Jeetje man, het is alsof ik mezelf hoor praten...quote:Op dinsdag 2 maart 2010 15:48 schreef Xanthas het volgende:
Ik ben van het type: wat had ik anders kunnen doen zodat ik nu nog met haar was....... Waarschijnlijk het slechtste type want echt vrolijk word je er niet van. Maar zoals ik al zei: de wens is er niet meer. Maar het feit dat we dit alles hadden kunnen voorkomen door te praten is storend. Iets zo goed kapot maken door iets zo kleins..
Dit heb ik dus ook. Maarja die fout zal ik nu dus ook geen 2e keer meer maken.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 16:26 schreef CoendeW het volgende:
[..]
Jeetje man, het is alsof ik mezelf hoor praten...
Ik heb exact hetzelfde, had ik toen maar meer gepraat en gevoelens geuit dan was dit alles niet gebeurd en waren we nog samen.
Getuigt van goede zelfkennis en beheersing.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 16:31 schreef N-E-R-D het volgende:
[..]
Dit heb ik dus ook. Maarja die fout zal ik nu dus ook geen 2e keer meer maken.
Op dit moment wil ik haar zo graag zien en afspreken maar ben bang voor die terugval dus hou ik me maar even in.
Verstandig!quote:Op dinsdag 2 maart 2010 16:31 schreef N-E-R-D het volgende:
[..]
Op dit moment wil ik haar zo graag zien en afspreken maar ben bang voor die terugval dus hou ik me maar even in.
Zelfkennis heb ik wel, die beheersing weet ik niet. Het kan morgen zomaar zijn dat ik zeg fuck it en met haar afspreek. En aan de andere kant als ik met haar afspreek en terugval heb dan weet ik dat tenminste. Als ik wacht tot ik haar niet meer mis en dan afspreek en dan alsnog die terugval krijg maakt het alleen maar kutter denk ik dan.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 16:33 schreef Xanthas het volgende:
[..]
Getuigt van goede zelfkennis en beheersing.
Denk je aan haar of aan de relatie? Groot verschil namelijk.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 17:02 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
Verstandig!
Ik heb precies het tegenovergestelde. Ik haat m'n ex. Wil dr het liefst vergeten en nooit meer zien. Maar toch denk ik vrijwel elke dag nog aan haar. Ik ben nog nooit zo boos op iemand geweest en het voelt helemaal niet lekker.
Het lullige is ook nog dat jij niet alleen bent. Ik sprak maandag mijn ex en eigenlijk was ze zo anders dat ik er niet zo veel aan had. Dus je ex kan ook nog een mening hebben, of hebben van "fuck" jou. Het is maar lastig, inderaad.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 17:03 schreef N-E-R-D het volgende:
[..]
Zelfkennis heb ik wel, die beheersing weet ik niet. Het kan morgen zomaar zijn dat ik zeg fuck it en met haar afspreek. En aan de andere kant als ik met haar afspreek en terugval heb dan weet ik dat tenminste. Als ik wacht tot ik haar niet meer mis en dan afspreek en dan alsnog die terugval krijg maakt het alleen maar kutter denk ik dan.
Ik vind het maar lastig
Aan allebei. Maar ik mis alleen de relatie soms. Haarzelf niet. Dat gemis was eigenlijk al redelijk snel verdwenen. Toen dacht ik dat ik er wel overheen was, maar blijkbaar zijn er nog andere emoties die ik moet verwerken. Ik ben nog boos en teleurgesteld. En geloof me dat ik niet zo snel boos wordtquote:Op dinsdag 2 maart 2010 17:05 schreef Xanthas het volgende:
[..]
Denk je aan haar of aan de relatie? Groot verschil namelijk.
Dit is mijn gevoel.
Ik wou dat je een vreemde was dan kon ik je vermijden
Ik wou dat je een vreemde was dan kon ik je vergeten
quote:Drop his name
Push it in and twist the knife again
Watch my face
As I pretend to feel no pain
Mijn ex weet dat dit bij mij speelt want, dit heb ik haar verteld. Ze heeft gezegd als jij denkt dat je er klaar voor bent kunnen we gewoon afspreken. Ze toont begrip en wil ook gewoon weer vrienden kunnen zijn. Hier ben ik erg blij mee en dat moet ik ook zijn geloof ik.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 17:06 schreef Xanthas het volgende:
[..]
Het lullige is ook nog dat jij niet alleen bent. Ik sprak maandag mijn ex en eigenlijk was ze zo anders dat ik er niet zo veel aan had. Dus je ex kan ook nog een mening hebben, of hebben van "fuck" jou. Het is maar lastig, inderaad.
Inderdaad: waarom zei ze het niet gewoon.... Die opmerking raakte mij.quote:
Amen.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 17:27 schreef N-E-R-D het volgende:
[..]
Mijn ex weet dat dit bij mij speelt want, dit heb ik haar verteld. Ze heeft gezegd als jij denkt dat je er klaar voor bent kunnen we gewoon afspreken. Ze toont begrip en wil ook gewoon weer vrienden kunnen zijn. Hier ben ik erg blij mee en dat moet ik ook zijn geloof ik.
Maar moet nu even vooral naar mijzelf kijken, wat ik denk dat het beste voor mij is.
Dat zal ik ook nooit begrijpen. Gewoon van de een op de andere dag wordt je hele wereld op z'n kop gegooid en dan krijg je te horen: "Ja, het ging al een tijdje niet zo goed, vond ik"quote:Op dinsdag 2 maart 2010 17:29 schreef Xanthas het volgende:
[..]
Inderdaad: waarom zei ze het niet gewoon.... Die opmerking raakte mij.
Het uitmaken van een relatie zal toch niet een spontane actie zijn. Een van de twee moet het zien aankomen. Waarom er dan niet over gepraat kan worden is mij een raadsel. Nou ja, geen raadsel, maar ik had er liever over gepraat dan zo achterblijven.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 17:47 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
Dat zal ik ook nooit begrijpen. Gewoon van de een op de andere dag wordt je hele wereld op z'n kop gegooid en dan krijg je te horen: "Ja, het ging al een tijdje niet zo goed, vond ik"
![]()
Ik hou niet van generaliseren, maar volgens mij is dit wel echt een vrouwenactie.
quote:Op dinsdag 2 maart 2010 11:01 schreef maartjeh het volgende:
Even bijlezen hoor..
TumTumm welkom hier! Ik hoop dat je wat aan dit topic zult hebben.![]()
Tegan, hoe is 't nu met je? En hoe sta je nu tegenover morgen?
Ik kom net van de huisarts af, een doorverwijzing naar het ziekenhuis gekregen. Moet overmorgen naar de KNO-art om een afspraak te maken wanneer mijn amandelen operatief verwijderd gaan worden. Ik vind het eng, maar hopelijk voel ik me daarna niet meer om de 2 maanden zo beroerd.
Waar ga je naar het ziekenhuis?quote:Op dinsdag 2 maart 2010 11:02 schreef Xanthas het volgende:
[..]
Succes. I don't like hospitals.... Hopelijk word je er beter van!
Nou, mij is het wel een raadsel.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 17:51 schreef Xanthas het volgende:
[..]
Het uitmaken van een relatie zal toch niet een spontane actie zijn. Een van de twee moet het zien aankomen. Waarom er dan niet over gepraat kan worden is mij een raadsel. Nou ja, geen raadsel, maar ik had er liever over gepraat dan zo achterblijven.
Ach, het leven gaat door.
Achteraf is alles helder. Het is het leven. Ik heb ook fouten gemaakt, maar ik probeer er niet meer aan te denken. Wat gebeurd is, is gebeurd. Anders blijf ik me schuldig voelen (want ik was wel gelukkig).quote:Op dinsdag 2 maart 2010 17:54 schreef MOD het volgende:
Ik had er ook over kunnen praten maar ik was te dom en te kortzichtig om in te zien dat ik zelf een stap kon zetten om het goed te maken ipv te doemdenken en met de gedachte rond te lopen dat het toch nooit meer goed zou komen. Dingen waar je later anders over denkt maar wanneer het al te laat is.
Ergens weet je zelf vast achteraf ook wel een momentje te verzinnen waarop je anders had kunnen handelen. Het is wel een raadsel, maar nu kan ik het toch niet veranderen.quote:
Hmjah dat gevoel herken ik.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 15:48 schreef Xanthas het volgende:
Ik ben van het type: wat had ik anders kunnen doen zodat ik nu nog met haar was....... Waarschijnlijk het slechtste type want echt vrolijk word je er niet van. Maar zoals ik al zei: de wens is er niet meer. Maar het feit dat we dit alles hadden kunnen voorkomen door te praten is storend. Iets zo goed kapot maken door iets zo kleins..
Ik kan ook goed alleen zijn, maar toch merk ik dat een paar dagen alleen in huis (ik had al vakantie) nou ook niet bepaald ideaal was.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 14:06 schreef Tegan het volgende:
[..]
Ik houd juist van alleen zijn, heerlijk. Kan zo een maand in huis doorbrengen ofzo, denk ik. Het gevaar is ook wel dat zodra je met mensen omgaat ze dingen van je verwachten, en die houd ik nooit vol, ik stel ze altijd teleur, door nu bv. niet op school te zijn. En dat maakt me weer meer op mezelf te willen zijn.
Maar dus als ik me klote voel dan moet ik gewoon een paar dagen alleen zijn, dus ook nu met mijn ex.
quote:Op dinsdag 2 maart 2010 17:27 schreef N-E-R-D het volgende:
[..]
Maar moet nu even vooral naar mijzelf kijken, wat ik denk dat het beste voor mij is.
Ik denk dat de conclusie wel gevallen is door meerdere dat we geleerd hebben van onze "fouten".quote:Op dinsdag 2 maart 2010 17:58 schreef Xanthas het volgende:
[..]
Ergens weet je zelf vast achteraf ook wel een momentje te verzinnen waarop je anders had kunnen handelen. Het is wel een raadsel, maar nu kan ik het toch niet veranderen.
Je wás gelukkig, dus nu niet? Ik ken het gevoel... Je schuldig voelen heeft wel zin want dat geeft je nieuwe inzichten. Na een tijd kan je je zelf toch wel vergeven met de gedachte dat je er een les uit getrokken heb. Dat is waarschijnlijk als je merkt dat je toch wel redelijk over je ex heen bent denk ik en merkt dat je haar in principe niet nodig hebt om een leuk leven te hebben.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 17:56 schreef Xanthas het volgende:
[..]
Achteraf is alles helder. Het is het leven. Ik heb ook fouten gemaakt, maar ik probeer er niet meer aan te denken. Wat gebeurd is, is gebeurd. Anders blijf ik me schuldig voelen (want ik was wel gelukkig).
Ach ik ben ook niet altijd de liefste geweest, dat geef ik zo toe. Maar ik kwam er van de een op de andere dag achter dat ze vreemdging.. Ze zei dat ze er spijt van had enzo blabla.. Toen gaf ik haar nog een kans (dom van mij), maar een week of 2 later maakte ze het uit. En nu is ze met die gastquote:Op dinsdag 2 maart 2010 17:58 schreef Xanthas het volgende:
[..]
Ergens weet je zelf vast achteraf ook wel een momentje te verzinnen waarop je anders had kunnen handelen. Het is wel een raadsel, maar nu kan ik het toch niet veranderen.
helemaal mee eens...quote:Op dinsdag 2 maart 2010 18:08 schreef MOD het volgende:
[..]
Je wás gelukkig, dus nu niet? Ik ken het gevoel... Je schuldig voelen heeft wel zin want dat geeft je nieuwe inzichten. Na een tijd kan je je zelf toch wel vergeven met de gedachte dat je er een les uit getrokken heb. Dat is waarschijnlijk als je merkt dat je toch wel redelijk over je ex heen bent denk ik en merkt dat je haar in principe niet nodig hebt om een leuk leven te hebben.
Eigenlijk heb je alles al, zeg maar je eigen leven.. (school/werk, vrienden, hobby's etc.)
Het gevoel waar ik mee blijf zitten is dat je die bepaalde levensles geleerd heb ten kosten van je ex en dat je hem/haar daar mee flink veel pijn heb gedaan zonder dat hij of zij dat verdient heeft.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |