Rave_NL | vrijdag 5 maart 2010 @ 16:37 |
![]() | |
Rave_NL | vrijdag 5 maart 2010 @ 16:38 |
omdat jij de vorige heb volgespamd! ![]() | |
Maitje | vrijdag 5 maart 2010 @ 19:18 |
![]() SPOILER | |
Pumatje | zaterdag 6 maart 2010 @ 04:22 |
ik wil dit SC!! die andere zuigt ![]() | |
Lightning_NL | zaterdag 6 maart 2010 @ 10:31 |
Ja, laten we inderdaad maar lekker met deze verder gaan. Dan ligt de focus namelijk niet op bladieblabla van vrouwen die nog lang niet bij Defensie zitten. | |
Lightning_NL | zaterdag 6 maart 2010 @ 11:29 |
quote:Geen fase, gewoon survivaltraining en de normale M90 slaapzak. | |
Pumatje | zaterdag 6 maart 2010 @ 13:10 |
M90 is er toch uit?? | |
Lightning_NL | zaterdag 6 maart 2010 @ 13:58 |
Geen idee, ik heb dat ding al 5 jaar liggen. | |
Rave_NL | zaterdag 6 maart 2010 @ 14:35 |
quote:Bij ons was de slaapzak het eerste wat ingeleverd moest worden bij het survivalen, je had alleen je waterdichte bivibag. Van slapen was dan ook geen sprake. | |
Lightning_NL | zaterdag 6 maart 2010 @ 14:48 |
quote:In onze omstandigheden had dat een zekere dood betekent. | |
Rave_NL | zaterdag 6 maart 2010 @ 15:05 |
quote:Wij hadden een week na de survivalfase de -38 aangetikt 's ochtends. Dan merk je dat zelfs de artic slaapzak in een extreme cold weather tent niet meer volstaat... | |
Bouke-p | zaterdag 6 maart 2010 @ 17:27 |
quote:Nieuwelingen krijgen hem idd niet meer en de mensen die hem nog wel hebben zouden hem in moeten leveren en het SMP pakket krijgen. Ik heb die M90 ook nog en die lever ik echt niet in, dat ding is geweldig! die nieuwe slaapzak vind ik echt niks, zeker als je ook de lakenzak gebruikt heb je 10 minuuten nodig om jezelf uit dat apparaat te bevrijden. En das niet echt praktisch als je alarm krijgt ![]() | |
Esses | zaterdag 6 maart 2010 @ 17:27 |
quote:"lever ik echt niet in" ? ![]() | |
Bouke-p | zaterdag 6 maart 2010 @ 17:29 |
Ik heb al 2 jaar een inleveropdracht staan en die blijft staan zolang ik bij de baas ben ![]() mischien koop ik tijdens de landmachtdagen wel een ouwe afgetrapte M90 bij domeinen en lever die in, maar zolang ik bij de baas ben houdt ik mn M90 ![]() | |
Esses | zaterdag 6 maart 2010 @ 17:32 |
Grrr | |
Deathwings | zaterdag 6 maart 2010 @ 19:18 |
De lakenzak in de nieuwe slaapzak is zeker een onding, ken ook niemand die hem er in heeft zitten. | |
Esses | zaterdag 6 maart 2010 @ 20:00 |
Pumatje ik heb een nieuwe bril gevonden:![]() | |
Maitje | zaterdag 6 maart 2010 @ 20:17 |
quote: ![]() | |
Erasmo | zaterdag 6 maart 2010 @ 20:29 |
Rave ik heb een paar dagen in de Laro mogen rondrijden, wat een prachtding ![]() | |
Maitje | zaterdag 6 maart 2010 @ 20:35 |
quote:Ik moest natuurlijk ff googlen hoe of wat het was.. ![]() Maar waarom snap ik niet dat dat zo prachtig is? ![]() | |
Lotusss | zondag 7 maart 2010 @ 09:16 |
quote:In je kruis getast jochie? ![]() Je bent wel erg verzuurd de laatste tijd namelijk. | |
Lightning_NL | zondag 7 maart 2010 @ 10:37 |
quote:Had je een tent dan bij het survivallen? | |
Lightning_NL | zondag 7 maart 2010 @ 10:39 |
quote:Ummm... Van in m'n kruis getast worden word ik niet zuur hoor. Maar ik doe niet verzuurd, ik vind het gewoon jammer dat twee burgermeiden zich hier helemaal in de topics inmengen en alle aandacht naar zich toe proberen te trekken. | |
Lotusss | zondag 7 maart 2010 @ 11:32 |
quote:Nuff said. | |
Rave_NL | zondag 7 maart 2010 @ 13:13 |
quote:Nope, brushwood/snowhole. Maar bij ons was het alleen een fase en geen complete training. | |
Lightning_NL | zondag 7 maart 2010 @ 13:15 |
Ok dan cool. Wij moeten een zogenaamde quincy bouwen. Ziet eruit als een iglo. Wel een hele dag werk als je er eentje voor 3 personen moet maken ![]() | |
Rave_NL | zondag 7 maart 2010 @ 13:17 |
Yep, quincy voor als er te weinig sneeuw ligt, op een grote hoop gooien, in laten zakken en uitgraven toch? | |
Maitje | zondag 7 maart 2010 @ 17:17 |
quote:Naja zeg ![]() Een beetje lol trappen en gek doen is meteen aandacht op eisen? Kom op hé.. ![]() | |
RaptoR-X | zondag 7 maart 2010 @ 18:59 |
![]() ![]() einde bericht ![]() | |
Lotusss | zondag 7 maart 2010 @ 19:00 |
quote:Succes!!! | |
Lightning_NL | zondag 7 maart 2010 @ 19:27 |
quote:Als er te weinig sneeuw ligt? Je hebt best veel nodig voor een quincy hoor. Je moet een heuvel scheppen met ongeveer een diameter van 5 meter en 2 meter hoog, terwijl je dit continu moet aanstampen zodat alles lekker fijngedrukt is, en inderdaad uitgraven tot je wanden zo'n 30 cm dik zijn (eerst dus takjes 30 cm erin drukken). | |
Rave_NL | zondag 7 maart 2010 @ 19:42 |
quote:voor als er te weinig sneeuw ligt voor een snowhole/trench etc. dus maak je een heuveltje. | |
Rave_NL | zondag 7 maart 2010 @ 19:42 |
quote:wat voor functie? | |
RaptoR-X | zondag 7 maart 2010 @ 20:00 |
quote:Matroos Operationele Dienst ![]() | |
Lotusss | zondag 7 maart 2010 @ 20:01 |
quote:Nice. Nogmaals: succes! | |
RaptoR-X | zondag 7 maart 2010 @ 20:12 |
quote: Zal wel lukken denk ik ![]() | |
Erasmo | maandag 8 maart 2010 @ 10:29 |
En vind je het nog een beetje leuk Raptor? ![]() Do want: ![]() | |
Lotusss | maandag 8 maart 2010 @ 10:52 |
quote:Ik wil ook dat apparaat ![]() Past zo goed bij mijn karakter ![]() | |
thesystem | maandag 8 maart 2010 @ 14:27 |
The chainsaw bayonet from hell ![]() | |
Erasmo | maandag 8 maart 2010 @ 15:32 |
quote:Wel in terrein he ![]() | |
Maitje | maandag 8 maart 2010 @ 15:45 |
quote:Oke.. ja dan is het gaaf! ![]() ![]() | |
RaptoR-X | maandag 8 maart 2010 @ 22:42 |
lig nu in me nest op erfprins ![]() | |
Lightning_NL | maandag 8 maart 2010 @ 22:54 |
Wat is EMMV eigenlijk? Elementaire Militaire Maritieme......Vlotbouwcursus? Beetje gegoogled, niks kunnen vinden, ga nu slapen... Succes ermee in ieder geval. | |
Erasmo | maandag 8 maart 2010 @ 23:11 |
Vorming ![]() | |
Lotusss | maandag 8 maart 2010 @ 23:57 |
quote:Dat dus. Dat wist ik zelfs. Als vrouwelijke blonde burger (vbb). Damn. | |
Lightning_NL | dinsdag 9 maart 2010 @ 06:36 |
Rare afkorting dan eigenlijk. Dus eigenlijk gewoon een AMO, alleen moet de Marine een eigen afkorting verzinnen? Ik ging er van uit dat het ook gewoon AMO/IMO/whatever zou heten, daarom dacht ik dat het niet vorming zou zijn. | |
Maitje | dinsdag 9 maart 2010 @ 12:30 |
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de amo bij luchtmobiele eenheid afgekort wordt tot AMOL... | |
Erasmo | dinsdag 9 maart 2010 @ 12:39 |
quote:Hoezo raar? Elementaire Militaire Maritieme Vorming, gewoon helder toch? Het is wezenlijk anders dan de AMO daarom heet het ook anders. | |
hoogvlieger | dinsdag 9 maart 2010 @ 19:27 |
hier nog volk dat morgen naar de KMA komt, of daar al is? | |
thesystem | dinsdag 9 maart 2010 @ 22:11 |
quote:AMO Luchtmobiel he.... voor de rest is het ook AMO....KL, KLU en KMAR...mariniers is EVO? Kct....VO, ECO, VCO ![]() | |
Lightning_NL | dinsdag 9 maart 2010 @ 22:16 |
Ik verveel me. | |
Lotusss | dinsdag 9 maart 2010 @ 22:38 |
quote:Ik ook. Neuken? | |
thesystem | dinsdag 9 maart 2010 @ 22:38 |
Hmmmmmm, geil? [ Bericht 74% gewijzigd door thesystem op 09-03-2010 22:45:49 ] | |
Lightning_NL | dinsdag 9 maart 2010 @ 22:49 |
Zo. Die is duidelijk. Dat verwacht je niet zo gauw van een meid. | |
Lotusss | dinsdag 9 maart 2010 @ 22:55 |
quote:Ach, ik ben geen standaard meid. | |
Lightning_NL | dinsdag 9 maart 2010 @ 22:57 |
Denk toch dat ik het op dit moment moet houden bij porno en m'n hand. D'oh! ![]() Doordeweeks sucks. | |
sp3c | dinsdag 9 maart 2010 @ 22:58 |
lol @ dit topic! | |
Lotusss | dinsdag 9 maart 2010 @ 22:58 |
quote:Doordeweeks zuigt juist niet. Daarom moet je het met je hand doen. Of je mist een paar ribben, dat kan ook. | |
Lightning_NL | dinsdag 9 maart 2010 @ 23:00 |
quote:Ja ok... Het zuigt niet. ![]() | |
sp3c | dinsdag 9 maart 2010 @ 23:00 |
pak gewoon de trein en maak die kerel een beetje vrolijk, dan doet hij misschien ook is vrolijk op fok! en pics or it did not happen | |
Lightning_NL | dinsdag 9 maart 2010 @ 23:01 |
Haha, ik kan best wel vrolijk doen op fok hoor. Mja, meestal verveel ik me de tyfus. | |
Lotusss | dinsdag 9 maart 2010 @ 23:02 |
quote:Of hij zoekt even een sletje in de buurt ![]() Ik ga écht niet reizen om een vreemde een pijpbeurt te geven ![]() | |
thesystem | dinsdag 9 maart 2010 @ 23:03 |
weheheheh ![]() | |
Lightning_NL | dinsdag 9 maart 2010 @ 23:04 |
quote:Zie je maar hoe mensen over je denken hier. ![]() | |
Maitje | dinsdag 9 maart 2010 @ 23:04 |
quote:Ik wordt echt depri van al die afkortingen.. Google is mijn beste vriend ![]() | |
Maitje | dinsdag 9 maart 2010 @ 23:05 |
quote: ![]() ![]() | |
Lotusss | dinsdag 9 maart 2010 @ 23:06 |
quote:Schat, ik weet precies hoe mensen over me denken, en I don't give a fuck. Als ik dat wel deed, dan zou ik het niet volhouden in een mannenwereld. | |
sp3c | dinsdag 9 maart 2010 @ 23:06 |
quote:het gaat me eigenlijk vooral om de foto's ![]() | |
Lightning_NL | dinsdag 9 maart 2010 @ 23:06 |
Afkortingen zuigen ook bij Defensie. Ik word er zelf ook strontziek van. Eigenlijk zou er een intranet site a la Wikipedia moeten bestaan, met alle afkortingen uitgelegd. | |
Lightning_NL | dinsdag 9 maart 2010 @ 23:06 |
quote:Je bent een viezerik. | |
thesystem | dinsdag 9 maart 2010 @ 23:07 |
quote:aaah mijn excusesssss maar ben t zo gewend...... CG berekenen; arm - lemac : mac x 100 ![]() | |
Lightning_NL | dinsdag 9 maart 2010 @ 23:07 |
quote:Ik denk niet dat je wil dat mannen denken dat je een slet bent. Toch? | |
sp3c | dinsdag 9 maart 2010 @ 23:07 |
probleem is dat iedereen op pelotons niveau eigen afkortingen bedenkt voor alles van landmacht tot schijten | |
Lotusss | dinsdag 9 maart 2010 @ 23:07 |
quote:Alle mannen zijn viezeriken. En de vrouwen stiekem ook, alleen dat is net zo'n taboe als dat vrouwen poepen. Vrouwen zijn dus geen viezeriken. | |
sp3c | dinsdag 9 maart 2010 @ 23:08 |
quote:je weet de helft nog niet ![]() | |
Lightning_NL | dinsdag 9 maart 2010 @ 23:08 |
quote:Wat? | |
thesystem | dinsdag 9 maart 2010 @ 23:08 |
hmmmmm, vaker zijn vrouwen nog wel wat viezer als mannen hoor ![]() | |
Lightning_NL | dinsdag 9 maart 2010 @ 23:09 |
quote:inderdaad want vrouwen schijten niet. | |
Lotusss | dinsdag 9 maart 2010 @ 23:09 |
quote:Ik weet dat ik het NIET ben. Eerder de kant van "non" op zeg maar. Bij mannen ben je óf een slet, óf een frigide kut. En men mag me slet noemen wat ik wil, ik weet toch wel dat ik een frigide kut ben ![]() | |
thesystem | dinsdag 9 maart 2010 @ 23:09 |
nee, ze kakken | |
Lotusss | dinsdag 9 maart 2010 @ 23:10 |
quote:ECHT NIET! ![]() | |
thesystem | dinsdag 9 maart 2010 @ 23:10 |
Cg; center of gravity.... Waar ligt t zwaarte punt in t vliegtuig ![]() En dat doe je met de formule: Arm - lemac : mac x 100 | |
thesystem | dinsdag 9 maart 2010 @ 23:10 |
wat dan? poepen? | |
Lightning_NL | dinsdag 9 maart 2010 @ 23:11 |
quote:Non? Dat is dan weer een beetje jammer. | |
Lotusss | dinsdag 9 maart 2010 @ 23:12 |
quote:Alleen ik geloof niet en ik misbruik geen kinderen. Dus houden we het maar op "frigide kut". Iets accurater. | |
Lightning_NL | dinsdag 9 maart 2010 @ 23:12 |
Ja, dat CG Center of Gravity betekent snap ik ook nog wel... Werk ik vrijwel dagelijks mee. Maar lemac en mac zeggen mij niks. | |
sp3c | dinsdag 9 maart 2010 @ 23:12 |
quote:ja dat scheelt wel in hoogst haalbare binnen de krijgsmacht als dame hoor sld1 max denk ik | |
Lightning_NL | dinsdag 9 maart 2010 @ 23:13 |
quote:Ok. Frigide kut. | |
Lotusss | dinsdag 9 maart 2010 @ 23:15 |
quote:I know. Jezelf omhoogneuken is toch de meest makkelijke manier. Laat ik nou net iets andere normen en waarden hebben. | |
sp3c | dinsdag 9 maart 2010 @ 23:20 |
lol ![]() | |
thesystem | dinsdag 9 maart 2010 @ 23:21 |
quote:Lemac: De afstand van de Datum reference line voor de neus tot waar mac begint Mac (mean aerodynamic chord): het gemiddelde van 5 vleugelribben genomen over 5 gelijke stukken van de vleugel C130H Lemac: 487.4 mac: 164.5 Arm: 523.6 (hier op kom je door het totale moment te delen van t vliegtuig door het totale gewicht van t vliegtuig en dan x 1000 te doen (aangezien de moment met 1000 zijn verkleind ![]() ![]() 523.6 - 487.4 = 36.2 36.2 / 164.5 = 0.220060790 0.220060790 x 100 = 22.0060790 22.0060790 = 22 % Mac ![]() | |
sp3c | dinsdag 9 maart 2010 @ 23:22 |
ja tijd om te slapen | |
Lightning_NL | dinsdag 9 maart 2010 @ 23:48 |
quote:Doesn't make much sense to me. Wat betekent 22% mac dan? Het klinkt allemaal heel interessant, maar volgens mij zegt het niets en al helemaal niets over de CG van een vliegtuig. Of betekent die 22% mac dat op 22% van de vleugel (vanaf de leading edge gezien) het aerodynamische middelpunt ligt? [ Bericht 4% gewijzigd door Lightning_NL op 09-03-2010 23:56:06 ] | |
Erasmo | dinsdag 9 maart 2010 @ 23:50 |
Morgen weer naar pleuncity ![]() | |
Lightning_NL | dinsdag 9 maart 2010 @ 23:54 |
which is? | |
Esses | woensdag 10 maart 2010 @ 00:46 |
Oirschot? OVERIGENS AMO KMar is geen AMO maar AMBV om t ingewikkeld te maken (reactie op posts terug) | |
Maitje | woensdag 10 maart 2010 @ 10:08 |
quote:Je maakt mijn dag weer goed! ![]() (google, waar zijt gij!?) | |
thesystem | woensdag 10 maart 2010 @ 17:35 |
die 22% geven idd aan dat je op 22% in het mean aerodynamic chord zit ![]() Als je die dan weer omrekend naar de arm dan weet je waar het CG in het vliegtuig zit mbt de datum reference line (een denkbeeldige lijn voor de neus van t vliegtuig) Je moet je % mac weten ivm het limiet wat ligt op het vliegtuig.....als je dan buiten die range valt mag je niet vliegen. Sja, thats my job..... ![]() Mac uitrekenen...en alles wat erbij komt ![]() | |
Lightning_NL | woensdag 10 maart 2010 @ 18:00 |
quote:Klinkt niet alsof je 100% weet hoe het precies in elkaar zit... Ik weet het ook niet allemaal precies hoor, maar volgens mij begint je datum reference line op een punt op, of voor de neus en loopt door naar achteren, niet alleen ervoor. De mac-waarde hoef je toch nooit uit te rekenen? Dat is toch gewoon een vaste design-waarde? Tenzij de vorm van de vleugel verandert. Maar op dat moment heb je een groter problem denk ik. | |
Maitje | woensdag 10 maart 2010 @ 18:00 |
quote:Gelukkig is het jouw werk en niet het mijne.. Jee, haal niets voor niets magere zesjes bij scheitkunde en wiskunde ![]() | |
Lightning_NL | woensdag 10 maart 2010 @ 18:04 |
Kheb effe zitten googlen naar MAC, en wat je net allemaal postte klopt niet volgens mij. Lees deze link eens: http://www.airfieldmodels(...)erodynamic_chord.htm Weet je zeker dat je dit voor je werk doet? ![]() | |
Lotusss | woensdag 10 maart 2010 @ 18:04 |
![]() 'Ground Control, please come in. I just lost a wing. Could you please recalculate my MAC values?' | |
Erasmo | woensdag 10 maart 2010 @ 18:06 |
quote:Harskamp ![]() Oirschot hoef ik voorlopig niet meer te komen ![]() | |
thesystem | woensdag 10 maart 2010 @ 19:04 |
quote:Zeker klopt het, op het vliegtuig waar ik werk is de hele MAC het gemiddelde van 5 koorden genomen over gelijke delen van de vleugel.....zo staat 't in mn TM...... En wat wij berekenen is op hoeeel %MAC 't CG ligt...welke dan weer in een bepaald limiet moet vallen...van 15 tot 30% max afhankelijk van het gross weight..... ![]() Even de perfecte uitleg.... Vanaf de Datum Reference Line (DRL) wordt de LEMAC gemeten De DRL ligt op t vliegtuig waar ik op werk 130 Inch voor de neus. Dus vanaf dat punt tot aan 't begin van de MAC is 687.4 Inch De Mean Aerodynamic Chord (MAC) is het gemiddelde van 5 koorden genomen over de gehele vleugel met gelijke intervallen. Dit kwam uit op 164.5. 164.5 is dus 100% MAC Wat we dus berekenen is: op hoeveel % MAC ligt het zwaartepunt van het vliegtuig. Dit moet je weten ivm je MAC limieten afhankelijk van het gewicht. Dit limiet loopt van 15% tot 30%, gewicht afhankelijk. Een sommetje: Vliegtuig weegt 130447 Lbs en heeft 94605 momenten/1000 Dat komt uit op een ARM van 725.2 en een MAC van 23% 725.2 - 687.4 / 164.5 x 100 = 22.97872 = 23% Mac Hopelijk snap je de uitleg nu beter ![]() Oja, p.s...... Onze vleugel heeft geen "pijlstand" of wijziging in hoek zoals bij een 737....we beschikkend over traditionele taps lopende vleugels...C130.... [ Bericht 15% gewijzigd door thesystem op 10-03-2010 19:44:24 ] | |
Lightning_NL | woensdag 10 maart 2010 @ 19:45 |
quote:Ik snap je uitleg. Het klopt alleen niet volgens mij. Datum Reference Line moet gewoon Datum Reference zijn. De lijn die daarvanuit wordt getrokken is dan inderdaad de DRL. ![]() Ik denk ook dat je bedoelt te zeggen ipv '23% MAC' het CG op 23% van de MAC zit. En volgens de A/C limits mag de CG tussen 15% en 30% zitten (bij de lichtere gewichten, neem ik aan)? De MAC-waarde van een vleugel is een vast gegeven, correct? Dit is namelijk gewoon hoe een vleugel ontworpen is, lijkt mij. Misschien dat dit veranderd als je ordnance onder de vleugels gaat hangen, maar ik denk niet dat dat meeberekend wordt, het past namelijk niet binnen de definitie van de MAC. Wat jij dus berekent is niet de MAC waarde, maar de CG ten opzichte van de MAC. Correct? | |
thesystem | woensdag 10 maart 2010 @ 19:51 |
Yesssss you got it.... Ik bereken op hoeveel %mac de CG ligt.... De DRL is een lijn, die rechtopstaat voor de neus, van daaruit worden de Loadstations gemeten....om het heel makkelijk te zeggen.... http://ma3naido.blogspot.(...)lance-terms-and.html Daar staan wat termen die we gebruiken. Het probleem is, je haalt t allemaal snel door elkaar.... Voor je limieten heb je een tabel...van een X aantal pagina's...het hangt idd van de gewichten af.... De MAC is een vaste waarde, zoals ik hierboven zei: een gemiddelde van 5 koorden genomen over de vleugel met vaste intervallen...omdat we een ander soort vleugel hebben is dat op die manier gedaan en daaruit kwam dan 164.5 vanaf de DRL wordt dus gemeten tot aan MAC...dat is je LEMAC ![]() Wat een moeilijke praat hier op t forum....volgens mij eindelijk eens wat met DEF te maken heeft na die offtopic zooi van gister ![]() | |
Lightning_NL | woensdag 10 maart 2010 @ 19:57 |
Ik ben verder wel bekend met Weight and Balance enzo, maar mijn kist heeft geen MAC ![]() ![]() | |
thesystem | woensdag 10 maart 2010 @ 20:00 |
Hahaha, hopelijk snap je de uitleg een beetje...het is ook moeilijk uit te leggen zo via Fok! hahaha Zeker omdat de C130 net wat anders is als de andere vliegtuigen.....Zeker onze versie ![]() Op wat voor kist werk je dan? | |
Lightning_NL | woensdag 10 maart 2010 @ 20:07 |
quote:Yep, weer wat geleerd ![]() En je hebt een PM. | |
thesystem | woensdag 10 maart 2010 @ 20:14 |
En zo leren we weer wat bij...op FOK! Hahahaha Eigenlijk is het niet zo moeilijk, als je het eenmaal door hebt ![]() | |
Maitje | woensdag 10 maart 2010 @ 20:26 |
Ik begrijp alleen nog even niet waarom je de "mac" moet weten.... | |
thesystem | woensdag 10 maart 2010 @ 20:49 |
de 100% mac moet je weten om een % mac te kunnen weten en voor de formule uit te voeren om te kijken op hoeveel % van 100% mac de CG ligt van het vliegtuig ![]() | |
Maitje | woensdag 10 maart 2010 @ 21:22 |
Jaaa.... maar waar dient het dan voor! Er is toch een doel voor? Of praat ik nu echt blond? ![]() | |
Erasmo | woensdag 10 maart 2010 @ 21:26 |
Omdat je anders deaud gaat ![]() | |
thesystem | woensdag 10 maart 2010 @ 21:30 |
Het doel is....het gemiddelde weten van je aerodynamische koorden van je vleugel ![]() En de limieten voor een belanden c130 liggen tussen 15 en 30% MAC Oftewel, je valt eruit, teveel...deauuuddd hahahahaha | |
Maitje | woensdag 10 maart 2010 @ 21:43 |
![]() Oke, duidelijk! ![]() | |
AchJa | woensdag 10 maart 2010 @ 21:48 |
Gelukkig zit ik bij een club die jouw MAC/ LEMAC/ DRL prima bij kan stellen... | |
Lightning_NL | woensdag 10 maart 2010 @ 21:49 |
Elk vliegtuig heeft Weight & Balance limieten. Heel logisch. Alle voertuigen hebben dat zo'n beetje. Overschrijdt je je Weight & Balance limieten, dan krijg je zoiets als dit:![]() ![]() Dit zijn natuurlijk wel extreme voorbeelden. Tijdens het vliegen kan het zo zijn dat je niet genoeg travel hebt met je controls als je je W&B limieten overschreden hebt. Vergelijkbaar met de situatie dat bijvoorbeeld om een of andere reden de voorwielen onder je auto halverwege naar links staan terwijl je stuur in het midden staat. Als je dan een scherpe rechterbocht moet draaien zal je dit waarschijnlijk niet lukken omdat je je stuur niet ver genoeg naar rechts kunt draaien. | |
Lightning_NL | woensdag 10 maart 2010 @ 21:51 |
quote:Volgens mij heb je het niet helemaal begrepen haha. Tenzij je natuurlijk vleugeldesigner en vliegtuigfabrikant bent. | |
AchJa | woensdag 10 maart 2010 @ 21:57 |
quote:Ik schiet er gewoon gaten in. | |
Lightning_NL | woensdag 10 maart 2010 @ 22:08 |
Op die fiets ![]() | |
thesystem | woensdag 10 maart 2010 @ 22:10 |
daarvan veranderd er niks aan je mac, lemac en DRL........alleen wat problemen met de fuel tanks hahahaha Of je moet een deel van de leading edge en trailing edge afknalle ![]() | |
Maitje | woensdag 10 maart 2010 @ 22:24 |
quote:Mooie uitleg! ![]() | |
Rave_NL | donderdag 11 maart 2010 @ 17:18 |
*meldt zich weer | |
Lotusss | donderdag 11 maart 2010 @ 18:07 |
quote:Hoi! ![]() | |
Rave_NL | donderdag 11 maart 2010 @ 18:10 |
quote:waarom vrees ik dat jij bij de aankomsthal staat te wachten als ik terugvlieg? ![]() | |
Lotusss | donderdag 11 maart 2010 @ 18:14 |
quote:Omdat je een ongediagnostiseerde angststoornis hebt? Waar haal je dat idee nou weer vandaan ![]() | |
Lightning_NL | donderdag 11 maart 2010 @ 19:45 |
![]() ![]() ![]() Arrogantie keihard afgewezen ![]() | |
Lotusss | donderdag 11 maart 2010 @ 21:18 |
quote:Herkenbaar? | |
Lightning_NL | donderdag 11 maart 2010 @ 21:53 |
Hehe... Nope ![]() | |
Lotusss | donderdag 11 maart 2010 @ 22:03 |
quote:Dan zou ik maar ook eens oefenen in zelfkennis enzo. | |
Lightning_NL | donderdag 11 maart 2010 @ 22:21 |
quote:Ik heb zat zelfkennis. Ik weet ook van mezelf dat ik best arrogant kan zijn. Lekker boeiend. Ik voel me er goed bij. En ik word er niet door afgewezen. Heb jij er soms problemen mee? | |
Rave_NL | donderdag 11 maart 2010 @ 22:37 |
quote:En er is weer plaats in de slaapzak ![]() Pumatje, kruip dr maar in ![]() | |
Lotusss | donderdag 11 maart 2010 @ 23:09 |
quote: ![]() Helemaal beledigd, alleen maar omdat ik hem niet op wil halen van het vliegveld. Je bent net een wijf qua communicatie. Wees eens duidelijk man! | |
sp3c | donderdag 11 maart 2010 @ 23:12 |
ik krijg echt gewoon hoofdpijn van dit topic | |
Rave_NL | donderdag 11 maart 2010 @ 23:18 |
quote:Juist, genoeg vrouwelijk geneuzel. Wil iedereen zonder smartcard deze topique nu aub verlaten voordat sp3c begint te schuimen? ![]() | |
Esses | donderdag 11 maart 2010 @ 23:20 |
Rave_NL mijne is kapot, heb er dus geen ![]() ![]() | |
AchJa | donderdag 11 maart 2010 @ 23:21 |
quote:Lotusss bindt wel in als ze daadwerkelijk in Breda zit. En anders wordt het eea wel rechtgetrokken bij de parate hap. | |
Rave_NL | donderdag 11 maart 2010 @ 23:24 |
quote: ![]() ![]() | |
RonaldV | donderdag 11 maart 2010 @ 23:25 |
quote:Ik meen me te herinneren dat Sp3c inmiddels ook card-loos is. ![]() Kan een ouwe stomp ff aanschuiven? | |
AchJa | donderdag 11 maart 2010 @ 23:28 |
quote:Jij hebt nooit een smartcard gehad, jij was nog van de stempels "In werkelijke dienst gedurende het jaar XXXX" ![]() | |
Lightning_NL | donderdag 11 maart 2010 @ 23:28 |
Ze heeft misschien wel een grote bek, maar ook best wel gelijk. Ik zie niet echt in hoe dat correleert met inbinden op de KMA. | |
RonaldV | donderdag 11 maart 2010 @ 23:31 |
quote:Euh, nee. Die waren er wel toen ik in dienst kwam, maar toen het paspoort werd uitgefaseerd deed ik het met uitsluitend een militaire identiteitskaart en mijn tag. Goedenavond, dames! ![]() | |
Maitje | donderdag 11 maart 2010 @ 23:32 |
quote:Dames? Ik deed heul niet mee!! ![]() Welterusten! | |
AchJa | donderdag 11 maart 2010 @ 23:33 |
quote:KMA misschien niet, paraat hoogst waarschijnlijk wel, dan wordt het weer huilen dat de CSM lelijk tegen haar gedaan heeft. | |
RonaldV | donderdag 11 maart 2010 @ 23:33 |
quote:Slaap lekker! En met 'dames' bedoelde ik niet per sé de vrouwelijke kunne ![]() | |
Lightning_NL | donderdag 11 maart 2010 @ 23:34 |
quote:Ja maar nu zijn jullie al aan het huilen. Effe serieus, wat boeit het nou als iemand een beetje grote bek heeft op een forum. Waarom moet daarbij meteen een eventuele inbinding op een opleiding of de daaropvolgende parate status ofzo nou mee te maken. | |
Lotusss | donderdag 11 maart 2010 @ 23:34 |
quote:KIM. Geen KMA. Officieel NLDA nu trouwens. Maar dan wel Den Helder. | |
AchJa | donderdag 11 maart 2010 @ 23:36 |
quote:Niet mijn paspoort... Ik had overigens wel het "NATO zusatzbekommen" stempel, dat was de belangrijkste! ![]() | |
Lotusss | donderdag 11 maart 2010 @ 23:39 |
quote:Stoer! ![]() | |
AchJa | donderdag 11 maart 2010 @ 23:43 |
quote:Niet mijn paspoort... | |
RonaldV | donderdag 11 maart 2010 @ 23:43 |
quote:Ik moet dat ding ook nog ergens hebben... ![]() Wij hadden een defensie-ID, en als we naar het buitenland reisden dan hadden we daar een NATO Travel Order bij. Gewoon een A4tje met daarop de tekst dat je door de commandant geautoriseerd in uniform door de NAVO reisde, al dan niet voorzien van een dienstwapen. Werkte overal, behalve in Italië, want daar sprak natuurlijk weer bijna niemand engels. Dus daarvoor hadden we 2 combi's met LM-xx-xx platen. SPOILER Alleen bleken die combis na anderhalf jaar in Zuid-Italië te hebben gestaan binnen de hele KLu niet meer in de boeken te staan ![]() | |
AchJa | donderdag 11 maart 2010 @ 23:49 |
quote:Instelling? Een grote bek hebben is niet zoveel mis mee, maar om dat nou te doen als burgerblaag die nog niet verder is gekomen dan stickers vragen bij de poort, tegenover actief dienende militairen... Ja, daar heb ik een mening over. Het zou hetzelfde zijn als ik op het KCT forum een grote bek ga hebben als blanco. | |
Lightning_NL | donderdag 11 maart 2010 @ 23:53 |
quote:Ze heeft toch niet een grote bek over de inhoud van ons werk? Ze geeft juist iemand een grote bek om zijn gedrag. | |
Rave_NL | donderdag 11 maart 2010 @ 23:54 |
quote:Bij de combinatie Italiaan + Militair moet ik toch meteen aan 'Allo 'Allo denken... ![]() | |
AchJa | donderdag 11 maart 2010 @ 23:55 |
quote:Bestaat nog steeds, de NATO reiswijzer. En de luchtmacht had toch al vrij snel een tag? Ik kan me herinneren dat de KLU al lang en breed met zo'n bankpas liep terwijl de KL nog prima zijn "groene boekje" had. quote:Whehehehe | |
RonaldV | vrijdag 12 maart 2010 @ 00:05 |
quote:Ze praten in ieder geval wel zo! ![]() quote:Een tijdlang had ik 3 Identiteitsbewijzen: het militair paspoort (anders snapten de dienstplichtigen bij de KL het niet meer), de ID-card, en de tag. De tag was voor dagelijsk gebruik. Daarmee kon je alle KLu onderdelen op, maar belangrijker nog: de restricted areas van je eigen onderdelen stonden er ook op aangegeven, met de vakjes leesbaar voor de objecten waar je in mocht. quote:Dat krijg je ervan als je een kleine eenheid wegstuurt naar een land waar al een grote eenheid (Det Villafranca) actief is. Dan val je administratief onder dat grote detachement, en je voertuigen ook. Alleen jammer dat men in de Motor transport groep niet zo goed is in boekhouden. Bij de overdracht van het ene vliegveld naar het andere is er zoiets gebeurd: "Zeg, de LM-00-01 en LM-00-02, waar zijn die?" "Geen idee, ik ben hier nu een half jaar, ik heb ze nooit gezien. Deze papieren zijn nog van het vorige detachement" "Oh, flikker die papieren dan maar in de shredder, die zijn vast al afgeschreven door een vorig detachement." ![]() En dan kom jij vanuit het zuiden aan de telefoon: "Hoi, ik heb hier twee Combis, en die moeten nodig wat onderhoud" (Ze flikkerden nog net niet uit elkaar... ![]() ![]() | |
AchJa | vrijdag 12 maart 2010 @ 00:07 |
quote:Het maakt niet uit waar het om gaat. Het gaat om de insteek, kijk bv naar een type als Puma, toen hij hier nog jong en onbedorven rondhing was er geen land met hem te bezeilen, nu is hij toch behoorlijk bijgedraaid. | |
RonaldV | vrijdag 12 maart 2010 @ 00:11 |
quote:En Lotusss kan niet veranderen of zo? ![]() Ik heb r vorige week een uurtje mee mogen maken, en ze is zeer goed te pruimen (no pun intended). Ik denk dat je haar posts iets te negatief leest. | |
Esses | vrijdag 12 maart 2010 @ 00:35 |
Mensen kunnen het niet hebben dat er nu ook actief word gepost door burgers waar ik dat wel kan waarderen. Al was het maar om de frisse wind en kijk op zaken. Allebei de dames geven aan te willen leren, en dat lukt ze aardig. Gewoon niet zo zeiken. | |
sp3c | vrijdag 12 maart 2010 @ 04:50 |
quote:ging me vooral om het feit dat ik sinds dat ik voor het laatst uit de wiskundeles getrapt werd met de boodschap 'en blijf weg!' niet meer zoveel cijfertjes bij elkaar heb zien staan ![]() verder is Slowchat natuurlijk sowieso voor wijven ![]() SPOILER | |
Pumatje | vrijdag 12 maart 2010 @ 14:14 |
quote: Men... ik zat er allang in ![]() Pfff.. oefening deze 2 weken, weekend verlof! ![]() Met de pantsers het veld in.. wel laf dat we elke keer om 5 uur kappen maar dat is even omdat ons Eskadron net terug is uit Afghanistan...Crowling tiger heet ie.. nou hij had beter hinkelende tijger geheten. Maar toch erg erg gaaf.. 12 pantsers achter mekaar ![]() met 50kmpu over de zandvlaktes ![]() elke genist,jager,marn,en overige koekwouzen staan dan van ![]() ![]() ![]() Brrrooem ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Pumatje op 12-03-2010 15:17:19 ] | |
Maitje | vrijdag 12 maart 2010 @ 14:16 |
quote:Oki ![]() | |
Xenomaniac | zaterdag 13 maart 2010 @ 14:23 |
Wat vinden jullie hiervan? http://www.horloge.info/n(...)-met-Desert-Wolf/584 http://www.blancier.eu/ Apart. Niet apart genoeg om 'm te bestellen, maar toch wel aardig. Ik kon er niets over vinden in DEF, vandaar hier. | |
Lotusss | zaterdag 13 maart 2010 @ 14:29 |
quote:Jammer dat de coördinaten een versiersel zijn, niet dat je de coördinaten van jezelf af kan lezen... Hij is daarentegen wel ![]() | |
Rave_NL | zaterdag 13 maart 2010 @ 14:33 |
SPOILER | |
Erasmo | zaterdag 13 maart 2010 @ 14:38 |
Apart klokje, dat de knoppen aan de bovenkant staan is wel een leuk idee ![]() | |
Lotusss | zaterdag 13 maart 2010 @ 15:24 |
quote:Ik zou hem zelf ook niet kopen hoor, ding kost 345 euro en dan nog maar 12 mnd garantie lees ik net ![]() Ik hou van ronde klokjes, niet van zo'n vierkant ding. En past ook niet op een vrouwenpols. Maar het idee is wel goed, als symbool en steun voor de krijgsmacht enzo. | |
Bouke-p | zaterdag 13 maart 2010 @ 15:41 |
Komende week weer op oefening, ondersteuning van een VTO eindoefening(toekomstig verbindings sgt/LT's ). Gaat weer een lekkere boutweek worden, alles weer volgens de regeltjes en van wat ik tot nu gezien heb snappen die figuren dr niks van. En in april op oefening met Luchtmobiel, de planning was spanje maar t schijnt dat er vanwege geldproblemen toch maar voor belgie gekozen is ![]() Eindelijk hebben we t weer druk! en al die oefeningen/ondersteuningen leveren ten minste weer extra geld op ![]() | |
Rave_NL | zaterdag 13 maart 2010 @ 16:04 |
quote:ik heb binnenkort mijn eerste kazerneweek van dit jaar ![]() | |
Lightning_NL | zaterdag 13 maart 2010 @ 16:07 |
quote:What the fuck... Ik dacht dat dat ding een tientje of twee zou kosten... 345 euro voor zo'n lelijk ding? | |
Lotusss | zaterdag 13 maart 2010 @ 17:13 |
quote:En maar 12 maanden garantie.... de echte kwalitatief goede horlogefabrikanten durven niet hun naam zo te grabbel te gooien, en zeker niet voor een horloge van bijna 350 euro ![]() | |
Pumatje | zaterdag 13 maart 2010 @ 17:37 |
zo, heb mijn functie ook neergeplant ![]() | |
Maitje | zaterdag 13 maart 2010 @ 17:41 |
quote:Zag het! Uitgebreid zeg, maar wel leuk te lezen.. Heb nog niet alles gelezen maar leuk gedaan.. ![]() | |
Pumatje | zaterdag 13 maart 2010 @ 17:51 |
hoe kun je nu een halve post lezen ![]() dat kan ik echt niet ![]() in 1x, of niet ![]() | |
Maitje | zaterdag 13 maart 2010 @ 18:05 |
Jaa, ik was ermee begonnen, alleen toen keek ik even verder en schrok me het apenzuur ![]() ![]() | |
Rave_NL | zaterdag 13 maart 2010 @ 18:07 |
Iets met kort en krachtig... ![]() | |
Bouke-p | zaterdag 13 maart 2010 @ 18:34 |
quote: ![]() Wij hebben net een recup van 8 maanden gehad, oftewel 8 dodelijk saaie maanden. Afgelopen week ook gehoord dat ik ook op denieuwe lijst sta voor uitzending ![]() | |
Esses | zaterdag 13 maart 2010 @ 18:40 |
Ik heb hem ook half gelezen toen was mijn interesse in de leopard toch echt wel vervlogen. Ik kan het niet helpen maar ik heb gewoon niets met dat ding. | |
Bouke-p | zaterdag 13 maart 2010 @ 19:04 |
Ik vind t wel een mooi apparaat, indrukwekkend ook. Maar daar houd t wel op, tlijkt me ook niet echt motiverend om te weten dat de kans dat je daadwerkelijk op missie gaat met dat ding niet eecht groot is. maar t is nog altijd spannender dan mijn functie, wij nemen wel altijd wapens mee maar das meer voor de sier. Die gaan tijdens de oef gewoon in de shelter en komen dr pas bij t einde van de oef weer uit. verder zijn wij gewoon saaie ict'ers ![]() | |
Pumatje | zaterdag 13 maart 2010 @ 19:17 |
quote: kan ik niet Rave ![]() | |
Maitje | zaterdag 13 maart 2010 @ 20:27 |
quote:Naah.. ik zal der wel is mee willen schieten heur! ![]() | |
Pumatje | zaterdag 13 maart 2010 @ 20:35 |
serieus de knal.... oh oh oh man.. bijna beter dan.... serieus. jonge jonge ![]() | |
Maitje | zaterdag 13 maart 2010 @ 20:46 |
quote: ![]() | |
Pumatje | zaterdag 13 maart 2010 @ 20:50 |
kzit met me face ook 10cm van t kanon af heah ![]() zie je die kulas terugklappen, commando's door de headset... Hulzenbodem springt uit t sluitstuk nieuwe KE patroon erin.. Tank in t oog.. je schreeuwt de Afstand, vuuraankondiging.. B0EM *OOOOEEMMMPPFFFFF I can't wait for war maaaaan ![]() ![]() | |
Esses | zaterdag 13 maart 2010 @ 20:55 |
Ja en je krijgt een ongeluk, loop tegen iets aan, loop knapt naar boven, been vast tussen kulas en je zitting... vreemdste dingen gezien... | |
Pumatje | zondag 14 maart 2010 @ 03:33 |
quote:Loop?, Loop??? Een tank heeft geen Loop, maar een schietbuis ![]() Grooot verschil ![]() En je been tussen de kulas en zitting.. dan moet je al een keer zijn rondgedraaid met je been ertussen ![]() maar als je de veiligheidskooi niet dichtschuift.. dan kunnen er tijdens het draaien nare dingen gebeuren ![]() | |
Esses | zondag 14 maart 2010 @ 19:41 |
quote:De schietbuis wil nog wel eens omhoog schieten waardoor aan de achterkant een kulas naar beneden kan knallen, een keer bij de leopard gezien, bij de PZH heb ik het ook wel eens gezien. Sommige dingen, daar word je niet vrolijk van ![]() De ongelukken van voor de walibi waren ook niet altijd even nice zeg maar. | |
Pumatje | zondag 14 maart 2010 @ 20:05 |
quote:Dat is echt je reinste onzin. Ten eerste voor de schutter is het werkelijk onmogelijk om tussen de kulas en de grond te komen, echt.. niet mogelijk, zitten veiligheidsrasters voor die er niet door jou zelf uit te halen zijn. De lader is de enige blootgesteld aan het geweld van de kulas, en je bent gewoon aan het falen als je jezelf op 1 of andere manier tussen de al hele krappe ( ik lees zo'n 30cm ) ruimte wurmt tussen de kulas en de grondplaat tijdens actie. Ten tweede Het Kanon schiet enkel omhoog zodra het kanon in stab ein terug in ladestellung schiet ( dus wanneer er herlaad wordt en het kanon zich plaatst in een vooraf gepositioneerde en door de lader bepaalde stand ) maar dan nogmaals, als je dan je been er tussen krijgt ben je aan het falen, want zodra er een schot is afgegaan moet de lader met niets anders bezig zijn dan er een nieuwe patroon in gaan proppen... bij het justeren neemt het kanon ook een vooraf ingestelde positie in wat zijn effect heeft op de kulas, maar dit is echt minimaal.. En daarnaast.. wil je zo veel ruimte creeeren tussen de grondplaat en de kulas, moet je je je kanon wel zo hebben gedeclineerd dat je bijna op de Mount everest moet staan en van daaruit naar beneden richt om die sitauatie te realiseren..maar stel dan gebeurd er wat met het declineren van de kulas en een been gaat het bovenstaande verhaal op. over de PHZ2000 weet ik niets. [ Bericht 0% gewijzigd door Pumatje op 14-03-2010 20:15:22 ] | |
Esses | zondag 14 maart 2010 @ 21:19 |
Pumatje, het kan best zijn dat het de lader is geweest hoor, dat kan ik zo niet zeggen. Maar ik kan je wel zeggen dat wat ik net zei zeer zeker geen onzin was. Ik heb nooit gezegd door wat voor redenen een schietbuis omhoog kan schieten. Kan ook zijn omdat je bijvoorbeeld iets aanrijd. | |
Erasmo | zondag 14 maart 2010 @ 23:20 |
Dames rustig aan ![]() | |
AchJa | zondag 14 maart 2010 @ 23:25 |
quote:Jij bent toch niet het type cavalerist die meent dat het een schietbuis is omdat er geen trekken en velden inzitten? quote:Is een keer gebeurd (idd met een lader) met de A4. Ik weet niet of dat nog verschil kan maken. | |
Lotusss | maandag 15 maart 2010 @ 23:27 |
Slowchat wordt wel erg "slow"... | |
TheGaffer | dinsdag 16 maart 2010 @ 01:13 |
quote:Zijn ze hier bij de RAF denk je strict op, Ik voldoe aan zo'n beetje alle eisen om bijna alles binnen de RAF te worden. Ik heb de Britse nationaliteit alleen ik heb de afgelopen 5 jaar in Nederland/Duitsland gewoond. Maar ik neem aan dat als je 3 voorgaande generaties zo'n beetje van start af aan in de RAF hebben gezeten dat ze met mij toch vrij weinig bezwaar zouden hebben. Altijd al bij de RAF gewild als Hercules Piloot mijn hele leven lang maar iets anders zou natuurlijk ook te gek zijn. Zou wellicht leuk zijn om te doen na mijn huidige studie. | |
Lightning_NL | dinsdag 16 maart 2010 @ 06:21 |
Hoe oud ben je? Denk maar niet dat je zomaar effe piloot wordt bij de RAF. | |
TheGaffer | dinsdag 16 maart 2010 @ 13:28 |
Dat bedoel ik ook niet, Gewoon een rol binnen de RAF, liefst iets dichtbij de Aircrew. Dat ik geen piloot kan worden dat weet ik al. | |
Lotusss | dinsdag 16 maart 2010 @ 13:43 |
quote:En zelf even contact met de RAF opnemen??? http://www.raf.mod.uk/careers/applicationzone/getintouch.cfm Een beetje assertiviteit zullen ze bij de RAF ook wel waarderen. | |
TheGaffer | dinsdag 16 maart 2010 @ 14:00 |
Ik heb al een email gestuurd, alleen ik heb nog niks terug gekregen. Maar ik zie wel, Ik maak eerst me huidige opleiding af | |
sp3c | dinsdag 16 maart 2010 @ 14:35 |
quote:dit stemt mij niet zo positief voor 2001 had dit minder problematisch geweest maar ik ben bang dat dat wat stricter nageleefd word atm denk eigenlijk dat je meer kans maakt bij de KLu, mazzeltje is dat de KLu veel beter is dan de RAF maar als je hart in Engeland ligt dan moet je daar voor gaan houd ons iig op de hoogte ![]() | |
Erasmo | dinsdag 16 maart 2010 @ 17:36 |
quote:Een beller is sneller ![]() Zo eindelijk de kisten uit ![]() | |
Lotusss | dinsdag 16 maart 2010 @ 18:06 |
quote:Het 0845 nummer wat er staat kan niet vanuit het buitenland gebeld worden. Wilde "een beller is sneller" ook neerzetten namelijk, maar gaat in dit geval niet op ![]() Research my man... (en helpt ook dat ik half Brits ben ![]() | |
Rave_NL | dinsdag 16 maart 2010 @ 20:44 |
Goeienavond. | |
Lotusss | dinsdag 16 maart 2010 @ 20:56 |
quote:Avond meneer! | |
Erasmo | dinsdag 16 maart 2010 @ 21:06 |
quote:Correctie, een Skyper is sneller ![]() | |
Maitje | dinsdag 16 maart 2010 @ 21:07 |
![]() Net weer getraind voor nijmege! ![]() | |
Erasmo | dinsdag 16 maart 2010 @ 21:12 |
Ik heb dit jaar gelukkig weer een goed excuus om niet mee hoeven te doen ![]() | |
Rave_NL | dinsdag 16 maart 2010 @ 21:24 |
quote:Avond juffrouw. | |
Rave_NL | dinsdag 16 maart 2010 @ 21:25 |
quote:Waarom las ik een Spyker is sneller... ![]() | |
Maitje | dinsdag 16 maart 2010 @ 21:27 |
quote:Nou, heb er echt rete zin in ![]() | |
Erasmo | dinsdag 16 maart 2010 @ 21:27 |
quote:Een Spyker is vast ook sneller ![]() ![]() ![]() | |
Rave_NL | dinsdag 16 maart 2010 @ 21:29 |
Ja maar die moet dan óf met de ferry óf met de kanaaltunnel... Dan is zelfs een postduif nog sneller... | |
Erasmo | dinsdag 16 maart 2010 @ 21:31 |
Hoeft niet per sé, ook in de UK pakken ze pas na 0800 de telefoon op dus dan kun je net zo goed even langs rijden met je ![]() ![]() | |
Rave_NL | dinsdag 16 maart 2010 @ 21:39 |
Als ze mij een ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Lotusss | dinsdag 16 maart 2010 @ 22:08 |
quote:En da's 09:00 NL tijd, dus nog een uurtje extra om te racen ![]() | |
TheGaffer | dinsdag 16 maart 2010 @ 22:13 |
Dat zou ik maar laten zitten, op de Londense Ringweg sta je toch chronisch in de file. | |
Erasmo | dinsdag 16 maart 2010 @ 22:33 |
Dus? Je staat in een ![]() ![]() ![]() | |
Lightning_NL | dinsdag 16 maart 2010 @ 23:13 |
quote:Denk dat dat godsgruwelijk irritant is met zo'n auto. Ik heb over de Las Vegas strip gereden in een Dodge Viper... Dat is toch best wel irritant. Liever lekker rijden over lege bochtige weggetjes met wat mooie scenery! ![]() | |
Rave_NL | woensdag 17 maart 2010 @ 10:04 |
quote:Dat is hetzelfde als naast Doutzen Kroes in de rij van een paar uur staan. ![]() | |
Maitje | woensdag 17 maart 2010 @ 17:33 |
quote: ![]() | |
Rave_NL | woensdag 17 maart 2010 @ 18:14 |
quote:of met puma in een slaapzak ![]() | |
Esses | woensdag 17 maart 2010 @ 18:48 |
Arme Pumatje.. | |
Maitje | woensdag 17 maart 2010 @ 18:55 |
quote:Dat nooit! quote:Arme ik ![]() | |
Cobra4 | woensdag 17 maart 2010 @ 23:34 |
WW2 op twitter ![]() ![]() | |
Rave_NL | donderdag 18 maart 2010 @ 00:10 |
Ik kan hem niet lezen op m'n iPhone ![]() maar.. If World War Two had been an online Real Ttime Strategy game, the chat room traffic would have gone something like this. *Hitler[AoE] has joined the game.* *Eisenhower has joined the game.* *paTTon has joined the game.* *Churchill has joined the game.* *benny-tow has joined the game.* *T0J0 has joined the game.* *Roosevelt has joined the game.* *Stalin has joined the game.* *deGaulle has joined the game.* Roosevelt: hey sup T0J0: y0 Stalin: hi Churchill: hi Hitler[AoE]: cool, i start with panzer tanks! paTTon: lol more like panzy tanks T0JO: lol Roosevelt: o this fockin sucks i got a depression! benny-tow: haha america sux Stalin: hey hitler you dont fight me i dont fight u, cool? Hitler[AoE]; sure whatever Stalin: cool deGaulle: **** Hitler rushed some1 help Hitler[AoE]: lol byebye frenchy Roosevelt: i dont got **** to help, sry Churchill: wtf the luftwaffle is attacking me Roosevelt: get antiair guns Churchill: i cant afford them benny-tow: u n00bs know what team talk is? paTTon: stfu Roosevelt: o yah hit the navajo button guys deGaulle: eisenhower ur worthless come help me quick Eisenhower: i cant do **** til rosevelt gives me an army paTTon: yah hurry the fock up Churchill: d00d im gettin pounded deGaulle: this is fockin weak u guys suck *deGaulle has left the game.* Roosevelt: im gonna attack the axis k? benny-tow: with what? ur wheelchair? benny-tow: lol did u mess up ur legs AND ur head? Hitler[AoE]: ROFLMAO T0J0: lol o no america im comin 4 u Roosevelt: wtf! thats bullsh1t u fags im gunna kick ur asses T0JO: not without ur harbors u wont! lol Roosevelt: u little biotch ill get u Hitler[AoE]: wtf Hitler[AoE]: america hax, u had depression and now u got a huge fockin army Hitler[AoE]: thats bullsh1t u hacker Churchill: lol no more france for u hitler Hitler[AoE]: tojo help me! T0J0: wtf u want me to do, im on the other side of the world retard Hitler[AoE]: fine ill clear you a path Stalin: WTF u arsshoel! WE HAD A FoCKIN TRUCE Hitler[AoE]: i changed my mind lol benny-tow: haha benny-tow: hey ur losing ur guys in africa im gonna need help in italy soon sum1 T0J0: o **** i cant help u i got my hands full Hitler[AoE]: im 2 busy 2 help Roosevelt: yah thats right ***** im comin for ya Stalin: church help me Churchill: like u helped me before? sure ill just sit here Stalin: dont be an arss Churchill: dont be a commie. oops too late Eisenhower: LOL benny-tow: hahahh oh sh1t help Hitler: o man ur focked paTTon: oh what now biotch Roosevelt: whos the cripple now lol *benny-tow has been eliminated.* benny-tow: lame Roosevelt: gj patton paTTon: thnx Hitler[AoE]: WTF eisenhower hax hes killing all my sh1t Hitler[AoE]: quit u hacker so u dont ruin my record Eisenhower: Nuts! benny~tow: wtf that mean? Eisenhower: meant to say nutsack lol finger slipped paTTon: coming to get u hitler u paper hanging hun cocksocker Stalin: rofl T0J0: HAHAHHAA Hitler[AoE]: u guys are fockin gay Hitler[AoE]: ur never getting in my city *Hitler[AoE] has been eliminated.* benny~tow: OMG u noob you killed yourself Eisenhower: ROFLOLOLOL Stalin: OMG LMAO! Hitler[AoE]: WTF i didnt click there omg this game blows *Hitler[AoE] has left the game* paTTon: hahahhah T0J0: WTF my teammates are n00bs benny~tow: shut up noob Roosevelt: haha wut a moron paTTon: wtf am i gunna do now? Eisenhower: yah me too T0J0: why dont u attack me o thats right u dont got no ships lololol Eisenhower: fock u paTTon: lemme go thru ur base commie Stalin: go to hell lol paTTon: fock this sh1t im goin afk Eisenhower: yah this is gay *Roosevelt has left the game.* Hitler[AoE]: wtf? Eisenhower: sh1t now we need some1 to join *tru_m4n has joined the game.* tru_m4n: hi all T0J0: hey Stalin: sup Churchill: hi tru_m4n: OMG OMG OMG i got all his stuff! tru_m4n: NUKES! HOLY **** I GOT NUKES Stalin: d00d gimmie some plz tru_m4n: no way i only got like a couple Stalin: omg dont be gay gimmie nuculer secrets T0J0: wtf is nukes? T0J0: holy ****holy****hoyl****! *T0J0 has been eliminated.* *The Allied team has won the game!* Eisenhower: awesome! Churchill: gg noobs no re T0J0: thats bull**** u fockin suck *T0J0 has left the game.* *Eisenhower has left the game.* Stalin: next game im not going to be on ur team, u guys didnt help me for **** Churchill: wutever, we didnt need ur help neway dumbarss tru_m4n: l8r all benny~tow: bye Churchill: l8r Stalin: fock u all tru_m4n: shut up commie lol *tru_m4n has left the game.* benny~tow: lololol u commie Churchill: ROFL Churchill: bye commie *Churchill has left the game.* *benny~tow has left the game.* Stalin: i hate u all fags *Stalin has left the game.* paTTon: lol no1 is left paTTon: weeeee i got a jeep *paTTon has been eliminated.* paTTon: o sh1t! *paTTon has left the game.* | |
Cobra4 | donderdag 18 maart 2010 @ 00:17 |
![]() ![]() | |
Esses | donderdag 18 maart 2010 @ 00:26 |
quote:Klopt ik was eerst nog ![]() | |
AchJa | donderdag 18 maart 2010 @ 00:30 |
En waar is die "iconic leader" test te vinden? | |
TheGaffer | donderdag 18 maart 2010 @ 13:03 |
http://similarminds.com/leader.html Kan ook misschien, Ik ben Saddam ![]() | |
Lotusss | donderdag 18 maart 2010 @ 13:26 |
quote:Same here ![]() ![]() | |
Andyy | donderdag 18 maart 2010 @ 15:06 |
quote:Komt ja, over een tijdje pas. (oh, ik las over "morgen" heen ![]() | |
drivehome | donderdag 18 maart 2010 @ 16:58 |
quote:Gandhi ![]() | |
Rave_NL | donderdag 18 maart 2010 @ 17:12 |
![]() ![]() | |
ErwinRommel | donderdag 18 maart 2010 @ 18:21 |
Lol ik zou de eigenschappen van Saddam moeten hebben ![]() De lange quiz gedaan overigens. ![]() | |
Lotusss | donderdag 18 maart 2010 @ 18:30 |
![]() | |
Lotusss | donderdag 18 maart 2010 @ 18:33 |
Nog eentje voor Pumatje ![]() ![]() | |
Esses | donderdag 18 maart 2010 @ 19:02 |
quote:Wat zie ik daar in de loop ![]() | |
ErwinRommel | donderdag 18 maart 2010 @ 19:06 |
quote:Roest ![]() | |
Rave_NL | donderdag 18 maart 2010 @ 19:13 |
![]() ![]() | |
sp3c | donderdag 18 maart 2010 @ 19:26 |
quote:schietbuis! anders wordtie weer boos ![]() | |
TheGaffer | donderdag 18 maart 2010 @ 19:30 |
quote: ![]() | |
Esses | donderdag 18 maart 2010 @ 19:36 |
quote:Nee ik bedoelde van die vreemde, rare, gare groeven ![]() ![]() | |
Andyy | donderdag 18 maart 2010 @ 19:37 |
quote:Rifling ![]() | |
AchJa | donderdag 18 maart 2010 @ 19:41 |
quote: ![]() | |
sp3c | donderdag 18 maart 2010 @ 19:51 |
quote:leopard 1 heeft een getrokken loop ... geen idee hoe je die dingetjes noemt waarom is het eigenlijk geen getrokken schietbuis puma? | |
sp3c | donderdag 18 maart 2010 @ 19:56 |
ik kom ook uit op Einstein dat is goed want ik vind mezelf best slim ![]() | |
Esses | donderdag 18 maart 2010 @ 21:02 |
quote:En wat was de definitie van schietbuis? Dat er geen trekken en velden enzo in zaten? ![]() | |
AchJa | donderdag 18 maart 2010 @ 21:19 |
quote:Onzin. | |
sp3c | donderdag 18 maart 2010 @ 21:36 |
quote:weet ik veel jongen ik ben van de computers en de dingetjes je hebt een getrokken loop met groeven en een gladde loop zonder groeven waarom weet ik niet en hoe het werkt wil ik nog geeneens weten voor mij heeft een tank ook een loop en mariniers lopen gewoon heel erg veel | |
sp3c | donderdag 18 maart 2010 @ 21:37 |
pumatje weet het! | |
thesystem | donderdag 18 maart 2010 @ 21:37 |
Volgens mij is dat Rifiling.....zodat de patroon ( ? ) gaat draaien om zijn horizontale as waardoor die stabieler is....ben zelf geen tank expert ![]() | |
Esses | donderdag 18 maart 2010 @ 21:40 |
quote:In de loop van een tank ![]() ![]() | |
sp3c | donderdag 18 maart 2010 @ 21:44 |
ja rifled dat is op zijn engels je hebt een rifled barrel en een smoothbore barrel bij smoothbore stabiliseren die granaten zichzelf op de een of andere manier ik ga er voor het gemak van uit dat het werkt | |
Cobra4 | donderdag 18 maart 2010 @ 22:21 |
![]() | |
Maitje | donderdag 18 maart 2010 @ 23:28 |
quote: ![]() ![]() ![]() Ik kom niet meer bij! ![]() | |
Erasmo | donderdag 18 maart 2010 @ 23:34 |
quote:Kan zijn met uitklapvinnen oid... Morgen laatste dag MGO en volgende week eindoefening ![]() | |
Andyy | vrijdag 19 maart 2010 @ 00:08 |
quote:Zie een paar posts boven je. | |
Pumatje | vrijdag 19 maart 2010 @ 01:04 |
quote: Dat nooit? Wat nou blondie? | |
Pumatje | vrijdag 19 maart 2010 @ 01:05 |
quote: uitklapvinnen? ![]() Die tref je never aan op een patroon, enkel op een raket. | |
Pumatje | vrijdag 19 maart 2010 @ 01:09 |
quote: En wat zie ik hier in de schietbuis? ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Jou foto was een freakin' hele andere tank dan wij gebruiken mafia | |
Pumatje | vrijdag 19 maart 2010 @ 01:34 |
quote:Leopard 1 heeft een getrokken schietbuis omdat dat destijds voldoende was om pantser te penetreren. Dat was in de tijd van de leopard2 anders, komt omdat bij een getrokken loop/schietbuis met trekken en velde je vastzit aan een bepaalde afmeting van het projectiel omdat hoe langer het projectiel hoe meer omwentelingen het moet maken om gestabaliseerd te blijven, dat was niet mogelijk met de nieuwe KE munitie en laat staan met de nieuwe nieuwe LKE munitie. Athans, niet mogelijk op gewenst Nederlands/Duits niveau.. Met trekken en velde bereik je blijkbaar niet de druk die is vereist om een projectiel er met de gewenste snelheid uit te duwen, dit kan komen doordat het projectiel niet 100% wordt afgsloten of dat het juist door trekken en velde wordt geremd,waardoor het niet stabiel genoeg is in vlucht danwel genoeg snelheid bevat om het dikste pantser te penetreren. Ook blijkt het dat juist de grote draai die trekken en velde het projectiel geeft het is snelheid remt omdat dus energie overgedragen wordt aan de roterende beweging in plaats aan die van de voortstuwende, ook logisch. De britten zijn nu met de indiers de enige die nog trekken en velde gebruiken, en niet voor niets worden ze nu al getest met een smoothbore. en het verschil tussen loop en schietbuis komt eigelijk van de Artillerie. | |
cw2cu | vrijdag 19 maart 2010 @ 11:35 |
Gelegenheidswaarnemers cursus gehad in 2 dagen. Toch wel erg cool! Alleen vannacht werd ik wakker gemaakt omdat ik op de bank lag en ik zei: 40 meter naar rechts had ook gewoon gekund hoor! En ik weet nog goed dat ik vrij zeker van mezelf was.. Snel weer verder gaan slapen in mijn bed. Oftewel mijn gedachten waren nog even flink alle theorie aan het verwerken.. (gelegenheidswaarnemer is iemand die indirecte vuursteun aanvraagt (mortieren o.i.d.) en de bommen via de radio zo naar het doel leid. Als je eenmaal op het doel zit vraag je uitwerkingsvuur aan en dan wordt het helemaal plat gegooid.) [ Bericht 7% gewijzigd door cw2cu op 19-03-2010 15:30:13 ] | |
Maitje | vrijdag 19 maart 2010 @ 14:38 |
quote:Punt: 1. Jij hebt al een turkse meid (dacht ik) 2. Ik pas niet bij jou ego 3. Weet niet wie je bent | |
TheGaffer | vrijdag 19 maart 2010 @ 14:40 |
Wanneer komt die Leopard 3 eens, Mag eens tijd worden. | |
Rave_NL | vrijdag 19 maart 2010 @ 14:53 |
quote: ![]() ![]() ![]() | |
Lightning_NL | vrijdag 19 maart 2010 @ 15:15 |
quote:Duidelijk verhaal. | |
cw2cu | vrijdag 19 maart 2010 @ 15:30 |
quote:sarcastisch? wat snap je niet? | |
ErwinRommel | vrijdag 19 maart 2010 @ 17:00 |
Welke medailles cq insignes/emblemen dragen jullie? Die van mij zijn maar beperkt tot het volgende welke ik droeg. Draag insigne Gewonden Borstembleem oud-luchtmobiel Para Brevet B MLV Blauw Scherpschutter Pistool Schutter eerste klasse Geweer Unprofor Medaille (UN) NL/VN Medaille Bosnië (4-daagse medaille, maar die heb ik nooit gedragen op mijn DT) | |
Lotusss | vrijdag 19 maart 2010 @ 17:53 |
quote:Oeh jij bent ook een Saddam... Trouwen? ![]() | |
ErwinRommel | vrijdag 19 maart 2010 @ 18:24 |
quote:Zou je wel willen hè? ![]() Stuur me eerst maar eens een naakt foto ![]() | |
Lotusss | vrijdag 19 maart 2010 @ 18:48 |
quote:Ik ben ook zeer kieskeurig. Jij eerst! | |
ErwinRommel | vrijdag 19 maart 2010 @ 18:52 |
quote:Ik hou niet van kieskeurige vrouwen, ze moeten gewoon doen wat ik zeg. Punt!!! ![]() | |
sp3c | vrijdag 19 maart 2010 @ 18:52 |
je moet de infanterie niet om naaktfoto's vragen want je krijgt meer dan je lief is | |
Lotusss | vrijdag 19 maart 2010 @ 18:59 |
quote:Dat wil ik best doen hoor, in de slaapkamer... ![]() | |
ErwinRommel | vrijdag 19 maart 2010 @ 19:00 |
quote:Idd bij klaarkomen zing ik dit: Dan en blikje pils opentrekken en zingen we dit: Infanterie, du biest der kronne aller waffen". | |
Lotusss | vrijdag 19 maart 2010 @ 19:03 |
quote:Dan hebben je vorige bedpartners je niet genoeg uitgeput! ![]() | |
Rave_NL | vrijdag 19 maart 2010 @ 19:03 |
Lotusss ![]() | |
ErwinRommel | vrijdag 19 maart 2010 @ 19:06 |
quote:Rave_NL is jaloers ![]() Lotusss geeft haar hart liever aan een Luchtmobiele soldaat ![]() Mannen van staal harder dat titanium, dat is het kenmerk van de luchtmobiele soldaat. | |
Lotusss | vrijdag 19 maart 2010 @ 19:07 |
quote: ![]() | |
Rave_NL | vrijdag 19 maart 2010 @ 19:07 |
quote:Nope, ze probeert het eerst bij de Mariniers, maar als het te moeilijk blijkt neemt ze maar genoegen met luchtmobiel... ![]() Goh, een van de velen..... ![]() | |
sp3c | vrijdag 19 maart 2010 @ 19:09 |
wahahahahahaha! haha! | |
Rave_NL | vrijdag 19 maart 2010 @ 19:09 |
[DEF] SC#9 Waar we last hebben van theaterkniën en weekendspieren | |
ErwinRommel | vrijdag 19 maart 2010 @ 19:11 |
quote:Omdat ze het probeerde bij die Mariniers en daarop afknapte kwam door die vislucht die afkwam nadat de Marinier zijn pendek omlaag trok ![]() | |
Lotusss | vrijdag 19 maart 2010 @ 19:11 |
quote:Harde mannen ![]() | |
Rave_NL | vrijdag 19 maart 2010 @ 19:16 |
quote: ![]() SPOILER | |
ErwinRommel | vrijdag 19 maart 2010 @ 19:19 |
quote:heh in je kuif gepikt nu? ![]() | |
sp3c | vrijdag 19 maart 2010 @ 19:21 |
fight! | |
Lotusss | vrijdag 19 maart 2010 @ 19:22 |
quote:Mannen die om mij kibbelen ![]() | |
Rave_NL | vrijdag 19 maart 2010 @ 19:22 |
Neuh, ik insinueer niet dat Lotusss naakte mariniers in de buurt had. Trouwens Lotusss, als je tijdens de sex fantaseerd dat je door een marinier genomen wordt hoef je je nergens voor te schamen hoor... SPOILER | |
Cobra4 | vrijdag 19 maart 2010 @ 19:25 |
Oeh, snel de popcorn pakken. ![]() | |
Lotusss | vrijdag 19 maart 2010 @ 19:26 |
quote:Dus je bent trots dat je een matennaaier bent? Leuk voor de samenwerking! ![]() | |
ErwinRommel | vrijdag 19 maart 2010 @ 19:26 |
quote: ![]() | |
Rave_NL | vrijdag 19 maart 2010 @ 19:28 |
quote: ![]() ![]() ![]() | |
Rave_NL | vrijdag 19 maart 2010 @ 19:29 |
quote:Ik mis de context? ![]() | |
Lotusss | vrijdag 19 maart 2010 @ 19:30 |
quote:Mariniers en intelligentie just don't match.... ![]() | |
sp3c | vrijdag 19 maart 2010 @ 19:31 |
quote:wahaha hij noemde mariniers meisjes ![]() | |
Rave_NL | vrijdag 19 maart 2010 @ 19:31 |
quote:Vrouwen en begrijpend lezen.... ![]() | |
Rave_NL | vrijdag 19 maart 2010 @ 19:32 |
quote:En jou snap ik al helemaal niet meer... ![]() | |
Lightning_NL | vrijdag 19 maart 2010 @ 19:33 |
quote:En hersenen van zaagsel, oneindige domheid tentoonspreidend ![]() Wat een lui zeg.... | |
Rave_NL | vrijdag 19 maart 2010 @ 19:33 |
quote:En dan kom jij ook nog eens kijken... ![]() | |
ErwinRommel | vrijdag 19 maart 2010 @ 19:33 |
quote:Wacht ff dit is geen teken van overgafe, nooit en te nimmer zal ik me laten onderwerpen aan een Marinier. Dat komt omdat een Luchtmobiele soldaat al dan niet actief or whatever, zich nooit zal laten naaien door een Marinier. Bij ons doen we dat echter wel, wij naaien de Mariniers. Of ze dat nu leuk vinden of niet. En bij Luchtmobiel kan men nog zingen ook ![]() | |
Lightning_NL | vrijdag 19 maart 2010 @ 19:33 |
quote:Wat is de grap? |