abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78719578
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 09:37 schreef Misan het volgende:

[..]

Iedereen met een dubbel paspoort laten kiezen voor één van de twee landen?
Want? Ik zie het probleem niet in 2 paspoorten en ga me niet vertellen dat je dan minder betrokken met je land Want die ongelofelijk onzin is te belachelijk voor woorden.
pi_78719597
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 09:44 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ja. Moslims zijn gelijk aan Nederlanders, tot ze zich niet aan de wet houden. Dan mag je ineens praten over deportatie, en mag je ze dus blijkbaar anders straffen dan andere Nederlanders. Wat in strijd is met de grondwet.
Moslims en Nederlanders sluit elkaar niet uit.

Niemand heeft het over deportatie. Maar als iemand in het bezit is van 2 nationaliteiten, is het niet meer dan logisch als het land waar men verblijft na herhaalde pogingen het kutgedrag te stoppen, DOEI.

Zwemlessen voor allochtoonse vrouwen is ook in strijd met de grondwet. Wat is je punt?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  donderdag 4 maart 2010 @ 09:48:41 #203
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_78719615
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 09:42 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Dus iemand die CDA stemt, is 100% CDA? En CU? En VVD?
Dat hoeft niet en dat is ook meestal niet zo. Maar je hebt één stem, geen halve, en door die stem aan een partij te geven, geef je hun dus je toestemming om 100% van hun plannen uit te voeren.
pi_78719620
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 09:47 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Niemand heeft het over deportatie. Maar als iemand in het bezit is van 2 nationaliteiten, is het niet meer dan logisch als het land waar men verblijft na herhaalde pogingen het kutgedrag te stoppen, DOEI.

Zwemlessen voor allochtoonse vrouwen is ook in strijd met de grondwet. Wat is je punt?
Zwemlessen voor de jeugd ook. Maar bij allochtonen is het huilie en bij de jeugd mag het. Toch?
Allah Al Watan Al Malik
pi_78719667
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 09:47 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ik vind Wilders' plannen om artikel 1 van de grondwet af te schaffen toch wel belangrijk, an sich. Een stem op Wilders keurt het goed dat ME in menigten waar zich ook jonge kinderen in bevinden schiet. Dat vind ik toch wel teveel om af te doen met, ach, ik kan het met geen enkele partij 100% eens zijn.
Schieten op een menigte met kinderen?

Ik ben weldegelijk voor veel punten. Maar laten we het even doortrekken, men is bang voor discriminatie, terwijl dat in het dagelijks leven veelvuldig aan de orde is in de vorm van de zogenaamde positieve discriminatie. Dat is in mijn ogen net zoiets.
Knowledge is power, use it wisely.
TRU-Bandstemmenontcijferaar 2010
pi_78719680
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 09:39 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Wat Misan zegt, het onzinnige extra recht van 2 paspoorten is belachelijlk. Als het uitkomt zwaai je met de een of met de ander.
En ach, deportatie, als iemand uit land X komt en zich hier niet gedraagt, dan mag hij/zij het opnieuw proberen in land X. Politiek vluchteling? Jammer dan, maar als je je niet gedraagt draag je daar zelf verantwoordelijkheid voor. Laten we elkaar geen mietje noemen.
Problemen los je niet op ze dan maar te verschuiven. Dat is te simpel denken, laat staan verantwoord.

Als er veel files staan, kan ik ook wel zeggen dat er meer asfalt moet komen, maar dat is toch ook even de oplossing. Ga nu eens het probleem bij de wortel aanpakken in plaats van steeds " de bloem " weg te trekken.
pi_78719695
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 09:47 schreef Drassss het volgende:

[..]

Want? Ik zie het probleem niet in 2 paspoorten en ga me niet vertellen dat je dan minder betrokken met je land Want die ongelofelijk onzin is te belachelijk voor woorden.
Waarom noemt veel van dat tuig zichzelf dan Marokkaan ipv Nederlander?
  Moderator donderdag 4 maart 2010 @ 09:52:11 #208
249559 crew  Lavenderr
pi_78719704
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 09:44 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ja. Moslims zijn gelijk aan Nederlanders, tot ze zich niet aan de wet houden. Dan mag je ineens praten over deportatie, en mag je ze dus blijkbaar anders straffen dan andere Nederlanders. Wat in strijd is met de grondwet.
Anders straffen? Er wordt nu niet bepaald flink gestraft in Nederland. En van deporteren is al helemaal geen sprake, iedere crimineel mag lekker blijven, en dat is juist wat vele Nederlanders zo steekt.
pi_78719716
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 09:51 schreef Drassss het volgende:

[..]

Problemen los je niet op ze dan maar te verschuiven. Dat is te simpel denken, laat staan verantwoord.

Als er veel files staan, kan ik ook wel zeggen dat er meer asfalt moet komen, maar dat is toch ook even de oplossing. Ga nu eens het probleem bij de wortel aanpakken in plaats van steeds " de bloem " weg te trekken.
Je pakt het bij de wortel aan, omdat je het probleem uit je land verwijdert. Laat het in eigen heimat maar opgelost worden.
pi_78719732
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 09:48 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Zwemlessen voor de jeugd ook. Maar bij allochtonen is het huilie en bij de jeugd mag het. Toch?
Gemengde jeugd vs enkel alleen allochtone vrouwen.
pi_78719769
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 09:50 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Schieten op een menigte met kinderen?

Ik ben weldegelijk voor veel punten. Maar laten we het even doortrekken, men is bang voor discriminatie, terwijl dat in het dagelijks leven veelvuldig aan de orde is in de vorm van de zogenaamde positieve discriminatie. Dat is in mijn ogen net zoiets.
Dus dan is het gerechtvaardigd om te stellen dat moslims geen moskee mogen bouwen, de Koran niet in hun bezit mogen hebben, de immigratie alleen vanuit moslimlanden een halt moet worden toegeroepen, islamitische scholen niet meer mogen, geen hoofddoekjes meer mogen worden gedragen enzovoort. Uiteraard mogen scholen met een Joodse of Christelijke grondslag wel gebouwd blijven worden, net als Synagoges en Kerken, bovendien mogen keppeltjes en kruisjes uiteraard gewoon gedragen worden en zal de Bijbel of Torah niet verboden worden. Immigranten (alleen uit niet-moslimlanden) zijn welkom!
Allah Al Watan Al Malik
pi_78719780
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 09:53 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Gemengde jeugd vs enkel alleen allochtone vrouwen.
jeugd vs ouderen.

Discriminatie kan ook op het gebied van leeftijd.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 4 maart 2010 @ 09:54:21 #213
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_78719785
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 09:47 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Die persoon heeft dan de Nederlandse nationaliteit. En ik dus volgens de Nederlandse grondwet gelijk aan jou en mij. Als je mensen met twee nationaliteiten hun Nederlandse nationaliteit af wil pakken, moet je dat bij Nederlanders met maar één nationaliteit ook doen.
Omdat iedereen een gelijke behandeling verdient. Je kan niet zeggen dat Nederlanders met twee nationaliteiten wel hun nationaliteit in moeten leveren, en Nederlanders met één nationaliteit niet.
Laffe huichelaar
pi_78719836
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 09:53 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dus dan is het gerechtvaardigd om te stellen dat moslims geen moskee mogen bouwen, de Koran niet in hun bezit mogen hebben, de immigratie alleen vanuit moslimlanden een halt moet worden toegeroepen, islamitische scholen niet meer mogen, geen hoofddoekjes meer mogen worden gedragen enzovoort. Uiteraard mogen scholen met een Joodse of Christelijke grondslag wel gebouwd blijven worden, net als Synagoges en Kerken, bovendien mogen keppeltjes en kruisjes uiteraard gewoon gedragen worden en zal de Bijbel of Torah niet verbboden worden.
Het is zijn goed recht om dat te vinden. Maar men denkt dus werkelijk dat zulke rare voorstellen doorkomen Grappig. Zo werkt het dus niet in Nederland en dat weet den blonden draak zelf ook wel.
pi_78719856
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 09:52 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Je pakt het bij de wortel aan, omdat je het probleem uit je land verwijdert. Laat het in eigen heimat maar opgelost worden.
Je snapt het gewoon niet. Het probleem zijn niet de ernstige misdadigers, maar dus ook de jongeren die overal en nergens rondlopen. Of ze nu Pools,Chinees, Marokkaans, Turks of Nederlands zijn. Dat probleem moet je oplossen. Om ze dan maar lekker " goedkoop " het land uit te tikken is lekker makkelijk. Je wil dus tienduizende mensen eigenlijk verwijderen? Dat is eigenlijk wat je zegt wil je de problemen in vooral de Randstad oplossen?

Denk nu eens aub na wat je zegt en ga eerst eens kijken hoe de problemen ontstaan. Pak dat eens aan.
pi_78719878
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 09:48 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Bij jeugd wordt toch geen onderscheid gemaakt tussen afkomsten? Jeugdzwemmen heeft als doel kinderen van gelijke leeftijd, gelijke sociale ontwikkeling, etc. met elkaar te laten zwemmen. Allochtonen delen maar 1 ding; ze hebben een buitenlands paspoort (naast het Nederlandse).

Het is bizar dat juist links (die zo tegen het benoemen van "allochtonen" is en er zelfs Newspeak voor wil) zo voor segregatie is.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_78719915
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 09:54 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Die persoon heeft dan de Nederlandse nationaliteit. En ik dus volgens de Nederlandse grondwet gelijk aan jou en mij. Als je mensen met twee nationaliteiten hun Nederlandse nationaliteit af wil pakken, moet je dat bij Nederlanders met maar één nationaliteit ook doen.
Omdat iedereen een gelijke behandeling verdient. Je kan niet zeggen dat Nederlanders met twee nationaliteiten wel hun nationaliteit in moeten leveren, en Nederlanders met één nationaliteit niet.
Nee, ze zijn niet gelijk, want ze hebben OOK de nationaliteit van een ander land. Dat geeft ze rechten en plichten. Je hoeft ze niet statenloos te maken, maar ze zijn niet hetzelfde als ik of jij (gesteld dat je alleen de NLse nationaliteit heb).

pi_78719921
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 09:55 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Het is zijn goed recht om dat te vinden. Maar men denkt dus werkelijk dat zulke rare voorstellen doorkomen Grappig. Zo werkt het dus niet in Nederland en dat weet den blonden draak zelf ook wel.
Het is zijn goed recht om dat te vinden. Maar jij stemt zelf ook op dergelijke rare voorstellen. Het maakt niet slechts een miniem deel uit van zijn partijprogramma. De kern van de PVV gaat om dit standpunt. Om dan te stellen "ach ik ben het niet 100% met hem eens".... en dit soort zaken dan weg te doen met "ach zulke rare voorstellen komen er toch neit doorheen". Kop in het zand noem ik dat, iets wat jij de "linksen" verwijt, doe jijzelf kei en keihard.
Allah Al Watan Al Malik
pi_78719973
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 09:58 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee, ze zijn niet gelijk, want ze hebben OOK de nationaliteit van een ander land. Dat geeft ze rechten en plichten. Je hoeft ze niet statenloos te maken, maar ze zijn niet hetzelfde als ik of jij (gesteld dat je alleen de NLse nationaliteit heb).
De nationaliteit van een ander land - heeft hier geen invloed op de rechten en plichten in dit land - indien je tevens de Nederlandse nationaliteit bezit. In Nederland is een andere nationaliteit als het ware "niets waard". En terecht ook. Een Nederlander is een Nederlander.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 4 maart 2010 @ 10:00:42 #220
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_78720007
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 09:58 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De grondwet maakt geen onderscheid. Elke Nederlander is gelijk, en het is niet toegestaan onderscheid te maken om wat voor reden ook.
Laffe huichelaar
pi_78720091
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 09:54 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Je kan ook zeggen dat je ze moet verplichten te kiezen, omdat ze met 2 nationaliteiten niet gelijk zijn aan een autochtoon. Al is dat wel muggenziften uiteraard.
pi_78720110
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 10:00 schreef timmmmm het volgende:

[..]

De grondwet maakt geen onderscheid. Elke Nederlander is gelijk, en het is niet toegestaan onderscheid te maken om wat voor reden ook.
Dat laatste is dus gelul. Dat gebeurt voortdurend en de tekst van de grondwet is belachelijk. Eerst allerlei dingen specifiek benoemen (ras, religie, etc.) en dan zeggen "op welke grond dan ook".

pi_78720125
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 10:03 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Je kan ook zeggen dat je ze moet verplichten te kiezen, omdat ze met 2 nationaliteiten niet gelijk zijn aan een autochtoon. Al is dat wel muggenziften uiteraard.
En dan, dan verplicht Nederland hen te kiezen. Dat doet niets af aan het feit dat een ander land gewoon wel een nationaliteit weet door te drukken.
Allah Al Watan Al Malik
pi_78720155
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 09:58 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het is zijn goed recht om dat te vinden. Maar jij stemt zelf ook op dergelijke rare voorstellen. Het maakt niet slechts een miniem deel uit van zijn partijprogramma. De kern van de PVV gaat om dit standpunt. Om dan te stellen "ach ik ben het niet 100% met hem eens".... en dit soort zaken dan weg te doen met "ach zulke rare voorstellen komen er toch neit doorheen". Kop in het zand noem ik dat, iets wat jij de "linksen" verwijt, doe jijzelf kei en keihard.
Nee, kop in het zand steken zou in dit geval betekenen blijven stemmen op de gevestigde orde. Ja, het zijn grotendeels rare punten maar het is nog altijd meer dan wat ik kan vinden bij andere partijen.
  donderdag 4 maart 2010 @ 10:06:12 #225
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_78720169
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 10:04 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat laatste is dus gelul. Dat gebeurt voortdurend en de tekst van de grondwet is belachelijk. Eerst allerlei dingen specifiek benoemen (ras, religie, etc.) en dan zeggen "op welke grond dan ook".
Dan ben ik bang dat we het toch niet eens gaan worden. Doch bedankt voor deze discussie.
Laffe huichelaar
pi_78720176
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 09:59 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

De nationaliteit van een ander land - heeft hier geen invloed op de rechten en plichten in dit land - indien je tevens de Nederlandse nationaliteit bezit. In Nederland is een andere nationaliteit als het ware "niets waard". En terecht ook. Een Nederlander is een Nederlander.
Als mensen zich zo ook zouden voelen zou ik je gelijk geven.
  donderdag 4 maart 2010 @ 10:07:41 #227
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_78720204
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 23:38 schreef JJH het volgende:
Nee, dat kan ik je nu al zeggen. Er zijn in Nederland genoeg mensen die nog wel kunnen nadenken en een weloverwogen keuze kunnen maken.
Dus ze worden niet de grootste?

Of denk ik nu te optimistisch over Nederland?
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
  donderdag 4 maart 2010 @ 10:07:43 #228
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_78720206
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 10:05 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Nee, kop in het zand steken zou in dit geval betekenen blijven stemmen op de gevestigde orde. Ja, het zijn grotendeels rare punten maar het is nog altijd meer dan wat ik kan vinden bij andere partijen.
Zoek eens op hoe lang Wilders al in de comfortabele stoelen van de Tweede Kamer verblijft. Hij is even gevestigd als Bos of Halsema, om er maar een paar te noemen.
Laffe huichelaar
pi_78720223
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 10:07 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Zoek eens op hoe lang Wilders al in de comfortabele stoelen van de Tweede Kamer verblijft. Hij is even gevestigd als Bos of Halsema, om er maar een paar te noemen.
Ik heb het niet over de persoon, maar over de partijen.
pi_78720244
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 09:59 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Maar als de voordeeltjes van een ander land genoten kunnen worden, hoor ik niemand.

Wel lusten, geen lasten, heet dat. Een verderfelijke mentaliteit.

donderdag 4 maart 2010 @ 10:09:11 #231
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_78720249
Balkenende en Wilders moeten de handen ineens slaan en pvda & d66 verder leegzuigen.

80 zetels en hoppa, droom coalitie
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_78720279
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 10:09 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Maar als de voordeeltjes van een ander land genoten kunnen worden, hoor ik niemand.

Straks discrimineer je nog

Alle gekheid op een stokje, een land als Marokko verplicht een Marokkaan wel om zijn nationaliteit te behouden en dan is het inderdaad lastig, maar in alle andere gevallen moet het gewoon mogelijk zijn.
  Moderator donderdag 4 maart 2010 @ 10:10:27 #233
249559 crew  Lavenderr
pi_78720288
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 10:07 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Die vergelijking gaat niet helemaal op, zeker het 'comfortabele' gedeelte niet. Hij loopt al jaren met extreme beveiliging rond, heeft in gevangenissen gewoond, nee, comfortabel was zijn pluche niet de laatste jaren.
pi_78720327
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 10:10 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Die vergelijking gaat niet helemaal op, zeker het 'comfortabele' gedeelte niet. Hij loopt al jaren met extreme beveiliging rond, heeft in gevangenissen gewoond, nee, comfortabel was zijn pluche niet de laatste jaren.
Dat is ook tekenend eigenlijk voor het klimaat in Nederland. Extremisten als haatimams mogen alles roepen en hebben geen beveiliging nodig, en die gaan verder met hun uitspraken dan Wilders. Wilders maakt wat uitspraken, die weliswaar ook ver gaan en hij wordt meteen 24/7 beveiligd.
  donderdag 4 maart 2010 @ 10:11:43 #235
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_78720329
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 10:09 schreef phpmystyle het volgende:
Balkenende en Wilders moeten de handen ineens slaan en pvda & d66 verder leegzuigen.

80 zetels en hoppa, droom coalitie
Balkenende en Wilders vissen in redelijk dezelfde vijver. Balkenende zal eerder de handen ineen slaan met de VVD om wilders leeg te zuigen.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  donderdag 4 maart 2010 @ 10:12:23 #236
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_78720349
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 10:11 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Dat is ook tekenend eigenlijk voor het klimaat in Nederland. Extremisten als haatimams mogen alles roepen en hebben geen beveiliging nodig, en die gaan verder met hun uitspraken dan Wilders. Wilders maakt wat uitspraken, die weliswaar ook ver gaan en hij wordt meteen 24/7 beveiligd.
Haatimams doen het dan ook niet op nationale tv, in kranten, in radioprogramma's en het parlement.

En wat hebben die "haatimams" dan gezegd? Hoeveel bewijs heb je ervan? Van Wilders is er bergen bewijs dat hij discrimineert, mensen wilt uitsluiten, mensen als minderwaardig ziet en graag alle moslims gedeporteerd ziet worden.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  donderdag 4 maart 2010 @ 10:12:55 #237
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_78720370
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 10:10 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

De pluche blijft even comfortabel. Maar kom op, je snapt mijn punt.
Laffe huichelaar
pi_78720374
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 10:12 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Haatimams doen het dan ook niet op nationale tv, in kranten, in radioprogramma's en het parlement.
Ohnee? Was die Awaz of hoe heet die wereldvreemde idioot niet laatst bij P&W ?
pi_78720384
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 10:09 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Welke lusten en welke lasten, maak het maar eens concreet.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 4 maart 2010 @ 10:14:16 #240
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_78720413
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 10:11 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Balkenende en Wilders vissen in redelijk dezelfde vijver. Balkenende zal eerder de handen ineen slaan met de VVD om wilders leeg te zuigen.
Wilders kan nog gaan vissen uit de ''linkse'' vijver. Balkenende heeft zijn zetels toch echt verkwanselt en het lijkt me donders lastig om die terug te winnen.

Ai think.

VVD kan vissen uit d66
PVV kan vissen uit pvda/sp
CDA kan vissen uit pvda d66 sp
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  donderdag 4 maart 2010 @ 10:14:17 #241
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_78720414
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 10:13 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Oh, ja, 1x een optreden daar is inderdaad gelijk aan jarenlang in alle mogelijke media roepen dat moslims eigenlijk vieze, enge terroristen zijn die weg moeten uit het land.
pi_78720430
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 10:05 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Als je het niet eens bent met deze rare punten, waar ben je het dan wél mee eens? Het ubersocialistische economische beleid dat de PVV wil?
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 4 maart 2010 @ 10:15:08 #243
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_78720449
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 10:12 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

En wat hebben die "haatimams" dan gezegd? Hoeveel bewijs heb je ervan? Van Wilders is er bergen bewijs dat hij discrimineert, mensen wilt uitsluiten, mensen als minderwaardig ziet en graag alle moslims gedeporteerd ziet worden.
Bewijzen graag, waar wil hij mensen deporteren? En hoe wil hij bevolkingsgroepen uitsluiten?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_78720463
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 10:13 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Zucht hij komt 1x op TV Ik snap dat je de vergelijking wil trekken, maar die gaat in dit standpunt gewoon niet op.
pi_78720475
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 10:15 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Bewijzen graag, waar wil hij mensen deporteren? En hoe wil hij bevolkingsgroepen uitsluiten?
Ik heb net een hele rits dingen opgenoemd. Scroll een stuk naar boven.
Allah Al Watan Al Malik
pi_78720477
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 10:14 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Oh, ja, 1x een optreden daar is inderdaad gelijk aan jarenlang in alle mogelijke media roepen dat moslims eigenlijk vieze, enge terroristen zijn die weg moeten uit het land.
Leg me vooral meer woorden in de mond

Dat was niet een eenmalig optreden, en zo zijn er wel meer debielen die zich zo openlijk uiten. Ook in moskeediensten gaan ze zo tekeer, en een geestelijk leider zal trouwer gevolgd worden dan een politicus. Dat je het niet direct ZIET betekent niet dat het er niet is.

Maar men vergeet 1 ding, en dat is eigenlijk de kern van dit al.

WAAROM stemmen zoveel mensen op Wilders. De motivatie is erg belangrijk, want daarin zit de kern van de problemen die Nederland ervaart. Maar nee, het is leuker om te kankeren op moslimfoob Wilders.
  donderdag 4 maart 2010 @ 10:18:20 #247
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_78720545
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 10:14 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Wilders kan nog gaan vissen uit de ''linkse'' vijver. Balkenende heeft zijn zetels toch echt verkwanselt en het lijkt me donders lastig om die terug te winnen.

Ai think.

VVD kan vissen uit d66
PVV kan vissen uit pvda/sp
CDA kan vissen uit pvda d66 sp
Bij de linkse vijver valt juist niks te halen voor wilders. Dat is het hele idee van die linkse vijver, dat het de groep is die recht tegenover hem staat.

Zelfde bij CDA/D66 en ook CDA/SP niet, daar is weinig tot geen overlap. VVD/D66 kan nog wel enige schuiving komen, afhankelijk van of de VVD tijdens de campagne naar Wilders gaat hellen of teruggaat naar haar roots.

Als het echt weer een PvdA/CDA strijd gaat worden zie ik D66 leden eerder naar de PvdA gaan, omdat een stem op Balkenende een grotere kans is op een stem op Wilders in het kabinet, ook al sluit het CDA wilders impliciet al een beetje uit. VVD zal eerder naar het CDA gaan.
pi_78720588
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 10:16 schreef Amos_ het volgende:

[..]

WAAROM stemmen zoveel mensen op Wilders. De motivatie is erg belangrijk, want daarin zit de kern van de problemen die Nederland ervaart. Maar nee, het is leuker om te kankeren op moslimfoob Wilders.
Omdat de heer Wilders het lef heeft om de problemen precies op tafel te gooien wat menig ander politicus niet durft. Helaas komt hij dan met weinig voorstellen om het probleem op te lossen, en de oplossing waar hij wel mee aankomt zetten zijn te lachwekkend voor woorden. Alsof hij tijdens het ontbijten aan de keukentafel ze net ff op een kladje heeft neergezet.

Nee, met populair praten krijg je een aanhang. Die aanhang kan je nog tevreden houden om elke maand je mening nogmaals te benoemen, maar op een gegeven moment moet je hem ook gaan waar maken en dat gaan we dus nog eens zien de komende 4 jaar.
pi_78720617
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 10:19 schreef Drassss het volgende:

[..]

Omdat de heer Wilders het lef heeft om de problemen precies op tafel te gooien wat menig ander politicus niet durft. Helaas komt hij dan met weinig voorstellen om het probleem op te lossen, en de oplossing waar hij wel mee aankomt zetten zijn te lachwekkend voor woorden. Alsof hij tijdens het ontbijten aan de keukentafel ze net ff op een kladje heeft neergezet.

Nee, met populair praten krijg je een aanhang. Die aanhang kan je nog tevreden houden om elke maand je mening nogmaals te benoemen, maar op een gegeven moment moet je hem ook gaan waar maken en dat gaan we dus nog eens zien de komende 4 jaar.
Daarom zeg ik geef de PVV een kans, is het niets weten we dat ook weer
  donderdag 4 maart 2010 @ 10:21:42 #250
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_78720651
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 10:18 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Bij de linkse vijver valt juist niks te halen voor wilders. Dat is het hele idee van die linkse vijver, dat het de groep is die recht tegenover hem staat.

Zelfde bij CDA/D66 en ook CDA/SP niet, daar is weinig tot geen overlap. VVD/D66 kan nog wel enige schuiving komen, afhankelijk van of de VVD tijdens de campagne naar Wilders gaat hellen of teruggaat naar haar roots.

Als het echt weer een PvdA/CDA strijd gaat worden zie ik D66 leden eerder naar de PvdA gaan, omdat een stem op Balkenende een grotere kans is op een stem op Wilders in het kabinet, ook al sluit het CDA wilders impliciet al een beetje uit. VVD zal eerder naar het CDA gaan.
Wilders heeft heel veel zetels te danken aan de pvda en sp. Waar zijn anders al die sp'ers heen gevlucht?

En het cda/vvd wil het liefst of rechts regeren. Ze zeggen dat het heel onwaarschijnlijk is om te gaan regeren maar ondertussen...LPF sloten ze ook impliciet uit, en toch is het er van gekomen. Ook oud vvd'er hans wichels denkt/hoopt op een pvv vvd cda coalitie.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  donderdag 4 maart 2010 @ 10:23:01 #251
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_78720696
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 10:16 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Leg me vooral meer woorden in de mond

Dat was niet een eenmalig optreden, en zo zijn er wel meer debielen die zich zo openlijk uiten. Ook in moskeediensten gaan ze zo tekeer, en een geestelijk leider zal trouwer gevolgd worden dan een politicus. Dat je het niet direct ZIET betekent niet dat het er niet is.

Maar men vergeet 1 ding, en dat is eigenlijk de kern van dit al.

Het is blijkbaar ook heel leuk om te kankeren op moslims, en daarom stemmen mensen op Wilders. Oh en mensen stemmen op Wilders omdat het doodsbange, zielige mensen zijn die overal enge moslims zien en trappen in de, toegegeven, zeer effectieve populistische nonsens van Wilders. Wat ze niet willen zien is dat Wilders zijn programma 1) onbetaalbaar en 2) onuitvoerbaar is. Maar mensen focussen zich liever op die hoofddoekjes die oh zo bedreigend zijn ( ).

De meeste stemmers op Wilders hebben nooit last van moslims, of van rondhangende jongeren. Woon je in Slotervaart kan ik zoiets nog begrijpen. Maar mensen die in Volendam of Zuid-limburg wonen en dat nog als reden hebben, kom de fuck op zeg. Mensen zijn bange, ruggegraatloze wezens geworden die te laf zijn om te leven en overal gevaren zien die andere mensen voor ze moeten oplossen. En Wilders biedt ze in hun ogen die bescherming.
pi_78720703
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 10:20 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Ik vind het nogal een dure kans die nog slechter kan uitpakken dan dat het al is en daarom zullen ze nooit mijn stem krijgen
pi_78720766
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 10:23 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Het is blijkbaar ook heel leuk om te kankeren op moslims, en daarom stemmen mensen op Wilders. Oh en mensen stemmen op Wilders omdat het doodsbange, zielige mensen zijn die overal enge moslims zien en trappen in de, toegegeven, zeer effectieve populistische nonsens van Wilders. Wat ze niet willen zien is dat Wilders zijn programma 1) onbetaalbaar en 2) onuitvoerbaar is. Maar mensen focussen zich liever op die hoofddoekjes die oh zo bedreigend zijn ( ).

De meeste stemmers op Wilders hebben nooit last van moslims, of van rondhangende jongeren. Woon je in Slotervaart kan ik zoiets nog begrijpen. Maar mensen die in Volendam of Zuid-limburg wonen en dat nog als reden hebben, kom de fuck op zeg. Mensen zijn bange, ruggegraatloze wezens geworden die te laf zijn om te leven en overal gevaren zien die andere mensen voor ze moeten oplossen. En Wilders biedt ze in hun ogen die bescherming.
Doe je het weer, mij woorden in de mond leggen

Ik heb helemaal niets tegen moslims. Ik heb wel wat tegen straattuig en de softe aanpak van criminaliteit in Nederland. En dan kijk ik niet naar afkomst, dat maakt daarin niet uit.
  donderdag 4 maart 2010 @ 10:25:17 #254
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_78720774
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 10:21 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Wilders heeft heel veel zetels te danken aan de pvda en sp. Waar zijn anders al die sp'ers heen gevlucht?

SP is de helft van zijn zetels kwijt omdat die mensen niet meer stemmen.
Laffe huichelaar
  donderdag 4 maart 2010 @ 10:25:30 #255
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_78720779
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 10:23 schreef Drassss het volgende:

[..]

Ik vind het nogal een dure kans die nog slechter kan uitpakken dan dat het al is en daarom zullen ze nooit mijn stem krijgen
Kom op, slechter als de SP kan het niet
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  donderdag 4 maart 2010 @ 10:25:46 #256
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_78720793
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 10:21 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

En het cda/vvd wil het liefst of rechts regeren. Ze zeggen dat het heel onwaarschijnlijk is om te gaan regeren maar ondertussen...LPF sloten ze ook impliciet uit, en toch is het er van gekomen. Ook oud vvd'er hans wichels denkt/hoopt op een pvv vvd cda coalitie.
PvdA mensen zijn denk ik grotendeels naar D66/Groen-lInks gegaan, die zijn beide veel gestegen. SP zou best deels naar Wilders kunnen zijn gegaan, dat is behoorlijk dezelfde groep. En een groot deel is ook niet gaan stemmen. Vermoedelijk (wat ik nergens op kan staven) is het deel dat niet gaat stemmen eerder het electoraat van de SP dan dat van D66.

En ja, ik denk ook dat CDA/VVD wel met Wilders willen regeren. Daarom denk ik niet dat, zoals je zei, D66 door de VVD/CDA kan worden leeggezogen. Dat is teveel een stem voor Wilders, en D66 zou juist de mensen moeten hebben getrokken die tegen Wilders zijn.
pi_78720800
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 10:22 schreef GoodGawd het volgende:
Mensen die PVV stemmen hebben problemen metzichzelf.
Mensen die zulke one-liners plaatsen ontbreekt het aan hersencellen die gaan over het empathisch vermogen
  donderdag 4 maart 2010 @ 10:26:30 #258
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_78720811
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 10:23 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Wilders wil hardere aanpak, ook voor autochtonen. Jeugdoverlast is van alle tijd. Dus ook dat moet je aanpakken.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_78720814
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 10:25 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Huh? Ik snap je reactie niet en wat doet de SP opeens in dit topic?
pi_78720816
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 10:25 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

PvdA mensen zijn denk ik grotendeels naar D66/Groen-lInks gegaan, die zijn beide veel gestegen. SP zou best deels naar Wilders kunnen zijn gegaan, dat is behoorlijk dezelfde groep. En een groot deel is ook niet gaan stemmen. Vermoedelijk (wat ik nergens op kan staven) is het deel dat niet gaat stemmen eerder het electoraat van de SP dan dat van D66.

En ja, ik denk ook dat CDA/VVD wel met Wilders willen regeren. Daarom denk ik niet dat, zoals je zei, D66 door de VVD/CDA kan worden leeggezogen. Dat is teveel een stem voor Wilders, en D66 zou juist de mensen moeten hebben getrokken die tegen Wilders zijn.
CDA blfijt toch wel de grootste, zodat Balkie premier wordt en Wilders vice-premier en een ministerspost krijgt.
pi_78720822
Ik moet het allemaal nog maar zien.
pi_78720833
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 10:26 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Mensen die zulke one-liners plaatsen ontbreekt het aan hersencellen die gaan over het empathisch vermogen
Ik ben iig blij dat de PVV nooit oneliners gebruikt.
  donderdag 4 maart 2010 @ 10:27:44 #263
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_78720838
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 10:25 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Dan zou het toch logisch zijn dat ze een staakt-het-vuren houden? Een rechtsblok en een linksblok. Het linkse blok is er al.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  donderdag 4 maart 2010 @ 10:28:11 #264
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_78720850
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 10:20 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Na 4 kabinetten Balkenende kunnen we het ons niet veroorloven een tweede LPF te hebben. En dat risico lopen we met PVV wel degelijk.
Laffe huichelaar
pi_78720853
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 10:26 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Vind je het vreemd dat mensen zo negatief aankijken tegen de PVV - en veel mensen er zelfs angstig voor zijn? Een groep mensen ziet een potentiele aantasting van de burgerrechter, hoe zou jij het vinden als een sharia-partij ineens de grootste zou worden van het land?
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 4 maart 2010 @ 10:29:07 #266
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_78720881
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 10:26 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Wilders wil hardere aanpak, ook voor autochtonen. Jeugdoverlast is van alle tijd. Dus ook dat moet je aanpakken.
Maar er is helemaal niet zo heel veel jeugdoverlast. Er is een harde kern van enkele duizenden jongeren verspreidt over het land die problemen geeft, die veelal bekend is bij de politie. Die hard aanpakken, prima, daar kan ik zelfs als groenlinks stemmende hippie nog inkomen. Maar ik zie niks in de draconische maatregelen die Wilders voorstaat en de gehele bevolking treffen.
  donderdag 4 maart 2010 @ 10:29:08 #267
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_78720882
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 10:25 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Die zit dan ook niet in het kabinet.
Laffe huichelaar
pi_78720887
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 10:28 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Vind je het vreemd dat mensen zo negatief aankijken tegen de PVV - en veel mensen er zelfs angstig voor zijn? Een groep mensen ziet een potentiele aantasting van de burgerrechter, hoe zou jij het vinden als een sharia-partij ineens de grootste zou worden van het land?
Kom op, niet zo naief. Wilders moet wel haast een dictatuur verkrijgen om zijn plannen uberhaupt een kans van slagen te kunnen geven. Je wil toch niet zeggen dat je daar bang voor bent?
pi_78720905
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 10:29 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Maar er is helemaal niet zo heel veel jeugdoverlast. Er is een harde kern van enkele duizenden jongeren verspreidt over het land die problemen geeft, die veelal bekend is bij de politie. Die hard aanpakken, prima, daar kan ik zelfs als groenlinks stemmende hippie nog inkomen. Maar ik zie niks in de draconische maatregelen die Wilders voorstaat en de gehele bevolking treffen.
Is dit die rondreizende kleine groep overlastgevers die het verpest voor de rest? Die zijn toch op toernee?
  donderdag 4 maart 2010 @ 10:29:57 #270
257175 iemandmoethetdoen
nietallesiswathetlijkt
pi_78720906
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 10:22 schreef GoodGawd het volgende:
Mensen die PVV stemmen hebben problemen metzichzelf.
Wat een onzin mensen die PVV stemmen hebben problemen met veel mensen, behalve met zich zelf!
Als je links kijkt, zie je rechts niets!
pi_78720916
quote:

[..]

Dat zou nog steeds weinig verschil maken, daar is dan ook geen angst voor bij mij, je hebt altijd een meerderheid nodig voor wetswijzigingen etc. De gevestigde orde zal nooit akkoord gaan met de eisen van een sharia-partij, waardoor het de eeuwige oppositie zou worden. Wilders loopt dat 'risico' ook.
  donderdag 4 maart 2010 @ 10:30:08 #272
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_78720917
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 10:29 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Kom op, niet zo naief. Wilders moet wel haast een dictatuur verkrijgen om zijn plannen uberhaupt een kans van slagen te kunnen geven. Je wil toch niet zeggen dat je daar bang voor bent?
Het risico is aanwezig. Daar ben ik inderdaad bang voor.
Laffe huichelaar
  donderdag 4 maart 2010 @ 10:30:54 #273
262 Re
Kiss & Swallow
pi_78720937
in redelijk zware economische tijden 500.000 ambtenaren op straat zetten... nee daar worden we beter van
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_78720951
Wat mij zo steekt is de toon van Wilders. Gisteravond ook. Hij heeft flink gewonnen in Den Haag en Almere en het eerste wat hij scandeert is dat de PVV het ongelijk heeft bewezen van de linkse pers. Verder zegt hij helemaal niets te maken te willen hebben met andere fractievoorzitters. Zoveel boosheid is niet goed voor een politicus.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_78720955
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 10:30 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Het risico is aanwezig. Daar ben ik inderdaad bang voor.
Jij verwacht 76 zetels voor Wilders?
pi_78720973
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 10:31 schreef KoosVogels het volgende:
Wat mij zo steekt is de toon van Wilders. Gisteravond ook. Hij heeft flink gewonnen in Den Haag en Almere en het eerste wat hij scandeert is dat de PVV het ongelijk heeft bewezen van de linkse pers. Verder zegt hij helemaal niets te maken te willen hebben met andere fractievoorzitters. Zoveel boosheid is niet goed voor een politicus.
Ja wat dat betreft leek ie wel even op Agnes Kant, niet slim inderdaad.
pi_78720982
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 10:30 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Dat zou nog steeds weinig verschil maken, daar is dan ook geen angst voor bij mij, je hebt altijd een meerderheid nodig voor wetswijzigingen etc. De gevestigde orde zal nooit akkoord gaan met de eisen van een sharia-partij, waardoor het de eeuwige oppositie zou worden. Wilders loopt dat 'risico' ook.
Dat maakt de angst voor een betreffende partij niet minder. Je ziet nu al mensen huilen dat er uberhaupt lokale moslimpartijen zijn (dat terwijl ze niet eens iets echt anders pleiten dan bijv. het CDA). Alleen de naam "moslimpartij" vinden sommigen al erg. Feit is dat je zelf dus al weet dat WIlders zijn punten niet waar kan gaan maken, waarom stem je er dan toch op?
Allah Al Watan Al Malik
pi_78721015
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 10:28 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Na 4 kabinetten Balkenende kunnen we het ons niet veroorloven een tweede LPF te hebben. En dat risico lopen we met PVV wel degelijk.
Hopelijk lopen die lui dan over naar de VVD en hebben we eindelijk een liberaal kabinet zonder gristenhonden en sociofascisten.

VVD-D66-GL (nu rond de 50 zetels, dan misschien net de 76)

donderdag 4 maart 2010 @ 10:33:18 #279
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_78721019
quote:

[..]

Maar waarom is er die angst dan? Wat wil de PVV dan wat zo verschrikkelijk bedreigend is voor hun leven? Gedraag je normaal, dan heb je nergens last van. Ga je over de schreef dan word je aangepakt ja, wat is daar mis mee?

Bovendien wordt de soep niet zo heet gegeten hè, maar ik vind dat al die naziroepers wel grappig eigenlijk, dan snap je er toch weinig van. Alsof beleid in een verkiezing bepaald wordt, zijn mensen nu nog steeds zo naïef?
pi_78721025
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 10:30 schreef Re het volgende:
in redelijk zware economische tijden 500.000 ambtenaren op straat zetten... nee daar worden we beter van
idd en daarnaast wellicht na 9 juni een kamer vol met onervaren politieke talenten van de pvv daarmee gaan ze het land redden
pi_78721026
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 10:32 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat maakt de angst voor een betreffende partij niet minder. Je ziet nu al mensen huilen dat er uberhaupt lokale moslimpartijen zijn (dat terwijl ze niet eens iets echt anders pleiten dan bijv. het CDA). Alleen de naam "moslimpartij" vinden sommigen al erg. Feit is dat je zelf dus al weet dat WIlders zijn punten niet waar kan gaan maken, waarom stem je er dan toch op?
Welke partij maakt zijn standpunten wel waar dan
Mutantje, Mutantje, Mutantje toch. Je onderschat het volk. Dat weet dondersgoed dat politici veel beloven maar weinig nakomen.
pi_78721029
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 10:29 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik ben niet specifiek bang daarvoor, ik ben bang op de effecten die dat heeft op de samenleving. Die zijn veel en veel gevaarlijker.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 4 maart 2010 @ 10:33:40 #283
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_78721033
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 10:27 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Dan zou het toch logisch zijn dat ze een staakt-het-vuren houden? Een rechtsblok en een linksblok. Het linkse blok is er al.
Dat is niet logisch, je moet tenslotte proberen zoveel mogelijk stemmen van de andere kant af te pakken. Ik denk dat er veel moeite gestoken gaat worden in het proberen het CDA kleur te laten bekennen wat betreft Wilders. Binnen elke partij, zelfs het CDA en de VVD, is er een kern die niks van Wilders moet hebben, en waarschijnlijk gaat het erom draaien of die groep te behouden valt voor de partij. Binnen de VVD zie je al dat er een groep naar D66 is gegaan. Als dat wegtrekken uit het CDA/VVD voortzet kan het nog wel eens moeilijk worden voor een cda/vvd/pvv meerderheid. Maar kiezers op zeker het CDA zijn ook weerl heel honkvast, dus misschien zal het allemaal wel loslopen voor cda/vvd.

Ben benieuwd , worden interessante tijden in elk geval.
  donderdag 4 maart 2010 @ 10:34:01 #284
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_78721047
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 10:31 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Jij verwacht 76 zetels voor Wilders?
Het is toch belachelijk op mensen te stemmen waarbij je bang moet zijn dat hij 76 zetels haalt.
Laffe huichelaar
pi_78721051
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 10:33 schreef Klummie het volgende:

[..]

Maar waarom is er die angst dan? Wat wil de PVV dan wat zo verschrikkelijk bedreigend is voor hun leven? Gedraag je normaal, dan heb je nergens last van. Ga je over de schreef dan word je aangepakt ja, wat is daar mis mee?

Bovendien wordt de soep niet zo heet gegeten hè, maar ik vind dat al die naziroepers wel grappig eigenlijk, dan snap je er toch weinig van. Alsof beleid in een verkiezing bepaald wordt, zijn mensen nu nog steeds zo naïef?
Ja maar, Wilders wil stiekem gewoon ALLE moslims het land uit zetten, hij is Hitler, je weet toch ! Je weet zelluf!
pi_78721061
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 10:32 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

De punten m.b.t. islam kan hij niet waarmaken en dat is ook geen probleem, want dat zijn ook niet mijn punten. Daarom snap ik ook de angst over lokale moslimpartijen niet, omdat dat partijen zijn die vaak ook onder moslims niet veel aanhang vinden. Omdat het overgrote merendeel van de moslims op gevestigde partijen stemt.
  donderdag 4 maart 2010 @ 10:34:57 #287
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_78721080
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 10:33 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hopelijk lopen die lui dan over naar de VVD en hebben we eindelijk een liberaal kabinet zonder gristenhonden en sociofascisten.

Hier kan ik me in vinden. Een derde paars zou ik ook geen ramp vinden. Misschien met GL erbij.
Laffe huichelaar
pi_78721103
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 10:33 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Welke partij maakt zijn standpunten wel waar dan
Mutantje, Mutantje, Mutantje toch. Je onderschat het volk. Dat weet dondersgoed dat politici veel beloven maar weinig nakomen.
Het verschil is dat andere partijen in ieder geval de mogelijkheid open hebben gehouden om compromissen te sluiten. De PVV-stemmers wordt een heel ander beeld voorgelegd. Wilders de Messias, Wilders die wel even Nederland schoon gaat vegen, Wilders die de moslims een les zal leren. Het gevaarlijke is dat als dit niet zal gaan lukken, de huidige ontevreden mensen - nog meer zichzelf gaan uitzonderen (dat hebben ze zichzelf aangedaan door te stemmen op de PVV) - je krijgt dan dus een spiraal naar beneden toe.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 4 maart 2010 @ 10:35:39 #289
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_78721107
quote:

[..]

gadver, het "je hebt toch niks te verbergen"-idee. Dat mensen die zich niet gedragen aangepakt worden, prima. Het is de manier waarop wilders dat wil. Dingen als "stadscommando's" zijn toch te zot voor woorden? Je kan van Nederland inderdaad een politiestaat maken a la Singapore, dan wordt het ongetwijfeld veiliger. Maar of je daar nou gelukkiger van wordt?
  donderdag 4 maart 2010 @ 10:35:42 #290
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_78721110
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 10:34 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ja maar, Wilders wil stiekem gewoon ALLE moslims het land uit zetten, hij is Hitler, je weet toch ! Je weet zelluf!
Hij wil Nederland veroveren! OPEN JE OGEN!!!11!!1!!!
Laffe huichelaar
pi_78721119
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 10:33 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik ben niet specifiek bang daarvoor, ik ben bang op de effecten die dat heeft op de samenleving. Die zijn veel en veel gevaarlijker.
Als we doorgaan op dezelfde voet zoals nu zijn de gevolgen veel erger. Daar kan je vergif op in nemen. Dan neemt de publieke onvrede nog meer toe. In dat opzich is een regering met de PVV wellicht een goed placebo om wat druk weg te nemen.
  donderdag 4 maart 2010 @ 10:36:55 #292
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_78721156
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 10:33 schreef El_Matador het volgende:
Dat lijkt me het beste kabinet. Maarja, dat zal wel een droom blijven. Hooguit is een meerderheid te halen samen met de PvdA, maar vier-partijen kabinetten zijn nou niet echt optimaal. Hoewel het in het verleden vaak is voorgekomen, dus wie weet kan het werken.
pi_78721166
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 10:31 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Ja wat dat betreft leek ie wel even op Agnes Kant, niet slim inderdaad.
Heeft niets met slim te maken. Wilders is nou eenmaal zo. Het is gemeen en vooral gefrustreerd mannetje.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 4 maart 2010 @ 10:37:57 #294
262 Re
Kiss & Swallow
pi_78721195
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 10:35 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Hij wil Nederland veroveren! OPEN JE OGEN!!!11!!1!!!
nou ja, hij heeft al eens gezegd dat alleen denken over bepaalde aspecten van de islam reden genoeg is voor uitzetting
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_78721213
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 10:35 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het verschil is dat andere partijen in ieder geval de mogelijkheid open hebben gehouden om compromissen te sluiten. De PVV-stemmers wordt een heel ander beeld voorgelegd. Wilders de Messias, Wilders die wel even Nederland schoon gaat vegen, Wilders die de moslims een les zal leren. Het gevaarlijke is dat als dit niet zal gaan lukken, de huidige ontevreden mensen - nog meer zichzelf gaan uitzonderen (dat hebben ze zichzelf aangedaan door te stemmen op de PVV) - je krijgt dan dus een spiraal naar beneden toe.
Wilders heeft ook aangegeven compromissen te willen en kunnen sluiten, wat dat betreft is het net zo`n draaikont als Wouter en Agnes en al die anderen.
  donderdag 4 maart 2010 @ 10:38:53 #296
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_78721229
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 10:37 schreef Re het volgende:

[..]

nou ja, hij heeft al eens gezegd dat alleen denken over bepaalde aspecten van de islam reden genoeg is voor uitzetting
De suggestie van een kopvoddentax vind ik genoeg om geen Wilders te stemmen.
Laffe huichelaar
pi_78721234
quote:

[..]

Het feit dat er een partij is die hun burgerrechten wil decimeren - en daarbij ook nog de potentieel grootste partij wordt van Nederland. Dát zorgt voor angst. Wat bedreigend is voor hun leven, de Koran verbieden, Hoofddoekjes verbieden, feitelijk komt het er op neer dat de gehele vrijheid van godsdienstuiting voor moslims in de pan wordt gehakt - als het aan de PVV ligt.

Dat het hem niet gaat lukken, neemt niet weg dat er een groot deel van de Nederlandse bevolking dit soort zaken steunt door een stem aan hem te geven. ZIjn hele partij draait om de Islam, zonder de Islam was de PVV gebakken lucht.
Allah Al Watan Al Malik
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 4 maart 2010 @ 10:39:42 #298
862 Arcee
Look closer
pi_78721248
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 10:38 schreef timmmmm het volgende:
De suggestie van een kopvoddentax vind ik genoeg om geen Wilders te stemmen.
Bijvoorbeeld ja.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_78721252
Dus moet je je afvragen, WAAROM heerst die gedachte bij zoveel Nederlanders
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 4 maart 2010 @ 10:39:55 #300
862 Arcee
Look closer
pi_78721257
Vol.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')