abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78719578
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 09:37 schreef Misan het volgende:

[..]

Iedereen met een dubbel paspoort laten kiezen voor één van de twee landen?
Want? Ik zie het probleem niet in 2 paspoorten en ga me niet vertellen dat je dan minder betrokken met je land Want die ongelofelijk onzin is te belachelijk voor woorden.
pi_78719597
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 09:44 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ja. Moslims zijn gelijk aan Nederlanders, tot ze zich niet aan de wet houden. Dan mag je ineens praten over deportatie, en mag je ze dus blijkbaar anders straffen dan andere Nederlanders. Wat in strijd is met de grondwet.
Moslims en Nederlanders sluit elkaar niet uit.

Niemand heeft het over deportatie. Maar als iemand in het bezit is van 2 nationaliteiten, is het niet meer dan logisch als het land waar men verblijft na herhaalde pogingen het kutgedrag te stoppen, DOEI.

Zwemlessen voor allochtoonse vrouwen is ook in strijd met de grondwet. Wat is je punt?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  donderdag 4 maart 2010 @ 09:48:41 #203
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_78719615
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 09:42 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Dus iemand die CDA stemt, is 100% CDA? En CU? En VVD?
Dat hoeft niet en dat is ook meestal niet zo. Maar je hebt één stem, geen halve, en door die stem aan een partij te geven, geef je hun dus je toestemming om 100% van hun plannen uit te voeren.
pi_78719620
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 09:47 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Niemand heeft het over deportatie. Maar als iemand in het bezit is van 2 nationaliteiten, is het niet meer dan logisch als het land waar men verblijft na herhaalde pogingen het kutgedrag te stoppen, DOEI.

Zwemlessen voor allochtoonse vrouwen is ook in strijd met de grondwet. Wat is je punt?
Zwemlessen voor de jeugd ook. Maar bij allochtonen is het huilie en bij de jeugd mag het. Toch?
Allah Al Watan Al Malik
pi_78719667
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 09:47 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ik vind Wilders' plannen om artikel 1 van de grondwet af te schaffen toch wel belangrijk, an sich. Een stem op Wilders keurt het goed dat ME in menigten waar zich ook jonge kinderen in bevinden schiet. Dat vind ik toch wel teveel om af te doen met, ach, ik kan het met geen enkele partij 100% eens zijn.
Schieten op een menigte met kinderen?

Ik ben weldegelijk voor veel punten. Maar laten we het even doortrekken, men is bang voor discriminatie, terwijl dat in het dagelijks leven veelvuldig aan de orde is in de vorm van de zogenaamde positieve discriminatie. Dat is in mijn ogen net zoiets.
Knowledge is power, use it wisely.
TRU-Bandstemmenontcijferaar 2010
pi_78719680
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 09:39 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Wat Misan zegt, het onzinnige extra recht van 2 paspoorten is belachelijlk. Als het uitkomt zwaai je met de een of met de ander.
En ach, deportatie, als iemand uit land X komt en zich hier niet gedraagt, dan mag hij/zij het opnieuw proberen in land X. Politiek vluchteling? Jammer dan, maar als je je niet gedraagt draag je daar zelf verantwoordelijkheid voor. Laten we elkaar geen mietje noemen.
Problemen los je niet op ze dan maar te verschuiven. Dat is te simpel denken, laat staan verantwoord.

Als er veel files staan, kan ik ook wel zeggen dat er meer asfalt moet komen, maar dat is toch ook even de oplossing. Ga nu eens het probleem bij de wortel aanpakken in plaats van steeds " de bloem " weg te trekken.
pi_78719695
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 09:47 schreef Drassss het volgende:

[..]

Want? Ik zie het probleem niet in 2 paspoorten en ga me niet vertellen dat je dan minder betrokken met je land Want die ongelofelijk onzin is te belachelijk voor woorden.
Waarom noemt veel van dat tuig zichzelf dan Marokkaan ipv Nederlander?
  Moderator donderdag 4 maart 2010 @ 09:52:11 #208
249559 crew  Lavenderr
pi_78719704
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 09:44 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ja. Moslims zijn gelijk aan Nederlanders, tot ze zich niet aan de wet houden. Dan mag je ineens praten over deportatie, en mag je ze dus blijkbaar anders straffen dan andere Nederlanders. Wat in strijd is met de grondwet.
Anders straffen? Er wordt nu niet bepaald flink gestraft in Nederland. En van deporteren is al helemaal geen sprake, iedere crimineel mag lekker blijven, en dat is juist wat vele Nederlanders zo steekt.
pi_78719716
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 09:51 schreef Drassss het volgende:

[..]

Problemen los je niet op ze dan maar te verschuiven. Dat is te simpel denken, laat staan verantwoord.

Als er veel files staan, kan ik ook wel zeggen dat er meer asfalt moet komen, maar dat is toch ook even de oplossing. Ga nu eens het probleem bij de wortel aanpakken in plaats van steeds " de bloem " weg te trekken.
Je pakt het bij de wortel aan, omdat je het probleem uit je land verwijdert. Laat het in eigen heimat maar opgelost worden.
pi_78719732
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 09:48 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Zwemlessen voor de jeugd ook. Maar bij allochtonen is het huilie en bij de jeugd mag het. Toch?
Gemengde jeugd vs enkel alleen allochtone vrouwen.
pi_78719769
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 09:50 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Schieten op een menigte met kinderen?

Ik ben weldegelijk voor veel punten. Maar laten we het even doortrekken, men is bang voor discriminatie, terwijl dat in het dagelijks leven veelvuldig aan de orde is in de vorm van de zogenaamde positieve discriminatie. Dat is in mijn ogen net zoiets.
Dus dan is het gerechtvaardigd om te stellen dat moslims geen moskee mogen bouwen, de Koran niet in hun bezit mogen hebben, de immigratie alleen vanuit moslimlanden een halt moet worden toegeroepen, islamitische scholen niet meer mogen, geen hoofddoekjes meer mogen worden gedragen enzovoort. Uiteraard mogen scholen met een Joodse of Christelijke grondslag wel gebouwd blijven worden, net als Synagoges en Kerken, bovendien mogen keppeltjes en kruisjes uiteraard gewoon gedragen worden en zal de Bijbel of Torah niet verboden worden. Immigranten (alleen uit niet-moslimlanden) zijn welkom!
Allah Al Watan Al Malik
pi_78719780
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 09:53 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Gemengde jeugd vs enkel alleen allochtone vrouwen.
jeugd vs ouderen.

Discriminatie kan ook op het gebied van leeftijd.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 4 maart 2010 @ 09:54:21 #213
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_78719785
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 09:47 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Die persoon heeft dan de Nederlandse nationaliteit. En ik dus volgens de Nederlandse grondwet gelijk aan jou en mij. Als je mensen met twee nationaliteiten hun Nederlandse nationaliteit af wil pakken, moet je dat bij Nederlanders met maar één nationaliteit ook doen.
Omdat iedereen een gelijke behandeling verdient. Je kan niet zeggen dat Nederlanders met twee nationaliteiten wel hun nationaliteit in moeten leveren, en Nederlanders met één nationaliteit niet.
Laffe huichelaar
pi_78719836
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 09:53 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dus dan is het gerechtvaardigd om te stellen dat moslims geen moskee mogen bouwen, de Koran niet in hun bezit mogen hebben, de immigratie alleen vanuit moslimlanden een halt moet worden toegeroepen, islamitische scholen niet meer mogen, geen hoofddoekjes meer mogen worden gedragen enzovoort. Uiteraard mogen scholen met een Joodse of Christelijke grondslag wel gebouwd blijven worden, net als Synagoges en Kerken, bovendien mogen keppeltjes en kruisjes uiteraard gewoon gedragen worden en zal de Bijbel of Torah niet verbboden worden.
Het is zijn goed recht om dat te vinden. Maar men denkt dus werkelijk dat zulke rare voorstellen doorkomen Grappig. Zo werkt het dus niet in Nederland en dat weet den blonden draak zelf ook wel.
pi_78719856
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 09:52 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Je pakt het bij de wortel aan, omdat je het probleem uit je land verwijdert. Laat het in eigen heimat maar opgelost worden.
Je snapt het gewoon niet. Het probleem zijn niet de ernstige misdadigers, maar dus ook de jongeren die overal en nergens rondlopen. Of ze nu Pools,Chinees, Marokkaans, Turks of Nederlands zijn. Dat probleem moet je oplossen. Om ze dan maar lekker " goedkoop " het land uit te tikken is lekker makkelijk. Je wil dus tienduizende mensen eigenlijk verwijderen? Dat is eigenlijk wat je zegt wil je de problemen in vooral de Randstad oplossen?

Denk nu eens aub na wat je zegt en ga eerst eens kijken hoe de problemen ontstaan. Pak dat eens aan.
pi_78719878
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 09:48 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Bij jeugd wordt toch geen onderscheid gemaakt tussen afkomsten? Jeugdzwemmen heeft als doel kinderen van gelijke leeftijd, gelijke sociale ontwikkeling, etc. met elkaar te laten zwemmen. Allochtonen delen maar 1 ding; ze hebben een buitenlands paspoort (naast het Nederlandse).

Het is bizar dat juist links (die zo tegen het benoemen van "allochtonen" is en er zelfs Newspeak voor wil) zo voor segregatie is.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_78719915
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 09:54 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Die persoon heeft dan de Nederlandse nationaliteit. En ik dus volgens de Nederlandse grondwet gelijk aan jou en mij. Als je mensen met twee nationaliteiten hun Nederlandse nationaliteit af wil pakken, moet je dat bij Nederlanders met maar één nationaliteit ook doen.
Omdat iedereen een gelijke behandeling verdient. Je kan niet zeggen dat Nederlanders met twee nationaliteiten wel hun nationaliteit in moeten leveren, en Nederlanders met één nationaliteit niet.
Nee, ze zijn niet gelijk, want ze hebben OOK de nationaliteit van een ander land. Dat geeft ze rechten en plichten. Je hoeft ze niet statenloos te maken, maar ze zijn niet hetzelfde als ik of jij (gesteld dat je alleen de NLse nationaliteit heb).

pi_78719921
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 09:55 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Het is zijn goed recht om dat te vinden. Maar men denkt dus werkelijk dat zulke rare voorstellen doorkomen Grappig. Zo werkt het dus niet in Nederland en dat weet den blonden draak zelf ook wel.
Het is zijn goed recht om dat te vinden. Maar jij stemt zelf ook op dergelijke rare voorstellen. Het maakt niet slechts een miniem deel uit van zijn partijprogramma. De kern van de PVV gaat om dit standpunt. Om dan te stellen "ach ik ben het niet 100% met hem eens".... en dit soort zaken dan weg te doen met "ach zulke rare voorstellen komen er toch neit doorheen". Kop in het zand noem ik dat, iets wat jij de "linksen" verwijt, doe jijzelf kei en keihard.
Allah Al Watan Al Malik
pi_78719973
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 09:58 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee, ze zijn niet gelijk, want ze hebben OOK de nationaliteit van een ander land. Dat geeft ze rechten en plichten. Je hoeft ze niet statenloos te maken, maar ze zijn niet hetzelfde als ik of jij (gesteld dat je alleen de NLse nationaliteit heb).
De nationaliteit van een ander land - heeft hier geen invloed op de rechten en plichten in dit land - indien je tevens de Nederlandse nationaliteit bezit. In Nederland is een andere nationaliteit als het ware "niets waard". En terecht ook. Een Nederlander is een Nederlander.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 4 maart 2010 @ 10:00:42 #220
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_78720007
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 09:58 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De grondwet maakt geen onderscheid. Elke Nederlander is gelijk, en het is niet toegestaan onderscheid te maken om wat voor reden ook.
Laffe huichelaar
pi_78720091
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 09:54 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Je kan ook zeggen dat je ze moet verplichten te kiezen, omdat ze met 2 nationaliteiten niet gelijk zijn aan een autochtoon. Al is dat wel muggenziften uiteraard.
pi_78720110
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 10:00 schreef timmmmm het volgende:

[..]

De grondwet maakt geen onderscheid. Elke Nederlander is gelijk, en het is niet toegestaan onderscheid te maken om wat voor reden ook.
Dat laatste is dus gelul. Dat gebeurt voortdurend en de tekst van de grondwet is belachelijk. Eerst allerlei dingen specifiek benoemen (ras, religie, etc.) en dan zeggen "op welke grond dan ook".

pi_78720125
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 10:03 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Je kan ook zeggen dat je ze moet verplichten te kiezen, omdat ze met 2 nationaliteiten niet gelijk zijn aan een autochtoon. Al is dat wel muggenziften uiteraard.
En dan, dan verplicht Nederland hen te kiezen. Dat doet niets af aan het feit dat een ander land gewoon wel een nationaliteit weet door te drukken.
Allah Al Watan Al Malik
pi_78720155
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 09:58 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het is zijn goed recht om dat te vinden. Maar jij stemt zelf ook op dergelijke rare voorstellen. Het maakt niet slechts een miniem deel uit van zijn partijprogramma. De kern van de PVV gaat om dit standpunt. Om dan te stellen "ach ik ben het niet 100% met hem eens".... en dit soort zaken dan weg te doen met "ach zulke rare voorstellen komen er toch neit doorheen". Kop in het zand noem ik dat, iets wat jij de "linksen" verwijt, doe jijzelf kei en keihard.
Nee, kop in het zand steken zou in dit geval betekenen blijven stemmen op de gevestigde orde. Ja, het zijn grotendeels rare punten maar het is nog altijd meer dan wat ik kan vinden bij andere partijen.
  donderdag 4 maart 2010 @ 10:06:12 #225
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_78720169
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 10:04 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat laatste is dus gelul. Dat gebeurt voortdurend en de tekst van de grondwet is belachelijk. Eerst allerlei dingen specifiek benoemen (ras, religie, etc.) en dan zeggen "op welke grond dan ook".
Dan ben ik bang dat we het toch niet eens gaan worden. Doch bedankt voor deze discussie.
Laffe huichelaar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')