abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 21 maart 2010 @ 13:37:13 #126
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_79402928
Ach, 'iedereen' heeft zo zijn mening. Ik doe gewoon lekker wat ik wil. Het enige moeilijke eraan is dat ik steeds bezig ben mijn man te overtuigen dat het goed is wat we doen. Die leest namelijk niks over baby's/kinderen en opgroeien enzo, dus die gaat af op mijn 'expertise'. Maar soms is de buitenwereld erg hardnekkig en dan krijg ik opeens de vraag van mijn man: als je hem de hele dag bij je houd (in de draagdoek), krijgen we dan geen kind wat straks niet alleen kan zijn en niet alleen kan spelen/slapen?
En ik dan weer uitleggen... *sucht*
pi_79403079
Toch vind ik dat niet zo'n gekke vraag van je man! Het zou hem alleen sieren als hij meer z'n best deed er zelf informatie over te vinden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_79403274
Herkenbaar Asyniur! Hier hetzelfde met eten en slapen. Ik word er soms doodmoe van, lees er dan zelf over...

Karin hij hoort inderdaad helemaal met zijn beentjes wijd te zitten, de doek moet tot in zijn knieholten komen.
Het is niet goed om een kindje met het gezichtje van je af te dragen omdat dan de rug niet in de natuurlijke bolling zit maar recht gedwongen wordt en de baby hangt dan echt aan zijn kruis met de beentjes recht omlaag. Het is voor de heupjes beter wanneer de knietjes hoger dan het kontje zitten, maar het voelt ook veel fijner om de druk verdeeld te hebben over het hele zitvlak in plaats van alles in het kruis.

Claudia als je wilt mag je mijn BabyTV dvd wel hebben Het is een tvzender die in een bepaald pakket van de digitale televisie zit (geloof ik). Maar ik ben niet van plan speciaal een televisiezender aan te schaffen voor Niels gemeen he!
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  zondag 21 maart 2010 @ 14:20:47 #129
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_79404491
quote:
Op zondag 21 maart 2010 12:51 schreef Twinkly het volgende:
Verder zeggen mensen in het voorbij lopen vaak "die zit daar lekker".

Ja, dat hoor ik ook heel vaak. Gelukkig zijn er inderdaad ook heel veel leuke reacties, het klinkt inderdaad zo negatief zo, maar velen zijn gewoon positief. Ik heb één oud vrouwtje die we met boodschappen vaak tegenkomen en zij is helemaal fan van Elyas in de draagdoek.
pi_79404648
ik vind die foto van een lachende Elyas in de doek heel lief!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  zondag 21 maart 2010 @ 14:32:22 #131
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_79404811
Ik zag net weer een gelukkig moeder met haar kindje in de babybjorn. Ze straalde helemaal.
Ik denk dan. Je zou eens weten wat voor wereld er voor je open gaat als je hem/haar in een draagdoek zou dragen.
Maar wie ben ik om een wildvreemde de les te lezen:)
  zondag 21 maart 2010 @ 19:20:58 #132
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_79415195
quote:
Op zondag 21 maart 2010 13:41 schreef Claudia_x het volgende:
Toch vind ik dat niet zo'n gekke vraag van je man! Het zou hem alleen sieren als hij meer z'n best deed er zelf informatie over te vinden.
Dat snap ik wel, maar ik heb het al vaker uitgelegd en de vraag was maar een voorbeeld.
En inderdaad heb ik ook al vaker gezegd: lees er dan zelf eens wat over of zoek eens wat op...

Daarstraks ook kraamvisite: BB is zo fijn en je kan je kind met het gezicht naar voren dragen. Leuk joh! Dus mijn man kijkt naar mij en vraagt: kan dat ook met de draagdoek? Dus ik: nee. Hij: ow dat lijkt me wel leuk!
Ben er verder op dat moment niet op doorgegaan omdat ik geen zin heb in discussie met de kraamvisite maar heb het later wel even uitgelegd waarom je dat niet moet doen en dat het ook niet goed iis met de BB om dat te doen. Dat neemt hij dan wel gewoon aan gelukkig...
pi_79417055
Vreemd is dat toch, dat het min of meer taboe is om kritiek te leveren op de BB terwijl jan en alleman wel een mening heeft over de draagdoek.

Wij zijn heerlijk op pad geweest met de Zara. Wat een fijne doek! Het knopen gaat al heel aardig vind ik. De beentjes zitten goed, de doek zit strak genoeg in Ivans nek en Ivan kijkt lekker geconcentreerd om zich heen. (Het lukt hem alleen niet om én om zich heen te kijken én vrolijk te zijn waardoor hij wellicht de indruk wekt het maar zo-zo te vinden om rondgedragen te worden.) M'n schoonmoeder was volgens mij ook wel onder de indruk terwijl ze voorheen nogal sceptisch leek.
pi_79417920
Volgens mij is het gewoon heel moeilijk om te begrijpen dat een BB niet goed is en wel gewoon in de winkels verkocht wordt. Over het algemeen gaan mensen er toch vanuit dat als het verkocht wordt (en ook nog eens zo veel) dat het dan wel goed moet zijn.

Gelukkig hier ook vaak wel positieve reacties hoor! Vaak zat mensen die zeggen dat Graeme zo lekker bij me zit, of dat ze het zo handig en knus eruit vinden zien.

Claudia, als Graeme in de doek om zich heen kijkt, kijkt hij meestal ook heel serieus hoor, maar hij vind het echt wel leuk
En mijn moeder had eerst ook haar bedenkingen bij draagdoeken, maar toen ze zag dat Graeme gelijk ophield met huilen als ik hem in de doek deed (en hij dus op een andere manier ook niet te troosten was), was ze helemaal om. Ze vind nu vooral onze meitai zo leuk, is ze helemaal fan van. Ze durft hem zelf alleen nog niet te gebruiken, ik hoop dat dat nog komt.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  zondag 21 maart 2010 @ 20:21:13 #135
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_79418105
@amaranta, bovendien, als zij straalt met de BB... Echt heel slecht zal de BB toch ook weer niet zijn (mits je niet de hele dag draagt) Ik heb het bij mijn oudste twee ook gehad, ik kende de draagdoek toen nog niet. En ik heb mijn kinderen met heel erg veel liefde toen gedragen. Ik kende de mei tai toen al wel, maar vond hem te duur en ik had genoeg aan de BB. Ik had daarbij ook een slendang en een soort draagzak, en dat was een prima alternatief voor de draagdoek als je niet beter weet. Altijd nog beter dan niet dragen... ik ken genoeg moeders die het vreselijk vinden, die zweren bij de kinderwagen.

Overigens had ik geen échte BB, maar een bredere, niet voorgevormde drager die ik om moest knopen, dat vind ik nog wel wat anders dan die zogenaamde ergonomisch gevormde gevallen van tegenwoordig...

[ Bericht 15% gewijzigd door Tan op 21-03-2010 20:33:17 ]
pi_79418655
Maar in een draagDOEK je kindje met gezicht naar voren dragen is dus ook niet zo goed??? Dat zie ik toch wel heel vaak, hier ook?
Ik zie als ik mensen zie dragen vrijwel altijd BBs, er loopt hier wel iemand in de wijk ook met een doek, wel altijd met baby met gezicht naar voren

Tan, wat een schitterende foto, zo'n vertederend blij koppie! Hij lijkt daar op Junah!

Vandaag weer met de Mei Tai weggeweest, effe gauw een vergeten boodschapje doen (ideaal een supermarkt die zondagen open is!)
Wolf heeft er in geslapen hij lijkt het ook echt lekker te vinden ''hangen'', is echt helemaal ontspannen terwijl hij in de maxi-cosi (al is het dan voor eventjes) echt boos wordt en gaat ''grommen'' en zich uitstrekken
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  zondag 21 maart 2010 @ 20:36:18 #137
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_79418903
Ik heb Jessai en Junah ook andersom (gezicht naar voren dus) in de tricotslen gehad, ik wist toen niet beter, het stond zelfs in de handleiding! Maar nu ik weet dat het niet goed is zal ik het niet meer doen bij Elyas.
pi_79418918
quote:
Op zondag 21 maart 2010 20:21 schreef Tan het volgende:
Altijd nog beter dan niet dragen... ik ken genoeg moeders die het vreselijk vinden, die zweren bij de kinderwagen.
Niet dragen is toch ook niet zo erg? Ivan vermaakt zich in de kinderwagen prima en ik heb er alle vertrouwen in dat hij net zo'n leuk kind zou zijn als ik hem altijd in de wagen zou doen.

Het valt me aan foto's van kindjes in een BB altijd op dat ze er meestal hartstikke vrolijk uitzien. (Zie bijvoorbeeld het topic over celebs en hun koters in SHO.) Die lijken er in ieder geval niet onder gebukt te gaan dat ze achterstevoren worden gedragen.
pi_79418989
quote:
Op zondag 21 maart 2010 20:36 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Niet dragen is toch ook niet zo erg? Ivan vermaakt zich in de kinderwagen ook prima.

Het valt me aan foto's van kindjes in een BB altijd op dat ze er meestal hartstikke vrolijk uitzien. (Zie bijvoorbeeld het topic over celebs en hun koters in SHO.) Die lijken er in ieder geval niet onder gebukt te gaan dat ze achterstevoren worden gedragen.
Ja, inderdaad!
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_79419089
quote:
Op zondag 21 maart 2010 20:31 schreef Poppejans het volgende:
Maar in een draagDOEK je kindje met gezicht naar voren dragen is dus ook niet zo goed??? Dat zie ik toch wel heel vaak, hier ook?
Ik heb dat hier nog niet gezien, of bedoel je bij het rugdragen? Dan wordt de natuurlijke bolling van de rug natuurlijk niet belemmerd en hangen de beentjes ook niet.
  zondag 21 maart 2010 @ 20:41:07 #141
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_79419242
quote:

[..]

Niet dragen is toch ook niet zo erg? Ivan vermaakt zich in de kinderwagen ook prima.

Nee, ik heb Elyas ook af en toe in de kinderwagen, maar ik bedoel eigenlijk dat ik het jammer vind dat er moeders zijn die helemaal niet dragen, en het ook niet willen proberen omdat het 'niets voor hen' is. Dan mis je toch een boel vind ik en je kind ook. Niet dat je dan een slechte moeder bent of zo Ik heb altijd behoefte gehad aan dragen, bij de oudste veertien jaar geleden ook al veel gedaan dus: in een BB-achtig geval, een draagzak, een slendang, een rugdrager, maar op een totaal andere wijze en frequentie dan nu.
  zondag 21 maart 2010 @ 20:42:14 #142
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_79419318
Oooh, die kleintjes in de doek Daar ga ik dus gewoon weer van rammelen

Gisteren naar het winkelcentrum geweest met Toby in de doek. Kwam ik zomaar ineens een andere mama tegen met een baby in een geweven doek, dat zie ik hier nooit! Okay, Davinia woont hier ook, maar die kom ik nooit zomaar tegen eigenlijk.
Ik krijg ook steeds rare opmerkingen en goedbedoelde maar ongevraagde adviezen. Blablablabla.... Mensen hebben ook altijd wat te zeuren. Is het niet over het dragen dan is het wel over de bv, het huilen, de kleding of wat dan ook
En soms vraag ik me af waarom mensen zo naar me lachen en me vertederd aankijken. Oh wacht, er hangt natuurlijk een lief babietje bij me! En tegenwoordig sjanst hij ook zo leuk met voorbijgangers of in de rij bij de supermarkt
Maar ik ben nu ook best een bezienswaardigheid hier in de buurt als ik alleen met de jongens naar bijvoorbeeld het park ga. Toby in de draagdoek, Devin in de buggy en dan ook nog zo'n sleurkarretje (ja, echt ) meetrekkend voor alle scheppen, graafmachines en weet ik wats die mee moeten

Poppejans, die gevlekte babylegs heb ik ook! Devin draagt ze niet meer, ze liggen nu te wachten op Toby
.... met gevoel voor drama....
pi_79419409
quote:
Niet dragen is toch ook niet zo erg?
Nou, inderdaad..
Ik heb mijn zoons beiden nog nooit gedragen.
Ze leven nog hoor...
  zondag 21 maart 2010 @ 20:47:48 #144
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_79419661
quote:
Op zondag 21 maart 2010 20:43 schreef lily het volgende:

[..]

Nou, inderdaad..
Ik heb mijn zoons beiden nog nooit gedragen.
Ze leven nog hoor...
Maar dat bedoelde ik dus ook helemaal niet.

Ben ik nou echt zo LEO als ik iets probeer te zeggen? Was niet zo bedoel in ieder geval.
pi_79419938
Nou ja, ik heb ook een kort lontje vandaag...sorry..

wat is LEO?
pi_79419960
quote:

[..]

Niet dragen is toch ook niet zo erg? Ivan vermaakt zich in de kinderwagen prima en ik heb er alle vertrouwen in dat hij net zo'n leuk kind zou zijn als ik hem altijd in de wagen zou doen.

Alles behalve idd.

Ik ben niet zo zwart-wit. Ik geloof (adhv de argumenten én ervaring) echt wel dat dragen in een doek beter is. Maar ik probeer er wel vrij euh, ontspannen mee om te gaan, zeg maar. Ik loop elke dag zo'n vijf km met Lente in de doek, maar vind af en toe de BB pakken echt geen doodzonde. Naar de meet had ik Lente ook in de BB. Simpelweg omdat ik knopen in een volle, smerige, wankele trein met twee keer overstappen echt niet zag zitten. Ik voelde het nadien goed in m'n rug, maar was (vooral op de terugweg in een bomvolle trein waarin ik nauwelijks kon zitten) toch wel blij met het simpele kliksysteem van de BB.

Als ik trouwens m'n buidelisling toen al had gehad, had ik die meegenomen. Die was ideaal geweest voor zo'n stuk treinen.
  zondag 21 maart 2010 @ 20:52:57 #147
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_79420062
quote:
Op zondag 21 maart 2010 20:51 schreef lily het volgende:
Nou ja, ik heb ook een kort lontje vandaag...sorry..

wat is LEO?
Lomp En Onhandig
pi_79420801
Wat is LEO?

HIer draagt echt niemand in de buurt. Ja, mijn buurvrouw van 2 huizen verder, maar dat was het ook.
Mijn huisarts is Indonesisch en die zei de eerste keer dat hij me Leander zag dragen: 'hey, een Slendang! (was mijn hopp) en was helemaal blij en enthousiast
En verder wonen hier heel veel oude mensen in de buurt en die vinden het over het algemeen geweldig
(en af en toe is er een oude mopperaar die iets zegt als 'dat kan toch niet zo?' of 'alles kan maar tegenwoordig' oid )
pi_79420895
Ah, ik lees al wat LEO is
pi_79421059
quote:
Op zondag 21 maart 2010 21:02 schreef freecell het volgende:
(en af en toe is er een oude mopperaar die iets zegt als 'dat kan toch niet zo?' of 'alles kan maar tegenwoordig' oid )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')