abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79370490
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 13:15 schreef Kleurdoos het volgende:
heheh als je googled op chimparoo juliette zie je voornamelijk foto's van mij
Haha

Is de wrap 'n wear rekbaar of niet?
Hij staat bij slingomama onder de geweven doeken, maar ziet er zo rekkend uit
pi_79370537
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 08:30 schreef Kleurdoos het volgende:
ooooh Morrisje <3
Hij lijkt op thomas he?

en jongens, ruil eens een leuke doek met me

ik kom blijkbaar maar niet van mn linnen indio af

iedereen haat lichtblauw ofzo
ho, ik wil meer info dit heb ik gemist...
pi_79370582
Wat ik een tijd geleden begreep is dat de Wrap 'n wear wel een geweven doek is met meer rek dan anders (hoop dat ik het goed zeg)

Gevonden:
Ze zijn niet rekkend, ze zijn gemaakt van 100% gauze stof, dat is niet rekkende stof.
De foto's doen denken dat het rekkende doeken zijn, maar ze zijn het dus niet (dacht ik toen ook)
De stof die op de doeken genaaid is is 100% katoen en niet rekbaar

Het schijnen overigens wel erg dunne doeken te zijn
pi_79370748
Mja, wat dat betreft... Ik heb een draak van een Hopp, die is dik, maar niet echt bruikbaar voor kleine baby's, want bijna een meter breed
Verder de Juliët, leuk, maar héél lang.
Een Rio Medley, ook heel dun.
En nu leen ik een girasol van mijn buurvrouw, ook dun.

Maar volgens mij heb ik het liefste dunne doeken Het knoopt zo fijn.
Wat is het voordeel van een dikke doek?
pi_79370851
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 13:01 schreef freecell het volgende:
Oeke wat gaaf zeg

Ziet er anders goed stevig uit voor iemand die altijd te los knoopt

TARA zei laatst dat hij Leander nu ook wel weer op z'n rug wil knopen als we met z'n allen weg gaan
Ja, best wel he? Zo gek, bij hem is het echt de ene keer helemaal goed. Hij voelt dan ook dat het goed is en is enorm trots op zichzelf en de andere keer is het heel los, hangen Ko zijn beentjes erbij als in een BB en wriemelt en overstrekt hij zich heel erg. Toen hij deze foto maakte was hij volgens mij heel trots.

Grappig is dat Poppejans, iedereen vind hem zo op mijn lief lijken. Dus leuk om te horen dat hij op mij lijkt! Ik vind dat zelf trouwens ontzettend moeilijk om te zien, op wie hij lijkt.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_79370996
Wat heeft P een leuke mond trouwens
pi_79371080
pi_79371137
Wat een leuke man en zoon heb jij, oeke

Ik heb woensdag de mei tai al betaald (marktplaats) maar nog steeds niks gehoord.
Ben nu ongeduldig..
pi_79371266
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 13:29 schreef freecell het volgende:
Mja, wat dat betreft... Ik heb een draak van een Hopp, die is dik, maar niet echt bruikbaar voor kleine baby's, want bijna een meter breed
Verder de Juliët, leuk, maar héél lang.
Een Rio Medley, ook heel dun.
En nu leen ik een girasol van mijn buurvrouw, ook dun.

Maar volgens mij heb ik het liefste dunne doeken Het knoopt zo fijn.
Wat is het voordeel van een dikke doek?
Vind jij Girasol dun
Ik niet echt namelijk

Voordeel van dikke doek is volgens mij warm in de winter maar dat ligt ook aan de stof natuurlijk.
Sommige mensen zweren bij dikke doeken, andere bij dunne
Ik vind zelf hele dunne doeken minder prettig knopen, heb liever iets dikkere, maar ook niet te dik.
Zo vind ik Neobulle erg prettig, Storchenwiege (heb ik zelf nog niet) en Didymos Indio
Maar het heeft wel wat doeken gekost voor ik er achter was wat ik wel/niet prettig vind

Jouw oude hopp kun je natuurlijk dubbel slaan in de breedte, dat scheelt natuurlijk al weer (heb je alleen extra laag over Florian heen
Juliet is inderdaad erg lang, eerst vond je dat toch wel fijn die lengte?
Medley ken ik niet qua dikte, Girasol dan wel weer
pi_79371333
Mijn oude Hopp dubbelslaan, dan issie wel héél dik hoor Dan kan je er geen knoop meer in leggen.
Maar ik knoop er gewoon een beetje 'alternatief' mee, dan wil het wil!

Die girasol is echt wel vrij dun Net zo dun als Juliet! Misschien is er verschil tussen?
En ik vond die lengte van Juliet eerst wel fijn inderdaad, maar ik heb ontdekt dat het sneller uitzakt als ik me er helemaal in moet wikkelen
Ik heb liever *gooi, knoop, klaar!* Ik ben een luie doekengebruiker
  zaterdag 20 maart 2010 @ 13:53:45 #111
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_79371440
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 13:42 schreef lily het volgende:
Wat een leuke man en zoon heb jij, oeke

Ik heb woensdag de mei tai al betaald (marktplaats) maar nog steeds niks gehoord.
Ben nu ongeduldig..
Hmm dan zou het geld er donderdag moeten zijn. Vrijdag op de post, dan zou je hem vandaag moeten hebben.
pi_79372554
lichtblauw is al verkocht free

enne niet alle girasols zijn dik hoor
pi_79373249
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 13:53 schreef amaranta het volgende:

[..]

Hmm dan zou het geld er donderdag moeten zijn. Vrijdag op de post, dan zou je hem vandaag moeten hebben.
Ik ga er niet op rekenen.
Ze zou me laten weten als het geld binnen was en ze de doek op de post zou doen.
  zaterdag 20 maart 2010 @ 14:59:19 #114
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_79373299
Ik ben me nog steeds aan het oriënteren op een extra geweven draagdoek. Gisteren nog eens de tricotslen geprobeerd omdat de andere hoppediz in de was zat, maar ik kan me niet meer voorstellen dat ik die slen ooit zo fijn vond, oké het stofje zit lekker om je heen, maar hij zakt zo uit tijdens het dragen, hoe strak ik hem ook doe in het begin.

Vandaag eens een paar rucksackmethodes geprobeerd, maar ik kan het niet zo krijgen dat we het beiden fijn vinden. Elyas vindt het gewoon rug en voor mezelf voelt het heel raar, helemaal uit balans. Maar dat zal misschien een kwestie van wennen zijn. Ik probeer het wel weer eens als Elyas ouder is (hij is nu drie maanden).

Ik heb nog wel een foto van net, toen hij wakker werd... hij is altijd zo vrolijk als hij wakker wordt in de draagdoek... In zijn wiegje wordt hij veel chagrijniger wakker

zaterdag 20 maart 2010 @ 15:47:50 #115
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_79374739
Oh ja, mag ik ookin de OP? Ik heb een Hoppediz Antigua een tricotslen, en een authentieke Indonesische slendang.

Hier ook een foto van de tricot, van de hopp kan bovenstaande wel worden gebruikt.

Alvast bedankt
pi_79375251
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 10:25 schreef Incantrix het volgende:

[..]

Dank je wel! Ben er nu al heel blij mee, want ik verheug me er erg op om meer met de draagdoek te gaan doen

En OMG, die fóto! Dat is echt mijn ideaalbeeld voor komende zomer hoor (maar dan misschien ook nog wel op het strand, aan het eind van de middag, als de daggasten wegzijn, en dan wij met vrienden op een kleedje ernaast met yummie eten en de ondergaande zon op de achtergrond )
Heerlijk! Ik verheug me ook zo op de zomer! Vanmiddag al wandelend in het warme Lentezonnetje, vond ik zomaar vier klavertje vier! Als dat geen geluk brengt.

En van de zomer stel ik graag ons huis ter beschikking voor een meet hoor. Lekker overdag met een kleedje naar het strand en begin van de avond een bbq-tje in de tuin.
pi_79376329
O jullie zien t zo romantisch in, niet om je pret te bederven hoor maar naar t strand met een baby is vreselijk of je moet een campingbedje bij je hebben ofzo.
(handjes in t zand, handjes in de mond, opwaaiend zand, teveel zon, zonnebrandmiddel, plakzand <--) een hel was t, ze kon toen nog net niet zitten.

Nu loopt ze natuurlijk..maar dat wordt lekker de hele dag kindje vangen ipv romantisch picknicken en zonnebaden

geheel offtopic
pi_79376423
Sssst!
pi_79377125
mja, ik zag t ook helemaal voor me in de winter..dat we lekker konden gaan picknicken enzo..t enige wat ik aan t doen was, was wespen van t kind afslaan
pi_79385508
Daarom mompelde ik ook zachtjes iets over stuivend zand.
Het strand hebben wij dus niet gedaan.
Alleen maar parken waar grote bomen staan voor schaduw. En 1 park waar je ook kan zwemmen.
Maar Ko kon ook nog niet lopen of kruipen.
Geen wesp gezien trouwens.

Mag ik even spuien?
Was net bij mijn schoonfamilie en mijn 2 schoonzussen hebben ook gedragen maar met de BB. (ook gezicht naar voren en op de fiets trouwens)
Dus de opmerkingen, nou je zal wel last hebben van je rug, en dat hou je niet lang meer vol etc vlogen me weer om de oren.
En het zijn zulke leuke meiden, maar kritiek op de BB willen ze niet horen, of dat ik geen last van mijn rug heb.
Niet? Ja, maar Kobus is een kleintje he? Eh nee.
En vrouwen die tandemdragen? Ach die zijn gewoon heel goed getraind in hun rug.
Door de BB waren haar rugspieren ook heel sterk geworden.
En doeken van 10 meter waren maar onpraktisch en warm.
Ze hadden ook allebei zo'n hele dikke tricotdoek.
Die ik van hen gekregen heb, naast de 2 BB's. Alledrie nog nooit gebruikt.

Goed hoor dat ze gedragen hebben. Maar hou nou eens op alles voor me in te vullen. Laat me gewoon mijn ding doen.
Ik zeg verder ook niets over dat de BB slecht voor de heupjes is, dat gezicht naar voren niet goed is etc. Maar waarom ze mij ervan moeten overtuigen dat een BB beter en handiger is begrijp ik echt echt niet.
  zondag 21 maart 2010 @ 10:28:20 #121
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_79397584
Typisch dat je je altijd moet verdedigen als je dingen doet die goed zijn voor je kind. Dat ik Jessai en Junah met ruim drie jaar nog droeg en borstvoeding gaf? Ik kreeg er alleen maar kritiek op. Dat ik Elyas overdag veel draag snapt ook niemand... ik belemmer hem in zijn ontwikkeling en verwen hem.

Even twijfelde ik nog bijna dat ze gelijk hadden ook, als ik om mij heen hoorde wat baby's van dezelfde leeftijd allemaal al konden, maar laatst op het CB zeiden ze dat hij prima zat met zijn ontwikkeling. Zeker als je bedenkt dat hij ruim drie weken te vroeg is geboren.
En als ik nu kijk wat hij allemaal kan, ondanks dat hij minder in de box/wieg ligt dan mijn andere kinderen, dan besef ik wel dat er niks mis is met dragen. Bovendien vinden wij het allebei heerlijk! Intuïtief weet ik wel dat het zo juist super gaat.

Waar ik ook van baal is dat iedereen denkt dat ik me vroeger maar aanstelde. Ik heb een zwakke rug en kon heel weinig, maar met de goede draagtechniek kan ik Elyas prima dragen, beter dan in de tricotslen die ik bij Jessai en Junah had en nog veel beter dan met de BB die ik bij de oudste twee had (dat was helemaal niet vol te houden... toen had ik nog nooit van draagdoeken gehoord, maar dat is ook veertien jaar geleden inmiddels). Ik hou het met de hopp echt prima vol, vergeet soms zelfs dat ik hem in de draagdoek heb Maar nu denken ze allemaal dat het met die rugproblemen allemaal wel meevalt. Niet dus, die zijn gelijk, maar ik heb er niet méér last van door het dragen.
pi_79400915
Jammer dat sommige mensen het nodig vinden om zo negatief over dingen te doen die ze gewoon niet kennen of begrijpen
Hier vond iemand het ook onzin dat ik een draagjas wou kopen voor afgelopen winter, want tegen die tijd zou ik heus niet meer dragen, want dan was Graeme veel te zwaar. Toen ik zei dat ik hem nog wel tot een jaar of 2/3 wou dragen, keek ze me aan alsof ik gek was geworden en zei dat ze me tegen die tijd nog wel zou spreken.. Ik probeer me er maar niks van aan te trekken, mensen die zelf nooit een draagdoek geprobeerd hebben (op een goede manier) kunnen zich er blijkbaar gewoon niks bij voorstellen ofzo... Eigenlijk jammer voor hun.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_79401359
Gisteren in de biologische winkel kreeg ik een hele leuke reactie, een moeder vertelde haar kleutermeisje dat zij vroeger ook in zo'n doek gezeten had en ze keek heel verliefd naar Niels Verder zeggen mensen in het voorbij lopen vaak "die zit daar lekker".

Maar een collega van mij reageerde heel stom toen ik zwanger was en vertelde dat ik een doek had gekocht. Zij had een BB en volgens haar was dragen met 3 maanden al veel te zwaar en wil een kindje naar voren kijken anders kan het niets zien. Toen ik vertelde dat ik met een geweven doek wilde dragen, dat het gewicht dan beter wordt verdeeld over je schouders waardoor het niet zwaar is en dat het voor een kindje juist geborgenheid geeft wanneer het naar je toe zit (ik heb toen niet gezegd dat het niet zo goed is voor de heupjes en de rug om in de BB en verkeerd om te zitten) reageerde ze net zoals bij jou Tessie. "Ik spreek je nog wel tegen die tijd" En ze was ook beledigd, iets van "dus ik heb mijn kind mishandeld" Dat "Ik spreek je nog wel" zei ze trouwens ook over BabyTV, ze vond dat ik dat maar aan moest schaffen, want dat heb je echt nodig...
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_79401665
BabyTV, wat is dat? Het klinkt alsof het echt iets voor Ivan is, die is tv-verslaafd.

Die vervelende opmerkingen kunnen uit onverwachte hoek komen, heb ik gemerkt. Maar ach, ik trek me er niets van aan. Ik heb wel geprobeerd om het te verdedigen maar ik heb daar nu geen zin meer in. Als iemand uitleg wil vertel ik graag, maar anders houd ik m'n mond en laat ik maar praten. Ik voel me geen evangelist maar doe het dragen gewoon omdat ik het zelf fijn vind en het me leuk lijkt voor Ivan om rond te kunnen kijken.

Toen ik nog geen ervaring had met dragen vond ik die geweven doeken trouwens maar suf en wilde ik alleen een ringsling, maar inmiddels begrijp ik niet meer goed waarom ik er zo over dacht. Ik ben helemaal om! Zometeen gaan we voor het eerst buiten wandelen met de Zara. Het is prachtig weer.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_79402853
Claudia, bij ouders van nu zit een kennismakingsdvd van Babytv!
En ja, het is leuk. Meike vindt het ook nog leuk, Lars vindt alles leuk als het maar beweegt.

Lars werd vanmorgen helemaal hyperenthousiast toen ik de doek tevoorschijn haalde! Leuk!
Ik draag hem altijd in een FWCC, maar ik liet de beentjes altijd gewoon naar beneden bungelen. Vandaag maar eens de beentjes gespreid, maar dan zakt hij wat scheef. Het zit ook wel heel wijdbeens voor hem dacht ik. Dat hoort zo?
Beetje jammer dat mijn camera het opgaf toen ik een foto wilde maken...

En dan nog een vraag, mijn vriend vroeg zich af of je met een draagdoek ook je kindje met het gezichtje naar voren kon dragen. Nu wist ik hem wel te vertellen dat dat slecht was, maar op de vraag waarom had ik dan weer geen antwoord. Maar jullie vast wel!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')