abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78980976
Kheb effe zitten googlen naar MAC, en wat je net allemaal postte klopt niet volgens mij.
Lees deze link eens:

http://www.airfieldmodels(...)erodynamic_chord.htm

Weet je zeker dat je dit voor je werk doet?
  woensdag 10 maart 2010 @ 18:04:13 #102
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_78980979


'Ground Control, please come in. I just lost a wing. Could you please recalculate my MAC values?'
-----------------------------------------------------
So happy to show us, I ate the lotus
... and I feel fine.
  woensdag 10 maart 2010 @ 18:06:56 #103
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_78981070
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 23:54 schreef Lightning_NL het volgende:
which is?
Harskamp

Oirschot hoef ik voorlopig niet meer te komen
pi_78983138
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 18:04 schreef Lightning_NL het volgende:
Kheb effe zitten googlen naar MAC, en wat je net allemaal postte klopt niet volgens mij.
Lees deze link eens:

http://www.airfieldmodels(...)erodynamic_chord.htm

Weet je zeker dat je dit voor je werk doet?
Zeker klopt het, op het vliegtuig waar ik werk is de hele MAC het gemiddelde van 5 koorden genomen over gelijke delen van de vleugel.....zo staat 't in mn TM......
En wat wij berekenen is op hoeeel %MAC 't CG ligt...welke dan weer in een bepaald limiet moet vallen...van 15 tot 30% max afhankelijk van het gross weight.....


Even de perfecte uitleg....
Vanaf de Datum Reference Line (DRL) wordt de LEMAC gemeten
De DRL ligt op t vliegtuig waar ik op werk 130 Inch voor de neus.
Dus vanaf dat punt tot aan 't begin van de MAC is 687.4 Inch

De Mean Aerodynamic Chord (MAC) is het gemiddelde van 5 koorden genomen over de gehele vleugel met gelijke intervallen. Dit kwam uit op 164.5.
164.5 is dus 100% MAC
Wat we dus berekenen is: op hoeveel % MAC ligt het zwaartepunt van het vliegtuig. Dit moet je weten ivm je MAC limieten afhankelijk van het gewicht.
Dit limiet loopt van 15% tot 30%, gewicht afhankelijk.

Een sommetje:
Vliegtuig weegt 130447 Lbs en heeft 94605 momenten/1000
Dat komt uit op een ARM van 725.2 en een MAC van 23%

725.2 - 687.4 / 164.5 x 100 = 22.97872 = 23% Mac

Hopelijk snap je de uitleg nu beter

Oja, p.s......
Onze vleugel heeft geen "pijlstand" of wijziging in hoek zoals bij een 737....we beschikkend over traditionele taps lopende vleugels...C130....

[ Bericht 15% gewijzigd door thesystem op 10-03-2010 19:44:24 ]
pi_78985252
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 19:04 schreef thesystem het volgende:

[..]

Zeker klopt het, op het vliegtuig waar ik werk is de hele MAC het gemiddelde van 5 koorden genomen over gelijke delen van de vleugel.....zo staat 't in mn TM......
En wat wij berekenen is op hoeeel %MAC 't CG ligt...welke dan weer in een bepaald limiet moet vallen...van 15 tot 30% max afhankelijk van het gross weight.....


Even de perfecte uitleg....
Vanaf de Datum Reference Line (DRL) wordt de LEMAC gemeten
De DRL ligt op t vliegtuig waar ik op werk 130 Inch voor de neus.
Dus vanaf dat punt tot aan 't begin van de MAC is 687.4 Inch

De Mean Aerodynamic Chord (MAC) is het gemiddelde van 5 koorden genomen over de gehele vleugel met gelijke intervallen. Dit kwam uit op 164.5.
164.5 is dus 100% MAC
Wat we dus berekenen is: op hoeveel % MAC ligt het zwaartepunt van het vliegtuig. Dit moet je weten ivm je MAC limieten afhankelijk van het gewicht.
Dit limiet loopt van 15% tot 30%, gewicht afhankelijk.

Een sommetje:
Vliegtuig weegt 130447 Lbs en heeft 94605 momenten/1000
Dat komt uit op een ARM van 725.2 en een MAC van 23%

725.2 - 687.4 / 164.5 x 100 = 22.97872 = 23% Mac

Hopelijk snap je de uitleg nu beter

Ik snap je uitleg. Het klopt alleen niet volgens mij.

Datum Reference Line moet gewoon Datum Reference zijn. De lijn die daarvanuit wordt getrokken is dan inderdaad de DRL.
Ik denk ook dat je bedoelt te zeggen ipv '23% MAC' het CG op 23% van de MAC zit. En volgens de A/C limits mag de CG tussen 15% en 30% zitten (bij de lichtere gewichten, neem ik aan)?
De MAC-waarde van een vleugel is een vast gegeven, correct? Dit is namelijk gewoon hoe een vleugel ontworpen is, lijkt mij. Misschien dat dit veranderd als je ordnance onder de vleugels gaat hangen, maar ik denk niet dat dat meeberekend wordt, het past namelijk niet binnen de definitie van de MAC.
Wat jij dus berekent is niet de MAC waarde, maar de CG ten opzichte van de MAC. Correct?
pi_78985528
Yesssss you got it....
Ik bereken op hoeveel %mac de CG ligt....
De DRL is een lijn, die rechtopstaat voor de neus, van daaruit worden de Loadstations gemeten....om het heel makkelijk te zeggen....

http://ma3naido.blogspot.(...)lance-terms-and.html

Daar staan wat termen die we gebruiken. Het probleem is, je haalt t allemaal snel door elkaar....
Voor je limieten heb je een tabel...van een X aantal pagina's...het hangt idd van de gewichten af....
De MAC is een vaste waarde, zoals ik hierboven zei: een gemiddelde van 5 koorden genomen over de vleugel met vaste intervallen...omdat we een ander soort vleugel hebben is dat op die manier gedaan en daaruit kwam dan 164.5

vanaf de DRL wordt dus gemeten tot aan MAC...dat is je LEMAC

Wat een moeilijke praat hier op t forum....volgens mij eindelijk eens wat met DEF te maken heeft na die offtopic zooi van gister
pi_78985873
Ik ben verder wel bekend met Weight and Balance enzo, maar mijn kist heeft geen MAC Tenminste, heeft ie wel maar boeit geen flikker
pi_78986026
Hahaha, hopelijk snap je de uitleg een beetje...het is ook moeilijk uit te leggen zo via Fok! hahaha
Zeker omdat de C130 net wat anders is als de andere vliegtuigen.....Zeker onze versie
Op wat voor kist werk je dan?
pi_78986312
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 20:00 schreef thesystem het volgende:
Hahaha, hopelijk snap je de uitleg een beetje...het is ook moeilijk uit te leggen zo via Fok! hahaha
Zeker omdat de C130 net wat anders is als de andere vliegtuigen.....Zeker onze versie
Op wat voor kist werk je dan?
Yep, weer wat geleerd

En je hebt een PM.
pi_78986688
En zo leren we weer wat bij...op FOK! Hahahaha
Eigenlijk is het niet zo moeilijk, als je het eenmaal door hebt
  woensdag 10 maart 2010 @ 20:26:16 #111
253713 Maitje
Hihi.. hai
pi_78987285
Ik begrijp alleen nog even niet waarom je de "mac" moet weten....
Er was eens....
pi_78988508
de 100% mac moet je weten om een % mac te kunnen weten en voor de formule uit te voeren om te kijken op hoeveel % van 100% mac de CG ligt van het vliegtuig
  woensdag 10 maart 2010 @ 21:22:05 #113
253713 Maitje
Hihi.. hai
pi_78990152
Jaaa.... maar waar dient het dan voor! Er is toch een doel voor?

Of praat ik nu echt blond?
Er was eens....
  woensdag 10 maart 2010 @ 21:26:31 #114
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_78990343
Omdat je anders deaud gaat
pi_78990472
Het doel is....het gemiddelde weten van je aerodynamische koorden van je vleugel
En de limieten voor een belanden c130 liggen tussen 15 en 30% MAC

Oftewel, je valt eruit, teveel...deauuuddd hahahahaha
  woensdag 10 maart 2010 @ 21:43:55 #116
253713 Maitje
Hihi.. hai
pi_78991267


Oke, duidelijk!
Er was eens....
  woensdag 10 maart 2010 @ 21:48:48 #117
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_78991614
Elk vliegtuig heeft Weight & Balance limieten. Heel logisch. Alle voertuigen hebben dat zo'n beetje. Overschrijdt je je Weight & Balance limieten, dan krijg je zoiets als dit:



Dit zijn natuurlijk wel extreme voorbeelden. Tijdens het vliegen kan het zo zijn dat je niet genoeg travel hebt met je controls als je je W&B limieten overschreden hebt. Vergelijkbaar met de situatie dat bijvoorbeeld om een of andere reden de voorwielen onder je auto halverwege naar links staan terwijl je stuur in het midden staat. Als je dan een scherpe rechterbocht moet draaien zal je dit waarschijnlijk niet lukken omdat je je stuur niet ver genoeg naar rechts kunt draaien.
pi_78991769
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 21:48 schreef AchJa het volgende:
Gelukkig zit ik bij een club die jouw MAC/ LEMAC/ DRL prima bij kan stellen...
Volgens mij heb je het niet helemaal begrepen haha. Tenzij je natuurlijk vleugeldesigner en vliegtuigfabrikant bent.
  woensdag 10 maart 2010 @ 21:57:10 #120
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_78992061
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 21:51 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Volgens mij heb je het niet helemaal begrepen haha. Tenzij je natuurlijk vleugeldesigner en vliegtuigfabrikant bent.
Ik schiet er gewoon gaten in.
pi_78992693
Op die fiets
pi_78992796
daarvan veranderd er niks aan je mac, lemac en DRL........alleen wat problemen met de fuel tanks hahahaha
Of je moet een deel van de leading edge en trailing edge afknalle
  woensdag 10 maart 2010 @ 22:24:16 #123
253713 Maitje
Hihi.. hai
pi_78993518
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 21:49 schreef Lightning_NL het volgende:
Elk vliegtuig heeft Weight & Balance limieten. Heel logisch. Alle voertuigen hebben dat zo'n beetje. Overschrijdt je je Weight & Balance limieten, dan krijg je zoiets als dit:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Dit zijn natuurlijk wel extreme voorbeelden. Tijdens het vliegen kan het zo zijn dat je niet genoeg travel hebt met je controls als je je W&B limieten overschreden hebt. Vergelijkbaar met de situatie dat bijvoorbeeld om een of andere reden de voorwielen onder je auto halverwege naar links staan terwijl je stuur in het midden staat. Als je dan een scherpe rechterbocht moet draaien zal je dit waarschijnlijk niet lukken omdat je je stuur niet ver genoeg naar rechts kunt draaien.
Mooie uitleg!
Er was eens....
  donderdag 11 maart 2010 @ 17:18:13 #124
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_79023590
*meldt zich weer
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  donderdag 11 maart 2010 @ 18:07:37 #125
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_79026043
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 17:18 schreef Rave_NL het volgende:
*meldt zich weer
Hoi!
-----------------------------------------------------
So happy to show us, I ate the lotus
... and I feel fine.
  donderdag 11 maart 2010 @ 18:10:20 #126
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_79026140
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 18:07 schreef Lotusss het volgende:

[..]

Hoi!
waarom vrees ik dat jij bij de aankomsthal staat te wachten als ik terugvlieg?
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  donderdag 11 maart 2010 @ 18:14:16 #127
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_79026295
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 18:10 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

waarom vrees ik dat jij bij de aankomsthal staat te wachten als ik terugvlieg?
Omdat je een ongediagnostiseerde angststoornis hebt?

Waar haal je dat idee nou weer vandaan
-----------------------------------------------------
So happy to show us, I ate the lotus
... and I feel fine.
pi_79030215



Arrogantie keihard afgewezen
  donderdag 11 maart 2010 @ 21:18:11 #129
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_79034493
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 19:45 schreef Lightning_NL het volgende:



Arrogantie keihard afgewezen
Herkenbaar?
-----------------------------------------------------
So happy to show us, I ate the lotus
... and I feel fine.
pi_79036408
Hehe... Nope
  donderdag 11 maart 2010 @ 22:03:10 #131
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_79036984
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 21:53 schreef Lightning_NL het volgende:
Hehe... Nope
Dan zou ik maar ook eens oefenen in zelfkennis enzo.
-----------------------------------------------------
So happy to show us, I ate the lotus
... and I feel fine.
pi_79038012
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 22:03 schreef Lotusss het volgende:

[..]

Dan zou ik maar ook eens oefenen in zelfkennis enzo.
Ik heb zat zelfkennis. Ik weet ook van mezelf dat ik best arrogant kan zijn. Lekker boeiend. Ik voel me er goed bij. En ik word er niet door afgewezen. Heb jij er soms problemen mee?
  donderdag 11 maart 2010 @ 22:37:56 #133
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_79038979
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 18:14 schreef Lotusss het volgende:

[..]

Omdat je een ongediagnostiseerde angststoornis hebt?

Waar haal je dat idee nou weer vandaan
En er is weer plaats in de slaapzak

Pumatje, kruip dr maar in
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  donderdag 11 maart 2010 @ 23:09:12 #134
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_79040550
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 22:37 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

En er is weer plaats in de slaapzak

Pumatje, kruip dr maar in


Helemaal beledigd, alleen maar omdat ik hem niet op wil halen van het vliegveld. Je bent net een wijf qua communicatie. Wees eens duidelijk man!
-----------------------------------------------------
So happy to show us, I ate the lotus
... and I feel fine.
  Moderator donderdag 11 maart 2010 @ 23:12:56 #135
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_79040713
ik krijg echt gewoon hoofdpijn van dit topic
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 11 maart 2010 @ 23:18:51 #136
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_79040933
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 23:12 schreef sp3c het volgende:
ik krijg echt gewoon hoofdpijn van dit topic
Juist, genoeg vrouwelijk geneuzel.

Wil iedereen zonder smartcard deze topique nu aub verlaten voordat sp3c begint te schuimen?
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  donderdag 11 maart 2010 @ 23:20:54 #137
211797 Esses
Splendide mendax
pi_79041028
Rave_NL mijne is kapot, heb er dus geen Dag
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  donderdag 11 maart 2010 @ 23:21:44 #138
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_79041063
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 23:12 schreef sp3c het volgende:
ik krijg echt gewoon hoofdpijn van dit topic
Lotusss bindt wel in als ze daadwerkelijk in Breda zit. En anders wordt het eea wel rechtgetrokken bij de parate hap.
  donderdag 11 maart 2010 @ 23:24:48 #139
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_79041161
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 23:20 schreef Esses het volgende:
Rave_NL mijne is kapot, heb er dus geen Dag


Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  donderdag 11 maart 2010 @ 23:25:50 #140
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_79041196
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 23:18 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Juist, genoeg vrouwelijk geneuzel.

Wil iedereen zonder smartcard deze topique nu aub verlaten voordat sp3c begint te schuimen?
Ik meen me te herinneren dat Sp3c inmiddels ook card-loos is.

Kan een ouwe stomp ff aanschuiven?
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  donderdag 11 maart 2010 @ 23:28:42 #141
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_79041304
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 23:25 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Ik meen me te herinneren dat Sp3c inmiddels ook card-loos is.

Kan een ouwe stomp ff aanschuiven?
Jij hebt nooit een smartcard gehad, jij was nog van de stempels "In werkelijke dienst gedurende het jaar XXXX"
pi_79041306
Ze heeft misschien wel een grote bek, maar ook best wel gelijk. Ik zie niet echt in hoe dat correleert met inbinden op de KMA.
  donderdag 11 maart 2010 @ 23:31:02 #143
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_79041407
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 23:28 schreef AchJa het volgende:

[..]

Jij hebt nooit een smartcard gehad, jij was nog van de stempels "In werkelijke dienst gedurende het jaar XXXX"
Euh, nee. Die waren er wel toen ik in dienst kwam, maar toen het paspoort werd uitgefaseerd deed ik het met uitsluitend een militaire identiteitskaart en mijn tag.

Goedenavond, dames!
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  donderdag 11 maart 2010 @ 23:32:43 #144
253713 Maitje
Hihi.. hai
pi_79041466
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 23:31 schreef RonaldV het volgende:

[..]


Goedenavond, dames!
Dames? Ik deed heul niet mee!!

Welterusten!
Er was eens....
  donderdag 11 maart 2010 @ 23:33:03 #145
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_79041479
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 23:28 schreef Lightning_NL het volgende:
Ze heeft misschien wel een grote bek, maar ook best wel gelijk. Ik zie niet echt in hoe dat correleert met inbinden op de KMA.
KMA misschien niet, paraat hoogst waarschijnlijk wel, dan wordt het weer huilen dat de CSM lelijk tegen haar gedaan heeft.
  donderdag 11 maart 2010 @ 23:33:53 #146
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_79041502
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 23:32 schreef Maitje het volgende:

[..]

Dames? Ik deed heul niet mee!!

Welterusten!
Slaap lekker! En met 'dames' bedoelde ik niet per sé de vrouwelijke kunne
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_79041547
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 23:33 schreef AchJa het volgende:

[..]

KMA misschien niet, paraat hoogst waarschijnlijk wel, dan wordt het weer huilen dat de CSM lelijk tegen haar gedaan heeft.
Ja maar nu zijn jullie al aan het huilen.


Effe serieus, wat boeit het nou als iemand een beetje grote bek heeft op een forum. Waarom moet daarbij meteen een eventuele inbinding op een opleiding of de daaropvolgende parate status ofzo nou mee te maken.
  donderdag 11 maart 2010 @ 23:34:55 #148
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_79041548
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 23:33 schreef AchJa het volgende:

[..]

KMA misschien niet, paraat hoogst waarschijnlijk wel, dan wordt het weer huilen dat de CSM lelijk tegen haar gedaan heeft.
KIM. Geen KMA. Officieel NLDA nu trouwens. Maar dan wel Den Helder.
-----------------------------------------------------
So happy to show us, I ate the lotus
... and I feel fine.
  donderdag 11 maart 2010 @ 23:36:55 #149
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_79041630
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 23:31 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Euh, nee. Die waren er wel toen ik in dienst kwam, maar toen het paspoort werd uitgefaseerd deed ik het met uitsluitend een militaire identiteitskaart en mijn tag.

Goedenavond, dames!
Niet mijn paspoort... Ik had overigens wel het "NATO zusatzbekommen" stempel, dat was de belangrijkste!

  donderdag 11 maart 2010 @ 23:39:08 #150
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_79041727
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 23:36 schreef AchJa het volgende:

[..]

Niet mijn paspoort... Ik had overigens wel de "NATO zusatzbekommen" stempel, dat was de belangrijkste!

[ afbeelding ]
Stoer!
-----------------------------------------------------
So happy to show us, I ate the lotus
... and I feel fine.
  donderdag 11 maart 2010 @ 23:43:23 #151
13456 AchJa
Shut up!!!
  donderdag 11 maart 2010 @ 23:43:35 #152
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_79041890
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 23:36 schreef AchJa het volgende:

[..]

Niet mijn paspoort... Ik had overigens wel de "NATO zusatzbekommen" stempel, dat was de belangrijkste!

[ afbeelding ]
Ik moet dat ding ook nog ergens hebben...

Wij hadden een defensie-ID, en als we naar het buitenland reisden dan hadden we daar een NATO Travel Order bij. Gewoon een A4tje met daarop de tekst dat je door de commandant geautoriseerd in uniform door de NAVO reisde, al dan niet voorzien van een dienstwapen. Werkte overal, behalve in Italië, want daar sprak natuurlijk weer bijna niemand engels. Dus daarvoor hadden we 2 combi's met LM-xx-xx platen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Alleen bleken die combis na anderhalf jaar in Zuid-Italië te hebben gestaan binnen de hele KLu niet meer in de boeken te staan
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  donderdag 11 maart 2010 @ 23:49:02 #153
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_79042100
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 23:34 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Ja maar nu zijn jullie al aan het huilen.


Effe serieus, wat boeit het nou als iemand een beetje grote bek heeft op een forum. Waarom moet daarbij meteen een eventuele inbinding op een opleiding of de daaropvolgende parate status ofzo nou mee te maken.
Instelling? Een grote bek hebben is niet zoveel mis mee, maar om dat nou te doen als burgerblaag die nog niet verder is gekomen dan stickers vragen bij de poort, tegenover actief dienende militairen... Ja, daar heb ik een mening over. Het zou hetzelfde zijn als ik op het KCT forum een grote bek ga hebben als blanco.
pi_79042224
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 23:49 schreef AchJa het volgende:

[..]

Instelling? Een grote bek hebben is niet zoveel mis mee, maar om dat nou te doen als burgerblaag die nog niet verder is gekomen dan stickers vragen bij de poort, tegenover actief dienende militairen... Ja, daar heb ik een mening over. Het zou hetzelfde zijn als ik op het KCT forum een grote bek ga hebben als blanco.
Ze heeft toch niet een grote bek over de inhoud van ons werk?
Ze geeft juist iemand een grote bek om zijn gedrag.
  donderdag 11 maart 2010 @ 23:54:58 #155
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_79042277
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 23:43 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Ik moet dat ding ook nog ergens hebben...

Wij hadden een defensie-ID, en als we naar het buitenland reisden dan hadden we daar een NATO Travel Order bij. Gewoon een A4tje met daarop de tekst dat je door de commandant geautoriseerd in uniform door de NAVO reisde, al dan niet voorzien van een dienstwapen. Werkte overal, behalve in Italië, want daar sprak natuurlijk weer bijna niemand engels. Dus daarvoor hadden we 2 combi's met LM-xx-xx platen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Alleen bleken die combis na anderhalf jaar in Zuid-Italië te hebben gestaan binnen de hele KLu niet meer in de boeken te staan
Bij de combinatie Italiaan + Militair moet ik toch meteen aan 'Allo 'Allo denken...

Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  donderdag 11 maart 2010 @ 23:55:07 #156
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_79042280
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 23:43 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Ik moet dat ding ook nog ergens hebben...

Wij hadden een defensie-ID, en als we naar het buitenland reisden dan hadden we daar een NATO Travel Order bij. Gewoon een A4tje met daarop de tekst dat je door de commandant geautoriseerd in uniform door de NAVO reisde, al dan niet voorzien van een dienstwapen. Werkte overal, behalve in Italië, want daar sprak natuurlijk weer bijna niemand engels. Dus daarvoor hadden we 2 combi's met LM-xx-xx platen.
Bestaat nog steeds, de NATO reiswijzer. En de luchtmacht had toch al vrij snel een tag? Ik kan me herinneren dat de KLU al lang en breed met zo'n bankpas liep terwijl de KL nog prima zijn "groene boekje" had.
quote:
Alleen bleken die combis na anderhalf jaar in Zuid-Italië te hebben gestaan binnen de hele KLu niet meer in de boeken te staan
Whehehehe
  vrijdag 12 maart 2010 @ 00:05:51 #157
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_79042645
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 23:54 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Bij de combinatie Italiaan + Militair moet ik toch meteen aan 'Allo 'Allo denken...


Ze praten in ieder geval wel zo!
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 23:55 schreef AchJa het volgende:

[..]

Bestaat nog steeds, de NATO reiswijzer. En de luchtmacht had toch al vrij snel een tag? Ik kan me herinneren dat de KLU al lang en breed met zo'n bankpas liep terwijl de KL nog prima zijn "groene boekje" had.
Een tijdlang had ik 3 Identiteitsbewijzen: het militair paspoort (anders snapten de dienstplichtigen bij de KL het niet meer), de ID-card, en de tag. De tag was voor dagelijsk gebruik. Daarmee kon je alle KLu onderdelen op, maar belangrijker nog: de restricted areas van je eigen onderdelen stonden er ook op aangegeven, met de vakjes leesbaar voor de objecten waar je in mocht.
quote:
[..]

Whehehehe
Dat krijg je ervan als je een kleine eenheid wegstuurt naar een land waar al een grote eenheid (Det Villafranca) actief is. Dan val je administratief onder dat grote detachement, en je voertuigen ook. Alleen jammer dat men in de Motor transport groep niet zo goed is in boekhouden.
Bij de overdracht van het ene vliegveld naar het andere is er zoiets gebeurd: "Zeg, de LM-00-01 en LM-00-02, waar zijn die?" "Geen idee, ik ben hier nu een half jaar, ik heb ze nooit gezien. Deze papieren zijn nog van het vorige detachement" "Oh, flikker die papieren dan maar in de shredder, die zijn vast al afgeschreven door een vorig detachement."

En dan kom jij vanuit het zuiden aan de telefoon: "Hoi, ik heb hier twee Combis, en die moeten nodig wat onderhoud" (Ze flikkerden nog net niet uit elkaar... ). "Heb jij combis? Hoe kom je daaraan dan? En waarom moet ik dat onderhoud regelen?"
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  vrijdag 12 maart 2010 @ 00:07:54 #158
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_79042716
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 23:53 schreef Lightning_NL het volgende:

Ze heeft toch niet een grote bek over de inhoud van ons werk?
Ze geeft juist iemand een grote bek om zijn gedrag.
Het maakt niet uit waar het om gaat. Het gaat om de insteek, kijk bv naar een type als Puma, toen hij hier nog jong en onbedorven rondhing was er geen land met hem te bezeilen, nu is hij toch behoorlijk bijgedraaid.
  vrijdag 12 maart 2010 @ 00:11:34 #159
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_79042814
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 00:07 schreef AchJa het volgende:

[..]

Het maakt niet uit waar het om gaat. Het gaat om de insteek, kijk bv naar een type als Puma, toen hij hier nog jong en onbedorven rondhing was er geen land met hem te bezeilen, nu is hij toch behoorlijk bijgedraaid.
En Lotusss kan niet veranderen of zo?

Ik heb r vorige week een uurtje mee mogen maken, en ze is zeer goed te pruimen (no pun intended). Ik denk dat je haar posts iets te negatief leest.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  vrijdag 12 maart 2010 @ 00:35:57 #160
211797 Esses
Splendide mendax
pi_79043411
Mensen kunnen het niet hebben dat er nu ook actief word gepost door burgers waar ik dat wel kan waarderen. Al was het maar om de frisse wind en kijk op zaken. Allebei de dames geven aan te willen leren, en dat lukt ze aardig. Gewoon niet zo zeiken.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  Moderator vrijdag 12 maart 2010 @ 04:50:50 #161
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_79045677
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 23:18 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Juist, genoeg vrouwelijk geneuzel.

Wil iedereen zonder smartcard deze topique nu aub verlaten voordat sp3c begint te schuimen?
ging me vooral om het feit dat ik sinds dat ik voor het laatst uit de wiskundeles getrapt werd met de boodschap 'en blijf weg!' niet meer zoveel cijfertjes bij elkaar heb zien staan

verder is Slowchat natuurlijk sowieso voor wijven
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 12 maart 2010 @ 14:14:49 #162
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_79060199
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 22:37 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

En er is weer plaats in de slaapzak

Pumatje, kruip dr maar in

Men... ik zat er allang in Bij je voetjes..


Pfff.. oefening deze 2 weken, weekend verlof!

Met de pantsers het veld in.. wel laf dat we elke keer om 5 uur kappen maar dat is even omdat ons Eskadron net terug is uit Afghanistan...Crowling tiger heet ie.. nou hij had beter hinkelende tijger geheten.

Maar toch erg erg gaaf.. 12 pantsers achter mekaar , heide over... Tactisch in rood rijden..
met 50kmpu over de zandvlaktes
elke genist,jager,marn,en overige koekwouzen staan dan van !
Brrrooem

[ Bericht 0% gewijzigd door Pumatje op 12-03-2010 15:17:19 ]
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  vrijdag 12 maart 2010 @ 14:16:56 #163
253713 Maitje
Hihi.. hai
pi_79060293
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 23:33 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Slaap lekker! En met 'dames' bedoelde ik niet per sé de vrouwelijke kunne
Oki
Er was eens....
  zaterdag 13 maart 2010 @ 14:23:54 #164
108357 Xenomaniac
Radical outlet
pi_79095993
Wat vinden jullie hiervan?

http://www.horloge.info/n(...)-met-Desert-Wolf/584
http://www.blancier.eu/

Apart. Niet apart genoeg om 'm te bestellen, maar toch wel aardig.

Ik kon er niets over vinden in DEF, vandaar hier.
"Socialism only works in two places: Heaven, where they don't need it and Hell, where they already have it." - Ronald Reagan
  zaterdag 13 maart 2010 @ 14:29:50 #165
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_79096139
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 14:23 schreef Xenomaniac het volgende:
Wat vinden jullie hiervan?

http://www.horloge.info/n(...)-met-Desert-Wolf/584
http://www.blancier.eu/

Apart. Niet apart genoeg om 'm te bestellen, maar toch wel aardig.

Ik kon er niets over vinden in DEF, vandaar hier.
Jammer dat de coördinaten een versiersel zijn, niet dat je de coördinaten van jezelf af kan lezen...
Hij is daarentegen wel
-----------------------------------------------------
So happy to show us, I ate the lotus
... and I feel fine.
  zaterdag 13 maart 2010 @ 14:33:57 #166
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_79096258
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  zaterdag 13 maart 2010 @ 14:38:06 #167
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_79096363
Apart klokje, dat de knoppen aan de bovenkant staan is wel een leuk idee
  zaterdag 13 maart 2010 @ 15:24:55 #168
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_79097664
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 14:33 schreef Rave_NL het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zou hem zelf ook niet kopen hoor, ding kost 345 euro en dan nog maar 12 mnd garantie lees ik net

Ik hou van ronde klokjes, niet van zo'n vierkant ding. En past ook niet op een vrouwenpols. Maar het idee is wel goed, als symbool en steun voor de krijgsmacht enzo.
-----------------------------------------------------
So happy to show us, I ate the lotus
... and I feel fine.
pi_79098119
Komende week weer op oefening, ondersteuning van een VTO eindoefening(toekomstig verbindings sgt/LT's ). Gaat weer een lekkere boutweek worden, alles weer volgens de regeltjes en van wat ik tot nu gezien heb snappen die figuren dr niks van.

En in april op oefening met Luchtmobiel, de planning was spanje maar t schijnt dat er vanwege geldproblemen toch maar voor belgie gekozen is

Eindelijk hebben we t weer druk! en al die oefeningen/ondersteuningen leveren ten minste weer extra geld op
  zaterdag 13 maart 2010 @ 16:04:12 #170
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_79098857
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 15:41 schreef Bouke-p het volgende:
Komende week weer op oefening, ondersteuning van een VTO eindoefening(toekomstig verbindings sgt/LT's ). Gaat weer een lekkere boutweek worden, alles weer volgens de regeltjes en van wat ik tot nu gezien heb snappen die figuren dr niks van.

En in april op oefening met Luchtmobiel, de planning was spanje maar t schijnt dat er vanwege geldproblemen toch maar voor belgie gekozen is

Eindelijk hebben we t weer druk! en al die oefeningen/ondersteuningen leveren ten minste weer extra geld op
ik heb binnenkort mijn eerste kazerneweek van dit jaar
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_79098951
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 14:23 schreef Xenomaniac het volgende:
Wat vinden jullie hiervan?

http://www.horloge.info/n(...)-met-Desert-Wolf/584
http://www.blancier.eu/

Apart. Niet apart genoeg om 'm te bestellen, maar toch wel aardig.

Ik kon er niets over vinden in DEF, vandaar hier.
What the fuck...

Ik dacht dat dat ding een tientje of twee zou kosten... 345 euro voor zo'n lelijk ding?
  zaterdag 13 maart 2010 @ 17:13:20 #172
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_79100740
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 16:07 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

What the fuck...

Ik dacht dat dat ding een tientje of twee zou kosten... 345 euro voor zo'n lelijk ding?
En maar 12 maanden garantie.... de echte kwalitatief goede horlogefabrikanten durven niet hun naam zo te grabbel te gooien, en zeker niet voor een horloge van bijna 350 euro
-----------------------------------------------------
So happy to show us, I ate the lotus
... and I feel fine.
  zaterdag 13 maart 2010 @ 17:37:09 #173
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_79101429
zo, heb mijn functie ook neergeplant
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  zaterdag 13 maart 2010 @ 17:41:26 #174
253713 Maitje
Hihi.. hai
pi_79101588
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 17:37 schreef Pumatje het volgende:
zo, heb mijn functie ook neergeplant
Zag het! Uitgebreid zeg, maar wel leuk te lezen..

Heb nog niet alles gelezen maar leuk gedaan..
Er was eens....
  zaterdag 13 maart 2010 @ 17:51:32 #175
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_79101896
hoe kun je nu een halve post lezen

dat kan ik echt niet
in 1x, of niet
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  zaterdag 13 maart 2010 @ 18:05:54 #176
253713 Maitje
Hihi.. hai
pi_79102327
Jaa, ik was ermee begonnen, alleen toen keek ik even verder en schrok me het apenzuur .. ik dacht, die bewaar ik even voor als ik meer tijd heb .
Er was eens....
  zaterdag 13 maart 2010 @ 18:07:26 #177
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_79102371
Iets met kort en krachtig...
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_79103120
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 16:04 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

ik heb binnenkort mijn eerste kazerneweek van dit jaar


Wij hebben net een recup van 8 maanden gehad, oftewel 8 dodelijk saaie maanden. Afgelopen week ook gehoord dat ik ook op denieuwe lijst sta voor uitzending Als t meezit van juli tm september, voor de RDTF(redeployment).
  zaterdag 13 maart 2010 @ 18:40:35 #179
211797 Esses
Splendide mendax
pi_79103299
Ik heb hem ook half gelezen toen was mijn interesse in de leopard toch echt wel vervlogen. Ik kan het niet helpen maar ik heb gewoon niets met dat ding.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
pi_79104001
Ik vind t wel een mooi apparaat, indrukwekkend ook. Maar daar houd t wel op, tlijkt me ook niet echt motiverend om te weten dat de kans dat je daadwerkelijk op missie gaat met dat ding niet eecht groot is.

maar t is nog altijd spannender dan mijn functie, wij nemen wel altijd wapens mee maar das meer voor de sier. Die gaan tijdens de oef gewoon in de shelter en komen dr pas bij t einde van de oef weer uit. verder zijn wij gewoon saaie ict'ers
  zaterdag 13 maart 2010 @ 19:17:59 #181
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_79104390
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 18:07 schreef Rave_NL het volgende:
Iets met kort en krachtig...

kan ik niet Rave
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  zaterdag 13 maart 2010 @ 20:27:13 #182
253713 Maitje
Hihi.. hai
pi_79106892
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 18:40 schreef Esses het volgende:
Ik heb hem ook half gelezen toen was mijn interesse in de leopard toch echt wel vervlogen. Ik kan het niet helpen maar ik heb gewoon niets met dat ding.
Naah.. ik zal der wel is mee willen schieten heur!
Er was eens....
  zaterdag 13 maart 2010 @ 20:35:42 #183
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_79107162
serieus de knal.... oh oh oh
man.. bijna beter dan....


serieus.

jonge jonge
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  zaterdag 13 maart 2010 @ 20:46:36 #184
253713 Maitje
Hihi.. hai
pi_79107568
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 20:35 schreef Pumatje het volgende:
serieus de knal.... oh oh oh
man.. bijna beter dan....


serieus.

jonge jonge
Er was eens....
  zaterdag 13 maart 2010 @ 20:50:09 #185
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_79107696
kzit met me face ook 10cm van t kanon af heah
zie je die kulas terugklappen, commando's door de headset...
Hulzenbodem springt uit t sluitstuk
nieuwe KE patroon erin..

Tank in t oog..
je schreeuwt de Afstand, vuuraankondiging..

B0EM

*OOOOEEMMMPPFFFFF


I can't wait for war maaaaan


[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  zaterdag 13 maart 2010 @ 20:55:57 #186
211797 Esses
Splendide mendax
pi_79107882
Ja en je krijgt een ongeluk, loop tegen iets aan, loop knapt naar boven, been vast tussen kulas en je zitting... vreemdste dingen gezien...
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  zondag 14 maart 2010 @ 03:33:25 #187
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_79117962
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 20:55 schreef Esses het volgende:
Ja en je krijgt een ongeluk, loop tegen iets aan, loop knapt naar boven, been vast tussen kulas en je zitting... vreemdste dingen gezien...
Loop?, Loop??? Een tank heeft geen Loop, maar een schietbuis
Grooot verschil

En je been tussen de kulas en zitting.. dan moet je al een keer zijn rondgedraaid met je been ertussen
maar als je de veiligheidskooi niet dichtschuift.. dan kunnen er tijdens het draaien nare dingen gebeuren
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  zondag 14 maart 2010 @ 19:41:06 #188
211797 Esses
Splendide mendax
pi_79139257
quote:
Op zondag 14 maart 2010 03:33 schreef Pumatje het volgende:

[..]

Loop?, Loop??? Een tank heeft geen Loop, maar een schietbuis
Grooot verschil

En je been tussen de kulas en zitting.. dan moet je al een keer zijn rondgedraaid met je been ertussen
maar als je de veiligheidskooi niet dichtschuift.. dan kunnen er tijdens het draaien nare dingen gebeuren
De schietbuis wil nog wel eens omhoog schieten waardoor aan de achterkant een kulas naar beneden kan knallen, een keer bij de leopard gezien, bij de PZH heb ik het ook wel eens gezien. Sommige dingen, daar word je niet vrolijk van

De ongelukken van voor de walibi waren ook niet altijd even nice zeg maar.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  zondag 14 maart 2010 @ 20:05:58 #189
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_79140488
quote:
Op zondag 14 maart 2010 19:41 schreef Esses het volgende:

[..]

De schietbuis wil nog wel eens omhoog schieten waardoor aan de achterkant een kulas naar beneden kan knallen, een keer bij de leopard gezien, bij de PZH heb ik het ook wel eens gezien. Sommige dingen, daar word je niet vrolijk van

De ongelukken van voor de walibi waren ook niet altijd even nice zeg maar.
Dat is echt je reinste onzin.

Ten eerste voor de schutter is het werkelijk onmogelijk om tussen de kulas en de grond te komen, echt.. niet mogelijk, zitten veiligheidsrasters voor die er niet door jou zelf uit te halen zijn.

De lader is de enige blootgesteld aan het geweld van de kulas, en je bent gewoon aan het falen als je jezelf op 1 of andere manier tussen de al hele krappe ( ik lees zo'n 30cm ) ruimte wurmt tussen de kulas en de grondplaat tijdens actie.


Ten tweede

Het Kanon schiet enkel omhoog zodra het kanon in stab ein terug in ladestellung schiet ( dus wanneer er herlaad wordt en het kanon zich plaatst in een vooraf gepositioneerde en door de lader bepaalde stand ) maar dan nogmaals, als je dan je been er tussen krijgt ben je aan het falen, want zodra er een schot is afgegaan moet de lader met niets anders bezig zijn dan er een nieuwe patroon in gaan proppen...

bij het justeren neemt het kanon ook een vooraf ingestelde positie in wat zijn effect heeft op de kulas, maar dit is echt minimaal..

En daarnaast.. wil je zo veel ruimte creeeren tussen de grondplaat en de kulas, moet je je je kanon wel zo hebben gedeclineerd dat je bijna op de Mount everest moet staan en van daaruit naar beneden richt om die sitauatie te realiseren..maar stel dan gebeurd er wat met het declineren van de kulas en een been gaat het bovenstaande verhaal op.


over de PHZ2000 weet ik niets.

[ Bericht 0% gewijzigd door Pumatje op 14-03-2010 20:15:22 ]
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  zondag 14 maart 2010 @ 21:19:09 #190
211797 Esses
Splendide mendax
pi_79144996
Pumatje, het kan best zijn dat het de lader is geweest hoor, dat kan ik zo niet zeggen. Maar ik kan je wel zeggen dat wat ik net zei zeer zeker geen onzin was. Ik heb nooit gezegd door wat voor redenen een schietbuis omhoog kan schieten. Kan ook zijn omdat je bijvoorbeeld iets aanrijd.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  zondag 14 maart 2010 @ 23:20:01 #191
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_79152825
Dames rustig aan
  zondag 14 maart 2010 @ 23:25:53 #192
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_79153091
quote:
Op zondag 14 maart 2010 03:33 schreef Pumatje het volgende:

[..]

Loop?, Loop??? Een tank heeft geen Loop, maar een schietbuis
Grooot verschil
Jij bent toch niet het type cavalerist die meent dat het een schietbuis is omdat er geen trekken en velden inzitten?
quote:
En je been tussen de kulas en zitting.. dan moet je al een keer zijn rondgedraaid met je been ertussen
maar als je de veiligheidskooi niet dichtschuift.. dan kunnen er tijdens het draaien nare dingen gebeuren
Is een keer gebeurd (idd met een lader) met de A4. Ik weet niet of dat nog verschil kan maken.
  maandag 15 maart 2010 @ 23:27:19 #193
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_79192922
Slowchat wordt wel erg "slow"...
-----------------------------------------------------
So happy to show us, I ate the lotus
... and I feel fine.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 01:13:20 #194
259510 TheGaffer
Armchair General
pi_79195897
quote:
You must have lived in the UK for the five years immediately before you apply to join. For a few jobs, the qualifying period is 10 years.

If your period of residency has been broken by certain specific circumstances, your application could still be accepted.
Zijn ze hier bij de RAF denk je strict op, Ik voldoe aan zo'n beetje alle eisen om bijna alles binnen de RAF te worden. Ik heb de Britse nationaliteit alleen ik heb de afgelopen 5 jaar in Nederland/Duitsland gewoond.
Maar ik neem aan dat als je 3 voorgaande generaties zo'n beetje van start af aan in de RAF hebben gezeten dat ze met mij toch vrij weinig bezwaar zouden hebben.

Altijd al bij de RAF gewild als Hercules Piloot mijn hele leven lang maar iets anders zou natuurlijk ook te gek zijn. Zou wellicht leuk zijn om te doen na mijn huidige studie.
Iedereen die dit leest is een figuur uit één van de tekeningen van Tom of Finland.
pi_79197520
Hoe oud ben je? Denk maar niet dat je zomaar effe piloot wordt bij de RAF.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 13:28:51 #196
259510 TheGaffer
Armchair General
pi_79207527
Dat bedoel ik ook niet, Gewoon een rol binnen de RAF, liefst iets dichtbij de Aircrew. Dat ik geen piloot kan worden dat weet ik al.
Iedereen die dit leest is een figuur uit één van de tekeningen van Tom of Finland.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 13:43:45 #197
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_79208079
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:28 schreef TheGaffer het volgende:
Dat bedoel ik ook niet, Gewoon een rol binnen de RAF, liefst iets dichtbij de Aircrew. Dat ik geen piloot kan worden dat weet ik al.
En zelf even contact met de RAF opnemen???

http://www.raf.mod.uk/careers/applicationzone/getintouch.cfm

Een beetje assertiviteit zullen ze bij de RAF ook wel waarderen.
-----------------------------------------------------
So happy to show us, I ate the lotus
... and I feel fine.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 14:00:07 #198
259510 TheGaffer
Armchair General
pi_79208697
Ik heb al een email gestuurd, alleen ik heb nog niks terug gekregen. Maar ik zie wel, Ik maak eerst me huidige opleiding af
Iedereen die dit leest is een figuur uit één van de tekeningen van Tom of Finland.
  Moderator dinsdag 16 maart 2010 @ 14:35:40 #199
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_79210096
quote:
You must have lived in the UK for the five years immediately before you apply to join.
dit stemt mij niet zo positief
voor 2001 had dit minder problematisch geweest maar ik ben bang dat dat wat stricter nageleefd word atm

denk eigenlijk dat je meer kans maakt bij de KLu, mazzeltje is dat de KLu veel beter is dan de RAF maar als je hart in Engeland ligt dan moet je daar voor gaan

houd ons iig op de hoogte
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 17:36:32 #200
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_79218117
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:00 schreef TheGaffer het volgende:
Ik heb al een email gestuurd, alleen ik heb nog niks terug gekregen. Maar ik zie wel, Ik maak eerst me huidige opleiding af
Een beller is sneller

Zo eindelijk de kisten uit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')