mista | zondag 14 maart 2010 @ 12:29 | |
En hier weer verder. Vorige topics: Deel 1 Deel 2 En we zijn live! FOK! Formule 1-manager 2010 gelanceerd! Kijk snel verder op: http://managers.fok.nl/f1/f1-2010 quote: | ||
mista | zondag 14 maart 2010 @ 12:30 | |
Mijn vraag was dus of er tussen de kwalificatie en de race ook punten geteld werden, maar het blijkt van niet? ![]() | ||
Olga | zondag 14 maart 2010 @ 12:30 | |
quote:nope idd. Na de race pas ![]() | ||
TheDutchguy | zondag 14 maart 2010 @ 12:41 | |
Hoelaat begint de wedstrijd? | ||
Olga | zondag 14 maart 2010 @ 12:43 | |
quote:1 uur | ||
StephanL | zondag 14 maart 2010 @ 14:32 | |
wanneer worden de punten bekend gemaakt? | ||
TheDutchguy | zondag 14 maart 2010 @ 14:57 | |
Volgens mij heb ik maar 1 punt ![]() | ||
Waffle | zondag 14 maart 2010 @ 15:04 | |
Ik heb er volgens mij best wel veel met Liuzzi en Mercedes motor uit de Force India ![]() | ||
Ermanon | zondag 14 maart 2010 @ 15:06 | |
Ik heb ~138 punten, weet niet of dat een beetje goed is ![]() ![]() | ||
D. | zondag 14 maart 2010 @ 15:06 | |
Waar zijn jullie punten? wil graag weten of ik tevreden mag zijn ![]() | ||
Desunoto | zondag 14 maart 2010 @ 15:06 | |
Als Sauber niet was uitgevallen zat ik nog goed denk ik. Maar ze moesten beide uitvallen. ![]() Had ik beter voor de goedkopere Force India kunnen gaan en dan ook nog eens een betere coureur kunnen kiezen dan di Grassi. Alleen Liuzzi heeft me geholpen nu. Liuzzi. ![]() ![]() | ||
jeroenbl | zondag 14 maart 2010 @ 15:12 | |
Weet iemand of je bij een uitval alleen strafpunten krijgt, of ook de punten van de positie? Dan kan ik eventueel de calculator aanpassen. | ||
nils7 | zondag 14 maart 2010 @ 15:18 | |
Dikke punten met Alonso ![]() | ||
Desunoto | zondag 14 maart 2010 @ 15:20 | |
quote: ![]() Volgens mij kon je met geen mogelijkheid 1 van de toprijders/motoren/chassis in je team hebben. Dan hield je niet eens genoeg over voor de goedkoopste andere dingen. | ||
D. | zondag 14 maart 2010 @ 15:22 | |
edit ![]() | ||
TheDutchguy | zondag 14 maart 2010 @ 15:23 | |
quote:Je chassis kan toch op 2 plaatsen eindigen? | ||
Waffle | zondag 14 maart 2010 @ 15:24 | |
quote:Volgens dat ding zou ik 181 punten hebben, dat zou best wel netjes zijn ![]() | ||
Desunoto | zondag 14 maart 2010 @ 15:24 | |
quote:De net-niet-top kon wel inderdaad. Maar dan moest je voor de rest Bruno Senna en Hispania en al die troep kiezen. ![]() ![]() Ik had zo gehoopt op Sauber... 53 miljoen en daar gaf ik dan een goede tweede rijder voor op en dan bakt Sauber er helemaal niets van. ![]() ![]() | ||
D. | zondag 14 maart 2010 @ 15:26 | |
quote:Ik had geëdit ![]() ![]() Webber is dus de duurst mogelijke speler ![]() | ||
TheDutchguy | zondag 14 maart 2010 @ 15:26 | |
Hoe deed Virgin racing het eigenlijk? Vast niet goed ![]() | ||
jeroenbl | zondag 14 maart 2010 @ 15:27 | |
quote:Klopt, maar als 1 van de 2 chassis bijvoorbeeld uitvalt vanaf plek 20, krijgt dat chassis dan alleen -15 voor de uitval, of ook 5 punten voor p20? | ||
D. | zondag 14 maart 2010 @ 15:33 | |
quote:Niet ![]() | ||
Tackleberry | zondag 14 maart 2010 @ 15:39 | |
quote:Strafpunten worden alleen uitgedeeld als de uitval door een mankement aan chassis of motor komt. Punten voor de positie worden uiteraard NIET uitegedeeld, het is een uitval... | ||
Waffle | zondag 14 maart 2010 @ 15:41 | |
Hoe telt Trulli eigenlijk, want hij is wel binnen het limiet gefinished en toch uitgevallen.. | ||
#ANONIEM | zondag 14 maart 2010 @ 15:44 | |
Hoe zit het eigenlijk met uitvallers in de laatste rondes? Zoals Trulli nu bijvoorbeeld: staat wel geklasseerd, maar is niet onder de finishvlag door geweest. Tellen die punten mee? Of juist strafpunten als uitvaller? | ||
#ANONIEM | zondag 14 maart 2010 @ 15:45 | |
Oh, dat was al gevraagd. Sneller op invoeren klikken volgende keer. ![]() | ||
Schunckelstar | zondag 14 maart 2010 @ 15:45 | |
dat worden weinig punten deze race denk ik ![]() | ||
StephanL | zondag 14 maart 2010 @ 15:46 | |
143 punten volgens de calculator. | ||
Tackleberry | zondag 14 maart 2010 @ 15:51 | |
quote:Coureur / chassis / motor krijgen punten voor de klassering, maar ook eventuele minpunten voor chassis of motor (afhankelijk van de reden van de uitval). | ||
jeroenbl | zondag 14 maart 2010 @ 16:00 | |
quote:Nu snap ik het niet meer. Net zei je dat bij uitval de punten voor de klassering uiteraard niet worden uitgedeeld | ||
Marco001 | zondag 14 maart 2010 @ 16:00 | |
[ Bericht 100% gewijzigd door Marco001 op 14-03-2010 16:03:28 ] | ||
#ANONIEM | zondag 14 maart 2010 @ 16:01 | |
Even een vraagje tussendoor, kun je je nu niet meer aanmelden bij de Manager? De knop "bevestig" na het kiezen van onderdelen blijft namelijk lichtgrijs | ||
Marco001 | zondag 14 maart 2010 @ 16:04 | |
voor alleen de race kom ik uit op iets meer als 80 punten.. Coureurs waren Trulli en Buemo ![]() Straks maar Trulli inhalen en een andere motor kopen(heb nu de Virgin motor) Incl qualification komt ik uit op zo'n 164 punten. ![]() | ||
franklop | zondag 14 maart 2010 @ 16:05 | |
184, zal wel 169 worden door uitvallen Trulli | ||
franklop | zondag 14 maart 2010 @ 16:05 | |
quote:kan pas weer als de punten zijn vergeven, dat zal morgenavond om 20:00 zijn, dus dan kan je gewoonw eer meedoen ![]() | ||
Marco001 | zondag 14 maart 2010 @ 16:06 | |
quote:Inderdaad, snap ik ook niet helemaal.. Ik kan wel gewoon verkopen enzo.. | ||
#ANONIEM | zondag 14 maart 2010 @ 16:06 | |
quote:Dank ![]() | ||
#ANONIEM | zondag 14 maart 2010 @ 16:11 | |
Hmm, beide rijders uitgevallen. ![]() Hoe kunnen jullie zulke hoge scores hebben? Iedereen moeten wel iets van Lotus, Virgin of HRT in z'n team hebben om met het budget uit te komen en die teams krijgen allemaal strafpunten door uitvallen. | ||
jeroenbl | zondag 14 maart 2010 @ 16:17 | |
quote:In de regels kan ik niets vinden over strafpunten voor coureurs bij uitval door eigen schuld. In de puntentelling staat alleen uitval genoemd onder chassis en motor. | ||
Marco001 | zondag 14 maart 2010 @ 16:17 | |
quote:Virgin motor, Torro Rosso chassis en als rijders Trulli en Buemo, beiden volgens mij buiten hun schuld om uitgevallen. | ||
Peterselieman | zondag 14 maart 2010 @ 16:18 | |
Morgen om 20:00 zijn alle punten uitgedeeld en de teams weer vrijgegeven. Daarna zal op FOK!sport spoedig een bericht volgen waarin alles qua punten en strafpunten duidelijk geworden is. Feit is dat alle nieuwkomers strafpunten zullen krijgen, alleen voor welk onderdeel is nog niet nog niet bekend. Dat gaan we spoedig achterhalen. | ||
#ANONIEM | zondag 14 maart 2010 @ 16:29 | |
quote:Hmm, nee, inderdaad. Vreemd is dat eigenlijk. Als het de schuld van de rijder is krijg je gewoon 0 punten, maar als het door een technische fout komt krijg je ook nog eens strafpunten. | ||
franklop | zondag 14 maart 2010 @ 16:29 | |
quote:Liuzzi en Sutil in team en lotus chassis en motor, allemaal gefinished, enkel strafpunten doordat trulli stilviel | ||
#ANONIEM | zondag 14 maart 2010 @ 16:32 | |
quote:Maar Trulli is geklasseerd, dus volgens de regels géén DNF. | ||
Peterselieman | zondag 14 maart 2010 @ 16:34 | |
quote:Klopt, maar hij heeft de vlag niet gezien, dus Trulli krijgt punten, maar het chassis of de motor krijgt naast punten ook strafpunten. | ||
#ANONIEM | zondag 14 maart 2010 @ 16:35 | |
quote:Belachelijk. Van de FIA krijg je in zo'n geval wel gewoon de punten, maar van Fok niet? ![]() | ||
Peterselieman | zondag 14 maart 2010 @ 16:37 | |
quote:Je krijgt wel punten, alleen minder. Dit omdat hij door een probleem voor de finish stilgevallen is. | ||
#ANONIEM | zondag 14 maart 2010 @ 16:38 | |
quote:Niet volgens de FIA regels. | ||
Peterselieman | zondag 14 maart 2010 @ 16:42 | |
quote:Je zit hier in een grijs gebied, omdat hij wel geklasseerd is maar de finish nimmer gezien heeft. We hebben na lang beraad besloten te doen zoals we het doen. Hiermee wijken we niet af van de managers die er in het verleden al zijn geweest. | ||
Waffle | zondag 14 maart 2010 @ 17:29 | |
quote:Was het overigens wel een probleem of was Trulli gewoon helemaal kapot? ![]() | ||
InTrePidIvity | zondag 14 maart 2010 @ 17:46 | |
145 punten, een schappelijk begin ![]() Jammer van Trulli, anders 160 gehad. En, belangrijker, weer flink wat geld erbij ![]() -edit- Wanneer worden de punten eigenlijk officieel bekend gemaakt? | ||
Waffle | zondag 14 maart 2010 @ 18:01 | |
morgen 8 uur 's avonds volgens mij. | ||
D. | zondag 14 maart 2010 @ 18:07 | |
quote: | ||
#ANONIEM | zondag 14 maart 2010 @ 18:47 | |
quote:Tja, is het team verplciht daar uberhaupt een verklaring voor te geven? | ||
Roadtoad | zondag 14 maart 2010 @ 21:05 | |
Je kan toch onmogelijk dat chassis minpunten geven? Voor zover bekend, viel die niet uit maar heeft hij zijn auto uit voorzorg maar gewoon geparkeerd omdat hij niet verder moest om in de uitslag voor te komen. Ondanks dat je regel altijd zo was, zou je die niet gaan aanpassen naar het meest logische? Alleen strafpunten als de FIA je laat uitvallen, nooit meer onduidelijkheid over. Nu krijg je elke keer dezelfde onzin vragen... wees gewoon verstandig zou ik zeggen. | ||
Desunoto | zondag 14 maart 2010 @ 21:08 | |
Ik zou ook gewoon voor de FIA uitslag gaan. Om mensen met Trulli nu strafpunten te geven omdat 'ie volgens FOK! uitgevallen is, slaat natuurlijk nergens op. Bij de FIA uitslag staat 'ie geklasseerd. Daar zou je dus vanuit moeten gaan. | ||
D. | zondag 14 maart 2010 @ 22:03 | |
quote:Dat begreep ik zo ook ![]() | ||
franklop | zondag 14 maart 2010 @ 22:06 | |
HIj had weldegelijk hydaulische problemen, maar de organisatie zal morgen tekst en uitleg geven | ||
Roadtoad | zondag 14 maart 2010 @ 22:06 | |
quote:Overigens zeg ik dit niet uit zelf belang, ik heb Trulli(?) niet maar de regel is gewoon raar. | ||
franklop | zondag 14 maart 2010 @ 22:08 | |
trulli zelf krijgt sowieso geen minpunten overigens, zo begreep ik het | ||
Kally | zondag 14 maart 2010 @ 22:08 | |
quote:Eens, ik heb Trulli zelf wel, maar als hij geklasseerd staat bij FIA wie is FOK! dan om anders te beslissen | ||
CrazyDaisy85 | zondag 14 maart 2010 @ 22:11 | |
Tvp, goede eerste ronde, ben benieuwd hoe het verder gaat. ![]() Volgens mij 199 punten. | ||
D. | zondag 14 maart 2010 @ 22:16 | |
quote:ik heb Lotus, dus wellicht zelfbelang, maar hij stopte imho echt omdat ie klaar was. Volgens mij maakte Olaf daar nog een opmerking over zelfs ![]() Trulli dacht even niet aan de Fok F1 manager toen ie besloot te parkeren ![]() | ||
Peterselieman | zondag 14 maart 2010 @ 22:21 | |
quote:Trulli zelf krijgt geen minpunten, alleen het Lotus-chassis, omdat hij door hydraulische problemen de finishvlag niet gezien heeft. Overigens krijgt het chassis ook de punten voor de 17e plaats. | ||
D. | zondag 14 maart 2010 @ 22:28 | |
quote:Maar het is niet door die problemen dat ie de vlag niet zag, het is doordat ie stopte omdat zijn race erop zat en hij de auto niet verder wilde belasten ![]() | ||
Roadtoad | zondag 14 maart 2010 @ 22:37 | |
Trouwens, mag ik er nog even op wijzen dat de officiele stand van Chandok een ongeluk is? Heeft niks met een fout in het chassis of motor te maken.. | ||
Peterselieman | zondag 14 maart 2010 @ 22:55 | |
quote:Klopt. Daar houden we ook rekening mee. | ||
#ANONIEM | zondag 14 maart 2010 @ 23:35 | |
quote:Uh-huh. Ze krijgen punten omdat ze gefinished zijn, maar ze krijgen minpunten omdat ze niet gefinished zijn... ![]() | ||
#ANONIEM | maandag 15 maart 2010 @ 00:12 | |
Buemi schijnt trouwens ook niet langs de vlag geweest te zijn, lees ik. ![]() | ||
Peterselieman | maandag 15 maart 2010 @ 00:14 | |
quote:Klopt. Hij viel met 2 ronden te gaan stil | ||
Sharpdressedman | maandag 15 maart 2010 @ 00:16 | |
quote:had ik eerst ook maar toch aangepast ![]() | ||
Peterselieman | maandag 15 maart 2010 @ 00:32 | |
quote:Het is in lijn met wat de FIA over de uitslag meldt: http://fia.com/en-GB/medi(...)e-classification.pdf Wel geklasseerd, niet gefinisht. | ||
Roadtoad | maandag 15 maart 2010 @ 00:39 | |
quote:Maar ben je het er nou niet mee eens, voor alle simpelheid. Dat je onderscheid had moeten maken tussen wel en niet in de classificatie? En niet daarbinnen nog kijken naar uitval of niet? Is toch simpeler, overzichtelijker voor iedereen of ben ik nou gek? | ||
Roadtoad | maandag 15 maart 2010 @ 00:48 | |
quote:Trouwens, het wordt nog steeds niet begrepen. Als je 20 ronden achterstand hebt en nog steeds rijdt, kan je natuurlijk ook ophouden met rijden. Je hoeft niet als enige nog even 20 ronden te maken als iedereen weg is. Dus besluit je de auto er gewoon aan de kant te zetten en uit te stappen, gebeurd vrij regelmatig... Ga het nou gewoon simpel doen, nu en in volgende managers. Ben je in de classificatie terecht gekomen, niks aan de hand. Mensen die uitvielen, kijken wat het probleem was. | ||
Sally | maandag 15 maart 2010 @ 01:55 | |
De FIA beschouwt een uitval binnen x rondes voor het eind gewoon als 'geclassificeerd'. Dit zijn de - let wel, voorlopige - probleemgevallen, volgens f1.com: quote: | ||
Automatic_Rock | maandag 15 maart 2010 @ 07:39 | |
Misschien is het al gevraagd hoor, maar wanneer zijn de punten bekend? | ||
StephanL | maandag 15 maart 2010 @ 07:51 | |
quote:vanavond dus | ||
#ANONIEM | maandag 15 maart 2010 @ 10:26 | |
quote:Da's ook nog een leuke. Wat gebeurt er met de punten in de manager als een team wel de finishvlag ziet, maar op dat moment een zodanig grote achterstand heeft dat het niet in de uitslag wordt opgenomen? Als de HRT's blijven rijden tot het eind is dat niet eens geheel ondenkbaar... | ||
SimtekF1 | maandag 15 maart 2010 @ 10:36 | |
156 punten, jammer dat Sutil spinde aan het begin. | ||
Peterselieman | maandag 15 maart 2010 @ 11:05 | |
quote:Als Senna de finishvlag had gehaald dan was hij volgens mijn berekeningen gewoon geklasseerd geweest. Hij had dan 4 ronden achterstand gehad, wat neer komt op meer dan 90% van de afgelegde afstand. Die 90% is het criterium om nog geklasseerd te worden. | ||
#ANONIEM | maandag 15 maart 2010 @ 13:46 | |
quote:Je beseft dat ik daar niet naar vroeg? | ||
Sally | maandag 15 maart 2010 @ 15:16 | |
quote:Jawel, maar het antwoord stond er ergens in een ander topic. . quote:Uit het racetopic: quote:Edit: en aangezien de FIA een 90%-regel erop na houdt, tellen wagens die niet meer dan 90 % hebben afgelegd, niet mee voor een klassering. Duss.... | ||
Waffle | maandag 15 maart 2010 @ 15:22 | |
Maar ze krijgen dan geen strafpunten, omdat ze geen technisch probleem hadden of wel? Dit gaat volgens mij wel een beetje ver maarja ![]() | ||
Just_Johnny | maandag 15 maart 2010 @ 15:23 | |
Zonde, was aardig op weg met Sutil en Liuzzi. Die spin maakte het net iets minder helaas, maar de punten vallen me niet heel erg tegen. | ||
Sally | maandag 15 maart 2010 @ 15:56 | |
quote:Als de uitvalreden een technisch probleem was, maar ze zijn niet geklasseerd, dan krijgen ze wel strafpunten. Het onderdeel heeft immers gefaald. Een gediskwalificeerde coureur staat niet in de uitslag, dus niet geklasseerd, dus geen punten. Maar wel -50 punten 'gescoord'. Voorbeeld daarvan was in 2008, Rubens Barrichello die in de allereerste race de zwarte vlag kreeg en in de F1-manager van toen -50 punten kreeg (maar hij had wel iets voor de kwalificatie). Toen kregen veel mensen een negatief budget omdat het de eerste race van het seizoen was. Dat kan dus gebeuren. Even uit het andere topic gevist, dit staat nu ook in de Speluitleg van de F1-manager: quote: | ||
amstelboot | maandag 15 maart 2010 @ 15:58 | |
wat ik jammer vind, is dat er geen regel is die het voorkomt dat straks iedereen met Alonso, Massa, Ferrari, Ferrari zijn team samenstelt. Andere managers hebben een regel die ervoor zorgt dat je nooit meer dan 1 onderdeel/coureur van 1 team mag hebben. Hierdoor moet je meer keuzes maken. Bijvoorbeeld door Alonso te kiezen en dan een RedBull chassis of juist andersom door Vettel te kiezen met een Ferari chassis. En ja ik weet het, dan doe ik toch mee met die andere manager. Maar gewoon een puntje om over na te denken voor volgend jaar. | ||
InTrePidIvity | maandag 15 maart 2010 @ 15:59 | |
quote:Dus als ze wel geklasseerd zijn, maar niet hebben uitgereden dankzij een technisch probleem, dan krijgen ze géén strafpunten? | ||
Sally | maandag 15 maart 2010 @ 16:00 | |
Jawel dus. Zie ook mijn edit, inclusief een voorbeeld. | ||
Sally | maandag 15 maart 2010 @ 16:02 | |
quote:Dat kan in onze manager niet, omdat je in principe niet genoeg budget hebt om allemaal verschillende onderdelen aan te schaffen. Onze onderdelen hebben allemaal een andere prijs. En je redt het bijna niet om niet én chassis én motor van bijv. HRT te kiezen. Waarom zou dat zo hard nodig zijn, die regel? [ Bericht 0% gewijzigd door Sally op 15-03-2010 16:37:30 (accentjes op letters + opmaak) ] | ||
#ANONIEM | maandag 15 maart 2010 @ 16:40 | |
Nou goed, ik zal mijn vraag even proberen te verduidelijken, want ik weet niet of ie goed overkwam. We hebben nu het 'geval' Trulli: wel in de einduitslag, niet langs de vlag geweest. Standpunt van de wedstrijdleiding is kennelijk: wel punten voor de behaalde plaats, maar óók strafpunten vanwege uitvallen. Stel nu eens de omgekeerde situatie: wel langs de vlag geweest, maar niet opgenomen in de einduitslag (vanwege te grote achterstand). Krijg ik dan wel of geen punten? Of zelfs strafpunten als de grote achterstand veroorzaakt werd door de reparatie van een defect dat de auto tien ronden lang in de pits hield? | ||
franklop | maandag 15 maart 2010 @ 16:45 | |
Volgens mij is het zo: Uitgevallen, maar toch geklasseerd: - Punten voor je uiteindelijke positie - Strafpunten voor motor/chassis voor uitvalbeurt Gefinished, maar niet geklasseerd - geen punten en ook geen strafpunten Sally/PSM kunnen dit bevestigen denk ik | ||
caspervc | maandag 15 maart 2010 @ 16:58 | |
Kleine tvp ![]() | ||
Sally | maandag 15 maart 2010 @ 17:01 | |
quote:Dat moet het zijn. Als een coureur een DNF/Ret bij zijn naam heeft staan in de uitslag, ligt het aan de uitvalreden of hij dan wel zijn teamonderdelen strafpunten krijgen. Zie deze lijst op de officiele F1-site, die FOK! in principe aanhoudt wat betreft uitslagen en uitvalredenen: quote:http://www.formula1.com/results/season/2010/824/ | ||
amstelboot | maandag 15 maart 2010 @ 17:20 | |
quote:My bad. Had verkeerd gerekend. Ik dacht dat je als je nu rond de 200 punten al rond de 38 miljoen winst uit zou komen, waardoor je dan binnen 3-4 races alles van ferrari kon hebben. Maar het is 3,8 miljoen. Dan goed geregeld en ook veel minder makkelijk om de 'beste' onderdelen te halen dan met mijn foute berekening. ![]() | ||
#ANONIEM | maandag 15 maart 2010 @ 17:28 | |
quote:Is dat niet raar dan? In het ene geval wordt het niet passeren van de vlag aangegrepen als reden om de betreffende auto als uitvaller te zien (gevolg: strafpunten), maar in het andere geval is het wél passeren van de vlag kennelijk geen reden om toch punten toe te kennen? Wat is er nu leidend? De einduitslag of het finishen? ![]() quote:Bij Trulli noch Buemi staat een RET of DNF genoemd. Bij Trulli staat wel iets over hydraulics, bij Buemi staat niks. Als je alleen deze sheet ziet, zou je denken dat Buemi probleemloos over de finish is gekomen. | ||
Sally | maandag 15 maart 2010 @ 17:29 | |
quote:Ah, ok ![]() Kommaatje verkeerd, kan de besten overkomen ![]() | ||
Sally | maandag 15 maart 2010 @ 17:46 | |
quote:Al eerder gezegd: quote: quote:Buemi en Trulli (en dus de STR- en Lotus-onderdelen) krijgen hun punten voor de respectievelijk 16e en 17e plaats. Maar omdat bij Trulli er iets mis was met de hydraulica, krijgt het chassis een straf van 15 punten. "Het onderdeel heeft immers gefaald." Wat is er zo moeilijk te begrijpen dat de crew de uitslag van Formula1.com aanhoudt om te bepalen of een coureur wel of niet geklasseerd is? En als een coureur dus minder dan 90 % van de raceafstand heeft afgelegd omdat hij zo vaak gelapt is, dan is dat voor de FIA een dnf. Dus niet geklasseerd voor de punten (in het echt dan wel in de F1-manager). Eventuele verwisselingen of onreglementaire aanpassingen van bijvoorbeeld een motor of een versnellingsbak haalt de crew uit de scruteneeringrapporten op FIA.com. Daar kunnen we overigens als crew wel van afwijken, als bijvoorbeeld tv-beelden of interviews aangeven dat het toch een geplofte motor is (om maar een voorbeeld uit de lucht te grijpen). We zijn bij Buemi nog niet helemaal zeker wat er aan de hand was, dus daar kunnen we nog besluiten om alsnog een straf toe te kennen. Vanaf 19 uur gaan we de strafpunten definitief maken, en om 20 uur gaan de teams weer los. Dan kunnen we ook het Puntenbericht gaan opstellen met de klassementen. Dus dat zal iets later volgen. Daarin staat ook kort de uitleg van de toegekende strafpunten. | ||
#ANONIEM | maandag 15 maart 2010 @ 18:10 | |
quote:Ja, dat weet ik. Ik gaf aan dat er geen logica zit in de manier van redeneren. In het ene geval is de vlag zaligmakend, maar in het omgekeerde geval geldt opeens iets anders. Dan telt alleen nog de einduitslag. Zo de wind waait, waait m'n jasje... quote:Dat de crew zich tegenspreekt en in bochten wringt om recht te praten wat krom is. Het verhaal dat de DNF of RET bepalend zijn wordt weer net zo snel terzijde geschoven als dat het ter tafel kwam nu blijkt dat Buemi en Trulli die aanduiding niet hebben. quote:Volgens mij - weet ik overigens niet zeker - zijn teams verplicht om een reden op te geven voor het uitvallen van hun auto's. Toro Rosso heeft dat kennelijk niet hoeven doen, aangezien ze gewoon geklasseerd zijn. Wie weet wat er allemaal aan de hand was met die auto? Ook daarom is het handig om gewoon de klassering aan te houden om te bepalen wie 'uitgevallen' is. Daar staat namelijk altijd een reden bij, dus weet je ook meteen hoe het zit met de strafpunten. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-03-2010 18:11:25 ] | ||
engine | maandag 15 maart 2010 @ 18:11 | |
even punten kijken ![]() | ||
mista | maandag 15 maart 2010 @ 18:24 | |
quote:staan er nog niet op?? | ||
D. | maandag 15 maart 2010 @ 18:25 | |
I've said it before and I'll say it again: Trulli's auto heeft niet gefaald, hij was klaar. Maar als jullie onterecht stafpunten gaan uitdelen, het zij zo. | ||
engine | maandag 15 maart 2010 @ 18:33 | |
quote:Straks nog een keer kijken dus ![]() | ||
mbn | maandag 15 maart 2010 @ 18:36 | |
quote:Sally kijk of terug naar de vroegere afspraken omtrent zulke gevallen of maak in de crew nieuwe duidelijke goed te hanteren afspraken. Door nu van geval naar geval het te gaan beredeneren zorgt dat je het risico loopt in je beredeneringen vast te komen te zitten. Je ziet het nu al ontstaan. Je creëert met genoemd punt bvb al onduidelijkheid over wanneer een aanpassing aan de auto in de pits tot strafpunten leidt. Daarnaast wil ik een pleiten om de uitslag van de FIA te gebruiken en niet die van F1.com. De tweede wil namelijk nog wel eens laat zijn met aanpassen van een uitslag, terwijl de FIA/ stewards al wel een uitspraak heeft gedaan. | ||
Sally | maandag 15 maart 2010 @ 18:52 | |
quote:Nee. Dat de FIA 90 % aanhoudt van een raceafstand om überhaupt als geklasseerd te tellen, kunnen wij ook niets aan doen. Dat een coureur kiest om zijn auto aan de kant te zetten binnen die 90 %, kunnen wij ook niets aan doen. Wat we aanhouden, is de PLEK waarop de FIA zegt (bij monde van Formule1.com) dat een coureur (en daarmee zijn teamonderdelen) zijn geëindigd. Aan de hand daarvan bepalen we of dan wel hoe veel punten er uitgedeeld worden. Dat geldt dus ook voor de uitvalreden die de FIA opgeeft; tenzij door de F1-teambazen of -coureurs zelf iets anders gezegd wordt, of dat tv-beelden overduidelijk uitwijzen dat bijv. een motor geploft is. quote:En opnieuw doe je je ondertitel eer aan. Het is al jaren zo in de Formule 1-manager op FOK! dat we de uitslag van Formula1.com aanhouden om te bepalen op welke plek een onderdeel gefinisht (en geklasseerd ja dan nee) is, en wat de eventuele uitvalreden is. Al jaren. Ik hou er niet van mezelf voor de tigste keer te quoten, maar je schijnt nu juist op dat stukje geen antwoord te hebben gegeven: quote: quote:Over Buemi wordt nog gesproken (ook al gezegd...) Letterlijk van achter de schermen gekopieerd: ------------------------------------------ Wat betreft Buemi: quote:Even afwachten of er iets in het nieuws komt daarover. Om 19 uur gaan we de uitslagen definitief maken, en dan worden de laatste strafpunten ingevuld. Dan kunnen om 20 uur de teams los. ------------------------------------------ | ||
Sally | maandag 15 maart 2010 @ 18:56 | |
quote:Edit (deze alinea is toegevoegd): Er is een jurisprudentietopic voor 'lastige gevallen'. Daar staat zoiets als dit niet in. Maar ik denk dat er in dit geval niet per se een andere lijn gevolgd hoeft te worden dan andere jaren. quote:Formule1.com = ongeveer FIA. Het is "The Official F1TM Website". Dezelfde uitslag wordt daar aangehouden als op FIA.com. Alleen heeft de FIA geen uitvalreden staan. Check http://fia.com/en-GB/medi(...)e-classification.pdf maar eens. Exact dezelfde info staat op http://www.formula1.com/results/season/2010/824/ maar met uitvalreden. Vandaar dat we F1.com aanhouden. [ Bericht 4% gewijzigd door Sally op 15-03-2010 19:05:04 ] | ||
Sally | maandag 15 maart 2010 @ 19:02 | |
Overigens, ik zie dat op FIA.com Buemi wel als DNF staat.
Dit zal ik ook even achter bespreken. De 90 %-regel is voor Buemi gewoon van kracht: 93,9 %. | ||
Tackleberry | maandag 15 maart 2010 @ 19:06 | |
quote:Ik vind het juist erg logisch. quote:Geklasseerd = punten voor behaalde positie. Niet geklasseerd = geen punten voor behaalde positie. Daarnaast kunnen eventueel minpunten uitgedeeld worden. Doordat de FIA vervolgens een 90% regel toekent en alsnog uitgevallen coureurs een klassering geeft, zorgt ervoor dat we én rekening moeten houden met de klassering én de uitval. | ||
#ANONIEM | maandag 15 maart 2010 @ 19:18 | |
quote:Als dat inderdaad is zoals het gaat, dan klinkt dat inderdaad helder. ![]() Ik snap dan alleen niet waar die eindeloze kletsverhalen van Sally voor nodig waren, als het in drie zinnen te vertellen valt. Je ziet door de bomen het bos niet meer als zij iets 'duidelijk' wil maken. | ||
Joene | maandag 15 maart 2010 @ 19:34 | |
Ordinaire TVP. | ||
Sally | maandag 15 maart 2010 @ 19:41 | |
quote:Ach, ik heb geprobeerd om jouw uitgebreide verhalen slash vragen van repliek te voorzien. En de hele simpele dingen die al in eerdere posts gezegd zijn door de crewleden, schijn je niet gelezen te hebben. Daar kan ik ook niks aan doen, natuurlijk ![]() ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Sally op 15-03-2010 20:02:32 (typo) ] | ||
mbn | maandag 15 maart 2010 @ 19:53 | |
quote:F1.com is het bedrijf F1 ltd (van Bernie Ecclestone dus) en niet van de FIA. Ik geef de tip omdat in het verleden de website van de FIA er een was waarvan je op aan kon in geval van diskwalificaties en dergelijke en F1.com pas laat een uitslag aanpaste. Iedere F1-volger kent ook de meningsverschillen die zich soms tussen Ecclestone en de FIA voordoen. | ||
Sally | maandag 15 maart 2010 @ 20:02 | |
quote:Dat wordt dan zoeken naar de plek waar op FIA.com die diskwalificaties staan. Bedankt voor de tip iig ![]() | ||
Joene | maandag 15 maart 2010 @ 20:05 | |
punten ? | ||
Espex | maandag 15 maart 2010 @ 20:11 | |
Volgens mij is er iets niet helemaal goed of wel? | ||
D. | maandag 15 maart 2010 @ 20:13 | |
20:00u is meestal rond 22:00u ![]() | ||
Joene | maandag 15 maart 2010 @ 20:16 | |
mijn klokje zegt 20:16 nu. | ||
franklop | maandag 15 maart 2010 @ 20:17 | |
Er is nergens een timezone gespecificeerd ![]() | ||
Peterselieman | maandag 15 maart 2010 @ 20:21 | |
quote:Er zijn nu wel punten en budget. De reden waarom het misging is bij ons inmiddels bekend. | ||
Marco001 | maandag 15 maart 2010 @ 20:22 | |
Mwah, hier is het nu 21.22... Dus ik hoopte dat het al geupdate was.. | ||
Sally | maandag 15 maart 2010 @ 20:25 | |
quote:Helaas, FOK!tijd 20 uur worden de punten en budget uitgedeeld. ![]() De puntenpost duurt ietsje langer, uiteraard. [ Bericht 0% gewijzigd door Sally op 15-03-2010 20:37:44 (typo) ] | ||
Joene | maandag 15 maart 2010 @ 20:26 | |
Tof , 138 punten ik ben tevreden. ![]() | ||
Marco001 | maandag 15 maart 2010 @ 20:26 | |
1342 Green Racing ¤ 1.235.000,– 65 ![]() | ||
caspervc | maandag 15 maart 2010 @ 20:34 | |
quote:3 Caspervc Racing ¤ 5.648.000,– 192 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | ||
Peterselieman | maandag 15 maart 2010 @ 20:40 | |
Punten Ronde 1 FOK! Formule 1-manager In dit bericht op FOK!sport staan ook de strafpunten die we uitgedeeld hebben. Hierbij zijn we uitgegaan van de door de FIA gepubliceerde uitslag. | ||
Schunckelstar | maandag 15 maart 2010 @ 20:46 | |
score: 14 ![]() ![]() ![]() ![]() | ||
engine | maandag 15 maart 2010 @ 20:47 | |
mijn annuleren button werkt volgens mij niet ![]() ![]() | ||
CrazyDaisy85 | maandag 15 maart 2010 @ 20:53 | |
quote:We staan gezellig samen op de 1e plaats ![]() | ||
D. | maandag 15 maart 2010 @ 21:13 | |
Lijkt het nou, of zijn echt alle onderdelen duurder geworden? | ||
Peterselieman | maandag 15 maart 2010 @ 21:16 | |
quote:Er is ook veel goedkoper geworden, zoals Sauber. Zoals Toro Rosso. Zoals Petrov of Renault | ||
D. | maandag 15 maart 2010 @ 21:17 | |
quote:Is er ook ergens te zijn wat de oude prijzen waren? En klopt het dat ik nu met mijn team kan goochelen en dat me zolang ik niets bevestig (en daarmee opsla) het me niets kost? | ||
Peterselieman | maandag 15 maart 2010 @ 21:23 | |
quote:onder managerinformatie - teams wordt de gehele historie van het onderdeel bijgehouden, dus ook de oude prijzen. quote:klopt helemaal | ||
D. | maandag 15 maart 2010 @ 21:24 | |
quote:ok ![]() | ||
engine | maandag 15 maart 2010 @ 21:38 | |
of ik moet per ongeluk op bevestigen gedrukt hebben maar volgens mij werkt mijn annuleren knop niet. Zoals ik net ook al zei. | ||
engine | maandag 15 maart 2010 @ 21:40 | |
oh nou wel. Dan zal ik toch wel op bevestigen gedrukt hebben zonder opletten. | ||
Peterselieman | maandag 15 maart 2010 @ 21:51 | |
quote:Mocht je je team niet willen opslaan, dan kun je er ook voor kiezen om de pagina te verlaten. Er zullen dan geen wijzigingen worden opgeslagen | ||
nickklz | maandag 15 maart 2010 @ 21:53 | |
Hoort het dat als ik een team bekijk (teamprofiel) dat ik dan onderin het scherm bij ronde 1 soms 8-9-10 of 11 opties zie.. ik zie bijvoorbeeld: Lucas di Grassi 3 3 ¤ 28.256.150,- Virgin Racing Lucas di Grassi 3 3 ¤ 28.256.150,- Virgin Racing Cosworth CA2010 (Lotus) 28 28 ¤ 29.568.000,- Lotus Racing Cosworth CA2010 (Virgin) -6 -6 ¤ 33.960.500,- Virgin Racing Vitantonio Liuzzi 69 69 ¤ 38.153.900,- Force India Jaime Alguersuari 37 37 ¤ 36.617.050,- Scuderia Toro Rosso Force India VJM03 chassis 71 71 ¤ 47.232.650,- Force India Jaime Alguersuari 37 37 ¤ 36.617.050,- Scuderia Toro Rosso Cosworth CA2010 (Virgin) -6 -6 ¤ 33.960.500,- Virgin Racing Heikki Kovalainen 24 24 ¤ 32.465.400,- Lotus Racing Dus allemaal bij ronde 1..... | ||
Peterselieman | maandag 15 maart 2010 @ 21:58 | |
quote:Dat kan. Diegene heeft dan voor aanvang van de manager enkele wissels toegepast. | ||
Sally | maandag 15 maart 2010 @ 22:27 | |
quote:In je Teamhistory staan alle wissels die gedaan zijn. Wat daar ook staat, zijn alle punten die die (gewisselde) onderdelen gehaald hebben. Als je verder komt naar bijv. Ronde 2, dan staan er alleen je wissels genoemd. Eigenlijk wil je van alle onderdelen die je hebt, weten hoe ze gepresteerd hebben in 1 bepaalde ronde. Dat is iets wat we graag veranderd zien, maar dat is nog niet aangepast. Wanneer dat wel verbeterd zal zijn, is niet te zeggen. | ||
#ANONIEM | maandag 15 maart 2010 @ 22:49 | |
Volgens mij staan bij je teamoverzicht nu de huidige aankoopprijzen vermeld, maar da's niet echt handig toch? Het zou handiger zijn om de verkoopwaardes te vermelden. Dan kun je makkelijk 1 op 1 vergelijken wat je zou kunnen wisselen. Nu moet je zelf aan het rekenen met 2%. | ||
Sally | maandag 15 maart 2010 @ 22:52 | |
quote:Als je een onderdeel oppakt en in de prullenbak gooit, worden die 2 % vanzelf verrekend in je winkelmandje. Verkopen: Bruno Senna ¤ 26.295.300 Verkoopkosten: (2%) Bruno Senna ¤ -525.906 Aankopen: Totaal: ¤ 25.769.394 Budget: ¤ 4.040.000 Na aankoop: ¤ 29.809.394 En een onderdeel heeft nu eenmaal die waarde gekregen als je het nu aan zou moeten kopen. Die nieuwe waarde is ook de verkoopwaarde (excl. verkoopkosten), overigens. | ||
#ANONIEM | maandag 15 maart 2010 @ 22:59 | |
Ja, dat bedoel ik dus: exclusief verkoopkosten vermelden maakt vergelijken net wat lastiger. Als in je teamsamenstelling zou staan wat de verkoopwaarde is, hoef je daar alleen nog je verdiende geld bij op te tellen om te zien wat je kunt kopen. | ||
Peterselieman | maandag 15 maart 2010 @ 23:03 | |
quote:Daarom kun je bij teammanagement gewoon puzzelen totdat je je ideale team samengesteld hebt. | ||
#ANONIEM | maandag 15 maart 2010 @ 23:05 | |
Ja, natuurlijk. Dat snap ik allemaal wel, maar het zou toch handiger zijn om die stap over te kunnen slaan? | ||
#ANONIEM | maandag 15 maart 2010 @ 23:08 | |
Overigens kun je, ook als je best redelijk gescoord hebt, op dit moment toch nog niks leuks kopen. ![]() Een gemiddeld team zal deze race iets van ¤ 2 à 3 mln verdiend hebben. Een stapje hoger kost (per onderdeel) al snel veel meer, vooral nu die dingen ook weer allemaal duurder geworden zijn en je eigen troep juist in waarde is gedaald. Even doorsparen dus, zit niks anders op. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-03-2010 23:09:08 ] | ||
Sally | maandag 15 maart 2010 @ 23:27 | |
Nieuw budget = oud budget + (0,98 * prijs oud onderdeel) Dat is een formule die ik vaak gebruikt heb bij de vorige F1-managers. Toen hadden we namelijk geen winkelmandje, en als je daar een foutieve verkoop deed (die stap was eerst en per onderdeel apart), dan had je geen geld meer om je gewenste onderdeel aan te kopen. In dit geval kun je zowel je verkoop als aankoop meteen 'uitproberen'. | ||
#ANONIEM | maandag 15 maart 2010 @ 23:40 | |
Sally.... ![]() | ||
Misan | maandag 15 maart 2010 @ 23:49 | |
Ik weet niet of de vraag hier al gesteld is, maar ik zie geen top-lijstje binnen de subleague. ![]() | ||
#ANONIEM | maandag 15 maart 2010 @ 23:52 | |
Daar wordt aan gewerkt, las ik. ![]() | ||
Sally | maandag 15 maart 2010 @ 23:53 | |
quote:Dat kan kloppen als je een lijstje met (totaal) aantal punten bedoelt. quote:Doe ermee wat je wilt. | ||
Misan | maandag 15 maart 2010 @ 23:54 | |
quote:ja of gewoon wie het beste is in de subleague ofzo ![]() | ||
Sally | dinsdag 16 maart 2010 @ 00:08 | |
quote: quote:maar het heeft niet direct de hoogste prio. Er ligt eerst nog iets anders belangrijks op de plank. | ||
OmkeReunze | donderdag 18 maart 2010 @ 23:37 | |
Zoals een aantal mensen al hadden opgemerkt werkt de oude punten calculator (2008) http://www.wizards.nu/fokf1calc.php niet meer. Dus dat heeft mij er toe gezet zelf maar eens te gaan sleutelen, met, al zeg ik het zelf, een niet onaardig resultaat. Hij werkt super simpel: - selecteer je team - zie alle punten en bedragen - ook de wisselende tarieven zijn op genomen in de berekeningen Hij staat hier: http://www.rinzedijkstra.nl/f1calculator/ | ||
Sally | vrijdag 19 maart 2010 @ 01:03 | |
Nice ![]() Leuk om te zien dat er toch initiatief komt vanuit de users met zoiets, top! | ||
InTrePidIvity | vrijdag 19 maart 2010 @ 09:20 | |
Mooie calculator! Mag ik zeggen dat ik de ranking nog erg onduidelijk vind? Dat mag ik zeggen. Ik kan sowieso niet heel snel terugvinden op welke positie ik sta (de punten staan wel in m'n profieloverzicht, waarom m'n ranking niet?) en de overall-ranking opdelen per 25 vind ik een beetje karig. 50, of zelfs 100 lijkt me al stukken beter. En de rijen in de tabel om en om een licht/donker kleurtje geven lijkt me ook niet onhandig. Verder vind ik het kut dat ik nog geen ander (=beter) team kan samenstellen, allemaal door de strafpunten van Trulli ![]() ![]() | ||
caspervc | vrijdag 19 maart 2010 @ 09:22 | |
quote: ![]() | ||
Peterselieman | vrijdag 19 maart 2010 @ 10:13 | |
quote:Terechte kritiek. Deze punten staan inmiddels op een lijst met dingen die verbeterd moeten worden. Ik kan niet beloven wanneer ze ingebouwd gaan worden, omdat eerst enkele andere zaken aangepakt worden. | ||
InTrePidIvity | vrijdag 19 maart 2010 @ 10:40 | |
quote:Prima ![]() Ik moet zeggen dat de communicatie rond de manager en de ontwikkelingen daarvan richting de users stukken beter is dan andere onderdelen binnen FOK!. Hier krijg je tenminste nog een normale reactie op suggesties, commentaar en opmerkingen ![]() | ||
D. | vrijdag 19 maart 2010 @ 10:45 | |
quote: ![]() Jammer dat ie idd geen strafpunten meeneemt ![]() | ||
Sally | zaterdag 20 maart 2010 @ 00:12 | |
quote:Die staat in een van de grafiekjes die je kunt kiezen. Daarin kun je namelijk ook je progressie of daling van je resultaat mee bijhouden. Ik *denk* dat het daarom uit het lijstje is gehaald, maar ik ben met je eens dat ook je (huidige) ranking in 1 oogopslag zichtbaar moet zijn. quote:Daar was om verzocht, maar dat is of blijkbaar niet goed overgekomen of er was geen tijd meer voor om het in te bouwen. Nog een wishlistpuntje ![]() ![]() quote:Tja ![]() ![]() | ||
OmkeReunze | zaterdag 20 maart 2010 @ 16:31 | |
Voor mijn f1 calculator ben ik bezig om waarde stijgingen/dalingen van de onderdelen voor de komende race ook goed te krijgen. Uit de spelregels kan ik niet opmaken of de waarde verhoging wordt gedaan ten opzichte van de huidige waarde van een onderdeel (dus na de race) of de originele waarde waarde van een onderdeel (zoals aan het begin van het seizoen). Even ter voorbeeld stel we nemen het Red Bull chassis. Begin van seizoen 72.000.000 euro waard Na de race van Bahrain is het chasis gestegen naar 74.430.000 euro waard Stel volgende race scoort Red Bull weer in de plus en komt dus uit op een prijsstijging van 2%. Wordt dan de nieuwe waarde: a) 74.430.000 + (72.000.000 x 0,02) = 75.870.000 of b) 74.430.000 + (74.430.000 x 0,02) = 74.430.000 * 1,02 = 75.918.600 Lijkt een klein verschil, maar als ik het goed kan berekenen, dan doe ik dat ook graag. | ||
Peterselieman | zaterdag 20 maart 2010 @ 16:47 | |
Er wordt gerekend vanaf de huidige waarde | ||
Sally | zaterdag 20 maart 2010 @ 19:24 | |
Klopt het percentage wel waarmee je rekent? En hoe doe je dat met het invoeren van een uitslag? Van f1.com? En dan was er nog iets met de strafpunten die niet berekend werden? Verder leuk dat je hiermee bezig bent gegaan ![]() Ben je goed in programmeren, toevallig? ![]() ![]() | ||
OmkeReunze | zaterdag 20 maart 2010 @ 23:57 | |
quote:Percentage was ter in mijn vraag was ter voorbeeld, ging mij om met welke bedragen er gerekend wordt. quote:De uitslag van de vorige race heb ik van www.formula1.com, of te wel hier: hier quote:Ik hou van KISS, dus heb ik eerst de strafpunten buiten beschouwing gehouden. Ik heb het nog op mijn lijstje staan van dingen die ik nog wil toevoegen. Tot nog toe komen de scores redelijk overeen, mede omdat ik bijvoorbeeld 0 punten toe ken aan coureurs die niet finishen in de race. quote:thx, ben blij dat het gewaardeerd word! ![]() quote:ik schrijf wel eens een regeltje code... | ||
Sally | zondag 21 maart 2010 @ 00:16 | |
quote:Aaah, ok ![]() quote:Perfecto, wij ook. Al gebruiken we ook FIA.com voor aanvullende info (of andersom). quote:Dat klopt, coureurs die niet finishen krijgen geen punten, mogelijk nog wel strafpunten voor alle onderdelen die bij die uitgevallen wagen horen (motor, coureur, chassis). In de Speluitleg staat nu meer uitleg over de strafpunten, die kun je wellicht gebruiken voor je definities. En we zetten ook in het Puntenbericht waar we strafpunten voor uitgedeeld hebben, maar dat is pas op de maandag online, dus dat is wat laat. quote:Altijd ![]() quote:De vraag lag er niet helemaal voor niets ![]() Zou je het mss leuk vinden om mee te helpen (en heb je er tijd voor)? Wel geheel vrijwillig, overigens. Maar het is een leuk team, de FOK!crew! [ Bericht 0% gewijzigd door Sally op 21-03-2010 00:37:10 ] | ||
OmkeReunze | maandag 22 maart 2010 @ 20:11 | |
quote:Ervaring: ik heb wel eens wat geschreven in PHP. Voor mijn calculator heb ik maar weer eens wat JavaScript kennis opgegraven. Mijn meeste kennis en ervaring zit in C#, ASP.NET en het .NET framework. Op dit moment vind ik het wel leuk om een paar uurtjes in de puntencalculator te steken, maar ik denk niet dat ik de tijd kan vinden(reserveren) om jullie te helpen. Maar in ieder geval bedankt voor het aanbod. ![]() | ||
Sally | maandag 22 maart 2010 @ 20:49 | |
quote:Ok, klinkt zeer aannemelijk. Als je de tijd niet hebt moet je het gewoon niet doen. ![]() We kunnen zeker nog developers gebruiken, maar niet tegen elke prijs. Het was te proberen ![]() ![]() | ||
OmkeReunze | dinsdag 23 maart 2010 @ 23:02 | |
Omke's F1 puntencalculator 2010 - update ik heb goed nieuws over mijn puntencalculator, hij houdt nu ook rekening met strafpunten! Voor zover ik heb gezien komen mijn berekeningen overeen met de uitkomsten van FOK!. Ik weet dat iedereen zijn/haar puntjes al weet voor de afgelopen race, maar nog een paar nachtjes slapen en dan is er weer een nieuwe race! Ik hoop dat ik al snel na de kwalificatie en de race de eerste uitslagen kan opnemen in de calculator en daarmee alle F1-managers kan verlossen van de stressvolle periode tussen het einde van de race en de bekendmaking van de puntjes op FOK! Zie de release notes voor een overzicht van de laatste wijzigingen! [ Bericht 1% gewijzigd door OmkeReunze op 23-03-2010 23:23:05 (url aangepast) ] | ||
Sally | dinsdag 23 maart 2010 @ 23:52 | |
quote:Hey leuk! Ik kijk regelmatig op je site en zag het steeds iets veranderen. Tip voor jou om snel te weten wie er strafpunten heeft: hou de uitslag op Formula1.com in de gaten (elke race een andere url, dus kan 'm nu niet geven), daar zie je ook of een onderdeel geklasseerd is. FIA.com zegt alleen of een coureur over de finish is geweest of niet (dan een DNF), maar heeft geen uitvalreden. In heel sommige gevallen kan een uitvalreden later bekend worden, maar de uitslag zoals die op maandagen na de race 19:00 uur staan, worden aangehouden. Veranderingen daarna nemen we niet meer mee. Edit: professioneel hoor, met release notes ![]() ![]() | ||
Sally | donderdag 25 maart 2010 @ 12:29 | |
Geheugensteuntje Formule 1-manager: Australië De tweede Formule 1-race komt eraan. Tijd om weer een geheugensteuntje te geven voor alle deelnemers aan de FOK! Formule 1-manager! De Grand Prix van Australië wordt in Melbourne verreden op zondag 28 maart vanaf 8:00 uur in de ochtend (let op: de zomertijd gaat in!) De kwalificatie is op zaterdag 27 maart vanaf 7:00 uur. De herhalingen op tv zijn onder voorbehoud om 14:00 uur (beide dagen, op RTL GP en BBC One.) Uiteraard doet FOK!sport verslag van zowel de vrije trainingen, kwalificatie, als de race. De FOK! Formule 1-manager gaat zijn tweede ronde in, altijd goed voor een extra dimensie als je voor de tv zit! Aanstaande vrijdag, 26 maart 2010 om 23:59 uur zal de Formule 1-manager dichtgaan, dus zorg dat je voor die tijd je team opgeslagen hebt! Voor meer uitleg over de FOK! Formule 1-manager lees je [Upd] FOK! Formule 1-manager 2010 gelanceerd! Wil je weten welke prachtige prijzen FOK! heeft geregeld? Lees dan dit bericht even! Om direct naar de FOK! Formule 1-manager te gaan klik je hier. Wil je meespelen, maar heb je nog geen account op FOK!? Registreer je dan eerst! Denk eraan dat op vrijdag, 26 maart 2010 om 23:59 uur de teams vastgezet worden, waarna je niet meer kunt wijzigen! | ||
Joene | donderdag 25 maart 2010 @ 13:12 | |
Tof dat automatische waarschuwingssysteem , wanneer gaat dit echt via pm ? voor als ik dit topic verlies ? | ||
Sally | donderdag 25 maart 2010 @ 13:17 | |
quote:Hihi. ![]() Omdat het via PM zou gaan werken, draaide de hele backend mee in de soep, waardoor de frontend niet te zien was. ![]() Dus nee. Nog niet. Niet voordat het helemaal gefixt is. Dan maar even deze tussenoplossing. En ik spam het zowat overal ![]() Maar in ieder bericht over de manager of de punten staat een link naar het meest recente topic. | ||
D. | donderdag 25 maart 2010 @ 13:25 | |
quote:*hetzelfde wilde vragen | ||
Sally | donderdag 25 maart 2010 @ 13:31 | |
quote:* Sally hetzelfde antwoord geeft ![]() | ||
D. | donderdag 25 maart 2010 @ 14:36 | |
quote:Ah, dank je ![]() | ||
jeroenbl | zaterdag 27 maart 2010 @ 08:12 | |
43 puntjes maar ![]() Sutil ![]() http://fokf1calc.online-start.nl/ | ||
OmkeReunze | zaterdag 27 maart 2010 @ 08:37 | |
![]() heb ik het toch beter gedaan, maar liefst 58 puntjes! ![]() btw: dit is toch makelijker: http://www.rinzedijkstra.nl/f1calculator/ | ||
Joene | zaterdag 27 maart 2010 @ 08:43 | |
56 ![]() | ||
StephanL | zaterdag 27 maart 2010 @ 08:57 | |
56 punten ![]() | ||
jeroenbl | zaterdag 27 maart 2010 @ 08:59 | |
quote:Die was net nog niet geüpdate ![]() Maar is idd veel makkelijker. | ||
TheDutchguy | zaterdag 27 maart 2010 @ 09:13 | |
42 ![]() | ||
caspervc | zaterdag 27 maart 2010 @ 10:25 | |
61 punten ![]() | ||
ElmarO | zaterdag 27 maart 2010 @ 10:58 | |
55 punten. ![]() | ||
Joene | zaterdag 27 maart 2010 @ 11:21 | |
quote:Was dat de maxhaalbare ? | ||
#ANONIEM | zaterdag 27 maart 2010 @ 11:23 | |
53 punten. ![]() Je zult trouwens maar Virginonderdelen in je team hebben zitten. Dan weet je dat je tijdens de races zeker geen enkel punt daarmee haalt. ![]() SPOILER | ||
Joene | zaterdag 27 maart 2010 @ 11:24 | |
quote:Australie kan je wel punten scoren wrs althans volgens Luizzi | ||
Sally | zaterdag 27 maart 2010 @ 11:24 | |
quote:Het meest haalbare is natuurlijk al je onderdelen op plaats 1 en 2. Maar die zijn nog niet te betalen. ![]() Het is niet helemaal doenlijk om nu uit te zoeken welke onderdelen die je nu kan betalen, het meeste aantal punten oplevert, de userteams zijn zo divers. | ||
franklop | zaterdag 27 maart 2010 @ 11:28 | |
ik heb er 60, zelfde team aangehouden als bij bahrein met; Liuzzi, Sutil Lotus Lotus | ||
Joene | zaterdag 27 maart 2010 @ 11:28 | |
quote:ideetje voor de volgende manager om toch eens te kijken of je op basis van resultaten van de eerste manager het ultieme team wat je kon samenstellen wat op dat moment de meeste punten opzou leveren, en zo verder te rekenen ? om te zien wat het maximaalhaalbare was geweest wanneer je de juiste keuzes had gemaakt ? | ||
Sally | zaterdag 27 maart 2010 @ 11:31 | |
quote:Het is een idee, maar laten we het voorlopig bij een (was!)lijst aan andere dev-dingetjes houden, zoals het weergeven van de punten per subleaguedeelnemer en het beter weergeven van de puntentelling enz. ![]() | ||
Joene | zaterdag 27 maart 2010 @ 11:31 | |
quote:Ik neem aan dat dat niet pas volgend seizoen wordt opgelost , althans mag ik hopen. ![]() | ||
#ANONIEM | zaterdag 27 maart 2010 @ 11:33 | |
quote:Wat heeft die met Virgin te maken dan? ![]() | ||
Marco001 | zaterdag 27 maart 2010 @ 11:50 | |
kan weg | ||
Marco001 | zaterdag 27 maart 2010 @ 11:52 | |
quote: | ||
caspervc | zaterdag 27 maart 2010 @ 12:23 | |
quote:Weet niet Heb : Liuzzi Algersuari Force India chassis Lotus motor | ||
Joene | zaterdag 27 maart 2010 @ 13:11 | |
quote:Ach fuck ik schrijf gewoon de verkeerde naam ![]() | ||
Bouncer_Bone | zaterdag 27 maart 2010 @ 15:22 | |
Hmm, 63 punten. | ||
D. | zaterdag 27 maart 2010 @ 16:43 | |
Ik heb 121 punten ![]() | ||
D. | zaterdag 27 maart 2010 @ 16:43 | |
Welliswaar met 2 teams, maar toch ![]() | ||
Joene | zaterdag 27 maart 2010 @ 16:44 | |
Bedankt daar gaat je kans op de prijzen ![]() | ||
D. | zaterdag 27 maart 2010 @ 16:45 | |
quote:Sure ![]() | ||
Peterselieman | zaterdag 27 maart 2010 @ 16:51 | |
quote:Mja, je kunt maar met 1 account prijzen winnen ![]() | ||
CAP. | zaterdag 27 maart 2010 @ 18:51 | |
hmm Webber in mn team was een goede zet ![]() | ||
Sally | zaterdag 27 maart 2010 @ 19:23 | |
quote:Da's nou jammer: als je met kloons meedoet, maak je geen enkele kans meer op prijzen. Niets, noppes, nada Staat duidelijk in de Regels. Dus mijn collega heeft het niet juist met: quote: | ||
D. | zaterdag 27 maart 2010 @ 19:27 | |
quote:Het is geen kloon, het is een 2e account ![]() ![]() | ||
Peterselieman | zaterdag 27 maart 2010 @ 19:28 | |
quote:Een subtiel verschil dat we niet zien ![]() | ||
Sally | zaterdag 27 maart 2010 @ 19:35 | |
quote:Heb je toch echt pech: quote:http://managers.fok.nl/f1/f1-2010/regels | ||
D. | zaterdag 27 maart 2010 @ 19:44 | |
quote:Ach, het zij zo. ![]() Ik heb niet de illusie hoog te eindigen ![]() Ik neem aan dat jullie een klooncheck doen voor de uitreiking? Dit is nl. het eerste jaar dat ik mijn kansen spreidt, naar idee van mensen die het jaarlijks doen ![]() | ||
D. | zaterdag 27 maart 2010 @ 19:45 | |
Al is het wel raar trouwens, da's hetzelfde als de jackpot niet uitkeren omdat iemand 2 loten heeft gekocht ![]() | ||
Sally | zaterdag 27 maart 2010 @ 20:10 | |
quote:Ja, we doen een klooncheck. En dan halen we zo al je accounts eruit. Vorig jaar is er ook een kloon gevonden bij een user die een prijs zou krijgen, alleen hebben we dat niet kenbaar gemaakt maar gewoon een volgende genomen. En twee jaar terug waren er wel twee users die hoog eindigden maar beide hadden kloons, die ook hoog eindigden. Ze hadden zelfs accounts aangemaakt die heel erg op het origineel leken en die je eigenlijk zo al als kloon kon bestempelen ![]() We hebben al jaren in de regels dat er maar met 1 account gemanaged mag worden, en we pikken ze er altijd uit. quote:Dat vind ik dan weer iets anders: je hebt geen enkele invloed op een trekking, daarom is het ook een Kansspel, een loterij. De managers worden gedoogd door de Belastingdienst, maar niet meer dan dat. | ||
Sally | zaterdag 27 maart 2010 @ 20:14 | |
En alle personen 'die jaarlijks hun kansen spreiden' zijn dan niet hoog geëindigd. Anders waren ze zeker door de mand gevallen. | ||
Tackleberry | zaterdag 27 maart 2010 @ 20:15 | |
58, valt niet tegen. ![]() | ||
Waffle | zaterdag 27 maart 2010 @ 20:42 | |
Hoe kan het overigens dat mijn budget opeens negatief is, terwijl dat eerst niet het geval was? Mijn team telt nu toch wel gewoon mee? Ik heb van rijder gewisseld en volgens mij waren toen de bedragen per rijder anders dan nu. Ik kon namelijk gewoon alles bevestigen en dergelijke. Ik hield zelfs nog budget over.. | ||
D. | zaterdag 27 maart 2010 @ 20:45 | |
quote:Tja, wat is 'niet hoog'? Top 100 is imho best hoog te noemen ![]() | ||
Peterselieman | zaterdag 27 maart 2010 @ 20:48 | |
quote:het team telt gewoon mee. Je hebt na het uitdelen van de punten de vorige keer meteen gewisseld? | ||
Waffle | zaterdag 27 maart 2010 @ 20:49 | |
Ja dat klopt. | ||
Peterselieman | zaterdag 27 maart 2010 @ 20:51 | |
quote:Dan kan het kloppen. De prijzen van de onderdelen waren toen door een foutje nog niet aangepast. Dat is pas 45 minuten later gebeurd. Het betrof hetzelfde foutje als waardoor er geen punten om 20:00 uitgedeeld werden destijds. Dat is nu opgelost. | ||
Sally | zaterdag 27 maart 2010 @ 20:58 | |
quote:In de top waar de prijzen verdeeld werden. Dat is niet de top 100 ![]() | ||
D. | zaterdag 27 maart 2010 @ 21:06 | |
quote:De prijzen werden uitgedeeld aan mensen die niet in de top 100 zaten? ![]() ![]() | ||
Gebraden_Wombat | zaterdag 27 maart 2010 @ 21:36 | |
63 punten ![]() | ||
Peterselieman | zaterdag 27 maart 2010 @ 21:38 | |
quote:At random ![]() | ||
Sally | zaterdag 27 maart 2010 @ 22:31 | |
quote:Zat eerder te denken aan top 10 ![]() Oh, en twee of drie jaar terug waren er dus wel 2 users die met 4 accounts (ieder 2) in de top 25 vielen ![]() Busted! | ||
D. | zondag 28 maart 2010 @ 10:20 | |
Is er al zicht op wanneer de punten van de users achter hun naam zichtbaar zijn? (bij subleague wel zo overzichtelijk ![]() | ||
ElmarO | zondag 28 maart 2010 @ 10:22 | |
Zo'n 169 punten voor deze race. | ||
Waffle | zondag 28 maart 2010 @ 10:25 | |
Als die rekenmachine klopt 215 punten dit weekend ![]() | ||
D. | zondag 28 maart 2010 @ 10:28 | |
quote:Reken er maar niet op ![]() | ||
#ANONIEM | zondag 28 maart 2010 @ 10:35 | |
Hmm, volgens deze calculator 137 punten dit weekend. Nog even afwachten wat de uitvalreden was voor Sutil. | ||
Sally | zondag 28 maart 2010 @ 10:51 | |
quote:Ik zal de devver nog een keer schoppen. Moet nog iets anders dringends gemaakt worden. Aangezien Formula1.com nog geen uitvalredenen heeft genoemd, kan het nog niet allemaal verwerkt zijn. | ||
Marco001 | zondag 28 maart 2010 @ 12:25 | |
bagger.. Maar 70 punten.. | ||
Ermanon | zondag 28 maart 2010 @ 13:01 | |
Waarschijnlijk 203 punten ![]() | ||
jeroenbl | zondag 28 maart 2010 @ 13:37 | |
![]() Jammer van Sutil (motor) en Petrov. Zo kan ik nooit m'n team wijzigen. Wordt alleen maar minder waard en niet genoeg geld om betere onderdelen te kopen. | ||
Waffle | zondag 28 maart 2010 @ 13:47 | |
Liuzzi en Alguersuari ![]() | ||
Desunoto | zondag 28 maart 2010 @ 13:55 | |
quote:Dat ben ik met je eens. Mensen die voor de allereerste race al een slechte gok hadden gemaakt zijn nu al volstrekt kansloos omdat hun hele team met miljoenen omlaag gaat en alles wat het beter doet weer omhoog gaat. Leuk bedacht zo'n systeem, maar het is toch niet echt handig... | ||
Sally | zondag 28 maart 2010 @ 14:14 | |
quote:We hebben daarvoor gecompenseerd met a) een hoger startbudget en b) meer geld per gehaald punt. En we gaan het zeker nauwlettend in de gaten houden. | ||
Desunoto | zondag 28 maart 2010 @ 14:16 | |
Na de eerste race ging ik voor de grap eens kijken wat alles waard zou zijn als ik het allemaal verkocht... kwam op 5 miljoen minder uit. ![]() | ||
Sally | zondag 28 maart 2010 @ 14:18 | |
quote:Kijk, met zo'n vergelijking kunnen we iets. Dan is de waardestijging/daling wellicht toch nog te hard. | ||
Sharpdressedman | zondag 28 maart 2010 @ 14:19 | |
yup, je moet de eerste gok (race) goed hebben wil je meteen mee kunnen. Anders kun je nu alleen nog maar een beetje meekabbelen. | ||
Peterselieman | zondag 28 maart 2010 @ 14:20 | |
quote:Ik ben al aan het kijken naar verbeteringen voor volgend jaar. | ||
Desunoto | zondag 28 maart 2010 @ 14:25 | |
Oh wacht, sorry ![]() Stijgingen en dalingen van een miljoen of meer per motor/chassis/coureur zijn echt wat te hoog IMO. ![]() | ||
Sharpdressedman | zondag 28 maart 2010 @ 14:30 | |
quote: ![]() ![]() Lijkt me een hoop werk inzitten voor de betrokkenen en kritiek is dan niet altijd even leuk te horen, maar de reactie er op is top. | ||
Sally | zondag 28 maart 2010 @ 14:38 | |
quote:Uiteraard, en wat dit punt betreft werd dit al voor de eerste race opgeworpen en hebben we - toen we noodgedwongen opnieuw de F1-manager moesten opstarten - er echt serieus over nagedacht, vandaar het hogere startbudget en meer geld per gescoord punt. quote:Het is zeker niet altijd leuk, en het werk wat erin gaat zitten om het aan te passen als de crew het niet 'even zelf' kan aanpassen, is niet misselijk. Maar een gedegen reactie retour voor meedenkende (en daarmee meehelpende) users, is altijd vanzelfsprekend wat mij betreft. ![]() | ||
Sally | zondag 28 maart 2010 @ 14:40 | |
Overigens is het nu de manager wel aan de gang is, niet te doen om de percentages van stijging/daling aan te passen. Daarmee ga je - aangezien er een herstelscript is dat alle ronden die geweest zijn weer doorloopt - alles op z'n kop gooien. Veel users zouden budget erbij krijgen vanwege de mindere daling, maar de kans is er ook dat wissels niet te betalen waren, waardoor het herstelscript de budgetten ook negatief kan bijstellen. | ||
D. | zondag 28 maart 2010 @ 14:47 | |
quote: Vaste prijzen geven veel meer duidelijkheid ![]() Daarbij: de hoogstscorende mensen hadden 192 punten wat goed is voor zo'n 3,6 miljoen. Alonso is met 4 miljoen gestegen ![]() | ||
Meike26 | zondag 28 maart 2010 @ 14:52 | |
Ik heb dus ook een verkeerde keus gemaakt. Maar ik denk dat ik mijn team even zo laat en even de uitslagen afwacht van de komende 2 races en mijn team ga aanpassen voor de GP van Barcelona. Of is dat een verkeerde strategie ? Mijn team: Pedro de la Rosa Adrian Sutil HRT Cosworth Motor ![]() Lotus-chassis Eigenlijk stom dus, dat ik voor coureurs uit de middenmoot heb gekozen, ipv een goede motor/chassis uit de middenmoot... ![]() | ||
wout147 | zondag 28 maart 2010 @ 14:55 | |
quote:Klopt, maar vergeet niet dat er een maximum stijging en daling is van 20%. Alonso is begonnen op 73 mln en na 2 races al 80,1 mln waard. 120% van 73 is 87,6 mln, dus als ie zo door gaat is hij over nog 2 races al aan zijn maximum. En zal hij af en toe wellicht tijdelijk nog weer iets goedkoper zijn. Je niet zo goed presterende onderdelen zullen tegelijkertijd aan hun minimumprijs van 80% komen en dan niet meer verder dalen. Ook over 2 of 3 races waarschijnlijk. Vanaf dan kun je dus gaan sparen zonder nog meer te verliezen ![]() ![]() | ||
Waffle | zondag 28 maart 2010 @ 14:56 | |
quote:Volgens mij gaat je hele budget gewoon altijd omlaag of niet? Mijn waarde index gaat bijna net zoveel omlaag als wat ik aan prijzengeld krijg. Zo is het natuurlijk heel moeilijk om je team daadwerkelijk te verbeteren. | ||
D. | zondag 28 maart 2010 @ 15:21 | |
quote:Dat vergat ik wel. Nouja, vergeten, ik wist het niet ![]() | ||
Joene | zondag 28 maart 2010 @ 16:06 | |
125 | ||
Automatic_Rock | zondag 28 maart 2010 @ 16:47 | |
quote:Of het startbudget te laag, waardoor je alleen of iig voornameljk achterhoede spul moet kopen wat sowieso in waarde daalt. Sally, jij had toch Rosberg in je team? Is die wel in waarde gestegen, of is zelfs die gedaald? | ||
Waffle | zondag 28 maart 2010 @ 17:00 | |
Telt Trulli als uitgevallen eigenlijk, want hij is gewoon niet van start gegaan toch? Waarom moet die vent altijd zo moeilijk doen voor onze manager ![]() ![]() | ||
TheDutchguy | zondag 28 maart 2010 @ 17:01 | |
quote:Dat is het denk ik ja. Ik heb nu een waardeloos chassis en motor die elke keer minder waard worden. | ||
jeroenbl | zondag 28 maart 2010 @ 17:08 | |
De calculator heeft strafpunten uitgedeeld. Ik heb nu -11 voor de race en totaal 32 puntjes over ![]() Team is nog 143.368.476 waard | ||
Sally | zondag 28 maart 2010 @ 17:14 | |
quote:Het startbudget was 140 miljoen euro, wat we na het opnieuw beginnen naar 150 miljoen hebben gedaan. Met 10 miljoen kun je dus echt al heel wat beters kopen. Wellicht niet van alle onderdelen aan het begin een betere kopen, maar toch wel van 1 onderdeel het meest dure kopen wat je nog kunt betalen. Of je geld over twee onderdelen spreiden. En dan is 10 miljoen best veel extra's. Ik heb dan ook 1 onderdeel zo duur mogelijk gekocht, en dan kon ik zelfs nog ipv een HRT-motor een Lotus-motor kopen. quote:Ja, Rosberg was (opnieuw) mijn Dark Horse, en hij heeft me opnieuw niet teleurgesteld, net als een paar jaar geleden ![]() http://managers.fok.nl/f1/f1-2010/member/id/4729 quote:Gelukkig had ik dus wel redelijk wat punten verdiend, 160 voor de vorige en zoals het er nu uitziet weer 160 voor deze race, dus ik heb wel iets kunnen upgraden voor deze race. | ||
Automatic_Rock | zondag 28 maart 2010 @ 17:34 | |
quote:Ok, die die is bijna 2 miljoen gestegen ![]() Kan je ook zien of je team nu in totaal meer waard is dan het startbudget? Maar de meeste mensen hebben toch voornamelijk achterhoede spul met een middenmoter. En bij mij is het iig zo dat het geld dat ik scoor ongeveer gelijk is als m'n waardeverlies. Ik schiet dus niet veel op ![]() Een paar jaar geleden had ik bij f1racing meegedaan, die hebben ook variabele waardes, net zo als deze waar ik dit jaar aan meedoe. Die beide manager hebben beide een startbudget waarmee je ook 1 of 2 onderdelen van topteams kan kopen. Dat is niet voor niks denk ik.... | ||
#ANONIEM | zondag 28 maart 2010 @ 17:36 | |
quote:Ik heb er 137 en desondanks wordt m'n team alleen maar minder waard. ![]() | ||
Sally | zondag 28 maart 2010 @ 17:49 | |
quote:Dan moet ik alle waardes optellen, even wachten. Ik kom op: ¤ 152.188.550. Dus iets meer dan het startbudget van 150 miljoen. Maar daarvoor is alleen Rosberg te danken. quote:Tja, dat het zo hard zou gaan, had ik eerlijk gezegd ook niet verwacht. En dan hadden we al 'maar' 0,045 % gekozen als waardestijging/daling per punt. Dus echt niet veel. Dat zou dan bijv. naar 0,02 % moeten (let wel, procenten, dus nog eens door 100 delen). Als je dan een maximale stijging/daling van 20 % zou aanhouden, maar dan duurt het 1000 punten voor het onderdeel de max bereikt. Dat ga je bijna niet redden in 19 races, per race kan een coureur bijv. max. 200 punten halen, een motor/chassis 100 punten. Dan kunnen we ervoor kiezen om de max iets omlaag te stellen. Maar dan heb je ook pas later dat de waardedaling is beëindigd, en dat je dan kunt gaan sparen, wat wout147 aanhaalde. quote:Wellicht is dat zeker iets om in de gaten te houden voor komende seizoenen: een nog hoger startbudget, meer geld per punt, enz. | ||
Desunoto | zondag 28 maart 2010 @ 18:54 | |
Het systeem moet echt een remake krijgen en liefst nog in dit seizoen. ![]() Als je 2 miljoen krijgt voor je punten maar als de coureur die je wil met 1 miljoen stijgt, en de coureur die je in wil ruilen met 1 miljoen daalt... dan kom je nog nergens! Ik denk dat een paar wijzigingen op alle punten een positief verschil kunnen maken. Dus waarde dalingen en stijgingen een stuk minder groot. 50% minder groot of zo. En dan ook ietsjes minder transferkosten. | ||
Automatic_Rock | zondag 28 maart 2010 @ 18:54 | |
Mag je eigenlijk ook later starten? Of moet je voor de start van het seizoen al ingeschreven staan? Want iemand die nu pas begint kan een beter team kopen dan ik nu heb | ||
Sally | zondag 28 maart 2010 @ 18:56 | |
quote:Niet te doen zonder alles overhoop te gooien. quote:Het enige wat we nu nog kunnen doen is het aanpassen van de maximale waardestijging/daling. | ||
Peterselieman | zondag 28 maart 2010 @ 18:56 | |
quote:je mag op ieder moment starten. Grote veranderingen zitten er voor dit jaar niet meer in, maar we zijn wel duidelijk aan het kijken wat er beter kan. Volgend jaar zal het nog beter zijn dan nu al het geval is. | ||
Sally | zondag 28 maart 2010 @ 18:57 | |
quote:Nee, je mag nu ook instappen. Maar je mist wel punten van de eerdere races, dus zul je wellicht minder makkelijk in de top eindigen. Hoe zit dat bij de managers waar jij ook nog aan meedoet/deed? | ||
#ANONIEM | zondag 28 maart 2010 @ 18:58 | |
Mja. 'Hate to say i told you so' of zoiets. | ||
Sally | zondag 28 maart 2010 @ 19:03 | |
quote:Zit nou niet zo te emmeren, want we hebben er wel degelijk aandacht aan besteed. Ik ga niet nog eens herhalen wat we hebben gedaan. En we besteden er nog aandacht aan. SPOILER | ||
wout147 | zondag 28 maart 2010 @ 19:17 | |
Het aanpassen van de maximale waardestijging zou nog kunnen inderdaad, maar dan moet je wel opschieten, want die zit nu al tussen de 93 en 110%. Maar dat lijkt mij een beetje overhaast. Iedereen wil nu eenmaal na 1 race al een topteam hebben en dat kan dus niet, en dat maakt het spelletje juist leuk! Er zijn pas 2 rondes gespeeld, nog 17 te gaan dus geld genoeg te verdienen. Volgens mij lijkt het dit seizoen allemaal wat moeilijker omdat er in de onderste regionen geen koopjes zitten deze keer. De goedkope 3 teams presteren allemaal slecht, en je kunt niet zonder die onderdelen. In eerdere seizoenen zat er altijd wel zo'n te laag geprijsd onderdeel in. (Lees: Veel beter presterend dan dat de crew inschatte voor het seizoen.) Even nagezocht: 2005 Trulli en Toyota, 2006 Sauber, 2007 Rosberg. Waardoor iedereen al snel hetzelfde team heeft. Zeker omdat toen de prijzen bij fok nog statisch waren. Het variabele maakt dit gelukkig wat minder makkelijk. Zelfde verhaal vorig jaar (niet bij fok): Brawn wordt als goedkoopste team in de markt gezet, dus na 2 races heeft iedereen hetzelfde team, wat het spelletje er niet spannender op maakt. Dus: niet zeuren en gewoon een paar races afwachten ![]() | ||
Sally | zondag 28 maart 2010 @ 19:24 | |
quote:Ah, jij hebt het al uitgerekend, blijkbaar ![]() ![]() ![]() quote:Mja, met een middelmatig team scoor je ook niet zo geweldig. Maar gelukkig hebben we die grenzen ingebouwd. quote:Het goedkoopste team, US F1 voor 25 miljoen of net iets meer 'begroot', is niet gestart dit seizoen. We hebben die onderdelen op het allerlaatste moment eruit gehaald, al hadden we ze al wel op inactief staan, zodat ze niet aangekocht konden worden. Dat scheelt iig weer 2 miljoen als je naar de motoren en chassis' kijkt aan het het begin van de manager, 4 miljoen dus in totaal die je aan je coureurs had kunnen besteden. Mede daarom hebben we het startbudget dus op opgetrokken. quote:Amen ![]() Al moet de crew niet te lang wachten met een besluit over de maximale stijging/daling. ![]() | ||
wout147 | zondag 28 maart 2010 @ 19:47 | |
quote:Nou ik niet hoor, daar heb ik een prachtig tooltje voor. Het enige dat ik nog doe is kijken of de uitslagen goed geïmporteerd zijn en de juiste uitvalreden selecteren. Punten, waardes, aankoopadviezen en overige statistieken springen mij vervolgens geheel automatisch tegemoet ![]() quote:Kun je nagaan, dan hadden we nu 4 drama-teams gehad en was het leed hier helemaal niet te overzien geweest ![]() quote:Ik denk dat de enige die zich zorgen moet maken over maximale percentages de FIA is, en dan adviseer ik 107% ![]() | ||
#ANONIEM | zondag 28 maart 2010 @ 20:30 | |
quote:Hoe leuk is een managerspel waarin de eerste rondes niks te managen valt? Als de waardedaling van de troep die je wel moest aanschaffen niet of nauwelijks opweegt tegen de prijsstijgingen en het behaalde prijzengeld, wat moet je dan? Ja, afwachten dus tot de maximale percentages bereikt zijn en de waardes niet meer veranderen, maar tegen de tijd dat je dan een goede wissel kunt maken heb je dus meerdere races niks kunnen doen. Passief toekijken lijkt me nou net niet het idee achter een managerspel. | ||
Sally | zondag 28 maart 2010 @ 20:37 | |
quote:Oeh, staat die ook online? ![]() Edit: heb je bijvoorbeeld ook alle punten die een onderdeel behaald heeft als lijstje? Zoiets zouden we graag hebben in de manager zelf (userteams die kunnen zien hoe elk onderdeel dat hij/zij op enig moment had gepresteerd heeft, per ronde of cumulatief) of in een aparte pagina met alle onderdelen bij elkaar. Alleen hebben we een chronisch tekort aan developers met tijd ![]() quote: ![]() | ||
wout147 | zondag 28 maart 2010 @ 21:16 | |
quote:Nee het staat niet online, good old excel it is ![]() | ||
Sally | zondag 28 maart 2010 @ 22:01 | |
quote:Jammer ![]() Ehm, kun je ook 'iets' met programmeren? ![]() Mss is de excelfile wel leuk om te gebruiken (heb ook excel en kan ermee omgaan ![]() ![]() | ||
Automatic_Rock | maandag 29 maart 2010 @ 08:16 | |
quote:Dat werkt dus niet. De meerderheid van de teams heeft nu minder geld dan bij de start, en dat is inclusief het prijzengeld. Je zou dan moeten wachten totdat de bodemprijzen bereikt zijn, dan is het eerste kwart (of misschien wel helft) van het seizoen al voorbij | ||
Sally | maandag 29 maart 2010 @ 11:23 | |
quote:Als we het maximale stijgings- of dalinspercentage omlaag gooien, worden dus de bodemprijzen eerder bereikt. ![]() Voor de duidelijkheid: als we aangeven dat 20 % het maximum is (zo is het nu) dan blijven de prijzen tussen 80 % en 120 % van de oorspronkelijke waarde. Als we dat naar, zeg, 10 % zetten, zijn de grenzen dan 90 - 110 % . [ Bericht 5% gewijzigd door Sally op 29-03-2010 11:30:41 ] | ||
D. | maandag 29 maart 2010 @ 20:10 | |
Puntjes zijn binnen ![]() | ||
Sally | maandag 29 maart 2010 @ 20:14 | |
Aan het puntenbericht wordt gewerkt ![]() | ||
D. | maandag 29 maart 2010 @ 20:17 | |
quote:Daar ging ik vanuit ![]() | ||
D. | maandag 29 maart 2010 @ 20:59 | |
Subleagues overall werkt niet? | ||
OmkeReunze | maandag 29 maart 2010 @ 21:04 | |
Ik ben van mening dat de variabele prijzen de manager wel leuker maken, maar ik denk dat mensen met een slecht presterend team mogelijk iets te veel bestraft worden in het begin van het seizoen. Ik denk ook dat er een 'kleine' denk fout zit in het systeem van de variabele prijzen. De waarde bepaling die FOK heeft gedaan, is op basis van verwachtingen van het presteren van de teams en de coureurs. Iedereen kan snappen dat teams als Ferrari en McLaren het 'goed' zullen doen en redelijk constant in de top 10 zullen eindigen en dat nieuwe en goedkope teams als Hispania Racing en Virgin ![]() Als een coureur zowel de kwalificatie als de race in op de 11de positie eindigt krijgt hij 60 puntjes uitgedeeld, wat betekend dat zijn waarde constant is. Dit zou logisch zijn voor een coureur uit het midden klassement komt, want hij presteert naar verwachting. Maar voor een Ferrari coureur is dit ver onder de maat en is hij dus eigenlijk zijn aankoop waarde niet waard. Daar in tegen zou het voor een coureur als Senna een enorme prestatie zijn, en daarmee dus beter presteert dan zijn waarde. Mijn conclusie en suggestie voor een komend seizoen is: probeer de waarde van een coureur en team mee te nemen in de berekening of deze onder of boven verwachting presteert en dus zijn waarde zou moeten stijgen of dalen. Om dit te bereiken zou je bijvoorbeeld: de punten die een coureur oplevert kunnen vermenigvuldigen met een factor waarmee je op een bedrag uit komt wat zijn waarde oplevert voor prestatie die hij heeft geleverd voor die race, en vervolgens de waarde van de coureur hier naar toe trekken. Voorbeeld stel Senna (startwaarde 27.000.000) doet het goed en komt op komt twee maal op de 12de plek uit -> 17 + 35 = 52 puntjes. Dit is een score die je bijvoorbeeld bij coureur de la Rosa had verwacht (startwaarde 46.000.000) want hij is een rijder uit het midden klassement. Stel je pakt hier het verschil tussen de twee rijders, 46.000.000 - 27.000.000 = 19.000.000. Stel je deelt dit door het aantal races (19 stuks dacht ik), dan hou je 1 miljoen over, wat je vervolgens toevoegt aan de waarde van Senna, dan komt hij op 28.000.000 uit. Dit zou ik redelijker vinden dan nu, want met 52 puntjes zou Senna juist in waarde dalen (niet veel maar toch). Ik vermoed dat je dan ook niet echt meer een onder en boven grens nodig hebt van 80% en 120%. Nog een nadeel aan huidige systeem, goede teams zoals Ferrari zullen 'bijna' nooit in waarde dalen, want kom op, hoe vaak dit seizoen gaan die buiten de top 10 komen? 2x? Als zij eenmaal aan hun top zitten gaan ze daar nooit meer van af komen, of misschien 1 race, maar de volgende hebben ze dat al weer gecorrigeerd. Ik ben absolut GEEN voorstander om zo iets dit seizoen in te voeren, maar misschien komend jaar? | ||
Peterselieman | maandag 29 maart 2010 @ 21:10 | |
Het is een goede suggestie die je doet, alleen zal het waarschijnlijk niet mogelijk zijn, omdat zoiets diep in het systeem in zal gaan grijpen. Wil dit mogelijk gaan worden, dan zal de hele structuur van de manager op de schop moeten, iets wat op dit moment gewoon onmogelijk is. Ook zou dan de hele voetbalmanager qua werking losgekoppeld moeten worden van de F1-manager, terwijl nu de basisprincipes hetzelfde zijn. | ||
Joene | maandag 29 maart 2010 @ 21:13 | |
overigens heb ik blijkbaar 140 punten gehaald maar waarom zie ik het niet gewoon in getallen maar alleen in de grafiek? | ||
Sally | maandag 29 maart 2010 @ 22:16 | |
Ok, luitjes... Ik heb net 2 uur werk voor nop zitten doen in Excel... ![]() Ik heb alleen de top 7 nog 'bewaard'. Maar met het 'terug' sorteren pakte het ding allemaal verkeerde waardes voor het totaal van Ronde 2 bij de users van Ronde 1, dat staat nu dus door elkaar. En ik had alles handmatig bij de juiste user gezet... Dus ik heb alleen de top zeven voor nu, ik ga nog wel verder en update het bericht dan. | ||
Sally | maandag 29 maart 2010 @ 22:28 | |
Oef, goed nieuws! Ik had de top 10 toch ergens geparkeerd!!! Wat ben ik toch handig soms met bewaren van dingen... Dat wordt dan toch snel de hele puntenpost ![]() | ||
Sally | maandag 29 maart 2010 @ 22:54 | |
![]() ![]() | ||
Automatic_Rock | dinsdag 30 maart 2010 @ 08:07 | |
quote:Helemaal mee eens ![]() Behalve dan dat ik wel een voorstander van dit seizoen al veranderen ben als dat snel gedaan kan worden. Maar dat zal wel niet.... Overigens heb ik wel het kritiekpuntje dat dit veel eerder opgelost had kunnen worden als veel eerder bekend was wat de plannen waren ipv 'wacht maar af, het wordt leuk' en eer beter getest had kunnen worden ipv alleen met de crew. | ||
Automatic_Rock | dinsdag 30 maart 2010 @ 08:10 | |
Nog een vraagje, hoe kan het dat het Lotuschassis en motor nu goedkoper zijn dan van Virgin, terwijl bij de start Lotus toch duurder was?? Virgin heeft nog nooit de finish gehaald, Lotus wel | ||
Sally | dinsdag 30 maart 2010 @ 10:17 | |
quote:Lotus was helemaal niet duurder ![]() quote: quote: | ||
Sally | dinsdag 30 maart 2010 @ 10:33 | |
quote:Is in de grafiek het getal dat je ziet als je boven het punt van de tweede ronde hangt, niet voldoende? [ Bericht 0% gewijzigd door Sally op 30-03-2010 11:37:54 (Typo ;( :'( ) ] | ||
Sally | dinsdag 30 maart 2010 @ 10:38 | |
@ OmkeReunze: het is een aardige suggestie die je doet, maar dan zouden we naast de prijzen ook die factor moeten bepalen bij iedere coureur. En dan zou ik die factor loslaten op het aantal punten dat gehaald is. Als je dan ook voor de betere coureurs een factor onder 1 zou nemen, zouden die coureurs minder punten gehaald hebben. Dat lijkt me niet wenselijk, dus dan zou ik de factor alleen toepassen op slechts een paar coureurs/onderdelen (niet op de onderdelen die minder dan 60 punten gehaald hebben, dat kunnen ook de betere onderdelen zijn). Voor dit seizoen is het onmogelijk dat in te bouwen, en de vraag is maar of dat voor komende seizoenen wel kan: we zitten met de Voetbalmanager die dezelfde code gebruikt. Dan zou je die factor aan of uit moeten kunnen zetten, of de factor voor de onderdelen die de factor niet nodig hebben, op 1 zetten. | ||
Joene | dinsdag 30 maart 2010 @ 10:39 | |
quote:Nee ik zou graag een veld zien wat ik in de laatst gespeelde ronden aan punten heb behaald , persoonlijk. | ||
Gebraden_Wombat | dinsdag 30 maart 2010 @ 10:44 | |
Inderdaad, de allerbelangrijkste info van de hele manager moet je ergens achteraf in een grafiekje opzoeken. | ||
Automatic_Rock | dinsdag 30 maart 2010 @ 11:17 | |
quote:Ah oke, dan had ik het verkeerd ![]() Ben ook al bijna 30.., alles wordt minder ![]() | ||
Sally | dinsdag 30 maart 2010 @ 11:33 | |
quote:We hebben de Voetbalmanager aan zo'n test met users onderworpen ![]() Voor die test met de Voetbalmanager waren er echter niet veel users die mee wilden werken, nog geen 20 personen hadden zich aangemeld, waarschijnlijk mede omdat er zeker wat werk bij kwam kijken. Een test met de F1-manager had wellicht niet veel meer users opgeleverd? [ Bericht 0% gewijzigd door Sally op 30-03-2010 11:39:40 ] | ||
Sally | dinsdag 30 maart 2010 @ 11:36 | |
quote:Even filosoferend over waar je dat dan zou willen zien: In je Teamhistory, bijvoorbeeld? (http://managers.fok.nl/f1/f1-2010/profile/id/<je userNUMMER>) | ||
Joene | dinsdag 30 maart 2010 @ 11:56 | |
Onder het veld waar nu mn totaal aantal punten staat daar staat nu 248 Veldje eronder maken , punten behaald laatste ronde : 140 Zoiets ? | ||
Joene | dinsdag 30 maart 2010 @ 11:57 | |
http://managers.fok.nl/f1/f1-2010/profile/id/ Dus zegmaar boven het veldje budget ? | ||
vosss | dinsdag 30 maart 2010 @ 11:58 | |
Godverdomme. Ik kan nog steeds niks kopen ![]() | ||
franklop | dinsdag 30 maart 2010 @ 12:15 | |
Heb wel een verbetering kunnen doorvoeren ![]() | ||
Joene | dinsdag 30 maart 2010 @ 12:23 | |
ik heb een budget van iets van 8 miljoen dus voor maleisie ga ik wel wat verbeteren denk ik ja. | ||
#ANONIEM | dinsdag 30 maart 2010 @ 13:03 | |
quote:Ik zou m'n Lotus motor kunnen inruilen voor de Virgin motor. ![]() ![]() | ||
franklop | dinsdag 30 maart 2010 @ 13:07 | |
ik heb iets van lotus in kunnen ruilen ![]() | ||
#ANONIEM | dinsdag 30 maart 2010 @ 13:22 | |
Ik zou graag Senna in willen ruilen. Ik kan kiezen uit Chandhok of di Grassi. ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-03-2010 13:22:48 ] | ||
Sally | dinsdag 30 maart 2010 @ 13:26 | |
quote: quote:Ik heb gisteren nog even overleg gehad over of het mogelijk is om de punten per ronde ook daadwerkelijk de punten PER ronde te laten zien, maar de developer zei dat hij nog niet kon zeggen hoe makkelijk te realiseren was. Dat was bedoeld voor de Rankings per ronde. Dit is in feite hetzelfde, alleen wordt het dan op een andere plaats neergezet. Dus: geen idee of en wanneer het voor elkaar zou zijn... Sorry ![]() | ||
Joene | dinsdag 30 maart 2010 @ 15:03 | |
Geeft niet verder , dit is gewoon een beetje onhandig en bevorderd niet echt het gebruiksgemak. |