abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78556045
Hoi,

Ons huis staat te koop, net zoals ongeveer 1 op de 10 huizen hier in de straat.
Nou zijn er al de vaste tips om je huis zo goed mogelijk toonbaar te maken, het effect van kleur, foto's etc.

Maar welke tips zouden nou nog kunnen helpen om meer aandacht te krijgen voor je huis?
We willen vanaf volgende week er een tophuis van maken op Funda, flysers maken en in de buurt verspreiden (incl aankondiging open huis) etc.

Hebben jullie nog meer goede ideeen?
pi_78556268
RemcoDelft komt straks de tip geven om de prijs te verlagen.

Ik zou in iedergeval goede foto's (laten) maken.
Op veel foto's op Funda lijken huizen wel kleine donkere gaten.
pi_78556876
Flyers in de buurt verspreiden?
Waarom zouden die mensen verhuizen naar een ander huis in dezeflde buurt.
En alsof zij dan gaan verhuizen, want dan zitten zij vervolgens bij die 10 onverkoopbare huizen.
En als ze pech hebben moeten ze daarna beide huizen te koop zetten.
5 Ferrari's op videoband!
pi_78557585
er zijn in deze wijk veel huurwoningen; en ons appartement kan leuk zijn voor starters (of voor mensen die uit een relatie komen). Een groot aantal mensen in de wijk; willen er blijven wonen, net als hun familie, ouders etc?

we willen in ieder geval t huis extra onder de aandacht brengen; juist omdat de concurrentie groot is.
Er is een categorie mensen die nu wel gaat kopen, ivm de gedaalde prijzen...
pi_78773772
hee
weet niet of je inmiddels al ben begonnen?;)
ik zou alles licht houden qua kleur, en geen persoonlijke foto's en dingen neerzetten... zowieso zo min mogelijk dingen op grond e.d. zetten. Als je vind dat er geen sfeer meer is, maak die dan met kaarsjes, bloemen e.d.
en als je dieren heb , zorgen dat alles piekfijn is schoongemaakt.( heel het huis overigs, piekfijn schoonmaken;)
een dag van te voren (als het beetje lekker weer is;)) lekker alle ramen/deuren open zetten om te luchten, bos bloemen neerzetten voor een lekkere geur misschien?

haha beetje standaart tips geloof ik:P
hoop dat je dr wat aan heb (als je het nog niet gedaan had;))
pi_78773836
en idd. die foto's eigenijk laten maken door een vriend/kennis die bijv spiegelreflex heeft/ als hobby fotografie heeft. Anders krijg je vertekende foto's die waarschijnlijk niet veel mensen aanspreken;)
  vrijdag 5 maart 2010 @ 17:07:32 #7
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_78780739
Gewoon er bij de makelaar bovenop zitten dat hij een goeie mooie presentatie maakt.
Ik was echt een pain in the ass bij de verkoop van mijn flatje, maar was er wel in 12 dagen vanaf met een verkoopprijs die de makelaar onwaarschijnlijk vond .

Kortom, neem zelf de brochure door of de teksten e.d. een beetje aanspreken. Zorg ervoor dat er foto's gemaakt worden op een zonnige dag in een spik en span schoon en opgeruimd huis, check de presentatie op Funda, etc. etc. etc.
pi_78783220
Daar betaal je nou een makelaar voor!
I had a signature once. It was awful.
pi_78784541
Zet ook een plattegrond op funda. Fotos zijn heel leuk (als ze de kamers laten zien en niet de meubels). Maar een plattegrondje erbij geeft toch meteen een heldere indruk van hoe het huis er uit ziet. Vind ik zelf altijd erg prettig voor de beeldvorming ieg.
pi_79365225
<spam>

[ Bericht 98% gewijzigd door Chell op 21-03-2010 09:40:37 ]
  Moderator zaterdag 20 maart 2010 @ 09:41:17 #11
9859 crew  Karina
Woman
pi_79365585
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 09:09 schreef databar het volgende:
spam
Je hebt je geregistreerd alleen om dit te vertellen?

OT: plattegrond is inderdaad heel handig, dan kun je vergelijken met wat je bijvoorbeeld nu hebt, Vaak staat er bij huizen bij hoeveel m2 het totaal is, maar dat zegt niet zoveel, want je weet nooit precies wat er nou wordt meegeteld.

[ Bericht 33% gewijzigd door Chell op 21-03-2010 09:40:57 ]
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_79367255
Deze week was er een woonprogramma op net5 (makelaars gebeuren) zal het even voor je opzoeken.
De dames die foto's kwamen maken gaven echt waardevolle tips .

-edit- Hoge hakken, strakke pakken van net 5 laatste aflevering, staat vast wel op uitzending gemist
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_79381108
zoveel mogelijk opruimen, leeg houden, licht houden.
neutrale inrichting en bij voorkeur weinig inrichting, mensen hebben nog steeds vaak moeite met door andermans meubels heen kijken.

wat onze makelaar bij verkoop van onze eerdere huizen deed: heel actief achter mensen aan bellen die eerder vergelijkbare huizen bekeken hebben om te kijken of ze nog steeds geinteresseerd waren in een nieuwe woning, we hebben met ons vorige huis een groot artikel gekregen (interview met foto's ) in de 247 woonkrant (was regio amsterdam) en hij stelde ook voor om te flyeren op plekken waar waarschijnlijk mensen komen die in de doelgroep vallen, denk aan sportclubs, restaurants, theater, bioscoop.
(nu moet ik wel eerlijk zeggen dat we die makelaar niet voor niets meerdere malen ingeschakeld hebben; hij zou echt zijn eigen moeder nog kunnen verkopen...)
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_79382140
weinig toe te voegen aan wat al gezegd is. niet te veel spullen en zo min mogelijk persoonlijke spullen.

tvp
pi_79383468
Nadenken over wat voor soort doelgroep je huis wil kopen?
En vandaar uit kijken of je daar op in kan spelen?

Stel: de tuin is belangrijk, laat dat in (1 van de) eerste foto's zien.
Of laat dat in de omschrijving terugkomen.
pi_79383513
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 19:17 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
weinig toe te voegen aan wat al gezegd is. niet te veel spullen en zo min mogelijk persoonlijke spullen.

tvp
Ligt er toch maar net aan, toch? Als het bijvoorbeeld een gezinswoning is kan je hier zeker wel op in spelen. Het moet inderdaad geen rommeltje ogen.
pi_79396702
wat hierboven al is gezegd;

laat het er zo warm mogelijk uitzien. persoonlijke foto's liever niet, desnoods gooi je er een nieuwe ikea inboedel in, alles zo open en leefbaar mogelijk eruit laten zien. zorg ervoor dat mensen zichzelf in jouw huis kunnen zien leven, heel neutraal dus.

staan er meerdere huizen\appartement die erg vergelijkbaar zijn te koop?

dan is er 1 heel simpele methode... lager gaan zitten met je prijs dan de rest.
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_79396998
er staan 9 soortgelijke woningen te koop, we hebben de prijs nu idd met 5.500 verlaagd...
http://www.makelaarsland.(...)%20norbruislaan/378/

en de doelgroep is mensen die net uit relatie komen en/of starters
pi_79399072
quote:
Op zondag 21 maart 2010 09:36 schreef Babbelzz het volgende:
er staan 9 soortgelijke woningen te koop, we hebben de prijs nu idd met 5.500 verlaagd...

Het is nu sowieso een moeilijke periode om te verkopen.

Heb je trouwens al een ander huis gekocht ja of nee?

Indien ja, dan moet je misschien nog wat verder verlagen om dubbele lasten te voorkomen.
Soms is het gewoon verstandiger om de verkoopprijs met een aardig bedrag te verlagen dan dat het langer duurt voordat je je huis verkocht hebt, en zo uiteindelijk misschien netto minder overhoud dan wanneer je het gelijk verder verlaagd had.
De kosten lopen immers ook door.

Indien nee, als je niet op de schopstoel zit rustig afwachten.
Misschien is het dan zelfs verstandiger om hem misschien tijdelijk uit de verkoop te halen, en het over enkele maanden weer te proberen.

Verde wat natuurlijk al aangegeven is.
Neutrale kleuren, zo min mogelijk foto's van het gezin, opgeruimd, meubels die overbodig zijn op slaan zodat het huis groter lijkt, dieren tijdens bezichtigingen zoveel mogelijk buiten het huis zien te houden, de kat kan je makkelijk naar buiten sturen, wel de kattenbak wegzetten in de schuur dan, de hond een lange wandeling geven, voer en drinkbakken wegzetten.
Zo min mogelijk meubeltjes in de gang, des te groter die lijkt en de kapstok zo leeg mogelijk houden.
Kinderen met de dieren laten wandelen of bij opa en oma onderbrengen.

Niet dat het duidelijk mag zijn dat je geen kinderen hebt, dat zien ze zelf ook wel wanneer ze de kinderkamer zien, maar het gaat om rust in het huis, en hoe meer mensen in het huis des te drukker het lijkt.
pi_79402052
quote:
Op zondag 21 maart 2010 09:36 schreef Babbelzz het volgende:

wow die rode keuken en schouw... Ik denk dat je het daarmee toch wel aflegt tegen buren die wel een neutrale keuken hebben.

Misschien kan je dat rood van de schouw overschilderen?
pi_79402868
quote:
Op zondag 21 maart 2010 13:12 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

wow die rode keuken en schouw... Ik denk dat je het daarmee toch wel aflegt tegen buren die wel een neutrale keuken hebben.

Misschien kan je dat rood van de schouw overschilderen?
Dat niet alleen, zie nu net de fotoreportage.

Het gezellige hoekje voor de deur moet je wegdoen, veel mensen houden er niet van, en je bent op zoek naar starters, dus weg met die stoel en planten, hooguit 1 plant naast de deur.
En weg met de deurmat of een neutrale deurmat neerleggen.

Het rode van de schouw moet je in dezelfde kleur als de rest van de muur doen, eigenlijk moet je die rode rand vlak bij de vloer ook weg zien te doen.
De rode muur aan de andere kant moet je ook een neutrale kleur geven, bijvoorbeeld wit of licht beige.

De rode dozen onder de schouw moet je ook weg doen, en er bijvoorbeeld wat flessen wijn inleggen.

Misschien al een deel van je kastenwand afbreken, of een stuk rustiger inrichten.
Een deel verwijderen zet meer zoden aan de dijk.
Desnoods vervangen door een dressoir of dergelijke.

De blauwe radiator weer wit verven in de slaapkamer.

Misschien is het ook wel verstandig om je rode keuken over te schilderen in een neutrale kleur, ondanks dat deze waarschijnlijk snel vervangen zal worden schrikt de kleur af.

De badkamer wat leger maken, sowieso alle tierelantijntjes weghalen.
En misschien het badmeubel tussen douche en toilet al weghalen.

De houten frames tegen de railing op je balkon weghalen.
Geef je balkon gewoon een rustige opgeruimde uitstraling.

Je doelgroep zijn starters, veel starters zijn beiden werkzaam en hebben vaak weinig zin in alle rompslomp rondom een huis.
Starters willen vaak een functioneel huis en veranderen dat in de loop der jaren vanzelf wel.

Probeer ook zoveel mogelijk rood uit je woning te verwijderen, de een vindt het leuk, maar het merendeel niet.
En je bent ten slotte niet op zoek naar die ene koper maar naar een koper.

Je moet de koper het idee geven dat hij er vrij weinig aan hoeft te doen en dat de woning snel betrokken kan worden.
Ondanks dat het misschien makkelijk te verhelpen is, kunnen veel mensen er niet doorheen kijken.
De een ziet een rode muur en keuken en denkt och een likje verf erover en we zijn klaar, de meesten denken echter oh nee hoe moet ik dat goed krijgen.
Je moet beseffen dat het voor de kopers niet alleen eventjes opknappen is, maar ook verhuizen, inpakken van het ene huis en uitpakken in het andere huis, en dan kan net het ene de doorslag geven om te zeggen we zoeken nog even verder.
  zondag 21 maart 2010 @ 15:18:03 #22
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_79406297
Ik zou iig ook eens andere foto's plaatsen. Wat er nu op staat is slecht genomen.

neem die foto van de slaapkamer. Er staan er 2 op. De eerste geeft een beeld als of je er je kont niet kunt keren. Door die 2e word het wat duidelijker. Het is natuurlijk ene kleine slaapkamer, maar als ik op zoek zou zijn dan was ik klaar na die slaapkamer foto.

Die keuken is einde oefening maar maakt me wel duidelijk dat ik geld opzij moet zetten voor een nieuwe.

Wat de badkamer foto's betreft, hetzelfde verhaal als de slaapkamer.

Dat is eigenlijk een beetje met alle foto's . Je krijgt de indruk dat op de paar m2 zoveel mogelijk materiaal is gepropt...
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_79408209
quote:
Op zondag 28 februari 2010 16:39 schreef MaGNeT het volgende:
RemcoDelft komt straks de tip geven om de prijs te verlagen.

omdat remcodelft de God is op huizengebied op FOK!?
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_79409307
quote:
Op zondag 21 maart 2010 16:09 schreef rubje het volgende:

[..]

omdat remcodelft de God is op huizengebied op FOK!?
ik ben trouwens wel benieuwd naar wat je gaat doen, voor- en after pics idvt en hoe het afloopt
pi_83292140
Inmiddels is de rode schouw niet meer rood, gaat de rode muur in de huiskmaer ook gewoon lekker ral 9001 worden en de keuke geven we ook een neutraler kleurtje.
zal zo ook even spray kopen voor de verwarming in de slaapkamer

en dan idd nieuwe fotos laten maken

dat idee van een andere kast; gaat ws ook uitgevoerd worden. heb neutraal wit dressoir gevonden op marktplaats voor aantrekkelijke prijs... ben nu de cd's aan het uitzoeken...
pi_83300387
Fotoooo's
pi_83305909
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 16:45 schreef Babbelzz het volgende:
Inmiddels is de rode schouw niet meer rood, gaat de rode muur in de huiskmaer ook gewoon lekker ral 9001 worden en de keuke geven we ook een neutraler kleurtje.
zal zo ook even spray kopen voor de verwarming in de slaapkamer

en dan idd nieuwe fotos laten maken

dat idee van een andere kast; gaat ws ook uitgevoerd worden. heb neutraal wit dressoir gevonden op marktplaats voor aantrekkelijke prijs... ben nu de cd's aan het uitzoeken...

En vergeet de nieuwe foto's niet.
pi_83306482
Zou de bank ook weghalen en de foto waar het bed tegen de muur lijkt te staan.
  maandag 5 juli 2010 @ 20:32:27 #30
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_83695955
Appeltaart bakken voordat de mensen komen kijken
My mama didn't raise no fool
pi_83702866
Babbelzz, dat is een hele goede verbetering met hoe het eerst was.
Natuurlijk zijn er altijd nog kleine dingen die ik of anderen nog iets anders zouden doen, maar als je dit vergelijkt met 4 maanden geleden, dan is het een wereld van verschil en zeker veel beter geschikt om te verkopen.

Succes met de verkoop, en wel melden wanneer je het verkocht hebt.
pi_83703008
Netjes zo daar kun je in feite zo in
  maandag 5 juli 2010 @ 23:25:59 #33
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_83704268
Goh leuk appartement zeg!! Als ik er al geen had zou ik deze zeker willen. Ben ook nog eens een fan van de kleur rood dus voor mij had je het niet hoeven verven
Leuke woonkamer met veel ramen.
En leuke eettafel, doe je hem niet weg?
Rayen 2½ jaar!
pi_83705927
Als ik toch even mag mierenneuken.
Maak die foto's even opnieuw of pas ze aan met een fotobewerkingsprogramma. Het ziet er erg scheef uit, neem aan dat je huis dat niet zo overdreven is.

Je moet een beetje inspelen op het onbewuste, mensen laten het toch ongemerkt meespelen in of ze het huis gaan bezoeken of niet.
pi_83733159
@ klipper thanks..... tis nu mijn huis niet meer, maar des te meer klaar voor de nieuwe bewoner...
@ml-eitje, dat is zeker zo :-)
@timejumper die tafel is onderhandelbaar, wel inclusief appartement.... (maar liever niet, ik ben er weg van )

@kabolter; dat mag; is goede tip, ik zal eens kijken of ik dat met Gimp voor elkaar kan bakken! Dank allen!
  donderdag 8 juli 2010 @ 09:16:07 #36
53151 T42
Pinball Wizard
pi_83795574
geef korting als oranje wint (moetten ze het wel voor zondag kopen natuurlijk)
  vrijdag 9 juli 2010 @ 13:17:46 #37
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_83847452
Het is idd een verbetering tov hoe het eerst was. Ik mis alleen wel sfeer. Als je iets koopt zoek je toch net ff iets dat meer pretendeert te zijn dan een hoop stenen.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
  vrijdag 27 mei 2011 @ 14:58:07 #38
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_97384132
Ik ga deze gewoon even omhoog schoppen. Mijn vraag sluit prima aan bij de vraag van TS. (Waarvan ik me afvraag of ze haar woning inmiddels verkocht heeft)

Wij zitten dus ook met onze woning die we niet verkocht krijgen. We hebben een ander huis gekocht en krijgen daar volgende week de sleutel van. Optimistisch als we waren, dachten we dat we dit huis wel binnen een half jaar verkocht zouden krijgen. Net zoals vergelijkbare huizen in de buurt.
Helaaasch niet dus.

Inmiddels heb ik (gisteren) wat fotos laten vervangen door duidelijkere fotos. Al is het heel lastig om een duidelijke foto te krijgen van de (extreem) grote ouderslaapkamer.
Dat geldt ook voor de 2de slaapkamer op zolder. Doordat er een (op dit moment) niet verplaatsbare kast achter de deur staat. Gaat de deur niet ver genoeg open om er een duidelijke foto van te nemen.

Ik ben vorige week een actie gestart waarin de koper een gratis sportschoolabonnenemt voor een jaar aanbied (het huis ligt recht tegenover een sportschool). Ik heb deze actie verspreid via Facebook en Twitter. Het huis is aanzienlijk vaak bekeken, maar het heeft niet tot bezichtigingen geleid.
Nu wil ik ook wat flyers neerleggen bij de sportschool zelf, maar ik moet eerst toestemming vragen aan de eigenaar, en die heb ik al een paar dagen niet gezien.

Hebben jullie tips? Of misschien feedback over de advertentie op Funda?

Ohja, prijsverlaging hebben we pas gedaan. Maar dat kan over een tijdje altijd nog. En tophuis op Funda hebben we ook gedaan. Volgende stap is wat mij betreft de woning in zn algeheel opnieuw aanbieden op Funda.
  FOK!fotograaf vrijdag 27 mei 2011 @ 15:27:00 #39
17893 Forno
pi_97385387
Je kunt beter een eigen topic beginnen in plaats van een andere te kapen nofi.

Ontopic;
Huisje ziet er prima uit van binnen en buiten, ruim en een flinke tuin. Dat is een plus.

Altijd lastig om het onderhoud van de woning te beoordelen vanaf foto. Dat is een vraagteken.

Huisje is vrij doorsnee en zal ook niet in het centrum van Eindhoven liggen. Dat is een min.

De woning lijkt me interessant voor jonge gezinnetjes en starters+. Ik vind het eerlijk gezegd veel geld voor zo'n doorsnee woning. Omdat jullie zo slim waren een huis te kopen voor het oude te verkopen, zou ik direct met een lage vraagprijs beginnen. Zeker in deze tijd waarin hypotheekverstrekkers moeilijk gaan doen en de economie blijft rommelen, is het misschien verstandig om er zo snel mogelijk vanaf te raken.
Als kijkers er lucht van krijgen dat een huis leeg staat, krijg je er sowieso minder voor. Zo snel mogelijk dumpen dus.
  vrijdag 27 mei 2011 @ 16:08:29 #40
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_97387126
Het huis ligt weldegelijk op loopafstand van het centrum. Reden voor hogere prijs is de aanwezigheid van een garage.

Brdankt voor je feedback in ieder geval.
Als een modje ook vind dat een eigen topic beter is kan dat altijd nog, mijn vraag sluit aan bij de vraag van ts dacht ik zo.
pi_97387674
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 16:08 schreef amaranta het volgende:
Het huis ligt weldegelijk op loopafstand van het centrum. Reden voor hogere prijs is de aanwezigheid van een garage.

Als een modje ook vind dat een eigen topic beter is kan dat altijd nog, mijn vraag sluit aan bij de vraag van ts dacht ik zo.
Als je via een makelaar verkoopt; zorg dat je een goede hebt!!!! Helaas zijn hiervoor weinig objectieve cijfers die raadpleegbaar zijn. Misschien eens huizen gaan kojken bij verschillende makelaars en zo bepalen wie je huis mag verkopen.

En prijs, das het belangrijkste.
pi_97387950
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2010 16:32 schreef Babbelzz het volgende:
Hoi,

Ons huis staat te koop, net zoals ongeveer 1 op de 10 huizen hier in de straat.
Nou zijn er al de vaste tips om je huis zo goed mogelijk toonbaar te maken, het effect van kleur, foto's etc.

Maar welke tips zouden nou nog kunnen helpen om meer aandacht te krijgen voor je huis?
We willen vanaf volgende week er een tophuis van maken op Funda, flysers maken en in de buurt verspreiden (incl aankondiging open huis) etc.

Hebben jullie nog meer goede ideeen?
Probeer eens goed na te denken wie de mogelijke doelgroep is die je huis mogelijk willen hebben. Is het een starterswoning? Dan zou ik creatief proberen te zijn met het adverteren van je huis op plekken waar veel jongeren komen of online. Een huis vlakbij veel natuur? Dan heb je weer een hele andere doelgroep en zou ik je advertenties weer op andere plekken richten.

Ik denk ook niet dat flyeren een goede manier is naast dat het ook nog eens vrij duur is of heel cheap overkomt op A4tjes in een word doc. Misschien zit er in je omgeving wel iemand die marketing en communicatie heeft gestudeerd en is bereid je een beetje te adviseren. Dat gaat moeilijk aan de hand van zo'n post maar wel props voor je motivatie :P
  vrijdag 27 mei 2011 @ 16:34:21 #43
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_97388149
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 16:22 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Als je via een makelaar verkoopt; zorg dat je een goede hebt!!!! Helaas zijn hiervoor weinig objectieve cijfers die raadpleegbaar zijn. Misschien eens huizen gaan kojken bij verschillende makelaars en zo bepalen wie je huis mag verkopen.

En prijs, das het belangrijkste.
wb de makelaar zitten we vast aan een jaarcontract. Wisselen van makelaar zit er niet in, tenzij de nieuwe makelaar de boetekosten op zich zou nemen
pi_97388596
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 16:34 schreef amaranta het volgende:

[..]

wb de makelaar zitten we vast aan een jaarcontract. Wisselen van makelaar zit er niet in, tenzij de nieuwe makelaar de boetekosten op zich zou nemen
Dt is naar. Een goede maielaar kan in deze markt het verschil maken. Om me heen hoor ik verhalen van makelaars die bijverdienen door huizen opnieuw in te richten. Zo 1 zou ik meteen op de stoep zetten; ze moeten het huis verkopen en daar krijgen ze dan geld voor -zodra het verkocht is.
pi_97389265
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 16:08 schreef amaranta het volgende:

Ik denk dat die garage een blok aan je been gaat zijn. Dit is een starterswoning met een te hoge prijs door een garage waar de meeste starters (denk ik) niet op zitten te wachten. Als je die nou apart zou kunnen aanbieden of verhuren? En dan je woning goedkoper los van de garage verkopen? Ik weet helemaal niet of dit kan hoor, maar ik kijk door de ogen van een starter als starter zijnde die niet echt op zoek is maar wel een beetje nieuwsgierig naar wat er is zeg maar :)
3x links is ook rechts
When a yawn turns beautiful: https://www.youtube.com/watch?v=GZlJo4Bvzt4
pi_97389606
De foto's komen heel erg rommelig over van dat huis in Eindhoven. Sommige foto's zijn te hoog genomen en anderen weer te laag. Woonkamer ziet er niet uit met de 90-graden gedraaide foto.

Probeer ook eens te kijken naar de correcte volgorde. Dat doet overigens bijna geen enkele huiseigenaar. Dit kan je op verschillende manieren doen: zoals je bijvoorbeeld thuis zou komen (voordeur - gang - etc), of op volgorde van de blikvangers (vooraanzicht - blikvanger - goed - goed - niet zo goed - niet zo goed - redelijk - goed -perfect)

Een plattegrondje zou wonderen doen bij die woning in Eindhoven. Weet soms echt niet waar ik precies naar zit te kijken. Die plattegrond kan je gebruiken als introductie per afdeling.

Foto van de garage is echt slecht. Het maakt de garage nog kleiner en geeft totaal geen indruk.
Neem die foto's soms gewoon van voren. Uit hoekjes fotograferen komt bij jou misschien mooi over en geeft inzicht, maar ik kan er echt helemaal niks mee. De ruimtes lijken daardoor erg klein en ik kijk amper naar een hoek, maar eerder in de breedte of lengte van een kamer (of je moet toevallig een tv in de hoek hebben staan).
  vrijdag 27 mei 2011 @ 17:15:08 #47
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_97389775
Garage ligt in de tuin, apart verhuren of verkopen zal niet gaan.

Plattegrond zit wel in de brochure, maar idd niet op funda. Fotos zijn per verdieping gemaakt.
pi_97390433
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 17:15 schreef amaranta het volgende:
Garage ligt in de tuin, apart verhuren of verkopen zal niet gaan.

Plattegrond zit wel in de brochure, maar idd niet op funda. Fotos zijn per verdieping gemaakt.
Ze kloppen gewoon op de één of andere manier niet, die foto's.
De woonkamer (die 90-graden-foto) van de bank en de tv komt over alsof de ruimte alles behalve functioneel is. Ik zie geen enkele foto vanuit de raamzijde volgens mij. Als de ruimtes echt zo klein zijn dan moet je wat creatiever omgaan met dit probleem. Zet een raampje open en maak een foto door het raam. Of probeer eens door het raam te fotograferen als er veel zonlicht is en je zodoende de flits niet nodig hebt.

De afwerking komt door die rommeligheid niet tot zijn recht. Inrichting is daarnaast wel lekker leeg en ruimtelijk. Dus het komt nu over als een huis zonder ruimte wat saai is.

Zo'n mooie keuken en dan 2 foto's, waarbij je niet qua gezichtsblik over kan gaan van de ene naar de andere omdat de gootsteen mist op de eerste foto. Een slaapkamerfoto waar voor 90% in de breedte een bed opstaat zorgt ook voor een erg beklemmende ruimte. Een kinderkamer met een halve wieg en voor de rest geen extra foto's.

En kan je die bank niet draaien? Op die ene foto lijkt het alsof je nog aardig wat ruimte hebt, maar je hebt een deur die niet helemaal open kan (of net wel) rechtsachter de bank zitten. Dan kan je die ruimte achter de bank wel leuk op de foto zetten, maar die komt nu als een ruimte over die niet echt gebruikt kan worden en opgevuld dient te worden met een kastje.

Als je echt de ruimte hebt kun je ook sjoemelen met de indeling om het groter te laten lijken. Dus neem een foto vanuit de keuken naar de woonkamer doe de indeling zo dat het groot overkomt. Verschuif dan de hele boel zo dat je een goede foto vanuit de woonkamer kan maken van de keuken en pas daarvoor hetzelfde truukje toe.
  vrijdag 27 mei 2011 @ 17:49:44 #49
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_97391121
Bedankt voor je feedback, zal eens overleggen hier
  vrijdag 27 mei 2011 @ 17:52:07 #50
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_97391219
De deur rechts achter de bank is de deur naar de tuin. De plek achter de bank waar het dressoir staat was voorheen de keuken. De deur links naast de bank is de deur naar het toilet. (jep, die is te bereiken via de woonkamer, maar er zit nog een halletje tussen)
  vrijdag 27 mei 2011 @ 17:58:09 #51
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_97391453
Even ter vergelijking,voor de prijs. Huis om de hoek, aan drukke weg. 1 slaapkamer minder en geen garage. Volgens mij valt de prijs dan wel mee van ons huis... En het huis daarnaast heeft ook geen garage en daar vragen ze bijna 3 ton voor
http://www.funda.nl/koop/(...)-grotelaan-25/fotos/
pi_97397553
Een garage is juist een mooie toevoeging zelfs voor een starterswoning :) Heel veel mensen betalen veel voor een zuidelijk gelegen achtertuin, dakterras enzo terwijl het huis in Nederland staat :') Voor die 2 maandjes per jaar dat je zon hebt zoveel extra geld neerleggen terwijl een garage wel degelijk nut heeft. Een auto blijft in veel betere staat dan dat zo'n ding dag en nacht buiten staat met het weer in Nederland.
pi_97406844
Het interesseert mij niet wat het is of was. Ik bekijk alleen de foto en vind de inrichting van die andere woning zeker niet mooier, maar ik bekijk vele malen liever die woning dan die van jullie (qua foto's). Die foto's geven veel meer duidelijkheid en op de één of andere manier zie je dan ook de mogelijkheden en krijg je er een plezieriger gevoel bij, voor dat huis. Ik zou dat huis vele malen sneller bezoeken dan die van jullie. En nee, dat is geen aanval op de woning, maar eerder op de foto's.

Overigens is die andere woning 19.000 euro goedkoper qua vraagprijs dan die van jullie (250.000 euro).

[ Bericht 31% gewijzigd door Kabolter op 28-05-2011 00:01:18 ]
pi_97407188
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 20:31 schreef Noisiv het volgende:
Een garage is juist een mooie toevoeging zelfs voor een starterswoning :) Heel veel mensen betalen veel voor een zuidelijk gelegen achtertuin, dakterras enzo terwijl het huis in Nederland staat :') Voor die 2 maandjes per jaar dat je zon hebt zoveel extra geld neerleggen terwijl een garage wel degelijk nut heeft. Een auto blijft in veel betere staat dan dat zo'n ding dag en nacht buiten staat met het weer in Nederland.
Tja, de garage zit er gewoon bij dus daar kan je voor de rest toch niks meer aan doen, mochten ze dat willen. Wij hebben thuis een grote garage en gebruiken hem niet voor de auto. Zelfde bij mijn vriendin haar schoonvader. Ondanks dat de auto's niet echt goedkoop zijn.

Als je die garage hebt moet je mensen trekken die daar belangstelling voor hebben en de mogelijkheden laten zien. En niet een paar onduidelijke foto's plaatsen die totaal niet de mogelijkheden laten zien. Ik heb geen enkel idee hoe makkelijk die te bereiken is, hoe groot die is (komt heel erg klein over namelijk). En dan komt hij alsnog maar klein over, dat scheelt weer nutteloze bezoekjes. Je kan iedereen wel over de vloer willen hebben door onduidelijke foto's te plaatsen, maar mijn ervaring is dat dat totaal niet werkt.
  zaterdag 28 mei 2011 @ 02:18:47 #55
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_97410824
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 17:58 schreef amaranta het volgende:
Even ter vergelijking,voor de prijs. Huis om de hoek, aan drukke weg. 1 slaapkamer minder en geen garage. Volgens mij valt de prijs dan wel mee van ons huis... En het huis daarnaast heeft ook geen garage en daar vragen ze bijna 3 ton voor
http://www.funda.nl/koop/(...)-grotelaan-25/fotos/
Ik zie een vraagprijs van ¤ 250.000,=

Ik denk dat bij jullie idd de foto's een probleem zijn, daarbij wordt er zowel bij de garagefoto als bij de achtertuin foto een beetje de nadruk op gelegd dat het bij de buren rianter is, de uitbouw van de buren vs jullie zonnescherm en het schuine dak op de garage (met bijbehorende bergruimte) vs jullie platte dak....
En wat al eerder gezegd is; De woonkamer. Hoewel ik denk dat de woonkamer helemaal niet klein is, en de keuken ook niet echt, lijken ze wel klein door de onduidelijke foto's.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 28 mei 2011 @ 02:36:54 #56
36431 bleiblei
pi_97411075
Ama, het volgende @ funda doet je de das om:
Vraagprijs ¤ 269.000 k.k.
Oorspronkelijke vraagprijs ¤ 275.000 k.k.
Aangeboden sinds 6+ maanden

Als blijkt dat je oorspronkelijke prijs te hoog zit moet je snel reageren met naar beneden schalen. Als je de 6+ maanden notering hebt in deze prijsklasse (starterswoning) en ook nog zichtbaar in prijs gaat zakken dan zet je jezelf klem. Het is dan imho zelfs beter om het huis een maand of 3 (of langer) geheel van de markt te halen en er dan opnieuw op te zetten.

Daarnaast zijn onze ervaringen als kopers niet echt positief over jullie makelaar. We hebben toen we een huis kochten een huis gekeken die in de verkoop stond bij dezelfde makelaar. Ze vroegen veels te veel geld gezien de omgeving op dat moment en wilden absoluut niet meebewegen met als resultaat dat dat huis een jaar later nog te koop stond en dat de vraagprijs met 50K gezakt was tot het bedrag wat wij geboden hadden als absolute max.

Kortom, ik vond het maar een prutsgedoe qua makelaar.
Wat betreft huis... De garage is echt ideaal. Zeker voor een klusser/autohobbyist/iemand die veel ruimte nodig heeft aan huis voor werk of hobby. Waarom zijn daar geen foto's van, van de binnenkant? Maak daar gebruik van! Tuin is wat klein en imho onaantrekkelijk, maar goed, hetzij zo. Voor de rest is het een net huis in een nette buurt. Ik denk weer wel dat onzin als sportschool abonnementen niet helpen. Er is niemand die een huis koopt omdat ie er een abo bij krijgt. Dat slaat echt nergens op en helpt eerder tegen je, dan voor je.

[ Bericht 10% gewijzigd door bleiblei op 28-05-2011 02:42:12 ]
  zaterdag 28 mei 2011 @ 10:38:06 #57
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_97413475
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 23:50 schreef Kabolter het volgende:

Overigens is die andere woning 19.000 euro goedkoper qua vraagprijs dan die van jullie (250.000 euro).
die van die link is idd 250.000 het huis daarnaast is 299.000

@bb ik ben me erg bewust van die 6+ status en wil daar binnenkort verandering in brengen. Prijswijzigingen blijven nu idd zichtbaar.
Een aankoopmakelaar kan dit overigens altijd zien.

Wat betreft de makelaar, daar zitten we nu aan vast, en lag het asn de makelaar of aan de verkopende partij dat die lui niet wilden zakken?
  zaterdag 28 mei 2011 @ 11:05:37 #58
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_97413925
@leandra, de buren hebben geen aanbouw.
En dat garagedak, tja, dat was al zo. En zowel de links als rechts hebben dat. Alleen zijn die ongelijk, dus als wij op inze garage zo'n dak zouden plaatsen, zou er een storend hoogte verschil zijn
  zaterdag 28 mei 2011 @ 11:25:51 #59
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_97414338
Op de foto lijkt het wel alsof de buren een aanbouw hebben ;)
Dat er geen schuin dak op de garage zit geeft niet, maar door de schuine foto's aan de achterkant moet je eerst gaan zoeken welke garage het is, om er vervolgens achter te komen dat het die ene met plat dak is. Ik denk dat een foto recht voor de garage beter zou zijn, en natuurlijk de binnenkant.

Oh, en de schotel...
Ik weet niet of jullie hem meenemen naar het nieuwe huis, maar zo wel; maak even nieuwe schotelvrije foto's ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 28 mei 2011 @ 11:30:01 #60
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_97414412
Ze hebben een hok van 1 bij 1 aan de achterdeur gebouwd. Tegen de tocht ofzo.

Bedankt in ieder geval voor alle tips, we gaan er zeker wat mee doen
  zaterdag 28 mei 2011 @ 11:53:35 #61
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_97415015
Ik heb m'n lief net ook nog even naar de foto's laten kijken, maar de posities van de foto's zijn idd niet geweldig, door de (plek van de) bank heb je niet door hoe groot het huis eigenlijk is.

Wat door de foto's eigenlijk ook amper opvalt, is dat jullie een zolder met twee dakkapellen hebben, en daardoor 2 ruime slaapkamers op zolder, dit wordt uit de omschrijving ook niet echt duidelijk.

De omschrijving mag overigens ook nog wel eens naar gekeken worden, deze staat wel vol met een hoop details maar daardoor mis je nogal wat informatie. Dat klinkt een beetje dubbel, maar je krijgt een "het zal wel" gevoel van de 3de melding over een eikenhouten vloer en de wandafwerking.
In feite komt het er op neer dat je in alle slaapkamers dubbel glas met een draai- kiepsysteem hebt... idd heel mooi en heel leuk, maar om dat bij iedere slaapkamer opnieuw apart te vermelden is gevoelsmatig non-informatie.

"Het huis heeft hardhouten kozijnen, de 2 dakkapellen hebben kunststof kozijnen, het hele huis is voorzien van dubbele beglazing, de ramen op de slaapkamers hebben een draai- kiepsysteem."
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 28 mei 2011 @ 12:09:09 #62
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_97415460
Foto van 2de dakkapel is lastig te maken nu, daar moeten we echt ff de tijd vor nemen. Om die zware kast te verplaatsen zodat de deur helemaal open kan voor en duidelijke foto

Tekst zullen we ook kritisch bekijken.
  zaterdag 28 mei 2011 @ 12:35:15 #63
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_97416167
Door de foto's aan de buitenkant zie je dat wel, maar qua tekst dringt het eigenlijk niet tot je door ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_97417554
Ik weet niet waar de foto's mee zijn gemaakt Amaranta, maar wellicht kun je er met net wat meer groothoek veel meer uithalen. In Eindhoven zit vast wel een zaak waar je een camera + lens kan huren. Hoe lager het aantal mm hoe breder je alles kan laten zien. Als je hem gewoon op de P stand laat staan stelt hij alles zelf in, dus hoef je geen fotograaf te zijn.

Ik mis overzichtsfoto's van de badkamer en van de keuken. Het zijn meer detailfoto's dan overzichtsfoto's.

En wat gruwelijk irritant die capslock regels in de omschrijving. Er word daar trouwens gesproken over voldoende parkeerruimte. Ik zie het nog niet op een foto, dus wellicht even een foto van de straat incl. parkeerruimte er bij? :)
Het vernieuwde toilet ontbreekt ook op de foto's ;)

Ik wens je heel veel succes met de verkoop.
  zaterdag 28 mei 2011 @ 13:50:54 #65
36431 bleiblei
pi_97418318
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 10:38 schreef amaranta het volgende:

[..]
Wat betreft de makelaar, daar zitten we nu aan vast, en lag het asn de makelaar of aan de verkopende partij dat die lui niet wilden zakken?
Geen idee of het aan de makelaar lag of de ouwe lui van dat huis. Maar het was niet alleen de prijs waardoor ik het geen fantastische makelaar vond. Al ligt dat natuurlijk voornamelijk aan de makelaar van dat kantoor dan aan het kantoor zelf.
pi_97422463
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 13:50 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Geen idee of het aan de makelaar lag of de ouwe lui van dat huis. Maar het was niet alleen de prijs waardoor ik het geen fantastische makelaar vond. Al ligt dat natuurlijk voornamelijk aan de makelaar van dat kantoor dan aan het kantoor zelf.
Ligt er inderdaad ook maar net aan wie bijvoorbeeld de rondleiding verzorgd. Heb mij wel eens van binnen op zitten vreten door een medewerker van de makelaar die wij in hadden geschakeld.

- Door de voordeur: "Dit is de gang."
- Op naar de woonkamer: "Dit is de woonkamer."
- De slaapkamer op de beganegrond: "Dit is de slaapkamer op de beganegrond."

En dan niks zeggen over hoe goed de woning geïsoleerd was, de mogelijkheden van de garage en eventuele uitbouwmogelijkheden.
  zaterdag 28 mei 2011 @ 19:30:02 #67
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_97429181
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 13:25 schreef Puala het volgende:
Ik weet niet waar de foto's mee zijn gemaakt Amaranta, maar wellicht kun je er met net wat meer groothoek veel meer uithalen. In Eindhoven zit vast wel een zaak waar je een camera + lens kan huren. Hoe lager het aantal mm hoe breder je alles kan laten zien. Als je hem gewoon op de P stand laat staan stelt hij alles zelf in, dus hoef je geen fotograaf te zijn.

Ik mis overzichtsfoto's van de badkamer en van de keuken. Het zijn meer detailfoto's dan overzichtsfoto's.

En wat gruwelijk irritant die capslock regels in de omschrijving. Er word daar trouwens gesproken over voldoende parkeerruimte. Ik zie het nog niet op een foto, dus wellicht even een foto van de straat incl. parkeerruimte er bij? :)
Het vernieuwde toilet ontbreekt ook op de foto's ;)

Ik wens je heel veel succes met de verkoop.
Ik kan die capslock omschrijving nergens vinden, waar is dat dan?
  zaterdag 28 mei 2011 @ 19:33:05 #68
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_97429283
Oh ik zie het al, je hebt het over dat huis in die link die ik poste. Dat is niet mijn huis, mijn huis staat in mijn eerste post onder het woordje advertentie. Onze makelaar heeft geen caps gebruikt.
pi_97429356
oh wat erg dat ik het door elkaar heb gehaald :o

Sorry :@
  zaterdag 28 mei 2011 @ 19:35:57 #70
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_97429399
Geeft niet, jij bent ook maar een mens haha
pi_97432917
ben het met voorgaande reacties helemaal eens. Hoe rot het ook klinkt.
Die uitbouw vd buren, al is het maar een tochhok is voor potentiele kopers wel degelijk een uitbouw Amaranta, en niet naar bedoeld maar op de foto's straalt het huis echt 0,0 uit, geen sfeer, ziet er onbewoond uit. ik hou zelf zeker niet van een vol huis, integendeel maar de opstelling van je meubels is zo ontzettend nietszeggend. Zet die bank voor het raam, het dressoir tegen de tegenovergestelde muur en maak daar een knusse zit van, zet een bloemetje op tafel, een stoel in het midden vd kamer om de ruimte te benadrukken en kleed eea simpel aan zonder poespas. de keuken is prachtig maar dat is, ondanks de slechte foto's ook het enige sterke punt van het huis op funda gezien dan. Tuin ziet er ook niet bepaald gezellig uit, koop bloeiende planten, kleed de tuin wat aan, haal die schotel weg en idd, laat de garage zien en niet die van de buren. I
hier, in een dorp vlakbij Rotterdam zijn de huizenprijzen idioot hoog maar krijg je toch een betere locatie voor dat geld als de vraagprijs van jouw huis, vind de prijs erg hoog, zeker voor een rijtjeshuis in zo'n lange rij (niet naar bedoeld) en hier heb je natuurgebieden, water en de grote stad binnen handbereik, zelfs zo goed als om de hoek.

succes met de strijd, zal niet meevallen, rot is het voor jullie zeker. Laat je makelaar maar eens beter zijn best doen, omschrijving en presentatie qua foto's is bar beneden peil.

Met een beetje moeite van jullie en zeker wat meer peper in de reet vd makelaar gaat het vast lukken, succes ^O^

[ Bericht 12% gewijzigd door Lottekoekkie op 28-05-2011 21:20:57 ]
Ooit zei iemand over mij: die geeft haar handen en ziel nog weg aan een ander.
Ik heb ze beiden toch maar gehouden
  zondag 29 mei 2011 @ 14:11:29 #72
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_97455464
Als de opstelling anders kon,dan was dat wel gedaan. Bank voor het raam en dan dressoir op plek waar tv staat? En waar laat ik dan het tv meubel? Op de plek waar het dressoir staat? Lijkt me niet fijn, de tv pal voor de achterdeur. Bank zit zo'n flap aan en die neemt wel ruimte in beslag.. Dus tja, het staat zoals het past...
pi_97457370
ik snap het wel en je zult vast al tig keer geschoven hebben met je meubels maar als hetgeen ik opperde, goedbedoeld, geen optie is voor jezelf is het vaak wel een optie om je huis groter te laten ogen op de foto's. Een bank midden in de kamer werkt vaak opener en ruimer, aankleding is heel belangrijk en als je een huis wilt verkopen moet je concessies doen aan je eigen smaak.
die schitterende keuken komt absoluut niet uit de verf, die oogt klein terwijl die dat volgens mij absoluut niet is.
wellicht kun je een middag met een vriendin, buur, zus of zo eens gezellig schuiven met je meubels en hen een objectieve kijk laten geven, maak van elke opstelling foto's en kijk hoe het dan oogt voor nieuwe foto's op Funda.
En zeker de tuin zou ik even opfrissen met bloeiende planten om het gezelliger te maken.
Ik vind het zonde dat die makelaar niet meer moeite doet, het is potdikke zijn brood een huis te verkopen dus die mag wel eens meer meedenken.

En neehee, ik geef géén kritiek op je huis, zeker niet, je vraagt zelf tips. en als Funda-verslaafde vind ik dit QUA FOTO'S niet een huis waar ik als ik een dergelijke woning zocht naar zou gaan kijken.
Potentiele kopers gaan nu eenmaal af op de eerste indruk van verkoopsites.
  zondag 29 mei 2011 @ 15:37:11 #74
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_97457847
De foto's van de tuin dateren van okt. Die kunnen idd wel beter.
Bedankt voor het meedenken in ieder geval.
  zondag 29 mei 2011 @ 15:40:19 #75
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_97458014
Overigens staat de bank al midden in de kamer. Maar jij bedoelt een kwart slag draaien?
pi_97460623
dat dus, probeer het gewoon eens, dus niet met de rug tegen de raampartij maar richting keuken.
lastig daar we niet kunnen zien hoe de keuken tov de woonkamer zit, opties voor de eettafel en zo.. misschien kun je zelf een paar plaatjes schieten en ze hier neerzetten om een beter beeld te krijgen?
maar je keuken is super dus laat vooral de keuken goed uitkomen.
ut is dat ik ver weg zit maar mijn handen jeuken en zal zeker niet de enige zijn hier om jullie huis een kickje te geven.

Komt vast helemaal goed
maar die makelaar schup ik gevoeglijk ff denkbeeldig heftig onder zijn krijtstreepjesreet O-)
pi_97460868
ook daarom doet een plattegrond wonderen. dan is de ruimte wat beter in te schatten.
wil je makelaar dat niet pruts dan zelf iets moois met floorplanner
zorg wel voor juiste maten maar dat is altijd nog beter dan niets.

[ Bericht 9% gewijzigd door loecje op 29-05-2011 17:09:35 ]
pi_97461004
oh, en als je de tuin wat kleur geeft en daar ook nieuwe foto's van op Funda laat zetten valt het veel minder op dat het huis al wat langer te koop staat, als de tuin in wintertooi of zo gaan mensen adh van die foto's verder zoeken naar wat en hoelang.
Dus altijd foto's zo aktueel mogelijk.
(by the way, heb zelf geen benul van huizenverkoop, woon hier zelf al 18 jaar en niet van plan te verhuizen, ben enkel een lurker en huizengek maar heb een goede kennis die makelaar is (een goeie en betrokken makelaar, ja, die bestaan _O- ) en van hem heb ik deze 'wijsheid'.
maar al vele jaren funda-verslaafd zijnde pretendeer ik een beetje kijk te hebben op eea, niet dat dat wat zegt, smaken verschillen maar heb in de loop der jaren wel een beetje een kijk gekregen, althans hier in de regio, wat wanneer, hoe snel en qua inrichting verkoopt.
via de foto's moet je mensen gewoon aan het kwijlen maken en zorgen dat ze hun eigen spulletjes er al helemaal zien staan en zeker in dat verband heeft Loecje zeker ook een sterk punt ^O^.
pi_97461914
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 16:52 schreef Lottekoekkie het volgende:
maar die makelaar schup ik gevoeglijk ff denkbeeldig heftig onder zijn krijtstreepjesreet O-)
Volgens mij is de makelaar een vrouw, en dat geeft natuurlijk stof tot nadenken.

Verder zijn de foto's erg flets en korrelig. De keuken is kaal. Misschien wat (kruiden)plantjes in de vensterbank. Een broodtrommel op het aanrecht. Zet desnoods een aantal voorraadpotten met pasta neer. Een tekening van je kinderen op een deurtje geplakt.

In de woonkamer ontbreekt het ook aan aankleding. Een paar staande lampen (verlicht je het nu met twee plafonnières en een lamp boven de eettafel?) een schilderijtje, contrasterende kussentjes op de bank. De vensterbanken zijn leeg. Overweeg de aanschaf van een kleed voor bij de bank. Kaarsen op de salontafel.

Gooi er 500 euro tegenaan voor accessoires die je vervolgens weer naar een volgend huis meeneemt of verkoopt na de verkoop. Vraag een Fokker met fotografie als hobby om eens wat foto's voor je te maken.

Verder is het een keurig huis, maar te leeg, netjes en opgeruimd.

Succes!
  zondag 29 mei 2011 @ 17:30:25 #80
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_97461955
Plattegrond zit bij de op te vragen brochure.
Die foto waar de eetkamer/keuken op staat is genomen vanaf waar de bank nu staat. Tis maar een kleine woonkamer. Het bank probleem zit em in de grote flap. Geloof me, het zou echt anders staan ala het zou kunnen.
Dressoir komt in die hoek het best tot z'n recht. Tv meubel is te groot om em in de hoek te schuiven (daar zit de aansluiting immers) dus tja.... Samengevat, de meubels zijn te groot.
  zondag 29 mei 2011 @ 17:33:07 #81
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_97462054
Hilfiger. Ik ben wel van de less is more. En de kussens zijn oranje! )-)-)
Ha ha en ja, onze makelaar is een vrouw. Maar wel een in krijtstreep pak ja.
pi_97462060
waarom staat die plattegrond dan niet op funda?
voor in de brochure is allemaal leuk en aardig maar als mensen die opvragen dan hebben ze al interesse. je moet er eerst voor zorgen dat mensen überhaupt een brochure opvragen.
  zondag 29 mei 2011 @ 17:36:20 #83
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_97462157
Ik zal proberen straks wat foto's te maken :)
  zondag 29 mei 2011 @ 17:37:05 #84
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_97462187
Weet ik niet, ik meen dat plattegrond op funda zelf extra kost. Maar moet ik even navragen.
  zondag 29 mei 2011 @ 17:38:13 #85
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_97462221
Brochure is vrij te downloaden op funda. Je hoeft er in ieder geval geen gegevens voor in te vullen
  zondag 29 mei 2011 @ 17:39:36 #86
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_97462273
Plattegrond erbij kost idd extra. Daarom zit hij in de brochure en niet op de pagina zelf,
http://www.funda.nl/verko(...)/verkoop/plattegrond
  zondag 29 mei 2011 @ 17:40:23 #87
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_97462309
Maar ik zie nu dat het een tab is. Andere verkopers hebben die vaak als een van de foto's
pi_97462318
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 17:33 schreef amaranta het volgende:
Hilfiger. Ik ben wel van de less is more. En de kussens zijn oranje! )-)-)
Ha ha en ja, onze makelaar is een vrouw. Maar wel een in krijtstreep pak ja.
Met less is more kom je er dus overduidelijk niet. :)
Bij nader inzien zou ik inderdaad het dressoir en de televisie eens omdraaien. En kabeltjes en aansluitingen kun je natuurlijk wel even wegwerken voor een paar foto's. Desnoods maak je foto's zonder bekabeling.

Maar goed het zijn slechts tips.

Met edit.png kun je je post aanpassen.
pi_97462390
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 17:40 schreef amaranta het volgende:
Maar ik zie nu dat het een tab is. Andere verkopers hebben die vaak als een van de foto's
^O^ op die manier bedoel ik.
pi_97462419
plattegrond hoort gewoon op Funda, veel mensen hebben geen zin om er achter aan te moeten huppelen om een brochure aan te vragen. Die kijken op funda, zien foto's, geen verdere details en kijken weer verder.
een huis moet op de verkoopsites charme en een warm gevoel tonen, mensen moeten zichzelf er al direct in zien wonen, enkel dán krijg je kijkers.
amaranta, ik bedoel het serieus goed, net als de rest hier, dat je die makelaar(in/esse :P ) eens stevig aan zijn/haar tanden moet voelen, die mag potdorie wel eens wat meer doen, die wil toch ook dat het huis verkovcht wordt en hij/zij de provisie mag innen?
Anders maar rap een andere makelaar zoeken, kijk zelf eens in jouw omgeving naar aangeboden huizen, bekijk de presentatie en neem contact op met een makelaar welke in jouw ogen je beter bevalt. Kijk ook bij verkochte huizen door welke makelaar ze aangeboden werden en bekijk dan de gemiddelde verkooptijd van ongeveer vergelijkbare huizen. doe daar je voordeel mee, wees aktief in dat opzicht en grijp alles aan.

edit: Oeps, de makelaar is dus een vrouw....... oké dan.... O-) geintje!
pi_97462815
Less is absolutely more, maar wat HF ook zegt, zorg voor een paar leuke staande lampen, een kleed, paar orchideeen (dat is mijn fetisch :+ ) of zo en met kleine ingrepen heb je in no-time een leuker huis. dan maar even wat Ikea-spul erin knikkeren, weinig kosten, groots effect.
simpel houden maar gewoon wat meer sfeer.
en voor je het weet wil je er straks zelf niet meer weg :9

het gaat je vast lukken hoor, zeker weten.
maar morgen meteen oa de makelaar eens bij haar krijtstreepjesrok pakken
  FOK!fotograaf zondag 29 mei 2011 @ 18:21:04 #92
17893 Forno
pi_97463628
In de laatste posts ligt de nadruk veel te veel op het interieur. De een vind een basic huis niet gezellig, een ander vind het juist fijn, het is nogal subjectief. Als je interieur een schrootjesplafond had gehad, met bruin oranje tegels in de badkamer was dat van belang geweest.

De vraagprijs ligt te gewoon te hoog. Hij staat inmiddels een half jaar te koop zonder (veel) bezichtigingen, dat weten de lokale makelaars inmiddels ook wel. Dat werkt alleen maar ongunstiger hoe langer dat duurt. Men wacht gewoon op een prijsverlaging, gezien veel verkopers bijna standaard met een te hoge vraagprijs beginnen en later zakken. Men denkt allemaal dat ene unieke huis te bezitten, dat het huidige tij (kopermarkst) weet te ontwijken.
pi_97464250
persoonlijk vind ik het ook te duur, zie eerdere post. En dan wordt aangekaart dat de doelgroep starters zijn.... Voor die prijs dus echt niet.
En, en zeker niet vervelend bedoeld, het is een standaard-rijtjeshuis en de doelgroep die daar voor gaat eist meer dan enkel die buitengevel, vandaar ook het commentaar op het uitbouwtje vd buren, de schotel en zo. bij een schotel krijgen veel mensen al de bekende associatie...

En TS vroeg hoe haar huis aantrekkelijker te maken voor de woningmarkt, daar doe je dus aan de ligging en de buitenkant helemaal niets aan, daarom moet de nadruk liggen op de buurt en het interne deel van het huis. Ik blijf er echter bij, een huis wat er op foto's, of het op funda is of waar dan ook, niet aantrekkelijk uitziet van binnen wordt meteen al overgeslagen. Smaken verschillen maar niemand gaat kijken naar een huis, al is het in de wijk of straat die ze willen, naar een huis van gewoon niets uitstraalt.
TS vraag om tips, die probeert iedereen hier haar te geven. De buitengevel kun je dus niet veranderen, locatie ook niet dus scoor dan liefhebbers met de binnenkant.
  zondag 29 mei 2011 @ 18:51:09 #94
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_97464510
Overigens is/was het ook een tip van de makelaar om geen kaarsen ed neer te zetten.
De prijs is echt conform de huizen in de buurt. Niks geks. (huis om de hoek, zelfde stijl, wel met aanbouw en garage is gestart boven de drie ton met vraagprijs, na plusminus 8 maanden verkocht, weet alleen niet voor hoeveel, ze zijn wel een keer gezakt naar 299) Steenworp afstand van centrum (3 min op fiets) met garage en grote tuin.
Sterker nog, sinds de prijsverlaging zijn er geen mensen meer geweest. Toen we nog 275 vroegen zijn er ong 8 stellen komen kijken.

(om de hoek begint het betaald parkeren al)

[ Bericht 13% gewijzigd door amaranta op 29-05-2011 19:29:41 ]
  zondag 29 mei 2011 @ 18:52:52 #95
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_97464571
Die associatie met de schotel krijg jij misschien, maar zo'n buurt is dit zeker niet. De oveirge huizen hebben em ook. Stamt nog van de canal digital tijd denk ik...
  FOK!fotograaf zondag 29 mei 2011 @ 19:03:30 #96
17893 Forno
pi_97464961
quote:
1s.gif Op zondag 29 mei 2011 18:51 schreef amaranta het volgende:
Overigens is/was het ook een tip van de makelaar om geen kaarsen ed neer te zetten.
De prijs is echt conform de huizen in de buurt. Niks geks. Steenworp afstand van centrum (3 min op fiets) met garage en grote tuin.
Sterker nog, sinds de prijsverlaging zijn er geen mensen meer geweest. Toen we nog 275 vroegen zijn er ong 8 stellen komen kijken.

(om de hoek begint het betaald parkeren al)
Als een huis net te koop staat heb je meestal wel een paar bezichtigers. Als het na een paar maanden nog niet is verkocht komt er een 'smetje' op het huis en denken de meeste potentiele kopers dat de prijs vanzelf wel een keer zakt. Zo zit de markt tegenwoordig in elkaar. Als je geen haast hebt is dat geen probleem. In jullie geval zou ik zelf zo snel mogelijk van de dubbele lasten af willen. Dan maar wat minder winst of wat verlies nemen.
  zondag 29 mei 2011 @ 19:10:52 #97
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_97465209
Ja, ben het helemaal met je eens Forno. We gaan ook weer wat zakken op opnieuw aanbieden op Funda. Ik heb liever nu ' verlies'. Dan het verlies dat ik heb door ook nog maandenlang 2 hypotheken op te hoesten.....
pi_97466108
Schotels zijn hier in de regio inderdaad een associatie, hier in de wijk zou het meteen een absoluut anti-verkoopding zijn. kan ik niets aan doen. Kaarsen hou ik ook niet van, dat eng-gestyleerde bordje met kaarsen zegt mij ook niets en verder, als jij advies vraagt en je en je gaat meteen in de verdediging schiet dat weinig op.
oké dan, in mijn optiek: huis is veel te duur voor een rijtjeshuis met zo weinig grond en een piepklein tuintje, locatie mag dan vlak bij centrum zijn maar geen groenvoorziening of park in direkte omgeving, wél een tankstation en een drukke weg vlakbij ( volgens streetview dan), huis ziet er op foto's vd makelaar niet gezellig uit, presentatie is waardeloos.
Jij vraagt advies, krijg je het en ga je in de verdediging.
Niks mis met het huis maar verwacht niet te veel.
wens je heel veel succes om dit huis snel te verkopen. ga ervoor, laat je niet gek maken maar DOE ook iets zelf om het verkoopbaar te maken.
ik blijf erbij dat je dat gaat lukken /gezien het feit dat je al aangeeft klaar te zijn met dubbele kosten, maar trek je dan ook iets aan van goedbedoelenden die eerlijk zeggen niet eens naar dit huis te willen kijken met deze slechte presentatie en je tips geven, al is smaak persoonlijk.
en nou heb ik hier meer dan voldoende tijd aan besteed
  zondag 29 mei 2011 @ 19:41:42 #99
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_97466328
Waar ga ik in de verdedeging in? Ik sta heel open voor tips, maar ik ken de ruimte en weet gewoon wat met de meubels die ik nu heb mogelijk is, en dat is gewoon niet veel. Aan het 'kale' kan ik zeker wel wat doen, maar nogmaals, ook dat is op aanraden van de makelaar. Ik heb ook gezegd dat ik zeker wat met de tips ging doen, voor zover mogelijk.
Verder is er een heel groot park in de buurt, genneper park genaamd. Ben er zojuist nog te voet naar toe geweest. En ja, de Hoogstraat (of Mecklenburgstraat/Karel de grotelaan) waar mijn straat een zijstraat van is, is een van de grote straten die naar het centrum gaat.

[ Bericht 3% gewijzigd door amaranta op 29-05-2011 19:54:00 ]
  zondag 29 mei 2011 @ 19:55:42 #100
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_97466923
Oh, en dan nog iets....deze fotos zijn misschien slecht. Daarom vraag ik ook om advies. Ik ben opzoek naar de fotos die er voorheen op stonden, de fotos van de makelaar zelf, die waren nog slechter. Alleen een shot van de kookplaat en een shot van het dressoir.

Deze fotos hebben wijj gemaakt, en ik weet dat het beter kan, maar het is al beter dan dat het was. We gaan zeker wat doen met de tips, echt!

En dan hopen dat er heel snel iemand komt die hem wil
  zondag 29 mei 2011 @ 20:26:39 #101
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_97468408
Ik denk dat het moeilijk is om te zeggen of een huis wel of niet duur is als je de lokale markt niet kent, hetzelfde rijtjeshuis kan in een andere wijk in dezelfde stad zelfs een compleet andere waarde hebben, dus we kunnen wel allemaal over de prijs gaan lopen miepen, maar tenzij je de lokale markt goed kent is dat vrij zinloos.

Of het wel of geen schotelbuurt is doet er echter niet toe, tenzij je huis geschikt is voor Gooische Vrouwen is zo'n schotelfoto simpelweg iets wat afbreuk doet.
Daarmee zeggen we niets over je huis of de wijk, alleen maar over de foto en dat het wat minder charmant is ;)

Ik heb overigens het idee dat het een vrij standaard jaren 80/90 huis is qua indeling, en als het groot genoeg is voor 2 ruime slaapkamers op zolder (plus wasruimte) dan gaat het er bij mij niet in dat de woonkamer klein is.
Ik kan door de foto niet inschatten hoe lang het stuk tussen de vaste kast en de achterdeur is (die muur waar het dressoir voor staat) maar als dat meer dan 1.80 is dan kan de TV daar prima staan, al is het maar voor de foto. Bank voor het raam of tegen de muur waar nu je TV staat. Het wil er bij mij niet in dat het echt klein is.

Dat is overigens m'n mening na het uitgebreid de foto's bekijken en weten dat het huis ongeveer net zo is als het onze, mocht ik echter op huizenjacht zijn en zo'n huis zoeken dan had ik na het bekijken van de foto's gedacht "klik, next".
Juist omdat de foto's zo'n slecht beeld van de ruimte geven zou een plattegrond (gewoon bij de foto's) ook al een stuk helpen.

Ik geloof dat het een leuk huis is, met meer dan voldoende inrichtingsmogelijkheden, maar dat wordt niet duidelijk uit de foto's.

Als jullie binnenkort toch verhuizen, maak dan voor de verhuizing foto's in diverse meubelopstellingen beneden, ook al is het geen opstelling die jij zou kiezen ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 29 mei 2011 @ 20:32:19 #102
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_97468746
Schotel gaat er in ieder geval af. Ik zal eens kijken of ik m'n pa deze week zo ver krijg.... Bedenk me net wel. Wil best schuiven met de meubels. Maar de tv hangt dus met meubels aan de muur.. Dat wordt wel een groot karwei voor alleen een foto. Dam zou ik de beugels eraf. Moeten schroeven... Etc.. KN wel wat proberen met de bank en de salontafel. En de eetkamertafel kan ook een kwart slag gedraaid ipv tegen de muur....
pi_97469392
die beugel moet toch los voor het verhuizen...
zoek iemand die (hobby) fotograaf is ofzo. de foto's stralen niets uit en zijn niet logisch genomen

bijvoorbeeld de keuken, door de eettafel te verplaatsen kan je een foto van de keuken in zijn geheel maken. daarna plaats je de eettafel weer terug voor een overzichtsfoto met eettafel
  zondag 29 mei 2011 @ 20:52:08 #104
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_97469974
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 20:43 schreef loecje het volgende:
die beugel moet toch los voor het verhuizen...
zoek iemand die (hobby) fotograaf is ofzo. de foto's stralen niets uit en zijn niet logisch genomen

bijvoorbeeld de keuken, door de eettafel te verplaatsen kan je een foto van de keuken in zijn geheel maken. daarna plaats je de eettafel weer terug voor een overzichtsfoto met eettafel
Ja, dat gaan we doen ja. En een foto schieten waarop de aanbouw van de buren niet te zien is moet ook lukken....

Ik zal straks eens (en anders morgen, ben aan het dweilen en alles is nog nat) foto's van de twee posities van de tafel maken.
Het omdraaien van tv euvel /dressoir gaat denk ik niet gebeuren voorlopig...

Maar wellicht halen we het dressoir helemaal weg, en zetten we de bank tegen die muur...

We verhuizen overigens eind aug pas

[ Bericht 2% gewijzigd door amaranta op 29-05-2011 21:27:43 ]
  zondag 29 mei 2011 @ 20:59:38 #105
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_97470469
Hmm bank tegen de muur gaat niet, want dan blokkeert die ' flap' de tuindeur.
Dressoir is te breed om tegen de muur naast de deur te zetten... En omdraaien maakt volgens mijn man geen verschil. Plus dat hij geen zin heeft om de tv te demonteren.
  zondag 29 mei 2011 @ 21:11:11 #106
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_97471168
Nou, fotos van de bank midden in de woonkamer komen er aan...

https://picasaweb.google.com/amarantafok/Woonkamer#

En van het hernieuwde toilet, wat bijna onmogelijk is om op de foto te krijgen...

En ik heb even geprobeerd fotos van de achterkant te maken zonder aanbouw, en dat lukt, maar dan moet ik uitkiken dat de schotel van de buren er niet op komt te staan...

En een foto van de troep in de garage, snap je ook meteen waarom dar geen foto van op Funda staat...

[ Bericht 16% gewijzigd door amaranta op 29-05-2011 21:36:29 ]
  zondag 29 mei 2011 @ 22:10:38 #107
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_97474990
Ik heb persoonlijk op Funda een absolute voorkeur voor foto's die in de breedte zijn (dat klikt zo lekker makkelijk door zonder opnieuw te hoeven focussen op het beeldformaat) maar voor een toilet (of de achterkant van het huis terwijl je de buren buiten beeld wilt houden) is dat niet altijd even makkelijk en/of handig.... die toiletfoto in de breedte zou overigens wel kunnen.

De woonkamerfoto met de rug van de bank richting de keuken is een verademing... het mag voor jullie misschien niet werken, maar doordat je laat zien dat het kan biedt het een ruimtelijk gevoel.

Een foto in een kleine ruimte maken kan overigens vaak ook prima door de camera met de rug tegen een muur te zetten en dan de zelfontspanner te gebruiken.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 29 mei 2011 @ 22:24:54 #108
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_97475923
Die van de wc zijn even in de vluggigheid gemaakt. Probleem is dat er bijna geen ruimte is om stap achteruit te zetten, omdat je in een soort van halletje staat. (de muur waar je tegen aan staat is de muuur waar nu het dressoir naast staat)

Bedoel je deze foto?
Als je dat doet, dan kan je niet meer de eetkamertafel een kwartslag draaien, maar dat doe ik morgen wel, daar heb ik nu de puf niet meer voor.

Ik vind het zo vol ogen. Ook met die hoge kast erachter.Die stond eerst waar nu het witte tafeltje staat. Maar als je binnenkwam gaf dat ook een raar gezicht, dus die staat nu echt op de beste plek.

Pfff lastig...
  maandag 30 mei 2011 @ 00:21:20 #109
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_97481488
Nee, deze foto, lekker ruimtelijk.

En ik snap de geen ruimte om een stap achteruit te zetten problematiek, daarom ook die tip om de camera tegen de muur te zetten en de zelfontspanner te gebruiken ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 30 mei 2011 @ 00:30:43 #110
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_97481862
Ik heb nu trouwens wel een keer de moeite genomen de brochure te openen, en die plattegrond is super!

En het is echt geen klein huis, sterker nog; voor een huis van die bouwperiode is het heel flink.
Dat het stukje tussen de muur en de tuindeur, waar jullie het dressoir hebben staan, nota bene 2.53 m lang is haal je echt niet uit de foto's... daar kan met gemak de TV staan.
Dat de kamer van het achterraam tot het keukenraam 8.99 m lang is haal je ook niet uit de foto's.

Verschrikkelijk jammer dat het absoluut niet opvalt hoe groot het is, want geloof me.... dat is het wel.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_97482094
Foto's zijn, ondanks dat overal wel wat ligt, een stuk beter. Die crossauto moet toch sowieso uit de garage om foto's te maken. Beetje gereedschap hier en daar is niet erg. Kan juist positief werken doordat het de mogelijkheden benadrukt.

Wc is sowieso lastig. Je hoeft overigens niet altijd per se achter de camera te staan. Je kan ook gewoon met de losse hand foto's schieten. Mensen zijn namelijk vaak geneigd om direct achter de camera plaats te nemen. Misschien deed jij dit ook wel per ongeluk.

Maak de foto frontaal van de voorkant van het huis recht. Hij staat nu namelijk scheef. Ook nog een truukje: Probeer de 2 parkeerplekken voor huis vrij te krijgen en maak dan een foto. Buurtje komt zo rustiger over en wekt de indruk dat je altijd direct voor huis kan parkeren en dat de buren daar de auto niet neerzetten (er zijn echt mensen die al gruwelen van het idee dat de buren de auto voor hun huis neerzetten). Misschien hebben jullie 2 auto's?
  maandag 30 mei 2011 @ 07:41:36 #112
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_97485344
@Leandra, daar waar het dressoir staat. Was eerst de keuken.

@Kabolter, ik heb dat geprobeerd, uit de losse hand, maar ik moet er wat handigheid in krijgen...
pi_97485683
wat een verbetering al, super, die bank zo. (zou alleen die man er maar afsleuren voor de Funda-foto's _O- :P )
oogt een stuk ruimer en idd, die plattegrond is top, geeft veel meer info.

en dank voor je pb ;)
  maandag 30 mei 2011 @ 09:02:25 #114
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_97486127
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 08:27 schreef Lottekoekkie het volgende:
wat een verbetering al, super, die bank zo. (zou alleen die man er maar afsleuren voor de Funda-foto's _O- :P )
oogt een stuk ruimer en idd, die plattegrond is top, geeft veel meer info.

en dank voor je pb ;)
Thnx.

Plan van aanpak is nu nieuwe fotos. Ben ermee bezig maar gaat lastig als er steeds 2 kinderen doorheen lopen. Maarja, nu schijnt wel de zon aan de goede kant van het huis. Smiddags staat ie op het zuiden en dan heb je steeds tegenlicht op de foto.

Even de tekst vande woning goed doorlopen.

En dan afspraak maken met makelaar om eea te bespreken.

Huis opnieuw aanbieden op Funda met de niuewe fotos en tekst.

Ik zal de fotos ik vanmorgen heb gemaakt dr bij zetten op het picasaalbum.
pi_97487019
Deze! is een mooie strakke foto van het toilet.

Mag ik vragen waar je de foto's mee maakt?

In de omschrijving zie ik ook iets over de meterkast staan. Is het mogelijk dat je daar een foto van maakt? Als iemand waarde hecht aan elektra en dergelijke is het wellicht prettig voor ze om een foto te zien van de 8 groepen. Ik merk dat ik het zelf wel altijd prettig vind :@

De ouderlijke slaapkamer zou je wellicht ook vanaf de raam-kant op de foto kunnen zetten. Dan zie je de vaste kastenwand ook op de foto.

En ik vind het echt een leuk huis.
* Puala wilt het zo hebben als het in de Betuwe zou staan

[ Bericht 58% gewijzigd door Puala op 30-05-2011 10:01:03 ]
  maandag 30 mei 2011 @ 10:12:45 #116
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_97487611
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 09:49 schreef Puala het volgende:

Mag ik vragen waar je de foto's mee maakt?

In de omschrijving zie ik ook iets over de meterkast staan. Is het mogelijk dat je daar een foto van maakt? Als iemand waarde hecht aan elektra en dergelijke is het wellicht prettig voor ze om een foto te zien van de 8 groepen. Ik merk dat ik het zelf wel altijd prettig vind :@

De ouderlijke slaapkamer zou je wellicht ook vanaf de raam-kant op de foto kunnen zetten. Dan zie je de vaste kastenwand ook op de foto.

En ik vind het echt een leuk huis.
* Puala wilt het zo hebben als het in de Betuwe zou staan
De ouderlijke slaapkamer waren voorheen 2 kamers, de vaste kaste wand zit dus achter. (waar de foto nu gemaakt is , tegenover het bed dus)

pi_97487855
Oke, maar zou je die op de foto kunnen krijgen?
  maandag 30 mei 2011 @ 10:31:02 #118
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_97488124
zie picasa voor fotos slaapkamer
  maandag 30 mei 2011 @ 10:33:30 #119
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_97488199
in antwoord op je vraag... ik gebruik een nikon d40 met een lens waarop staat 0.28/0.92 doorsnee 52
en hij staat op de automatische stand
(maar ik heb echt nul verstand van fotografie)
pi_97488948
quote:
7s.gif Op maandag 30 mei 2011 10:33 schreef amaranta het volgende:
in antwoord op je vraag... ik gebruik een nikon d40 met een lens waarop staat 0.28/0.92 doorsnee 52
Dat laatste is helaas heel erg te zien.

quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 09:49 schreef Puala het volgende:
Daar denk ik anders over. Dit is geen goede foto. Weerkaatsing op de tegels dat op vlekken lijkt of vragen oproept, het zeepje en het doekje hadden weggelaten moeten worden, je ziet de bovenkant van de tegels niet waardoor het lijkt of het een houten plankje is). Als je foto's vragen oproepen zit het echt mis. Het valt ook erg op dat de muurtegels niet synchroom aan de vloertegels liggen. Dat zou mij storen, als je vanuit een andere hoek een foto neemt (andere lens ook!) krijg je een veel betere foto.

Verder lijk je weinig tot geen verstand te hebben van een huis en geef je tips over een foto van de meterkast? De meterkast krijg je te zien tijdens een bezichtiging. Wat voegt een foto toe? Niks, als er toevallig een nieuwe installatie in de kast zit kan dit in de uitgebreide beschrijving.

Om af te sluiten: huur voor een paar honderd euro een fotograaf in. Je krijgt er veel voor terug, zeker als er meerdere soortgelijke huizen te koop staan.
pi_97489017
quote:
7s.gif Op maandag 30 mei 2011 10:33 schreef amaranta het volgende:
Staat er ook een regel op waarin 'mm' voor komt?
  maandag 30 mei 2011 @ 11:13:13 #122
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_97489242
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 11:01 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:

[..]

Dat laatste is helaas heel erg te zien.

dr staat nergens dat ik ze ga gebruken voor funda.

Tegels op toilet lopen wel degelijk door :)

En idd, ik ook vind een foto van een meterkast totaal geen toegevoegde waarde hebben
  maandag 30 mei 2011 @ 11:13:36 #123
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_97489254
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 11:03 schreef Puala het volgende:

[..]

Staat er ook een regel op waarin 'mm' voor komt?
18-55
  maandag 30 mei 2011 @ 11:14:41 #124
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_97489278
de zwarte dan, de witte hebben een ander formaat en kunnen derhalve niet doorlopen.
  maandag 30 mei 2011 @ 11:16:33 #125
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_97489331
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 11:01 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:

[..]

het zeepje en het doekje hadden weggelaten moeten worden
Wel fijn dat iedereen op een lijn zit wat betreft asseccoires. Of het is te kaal, of het zeepje moet weg.:') Nou, ik vind dat een zeepje op een toiletfoto best kan hoor.
Als ik alles wghaal op het toilet lijkt pas steriel.
  FOK!fotograaf maandag 30 mei 2011 @ 11:32:47 #126
17893 Forno
pi_97489865
Let niet te veel op het commentaar dat de foto's op marktplaats niet deugen. Ze kunnen hier en daar beter qua compositie maar de inrichting is prima.

Iemand met serieuze koopaspiraties heeft meestal meerdere woningen bekeken en weet wat ie ongeveer kan verwachten bij 120m2 woonoppervlak.

Men kijkt eerst naar de prijs, dan de locatie, en dan naar de foto's. En ik gok dat er al een hoop potentiele kijkers afhaken na de eerste twee punten (de prijs en de locatie) die niet matchen en je foto's niet of nauwelijks zien.

Als je echt een stap wilt maken zou ik de woning een tijdje van funda halen dat de teller weer op nul staat. De prijs verlagen tot op of onder de marktwaarde (je hoeft namelijk niet akkoord te gaan met een bod op de vraagprijs) en een pro-fotograaf de foto's laten maken.
pi_97492465
Forno, dat is juist waar mensen wél naar kijken, eerste indruk is nu eenmaal bepalend, uitgaande van een bereikbare vraagprijs, vandaar dat de foto's dus de sfeerimpressie er wel degelijk toe doen. Zoals Kirstie Alsopp altijd zegt; location location location maar Nederlanders vallen voornamelijk voor sfeer, strak, knus, oud of nieuw en kijken later pas naar de rest.
Wat ik in een eerder post bedoelde met "te duur" en zo is juist dat de fotopresentatie niet de indruk gaf dat het huis het die prijs waard is, en gezien de ligging vlak bij het centrum zal daar juist best vraag naar zijn en verklaard dat dus blijkbaar de vraagprijs, meda als ook uit foto's blijft dat het een ruim huis is (en dan zaag ik wéér over die mooie keuken ;) ).
vergeet niet dat veel mensen juist voor de sfeer op foto's vallen en later pas verder kijken.
Smaken verschillen nu eenmaal, een goede impressie van een woning begint nu eenmaal bij foto's.
En de woning even van de markt afhalen is imo niet altijd een goede keus, punt één trappen eerdere, echt geinterreseerden daar niet in, je moet een huis dan minimaal 3 maanden uit de verkoop houden en dan nog is niet gezegd dat het niet traceerbaar is dat het al eerder te koop stond. punt twee is het de vraag op Amaranta zit te wachten op meer vertraging door het huis even op 0 te zetten.
zij wil haar huis zsm verkopen en een betere presentatie met goede informatie is dan een goede eerste stap.
  maandag 30 mei 2011 @ 13:04:21 #128
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_97492688
Ik merk dat ik zelf zoek binnen een bepaalde vraagprijs, als het op een gewenste locatie maar in die categorie valt dan zijn het de foto's (lees: uitstraling) die een huis wel of niet aantrekkelijk maken.

Ze komen nu dus boven voor degenen die tot 275.000 zoeken, de grens daaronder is 250.000, en dat is gewoon een stuk minder als vraagprijs, daar moet je niet gaan zitten als het te weinig is.

Wat doet de makelaar trouwens wel? Want krijg niet de indruk dat ze veel diensten biedt voor haar geld, tenzij ze heel goedkoop is.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 30 mei 2011 @ 13:47:18 #129
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_97494017
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2011 13:04 schreef Leandra het volgende:
Ik merk dat ik zelf zoek binnen een bepaalde vraagprijs, als het op een gewenste locatie maar in die categorie valt dan zijn het de foto's (lees: uitstraling) die een huis wel of niet aantrekkelijk maken.

Ze komen nu dus boven voor degenen die tot 275.000 zoeken, de grens daaronder is 250.000, en dat is gewoon een stuk minder als vraagprijs, daar moet je niet gaan zitten als het te weinig is.

Wat doet de makelaar trouwens wel? Want krijg niet de indruk dat ze veel diensten biedt voor haar geld, tenzij ze heel goedkoop is.
250 is inderdaad te weinig. En Funda gaat per 25.000 met categorien, ik kan daar gewoon écht niet onder gaan zitten. Dat (249,500) vroegen de buren (waarvan het nét verkocht is) en die hebben bijv geen garage en geen 2 dakkappellen. Het stel dat dát huis gekocht heeft, vond ons huis heel mooi, naar niet binnen hun budget. Tja. Als er binnen 20 mtr 2 huizen te koop staan, en een garage maakt je niet zoveel uit.... (en de spuuglelijke vloer en keuken ook niet... (maar dat is mijn mening))

Waar ik nu op hoop. In aug wordt de hypotheeknorm erg aangescherpt, wij moeten het dus hebben van mensen die instapklaar willen, en verder niks gaan investeren, hooguit de badkamer.
En idd wat lottie zegt, ik moet er het liefst nog gisteren van af. Eind aug willen we over en dan zou ik het wel fijn vinden als het dan verkocht is.
  maandag 30 mei 2011 @ 13:53:30 #130
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_97494231
De vloer van de buren is idd fugly, het gemis van de garage en dakkapellen was me ook opgevallen, maar de indeling liet zien dat er ruim voldoende meubels is de kamer passen :Y

Kijk eens op Funda hoe andere mensen soortgelijke woningen ingericht hebben.
En vooral bij de verkochte woningen ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 30 mei 2011 @ 14:01:41 #131
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_97494541
Ja, het staat daar wel heel vol. Ik word daar zelf wat onrustig van. Maargoed je hebt een punt. En we gaan er zeker wat mee doen.

Verder, wij hebben in elke kamer een houten vloer, ipv laminaat, onze badkamer is misschien niet mooi, ik hou er ook niet van, maar hij is compleet. Douche, bad (jacuzzi zelfs), toilet en wastafel. De leidingen liggen er in ieder geval ;)

En de keuken, ik weet dat je ervan moet houden, maar hij is behoorlijk neutraal. Dus ja....

Ik snap het, ik snap het, de fotos, maar toch zit ik vol onbegrip. Zo'n lief en leuk en gezellig huis met tuin op het zuiden.... ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 30 mei 2011 @ 14:05:36 #132
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_97494681
Dit huis, om de hoek, ook net verkocht. Zijn dit dan wel goede foto's? Volgens mij ook niet hoor...
Die vroegen dus eerst over er de 3ton.

Ik snap dat er gezegd wordt dat het veel geld is. Maar als ik zo de prijzen van de huizen (zelfde stijl) om ons heen zie, dan is het best een schappelijk bedrag. En daarbij is het een vraagprijs. Ik ga er van uit dat het niet voor dat bedrag verkocht zal worden.
pi_97495174
Sorry, ik kijk vast verkeerd, maar ik kan nergens de link vinden naar het huis waar het over gaat (dus niet de huizen om de hoek)...
Klussen deel 1 en 2
  maandag 30 mei 2011 @ 14:20:19 #134
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_97495487
amaranta, ik hou van strak, leeg en zo dus vind jouw meubels echt niet te veel, heb zelf minder meubels maar heb ook geen twee kindertjes. dat huis om de hoek is niet echt aantrekkelijk maar wel verkocht dus, wellicht omdat het een hoekhuis is. verder is de huizenmarkt nogal erg transparant, woon hier in een klein straatje met slechts 12 huizen 2 o1kap waarvan slechts 4 echt halfvrijstaand waaronder het onze, en dat laatste, dus het onze dus echt halfvrij met de mooiste locatie. In de afgelopen 10 jaar zijn aan de overkant alle 6 huizen, geschakelde tweekappers, verkocht, de verkoopprijzen waren megaverschillend maar mijn lieve overbuurvrouw wilde persé dat huis en gaf er dus de vraagprijs voor omdat ze langs ons terrein pal het bos inkijkt. en dat huis zag er op de foto's weer niet uit.
(gelukkig maar want het zijn tópoverburen) maar 4 huizen verderop aan de overkant was het bál met de verkoop, 1,4 jaar, op een beknepen hoek met paadjes vd achterburen rondom maar het huis daar pal naast was daarentegen, tegelijkertijd in de verkoop zó weg, met dezelfde locatie, geen uitzicht maar wel een goed onderhouden en erg supergezellig ingericht huis. hoewel de huizen allemaal hetzelfde zijn was juist de sfeer het knakpunt.
in die tijd sprak ik geregeld gegadigden die wachtten op de makelaar en hoorde steeds hetzelfde, het straatje was duidelijk maar ze zochten een bepaalde sfeer. dus de één die korter te koop stond was sneller weg dan de ander, puur op aankleding en sfeer op foto's en in het echt.
dat bedoel ik dus, je zoekt in een bepaalde wijk/straat, 2 of meer huizen te koop en net één van die huizen raakt je.
maar, Amaranta, die nieuwe keuken en wc zijn een plus, daar hoeft niemand wat aan te doen en dat is een vette plus.
pi_97495562
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 11:32 schreef Forno het volgende:
Let niet te veel op het commentaar dat de foto's op marktplaats niet deugen. Ze kunnen hier en daar beter qua compositie maar de inrichting is prima.

Iemand met serieuze koopaspiraties heeft meestal meerdere woningen bekeken en weet wat ie ongeveer kan verwachten bij 120m2 woonoppervlak.

Men kijkt eerst naar de prijs, dan de locatie, en dan naar de foto's. En ik gok dat er al een hoop potentiele kijkers afhaken na de eerste twee punten (de prijs en de locatie) die niet matchen en je foto's niet of nauwelijks zien.

Als je echt een stap wilt maken zou ik de woning een tijdje van funda halen dat de teller weer op nul staat. De prijs verlagen tot op of onder de marktwaarde (je hoeft namelijk niet akkoord te gaan met een bod op de vraagprijs) en een pro-fotograaf de foto's laten maken.
Ligt er maar net aan wie de woning bekijkt. Het valt mij op dat vrouwen vaak veel anders naar een woning kijken dan mannen. Daarnaast is getalbegrip niet voor iedereen op gebied van inhoud en oppervlakte even goed ontwikkeld.
  maandag 30 mei 2011 @ 14:34:43 #137
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_97495738
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 14:29 schreef Kabolter het volgende:

[..]

Ligt er maar net aan wie de woning bekijkt. Het valt mij op dat vrouwen vaak veel anders naar een woning kijken dan mannen. Daarnaast is getalbegrip niet voor iedereen op gebied van inhoud en oppervlakte even goed ontwikkeld.
Ik denk dat vrouwen idd anders kijken, maar ik denk ook dat vrouwen vaak de voorselectie doen, en dat een man de woning niet eens op Funda te zien krijgt als zij het huis niet ziet zitten.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 30 mei 2011 @ 14:40:12 #138
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_97495957
Ik kijk écht nooit op Funda :@
pi_97496054
Ik zeg altijd, een huis moet als een warme jas om je heen zijn als je binnenkomt. ik geef het toe, ik heb ook op die "jas" ons huis gekocht (ik zeg express ik omdat hub het fijn vond dat ik het huis geweldig vond want mijn man heeft geen kijk op huizen noch sfeer _O- :+ )
nou was het wel zo dat we al 10 jaar aasden op speciaal dit huis op deze plek en locatie en er zelfs een kavel voor hebben laten schieten dus dat was mazzel voor de verkopers (die overigens een oud-collega van mij was) welke ook nog eens een nieuw huis hadden gekocht dus die zaten op de financiele schop. binnen 3 dagen was het rond. met andere woorden, je zult net iemand treffen die juist dát huis wil.
amaranta haar huis trekt vast, als ze de foto's mooi op Funda krijgen, net zo iemand die gewoon valt voor de poresentatie dus de sfeer.
en ik wordt vervelend, ga ik weer over die keuken, i know maar als je zo'n keuken treft en je houdt van strak is het huis zó weg, mits de verdere presentatie goed is en dat komt vast helemaal goed.
pi_97496092
quote:
7s.gif Op maandag 30 mei 2011 14:40 schreef amaranta het volgende:
Ik kijk écht nooit op Funda :@
Leugenjokkebrokkert :6 :+

Ik ook niet hoor, ben er enkel verslaafd aan, lekker bij anderen binnenloeren _O_
pi_97496187
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 14:34 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik denk dat vrouwen idd anders kijken, maar ik denk ook dat vrouwen vaak de voorselectie doen, en dat een man de woning niet eens op Funda te zien krijgt als zij het huis niet ziet zitten.
Vrouwen kiezen het huis, de mannen mogen er ook in wonen als ze lief zijn _O-

vrouwen kijken door alles heen, laten zich intuitief leiden door hetgeen ze zien, zien de mogelijkheden en gaan de man bespelen, en hoera, meestal komt dat ook nog eens goed uit en blijkt de keuze goed te zijn, ook voor de man, meestal, als-ie het echt leuk vindt, en ruimte heeft voor het rijdende blik, en ruimte heeft voor zijn computers en zo, en, nou ja, zoiets O+
  maandag 30 mei 2011 @ 14:51:15 #142
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_97496325
Tis wel waar. Een vrouwke, helemaal aan het begin, is hier alleen geweest, en zij vond het niks, dus toen hoefde hij ook niet voor een 2de keer te komen :@ (best zielig)
  maandag 30 mei 2011 @ 14:53:11 #143
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_97496399
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 14:44 schreef Lottekoekkie het volgende:

[..]

Leugenjokkebrokkert :6 :+

Ik ook niet hoor, ben er enkel verslaafd aan, lekker bij anderen binnenloeren _O_
Nu ja, omdat ik moet vergelijken.Normaliter nooit.Mijn man echter wel, dat is ook de reden dat we weeeeer gaan verhuizen :) en ik als trouwe pad, ga maar met hem mee :')
  maandag 30 mei 2011 @ 14:54:28 #144
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_97496450
En over die keuken, ik wilde in het nieuwe huis dezelfde, maar dat wilde mijn man niet. Dus ja....nu hebben we een andere gekocht :'(
pi_97496813
Ok, weet niet of je er wat aan hebt, maar als ik een huis in de buurt zocht, en jouw huis aan mijn eerste criteria (prijs, locatie en oppervlak/aantal kamers) zou voldoen, zou ik dan direct naar de foto's kijken.

Op basis van de foto's zou ik denken: "niet slecht, mooie grote ruimte beneden, keuken is prima zo, 3 slaapkamers, maar geen aparte WC en badkamer is erg klein, geen plek voor wasmachine".

Als ik het huis verder erg leuk vond (qua gevoel), zou ik in de beschrijving gaan kijken. Dan zou ik denken "Oh, er is toch wel een aparte WC! Alles is in hele goede staat, lage energiekosten... En houten vloeren, dat is mij niet opgevallen... Oh, en 4 slaapkamers, dan kan de badkamer vast een stukje groter. Dat kost natuurlijk geld, maar er kan vast wat van de prijs vanaf, staat al 6+ maanden te koop. Deze bewaar ik!".

Maar als ik het huis verder niet erg boeiend zou vinden, zou ik nooit de beschrijving lezen, en dus waarschijnlijk het huis ook niet bewaren als favoriet.
Klussen deel 1 en 2
  maandag 30 mei 2011 @ 15:08:29 #146
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_97496983
Bedankt voor je reactie.
Ik had al gezegd een paar posts geleden, dat het nu even niet mogelijk is omm een foto te maken van de 4de slaapkamer, gaat wel gebeuren overigens. Even wat zware kasten verplaatsen, dat doe ik niet zo even 123
Op zolder is een aparte betegelde ruimte voor de wasmachine. En idd op elke kamer houten vloeren.
Maar ja, dat kan ik moeilijk in een onderschrift op elke foto erbij zetten. Daarvoor moet je de beschrijving lezen.
Dus het blijft lastig....

Ik ga maar even werken.... :P moet immers 2 hypos ophoesten vanaf morgen
pi_97497047
2 hypo's...
Sterkte meid, en denk erom, het komt goed _O_
  maandag 30 mei 2011 @ 15:14:22 #148
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_97497172
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 15:10 schreef Lottekoekkie het volgende:
2 hypo's...
Sterkte meid, en denk erom, het komt goed _O_
Ach, dat redden we wel, even leven om te werken ipv werken om te leven. Maar dat is te overzien.
Maar niet te lang. Dus funda nieuwe stijl met dank aan fok en het is zo verkocht :P
pi_97497296
quote:
7s.gif Op maandag 30 mei 2011 15:08 schreef amaranta het volgende:
Bedankt voor je reactie.
Ik had al gezegd een paar posts geleden, dat het nu even niet mogelijk is omm een foto te maken van de 4de slaapkamer, gaat wel gebeuren overigens. Even wat zware kasten verplaatsen, dat doe ik niet zo even 123
Op zolder is een aparte betegelde ruimte voor de wasmachine. En idd op elke kamer houten vloeren.
Maar ja, dat kan ik moeilijk in een onderschrift op elke foto erbij zetten. Daarvoor moet je de beschrijving lezen.
Dus het blijft lastig....

Ik ga maar even werken.... :P moet immers 2 hypos ophoesten vanaf morgen
Ja, ik begrijp het, ik probeer een beetje een idee te geven van hoe iemand die best vaak op Funda kijkt ( :@ ) ernaar zou kijken.

Misschien zijn onderschriften niet eens een slecht idee! Bijvoorbeeld bij een foto van de garage: "Garage, ook te gebruiken als X of Y". Dan kan je mensen die eigenlijk geen garage zoeken, toch op ideeen brengen waarom ze die ruimte zouden willen hebben :) En bij een foto van de overloop, waar veel vloer te zien is: "Overal eikenhouten vloer" ofzo.

Plattegronden zijn ook altijd goed, maar dat werd hier ook eerder gezegd.
Klussen deel 1 en 2
pi_97497351
Zeker weten Amaranta, ik ga heel hard duimen voor een snelle verkoop _O_
Maar vergeet vooral niet te leven hè
(en ben nou dus heeeeeelemaal niet nieuwsgierig naar het nieuwe huis hoor, echt niet O-) )
pi_97497415
Ook van plan om foto's richting de slaapkamerdeuren te maken? Dat scheelt namelijk heel veel. En dan die kastjes gebruiken als herkenningspunten, dus niet alleen maar nieuwe dingen fotograferen. Dat ging namelijk ook mis bij het fotograferen van de keuken en de woonkamer (volgens mij).
pi_97497585
bai zu wee, die garage met die race-klus-bak erin, vindt dat niet zo gek storend, geeft mensen het idee dat de garage ruim genoeg is om zoiets daar te doen, toch?
Afijn, ik ga even van de zon schaduw genieten met iets wat zich hond noemt *O*
  maandag 30 mei 2011 @ 15:41:41 #153
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_97498311
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 15:03 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Ok, weet niet of je er wat aan hebt, maar als ik een huis in de buurt zocht, en jouw huis aan mijn eerste criteria (prijs, locatie en oppervlak/aantal kamers) zou voldoen, zou ik dan direct naar de foto's kijken.

Op basis van de foto's zou ik denken: "niet slecht, mooie grote ruimte beneden, keuken is prima zo, 3 slaapkamers, maar geen aparte WC en badkamer is erg klein, geen plek voor wasmachine".

Als ik het huis verder erg leuk vond (qua gevoel), zou ik in de beschrijving gaan kijken. Dan zou ik denken "Oh, er is toch wel een aparte WC! Alles is in hele goede staat, lage energiekosten... En houten vloeren, dat is mij niet opgevallen... Oh, en 4 slaapkamers, dan kan de badkamer vast een stukje groter. Dat kost natuurlijk geld, maar er kan vast wat van de prijs vanaf, staat al 6+ maanden te koop. Deze bewaar ik!".

Maar als ik het huis verder niet erg boeiend zou vinden, zou ik nooit de beschrijving lezen, en dus waarschijnlijk het huis ook niet bewaren als favoriet.
De wasmachine in de badkamer is in een huis van deze prijsklasse echt niet meer standaard, sterker nog; als de wasmachine wel in de badkamer zou moeten dan zou het afbreuk doen.
Het is echter wel jammer dat er geen foto is van de wasruimte op zolder, die is er immers wel, en zo te zien nog vrij riant ook.

De badkamer is overigens niet klein, als ik de maten op de plattegrond zie dan is hij groter dan de onze (dat scheelt zo 6 cm in de lengte en 27 cm in de breedte :')) maar hij lijkt op de foto's kleiner...

Geen aparte WC zou niet eens in me opkomen, maar omdat de WC wel vernieuwd is, is het wel handig als er ook een foto van komt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_97508307
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 15:41 schreef Leandra het volgende:

[..]

De wasmachine in de badkamer is in een huis van deze prijsklasse echt niet meer standaard, sterker nog; als de wasmachine wel in de badkamer zou moeten dan zou het afbreuk doen.
Het is echter wel jammer dat er geen foto is van de wasruimte op zolder, die is er immers wel, en zo te zien nog vrij riant ook.

De badkamer is overigens niet klein, als ik de maten op de plattegrond zie dan is hij groter dan de onze (dat scheelt zo 6 cm in de lengte en 27 cm in de breedte :')) maar hij lijkt op de foto's kleiner...

Geen aparte WC zou niet eens in me opkomen, maar omdat de WC wel vernieuwd is, is het wel handig als er ook een foto van komt.
Ik bedoel ook dat ik over het algemeen geen plek voor een wasmachine zag (ok, in de berging/garage, maar dat is niet echt ideaal), ik heb de wasmachine liever ook niet in de badkamer.

Zelfde geldt eigenlijk voor de WC en badkamer... Het kan zijn dat het anders is, maar dat is hoe het op de foto's overkomt.

Een aparte WC lijkt mij trouwens erg handig... Anders heb je of je WC boven, of je badkamer beneden (allebei vervelend volgens mij).
Klussen deel 1 en 2
  maandag 30 mei 2011 @ 20:23:48 #155
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_97510165
Dat een huis geen aparte WC heeft is in NL vrijwel onmogelijk omdat dat zo ongeveer verplicht is, je krijgt voor een normale woning niet eens een bouwvergunning als er geen apart toilet is...
Als er alleen een WC in de badkamer zou zijn dan zou het niet om een standaard huis gaan, maar bijvoorbeeld om een bejaardenwoning bij een bejaardentehuis.

Een WC in de badkamer is vrijwel altijd een tweede toilet.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_97510583
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2011 20:23 schreef Leandra het volgende:
Dat een huis geen aparte WC heeft is in NL vrijwel onmogelijk omdat dat zo ongeveer verplicht is, je krijgt voor een normale woning niet eens een bouwvergunning als er geen apart toilet is...
Als er alleen een WC in de badkamer zou zijn dan zou het niet om een standaard huis gaan, maar bijvoorbeeld om een bejaardenwoning bij een bejaardentehuis.

Een WC in de badkamer is vrijwel altijd een tweede toilet.
Ok, wist ik niet. Ik heb het wel vaker gezien bij gelijkvloerse woningen, maar inderdaad nog nooit in een huis.
Klussen deel 1 en 2
  maandag 30 mei 2011 @ 20:51:11 #157
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_97511625
Hier volgen we min of meer het advies van lottie op.... alleen is de muur (waar dus de tv hing) achter de bank wel errug kaal nu
https://lh6.googleusercon(...)LU/s512/DSC_5677.JPG

de wel bestaande wc
https://lh6.googleusercon(...)jo/s512/DSC_5633.JPG

de wasruimte, even een snelle foto...maar hij is du helemaal af te sluiten met een deur, betegeld, en het is en soort van douchebak, dus in geval van nood, staat niet heel je zolder blank :P
https://lh3.googleusercon(...)zI/s512/DSC_5598.JPG
  maandag 30 mei 2011 @ 20:58:07 #158
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_97512051
De bank tegen de TV-muur is idd een erg goed idee.... staat keurig, en vooral lekker ruimtelijk.
Vindt manlief ons nog leuk enzo? :X
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 30 mei 2011 @ 21:00:22 #159
326272 PfenisBaron
diversiteitsprediker
pi_97512211
Plattegrondvariaties meeleveren in funda, voor de mensen zonder inzicht.

Kan ik wel regelen voor je.
  maandag 30 mei 2011 @ 21:04:02 #160
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_97512429
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 20:58 schreef Leandra het volgende:
De bank tegen de TV-muur is idd een erg goed idee.... staat keurig, en vooral lekker ruimtelijk.
Vindt manlief ons nog leuk enzo? :X
nou ja het zou zo maar kunnen dat hij morgen bij de notaris zegt... laat het huis maar zitten en trek maar een stapel scheidingspapieren uit je kast...
haha

nee hoor.. hij vond het een zeer relaxte opstelling. Maar ja, we gaan nu niet voor die paar weken de bekabeling omleggen etc..
  maandag 30 mei 2011 @ 21:04:34 #161
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_97512461
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 21:00 schreef PfenisBaron het volgende:
Plattegrondvariaties meeleveren in funda, voor de mensen zonder inzicht.

Kan ik wel regelen voor je.
bedankt voor de aanbieding, mocht de makelaar moeilijk doen of wat dan ook, dan neem ik wel contact met je op
  maandag 30 mei 2011 @ 21:05:46 #162
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_97512536
oh en grappig detail, die radiatorombouw hebben we laten verstevigen, zodat je er ook op kunt zitten, gezallich met een kussentje enzo...
pi_97512588
wát een ruimte! Staat geweldig, denk er maar steeds om dat het maar om één doel gaat.
En Leandra, gisteren heeft meneer Amarata al zich suf moeten sjouwen dus die is wel wat gewend nu, vrees ik ;)
hoofdzaak is dat het huis verkocht wordt en de bank zó of in het midden geeft al een veel betere indruk vd ruimte hoewel deze opstellin idd wel erg top is, voor de inschatting van de grootte vd woonkamer.
nu idd nog de rest van de al door amaranta aangegeven foto's en aanpassing omschrijving en idd de plattegrond erbij en er is een grotere doelgroep :Y is een lekker ruim huis en dat is wel een stuk duidelijker. Moet gaan lukken!
enne, Amaranta, die man die zo heerlijk op de foto's lag te liggen gaat echt niet scheiden hoor, die is toch niet met die bank getrouwd? ^O^
Morgen een feestje *O*
  maandag 30 mei 2011 @ 21:11:02 #164
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_97512868
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 21:06 schreef Lottekoekkie het volgende:
wát een ruimte! Staat geweldig, denk er maar steeds om dat het maar om één doel gaat.
En Leandra, gisteren heeft meneer Amarata al zich suf moeten sjouwen dus die is wel wat gewend nu, vrees ik ;)
hoofdzaak is dat het huis verkocht wordt en de bank zo of in het midden geeft al een veel betere indruk vd ruinte, nu idd nog de rest van de al door amaranta aangegeven foto's en aanpassing omschrijving en idd de plattegrond erbij en er is een grotere doelgroep :Y
enne, Amaranta, die man die zo heerlijk op de foto's lag te liggen gaat echt niet scheiden hoor, die is toch niet met die bank getrouwd? ^O^
Morgen een feestje *O*
Morgen een feestje. Champagne voor iedereen.

En morgen gaan we de zware boekenkast versjouwen, zodat de deur op slaapkamer 4 ook open kan.
Nu kan je alleen maar dit op de foto zetten.
  maandag 30 mei 2011 @ 21:12:08 #165
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_97512924
goed, wat is dan beter voor funda. Bank in midden (opstelling gisteren) of bank tegen muur (opstelling vandaag) of beide, zo van...kijk eens wat een legio aan mogelijkheden :P
pi_97513165
quote:
7s.gif Op maandag 30 mei 2011 21:12 schreef amaranta het volgende:
goed, wat is dan beter voor funda. Bank in midden (opstelling gisteren) of bank tegen muur (opstelling vandaag) of beide, zo van...kijk eens wat een legio aan mogelijkheden :P
waarom niet beide opstellingen op Funda zetten *O*
heb wel eerder foto's gezien van hetzelfde huis met twee soorten opstelling qua meubels, zeldzaam maar wel innovatief en opvallend ^O^
goed idee , toch :? :Y
pi_97513312
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 30 mei 2011 @ 21:20:27 #168
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_97513352
mijn man zegt 'tot hier en niet verder' er komt maar een opstelling op funda
pi_97513687
quote:
7s.gif Op maandag 30 mei 2011 21:20 schreef amaranta het volgende:
mijn man zegt 'tot hier en niet verder' er komt maar een opstelling op funda
een of één :P
pi_97513957
nee, geintje, zolang jullie beiden maar er achter staan toch.
Kan me best voorstellen dat het frustrerend wordt, alle goedbedoelde adviezen dus kies wat jullie beiden het beste lijkt en gá ervoor. jullie kennen het huis en de ruimte per slot van rekening beter dan wij hier.
  maandag 30 mei 2011 @ 21:31:32 #171
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_97514049
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 21:25 schreef Lottekoekkie het volgende:

[..]

een of één :P
een :P we gooien gewoon een muntje op :P
  maandag 30 mei 2011 @ 21:34:43 #172
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_97514270
Die laatste opstelling is echt super! :Y
  maandag 30 mei 2011 @ 21:35:40 #173
343786 Isis20
RFK is watching my shitty post
pi_97514324
Verf het roze!
geen.
  maandag 30 mei 2011 @ 21:36:52 #174
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_97514407
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 21:35 schreef Isis20 het volgende:
Verf het roze!
Weet je wat grappig is. Toenwe het huis kochten waren alle muren roze. Alle muren. Alle muren? Ja alle muren, boven en beneden. En op de trap lag roze hoogpolig tapijt.
En de eigenaar dacht dat we het zo zouden laten, want hij zei, er liggen nog rollen behang op zolder.
pi_97514934
_O-
pi_97515002
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2011 21:34 schreef Brighteyes het volgende:
Die laatste opstelling is echt super! :Y
mee eensch :Y
  maandag 30 mei 2011 @ 21:46:59 #177
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_97515202
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 21:43 schreef Lottekoekkie het volgende:
_O-
en als je de trap op gang, hing er een poster van ongeveer 1 meter bij 2 meter van een naakte man. boven aan de trap. Wij schrokken ons lam toen we de trap op liepen.
En toen liet hij de slaapkamer zien (was via makelaarsland, verkoper doet zelf de bezichtigingen) en trok hij de kastdeur open. Kijjjjjjjjjjjjjjk eens wat een ruimte! En op de onderste plank stond zn pornocollectie...
en toch hebben we toen het huis gekocht hhaha
  maandag 30 mei 2011 @ 21:48:14 #178
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_97515307
overigens staat alles weer zoals het stond, we hadden anders een tv meubel over die we nergnes kwijt kunnen. En daarbij, als we het willen veranderen, dan moet echt alles omgelegd worden.
Dus we zullen die opstelling wel gebruiken voor Funda, en als er dan mensen komen....tja we waren die opstellling beu :)
pi_97515543
quote:
7s.gif Op maandag 30 mei 2011 21:46 schreef amaranta het volgende:

[..]

en als je de trap op gang, hing er een poster van ongeveer 1 meter bij 2 meter van een naakte man. boven aan de trap. Wij schrokken ons lam toen we de trap op liepen.
En toen liet hij de slaapkamer zien (was via makelaarsland, verkoper doet zelf de bezichtigingen) en trok hij de kastdeur open. Kijjjjjjjjjjjjjjk eens wat een ruimte! En op de onderste plank stond zn pornocollectie...
en toch hebben we toen het huis gekocht hhaha
En daar heb je zeker weer géén foto's meer van :P *O*
:N
  maandag 30 mei 2011 @ 21:54:39 #180
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_97515727
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 21:51 schreef Lottekoekkie het volgende:

[..]

En daar heb je zeker weer géén foto's meer van :P *O*
:N
nbee die pornocollectie staat nu in Thailand
pi_97518690
De bank is erg leuk zo :Y
Klussen deel 1 en 2
  dinsdag 31 mei 2011 @ 13:28:14 #182
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_97537198
Net gesprek gehad met makelaar.
Fotos komt in orde, ze zijn bezig met een plattegrond, maar ze doen dat met het funda programma (iemand tips over hoe het anders kan?? PfenisBaron jij misschien?
Met dit programma komt het apart in een tab, en wij willen het eigenlijk aansluitend aan de fotos. Maar dat ging niet volgens haar :?
Opnieuw aanbieden op Funda mag niet, er schijnen afspraken te zijn tussen nvm makelaars dat dit niet gebeurt. Toch zie ik dit wel gebeuren, maar voglens haar doen alleen de niet nvm makelaars dit.
Ze zou het gaan overleggen, maar in principe is dat niet mogelijk. Ze kwam weer aanzetten met het excuus dat een aankoopmakelaar toch kan zien wat er allemaal met het huis is gedaan.
Maarja, het is toch eerst de klant die op funda kijkt...toch??? En daarna evt de aankoopmakelaar inschakelt? Ik weet niet hoe het werkt met aankoopmakelaars, wij hebben er nooit gebruik van gemaakt.
Mensen kijken toch eerst op Funda en zien meteen 6+ staan? Maar volgens haar maakte dat niet uit...
  dinsdag 31 mei 2011 @ 13:36:38 #183
326272 PfenisBaron
diversiteitsprediker
pi_97537477
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 13:28 schreef amaranta het volgende:
PfenisBaron jij misschien?
Ik kan wel plattegronden verzorgen, weliswaar tegen betaling. Bij interesse mag je altijd contact opnemen.
  dinsdag 31 mei 2011 @ 13:38:26 #184
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_97537536
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 13:36 schreef PfenisBaron het volgende:

[..]

Ik kan wel plattegronden verzorgen, weliswaar tegen betaling. Bij interesse mag je altijd contact opnemen.
Het enige wat ikwil weten is hoe het kan dat bij sommige huizen de plattegrond bij de fotos staat. Hebben ze er dan een jpeg bestand van gemaakt?
Volgens de makelaar is het niet zo makkelijk als het lijkt
  dinsdag 31 mei 2011 @ 13:39:52 #185
326272 PfenisBaron
diversiteitsprediker
pi_97537592
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 13:38 schreef amaranta het volgende:

[..]

Het enige wat ikwil weten is hoe het kan dat bij sommige huizen de plattegrond bij de fotos staat. Hebben ze er dan een jpeg bestand van gemaakt?
De makelaar die zegt dat een plattegrond toevoegen moeilijker is dan een foto moet je direct de deur uit jagen of op z'n minst bij elk woord wantrouwen. Inderdaad gewoon jpeg van maken, en anders een print-screen die je een beetje opwerkt.
pi_97537602
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 13:38 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ze doet je geloven dat het moeilijk is. ;)
  dinsdag 31 mei 2011 @ 13:40:58 #187
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_97537629
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 13:39 schreef PfenisBaron het volgende:

[..]

De makelaar die zegt dat een plattegrond toevoegen moeilijker is dan een foto moet je direct de deur uit jagen of op z'n minst bij elk woord wantrouwen. Inderdaad gewoon jpeg van maken, en anders een print-screen die je een beetje opwerkt.
Dat gaat wel lukken, en anders weet ik jevia de pm te vinden!
  dinsdag 31 mei 2011 @ 13:42:32 #188
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_97537678
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 13:40 schreef Kabolter het volgende:

[..]

Mja via funda plattegrond functie kost het geld. Dus als ik hem gewoon als foto up kan loaden (ofja zij dan) dan scheelt het ons wel wat in de kosten, die ik natuurlijk zo laag mogelijk wil houden.
De plattegrond staat nu in de brochure, maar dat is pfd.
  dinsdag 31 mei 2011 @ 13:43:06 #189
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_97537697
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 13:40 schreef Kabolter het volgende:

[..]

Ja, maar dat geloof ik dus niet :P
  dinsdag 31 mei 2011 @ 13:46:03 #190
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_97537844
Er zijn heel veel huizen met een plattegrond bij de foto's, en niet noodzakelijkerwijs de standaard Funda-plattegrond.

De plattegronden zoals die in jullie brochure zouden prima als 3 losse "foto's" kunnen.

En een +6 maanden vermelding geeft een potentiële koper 2 indrukken:
- Er is wat mis.
- Er zal inmiddels wel flink wat ruimte in de prijs zitten.
Dit laatste wordt nog erger als de prijs een aantal keer (flink) gedaald is.

Ik krijg het idee dat je makelaar denkt dat mensen eerst naar een aankoopmakelaar gaan en dan pas een huis gaan zoeken (in her dreams), en dat ze maar niet wil begrijpen dat een huis zichzelf al moet verkopen.

De marketing van jouw huis is haar taak, en dat zij het allemaal niet zo boeiend vindt zou mij enorm storen.

Ik weet niet hoe lang je nog aan haar vastzit, maar ik zou iig niet verlengen.

Wat me trouwens het idee geeft om bij een eventuele verkoop van ons huis een aflopend percentage te bedingen... Zodat de makelaar er belang bij heeft het huis snel te verkopen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_97537849
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 13:42 schreef amaranta het volgende:

[..]

Mja via funda plattegrond functie kost het geld. Dus als ik hem gewoon als foto up kan loaden (ofja zij dan) dan scheelt het ons wel wat in de kosten, die ik natuurlijk zo laag mogelijk wil houden.
De plattegrond staat nu in de brochure, maar dat is pfd.
Dan moet het makkelijk lukken. Kijk ook even wat de uiteindelijke resolutie op Funda wordt, zodat je amper/geen vertekening krijgt.
  dinsdag 31 mei 2011 @ 13:56:02 #192
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_97538188
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 13:46 schreef Kabolter het volgende:

[..]

Dan moet het makkelijk lukken. Kijk ook even wat de uiteindelijke resolutie op Funda wordt, zodat je amper/geen vertekening krijgt.
Ja, dat is dus ook zoiets, alle fotos worden super korrelig op FUnda.
Bedantk voor je tip.
En ja Leandra, nu hoop ik dat over 5 maanden het huis 'kwijt' ben, maar mochten we de 12 maanden naderen,dan zeg ik het contract op met haar.
  dinsdag 31 mei 2011 @ 14:03:53 #193
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_97538492
Ik heb het idee dat niet alle foto's enorm korrelig worden, wel dat sommige foto's idd erg slecht zijn, en het kan ook best zijn dat er makelaars bijzijn die kennelijk niet weten hoe een foto fatsoenlijk te verkleinen.

Probeer de foto's aan te leveren in het formaat dat Funda gebruikt, dan kun je zelf zorgen dat de kwaliteit goed is en ben je niet afhankelijk van de beperkte kennis en vaardigheden van je makelaar op dat gebied ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 31 mei 2011 @ 14:27:03 #194
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_97539451
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 14:03 schreef Leandra het volgende:
Ik heb het idee dat niet alle foto's enorm korrelig worden, wel dat sommige foto's idd erg slecht zijn, en het kan ook best zijn dat er makelaars bijzijn die kennelijk niet weten hoe een foto fatsoenlijk te verkleinen.

Probeer de foto's aan te leveren in het formaat dat Funda gebruikt, dan kun je zelf zorgen dat de kwaliteit goed is en ben je niet afhankelijk van de beperkte kennis en vaardigheden van je makelaar op dat gebied ;)
Ja,ze zei, een keer verkleinen. Uh, een keer verkleinen vanaf welke maat??

Weet iemand hier wat het funda formaat is?
  dinsdag 31 mei 2011 @ 15:12:26 #195
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_97541526
Ik zit nu op m'n telefoon, dus het is lastig controleren, maar ik gok dat de afbeeldingen op Funda 640 pixels breed zijn.

Edit: ik zie net dat ze 580 breed en 386 hoog zijn.

[ Bericht 20% gewijzigd door Leandra op 31-05-2011 22:21:10 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 2 juni 2011 @ 10:17:19 #196
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_97613580
Nou, het was 1 seconde werk om een plattegrond jpeg te mken. Aldus mijn man. Maar inmiddels had de makelaar ook al via Funda een plattegrond gemaakt. Alleen ontbreekt daar die van de zolder. De ze naar eigen zeggen wel heeft upgeload. (Laat die nou net belangrijk zijn, aangezien je daar kunt zien dat er nóg 2 kamers zijn)

Na lang aandringen(=een duidelijke mail van mij) is het mogelijk om toch het huis opnieuw aan te bieden op Funda. Dus dat gaat nu gebeuren. Nieuwe fotos. Nieuwe prijs. Plattegrond.... etc... verkopen!!
pi_97614495
Succes!!
  donderdag 2 juni 2011 @ 12:30:49 #198
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_97616964
Top! Ik hoop dat het effect heeft, succes ^O^
Wullie bin KOEL © Soneal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')