebben gezeten in de kraamperiode. Mijn neefje is eind maart geboren en zijn ouders hebben deze zomer een kindje dat door het gras kan rennen. Tegen de tijd dat Ivan gaat lopen is het weer petweer.
pi_79365937
Inca, gefeliciteerd met je Kobalt!
Ik hoop dat hij er snel is, dan kan ik hem ook even bekijken op de draagkring!

Kijk nou!

Ja, dat vind ik heel fijn aan ons vroege juni-kindje. Straks lekker scharrelen in het gras.
  zaterdag 20 maart 2010 @ 10:25:21 #73
95408 Incantrix
pi_79366152
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 10:12 schreef oeke het volgende:
Inca, gefeliciteerd met je Kobalt!
Ik hoop dat hij er snel is, dan kan ik hem ook even bekijken op de draagkring!

Kijk nou!
[ afbeelding ]

Ja, dat vind ik heel fijn aan ons vroege juni-kindje. Straks lekker scharrelen in het gras.
Dank je wel! Ben er nu al heel blij mee, want ik verheug me er erg op om meer met de draagdoek te gaan doen

En OMG, die fóto! Dat is echt mijn ideaalbeeld voor komende zomer hoor (maar dan misschien ook nog wel op het strand, aan het eind van de middag, als de daggasten wegzijn, en dan wij met vrienden op een kleedje ernaast met yummie eten en de ondergaande zon op de achtergrond )
3!
  zaterdag 20 maart 2010 @ 10:35:23 #74
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_79366331
Gisteren heerlijk naar de stad geweest met Fabi in draagdoek. Geluncht met een vriendin, en Fabi is wonder boven wonder geitenkaasvrij gebleven!

En wat veel bekijks Echt altijdsuper veel lieve reacties.
pi_79366340
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 10:25 schreef Incantrix het volgende:

En OMG, die fóto! Dat is echt mijn ideaalbeeld voor komende zomer hoor (maar dan misschien ook nog wel op het strand, aan het eind van de middag, als de daggasten wegzijn, en dan wij met vrienden op een kleedje ernaast met yummie eten en de ondergaande zon op de achtergrond )
Inderdaad!

Nu moet ik alleen wel stad en land afreizen om zo'n pin te vinden.
  zaterdag 20 maart 2010 @ 10:37:52 #76
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_79366369
Is dat niet gewoon een stok? Ik denk dat elke stok wel volstaat. En daar de kinderwagenparasol op vastklikt. Het houdertje van de parasol is meestal wel in grootte te verstellen.
pi_79366417
Oke, dan nu de waarheid, die pin, is gewoon een oude tentstok oid. En die rag je dan met veel geweld de grond in.

En het strand is ook heerlijk, maar hier is Ko volgens mij 2-3 maanden oud en dan is stuifzand niet zo'n pretje.
Maar dit is aan de plas, dus er kon ook gezwommen worden. Wat ik trouwens niet deed want er waren vermoedens van blauwalg en met mijn net bevallen borstvoedende lijf wilde ik het risico niet lopen.

Leuk, Amaranta, lieve reacties! En geitenkaasvrij! Ko heeft inderdaad al eens een klodder falafel met knoflooksaus op zijn hoofd gehad.
  zaterdag 20 maart 2010 @ 10:43:11 #78
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_79366478
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 10:40 schreef oeke het volgende:

Leuk, Amaranta, lieve reacties! En geitenkaasvrij! Ko heeft inderdaad al eens een klodder falafel met knoflooksaus op zijn hoofd gehad.
smakelijk eten mama!
Wat dat betreft is met de doek naar de stad iets minder handig. Ik had hem over mijn jas geknoopt. Dus daar zat ik met jas aan en fabi in de doek in de lunchroom. En ik wilde hem er niet uithalen want hij sliep zo lekker.
pi_79366500
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 10:43 schreef amaranta het volgende:

[..]

smakelijk eten mama!
Wat dat betreft is met de doek naar de stad iets minder handig. Ik had hem over mijn jas geknoopt. Dus daar zat ik met jas aan en fabi in de doek in de lunchroom. En ik wilde hem er niet uithalen want hij sliep zo lekker.

Ik vind dat sowieso lastig, ook aan de kinderwagen. Ligt 'ie net zo lekker en dan moet er weer een jasje uit oid.
pi_79366513
Oja, ik knoop hem altijd onder mijn jas. Dan kan die jas iig uit in geval van slaap. En ik vind het juist handiger. Vooral in winkels en zo. Je kan nog steeds ergens langs glippen. Lees: joekels van kinderwagens.
  zaterdag 20 maart 2010 @ 11:01:51 #81
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_79366858
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 10:45 schreef oeke het volgende:
Oja, ik knoop hem altijd onder mijn jas. Dan kan die jas iig uit in geval van slaap. En ik vind het juist handiger. Vooral in winkels en zo. Je kan nog steeds ergens langs glippen. Lees: joekels van kinderwagens.
Mja, daar heb je wel gelijk in. Maar ik vond jas open niet zo fijn, mijn jas dus.
Dat overal langsglippen is dan wel weer heerlijk, en je kan makkelijk bijj de rekken!
pi_79367284
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 10:45 schreef oeke het volgende:

Sommige winkels zijn echt totaal niet kinderwagenvriendelijk, dan breekt het zweet me letterlijk aan alle kanten uit met dat geduw en getrek om ergens langs te komen:X

Onder jas knopen vind ik ook fijner, ik had er donderdags zelf een dik vest onderaan, het paste wel, maar zat wel beetje krapjes en ik heb het eerder gauw te warm dan te koud.
pi_79367345
Het is ook geen aanval ofzo. Alleen ik ben zo blij dat ik daar nooit sta met mijn grote kinderwagen en zweet op mijn voorhoofd.

En laat mooi weer maar komen! Lekker zonder jas naar buiten en de doek gewoon zodat iedereen kan zien wat een mooie het is! En geen gedoe met warme kleertjes voor de kleine.

[ Bericht 0% gewijzigd door oeke op 20-03-2010 12:53:09 ]
pi_79367366
Vanaf wanneer kun je de armpjes eigenlijk buiten de doek houden?
  zaterdag 20 maart 2010 @ 11:26:54 #85
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_79367369
Er zijn hier in de binnenstad van Eindhoven dus winkels waar geen roltrap of lift aanwezig is en je dus met kinderwagen niet eens op de 1e etage kan komen.
(of er is wel een lift maar heb ik die nooit gezien)
  † In Memoriam † zaterdag 20 maart 2010 @ 12:25:18 #86
141844 Macka66
pi_79368651
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 10:02 schreef Incantrix het volgende:

[..]

Ah, ok, dank je wel! De 31e heb ik in mijn agenda staan, dan ga ik daar samen met Oeke heen. Ben jij er dan ook?

Ik heb uiteindelijk inderdaad toch die Didymos besteld waar ik compleet voor ben gevallen. Ik heb de gok genomen omdat ik denk dat deze vast wel redelijk ok te verkopen is mocht 'ie niet bevallen en ik vind 'm gewoon echt zó mooi.. Maar wel fijn dat je e.e.a. nog even wat nuanceert Naast de geweven doek komt er dus ook een Mei Tai, dus strakjes hebben we wat te kiezen

Maarehm, dus, ik ben blij, heb die Didymos in kobalt-rot nog te pakken gekregen Mede gezien het feit dat lief en ik normaal nogal een andere smaak hebben qua kleur e.d. wel fijn, want met deze kunnen we allebei wel over straat
Om nog even verder te nuanceren Als de kobalt-rouge nu niet fijn draagt zou ik 'm toch niet wegdoen. Hoe meer knoopervaring je hebt, hoe makkelijker je met dunne doeken om kunt gaan. Dus als het nu niet lukt dan lukt het volgend jaar wel en heb je er een fijne doek aan!

En ja, ik ben er de 31e ook
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
pi_79368899
ik baal juist van die felle zon altijd, schijnt op onmogelijke manieren in t gezichtje enzo geklootviool
pi_79368906
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 23:22 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

ik ga binnenkort weer een juliette van je kopen, ik mis de mijne heel erg
fijne doek!
Ik heb misschien een Chimparoo Juliët over... Hij is mij eigenlijk te lang...
pi_79369117
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 11:26 schreef Claudia_x het volgende:
Vanaf wanneer kun je de armpjes eigenlijk buiten de doek houden?
Leander zit meestal nog steeds met zijn armen in de doek Hij vindt het prima en mij scheelt het haar
pi_79369440
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 12:34 schreef freecell het volgende:

[..]

Ik heb misschien een Chimparoo Juliët over... Hij is mij eigenlijk te lang...
was die van mij ook,maar die knoopte ik voor af bij een fwcc
hoeveel mot je er voor hebben? dan denk ik er even over na
pi_79369675
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 12:25 schreef Macka66 het volgende:
En ja, ik ben er de 31e ook
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 12:33 schreef Kleurdoos het volgende:
ik baal juist van die felle zon altijd, schijnt op onmogelijke manieren in t gezichtje enzo geklootviool

nee, je hebt gelijk wat dat aangaat. maar ik heb het liever dan al die jassen etc. Gewoon een zacht lentezonnetje met wat schapenwolkjes. Of een mooie parasol kopen.

Bij mij zit Ko nog met de armen erin. Bij P. vaak niet, want die knoopt veel te los. Dus die heeft altijd gewriemel en gewurm.
pi_79369735
Oh, deze vind ik zo mooi!
P. heeft de foto zelf gemaakt, omdat hij mij dat altijd zag doen. Dus vond ik deze foto ineens op de camera.

*en weer weg*

Overigens zonder toestemming geplaatst, dus ik haal hem straks weer weg.

[ Bericht 11% gewijzigd door oeke op 20-03-2010 20:34:15 ]
pi_79369777
oooooh wat een geweldige foto
pi_79369784
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 12:49 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

was die van mij ook,maar die knoopte ik voor af bij een fwcc
hoeveel mot je er voor hebben? dan denk ik er even over na
geen idee eigenlijk Ik denk er ook nog even over na.
En ik draag meestal met een ruck. Dus dan issie echt véél te lang!

Iemand gaf me hier laatst een goede link naar een doeken-koop-site met doeken in de aanbieding... Wie weet het nog? hebbes... uit aanbieding helaas....

[ Bericht 1% gewijzigd door freecell op 20-03-2010 13:09:29 ]
pi_79369869
Oeke wat gaaf zeg

Ziet er anders goed stevig uit voor iemand die altijd te los knoopt

TARA zei laatst dat hij Leander nu ook wel weer op z'n rug wil knopen als we met z'n allen weg gaan
pi_79370232
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 12:59 schreef freecell het volgende:

[..]

geen idee eigenlijk Ik denk er ook nog even over na.
En ik draag meestal met een ruck. Dus dan issie echt véél te lang!

Iemand gaf me hier laatst een goede link naar een doeken-koop-site met doeken in de aanbieding... Wie weet het nog? hebbes... uit aanbieding helaas....
welke site?

enne ik draag amper op mijn rug dus ik hou wel van lang, ik doe nu alles met een maat 4, maar elin groeit hard dus t wordt wat krap aan nu
  zaterdag 20 maart 2010 @ 13:13:10 #97
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_79370280
Das een mooie foto oeke!

Mooie paarse doek free!
pi_79370341
heheh als je googled op chimparoo juliette zie je voornamelijk foto's van mij
pi_79370419
Oeke, wat lief! Goed geknoopt inderdaad!

Ik heb vandaag weer veel bekijks gehad in de supermarkt, Lotte in de manduca gedragen. Ze was moe, klimt nog regelmatig uit het karretje en daar had ik echt even geen zin in dus mooi op de rug. Zelf vond ze het helemaal prima gelukkig
Zoveel draag ik haar eigenlijk niet meer omdat ze steeds meer zelf loopt
pi_79370476
Oeke wat een gaaaave foto! Echt wel stoer. Mannen die dragen zijn echt gaaf!
Kobus lijkt trouwens wel veel meer op jou,ik vond hem toen ik jullie zag een jongetjesvariant van jou in het gezicht
pi_79370490
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 13:15 schreef Kleurdoos het volgende:
heheh als je googled op chimparoo juliette zie je voornamelijk foto's van mij
Haha

Is de wrap 'n wear rekbaar of niet?
Hij staat bij slingomama onder de geweven doeken, maar ziet er zo rekkend uit
pi_79370537
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 08:30 schreef Kleurdoos het volgende:
ooooh Morrisje <3
Hij lijkt op thomas he?

en jongens, ruil eens een leuke doek met me

ik kom blijkbaar maar niet van mn linnen indio af

iedereen haat lichtblauw ofzo
ho, ik wil meer info dit heb ik gemist...
pi_79370582
Wat ik een tijd geleden begreep is dat de Wrap 'n wear wel een geweven doek is met meer rek dan anders (hoop dat ik het goed zeg)

Gevonden:
Ze zijn niet rekkend, ze zijn gemaakt van 100% gauze stof, dat is niet rekkende stof.
De foto's doen denken dat het rekkende doeken zijn, maar ze zijn het dus niet (dacht ik toen ook)
De stof die op de doeken genaaid is is 100% katoen en niet rekbaar

Het schijnen overigens wel erg dunne doeken te zijn
pi_79370748
Mja, wat dat betreft... Ik heb een draak van een Hopp, die is dik, maar niet echt bruikbaar voor kleine baby's, want bijna een meter breed
Verder de Juliët, leuk, maar héél lang.
Een Rio Medley, ook heel dun.
En nu leen ik een girasol van mijn buurvrouw, ook dun.

Maar volgens mij heb ik het liefste dunne doeken Het knoopt zo fijn.
Wat is het voordeel van een dikke doek?
pi_79370851
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 13:01 schreef freecell het volgende:
Oeke wat gaaf zeg

Ziet er anders goed stevig uit voor iemand die altijd te los knoopt

TARA zei laatst dat hij Leander nu ook wel weer op z'n rug wil knopen als we met z'n allen weg gaan
Ja, best wel he? Zo gek, bij hem is het echt de ene keer helemaal goed. Hij voelt dan ook dat het goed is en is enorm trots op zichzelf en de andere keer is het heel los, hangen Ko zijn beentjes erbij als in een BB en wriemelt en overstrekt hij zich heel erg. Toen hij deze foto maakte was hij volgens mij heel trots.

Grappig is dat Poppejans, iedereen vind hem zo op mijn lief lijken. Dus leuk om te horen dat hij op mij lijkt! Ik vind dat zelf trouwens ontzettend moeilijk om te zien, op wie hij lijkt.
pi_79370996
Wat heeft P een leuke mond trouwens
pi_79371080
pi_79371137
Wat een leuke man en zoon heb jij, oeke

Ik heb woensdag de mei tai al betaald (marktplaats) maar nog steeds niks gehoord.
Ben nu ongeduldig..
pi_79371266
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 13:29 schreef freecell het volgende:
Mja, wat dat betreft... Ik heb een draak van een Hopp, die is dik, maar niet echt bruikbaar voor kleine baby's, want bijna een meter breed
Verder de Juliët, leuk, maar héél lang.
Een Rio Medley, ook heel dun.
En nu leen ik een girasol van mijn buurvrouw, ook dun.

Maar volgens mij heb ik het liefste dunne doeken Het knoopt zo fijn.
Wat is het voordeel van een dikke doek?
Vind jij Girasol dun
Ik niet echt namelijk

Voordeel van dikke doek is volgens mij warm in de winter maar dat ligt ook aan de stof natuurlijk.
Sommige mensen zweren bij dikke doeken, andere bij dunne
Ik vind zelf hele dunne doeken minder prettig knopen, heb liever iets dikkere, maar ook niet te dik.
Zo vind ik Neobulle erg prettig, Storchenwiege (heb ik zelf nog niet) en Didymos Indio
Maar het heeft wel wat doeken gekost voor ik er achter was wat ik wel/niet prettig vind

Jouw oude hopp kun je natuurlijk dubbel slaan in de breedte, dat scheelt natuurlijk al weer (heb je alleen extra laag over Florian heen
Juliet is inderdaad erg lang, eerst vond je dat toch wel fijn die lengte?
Medley ken ik niet qua dikte, Girasol dan wel weer
pi_79371333
Mijn oude Hopp dubbelslaan, dan issie wel héél dik hoor Dan kan je er geen knoop meer in leggen.
Maar ik knoop er gewoon een beetje 'alternatief' mee, dan wil het wil!

Die girasol is echt wel vrij dun Net zo dun als Juliet! Misschien is er verschil tussen?
En ik vond die lengte van Juliet eerst wel fijn inderdaad, maar ik heb ontdekt dat het sneller uitzakt als ik me er helemaal in moet wikkelen
Ik heb liever *gooi, knoop, klaar!* Ik ben een luie doekengebruiker
  zaterdag 20 maart 2010 @ 13:53:45 #111
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_79371440
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 13:42 schreef lily het volgende:
Wat een leuke man en zoon heb jij, oeke

Ik heb woensdag de mei tai al betaald (marktplaats) maar nog steeds niks gehoord.
Ben nu ongeduldig..
Hmm dan zou het geld er donderdag moeten zijn. Vrijdag op de post, dan zou je hem vandaag moeten hebben.
pi_79372554
lichtblauw is al verkocht free

enne niet alle girasols zijn dik hoor
pi_79373249
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 13:53 schreef amaranta het volgende:

[..]

Hmm dan zou het geld er donderdag moeten zijn. Vrijdag op de post, dan zou je hem vandaag moeten hebben.
Ik ga er niet op rekenen.
Ze zou me laten weten als het geld binnen was en ze de doek op de post zou doen.
  zaterdag 20 maart 2010 @ 14:59:19 #114
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_79373299
Ik ben me nog steeds aan het oriënteren op een extra geweven draagdoek. Gisteren nog eens de tricotslen geprobeerd omdat de andere hoppediz in de was zat, maar ik kan me niet meer voorstellen dat ik die slen ooit zo fijn vond, oké het stofje zit lekker om je heen, maar hij zakt zo uit tijdens het dragen, hoe strak ik hem ook doe in het begin.

Vandaag eens een paar rucksackmethodes geprobeerd, maar ik kan het niet zo krijgen dat we het beiden fijn vinden. Elyas vindt het gewoon rug en voor mezelf voelt het heel raar, helemaal uit balans. Maar dat zal misschien een kwestie van wennen zijn. Ik probeer het wel weer eens als Elyas ouder is (hij is nu drie maanden).

Ik heb nog wel een foto van net, toen hij wakker werd... hij is altijd zo vrolijk als hij wakker wordt in de draagdoek... In zijn wiegje wordt hij veel chagrijniger wakker

zaterdag 20 maart 2010 @ 15:47:50 #115
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_79374739
Oh ja, mag ik ookin de OP? Ik heb een Hoppediz Antigua een tricotslen, en een authentieke Indonesische slendang.

Hier ook een foto van de tricot, van de hopp kan bovenstaande wel worden gebruikt.

Alvast bedankt
pi_79375251
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 10:25 schreef Incantrix het volgende:

[..]

Dank je wel! Ben er nu al heel blij mee, want ik verheug me er erg op om meer met de draagdoek te gaan doen

Heerlijk! Ik verheug me ook zo op de zomer! Vanmiddag al wandelend in het warme Lentezonnetje, vond ik zomaar vier klavertje vier! Als dat geen geluk brengt.

En van de zomer stel ik graag ons huis ter beschikking voor een meet hoor. Lekker overdag met een kleedje naar het strand en begin van de avond een bbq-tje in de tuin.
pi_79376329
O jullie zien t zo romantisch in, niet om je pret te bederven hoor maar naar t strand met een baby is vreselijk of je moet een campingbedje bij je hebben ofzo.
(handjes in t zand, handjes in de mond, opwaaiend zand, teveel zon, zonnebrandmiddel, plakzand <--) een hel was t, ze kon toen nog net niet zitten.

Nu loopt ze natuurlijk..maar dat wordt lekker de hele dag kindje vangen ipv romantisch picknicken en zonnebaden

geheel offtopic
pi_79376423
Sssst!
pi_79377125
mja, ik zag t ook helemaal voor me in de winter..dat we lekker konden gaan picknicken enzo..t enige wat ik aan t doen was, was wespen van t kind afslaan
pi_79385508
Daarom mompelde ik ook zachtjes iets over stuivend zand.
Het strand hebben wij dus niet gedaan.
Alleen maar parken waar grote bomen staan voor schaduw. En 1 park waar je ook kan zwemmen.
Maar Ko kon ook nog niet lopen of kruipen.
Geen wesp gezien trouwens.

Mag ik even spuien?
Was net bij mijn schoonfamilie en mijn 2 schoonzussen hebben ook gedragen maar met de BB. (ook gezicht naar voren en op de fiets trouwens)
Dus de opmerkingen, nou je zal wel last hebben van je rug, en dat hou je niet lang meer vol etc vlogen me weer om de oren.
En het zijn zulke leuke meiden, maar kritiek op de BB willen ze niet horen, of dat ik geen last van mijn rug heb.
Niet? Ja, maar Kobus is een kleintje he? Eh nee.
En vrouwen die tandemdragen? Ach die zijn gewoon heel goed getraind in hun rug.
Door de BB waren haar rugspieren ook heel sterk geworden.
En doeken van 10 meter waren maar onpraktisch en warm.
Ze hadden ook allebei zo'n hele dikke tricotdoek.
Die ik van hen gekregen heb, naast de 2 BB's. Alledrie nog nooit gebruikt.

Goed hoor dat ze gedragen hebben. Maar hou nou eens op alles voor me in te vullen. Laat me gewoon mijn ding doen.
Ik zeg verder ook niets over dat de BB slecht voor de heupjes is, dat gezicht naar voren niet goed is etc. Maar waarom ze mij ervan moeten overtuigen dat een BB beter en handiger is begrijp ik echt echt niet.
  zondag 21 maart 2010 @ 10:28:20 #121
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_79397584
Typisch dat je je altijd moet verdedigen als je dingen doet die goed zijn voor je kind. Dat ik Jessai en Junah met ruim drie jaar nog droeg en borstvoeding gaf? Ik kreeg er alleen maar kritiek op. Dat ik Elyas overdag veel draag snapt ook niemand... ik belemmer hem in zijn ontwikkeling en verwen hem.

Even twijfelde ik nog bijna dat ze gelijk hadden ook, als ik om mij heen hoorde wat baby's van dezelfde leeftijd allemaal al konden, maar laatst op het CB zeiden ze dat hij prima zat met zijn ontwikkeling. Zeker als je bedenkt dat hij ruim drie weken te vroeg is geboren.
En als ik nu kijk wat hij allemaal kan, ondanks dat hij minder in de box/wieg ligt dan mijn andere kinderen, dan besef ik wel dat er niks mis is met dragen. Bovendien vinden wij het allebei heerlijk! Intuïtief weet ik wel dat het zo juist super gaat.

Waar ik ook van baal is dat iedereen denkt dat ik me vroeger maar aanstelde. Ik heb een zwakke rug en kon heel weinig, maar met de goede draagtechniek kan ik Elyas prima dragen, beter dan in de tricotslen die ik bij Jessai en Junah had en nog veel beter dan met de BB die ik bij de oudste twee had (dat was helemaal niet vol te houden... toen had ik nog nooit van draagdoeken gehoord, maar dat is ook veertien jaar geleden inmiddels). Ik hou het met de hopp echt prima vol, vergeet soms zelfs dat ik hem in de draagdoek heb Maar nu denken ze allemaal dat het met die rugproblemen allemaal wel meevalt. Niet dus, die zijn gelijk, maar ik heb er niet méér last van door het dragen.
pi_79400915
Jammer dat sommige mensen het nodig vinden om zo negatief over dingen te doen die ze gewoon niet kennen of begrijpen
Hier vond iemand het ook onzin dat ik een draagjas wou kopen voor afgelopen winter, want tegen die tijd zou ik heus niet meer dragen, want dan was Graeme veel te zwaar. Toen ik zei dat ik hem nog wel tot een jaar of 2/3 wou dragen, keek ze me aan alsof ik gek was geworden en zei dat ze me tegen die tijd nog wel zou spreken.. Ik probeer me er maar niks van aan te trekken, mensen die zelf nooit een draagdoek geprobeerd hebben (op een goede manier) kunnen zich er blijkbaar gewoon niks bij voorstellen ofzo... Eigenlijk jammer voor hun.
pi_79401359
Gisteren in de biologische winkel kreeg ik een hele leuke reactie, een moeder vertelde haar kleutermeisje dat zij vroeger ook in zo'n doek gezeten had en ze keek heel verliefd naar Niels Verder zeggen mensen in het voorbij lopen vaak "die zit daar lekker".

Maar een collega van mij reageerde heel stom toen ik zwanger was en vertelde dat ik een doek had gekocht. Zij had een BB en volgens haar was dragen met 3 maanden al veel te zwaar en wil een kindje naar voren kijken anders kan het niets zien. Toen ik vertelde dat ik met een geweven doek wilde dragen, dat het gewicht dan beter wordt verdeeld over je schouders waardoor het niet zwaar is en dat het voor een kindje juist geborgenheid geeft wanneer het naar je toe zit (ik heb toen niet gezegd dat het niet zo goed is voor de heupjes en de rug om in de BB en verkeerd om te zitten) reageerde ze net zoals bij jou Tessie. "Ik spreek je nog wel tegen die tijd" En ze was ook beledigd, iets van "dus ik heb mijn kind mishandeld" Dat "Ik spreek je nog wel" zei ze trouwens ook over BabyTV, ze vond dat ik dat maar aan moest schaffen, want dat heb je echt nodig...
pi_79401665
BabyTV, wat is dat? Het klinkt alsof het echt iets voor Ivan is, die is tv-verslaafd.

Die vervelende opmerkingen kunnen uit onverwachte hoek komen, heb ik gemerkt. Maar ach, ik trek me er niets van aan. Ik heb wel geprobeerd om het te verdedigen maar ik heb daar nu geen zin meer in. Als iemand uitleg wil vertel ik graag, maar anders houd ik m'n mond en laat ik maar praten. Ik voel me geen evangelist maar doe het dragen gewoon omdat ik het zelf fijn vind en het me leuk lijkt voor Ivan om rond te kunnen kijken.

Toen ik nog geen ervaring had met dragen vond ik die geweven doeken trouwens maar suf en wilde ik alleen een ringsling, maar inmiddels begrijp ik niet meer goed waarom ik er zo over dacht. Ik ben helemaal om! Zometeen gaan we voor het eerst buiten wandelen met de Zara. Het is prachtig weer.
pi_79402853
Claudia, bij ouders van nu zit een kennismakingsdvd van Babytv!
En ja, het is leuk. Meike vindt het ook nog leuk, Lars vindt alles leuk als het maar beweegt.

Lars werd vanmorgen helemaal hyperenthousiast toen ik de doek tevoorschijn haalde! Leuk!
Ik draag hem altijd in een FWCC, maar ik liet de beentjes altijd gewoon naar beneden bungelen. Vandaag maar eens de beentjes gespreid, maar dan zakt hij wat scheef. Het zit ook wel heel wijdbeens voor hem dacht ik. Dat hoort zo?
Beetje jammer dat mijn camera het opgaf toen ik een foto wilde maken...

En dan nog een vraag, mijn vriend vroeg zich af of je met een draagdoek ook je kindje met het gezichtje naar voren kon dragen. Nu wist ik hem wel te vertellen dat dat slecht was, maar op de vraag waarom had ik dan weer geen antwoord. Maar jullie vast wel!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  zondag 21 maart 2010 @ 13:37:13 #126
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_79402928
Ach, 'iedereen' heeft zo zijn mening. Ik doe gewoon lekker wat ik wil. Het enige moeilijke eraan is dat ik steeds bezig ben mijn man te overtuigen dat het goed is wat we doen. Die leest namelijk niks over baby's/kinderen en opgroeien enzo, dus die gaat af op mijn 'expertise'. Maar soms is de buitenwereld erg hardnekkig en dan krijg ik opeens de vraag van mijn man: als je hem de hele dag bij je houd (in de draagdoek), krijgen we dan geen kind wat straks niet alleen kan zijn en niet alleen kan spelen/slapen?
En ik dan weer uitleggen... *sucht*
pi_79403079
Toch vind ik dat niet zo'n gekke vraag van je man! Het zou hem alleen sieren als hij meer z'n best deed er zelf informatie over te vinden.
pi_79403274
Herkenbaar Asyniur! Hier hetzelfde met eten en slapen. Ik word er soms doodmoe van, lees er dan zelf over...

Karin hij hoort inderdaad helemaal met zijn beentjes wijd te zitten, de doek moet tot in zijn knieholten komen.
Het is niet goed om een kindje met het gezichtje van je af te dragen omdat dan de rug niet in de natuurlijke bolling zit maar recht gedwongen wordt en de baby hangt dan echt aan zijn kruis met de beentjes recht omlaag. Het is voor de heupjes beter wanneer de knietjes hoger dan het kontje zitten, maar het voelt ook veel fijner om de druk verdeeld te hebben over het hele zitvlak in plaats van alles in het kruis.

Claudia als je wilt mag je mijn BabyTV dvd wel hebben Het is een tvzender die in een bepaald pakket van de digitale televisie zit (geloof ik). Maar ik ben niet van plan speciaal een televisiezender aan te schaffen voor Niels gemeen he!
  zondag 21 maart 2010 @ 14:20:47 #129
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_79404491
quote:
Op zondag 21 maart 2010 12:51 schreef Twinkly het volgende:
Verder zeggen mensen in het voorbij lopen vaak "die zit daar lekker".

Ja, dat hoor ik ook heel vaak. Gelukkig zijn er inderdaad ook heel veel leuke reacties, het klinkt inderdaad zo negatief zo, maar velen zijn gewoon positief. Ik heb één oud vrouwtje die we met boodschappen vaak tegenkomen en zij is helemaal fan van Elyas in de draagdoek.
pi_79404648
ik vind die foto van een lachende Elyas in de doek heel lief!
  zondag 21 maart 2010 @ 14:32:22 #131
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_79404811
Ik zag net weer een gelukkig moeder met haar kindje in de babybjorn. Ze straalde helemaal.
Ik denk dan. Je zou eens weten wat voor wereld er voor je open gaat als je hem/haar in een draagdoek zou dragen.
Maar wie ben ik om een wildvreemde de les te lezen:)
  zondag 21 maart 2010 @ 19:20:58 #132
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_79415195
quote:
Op zondag 21 maart 2010 13:41 schreef Claudia_x het volgende:
Toch vind ik dat niet zo'n gekke vraag van je man! Het zou hem alleen sieren als hij meer z'n best deed er zelf informatie over te vinden.
Dat snap ik wel, maar ik heb het al vaker uitgelegd en de vraag was maar een voorbeeld.
En inderdaad heb ik ook al vaker gezegd: lees er dan zelf eens wat over of zoek eens wat op...

Daarstraks ook kraamvisite: BB is zo fijn en je kan je kind met het gezicht naar voren dragen. Leuk joh! Dus mijn man kijkt naar mij en vraagt: kan dat ook met de draagdoek? Dus ik: nee. Hij: ow dat lijkt me wel leuk!
Ben er verder op dat moment niet op doorgegaan omdat ik geen zin heb in discussie met de kraamvisite maar heb het later wel even uitgelegd waarom je dat niet moet doen en dat het ook niet goed iis met de BB om dat te doen. Dat neemt hij dan wel gewoon aan gelukkig...
pi_79417055
Vreemd is dat toch, dat het min of meer taboe is om kritiek te leveren op de BB terwijl jan en alleman wel een mening heeft over de draagdoek.

Wij zijn heerlijk op pad geweest met de Zara. Wat een fijne doek! Het knopen gaat al heel aardig vind ik. De beentjes zitten goed, de doek zit strak genoeg in Ivans nek en Ivan kijkt lekker geconcentreerd om zich heen. (Het lukt hem alleen niet om én om zich heen te kijken én vrolijk te zijn waardoor hij wellicht de indruk wekt het maar zo-zo te vinden om rondgedragen te worden.) M'n schoonmoeder was volgens mij ook wel onder de indruk terwijl ze voorheen nogal sceptisch leek.
pi_79417920
Volgens mij is het gewoon heel moeilijk om te begrijpen dat een BB niet goed is en wel gewoon in de winkels verkocht wordt. Over het algemeen gaan mensen er toch vanuit dat als het verkocht wordt (en ook nog eens zo veel) dat het dan wel goed moet zijn.

Gelukkig hier ook vaak wel positieve reacties hoor! Vaak zat mensen die zeggen dat Graeme zo lekker bij me zit, of dat ze het zo handig en knus eruit vinden zien.

Claudia, als Graeme in de doek om zich heen kijkt, kijkt hij meestal ook heel serieus hoor, maar hij vind het echt wel leuk
En mijn moeder had eerst ook haar bedenkingen bij draagdoeken, maar toen ze zag dat Graeme gelijk ophield met huilen als ik hem in de doek deed (en hij dus op een andere manier ook niet te troosten was), was ze helemaal om. Ze vind nu vooral onze meitai zo leuk, is ze helemaal fan van. Ze durft hem zelf alleen nog niet te gebruiken, ik hoop dat dat nog komt.
  zondag 21 maart 2010 @ 20:21:13 #135
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_79418105
@amaranta, bovendien, als zij straalt met de BB... Echt heel slecht zal de BB toch ook weer niet zijn (mits je niet de hele dag draagt) Ik heb het bij mijn oudste twee ook gehad, ik kende de draagdoek toen nog niet. En ik heb mijn kinderen met heel erg veel liefde toen gedragen. Ik kende de mei tai toen al wel, maar vond hem te duur en ik had genoeg aan de BB. Ik had daarbij ook een slendang en een soort draagzak, en dat was een prima alternatief voor de draagdoek als je niet beter weet. Altijd nog beter dan niet dragen... ik ken genoeg moeders die het vreselijk vinden, die zweren bij de kinderwagen.

Overigens had ik geen échte BB, maar een bredere, niet voorgevormde drager die ik om moest knopen, dat vind ik nog wel wat anders dan die zogenaamde ergonomisch gevormde gevallen van tegenwoordig...

[ Bericht 15% gewijzigd door Tan op 21-03-2010 20:33:17 ]
pi_79418655
Maar in een draagDOEK je kindje met gezicht naar voren dragen is dus ook niet zo goed??? Dat zie ik toch wel heel vaak, hier ook?
Ik zie als ik mensen zie dragen vrijwel altijd BBs, er loopt hier wel iemand in de wijk ook met een doek, wel altijd met baby met gezicht naar voren

Tan, wat een schitterende foto, zo'n vertederend blij koppie! Hij lijkt daar op Junah!

Vandaag weer met de Mei Tai weggeweest, effe gauw een vergeten boodschapje doen (ideaal een supermarkt die zondagen open is!)
Wolf heeft er in geslapen hij lijkt het ook echt lekker te vinden ''hangen'', is echt helemaal ontspannen terwijl hij in de maxi-cosi (al is het dan voor eventjes) echt boos wordt en gaat ''grommen'' en zich uitstrekken
  zondag 21 maart 2010 @ 20:36:18 #137
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_79418903
Ik heb Jessai en Junah ook andersom (gezicht naar voren dus) in de tricotslen gehad, ik wist toen niet beter, het stond zelfs in de handleiding! Maar nu ik weet dat het niet goed is zal ik het niet meer doen bij Elyas.
pi_79418918
quote:
Op zondag 21 maart 2010 20:21 schreef Tan het volgende:
Altijd nog beter dan niet dragen... ik ken genoeg moeders die het vreselijk vinden, die zweren bij de kinderwagen.
Niet dragen is toch ook niet zo erg? Ivan vermaakt zich in de kinderwagen prima en ik heb er alle vertrouwen in dat hij net zo'n leuk kind zou zijn als ik hem altijd in de wagen zou doen.

Het valt me aan foto's van kindjes in een BB altijd op dat ze er meestal hartstikke vrolijk uitzien. (Zie bijvoorbeeld het topic over celebs en hun koters in SHO.) Die lijken er in ieder geval niet onder gebukt te gaan dat ze achterstevoren worden gedragen.
pi_79418989
quote:
Op zondag 21 maart 2010 20:36 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Niet dragen is toch ook niet zo erg? Ivan vermaakt zich in de kinderwagen ook prima.

Het valt me aan foto's van kindjes in een BB altijd op dat ze er meestal hartstikke vrolijk uitzien. (Zie bijvoorbeeld het topic over celebs en hun koters in SHO.) Die lijken er in ieder geval niet onder gebukt te gaan dat ze achterstevoren worden gedragen.
Ja, inderdaad!
pi_79419089
quote:
Op zondag 21 maart 2010 20:31 schreef Poppejans het volgende:
Maar in een draagDOEK je kindje met gezicht naar voren dragen is dus ook niet zo goed??? Dat zie ik toch wel heel vaak, hier ook?
Ik heb dat hier nog niet gezien, of bedoel je bij het rugdragen? Dan wordt de natuurlijke bolling van de rug natuurlijk niet belemmerd en hangen de beentjes ook niet.
  zondag 21 maart 2010 @ 20:41:07 #141
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_79419242
quote:

[..]

Niet dragen is toch ook niet zo erg? Ivan vermaakt zich in de kinderwagen ook prima.

Nee, ik heb Elyas ook af en toe in de kinderwagen, maar ik bedoel eigenlijk dat ik het jammer vind dat er moeders zijn die helemaal niet dragen, en het ook niet willen proberen omdat het 'niets voor hen' is. Dan mis je toch een boel vind ik en je kind ook. Niet dat je dan een slechte moeder bent of zo Ik heb altijd behoefte gehad aan dragen, bij de oudste veertien jaar geleden ook al veel gedaan dus: in een BB-achtig geval, een draagzak, een slendang, een rugdrager, maar op een totaal andere wijze en frequentie dan nu.
  zondag 21 maart 2010 @ 20:42:14 #142
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_79419318
Oooh, die kleintjes in de doek Daar ga ik dus gewoon weer van rammelen

Gisteren naar het winkelcentrum geweest met Toby in de doek. Kwam ik zomaar ineens een andere mama tegen met een baby in een geweven doek, dat zie ik hier nooit! Okay, Davinia woont hier ook, maar die kom ik nooit zomaar tegen eigenlijk.
Ik krijg ook steeds rare opmerkingen en goedbedoelde maar ongevraagde adviezen. Blablablabla.... Mensen hebben ook altijd wat te zeuren. Is het niet over het dragen dan is het wel over de bv, het huilen, de kleding of wat dan ook
En soms vraag ik me af waarom mensen zo naar me lachen en me vertederd aankijken. Oh wacht, er hangt natuurlijk een lief babietje bij me! En tegenwoordig sjanst hij ook zo leuk met voorbijgangers of in de rij bij de supermarkt
Maar ik ben nu ook best een bezienswaardigheid hier in de buurt als ik alleen met de jongens naar bijvoorbeeld het park ga. Toby in de draagdoek, Devin in de buggy en dan ook nog zo'n sleurkarretje (ja, echt ) meetrekkend voor alle scheppen, graafmachines en weet ik wats die mee moeten

Poppejans, die gevlekte babylegs heb ik ook! Devin draagt ze niet meer, ze liggen nu te wachten op Toby
.... met gevoel voor drama....
pi_79419409
quote:
Niet dragen is toch ook niet zo erg?
Nou, inderdaad..
Ik heb mijn zoons beiden nog nooit gedragen.
Ze leven nog hoor...
  zondag 21 maart 2010 @ 20:47:48 #144
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_79419661
quote:
Op zondag 21 maart 2010 20:43 schreef lily het volgende:

[..]

Nou, inderdaad..
Ik heb mijn zoons beiden nog nooit gedragen.
Ze leven nog hoor...
Maar dat bedoelde ik dus ook helemaal niet.

Ben ik nou echt zo LEO als ik iets probeer te zeggen? Was niet zo bedoel in ieder geval.
pi_79419938
Nou ja, ik heb ook een kort lontje vandaag...sorry..

wat is LEO?
pi_79419960
quote:

[..]

Niet dragen is toch ook niet zo erg? Ivan vermaakt zich in de kinderwagen prima en ik heb er alle vertrouwen in dat hij net zo'n leuk kind zou zijn als ik hem altijd in de wagen zou doen.

Alles behalve idd.

Ik ben niet zo zwart-wit. Ik geloof (adhv de argumenten én ervaring) echt wel dat dragen in een doek beter is. Maar ik probeer er wel vrij euh, ontspannen mee om te gaan, zeg maar. Ik loop elke dag zo'n vijf km met Lente in de doek, maar vind af en toe de BB pakken echt geen doodzonde. Naar de meet had ik Lente ook in de BB. Simpelweg omdat ik knopen in een volle, smerige, wankele trein met twee keer overstappen echt niet zag zitten. Ik voelde het nadien goed in m'n rug, maar was (vooral op de terugweg in een bomvolle trein waarin ik nauwelijks kon zitten) toch wel blij met het simpele kliksysteem van de BB.

Als ik trouwens m'n buidelisling toen al had gehad, had ik die meegenomen. Die was ideaal geweest voor zo'n stuk treinen.
  zondag 21 maart 2010 @ 20:52:57 #147
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_79420062
quote:
Op zondag 21 maart 2010 20:51 schreef lily het volgende:
Nou ja, ik heb ook een kort lontje vandaag...sorry..

wat is LEO?
Lomp En Onhandig
pi_79420801
Wat is LEO?

HIer draagt echt niemand in de buurt. Ja, mijn buurvrouw van 2 huizen verder, maar dat was het ook.
Mijn huisarts is Indonesisch en die zei de eerste keer dat hij me Leander zag dragen: 'hey, een Slendang! (was mijn hopp) en was helemaal blij en enthousiast
En verder wonen hier heel veel oude mensen in de buurt en die vinden het over het algemeen geweldig
(en af en toe is er een oude mopperaar die iets zegt als 'dat kan toch niet zo?' of 'alles kan maar tegenwoordig' oid )
pi_79420895
Ah, ik lees al wat LEO is
pi_79421059
quote:
Op zondag 21 maart 2010 21:02 schreef freecell het volgende:
(en af en toe is er een oude mopperaar die iets zegt als 'dat kan toch niet zo?' of 'alles kan maar tegenwoordig' oid )
pi_79421649
Hier ook geen draagdoek te bekennen.....mensen kijken echt zo van en en

Maar het is heerlijk. Vandaag waren we naar de dierentuin, Lars in eerste instantie in de wagen. Nou wassie daar zo weer flauw van, want dat is alleen maar leuk zolang je rijdt. Dus dieren kijken is niet grappig. Gelukkig had ik de doek ook mee, dus in de dierentuin Lars in de doek geknoopt, veeeeel beter! Kon hij mooi rondkijken!
En toen Meike een nijlpaard wou beklimmen was het ook errug fijn dat ik mijn handen vrij had:
pi_79421785
quote:
Op zondag 21 maart 2010 21:04 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Hier in de stad ook eens meegemaakt. Zo'n oude, verbitterde tak in een elektrische kar die naar Lente in de doek keek en schimpte: "Pff, wat ze allemaal wel niet bedenken, zeg, tegenwoordig."

Edit: aah, wat een leuke foto, Claudia.
pi_79421929
quote:
Op zondag 21 maart 2010 21:13 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Hier in de stad ook eens meegemaakt. Zo'n oude, verbitterde tak in een elektrische kar die naar Lente in de doek keek en schimpte: "Pff, wat ze allemaal wel niet bedenken, zeg, tegenwoordig."
Vroeger hadden ze ook niet zo'n elektrische kar maar lieten ze oudjes nog gewoon achter de geraniums wegrotten.
pi_79422016
quote:
Op zondag 21 maart 2010 21:13 schreef Ssserpente het volgende:

Edit: aah, wat een leuke foto, Claudia.
Ik wou dat ik er zo uitzag!

Dat ziet er heel gezellig uit, Karin!
  zondag 21 maart 2010 @ 21:18:08 #155
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_79422137
wat een leuke foto

En hier is één moeder op school die ook draagt, maar dat komt doordat ze de foto zag op mijn hyves en toen mijn tricotslen heeft geleend en enthousiast werd ik heb haar nog proberen te overtuigen een geweven doek te proberen, maar ze ging voor de tricot.
pi_79422413
quote:
Op zondag 21 maart 2010 21:16 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik wou dat ik er zo uitzag!

Dat ziet er heel gezellig uit, Karin!
Sorry, ik bedoel Karin.

Trouwens, wat is er mis met jou?
  zondag 21 maart 2010 @ 21:25:17 #157
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_79422724
Hoe herkenbaar die -verhalen mbt dragen!
Een vriendin van mn ma die op kraamvisite kwam vond het maar onzin dat ik aviva in de doek deed toen ze te moe was om zelf in slaap te vallen (omdat ik had gewacht met te voeden tot zij een keertje kwam aankakken, 20minuten te laat...), en toen ik vertelde dat ik eli ook nog droeg, viel ze helemaal van dr stoel "je draagt toch niet zomaar 16kg op je rug?" "nee, het is niet zomaar iets, het is mijn zoon, en we vinden het gezellig"

Nou, ik was volledig afgeschreven geloof ik

leuke foto's trouwens!
  zondag 21 maart 2010 @ 21:40:24 #158
108648 cattie
lieve moeder
pi_79424119
quote:
Op zondag 21 maart 2010 21:15 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Vroeger hadden ze ook niet zo'n elektrische kar maar lieten ze oudjes nog gewoon achter de geraniums wegrotten.

Ik krijg gelukkig alleen positieve reacties op straat. Mijn moeder en schoonmoeder vragen wel regelmatig of het niet te zwaar wordt, maar dat is meer onkunde dan afwijzen/veroordelen.
pi_79424490
Weet je, ik krijg ook meestal positieve en leuke reacties, misschien dat de reacties van mijn schoonzussen me meer raken omdat ik ze hoog heb zitten. Wat betreft hun manier van opvoeden en in het leven staan.

En wat betreft Bb en dat die baby's er allemaal happy in hangen te bungelen, ik heb al wel kindjes gezien die er niet blij uitzagen in een BB.
Gister een heel kleintje, gezicht naar voren die uberhaupt niets zag omdat die harde klep voor haar/zijn gezichtje zat.
En ook al eens eentje met het gezicht naar voren waar een voorbijganger in het gezichtje stond te bleren terwijl het kindje probeerde het gezichte weg te draaien, maar dat kan dan dus niet. Waarschijnlijk had die oetsiekoetsie-zegster nog een slechte adem ook.
En kindjes met hun gezichtje helemaal opzij gedraaid om contact te proberen te maken met de drager.

En daarom vind ik het heel fijn dragen met gezicht naar je toe, hij kan je aankijken of wegkijken van ongewenst publiek en lekker zijn neus tegen je aan wrijven als het helemaal niets meer wil zien.

Leuke foto Karin.
Over de knietjes, er staat een foto op Didymos, hoe de knietjes het beste kunnen zitten:

En dat het zo wijdbeens is is geen probleem. Als Ko op zijn rug ligt en zijn beentjes optrekt liggen ze ook vaak zo wijd. En dat was vroeger zelfs de houding waarin hij het meest ontspannen was.

Vandaag heeft vriendlief Ko de hele dag gedragen en dan mis ik mijn mannetje wel hoor. Maar het is ook mooi om te zien hoe die twee lekker met elkaar zijn.
pi_79424758
Ik ben jong maar ik zie er nog veel jonger uit. Ze schatten me iig niet 22
Dat zorgt ervoor dat als mensen het maar niets vinden ze al snel zoiets hebben van arm kind.
Dat die moeder haar zo iets afschuwelijks aan doet en ach ze zal wel niet beter weten

Wat ik wel weer heel leuk vind is hoe vrouwen kijken als een man draagt.
Dan is het van en aaaaahhh En die blikken er bij
pi_79425155
Zit hij zo dan goed, of zou het kontje dan nog lager moeten?

'k zie dat hij niet helemaal netjes geknoopt zit, dat is het resultaat van knopen onder tijdsdruk.....
Ik heb de ene band ook wat opzij geschoven, want Lars zat steeds in de doek te happen
  zondag 21 maart 2010 @ 22:09:21 #162
108648 cattie
lieve moeder
pi_79426903
Je kunt de doek nog wat meer uitspreiden, zodat de doek echt tot in de knieholtes zit. Dan zit hij als het goed is ook wat rechter.
pi_79427078
De banden onder de knieën moeten verder en zijn knieën iets meer omhoog.
Toch wel echt nog iets boven de bips. Verder heb ik niets te zeuren
  zondag 21 maart 2010 @ 22:35:02 #164
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_79429214
hij mag strakker, zeker de doekbaan die voor jou links zit. daaraan zie je de speling in de stof doordat het zo kan lubberen. als alles goed strak zit en in de knieholtes, dan zakt hij vanzelf netjes uit de in de kikkerhouding.
  zondag 21 maart 2010 @ 22:48:11 #165
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_79429953
Ik bedoelde ook niet dat de BB per definitie slecht is.
En waarom ik niet tegen de kraamvisite gezegd heb dat het 'slecht' is om je kind met het gezicht naar voren te dragen: zij hebben al grote kinderen (oudste 10, jongste 4). Die gaan toch niet meer dragen, dus waarom een discussie aangaan...
Ze hadden trouwens geen commentaar op de draagdoek...
  zondag 21 maart 2010 @ 22:53:15 #166
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_79430240
Hoi!

Vanaf welk gewicht zou een kindje eigenlijk in een draagdoek kunnen?
A grand adventure has begun.
  zondag 21 maart 2010 @ 22:56:51 #167
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_79430424
Een kindje kan vanaf dag 1 gedragen worden in de draagdoek Keshet. Hoe dat zit met prematuurtjes durf ik niet te zeggen! Misschien dat Macka of Webkim daar iets van weet?
  zondag 21 maart 2010 @ 23:08:44 #168
265732 Keshet
pi_79431156
Ik kan dit soort vragen natuurlijk ook aan de artsen stellen, maar dan moet ik ze niet altijd pas bedenken als ik even zit te relaxen op de bank.
pi_79431409
Keshet er is geen minimum gewicht, dus als Teigetje het aan kan om rondgelopen te worden dan zou ze ook in de draagdoek kunnen.

En dan zal voor zo'n kleintje de eerste tijd een draagdoek waarschijnlijk veel prettiger zijn als op de arm omdat ze dicht bij papa of mama zijn al kent en beschut in een draagdoek minder last zal hebben van indrukken van buitenaf.
  zondag 21 maart 2010 @ 23:18:21 #170
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_79431694
quote:
Op zondag 21 maart 2010 23:08 schreef Keshet het volgende:
Ik kan dit soort vragen natuurlijk ook aan de artsen stellen, maar dan moet ik ze niet altijd pas bedenken als ik even zit te relaxen op de bank.
Ga er niet van uit dat de artsen hier een antwoord op weten Vaak kennen ze alleen dragers als babybjorn en het gebruik hiervan zullen ze dan afraden.
Heb je al een doek?
pi_79439991
quote:
Op zondag 21 maart 2010 23:13 schreef p_iglet het volgende:
Keshet er is geen minimum gewicht, dus als Teigetje het aan kan om rondgelopen te worden dan zou ze ook in de draagdoek kunnen.

En dan zal voor zo'n kleintje de eerste tijd een draagdoek waarschijnlijk veel prettiger zijn als op de arm omdat ze dicht bij papa of mama zijn al kent en beschut in een draagdoek minder last zal hebben van indrukken van buitenaf.
Dat.
Hardloper.
IG @webkim
pi_79441900
Ghe ik kreeg vandaag ook weer commentaar van een cassiere(altijd dezelfde zeikstraal) over elin in de doek (kind is al veel te groot en vindt het vast niet leuk meer (terwijl elin naar r zat te lachen laat elin nou net in een vreselijke bui zijn ..en wil constant bij me zitten

ik was t nu dus spuugzat, heb de doek afgedaan, elin neergezet..die begon gelijk te gillen en r armpjes uitstrekken..
toen weer in de doek, stil en lachen

ha!
  maandag 22 maart 2010 @ 12:07:59 #173
18860 sindell
Seriously
pi_79442579
Ik had al eens eerder gepost in dit topic als draagn00b zeg maar. Maar Laura vind het nogal leuk om heel dicht bij me te zijn (lees: anders is het huilen) en ik vindt nog steeds dat ik naast de kinderwagen ook maar een doek moet.
Nou heb ik me er nog even in verdiept en ik kom eigenlijk op 2 opties uit. Een geweven doek, en/of (hangt van de liquiditeit af ) een ringsling.
Nu begrijp ik dat de sling voornamelijk handig is voor korte stukjes of niet? Hij is minder geschikt voor lange stukken? Dan zou een geweven doek een goede optie zijn, maar ja die zijn duur dus ik wil wel graag weten of dat handig is voor een beginner zoals ik.
Misschien is hier nog iemand die me daar wat tips in kan geven. (en ik weet dat proberen het beste is, dus als iemand in de buurt van Leeuwarden eens live tips wil geven, dan hou ik me ook graag aanbevolen )
pi_79443020
sindell: Nu Ivan >7,5 kg is valt het me te zwaar om lange stukken met hem in de ringsling af te leggen. Ik vind de ringsling ideaal maar inderdaad voor korte stukjes. Ik heb net een geweven doek gekocht en ben een absolute leek, maar ik vind de basisknoop (FWCC) eigenlijk helemaal niet zo moeilijk. Op YouTube staan voorbeeldfilmpjes waar je het kunstje wel van af kunt kijken. Mocht de doek niet bevallen dan verkoop je die toch gewoon? Die dingen zijn behoorlijk waardevast heb ik begrepen. Je zou voor je een doek koopt hier kunnen vragen of die doek ook goed in de markt ligt.
  maandag 22 maart 2010 @ 12:25:15 #175
108648 cattie
lieve moeder
pi_79443192
Draagdoeken kun je ook heel goed tweedehands kopen! Scheelt een boel geld en als het niet bevalt dan kun je hem vaak weer voor ongeveer dezelfde prijs verkopen.
pi_79443259
Sindell een geweven doek is absoluut niet duurder dan een goede sling
Dus aan de prijs zou ik je beslissing niet af laten hangen.. Een ringsling is voor een heel erg kleintje heel fijn voor lange stukken. Maar voor een al wat zwaardere is het niet echt meer fijn om er veel mee te lopen.

Ik zou absoluut gaan voor een geweven doek
  maandag 22 maart 2010 @ 12:34:30 #177
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_79443476
Keshet, het is voor prematuurtjes zelfs heel goed (heb ik gelezen, maar het klinkt voor mij ook heel logisch) om in de draagdoek gedragen te worden omdat ze op deze wijze de tijd buiten de buik in kunnen halen. Dus ik hoop voor jou zo'n beetje ergens in mei dat je nog heel veel fijne draag-uurtjes zal krijgen.
pi_79443521
quote:
Op maandag 22 maart 2010 12:34 schreef Tan het volgende:
Keshet, het is voor prematuurtjes zelfs heel goed om in de draagdoek gedragen te worden omdat ze op deze wijze de tijd buiten de buik in kunnen halen. Dus ik hoop voor jou zo'n beetje ergens in mei dat je nog heel veel fijne draag-uurtjes zal krijgen.
Ik bedenk nu pas dat dat ook heel fijn voor Keshet zelf moet zijn, om die tijd in te halen! Als ik met Ivan in de doek loop dan doet me dat altijd denken aan mijn zwangerschap en hoe het voelde om hem bij me te dragen.
  maandag 22 maart 2010 @ 12:38:15 #179
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_79443586
quote:
Op maandag 22 maart 2010 11:50 schreef Kleurdoos het volgende:
Ghe ik kreeg vandaag ook weer commentaar van een cassiere(altijd dezelfde zeikstraal) over elin in de doek (kind is al veel te groot en vindt het vast niet leuk meer (terwijl elin naar r zat te lachen laat elin nou net in een vreselijke bui zijn ..en wil constant bij me zitten

ik was t nu dus spuugzat, heb de doek afgedaan, elin neergezet..die begon gelijk te gillen en r armpjes uitstrekken..

ha!
goedzo!
in de haak.
pi_79443659
goede actie KD
  maandag 22 maart 2010 @ 12:52:25 #181
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_79444015
Ik krijg de beentjes ook niet zo als op die didymos-foto, wel toen hij nog kleiner was en hij met de voetjes nog in de draagdoek zat, maar tegenwoordig draag ik hem zo:

Is dat dan goed?
pi_79444312
Ik zie aan die foto dat je heel makkelijk de knietjes nog hoger kunt krijgen
Gewoon toch proberen die kikkerhouding en de banden richting de knieën meer uitspreiden.
En de beentjes kunnen best wel goed wijd hoor.

Het is een beetje een slechte knoop maar zo zit ze dan dus bij mij de knietjes hoog en beentjes wijd en de banden tot in dr knieholtes.

En dit is een voorbeeld van hoe het dan dus zit.
  maandag 22 maart 2010 @ 13:06:20 #183
18860 sindell
Seriously
pi_79444435
En die geweven doeken, welke merken zijn dat?
Want daar zit nogal wat prijsverschil in zie ik.... tenminste als je ze nieuw wilt kopen
pi_79444646
Draagdoeken van Hoppendiz kosten nieuw 55 euro
Een Girasol rond de 75 euro nieuw
Didymos tussen de 75 en 100 euro zo'n beetje
Storchenwiege kosten zo'n 69 euro
Neobulle rond de 60-70 euro
pi_79444662
Tjah er zijn heel veel merken. Maar de hoppediz en Neobulle doeken zijn niet heel erg duur.
En zijn vind ik fijner dan een ellaroo die nog iets goedkoper is.
De hoppediz zijn 2ehands ook helemaal niet duur. En Didymos doeken (nier LE's) ook niet.

En welke ik ook echt geweldig vond dragen en goedkoop is dat is de nieuwe lichting Amazonas.
pi_79444718
goedkope merken geweven doeken zijn: (de prijzen zijn voor een maat 6, rond de 4.6m, waar een standaard formaat iemand een basis)

Medley (45 euro)
Hoppediz (55 euro)

net wat duurder zijn (rond de 70-75 euro):
storchenwiege, chimparoo, neobule, girasol en nog wat merken.

didymos maakt doeken in alle prijscategorieen, beginnend bij 75 euro
  maandag 22 maart 2010 @ 13:17:27 #187
18860 sindell
Seriously
pi_79444795
En ik ben al zo goed in kiezen

Bedankt in ieder geval!! Ik zal nog ff kijken.
  maandag 22 maart 2010 @ 13:19:21 #188
18860 sindell
Seriously
pi_79444852
Ohw de lengte, hoe zit dat precies?
Want ik lees iets over korte en lange doeken....
pi_79444924
Kies er dan gewoon een die je mooi vindt. En ik ben voor een doek gegaan waarbij in de beschrijving stond dat die voor alle seizoenen geschikt was.
pi_79444963
Als je voor het eerst gaat knopen met een klein kindje dan is een lange doek het fijnste en het makkelijkste en veelzijdigste.

Als je een normaal formaat hebt (tot maat 44 omvang) dan zit je met een maat 6 ofwel 4.6meter doek prima.
Ben je groter van omvang dan is een maat 7 doek of 5.2m het handigste.
Ben je heel slank (kleiner dan maat 36) dan zul je een maat 5 doek (4.2m) voldoende vinden.
  maandag 22 maart 2010 @ 13:23:36 #191
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_79445001
@pvoess, die vorige foto is van een week geleden, ik heb hier nu niemand die een foto maakt, maar hij zit nu denk ik iets beter dan op die foto. Deze foto heb ik net met de webcam gemaakt, volgens mij zit het zo wel goed?

maandag 22 maart 2010 @ 13:25:02 #192
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_79445048
Wel fijn trouwens die info, ik vroeg het me ook al af hoe dat zat met die lengtes en prijsklassen.
pi_79445097
Ik vind het knap dat je zijn rug zo gekromd kunt krijgen, Tan. Als ik Ivan in de doek heb wil die niet tegen me aanhangen en slapen maar om zich heen kijken. Als ik hem zo strak tegen me aan zou knopen zou hij blijven wurmen.

Is het slecht dat ik hem nu (met dik 4 maanden) wat rechterop laat zitten?
  maandag 22 maart 2010 @ 13:26:47 #194
18860 sindell
Seriously
pi_79445114
Ah normaal dus maat 6 moet dan goed zijn. Die kan dan eventueel ook gebruiken, alhoewel die meer voelde voor zo'n babybjorn ding, maar dat zie ik echt niet zitten, zo'n doek is veel leuker! (en beter toch?)

En een kiezen die ik mooi vind, ja dat is dus het lastigste
*verder gaat kijken*
pi_79445190
quote:
Op maandag 22 maart 2010 11:50 schreef Kleurdoos het volgende:

ha!

Hahaha wat een geweldig mens ben je toch ook, super aktie

Offtopic:Dat paddestoelenpakje wat Elyas aan heeft , heeft Wolf ook, maar dan in oranje/bruin!

Oh ik ben verliefd op de babylegs, ze staan zo schetig, van die kleine dikke girafprint beentjes heeft hij dan
pi_79445198
Sindell hoe oud is laura nu?

Wanneer papa een doek uiteindelijk niet zo prettig vind kun je altijd nog een SSC aanschaffen, een soft structured carrier. Dat is een soort babybjorn ding met gespen, maar dan eentje die wel ergodynamisch zit voor dragen en kind.

Die zijn alleen wel weer wat duurder en beginnen bij een euro of 80. En ook daar heb je weer tig merken, smaken en soorten van.
pi_79445243
Tan ja zo zit het inderdaad veel beter al.
pi_79445253
heb ik ook claudia, toen Lars nog kleiner was lag hij in de doek ook altijd lekker tegen me aan, 20 meter lopen en hij sliep.
Tegenwoordig gaat hij achterover hangen om maar zoveel mogelijk te zien....
  maandag 22 maart 2010 @ 13:32:27 #199
18860 sindell
Seriously
pi_79445274
quote:
Op maandag 22 maart 2010 13:29 schreef p_iglet het volgende:
Sindell hoe oud is laura nu?

Wanneer papa een doek uiteindelijk niet zo prettig vind kun je altijd nog een SSC aanschaffen, een soft structured carrier. Dat is een soort babybjorn ding met gespen, maar dan eentje die wel ergodynamisch zit voor dragen en kind.

Die zijn alleen wel weer wat duurder en beginnen bij een euro of 80. En ook daar heb je weer tig merken, smaken en soorten van.
Laura is nu goed 5 weken oud.
Op internet is zoveel altijd te vinden dat ik het prettiger vind om hier een info te vragen aan ervaringsdeskundigen, voordat ik iets koop waar ik niks mee kan. En jullie weten altijd heel veel heb ik de indruk
pi_79445485
Als ze nu 5 weken oud is, dan is het nog wat te vroeg voor een SSC.

Zoek een mooie doek uit en probeer die. Tegen vergoeding van verzendkosten zijn er wellicht ook wel wat mensen die er een paar willen uitlenen zodat je uit kunt proberen.
Hier girasol, ellaroo en medley die wel uitgeleend mogen.

Ik vind de kruiskeper doeken van medley echt super veel waar voor hun geld. Voor die 45 euro heb je een prima beginnersdoek, waar je lang mee kunt dragen.
  maandag 22 maart 2010 @ 13:40:04 #201
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_79445539
quote:
Op maandag 22 maart 2010 13:26 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het knap dat je zijn rug zo gekromd kunt krijgen, Tan. Als ik Ivan in de doek heb wil die niet tegen me aanhangen en slapen maar om zich heen kijken. Als ik hem zo strak tegen me aan zou knopen zou hij blijven wurmen.

Is het slecht dat ik hem nu (met dik 4 maanden) wat rechterop laat zitten?
Dat gaat vanzelf zo eigenlijk, als ik hem in de doek doe gaat hij meteen tegen me aanliggen, sabbelknuistje erbij en oogjes dicht. Maar Ivan is ook weer iets ouder, misschien scheelt dat ook?

@pvoess, dankje, veel beter dan dit lukt ook niet, hij drukt zelf zijn beetjes uit de kikkerhouding.
pi_79445607
Oooh mijn doeken zijn zeker beschikbaar voor het lenen
Ik heb alleen didymos.
  maandag 22 maart 2010 @ 13:50:26 #203
18860 sindell
Seriously
pi_79445950
Oh ff lenen is misschien wel makkelijk, dan kan ik eens proberen. Vergoeding van verzendkosten is natuurlijk geen probleem.
Knopen moet ik me dan even in verdiepen, maar daar kom ik vast wel uit.
pi_79446076
Waar woon je Sindell, anders kun je vast bij iemand in de buurt ook wat proberen

Ow en Karin, wat leuk om de doek weer langs te zien komen

En wat een lieve foto's Tan!
pi_79446292
quote:
Op maandag 22 maart 2010 13:53 schreef mrien het volgende:
Waar woon je Sindell, anders kun je vast bij iemand in de buurt ook wat proberen

Ow en Karin, wat leuk om de doek weer langs te zien komen

En wat een lieve foto's Tan!
Hij is zo lekker zacht!
En Lars wordt helemaal enthousiast als ik de doek pak!
Hij vindt het leuk!

Maar nu nog leren fatsoenlijk te knopen
  maandag 22 maart 2010 @ 13:58:21 #206
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_79446315
ik heb net een mooie draagdoek gezien Waarom duurt het nog zo lang tot de kinderbijslag, ik wil 'm nu nu nu

Iemand ervaring met de neobulle draagdoek? Is het een fijn stofje? Vergelijkbaar met de hopp die ik nu heb?
  maandag 22 maart 2010 @ 13:58:44 #207
18860 sindell
Seriously
pi_79446331
Ik woon in Leeuwarden.
Maar heb inmiddels al een aanbod om even een paar doeken te lenen, daar kan ik wel even mee vooruit denk ik. Bedankt voor het meedenken allemaal!
pi_79446398
Ik heb een Neobulle Tan, die is op dit moment op reis (Petit Prince) en ik vind het super fijne doeken! Stevig en als je knoopt zit het als een huis.
De Neobulle Simon die ik even als reisdoek in huis heb gehad vond ik overigens dikker dan Petit Prince.
Er is nu ook een hele mooie Petit Princesse uit..mja..moet toch eerst mijn Didymos Nino verkopen voor ik wat anders mag kopen
pi_79446514
Woont er toevallig iemand in NB (regio Breda/Tilburg, maar mag ook iets verder zijn)? Ik heb namelijk echt geen idee wat ik nou het beste kan kiezen, en het is toch nogal een bedrag... dus het lijkt me fijn eens een paar van die doeken in het echt te zien/voelen. Of misschien is er weer eens een draagmeet waar ik heen zou kunnen komen?

Ik neig nu toch om te beginnen weer naar een Hoppediz. Er zijn zoveel mooie doeken (vooral van Didymos!), maar die zijn ook vaak zo duur, en dan wil ik wel weten of het nou wat voor me is.

Enneh, stel nou dat ik een zoontje krijg, dan kan ik toch ook best nog met een roze draagdoek rondparaderen, of is dat heel gek?
  maandag 22 maart 2010 @ 14:16:18 #210
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_79446975
@mrien, ok, dankje die petit prince is ook mooi, maar qua kleurstelling een beetje dat wat ik nu heb, die petit princesse vind ik dan mooier, maar dan zit ik met hetzelfde als cantare noemt... hij is met roze en dat vind ik toch wat minder bij een jongetje... het kan wel natuurlijk, maar ik ben nu zelf verliefd geworden op de julie en die vind ik qua kleuren wat neutraler en toch heel fleurig.
pi_79447035
Julie is ook erg mooi inderdaad!
Ik vind wel dat de Neobulle doeken in het begin wat stug zijn, daarom is die van mij ook op reis
Maar eenmaal ingedragen heb je er een superdoek aan!
pi_79447047
Ik vind de Julie ook zo prachtig. Maar neobulle's zijn mijn soort doeken niet.
pi_79447073
Misschien leuk om in de Wiki en de OP een stukje op te nemen wie in welke regio zit? De vraag of er iemand in de buurt zit komt wel vaker voor namelijk
  maandag 22 maart 2010 @ 14:20:29 #214
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_79447132
quote:
Op maandag 22 maart 2010 14:18 schreef Pvoesss het volgende:
Ik vind de Julie ook zo prachtig. Maar neobulle's zijn mijn soort doeken niet.
Heeft dat een bijzondere reden? Qua draagcomfort of zo?
pi_79447281
Tan ik vind de doeken te dik. Als ik knoop vind ik dat niet fijn.
Maar het zijn geen afschuwelijke doeken verder hoor.
pi_79447555
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 15:47 schreef Tan het volgende:
Oh ja, mag ik ookin de OP? Ik heb een Hoppediz Antigua een tricotslen, en een authentieke Indonesische slendang.
Alvast bedankt
Ik heb je in de Wiki er bij gezet, bij het openen van een volgend topic wordt de OP daar vandaan gekopieerd en sta je er tussen
  maandag 22 maart 2010 @ 14:41:14 #217
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_79447906
quote:
Op maandag 22 maart 2010 14:31 schreef mrien het volgende:

[..]

Ik heb je in de Wiki er bij gezet, bij het openen van een volgend topic wordt de OP daar vandaan gekopieerd en sta je er tussen
Dankje!!

@pvoess, aha, duidelijk Ik ben benieuwd, ik zit ook nog steeds in twijfel, maar tot ik een mooiere tegenkom hou ik het er voorlopig wel bij... ik vind 'm zo mooi Ik vind de didymosdoeken ook zo mooi, maar veel te duur om nieuw aan te schaffen en tweedehands ben ik nog geen mooie tegengekomen.
pi_79449969
quote:
Op maandag 22 maart 2010 14:03 schreef Cantare het volgende:
Enneh, stel nou dat ik een zoontje krijg, dan kan ik toch ook best nog met een roze draagdoek rondparaderen, of is dat heel gek?
Ik heb gewoon een roze gekocht terwijl ik een zoontje heb. Lekker belangrijk.
  maandag 22 maart 2010 @ 16:00:50 #219
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_79450881
quote:
Op maandag 22 maart 2010 14:03 schreef Cantare het volgende:
Woont er toevallig iemand in NB (regio Breda/Tilburg, maar mag ook iets verder zijn)? Ik heb namelijk echt geen idee wat ik nou het beste kan kiezen, en het is toch nogal een bedrag... dus het lijkt me fijn eens een paar van die doeken in het echt te zien/voelen. Of misschien is er weer eens een draagmeet waar ik heen zou kunnen komen?

Ik neig nu toch om te beginnen weer naar een Hoppediz. Er zijn zoveel mooie doeken (vooral van Didymos!), maar die zijn ook vaak zo duur, en dan wil ik wel weten of het nou wat voor me is.

Ik, maar ik heb niet zoveel doeken, ik heb er maar 2.
Een bbslen (dik) en een ellaroo (dun).
  maandag 22 maart 2010 @ 16:01:37 #220
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_79450921
Daar komt overigens als het goed nog een tricotdoek bij, maar ik twijfel nog een beetje, omdat Fabi al wat groter wordt. Maar die lijkt me handig voor snel erin als ik met de auto weg ben bijvoorbeeld.
pi_79451463
Hoi!
Hier ook een blije draagster Mijn stash is nog niet zo groot, eigenlijk krimpt ie momenteel zelfs omdat ik steeds minder vaak een rekbare doek pak. Ik merk dat met het wat warmere weer mijn girasol echt té warm is, nu al! Dus ik mag een nieuwe, dunnere doek uitzoeken Maarrrrr.... welke? Ik van paars en knoop nu nog alleen FWCC, dus hij moet ook lang zijn. Wie weet er een mooie, dunne, paarse doek waar Emma en ik nog veel plezier aan gaan beleven?
pi_79451517
quote:
Op maandag 22 maart 2010 15:39 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik heb gewoon een roze gekocht terwijl ik een zoontje heb. Lekker belangrijk.
Door jouw nieuwe doek kwam ik ook op het idee
  maandag 22 maart 2010 @ 16:22:26 #223
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_79451957
quote:
Op maandag 22 maart 2010 16:12 schreef WupWup het volgende:
Hoi!
Hier ook een blije draagster Mijn stash is nog niet zo groot, eigenlijk krimpt ie momenteel zelfs omdat ik steeds minder vaak een rekbare doek pak. Ik merk dat met het wat warmere weer mijn girasol echt té warm is, nu al! Dus ik mag een nieuwe, dunnere doek uitzoeken Maarrrrr.... welke? Ik van paars en knoop nu nog alleen FWCC, dus hij moet ook lang zijn. Wie weet er een mooie, dunne, paarse doek waar Emma en ik nog veel plezier aan gaan beleven?
Ik heb mijn zinnen gezet op een hoppediz das leichte. Maar ik heb er nog geen kunnen klikken op Ebay. De laatste keer met 50 cent overboden
Ik vind persoonlijk de Kairo heel mooi, omdat hij wit heeft, en dat is wel fijn in de zomerr.
pi_79452075
quote:
Op maandag 22 maart 2010 16:12 schreef WupWup het volgende:
Dus ik mag een nieuwe, dunnere doek uitzoeken Maarrrrr.... welke? Ik van paars en knoop nu nog alleen FWCC, dus hij moet ook lang zijn. Wie weet er een mooie, dunne, paarse doek waar Emma en ik nog veel plezier aan gaan beleven?
Ik weet niet of de experts de Zara als een dunne doek zouden zien, maar ik vind hem mooi. Ik heb deze, maar die is meer roze:

De TRIpurple vind ik erg mooi:

WebKim heeft een Aubergin, die vind ik ook tof:

En dan is er nog de 'gewone' Purple:

Tja, het is de enige doek die ik ken, sorry.
pi_79452369
Ik kwam deze oude posting van Macka tegen toen ik zocht naar dunne doeken:
quote:
Op woensdag 2 september 2009 10:57 schreef Macka66 het volgende:
Sly, Zara verschilt van andere draagdoeken omdat 'ie zo dun is maar dicht geweven, zodat 'ie toch veel steun geeft en je er een oudere peuter nog fijn in kan dragen. Al vindt niet iedereen dat dunne fijn (secuur knopen om insnijden en drukpunten te vermijden).
Alternatieven die net zo dun zijn:
- Vergelijkbaar en zelfs wat steviger is Didymos Pfau. Maar daar is niet makkelijk aan te komen.
- Ellevill Jade is het zusje van Zara, heeft wat meer vering.
- Ellaroo doeken zijn net zo dun maar geven minder support. Met een baby is dat geen probleem. Ze worden niet zo zacht.
- Vatanai doeken zijn ook dun, maar anders geweven, minder breed en geven minder support. Met een baby geen probleem, en de doeken worden snel lekker zacht.

Ellaroo vind je bij naturebabies.nl, Vatanai bij slingomama.nl
pi_79453143
Wauw snelle antwoorden

Amaranta irritant is dat he. Alhoewel ik gister zelf ook zo'n gemene ben geweest door in de laatste 7 sec een Lisa shortie weg te grissen voor een tientje

Claudia wat een mooie doeken! De TriPurple is echt prachtig, daar had ik al eerder naar gekeken. Maar hij was uitverkocht Toch nog maar eens kijken dan. En Aubergin Ha, ik heb weer inspiratie, dank je!
Dat stukje van Macka is ook handig! Ik vind Pfau alleen lelijk Een didy is niet aan te raden voor de zomer?
  maandag 22 maart 2010 @ 16:55:08 #227
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_79453436
quote:
Op maandag 22 maart 2010 16:01 schreef amaranta het volgende:
Daar komt overigens als het goed nog een tricotdoek bij, maar ik twijfel nog een beetje, omdat Fabi al wat groter wordt. Maar die lijkt me handig voor snel erin als ik met de auto weg ben bijvoorbeeld.
Daar heb je met een geweven doek ook knopen voor. De FCC (Front Cross Carry; FWCC zonder de horizontale band) en SCC (Short Cross Carry) bijvoorbeeld. Die kun je van tevoren knopen, en later je kind erin doen.
©Dumbo
  maandag 22 maart 2010 @ 17:01:46 #228
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_79453698
WupWup doeken van Didymos zijn zeker aan te raden, wat mij betreft. Maar Didymos doeken verschillen onderling enorm, dus is het lastig om er in het algemeen iets over te zeggen.
Ik zou de Limited Editions in de gaten houden. Er zijn al een aantal doeken met linnen uitgebracht, wat iets koeler is in de zomer, maar wel stevig, ook als je kindje groter en zwaarder wordt. En er komen ongetwijfeld nog wel meer zomerdoeken uit van Didymos, met en zonder linnen. En Didymos maakt tegenwoordig vaak dunne of zelfs heel dunne doeken. De standaard doeken van Didymos zijn toch wat dikker volgens mij. Alhoewel wel weer dunner dan bijv. Hoppediz, Girasol, etc.
©Dumbo
pi_79453851
weet iemand een dunne zomer-doek? Ik heb nu een didy Eva, maar die is wel erg dik voor de zomer (en snijdt als ik aanspan zonder iets met mouwen aan te hebben... )
Lotte!
Noah!
  maandag 22 maart 2010 @ 17:06:47 #230
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_79453920
Deze is bijvoorbeeld heel dun met linnen, en paars. Vergelijkbaar met Kobalt-rouge. Niet iedereen vindt zó dun fijn dragen.
©Dumbo
pi_79454482
Cantare, ik woon in Den Bosch en heb best wat doeken te voelen/proberen.

Enne, wandelen in het bos is boooooring.
Hardloper.
IG @webkim
  maandag 22 maart 2010 @ 17:36:11 #232
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_79455048
quote:
Op maandag 22 maart 2010 16:55 schreef texelonia het volgende:

[..]

Daar heb je met een geweven doek ook knopen voor. De FCC (Front Cross Carry; FWCC zonder de horizontale band) en SCC (Short Cross Carry) bijvoorbeeld. Die kun je van tevoren knopen, en later je kind erin doen.
oeh thanx! Dan zal ik die eens gaan oefenen.

De lisa is ook wel erg gaaf wup! Duitse Ebay? Volgens heb ik die namelijk ook zitten bekijken, een maatje 3. Maar ik weet niet zo goed wat ikdaar mee kan aangezien ik alleen nog maar de fwcc kan!
pi_79455537
Ja in Duitsland idd. Het is een maatje 2 1/2 ofzo , want volgens de advertentie issie 2,90. We zien wel. En nu kan ik er ook nog niks mee, maar in de toekomst wrs wel. En anders issie leuk om door te verkopen of als dekentje ofzo of poppendoek... verzin maar
pi_79455652
Die is moooooooi texelonia! lila royal 2 ook!
  maandag 22 maart 2010 @ 18:12:56 #235
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_79456240
OOooohhh die paarse doeken zijn mooi

Nou twijfel ik helemaal, en bedankt hè
  maandag 22 maart 2010 @ 18:31:10 #236
108648 cattie
lieve moeder
pi_79456799
quote:
Op maandag 22 maart 2010 17:51 schreef WupWup het volgende:
Ja in Duitsland idd. Het is een maatje 2 1/2 ofzo , want volgens de advertentie issie 2,90. We zien wel. En nu kan ik er ook nog niks mee, maar in de toekomst wrs wel. En anders issie leuk om door te verkopen of als dekentje ofzo of poppendoek... verzin maar
Dan is het een maat 2. Didymos valt soms wat langer dan de maataanduiding.
Met een maat 2 kun je best veel! Mijn favo lengte nu. Heupzit en Ruck op rug afgeknoopt. En dekentje op de bank.
  maandag 22 maart 2010 @ 18:43:38 #237
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_79457298
Ik had even een vraag. Harry is vandaag 5 weken oud. Ik draag hem echt heel veel in de draagdoek. Nu 'vouw' ik hem altijd op en stop hem dan in de draagdoek. Dus eigenlijk gewoon zoals hij in mijn buik zat, met opgetrokken beentjes en dan stop ik hem zo in het 'zakje' van de fwcc. Ik kruis de banden wel onder zijn bips maar er valt dus niks onder de beentjes door te halen omdat die eenvoudig weg opgetrokken zijn.
Vanaf wanneer mag ik zijn beentjes uit elkaar doen? Zeg maar zoals Tan Elyas in de doek heeft?
En kan ik dan het beste de beentjes vooralsnog in de doek laten of beter net als Tan er buiten laten?
pi_79457534
Asy, dat doe ik met Florian al vanaf het begin Wil prima

Ik zoek even een foto
  maandag 22 maart 2010 @ 18:57:18 #239
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_79457823
quote:
Op maandag 22 maart 2010 18:49 schreef freecell het volgende:
Asy, dat doe ik met Florian al vanaf het begin Wil prima

Ik zoek even een foto
Aah fijn, dank je!
Voorbeelden zijn altijd fijn...
pi_79458116
Hmmm, ik dacht toch echt dat ik daar wel een goede foto van had...
Niet dus...

Het is zeg maar zo:

Maar hier zit hij er echt heel slecht in Het enige wat goedzit zijn z'n kont en z'n beentjes, maar de rest is te los enzo...
  maandag 22 maart 2010 @ 19:05:51 #241
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_79458156
Asyniur, volgens mij maakt het niet uit of de beentjes binnen of buiten de doek zitten, zo lang de knietjes maar hoger zijn dan de billen. Het mag wel erbuiten als je dat wil, maar hoeft dus niet. Net wat jij en Harry prettig vinden.
©Dumbo
  maandag 22 maart 2010 @ 19:09:56 #242
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_79458338
Dank jullie wel!
Het probleem is namelijk met de manier waarop ik het nu doe dat Harry zich als hij boos is, gaat afzetten en hij dan behoorlijk omhoog komt! En hij is echt oersterk dus ik vrees voor mijn tanden/lip.
Ga ik hem morgen eens proberen met de benen uit elkaar in de doek te doen...
pi_79460455
Hier ook een beentjes-buiten foto van Morris, twee weken.

Inderdaad net wat een kindje prefereert de eerste weken, zolang de de beentjes maar spreidt en hoekt, zodat het ruggetje mooi rond wordt. Knietjes hoger dan billen dus.
Wat later is buiten de doek de manier, vanwege het afzetten, maar ook omdat je anders, als je baby groter wordt. doek tekort komt om een mooi buideltje voor de billen te maken.
Hardloper.
IG @webkim
  maandag 22 maart 2010 @ 20:03:17 #244
108648 cattie
lieve moeder
pi_79461201
Beentjes buiten de doek was bij Fee meer voetjes buiten de doek. Alles is nog zo klein! (Wat lijkt dat toch weer eeuwen geleden...)
pi_79464102
Nog niet helemaal bijgelezen, maar even snelle reactie voor Tan.
Ik heb Julie, vind het een geweldige doek, ook helemaal verliefd op de kleuren.
Ik gebruik m momenteel helemaal niet, ben verslingerd aan mn Bio Ardoise (ook neobulle, maar deze zijn dunner en zachter) en aan mn Jade. Woon in de buurt van R'dam? anders kan je m wel bewonderen en uitproberen. Zit er zelfs aan e denken om m weg te doen... Beetje moeilijk want het is de eerste geweven doek die ik heb gekocht. Maar vind het ook zo zonde dat ze hier maar een beetje ligt.... Grote overpeinzing dus.
pi_79464303
Wickie, jij hebt de Jade Fog , toch?

Die vind ik zooo mooi! Ik ben van plan om 'm voor mn verjaardag aan N. te vragen. Maar dat zou dan m'n eerste geweven doek worden. Ik zoek dus eigenlijk een all round doek. Is ie dat?
pi_79464704
Ik vind Jade best wel allround, lekker stevig maar toch 'dun' (niet extreem, maar was neobulle gewend) en bovenal vanaf het begin zacht. Ik vind de lichte rek heerlijk, lekker aan je schouders.
Ik heb m ook voor mn verjaardag gekregen
Jij woont ook niet in de buurt van R'dam toch? Anders kan je m proberen.
pi_79464966
Nope, maar heb er wel familie en vrienden zitten, dus kom er af en toe wel eens.

Die rek is toch wel fijn dus? Daar twijfelde ik juist over. Of dat niet te warm is en of er dan wel voldoende verschil is met een tricot.

Ik ben (vooralsnog ) nl van plan om één geweven doek aan te schaffen, dus ik zoek echt een fijne zomer- en winterdoek in één.

Heb je ergens toevallig nog een actiefoto staan? Ik ken nl alleen de reclamefoto's.
pi_79465062
Zou ik ook in de OP mogen? Ik heb een Neobulle Julie, Neobulle Bio Ardoise, Ellevil Jade Fog allemaal maatjes 6. Maatje 4 Didymos Lisa, een Neobulle Simon ringsling en een Beco Butterfly 2.
Jeetje ik heb zowaar een ministash
pi_79465466
Als je van de Jade Fog houdt vind je de Caelum met zijde erin ook misschien wel mooi, Ssserpente:

pi_79465549
Ik heb ook een tricot maar vind m daar absoluut niet mee te vergelijken. De rek is heel licht, tis meer een soort van kleine vering. Maar dat moet je misschien inderdaad eerst een keer gevoeld hebben. Hij sluit daardoor mooi aan. Hij voelt niet heter aan als mijn andere doeken, daarintegen vond ik de tricot erg warm.

Dit is de enigste actiefoto die ik heb, niet de beste foto...

Je bent altijd van harte uitgenodigd om te proberen. Ik kom ook vaak in de buurt van Nijmegen, m'n ouders wonen daar.

Anders binnenkort keer draagmeet (kan niet naar amsterdam, moet dan werken jammergenoeg had wel een keer mede fokkers en dragers willen ontmoeten)
pi_79465844
Lief, thanks! Als ik weer eens richting R'dam ga, stuur ik een PM-etje. Nijmegen is voor mij dan weer heel ver, ik woon in Zeeland. Moet dan wel vóór 6 mei, want dan ben ik jarig.

Welke van je doeken pak jij verder nog vaak?
pi_79465913
Ooh, nu zie ik je foto pas! Mooi!
pi_79466172
Maar als je in Zeeland woont zou ik gewoon even langs gaan bij Slings & Things (zit in Middelburg), heb ik ook gedaan omdat ik eerst wilde proberen en zien. Was echt heel fijn om te doen, kon gelijk echt super veel doeken bekijken, voelen en proberen.
Zie dat hij nu niet op voorraad is, maar ik zou haar gewoon even mailen, die komt wel weer aangeleverd.

Ik pak vooral de Bio Ardoise erg veel, heel zacht en dun maar zit als een huis. Nog geen actiefoto van zal ik van de week eens maken.
pi_79466295
Krijg nou wat! Ik heb laatst gebeld naar Slings & Things om te vragen of de mogelijkheid bestond om eens te komen proberen, en dat kon niet... Daar deden ze niet aan, zei ze...
pi_79466445
Wat raar, ben er onlangs (maandje geleden) nog geweest... Zou ze daarom al haar demodoeken eruit hebben gedaan..
Wel jammer, als je voor 6 mei een keer richting Rdam komt geef maar een PM, spreken we wat af
  † In Memoriam † maandag 22 maart 2010 @ 21:36:13 #257
141844 Macka66
pi_79466586
quote:
Op maandag 22 maart 2010 16:31 schreef Claudia_x het volgende:
Ik kwam deze oude posting van Macka tegen toen ik zocht naar dunne doeken:
[..]

Inmiddels zijn de Vatanai's breder en dragen daardoor weer wat steviger. En er is inmiddels een verkoopadres bijgekomen
pi_79466766
Ik heb ook ongeveer een maandje geleden gebeld, schat ik. Zo rond de meet.

Ik was namelijk in de veronderstelling dat ze een 'echte' winkel heeft; er staat een routebeschrijving op de site. Gelukkig besloot ik vlak voordat ik in de auto stapte om tóch maar even te bellen voor de zekerheid. En toen bleek dus dat het echt alleen een Internetwinkel is. Ik heb dus nog gevraagd of ik echt niet even mocht komen proberen, maar dat mocht dus niet.

Als ik voor mei jouw kant op kom, hoor je me. Leuk!
  † In Memoriam † maandag 22 maart 2010 @ 21:42:30 #259
141844 Macka66
pi_79466976
quote:
Op maandag 22 maart 2010 21:24 schreef Ssserpente het volgende:
Lief, thanks! Als ik weer eens richting R'dam ga, stuur ik een PM-etje. Nijmegen is voor mij dan weer heel ver, ik woon in Zeeland. Moet dan wel vóór 6 mei, want dan ben ik jarig.

Welke van je doeken pak jij verder nog vaak?
In Domburg zit een draagconsulente die ook doeken verkoopt, Ana van veiligebasis.nl.
pi_79467195
Thanks, Macka. Dat wist ik niet.
pi_79467250
Macka, wil jij een Vatanai meenemen naar de draagkring? Die met die roze/bruine strepen vind ik zo mooi.
Ik zou hem graag eens proberen.

Mijn dilemma is dat ik zo graag een shortie wil, maar ik vind dat ik er maar 1 mag. Dus enorm veel twijfel hier. Ik zou graag een Pfau maat 3 of 4 willen ontkleuren en verven, of de Zara black van Tex kopen, of een linnen doek kopen of een Vatanai kopen, of een zijde doek. of of of...

En ik zou ook heel graag een Beco willen proberen en dan kopen.

En die Jade Fog is ook al zo mooi.

Werkelijk, ik zit in een hebberige draagcrisis, vol vertwijfeling.
pi_79467408
Oeke, wanneer ga je naar de draagkring? Ik wil een keertje gaan en heb een Beco. er staan er trouwens momenteel 2 op marktplaats.
pi_79467770
Ja, die heb ik gezien op marktplaats, maar ik vind die speciale met dat nieuwe ontwerp zo mooi. Met die vogeltjes.
Ik kom woensdag de 31ste maart, samen met Incantrix. Leuk als je ook komt! En je Beco meeneemt.
pi_79468100
iemand in voor een ruil?

mn indio zwartwit mt 4..?
pi_79468410
quote:
Op maandag 22 maart 2010 21:59 schreef Kleurdoos het volgende:
iemand in voor een ruil?

mn indio zwartwit mt 4..?
Ja, ik zeg toch net dat ik in een hebberige draagcrisis zit. Moet je het nou perse nog erger maken?
  maandag 22 maart 2010 @ 22:07:05 #266
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_79468632
Ik kom 31 maart denk ik ook naar de Draagkring. Zouden dan eerst Hannah's verjaardag vieren maar dat is verplaatst.
©Dumbo
pi_79468666

vriendje knoopte zelf
pi_79468895
quote:
Op maandag 22 maart 2010 21:18 schreef Claudia_x het volgende:
Als je van de Jade Fog houdt vind je de Caelum met zijde erin ook misschien wel mooi, Ssserpente:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Die heb ik idd gezien. Supermooi! Maar voor zo'n verjaardagscadeautje moet ik N. wel heeeel lief aankijken...
  † In Memoriam † maandag 22 maart 2010 @ 22:51:05 #269
141844 Macka66
pi_79471241
quote:
Op maandag 22 maart 2010 21:54 schreef oeke het volgende:
Ja, die heb ik gezien op marktplaats, maar ik vind die speciale met dat nieuwe ontwerp zo mooi. Met die vogeltjes.
Ik kom woensdag de 31ste maart, samen met Incantrix. Leuk als je ook komt! En je Beco meeneemt.
Volgens mij bedoel je de Boba met die vogeltjes. Dat is een heel andere pasvorm dan de Beco, veel breder omdat 'ie bedoeld is voor kindjes vanaf 1 jaar.
pi_79471687
Macka, ik heb een collega met een kindje van bijna een jaar die over 10 kilo weegt. Droeg haar zoontje eerst in een BB, maar was natuurlijk al erg snel te zwaar en niet prettig. Nu vroeg ze aan mij of ik het dragen nog niet te zwaar vond, ik begon natuurlijk over enthousiast te vertellen

Ze hadden voor vakantie zo'n grote stellage gekocht om te dragen. Ik vertelde toen over mijn Beco. Ze gaat deze dit weekend even lenen om te proberen. Maar als het dragen zo haar dan bevalt, kan ze dan niet veel beter voor een Boba gaan? Heb haar ook Boba's laten zien en ze vond deze ook erg mooi.
pi_79472378
quote:
Op maandag 22 maart 2010 22:51 schreef Macka66 het volgende:
Volgens mij bedoel je de Boba met die vogeltjes. Dat is een heel andere pasvorm dan de Beco, veel breder omdat 'ie bedoeld is voor kindjes vanaf 1 jaar.
Ja, die bedoel ik.
Vanaf 1 jaar? Dat is over 2,5 maand!

Neem je ook een Boba mee naar de kring?
Ik ben er heel benieuwd naar.
  † In Memoriam † maandag 22 maart 2010 @ 23:34:23 #272
141844 Macka66
pi_79473636
quote:
Op maandag 22 maart 2010 22:58 schreef wickie het volgende:
Macka, ik heb een collega met een kindje van bijna een jaar die over 10 kilo weegt. Droeg haar zoontje eerst in een BB, maar was natuurlijk al erg snel te zwaar en niet prettig. Nu vroeg ze aan mij of ik het dragen nog niet te zwaar vond, ik begon natuurlijk over enthousiast te vertellen

Ze hadden voor vakantie zo'n grote stellage gekocht om te dragen. Ik vertelde toen over mijn Beco. Ze gaat deze dit weekend even lenen om te proberen. Maar als het dragen zo haar dan bevalt, kan ze dan niet veel beter voor een Boba gaan? Heb haar ook Boba's laten zien en ze vond deze ook erg mooi.
Wat leuk dat je enthousiasme zo aanstekelijk werkt!
Ik denk dat je met Beco en Boba wel de smalste en de breedste ssc van het gamma hebt Wat beter zou zijn zit 'm vooral in de pasvorm die het geschiktst is voor je collega en gezin. Al vind ik de voetsteunen van de Boba wel een goede toevoeging.
pi_79473653
quote:
Neem je ook een Boba mee naar de kring?
Ik ben er heel benieuwd naar.
Ik heb geen moment spijt gehad van die aankoop Yara is natuurlijk al een stukje ouder (2 en een beetje) en zowel m'n man als ik vinden de boba echt super dragen. Yara zelf ook overigens want soms wil ze echt liever in de boba dan in de draagdoek
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  dinsdag 23 maart 2010 @ 09:43:27 #274
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_79479892
quote:
Op maandag 22 maart 2010 20:55 schreef wickie het volgende:
Nog niet helemaal bijgelezen, maar even snelle reactie voor Tan.
Ik heb Julie, vind het een geweldige doek, ook helemaal verliefd op de kleuren.
Ik gebruik m momenteel helemaal niet, ben verslingerd aan mn Bio Ardoise (ook neobulle, maar deze zijn dunner en zachter) en aan mn Jade. Woon in de buurt van R'dam? anders kan je m wel bewonderen en uitproberen. Zit er zelfs aan e denken om m weg te doen... Beetje moeilijk want het is de eerste geweven doek die ik heb gekocht. Maar vind het ook zo zonde dat ze hier maar een beetje ligt.... Grote overpeinzing dus.
Nee, helaas, ik woon niet in de buurt. Maar stel dat je 'm weg zou willen doen... wat zou je er voor vragen??
Ik hou zelf niet zo van lenen ben altijd bang dat er iets mee gebeurt, daar ben ik namelijk heel erg goed in, ik heb een ongekend talent voor iets lenen en dan juist iets er mee laten gebeuren.

Ik twijfel namelijk ook, ik wil juist een dunnere doek voor de zomer, en de neobulle julie lijkt me wat warm voor de zomer.Daarom zou tweedehands ideaal zijn, qua kosten Eentje met linnen lijkt me ook plezierig en ik ook paars Moeilijk dus.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 09:49:54 #275
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_79480110
quote:
Op maandag 22 maart 2010 22:07 schreef Kleurdoos het volgende:
[ afbeelding ]

vriendje knoopte zelf
Hé ik herken die keuken/man volgens mij van een foto van marktplaats, mijn vriend dacht dat jouw vriend een meisje was toen ik hem de foto liet zien om hem er van te overtuigen dat mannen ook heel goed kunnen dragen. Ik zeg jaja, een meisje met een baard

Maar hij had die baard nog niet gezien
pi_79480132
quote:
Op maandag 22 maart 2010 22:07 schreef texelonia het volgende:
Ik kom 31 maart denk ik ook naar de Draagkring. Zouden dan eerst Hannah's verjaardag vieren maar dat is verplaatst.
gezellig! Neem je je Zara mee? Ik wil hem graag eens zien/uitproberen.

Trouwens, bij de buren is de doekenverkoop ineens weer publiek. Wat fijn!
pi_79481153
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 09:49 schreef Tan het volgende:

[..]

Hé ik herken die keuken/man volgens mij van een foto van marktplaats, mijn vriend dacht dat jouw vriend een meisje was toen ik hem de foto liet zien om hem er van te overtuigen dat mannen ook heel goed kunnen dragen. Ik zeg jaja, een meisje met een baard

klopt!
  dinsdag 23 maart 2010 @ 10:24:14 #278
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_79481187
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 09:49 schreef Tan het volgende:

[..]

Ik heb die ook op mp gezien.
Ik; hmm lelijke vrouw
vriendin; das een vent hoor
  dinsdag 23 maart 2010 @ 10:26:26 #279
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_79481269
grfmbl, ik wil ook een paarse doek
pi_79481457
Paars is niet mijn kleur

Waar kan ik eigenlijk zien wie wat te koop heeft? (van hier dus bedoel ik)
  dinsdag 23 maart 2010 @ 10:36:25 #281
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_79481667
Oeke ik zal m'n Zara meenemen

lily meestal worden doeken die hier te koop zijn gewoon in dit topic gepost, meestal onder een spoiler omdat het eigenlijk gen verkooptopic is. Of ze staan in het Vraag en Aanbod topic, met eventueel een verwijzing daarnaar in dit topic.

Je kan ook in de Doekenmarkt van 'de buren' kijken. Veel van hier die een doek te koop hebben zetten hem daar ook te koop, én er staan nog veel meer doeken te koop.
©Dumbo
  dinsdag 23 maart 2010 @ 10:43:06 #282
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_79481951
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 10:24 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ik heb die ook op mp gezien.
Ik; hmm lelijke vrouw
vriendin; das een vent hoor
Als vrouw is hij wel lelijk ja maar ik vond het wel een leuke vent maar goed, ik val op zulke types (ik blijf uit zijn buurt hoor KD)
  dinsdag 23 maart 2010 @ 10:44:44 #283
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_79482020
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 10:43 schreef Tan het volgende:

[..]

Als vrouw is hij wel lelijk ja maar ik vond het wel een leuke vent maar goed, ik val op zulke types (ik blijf uit zijn buurt hoor KD)
ik heb ook een zwak voor mannen met lang haar
mijn vent is kalend

Maargoed... offtopic
pi_79482448
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 10:36 schreef texelonia het volgende:
Je kan ook in de Doekenmarkt van 'de buren' kijken. Veel van hier die een doek te koop hebben zetten hem daar ook te koop, én er staan nog veel meer doeken te koop.
ah ok, dankje
pi_79482470
het is een kopie van jezus althans van de afbeeldingen die ik gezien heb
maar als vrouw doet ie t niet zo best nee
  dinsdag 23 maart 2010 @ 11:28:03 #286
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_79483636
En als we het dan toch over verkopen van doeken hebben...
SPOILER
©Dumbo
  dinsdag 23 maart 2010 @ 11:40:37 #287
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_79484089
*gaat op handen zitten... die elipsen is zoooooooo mooi en zou Evie super staan.....*
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  dinsdag 23 maart 2010 @ 13:48:23 #288
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_79488681
Ik ben nu mijn eerste doek aan het verven! Spannend!
©Dumbo
pi_79489334
De mei tai is binnen

Ik heb hem gelijk uitgeprobeerd.
Ik weet hoe ik de doek moet knopen maar alle begin is moeilijk. Ik zat een beetje met haar armpjes...waar laat ik ze..
Ze vond het niet leuk (ze begon te huilen) dus ze zal wel niet goed gezeten hebben (knietjes hoger dan kontje toch?)
Nou ja, flink oefenen.

Ik ben wel al naar de buurtsuper gelopen met de doek Ging wel goed alleen hing ze een beetje scheef.

fatsoenlijke foto volgt als er iemand is die de foto kan maken

pi_79489823
Ze hangt zo laag lijkt me?
Qua kleuren ziet ie er mooi uit!
pi_79489943
tex, wil je je purper niet ruilen tegen mijn zwartwit?
pi_79490013
Wat een vrolijke Mei Tai, Lily! Ze hangt inderdaad een beetje laag. Je moet haar makkelijk een kusje op haar hoofd kunnen geven. Wat een dotje is je kleine meisje toch.

Spannend Tex! Welke doek, welke kleur?
En Purper ben ik ook nieuwsgierig naar!
pi_79490113
Klopt idd het is een beetje te laag geknoopt.
Als ze wat hoger zit kan ze haar armpjes ook beter kwijt.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 14:23:49 #294
265732 Keshet
pi_79490114
Wat kijkt ze verliefd naar je!
Verder geen opmerkingen of aanmerkingen, ik weet er niets vanaf.

Ik zou me tijdens mijn verlof, wat 29 maart in zou gaan , gaan verdiepen in draagdoeken. Dat plan is dus een beetje mislukt.
Ik heb momenteel gewoon echt de tijd niet om me er voor nu ontzettend in te verdiepen en ik hoop dat jullie me op weg kunnen helpen!

Ik ben op zoek naar een doek om Teigetje in te kunnen dragen/mee te kunnen buidelen en ik hoop dat jullie me een beetje kunnen adviseren!

Er zijn wel een aantal eisen/voorwaarden waar de doek aan moet voldoen:
1. Haar huidje is nog erg dun en ze draagt alleen een luier dus de doek mag niet ruw zijn;
2. Hij moet vrij gemakkelijk gewassen gewassen kunnen worden ivm met eventuele bloedvlekjes;
3. De doek moet mee kunnen groeien met Teigetje, nu is ze nog klein maar dat verandert snel;
4. De doek moet groot zijn denk, ik ben 1.89 lang en niet smal.

Welke doek/soort doek zou aan te bevelen zijn denken jullie?
pi_79490152
Mooi Lily! Zover het nu te zien is lijkt het erop dat je de schouderbanden over je schouders beter kunt uitspreiden en wat meer richting je schouder kunt doen (ipv naar je nek). Denk dat dat nog wel wat beter zal zitten.
En ze mag inderdaad nog wat hoger. Dat kun je doen door de banden wat strakker aan te trekken.
Even een beetje springen/hupsen helpt altijd om de banden goed aan te kunnen spannen.

Op het moment dat je begint met aanspannen zakt het altijd nog weer wat, als je dan even beweegt/hupst/springt en dan aanspant zit hij gelijk wat strakker. En tussendoor aanspannen kan natuurlijk ook altijd
  dinsdag 23 maart 2010 @ 14:26:44 #296
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_79490210
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 14:19 schreef Kleurdoos het volgende:
tex, wil je je purper niet ruilen tegen mijn zwartwit?
Ik kan niet zo overweg met katoenen indio's... En hij is inmiddels zo goed als verkocht
©Dumbo
pi_79490266
Ik zat gelijk aan een Binana te denken Keshet. Ik heb er 1x eentje van Nijna gevoeld en die is zo zacht en knuffelig!
Het is een rekbare doek van Bamboe (op de site staat streelzacht) en lijkt me voor jullie eigenlijk wel ideaal.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 14:29:51 #298
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_79490337
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 14:21 schreef oeke het volgende:
Wat een vrolijke Mei Tai, Lily! Ze hangt inderdaad een beetje laag. Je moet haar makkelijk een kusje op haar hoofd kunnen geven. Wat een dotje is je kleine meisje toch.

Spannend Tex! Welke doek, welke kleur?
En Purper ben ik ook nieuwsgierig naar!
Hemp natur, en het wordt een mengelmoesje van powder pink en flamingo pink! Ben benieuwd naar het eindresultaat, in de machine ziet het er toch iets donkerder/knallender uit dan ik voor ogen had. Maar spoelen en dragen kan een hoop veranderen natuurlijk.

Trouwens, jij hebt een paar keer geroepen dat je een Pfau wilde, maar je hebt toch een Pfau? Of wil je er gewoon nog een? Misschien kan ik de jouwe eens proberen op de draagmeet anders, ben wel eens benieuwd wat iedereen nou zo fantastisch vindt aan de pfau
©Dumbo
pi_79490369
Spannend Tex! Ben benieuwd hoe hij wordt!
pi_79490381
En dicht
pi_79490398
Nu dan

Verder in Draagdoeken 75
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')