SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wie hebben er allemaal welke draagdoek?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Graag bij het openen van een nieuw topic de informatie uit de wiki halen, die vind je HIER
Als je een update van jouw doekenlijstje wil, graag zelf in de wiki doen, dan wordt het vanzelf meegenomen in een volgend topic.Hardloper.
IG @webkim
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hardloper.
IG @webkim
Dat is nu net de reden dat ik kobalt-rouge wil verkopen... Als ik een dunne maat 4 wil, kies ik toch jim pink over kobalt rougequote:Op woensdag 17 maart 2010 20:05 schreef Pvoesss het volgende:
Ik vind he tex dat jij je jim terug moet verkopen aan mij![]()
![]()
Heb ik net besloten een vlinder5 te willen, zijn ze op![]()
Haha Eliquote:Op donderdag 18 maart 2010 12:27 schreef DaviniaHR het volgende:
en ik hd wel goed ingeschat dat hij jaloers zou zijn op doekengebied. in de binana mag, maar aviva in een doek van eli betekent het eind van de wereld
OMG!quote:Op donderdag 18 maart 2010 13:16 schreef Pvoesss het volgende:
http://www.didymos.de/sho(...)/anzeigen_leinen.php
[ afbeelding ]
De kobalt rouge is weer te koop!!!
Ja, het loopt echt fijn, totaal geen ''afzak'' gevoel waar ik bang voor was, en mijn rug ook niet gevoeld!quote:Op donderdag 18 maart 2010 13:39 schreef lily het volgende:
Ik wilde net komen vragen hoe ie beviel, Poppejans
goed dus
quote:Op donderdag 18 maart 2010 14:03 schreef Incantrix het volgende:
Wat een lieve foto's, WebkimDat koppetje is zó droppig! En mooie doek, ook
Poppejans, dat ziet er echt heel leuk uit! Fijn dat het aan beide zijden wel beviel.
[..]
OMG!Die is móói!!
Ennuhm, juistja, dat brengt me dus op een vraag. Ik wil dus heel graag een andere (niet rekbare) doek aanschaffen en heb in elk geval met Amaranta afgesproken dat ik haar Mei Tai overneem. Nu zie ik dat heel veel mensen hier een heel eh, 'doekenpark' hebben zeg maar, en ik vroeg me af waarom. Is dat gewoon voor de leuk, of heb je voor meerdere situaties andere doeken nodig? M.a.w.: zou ik genoeg hebben aan een Mei Tai, of is het zinvol ook de aanschaf van een geweven doek te overwegen? We hebben deze maand wat geld over en ik zit nu dus erg te twijfelen om er ook een geweven doek bij te kopen (om eerlijk te zijn ben ik nogal hebberig geworden van al die mooie special editions van Didymos). En áls het dan zinvol is om ook een geweven doek aan te schaffen, waar doe ik dan goed aan qua merk/type? Is het veilig om 'gewoon maar' een Didymos aan te schaffen, of moet ik eerst nog even verder kijken?
Ok, dank je wel voor de infoquote:Op donderdag 18 maart 2010 14:19 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Ik ben dus iemand met 1 ringsling, 1 ssc en 11 doeken.
Allemaal didymos doeken. Didymos is voor mij koning onder de doeken![]()
De service is geweldig, garantie ook. Dus imho zit je met elke didymos doek goed.
De reden waarom ik er meerdere heb is o.a omdat ik in de winter een lekkere warme doek fijn vind.
In de zomer een lekkere dunne. Een linnen is heel sterk en heerlijk voor zware peutertjes.
Verschillende maten voor verschillende knopen etc
Ik zou zelf zeggen dat een meitai fijn is maar een doek is ook heerlijk en wel nodig.
Je kan er net iets meer mee en meer variatie dan met een meitai.
Zit de ene knoop manier niet meer fijn doe je een ander![]()
En een doek gaat net zo makkelijk en snel als een meitai hoor
ik heb geen heel doekenparkquote:Op donderdag 18 maart 2010 14:03 schreef Incantrix het volgende:
Wat een lieve foto's, WebkimDat koppetje is zó droppig! En mooie doek, ook
Poppejans, dat ziet er echt heel leuk uit! Fijn dat het aan beide zijden wel beviel.
[..]
OMG!Die is móói!!
Ennuhm, juistja, dat brengt me dus op een vraag. Ik wil dus heel graag een andere (niet rekbare) doek aanschaffen en heb in elk geval met Amaranta afgesproken dat ik haar Mei Tai overneem. Nu zie ik dat heel veel mensen hier een heel eh, 'doekenpark' hebben zeg maar, en ik vroeg me af waarom. Is dat gewoon voor de leuk, of heb je voor meerdere situaties andere doeken nodig? M.a.w.: zou ik genoeg hebben aan een Mei Tai, of is het zinvol ook de aanschaf van een geweven doek te overwegen? We hebben deze maand wat geld over en ik zit nu dus erg te twijfelen om er ook een geweven doek bij te kopen (om eerlijk te zijn ben ik nogal hebberig geworden van al die mooie special editions van Didymos). En áls het dan zinvol is om ook een geweven doek aan te schaffen, waar doe ik dan goed aan qua merk/type? Is het veilig om 'gewoon maar' een Didymos aan te schaffen, of moet ik eerst nog even verder kijken?
Ja zo krijg ik natuurlijk nooit een doek verkochtquote:Op donderdag 18 maart 2010 13:16 schreef Pvoesss het volgende:
http://www.didymos.de/sho(...)/anzeigen_leinen.php
[ afbeelding ]
De kobalt rouge is weer te koop!!!
Haha, nee, maar je hebt wel meerdere soorten doeken, dus vroeg me af of het zinvol was om óók nog een geweven doek aan te schaffen als er al een Mei Tai komtquote:Op donderdag 18 maart 2010 14:29 schreef huuphuup het volgende:
[..]
ik heb geen heel doekenparkmaar kan me wel het nut van meerdere dragers voorstellen.
Ik heb een (goedkope) ringsling die inmiddels erg fijne dienst doet. Die is voor de even snel-snel stukjes of voor als ik in huis bijvoorbeeld de was van beneden naar boven moet slepen ofzo.
Daarnaast heb ik een MT gemaakt maar nog niet gebruikt. Ik vond de MT erg fijn dragen en wil die gebruiken denk ik voor rugdragen op vakantie eventueel.
Ik heb een rekbare doek (uitgeleend nu) en die had ik gekocht om het dragen te proberen, toen dat beviel heb ik mn niet-rekbare Ellevil Zara gekocht van pvoesss. En tot op heden red ik het prima daarmee
Wel kan ik me goed voorstellen dat als je echt heel erg veel draagt dat je dan inderdaad bijvoorbeeld verschillende lengtes wilt hebben en verschillende soorten stof (diktes).
Pvoesss welke maat is mijn doek eigk?![]()
![]()
Als ik een tweede krijg en het is een jongetje mag k een nieuwe kopen van mezelfik vond eigk die Simon ook wel heel tof staan maar ik ga tegen die tijd nog wel es goed rond snuffelen
er wordt daar geen gmail geaccepteerd geloof ik ofzoquote:Op donderdag 18 maart 2010 14:54 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Haha, nee, maar je hebt wel meerdere soorten doeken, dus vroeg me af of het zinvol was om óók nog een geweven doek aan te schaffen als er al een Mei Tai komtEn ik denk dat als wij een geweven, een rekbare doek en een Mei Tai hebben dat ik het ook wel weer mooi geweest vind, dus ik wil nu ook wel een aanschaf doen waar ik écht blij van wordt.
Overigens zit ik al een tijd te twijfelen om me bij D&V aan te melden, maar tot nu toe nog niet gedaan. Nu dus toch maar eens gaan doen als daar twee van die mooie doeken te koop staan, maar nu is mijn mailadres gebannedSnap er niks van, heb daar nog nóóit iets gedaan!
Heb mijn andere adres dus maar gebruikt, maar nu moet ik eerst nog geautoriseerd worden
Ik weet niet of dat wel liefde wordt hoor
Oooww, dat verklaart een hoop. Hmpf, nouja, maar hopen dat ze me snel toelaten, ik ben erg benieuwd naar de maten en prijzen, ik vind die doek wel echt heel erg mooi!quote:Op donderdag 18 maart 2010 14:56 schreef huuphuup het volgende:
[..]
er wordt daar geen gmail geaccepteerd geloof ik ofzo
en ja toen ik het opschreef dacht ik ook van oh eigk zijn het er toch best nog wel wat
Yupz, klopt inderdaadquote:Op donderdag 18 maart 2010 15:03 schreef Pvoesss het volgende:
Trouwens incantrix jij woont heel dicht bij mij toch (die stad achter de duinen?) als je wilt mag je wel een keer doeken komen voelen![]()
Een Hoppediz Hop Tye Kalaoa (69 euro heb ik ervoor betaald) hij is van dikke stevige stofquote:Op donderdag 18 maart 2010 14:17 schreef mefke79 het volgende:
Poppejans, wat voor mei tai heb jij? Ik vind de mijne heel fijn, daar niet van, maar deze ziet er ook zo mooi uit. Hier vanochtend eerst naar de fysio met Driekus in de mei-tai en toen door naar het kdv. Tweede keer zat ie niet perfect, maar dat maakt Driekus niet uit, die zat te genieten in het zonnetje (zolang ik em maar geen muts op probeer te zetten)
Ow, hey, dat is vlakbijquote:Op donderdag 18 maart 2010 15:15 schreef Pvoesss het volgende:
Ook op woensdag is er een draagking. (Vruchtenbuurt)
Ik heb soms ook met doeken dan zie ik ze en moet ik ze hebben![]()
Oh, dat lijkt me écht heel erg leuk! Ik moet wel om half 10 naar de fysio met Stef, maar de rest van de dag kan ik! Whoe, leuk! En loslaten, vertél me erover.. Ik probéér al tijden kleding van Stef op te ruimen, maar meer als de helft wil ik dan tóch bewarenquote:Op donderdag 18 maart 2010 15:25 schreef oeke het volgende:
Oh Poppejans, dat ziet er gezellig uit. Volgens mij vind Wolf het heerlijk.
Inca, moeilijk he? Al die doeken!Ik heb er ook best wat en ik ben er erg blij mee! Afwisseling van kleur en materiaal vind ik fijn. Alhoewel ik, als ik moest kiezen het met alleen mijn Pfau prima zou uithouden.
Ik ben nu op zoek naar een maat 4. Maar eigenlijk vind ik dat ik dan een doek moet verkopen. Maar dat lukt nog niet zo goed. Loslaten...
En 31 maart is er een draagkring, in de Vruchtenbuurt. Ik was van plan daarnaar toe te gaan. Zullen we samen gaan?
Jah ik kwam er wel veel maar tegenwoordig komt voor mij de woensdag slecht uit.quote:Op donderdag 18 maart 2010 15:21 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Ow, hey, dat is vlakbijZit vlakbij het SAV hier
Wat houdt zo'n draagkring dan precies in als ik vragen mag? En ja, haha, ik heb ook wel vaker dat soort dingen.. Ik heb nu alleen de indruk dat ik snel moet zijn als ik deze wil? Ik zie overal waar ik kom oproepjes voor deze doek en gejuich dat 'ie weer te koop is enzo.. En op dat andere forum kan ik de twee exemplaren niet vinden, dus die staan vast in het afgeschermde deel (en bij een tweedehands doek krijg ik mijn lief vast sneller om
).
Kom jij daar ook wel eens op woensdag?
ik ga binnenkort weer een juliette van je kopen, ik mis de mijne heel ergquote:Op donderdag 18 maart 2010 19:26 schreef Macka66 het volgende:
Haagse Draagkring Vruchtenbuurt is op de laatste woensdag van de maand. Haagse Draagkring editie Spoorwijk is op de tweede maandag van de maand. zie site Je kunt gewoon binnenlopen.
Ik vind eerlijk gezegd dat je met Didymos niet automatisch altijd goed zit. Ik heb inmiddels veel Didymos doeken uitgeprobeerd, en er zijn echt Didymos doeken die mij totaal niet liggen. Er is zo ontzettend veel variatie in dikte en weving en materialen bij Didymos, en je weet nooit van te voren precies wat je krijgt. Er kunnen zelfs van een doek verschillen in dikte zijn. Ik zou als beginner dus niet meteen een Didymos aanschaffen omdat die goed zou moeten zijn maar eerst mijn licht opsteken bij ervaren dragers of een consulent. Er zijn nog zoveel andere doekenmerken die ook goed zijn.
Maar als je een Didymos hebt gezien waar je echt totaal verliefd op bent zou ik de gok wel weer nemen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hardloper.
IG @webkim
Ik draag Morris op mijn rug als ik alleen met Thomas ben of als ik even snel wat dingetjes in huis moet doen. Verder gaat hij zoveel mogelijk op mijn buik, want natuurlijk is dat met een klein frumpie veel gezelligerderder. Al vind ik rugdragen nu met het keizersnedelitteken voor mezelf fysiek wel beter te doen.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 19:40 schreef Poppedein het volgende:
Ohhh Webkim, wat een heeerlijk foto's! Wat een genot!
Wat ik me alleen nou zo hard, en puur uit interesse, afvraag... Waarom zou je een pasgeborene al op je rug willen dragen? Je kan er zoveel minder makkelijk bij, het contact lijkt me zoveel minder, hij kan je gezicht niet zien... Of doe je t juist uit t oogpunt dat je dan ook veel meer met Thomas kan? dat je hem ook nog fatsoenlijk op kan tillen enzo? Daar kan ik me inderdaad dan nog wel wat bij voorstellen... Hoe dan ook ligt hij zichtbaar te genieten bij je
Ja, dat vind ik ook leuk!quote:
Ah, ok, dank je wel! De 31e heb ik in mijn agenda staan, dan ga ik daar samen met Oeke heen. Ben jij er dan ook?quote:Op donderdag 18 maart 2010 19:26 schreef Macka66 het volgende:
Haagse Draagkring Vruchtenbuurt is op de laatste woensdag van de maand. Haagse Draagkring editie Spoorwijk is op de tweede maandag van de maand. zie site Je kunt gewoon binnenlopen.
Ik vind eerlijk gezegd dat je met Didymos niet automatisch altijd goed zit. Ik heb inmiddels veel Didymos doeken uitgeprobeerd, en er zijn echt Didymos doeken die mij totaal niet liggen. Er is zo ontzettend veel variatie in dikte en weving en materialen bij Didymos, en je weet nooit van te voren precies wat je krijgt. Er kunnen zelfs van een doek verschillen in dikte zijn. Ik zou als beginner dus niet meteen een Didymos aanschaffen omdat die goed zou moeten zijn maar eerst mijn licht opsteken bij ervaren dragers of een consulent. Er zijn nog zoveel andere doekenmerken die ook goed zijn.
Maar als je een Didymos hebt gezien waar je echt totaal verliefd op bent zou ik de gok wel weer nemen.
Dank je wel!quote:Op zaterdag 20 maart 2010 10:12 schreef oeke het volgende:
Inca, gefeliciteerd met je Kobalt!![]()
Ik hoop dat hij er snel is, dan kan ik hem ook even bekijken op de draagkring!
Kijk nou!![]()
[ afbeelding ]
Ja, dat vind ik heel fijn aan ons vroege juni-kindje. Straks lekker scharrelen in het gras.
Inderdaad!quote:Op zaterdag 20 maart 2010 10:25 schreef Incantrix het volgende:
En OMG, die fóto!Dat is echt mijn ideaalbeeld voor komende zomer hoor (maar dan misschien ook nog wel op het strand, aan het eind van de middag, als de daggasten wegzijn, en dan wij met vrienden op een kleedje ernaast met yummie eten en de ondergaande zon op de achtergrond
)
quote:Op zaterdag 20 maart 2010 10:40 schreef oeke het volgende:
Leuk, Amaranta, lieve reacties! En geitenkaasvrij!Ko heeft inderdaad al eens een klodder falafel met knoflooksaus op zijn hoofd gehad.
quote:Op zaterdag 20 maart 2010 10:43 schreef amaranta het volgende:
[..]
smakelijk eten mama!
Wat dat betreft is met de doek naar de stad iets minder handig. Ik had hem over mijn jas geknoopt. Dus daar zat ik met jas aan en fabi in de doek in de lunchroom. En ik wilde hem er niet uithalen want hij sliep zo lekker.
Mja, daar heb je wel gelijk in. Maar ik vond jas open niet zo fijn, mijn jas dus.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 10:45 schreef oeke het volgende:
Oja, ik knoop hem altijd onder mijn jas. Dan kan die jas iig uit in geval van slaap. En ik vind het juist handiger. Vooral in winkels en zo. Je kan nog steeds ergens langs glippen. Lees: joekels van kinderwagens.
quote:Op zaterdag 20 maart 2010 10:45 schreef oeke het volgende:
Oja, ik knoop hem altijd onder mijn jas. Dan kan die jas iig uit in geval van slaap. En ik vind het juist handiger. Vooral in winkels en zo. Je kan nog steeds ergens langs glippen. Lees: joekels van kinderwagens.
Om nog even verder te nuancerenquote:Op zaterdag 20 maart 2010 10:02 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Ah, ok, dank je wel! De 31e heb ik in mijn agenda staan, dan ga ik daar samen met Oeke heen. Ben jij er dan ook?
Ik heb uiteindelijk inderdaad toch die Didymos besteld waar ik compleet voor ben gevallen. Ik heb de gok genomen omdat ik denk dat deze vast wel redelijk ok te verkopen is mocht 'ie niet bevallen en ik vind 'm gewoon echt zó mooi.. Maar wel fijn dat je e.e.a. nog even wat nuanceertNaast de geweven doek komt er dus ook een Mei Tai, dus strakjes hebben we wat te kiezen
![]()
Maarehm, dus, ik ben blij, heb die Didymos in kobalt-rot nog te pakken gekregenMede gezien het feit dat lief en ik normaal nogal een andere smaak hebben qua kleur e.d. wel fijn, want met deze kunnen we allebei wel over straat
Ik heb misschien een Chimparoo Juliët over... Hij is mij eigenlijk te lang...quote:Op donderdag 18 maart 2010 23:22 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
ik ga binnenkort weer een juliette van je kopen, ik mis de mijne heel erg
fijne doek!
Leander zit meestal nog steeds met zijn armen in de doekquote:Op zaterdag 20 maart 2010 11:26 schreef Claudia_x het volgende:
Vanaf wanneer kun je de armpjes eigenlijk buiten de doek houden?
was die van mij ook,maar die knoopte ik voor af bij een fwccquote:Op zaterdag 20 maart 2010 12:34 schreef freecell het volgende:
[..]
Ik heb misschien een Chimparoo Juliët over... Hij is mij eigenlijk te lang...
quote:
quote:Op zaterdag 20 maart 2010 12:33 schreef Kleurdoos het volgende:
ik baal juist van die felle zon altijd, schijnt op onmogelijke manieren in t gezichtje enzogeklootviool
geen idee eigenlijkquote:Op zaterdag 20 maart 2010 12:49 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
was die van mij ook,maar die knoopte ik voor af bij een fwcc
hoeveel mot je er voor hebben?dan denk ik er even over na
welke site?quote:Op zaterdag 20 maart 2010 12:59 schreef freecell het volgende:
[..]
geen idee eigenlijkIk denk er ook nog even over na.
En ik draag meestal met een ruck. Dus dan issie echt véél te lang!
Iemand gaf me hier laatst een goede link naar een doeken-koop-site met doeken in de aanbieding... Wie weet het nog?hebbes... uit aanbieding helaas....
Hahaquote:Op zaterdag 20 maart 2010 13:15 schreef Kleurdoos het volgende:
heheh als je googled op chimparoo juliette zie je voornamelijk foto's van mij
ho, ik wil meer infoquote:Op donderdag 18 maart 2010 08:30 schreef Kleurdoos het volgende:
ooooh Morrisje <3
Hij lijkt op thomas he?
en jongens, ruil eens een leuke doek met me
ik kom blijkbaar maar niet van mn linnen indio af
iedereen haat lichtblauw ofzo
Ja, best wel he?quote:Op zaterdag 20 maart 2010 13:01 schreef freecell het volgende:
Oeke wat gaaf zeg
Ziet er anders goed stevig uit voor iemand die altijd te los knoopt
TARA zei laatst dat hij Leander nu ook wel weer op z'n rug wil knopen als we met z'n allen weg gaan
Vind jij Girasol dunquote:Op zaterdag 20 maart 2010 13:29 schreef freecell het volgende:
Mja, wat dat betreft... Ik heb een draak van een Hopp, die is dik, maar niet echt bruikbaar voor kleine baby's, want bijna een meter breed![]()
Verder de Juliët, leuk, maar héél lang.
Een Rio Medley, ook heel dun.
En nu leen ik een girasol van mijn buurvrouw, ook dun.
Maar volgens mij heb ik het liefste dunne doekenHet knoopt zo fijn.
Wat is het voordeel van een dikke doek?
Hmm dan zou het geld er donderdag moeten zijn. Vrijdag op de post, dan zou je hem vandaag moeten hebben.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 13:42 schreef lily het volgende:
Wat een leuke man en zoon heb jij, oeke
Ik heb woensdag de mei tai al betaald (marktplaats) maar nog steeds niks gehoord.
Ben nu ongeduldig..
Ik ga er niet op rekenen.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 13:53 schreef amaranta het volgende:
[..]
Hmm dan zou het geld er donderdag moeten zijn. Vrijdag op de post, dan zou je hem vandaag moeten hebben.
Heerlijk! Ik verheug me ook zo op de zomer! Vanmiddag al wandelend in het warme Lentezonnetje, vond ik zomaar vier klavertje vier! Als dat geen geluk brengt.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 10:25 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Dank je wel!Ben er nu al heel blij mee, want ik verheug me er erg op om meer met de draagdoek te gaan doen
En OMG, die fóto!Dat is echt mijn ideaalbeeld voor komende zomer hoor (maar dan misschien ook nog wel op het strand, aan het eind van de middag, als de daggasten wegzijn, en dan wij met vrienden op een kleedje ernaast met yummie eten en de ondergaande zon op de achtergrond
)
Ja, dat hoor ik ook heel vaak. Gelukkig zijn er inderdaad ook heel veel leuke reacties, het klinkt inderdaad zo negatief zo, maar velen zijn gewoon positief. Ik heb één oud vrouwtje die we met boodschappen vaak tegenkomen en zij is helemaal fan van Elyas in de draagdoek.quote:Op zondag 21 maart 2010 12:51 schreef Twinkly het volgende:
Verder zeggen mensen in het voorbij lopen vaak "die zit daar lekker".
Dat snap ik wel, maar ik heb het al vaker uitgelegd en de vraag was maar een voorbeeld.quote:Op zondag 21 maart 2010 13:41 schreef Claudia_x het volgende:
Toch vind ik dat niet zo'n gekke vraag van je man! Het zou hem alleen sieren als hij meer z'n best deed er zelf informatie over te vinden.
Niet dragen is toch ook niet zo erg? Ivan vermaakt zich in de kinderwagen prima en ik heb er alle vertrouwen in dat hij net zo'n leuk kind zou zijn als ik hem altijd in de wagen zou doen.quote:Op zondag 21 maart 2010 20:21 schreef Tan het volgende:
Altijd nog beter dan niet dragen... ik ken genoeg moeders die het vreselijk vinden, die zweren bij de kinderwagen.
Ja, inderdaad!quote:Op zondag 21 maart 2010 20:36 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Niet dragen is toch ook niet zo erg? Ivan vermaakt zich in de kinderwagen ook prima.
Het valt me aan foto's van kindjes in een BB altijd op dat ze er meestal hartstikke vrolijk uitzien. (Zie bijvoorbeeld het topic over celebs en hun koters in SHO.) Die lijken er in ieder geval niet onder gebukt te gaan dat ze achterstevoren worden gedragen.
Ik heb dat hier nog niet gezien, of bedoel je bij het rugdragen? Dan wordt de natuurlijke bolling van de rug natuurlijk niet belemmerd en hangen de beentjes ook niet.quote:Op zondag 21 maart 2010 20:31 schreef Poppejans het volgende:
Maar in een draagDOEK je kindje met gezicht naar voren dragen is dus ook niet zo goed??? Dat zie ik toch wel heel vaak, hier ook?
Nee, ik heb Elyas ook af en toe in de kinderwagen, maar ik bedoel eigenlijk dat ik het jammer vind dat er moeders zijn die helemaal niet dragen, en het ook niet willen proberen omdat het 'niets voor hen' is. Dan mis je toch een boel vind ik en je kind ook. Niet dat je dan een slechte moeder bent of zoquote:Op zondag 21 maart 2010 20:36 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Niet dragen is toch ook niet zo erg? Ivan vermaakt zich in de kinderwagen ook prima.
Het valt me aan foto's van kindjes in een BB altijd op dat ze er meestal hartstikke vrolijk uitzien. (Zie bijvoorbeeld het topic over celebs en hun koters in SHO.) Die lijken er in ieder geval niet onder gebukt te gaan dat ze achterstevoren worden gedragen.
Nou, inderdaad..quote:Op zondag 21 maart 2010 20:36 schreef Claudia_x het volgende:
Niet dragen is toch ook niet zo erg?
quote:Op zondag 21 maart 2010 20:43 schreef lily het volgende:
[..]
Nou, inderdaad..
Ik heb mijn zoons beiden nog nooit gedragen.
Ze leven nog hoor...
Alles behalve idd.quote:Op zondag 21 maart 2010 20:36 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Niet dragen is toch ook niet zo erg? Ivan vermaakt zich in de kinderwagen prima en ik heb er alle vertrouwen in dat hij net zo'n leuk kind zou zijn als ik hem altijd in de wagen zou doen.
Lomp En Onhandigquote:Op zondag 21 maart 2010 20:51 schreef lily het volgende:
Nou ja, ik heb ook een kort lontje vandaag...sorry..
wat is LEO?
quote:Op zondag 21 maart 2010 21:02 schreef freecell het volgende:
(en af en toe is er een oude mopperaar die iets zegt als 'dat kan toch niet zo?' of 'alles kan maar tegenwoordig' oid)
Hier in de stad ook eens meegemaakt. Zo'n oude, verbitterde tak in een elektrische kar die naar Lente in de doek keek en schimpte: "Pff, wat ze allemaal wel niet bedenken, zeg, tegenwoordig."quote:
Vroeger hadden ze ook niet zo'n elektrische kar maar lieten ze oudjes nog gewoon achter de geraniums wegrotten.quote:Op zondag 21 maart 2010 21:13 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Hier in de stad ook eens meegemaakt. Zo'n oude, verbitterde tak in een elektrische kar die naar Lente in de doek keek en schimpte: "Pff, wat ze allemaal wel niet bedenken, zeg, tegenwoordig."
Ik wou dat ik er zo uitzag!quote:Op zondag 21 maart 2010 21:13 schreef Ssserpente het volgende:
Edit: aah, wat een leuke foto, Claudia.![]()
Sorry, ik bedoel Karin.quote:Op zondag 21 maart 2010 21:16 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik wou dat ik er zo uitzag!
Dat ziet er heel gezellig uit, Karin!
quote:Op zondag 21 maart 2010 21:15 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Vroeger hadden ze ook niet zo'n elektrische kar maar lieten ze oudjes nog gewoon achter de geraniums wegrotten.
Ga er niet van uit dat de artsen hier een antwoord op wetenquote:Op zondag 21 maart 2010 23:08 schreef Keshet het volgende:
Ik kan dit soort vragen natuurlijk ook aan de artsen stellen, maar dan moet ik ze niet altijd pas bedenken als ik even zit te relaxen op de bank.
Dat.quote:Op zondag 21 maart 2010 23:13 schreef p_iglet het volgende:
Keshet er is geen minimum gewicht, dus als Teigetje het aan kan om rondgelopen te worden dan zou ze ook in de draagdoek kunnen.
En dan zal voor zo'n kleintje de eerste tijd een draagdoek waarschijnlijk veel prettiger zijn als op de arm omdat ze dicht bij papa of mama zijn al kent en beschut in een draagdoek minder last zal hebben van indrukken van buitenaf.
Ik bedenk nu pas dat dat ook heel fijn voor Keshet zelf moet zijn, om die tijd in te halen!quote:Op maandag 22 maart 2010 12:34 schreef Tan het volgende:
Keshet, het is voor prematuurtjes zelfs heel goed om in de draagdoek gedragen te worden omdat ze op deze wijze de tijd buiten de buik in kunnen halen. Dus ik hoop voor jou zo'n beetje ergens in mei dat je nog heel veel fijne draag-uurtjes zal krijgen.
quote:Op maandag 22 maart 2010 11:50 schreef Kleurdoos het volgende:
Ghe ik kreeg vandaag ook weer commentaar van een cassiere(altijd dezelfde zeikstraal) over elin in de doek (kind is al veel te groot en vindt het vast niet leuk meer (terwijl elin naar r zat te lachenlaat elin nou net in een vreselijke bui zijn ..en wil constant bij me zitten
![]()
ik was t nu dus spuugzat, heb de doek afgedaan, elin neergezet..die begon gelijk te gillen en r armpjes uitstrekken..
toen weer in de doek, stil en lachen
ha!
Hahaha wat een geweldig mens ben je toch ook, super aktiequote:Op maandag 22 maart 2010 11:50 schreef Kleurdoos het volgende:
Ghe ik kreeg vandaag ook weer commentaar van een cassiere(altijd dezelfde zeikstraal) over elin in de doek (kind is al veel te groot en vindt het vast niet leuk meer (terwijl elin naar r zat te lachenlaat elin nou net in een vreselijke bui zijn ..en wil constant bij me zitten
![]()
ik was t nu dus spuugzat, heb de doek afgedaan, elin neergezet..die begon gelijk te gillen en r armpjes uitstrekken..
toen weer in de doek, stil en lachen
ha!
Laura is nu goed 5 weken oud.quote:Op maandag 22 maart 2010 13:29 schreef p_iglet het volgende:
Sindell hoe oud is laura nu?
Wanneer papa een doek uiteindelijk niet zo prettig vind kun je altijd nog een SSC aanschaffen, een soft structured carrier. Dat is een soort babybjorn ding met gespen, maar dan eentje die wel ergodynamisch zit voor dragen en kind.
Die zijn alleen wel weer wat duurder en beginnen bij een euro of 80. En ook daar heb je weer tig merken, smaken en soorten van.
Dat gaat vanzelf zo eigenlijk, als ik hem in de doek doe gaat hij meteen tegen me aanliggen, sabbelknuistje erbij en oogjes dicht. Maar Ivan is ook weer iets ouder, misschien scheelt dat ook?quote:Op maandag 22 maart 2010 13:26 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het knap dat je zijn rug zo gekromd kunt krijgen, Tan. Als ik Ivan in de doek heb wil die niet tegen me aanhangen en slapen maar om zich heen kijken. Als ik hem zo strak tegen me aan zou knopen zou hij blijven wurmen.
Is het slecht dat ik hem nu (met dik 4 maanden) wat rechterop laat zitten?
Hij is zo lekker zacht!quote:Op maandag 22 maart 2010 13:53 schreef mrien het volgende:
Waar woon je Sindell, anders kun je vast bij iemand in de buurt ook wat proberen
Ow en Karin, wat leuk om de doek weer langs te zien komen![]()
En wat een lieve foto's Tan!
Heeft dat een bijzondere reden? Qua draagcomfort of zo?quote:Op maandag 22 maart 2010 14:18 schreef Pvoesss het volgende:
Ik vind de Julie ook zo prachtig.Maar neobulle's zijn mijn soort doeken niet.
Ik heb je in de Wiki er bij gezet, bij het openen van een volgend topic wordt de OP daar vandaan gekopieerd en sta je er tussenquote:Op zaterdag 20 maart 2010 15:47 schreef Tan het volgende:
Oh ja, mag ik ookin de OP? Ik heb een Hoppediz Antigua een tricotslen, en een authentieke Indonesische slendang.
Alvast bedankt
Dankje!!quote:Op maandag 22 maart 2010 14:31 schreef mrien het volgende:
[..]
Ik heb je in de Wiki er bij gezet, bij het openen van een volgend topic wordt de OP daar vandaan gekopieerd en sta je er tussen
Ik heb gewoon een roze gekocht terwijl ik een zoontje heb. Lekker belangrijk.quote:Op maandag 22 maart 2010 14:03 schreef Cantare het volgende:
Enneh, stel nou dat ik een zoontje krijg, dan kan ik toch ook best nog met een roze draagdoek rondparaderen, of is dat heel gek?![]()
Ik, maar ik heb niet zoveel doeken, ik heb er maar 2.quote:Op maandag 22 maart 2010 14:03 schreef Cantare het volgende:
Woont er toevallig iemand in NB (regio Breda/Tilburg, maar mag ook iets verder zijn)? Ik heb namelijk echt geen idee wat ik nou het beste kan kiezen, en het is toch nogal een bedrag... dus het lijkt me fijn eens een paar van die doeken in het echt te zien/voelen. Of misschien is er weer eens een draagmeet waar ik heen zou kunnen komen?
Ik neig nu toch om te beginnen weer naar een Hoppediz. Er zijn zoveel mooie doeken (vooral van Didymos!), maar die zijn ook vaak zo duur, en dan wil ik wel weten of het nou wat voor me is.
Enneh, stel nou dat ik een zoontje krijg, dan kan ik toch ook best nog met een roze draagdoek rondparaderen, of is dat heel gek?![]()
Door jouw nieuwe doek kwam ik ook op het ideequote:Op maandag 22 maart 2010 15:39 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb gewoon een roze gekocht terwijl ik een zoontje heb. Lekker belangrijk.
Ik heb mijn zinnen gezet op een hoppediz das leichte. Maar ik heb er nog geen kunnen klikken op Ebay. De laatste keer met 50 cent overbodenquote:Op maandag 22 maart 2010 16:12 schreef WupWup het volgende:
Hoi!
Hier ook een blije draagsterMijn stash is nog niet zo groot, eigenlijk krimpt ie momenteel zelfs omdat ik steeds minder vaak een rekbare doek pak. Ik merk dat met het wat warmere weer mijn girasol echt té warm is, nu al! Dus ik mag een nieuwe, dunnere doek uitzoeken
Maarrrrr.... welke? Ik
van paars en knoop nu nog alleen FWCC, dus hij moet ook lang zijn. Wie weet er een mooie, dunne, paarse doek waar Emma en ik nog veel plezier aan gaan beleven?
Ik weet niet of de experts de Zara als een dunne doek zouden zien, maar ik vind hem mooi. Ik heb deze, maar die is meer roze:quote:Op maandag 22 maart 2010 16:12 schreef WupWup het volgende:
Dus ik mag een nieuwe, dunnere doek uitzoekenMaarrrrr.... welke? Ik
van paars en knoop nu nog alleen FWCC, dus hij moet ook lang zijn. Wie weet er een mooie, dunne, paarse doek waar Emma en ik nog veel plezier aan gaan beleven?
quote:Op woensdag 2 september 2009 10:57 schreef Macka66 het volgende:
Sly, Zara verschilt van andere draagdoeken omdat 'ie zo dun is maar dicht geweven, zodat 'ie toch veel steun geeft en je er een oudere peuter nog fijn in kan dragen. Al vindt niet iedereen dat dunne fijn (secuur knopen om insnijden en drukpunten te vermijden).
Alternatieven die net zo dun zijn:
- Vergelijkbaar en zelfs wat steviger is Didymos Pfau. Maar daar is niet makkelijk aan te komen.
- Ellevill Jade is het zusje van Zara, heeft wat meer vering.
- Ellaroo doeken zijn net zo dun maar geven minder support. Met een baby is dat geen probleem. Ze worden niet zo zacht.
- Vatanai doeken zijn ook dun, maar anders geweven, minder breed en geven minder support. Met een baby geen probleem, en de doeken worden snel lekker zacht.
Ellaroo vind je bij naturebabies.nl, Vatanai bij slingomama.nl
Daar heb je met een geweven doek ook knopen voor. De FCC (Front Cross Carry; FWCC zonder de horizontale band) en SCC (Short Cross Carry) bijvoorbeeld. Die kun je van tevoren knopen, en later je kind erin doen.quote:Op maandag 22 maart 2010 16:01 schreef amaranta het volgende:
Daar komt overigens als het goed nog een tricotdoek bij, maar ik twijfel nog een beetje, omdat Fabi al wat groter wordt. Maar die lijkt me handig voor snel erin als ik met de auto weg ben bijvoorbeeld.
oeh thanx! Dan zal ik die eens gaan oefenen.quote:Op maandag 22 maart 2010 16:55 schreef texelonia het volgende:
[..]
Daar heb je met een geweven doek ook knopen voor. De FCC (Front Cross Carry; FWCC zonder de horizontale band) en SCC (Short Cross Carry) bijvoorbeeld. Die kun je van tevoren knopen, en later je kind erin doen.
Dan is het een maat 2. Didymos valt soms wat langer dan de maataanduiding.quote:Op maandag 22 maart 2010 17:51 schreef WupWup het volgende:
Ja in Duitsland idd. Het is een maatje 2 1/2 ofzo, want volgens de advertentie issie 2,90. We zien wel. En nu kan ik er ook nog niks mee, maar in de toekomst wrs wel. En anders issie leuk om door te verkopen of als dekentje ofzo of poppendoek... verzin maar
Aah fijn, dank je!quote:Op maandag 22 maart 2010 18:49 schreef freecell het volgende:
Asy, dat doe ik met Florian al vanaf het beginWil prima
Ik zoek even een foto
Inmiddels zijn de Vatanai's breder en dragen daardoor weer wat steviger. En er is inmiddels een verkoopadres bijgekomenquote:Op maandag 22 maart 2010 16:31 schreef Claudia_x het volgende:
Ik kwam deze oude posting van Macka tegen toen ik zocht naar dunne doeken:
[..]
In Domburg zit een draagconsulente die ook doeken verkoopt, Ana van veiligebasis.nl.quote:Op maandag 22 maart 2010 21:24 schreef Ssserpente het volgende:
Lief, thanks! Als ik weer eens richting R'dam ga, stuur ik een PM-etje.Nijmegen is voor mij dan weer heel ver, ik woon in Zeeland. Moet dan wel vóór 6 mei, want dan ben ik jarig.
![]()
Welke van je doeken pak jij verder nog vaak?
Ja, ik zeg toch net dat ik in een hebberige draagcrisis zit. Moet je het nou perse nog erger maken?quote:Op maandag 22 maart 2010 21:59 schreef Kleurdoos het volgende:
iemand in voor een ruil?
mn indio zwartwit mt 4..?
Die heb ik idd gezien. Supermooi!quote:Op maandag 22 maart 2010 21:18 schreef Claudia_x het volgende:
Als je van de Jade Fog houdt vind je de Caelum met zijde erin ook misschien wel mooi, Ssserpente:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Volgens mij bedoel je de Boba met die vogeltjes. Dat is een heel andere pasvorm dan de Beco, veel breder omdat 'ie bedoeld is voor kindjes vanaf 1 jaar.quote:Op maandag 22 maart 2010 21:54 schreef oeke het volgende:
Ja, die heb ik gezien op marktplaats, maar ik vind die speciale met dat nieuwe ontwerp zo mooi. Met die vogeltjes.![]()
Ik kom woensdag de 31ste maart, samen met Incantrix. Leuk als je ook komt! En je Beco meeneemt.
quote:Op maandag 22 maart 2010 22:51 schreef Macka66 het volgende:
Volgens mij bedoel je de Boba met die vogeltjes. Dat is een heel andere pasvorm dan de Beco, veel breder omdat 'ie bedoeld is voor kindjes vanaf 1 jaar.
Wat leuk dat je enthousiasme zo aanstekelijk werkt!quote:Op maandag 22 maart 2010 22:58 schreef wickie het volgende:
Macka, ik heb een collega met een kindje van bijna een jaar die over 10 kilo weegt. Droeg haar zoontje eerst in een BB, maar was natuurlijk al erg snel te zwaar en niet prettig. Nu vroeg ze aan mij of ik het dragen nog niet te zwaar vond, ik begon natuurlijk over enthousiast te vertellen
Ze hadden voor vakantie zo'n grote stellage gekocht om te dragen. Ik vertelde toen over mijn Beco. Ze gaat deze dit weekend even lenen om te proberen. Maar als het dragen zo haar dan bevalt, kan ze dan niet veel beter voor een Boba gaan? Heb haar ook Boba's laten zien en ze vond deze ook erg mooi.
Ik heb geen moment spijt gehad van die aankoopquote:Neem je ook een Boba mee naar de kring?
Ik ben er heel benieuwd naar.
Nee, helaas, ik woon niet in de buurt. Maar stel dat je 'm weg zou willen doen... wat zou je er voor vragen??quote:Op maandag 22 maart 2010 20:55 schreef wickie het volgende:
Nog niet helemaal bijgelezen, maar even snelle reactie voor Tan.
Ik heb Julie, vind het een geweldige doek, ook helemaal verliefd op de kleuren.
Ik gebruik m momenteel helemaal niet, ben verslingerd aan mn Bio Ardoise (ook neobulle, maar deze zijn dunner en zachter) en aan mn Jade. Woon in de buurt van R'dam? anders kan je m wel bewonderen en uitproberen. Zit er zelfs aan e denken om m weg te doen... Beetje moeilijk want het is de eerste geweven doek die ik heb gekocht. Maar vind het ook zo zonde dat ze hier maar een beetje ligt.... Grote overpeinzing dus.
Hé ik herken die keuken/man volgens mij van een foto van marktplaats, mijn vriend dacht dat jouw vriend een meisje was toen ik hem de foto liet zien om hem er van te overtuigen dat mannen ook heel goed kunnen dragen. Ik zeg jaja, een meisje met een baardquote:
quote:Op maandag 22 maart 2010 22:07 schreef texelonia het volgende:
Ik kom 31 maart denk ik ook naar de Draagkring. Zouden dan eerst Hannah's verjaardag vieren maar dat is verplaatst.
quote:Op dinsdag 23 maart 2010 09:49 schreef Tan het volgende:
[..]
Hé ik herken die keuken/man volgens mij van een foto van marktplaats, mijn vriend dacht dat jouw vriend een meisje was toen ik hem de foto liet zien om hem er van te overtuigen dat mannen ook heel goed kunnen dragen. Ik zeg jaja, een meisje met een baard![]()
Maar hij had die baard nog niet gezien
Ik heb die ook op mp gezien.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 09:49 schreef Tan het volgende:
[..]
Hé ik herken die keuken/man volgens mij van een foto van marktplaats, mijn vriend dacht dat jouw vriend een meisje was toen ik hem de foto liet zien om hem er van te overtuigen dat mannen ook heel goed kunnen dragen. Ik zeg jaja, een meisje met een baard![]()
Maar hij had die baard nog niet gezien
Als vrouw is hij wel lelijk jaquote:Op dinsdag 23 maart 2010 10:24 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik heb die ook op mp gezien.
Ik; hmm lelijke vrouw
vriendin; das een vent hoor
ik heb ook een zwak voor mannen met lang haarquote:Op dinsdag 23 maart 2010 10:43 schreef Tan het volgende:
[..]
Als vrouw is hij wel lelijk jamaar ik vond het wel een leuke vent
maar goed, ik val op zulke types (ik blijf uit zijn buurt hoor KD)
ah ok, dankjequote:Op dinsdag 23 maart 2010 10:36 schreef texelonia het volgende:
Je kan ook in de Doekenmarkt van 'de buren' kijken. Veel van hier die een doek te koop hebben zetten hem daar ook te koop, én er staan nog veel meer doeken te koop.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine ©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
Ik kan niet zo overweg met katoenen indio's... En hij is inmiddels zo goed als verkochtquote:Op dinsdag 23 maart 2010 14:19 schreef Kleurdoos het volgende:
tex, wil je je purper niet ruilen tegen mijn zwartwit?
Hemp natur, en het wordt een mengelmoesje van powder pink en flamingo pink! Ben benieuwd naar het eindresultaat, in de machine ziet het er toch iets donkerder/knallender uit dan ik voor ogen had. Maar spoelen en dragen kan een hoop veranderen natuurlijk.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 14:21 schreef oeke het volgende:
Wat een vrolijke Mei Tai, Lily! Ze hangt inderdaad een beetje laag. Je moet haar makkelijk een kusje op haar hoofd kunnen geven. Wat een dotje is je kleine meisje toch.![]()
Spannend Tex! Welke doek, welke kleur?![]()
En Purper ben ik ook nieuwsgierig naar!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |