abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79383199
pompom
pi_79564941
Alle chauffeurs aan t staken of vakantie ofzeuw?
verrekte rustig hier.
Doet maar wat..
pi_79587011
je zou toch zeggen met de 48urige werkweek dat er meer tijd voor fok is
pi_79622586
ik zag gisteren luc rijden denk ik (op de a50 geloof ik bij sint oedenrode ongeveer om een uur of 5)
een MAN met aanhanger van gerrits
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  vrijdag 26 maart 2010 @ 20:27:07 #105
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_79623345
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 21:28 schreef motaro het volgende:
je zou toch zeggen met de 48urige werkweek dat er meer tijd voor fok is
Welnee joh; alle chauffeurs hebben tegenwoordig 2 banen om rond te komen
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_79624539
Goooooeeeieavond!

Kreeg net telefoontje.. Kwart voor 3 opstaan

Hoe gaat het hier?
  vrijdag 26 maart 2010 @ 23:05:25 #107
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_79630702
Roestig
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_79633973
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 20:27 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Welnee joh; alle chauffeurs hebben tegenwoordig 2 banen om rond te komen
owja helemaal vergeten
  zaterdag 27 maart 2010 @ 07:44:19 #109
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_79636464
Wie o wie kan er a) heel erg goed met een autolaadkraan omgaan en b) goed met een nch kabelsysteem omgaan?
  zaterdag 27 maart 2010 @ 08:30:34 #110
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_79636657
collega gezocht ??
pi_79640984
Autolaadkraan: nee
NCH kabelsysteem: ja
FH 420 eev Globetrotter XL
  zaterdag 27 maart 2010 @ 13:39:24 #112
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_79642294
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 12:46 schreef Iuc het volgende:
Autolaadkraan: nee
NCH kabelsysteem: ja
Autolaadkraan : ja
NCH kabelsysteem : nee

pi_79643024
Kunnen we iig samen op pad
  zaterdag 27 maart 2010 @ 14:26:39 #114
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_79643509
Gezellie
pi_79645898
Glasbak: niets wat ik niet kan leren. Why?
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
  zaterdag 27 maart 2010 @ 21:11:42 #116
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_79654305
Nee, een baan waar ik zelf eventueel op ga solliciteren waarbij ze serieuze, enthousiaste chauffeurs zoeken die zowel met kraan en nch kunnen werken en dus meteen aan de slag kunnen na een dagje inwerken.

Ze hebben de afgelopen tijd diverse jongens op proef aangenomen die beweerden het allemaal wel te kunnen maar naderhand er een puinhoop van bleken te maken. Zelfs zo erg dat een van hen een redelijk nieuwe auto mee kreeg, waar net 10.000km mee gereden was, en daarvan de kraan compleet aan barrels heeft gereden. Kosten : 40.000 euro.

En dat zijn ze een beetje zat.

Maar ik wil zelf eerst even kijken wat ze bij icova gaan klooien de komende maand. Als dat mij niet bevalt, dan stap ik zelf over
pi_79676407
Laat me raden: schrootboer
pi_79683981
Nee. Die hebben over het algemeen geen auto's met zowel een kraan als kabelsysteem.
Bij ons rijdt er 1 rond met kraan maar die heeft dan weer geen wisselbakken.
  zondag 28 maart 2010 @ 21:53:41 #119
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_79686671
Nou, dat zal je nog tegenvallen denk ik Luc. De meeste schrootrijders die ik ken hebben dat namelijk wel.

Maar goed.. Het gaat inderdaad niet om een schrootboer
pi_79697727
de week begint goed, eerste opdracht en ik kan wachten. gelukkig is er koffie
Doet maar wat..
pi_79706104
quote:
Op zondag 28 maart 2010 21:53 schreef glasbak het volgende:
Nou, dat zal je nog tegenvallen denk ik Luc. De meeste schrootrijders die ik ken hebben dat namelijk wel.

Maar goed.. Het gaat inderdaad niet om een schrootboer
Dan is het bandenrecycling
pi_79720916
quote:
Op maandag 29 maart 2010 14:24 schreef Iuc het volgende:

[..]

Dan is het bandenrecycling
Ik ga voor huisvuilinzameling, van die ondergrondse containers leegtrekken enzo

Glacebaque: wat is de hoofdprijs?

Redbaron: zonder koffie staat alles stil. Met ook
  maandag 29 maart 2010 @ 21:18:07 #123
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_79723411
De hoofdprijs is een gratis sollicitatie naar mijn baan bij Icova

De uitslag volgt volgende maand
  maandag 29 maart 2010 @ 22:07:09 #124
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_79725930
quote:
Op maandag 29 maart 2010 21:18 schreef glasbak het volgende:
De hoofdprijs is een gratis sollicitatie naar mijn baan bij Icova

De uitslag volgt volgende maand
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_79727161
En is het zo slecht bij Icova dat je wegwil of is die ander gewoon zoveel beter? Volgens mij heb ik er nog wel eens gesolliciteerd

Kan nu vast niet meer gezegd worden vanwege bovenstaande spoiler
pi_79728192
quote:
Op maandag 29 maart 2010 22:07 schreef Sounddragon het volgende:

[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En dat kan ik uit ervaring beamen.
pi_79734831
En vannacht hadden we er weer 1 hoor, zo'n buitenlandse stoepschijter die niet weet waar op de CMR hij z'n handtekening moest zetten.
Ik begrijp dat echt niet, zo te zien tufte die gast toch al wat jaartjes rond maar als je het dan nóg niet weet.......
pi_79734985
sta verdorie een half uur te vroeg in winkel.
dit keer dus geen koffie :-(
Doet maar wat..
pi_79735433
Kun je zelf geen koffie zetten dan?
  dinsdag 30 maart 2010 @ 09:03:37 #130
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_79735915
Ik heb het alles bij elkaar gerekend al zo'n 13 jaar prima naar m'n zin bij Icova. Sterker nog, in principe wil ik er niet weg. Maar er staan in de nabije toekomst veranderingen op stapel waar ik het niet mee eens ben. Worden deze plannen werkelijkheid dan ga ik toch naar wat anders kijken. Trouwens, ik zeg in mijn vorige post toch niets negatiefs? Dus waarom zou ik me zorgen moeten maken?
pi_79738362
eindelijk leeg!
kan zelf geen koffie zetten nee, uitzendkracht enzo
Doet maar wat..
  dinsdag 30 maart 2010 @ 11:51:58 #132
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_79740400
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 09:03 schreef glasbak het volgende:
Ik heb het alles bij elkaar gerekend al zo'n 13 jaar prima naar m'n zin bij Icova. Sterker nog, in principe wil ik er niet weg. Maar er staan in de nabije toekomst veranderingen op stapel waar ik het niet mee eens ben. Worden deze plannen werkelijkheid dan ga ik toch naar wat anders kijken. Trouwens, ik zeg in mijn vorige post toch niets negatiefs? Dus waarom zou ik me zorgen moeten maken?
Werkgevers hebben anderdere motivaties om zulke dingen niet op het net te willen zien, het zou jammer zijn als iemand dit spotte, en dat doorbrieft, waardoor je ineens niet meer de keus hebt
pi_79757746
Na wat overleg enzo is besloten dat van mijn kant geen bedrijfsnamen genoemd meer gaan worden. Graag verzoek ik jullie hetzelfde te doen als het mij betreft

Dank gaat uit naar Anne ( ) voor het editten van een zooi posts.

Bedankt voor jullie medewerking.
pi_79760561
Zo jongen, onder uit de zak gehad?
pi_79761147
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 20:22 schreef Bartholomeus het volgende:
Zo jongen, onder uit de zak gehad?
Nee hoor. Beter voorkomen dan genezen zeg maar
pi_79761387
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 20:33 schreef Iuc het volgende:

[..]

Nee hoor. Beter voorkomen dan genezen zeg maar
Laat me raden: het was een vriendelijk doch zéééér dringend verzoek.

Wat een vak is het toch ook, hè? Met al dat doodzwijgen lijken we wel een stel criminelen. Maar goed, de transportwereld verzint natuurlijk ook steeds illegalere dingen.
pi_79766294
Nieuwste ontwikkeling is dat de EU wil verbieden dat vrachtwagens die zwaarder zijn dan 40 ton de grens oversteken. Ten eerste is binnen de benelux 44 ton al jaren de grens door onderlinge afspraken, en ten tweede betekent dat dat LZV's nooit de grens over mogen. Ondanks dat ook duitsland ondertussen met dergelijke auto's aan het testen is. In Scandinavie mogen auto's niet in z'n geheel van zweden naar finland rijden bijvoorbeeld, maar binnen het eigen land mag het weer wel, en in beide landen ook nog.
En waarom komen ze hierbij: het internationale spoorwegenclubje (!!) vind dat de lzv's slecht zijn voor het milieu en dat de trein veel schoner is en dat de lzv's te veel concurrentie opleveren.
Alsof er ook maar 1 vracht in een lzv geladen wordt die eerst met de trein ging.

Moraal van het verhaal: na de 48-urige werkweek krijgen de transportbedrijven nu ook nog eens grotere beperkingen in de tonnages.

Gek he, dat steeds meer bedrijven dingen gaan doen die eigenlijk niet mogen? Een kat in het nauw maakt rare sprongen weet je...
pi_79771484
Dat moet je positief bekijken: minder gewicht is meer vervoer en dus meer werkgelegenheid.

Ok, alles wordt wel duurder maar dat wil men blijkbaar graag.
  woensdag 31 maart 2010 @ 02:51:18 #139
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_79774955
pff, vandaag was het ook weer saai, Ik reed eerst mee naar arkansas, 1.5 uur rijden @ 75mph (120 km/u)
2 kopieermachines uitladen en daarna weer het hele stuk terugrijden

Daarna meegereden met een "cash-driver" (iemand van het zelfde "grote" bedrijf, die van buiten ons gebied komt en hulp nodig heeft met laden/uitladen) en krijg je cash betaald ) Springfield ingereden (stad waar ik werk), 25minuten rijden naar de "US Medical Center for federal prisoners" om een bloedtest machine op te halen, komen we daar aan, mogen wij niet naar binnen, dus 2 mensen die daar werken die machine naar buiten rijden naar onze truck, wij laden de machine in, en weer 40 minuten terug.. (50 dollar verdiend in een uurtje)
Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
pi_79804181
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 23:36 schreef RealZeus het volgende:
Dat moet je positief bekijken: minder gewicht is meer vervoer en dus meer werkgelegenheid.

Ok, alles wordt wel duurder maar dat wil men blijkbaar graag.
Maar ook meer bedrijven die ten onder gaan, en wiens plaats wordt ingenomen door de oost-europese concurrentie die ondanks de absurde beperkingen nog wel een grijpstuiver verdienen kan. Hoezo meer werkgelegenheid?

Als we op de lange termijn werkgelegenheid willen houden in de transportsector zullen we manieren moeten vinden om de Nederlandse bedrijven met de oost-europese bedrijven te laten concurreren. Als dat kan door een LZV in te zetten en zo een concurrentievoordeel te bieden, dan moet dat gestimuleerd worden, niet gedwarsboomd. Door nu meer vrachtwagens te laten rijden worden op dit moment misschien meer banen geschapen, maar doordat de extra kosten bedrijven de kop zullen kosten zal de werkgelegenheid er aan het eind van het liedje bepaald niet bij gebaat zijn
  woensdag 31 maart 2010 @ 22:13:45 #141
167856 Toempf
Internetheld
pi_79808328
Jezus, ik moet morgen een trailer naar de Renault garage brengen voor een APK-Keuring. Hoe dom denken ze dat ik ben?
Klaus die Gabelstaplerfahrer
Luier dan een pamper
  woensdag 31 maart 2010 @ 22:21:54 #142
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_79808750
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 22:13 schreef Toempf het volgende:
Jezus, ik moet morgen een trailer naar de Renault garage brengen voor een APK-Keuring. Hoe dom denken ze dat ik ben?

mazzelpik
pi_79809949
quote:
Ja, inderdaad, wie rijdt er nou Renault?
pi_79817707
quote:
Kun je mooi de hele dag over doen.
  donderdag 1 april 2010 @ 07:38:46 #145
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_79817962
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 22:44 schreef RealZeus het volgende:

[..]

pi_79818171
Ik heb net die verschrikkelijk lelijke 'waterhoofd' mercedes van Vos gezien en gefotografeerd.
Hij staat namelijk bij Ruttchen in Oss.

Damn wat is dat een lelijk ding

zo,
pi_79820131
quote:
Op donderdag 1 april 2010 08:01 schreef Iuc het volgende:
Ik heb net die verschrikkelijk lelijke 'waterhoofd' mercedes van Vos gezien en gefotografeerd.
Hij staat namelijk bij Ruttchen in Oss.

Damn wat is dat een lelijk ding

zo,
Jij bedoelt die verkapte stadsbus?
pi_79821653
quote:
Op donderdag 1 april 2010 09:44 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Jij bedoelt die verkapte stadsbus?
Zoiets. Maar dan zonder het busdeel.
pi_79821767
quote:
Op donderdag 1 april 2010 10:32 schreef Iuc het volgende:

[..]

Zoiets. Maar dan zonder het busdeel.
Het kadaver stond ook een keer op de BedrijfsautoRAI. Dat is me een krap hok. We hebben zelfs nog gevraagd of dat ding serieus ging rijden of dat het gewoon een geintje was.
pi_79831862
Nou, chauffeursforum.nl is ook gesloten..
pi_79832623
quote:
Op donderdag 1 april 2010 15:02 schreef motaro het volgende:
En welke dag is het vandaag?
pi_79832671
ow k*t jah, niet bij stilgestaan ook
pi_79832694
quote:
Op donderdag 1 april 2010 15:02 schreef motaro het volgende:
... voorspelbaara

Sowieso mensen zonder humor daar, edit - vooral deze gast
quote:
Origineel gepost door hwm.klaassen:
Was heel goed Want ik hed al navraag gedaan.op een advocaten kantoor of zo iets wel kon
Want we leven in een vrij land Bedankt Forum Nu moet ik gaan vertellen dat het een een april grap is
Huub

[ Bericht 22% gewijzigd door Bunnybeater op 01-04-2010 15:41:28 ]
pi_79841668
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 22:44 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Dat zeg je nou wel he? Maar er zit gewoon een Volvo aandrijflijn onder, inclusief I-shift met een ander naampje d'r op. Ik ken er een stel die van een Scania 4-serie afkwamen, en nooit anders dan Scania wilden rijden. Tot ze van de baas (en wat mij betreft geheel terecht) uit kostenoverwegingen geen Scania meer kregen, maar een Renault Premium. Automaat, 450pk, paar leuke toeters en bellen erop, en hoppa, gaan met dat hok. Drie stuks voor de prijs van twee kale R-series. In eerste instantie wilden ze er niet aan, maar toen ze er eenmaal in zaten, waren ze er met geen stok meer uit te meppen. Vraag me niet waarom, want ik heb zelf ook een 'mwah' gevoel bij het merk, maar zo slecht schijnt het dus allemaal niet te zijn

Hoewel ik sterk m'n twijfels heb over die hangmat (letterlijk) die voor bovenbed speelt. Zou daar niet iets fatsoenlijkers voor te krijgen zijn?
pi_79841954
quote:
Op donderdag 1 april 2010 15:24 schreef Bunnybeater het volgende:

[..]

... voorspelbaara

Sowieso mensen zonder humor daar, edit - vooral deze gast
[..]

Die heb ik serieus nog nooit op een grap kunnen betrappen
pi_79842625
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 22:03 schreef Bartholomeus het volgende:
Nieuwste ontwikkeling is dat de EU wil verbieden dat vrachtwagens die zwaarder zijn dan 40 ton de grens oversteken. Ten eerste is binnen de benelux 44 ton al jaren de grens door onderlinge afspraken, en ten tweede betekent dat dat LZV's nooit de grens over mogen. Ondanks dat ook duitsland ondertussen met dergelijke auto's aan het testen is. In Scandinavie mogen auto's niet in z'n geheel van zweden naar finland rijden bijvoorbeeld, maar binnen het eigen land mag het weer wel, en in beide landen ook nog.
En waarom komen ze hierbij: het internationale spoorwegenclubje (!!) vind dat de lzv's slecht zijn voor het milieu en dat de trein veel schoner is en dat de lzv's te veel concurrentie opleveren.
Alsof er ook maar 1 vracht in een lzv geladen wordt die eerst met de trein ging.

Moraal van het verhaal: na de 48-urige werkweek krijgen de transportbedrijven nu ook nog eens grotere beperkingen in de tonnages.

Gek he, dat steeds meer bedrijven dingen gaan doen die eigenlijk niet mogen? Een kat in het nauw maakt rare sprongen weet je...
En niemand die het tegenspreekt he..
Er was gelijk diezelfde dag iemand van TLN op de radio om te vertellen dat de Telegraaf (want die meldde dat bericht) er geen bal van begrepen had.
Nou ja, hierbij dan nog even het commentaar van TLN op het "nieuwsbericht".
quote:
TLN teleurgesteld over berichtgeving ecocombi
(30 maart 2010)

Vanochtend stond in De Telegraaf dat de Europese Commissie vrachtauto's met grotere laadruimte verbiedt om de grens over te trekken. Ook grensoverschrijdend verkeer met 44 tons vrachtauto's zou tot het verleden gaan behoren. TLN ziet het anders. En legt uit waarom.

Interpretatie richtlijn
De oorzaak van het artikel ligt in de discussie over grensoverschrijdende proeven met de ecocombi. Die langere en zwaardere vrachtauto's rijden al langere tijd tussen de Scandinavische landen en ook Nederland wil in de nabije toekomst graag naar andere landen kunnen rijden. De vraag is of dat in lijn is met de Europese regelgeving over maximale maten en gewichten. Volgens de juristen van de Commissie staat EU-Richtlijn 96/53 inzake de maten en gewichten van vrachtauto's en aanhangwagens dat niet toe. Zij stellen dat de regels op basis waarvan landen voertuigen met grotere afmetingen en gewichten mogen toestaan alleen gelden binnen een land en niet tussen landen. Dat zou in de Scandinavische landen tot een vreemde situatie leiden. Hoewel Zweden en Finland allebei vrachtauto's van 25,25 meter toestaan, zouden die niet de grens mogen passeren. Officieel zouden die combinaties bij de grens moeten worden ontkoppeld, als normale vrachtauto de grens passeren en daarna weer worden samengesteld tot ecocombi. Beide landen vinden dat een vreemde zaak en in de dagelijkse praktijk passeren de vrachtauto's zonder problemen de grens.

In een brief van 16 maart 2010 op een vraag uit het Europees Parlement meent de Europese Commissie dat grensoverschrijdend vervoer met langere en zwaardere vrachtauto's niet mag. De Commissie dreigt zelfs met stappen tegen landen die dit wel toestaan. Volgens TLN en vele andere organisaties interpreteert de juridische dienst van de Europese Commissie de richtlijn verkeerd. Dat denkt ook Luc Werring. Hij was tot 2000 hoofd van de afdeling die verantwoordelijk was voor de wet- en regelgeving rond de maten en gewichten van vrachtauto's. Achter de schermen wordt intussen in Brussel dan ook over de juiste interpretatie van de richtlijn gesproken. Daarover is nog geen besluit genomen. Feit is echter wel dat twee eerdere Europese studies zich al positief toonden over de internationale inzet van ecocombi's. Een derde studie wordt momenteel uitgevoerd.

Hoe zit het met de 44 ton?
Richtlijn 96/53 gaat ook over grensoverschrijdend vervoer voor voertuigen met gewichten die afwijken van de 40 ton die in de meeste EU-landen als maximum geldt. In de Benelux geldt al sinds vele jaren een maximum treingewicht van 44 ton. Die waarde zou door het standpunt van de juristen van de Commissie ook gevaar lopen. Hetzelfde geldt voor voertuigen met grotere hoogten die tussen Engeland, Ierland en Schotland rondrijden. Het lijkt onwaarschijnlijk dat dit vervoer dat al vele tientallen jaren plaatsvindt, straks verboden wordt. Een dergelijke maatregel zal vanuit veel landen enorme weerstand oproepen. Dat zal dus zeker niet gebeuren. Naar de mening van TLN is er dan ook absoluut geen reden tot paniek. De internationale inzet van LZV's is niet meer tegen te houden en ook over de toekomst van het 44 tons vervoer in de Benelux hoeft niemand zich zorgen te maken. (RPo)
bron: http://www.tln.nl/index.html?id=30687
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_79852423
quote:
Op donderdag 1 april 2010 19:25 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Dat zeg je nou wel he? Maar er zit gewoon een Volvo aandrijflijn onder, inclusief I-shift met een ander naampje d'r op. Ik ken er een stel die van een Scania 4-serie afkwamen, en nooit anders dan Scania wilden rijden. Tot ze van de baas (en wat mij betreft geheel terecht) uit kostenoverwegingen geen Scania meer kregen, maar een Renault Premium. Automaat, 450pk, paar leuke toeters en bellen erop, en hoppa, gaan met dat hok. Drie stuks voor de prijs van twee kale R-series. In eerste instantie wilden ze er niet aan, maar toen ze er eenmaal in zaten, waren ze er met geen stok meer uit te meppen. Vraag me niet waarom, want ik heb zelf ook een 'mwah' gevoel bij het merk, maar zo slecht schijnt het dus allemaal niet te zijn

Hoewel ik sterk m'n twijfels heb over die hangmat (letterlijk) die voor bovenbed speelt. Zou daar niet iets fatsoenlijkers voor te krijgen zijn?
Dat is dan een vooruitgang, ik heb heel wat kiloneters versleten in Renault bestelbussen en wat daar allemaal aan kapot ging.

De standkachel van de Premium schijnt wel kut te zijn en ik vind het dashboard ook niks.
pi_79863653
Hier een ex chauffeur
Zag gisteren ook zon Mercedes stadsbushok trekker, was van een nederlands veevoeder bedrijf, ding stond op Duits kenteken ... zag er niet uit!!!
pi_79872912
In het kader van:

Oeps.

[ Bericht 42% gewijzigd door RealZeus op 02-04-2010 16:14:43 ]
  vrijdag 2 april 2010 @ 16:08:13 #160
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_79873163
Tering, dan sta je even mooi te kijken als chauffeur Flinke schade aan truck en trailer lijkt me ook. Die gooseneck lijkt ook niet echt gemaakt om zo te klappen.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_79878049
quote:
Hahahaa. Die laatste heb ik in t echt gezien

Twee weken later was en nog zo'n ongelukje van dezelfde firma. Er was toen een dumper door een brug over het kanaal gezakt
pi_79879967
Er verscheen net zomaar opeens een brede glimlach op mijn gezicht.

Rij net een wagen voorbij met een logo van een anker achterop.
kuehne+nagel (let op de plus!)
kuehne-nagel moet je typen voor de website
pi_79898799
Heujj dinsdag weer rijden
Iig naar Ahaus toe
Doet maar wat..
  zaterdag 3 april 2010 @ 16:20:38 #164
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_79905456
Afgelopen nacht is er bij mij in de straat een vrachtwagen uitgebrand. 30 meter vanaf de plek waar ik tot op 3 weken mijn vrachtwagen altijd parkeerde.

Geluk gehad dat ik toch maar besloten heb om mijn wagen weer op de werf te parkeren? Of gewoon stom toeval dat nu deze wagen in vlammen op is gegaan...

Het was een TGA trouwens
pi_79906561
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 16:20 schreef glasbak het volgende:
Afgelopen nacht is er bij mij in de straat een vrachtwagen uitgebrand. 30 meter vanaf de plek waar ik tot op 3 weken mijn vrachtwagen altijd parkeerde.

Geluk gehad dat ik toch maar besloten heb om mijn wagen weer op de werf te parkeren? Of gewoon stom toeval dat nu deze wagen in vlammen op is gegaan...

Het was een TGA trouwens
Hoeft niet aangestoken te zijn he, kan ook gewoon kortsluiting ofzo geweest zijn

En verder: sja, geluk gehad denk ik. Zulke dingen zijn vrij ongrijpbaar verder
pi_79906783
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 16:20 schreef glasbak het volgende:

Het was een TGA trouwens
Dat JIJ besloten hebt om dat te doen?

Arme TGA.
  zaterdag 3 april 2010 @ 17:19:14 #167
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_79907266
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 16:57 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Hoeft niet aangestoken te zijn he, kan ook gewoon kortsluiting ofzo geweest zijn

En verder: sja, geluk gehad denk ik. Zulke dingen zijn vrij ongrijpbaar verder
Er is een heel kort filmpje beschikbaar waaruit blijkt dat een van de achterdeuren openstaan. Hij scheen geladen te zijn met pallets papier en dat kan goed branden
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 17:03 schreef Iuc het volgende:

[..]

Dat JIJ besloten hebt om dat te doen?

Arme TGA.
Ja IK heb dat besloten ja...
pi_79912279
Sorry hoor....
Dacht dat dat was ivm de 48 urige werkweek
pi_79912317
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 11:49 schreef Intelligence het volgende:
Hier een ex chauffeur
Zag gisteren ook zon Mercedes stadsbushok trekker, was van een nederlands veevoeder bedrijf, ding stond op Duits kenteken ... zag er niet uit!!!
welke truck bedoelen jullie?
pi_79913077
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 20:02 schreef fotostarter het volgende:

[..]

welke truck bedoelen jullie?
mercedes econic geloof ik dat die heet,
was vandaag ook op rtl transportwereld
die trekker hadden ze uitgekozen vanwege de ergonomische en praktische en veilige cabine
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  zaterdag 3 april 2010 @ 21:07:23 #171
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_79914554
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 20:00 schreef Iuc het volgende:
Sorry hoor....
Dacht dat dat was ivm de 48 urige werkweek
Dat zou pas per 1 mei ingaan Je hebt enigszins wel een beetje gelijk, maar ik heb besloten om voor mezelf die beslissing even wat eerder te nemen

Ik ben nu per dag trouwens langer aan het werk dan toen ik de auto nog thuis had
pi_79915437
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 20:24 schreef densmee het volgende:

[..]

mercedes econic geloof ik dat die heet,
was vandaag ook op rtl transportwereld
die trekker hadden ze uitgekozen vanwege de ergonomische en praktische en veilige cabine
Ergonomisch??

Ik heb het er niet aan kunnen ontdekken, toen op de Rai, maar goed.
pi_79915454

Dit fugly ding
pi_79915505
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 21:34 schreef Iuc het volgende:
[ afbeelding ]

Dit fugly ding
Bij deze geldt helemaal: liever een ster in de ruit dan op/in de grill
Doet maar wat..
pi_79915575
quote:
[ afbeelding ]

Dit fugly ding
Ja, de enige plek waar je rechtop kunt staan is door in het gat naar de topsleeper te gaan staan.

Als de baas je dat mee geeft ga je toch ook volledig vermomd en geschminkt achter het stuur zitten.
  zaterdag 3 april 2010 @ 22:10:19 #176
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_79916443
Zijn ze niet optioneel met bovenbesturing leverbaar ??
pi_79916609
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 22:10 schreef Sounddragon het volgende:
Zijn ze niet optioneel met bovenbesturing leverbaar ??
Jawel, dan heten ze Renault Magnum.
  zaterdag 3 april 2010 @ 22:22:19 #178
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_79916823
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 22:15 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Jawel, dan heten ze Renault Magnum.

Maar die hebben dan weer geen onderaquarium
pi_79916962
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 22:22 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Maar die hebben dan weer geen onderaquarium
Het is het één of het ander.
pi_79929840
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 21:37 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Ja, de enige plek waar je rechtop kunt staan is door in het gat naar de topsleeper te gaan staan.

Als de baas je dat mee geeft ga je toch ook volledig vermomd en geschminkt achter het stuur zitten.
Ik zou kiezen voor de kartonnen doos onder de brug

Nooit van m'n leven in zo'n hondehok, dat ze daar die goeie vriendelijke hardwerkende goedkope stoepschijters maar in jagen
  zondag 4 april 2010 @ 13:31:46 #181
46254 MewBie
Uitstellen is een gave.
pi_79930442
quote:
[ afbeelding ]

Dit fugly ding
Waar laten ze uberhaupt de motor in zo'n hok?
Of zit de motor bovenin
pi_79933311
Ik denk een underfloor motor, tussen het shassis.
pi_79933347
quote:
Op zondag 4 april 2010 14:52 schreef Iuc het volgende:
Ik denk een underfloor motor, tussen het shassis.
Ik ga voor trappers.
pi_79934247
quote:
Op zondag 4 april 2010 13:31 schreef MewBie het volgende:

[..]

Waar laten ze uberhaupt de motor in zo'n hok?
Of zit de motor bovenin
Bij ons rijden we onder andere (gaan er namelijk uit, worden en zijn al deels vervangen door DAF) met deze rond:

Hierin kan je gewoon recht op staan, of dat in die nieuwe zo is weet ik niet.
En de vraag over de motor: die zit bij het model van mijn plaatje gewoon deels onder de vloer (underfloor) en onder het dashboard

Edit: Fuck nu twijfel ik eigenlijk. Denk dat hij helemaal 'underfloor' ligt, aangezien het wel een kantelcabine is
Blaze with the fire that is never extinguished
pi_79985229
Meen inderdaad dat t een underfloor is, maar is dat een vuilniswagen ofniet?
pi_79996665
Nou lekker dit

Superleuk paasweekend gehad en nou
lig ik in het ziekenhuis. Gisterenavond opgehaald met de ambulance.
Kreeg opeens zeer heftige hoofdpijn. Hopelijk mag ik vandaag weet naar huis
pi_79997047
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 11:02 schreef Iuc het volgende:
Nou lekker dit

Superleuk paasweekend gehad en nou
lig ik in het ziekenhuis. Gisterenavond opgehaald met de ambulance.
Kreeg opeens zeer heftige hoofdpijn. Hopelijk mag ik vandaag weet naar huis

Weten ze al hoe dat komt?

En beterschap natuurlijk, loopt er geen leuke zuster rond die je kunt plagen?
  dinsdag 6 april 2010 @ 11:16:48 #188
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_79997213
Dan hebbie mazzel; mijn vader had zoiets in '87, dat was de laatste keer dat ik hem levend zag

Maar zo te zien leef je nog, dus het gaat goed
pi_79999734
Ouwe taarten en kleine meisjes.

Maar idd, ik leef nog. Zei het met een knallende koppijn maar toch
pi_80002485
Kreeg net telefoon
Of ik morgen even wil vertrekken naar italie en dan vrijdag/zaterdag terug komen
Doet maar wat..
pi_80006672
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 13:36 schreef Redbaron het volgende:
Kreeg net telefoon
Of ik morgen even wil vertrekken naar italie en dan vrijdag/zaterdag terug komen
Kewl!

Ik ben inmiddels ook weer thuis. Morgen nog een dagje thuisblijven en dan mag ik donderdag weer rijden
pi_80009071
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 15:34 schreef Iuc het volgende:

[..]

Kewl!

Ik ben inmiddels ook weer thuis. Morgen nog een dagje thuisblijven en dan mag ik donderdag weer rijden
Koel man, weten ze al wat de oorzaak is van die plotselinge pijn?
Doet maar wat..
pi_80009078
-dubbel-
Doet maar wat..
pi_80009340
quote:
Op maandag 5 april 2010 22:40 schreef motaro het volgende:
Meen inderdaad dat t een underfloor is, maar is dat een vuilniswagen ofniet?
Weet niet, dat kan ik zo op dat plaatje niet zien
Blaze with the fire that is never extinguished
pi_80010043
Haha, dacht dat t je wagen was

@luc: Ben ook wel benieuwd wat t was, ieder geval niet veel goeds, lijkt me
pi_80010223
Ik ben zonder diagnose naar huis gestuurd.
Moet het de komende dagen eens aanzien en op 11 mei moet ik naar de poly voor controle.

1 klein bijkomend voordeel is dat ik morgen met
mijn verjaardag thuis ben. Eerlijk gezegd zat ik liever in mijn vrachtwagen
pi_80010374
Hoe vaak gaan banden van vrachtwagens eigenlijk kapot? Ik zit veel op de weg en kom dagelijks compleet losgeraakte loopvlakken tegen e.d. Vanochtend bij Hoogeveen op de A28 nog een vrachtwagen met een klapband. Overal stukken rubber en wielkast/spatbord. Gelijk ook een dikke file.

Ik heb het idee dat zoiets vaker bij vrachtwagens voorkomt dan bij personenauto's, of zit ik fout?
pi_80010833
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 17:10 schreef kikoooooo het volgende:
Hoe vaak gaan banden van vrachtwagens eigenlijk kapot? Ik zit veel op de weg en kom dagelijks compleet losgeraakte loopvlakken tegen e.d. Vanochtend bij Hoogeveen op de A28 nog een vrachtwagen met een klapband. Overal stukken rubber en wielkast/spatbord. Gelijk ook een dikke file.

Ik heb het idee dat zoiets vaker bij vrachtwagens voorkomt dan bij personenauto's, of zit ik fout?
Ja, maar een vrachtwagenband geeft meer rotzooi, heet grotere lasten te verwerken en in je personenauto staat er ook geen 10 bar op.

Maar goed onderhoud doet ook wonderen, er zijn bedrijven die ze tot op de draad oprijden. Mijn vorige werkgever deed dat dus niet: bij twijfel werden banden vervangen en ze werden zeker niet opgereden. Wij hadden dan ook zelden een klapband.
  dinsdag 6 april 2010 @ 17:26:30 #199
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_80010924
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 17:23 schreef RealZeus het volgende:
Maar goed onderhoud doet ook wonderen, er zijn bedrijven die ze tot op de draad oprijden. Mijn vorige werkgever deed dat dus niet: bij twijfel werden banden vervangen en ze werden zeker niet opgereden. Wij hadden dan ook zelden een klapband.
Veel bedrijven snappen nog niet dat het goedkoper is om preventief een band te wisselen dan een vrachtwagen uit de sloot te moeten takelen
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_80011303
Remix banden willen nog wel eens een loopvlakje loslaten. Niet dat t vaak gebeurt maar het kan.

Wij rijden alleen maar met originele banden vanwege het werk wat we doen. De kans dat we lek rijden is vele malen groter dan bij normaal weggebruik.

Ook de bandenslijtage heeft grote invloed op lekrijden. Hoe dunner het loopvlak hoe eerder lek. Vorig jaar had ik nieuwe banden op de aandrijfas. Slechts 1 keer lek gereden in 2009. Nu in 2010 ben ik al meerdere malen bij de bandenboer geweest en zijn de banden op de aandrijfas bijna aan vervanging toe. Er zit nog maar 5 à 6 mm profiel op.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')