Er is nog een halve dame meer, maar die post tegenwoordig onder een mannenaccountquote:Op zondag 14 maart 2010 20:04 schreef sigme het volgende:
Als zowat de enige dame in de reeks blijf ik lekker meelezen.
En Anne komt wel eens buurtenquote:Op zondag 14 maart 2010 20:24 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Er is nog een halve dame meer, maar die post tegenwoordig onder een mannenaccount
niemand meer schade gereden de afgelopen tijd ofzo?quote:Op zondag 14 maart 2010 20:29 schreef Barcaconia het volgende:
Oja. Klopt.
Ik heb eigenlijk helemaal geen spannende chauffeursverhalen meerWie wel?
X 2quote:Op zondag 14 maart 2010 20:34 schreef Barcaconia het volgende:
Ik heb al ca. 8 maanden niet meer in een vrachtwagen gezeten.
Een rechtzaak is het laatste wat ze willen als ze zulke fratsen uithalen, geloof mequote:Op zondag 14 maart 2010 16:34 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Misschien een rechtszaak om een vage reden? Transportbedrijven zijn gek op vage constructies dus dat zou me niks verbazen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
Net niet.quote:Op zondag 14 maart 2010 20:33 schreef densmee het volgende:
[..]
niemand meer schade gereden de afgelopen tijd ofzo?
Ik sinds oudjaarsdag niet meer.quote:Op zondag 14 maart 2010 20:34 schreef Barcaconia het volgende:
Ik heb al ca. 8 maanden niet meer in een vrachtwagen gezeten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
quote:Op maandag 15 maart 2010 01:09 schreef Sounddragon het volgende:
Heej, je bent niet meer blauw
Alexxxx in het zwart, dat dat kan in Nederland.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik al veel langer niet meerquote:Op zondag 14 maart 2010 20:34 schreef Barcaconia het volgende:
Ik heb al ca. 8 maanden niet meer in een vrachtwagen gezeten.
quote:Op zondag 14 maart 2010 23:47 schreef Alexxxxx het volgende:
Luc is de enige chaufeur in het chauffeurstopic?
quote:Op maandag 15 maart 2010 19:41 schreef Redbaron het volgende:
Vmorge gesprek gehad in Deventer, denk niet dat ik bij dat bedrijf pas
Welke uitleg?quote:Op maandag 15 maart 2010 19:45 schreef Alexxxxx het volgende:
Zwart staat me goed
Bedankt Alexxxxx voor je 50 maanden MODschap voor uitleg btw
dak zwart benquote:Op maandag 15 maart 2010 19:48 schreef Iuc het volgende:
[..]
Welke uitleg?
En jij komt hier melden dat je weer op zwart bent?
Oh, ik weet nu ook weer waarom ik eigenlijk alles mobiel doe hier op Fok!. Heb net namelijk de avatar van murp gezienKrijg je epilepsie van..
doemijmaadieblauwekleurdanquote:Op maandag 15 maart 2010 19:50 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
dak zwart ben![]()
en nee ik kom hier al sinds deel 1?
Ach, volgend jaar, als het weer koud wordt.....quote:Op maandag 15 maart 2010 19:55 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
mijn subforum is opgeheven grapjas!
Asl ELF er weer komt.. En ze me nog willen hebben.... En ik nog wil..quote:Op maandag 15 maart 2010 19:57 schreef Iuc het volgende:
[..]
Ach, volgend jaar, als het weer koud wordt.....
Kleurt Alexxxxx gewoon weer blauw
En je vond niet dat het ding heftig remde?quote:Op maandag 15 maart 2010 20:51 schreef Toempf het volgende:
Ik ben er ook nog steeds, niet te vergeten![]()
Ik lag nog half te slapen vanochtend. Ik moest een huutrailer terug brengen naar het verhuurbedrijf. Ik dat ding aangekoppeld, was net onderweg toen ik af en toe gebonk van die trailer hoorde komen. Ik dacht dat er nog een pompwagen in de palletkist heen een weer lag te beuken, dus ik die auto langs de kant gezet, alles nagekeken, niks aan de hand. Weer een stukje gereden, maar ik bleef dat geluid horenweer aan de kant gezet, alles nagekeken en toen kwam ik erachter dat de luchtvering op de allerlaagste stand stond
Achteraf gezien stond die trailer ook wel ongewoon laag
Ja dat viel me ook op iddquote:Op maandag 15 maart 2010 20:58 schreef RealZeus het volgende:
[..]
En je vond niet dat het ding heftig remde?
edit: Neuh, 3 4 dan.quote:Op maandag 15 maart 2010 14:22 schreef Barcaconia het volgende:
2 chauffeurs en de rest zijn onzinpraters dus?
PMquote:Op woensdag 17 maart 2010 18:30 schreef compier het volgende:
ik load/unload trucks, pak dingen in bij mensen thuis (niet alleen, met meer mensen dan)
quote:Op woensdag 17 maart 2010 18:31 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
Bah bah, denk dat ik een pech vogel ben (die het gelukkig nog red door een 'uitmuntende' reactie snelheid).
Let me explain: rijdt nu sinds vorige week dinsdag op de vuilniswagen. Sinds maandag 'zelfstandig'. Vorige week was het nog 'leren'.
Maandag: 60-km zone, ik rijdt 60 op de voorrangsweg (nou oké, 65). Vrij overzichtelijk gebied, en ik ben zo'n 50 meter van een kruising verwijdert waar ik een auto aan zie komen rijden vanuit de zijstraat rechts. Ik zie die kerel die erin zit alleen maar naar de andere kant kijken, dus instinctief hangt mijn voet al van het gas boven het rempedaal. We komen op bijna gelijke tijd op het kruispunt aan. Wat doet die kerel? Die rijdt gewoon door zonder ook maar naar mijn kant gekeken te hebben. Vol in de ankers dus, met claxon erbij. Resultaat: mooie zwarte strepen op de weg. Bah bah, wat letten sommige mensen slecht op. Wel één voordeel is dat ik nu weet dat een vrachtwagen (of iig die vuilniswagen) behoorlijk scheef trekt als je vol in je remmen gaat.
Vandaag: 50-km weg. Ik rijd erop en nader een (voorrangs!)rotonde. Ik moet rechtdoor / halfrond. Ik rijd al vrij traag op de rotonde zelf, omdat ik rechts helemaal vol zat en links bijna leeg (hij helde nogal over naar rechts). Op het moment dat ik eigenlijk al bij de eerste afslag rijd komt er een kerel (+-25 jaar ofzo) van rechts die er voor probeert te schieten, het leek er iig sterk op dat hij door reed. Wat dus ook zo was. Weer vol in de ankers met claxon erbij. Hij remde ook. Stonden beide stil, hij zo'n 10-15cm verwijdert van mijn bumper rechtsonder. Maatje van me hoofd uit het raam en roepen waar zo'n gek heeft leren rijden, en of ie zijn ogen misschien thuis had gelaten etc.
Maarja in ieder geval merk ik dat er echt hele, hele gekke automobilisten rond rijden die gewoon TOTAAL niet opletten. En het klinkt hard, maar iemand die zomaar een kruising oversteekt (en daardoor bijna in aanraking komt met 20 ton afval) of die zomaar een rotonde wil oprijden zonder op te letten, die verdient wat mij betreft geen een eens rijbewijs.
Dat dus ja. 1 tip Shizzle, trek je er geen zak van aan. Je gaat het nog vaak meemaken dat een totaal debiele automobilist naar jou gaat schreeuwen. Gewoon lachen, terugzwaaien en doorrijden.quote:Op woensdag 17 maart 2010 19:34 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Gefeliciteerd en welkom in de dagelijkse praktijk. Vooral dat op die rotonde ga je vaak tegen komen. Mensen gaan nog liever dood dan dat ze achter een vrachtwagen zitten namelijk.
Sterkte en niet alleen met dat vroege opstaan.quote:Op woensdag 17 maart 2010 19:37 schreef Redbaron het volgende:
Morgen een rit naar onze zuiderburen, moet al om half 5 weg
Slecht voor de bandjes van die personenauto.quote:
Ik denk het ook. Volgens mij zou je dit wel zien vanuit de vrachtwagen.quote:Op woensdag 17 maart 2010 20:51 schreef Sounddragon het volgende:
Iets zegt mij dat ze eerder een soortement van 'meningsverschilletje' hadden
quote:Op donderdag 18 maart 2010 07:55 schreef Redbaron het volgende:
luc volgens mij zat je net achter me op de a50 tot afslag udden zit in een auto van de jong/kroese
Tuurlijk kon ik op het dak gaan liggen, maar dan zit die dakspoiler weer in de weg.quote:Op donderdag 18 maart 2010 07:45 schreef Iuc het volgende:
Kon je niet op het dak gaan liggen?
Ik heb ook zo'n raar slot af en toe. Gaat spontaan op slot als ik de deur dicht gooi.
Het is al een keer voorgekomen dat iemand vanuit Helmond naar Oss heeft moeten rijden met een reservesleutel
Sindsdien heb ik altijd een reserve op zak.
Zeker een Volvo? Die schijnen daar nog wel eens last van te hebben. Bij ons is het wel een paar keer voorgekomen iig.quote:Op donderdag 18 maart 2010 07:45 schreef Iuc het volgende:
Kon je niet op het dak gaan liggen?
Ik heb ook zo'n raar slot af en toe. Gaat spontaan op slot als ik de deur dicht gooi.
Het is al een keer voorgekomen dat iemand vanuit Helmond naar Oss heeft moeten rijden met een reservesleutel
Sindsdien heb ik altijd een reserve op zak.
Was het een Daf? Probeer dan eens om de deur een beetje naar boven te duwen. Meestal hangen ze dan een beetje scheef.quote:Op donderdag 18 maart 2010 06:56 schreef vannelle het volgende:
Deurklink kapot.
Ik had net bij mezelf een container gewisseld en wou weer instappen. Dus niet he!?
Rechts zat uiteraard op slot dus langs daar kwam ik niet binnen, wel via rechts met een zaklamp naar binnen geschenen en links was niet op slot.
Zoals gezegd, klink kapot dus.
Godverdegodver!!! Bijna klaar en dan dit.
Gelukkig stond mijn raam op een kier dus kon ik met een stuk hout het raam verder openen en de deur via de binnenkant openmaken.
Maar da's fijn, heb je de deur open, hang je daar aan je buitenspiegel.
quote:Op donderdag 18 maart 2010 07:45 schreef Iuc het volgende:
Kon je niet op het dak gaan liggen?
Ik heb ook zo'n raar slot af en toe. Gaat spontaan op slot als ik de deur dicht gooi.
Het is al een keer voorgekomen dat iemand vanuit Helmond naar Oss heeft moeten rijden met een reservesleutel
Sindsdien heb ik altijd een reserve op zak.
Welterustenquote:Op donderdag 18 maart 2010 11:35 schreef Toempf het volgende:
[..]
Zeker een Volvo? Die schijnen daar nog wel eens last van te hebben. Bij ons is het wel een paar keer voorgekomen iig.
Huh?quote:Op donderdag 18 maart 2010 22:43 schreef glasbak het volgende:
Ik was het topic even tijdelijk kwijt![]()
En die welterusten is voor Toempf omdat ondertussen wel deudelijk moet zijn dat Luc een (M)ijn (A)rmoed (N)adert heeft....
Stond jij afgelopen week bij de bloemenveiling trouwens?
Dan moet je niet Luc gaan klooten eehm quoten natuurlijkquote:Op vrijdag 19 maart 2010 07:32 schreef Toempf het volgende:
[..]
Huh?ik reageerde op het bericht van vannelle hoor
quote:Op vrijdag 19 maart 2010 14:54 schreef TedjeKroketje het volgende:
Goooeiemiddag!
Weten jullie of Ritalin en chauffeur zijn samen gaat? Natuurlijk gaat het samen! Maja mag het..
En RB hoe ging het gesprek?
bronquote:Rijvaardigheid en het gebruik van machines
Ritalin kan duizeligheid en slaperigheid veroorzaken. Ritalin kan hierdoor uw vermogen beïnvloeden om bepaalde taken te verrichten die uw volledige aandacht vragen. Het is daarom aan te bevelen geen voertuigen te besturen, machines bedienen of andere gevaarlijke activiteiten te verrichten.
Voor mn gevoel een stuk beter dan maandag. Krijg in de loop van volgende week te horen of ik voor een 2e gesprek met rondleiding mag komen.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 14:54 schreef TedjeKroketje het volgende:
Goooeiemiddag!
Weten jullie of Ritalin en chauffeur zijn samen gaat? Natuurlijk gaat het samen! Maja mag het..
En RB hoe ging het gesprek?
Dat zou wel heel mooi zijn, beetje zon aan de horizonquote:Op vrijdag 19 maart 2010 16:28 schreef Redbaron het volgende:
[..]
Voor mn gevoel een stuk beter dan maandag. Krijg in de loop van volgende week te horen of ik voor een 2e gesprek met rondleiding mag komen.
Zo goeiedag, dat zie ik nu pasquote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:32 schreef glasbak het volgende:
[..]
Dan moet je niet Luc gaan klooten eehm quoten natuurlijk
En dan niet even een bakkie komen doen?quote:Op vrijdag 19 maart 2010 18:44 schreef Bartholomeus het volgende:
Glacebaque: woensdag een excursie in het amsterdams havengebied gehad, kwamen we op een gegeven moment langs de icova werf gesjeesd. Was een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej momentje
Ja zeg ik zat niet alleen in die bus hequote:Op vrijdag 19 maart 2010 20:12 schreef glasbak het volgende:
[..]
En dan niet even een bakkie komen doen?
Shame on you!
Ja en? Gewoon hard schreeuwen "KOFFIE, LINKS!" (of rechts.. ik weet niet waar je vandaan kwamquote:Op vrijdag 19 maart 2010 21:15 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Ja zeg ik zat niet alleen in die bus he
Het was dan rechts geweestquote:Op vrijdag 19 maart 2010 22:02 schreef glasbak het volgende:
[..]
Ja en? Gewoon hard schreeuwen "KOFFIE, LINKS!" (of rechts.. ik weet niet waar je vandaan kwam) en dan stopt de chauffeur vanzelf wel hoor
Welnee joh; alle chauffeurs hebben tegenwoordig 2 banen om rond te komenquote:Op donderdag 25 maart 2010 21:28 schreef motaro het volgende:
je zou toch zeggen met de 48urige werkweek dat er meer tijd voor fok is
owja helemaal vergetenquote:Op vrijdag 26 maart 2010 20:27 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Welnee joh; alle chauffeurs hebben tegenwoordig 2 banen om rond te komen
Autolaadkraan : jaquote:
Dan is het bandenrecyclingquote:Op zondag 28 maart 2010 21:53 schreef glasbak het volgende:
Nou, dat zal je nog tegenvallen denk ik Luc. De meeste schrootrijders die ik ken hebben dat namelijk wel.
Maar goed.. Het gaat inderdaad niet om een schrootboer
Ik ga voor huisvuilinzameling, van die ondergrondse containers leegtrekken enzoquote:
quote:Op maandag 29 maart 2010 21:18 schreef glasbak het volgende:
De hoofdprijs is een gratis sollicitatie naar mijn baan bij Icova![]()
De uitslag volgt volgende maand
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
quote:Op maandag 29 maart 2010 22:07 schreef Sounddragon het volgende:
[..]En dat kan ik uit ervaring beamen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Werkgevers hebben anderdere motivaties om zulke dingen niet op het net te willen zien, het zou jammer zijn als iemand dit spotte, en dat doorbrieft, waardoor je ineens niet meer de keus hebtquote:Op dinsdag 30 maart 2010 09:03 schreef glasbak het volgende:
Ik heb het alles bij elkaar gerekend al zo'n 13 jaar prima naar m'n zin bij Icova. Sterker nog, in principe wil ik er niet weg. Maar er staan in de nabije toekomst veranderingen op stapel waar ik het niet mee eens ben. Worden deze plannen werkelijkheid dan ga ik toch naar wat anders kijken. Trouwens, ik zeg in mijn vorige post toch niets negatiefs? Dus waarom zou ik me zorgen moeten maken?
Laat me raden: het was een vriendelijk doch zéééér dringend verzoek.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 20:33 schreef Iuc het volgende:
[..]
Nee hoor. Beter voorkomen dan genezen zeg maar
Maar ook meer bedrijven die ten onder gaan, en wiens plaats wordt ingenomen door de oost-europese concurrentie die ondanks de absurde beperkingen nog wel een grijpstuiver verdienen kan. Hoezo meer werkgelegenheid?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 23:36 schreef RealZeus het volgende:
Dat moet je positief bekijken: minder gewicht is meer vervoer en dus meer werkgelegenheid.
Ok, alles wordt wel duurder maar dat wil men blijkbaar graag.
quote:Op woensdag 31 maart 2010 22:13 schreef Toempf het volgende:
Jezus, ik moet morgen een trailer naar de Renault garage brengen voor een APK-Keuring. Hoe dom denken ze dat ik ben?
Ja, inderdaad, wie rijdt er nou Renault?quote:Op woensdag 31 maart 2010 22:13 schreef Toempf het volgende:
Jezus, ik moet morgen een trailer naar de Renault garage brengen voor een APK-Keuring. Hoe dom denken ze dat ik ben?
Kun je mooi de hele dag over doen.quote:Op woensdag 31 maart 2010 22:13 schreef Toempf het volgende:
Jezus, ik moet morgen een trailer naar de Renault garage brengen voor een APK-Keuring. Hoe dom denken ze dat ik ben?
quote:Op woensdag 31 maart 2010 22:44 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Ja, inderdaad, wie rijdt er nou Renault?
Jij bedoelt die verkapte stadsbus?quote:Op donderdag 1 april 2010 08:01 schreef Iuc het volgende:
Ik heb net die verschrikkelijk lelijke 'waterhoofd' mercedes van Vos gezien en gefotografeerd.
Hij staat namelijk bij Ruttchen in Oss.
Damn wat is dat een lelijk ding
zo,
Zoiets. Maar dan zonder het busdeel.quote:Op donderdag 1 april 2010 09:44 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Jij bedoelt die verkapte stadsbus?
Het kadaver stond ook een keer op de BedrijfsautoRAI. Dat is me een krap hok. We hebben zelfs nog gevraagd of dat ding serieus ging rijden of dat het gewoon een geintje was.quote:
En welke dag is het vandaag?quote:Op donderdag 1 april 2010 15:02 schreef motaro het volgende:
Nou, chauffeursforum.nl is ook gesloten..
... voorspelbaaraquote:Op donderdag 1 april 2010 15:02 schreef motaro het volgende:
Nou, chauffeursforum.nl is ook gesloten..
quote:Origineel gepost door hwm.klaassen:
Was heel goed Want ik hed al navraag gedaan.op een advocaten kantoor of zo iets wel kon
Want we leven in een vrij land Bedankt Forum Nu moet ik gaan vertellen dat het een een april grap is
Huub
Dat zeg je nou wel he? Maar er zit gewoon een Volvo aandrijflijn onder, inclusief I-shift met een ander naampje d'r op. Ik ken er een stel die van een Scania 4-serie afkwamen, en nooit anders dan Scania wilden rijden. Tot ze van de baas (en wat mij betreft geheel terecht) uit kostenoverwegingen geen Scania meer kregen, maar een Renault Premium. Automaat, 450pk, paar leuke toeters en bellen erop, en hoppa, gaan met dat hok. Drie stuks voor de prijs van twee kale R-series. In eerste instantie wilden ze er niet aan, maar toen ze er eenmaal in zaten, waren ze er met geen stok meer uit te meppen. Vraag me niet waarom, want ik heb zelf ook een 'mwah' gevoel bij het merk, maar zo slecht schijnt het dus allemaal niet te zijnquote:Op woensdag 31 maart 2010 22:44 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Ja, inderdaad, wie rijdt er nou Renault?
Die heb ik serieus nog nooit op een grap kunnen betrappenquote:Op donderdag 1 april 2010 15:24 schreef Bunnybeater het volgende:
[..]
... voorspelbaara
Sowieso mensen zonder humor daar, edit - vooral deze gast
[..]
En niemand die het tegenspreekt he..quote:Op dinsdag 30 maart 2010 22:03 schreef Bartholomeus het volgende:
Nieuwste ontwikkeling is dat de EU wil verbieden dat vrachtwagens die zwaarder zijn dan 40 ton de grens oversteken. Ten eerste is binnen de benelux 44 ton al jaren de grens door onderlinge afspraken, en ten tweede betekent dat dat LZV's nooit de grens over mogen. Ondanks dat ook duitsland ondertussen met dergelijke auto's aan het testen is. In Scandinavie mogen auto's niet in z'n geheel van zweden naar finland rijden bijvoorbeeld, maar binnen het eigen land mag het weer wel, en in beide landen ook nog.
En waarom komen ze hierbij: het internationale spoorwegenclubje (!!) vind dat de lzv's slecht zijn voor het milieu en dat de trein veel schoner is en dat de lzv's te veel concurrentie opleveren.
Alsof er ook maar 1 vracht in een lzv geladen wordt die eerst met de trein ging.
Moraal van het verhaal: na de 48-urige werkweek krijgen de transportbedrijven nu ook nog eens grotere beperkingen in de tonnages.
Gek he, dat steeds meer bedrijven dingen gaan doen die eigenlijk niet mogen? Een kat in het nauw maakt rare sprongen weet je...
bron: http://www.tln.nl/index.html?id=30687quote:TLN teleurgesteld over berichtgeving ecocombi
(30 maart 2010)
Vanochtend stond in De Telegraaf dat de Europese Commissie vrachtauto's met grotere laadruimte verbiedt om de grens over te trekken. Ook grensoverschrijdend verkeer met 44 tons vrachtauto's zou tot het verleden gaan behoren. TLN ziet het anders. En legt uit waarom.
Interpretatie richtlijn
De oorzaak van het artikel ligt in de discussie over grensoverschrijdende proeven met de ecocombi. Die langere en zwaardere vrachtauto's rijden al langere tijd tussen de Scandinavische landen en ook Nederland wil in de nabije toekomst graag naar andere landen kunnen rijden. De vraag is of dat in lijn is met de Europese regelgeving over maximale maten en gewichten. Volgens de juristen van de Commissie staat EU-Richtlijn 96/53 inzake de maten en gewichten van vrachtauto's en aanhangwagens dat niet toe. Zij stellen dat de regels op basis waarvan landen voertuigen met grotere afmetingen en gewichten mogen toestaan alleen gelden binnen een land en niet tussen landen. Dat zou in de Scandinavische landen tot een vreemde situatie leiden. Hoewel Zweden en Finland allebei vrachtauto's van 25,25 meter toestaan, zouden die niet de grens mogen passeren. Officieel zouden die combinaties bij de grens moeten worden ontkoppeld, als normale vrachtauto de grens passeren en daarna weer worden samengesteld tot ecocombi. Beide landen vinden dat een vreemde zaak en in de dagelijkse praktijk passeren de vrachtauto's zonder problemen de grens.
In een brief van 16 maart 2010 op een vraag uit het Europees Parlement meent de Europese Commissie dat grensoverschrijdend vervoer met langere en zwaardere vrachtauto's niet mag. De Commissie dreigt zelfs met stappen tegen landen die dit wel toestaan. Volgens TLN en vele andere organisaties interpreteert de juridische dienst van de Europese Commissie de richtlijn verkeerd. Dat denkt ook Luc Werring. Hij was tot 2000 hoofd van de afdeling die verantwoordelijk was voor de wet- en regelgeving rond de maten en gewichten van vrachtauto's. Achter de schermen wordt intussen in Brussel dan ook over de juiste interpretatie van de richtlijn gesproken. Daarover is nog geen besluit genomen. Feit is echter wel dat twee eerdere Europese studies zich al positief toonden over de internationale inzet van ecocombi's. Een derde studie wordt momenteel uitgevoerd.
Hoe zit het met de 44 ton?
Richtlijn 96/53 gaat ook over grensoverschrijdend vervoer voor voertuigen met gewichten die afwijken van de 40 ton die in de meeste EU-landen als maximum geldt. In de Benelux geldt al sinds vele jaren een maximum treingewicht van 44 ton. Die waarde zou door het standpunt van de juristen van de Commissie ook gevaar lopen. Hetzelfde geldt voor voertuigen met grotere hoogten die tussen Engeland, Ierland en Schotland rondrijden. Het lijkt onwaarschijnlijk dat dit vervoer dat al vele tientallen jaren plaatsvindt, straks verboden wordt. Een dergelijke maatregel zal vanuit veel landen enorme weerstand oproepen. Dat zal dus zeker niet gebeuren. Naar de mening van TLN is er dan ook absoluut geen reden tot paniek. De internationale inzet van LZV's is niet meer tegen te houden en ook over de toekomst van het 44 tons vervoer in de Benelux hoeft niemand zich zorgen te maken. (RPo)
Dat is dan een vooruitgang, ik heb heel wat kiloneters versleten in Renault bestelbussen en wat daar allemaal aan kapot ging.quote:Op donderdag 1 april 2010 19:25 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Dat zeg je nou wel he? Maar er zit gewoon een Volvo aandrijflijn onder, inclusief I-shift met een ander naampje d'r op. Ik ken er een stel die van een Scania 4-serie afkwamen, en nooit anders dan Scania wilden rijden. Tot ze van de baas (en wat mij betreft geheel terecht) uit kostenoverwegingen geen Scania meer kregen, maar een Renault Premium. Automaat, 450pk, paar leuke toeters en bellen erop, en hoppa, gaan met dat hok. Drie stuks voor de prijs van twee kale R-series. In eerste instantie wilden ze er niet aan, maar toen ze er eenmaal in zaten, waren ze er met geen stok meer uit te meppen. Vraag me niet waarom, want ik heb zelf ook een 'mwah' gevoel bij het merk, maar zo slecht schijnt het dus allemaal niet te zijn
Hoewel ik sterk m'n twijfels heb over die hangmat (letterlijk) die voor bovenbed speelt. Zou daar niet iets fatsoenlijkers voor te krijgen zijn?
Hahahaa. Die laatste heb ik in t echt gezienquote:
Hoeft niet aangestoken te zijn he, kan ook gewoon kortsluiting ofzo geweest zijnquote:Op zaterdag 3 april 2010 16:20 schreef glasbak het volgende:
Afgelopen nacht is er bij mij in de straat een vrachtwagen uitgebrand. 30 meter vanaf de plek waar ik tot op 3 weken mijn vrachtwagen altijd parkeerde.
Geluk gehad dat ik toch maar besloten heb om mijn wagen weer op de werf te parkeren? Of gewoon stom toeval dat nu deze wagen in vlammen op is gegaan...
Het was een TGA trouwens
Dat JIJ besloten hebt om dat te doen?quote:Op zaterdag 3 april 2010 16:20 schreef glasbak het volgende:
Afgelopen nacht is er bij mij in de straat een vrachtwagen uitgebrand. 30 meter vanaf de plek waar ik tot op 3 weken mijn vrachtwagen altijd parkeerde.
Geluk gehad dat ik toch maar besloten heb om mijn wagen weer op de werf te parkeren? Of gewoon stom toeval dat nu deze wagen in vlammen op is gegaan...
Het was een TGA trouwens
Er is een heel kort filmpje beschikbaar waaruit blijkt dat een van de achterdeuren openstaan. Hij scheen geladen te zijn met pallets papier en dat kan goed brandenquote:Op zaterdag 3 april 2010 16:57 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Hoeft niet aangestoken te zijn he, kan ook gewoon kortsluiting ofzo geweest zijn
En verder: sja, geluk gehad denk ik. Zulke dingen zijn vrij ongrijpbaar verder
Ja IK heb dat besloten ja...quote:Op zaterdag 3 april 2010 17:03 schreef Iuc het volgende:
[..]
Dat JIJ besloten hebt om dat te doen?
Arme TGA.
welke truck bedoelen jullie?quote:Op vrijdag 2 april 2010 11:49 schreef Intelligence het volgende:
Hier een ex chauffeur
Zag gisteren ook zon Mercedes stadsbushok trekker, was van een nederlands veevoeder bedrijf, ding stond op Duits kenteken ... zag er niet uit!!!
mercedes econic geloof ik dat die heet,quote:
Dat zou pas per 1 mei ingaanquote:Op zaterdag 3 april 2010 20:00 schreef Iuc het volgende:
Sorry hoor....
Dacht dat dat was ivm de 48 urige werkweek
Ergonomisch??quote:Op zaterdag 3 april 2010 20:24 schreef densmee het volgende:
[..]
mercedes econic geloof ik dat die heet,
was vandaag ook op rtl transportwereld
die trekker hadden ze uitgekozen vanwege de ergonomische en praktische en veilige cabine
Ja, de enige plek waar je rechtop kunt staan is door in het gat naar de topsleeper te gaan staan.quote:
Jawel, dan heten ze Renault Magnum.quote:Op zaterdag 3 april 2010 22:10 schreef Sounddragon het volgende:
Zijn ze niet optioneel met bovenbesturing leverbaar ??
quote:Op zaterdag 3 april 2010 22:15 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Jawel, dan heten ze Renault Magnum.
quote:Op zaterdag 3 april 2010 22:22 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
![]()
![]()
Maar die hebben dan weer geen onderaquarium
Ik zou kiezen voor de kartonnen doos onder de brugquote:Op zaterdag 3 april 2010 21:37 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Ja, de enige plek waar je rechtop kunt staan is door in het gat naar de topsleeper te gaan staan.![]()
Als de baas je dat mee geeft ga je toch ook volledig vermomd en geschminkt achter het stuur zitten.
Ik ga voor trappers.quote:Op zondag 4 april 2010 14:52 schreef Iuc het volgende:
Ik denk een underfloor motor, tussen het shassis.
Bij ons rijden we onder andere (gaan er namelijk uit, worden en zijn al deels vervangen door DAF) met deze rond:quote:Op zondag 4 april 2010 13:31 schreef MewBie het volgende:
[..]
Waar laten ze uberhaupt de motor in zo'n hok?
Of zit de motor bovenin
quote:Op dinsdag 6 april 2010 11:02 schreef Iuc het volgende:
Nou lekker dit
Superleuk paasweekend gehad en nou
lig ik in het ziekenhuis. Gisterenavond opgehaald met de ambulance.
Kreeg opeens zeer heftige hoofdpijn. Hopelijk mag ik vandaag weet naar huis
Kewl!quote:Op dinsdag 6 april 2010 13:36 schreef Redbaron het volgende:
Kreeg net telefoon![]()
Of ik morgen even wil vertrekken naar italie en dan vrijdag/zaterdag terug komen![]()
![]()
Koel man, weten ze al wat de oorzaak is van die plotselinge pijn?quote:Op dinsdag 6 april 2010 15:34 schreef Iuc het volgende:
[..]
Kewl!
Ik ben inmiddels ook weer thuis. Morgen nog een dagje thuisblijven en dan mag ik donderdag weer rijden
Weet niet, dat kan ik zo op dat plaatje niet zienquote:Op maandag 5 april 2010 22:40 schreef motaro het volgende:
Meen inderdaad dat t een underfloor is, maar is dat een vuilniswagen ofniet?
Ja, maar een vrachtwagenband geeft meer rotzooi, heet grotere lasten te verwerken en in je personenauto staat er ook geen 10 bar op.quote:Op dinsdag 6 april 2010 17:10 schreef kikoooooo het volgende:
Hoe vaak gaan banden van vrachtwagens eigenlijk kapot? Ik zit veel op de weg en kom dagelijks compleet losgeraakte loopvlakken tegen e.d. Vanochtend bij Hoogeveen op de A28 nog een vrachtwagen met een klapband. Overal stukken rubber en wielkast/spatbord. Gelijk ook een dikke file.
Ik heb het idee dat zoiets vaker bij vrachtwagens voorkomt dan bij personenauto's, of zit ik fout?
Veel bedrijven snappen nog niet dat het goedkoper is om preventief een band te wisselen dan een vrachtwagen uit de sloot te moeten takelenquote:Op dinsdag 6 april 2010 17:23 schreef RealZeus het volgende:
Maar goed onderhoud doet ook wonderen, er zijn bedrijven die ze tot op de draad oprijden. Mijn vorige werkgever deed dat dus niet: bij twijfel werden banden vervangen en ze werden zeker niet opgereden. Wij hadden dan ook zelden een klapband.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
quote:Op dinsdag 6 april 2010 20:01 schreef Iuc het volgende:
http://www.chauffeursinfo.nl/Handboek/rijtijden_besluit.htm
Tsjah, kan er niets aan doen. Bedrijf doet nou eenmaal veel met de trein naar italiequote:Op dinsdag 6 april 2010 21:04 schreef Bartholomeus het volgende:
Redbaron: als je met de trein moet dan wens ik je veel sterkte. Schijnt een ontzettend smerige stinkzooi te zijn, met dank aan alle oostblokkers. Nog liever 5 ritjes kris-kras door het Ruhrgebiet achter elkaar dan 1 keer naar Italië met de trein
Ja, waar is die?quote:Op woensdag 7 april 2010 18:14 schreef Bartholomeus het volgende:
Gefelici.... waar is de taart?
Overrated die taart. Een pilsje is meer op zijn plaats.quote:Op woensdag 7 april 2010 18:35 schreef Iuc het volgende:
[..]
Ja, waar is die?
Ik heb m iig nog niet gezien.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
Dit slaat trouwens nergens opquote:Op dinsdag 6 april 2010 20:01 schreef Iuc het volgende:
http://www.chauffeursinfo.nl/Handboek/rijtijden_besluit.htm
Te laat, hij is al een volle dag onderweg inmiddelsquote:Op woensdag 7 april 2010 21:34 schreef glasbak het volgende:
Dit slaat trouwens nergens op
Hier heb je veel meer aan :
http://www.sensosoft.nl/u(...)ale%20Tachograaf.pdf
Het gaat om het ideequote:Op woensdag 7 april 2010 21:45 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Te laat, hij is al een volle dag onderweg inmiddels
Uit welk jaar komt die andere sitequote:
quote:Diensttijden
De diensttijd van een chauffeur mag ten hoogste 10 uur en 2x per week ten hoogste 12 uur bedragen, tenzij middels een ontheffing anders is geregeld.
Chauffeurs zijn gewend dat automobilisten alleen maar knipperen als ze een probleem hebben, doe dat dus maar nietquote:Op donderdag 8 april 2010 20:27 schreef tupolev141 het volgende:
Ik heb grote bewondering en eerbied voor vrachtwagenchauffeurs. En ben ook hoffelijk op de weg. Als er eentje wil inhalen op de snelweg, en ik zit meestal op de linker rijstrook, dan zal ik inhouden en met de lichten signaal geven dat ie mag komen. En dan komt ie niet! En ik denk dan wtf man GA DAN TOCH! En die chauffeur zit in zijn cabine van WTF man je hoeft niet te flashen met je lichten ASO ik heb je GEZIEN EIKEL!
Nee. Mijn auto is al vanaf 17 uur aan het overnachten in Ossquote:Op donderdag 8 april 2010 20:14 schreef TommyGun het volgende:
Luc, jij ging zojuist niet toevallig op een vluchthaven staan (N2 bij Eindhoven) ?
Heb ik geen last van. Als ik in mijn luxewagen zit en een chauffeur geeft aan in te willen halen knipper ik meestal 1 keer lang en 1 keer kort. Dat is voor de meeste chauffeurs toch wel het internatinale teken van "Oké, ik kan".quote:Op donderdag 8 april 2010 20:28 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Chauffeurs zijn gewend dat automobilisten alleen maar knipperen als ze een probleem hebben, doe dat dus maar niet
2 keer kortquote:Op donderdag 8 april 2010 21:32 schreef Iuc het volgende:
[..]
Heb ik geen last van. Als ik in mijn luxewagen zit en een chauffeur geeft aan in te willen halen knipper ik meestal 1 keer lang en 1 keer kort. Dat is voor de meeste chauffeurs toch wel het internatinale teken van "Oké, ik kan".
Oke dan leek 'ie er opquote:Op donderdag 8 april 2010 21:30 schreef Iuc het volgende:
[..]
Nee. Mijn auto is al vanaf 17 uur aan het overnachten in Oss
Tja als je kijkt dat 'knipperen' (het seinen met groot licht) in principe enkel mag om gevaar af te wenden...quote:Op donderdag 8 april 2010 23:27 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
2 keer kort![]()
Kort = vriendelijk, lang = schreeuwen..
@ die miniblikkert; chauffeurs zijn dat idd niet echt gewend, dan moet je echt heeel duidelijk zijn.. een misinterpretatie levert nogal rommel op, en dus denk ik dat de meesten het gokje niet wagen![]()
Ik heb dat een keertje gehad met een donkere beemer op de A12.. zit links 100 meter achter me, ik gooi mijn knipper aan, ik kijk.. hij knippert, ik gooi hem naar links.. gevolg: hevig slingerende Beemert die volgens mij écht bijna achterop lag, bleek dat het zo'n VIPkoets was die 170 deed.. vandaar dattie knipperde toen ik richting aangaf
![]()
Sowwy !!
Ik bel natuurmonumenten en de dierenambulance, dat je donatie eraan komtquote:Op vrijdag 9 april 2010 11:08 schreef Iuc het volgende:
Net een dodelijk ongeluk veroorzaakt.
RIP eend en frontspiegel
De eend kwam van rechts of vloog op een voorrangsweg?quote:Op vrijdag 9 april 2010 11:08 schreef Iuc het volgende:
Net een dodelijk ongeluk veroorzaakt.
RIP eend en frontspiegel
Hij kwam zelfs van links en ik zat op de voorrangswegquote:Op vrijdag 9 april 2010 11:32 schreef RealZeus het volgende:
[..]
De eend kwam van rechts of vloog op een voorrangsweg?
Dan heb jij het ongeluk niet veroorzaakt, dan deed die eend dat.quote:Op vrijdag 9 april 2010 12:01 schreef Iuc het volgende:
[..]
Hij kwam zelfs van links en ik zat op de voorrangsweg
Ik weet niet wat gevaarlijker is.. De situaties die jij laat zien of het feit dat je achter het stuur aan het fotograferen bent..quote:Op vrijdag 9 april 2010 14:26 schreef blup het volgende:
Spelletje dan maar, zoek the deathman.
We beginnen makkelijk
[ afbeelding ]
Fietsertje
[ afbeelding ]
Motorfiets rechts achter de bus
[ afbeelding ]
Fietser
[ afbeelding ]
Motorfiets links achter de bus
[ afbeelding ]
Fietser bij de oversteekplaats
[ afbeelding ]
Klein meisje die door rood wil gaan fietsen
Ik had vorige week een duif die van rechts kwam. Hij keek mij aan, ik keek hem aan.. *plof*..quote:Op vrijdag 9 april 2010 11:08 schreef Iuc het volgende:
Net een dodelijk ongeluk veroorzaakt.
RIP eend en frontspiegel
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
quote:Op maandag 12 april 2010 17:38 schreef Sounddragon het volgende:
Ik doe wel eens creatief met heftrucks, als je dat bedoelt, hoezo?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als ik me niet vergis is dat vannelle.quote:Op maandag 12 april 2010 17:55 schreef Sounddragon het volgende:
Neh.. volgens mij hangt hier iemand in het topic die op een reachstacker (= dozenstapelaar) werkt, en daar had ik wat vraagjes over
Dat dacht ik ook, maar ik wist het niet helemaal zekerquote:Op maandag 12 april 2010 18:02 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Als ik me niet vergis is dat vannelle.
Dan moet je gewoon rustiger het gas intrappen. Als jij die plank ineens onderin legt, dan geeft dat ding ook ineens veel gas. Als jij gewoon rustig dat gas wat intrapt, dan rijdt die auto ook rustig weg. Wij hebben er ook hele rijen van, zowel 95's als 105's, en alle generaties software. En ja, hoe nieuwer hoe beter het gaat, want hoe beter de software is, maar er is er niet 1 bij waarmee je niet rustig weg kunt rijden. En geloof maar dat we regelmatig met gammele zooi rijdenquote:Op maandag 12 april 2010 08:13 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Ik had vorige week een duif die van rechts kwam. Hij keek mij aan, ik keek hem aan.. *plof*..
Heb half uur later op dezelfde weg terug gereden, maar zag hem niet liggen.. Misschien had hij z'n helm op..
Ff wat minder leuk nieuws..
Afgelopen zaterdag waren alle 3 mijn rekstokken op een of andere manier weggesprongen. Grote trailer stond vol met 21 denen à 720 perkgoedplantjes.
Bij aankomst voor de 2e klant konden er nog 9 denen gered worden. De rest lag verspreid over de gehele laadbak
Godver, wat had ik lopen tieren. Ik reed op een Daf en die krengen hebben bij ons geen koppeling. Dus als je gas geeft, pakt hij weleens enthousiast op, waardoor je vooruit schiet. Eigenlijk gebeurt dit practisch elke keer. Jezus, wat was dat kut. We zijn met 2 man 6 uur bezig geweest om op te ruimen.
quote:Op maandag 12 april 2010 17:38 schreef Sounddragon het volgende:
sow, da's kut idd..![]()
How the fuk kunnen ze nou alle 3 wegschieten ??En hoor/voel je dan niet dat die dingen aan de rees zijn als je een bocht om gaat of als je remt ??
Dat is het rare.. Ik heb niet eens dingen horen vallen. Waren toch flinke denen. Het enige wat ik hoorde, was een paar denen beetje tikken tegen het kopschot. Maar die stonden nog netjes rechtopSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
Ik snap nog steeds niet hoe ze die denen nou nog steeds kunnen gebruiken. Als er iets een ramp is, dan zijn die dingen het wel..quote:Op maandag 12 april 2010 19:36 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Dat is het rare.. Ik heb niet eens dingen horen vallen. Waren toch flinke denen. Het enige wat ik hoorde, was een paar denen beetje tikken tegen het kopschot. Maar die stonden nog netjes rechtop
Ja, alles goed en aardig.. maar door het missen van de abs, gaat de ebs over op een nood programma waardoor hij een stuk harder remt dan de motorwagen. Ik heb het al een aantal keren gehad dat bij een wat gladde weg of een (half) geladen motorwagen en lege aanhanger bij iets steviger remmen de aanhanger er een alternatieve route op na gaat houden en meestal wil hij mij dan zo snel mogelijk voorbij. Maar dat gaat mooi niet doorquote:Op maandag 12 april 2010 19:50 schreef Bartholomeus het volgende:
Wij hebben ook verschillende opleggers waar een ABS storing in zit. Nou, dan pleur je die stekker er toch uit? Blijven wielen gewoon rond om hoor
Mwah, remt het ding een keer, is het wéér niet goedquote:Op maandag 12 april 2010 20:18 schreef glasbak het volgende:
[..]
Ja, alles goed en aardig.. maar door het missen van de abs, gaat de ebs over op een nood programma waardoor hij een stuk harder remt dan de motorwagen. Ik heb het al een aantal keren gehad dat bij een wat gladde weg of een (half) geladen motorwagen en lege aanhanger bij iets steviger remmen de aanhanger er een alternatieve route op na gaat houden en meestal wil hij mij dan zo snel mogelijk voorbij. Maar dat gaat mooi niet door
Die denen mogen van mij part ook rechtstreeks naar de oudijzerboer..quote:Op maandag 12 april 2010 19:47 schreef glasbak het volgende:
[..]
Ik snap nog steeds niet hoe ze die denen nou nog steeds kunnen gebruiken. Als er iets een ramp is, dan zijn die dingen het wel..
Ik heb sinds vanmorgen m'n aanhanger weer terug.. Was even te APK'en geweest en heb nou eindelijk eens de EBS/ABS storing laten verhelpen.. Er werd mij verteld dat er een sensor stuk was en er zat een draadje los in de stekker. Ja, dan krijg je wel een storing te zien ja![]()
Wil ik wegrijden na aankoppelen.. *dingding* EBS/ABS storing *dingding*![]()
Bleek bij nadere inspectie het probleem in de motorwagen te zitten.. eeehDat ding is net een jaar oud en ik heb net 2 maanden die aanhanger erachter.. Die doos is nog origineel en er is sinds de aflevering nog nooit iemand aangekomen.. Zal wel ergens een draadbreuk zijn dacht de monteur..
Maar nee.. De ABS doos op de motorwagen had last van een paar verkeerd aangesloten draadjes.. Hartelijk dank meneer de DAF draadbomenknutselaar![]()
Dus.. nieuwe ABS doos erop en probleem verholpen! Nu remt de aanhanger tenminste met gelijke kracht in plaats van aanhanger 100% - motorwagen 50%En geen kerstbomenfestijn meer op m'n dashboard als ik wegrij vlak na het aankoppelen
Ik heb ze één keer in de auto gehad. Een keer een vrachtje van een ander bedrijf weggebracht, en hoefde geen leeggoed mee retour te nemen gelukkig. Opzich gaat het wel mooi, als je maar volle bakken hebt en die dingen geen kant op kunnen.quote:Op maandag 12 april 2010 21:27 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Die denen mogen van mij part ook rechtstreeks naar de oudijzerboer..
Maar weet je, al die perkgoedhandelaren zweren bij die dingen. Op een kar krijg je (denk ik) niet zoveel planten in totaal er op.
Om maar niet te beginnen over hoe vaak er wel geen seal tussen de wielen zit, waardoor het meer sleuren dan slepen is met die karren. Kutdingen
Dat ben ik idd.quote:Op maandag 12 april 2010 17:55 schreef Sounddragon het volgende:
Neh.. volgens mij hangt hier iemand in het topic die op een reachstacker (= dozenstapelaar) werkt, en daar had ik wat vraagjes over
die hebben we niet..quote:Op maandag 12 april 2010 21:30 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Ik heb ze één keer in de auto gehad. Een keer een vrachtje van een ander bedrijf weggebracht, en hoefde geen leeggoed mee retour te nemen gelukkig. Opzich gaat het wel mooi, als je maar volle bakken hebt en die dingen geen kant op kunnen.
Trouwens, waarom geen spanband d'r achter met van die klikhaken in de rails in de wand? In de categorie: vast is vast, kan nog wel een beetje vaster
Als ik er vaker mee moest rijden dan kocht ik zelf zo'n ding. Liever dat dan karren die er een eigen leven op na gaan houdenquote:
Je baas heeft nu een aardige schadepost door die berg plantjes achterin, niet te vergeten de stilstand. Lijkt me een prima moment om eens te zeggen dat je ze de volgende keer wilt vastzetten met een spanband, maar dat je die niet hebtquote:
quote:Op dinsdag 13 april 2010 19:30 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Als ik er vaker mee moest rijden dan kocht ik zelf zo'n ding. Liever dat dan karren die er een eigen leven op na gaan houdenZo'n ding kost je twee tientjes ofzo, als de baas dat niet voor je betalen wil dan issie een gierige zak.
Klopt allemaal, alleen hebben we niet van die ijzeren rails op de wand zitten. Dus zelfs áls we spanbanden krijgen, moet elke laadbak aangepast worden. En dan passen de denen er niet meer in als ze wat breder als normaal zijn. Zie ik dus niet gebeuren..quote:Op dinsdag 13 april 2010 23:40 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Je baas heeft nu een aardige schadepost door die berg plantjes achterin, niet te vergeten de stilstand. Lijkt me een prima moment om eens te zeggen dat je ze de volgende keer wilt vastzetten met een spanband, maar dat je die niet hebt
Denen zijn ellendig topzwaar en instabiel en worden vaak veel te vol gestouwdquote:Op woensdag 14 april 2010 21:17 schreef Redbaron het volgende:
waarom zijn de denen zulke ondingen?
Ken ze niet verder en hoe ze in de auto gaan.
Ken wel kaasboxen en dat vond ik ondingen.
Om nog maar niet over slecht lopende of scheve wieltjes te beginnen. Laat staan het afbreken en in elkaar stapelen van die dingen bij het retour nemen van het leeggoedquote:Op woensdag 14 april 2010 22:16 schreef TradeMarkie het volgende:
[..]
Denen zijn ellendig topzwaar en instabiel en worden vaak veel te vol gestouwd
Ik was ook niet van plan om in het afvaltransport te gaan werken, maar ik doe al 14 jaar (bijna) niets andersquote:Op donderdag 15 april 2010 21:19 schreef Redbaron het volgende:
Nja het is toch niet de bedoeling van mij om in de planten en bloemen te gaan dus ws krijg ik er nooit mee te maken,
Groetjes aan Frans gedaan?quote:Op donderdag 15 april 2010 22:53 schreef Toempf het volgende:
Sowieso weet je nooit wat je moet terugladen. Ik moest maandag een graafmachine lossen in Fijnaart. In een dichte trailer.Het is weer eens wat anders.
Vergeet niet de stokken die door het gewicht van de platen door die bodem zakt. Trek je je helemaal een ongeluk. En instabiel inderdaad als een malle...quote:Op donderdag 15 april 2010 21:17 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Om nog maar niet over slecht lopende of scheve wieltjes te beginnen. Laat staan het afbreken en in elkaar stapelen van die dingen bij het retour nemen van het leeggoed
Kaasboxen zijn ook ondingen, maar die kun c.q. moet je tenminste nog gewoon met een palletwagen in de auto zetten. Denen moet je rollen sleuren
Ja, die smalle dingen met scherpe randjes. Als trailers zo ontworpen waren gingen ze bij bosjes op de kant.quote:Op vrijdag 16 april 2010 09:07 schreef Iuc het volgende:
Zijn dat van die karren die je ook wel eens in een bouwmarkt ziet staan als ze weer eens viooltjes oid in de aanbieding hebben?
Zoals ik het hoor, kun je ze beter naar ons brengen die karren
Zooo herkenbaar. Dat klopt inderdaad ook, alleen is de handel dan vaak breder en hoger. Minder op een deen, alleen steekt het allemaal idd flink uit.quote:Op vrijdag 16 april 2010 12:58 schreef TradeMarkie het volgende:
op deze foto's blijft alles nog binnen de afmetingen, ik heb ze wel eens met een aanloop moeten laden omdat de lading naar buiten bolde
quote:Op maandag 19 april 2010 20:15 schreef Bartholomeus het volgende:
Zeg mannen, gaat er nog getruckt worden of hoe zit dat?
Van vrijdag op zaterdag nacht 3,5 uur (!!!) staan wachten bij een vleesboer in duitsland. Wil die klooitviool eindelijk lossen, geeft ie me de hele flikkerse zooi weer mee retour. Iets met specificatie niet goed ofzo, weet ik veel. En of ik ook meteen ff de retouren van de dag er voor wilde meenemen. Ben met meer gegaan als gekomen daar
Idem hier. Ze kunnen volgens mij practisch alles zien.. Snelheid, richting, locatie etc.quote:Op maandag 19 april 2010 21:30 schreef Iuc het volgende:
Bij ons klikken ze gewoon op een link op internet en ze
kunnen precies zien waar we zitten. Op een kaart
enige is dat ze niet weten of we aan het lossen of aan het laden zijn. Dan kan je wel eens een telefoontje verwachten. Meer eigenlijk niet. Meestal ben ik diegene die de planner belt met de vraag wat ik moet gaan doen.
Zo'n beetje alles tegelijk geloof ik. Tijdens het kippen is de bak eraf gelazerd. Vraag me niet hoe hij het gedaan heeft, ik doe het hem waarschijnlijk hopelijk niet na.quote:Op dinsdag 20 april 2010 20:39 schreef Bartholomeus het volgende:
@ Luc: bij ons tegenwoordig ook, maar toen ik daar begon nog niet
@ Glasbak: wtf? Op z'n kant gegaan, of de bak er scheef op getrokken zodat ie er af gesodemieterd is?
Mwah, dat chassis is toch al krom, kon die spiegel d'r ook nog wel bijquote:Op dinsdag 20 april 2010 21:15 schreef glasbak het volgende:
[..]
Zo'n beetje alles tegelijk geloof ik. Tijdens het kippen is de bak eraf gelazerd. Vraag me niet hoe hij het gedaan heeft, ik doe het hem waarschijnlijk hopelijk niet na.
Ik hoorde van een andere collega dat de lading bleef hangen, heeft de bak iets afgelierd en heeft daarna iets fout gedaan waardoor de bak eraf schoof en (misschien wel gelukkig) bovenop een trommelzeef terecht kwam. Had die zeef er niet gestaan, dan was z'n spiegel waarschijnlijk ook stuk
Mwah.. het is hoogstwaarschijnlijk alleen de installatie die krom is. Onze chef du Garage trekt dat wel weer *uch* recht hoorquote:Op dinsdag 20 april 2010 21:26 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Mwah, dat chassis is toch al krom, kon die spiegel d'r ook nog wel bij![]()
Gewoen meej un gaaaaaaaaans groete hoamerquote:Op dinsdag 20 april 2010 21:28 schreef glasbak het volgende:
[..]
Mwah.. het is hoogstwaarschijnlijk alleen de installatie die krom is. Onze chef du Garage trekt dat wel weer *uch* recht hoor
Volgens het scharnierpunt rechtsachter wordt het iets meer als 'een beetje trekken'quote:Op dinsdag 20 april 2010 21:28 schreef glasbak het volgende:
[..]
Mwah.. het is hoogstwaarschijnlijk alleen de installatie die krom is. Onze chef du Garage trekt dat wel weer *uch* recht hoor
Aflieren, ja.. Waarom.. goede vraag. Het wil nog wel eens lukken om de bak in gekiepte toestand op de grond te laten stuiteren maar dat moet je dus niet doen als je er (naar zijn zeggen) 30 ton in hebt zitten.quote:Op dinsdag 20 april 2010 23:11 schreef Iuc het volgende:
Dat is een echt gevalletje oeps!
Ongelijk beladen waarschijnlijk en daardoor blijven hangen.
Maar aflieren? Waarom?
En dan ff haaks het bochtje om, achteruit welteverstaanquote:Op woensdag 21 april 2010 20:56 schreef glasbak het volgende:
Even een shopje voor Luc
[ afbeelding ]
Of voor een dock zetten.quote:Op woensdag 21 april 2010 21:12 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
En dan ff haaks het bochtje om, achteruit welteverstaan
Ooit een auto met containerbakken voor een dock zien staan?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |