quote:Op dinsdag 16 maart 2010 01:45 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Ja kan slordig zijn, maar als je als gebruiker niet beter weet dan denk je voor een dichte deur te staan.
[..]
Mwa, ik hecht meer waarde aan een onafhankelijk onderzoek wat niet is uitgevoerd door de RET, en waaruit blijkt dat het allemaal toch niet zo rooskleurig is als dat de RET ons wil doen geloven.
Nogmaals, het staat in de notulen. Als je denkt dat de notulen onjuist zijn, raad ik je dringend aan om contact op te nemen met het gemeentehuis, want dat kan natuurlijk echt niet.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 19:10 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
En dus niet omdat men later kon zeggen dat de chipkaart goedkoper werd dan de strippenkaart.
Leuke bijzaak. Maar op dat moment hadden ze geld nodig, nu niet meer.
[..]
Wacht even hoor, dus omdat de Tweede-Kamerfractie van de SP iets zegt, kloppen de notulen van de gemeenteraad van Rotterdam niet? Is dat wat je wilt zeggen?quote:http://rotterdam.sp.nl/nieuws/archief/2002/ret_herindeling28-11-2002.stm
Mooie afleidingsmanoeuvre, maar nee, daar trapt een weldenkend mens niet in. De discussie gaat wel degelijk over 2002 (en over 2004). Heb je ook nog echte argumenten?quote:Geen idee. Deze discussie gaat over de situatie in 2010. Niet over 2002
45 raadsleden dachten daar in 2002 heel anders over. Het mocht ook wel eens, na 10 jaar ontwikkeling, waarbij RET al sinds 1996 de beschikking kreeg over alle gegevens, de apparatuur en dergelijke en gewoon in 1996 had kunnen beginnen met testen. Inmiddels gaan we naar de 20 jaar ontwikkeling toe. Ja heel naïef hoor. :|quote:Jij had echt gedacht dat ze al die tijdschema's zouden halen. Beetje naief he
Ja grapjas, die test had dus al veel eerder moeten beginnen. Dat is geen argument tegen het feit dat de ov-chipkaart al in 2004 had moeten werken, maar juist het ultieme bewijs dat er jarenlang gekloot is, en het gekloot waarschijnlijk in 2769 nog niet is afgelopen.quote:Aangezien ze pas in 2005 zijn begonnen met de test in Rotterdam, waar 3 jaar voor uitgetrokken is, vind ik het nog wel meevallen.
Zinloze vraag/verzoek wordt dit, want zoals gebruikelijk krijg je op dit soort vragen toch nooit een concreet antwoord van VF, maar ik stel hem toch maar.quote:En de vertraging is voor een groot deel te danken aan de mensen die er zo tegen waren en allerlei verbeteringen en veranderingen eisten. Dus dat kun je de OV chipkaart niet in zijn geheel kwalijk nemen.
Hij houd hele schema's bij hoe vaak die in kan checken en hoe vaak het fout gaat en waarom.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 01:45 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Ja kan slordig zijn, maar als je als gebruiker niet beter weet dan denk je voor een dichte deur te staan.
Nou kom maar op met dat onderzoek dan. Ik ben benieuwd. Lijkt me dat de RET dat ook wel interessant zal vinden.quote:Mwa, ik hecht meer waarde aan een onafhankelijk onderzoek wat niet is uitgevoerd door de RET, en waaruit blijkt dat het allemaal toch niet zo rooskleurig is als dat de RET ons wil doen geloven.
Nergens stel ik dat de notulen onjuist zijn.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 02:03 schreef Zelva het volgende:
[..]
Nogmaals, het staat in de notulen. Als je denkt dat de notulen onjuist zijn, raad ik je dringend aan om contact op te nemen met het gemeentehuis, want dat kan natuurlijk echt niet.
Ik zeg dat uitspraken van politici niet perse een feit zijn. En als die uitspraken in de notulen komen wil dat niet zeggen dat die uitspraken ineens feit zijn.quote:Wacht even hoor, dus omdat de Tweede-Kamerfractie van de SP iets zegt, kloppen de notulen van de gemeenteraad van Rotterdam niet? Is dat wat je wilt zeggen?
Ja hoor.quote:Mooie afleidingsmanoeuvre, maar nee, daar trapt een weldenkend mens niet in. De discussie gaat wel degelijk over 2002 (en over 2004). Heb je ook nog echte argumenten?
Had gekund jah. Als de ontwikkeling niet zoveel was tegengewerkt door verschillende partijen.quote:45 raadsleden dachten daar in 2002 heel anders over. Het mocht ook wel eens, na 10 jaar ontwikkeling, waarbij RET al sinds 1996 de beschikking kreeg over alle gegevens, de apparatuur en dergelijke en gewoon in 1996 had kunnen beginnen met testen. Inmiddels gaan we naar de 20 jaar ontwikkeling toe. Ja heel naïef hoor. :|
Dat ben ik met je eens dat die test veel eerder had moeten beginnen.quote:Ja grapjas, die test had dus al veel eerder moeten beginnen. Dat is geen argument tegen het feit dat de ov-chipkaart al in 2004 had moeten werken, maar juist het ultieme bewijs dat er jarenlang gekloot is, en het gekloot waarschijnlijk in 2769 nog niet is afgelopen.
Ik zal eens wat zoeken. Er regelmatig dingen geweest waarbij er weer een onderzoek naar het e.e.a. moest worden verricht.quote:Sterker nog, NS had in 1998 (!!!) al met het systeem moeten gaan werken. Wat wil je nou met je 'meevallen'. We leven in 2010 en het werkt (nou half dan en met veel fouten) nét bij de NS.
[..]
Zinloze vraag/verzoek wordt dit, want zoals gebruikelijk krijg je op dit soort vragen toch nooit een concreet antwoord van VF, maar ik stel hem toch maar.
Noem één ding, één ding maar dat door buitenstaanders is afgedwongen, dat niet in het eisenpakket zat van de ov-chipkaart en dat bewezen een vertragende werking heeft gehad op de invoering van de ov-chipkaart. Één ding maar, dat is toch niet teveel gevraagd?
quote:Op dinsdag 16 maart 2010 02:05 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Nou kom maar op met dat onderzoek dan. Ik ben benieuwd. Lijkt me dat de RET dat ook wel interessant zal vinden.
Nou pak het telefoon boek van Rotterdam morgen. Ga willekeurig mensen bellen. Hoeft echt niet zo duur te zijn hoor!quote:Op dinsdag 16 maart 2010 02:20 schreef Zelva het volgende:
[..]Jij denkt dat zo'n onderzoek gratis is? Lap jij even de 10.000 euro (gok ik zo ongeveer) die daarmee gemoeid zijn?
quote:Op dinsdag 16 maart 2010 02:18 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Nergens stel ik dat de notulen onjuist zijn.
Als het argument verzonnen is, zijn de notulen kennelijk ook verzonnen, want het staat er in.quote:Leuk verzonnen argument. Net zoals er hier zoveel verzonnen wordt.
Een uitspraak in de notulen van een wethouder/de stadsregio Rotterdam over het hoe en waarom van de invoering, is hoe dan ook een feit en ligt vast. Je hebt echt geen idee wat notulen inhouden en hoe belangrijk die zijn? Niet voor niets worden vooraf aan elke raadsvergadering en commissievergadering de notulen van de vorige keer pagina voor pagina doorgenomen en kunnen raadsleden/commissieleden schieten op eventuele fouten. Dat doen ze echt niet voor de lol, of voor de sier.quote:Ik zeg dat uitspraken van politici niet perse een feit zijn. En als die uitspraken in de notulen komen wil dat niet zeggen dat die uitspraken ineens feit zijn.
[..]
Daar ging dit discussiepunt niet over. Dat ging over dat jij als argument gebruikte dat de politici voor waren en het dus wel goed geweest moeten zijn, terwijl ze in werkelijkheid alleen akkoord gingen om dat er een gigantisch tekort was waar ze niet wilden/konden voor opdraaien. Waarop jij als antwoord geeft dat we in 2010 leven en niet in 2002. Sterk hoor.quote:Ja hoor.
Dat die beweringen van critici leuk verzonnen zijn. De zones zijn niet verkleind met als doel de OV chipkaart goedkoper te laten lijken.
[..]
Onzinargument dus, zie onder.quote:Had gekund jah. Als de ontwikkeling niet zoveel was tegengewerkt door verschillende partijen.
[..]
Nu opeens wel?quote:Dat ben ik met je eens dat die test veel eerder had moeten beginnen.
[..]
quote:Jij had echt gedacht dat ze al die tijdschema's zouden halen. Beetje naief he
Wacht even hoor, ik hoor je iedere keer bij hoog en laag beweren dat het allemaal zo ontzettend lang duurt vanwege allemaal aanpassingen van zeurende mensen, maar nu ik het op de man vraag, moet je eerst nog gaan zoeken naar voorbeelden en weet je helemaal niets direct te bedenken. Waar baseerde je dat argument dan op? Op je vinger in het luchtledige? Of op eigen aannames?quote:Ik zal eens wat zoeken. Er regelmatig dingen geweest waarbij er weer een onderzoek naar het e.e.a. moest worden verricht.
Gast.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 02:26 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Nou pak het telefoon boek van Rotterdam morgen. Ga willekeurig mensen bellen. Hoeft echt niet zo duur te zijn hoor!
Ik doe het voor 500 euro
Gedoe over de veiligheidquote:Op dinsdag 16 maart 2010 02:03 schreef Zelva het volgende:
Zinloze vraag/verzoek wordt dit, want zoals gebruikelijk krijg je op dit soort vragen toch nooit een concreet antwoord van VF, maar ik stel hem toch maar.
Noem één ding, één ding maar dat door buitenstaanders is afgedwongen, dat niet in het eisenpakket zat van de ov-chipkaart en dat bewezen een vertragende werking heeft gehad op de invoering van de ov-chipkaart. Één ding maar, dat is toch niet teveel gevraagd?
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-veilig-genoeg.dhtmlquote:Naar aanleiding van de recente problemen met de kaart en de aanbevelingen van de Universiteit van Londen is nu besloten de ov-chipkaart gefaseerd uit te rollen. Een ’exacte planning’ kan Huizinga niet geven.
quote:dat door buitenstaanders is afgedwongen
Helaas. Heb je nog wat anders?quote:dat niet in het eisenpakket zat van de ov-chipkaart
Waar precies staat dat de verkleining van de zones alleen maar is gedaan om de OV chipkaart goedkoper te laten lijken?quote:Op dinsdag 16 maart 2010 02:32 schreef Zelva het volgende:
[..]
[..]
Als het argument verzonnen is, zijn de notulen kennelijk ook verzonnen, want het staat er in.
Dat er een bepaalde uitspraak is gedaan is een feit, gezien de notulen.quote:Een uitspraak in de notulen van een wethouder/de stadsregio Rotterdam over het hoe en waarom van de invoering, is hoe dan ook een feit en ligt vast. Je hebt echt geen idee wat notulen inhouden en hoe belangrijk die zijn? Niet voor niets worden vooraf aan elke raadsvergadering en commissievergadering de notulen van de vorige keer pagina voor pagina doorgenomen en kunnen raadsleden/commissieleden schieten op eventuele fouten. Dat doen ze echt niet voor de lol, of voor de sier.
Je vraagt mij om besluiten van 2002 te verklaren. Dat kan en ga ik niet doen aangezien we in 2010 leven en die besluiten ver achter ons liggen. En ook weinig met de OV chipkaart te maken hebben.quote:Daar ging dit discussiepunt niet over. Dat ging over dat jij als argument gebruikte dat de politici voor waren en het dus wel goed geweest moeten zijn, terwijl ze in werkelijkheid alleen akkoord gingen om dat er een gigantisch tekort was waar ze niet wilden/konden voor opdraaien. Waarop jij als antwoord geeft dat we in 2010 leven en niet in 2002. Sterk hoor.
Die 2 uitspraken kunnen prima naast elkaar.quote:Onzinargument dus, zie onder.
[..]
Nu opeens wel?What happened to:
[..]
Wat verwacht je van mij? Dat ik een wandelende bibliotheek ben die alles wat die hoort opslaat met een link naar de bron erbij?quote:Wacht even hoor, ik hoor je iedere keer bij hoog en laag beweren dat het allemaal zo ontzettend lang duurt vanwege allemaal aanpassingen van zeurende mensen, maar nu ik het op de man vraag, moet je eerst nog gaan zoeken naar voorbeelden en weet je helemaal niets direct te bedenken. Waar baseerde je dat argument dan op? Op je vinger in het luchtledige? Of op eigen aannames?
Misschien wel. Maar ik ga niet voor jou zoeken totdat je het wel eens keer eens met me zult zijn. Ik ben niet zo naïef om te denken dat jij objectief wilt kijken.quote:
Daar ging het niet om. Jij beweert dat het reizen met het openbaar vervoer in Rotterdam goedkoper is geworden. Die vergelijking gaat echter niet op omdat er moet vergeleken worden met de tarieven van voor de herzonering, omdat die herzonering alleen is ingevoerd omdat de tarieven toch al met de invoering van de ov-chipkaart omhoog zouden gaan, het nu maar een periode van twee jaar zou beslaan en er nog even flink geprofiteerd kon worden van rijksgelden.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 02:42 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Waar precies staat dat de verkleining van de zones alleen maar is gedaan om de OV chipkaart goedkoper te laten lijken?
[..]
Het is geen uitspraak in de trant van 'ik denk', maar in de trant van 'het is zo gedaan omdat'. Ze liggen gewoon ten grondslag aan het besluit. Het is gewoon een puur feit, ongeacht wat jij er van vindt.quote:Dat er een bepaalde uitspraak is gedaan is een feit, gezien de notulen.
Of die uitspraak feitelijk juist is, is maar de vraag.
[..]
Jij gebruikt dat argument, niet ik. Nu probeer je je er opeens aan te onttrekken omdat je ongelijk hebt en mag ik het niet ontkrachten? Zwak, heel zwak.quote:Je vraagt mij om besluiten van 2002 te verklaren. Dat kan en ga ik niet doen aangezien we in 2010 leven en die besluiten ver achter ons liggen. En ook weinig met de OV chipkaart te maken hebben.
[..]
Nou vertel dan waarom het naiëf is om te denken dat na drie jaar landelijke ontwikkeling, acht jaar ontwikkeling puur op Rotterdam gericht het systeem wel eens zou mogen werken, zeker ook al omdat de test in 1993 al geslaagd was. Dát is het punt.quote:Die 2 uitspraken kunnen prima naast elkaar.
Ik vind dat veel eerder had moeten worden begonnen met de tests. Maar ik ben niet zo naief om te denken dat dat ook daadwerkelijk zou lukken.
[..]
Nee, ik hoef helemaal geen bron. Waar vraag ik die dan? Ik ga er gewoon vanuit dat als je een argument hebt, je wel enig idee hebt waarop zo'n argument gebaseerd is. Dat is kennelijk niet het geval.quote:Wat verwacht je van mij? Dat ik een wandelende bibliotheek ben die alles wat die hoort opslaat met een link naar de bron erbij?
quote:Op dinsdag 16 maart 2010 02:45 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Misschien wel. Maar ik ga niet voor jou zoeken totdat je het wel eens keer eens met me zult zijn. Ik ben niet zo naïef om te denken dat jij objectief wilt kijken.
Feit is dat de OV chipkaart allerlei vertragingen hebben opgelopen. Ook door zaken waar de OV bedrijven niets aan konden doen (stemmingmakerij over de beveiliging). Dat jij bepaalde voorwaarden gaat stellen waar mijn voorbeelden aan moeten voldoen is jouw probleem. Niet het mijne.
quote:Zinloze vraag/verzoek wordt dit, want zoals gebruikelijk krijg je op dit soort vragen toch nooit een concreet antwoord van VF, maar ik stel hem toch maar.
Ja hoor, 24 topics x 300 posts en het is allemaal onzinnige kritiek.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 02:49 schreef VancouverFan het volgende:
Maar heb je ook nog zinnige kritiek op de OV chipkaart?
Waar we echt wat mee kunnen bijvoorbeeld.
Je leest weer eens verkeerd...quote:Op dinsdag 16 maart 2010 02:59 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ja hoor, 24 topics x 300 posts en het is allemaal onzinnige kritiek.
Wat een ontzettend trieste reactie dit.
Ja als je gaat vergelijken met de prijzen van 8 jaar geleden is alles duurder geworden... Zo kan ik het ook.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 02:56 schreef Zelva het volgende:
[..]
Daar ging het niet om. Jij beweert dat het reizen met het openbaar vervoer in Rotterdam goedkoper is geworden. Die vergelijking gaat echter niet op omdat er moet vergeleken worden met de tarieven van voor de herzonering, omdat die herzonering alleen is ingevoerd omdat de tarieven toch al met de invoering van de ov-chipkaart omhoog zouden gaan, het nu maar een periode van twee jaar zou beslaan en er nog even flink geprofiteerd kon worden van rijksgelden.
Het is niet goedkoper geworden, het is veel duurder geworden, dat is de essentie.
Ik raak je even kwijt. Wat is een puur feit?quote:Het is geen uitspraak in de trant van 'ik denk', maar in de trant van 'het is zo gedaan omdat'. Ze liggen gewoon ten grondslag aan het besluit. Het is gewoon een puur feit, ongeacht wat jij er van vindt.
Welk argument gebruik ik? Ik haal geen zaken van 8 jaar geleden erbij.quote:Jij gebruikt dat argument, niet ik. Nu probeer je je er opeens aan te onttrekken omdat je ongelijk hebt en mag ik het niet ontkrachten? Zwak, heel zwak.
Omdat het een complex systeem is waarbij allerlei verschillende partijen bij zijn betrokken, allerlei belangenorganisaties wat over te zeggen willen hebben, politici die hun mening erover moeten uiten, critici die paniek schoppen om kleine dingen.quote:Nou vertel dan waarom het naiëf is om te denken dat na drie jaar landelijke ontwikkeling, acht jaar ontwikkeling puur op Rotterdam gericht het systeem wel eens zou mogen werken, zeker ook al omdat de test in 1993 al geslaagd was. Dát is het punt.
Geen bron? Zou je me op mijn blauwe ogen geloven danquote:Nee, ik hoef helemaal geen bron. Waar vraag ik die dan? Ik ga er gewoon vanuit dat als je een argument hebt, je wel enig idee hebt waarop zo'n argument gebaseerd is. Dat is kennelijk niet het geval.
quote:Op dinsdag 16 maart 2010 02:59 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ja hoor, 24 topics x 300 posts en het is allemaal onzinnige kritiek.
Wat een ontzettend trieste reactie dit.
Stemmingsmakerij over beveiliging wat heeft dat bijgedragen aan de vertraging? Er is niet voor een ander klasse mifare chip gekozen, niemand heeft andere kaarten gekregen dus weer lekker aan je duim aan het sabbelen geweest om een argumnt te bedenken.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 02:45 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Misschien wel. Maar ik ga niet voor jou zoeken totdat je het wel eens keer eens met me zult zijn. Ik ben niet zo naïef om te denken dat jij objectief wilt kijken.
Feit is dat de OV chipkaart allerlei vertragingen hebben opgelopen. Ook door zaken waar de OV bedrijven niets aan konden doen (stemmingmakerij over de beveiliging). Dat jij bepaalde voorwaarden gaat stellen waar mijn voorbeelden aan moeten voldoen is jouw probleem. Niet het mijne.
Is het een wedstrijd danquote:Op dinsdag 16 maart 2010 04:58 schreef macca728 het volgende:
[..]
je wint het toch niiet, laten we teruggaan naar de praktijk
Het onderzoek naar de chip heeft de invoering wel degelijk vertraagd. Bij besluitvormingen van deze omvang worden vertragingen niet alleen veroorzaakt door zichtbare veranderingen.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 08:33 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Stemmingsmakerij over beveiliging wat heeft dat bijgedragen aan de vertraging? Er is niet voor een ander klasse mifare chip gekozen, niemand heeft andere kaarten gekregen dus weer lekker aan je duim aan het sabbelen geweest om een argumnt te bedenken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |