abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79446292
quote:
Op maandag 22 maart 2010 13:53 schreef mrien het volgende:
Waar woon je Sindell, anders kun je vast bij iemand in de buurt ook wat proberen

Ow en Karin, wat leuk om de doek weer langs te zien komen

En wat een lieve foto's Tan!
Hij is zo lekker zacht!
En Lars wordt helemaal enthousiast als ik de doek pak!
Hij vindt het leuk!

Maar nu nog leren fatsoenlijk te knopen
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  maandag 22 maart 2010 @ 13:58:21 #206
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_79446315
ik heb net een mooie draagdoek gezien Waarom duurt het nog zo lang tot de kinderbijslag, ik wil 'm nu nu nu

Iemand ervaring met de neobulle draagdoek? Is het een fijn stofje? Vergelijkbaar met de hopp die ik nu heb?
  maandag 22 maart 2010 @ 13:58:44 #207
18860 sindell
Seriously
pi_79446331
Ik woon in Leeuwarden.
Maar heb inmiddels al een aanbod om even een paar doeken te lenen, daar kan ik wel even mee vooruit denk ik. Bedankt voor het meedenken allemaal!
pi_79446398
Ik heb een Neobulle Tan, die is op dit moment op reis (Petit Prince) en ik vind het super fijne doeken! Stevig en als je knoopt zit het als een huis.
De Neobulle Simon die ik even als reisdoek in huis heb gehad vond ik overigens dikker dan Petit Prince.
Er is nu ook een hele mooie Petit Princesse uit..mja..moet toch eerst mijn Didymos Nino verkopen voor ik wat anders mag kopen
pi_79446514
Woont er toevallig iemand in NB (regio Breda/Tilburg, maar mag ook iets verder zijn)? Ik heb namelijk echt geen idee wat ik nou het beste kan kiezen, en het is toch nogal een bedrag... dus het lijkt me fijn eens een paar van die doeken in het echt te zien/voelen. Of misschien is er weer eens een draagmeet waar ik heen zou kunnen komen?

Ik neig nu toch om te beginnen weer naar een Hoppediz. Er zijn zoveel mooie doeken (vooral van Didymos!), maar die zijn ook vaak zo duur, en dan wil ik wel weten of het nou wat voor me is.

Enneh, stel nou dat ik een zoontje krijg, dan kan ik toch ook best nog met een roze draagdoek rondparaderen, of is dat heel gek?
  maandag 22 maart 2010 @ 14:16:18 #210
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_79446975
@mrien, ok, dankje die petit prince is ook mooi, maar qua kleurstelling een beetje dat wat ik nu heb, die petit princesse vind ik dan mooier, maar dan zit ik met hetzelfde als cantare noemt... hij is met roze en dat vind ik toch wat minder bij een jongetje... het kan wel natuurlijk, maar ik ben nu zelf verliefd geworden op de julie en die vind ik qua kleuren wat neutraler en toch heel fleurig.
pi_79447035
Julie is ook erg mooi inderdaad!
Ik vind wel dat de Neobulle doeken in het begin wat stug zijn, daarom is die van mij ook op reis
Maar eenmaal ingedragen heb je er een superdoek aan!
pi_79447047
Ik vind de Julie ook zo prachtig. Maar neobulle's zijn mijn soort doeken niet.
pi_79447073
Misschien leuk om in de Wiki en de OP een stukje op te nemen wie in welke regio zit? De vraag of er iemand in de buurt zit komt wel vaker voor namelijk
  maandag 22 maart 2010 @ 14:20:29 #214
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_79447132
quote:
Op maandag 22 maart 2010 14:18 schreef Pvoesss het volgende:
Ik vind de Julie ook zo prachtig. Maar neobulle's zijn mijn soort doeken niet.
Heeft dat een bijzondere reden? Qua draagcomfort of zo?
pi_79447281
Tan ik vind de doeken te dik. Als ik knoop vind ik dat niet fijn.
Maar het zijn geen afschuwelijke doeken verder hoor.
pi_79447555
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 15:47 schreef Tan het volgende:
Oh ja, mag ik ookin de OP? Ik heb een Hoppediz Antigua een tricotslen, en een authentieke Indonesische slendang.
Alvast bedankt
Ik heb je in de Wiki er bij gezet, bij het openen van een volgend topic wordt de OP daar vandaan gekopieerd en sta je er tussen
  maandag 22 maart 2010 @ 14:41:14 #217
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_79447906
quote:
Op maandag 22 maart 2010 14:31 schreef mrien het volgende:

[..]

Ik heb je in de Wiki er bij gezet, bij het openen van een volgend topic wordt de OP daar vandaan gekopieerd en sta je er tussen
Dankje!!

@pvoess, aha, duidelijk Ik ben benieuwd, ik zit ook nog steeds in twijfel, maar tot ik een mooiere tegenkom hou ik het er voorlopig wel bij... ik vind 'm zo mooi Ik vind de didymosdoeken ook zo mooi, maar veel te duur om nieuw aan te schaffen en tweedehands ben ik nog geen mooie tegengekomen.
pi_79449969
quote:
Op maandag 22 maart 2010 14:03 schreef Cantare het volgende:
Enneh, stel nou dat ik een zoontje krijg, dan kan ik toch ook best nog met een roze draagdoek rondparaderen, of is dat heel gek?
Ik heb gewoon een roze gekocht terwijl ik een zoontje heb. Lekker belangrijk.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 22 maart 2010 @ 16:00:50 #219
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_79450881
quote:
Op maandag 22 maart 2010 14:03 schreef Cantare het volgende:
Woont er toevallig iemand in NB (regio Breda/Tilburg, maar mag ook iets verder zijn)? Ik heb namelijk echt geen idee wat ik nou het beste kan kiezen, en het is toch nogal een bedrag... dus het lijkt me fijn eens een paar van die doeken in het echt te zien/voelen. Of misschien is er weer eens een draagmeet waar ik heen zou kunnen komen?

Ik neig nu toch om te beginnen weer naar een Hoppediz. Er zijn zoveel mooie doeken (vooral van Didymos!), maar die zijn ook vaak zo duur, en dan wil ik wel weten of het nou wat voor me is.

Ik, maar ik heb niet zoveel doeken, ik heb er maar 2.
Een bbslen (dik) en een ellaroo (dun).
  maandag 22 maart 2010 @ 16:01:37 #220
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_79450921
Daar komt overigens als het goed nog een tricotdoek bij, maar ik twijfel nog een beetje, omdat Fabi al wat groter wordt. Maar die lijkt me handig voor snel erin als ik met de auto weg ben bijvoorbeeld.
pi_79451463
Hoi!
Hier ook een blije draagster Mijn stash is nog niet zo groot, eigenlijk krimpt ie momenteel zelfs omdat ik steeds minder vaak een rekbare doek pak. Ik merk dat met het wat warmere weer mijn girasol echt té warm is, nu al! Dus ik mag een nieuwe, dunnere doek uitzoeken Maarrrrr.... welke? Ik van paars en knoop nu nog alleen FWCC, dus hij moet ook lang zijn. Wie weet er een mooie, dunne, paarse doek waar Emma en ik nog veel plezier aan gaan beleven?
pi_79451517
quote:
Op maandag 22 maart 2010 15:39 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik heb gewoon een roze gekocht terwijl ik een zoontje heb. Lekker belangrijk.
Door jouw nieuwe doek kwam ik ook op het idee
  maandag 22 maart 2010 @ 16:22:26 #223
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_79451957
quote:
Op maandag 22 maart 2010 16:12 schreef WupWup het volgende:
Hoi!
Hier ook een blije draagster Mijn stash is nog niet zo groot, eigenlijk krimpt ie momenteel zelfs omdat ik steeds minder vaak een rekbare doek pak. Ik merk dat met het wat warmere weer mijn girasol echt té warm is, nu al! Dus ik mag een nieuwe, dunnere doek uitzoeken Maarrrrr.... welke? Ik van paars en knoop nu nog alleen FWCC, dus hij moet ook lang zijn. Wie weet er een mooie, dunne, paarse doek waar Emma en ik nog veel plezier aan gaan beleven?
Ik heb mijn zinnen gezet op een hoppediz das leichte. Maar ik heb er nog geen kunnen klikken op Ebay. De laatste keer met 50 cent overboden
Ik vind persoonlijk de Kairo heel mooi, omdat hij wit heeft, en dat is wel fijn in de zomerr.
pi_79452075
quote:
Op maandag 22 maart 2010 16:12 schreef WupWup het volgende:
Dus ik mag een nieuwe, dunnere doek uitzoeken Maarrrrr.... welke? Ik van paars en knoop nu nog alleen FWCC, dus hij moet ook lang zijn. Wie weet er een mooie, dunne, paarse doek waar Emma en ik nog veel plezier aan gaan beleven?
Ik weet niet of de experts de Zara als een dunne doek zouden zien, maar ik vind hem mooi. Ik heb deze, maar die is meer roze:

De TRIpurple vind ik erg mooi:

WebKim heeft een Aubergin, die vind ik ook tof:

En dan is er nog de 'gewone' Purple:

Tja, het is de enige doek die ik ken, sorry.
pi_79452369
Ik kwam deze oude posting van Macka tegen toen ik zocht naar dunne doeken:
quote:
Op woensdag 2 september 2009 10:57 schreef Macka66 het volgende:
Sly, Zara verschilt van andere draagdoeken omdat 'ie zo dun is maar dicht geweven, zodat 'ie toch veel steun geeft en je er een oudere peuter nog fijn in kan dragen. Al vindt niet iedereen dat dunne fijn (secuur knopen om insnijden en drukpunten te vermijden).
Alternatieven die net zo dun zijn:
- Vergelijkbaar en zelfs wat steviger is Didymos Pfau. Maar daar is niet makkelijk aan te komen.
- Ellevill Jade is het zusje van Zara, heeft wat meer vering.
- Ellaroo doeken zijn net zo dun maar geven minder support. Met een baby is dat geen probleem. Ze worden niet zo zacht.
- Vatanai doeken zijn ook dun, maar anders geweven, minder breed en geven minder support. Met een baby geen probleem, en de doeken worden snel lekker zacht.

Ellaroo vind je bij naturebabies.nl, Vatanai bij slingomama.nl
pi_79453143
Wauw snelle antwoorden

Amaranta irritant is dat he. Alhoewel ik gister zelf ook zo'n gemene ben geweest door in de laatste 7 sec een Lisa shortie weg te grissen voor een tientje

Claudia wat een mooie doeken! De TriPurple is echt prachtig, daar had ik al eerder naar gekeken. Maar hij was uitverkocht Toch nog maar eens kijken dan. En Aubergin Ha, ik heb weer inspiratie, dank je!
Dat stukje van Macka is ook handig! Ik vind Pfau alleen lelijk Een didy is niet aan te raden voor de zomer?
  maandag 22 maart 2010 @ 16:55:08 #227
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_79453436
quote:
Op maandag 22 maart 2010 16:01 schreef amaranta het volgende:
Daar komt overigens als het goed nog een tricotdoek bij, maar ik twijfel nog een beetje, omdat Fabi al wat groter wordt. Maar die lijkt me handig voor snel erin als ik met de auto weg ben bijvoorbeeld.
Daar heb je met een geweven doek ook knopen voor. De FCC (Front Cross Carry; FWCC zonder de horizontale band) en SCC (Short Cross Carry) bijvoorbeeld. Die kun je van tevoren knopen, en later je kind erin doen.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  maandag 22 maart 2010 @ 17:01:46 #228
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_79453698
WupWup doeken van Didymos zijn zeker aan te raden, wat mij betreft. Maar Didymos doeken verschillen onderling enorm, dus is het lastig om er in het algemeen iets over te zeggen.
Ik zou de Limited Editions in de gaten houden. Er zijn al een aantal doeken met linnen uitgebracht, wat iets koeler is in de zomer, maar wel stevig, ook als je kindje groter en zwaarder wordt. En er komen ongetwijfeld nog wel meer zomerdoeken uit van Didymos, met en zonder linnen. En Didymos maakt tegenwoordig vaak dunne of zelfs heel dunne doeken. De standaard doeken van Didymos zijn toch wat dikker volgens mij. Alhoewel wel weer dunner dan bijv. Hoppediz, Girasol, etc.
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_79453851
weet iemand een dunne zomer-doek? Ik heb nu een didy Eva, maar die is wel erg dik voor de zomer (en snijdt als ik aanspan zonder iets met mouwen aan te hebben... )
Lotte!
Noah!
  maandag 22 maart 2010 @ 17:06:47 #230
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_79453920
Deze is bijvoorbeeld heel dun met linnen, en paars. Vergelijkbaar met Kobalt-rouge. Niet iedereen vindt zó dun fijn dragen.
©Dumbo
pi_79454482
Cantare, ik woon in Den Bosch en heb best wat doeken te voelen/proberen.

Enne, wandelen in het bos is boooooring.
Hardloper.
IG @webkim
  maandag 22 maart 2010 @ 17:36:11 #232
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_79455048
quote:
Op maandag 22 maart 2010 16:55 schreef texelonia het volgende:

[..]

Daar heb je met een geweven doek ook knopen voor. De FCC (Front Cross Carry; FWCC zonder de horizontale band) en SCC (Short Cross Carry) bijvoorbeeld. Die kun je van tevoren knopen, en later je kind erin doen.
oeh thanx! Dan zal ik die eens gaan oefenen.

De lisa is ook wel erg gaaf wup! Duitse Ebay? Volgens heb ik die namelijk ook zitten bekijken, een maatje 3. Maar ik weet niet zo goed wat ikdaar mee kan aangezien ik alleen nog maar de fwcc kan!
pi_79455537
Ja in Duitsland idd. Het is een maatje 2 1/2 ofzo , want volgens de advertentie issie 2,90. We zien wel. En nu kan ik er ook nog niks mee, maar in de toekomst wrs wel. En anders issie leuk om door te verkopen of als dekentje ofzo of poppendoek... verzin maar
pi_79455652
Die is moooooooi texelonia! lila royal 2 ook!
  maandag 22 maart 2010 @ 18:12:56 #235
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_79456240
OOooohhh die paarse doeken zijn mooi

Nou twijfel ik helemaal, en bedankt hè
  maandag 22 maart 2010 @ 18:31:10 #236
108648 cattie
lieve moeder
pi_79456799
quote:
Op maandag 22 maart 2010 17:51 schreef WupWup het volgende:
Ja in Duitsland idd. Het is een maatje 2 1/2 ofzo , want volgens de advertentie issie 2,90. We zien wel. En nu kan ik er ook nog niks mee, maar in de toekomst wrs wel. En anders issie leuk om door te verkopen of als dekentje ofzo of poppendoek... verzin maar
Dan is het een maat 2. Didymos valt soms wat langer dan de maataanduiding.
Met een maat 2 kun je best veel! Mijn favo lengte nu. Heupzit en Ruck op rug afgeknoopt. En dekentje op de bank.
  maandag 22 maart 2010 @ 18:43:38 #237
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_79457298
Ik had even een vraag. Harry is vandaag 5 weken oud. Ik draag hem echt heel veel in de draagdoek. Nu 'vouw' ik hem altijd op en stop hem dan in de draagdoek. Dus eigenlijk gewoon zoals hij in mijn buik zat, met opgetrokken beentjes en dan stop ik hem zo in het 'zakje' van de fwcc. Ik kruis de banden wel onder zijn bips maar er valt dus niks onder de beentjes door te halen omdat die eenvoudig weg opgetrokken zijn.
Vanaf wanneer mag ik zijn beentjes uit elkaar doen? Zeg maar zoals Tan Elyas in de doek heeft?
En kan ik dan het beste de beentjes vooralsnog in de doek laten of beter net als Tan er buiten laten?
pi_79457534
Asy, dat doe ik met Florian al vanaf het begin Wil prima

Ik zoek even een foto
  maandag 22 maart 2010 @ 18:57:18 #239
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_79457823
quote:
Op maandag 22 maart 2010 18:49 schreef freecell het volgende:
Asy, dat doe ik met Florian al vanaf het begin Wil prima

Ik zoek even een foto
Aah fijn, dank je!
Voorbeelden zijn altijd fijn...
pi_79458116
Hmmm, ik dacht toch echt dat ik daar wel een goede foto van had...
Niet dus...

Het is zeg maar zo:

Maar hier zit hij er echt heel slecht in Het enige wat goedzit zijn z'n kont en z'n beentjes, maar de rest is te los enzo...
  maandag 22 maart 2010 @ 19:05:51 #241
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_79458156
Asyniur, volgens mij maakt het niet uit of de beentjes binnen of buiten de doek zitten, zo lang de knietjes maar hoger zijn dan de billen. Het mag wel erbuiten als je dat wil, maar hoeft dus niet. Net wat jij en Harry prettig vinden.
©Dumbo
  maandag 22 maart 2010 @ 19:09:56 #242
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_79458338
Dank jullie wel!
Het probleem is namelijk met de manier waarop ik het nu doe dat Harry zich als hij boos is, gaat afzetten en hij dan behoorlijk omhoog komt! En hij is echt oersterk dus ik vrees voor mijn tanden/lip.
Ga ik hem morgen eens proberen met de benen uit elkaar in de doek te doen...
pi_79460455
Hier ook een beentjes-buiten foto van Morris, twee weken.

Inderdaad net wat een kindje prefereert de eerste weken, zolang de de beentjes maar spreidt en hoekt, zodat het ruggetje mooi rond wordt. Knietjes hoger dan billen dus.
Wat later is buiten de doek de manier, vanwege het afzetten, maar ook omdat je anders, als je baby groter wordt. doek tekort komt om een mooi buideltje voor de billen te maken.
Hardloper.
IG @webkim
  maandag 22 maart 2010 @ 20:03:17 #244
108648 cattie
lieve moeder
pi_79461201
Beentjes buiten de doek was bij Fee meer voetjes buiten de doek. Alles is nog zo klein! (Wat lijkt dat toch weer eeuwen geleden...)
pi_79464102
Nog niet helemaal bijgelezen, maar even snelle reactie voor Tan.
Ik heb Julie, vind het een geweldige doek, ook helemaal verliefd op de kleuren.
Ik gebruik m momenteel helemaal niet, ben verslingerd aan mn Bio Ardoise (ook neobulle, maar deze zijn dunner en zachter) en aan mn Jade. Woon in de buurt van R'dam? anders kan je m wel bewonderen en uitproberen. Zit er zelfs aan e denken om m weg te doen... Beetje moeilijk want het is de eerste geweven doek die ik heb gekocht. Maar vind het ook zo zonde dat ze hier maar een beetje ligt.... Grote overpeinzing dus.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_79464303
Wickie, jij hebt de Jade Fog , toch?

Die vind ik zooo mooi! Ik ben van plan om 'm voor mn verjaardag aan N. te vragen. Maar dat zou dan m'n eerste geweven doek worden. Ik zoek dus eigenlijk een all round doek. Is ie dat?
pi_79464704
Ik vind Jade best wel allround, lekker stevig maar toch 'dun' (niet extreem, maar was neobulle gewend) en bovenal vanaf het begin zacht. Ik vind de lichte rek heerlijk, lekker aan je schouders.
Ik heb m ook voor mn verjaardag gekregen
Jij woont ook niet in de buurt van R'dam toch? Anders kan je m proberen.
pi_79464966
Nope, maar heb er wel familie en vrienden zitten, dus kom er af en toe wel eens.

Die rek is toch wel fijn dus? Daar twijfelde ik juist over. Of dat niet te warm is en of er dan wel voldoende verschil is met een tricot.

Ik ben (vooralsnog ) nl van plan om één geweven doek aan te schaffen, dus ik zoek echt een fijne zomer- en winterdoek in één.

Heb je ergens toevallig nog een actiefoto staan? Ik ken nl alleen de reclamefoto's.
pi_79465062
Zou ik ook in de OP mogen? Ik heb een Neobulle Julie, Neobulle Bio Ardoise, Ellevil Jade Fog allemaal maatjes 6. Maatje 4 Didymos Lisa, een Neobulle Simon ringsling en een Beco Butterfly 2.
Jeetje ik heb zowaar een ministash
pi_79465466
Als je van de Jade Fog houdt vind je de Caelum met zijde erin ook misschien wel mooi, Ssserpente:

pi_79465549
Ik heb ook een tricot maar vind m daar absoluut niet mee te vergelijken. De rek is heel licht, tis meer een soort van kleine vering. Maar dat moet je misschien inderdaad eerst een keer gevoeld hebben. Hij sluit daardoor mooi aan. Hij voelt niet heter aan als mijn andere doeken, daarintegen vond ik de tricot erg warm.

Dit is de enigste actiefoto die ik heb, niet de beste foto...

Je bent altijd van harte uitgenodigd om te proberen. Ik kom ook vaak in de buurt van Nijmegen, m'n ouders wonen daar.

Anders binnenkort keer draagmeet (kan niet naar amsterdam, moet dan werken jammergenoeg had wel een keer mede fokkers en dragers willen ontmoeten)
pi_79465844
Lief, thanks! Als ik weer eens richting R'dam ga, stuur ik een PM-etje. Nijmegen is voor mij dan weer heel ver, ik woon in Zeeland. Moet dan wel vóór 6 mei, want dan ben ik jarig.

Welke van je doeken pak jij verder nog vaak?
pi_79465913
Ooh, nu zie ik je foto pas! Mooi!
pi_79466172
Maar als je in Zeeland woont zou ik gewoon even langs gaan bij Slings & Things (zit in Middelburg), heb ik ook gedaan omdat ik eerst wilde proberen en zien. Was echt heel fijn om te doen, kon gelijk echt super veel doeken bekijken, voelen en proberen.
Zie dat hij nu niet op voorraad is, maar ik zou haar gewoon even mailen, die komt wel weer aangeleverd.

Ik pak vooral de Bio Ardoise erg veel, heel zacht en dun maar zit als een huis. Nog geen actiefoto van zal ik van de week eens maken.
pi_79466295
Krijg nou wat! Ik heb laatst gebeld naar Slings & Things om te vragen of de mogelijkheid bestond om eens te komen proberen, en dat kon niet... Daar deden ze niet aan, zei ze...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')