abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fotograaf maandag 30 mei 2011 @ 11:32:47 #126
17893 Forno
pi_97489865
Let niet te veel op het commentaar dat de foto's op marktplaats niet deugen. Ze kunnen hier en daar beter qua compositie maar de inrichting is prima.

Iemand met serieuze koopaspiraties heeft meestal meerdere woningen bekeken en weet wat ie ongeveer kan verwachten bij 120m2 woonoppervlak.

Men kijkt eerst naar de prijs, dan de locatie, en dan naar de foto's. En ik gok dat er al een hoop potentiele kijkers afhaken na de eerste twee punten (de prijs en de locatie) die niet matchen en je foto's niet of nauwelijks zien.

Als je echt een stap wilt maken zou ik de woning een tijdje van funda halen dat de teller weer op nul staat. De prijs verlagen tot op of onder de marktwaarde (je hoeft namelijk niet akkoord te gaan met een bod op de vraagprijs) en een pro-fotograaf de foto's laten maken.
pi_97492465
Forno, dat is juist waar mensen wél naar kijken, eerste indruk is nu eenmaal bepalend, uitgaande van een bereikbare vraagprijs, vandaar dat de foto's dus de sfeerimpressie er wel degelijk toe doen. Zoals Kirstie Alsopp altijd zegt; location location location maar Nederlanders vallen voornamelijk voor sfeer, strak, knus, oud of nieuw en kijken later pas naar de rest.
Wat ik in een eerder post bedoelde met "te duur" en zo is juist dat de fotopresentatie niet de indruk gaf dat het huis het die prijs waard is, en gezien de ligging vlak bij het centrum zal daar juist best vraag naar zijn en verklaard dat dus blijkbaar de vraagprijs, meda als ook uit foto's blijft dat het een ruim huis is (en dan zaag ik wéér over die mooie keuken ;) ).
vergeet niet dat veel mensen juist voor de sfeer op foto's vallen en later pas verder kijken.
Smaken verschillen nu eenmaal, een goede impressie van een woning begint nu eenmaal bij foto's.
En de woning even van de markt afhalen is imo niet altijd een goede keus, punt één trappen eerdere, echt geinterreseerden daar niet in, je moet een huis dan minimaal 3 maanden uit de verkoop houden en dan nog is niet gezegd dat het niet traceerbaar is dat het al eerder te koop stond. punt twee is het de vraag op Amaranta zit te wachten op meer vertraging door het huis even op 0 te zetten.
zij wil haar huis zsm verkopen en een betere presentatie met goede informatie is dan een goede eerste stap.
Ooit zei iemand over mij: die geeft haar handen en ziel nog weg aan een ander.
Ik heb ze beiden toch maar gehouden
  maandag 30 mei 2011 @ 13:04:21 #128
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_97492688
Ik merk dat ik zelf zoek binnen een bepaalde vraagprijs, als het op een gewenste locatie maar in die categorie valt dan zijn het de foto's (lees: uitstraling) die een huis wel of niet aantrekkelijk maken.

Ze komen nu dus boven voor degenen die tot 275.000 zoeken, de grens daaronder is 250.000, en dat is gewoon een stuk minder als vraagprijs, daar moet je niet gaan zitten als het te weinig is.

Wat doet de makelaar trouwens wel? Want krijg niet de indruk dat ze veel diensten biedt voor haar geld, tenzij ze heel goedkoop is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 30 mei 2011 @ 13:47:18 #129
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_97494017
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2011 13:04 schreef Leandra het volgende:
Ik merk dat ik zelf zoek binnen een bepaalde vraagprijs, als het op een gewenste locatie maar in die categorie valt dan zijn het de foto's (lees: uitstraling) die een huis wel of niet aantrekkelijk maken.

Ze komen nu dus boven voor degenen die tot 275.000 zoeken, de grens daaronder is 250.000, en dat is gewoon een stuk minder als vraagprijs, daar moet je niet gaan zitten als het te weinig is.

Wat doet de makelaar trouwens wel? Want krijg niet de indruk dat ze veel diensten biedt voor haar geld, tenzij ze heel goedkoop is.
250 is inderdaad te weinig. En Funda gaat per 25.000 met categorien, ik kan daar gewoon écht niet onder gaan zitten. Dat (249,500) vroegen de buren (waarvan het nét verkocht is) en die hebben bijv geen garage en geen 2 dakkappellen. Het stel dat dát huis gekocht heeft, vond ons huis heel mooi, naar niet binnen hun budget. Tja. Als er binnen 20 mtr 2 huizen te koop staan, en een garage maakt je niet zoveel uit.... (en de spuuglelijke vloer en keuken ook niet... (maar dat is mijn mening))

Waar ik nu op hoop. In aug wordt de hypotheeknorm erg aangescherpt, wij moeten het dus hebben van mensen die instapklaar willen, en verder niks gaan investeren, hooguit de badkamer.
En idd wat lottie zegt, ik moet er het liefst nog gisteren van af. Eind aug willen we over en dan zou ik het wel fijn vinden als het dan verkocht is.
  maandag 30 mei 2011 @ 13:53:30 #130
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_97494231
De vloer van de buren is idd fugly, het gemis van de garage en dakkapellen was me ook opgevallen, maar de indeling liet zien dat er ruim voldoende meubels is de kamer passen :Y

Kijk eens op Funda hoe andere mensen soortgelijke woningen ingericht hebben.
En vooral bij de verkochte woningen ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 30 mei 2011 @ 14:01:41 #131
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_97494541
Ja, het staat daar wel heel vol. Ik word daar zelf wat onrustig van. Maargoed je hebt een punt. En we gaan er zeker wat mee doen.

Verder, wij hebben in elke kamer een houten vloer, ipv laminaat, onze badkamer is misschien niet mooi, ik hou er ook niet van, maar hij is compleet. Douche, bad (jacuzzi zelfs), toilet en wastafel. De leidingen liggen er in ieder geval ;)

En de keuken, ik weet dat je ervan moet houden, maar hij is behoorlijk neutraal. Dus ja....

Ik snap het, ik snap het, de fotos, maar toch zit ik vol onbegrip. Zo'n lief en leuk en gezellig huis met tuin op het zuiden.... ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 30 mei 2011 @ 14:05:36 #132
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_97494681
Dit huis, om de hoek, ook net verkocht. Zijn dit dan wel goede foto's? Volgens mij ook niet hoor...
Die vroegen dus eerst over er de 3ton.

Ik snap dat er gezegd wordt dat het veel geld is. Maar als ik zo de prijzen van de huizen (zelfde stijl) om ons heen zie, dan is het best een schappelijk bedrag. En daarbij is het een vraagprijs. Ik ga er van uit dat het niet voor dat bedrag verkocht zal worden.
pi_97495174
Sorry, ik kijk vast verkeerd, maar ik kan nergens de link vinden naar het huis waar het over gaat (dus niet de huizen om de hoek)...
Klussen deel 1 en 2
  maandag 30 mei 2011 @ 14:20:19 #134
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_97495487
amaranta, ik hou van strak, leeg en zo dus vind jouw meubels echt niet te veel, heb zelf minder meubels maar heb ook geen twee kindertjes. dat huis om de hoek is niet echt aantrekkelijk maar wel verkocht dus, wellicht omdat het een hoekhuis is. verder is de huizenmarkt nogal erg transparant, woon hier in een klein straatje met slechts 12 huizen 2 o1kap waarvan slechts 4 echt halfvrijstaand waaronder het onze, en dat laatste, dus het onze dus echt halfvrij met de mooiste locatie. In de afgelopen 10 jaar zijn aan de overkant alle 6 huizen, geschakelde tweekappers, verkocht, de verkoopprijzen waren megaverschillend maar mijn lieve overbuurvrouw wilde persé dat huis en gaf er dus de vraagprijs voor omdat ze langs ons terrein pal het bos inkijkt. en dat huis zag er op de foto's weer niet uit.
(gelukkig maar want het zijn tópoverburen) maar 4 huizen verderop aan de overkant was het bál met de verkoop, 1,4 jaar, op een beknepen hoek met paadjes vd achterburen rondom maar het huis daar pal naast was daarentegen, tegelijkertijd in de verkoop zó weg, met dezelfde locatie, geen uitzicht maar wel een goed onderhouden en erg supergezellig ingericht huis. hoewel de huizen allemaal hetzelfde zijn was juist de sfeer het knakpunt.
in die tijd sprak ik geregeld gegadigden die wachtten op de makelaar en hoorde steeds hetzelfde, het straatje was duidelijk maar ze zochten een bepaalde sfeer. dus de één die korter te koop stond was sneller weg dan de ander, puur op aankleding en sfeer op foto's en in het echt.
dat bedoel ik dus, je zoekt in een bepaalde wijk/straat, 2 of meer huizen te koop en net één van die huizen raakt je.
maar, Amaranta, die nieuwe keuken en wc zijn een plus, daar hoeft niemand wat aan te doen en dat is een vette plus.
pi_97495562
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 11:32 schreef Forno het volgende:
Let niet te veel op het commentaar dat de foto's op marktplaats niet deugen. Ze kunnen hier en daar beter qua compositie maar de inrichting is prima.

Iemand met serieuze koopaspiraties heeft meestal meerdere woningen bekeken en weet wat ie ongeveer kan verwachten bij 120m2 woonoppervlak.

Men kijkt eerst naar de prijs, dan de locatie, en dan naar de foto's. En ik gok dat er al een hoop potentiele kijkers afhaken na de eerste twee punten (de prijs en de locatie) die niet matchen en je foto's niet of nauwelijks zien.

Als je echt een stap wilt maken zou ik de woning een tijdje van funda halen dat de teller weer op nul staat. De prijs verlagen tot op of onder de marktwaarde (je hoeft namelijk niet akkoord te gaan met een bod op de vraagprijs) en een pro-fotograaf de foto's laten maken.
Ligt er maar net aan wie de woning bekijkt. Het valt mij op dat vrouwen vaak veel anders naar een woning kijken dan mannen. Daarnaast is getalbegrip niet voor iedereen op gebied van inhoud en oppervlakte even goed ontwikkeld.
  maandag 30 mei 2011 @ 14:34:43 #137
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_97495738
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 14:29 schreef Kabolter het volgende:

[..]

Ligt er maar net aan wie de woning bekijkt. Het valt mij op dat vrouwen vaak veel anders naar een woning kijken dan mannen. Daarnaast is getalbegrip niet voor iedereen op gebied van inhoud en oppervlakte even goed ontwikkeld.
Ik denk dat vrouwen idd anders kijken, maar ik denk ook dat vrouwen vaak de voorselectie doen, en dat een man de woning niet eens op Funda te zien krijgt als zij het huis niet ziet zitten.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 30 mei 2011 @ 14:40:12 #138
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_97495957
Ik kijk écht nooit op Funda :@
pi_97496054
Ik zeg altijd, een huis moet als een warme jas om je heen zijn als je binnenkomt. ik geef het toe, ik heb ook op die "jas" ons huis gekocht (ik zeg express ik omdat hub het fijn vond dat ik het huis geweldig vond want mijn man heeft geen kijk op huizen noch sfeer _O- :+ )
nou was het wel zo dat we al 10 jaar aasden op speciaal dit huis op deze plek en locatie en er zelfs een kavel voor hebben laten schieten dus dat was mazzel voor de verkopers (die overigens een oud-collega van mij was) welke ook nog eens een nieuw huis hadden gekocht dus die zaten op de financiele schop. binnen 3 dagen was het rond. met andere woorden, je zult net iemand treffen die juist dát huis wil.
amaranta haar huis trekt vast, als ze de foto's mooi op Funda krijgen, net zo iemand die gewoon valt voor de poresentatie dus de sfeer.
en ik wordt vervelend, ga ik weer over die keuken, i know maar als je zo'n keuken treft en je houdt van strak is het huis zó weg, mits de verdere presentatie goed is en dat komt vast helemaal goed.
pi_97496092
quote:
7s.gif Op maandag 30 mei 2011 14:40 schreef amaranta het volgende:
Ik kijk écht nooit op Funda :@
Leugenjokkebrokkert :6 :+

Ik ook niet hoor, ben er enkel verslaafd aan, lekker bij anderen binnenloeren _O_
pi_97496187
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 14:34 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik denk dat vrouwen idd anders kijken, maar ik denk ook dat vrouwen vaak de voorselectie doen, en dat een man de woning niet eens op Funda te zien krijgt als zij het huis niet ziet zitten.
Vrouwen kiezen het huis, de mannen mogen er ook in wonen als ze lief zijn _O-

vrouwen kijken door alles heen, laten zich intuitief leiden door hetgeen ze zien, zien de mogelijkheden en gaan de man bespelen, en hoera, meestal komt dat ook nog eens goed uit en blijkt de keuze goed te zijn, ook voor de man, meestal, als-ie het echt leuk vindt, en ruimte heeft voor het rijdende blik, en ruimte heeft voor zijn computers en zo, en, nou ja, zoiets O+
  maandag 30 mei 2011 @ 14:51:15 #142
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_97496325
Tis wel waar. Een vrouwke, helemaal aan het begin, is hier alleen geweest, en zij vond het niks, dus toen hoefde hij ook niet voor een 2de keer te komen :@ (best zielig)
  maandag 30 mei 2011 @ 14:53:11 #143
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_97496399
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 14:44 schreef Lottekoekkie het volgende:

[..]

Leugenjokkebrokkert :6 :+

Ik ook niet hoor, ben er enkel verslaafd aan, lekker bij anderen binnenloeren _O_
Nu ja, omdat ik moet vergelijken.Normaliter nooit.Mijn man echter wel, dat is ook de reden dat we weeeeer gaan verhuizen :) en ik als trouwe pad, ga maar met hem mee :')
  maandag 30 mei 2011 @ 14:54:28 #144
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_97496450
En over die keuken, ik wilde in het nieuwe huis dezelfde, maar dat wilde mijn man niet. Dus ja....nu hebben we een andere gekocht :'(
pi_97496813
Ok, weet niet of je er wat aan hebt, maar als ik een huis in de buurt zocht, en jouw huis aan mijn eerste criteria (prijs, locatie en oppervlak/aantal kamers) zou voldoen, zou ik dan direct naar de foto's kijken.

Op basis van de foto's zou ik denken: "niet slecht, mooie grote ruimte beneden, keuken is prima zo, 3 slaapkamers, maar geen aparte WC en badkamer is erg klein, geen plek voor wasmachine".

Als ik het huis verder erg leuk vond (qua gevoel), zou ik in de beschrijving gaan kijken. Dan zou ik denken "Oh, er is toch wel een aparte WC! Alles is in hele goede staat, lage energiekosten... En houten vloeren, dat is mij niet opgevallen... Oh, en 4 slaapkamers, dan kan de badkamer vast een stukje groter. Dat kost natuurlijk geld, maar er kan vast wat van de prijs vanaf, staat al 6+ maanden te koop. Deze bewaar ik!".

Maar als ik het huis verder niet erg boeiend zou vinden, zou ik nooit de beschrijving lezen, en dus waarschijnlijk het huis ook niet bewaren als favoriet.
Klussen deel 1 en 2
  maandag 30 mei 2011 @ 15:08:29 #146
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_97496983
Bedankt voor je reactie.
Ik had al gezegd een paar posts geleden, dat het nu even niet mogelijk is omm een foto te maken van de 4de slaapkamer, gaat wel gebeuren overigens. Even wat zware kasten verplaatsen, dat doe ik niet zo even 123
Op zolder is een aparte betegelde ruimte voor de wasmachine. En idd op elke kamer houten vloeren.
Maar ja, dat kan ik moeilijk in een onderschrift op elke foto erbij zetten. Daarvoor moet je de beschrijving lezen.
Dus het blijft lastig....

Ik ga maar even werken.... :P moet immers 2 hypos ophoesten vanaf morgen
pi_97497047
2 hypo's...
Sterkte meid, en denk erom, het komt goed _O_
  maandag 30 mei 2011 @ 15:14:22 #148
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_97497172
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 15:10 schreef Lottekoekkie het volgende:
2 hypo's...
Sterkte meid, en denk erom, het komt goed _O_
Ach, dat redden we wel, even leven om te werken ipv werken om te leven. Maar dat is te overzien.
Maar niet te lang. Dus funda nieuwe stijl met dank aan fok en het is zo verkocht :P
pi_97497296
quote:
7s.gif Op maandag 30 mei 2011 15:08 schreef amaranta het volgende:
Bedankt voor je reactie.
Ik had al gezegd een paar posts geleden, dat het nu even niet mogelijk is omm een foto te maken van de 4de slaapkamer, gaat wel gebeuren overigens. Even wat zware kasten verplaatsen, dat doe ik niet zo even 123
Op zolder is een aparte betegelde ruimte voor de wasmachine. En idd op elke kamer houten vloeren.
Maar ja, dat kan ik moeilijk in een onderschrift op elke foto erbij zetten. Daarvoor moet je de beschrijving lezen.
Dus het blijft lastig....

Ik ga maar even werken.... :P moet immers 2 hypos ophoesten vanaf morgen
Ja, ik begrijp het, ik probeer een beetje een idee te geven van hoe iemand die best vaak op Funda kijkt ( :@ ) ernaar zou kijken.

Misschien zijn onderschriften niet eens een slecht idee! Bijvoorbeeld bij een foto van de garage: "Garage, ook te gebruiken als X of Y". Dan kan je mensen die eigenlijk geen garage zoeken, toch op ideeen brengen waarom ze die ruimte zouden willen hebben :) En bij een foto van de overloop, waar veel vloer te zien is: "Overal eikenhouten vloer" ofzo.

Plattegronden zijn ook altijd goed, maar dat werd hier ook eerder gezegd.
Klussen deel 1 en 2
pi_97497351
Zeker weten Amaranta, ik ga heel hard duimen voor een snelle verkoop _O_
Maar vergeet vooral niet te leven hè
(en ben nou dus heeeeeelemaal niet nieuwsgierig naar het nieuwe huis hoor, echt niet O-) )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')