quote:Op maandag 1 maart 2010 12:08 schreef Tegan het volgende:
[..]
[..]
Eerst een heel stuk over dat hij lang heeft nagedacht enzo en een goede vriend wil zijn en dat hij om me geeft enzo (omdat ik dus boos was geworden dat hij helemaal niet inhoudelijk had gereageerd op wat ik dit weekend allemaal had gezegd, staat op de vorige pagina). En of woensdag nog doorgaat?
Maarja, hij heeft nu nog niet eigenlijk iets gezegd over wat ik zei zaterdag. Hij doet ook alleen maar wat hem uitkomt. Pfff. Vandaag denk ik dat ik hem graag wil zien woensdag, maar dat ik mezelf er alleen pijn mee doe. Hoe vaak moet je iets aankaarten voordat het serieus wordt genomen zeg, volgens mij zal hij mijn gevoel nooit snappen. Ik heb geen zin om te reageren. Ik geef mezelf gewoon nog de tijd om te twijfelen wat ik doe.
Misschien hoop ik wel op meer. Of dat ik hiermee haar los kan laten. Of hoop ik dat ze weer een beetje normaal doet als ik haar zie (ik heb haar nu twee weken gemeden). Weet je, ik zie het vanmiddag ook wel. Ik moet me er niet zo druk over maken. Daar schiet ik niets mee op nu.quote:Op maandag 1 maart 2010 12:08 schreef maartjeh het volgende:
[..]
Waarom ga je er heen als je toch niets zegt zelf? Op die manier is de kans echt gewoon 99% aanwezig dat jij je rot(ter) voelt na dit gesprek dan voor dit gesprek.
Ik weet dat dit heel klote voeltquote:Op maandag 1 maart 2010 12:37 schreef CoendeW het volgende:
Nou de kogel is door de kerk..... ze wil ons huis te koop zetten.
6 maanden lang heeft ze getwijfeld en de hoop uitgesproken dat het weer allemaal goed zou komen tussen ons.
Ze heeft me signalen en hoop gegeven er ooit nog een keer voor te kunnen gaan.
Twee weken geleden wist ze me nog te vertellen dat ik gewoon niet besefte hoe enorm ze wel niet van me hield.
Gisteren geeft ze ineens aan dat het nu lang genoeg heeft geduurd en dat ze blijkbaar toch te weinig van me houdt om ons nog een kans te geven. WTF ?
Hoe labiel en vertwijfeld kan je zijn? Ene keer zo, dan weer zo....
Ik snap de wereld niet meer, ben emotioneel weer terug bij af, een wrak....
Ik denk dat ze je een beetje aan het lijntje heeft gehouden. Misschien heeft ze onderhand nieuw contact gevonden en ben je daardoor overbodig.... Life sucks.quote:Op maandag 1 maart 2010 12:37 schreef CoendeW het volgende:
Nou de kogel is door de kerk..... ze wil ons huis te koop zetten.
6 maanden lang heeft ze getwijfeld en de hoop uitgesproken dat het weer allemaal goed zou komen tussen ons.
Ze heeft me signalen en hoop gegeven er ooit nog een keer voor te kunnen gaan.
Twee weken geleden wist ze me nog te vertellen dat ik gewoon niet besefte hoe enorm ze wel niet van me hield.
Gisteren geeft ze ineens aan dat het nu lang genoeg heeft geduurd en dat ze blijkbaar toch te weinig van me houdt om ons nog een kans te geven. WTF ?
Hoe labiel en vertwijfeld kan je zijn? Ene keer zo, dan weer zo....
Ik snap de wereld niet meer, ben emotioneel weer terug bij af, een wrak....
quote:Op maandag 1 maart 2010 12:47 schreef Xanthas het volgende:
[..]
Ik denk dat ze je een beetje aan het lijntje heeft gehouden. Misschien heeft ze onderhand nieuw contact gevonden en ben je daardoor overbodig.... Life sucks.
quote:Op maandag 1 maart 2010 12:44 schreef Tegan het volgende:
[..]
Ik weet dat dit heel klote voelt, maar na zes maanden kon je het wel zien aankomen toch, of gaf ze je tussendoor genoeg hoop, want dat is gewoon lullig en is ze gewoon een bitch
.
Aan het lijntje gehouden wil ik het liever niet noemen. Ze heeft wel degelijk hoop gehad dat het goed ging komen, dat ze er weer voor zou kunnen gaan. Helaas heeft ze dit gevoel nu niet meer. Ze is op zegt ze. Moe van het vechten en legt zich neer bij een definitief einde.quote:Op maandag 1 maart 2010 12:47 schreef Xanthas het volgende:
[..]
Ik denk dat ze je een beetje aan het lijntje heeft gehouden. Misschien heeft ze onderhand nieuw contact gevonden en ben je daardoor overbodig.... Life sucks.
Sommige dingen blijven altijd bij het oude!quote:Op maandag 1 maart 2010 15:04 schreef Xanthas het volgende:
Typisch. ze is weer wat later. Sommige dingen veranderen nooit
Mis je niet gewoon de 'verbondenheid'?quote:Op maandag 1 maart 2010 16:07 schreef Xanthas het volgende:
Oke dan. Ik had het er niet moeilijk mee. Zij wel. Maar goed, er is niet meer aan te veranderen. Hier houdt het op. Ik vind het zonde, maar zij blijft bij haar keuze. En ik dus ook bij de mijne, geen vriendschap.
Typisch: ik vroeg naar haar weekend, zij lekker praten. En vervolgens wordt mij helemaal niets gevraagd. Ach, ik zal verder moeten. Alleen is niet leuk, maar ik heb het geprobeerd. Ik kreeg nog even allerlei verwijten, maar mijn schild bleef in stand. Ik ben over mijn gevoelens heen blijkbaar (ik voelde geen liefde, geen verbondenheid). Maar dan rest nog de vraag waarom ik me dan toch zo rot voel (niet zo zeer nu, als wel al maanden). Als het niet mijn relatie is, dan ligt het dus in mij..... 1 stap verder maar nog zo ver weg van de oplossing.
Ik stopte meer dan 100% in de relatie. Zij zal de herinnering blijven aan alles wat ik geprobeerd heb. Alles wat ik ben kwijt geraakt. Ik voel me er niet minder om, ik heb voor mezelf gekozen (voor het eerst in een half jaar, tov van haar)quote:Op maandag 1 maart 2010 19:18 schreef Tegan het volgende:
Ik heb al jaren geen contact met mijn zus, omdat ze me toendertijd heel veel pijn heeft gedaan en het voor mij als ik haar zie steeds weer die wond opengooit. Ik denk dat met die reden het ook niet gaat werken tussen mij en mijn ex en tussen jou en je ex Xanthas, vriendschap is te pijnlijk, ookal zou ik hem zo graag nog willen blijven zien. Iig nu niet. Ik dacht aan mijn zus omdat ik vandaag ineens iets van haar hoorde dat ze weer contact wil, maar dat kan ik niet denk ik. En waarom zou ik mijn ex wel vergeven voor alles en het wel proberen.
Hoe pakkend geconcludeerd.quote:Op maandag 1 maart 2010 20:22 schreef Xanthas het volgende:
[..]
Ik stopte meer dan 100% in de relatie. Zij zal de herinnering blijven aan alles wat ik geprobeerd heb. Alles wat ik ben kwijt geraakt. Ik voel me er niet minder om, ik heb voor mezelf gekozen (voor het eerst in een half jaar, tov van haar)
De herinnering aan mijn falen, dat zal de altijd blijven. Helaas misschien. Wij hebben samen iets kapot gemaakt wat geweldig was.
Denken over wat?quote:Op maandag 1 maart 2010 21:00 schreef Sjechov het volgende:
[..]
Hoe pakkend geconcludeerd.![]()
Zet me aan het denken.
Over wat je zegt.quote:Op maandag 1 maart 2010 21:17 schreef Xanthas het volgende:
[..]
Denken over wat?
Ik ben geen goed voorbeeld hoor. Echt niet.
Ik herken ook het meeste van wat je zegtquote:Op maandag 1 maart 2010 20:22 schreef Xanthas het volgende:
[..]
Ik stopte meer dan 100% in de relatie. Zij zal de herinnering blijven aan alles wat ik geprobeerd heb. Alles wat ik ben kwijt geraakt. Ik voel me er niet minder om, ik heb voor mezelf gekozen (voor het eerst in een half jaar, tov van haar)
De herinnering aan mijn falen, dat zal ze altijd blijven. Helaas misschien. Wij hebben samen iets kapot gemaakt wat geweldig was.
Ik kan altijd goed mijn mening geven over de situatie van anderen. Nu alleen nog mezelf op de rij krijgen.quote:Op maandag 1 maart 2010 21:57 schreef Sjechov het volgende:
[..]
Over wat je zegt.
Je herrinderd je eigenlijk nu veel mindere zaken, terwijl je zo eigenlijk niet moet denken.
Dat breng je zo wel goed over vind ik.
Wie is er wel een goed voorbeeld?
Patricia Paay?
Ikke ook op vakantie willen. Maar moet mijn scriptie colleges volgen, dus kan niet wegquote:Op maandag 1 maart 2010 22:29 schreef Tegan het volgende:
[..]
Ik herken ook het meeste van wat je zegt.
Heb mijn ex gesmst dat ik hem graag wil zien maar dat ik niet kom (implicerend dat ik mezelf een hoop pijn wil besparen).
Ik heb van de week mijn vakantie geboekt, en ik probeer nu te denken aan hoe leuk het gaat worden, lekker zonnen en zuipen in de zon met vrienden. Beetje afgeleid blijven.
Ook niet in de zomer?quote:Op maandag 1 maart 2010 22:46 schreef Xanthas het volgende:
[..]
Ikke ook op vakantie willen. Maar moet mijn scriptie colleges volgen, dus kan niet weg
Mijn probleem: als ik nu iets boek voor de zomervakantie dan kom ik straks iets/iemand tegen waar die vakantie voor in de weg staat. Altijd zo.quote:
Gewoon met een paar vrienden doen! Ik was ook liever met mijn ex gegaan, omdat de kans bestaat dat het deze zomer weer koek en ei is, maar pech, nu kies ik lekker voor mezelf, en met vrienden is het even leukquote:Op maandag 1 maart 2010 22:51 schreef Xanthas het volgende:
[..]
Mijn probleem: als ik nu iets boek voor de zomervakantie dan kom ik straks iets/iemand tegen waar die vakantie voor in de weg staat. Altijd zo.
Damn...das herkenbaar...quote:Op maandag 1 maart 2010 22:45 schreef Xanthas het volgende:
[..]
Ik kan altijd goed mijn mening geven over de situatie van anderen. Nu alleen nog mezelf op de rij krijgen.
hehe, ik moet eerst weer nieuwe vrienden maken voordat dat gaat lukken.quote:Op maandag 1 maart 2010 22:53 schreef Tegan het volgende:
[..]
Gewoon met een paar vrienden doen! Ik was ook liever met mijn ex gegaan, omdat de kans bestaat dat het deze zomer weer koek en ei is, maar pech, nu kies ik lekker voor mezelf, en met vrienden is het even leuk. Ik ga ook pas in de zomer hoor ivm colleges.
Ik ga zelf ook met vijf kennissen omdat ik ook niet echt veel vrienden heb, maar het wordt wel gezellig, en anders kan ik gewoon iedere dag zonnen en dan vermaak ik me wel. Vakantie houden is niet zo gecompliceerdquote:Op maandag 1 maart 2010 22:55 schreef Xanthas het volgende:
[..]
hehe, ik moet eerst weer nieuwe vrienden maken voordat dat gaat lukken.
Ik wil niet met mijn ex, ik wil niets meer van mijn ex. Ze mailde me vanavond weer, ik heb haar nu lekker laten hangen.
Ik kan niet stilzitten. Ga liever iets doen. Ging deze vakantie bergklimmen etc terwijl ik hoogtevrees heb. Ik ga miss over 4 weken wel een weekje weg. Alleen nog een leuke plek vinden.quote:Op maandag 1 maart 2010 22:57 schreef Tegan het volgende:
[..]
Ik ga zelf ook met vijf kennissen omdat ik ook niet echt veel vrienden heb, maar het wordt wel gezellig, en anders kan ik gewoon iedere dag zonnen en dan vermaak ik me wel. Vakantie houden is niet zo gecompliceerd.
Komt vanzelf, heb het nu ook zelf mogen ervaren.quote:Op maandag 1 maart 2010 22:45 schreef Xanthas het volgende:
[..]
Ik kan altijd goed mijn mening geven over de situatie van anderen. Nu alleen nog mezelf op de rij krijgen.
Ik ben vrijwel al mijn vrienden kwijt geraakt doordat ze het normaal vonden dat m'n ex vreemd ging. Ik heb me nog nooit zo eenzaam gevoeld als toen, ook al waren er nog mensen aan wie ik veel steun had. Nu is het bijna een jaar later en ga ik naar het buitenland voor een baan. Maar ik heb, ondanks dat ik mezelf zo'n terug getrokken kerel vind, toch ook weer nieuwe mensen leren kennen die ik wel degelijk ga missen. Mensen leren kennen is niet zo moeilijk hoor. Leren vasthouden, dat is de truc.quote:Op maandag 1 maart 2010 22:55 schreef Xanthas het volgende:
[..]
hehe, ik moet eerst weer nieuwe vrienden maken voordat dat gaat lukken.
En dat is heel verstandig van je denk ik!quote:Ik wil niet met mijn ex, ik wil niets meer van mijn ex. Ze mailde me vanavond weer, ik heb haar nu lekker laten hangen.
Ik was nooit zo'n vakantie type.quote:Op maandag 1 maart 2010 22:57 schreef Tegan het volgende:
[..]
Ik ga zelf ook met vijf kennissen omdat ik ook niet echt veel vrienden heb, maar het wordt wel gezellig, en anders kan ik gewoon iedere dag zonnen en dan vermaak ik me wel. Vakantie houden is niet zo gecompliceerd.
Hoe meer zielen hoe meer vreugd.quote:Op maandag 1 maart 2010 23:01 schreef Barbusse het volgende:
Sorry, ik val er zo in lijkt het, maar ik lees al een tijdje mee...
Ik vertrek naar Zuid-Europa, dus dat met die vreugd zit wel goed.quote:
Dit wordt mijn eerste echte vakantie sinds mijn niet zo leuke jeugdvakanties (mits je een paar dagen Londen en Centerparks niet meetelt, maar dat is ookal paar jaar geleden).quote:Op maandag 1 maart 2010 23:03 schreef Sjechov het volgende:
[..]
Ik was nooit zo'n vakantie type.
Nu ben ik al ruim 1 week in Spanje en verdomd ik kom echt tot rust.
Tis dat ik af en toe even naar de moeder van me ex bel hoe het gaat, maar voor de rest denk ik er helemaal niet aan eigenlijlk.
Voel me zo heerlijk rustig, komt ook door het ontspannen dingen doen hier....
Manjana .... morgen .... heerlijk!
Ik krijg de neiging om ook iets te gaan boeken. Argh, geld geen probleem, tijd wel helaas.quote:Op maandag 1 maart 2010 23:05 schreef Tegan het volgende:
[..]
Dit wordt mijn eerste echte vakantie sinds mijn niet zo leuke jeugdvakanties (mits je een paar dagen Londen en Centerparks niet meetelt, maar dat is ookal paar jaar geleden).
Waar ga je naartoe? En niks zo lekker als in de zon zitten, beetje zuipen, achter leuke mensen aanzitten met wat vrienden toch? Tijd om alles even achter je te laten!quote:Op maandag 1 maart 2010 23:05 schreef Tegan het volgende:
[..]
Dit wordt mijn eerste echte vakantie sinds mijn niet zo leuke jeugdvakanties (mits je een paar dagen Londen en Centerparks niet meetelt, maar dat is ookal paar jaar geleden).
Een (lang) weekendje weg ook al een probleem?quote:Op maandag 1 maart 2010 23:07 schreef Xanthas het volgende:
[..]
Ik krijg de neiging om ook iets te gaan boeken. Argh, geld geen probleem, tijd wel helaas.
Neem je niet veel dingen voor, maar laat het gewoon gebeuren.quote:Op maandag 1 maart 2010 23:05 schreef Tegan het volgende:
[..]
Mijn weekschema: maandag opdracht inleveren, woensdag scriptiecollege, vrijdag lesgeven. Zie jij een gaatje?quote:Op maandag 1 maart 2010 23:08 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Een (lang) weekendje weg ook al een probleem?
Dan kom je straks uitgerust terug en kan je het wel aan!quote:Op maandag 1 maart 2010 23:09 schreef Sjechov het volgende:
[..]
Straks val ik natuurlijk wel weer terug in de realiteit, dat besef ik wel, maar ik neem het er nog maar eventjes van
Damn....das niet echt efficient qua tijd... Valt daar niks in te wijzigen? En zoek naar wat leuks voor over die 4 weken. Je zult het heerlijk vinden, zelf wat uitzoeken, wat JIJ wilt, en dat dan ook gaan doen. Vooral met een zwaar hart vallen eigen keuzes licht op de maag kan ik je vertellen.quote:Op maandag 1 maart 2010 23:11 schreef Xanthas het volgende:
[..]
Mijn weekschema: maandag opdracht inleveren, woensdag scriptiecollege, vrijdag lesgeven. Zie jij een gaatje?Al heb ik een week vrij over 4 weken oid.
Kreta en inderdaad, hoewel ik niet denk dat ik achter mensen aangaquote:Op maandag 1 maart 2010 23:07 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Waar ga je naartoe? En niks zo lekker als in de zon zitten, beetje zuipen, achter leuke mensen aanzitten met wat vrienden toch? Tijd om alles even achter je te laten!
eerst morgen een scriptieonderwerp verzinnen, dan is die stress weg en daarna iets leuks zoeken, een verlate wintersport oid. Snowboarden is lang gelee.quote:Op maandag 1 maart 2010 23:16 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Damn....das niet echt efficient qua tijd... Valt daar niks in te wijzigen? En zoek naar wat leuks voor over die 4 weken. Je zult het heerlijk vinden, zelf wat uitzoeken, wat JIJ wilt, en dat dan ook gaan doen. Vooral met een zwaar hart vallen eigen keuzes licht op de maag kan ik je vertellen.
Ik ben wel wat nuchterder tegen de "situatie' aan gaan kijken.quote:Op maandag 1 maart 2010 23:12 schreef Xanthas het volgende:
[..]
Dan kom je straks uitgerust terug en kan je het wel aan!
Kreta...24/7 happy hour.quote:Op maandag 1 maart 2010 23:18 schreef Tegan het volgende:
[..]
Kreta en inderdaad, hoewel ik niet denk dat ik achter mensen aanga.
Ik ben ook niet een ervaringsdeskundige wat betreft posten op een forum, maar dit lucht soms echt even op! Dus ik zou zeggen. join the clubquote:Op dinsdag 2 maart 2010 00:01 schreef Tumtumm het volgende:
Hoi allemaal, ik meld me ook maar eens.. Het was 3,5 jaar aan, en hij maakte het behoorlijk onverwachts uit.
Bij mij is het nu ongeveer zes weken uit, en zo lang lees ik hier ook al meeWat is het toch bizar dat zoveel mensen in deze situatie eigenlijk dezelfde gedachten hebben, en eigenlijk ook heel fijn om zoveel dingen te herkennen en de bevestiging te krijgen dat je niet de enige bent
![]()
Ik heb verder geen ervaringen met posten op een forum, dus moet even een drempel over, maar hoop dat ik mee mag praten/klagen/verdrietig zijn/etc!
Idem hier. Genoeg aanwijzingen dat het toch niks gaat worden. Al is het wel gezellig. Je zit beide met de wetenschap dat het al eens eerder kapot is gegaan.. Beetje wrang om dan met elkaar om te gaan als je weet wat voor verleden je hebt...quote:Op dinsdag 2 maart 2010 00:13 schreef Tumtumm het volgende:
En dat zorgt ergens ook nog wel voor hoop, terwijl ik eigenlijk nuchter genoeg ben om geen hoop te hebben
We wilde het graag samen doen..ook omdat het met ouders of vrienden wat sneller geforceerd wordt in deze moeilijke dagen. Nu konden we beide lekker ons zelf zijnquote:Op dinsdag 2 maart 2010 00:13 schreef Tumtumm het volgende:
Dankje Everlong! Wat knap van je dat je dat verhuizen toch samen met je ex hebt kunnen doen (al had je misschien ook geen keus). Voelde het als een soort afsluiting of niet?
Ik herken dat vertrouwde gevoel wel.. als ik mijn ex spreek nu (is maar heel erg weinig helaas) is het ook gewoon gezellig, en dat zorgt dan ook weer voor een gevoel van "waarom is het dan toch over?".
En dat zorgt ergens ook nog wel voor hoop, terwijl ik eigenlijk nuchter genoeg ben om geen hoop te hebben
(even kijken of het quoten goed luktquote:Op dinsdag 2 maart 2010 00:22 schreef Everlong het volgende:
[..]
Ik houd me dan ook maar vast aan het stomme cliche (waar uiteraard een kern van waarheid inzit), dat als we bij elkaar horen het wel weer goed komt.
Is ook zo, maar na 7 jaar valt het al best zwaarquote:Op dinsdag 2 maart 2010 00:36 schreef Tumtumm het volgende:
[..]
(even kijken of het quoten goed lukt) Ik heb normaal niets met clichés, maar hier hou ik me ook maar aan vast, met aan de andere kant het idee; als je dan toch niet bij elkaar hoort, had het dus blijkbaar een keer moeten uitgaan. Dan maar beter nu dan als je kinderen hebt, of al 10 jaar bij elkaar bent.
Ik denk dat wij elkaar nog veel te bieden hebben. Daarbij zijn wij ruim 2 jaar erg goede vrienden geweest voordat we een relatie kregen, misschien dat dat ook meespeelt.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 00:41 schreef MOD het volgende:
Ik merk juist nu, mede door er veel over te praten, dat een vriendschap op dit moment wel idealistisch is natuurlijk, je wilt die persoon niet kwijt, omdat je zo veel hebt mee gemaakt. Maar hoe gaat het over een paar weken/maanden? Je gevoel gaat steeds minder richting je ex en merkt op eens dat er niet echt meer gevoel zit. Je hebt een nieuw leven met nieuwe vrienden en spreekt of ziet je ex eigenlijk nooit meer, en de behoefte als toen het net uit was is er eigenlijk ook niet meer omdat je leven eigenlijk wel compleet is en je hebt het helemaal naar je zin. Wat heb je elkaar nog te bieden vraag ik me dan af?
Zal per persoon wel anders liggen, maar het is iets dat ik vaker terug heb zien komen bij eerdere exen.
Jullie gingen niet voor niets uit elkaar. Zoiets vergeet je niet op de korte termijn. Ik wilde het een half geleden ook opnieuw proberen maar toen we dat deden heb ik er nooit meer 100% voor kunnen gaan. De gedachte aan vroeger blijft rondspoken.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 01:17 schreef MOD het volgende:
Wat dat betreft wijst het zich ook wel. Alles wijst zich. Wat ik geleerd heb is dat je niks moet willen. Lekker laten aanwaaien dan komt het wel goed. Eerst maar eens flink afstand nemen en daarna eens kijken of het wat wordt.
Ik had laatst zowat de neiging om een reeks te openen "De kunst van het terug krijgen van je ex"
Mja wanhoop is een bitch. Gelukkig ben ik inmiddels een stukje verder.
Helemaal waar! Mijn ex lijkt wel een persoonlijkheidswijziging te hebben ondergaan na de breakup. Geen enkel contact meer opgenomen met familieleden van mij waar ze zo goed mee op kon schieten en dat terwijl ik nu nog prima contact heb met een aantal van haar familie. Nee mijn ex is in de verre verte niet meer zoals tijdens de relatie!quote:Op dinsdag 2 maart 2010 09:10 schreef Xanthas het volgende:
Goedemorgen.
Hebben jullie dan niet het gevoel dat je ex iemand anders is geworden? De mijne gedroeg zich zo anders na de breakup.
Je bent van harte welkom natuurlijk!quote:Op dinsdag 2 maart 2010 00:01 schreef Tumtumm het volgende:
Hoi allemaal, ik meld me ook maar eens.. Het was 3,5 jaar aan, en hij maakte het behoorlijk onverwachts uit.
Bij mij is het nu ongeveer zes weken uit, en zo lang lees ik hier ook al meeWat is het toch bizar dat zoveel mensen in deze situatie eigenlijk dezelfde gedachten hebben, en eigenlijk ook heel fijn om zoveel dingen te herkennen en de bevestiging te krijgen dat je niet de enige bent
![]()
Ik heb verder geen ervaringen met posten op een forum, dus moet even een drempel over, maar hoop dat ik mee mag praten/klagen/verdrietig zijn/etc!
Ja inderdaad!quote:Op dinsdag 2 maart 2010 09:10 schreef Xanthas het volgende:
Goedemorgen.
Hebben jullie dan niet het gevoel dat je ex iemand anders is geworden? De mijne gedroeg zich zo anders na de breakup.
Ohh, natuurlijk ook welkomquote:Op dinsdag 2 maart 2010 00:01 schreef Tumtumm het volgende:
![]()
Nee, eigenlijk niet. Vooralsnog zijn we beide totaal niet veranderd qua gedrag. Tuurlijk zijn er wel dingen veranderd zoals intimiteit enzo, maar qua gedrag niet.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 09:10 schreef Xanthas het volgende:
Goedemorgen.
*stuitert ook weer eens binnen*quote:Op maandag 1 maart 2010 23:01 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik ben vrijwel al mijn vrienden kwijt geraakt doordat ze het normaal vonden dat m'n ex vreemd ging. Ik heb me nog nooit zo eenzaam gevoeld als toen, ook al waren er nog mensen aan wie ik veel steun had. Nu is het bijna een jaar later en ga ik naar het buitenland voor een baan. Maar ik heb, ondanks dat ik mezelf zo'n terug getrokken kerel vind, toch ook weer nieuwe mensen leren kennen die ik wel degelijk ga missen. Mensen leren kennen is niet zo moeilijk hoor. Leren vasthouden, dat is de truc.[..]
En dat is heel verstandig van je denk ik!
Sorry, ik val er zo in lijkt het, maar ik lees al een tijdje mee...
Lijkt mij eigenlijk zo veel beter dan nu. Ik kreeg (voordat ik dus net al het contact heb verbroken) steeds te horen: "Je bent zo anders, ik ken je niet. Je kent mij niet." Wat een k*t opmerkingen als je net uit een relatie komt. Als je lief en leed hebt gedeeld.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 10:32 schreef Everlong het volgende:
[..]
Nee, eigenlijk niet. Vooralsnog zijn we beide totaal niet veranderd qua gedrag. Tuurlijk zijn er wel dingen veranderd zoals intimiteit enzo, maar qua gedrag niet.
Succes. I don't like hospitals.... Hopelijk word je er beter van!quote:Op dinsdag 2 maart 2010 11:01 schreef maartjeh het volgende:
Ik kom net van de huisarts af, een doorverwijzing naar het ziekenhuis gekregen. Moet overmorgen naar de KNO-art om een afspraak te maken wanneer mijn amandelen operatief verwijderd gaan worden. Ik vind het eng, maar hopelijk voel ik me daarna niet meer om de 2 maanden zo beroerd.
Dit zijn inderdaad kutopmerkingen! Jij hebt het toch niet uitgemaakt? (of wel?). Jij ondergaat het toch gewoon allemaal en probeert er het beste van te maken, ik vind het niet aan degene die het heeft uitgemaakt om naar de ander te verwijten dat hij ineens zo veranderd isquote:Op dinsdag 2 maart 2010 10:41 schreef Xanthas het volgende:
[..]
Lijkt mij eigenlijk zo veel beter dan nu. Ik kreeg (voordat ik dus net al het contact heb verbroken) steeds te horen: "Je bent zo anders, ik ken je niet. Je kent mij niet." Wat een k*t opmerkingen als je net uit een relatie komt. Als je lief en leed hebt gedeeld.
Ik heb het niet uitgemaakt. Ik heb het geloof altijd vastgehouden. Al is ook dat geloof nu weg. En eigenlijk voel ik me nu beter.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 11:13 schreef Tumtumm het volgende:
[..]
Dit zijn inderdaad kutopmerkingen! Jij hebt het toch niet uitgemaakt? (of wel?). Jij ondergaat het toch gewoon allemaal en probeert er het beste van te maken, ik vind het niet aan degene die het heeft uitgemaakt om naar de ander te verwijten dat hij ineens zo veranderd is![]()
Ik vond mijn ex gelijk heel anders, ineens herkende ik hem niet meer terug. Dat begint nu wel wat minder te worden, maar heeft er in het begin wel voor gezorgd dat het makkelijker was voor mij om afstand te nemen. Want met de persoon die hij nu was, wou ik niet eens meer iets.. wel jammer dat ik dat gevoel niet vast heb kunnen houden.
1. Een relatie zit er waarschijnlijk niet meer in. Althans zo voel ik het. Ik heb op dit moment de hoop opgegeven, ik loop er niet meer achteraan. Ik zie wel wat de toekomst brengt.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 11:38 schreef Tumtumm het volgende:
1. Goed van je dat je die keuze kunnen maken Xanthas! Misschien zet het haar aan het denken en gaat ze door geen contact te hebben op een gegeven moment ook nadenken over haar eigen gedrag en woorden?
2. Ik vind dat zelf erg belangrijk merk ik.. dat mijn ex in ieder geval begrip heeft voor mijn situatie en dat hij zich ook beseft wat hij mij heeft aangedaanIs dat herkenbaar?
3. (en ook goed van je dat je colleges even een lagere prioriteit geeft.. je hebt er ook niets aan als je hoofd er niet naar staat)
Me neither. Ik ben nog nooit onder narcose geweest en dat vind ik eigenlijk nog het engste.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 11:02 schreef Xanthas het volgende:
[..]
Succes. I don't like hospitals.... Hopelijk word je er beter van!
Ook jouw leven gaat door. Als hij er niet is, dan zal dat waarschijnlijk helpen bij dat besef. Al moet je natuurlijk gewoon doen wat voor jou goed voelt.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 11:52 schreef maartjeh het volgende:
[..]
MAAR GOED, het is weer afleiding van mijn ex![]()
omdat ik me daarna wss zo beroerd voel dat ik niet eens wíl nadenken over hem. Al heb ik nu echt zo'n gevoel van 'ik wil 't hem vertellen en dat hij naast m'n bed zit als ik bijkom.'
![]()
Heel bekend, mijn ex gedraagt zich nu opeens zoals ik graag gezien had dat ze zich zou gedragen had terwijl we een relatie hadden. Nou ja, de ware aard van haar komt vanzelf wel weer naar boven, maar in de tussentijd zal ze vast met gemak weer aan de man komen :Squote:Op dinsdag 2 maart 2010 09:10 schreef Xanthas het volgende:
Goedemorgen.
Welkom TumTum,quote:Op dinsdag 2 maart 2010 11:38 schreef Tumtumm het volgende:
Goed van je dat je die keuze kunnen maken Xanthas! Misschien zet het haar aan het denken en gaat ze door geen contact te hebben op een gegeven moment ook nadenken over haar eigen gedrag en woorden?
Ik vind dat zelf erg belangrijk merk ik.. dat mijn ex in ieder geval begrip heeft voor mijn situatie en dat hij zich ook beseft wat hij mij heeft aangedaanIs dat herkenbaar?
(en ook goed van je dat je colleges even een lagere prioriteit geeft.. je hebt er ook niets aan als je hoofd er niet naar staat)
Mijn leven gaat inderdaad door. Ik heb mijn eigen draad weer opgepakt, maar sinds afgelopen vrijdag hebben we weer contact en dat gaat eigenlijk best okay. Wel even een, voor mij maar ook voor hem, verdrietig moment gehad, omdat blijkt dat hij nog wel degelijk gevoelens voor me heeft en al die tijd nog helemaal niet klaar met me was. Dat heeft hij afgelopen vrijdag tegen me gezegd, na al die maanden van 'gevoelloos' zijn en laten zien dat het hem niets deed. Wel dus. Ik stond met tranen in m'n ogen en hij liep weg uit emotie.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 11:54 schreef Xanthas het volgende:
[..]
Ook jouw leven gaat door. Als hij er niet is, dan zal dat waarschijnlijk helpen bij dat besef. Al moet je natuurlijk gewoon doen wat voor jou goed voelt.
Ja kut. Ik wil hem zo graag zien nu. Waarom was die keuze zo makkelijk bij mijn zus maar bij hem verander ik constant van gedachten. Ik wil hem heel graag zien, maar het is beter als ik het niet doe. Bah, of ik er nog iets mee doe, geen idee. Van hem hem ik iig niets meer gehoord nadat ik zei dat het beter was dat ik niet kom, dus hem boeit het ook geen fuck volgens mij (yay voor doemdenkers).quote:Op dinsdag 2 maart 2010 11:01 schreef maartjeh het volgende:
Even bijlezen hoor..
TumTumm welkom hier! Ik hoop dat je wat aan dit topic zult hebben.![]()
Tegan, hoe is 't nu met je? En hoe sta je nu tegenover morgen?
Ik kom net van de huisarts af, een doorverwijzing naar het ziekenhuis gekregen. Moet overmorgen naar de KNO-art om een afspraak te maken wanneer mijn amandelen operatief verwijderd gaan worden. Ik vind het eng, maar hopelijk voel ik me daarna niet meer om de 2 maanden zo beroerd.
quote:Op dinsdag 2 maart 2010 13:39 schreef Tegan het volgende:
[..]
Ja kut. Ik wil hem zo graag zien nu. Waarom was die keuze zo makkelijk bij mijn zus maar bij hem verander ik constant van gedachten. Ik wil hem heel graag zien, maar het is beter als ik het niet doe. Bah, of ik er nog iets mee doe, geen idee. Van hem hem ik iig niets meer gehoord nadat ik zei dat het beter was dat ik niet kom, dus hem boeit het ook geen fuck volgens mij (yay voor doemdenkers).
Succes met je operatie.
Dat is ook zo balen dan hè die gedachte.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 13:46 schreef Tegan het volgende:
Owja en, ik heb zo'n rugpijn, heb ik wel vaker en dan kreeg ik altijd een heerlijke massage van mijn ex en dan was het weer weg een paar weken. Zucht.
quote:Op dinsdag 2 maart 2010 13:50 schreef maartjeh het volgende:
[..]
Ik weet niet of het hem geen fuck boeit. Ik dacht dat ook altijd bij mijn ex maar nu blijkt het wel zo te zijn. Mannen zijn raar.![]()
Ik merk onderhand aan mezelf ik contact van colleges nodig heb om me beter te voelen. Vandaag alleen thuis en het voelt bagger.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 13:54 schreef Tegan het volgende:
Het gaat niet zo goed geloof ik deze week. Heb al onwijs veel colleges geskipt (geen belangrijke maar toch) en ik heb belangrijk kringgesprek en vergadering van de raad waar ik in zit ook geskipt.
Ga nu maar een lange warme douche nemen, en dan hopelijk geen rugpijn/misselijk zijn meer.
Okay okay, vrouwen zijn ook niet zaligmakend. Dat weet ik ook wel.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 13:56 schreef Xanthas het volgende:
[..]
Mannen is zo'n generalisatie...
Misschien doet het hem wel te veel om er meteen op te kunnen reageren. Mijn ex betichtte mij ook van kilheid en afstandelijkheid terwijl ik oh zo vaak had gezegd wat mijn gevoelens waren. En als ik dan niets liet horen was het ook weer fout.
Er is niet één waarheid, iedereen ziet het anders. Het einde van een relatie is toch niet iets leuks. Denk dat iedereen het op zijn/haar eigen manier verwerkt. Sommige met verdriet in stilte, anderen gooien er een boel feestgedruis overheen.
Ik houd juist van alleen zijn, heerlijk. Kan zo een maand in huis doorbrengen ofzo, denk ik. Het gevaar is ook wel dat zodra je met mensen omgaat ze dingen van je verwachten, en die houd ik nooit vol, ik stel ze altijd teleur, door nu bv. niet op school te zijn. En dat maakt me weer meer op mezelf te willen zijn.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 13:58 schreef Xanthas het volgende:
[..]
Ik merk onderhand aan mezelf ik contact van colleges nodig heb om me beter te voelen. Vandaag alleen thuis en het voelt bagger.
Douchen helpt altijd!
Volgens mij moet het gewoon zijn:quote:Op dinsdag 2 maart 2010 13:50 schreef maartjeh het volgende:
[..]
Ik weet niet of het hem geen fuck boeit. Ik dacht dat ook altijd bij mijn ex maar nu blijkt het wel zo te zijn. Mannen zijn raar.![]()
[..]
Dat is ook zo balen dan hè die gedachte.
Alleen zijn we allemaal ex-en.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 14:38 schreef GoedeMan76 het volgende:
[..]
Volgens mij moet het gewoon zijn:
Ex-en zijn raar....
precies!quote:Op dinsdag 2 maart 2010 14:39 schreef maartjeh het volgende:
[..]
Alleen zijn we allemaal ex-en.Nouja wij zullen vast ook wel raar zijn in de ogen van onze ex-en. En zo gaat het circeltje rond..
Ja hier ook. Echt stom is dat om daar bij na te denken. Zal er wel overheen groeien.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 15:48 schreef Xanthas het volgende:
Ik ben van het type: wat had ik anders kunnen doen zodat ik nu nog met haar was....... Waarschijnlijk het slechtste type want echt vrolijk word je er niet van. Maar zoals ik al zei: de wens is er niet meer. Maar het feit dat we dit alles hadden kunnen voorkomen door te praten is storend. Iets zo goed kapot maken door iets zo kleins..
Mijn ex heeft mij dat verwijt ook ooit gegeven, dat ik haar vervangen had. Terwijl ik gewoon hetzelfde leven leidde als met haar, en zij diegene was die er alweer jongens op na hield. Ik zal haar herinneren als "zij die met twee maten meet". Altijd.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 15:59 schreef MOD het volgende:
[..]
Ja hier ook. Echt stom is dat om daar bij na te denken. Zal er wel overheen groeien.
Maar nu zijn het die dingen die je je ex ziet doen zonder jou zo van "hee dat deden we altijd samen".
Als of ze je niet meer nodig hebben en vervangend materiaal hebben nu.
Jeetje man, het is alsof ik mezelf hoor praten...quote:Op dinsdag 2 maart 2010 15:48 schreef Xanthas het volgende:
Ik ben van het type: wat had ik anders kunnen doen zodat ik nu nog met haar was....... Waarschijnlijk het slechtste type want echt vrolijk word je er niet van. Maar zoals ik al zei: de wens is er niet meer. Maar het feit dat we dit alles hadden kunnen voorkomen door te praten is storend. Iets zo goed kapot maken door iets zo kleins..
Dit heb ik dus ook. Maarja die fout zal ik nu dus ook geen 2e keer meer maken.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 16:26 schreef CoendeW het volgende:
[..]
Jeetje man, het is alsof ik mezelf hoor praten...
Ik heb exact hetzelfde, had ik toen maar meer gepraat en gevoelens geuit dan was dit alles niet gebeurd en waren we nog samen.
Getuigt van goede zelfkennis en beheersing.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 16:31 schreef N-E-R-D het volgende:
[..]
Dit heb ik dus ook. Maarja die fout zal ik nu dus ook geen 2e keer meer maken.
Op dit moment wil ik haar zo graag zien en afspreken maar ben bang voor die terugval dus hou ik me maar even in.
Verstandig!quote:Op dinsdag 2 maart 2010 16:31 schreef N-E-R-D het volgende:
[..]
Op dit moment wil ik haar zo graag zien en afspreken maar ben bang voor die terugval dus hou ik me maar even in.
Zelfkennis heb ik wel, die beheersing weet ik niet. Het kan morgen zomaar zijn dat ik zeg fuck it en met haar afspreek. En aan de andere kant als ik met haar afspreek en terugval heb dan weet ik dat tenminste. Als ik wacht tot ik haar niet meer mis en dan afspreek en dan alsnog die terugval krijg maakt het alleen maar kutter denk ik dan.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 16:33 schreef Xanthas het volgende:
[..]
Getuigt van goede zelfkennis en beheersing.
Denk je aan haar of aan de relatie? Groot verschil namelijk.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 17:02 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
Verstandig!
Ik heb precies het tegenovergestelde. Ik haat m'n ex. Wil dr het liefst vergeten en nooit meer zien. Maar toch denk ik vrijwel elke dag nog aan haar. Ik ben nog nooit zo boos op iemand geweest en het voelt helemaal niet lekker.
Het lullige is ook nog dat jij niet alleen bent. Ik sprak maandag mijn ex en eigenlijk was ze zo anders dat ik er niet zo veel aan had. Dus je ex kan ook nog een mening hebben, of hebben van "fuck" jou. Het is maar lastig, inderaad.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 17:03 schreef N-E-R-D het volgende:
[..]
Zelfkennis heb ik wel, die beheersing weet ik niet. Het kan morgen zomaar zijn dat ik zeg fuck it en met haar afspreek. En aan de andere kant als ik met haar afspreek en terugval heb dan weet ik dat tenminste. Als ik wacht tot ik haar niet meer mis en dan afspreek en dan alsnog die terugval krijg maakt het alleen maar kutter denk ik dan.
Ik vind het maar lastig
Aan allebei. Maar ik mis alleen de relatie soms. Haarzelf niet. Dat gemis was eigenlijk al redelijk snel verdwenen. Toen dacht ik dat ik er wel overheen was, maar blijkbaar zijn er nog andere emoties die ik moet verwerken. Ik ben nog boos en teleurgesteld. En geloof me dat ik niet zo snel boos wordtquote:Op dinsdag 2 maart 2010 17:05 schreef Xanthas het volgende:
[..]
Denk je aan haar of aan de relatie? Groot verschil namelijk.
Dit is mijn gevoel.
Ik wou dat je een vreemde was dan kon ik je vermijden
Ik wou dat je een vreemde was dan kon ik je vergeten
quote:Drop his name
Push it in and twist the knife again
Watch my face
As I pretend to feel no pain
Mijn ex weet dat dit bij mij speelt want, dit heb ik haar verteld. Ze heeft gezegd als jij denkt dat je er klaar voor bent kunnen we gewoon afspreken. Ze toont begrip en wil ook gewoon weer vrienden kunnen zijn. Hier ben ik erg blij mee en dat moet ik ook zijn geloof ik.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 17:06 schreef Xanthas het volgende:
[..]
Het lullige is ook nog dat jij niet alleen bent. Ik sprak maandag mijn ex en eigenlijk was ze zo anders dat ik er niet zo veel aan had. Dus je ex kan ook nog een mening hebben, of hebben van "fuck" jou. Het is maar lastig, inderaad.
Inderdaad: waarom zei ze het niet gewoon.... Die opmerking raakte mij.quote:
Amen.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 17:27 schreef N-E-R-D het volgende:
[..]
Mijn ex weet dat dit bij mij speelt want, dit heb ik haar verteld. Ze heeft gezegd als jij denkt dat je er klaar voor bent kunnen we gewoon afspreken. Ze toont begrip en wil ook gewoon weer vrienden kunnen zijn. Hier ben ik erg blij mee en dat moet ik ook zijn geloof ik.
Maar moet nu even vooral naar mijzelf kijken, wat ik denk dat het beste voor mij is.
Dat zal ik ook nooit begrijpen. Gewoon van de een op de andere dag wordt je hele wereld op z'n kop gegooid en dan krijg je te horen: "Ja, het ging al een tijdje niet zo goed, vond ik"quote:Op dinsdag 2 maart 2010 17:29 schreef Xanthas het volgende:
[..]
Inderdaad: waarom zei ze het niet gewoon.... Die opmerking raakte mij.
Het uitmaken van een relatie zal toch niet een spontane actie zijn. Een van de twee moet het zien aankomen. Waarom er dan niet over gepraat kan worden is mij een raadsel. Nou ja, geen raadsel, maar ik had er liever over gepraat dan zo achterblijven.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 17:47 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
Dat zal ik ook nooit begrijpen. Gewoon van de een op de andere dag wordt je hele wereld op z'n kop gegooid en dan krijg je te horen: "Ja, het ging al een tijdje niet zo goed, vond ik"
![]()
Ik hou niet van generaliseren, maar volgens mij is dit wel echt een vrouwenactie.
quote:Op dinsdag 2 maart 2010 11:01 schreef maartjeh het volgende:
Even bijlezen hoor..
TumTumm welkom hier! Ik hoop dat je wat aan dit topic zult hebben.![]()
Tegan, hoe is 't nu met je? En hoe sta je nu tegenover morgen?
Waar ga je naar het ziekenhuis?quote:Op dinsdag 2 maart 2010 11:02 schreef Xanthas het volgende:
[..]
Succes. I don't like hospitals.... Hopelijk word je er beter van!
Nou, mij is het wel een raadsel.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 17:51 schreef Xanthas het volgende:
[..]
Het uitmaken van een relatie zal toch niet een spontane actie zijn. Een van de twee moet het zien aankomen. Waarom er dan niet over gepraat kan worden is mij een raadsel. Nou ja, geen raadsel, maar ik had er liever over gepraat dan zo achterblijven.
Ach, het leven gaat door.
Achteraf is alles helder. Het is het leven. Ik heb ook fouten gemaakt, maar ik probeer er niet meer aan te denken. Wat gebeurd is, is gebeurd. Anders blijf ik me schuldig voelen (want ik was wel gelukkig).quote:Op dinsdag 2 maart 2010 17:54 schreef MOD het volgende:
Ik had er ook over kunnen praten maar ik was te dom en te kortzichtig om in te zien dat ik zelf een stap kon zetten om het goed te maken ipv te doemdenken en met de gedachte rond te lopen dat het toch nooit meer goed zou komen. Dingen waar je later anders over denkt maar wanneer het al te laat is.
Ergens weet je zelf vast achteraf ook wel een momentje te verzinnen waarop je anders had kunnen handelen. Het is wel een raadsel, maar nu kan ik het toch niet veranderen.quote:
Hmjah dat gevoel herken ik.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 15:48 schreef Xanthas het volgende:
Ik kan ook goed alleen zijn, maar toch merk ik dat een paar dagen alleen in huis (ik had al vakantie) nou ook niet bepaald ideaal was.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 14:06 schreef Tegan het volgende:
[..]
Ik houd juist van alleen zijn, heerlijk. Kan zo een maand in huis doorbrengen ofzo, denk ik. Het gevaar is ook wel dat zodra je met mensen omgaat ze dingen van je verwachten, en die houd ik nooit vol, ik stel ze altijd teleur, door nu bv. niet op school te zijn. En dat maakt me weer meer op mezelf te willen zijn.
Maar dus als ik me klote voel dan moet ik gewoon een paar dagen alleen zijn, dus ook nu met mijn ex.
quote:Op dinsdag 2 maart 2010 17:27 schreef N-E-R-D het volgende:
[..]
Maar moet nu even vooral naar mijzelf kijken, wat ik denk dat het beste voor mij is.
Ik denk dat de conclusie wel gevallen is door meerdere dat we geleerd hebben van onze "fouten".quote:Op dinsdag 2 maart 2010 17:58 schreef Xanthas het volgende:
[..]
Ergens weet je zelf vast achteraf ook wel een momentje te verzinnen waarop je anders had kunnen handelen. Het is wel een raadsel, maar nu kan ik het toch niet veranderen.
Je wás gelukkig, dus nu niet? Ik ken het gevoel... Je schuldig voelen heeft wel zin want dat geeft je nieuwe inzichten. Na een tijd kan je je zelf toch wel vergeven met de gedachte dat je er een les uit getrokken heb. Dat is waarschijnlijk als je merkt dat je toch wel redelijk over je ex heen bent denk ik en merkt dat je haar in principe niet nodig hebt om een leuk leven te hebben.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 17:56 schreef Xanthas het volgende:
[..]
Achteraf is alles helder. Het is het leven. Ik heb ook fouten gemaakt, maar ik probeer er niet meer aan te denken. Wat gebeurd is, is gebeurd. Anders blijf ik me schuldig voelen (want ik was wel gelukkig).
Ach ik ben ook niet altijd de liefste geweest, dat geef ik zo toe. Maar ik kwam er van de een op de andere dag achter dat ze vreemdging.. Ze zei dat ze er spijt van had enzo blabla.. Toen gaf ik haar nog een kans (dom van mij), maar een week of 2 later maakte ze het uit. En nu is ze met die gastquote:Op dinsdag 2 maart 2010 17:58 schreef Xanthas het volgende:
[..]
Ergens weet je zelf vast achteraf ook wel een momentje te verzinnen waarop je anders had kunnen handelen. Het is wel een raadsel, maar nu kan ik het toch niet veranderen.
helemaal mee eens...quote:Op dinsdag 2 maart 2010 18:08 schreef MOD het volgende:
[..]
Je wás gelukkig, dus nu niet? Ik ken het gevoel... Je schuldig voelen heeft wel zin want dat geeft je nieuwe inzichten. Na een tijd kan je je zelf toch wel vergeven met de gedachte dat je er een les uit getrokken heb. Dat is waarschijnlijk als je merkt dat je toch wel redelijk over je ex heen bent denk ik en merkt dat je haar in principe niet nodig hebt om een leuk leven te hebben.
Eigenlijk heb je alles al, zeg maar je eigen leven.. (school/werk, vrienden, hobby's etc.)
Het gevoel waar ik mee blijf zitten is dat je die bepaalde levensles geleerd heb ten kosten van je ex en dat je hem/haar daar mee flink veel pijn heb gedaan zonder dat hij of zij dat verdient heeft.
Ik ben nooit echt gelukkig geweest in mijn leven. Op deze relatie na dan (pak em beet het eerste half jaar). Ik was een einzelganger, maar door de relatie heb ik gezien dat er zoveel meer is in het leven. Op dit moment heb ik alleen niemand meer om het mee te delen (ben echt letterlijk alles kwijt geraakt wat ik in de afgelopen twee jaar heb opgebouwd). Ik moet echt opnieuw beginnen, maar ik kan niet zo maar weglopen van mijn huidige verplichtingen.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 18:08 schreef MOD het volgende:
[..]
Je wás gelukkig, dus nu niet? Ik ken het gevoel... Je schuldig voelen heeft wel zin want dat geeft je nieuwe inzichten. Na een tijd kan je je zelf toch wel vergeven met de gedachte dat je er een les uit getrokken heb. Dat is waarschijnlijk als je merkt dat je toch wel redelijk over je ex heen bent denk ik en merkt dat je haar in principe niet nodig hebt om een leuk leven te hebben.
Ik blijf dit een lastige vraag vinden. Het gaat wel, in het begn was ik boos en verdrietig. Nu zijn we een paar weken verder en heb ik (gelukkig!) ook weer redelijk goed met hem kunnen praten, en sindsdien voel ik me voornamelijk leeg. Ik krijg er geen paniekgevoel of boos gevoel meer bij, het is gewoon leeg en verdrietig.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 11:48 schreef Xanthas het volgende:
Hoe voel jij nu na die paar weken, Tumtumm?
-snif-quote:Op dinsdag 2 maart 2010 18:07 schreef Sjechov het volgende:
[..]
Ik denk dat de conclusie wel gevallen is door meerdere dat we geleerd hebben van onze "fouten".
Of je het nooit meer zo doet zullen we nooit weten, maar we gaan ons best doen.
Wel weet ik dat er meer gepraat moet worden ....
Ik denk dat ik het een beetje verkeerd geformuleerd hadquote:Op dinsdag 2 maart 2010 11:58 schreef GoedeMan76 het volgende:
[..]
Welkom TumTum,
dit is jammer genoeg niet helemaal herkenbaar, mijn ex had wel begrip op het moment dat ik compleet instorte, maar gebruikte dat vervolgens als de reden voor het kapot gaan van de relatie, maar weigerst zelf in te zien hoeveel pijn/schade ze me eerst had toegedaan voordat ik brak...
Ben wel blij om te horen dat het bij jou beter gaat
Negatief: alles wat ik van haar geleerd heb (of die we samen hebben geleerd), zijn dingen die je deelt met anderen. Ik heb niets voor mezelf geleerd. Achteraf valt me dat wel op. Ik heb een boel opgegeven, maar niet het gevoel dat ik iets geleerd heb (behalve in een relatie zelf dan)quote:Op dinsdag 2 maart 2010 18:57 schreef MOD het volgende:
Ja dat had ik ook. Een kluizenaartje, ondanks dat ik wel vrienden had/heb enzo. Maar goed, je hebt niet alleen van je fouten geleerd, maar ook van je ex. Na de eerste periode ben ik mij zelf als verloren gaan beschouwen en dacht dat ik alles kwijt was. Nog steeds wel een beetje. Maar ze heeft mij zo veel van het leven laten zien. De kennis en ervaringen die ik van haar heb mee gekregen zal ik gebruiken om mee verder te gaan, ook al heb ik haar niet meer dicht bij me.
Zoals ik het nu een tijdje lees, denk ik dat je er goed aan doet om inderdaad even geen contact te hebben. Dan kan je proberen om je eigen gedachten ook een beetje onder controle te krijgen.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 19:22 schreef Tegan het volgende:
Ik kreeg vanmiddag een smsje van mijn ex, dat ik maar moest laten weten wanneer ik eraan toe was om toch te meeten, en dat dit volgens hem echt het beste is blabla, en kop op, je komt hier overheen. Net alsof het hem zelf helemaal niets doet.
Aaaah, ik word zo gek van mijn eigen gedachten. Ik wil zo graag terugsmsen dat ik hem toch wil zien morgen als een soort afscheid en dan radiostilte, laatste keer dat ik hem zag was het nog niet nog gewoon leuk enzo. Heb hem nooit meer gezien nadat het echt over was. Maar vanaf nu geen (sms)contact is natuurlijk beter.
Same here en ik blijf echt met een kutgevoel zitten dat als je elkaar naderhand weer ziet als de rust overheerst, dat er een redelijke spanning is omdat er niet veel is uitgepraat.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 19:22 schreef Tegan het volgende:
laatste keer dat ik hem zag was het nog niet nog gewoon leuk enzo. Heb hem nooit meer gezien nadat het echt over was. Maar vanaf nu geen (sms)contact is natuurlijk beter.
Akward silence... Lijkt me een lastige autorit dan. Sterkte!quote:Op dinsdag 2 maart 2010 21:05 schreef maartjeh het volgende:
Mijn auto is kapot en toevallig moet mijn ex morgen vlakbij mijn werk naar een cursus. Nu brengt en haalt hij me op/weg.
Hmmm ik weet het niet. Het is lang geleden dat hij echt iets voor me gedaan heeft en hij bied 't nu zelf aan, dus ik vind het wel fijn/lief.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 21:07 schreef Xanthas het volgende:
[..]
Akward silence... Lijkt me een lastige autorit dan. Sterkte!
Klinkt alsof je bereid bent om hem zijn wilde vrijpartijen in jullie 'nadenkperiode' met zijn buurmeisje te vergeven, zodat je je maar niet steeds zo kut en in de war hoeft te voelen. Believe me, het wordt nooit meer zoals vroeger. Je zal hem hierna altijd wantrouwen (en dat zou je ook moeten doen).quote:Op dinsdag 2 maart 2010 11:32 schreef AlphaQ het volgende:
Mijn vriend/ex (ik weet nog steeds niet hoe ik hem moet noemen) was zondag jarig en hij had vrijdag gezegd dat we tot komend weekend misschien weer even geen contact moesten hebben. Ik heb zondag dus eigenlijk de hele dag gedacht of ik wel wat moest sturen, uiteindelijk toch gedaan en hij stuurde terug dat hij al bijna niets meer verwacht had maar dat k gelukkig toch wat had laten horen.
Gisteren op mijjn verjaardag stuurde hij 's ochtends al een sms en een paar uur later ben ik daar helemaal verkeerd op ingegaan (wat er dus op neer kwam dat ik hem gewoon nog wil). Hij zei daarop dat hij daar ook de hele tijd aan denkt, maar dat hij gewoon niet weet wat hij wil, wat IK echt wil en of het nog kan, en dat het goed zou zijn als we komend weekend afspreken. Heb ik niet op gereageerd. Na een tijd belde hij, hij zei dat hij 3 gemiste oproepen had en of ik hem had gebeld? Dus ik zei 'nee', en toen vroeg hij wat ik van zijn sms vond...heb hem nog verteld wat ik wil en toen zei hij dat we af moesten spreken. Dat doen we dus vrijdag....
Helemaal eens!quote:Op dinsdag 2 maart 2010 21:35 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Klinkt alsof je bereid bent om hem zijn wilde vrijpartijen in jullie 'nadenkperiode' met zijn buurmeisje te vergeven, zodat je je maar niet steeds zo kut en in de war hoeft te voelen. Believe me, het wordt nooit meer zoals vroeger. Je zal hem hierna altijd wantrouwen (en dat zou je ook moeten doen).
Het klinkt allemaal zo negatief... Alles wat je kwijt bent geraakt, jouw falen, iets wat kapot is gemaakt maar geweldig was. Je moet daar echt afstand van nemen, van de mooie dingen. De mooie dingen zijn alleen een herinnering, en uiteindelijk moet je gelukkig zijn met die mooie herinneringen. Uit de dingen die niet goed zijn gegaan moet je lering trekken, maar er zeker niet in blijven hangen. Ook niet in de mooie herinneringen. Je zegt dat je voor jezelf gekozen hebt, en dat is echt super super goed van jou, heel dapper. Probeer daar nu dan mee verder te gaan en niet zo vaak met haar bezig te zijn.. Ik zie je namelijk heel vaak hier, en ik moet zeggen dat ik dat ook had in het begin, maar echt alleen in het begin. The present is not for nothing called "present" (cadeau)!quote:Op maandag 1 maart 2010 20:22 schreef Xanthas het volgende:
[..]
De herinnering aan mijn falen, dat zal ze altijd blijven. Helaas misschien. Wij hebben samen iets kapot gemaakt wat geweldig was.
Daar neig ik naar, ja. Nouja, ik heb er natuurlijk ook aan gedacht om het te laten, dan zou ik me niet meer in de war voelen en mettertijd ook niet meer kut. Maar blijkbaar wil ik dat echt niet. Ik heb steeds in mijn hoofd dat ik hem eigenlijk toestemming gegeven heb, dat ik tegen hem gezegd heb dat hij tijdens onze pauze vooral anderen moest 'uitproberen', dat ik dat ook zou doen als ik er de kans voor kreeg. En dat we dan wel zouden zien wat we beter vinden.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 21:35 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Klinkt alsof je bereid bent om hem zijn wilde vrijpartijen in jullie 'nadenkperiode' met zijn buurmeisje te vergeven, zodat je je maar niet steeds zo kut en in de war hoeft te voelen. Believe me, het wordt nooit meer zoals vroeger. Je zal hem hierna altijd wantrouwen (en dat zou je ook moeten doen).
Dit is trouwens wel een dikke smoes om je te kunnen spreken over die sms. Die goochem heeft toch je nummer, dus dan ziet hij toch wie er heeft gebeld?quote:Op dinsdag 2 maart 2010 11:32 schreef AlphaQ het volgende:
Na een tijd belde hij, hij zei dat hij 3 gemiste oproepen had en of ik hem had gebeld? Dus ik zei 'nee', en toen vroeg hij wat ik van zijn sms vond...heb hem nog verteld wat ik wil en toen zei hij dat we af moesten spreken. Dat doen we dus vrijdag....
Klopt, dat dacht ik ook alquote:Op dinsdag 2 maart 2010 23:38 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Dit is trouwens wel een dikke smoes om je te kunnen spreken over die sms. Die goochem heeft toch je nummer, dus dan ziet hij toch wie er heeft gebeld?
Wel jammer dat je er zo over denkt. Zo doe je jezelf namelijk wel tekort. In feite geef jij hem dus toestemming om vaker dit soort geintjes uit te halen.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 23:35 schreef AlphaQ het volgende:
[..]
Daar neig ik naar, ja. Nouja, ik heb er natuurlijk ook aan gedacht om het te laten, dan zou ik me niet meer in de war voelen en mettertijd ook niet meer kut. Maar blijkbaar wil ik dat echt niet. Ik heb steeds in mijn hoofd dat ik hem eigenlijk toestemming gegeven heb, dat ik tegen hem gezegd heb dat hij tijdens onze pauze vooral anderen moest 'uitproberen', dat ik dat ook zou doen als ik er de kans voor kreeg. En dat we dan wel zouden zien wat we beter vinden.
Hmm. Alleen daar uit zou blijken dat hij niet voor jou kiest. Maar oordeel niet te snel. Voor de rest kan je hem niks kwalijk nemen. Het is aan jou om te kiezen als blijkt dat hij echt echt echt voor jou wilt gaan zodra hij met hangende pootjes terug komt. Als ik jou was zou ik tot die tijd niet wachten maar door gaan met je leven. Laat hem maar naar jou komen.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 23:35 schreef AlphaQ het volgende:
Ik heb steeds in mijn hoofd dat ik hem eigenlijk toestemming gegeven heb, dat ik tegen hem gezegd heb dat hij tijdens onze pauze vooral anderen moest 'uitproberen', dat ik dat ook zou doen als ik er de kans voor kreeg. En dat we dan wel zouden zien wat we beter vinden.
Dat dus, mag je hem ook wel vragen. Zelfrespect in acht nemen en niet smelten voor zijn lieve woordjes. Laat maar zien wat hij heeft aangericht. Ik denk niet dat het bestaat dat hij na zo een lange relatie hier geen gevoelens aan overhoud.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 23:42 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ga je jezelf niet afvragen hoe hij het vond met zijn buurmeisje? Of de sex beter was? Of hij misschien nog steeds iets voor haar voelt? Of hij haar nog zal spreken als jij er niet bent, of dat hij de smaak te pakken heeft en dit nu ook bij andere meiden zal proberen? Dat hij nu denkt dat jij toch makkelijk te overtuigen bent en hem alles vergeeft..? Pas maar goed op.
Heeel herkenbaar, die ongelofelijke leegte in je leven. Het is zeurderig gevoel wat soms even naar de achtergrond gaat, maar dan volgt er direct weer een confrontatie waardoor het weer het middelpunt van de dag is. Het 'het is over' gevoel is zo confronterend en naar en daardoor bestaat mijn leven nu uit dalen in plaats van pieken.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 19:06 schreef Tumtumm het volgende:
[..]
Ik blijf dit een lastige vraag vinden. Het gaat wel, in het begn was ik boos en verdrietig. Nu zijn we een paar weken verder en heb ik (gelukkig!) ook weer redelijk goed met hem kunnen praten, en sindsdien voel ik me voornamelijk leeg. Ik krijg er geen paniekgevoel of boos gevoel meer bij, het is gewoon leeg en verdrietig.
Ik doe m´n best om er wat van te maken, en ik vermaak me eigenlijk ook wel, ik heb genoeg dingen te doen, ben druk met m'n studie.. Maar toch overheerst een soort van "het is over-gevoel".![]()
Waar ik trouwens ook echt niet aan durf te denken is de toekomst, bijvoorbeeld de zomervakantie, eerst was het logisch om met hem op vakantie te gaan maar nu? Ik heb het gevoel dat niets meer zo vanzelfsprekend is als het eerst was, en ik moet iedere dag zelf nadenken over hoe ik m'n dag wil en ga invullen. Dat is vrijheid, maar ook kut... En ik mis hem gewoon enorm. Dat zal ook nog wel even blijven..
1 ding is zeker: als ik hier uit kom en m'n studie gaat ook nog steeds goed, dan ga ik gewoon verschrikkelijk trots zijn op mezelf!
Hoe was het op je nieuwe werk?quote:Op dinsdag 2 maart 2010 23:54 schreef Everlong het volgende:
Net terug van m'n eerste avonddienst bij mijn nieuwe werk. En nu zit ik dus alleen in ons huis en kan ik alleen aan de muur vertellen hoe het was. Ik wil zo graag bellen, maar ik doe het niet. Het kost zoveel moeite maar ik moet sterk zijn van mezelfGelukkig is dit topic er nog!
[..]
Heeel herkenbaar, die ongelofelijke leegte in je leven. Het is zeurderig gevoel wat soms even naar de achtergrond gaat, maar dan volgt er direct weer een confrontatie waardoor het weer het middelpunt van de dag is. Het 'het is over' gevoel is zo confronterend en naar en daardoor bestaat mijn leven nu uit dalen in plaats van pieken.
Haha, dank je! Het was eigenlijk een beetje saai..en daardoor kon ik helaas nog genoeg aan andere dingen denken. Ik werk in de jeugdhulpverlening, ben nu van een hele pittige doelgroep naar een stuk rustigere gegaan. En dat is een flink contrast! Nog even aankijken hoe het gaat.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 23:56 schreef Sjechov het volgende:
[..]
Hoe was het op je nieuwe werk?
Kon je al een beetje je draai vinden?
Wat is je gevoel en wat doe je?
Je moet doen waar jij je goed bij voelt. Maar ik vraag me wel af of je het nu dan wel echt kan afsluiten. Wil je hem na morgen niet nog een keer zien, omdat het misschien morgen weer geen goede afsluiting wordt?quote:Op woensdag 3 maart 2010 00:02 schreef Tegan het volgende:
Ik denk dat ik mijn ex ga vragen om toch te meeten morgen. Ik denk niet dat ik ooit vrienden met hem kan zijn, en ik wil niet mijn laatste herinnering van hem hebben dat hij het uitmaakte. Daarna wil ik gewoon helemaal geen contact meer. Wordt lastig omdat hij in dezelfde plaats woont, maar gelukkig hebben we allebei onze eigen uitgaansplekken enzo.
Of raden jullie het me echt af om dat te vragen?
Nadat het uit was hebben we nog seks gehad, voor de laatste keer, en hebben we gewoon afscheid genomen zoals altijd, zoenend voor de deur etc. Pas twee dagen later kwam echt die grote klap, het voelde toen gewoon niet als een einde. Ik wil niet dat dat mijn laatste herinnering is van hem, ik wil denk ik een echt afscheid. Het voelt nu alsof ik dat echt nodig heb. En aan de andere kant weet ik gewoon helemaal niet hoe ik dit kan afsluiten, wat ik moet doen.quote:Op woensdag 3 maart 2010 00:06 schreef Everlong het volgende:
[..]
Je moet doen waar jij je goed bij voelt. Maar ik vraag me wel af of je het nu dan wel echt kan afsluiten. Wil je hem na morgen niet nog een keer zien, omdat het misschien morgen weer geen goede afsluiting wordt?
Vind je deze doelgroep wel prettiger werken dan de vorige dan?quote:Op woensdag 3 maart 2010 00:04 schreef Everlong het volgende:
[..]
Haha, dank je! Het was eigenlijk een beetje saai..en daardoor kon ik helaas nog genoeg aan andere dingen denken. Ik werk in de jeugdhulpverlening, ben nu van een hele pittige doelgroep naar een stuk rustigere gegaan. En dat is een flink contrast! Nog even aankijken hoe het gaat.
Stiekem had ik natuurlijk heel erg gehoopt op een smsje van m'n ex. Hij weet dat ik vandaag voor het eerst moest werken. Het lijkt soms wel of het hem veel makkelijker afgaat.
Sjah.. Moeilijk. Kom tot rust is mijn tip. Je moet doen waar je je goed bij voelt, maar ik krijg de indruk dat je heel erg op ziet tegen morgen. Maak je zelf niet gek met gedachtes maar kom even tot rust en spreek later met hem af. Om het goed af te sluiten. Dan heb je nog een leuke laatste herinnering aan elkaar en kan je, als je het helemaal hebt afgesloten en elkaar heb los gelaten, weer proberen dichter naar elkaar toe te komen en een goede vriendschappelijke band ontwikkelen.quote:Op woensdag 3 maart 2010 00:02 schreef Tegan het volgende:
Of raden jullie het me echt af om dat te vragen?
Hoe zou jij het afscheid graag zien? Misschien moet je dit juist alleen afsluiten, omdat het 'samen' er niet meer is. Of zijn er nog dingen die je echt graag wilt bespreken met hem?quote:Op woensdag 3 maart 2010 00:09 schreef Tegan het volgende:
[..]
Nadat het uit was hebben we nog seks gehad, voor de laatste keer, en hebben we gewoon afscheid genomen zoals altijd, zoenend voor de deur etc. Pas twee dagen later kwam echt die grote klap, het voelde toen gewoon niet als een einde. Ik wil niet dat dat mijn laatste herinnering is van hem, ik wil denk ik een echt afscheid. Het voelt nu alsof ik dat echt nodig heb. En aan de andere kant weet ik gewoon helemaal niet hoe ik dit kan afsluiten, wat ik moet doen.
Het is een lang verhaal, na mijn stage ben ik blijven hangen op mijn vorige werk. Ik wilde alleen geen vast contract, dus ik werk daar al ruim 1.5 jaar op invalsbasis. Mijn teamleider heeft me 100keer gevraagd om in vaste dienst te komen, daar dat wil ik om verschillende redenen niet. Nu moeten vanwege de bezuinigingen de invallers eruit en ben ik dus mijn baan kwijt. Ik wil nog steeds niet in vaste dienst, dus nu heb ik deze week een paar diensten bij een andere instelling die onder dezelfde overkoepelende organisatie valt. Voor voorlopig is het wel prima, ik heb geld nodig. Maar ik moet dit weekend wel flink gaan solliciteren denk ik zoquote:Op woensdag 3 maart 2010 00:09 schreef Sjechov het volgende:
[..]
Vind je deze doelgroep wel prettiger werken dan de vorige dan?
Want is er een reden dat ze je verhuist hebben?
Nou, nee ik ga duidelijk regels stellen, mochten we het weer gaan proberen. En hij weet ook wel dat hij dit niet nog een keer moet flikken. Wat betreft die vragen, ja dat ga ik mezelf vast afvragen en het is ook nog maar de vraag of ik ermee kan leven. Zoals gezegd, ik weet het zelf nog niet. Op een dag verander ik wel 5 keer van mening. Het komt nu natuurlijk over alsof ik al jullie advies in de wind sla, maar het zit allemaal in mijn hoofd en het is niet zo dat ik puur op mijn emoties functioneer nu.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 23:42 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Wel jammer dat je er zo over denkt. Zo doe je jezelf namelijk wel tekort. In feite geef jij hem dus toestemming om vaker dit soort geintjes uit te halen.
Ga je jezelf niet afvragen hoe hij het vond met zijn buurmeisje? Of de sex beter was? Of hij misschien nog steeds iets voor haar voelt? Of hij haar nog zal spreken als jij er niet bent, of dat hij de smaak te pakken heeft en dit nu ook bij andere meiden zal proberen? Dat hij nu denkt dat jij toch makkelijk te overtuigen bent en hem alles vergeeft..? Pas maar goed op.
Ik heb hem wel naar zijn gevoelens gevraagd, die waren er niet, zei hij. Hij zei dat ze afleiding was, om niet aan ons te hoeven denken. Smelten voor zijn lieve woordjes doe ik m.i. niet, het is niet zo dat hij zegt "ik hou nog steeds zo veel van je" dat ik zeg "ohhh ik ook van jou" of wanneer hij zegt dat hij zo'n spijt heeft, dat ik reageer met "oh in dat geval, kom maar hier schat!'. En wat hij heeft aangericht, heb ik hem wel duidelijk gemaakt en dat voelt hij zelf ook.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 23:53 schreef MOD het volgende:
[..]
Dat dus, mag je hem ook wel vragen. Zelfrespect in acht nemen en niet smelten voor zijn lieve woordjes. Laat maar zien wat hij heeft aangericht. Ik denk niet dat het bestaat dat hij na zo een lange relatie hier geen gevoelens aan overhoud.
Had ik ook, maar wat is wel een goed afscheid? Je wilt helemaal geen afscheid want alles voelt nog zo goed. Het zit hoog, maar elke keer als hem weer ziet de komende tijd is het het zelfde verhaal als hier boven. Gun het tijd en laat het zakken. Het komt wel goed.quote:Op woensdag 3 maart 2010 00:09 schreef Tegan het volgende:
[..]
Nadat het uit was hebben we nog seks gehad, voor de laatste keer, en hebben we gewoon afscheid genomen zoals altijd, zoenend voor de deur etc. Pas twee dagen later kwam echt die grote klap, het voelde toen gewoon niet als een einde. Ik wil niet dat dat mijn laatste herinnering is van hem, ik wil denk ik een echt afscheid. Het voelt nu alsof ik dat echt nodig heb. En aan de andere kant weet ik gewoon helemaal niet hoe ik dit kan afsluiten, wat ik moet doen.
Voor een andere vaste baan of ... ?quote:Op woensdag 3 maart 2010 00:17 schreef Everlong het volgende:
Het is een lang verhaal, na mijn stage ben ik blijven hangen op mijn vorige werk. Ik wilde alleen geen vast contract, dus ik werk daar al ruim 1.5 jaar op invalsbasis. Mijn teamleider heeft me 100keer gevraagd om in vaste dienst te komen, daar dat wil ik om verschillende redenen niet. Nu moeten vanwege de bezuinigingen de invallers eruit en ben ik dus mijn baan kwijt. Ik wil nog steeds niet in vaste dienst, dus nu heb ik deze week een paar diensten bij een andere instelling die onder dezelfde overkoepelende organisatie valt. Voor voorlopig is het wel prima, ik heb geld nodig. Maar ik moet dit weekend wel flink gaan solliciteren denk ik zo
Ja, voor een andere vaste baan. Ik had wel een invalcontract, maar werkte gewoon fulltime. Daardoor ben ik nu wel een beetje gewend aan een inkomenquote:
quote:Op woensdag 3 maart 2010 00:17 schreef MOD het volgende:
[..]
Sjah.. Moeilijk. Kom tot rust is mijn tip. Je moet doen waar je je goed bij voelt, maar ik krijg de indruk dat je heel erg op ziet tegen morgen. Maak je zelf niet gek met gedachtes maar kom even tot rust en spreek later met hem af. Om het goed af te sluiten. Dan heb je nog een leuke laatste herinnering aan elkaar en kan je, als je het helemaal hebt afgesloten en elkaar heb los gelaten, weer proberen dichter naar elkaar toe te komen en een goede vriendschappelijke band ontwikkelen.
Lijkt mij een logisch scenario.. Echter, Murphy speelt al een tijdje vieze spelletjes met mij dus je moet doen waar je je goed bij voelt.
Ik kan het me zelf ook niet inbeelden dat ik nu vrienden wordt omdat er nog teveel gevoelens zijn..
Vriendschap zit er echt niet in. We zijn vaker uit elkaar geweest en het enige wat wij kunnen is geen contact, ruzie, of een relatie 'proberen'quote:Op woensdag 3 maart 2010 00:20 schreef MOD het volgende:
[..]
Had ik ook, maar wat is wel een goed afscheid? Je wilt helemaal geen afscheid want alles voelt nog zo goed. Het zit hoog, maar elke keer als hem weer ziet de komende tijd is het het zelfde verhaal als hier boven. Gun het tijd en laat het zakken. Het komt wel goed.
Ik wil gewoon graag een avondje met hem lachen, praten over alles, zo wil ik ons herinneren ofzo. Laatste keer was allemaal drama en seks, twee dingen die ik niet als laatste herinnering wil van ons. Does that make sense?quote:Op woensdag 3 maart 2010 00:17 schreef Everlong het volgende:
[..]
Hoe zou jij het afscheid graag zien? Misschien moet je dit juist alleen afsluiten, omdat het 'samen' er niet meer is. Of zijn er nog dingen die je echt graag wilt bespreken met hem?
Die heb je ook wel nodig inderdaad.quote:Op woensdag 3 maart 2010 00:24 schreef Everlong het volgende:
[..]
Ja, voor een andere vaste baan. Ik had wel een invalcontract, maar werkte gewoon fulltime. Daardoor ben ik nu wel een beetje gewend aan een inkomen
Als je denkt dat je je daardoor beter voelt moet je het gewoon doen! Ik begrijp heel goed dat je dat graag nog een keer wilt. Ik denk dat er 2 mogelijke nadelen zijn, misschien moet je die afwegen? Je kan er spijt van krijgen als je het niet doet en je kan je weer even behoorlijk rot voelen als je het wel doet.quote:Op woensdag 3 maart 2010 00:27 schreef Tegan het volgende:
Ik wil gewoon graag een avondje met hem lachen, praten over alles, zo wil ik ons herinneren ofzo. Laatste keer was allemaal drama en seks, twee dingen die ik niet als laatste herinnering wil van ons. Does that make sense?
Ik ben morgen ook vrij van school, en dus ik kan mooi de hele dag denken.
quote:Op woensdag 3 maart 2010 00:17 schreef AlphaQ het volgende:
Ik heb hem wel naar zijn gevoelens gevraagd, die waren er niet, zei hij. Hij zei dat ze afleiding was, om niet aan ons te hoeven denken. Smelten voor zijn lieve woordjes doe ik m.i. niet, het is niet zo dat hij zegt "ik hou nog steeds zo veel van je" dat ik zeg "ohhh ik ook van jou" of wanneer hij zegt dat hij zo'n spijt heeft, dat ik reageer met "oh in dat geval, kom maar hier schat!'. En wat hij heeft aangericht, heb ik hem wel duidelijk gemaakt en dat voelt hij zelf ook.
Maar jij hebt dus vóórdat je ex gezegd heeft dat je mocht doen wat je wilde, het met iemand anders gedaan? Of tussen het "doe maar" en het misschien-wordt-het-nog-wat-gesprek?
Ik heb inderdaad het gevoel gehad dat hij me zomaar vervangen had en ergens heb ik dat nog steeds wel een beetje...
Ik werkte wel gewoon fulltime hoor, maar ik wilde gewoon geen vast contract daar. Dat gaf me nog een beetje vrijheidsgevoel ofzo..Ik sluit ook nog steeds niet uit dat ik nog een studie ga doen in september. Maar, nu ga ik gewoon solliciteren voor een vaste baan!quote:Op woensdag 3 maart 2010 00:34 schreef Sjechov het volgende:
[..]
Die heb je ook wel nodig inderdaad.
Wat doe je ernaast dan?
Als je geen vaste baan wilt.
Sja het is natuurlij zoals het is.quote:Op woensdag 3 maart 2010 00:27 schreef Tegan het volgende:
[..]
[..]
Vriendschap zit er echt niet in. We zijn vaker uit elkaar geweest en het enige wat wij kunnen is geen contact, ruzie, of een relatie 'proberen'.
[..]
Ik wil gewoon graag een avondje met hem lachen, praten over alles, zo wil ik ons herinneren ofzo. Laatste keer was allemaal drama en seks, twee dingen die ik niet als laatste herinnering wil van ons. Does that make sense?
Ik ben morgen ook vrij van school, en dus ik kan mooi de hele dag denken.
Met een vast contract kun je ook zo vertrekkenquote:Op woensdag 3 maart 2010 00:36 schreef Everlong het volgende:
[..]
Ik werkte wel gewoon fulltime hoor, maar ik wilde gewoon geen vast contract daar. Dat gaf me nog een beetje vrijheidsgevoel ofzo..Ik sluit ook nog steeds niet uit dat ik nog een studie ga doen in september. Maar, nu ga ik gewoon solliciteren voor een vaste baan!
Haha, ja ik weet het, mijn gedachten zijn niet logisch!quote:Op woensdag 3 maart 2010 00:43 schreef Sjechov het volgende:
[..]
Met een vast contract kun je ook zo vertrekken
Ik zal je verder niet lastig vallen met vragen.
Had beloofd niet meer te reageren maar vooruit.quote:Op woensdag 3 maart 2010 00:46 schreef Everlong het volgende:
[..]
Haha, ja ik weet het, mijn gedachten zijn niet logisch!
Maar daarbij had ik voor mijzelf erg belangrijke punten (zoals veiligheid) waar ik echt niet tevreden over was. Ik was ergens bang dat als ik een vast contract nam daar toch maar genoegen mee zou nemen en daar dus echt zou blijven hangen. Terwijl ik dat eigenlijk niet wilde. Snap je?
Ik ben nog jong, dit was m'n eerste echte baan en er waren eigenlijk geen doorgroeimogelijkheden. Ach, het is echt een rot timing, maar ik ben beter af zonder die baan denk ik! Enn, als je alles tegelijk hebt, kan het toch eigenlijk niet meer erger worden? Ik was nu m'n vriend, baan en huis kwijt. Kan alleen maar beter worden dus!quote:Op woensdag 3 maart 2010 00:52 schreef Sjechov het volgende:
[..]
Had beloofd niet meer te reageren maar vooruit.
Als je verder wil leren dan kan ik het snappen.
Het kan je tegenhouden,
Maar verder niet eigenlijk
Ligt ook aan je leeftijd en interne mogelijkheden he
die moet je gewoon weggooien, johquote:Op woensdag 3 maart 2010 03:15 schreef MOD het volgende:
Zit net ouwe mails terug te lezen van ruim 4 jaar terug toen ik haar leerde kennen... Niet doen dus, nog even niet..
Email -> Search: "naam ex" -> Delete all.quote:Op woensdag 3 maart 2010 03:15 schreef MOD het volgende:
Zit net ouwe mails terug te lezen van ruim 4 jaar terug toen ik haar leerde kennen... Niet doen dus, nog even niet..
En, hoe is het gegaan??quote:Op woensdag 3 maart 2010 07:30 schreef maartjeh het volgende:
Nou.. daar gaan we. M'n ex is er bijna.Ik heb er buikpijn van.
Ze zeggen toch dat alles eerst slechter moet worden?quote:Op woensdag 3 maart 2010 00:57 schreef Everlong het volgende:
[..]
Ik ben nog jong, dit was m'n eerste echte baan en er waren eigenlijk geen doorgroeimogelijkheden. Ach, het is echt een rot timing, maar ik ben beter af zonder die baan denk ik! Enn, als je alles tegelijk hebt, kan het toch eigenlijk niet meer erger worden? Ik was nu m'n vriend, baan en huis kwijt. Kan alleen maar beter worden dus!
Haar ex zou haar ophalen om naar haar werk te brengen omdat haat auto kapuut was.quote:
Anders hadden we onderhand wel een reactie gehadquote:Op woensdag 3 maart 2010 09:49 schreef brunette82 het volgende:
Het is te hopen dat hij haar opgehaald heeft..
Aan die eerste zin houd ik me inderdaad ook maar vastquote:Op woensdag 3 maart 2010 09:44 schreef Sjechov het volgende:
[..]
Ze zeggen toch dat alles eerst slechter moet worden?
In principe heb ik een beetje hetzelfde zoals jij.
Vriendin kwijt, woning kwijt en baan heb ik wel, maar we waren net verhuist.
Dus ik had mijn vaste baan bij mij vorige werkgever ingeruild voor een jaarcontract nu met alle risico's van dien.
oo okequote:Op woensdag 3 maart 2010 09:52 schreef Xanthas het volgende:
[..]
Anders hadden we onderhand wel een reactie gehad
Tja, je kan het uiteindelijk alleen zelf bepalen!quote:Op woensdag 3 maart 2010 13:13 schreef Tegan het volgende:
Heb mijn ex nog niet gevraagd. Zit me te bedenken of ik er beter uit ga voelen dan nu als ik hem zie.
Hell no!quote:Op woensdag 3 maart 2010 07:30 schreef Xanthas het volgende:
[..]
Email -> Search: "naam ex" -> Delete all.
Werkte heel opluchtend.
Ik was mijn kamer aan het opruimen toen ik het bonnetje tegenkwam van onze eerste date. Dat deed wel even pijn.
Ach, ik weet in ieder geval een leuk restaurantje voor de volgende keer..... Haha.
Dat heb ik ook gedaan.quote:Op woensdag 3 maart 2010 09:55 schreef Everlong het volgende:
[..]
Aan die eerste zin houd ik me inderdaad ook maar vast
Daarom zou ik ook nooit dat doen.quote:Op woensdag 3 maart 2010 14:22 schreef MOD het volgende:
[..]
Hell no!
Het is niet dat ik haar verafschuw of wat dan ook. Ze was een zeer belangrijk deel van mn leven.
Ik heb ooit alle mails van mn aller eerste ex weg gedonderd, soms heb ik daar nog steeds spijt van.
Over een jaar of tien kan ik nog eens terug lezen.
Komt vanzelf wel, heel veel sterkte.quote:Op woensdag 3 maart 2010 14:32 schreef Xanthas het volgende:
Die positieve herinneringen zitten bij mij nu nog onder een bak emoties. Wil er even niet naar kijken.
Dat is kut zegquote:Op woensdag 3 maart 2010 15:34 schreef VeerEli het volgende:
Ik laat me ook maar weer eens zien. Heb net weer een explosie gehad, sinds lange tijd.
Sommigen van jullie weten het misschien nog, maar ik en me 'ex' zijn dus gewoon verder gegaan, kijken of het weer goed gaat, of het weer wat wordt, ben gewoon naar hem geweest in A'dam, blijven slapen, leuke dingen doen, zelfde als dat hij hier is.
Maar die onzekerheid is echt klote, en ik besloot om het gewoon voor me te houden, omdat erover praten toch geen zin heeft, en niks aan de situatie veranderd.
Net belde ik hem om wat nieuws te vertellen over mijn opleiding waar ik aan wil beginnen na de zomer, en op een gegeven moment kapte hij me alweer af dat hij verder moest met waar hij mee bezig was (terwijl ik toen ik hem belde gelijk vroeg heb je tijd en toen zei hij ja).
Dus dat was weer even een druppel, aangezien dit niet de eerste keer is, en ik zie hem al vet weinig laatste tijd omdat hij allemaal dingen te doen heeft voor school enz, dus ik was het nu gewoon zat. Begon dus te janken en te zeggen dat hij in het echt al amper tijd heeft voor me, en dat het nu zelfs al zo is dat als ik hem bel hij geen tijd heeft. Dat ik vanaf nu wel een vriendin bel om zoiets te melden.
Dat ik het spuugzat ben om een jongen te hebben die maar half voor me gaat, en dat ik twijfel met wat ik hiermee aan moet omdat ik de hele situatie gewoon beu ben. Dat ik nooit meer krijg te horen van 'ik mis je' of 'ik hou van je'.Wat ik aan een gozer heb die dat niet eens tegen me kan zeggen. Dat ik heel graag hem wil, maar dat het gewoon kut is als die jongen niet ook volledig voor jou gaat. Nou hij zei van we hebben het er morgen wel even over face to face. Godsamme wat een kutzooi.
Ik kan me zoiets nou helemaal niet voorstellen he.quote:Op woensdag 3 maart 2010 15:34 schreef VeerEli het volgende:
Ik laat me ook maar weer eens zien. Heb net weer een explosie gehad, sinds lange tijd.
Sommigen van jullie weten het misschien nog, maar ik en me 'ex' zijn dus gewoon verder gegaan, kijken of het weer goed gaat, of het weer wat wordt, ben gewoon naar hem geweest in A'dam, blijven slapen, leuke dingen doen, zelfde als dat hij hier is.
Maar die onzekerheid is echt klote, en ik besloot om het gewoon voor me te houden, omdat erover praten toch geen zin heeft, en niks aan de situatie veranderd.
Net belde ik hem om wat nieuws te vertellen over mijn opleiding waar ik aan wil beginnen na de zomer, en op een gegeven moment kapte hij me alweer af dat hij verder moest met waar hij mee bezig was (terwijl ik toen ik hem belde gelijk vroeg heb je tijd en toen zei hij ja).
Dus dat was weer even een druppel, aangezien dit niet de eerste keer is, en ik zie hem al vet weinig laatste tijd omdat hij allemaal dingen te doen heeft voor school enz, dus ik was het nu gewoon zat. Begon dus te janken en te zeggen dat hij in het echt al amper tijd heeft voor me, en dat het nu zelfs al zo is dat als ik hem bel hij geen tijd heeft. Dat ik vanaf nu wel een vriendin bel om zoiets te melden.
Dat ik het spuugzat ben om een jongen te hebben die maar half voor me gaat, en dat ik twijfel met wat ik hiermee aan moet omdat ik de hele situatie gewoon beu ben. Dat ik nooit meer krijg te horen van 'ik mis je' of 'ik hou van je'.Wat ik aan een gozer heb die dat niet eens tegen me kan zeggen. Dat ik heel graag hem wil, maar dat het gewoon kut is als die jongen niet ook volledig voor jou gaat. Nou hij zei van we hebben het er morgen wel even over face to face. Godsamme wat een kutzooi.
Hoi,quote:
Ja maar ik vroeg nog letterlijk aan hem, heb je even tijd? Hij zegt vervolgens ja. Als hij had gezegd jawel, maar ik moet zo wel door, dan was het al heel anders geweest. Dan had ik of voor een kort gesprek gekozen, of gekozen om hem later terug te bellen.quote:Op woensdag 3 maart 2010 15:49 schreef MOD het volgende:
[..]
Hoi,
Wat verwacht je? Je kan "een relatie" niet laten afhangen van "ik heb even geen tijd"
Die dingen gebeuren nu eenmaal en later kunnen jullie elkaar weer bellen als je daar zin in hebt.
Gun elkaar de ruimte, je kan niet verwachten dat hij dag en nacht zit te wachten op je telefoontjes.
Het is leuk om elkaar te spreken, maar ga, net zoals hij, ook wat voor je zelf doen.
Ik herken de situatie, omdat ik het ook zag gebeuren. Het was uit gegaan, dus je gaat dingen voor je zelf doen.
Telefoontjes worden minder spontaan, minder lieve woordjes, minder naar elkaar toe gericht, terwijl jij op dit moment nog in het oude patroon zit misschien? En dus dingen verwacht van iemand in een situatie waarin je een relatie hebt? Dat is er dus niet meer, want het is uit.
Ja het is klote, ik kon ook niet meer naar haar toe toen ik iets te vertellen had, want toen reageerde ze ook minder spontaan. Mailtjes werden formeler en ik zag zelf dat ik steeds minder belangrijk werd.
So be it. Het is kut om te zien hoe je naar de achtergrond gewerkt word. Dus laat het met rust en verwacht NIKS. Laat het gebeuren. Uiteindelijk belt ie toch wel een keer om wat te melden.
Relaxed
Hij is bezig met afstuderen, verwacht binnen 2 á 3 maandjes klaar te zijn, dus dat hij weinig tijd heeft begrijp ik wel. Wat me dan alleen wel frustreerd is dat als ik dan bel, hij me dan vervolgens bot afkapt omdat hij door moet. Dan denk ik gewoon van sjezus, wat maken die paar minuten meer of minder nou uit?quote:Op woensdag 3 maart 2010 15:48 schreef Sjechov het volgende:
[..]
Ik kan me zoiets nou helemaal niet voorstellen he.
Zelf had ik juist meer tijd over voor mijn ex dan voor mezelf.
Soms moest ik echt wat doen, maar dan wou zij wat kwijt en dat ging bij mij altijd voor.
Dat dat niet altijd moet en hoeft ben ik me nu ook wel bewust (je vergeet jezelf), maar dit slaat toch werkelijk alles!
Dat had ik ook en toen ging de kogel door de kerk. Je moet niet te veel verwachten anders doet het alleen maar meer pijn. Ik snap je wel, want je wilt elkaar vast houden natuurlijk. Maar misschien is het juist verstandig om alles los te laten. De geschiedenis van jullie rolt nog steeds door elkaars hoofd. Het spookt wel door je gedachte dat het goed komt, maar met welke zekerheid dat het niet weer fout gaat?quote:Op woensdag 3 maart 2010 15:57 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Ik doe ook genoeg voor mezelf, alleen het is niet gewoon 'uit'. Het zit er tussenin, niet uit, niet aan. Maar we gaan wel met elkaar om als dat het aan is.
Maar omdat alles er naar uit ziet dat het weer goed komt, is het contact daar ook naar..
Ik denk dat ik gewoon niet bij hem weg kan gaan, en alle contacten verbreken, als de kans nog zo groot is dat het weer goedkomt..En gezien hoe we met elkaar omgaan..Alles hoe we doen is een relatie, het enige wat het geen relatie maakt is dat hij het niet een vaste relatie wil noemen ivm. de dingen die gebeurd zijn, en eerst tijd te willen om te zien waar het heengaat.quote:Op woensdag 3 maart 2010 16:08 schreef MOD het volgende:
[..]
Dat had ik ook en toen ging de kogel door de kerk. Je moet niet te veel verwachten anders doet het alleen maar meer pijn. Ik snap je wel, want je wilt elkaar vast houden natuurlijk. Maar misschien is het juist verstandig om alles los te laten. De geschiedenis van jullie rolt nog steeds door elkaars hoofd. Het spookt wel door je gedachte dat het goed komt, maar met welke zekerheid dat het niet weer fout gaat?
Ik wens je succes, je laat het in ieder geval niet aan je voorbij gaan. Maar doe je zelf geen onnodig veel pijn okay?
Heel veel succes ermee. Het is echt goed voor mijzelf, voor jou hoop ik dan ook maarquote:Op woensdag 3 maart 2010 17:41 schreef Tegan het volgende:
Ok jongens. Geen contact met mijn ex vanaf *nu*. Wish me luck, en alvast sorry voor alle zeurposts hierna.
2 november is mijn horrordatum. Dat is nog zoooooo ver weg.quote:Op woensdag 3 maart 2010 17:45 schreef Tegan het volgende:
Voorlopig ben ik redelijk druk dus deze maand overleef ik wel, zie alleen tegen Koninginnenacht op, dan zouden we net drie jaar samen zijn en dus is die maand vol met herinneringen. Maar dat duurt nog ff.
En hoe voelt die vreemde gewaarwording? Ik heb het ook als ik foto's terugkijk, geef mij wel een goed gevoel..dat ik die persoon op de foto's niet meer dezelfde vind als degene die hij nu is/de laatste tijd was. Een gevoel van afstand!quote:Op woensdag 3 maart 2010 17:53 schreef Xanthas het volgende:
Vreemde gewaarwording.... Ik zit foto's te bekijken van mijn ex en ik in Londen en ik zie gewoon een hele andere meid dan waarmee ik het laatste half jaar een relatie heb gehad. Op de foto's staat zo'n schatje. Lijkt echt helemaal niet op mijn ex.
Hmp. Ga je iets speciaals doen of is dat gewoon omdat jullie elkaar zouden zien vandaag?quote:Op woensdag 3 maart 2010 19:37 schreef Tegan het volgende:
Bah, smsje van ex. Hij wenst me een fijne avond (ookal zien we elkaar niet).
quote:
quote:Op woensdag 3 maart 2010 09:45 schreef Sjechov het volgende:
[..]
Haar ex zou haar ophalen om naar haar werk te brengen omdat haat auto kapuut was.
Hopelijk was de situatie in de auto nog een beetje positief???
Haha wat een slowchat!quote:Op woensdag 3 maart 2010 09:49 schreef brunette82 het volgende:
Het is te hopen dat hij haar opgehaald heeft..
Ik denk dat tweede, want ik heb geen plannen dus.quote:Op woensdag 3 maart 2010 20:00 schreef maartjeh het volgende:
[..]
Hmp. Ga je iets speciaals doen of is dat gewoon omdat jullie elkaar zouden zien vandaag?
Het voelde eigenlijk echt goed. Ik weet nu dat het echt niet gewerkt had want we zijn allebei niet meer dat schattige koppeltje. De herinnering aan die vakantie geeft me wel weer even een highquote:Op woensdag 3 maart 2010 19:18 schreef Tumtumm het volgende:
[..]
En hoe voelt die vreemde gewaarwording? Ik heb het ook als ik foto's terugkijk, geef mij wel een goed gevoel..dat ik die persoon op de foto's niet meer dezelfde vind als degene die hij nu is/de laatste tijd was. Een gevoel van afstand!
Yep, we zijn het nog een keer aan het proberen, voor de 2e keer..quote:Op woensdag 3 maart 2010 19:18 schreef Tumtumm het volgende:
[..]
VeerEli, als ik het goed begrijp zijn jullie het dus nog een keer aan het proberen samen? Ik vind, dat als hij een tweede kans heeft gekregen hij wel vol ervoor moet gaan.. Ook als hij druk is. Als het dan nu al begint met "ik heb geen tijd blabla" klinkt dat niet echt positief. Sorry als ik misschien te snel een conclusie trek, ik hoop natuurlijk voor je dat het goed komt maar blijf ook aan jezelf denken he, en wees realistisch!
Ik denk dat je daar heel duidelijk in moet zijn naar hem toe.. Dat hij zich beseft dat hij niet maar wat "aan moet kloten", want het gaat wel om jouw gevoel.quote:Op woensdag 3 maart 2010 20:36 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Ik vind ook dat hij er voor 100% voor moet gaan.
Ik genoot van elk moment, tot de eerste echte ruzie. Daarna volgden verkeerde keuze op verkeerde keuze. En daar baal ik dan wel weer van.quote:Op woensdag 3 maart 2010 21:18 schreef Tumtumm het volgende:
[..]
Ik denk dat je daar heel duidelijk in moet zijn naar hem toe.. Dat hij zich beseft dat hij niet maar wat "aan moet kloten", want het gaat wel om jouw gevoel.
Lastige situatie, veel succes morgen als jullie face to face gaan praten![]()
Xanthas, ik vind dat je daar echt iets goeds zegt.. dat jullie niet meer het leuke koppeltje van toen waren.
Ik hoop dat ik me dat binnenkort ook besef. Dat het achteraf gezien al langer niet meer echt goed zat, dat het vanzelfsprekend werd, dat we niet meer veel leuke dingen deden samen.. en op dat moment vond ik dat wel prima, maar eigenlijk zou je van elk moment samen moeten genieten..
Dan zou je hier eigenlijk ook niet moeten klagen dat het met horten en stoten gaat, want je kiest er zelf voor terwijl anderen je hebben gewaarschuwd in de vorige topics.quote:Op woensdag 3 maart 2010 20:36 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Yep, we zijn het nog een keer aan het proberen, voor de 2e keer..
Ik vind ook dat hij er voor 100% voor moet gaan. Zijn drukte snap ik, afstuderen, veel op de uni moeten zijn, carrierebeurzen hebben enz.
Maar moeilijk doen om die paar minuten dat ik een x langer aan de telefoon hang vind ik gewoon belachelijk...en dat was weer ff de druppel van frustratie waardoor er weer ff een bom ontplofte bij me..
Ik blijf vrij realistisch..alleen twijfel ik gewoon heel erg wat het beste is..en wat ik moet doen..ik wil hem niet kwijt snap je, maar deze situatie houd ook een keer op..vroeg of laat.
Pff
Heb ik ook wel eens. Ik weet niet wat ze aan het doen is dus zal ze wel met een ander jongen aan het vozen zijnquote:Op woensdag 3 maart 2010 21:38 schreef Tegan het volgende:
I feel bad. Heb steeds van die wangedachten dat hij bezig is met andere meisjes.
Ik wil het niet weten, ik wil het niet horen. Ik wil er niet aan denken, echt niet.quote:Op woensdag 3 maart 2010 21:48 schreef N-E-R-D het volgende:
[..]
Heb ik ook wel eens. Ik weet niet wat ze aan het doen is dus zal ze wel met een ander jongen aan het vozen zijn
Gedver. Dat was de enige gedachte die ik nog niet had gehad vandaag. Nu dus welquote:Op woensdag 3 maart 2010 21:38 schreef Tegan het volgende:
I feel bad. Heb steeds van die wangedachten dat hij bezig is met andere meisjes.
Het hart zat er nog, ik mocht het alleen niet meer aanraken.quote:
quote:Op woensdag 3 maart 2010 22:12 schreef Mint_Clansell het volgende:
Doet me denken aan dat 'kuthoeren' stukje van Hans Teeuwen uit zijn 'Dat Dan Weer Wel' show:
'Veel lekkerder dan Hans! Veel lekkerder dan Hans!!'
Het gaat natuurlijk om het stukje vanaf 2:25 he?quote:
Ik houd niet zo van chocolade/B&J. Ik heb eerder totaal geen eetlust in zo'n momentquote:Op donderdag 4 maart 2010 00:21 schreef Everlong het volgende:
[..]
Tip: Ben & Jerry's helpt nu best goed..
Tja, mannenquote:Op donderdag 4 maart 2010 00:42 schreef Tegan het volgende:
Nouja, ik hield gewoon meer van hem dan hij van mij. Nou ok. Maar als je dat weet en ik zeg dat ik zoveel ben afgevallen in die duidelijke moeilijke periode voor mij, dan vind ik het raar dat je die twee dingen niet kan optellen...
Ohh, oke, sorry. Ik wist niet dat je hier niet meer mocht komen 'klagen' als je advies van de mensen hier niet opvolgt, maar je eigen gevoel volgt. Het spijt me, ik wist niet dat dat de regel was van dit topic, maar dan zal ik vanaf nu me hier niet meer laten zienquote:Op woensdag 3 maart 2010 21:46 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Dan zou je hier eigenlijk ook niet moeten klagen dat het met horten en stoten gaat, want je kiest er zelf voor terwijl anderen je hebben gewaarschuwd in de vorige topics.
quote:En het is natuurlijk gewoon lulkoek dat je niet verder zou kunnen met je leven zonder je ex. Je geeft jezelf nu niet eens de kans om over hem/haar heen te komen en je idealiseert de dingen te veel wat jullie hadden. Want: het is niet voor niets uitgegaan he?
-10 kilo gedurende de zomervakantie breakup. En nu zit ik op -5, maar begin ik al weer te genieten van het eten, dus houdt het daar op.quote:Op donderdag 4 maart 2010 00:52 schreef Tegan het volgende:
Deze breakup was het hongergevoel maar een paar dagen weg. Die tien kilo had ik echt drie weken of meer voor nodig.
.
Tja ik ben ook 10 kg afgevallen, en mijn ex reageerde ook een beetje gelaten toen ik dat haar vertelde, van staat je wel beter en is gezonder. terwijl de aanleiding niet echt gezond is om af te vallen liefdes verdriet en stress. ik hou het maar even op desinteresse omdat het voor haar klaar is, en ze eigenlijk geen contact wil, ook ah eeft ze anders aan gegeven.quote:Op donderdag 4 maart 2010 00:42 schreef Tegan het volgende:
Nouja, ik hield gewoon meer van hem dan hij van mij. Nou ok. Maar als je dat weet en ik zeg dat ik zoveel ben afgevallen in die duidelijke moeilijke periode voor mij, dan vind ik het raar dat je die twee dingen niet kan optellen...
Als je eenmaal aan het werk bent dan gaat het waarschijnlijk ook wel. Stel gewoon iets leuks voor jezelf in het vooruitzicht.quote:Op donderdag 4 maart 2010 16:10 schreef Tegan het volgende:
Zucht. Ik voel een slecht weekend aankomen. En net nu ik heel belangrijke dingen af moet hebben begin volgende week.
Dit weekend voor het eerst helemaal alleen thuis sinds het uit is, kijk er niet echt naar uit. Nu toch weer even een dipje met dat weekend in het vooruitzicht.quote:Op donderdag 4 maart 2010 16:10 schreef Tegan het volgende:
Zucht. Ik voel een slecht weekend aankomen. En net nu ik heel belangrijke dingen af moet hebben begin volgende week.
Heel herkenbaar!quote:Op donderdag 4 maart 2010 00:19 schreef Everlong het volgende:
Dan gaat het de hele dag eigenlijk best wel redelijk en dan komt 's avonds toch weer de dip. Ik ben nog totaal niet gewend dat dit nu mijn huis is ipv ons huis. Ik wil dingen horen die hij me niet meer kan zeggen, maar tegen beter weten in vraag ik er toch naar. Gevolg dat ik weer verdrietig word omdat hij me niet meer geeft wat ik wil. Ik mis iets wat niet meer bestaat..Het is zo oneerlijk dat één iemand daarover beslist en dat het zo'n impact heeft op mijn leven.
quote:Op donderdag 4 maart 2010 00:42 schreef Tegan het volgende:
Ik was ook ruim 8 kilo kwijt na mijn "break-up".quote:Op donderdag 4 maart 2010 00:48 schreef Everlong het volgende:
[..]
Tja, mannenIk had in de eerste week ook geen eetlust, maar dat is dus na een ruime week wel weer terug gekomen. Enerziijds jammer, had graag wat af willen vallen
Hmjah dat heb ik op zich ook wel.quote:Op donderdag 4 maart 2010 18:56 schreef Tumtumm het volgende:
[..]
Heel herkenbaar!
Denk je trouwens dat je wel kan wennen aan dat huis? Heb je niet zo'n gevoel van "ik wil hier zo snel mogelijk weg"?
Over weekenden alleen/niets te doen: Ik kan me herinneren dat een tijdje geleden iemand iets zei (Xanthas?) over het moeilijk vinden om alleen te zijn, vanuit het idee "anderen zijn nu ook leuke dingen aan het doen, of ik zou wat leuks moeten doen want het is vrijdagavond". Weet niet of ik het zo helemaal goed verwoord, maar dat herken ik ook wel.. Op sommige momenten vind ik het niet erg om even alleen te zijn, maar dan kan ik me wel eenzaam voelen omdat ik het gevoel heb dat ik wel iets zou moeten doen.
Dat was ik inderdaad. En dat gevoel heb ik nog steeds. Al denk ik al niet meer aan wat mijn ex aan het doen is, maar nu eigenlijk meer in z'n algemeenheid. Zo van ik zit nu tv te kijken, terwijl ik ook ... of .... had kunnen doen zoals anderen. Dat zorgt er soms voor dat ik me echt zo down voel.quote:Op donderdag 4 maart 2010 18:56 schreef Tumtumm het volgende:
[..]
Heel herkenbaar!
Denk je trouwens dat je wel kan wennen aan dat huis? Heb je niet zo'n gevoel van "ik wil hier zo snel mogelijk weg"?
Over weekenden alleen/niets te doen: Ik kan me herinneren dat een tijdje geleden iemand iets zei (Xanthas?) over het moeilijk vinden om alleen te zijn, vanuit het idee "anderen zijn nu ook leuke dingen aan het doen, of ik zou wat leuks moeten doen want het is vrijdagavond". Weet niet of ik het zo helemaal goed verwoord, maar dat herken ik ook wel.. Op sommige momenten vind ik het niet erg om even alleen te zijn, maar dan kan ik me wel eenzaam voelen omdat ik het gevoel heb dat ik wel iets zou moeten doen.
Enerzijds wel, want het herrinerd me erg aan ons. Anderzijds is het een geweldig appartement in een goede buurt in Amsterdam. Ik denk dat het op termijn wel steeds meer mijn huisje wordt, maar het idee is wel dat ik hier niet langer dan een jaar ga wonen.quote:Op donderdag 4 maart 2010 18:56 schreef Tumtumm het volgende:
[..]
Heel herkenbaar!
Hmjah dubbel, maar ik mis de intimiteit ook welquote:Op donderdag 4 maart 2010 22:13 schreef Tegan het volgende:
Msn-gesprek met een gewone vriend.
Hij: "Goh, ik heb zin in seks."
Bedankt voor mijn avond zonder gedachtes over ex verpesten.
Sluit ik me helemaal bij aan! Sex is in dit geval een bijzaak, ik wil m'n maatje terug die er onvoorwaardelijk voor me is..quote:Op donderdag 4 maart 2010 23:55 schreef Tegan het volgende:
Ik wil niet eens seks. Ik wil die persoon terug die ik altijd kan smsen/bellen, die me kan opvrolijken als ik down ben (zoals nu), ik wil een knuffel en dat alles goed komt (van hem), beetje stom, want het komt niet goed, en dus moet ik mezelf troosten ofzo.
quote:Op donderdag 4 maart 2010 23:55 schreef Tegan het volgende:
Ik wil niet eens seks. Ik wil die persoon terug die ik altijd kan smsen/bellen, die me kan opvrolijken als ik down ben (zoals nu), ik wil een knuffel en dat alles goed komt (van hem), beetje stom, want het komt niet goed, en dus moet ik mezelf troosten ofzo.
Ik had het over intimiteit en niet direct over sex he, vind ik wel een verschil.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 00:03 schreef Everlong het volgende:
[..]
Sluit ik me helemaal bij aan! Sex is in dit geval een bijzaak, ik wil m'n maatje terug die er onvoorwaardelijk voor me is..
Dan interpreteerde ik het verkeerd, sorryquote:Op vrijdag 5 maart 2010 00:06 schreef Sjechov het volgende:
[..]
[..]
Ik had het over intimiteit en niet direct over sex he, vind ik wel een verschil.
Correct me if i'm wrong.
Ja, maar het is ook goed dat je dat nu zelf allemaal moet oplossen. Het is natuurlijk heerlijk die steun die je van een vriend krijgt, maar uiteindelijk moet je het toch allemaal zelf doen. En geloof me, je wordt er veel sterker door als je ergens alleen voor staat dan dat iemand je constant opvangt zeg maar.quote:Op donderdag 4 maart 2010 23:55 schreef Tegan het volgende:
Maar samen is het zoveel leuker!quote:Op vrijdag 5 maart 2010 16:26 schreef Faerie het volgende:
[..]
Ja, maar het is ook goed dat je dat nu zelf allemaal moet oplossen. Het is natuurlijk heerlijk die steun die je van een vriend krijgt, maar uiteindelijk moet je het toch allemaal zelf doen. En geloof me, je wordt er veel sterker door als je ergens alleen voor staat dan dat iemand je constant opvangt zeg maar.En echt, dat is ook een heel groot voordeel, en er is dus wel iets positiefs uit te halen!
Dan ben ik ondertussen erg sterk...quote:Op vrijdag 5 maart 2010 16:26 schreef Faerie het volgende:
[..]
Ja, maar het is ook goed dat je dat nu zelf allemaal moet oplossen. Het is natuurlijk heerlijk die steun die je van een vriend krijgt, maar uiteindelijk moet je het toch allemaal zelf doen. En geloof me, je wordt er veel sterker door als je ergens alleen voor staat dan dat iemand je constant opvangt zeg maar.En echt, dat is ook een heel groot voordeel, en er is dus wel iets positiefs uit te halen!
Helemaal eensch!quote:Op vrijdag 5 maart 2010 17:12 schreef Tegan het volgende:
[..]
Dan ben ik ondertussen erg sterk...
Maar ik kan het allemaal wel, heb helemaal niemand nodig, voor niets. Het is alleen niet leuk, echt niet leuk, om dingen alleen te doen.
Ben ik echt helemaal met je eens. Je hebt inderdaad helemaal niemand NODIG, maar dingen samen doen is gewoon fijn.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 17:12 schreef Tegan het volgende:
[..]
Maar ik kan het allemaal wel, heb helemaal niemand nodig, voor niets. Het is alleen niet leuk, echt niet leuk, om dingen alleen te doen.
Jij ook een fijn weekend toegewenst. Hopelijk gaat het een beetje met je keel e.a.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 19:45 schreef maartjeh het volgende:
[..]
Ben ik echt helemaal met je eens. Je hebt inderdaad helemaal niemand NODIG, maar dingen samen doen is gewoon fijn.
Vandaag samen met m'n ex onze auto's gewassen en gestofzuigd. Weird. Gister te horen gekregen dat m'n amandelen er inderdaad uitmoeten en vooralsnog VERGA ik van de pijn in m'n keel/tong/oren, dus ik ga m'n bed nu in met pijnstillers.![]()
Ik wens jullie ondanks alle ex-drama toch een fijn weekend. Probeer er iets moois van te maken.
Sterkte dit weekend!!quote:Op vrijdag 5 maart 2010 19:45 schreef maartjeh het volgende:
[..]
Ben ik echt helemaal met je eens. Je hebt inderdaad helemaal niemand NODIG, maar dingen samen doen is gewoon fijn.
Vandaag samen met m'n ex onze auto's gewassen en gestofzuigd. Weird. Gister te horen gekregen dat m'n amandelen er inderdaad uitmoeten en vooralsnog VERGA ik van de pijn in m'n keel/tong/oren, dus ik ga m'n bed nu in met pijnstillers.![]()
Ik wens jullie ondanks alle ex-drama toch een fijn weekend. Probeer er iets moois van te maken.
Mja het is ook leuker om dingen samen te doen, maar je moet er ook plezier in hebben om dingen alleen te kunnen doen, want je bent nu eenmaal vrijgezel, en anders heb je het helemaal niet leuk meer en ben je niet meer gelukkig. De harde waarheid is dat je uiteindelijk toch alleen over blijft. Uiteindelijk heb je alleen jezelf dus je moet ook plezier alleen kunnen hebben, en daar bedoel ik mee als vrijgezel, want je bent natuurlijk nooit echt alleen door vrienden etc.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 17:12 schreef Tegan het volgende:
[..]
We moeten eigenlijk een uitje doen met zijn allen zo in het weekendquote:Op vrijdag 5 maart 2010 21:12 schreef Everlong het volgende:
Daar zit je dan op vrijdagavond..alleen..thuis![]()
[..]
Sterkte dit weekend!!
Komt vanzelf allemaal wel weer.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 21:50 schreef Faerie het volgende:
Eergister weer sms gekregen van mijn ex. Hoe het met mij gaat en dat hij volgende week vrijdag gaat verhuizen. Natuurlijk iets teruggestuurd, toen weer sms van hem, en nu heb ik weer iets gestuurd.
Ik vind het nog steeds erg moeilijk om op deze manier contact met hem te hebben, als kennissen maar dan net ietsjes meer zeg maar. Ik vermaak me echt super goed, maar ik mis hem zo verschrikkelijk, zijn persoon. Niet zozeer die dingen zoals samen leuke dingen doen ofzo. Ja die mis ik wel, maar ik maak nu ook genoeg leuke dingen mee. Maar gewoon hoe hij is, waar we altijd over praatten samen, en de lol die we hadden.
Bah.En dan vinden jongens me leuk, laten ze me dat duidelijk merken, en dat vind ik echt zo ontzettend klote dan. Ik wil dat helemaal niet, geen nieuwe vriend, mijn ex ligt namelijk nog in mijn hart. Ik ben echt wel gelukkig hier, maar het lijkt wel alsof mijn hart op slot zit ofzo. Ik vind het echt verschrikkelijk dit. Ik heb absoluut geen zin meer in dat begin van een relatie, die twijfels enzo, al die moeite doen om iets op te bouwen. Het liefst zou ik het zoals in de films willen, dat ik meteen iemand leuk vind, maar kan dat wel? Ik ben bang van niet. Dan maar geen vriend meer...
Ik ga straks nog weg! Het leven gaat hier toch door tot in de vroege uurtjes.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 21:47 schreef Sjechov het volgende:
[..]
We moeten eigenlijk een uitje doen met zijn allen zo in het weekend![]()
ipv allemaal op vrijdagavond thuiszitten ...
Jammer hoor.quote:Op woensdag 3 maart 2010 17:41 schreef Tegan het volgende:
Ok jongens. Geen contact met mijn ex vanaf *nu*. Wish me luck, en alvast sorry voor alle zeurposts hierna.
Ik hield me altijd voor dat ze het niet zo bedoelde en dat ze van me hield. Maar nu ik daar vanaf ben zie ik pas hoe vaak en hoe diep ik gekwetst ben.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 00:38 schreef Tegan het volgende:
Voorlopig gaat het trouwens erg goed. Ik houd me steeds voor dat ik iemand die me zo kwetst niet meer in mijn leven wil hebben. En dat werkt wel.
Vertrouwen in de toekomst hebben is gewoon heel belangrijk. Zodra je dat weer hebt kun je in mijn ogen weer écht verder en door met je leven.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 09:34 schreef Xanthas het volgende:
[..]
Ik hield me altijd voor dat ze het niet zo bedoelde en dat ze van me hield. Maar nu ik daar vanaf ben zie ik pas hoe vaak en hoe diep ik gekwetst ben.
Ik geloof dat ik wel weer verliefd ga worden als mijn hart er klaar voor is. Meestal komt geluk toch op je pad als je er niet naar zoekt. Was dit maal ook zo. Ik heb vertrouwen in de toekomst.
Da's nog best eens een idee om een keer een meet te houden met de mensen van dit topic!quote:Op vrijdag 5 maart 2010 21:47 schreef Sjechov het volgende:
[..]
We moeten eigenlijk een uitje doen met zijn allen zo in het weekend![]()
ipv allemaal op vrijdagavond thuiszitten ...
Thanks!quote:Op vrijdag 5 maart 2010 21:12 schreef Everlong het volgende:
Daar zit je dan op vrijdagavond..alleen..thuis![]()
[..]
Sterkte dit weekend!!
Ik neem aan dat het je meer gaat om iemand die om je geeft. Dus dat hoeft toch niet per se je ex te zijn.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 13:56 schreef maartjeh het volgende:
Ik zit ondertussen aan de diclofenac, en zelfs dat doet eigenlijk bar weinig. Ga van m'n bed naar de bank en weer terug. Voel me zo beroerd en heb echt veel pijn terwijl ik echt wel wat kan hebben en niet flauw ben. Zal niet snel zeggen dat iets écht zeer doet maar dat doet dit wel.![]()
Mis m'n ex nu best wel. Wil hem gewoon bij me hebben op dit soort momenten.. maarja.
Ik heb sinds 1,5 week weer contact met m'n ex en het gaat best okay tussen ons. We hebben dezelfde gevoelens voor elkaar en missen elkaar, maar voor nu werkt het gewoon niet somehow. Dus, jawel.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 13:58 schreef Xanthas het volgende:
[..]
Ik neem aan dat het je meer gaat om iemand die om je geeft. Dus dat hoeft toch niet per se je ex te zijn.
Oh, ok. Dan sterkte maarquote:Op zaterdag 6 maart 2010 14:11 schreef maartjeh het volgende:
[..]
Ik heb sinds 1,5 week weer contact met m'n ex en het gaat best okay tussen ons. We hebben dezelfde gevoelens voor elkaar en missen elkaar, maar voor nu werkt het gewoon niet somehow. Dus, jawel.
Het is een begin!quote:Op zaterdag 6 maart 2010 14:21 schreef Tegan het volgende:
Ik heb pas een paar dagen helemaal geen contact, maar ik heb gewoon de vrijdagavond overleefd zonder hem te smsen.
quote:
Dankjewel Tegan!quote:Op zaterdag 6 maart 2010 14:21 schreef Tegan het volgende:
Ik heb pas een paar dagen helemaal geen contact, maar ik heb gewoon de vrijdagavond overleefd zonder hem te smsen.
Thanks!quote:
Ja, vrijdagavond overleefd, nu de zaterdagavond nogquote:Op zaterdag 6 maart 2010 13:56 schreef maartjeh het volgende:
Thanks!
Ben je je vrijdagavond nog een beetje doorgekomen?
Ik zit ondertussen aan de diclofenac, en zelfs dat doet eigenlijk bar weinig. Ga van m'n bed naar de bank en weer terug. Voel me zo beroerd en heb echt veel pijn terwijl ik echt wel wat kan hebben en niet flauw ben. Zal niet snel zeggen dat iets écht zeer doet maar dat doet dit wel.![]()
Mis m'n ex nu best wel. Wil hem gewoon bij me hebben op dit soort momenten.. maarja.
Zou dat niet het moment zijn waarop je voelt dat je hart verlangt naar die ene (andere) persoon?quote:Op zaterdag 6 maart 2010 17:22 schreef Tumtumm het volgende:
Ik kom even hoi zeggen!
Wat goed dat we allemaal wel redelijk het weekend doorkomen voor zover ik kan concluderen uit de berichtenIk ben er nog maar een keer achtergekomen dat het toch echt makkelijker is om wat sociale dingen te doen in het weekend.. In plaats van alleen zitten en mezelf continu confronteren.
Wat gek, nu besef ik me dat dit de eerste keer is vandaag dat ik aan hem denk..ik ga vooruit!
Zou er eigenlijk een moment zijn waarop je weet/denkt: ik ben er overheen? Ik weet dat het eigenlijk een proces is, en dat je misschien achteraf kunt zeggen wanneer je eroverheen was.. Maar ik hoop nu zo dat ik op een dag wakker word en denk:het is achter de rug!
Hmm, bedoel je dan een echt persoon? Dus dat je dan weer verliefd word? Of het moment waarop je je beseft dat je best weer met iemand anders (wie dan ook) zou kunnen zijn?quote:Op zaterdag 6 maart 2010 17:31 schreef Xanthas het volgende:
[..]
Zou dat niet het moment zijn waarop je voelt dat je hart verlangt naar die ene (andere) persoon?
Ik begrijp dat je ertegen op ziet, maar misschien geeft het je ook wat rust. Dan word je gedwongen om geen contact te hebben, en zit je niet iedere dag met het dilemma contact opnemen of niet. En ik weet niet of jullie dicht bij elkaar wonen, maar elkaar bij toeval tegenkomen kan dan ook niet, en dat weet je die 10 dagen dan in ieder geval zeker.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 16:53 schreef Everlong het volgende:
[..]
Volgende week vrijdag gaat hij 10 dagen weg, dan kunnen we niet bellen. Zie daar nog behoorlijk tegen opAan de andere kant ben ik waarschijnlijk weer zoveel sterker als ik die 10 dagen doorgekomen ben!
Ja, dat is bij mij ook zo denk ik. Maar ik vind het ook wel een vervelend idee dat er dus eerst iemand anders nodig is, om het verwerkingsproces "af te maken". Misschien komt dat ook wel omdat ik het me nu ook nog niet kan voorstellen, om verliefd te worden op iemand anders. Al kan ik me er wel op verheugen, dat is altijd zo'n heerlijke periodequote:Op zaterdag 6 maart 2010 17:47 schreef Xanthas het volgende:
Voor mezelf: ik denk op het moment dat ik weer het gevoel heb dat ik blijkbaar verliefd geworden ben op iemand anders, dat iemand anders haar weg naar mijn hart heeft gevonden.
Wanneer dat is weet ik niet, ik weet wel dat mijn hart nu nog redelijk versteend is, dat het op dit moment nog niet waarschijnlijk is.
Hm nee, denk niet dat hij langs komt. Is niet afgesproken en eigenlijk vind ik het 'too much' om hem weer hier in huis te halen. Dan komt hij voor mijn gevoel gewoon 'te dichtbij' me, al zou ik het wel fijn vinden. Ik denk gewoon dat dat te snel is.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 16:53 schreef Everlong het volgende:
[..]
Ja, vrijdagavond overleefd, nu de zaterdagavond nog
Gaat je ex wel langs komen dit weekend, of is dat nog een beetje teveel contact?
Als het lukt, en dat gaat natuurlijk lukken, is het vandaag voor het eerst in de 5 weken dat het uit is dat we een dag geen contact hebben gehad.
Volgende week vrijdag gaat hij 10 dagen weg, dan kunnen we niet bellen. Zie daar nog behoorlijk tegen opAan de andere kant ben ik waarschijnlijk weer zoveel sterker als ik die 10 dagen doorgekomen ben!
Als het nog aan is dan toch? Mijn ex is ook 10 dagen weggeweest laatst. Ik vond het toen makkelijker om geen contact te hebben en het gaf mij rust. Ik denk niet dat het gezond is om in deze situatie, terwijl het uit is en een bijvoorbeeld in het buitenland, te blijven sms-en etc.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 17:55 schreef Tegan het volgende:
Niet dat ik er iets mee bedoel, maar hoezo kan je die tien dagen geen contact hebben? Wij smsten elkaar gewoon dood als een van de twee ver weg was.
Ik hoop dat het rust geeft inderdaad! We wonen heel dicht bij elkaar, maar elkaar per ongeluk tegen komen gebeurt hier niet zo makkelijk gelukkig.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 17:48 schreef Tumtumm het volgende:
[..]
Ik begrijp dat je ertegen op ziet, maar misschien geeft het je ook wat rust. Dan word je gedwongen om geen contact te hebben, en zit je niet iedere dag met het dilemma contact opnemen of niet. En ik weet niet of jullie dicht bij elkaar wonen, maar elkaar bij toeval tegenkomen kan dan ook niet, en dat weet je die 10 dagen dan in ieder geval zeker.
(is ervaringsdeskundige wat dit betreft)
Kan ik me wel voorstellen ja, als hij weer bij jou thuis is zal het al heel snel weer als vroeger voelen waarschijnlijk...quote:Op zaterdag 6 maart 2010 17:59 schreef maartjeh het volgende:
[..]
Hm nee, denk niet dat hij langs komt. Is niet afgesproken en eigenlijk vind ik het 'too much' om hem weer hier in huis te halen. Dan komt hij voor mijn gevoel gewoon 'te dichtbij' me, al zou ik het wel fijn vinden. Ik denk gewoon dat dat te snel is.
Van die tien dagen geen contact zul je inderdaad zoveel sterker worden dan dat je nu al bent.
Dat deden wij voorheen natuurlijk ook. Maar nu is het uit en is het dus logisch dat je elkaar niet meer dood smst. Het is een mooie test om te kijken of het loslaten een beetje lukt. En natuurlijk zullen we wel af en toe een smsje sturen, maar niet 10 keer per dag.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 17:55 schreef Tegan het volgende:
Niet dat ik er iets mee bedoel, maar hoezo kan je die tien dagen geen contact hebben? Wij smsten elkaar gewoon dood als een van de twee ver weg was.
Precies, alhoewel ik natuurlijk wel graag wil weten of hij het naar z'n zin heeft enzoquote:Op zaterdag 6 maart 2010 18:04 schreef Tumtumm het volgende:
[..]
Als het nog aan is dan toch? Mijn ex is ook 10 dagen weggeweest laatst. Ik vond het toen makkelijker om geen contact te hebben en het gaf mij rust. Ik denk niet dat het gezond is om in deze situatie, terwijl het uit is en een bijvoorbeeld in het buitenland, te blijven sms-en etc.
Ja precies. M'n hart wil hem gewoon heel dicht bij me hebben, maar m'n verstand heeft nu gewoon de overhand (eindelijk) en dat voelt goed. Ik weet gewoon dat ik de goede beslissing neem nu door een bepaalde afstand tussen ons te houden, voor mezelf.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 18:06 schreef Everlong het volgende:
Kan ik me wel voorstellen ja, als hij weer bij jou thuis is zal het al heel snel weer als vroeger voelen waarschijnlijk...
Oh, ja natuurlijk, dat snap ik. Maar uit je eerdere post maakte ik op dat hoewel het uit was je elkaar nog iedere dag belde, en dan vond ik het zo raar dat dat niet over kon gaan in smsen als hij in het buitenland wasquote:Op zaterdag 6 maart 2010 18:06 schreef Everlong het volgende:
[..]
Ik hoop dat het rust geeft inderdaad! We wonen heel dicht bij elkaar, maar elkaar per ongeluk tegen komen gebeurt hier niet zo makkelijk gelukkig.
[..]
Kan ik me wel voorstellen ja, als hij weer bij jou thuis is zal het al heel snel weer als vroeger voelen waarschijnlijk...
[..]
Dat deden wij voorheen natuurlijk ook. Maar nu is het uit en is het dus logisch dat je elkaar niet meer dood smst. Het is een mooie test om te kijken of het loslaten een beetje lukt. En natuurlijk zullen we wel af en toe een smsje sturen, maar niet 10 keer per dag.
In de afgelopen 7 jaar hebben we elkaar eigenlijk zo ongeveer elke dag gezien of gesproken, het is zo gek dat dat ineens weg is nu.
Ja, we belde idd elke dag nog. Maar dat was eigenlijk niet echt de bedoeling. Het contact moet nu gewoon afgebouwd worden, omdat we op deze manier niet los komen van elkaar. Die vakantie komt dus eigenlijk 'goed' uit omdat het dan veel geld kost om te bellen.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 18:18 schreef Tegan het volgende:
[..]
Oh, ja natuurlijk, dat snap ik. Maar uit je eerdere post maakte ik op dat hoewel het uit was je elkaar nog iedere dag belde, en dan vond ik het zo raar dat dat niet over kon gaan in smsen als hij in het buitenland was.
Ik ben niet echt meer bezig met het loslaten van mijn ex, dat heb ik afgelopen maandag afgesloten. Ik sprak toen met mijn ex maar ze was echt niet meer het meisje waar ik verliefd op geworden was. Loslaten wat niet bestaat, is niet echt moeilijk.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 17:52 schreef Tumtumm het volgende:
[..]
Xanthas, jij bent wel vaak hier hè? Begrijp me niet verkeerd hoor, ik bedoel dit helemaal niet gemeen, maar is dat omdat je er nog heel veel mee bezig bent en verder niet zoveel te doen hebt, of vind je het gewoon leuk om te internetten?![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |