abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79425155
Zit hij zo dan goed, of zou het kontje dan nog lager moeten?

'k zie dat hij niet helemaal netjes geknoopt zit, dat is het resultaat van knopen onder tijdsdruk.....
Ik heb de ene band ook wat opzij geschoven, want Lars zat steeds in de doek te happen
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  zondag 21 maart 2010 @ 22:09:21 #162
108648 cattie
lieve moeder
pi_79426903
Je kunt de doek nog wat meer uitspreiden, zodat de doek echt tot in de knieholtes zit. Dan zit hij als het goed is ook wat rechter.
pi_79427078
De banden onder de knieën moeten verder en zijn knieën iets meer omhoog.
Toch wel echt nog iets boven de bips. Verder heb ik niets te zeuren
  zondag 21 maart 2010 @ 22:35:02 #164
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_79429214
hij mag strakker, zeker de doekbaan die voor jou links zit. daaraan zie je de speling in de stof doordat het zo kan lubberen. als alles goed strak zit en in de knieholtes, dan zakt hij vanzelf netjes uit de in de kikkerhouding.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  zondag 21 maart 2010 @ 22:48:11 #165
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_79429953
Ik bedoelde ook niet dat de BB per definitie slecht is.
En waarom ik niet tegen de kraamvisite gezegd heb dat het 'slecht' is om je kind met het gezicht naar voren te dragen: zij hebben al grote kinderen (oudste 10, jongste 4). Die gaan toch niet meer dragen, dus waarom een discussie aangaan...
Ze hadden trouwens geen commentaar op de draagdoek...
  zondag 21 maart 2010 @ 22:53:15 #166
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_79430240
Hoi!

Vanaf welk gewicht zou een kindje eigenlijk in een draagdoek kunnen?
A grand adventure has begun.
  zondag 21 maart 2010 @ 22:56:51 #167
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_79430424
Een kindje kan vanaf dag 1 gedragen worden in de draagdoek Keshet. Hoe dat zit met prematuurtjes durf ik niet te zeggen! Misschien dat Macka of Webkim daar iets van weet?
I`m not weird. I`m limited edition.
  zondag 21 maart 2010 @ 23:08:44 #168
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_79431156
Ik kan dit soort vragen natuurlijk ook aan de artsen stellen, maar dan moet ik ze niet altijd pas bedenken als ik even zit te relaxen op de bank.
A grand adventure has begun.
pi_79431409
Keshet er is geen minimum gewicht, dus als Teigetje het aan kan om rondgelopen te worden dan zou ze ook in de draagdoek kunnen.

En dan zal voor zo'n kleintje de eerste tijd een draagdoek waarschijnlijk veel prettiger zijn als op de arm omdat ze dicht bij papa of mama zijn al kent en beschut in een draagdoek minder last zal hebben van indrukken van buitenaf.
  zondag 21 maart 2010 @ 23:18:21 #170
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_79431694
quote:
Op zondag 21 maart 2010 23:08 schreef Keshet het volgende:
Ik kan dit soort vragen natuurlijk ook aan de artsen stellen, maar dan moet ik ze niet altijd pas bedenken als ik even zit te relaxen op de bank.
Ga er niet van uit dat de artsen hier een antwoord op weten Vaak kennen ze alleen dragers als babybjorn en het gebruik hiervan zullen ze dan afraden.
Heb je al een doek?
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_79439991
quote:
Op zondag 21 maart 2010 23:13 schreef p_iglet het volgende:
Keshet er is geen minimum gewicht, dus als Teigetje het aan kan om rondgelopen te worden dan zou ze ook in de draagdoek kunnen.

En dan zal voor zo'n kleintje de eerste tijd een draagdoek waarschijnlijk veel prettiger zijn als op de arm omdat ze dicht bij papa of mama zijn al kent en beschut in een draagdoek minder last zal hebben van indrukken van buitenaf.
Dat.
Hardloper.
IG @webkim
pi_79441900
Ghe ik kreeg vandaag ook weer commentaar van een cassiere(altijd dezelfde zeikstraal) over elin in de doek (kind is al veel te groot en vindt het vast niet leuk meer (terwijl elin naar r zat te lachen laat elin nou net in een vreselijke bui zijn ..en wil constant bij me zitten

ik was t nu dus spuugzat, heb de doek afgedaan, elin neergezet..die begon gelijk te gillen en r armpjes uitstrekken..
toen weer in de doek, stil en lachen

ha!
  maandag 22 maart 2010 @ 12:07:59 #173
18860 sindell
Seriously
pi_79442579
Ik had al eens eerder gepost in dit topic als draagn00b zeg maar. Maar Laura vind het nogal leuk om heel dicht bij me te zijn (lees: anders is het huilen) en ik vindt nog steeds dat ik naast de kinderwagen ook maar een doek moet.
Nou heb ik me er nog even in verdiept en ik kom eigenlijk op 2 opties uit. Een geweven doek, en/of (hangt van de liquiditeit af ) een ringsling.
Nu begrijp ik dat de sling voornamelijk handig is voor korte stukjes of niet? Hij is minder geschikt voor lange stukken? Dan zou een geweven doek een goede optie zijn, maar ja die zijn duur dus ik wil wel graag weten of dat handig is voor een beginner zoals ik.
Misschien is hier nog iemand die me daar wat tips in kan geven. (en ik weet dat proberen het beste is, dus als iemand in de buurt van Leeuwarden eens live tips wil geven, dan hou ik me ook graag aanbevolen )
pi_79443020
sindell: Nu Ivan >7,5 kg is valt het me te zwaar om lange stukken met hem in de ringsling af te leggen. Ik vind de ringsling ideaal maar inderdaad voor korte stukjes. Ik heb net een geweven doek gekocht en ben een absolute leek, maar ik vind de basisknoop (FWCC) eigenlijk helemaal niet zo moeilijk. Op YouTube staan voorbeeldfilmpjes waar je het kunstje wel van af kunt kijken. Mocht de doek niet bevallen dan verkoop je die toch gewoon? Die dingen zijn behoorlijk waardevast heb ik begrepen. Je zou voor je een doek koopt hier kunnen vragen of die doek ook goed in de markt ligt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 22 maart 2010 @ 12:25:15 #175
108648 cattie
lieve moeder
pi_79443192
Draagdoeken kun je ook heel goed tweedehands kopen! Scheelt een boel geld en als het niet bevalt dan kun je hem vaak weer voor ongeveer dezelfde prijs verkopen.
pi_79443259
Sindell een geweven doek is absoluut niet duurder dan een goede sling
Dus aan de prijs zou ik je beslissing niet af laten hangen.. Een ringsling is voor een heel erg kleintje heel fijn voor lange stukken. Maar voor een al wat zwaardere is het niet echt meer fijn om er veel mee te lopen.

Ik zou absoluut gaan voor een geweven doek
  maandag 22 maart 2010 @ 12:34:30 #177
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_79443476
Keshet, het is voor prematuurtjes zelfs heel goed (heb ik gelezen, maar het klinkt voor mij ook heel logisch) om in de draagdoek gedragen te worden omdat ze op deze wijze de tijd buiten de buik in kunnen halen. Dus ik hoop voor jou zo'n beetje ergens in mei dat je nog heel veel fijne draag-uurtjes zal krijgen.
pi_79443521
quote:
Op maandag 22 maart 2010 12:34 schreef Tan het volgende:
Keshet, het is voor prematuurtjes zelfs heel goed om in de draagdoek gedragen te worden omdat ze op deze wijze de tijd buiten de buik in kunnen halen. Dus ik hoop voor jou zo'n beetje ergens in mei dat je nog heel veel fijne draag-uurtjes zal krijgen.
Ik bedenk nu pas dat dat ook heel fijn voor Keshet zelf moet zijn, om die tijd in te halen! Als ik met Ivan in de doek loop dan doet me dat altijd denken aan mijn zwangerschap en hoe het voelde om hem bij me te dragen.
  maandag 22 maart 2010 @ 12:38:15 #179
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_79443586
quote:
Op maandag 22 maart 2010 11:50 schreef Kleurdoos het volgende:
Ghe ik kreeg vandaag ook weer commentaar van een cassiere(altijd dezelfde zeikstraal) over elin in de doek (kind is al veel te groot en vindt het vast niet leuk meer (terwijl elin naar r zat te lachen laat elin nou net in een vreselijke bui zijn ..en wil constant bij me zitten

ik was t nu dus spuugzat, heb de doek afgedaan, elin neergezet..die begon gelijk te gillen en r armpjes uitstrekken..

ha!
goedzo!
in de haak.
pi_79443659
goede actie KD
  maandag 22 maart 2010 @ 12:52:25 #181
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_79444015
Ik krijg de beentjes ook niet zo als op die didymos-foto, wel toen hij nog kleiner was en hij met de voetjes nog in de draagdoek zat, maar tegenwoordig draag ik hem zo:

Is dat dan goed?
pi_79444312
Ik zie aan die foto dat je heel makkelijk de knietjes nog hoger kunt krijgen
Gewoon toch proberen die kikkerhouding en de banden richting de knieën meer uitspreiden.
En de beentjes kunnen best wel goed wijd hoor.

Het is een beetje een slechte knoop maar zo zit ze dan dus bij mij de knietjes hoog en beentjes wijd en de banden tot in dr knieholtes.

En dit is een voorbeeld van hoe het dan dus zit.
  maandag 22 maart 2010 @ 13:06:20 #183
18860 sindell
Seriously
pi_79444435
En die geweven doeken, welke merken zijn dat?
Want daar zit nogal wat prijsverschil in zie ik.... tenminste als je ze nieuw wilt kopen
pi_79444646
Draagdoeken van Hoppendiz kosten nieuw 55 euro
Een Girasol rond de 75 euro nieuw
Didymos tussen de 75 en 100 euro zo'n beetje
Storchenwiege kosten zo'n 69 euro
Neobulle rond de 60-70 euro
pi_79444662
Tjah er zijn heel veel merken. Maar de hoppediz en Neobulle doeken zijn niet heel erg duur.
En zijn vind ik fijner dan een ellaroo die nog iets goedkoper is.
De hoppediz zijn 2ehands ook helemaal niet duur. En Didymos doeken (nier LE's) ook niet.

En welke ik ook echt geweldig vond dragen en goedkoop is dat is de nieuwe lichting Amazonas.
pi_79444718
goedkope merken geweven doeken zijn: (de prijzen zijn voor een maat 6, rond de 4.6m, waar een standaard formaat iemand een basis)

Medley (45 euro)
Hoppediz (55 euro)

net wat duurder zijn (rond de 70-75 euro):
storchenwiege, chimparoo, neobule, girasol en nog wat merken.

didymos maakt doeken in alle prijscategorieen, beginnend bij 75 euro
  maandag 22 maart 2010 @ 13:17:27 #187
18860 sindell
Seriously
pi_79444795
En ik ben al zo goed in kiezen

Bedankt in ieder geval!! Ik zal nog ff kijken.
  maandag 22 maart 2010 @ 13:19:21 #188
18860 sindell
Seriously
pi_79444852
Ohw de lengte, hoe zit dat precies?
Want ik lees iets over korte en lange doeken....
pi_79444924
Kies er dan gewoon een die je mooi vindt. En ik ben voor een doek gegaan waarbij in de beschrijving stond dat die voor alle seizoenen geschikt was.
pi_79444963
Als je voor het eerst gaat knopen met een klein kindje dan is een lange doek het fijnste en het makkelijkste en veelzijdigste.

Als je een normaal formaat hebt (tot maat 44 omvang) dan zit je met een maat 6 ofwel 4.6meter doek prima.
Ben je groter van omvang dan is een maat 7 doek of 5.2m het handigste.
Ben je heel slank (kleiner dan maat 36) dan zul je een maat 5 doek (4.2m) voldoende vinden.
  maandag 22 maart 2010 @ 13:23:36 #191
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_79445001
@pvoess, die vorige foto is van een week geleden, ik heb hier nu niemand die een foto maakt, maar hij zit nu denk ik iets beter dan op die foto. Deze foto heb ik net met de webcam gemaakt, volgens mij zit het zo wel goed?

maandag 22 maart 2010 @ 13:25:02 #192
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_79445048
Wel fijn trouwens die info, ik vroeg het me ook al af hoe dat zat met die lengtes en prijsklassen.
pi_79445097
Ik vind het knap dat je zijn rug zo gekromd kunt krijgen, Tan. Als ik Ivan in de doek heb wil die niet tegen me aanhangen en slapen maar om zich heen kijken. Als ik hem zo strak tegen me aan zou knopen zou hij blijven wurmen.

Is het slecht dat ik hem nu (met dik 4 maanden) wat rechterop laat zitten?
  maandag 22 maart 2010 @ 13:26:47 #194
18860 sindell
Seriously
pi_79445114
Ah normaal dus maat 6 moet dan goed zijn. Die kan dan eventueel ook gebruiken, alhoewel die meer voelde voor zo'n babybjorn ding, maar dat zie ik echt niet zitten, zo'n doek is veel leuker! (en beter toch?)

En een kiezen die ik mooi vind, ja dat is dus het lastigste
*verder gaat kijken*
pi_79445190
quote:
Op maandag 22 maart 2010 11:50 schreef Kleurdoos het volgende:

ha!

Hahaha wat een geweldig mens ben je toch ook, super aktie

Offtopic:Dat paddestoelenpakje wat Elyas aan heeft , heeft Wolf ook, maar dan in oranje/bruin!

Oh ik ben verliefd op de babylegs, ze staan zo schetig, van die kleine dikke girafprint beentjes heeft hij dan
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_79445198
Sindell hoe oud is laura nu?

Wanneer papa een doek uiteindelijk niet zo prettig vind kun je altijd nog een SSC aanschaffen, een soft structured carrier. Dat is een soort babybjorn ding met gespen, maar dan eentje die wel ergodynamisch zit voor dragen en kind.

Die zijn alleen wel weer wat duurder en beginnen bij een euro of 80. En ook daar heb je weer tig merken, smaken en soorten van.
pi_79445243
Tan ja zo zit het inderdaad veel beter al.
pi_79445253
heb ik ook claudia, toen Lars nog kleiner was lag hij in de doek ook altijd lekker tegen me aan, 20 meter lopen en hij sliep.
Tegenwoordig gaat hij achterover hangen om maar zoveel mogelijk te zien....
  maandag 22 maart 2010 @ 13:32:27 #199
18860 sindell
Seriously
pi_79445274
quote:
Op maandag 22 maart 2010 13:29 schreef p_iglet het volgende:
Sindell hoe oud is laura nu?

Wanneer papa een doek uiteindelijk niet zo prettig vind kun je altijd nog een SSC aanschaffen, een soft structured carrier. Dat is een soort babybjorn ding met gespen, maar dan eentje die wel ergodynamisch zit voor dragen en kind.

Die zijn alleen wel weer wat duurder en beginnen bij een euro of 80. En ook daar heb je weer tig merken, smaken en soorten van.
Laura is nu goed 5 weken oud.
Op internet is zoveel altijd te vinden dat ik het prettiger vind om hier een info te vragen aan ervaringsdeskundigen, voordat ik iets koop waar ik niks mee kan. En jullie weten altijd heel veel heb ik de indruk
pi_79445485
Als ze nu 5 weken oud is, dan is het nog wat te vroeg voor een SSC.

Zoek een mooie doek uit en probeer die. Tegen vergoeding van verzendkosten zijn er wellicht ook wel wat mensen die er een paar willen uitlenen zodat je uit kunt proberen.
Hier girasol, ellaroo en medley die wel uitgeleend mogen.

Ik vind de kruiskeper doeken van medley echt super veel waar voor hun geld. Voor die 45 euro heb je een prima beginnersdoek, waar je lang mee kunt dragen.
  maandag 22 maart 2010 @ 13:40:04 #201
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_79445539
quote:
Op maandag 22 maart 2010 13:26 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het knap dat je zijn rug zo gekromd kunt krijgen, Tan. Als ik Ivan in de doek heb wil die niet tegen me aanhangen en slapen maar om zich heen kijken. Als ik hem zo strak tegen me aan zou knopen zou hij blijven wurmen.

Is het slecht dat ik hem nu (met dik 4 maanden) wat rechterop laat zitten?
Dat gaat vanzelf zo eigenlijk, als ik hem in de doek doe gaat hij meteen tegen me aanliggen, sabbelknuistje erbij en oogjes dicht. Maar Ivan is ook weer iets ouder, misschien scheelt dat ook?

@pvoess, dankje, veel beter dan dit lukt ook niet, hij drukt zelf zijn beetjes uit de kikkerhouding.
pi_79445607
Oooh mijn doeken zijn zeker beschikbaar voor het lenen
Ik heb alleen didymos.
  maandag 22 maart 2010 @ 13:50:26 #203
18860 sindell
Seriously
pi_79445950
Oh ff lenen is misschien wel makkelijk, dan kan ik eens proberen. Vergoeding van verzendkosten is natuurlijk geen probleem.
Knopen moet ik me dan even in verdiepen, maar daar kom ik vast wel uit.
pi_79446076
Waar woon je Sindell, anders kun je vast bij iemand in de buurt ook wat proberen

Ow en Karin, wat leuk om de doek weer langs te zien komen

En wat een lieve foto's Tan!
pi_79446292
quote:
Op maandag 22 maart 2010 13:53 schreef mrien het volgende:
Waar woon je Sindell, anders kun je vast bij iemand in de buurt ook wat proberen

Ow en Karin, wat leuk om de doek weer langs te zien komen

En wat een lieve foto's Tan!
Hij is zo lekker zacht!
En Lars wordt helemaal enthousiast als ik de doek pak!
Hij vindt het leuk!

Maar nu nog leren fatsoenlijk te knopen
  maandag 22 maart 2010 @ 13:58:21 #206
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_79446315
ik heb net een mooie draagdoek gezien Waarom duurt het nog zo lang tot de kinderbijslag, ik wil 'm nu nu nu

Iemand ervaring met de neobulle draagdoek? Is het een fijn stofje? Vergelijkbaar met de hopp die ik nu heb?
  maandag 22 maart 2010 @ 13:58:44 #207
18860 sindell
Seriously
pi_79446331
Ik woon in Leeuwarden.
Maar heb inmiddels al een aanbod om even een paar doeken te lenen, daar kan ik wel even mee vooruit denk ik. Bedankt voor het meedenken allemaal!
pi_79446398
Ik heb een Neobulle Tan, die is op dit moment op reis (Petit Prince) en ik vind het super fijne doeken! Stevig en als je knoopt zit het als een huis.
De Neobulle Simon die ik even als reisdoek in huis heb gehad vond ik overigens dikker dan Petit Prince.
Er is nu ook een hele mooie Petit Princesse uit..mja..moet toch eerst mijn Didymos Nino verkopen voor ik wat anders mag kopen
pi_79446514
Woont er toevallig iemand in NB (regio Breda/Tilburg, maar mag ook iets verder zijn)? Ik heb namelijk echt geen idee wat ik nou het beste kan kiezen, en het is toch nogal een bedrag... dus het lijkt me fijn eens een paar van die doeken in het echt te zien/voelen. Of misschien is er weer eens een draagmeet waar ik heen zou kunnen komen?

Ik neig nu toch om te beginnen weer naar een Hoppediz. Er zijn zoveel mooie doeken (vooral van Didymos!), maar die zijn ook vaak zo duur, en dan wil ik wel weten of het nou wat voor me is.

Enneh, stel nou dat ik een zoontje krijg, dan kan ik toch ook best nog met een roze draagdoek rondparaderen, of is dat heel gek?
  maandag 22 maart 2010 @ 14:16:18 #210
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_79446975
@mrien, ok, dankje die petit prince is ook mooi, maar qua kleurstelling een beetje dat wat ik nu heb, die petit princesse vind ik dan mooier, maar dan zit ik met hetzelfde als cantare noemt... hij is met roze en dat vind ik toch wat minder bij een jongetje... het kan wel natuurlijk, maar ik ben nu zelf verliefd geworden op de julie en die vind ik qua kleuren wat neutraler en toch heel fleurig.
pi_79447035
Julie is ook erg mooi inderdaad!
Ik vind wel dat de Neobulle doeken in het begin wat stug zijn, daarom is die van mij ook op reis
Maar eenmaal ingedragen heb je er een superdoek aan!
pi_79447047
Ik vind de Julie ook zo prachtig. Maar neobulle's zijn mijn soort doeken niet.
pi_79447073
Misschien leuk om in de Wiki en de OP een stukje op te nemen wie in welke regio zit? De vraag of er iemand in de buurt zit komt wel vaker voor namelijk
  maandag 22 maart 2010 @ 14:20:29 #214
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_79447132
quote:
Op maandag 22 maart 2010 14:18 schreef Pvoesss het volgende:
Ik vind de Julie ook zo prachtig. Maar neobulle's zijn mijn soort doeken niet.
Heeft dat een bijzondere reden? Qua draagcomfort of zo?
pi_79447281
Tan ik vind de doeken te dik. Als ik knoop vind ik dat niet fijn.
Maar het zijn geen afschuwelijke doeken verder hoor.
pi_79447555
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 15:47 schreef Tan het volgende:
Oh ja, mag ik ookin de OP? Ik heb een Hoppediz Antigua een tricotslen, en een authentieke Indonesische slendang.
Alvast bedankt
Ik heb je in de Wiki er bij gezet, bij het openen van een volgend topic wordt de OP daar vandaan gekopieerd en sta je er tussen
  maandag 22 maart 2010 @ 14:41:14 #217
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_79447906
quote:
Op maandag 22 maart 2010 14:31 schreef mrien het volgende:

[..]

Ik heb je in de Wiki er bij gezet, bij het openen van een volgend topic wordt de OP daar vandaan gekopieerd en sta je er tussen
Dankje!!

@pvoess, aha, duidelijk Ik ben benieuwd, ik zit ook nog steeds in twijfel, maar tot ik een mooiere tegenkom hou ik het er voorlopig wel bij... ik vind 'm zo mooi Ik vind de didymosdoeken ook zo mooi, maar veel te duur om nieuw aan te schaffen en tweedehands ben ik nog geen mooie tegengekomen.
pi_79449969
quote:
Op maandag 22 maart 2010 14:03 schreef Cantare het volgende:
Enneh, stel nou dat ik een zoontje krijg, dan kan ik toch ook best nog met een roze draagdoek rondparaderen, of is dat heel gek?
Ik heb gewoon een roze gekocht terwijl ik een zoontje heb. Lekker belangrijk.
  maandag 22 maart 2010 @ 16:00:50 #219
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_79450881
quote:
Op maandag 22 maart 2010 14:03 schreef Cantare het volgende:
Woont er toevallig iemand in NB (regio Breda/Tilburg, maar mag ook iets verder zijn)? Ik heb namelijk echt geen idee wat ik nou het beste kan kiezen, en het is toch nogal een bedrag... dus het lijkt me fijn eens een paar van die doeken in het echt te zien/voelen. Of misschien is er weer eens een draagmeet waar ik heen zou kunnen komen?

Ik neig nu toch om te beginnen weer naar een Hoppediz. Er zijn zoveel mooie doeken (vooral van Didymos!), maar die zijn ook vaak zo duur, en dan wil ik wel weten of het nou wat voor me is.

Ik, maar ik heb niet zoveel doeken, ik heb er maar 2.
Een bbslen (dik) en een ellaroo (dun).
  maandag 22 maart 2010 @ 16:01:37 #220
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_79450921
Daar komt overigens als het goed nog een tricotdoek bij, maar ik twijfel nog een beetje, omdat Fabi al wat groter wordt. Maar die lijkt me handig voor snel erin als ik met de auto weg ben bijvoorbeeld.
pi_79451463
Hoi!
Hier ook een blije draagster Mijn stash is nog niet zo groot, eigenlijk krimpt ie momenteel zelfs omdat ik steeds minder vaak een rekbare doek pak. Ik merk dat met het wat warmere weer mijn girasol echt té warm is, nu al! Dus ik mag een nieuwe, dunnere doek uitzoeken Maarrrrr.... welke? Ik van paars en knoop nu nog alleen FWCC, dus hij moet ook lang zijn. Wie weet er een mooie, dunne, paarse doek waar Emma en ik nog veel plezier aan gaan beleven?
pi_79451517
quote:
Op maandag 22 maart 2010 15:39 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik heb gewoon een roze gekocht terwijl ik een zoontje heb. Lekker belangrijk.
Door jouw nieuwe doek kwam ik ook op het idee
  maandag 22 maart 2010 @ 16:22:26 #223
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_79451957
quote:
Op maandag 22 maart 2010 16:12 schreef WupWup het volgende:
Hoi!
Hier ook een blije draagster Mijn stash is nog niet zo groot, eigenlijk krimpt ie momenteel zelfs omdat ik steeds minder vaak een rekbare doek pak. Ik merk dat met het wat warmere weer mijn girasol echt té warm is, nu al! Dus ik mag een nieuwe, dunnere doek uitzoeken Maarrrrr.... welke? Ik van paars en knoop nu nog alleen FWCC, dus hij moet ook lang zijn. Wie weet er een mooie, dunne, paarse doek waar Emma en ik nog veel plezier aan gaan beleven?
Ik heb mijn zinnen gezet op een hoppediz das leichte. Maar ik heb er nog geen kunnen klikken op Ebay. De laatste keer met 50 cent overboden
Ik vind persoonlijk de Kairo heel mooi, omdat hij wit heeft, en dat is wel fijn in de zomerr.
pi_79452075
quote:
Op maandag 22 maart 2010 16:12 schreef WupWup het volgende:
Dus ik mag een nieuwe, dunnere doek uitzoeken Maarrrrr.... welke? Ik van paars en knoop nu nog alleen FWCC, dus hij moet ook lang zijn. Wie weet er een mooie, dunne, paarse doek waar Emma en ik nog veel plezier aan gaan beleven?
Ik weet niet of de experts de Zara als een dunne doek zouden zien, maar ik vind hem mooi. Ik heb deze, maar die is meer roze:

De TRIpurple vind ik erg mooi:

WebKim heeft een Aubergin, die vind ik ook tof:

En dan is er nog de 'gewone' Purple:

Tja, het is de enige doek die ik ken, sorry.
pi_79452369
Ik kwam deze oude posting van Macka tegen toen ik zocht naar dunne doeken:
quote:
Op woensdag 2 september 2009 10:57 schreef Macka66 het volgende:
Sly, Zara verschilt van andere draagdoeken omdat 'ie zo dun is maar dicht geweven, zodat 'ie toch veel steun geeft en je er een oudere peuter nog fijn in kan dragen. Al vindt niet iedereen dat dunne fijn (secuur knopen om insnijden en drukpunten te vermijden).
Alternatieven die net zo dun zijn:
- Vergelijkbaar en zelfs wat steviger is Didymos Pfau. Maar daar is niet makkelijk aan te komen.
- Ellevill Jade is het zusje van Zara, heeft wat meer vering.
- Ellaroo doeken zijn net zo dun maar geven minder support. Met een baby is dat geen probleem. Ze worden niet zo zacht.
- Vatanai doeken zijn ook dun, maar anders geweven, minder breed en geven minder support. Met een baby geen probleem, en de doeken worden snel lekker zacht.

Ellaroo vind je bij naturebabies.nl, Vatanai bij slingomama.nl
pi_79453143
Wauw snelle antwoorden

Amaranta irritant is dat he. Alhoewel ik gister zelf ook zo'n gemene ben geweest door in de laatste 7 sec een Lisa shortie weg te grissen voor een tientje

Claudia wat een mooie doeken! De TriPurple is echt prachtig, daar had ik al eerder naar gekeken. Maar hij was uitverkocht Toch nog maar eens kijken dan. En Aubergin Ha, ik heb weer inspiratie, dank je!
Dat stukje van Macka is ook handig! Ik vind Pfau alleen lelijk Een didy is niet aan te raden voor de zomer?
  maandag 22 maart 2010 @ 16:55:08 #227
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_79453436
quote:
Op maandag 22 maart 2010 16:01 schreef amaranta het volgende:
Daar komt overigens als het goed nog een tricotdoek bij, maar ik twijfel nog een beetje, omdat Fabi al wat groter wordt. Maar die lijkt me handig voor snel erin als ik met de auto weg ben bijvoorbeeld.
Daar heb je met een geweven doek ook knopen voor. De FCC (Front Cross Carry; FWCC zonder de horizontale band) en SCC (Short Cross Carry) bijvoorbeeld. Die kun je van tevoren knopen, en later je kind erin doen.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  maandag 22 maart 2010 @ 17:01:46 #228
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_79453698
WupWup doeken van Didymos zijn zeker aan te raden, wat mij betreft. Maar Didymos doeken verschillen onderling enorm, dus is het lastig om er in het algemeen iets over te zeggen.
Ik zou de Limited Editions in de gaten houden. Er zijn al een aantal doeken met linnen uitgebracht, wat iets koeler is in de zomer, maar wel stevig, ook als je kindje groter en zwaarder wordt. En er komen ongetwijfeld nog wel meer zomerdoeken uit van Didymos, met en zonder linnen. En Didymos maakt tegenwoordig vaak dunne of zelfs heel dunne doeken. De standaard doeken van Didymos zijn toch wat dikker volgens mij. Alhoewel wel weer dunner dan bijv. Hoppediz, Girasol, etc.
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_79453851
weet iemand een dunne zomer-doek? Ik heb nu een didy Eva, maar die is wel erg dik voor de zomer (en snijdt als ik aanspan zonder iets met mouwen aan te hebben... )
Lotte!
Noah!
  maandag 22 maart 2010 @ 17:06:47 #230
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_79453920
Deze is bijvoorbeeld heel dun met linnen, en paars. Vergelijkbaar met Kobalt-rouge. Niet iedereen vindt zó dun fijn dragen.
©Dumbo
pi_79454482
Cantare, ik woon in Den Bosch en heb best wat doeken te voelen/proberen.

Enne, wandelen in het bos is boooooring.
Hardloper.
IG @webkim
  maandag 22 maart 2010 @ 17:36:11 #232
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_79455048
quote:
Op maandag 22 maart 2010 16:55 schreef texelonia het volgende:

[..]

Daar heb je met een geweven doek ook knopen voor. De FCC (Front Cross Carry; FWCC zonder de horizontale band) en SCC (Short Cross Carry) bijvoorbeeld. Die kun je van tevoren knopen, en later je kind erin doen.
oeh thanx! Dan zal ik die eens gaan oefenen.

De lisa is ook wel erg gaaf wup! Duitse Ebay? Volgens heb ik die namelijk ook zitten bekijken, een maatje 3. Maar ik weet niet zo goed wat ikdaar mee kan aangezien ik alleen nog maar de fwcc kan!
pi_79455537
Ja in Duitsland idd. Het is een maatje 2 1/2 ofzo , want volgens de advertentie issie 2,90. We zien wel. En nu kan ik er ook nog niks mee, maar in de toekomst wrs wel. En anders issie leuk om door te verkopen of als dekentje ofzo of poppendoek... verzin maar
pi_79455652
Die is moooooooi texelonia! lila royal 2 ook!
  maandag 22 maart 2010 @ 18:12:56 #235
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_79456240
OOooohhh die paarse doeken zijn mooi

Nou twijfel ik helemaal, en bedankt hè
  maandag 22 maart 2010 @ 18:31:10 #236
108648 cattie
lieve moeder
pi_79456799
quote:
Op maandag 22 maart 2010 17:51 schreef WupWup het volgende:
Ja in Duitsland idd. Het is een maatje 2 1/2 ofzo , want volgens de advertentie issie 2,90. We zien wel. En nu kan ik er ook nog niks mee, maar in de toekomst wrs wel. En anders issie leuk om door te verkopen of als dekentje ofzo of poppendoek... verzin maar
Dan is het een maat 2. Didymos valt soms wat langer dan de maataanduiding.
Met een maat 2 kun je best veel! Mijn favo lengte nu. Heupzit en Ruck op rug afgeknoopt. En dekentje op de bank.
  maandag 22 maart 2010 @ 18:43:38 #237
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_79457298
Ik had even een vraag. Harry is vandaag 5 weken oud. Ik draag hem echt heel veel in de draagdoek. Nu 'vouw' ik hem altijd op en stop hem dan in de draagdoek. Dus eigenlijk gewoon zoals hij in mijn buik zat, met opgetrokken beentjes en dan stop ik hem zo in het 'zakje' van de fwcc. Ik kruis de banden wel onder zijn bips maar er valt dus niks onder de beentjes door te halen omdat die eenvoudig weg opgetrokken zijn.
Vanaf wanneer mag ik zijn beentjes uit elkaar doen? Zeg maar zoals Tan Elyas in de doek heeft?
En kan ik dan het beste de beentjes vooralsnog in de doek laten of beter net als Tan er buiten laten?
pi_79457534
Asy, dat doe ik met Florian al vanaf het begin Wil prima

Ik zoek even een foto
  maandag 22 maart 2010 @ 18:57:18 #239
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_79457823
quote:
Op maandag 22 maart 2010 18:49 schreef freecell het volgende:
Asy, dat doe ik met Florian al vanaf het begin Wil prima

Ik zoek even een foto
Aah fijn, dank je!
Voorbeelden zijn altijd fijn...
pi_79458116
Hmmm, ik dacht toch echt dat ik daar wel een goede foto van had...
Niet dus...

Het is zeg maar zo:

Maar hier zit hij er echt heel slecht in Het enige wat goedzit zijn z'n kont en z'n beentjes, maar de rest is te los enzo...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')