Wat?quote:Op dinsdag 9 maart 2010 23:07 schreef thesystem het volgende:
[..]
aaah mijn excusesssss
maar ben t zo gewend......
CG berekenen; arm - lemac : mac x 100
inderdaad want vrouwen schijten niet.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 23:07 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Alle mannen zijn viezeriken. En de vrouwen stiekem ook, alleen dat is net zo'n taboe als dat vrouwen poepen.
Vrouwen zijn dus geen viezeriken.
Ik weet dat ik het NIET ben. Eerder de kant van "non" op zeg maar. Bij mannen ben je óf een slet, óf een frigide kut. En men mag me slet noemen wat ik wil, ik weet toch wel dat ik een frigide kut benquote:Op dinsdag 9 maart 2010 23:07 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je wil dat mannen denken dat je een slet bent. Toch?
ECHT NIET!quote:
Non? Dat is dan weer een beetje jammer.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 23:09 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Ik weet dat ik het NIET ben. Eerder de kant van "non" op zeg maar. Bij mannen ben je óf een slet, óf een frigide kut. En men mag me slet noemen wat ik wil, ik weet toch wel dat ik een frigide kut ben
Alleen ik geloof niet en ik misbruik geen kinderen. Dus houden we het maar op "frigide kut". Iets accurater.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 23:11 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Non? Dat is dan weer een beetje jammer.
ja dat scheelt wel in hoogst haalbare binnen de krijgsmacht als dame hoorquote:Op dinsdag 9 maart 2010 23:11 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Non? Dat is dan weer een beetje jammer.
Ok. Frigide kut.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 23:12 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Alleen ik geloof niet en ik misbruik geen kinderen. Dus houden we het maar op "frigide kut". Iets accurater.
I know. Jezelf omhoogneuken is toch de meest makkelijke manier. Laat ik nou net iets andere normen en waarden hebben.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 23:12 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja dat scheelt wel in hoogst haalbare binnen de krijgsmacht als dame hoor
sld1 max denk ik
Lemac: De afstand van de Datum reference line voor de neus tot waar mac begintquote:Op dinsdag 9 maart 2010 23:12 schreef Lightning_NL het volgende:
Ja, dat CG Center of Gravity betekent snap ik ook nog wel... Werk ik vrijwel dagelijks mee. Maar lemac en mac zeggen mij niks.
Doesn't make much sense to me.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 23:21 schreef thesystem het volgende:
[..]
Lemac: De afstand van de Datum reference line voor de neus tot waar mac begint
Mac (mean aerodynamic chord): het gemiddelde van 5 vleugelribben genomen over 5 gelijke stukken van de vleugel
C130H
Lemac: 487.4
mac: 164.5
Arm: 523.6 (hier op kom je door het totale moment te delen van t vliegtuig door het totale gewicht van t vliegtuig en dan x 1000 te doen (aangezien de moment met 1000 zijn verkleind![]()
)
523.6 - 487.4 = 36.2
36.2 / 164.5 = 0.220060790
0.220060790 x 100 = 22.0060790
22.0060790 = 22 % Mac
Je maakt mijn dag weer goed!quote:Op dinsdag 9 maart 2010 23:21 schreef thesystem het volgende:
[..]
Lemac: De afstand van de Datum reference line voor de neus tot waar mac begint
Mac (mean aerodynamic chord): het gemiddelde van 5 vleugelribben genomen over 5 gelijke stukken van de vleugel
C130H
Lemac: 487.4
mac: 164.5
Arm: 523.6 (hier op kom je door het totale moment te delen van t vliegtuig door het totale gewicht van t vliegtuig en dan x 1000 te doen (aangezien de moment met 1000 zijn verkleind![]()
)
523.6 - 487.4 = 36.2
36.2 / 164.5 = 0.220060790
0.220060790 x 100 = 22.0060790
22.0060790 = 22 % Mac
Klinkt niet alsof je 100% weet hoe het precies in elkaar zit... Ik weet het ook niet allemaal precies hoor, maar volgens mij begint je datum reference line op een punt op, of voor de neus en loopt door naar achteren, niet alleen ervoor. De mac-waarde hoef je toch nooit uit te rekenen? Dat is toch gewoon een vaste design-waarde? Tenzij de vorm van de vleugel verandert. Maar op dat moment heb je een groter problem denk ik.quote:Op woensdag 10 maart 2010 17:35 schreef thesystem het volgende:
die 22% geven idd aan dat je op 22% in het mean aerodynamic chord zit
Als je die dan weer omrekend naar de arm dan weet je waar het CG in het vliegtuig zit mbt de datum reference line (een denkbeeldige lijn voor de neus van t vliegtuig)
Je moet je % mac weten ivm het limiet wat ligt op het vliegtuig.....als je dan buiten die range valt mag je niet vliegen.
Sja, thats my job.....![]()
Mac uitrekenen...en alles wat erbij komt![]()
Gelukkig is het jouw werk en niet het mijne..quote:Op woensdag 10 maart 2010 17:35 schreef thesystem het volgende:
die 22% geven idd aan dat je op 22% in het mean aerodynamic chord zit
Als je die dan weer omrekend naar de arm dan weet je waar het CG in het vliegtuig zit mbt de datum reference line (een denkbeeldige lijn voor de neus van t vliegtuig)
Je moet je % mac weten ivm het limiet wat ligt op het vliegtuig.....als je dan buiten die range valt mag je niet vliegen.
Sja, thats my job.....![]()
Mac uitrekenen...en alles wat erbij komt![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |