abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78556045
Hoi,

Ons huis staat te koop, net zoals ongeveer 1 op de 10 huizen hier in de straat.
Nou zijn er al de vaste tips om je huis zo goed mogelijk toonbaar te maken, het effect van kleur, foto's etc.

Maar welke tips zouden nou nog kunnen helpen om meer aandacht te krijgen voor je huis?
We willen vanaf volgende week er een tophuis van maken op Funda, flysers maken en in de buurt verspreiden (incl aankondiging open huis) etc.

Hebben jullie nog meer goede ideeen?
pi_78556268
RemcoDelft komt straks de tip geven om de prijs te verlagen.

Ik zou in iedergeval goede foto's (laten) maken.
Op veel foto's op Funda lijken huizen wel kleine donkere gaten.
pi_78556876
Flyers in de buurt verspreiden?
Waarom zouden die mensen verhuizen naar een ander huis in dezeflde buurt.
En alsof zij dan gaan verhuizen, want dan zitten zij vervolgens bij die 10 onverkoopbare huizen.
En als ze pech hebben moeten ze daarna beide huizen te koop zetten.
5 Ferrari's op videoband!
pi_78557585
er zijn in deze wijk veel huurwoningen; en ons appartement kan leuk zijn voor starters (of voor mensen die uit een relatie komen). Een groot aantal mensen in de wijk; willen er blijven wonen, net als hun familie, ouders etc?

we willen in ieder geval t huis extra onder de aandacht brengen; juist omdat de concurrentie groot is.
Er is een categorie mensen die nu wel gaat kopen, ivm de gedaalde prijzen...
pi_78773772
hee
weet niet of je inmiddels al ben begonnen?;)
ik zou alles licht houden qua kleur, en geen persoonlijke foto's en dingen neerzetten... zowieso zo min mogelijk dingen op grond e.d. zetten. Als je vind dat er geen sfeer meer is, maak die dan met kaarsjes, bloemen e.d.
en als je dieren heb , zorgen dat alles piekfijn is schoongemaakt.( heel het huis overigs, piekfijn schoonmaken;)
een dag van te voren (als het beetje lekker weer is;)) lekker alle ramen/deuren open zetten om te luchten, bos bloemen neerzetten voor een lekkere geur misschien?

haha beetje standaart tips geloof ik:P
hoop dat je dr wat aan heb (als je het nog niet gedaan had;))
pi_78773836
en idd. die foto's eigenijk laten maken door een vriend/kennis die bijv spiegelreflex heeft/ als hobby fotografie heeft. Anders krijg je vertekende foto's die waarschijnlijk niet veel mensen aanspreken;)
  vrijdag 5 maart 2010 @ 17:07:32 #7
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_78780739
Gewoon er bij de makelaar bovenop zitten dat hij een goeie mooie presentatie maakt.
Ik was echt een pain in the ass bij de verkoop van mijn flatje, maar was er wel in 12 dagen vanaf met een verkoopprijs die de makelaar onwaarschijnlijk vond .

Kortom, neem zelf de brochure door of de teksten e.d. een beetje aanspreken. Zorg ervoor dat er foto's gemaakt worden op een zonnige dag in een spik en span schoon en opgeruimd huis, check de presentatie op Funda, etc. etc. etc.
pi_78783220
Daar betaal je nou een makelaar voor!
I had a signature once. It was awful.
pi_78784541
Zet ook een plattegrond op funda. Fotos zijn heel leuk (als ze de kamers laten zien en niet de meubels). Maar een plattegrondje erbij geeft toch meteen een heldere indruk van hoe het huis er uit ziet. Vind ik zelf altijd erg prettig voor de beeldvorming ieg.
pi_79365225
<spam>

[ Bericht 98% gewijzigd door Chell op 21-03-2010 09:40:37 ]
  Moderator zaterdag 20 maart 2010 @ 09:41:17 #11
9859 crew  Karina
Woman
pi_79365585
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 09:09 schreef databar het volgende:
spam
Je hebt je geregistreerd alleen om dit te vertellen?

OT: plattegrond is inderdaad heel handig, dan kun je vergelijken met wat je bijvoorbeeld nu hebt, Vaak staat er bij huizen bij hoeveel m2 het totaal is, maar dat zegt niet zoveel, want je weet nooit precies wat er nou wordt meegeteld.

[ Bericht 33% gewijzigd door Chell op 21-03-2010 09:40:57 ]
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_79367255
Deze week was er een woonprogramma op net5 (makelaars gebeuren) zal het even voor je opzoeken.
De dames die foto's kwamen maken gaven echt waardevolle tips .

-edit- Hoge hakken, strakke pakken van net 5 laatste aflevering, staat vast wel op uitzending gemist
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_79381108
zoveel mogelijk opruimen, leeg houden, licht houden.
neutrale inrichting en bij voorkeur weinig inrichting, mensen hebben nog steeds vaak moeite met door andermans meubels heen kijken.

wat onze makelaar bij verkoop van onze eerdere huizen deed: heel actief achter mensen aan bellen die eerder vergelijkbare huizen bekeken hebben om te kijken of ze nog steeds geinteresseerd waren in een nieuwe woning, we hebben met ons vorige huis een groot artikel gekregen (interview met foto's ) in de 247 woonkrant (was regio amsterdam) en hij stelde ook voor om te flyeren op plekken waar waarschijnlijk mensen komen die in de doelgroep vallen, denk aan sportclubs, restaurants, theater, bioscoop.
(nu moet ik wel eerlijk zeggen dat we die makelaar niet voor niets meerdere malen ingeschakeld hebben; hij zou echt zijn eigen moeder nog kunnen verkopen...)
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_79382140
weinig toe te voegen aan wat al gezegd is. niet te veel spullen en zo min mogelijk persoonlijke spullen.

tvp
pi_79383468
Nadenken over wat voor soort doelgroep je huis wil kopen?
En vandaar uit kijken of je daar op in kan spelen?

Stel: de tuin is belangrijk, laat dat in (1 van de) eerste foto's zien.
Of laat dat in de omschrijving terugkomen.
pi_79383513
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 19:17 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
weinig toe te voegen aan wat al gezegd is. niet te veel spullen en zo min mogelijk persoonlijke spullen.

tvp
Ligt er toch maar net aan, toch? Als het bijvoorbeeld een gezinswoning is kan je hier zeker wel op in spelen. Het moet inderdaad geen rommeltje ogen.
pi_79396702
wat hierboven al is gezegd;

laat het er zo warm mogelijk uitzien. persoonlijke foto's liever niet, desnoods gooi je er een nieuwe ikea inboedel in, alles zo open en leefbaar mogelijk eruit laten zien. zorg ervoor dat mensen zichzelf in jouw huis kunnen zien leven, heel neutraal dus.

staan er meerdere huizen\appartement die erg vergelijkbaar zijn te koop?

dan is er 1 heel simpele methode... lager gaan zitten met je prijs dan de rest.
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_79396998
er staan 9 soortgelijke woningen te koop, we hebben de prijs nu idd met 5.500 verlaagd...
http://www.makelaarsland.(...)%20norbruislaan/378/

en de doelgroep is mensen die net uit relatie komen en/of starters
pi_79399072
quote:
Op zondag 21 maart 2010 09:36 schreef Babbelzz het volgende:
er staan 9 soortgelijke woningen te koop, we hebben de prijs nu idd met 5.500 verlaagd...

Het is nu sowieso een moeilijke periode om te verkopen.

Heb je trouwens al een ander huis gekocht ja of nee?

Indien ja, dan moet je misschien nog wat verder verlagen om dubbele lasten te voorkomen.
Soms is het gewoon verstandiger om de verkoopprijs met een aardig bedrag te verlagen dan dat het langer duurt voordat je je huis verkocht hebt, en zo uiteindelijk misschien netto minder overhoud dan wanneer je het gelijk verder verlaagd had.
De kosten lopen immers ook door.

Indien nee, als je niet op de schopstoel zit rustig afwachten.
Misschien is het dan zelfs verstandiger om hem misschien tijdelijk uit de verkoop te halen, en het over enkele maanden weer te proberen.

Verde wat natuurlijk al aangegeven is.
Neutrale kleuren, zo min mogelijk foto's van het gezin, opgeruimd, meubels die overbodig zijn op slaan zodat het huis groter lijkt, dieren tijdens bezichtigingen zoveel mogelijk buiten het huis zien te houden, de kat kan je makkelijk naar buiten sturen, wel de kattenbak wegzetten in de schuur dan, de hond een lange wandeling geven, voer en drinkbakken wegzetten.
Zo min mogelijk meubeltjes in de gang, des te groter die lijkt en de kapstok zo leeg mogelijk houden.
Kinderen met de dieren laten wandelen of bij opa en oma onderbrengen.

Niet dat het duidelijk mag zijn dat je geen kinderen hebt, dat zien ze zelf ook wel wanneer ze de kinderkamer zien, maar het gaat om rust in het huis, en hoe meer mensen in het huis des te drukker het lijkt.
pi_79402052
quote:
Op zondag 21 maart 2010 09:36 schreef Babbelzz het volgende:

wow die rode keuken en schouw... Ik denk dat je het daarmee toch wel aflegt tegen buren die wel een neutrale keuken hebben.

Misschien kan je dat rood van de schouw overschilderen?
pi_79402868
quote:
Op zondag 21 maart 2010 13:12 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

wow die rode keuken en schouw... Ik denk dat je het daarmee toch wel aflegt tegen buren die wel een neutrale keuken hebben.

Misschien kan je dat rood van de schouw overschilderen?
Dat niet alleen, zie nu net de fotoreportage.

Het gezellige hoekje voor de deur moet je wegdoen, veel mensen houden er niet van, en je bent op zoek naar starters, dus weg met die stoel en planten, hooguit 1 plant naast de deur.
En weg met de deurmat of een neutrale deurmat neerleggen.

Het rode van de schouw moet je in dezelfde kleur als de rest van de muur doen, eigenlijk moet je die rode rand vlak bij de vloer ook weg zien te doen.
De rode muur aan de andere kant moet je ook een neutrale kleur geven, bijvoorbeeld wit of licht beige.

De rode dozen onder de schouw moet je ook weg doen, en er bijvoorbeeld wat flessen wijn inleggen.

Misschien al een deel van je kastenwand afbreken, of een stuk rustiger inrichten.
Een deel verwijderen zet meer zoden aan de dijk.
Desnoods vervangen door een dressoir of dergelijke.

De blauwe radiator weer wit verven in de slaapkamer.

Misschien is het ook wel verstandig om je rode keuken over te schilderen in een neutrale kleur, ondanks dat deze waarschijnlijk snel vervangen zal worden schrikt de kleur af.

De badkamer wat leger maken, sowieso alle tierelantijntjes weghalen.
En misschien het badmeubel tussen douche en toilet al weghalen.

De houten frames tegen de railing op je balkon weghalen.
Geef je balkon gewoon een rustige opgeruimde uitstraling.

Je doelgroep zijn starters, veel starters zijn beiden werkzaam en hebben vaak weinig zin in alle rompslomp rondom een huis.
Starters willen vaak een functioneel huis en veranderen dat in de loop der jaren vanzelf wel.

Probeer ook zoveel mogelijk rood uit je woning te verwijderen, de een vindt het leuk, maar het merendeel niet.
En je bent ten slotte niet op zoek naar die ene koper maar naar een koper.

Je moet de koper het idee geven dat hij er vrij weinig aan hoeft te doen en dat de woning snel betrokken kan worden.
Ondanks dat het misschien makkelijk te verhelpen is, kunnen veel mensen er niet doorheen kijken.
De een ziet een rode muur en keuken en denkt och een likje verf erover en we zijn klaar, de meesten denken echter oh nee hoe moet ik dat goed krijgen.
Je moet beseffen dat het voor de kopers niet alleen eventjes opknappen is, maar ook verhuizen, inpakken van het ene huis en uitpakken in het andere huis, en dan kan net het ene de doorslag geven om te zeggen we zoeken nog even verder.
  zondag 21 maart 2010 @ 15:18:03 #22
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_79406297
Ik zou iig ook eens andere foto's plaatsen. Wat er nu op staat is slecht genomen.

neem die foto van de slaapkamer. Er staan er 2 op. De eerste geeft een beeld als of je er je kont niet kunt keren. Door die 2e word het wat duidelijker. Het is natuurlijk ene kleine slaapkamer, maar als ik op zoek zou zijn dan was ik klaar na die slaapkamer foto.

Die keuken is einde oefening maar maakt me wel duidelijk dat ik geld opzij moet zetten voor een nieuwe.

Wat de badkamer foto's betreft, hetzelfde verhaal als de slaapkamer.

Dat is eigenlijk een beetje met alle foto's . Je krijgt de indruk dat op de paar m2 zoveel mogelijk materiaal is gepropt...
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_79408209
quote:
Op zondag 28 februari 2010 16:39 schreef MaGNeT het volgende:
RemcoDelft komt straks de tip geven om de prijs te verlagen.

omdat remcodelft de God is op huizengebied op FOK!?
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_79409307
quote:
Op zondag 21 maart 2010 16:09 schreef rubje het volgende:

[..]

omdat remcodelft de God is op huizengebied op FOK!?
ik ben trouwens wel benieuwd naar wat je gaat doen, voor- en after pics idvt en hoe het afloopt
pi_83292140
Inmiddels is de rode schouw niet meer rood, gaat de rode muur in de huiskmaer ook gewoon lekker ral 9001 worden en de keuke geven we ook een neutraler kleurtje.
zal zo ook even spray kopen voor de verwarming in de slaapkamer

en dan idd nieuwe fotos laten maken

dat idee van een andere kast; gaat ws ook uitgevoerd worden. heb neutraal wit dressoir gevonden op marktplaats voor aantrekkelijke prijs... ben nu de cd's aan het uitzoeken...
pi_83300387
Fotoooo's
pi_83305909
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 16:45 schreef Babbelzz het volgende:
Inmiddels is de rode schouw niet meer rood, gaat de rode muur in de huiskmaer ook gewoon lekker ral 9001 worden en de keuke geven we ook een neutraler kleurtje.
zal zo ook even spray kopen voor de verwarming in de slaapkamer

en dan idd nieuwe fotos laten maken

dat idee van een andere kast; gaat ws ook uitgevoerd worden. heb neutraal wit dressoir gevonden op marktplaats voor aantrekkelijke prijs... ben nu de cd's aan het uitzoeken...

En vergeet de nieuwe foto's niet.
pi_83306482
Zou de bank ook weghalen en de foto waar het bed tegen de muur lijkt te staan.
  maandag 5 juli 2010 @ 20:32:27 #30
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_83695955
Appeltaart bakken voordat de mensen komen kijken
My mama didn't raise no fool
pi_83702866
Babbelzz, dat is een hele goede verbetering met hoe het eerst was.
Natuurlijk zijn er altijd nog kleine dingen die ik of anderen nog iets anders zouden doen, maar als je dit vergelijkt met 4 maanden geleden, dan is het een wereld van verschil en zeker veel beter geschikt om te verkopen.

Succes met de verkoop, en wel melden wanneer je het verkocht hebt.
pi_83703008
Netjes zo daar kun je in feite zo in
  maandag 5 juli 2010 @ 23:25:59 #33
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_83704268
Goh leuk appartement zeg!! Als ik er al geen had zou ik deze zeker willen. Ben ook nog eens een fan van de kleur rood dus voor mij had je het niet hoeven verven
Leuke woonkamer met veel ramen.
En leuke eettafel, doe je hem niet weg?
Rayen 2½ jaar!
pi_83705927
Als ik toch even mag mierenneuken.
Maak die foto's even opnieuw of pas ze aan met een fotobewerkingsprogramma. Het ziet er erg scheef uit, neem aan dat je huis dat niet zo overdreven is.

Je moet een beetje inspelen op het onbewuste, mensen laten het toch ongemerkt meespelen in of ze het huis gaan bezoeken of niet.
pi_83733159
@ klipper thanks..... tis nu mijn huis niet meer, maar des te meer klaar voor de nieuwe bewoner...
@ml-eitje, dat is zeker zo :-)
@timejumper die tafel is onderhandelbaar, wel inclusief appartement.... (maar liever niet, ik ben er weg van )

@kabolter; dat mag; is goede tip, ik zal eens kijken of ik dat met Gimp voor elkaar kan bakken! Dank allen!
  donderdag 8 juli 2010 @ 09:16:07 #36
53151 T42
Pinball Wizard
pi_83795574
geef korting als oranje wint (moetten ze het wel voor zondag kopen natuurlijk)
  vrijdag 9 juli 2010 @ 13:17:46 #37
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_83847452
Het is idd een verbetering tov hoe het eerst was. Ik mis alleen wel sfeer. Als je iets koopt zoek je toch net ff iets dat meer pretendeert te zijn dan een hoop stenen.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
  vrijdag 27 mei 2011 @ 14:58:07 #38
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_97384132
Ik ga deze gewoon even omhoog schoppen. Mijn vraag sluit prima aan bij de vraag van TS. (Waarvan ik me afvraag of ze haar woning inmiddels verkocht heeft)

Wij zitten dus ook met onze woning die we niet verkocht krijgen. We hebben een ander huis gekocht en krijgen daar volgende week de sleutel van. Optimistisch als we waren, dachten we dat we dit huis wel binnen een half jaar verkocht zouden krijgen. Net zoals vergelijkbare huizen in de buurt.
Helaaasch niet dus.

Inmiddels heb ik (gisteren) wat fotos laten vervangen door duidelijkere fotos. Al is het heel lastig om een duidelijke foto te krijgen van de (extreem) grote ouderslaapkamer.
Dat geldt ook voor de 2de slaapkamer op zolder. Doordat er een (op dit moment) niet verplaatsbare kast achter de deur staat. Gaat de deur niet ver genoeg open om er een duidelijke foto van te nemen.

Ik ben vorige week een actie gestart waarin de koper een gratis sportschoolabonnenemt voor een jaar aanbied (het huis ligt recht tegenover een sportschool). Ik heb deze actie verspreid via Facebook en Twitter. Het huis is aanzienlijk vaak bekeken, maar het heeft niet tot bezichtigingen geleid.
Nu wil ik ook wat flyers neerleggen bij de sportschool zelf, maar ik moet eerst toestemming vragen aan de eigenaar, en die heb ik al een paar dagen niet gezien.

Hebben jullie tips? Of misschien feedback over de advertentie op Funda?

Ohja, prijsverlaging hebben we pas gedaan. Maar dat kan over een tijdje altijd nog. En tophuis op Funda hebben we ook gedaan. Volgende stap is wat mij betreft de woning in zn algeheel opnieuw aanbieden op Funda.
  FOK!fotograaf vrijdag 27 mei 2011 @ 15:27:00 #39
17893 Forno
pi_97385387
Je kunt beter een eigen topic beginnen in plaats van een andere te kapen nofi.

Ontopic;
Huisje ziet er prima uit van binnen en buiten, ruim en een flinke tuin. Dat is een plus.

Altijd lastig om het onderhoud van de woning te beoordelen vanaf foto. Dat is een vraagteken.

Huisje is vrij doorsnee en zal ook niet in het centrum van Eindhoven liggen. Dat is een min.

De woning lijkt me interessant voor jonge gezinnetjes en starters+. Ik vind het eerlijk gezegd veel geld voor zo'n doorsnee woning. Omdat jullie zo slim waren een huis te kopen voor het oude te verkopen, zou ik direct met een lage vraagprijs beginnen. Zeker in deze tijd waarin hypotheekverstrekkers moeilijk gaan doen en de economie blijft rommelen, is het misschien verstandig om er zo snel mogelijk vanaf te raken.
Als kijkers er lucht van krijgen dat een huis leeg staat, krijg je er sowieso minder voor. Zo snel mogelijk dumpen dus.
  vrijdag 27 mei 2011 @ 16:08:29 #40
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_97387126
Het huis ligt weldegelijk op loopafstand van het centrum. Reden voor hogere prijs is de aanwezigheid van een garage.

Brdankt voor je feedback in ieder geval.
Als een modje ook vind dat een eigen topic beter is kan dat altijd nog, mijn vraag sluit aan bij de vraag van ts dacht ik zo.
pi_97387674
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 16:08 schreef amaranta het volgende:
Het huis ligt weldegelijk op loopafstand van het centrum. Reden voor hogere prijs is de aanwezigheid van een garage.

Als een modje ook vind dat een eigen topic beter is kan dat altijd nog, mijn vraag sluit aan bij de vraag van ts dacht ik zo.
Als je via een makelaar verkoopt; zorg dat je een goede hebt!!!! Helaas zijn hiervoor weinig objectieve cijfers die raadpleegbaar zijn. Misschien eens huizen gaan kojken bij verschillende makelaars en zo bepalen wie je huis mag verkopen.

En prijs, das het belangrijkste.
pi_97387950
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2010 16:32 schreef Babbelzz het volgende:
Hoi,

Ons huis staat te koop, net zoals ongeveer 1 op de 10 huizen hier in de straat.
Nou zijn er al de vaste tips om je huis zo goed mogelijk toonbaar te maken, het effect van kleur, foto's etc.

Maar welke tips zouden nou nog kunnen helpen om meer aandacht te krijgen voor je huis?
We willen vanaf volgende week er een tophuis van maken op Funda, flysers maken en in de buurt verspreiden (incl aankondiging open huis) etc.

Hebben jullie nog meer goede ideeen?
Probeer eens goed na te denken wie de mogelijke doelgroep is die je huis mogelijk willen hebben. Is het een starterswoning? Dan zou ik creatief proberen te zijn met het adverteren van je huis op plekken waar veel jongeren komen of online. Een huis vlakbij veel natuur? Dan heb je weer een hele andere doelgroep en zou ik je advertenties weer op andere plekken richten.

Ik denk ook niet dat flyeren een goede manier is naast dat het ook nog eens vrij duur is of heel cheap overkomt op A4tjes in een word doc. Misschien zit er in je omgeving wel iemand die marketing en communicatie heeft gestudeerd en is bereid je een beetje te adviseren. Dat gaat moeilijk aan de hand van zo'n post maar wel props voor je motivatie :P
  vrijdag 27 mei 2011 @ 16:34:21 #43
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_97388149
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 16:22 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Als je via een makelaar verkoopt; zorg dat je een goede hebt!!!! Helaas zijn hiervoor weinig objectieve cijfers die raadpleegbaar zijn. Misschien eens huizen gaan kojken bij verschillende makelaars en zo bepalen wie je huis mag verkopen.

En prijs, das het belangrijkste.
wb de makelaar zitten we vast aan een jaarcontract. Wisselen van makelaar zit er niet in, tenzij de nieuwe makelaar de boetekosten op zich zou nemen
pi_97388596
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 16:34 schreef amaranta het volgende:

[..]

wb de makelaar zitten we vast aan een jaarcontract. Wisselen van makelaar zit er niet in, tenzij de nieuwe makelaar de boetekosten op zich zou nemen
Dt is naar. Een goede maielaar kan in deze markt het verschil maken. Om me heen hoor ik verhalen van makelaars die bijverdienen door huizen opnieuw in te richten. Zo 1 zou ik meteen op de stoep zetten; ze moeten het huis verkopen en daar krijgen ze dan geld voor -zodra het verkocht is.
pi_97389265
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 16:08 schreef amaranta het volgende:

Ik denk dat die garage een blok aan je been gaat zijn. Dit is een starterswoning met een te hoge prijs door een garage waar de meeste starters (denk ik) niet op zitten te wachten. Als je die nou apart zou kunnen aanbieden of verhuren? En dan je woning goedkoper los van de garage verkopen? Ik weet helemaal niet of dit kan hoor, maar ik kijk door de ogen van een starter als starter zijnde die niet echt op zoek is maar wel een beetje nieuwsgierig naar wat er is zeg maar :)
3x links is ook rechts
When a yawn turns beautiful: https://www.youtube.com/watch?v=GZlJo4Bvzt4
pi_97389606
De foto's komen heel erg rommelig over van dat huis in Eindhoven. Sommige foto's zijn te hoog genomen en anderen weer te laag. Woonkamer ziet er niet uit met de 90-graden gedraaide foto.

Probeer ook eens te kijken naar de correcte volgorde. Dat doet overigens bijna geen enkele huiseigenaar. Dit kan je op verschillende manieren doen: zoals je bijvoorbeeld thuis zou komen (voordeur - gang - etc), of op volgorde van de blikvangers (vooraanzicht - blikvanger - goed - goed - niet zo goed - niet zo goed - redelijk - goed -perfect)

Een plattegrondje zou wonderen doen bij die woning in Eindhoven. Weet soms echt niet waar ik precies naar zit te kijken. Die plattegrond kan je gebruiken als introductie per afdeling.

Foto van de garage is echt slecht. Het maakt de garage nog kleiner en geeft totaal geen indruk.
Neem die foto's soms gewoon van voren. Uit hoekjes fotograferen komt bij jou misschien mooi over en geeft inzicht, maar ik kan er echt helemaal niks mee. De ruimtes lijken daardoor erg klein en ik kijk amper naar een hoek, maar eerder in de breedte of lengte van een kamer (of je moet toevallig een tv in de hoek hebben staan).
  vrijdag 27 mei 2011 @ 17:15:08 #47
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_97389775
Garage ligt in de tuin, apart verhuren of verkopen zal niet gaan.

Plattegrond zit wel in de brochure, maar idd niet op funda. Fotos zijn per verdieping gemaakt.
pi_97390433
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 17:15 schreef amaranta het volgende:
Garage ligt in de tuin, apart verhuren of verkopen zal niet gaan.

Plattegrond zit wel in de brochure, maar idd niet op funda. Fotos zijn per verdieping gemaakt.
Ze kloppen gewoon op de één of andere manier niet, die foto's.
De woonkamer (die 90-graden-foto) van de bank en de tv komt over alsof de ruimte alles behalve functioneel is. Ik zie geen enkele foto vanuit de raamzijde volgens mij. Als de ruimtes echt zo klein zijn dan moet je wat creatiever omgaan met dit probleem. Zet een raampje open en maak een foto door het raam. Of probeer eens door het raam te fotograferen als er veel zonlicht is en je zodoende de flits niet nodig hebt.

De afwerking komt door die rommeligheid niet tot zijn recht. Inrichting is daarnaast wel lekker leeg en ruimtelijk. Dus het komt nu over als een huis zonder ruimte wat saai is.

Zo'n mooie keuken en dan 2 foto's, waarbij je niet qua gezichtsblik over kan gaan van de ene naar de andere omdat de gootsteen mist op de eerste foto. Een slaapkamerfoto waar voor 90% in de breedte een bed opstaat zorgt ook voor een erg beklemmende ruimte. Een kinderkamer met een halve wieg en voor de rest geen extra foto's.

En kan je die bank niet draaien? Op die ene foto lijkt het alsof je nog aardig wat ruimte hebt, maar je hebt een deur die niet helemaal open kan (of net wel) rechtsachter de bank zitten. Dan kan je die ruimte achter de bank wel leuk op de foto zetten, maar die komt nu als een ruimte over die niet echt gebruikt kan worden en opgevuld dient te worden met een kastje.

Als je echt de ruimte hebt kun je ook sjoemelen met de indeling om het groter te laten lijken. Dus neem een foto vanuit de keuken naar de woonkamer doe de indeling zo dat het groot overkomt. Verschuif dan de hele boel zo dat je een goede foto vanuit de woonkamer kan maken van de keuken en pas daarvoor hetzelfde truukje toe.
  vrijdag 27 mei 2011 @ 17:49:44 #49
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_97391121
Bedankt voor je feedback, zal eens overleggen hier
  vrijdag 27 mei 2011 @ 17:52:07 #50
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_97391219
De deur rechts achter de bank is de deur naar de tuin. De plek achter de bank waar het dressoir staat was voorheen de keuken. De deur links naast de bank is de deur naar het toilet. (jep, die is te bereiken via de woonkamer, maar er zit nog een halletje tussen)
  vrijdag 27 mei 2011 @ 17:58:09 #51
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_97391453
Even ter vergelijking,voor de prijs. Huis om de hoek, aan drukke weg. 1 slaapkamer minder en geen garage. Volgens mij valt de prijs dan wel mee van ons huis... En het huis daarnaast heeft ook geen garage en daar vragen ze bijna 3 ton voor
http://www.funda.nl/koop/(...)-grotelaan-25/fotos/
pi_97397553
Een garage is juist een mooie toevoeging zelfs voor een starterswoning :) Heel veel mensen betalen veel voor een zuidelijk gelegen achtertuin, dakterras enzo terwijl het huis in Nederland staat :') Voor die 2 maandjes per jaar dat je zon hebt zoveel extra geld neerleggen terwijl een garage wel degelijk nut heeft. Een auto blijft in veel betere staat dan dat zo'n ding dag en nacht buiten staat met het weer in Nederland.
pi_97406844
Het interesseert mij niet wat het is of was. Ik bekijk alleen de foto en vind de inrichting van die andere woning zeker niet mooier, maar ik bekijk vele malen liever die woning dan die van jullie (qua foto's). Die foto's geven veel meer duidelijkheid en op de één of andere manier zie je dan ook de mogelijkheden en krijg je er een plezieriger gevoel bij, voor dat huis. Ik zou dat huis vele malen sneller bezoeken dan die van jullie. En nee, dat is geen aanval op de woning, maar eerder op de foto's.

Overigens is die andere woning 19.000 euro goedkoper qua vraagprijs dan die van jullie (250.000 euro).

[ Bericht 31% gewijzigd door Kabolter op 28-05-2011 00:01:18 ]
pi_97407188
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 20:31 schreef Noisiv het volgende:
Een garage is juist een mooie toevoeging zelfs voor een starterswoning :) Heel veel mensen betalen veel voor een zuidelijk gelegen achtertuin, dakterras enzo terwijl het huis in Nederland staat :') Voor die 2 maandjes per jaar dat je zon hebt zoveel extra geld neerleggen terwijl een garage wel degelijk nut heeft. Een auto blijft in veel betere staat dan dat zo'n ding dag en nacht buiten staat met het weer in Nederland.
Tja, de garage zit er gewoon bij dus daar kan je voor de rest toch niks meer aan doen, mochten ze dat willen. Wij hebben thuis een grote garage en gebruiken hem niet voor de auto. Zelfde bij mijn vriendin haar schoonvader. Ondanks dat de auto's niet echt goedkoop zijn.

Als je die garage hebt moet je mensen trekken die daar belangstelling voor hebben en de mogelijkheden laten zien. En niet een paar onduidelijke foto's plaatsen die totaal niet de mogelijkheden laten zien. Ik heb geen enkel idee hoe makkelijk die te bereiken is, hoe groot die is (komt heel erg klein over namelijk). En dan komt hij alsnog maar klein over, dat scheelt weer nutteloze bezoekjes. Je kan iedereen wel over de vloer willen hebben door onduidelijke foto's te plaatsen, maar mijn ervaring is dat dat totaal niet werkt.
  zaterdag 28 mei 2011 @ 02:18:47 #55
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_97410824
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 17:58 schreef amaranta het volgende:
Even ter vergelijking,voor de prijs. Huis om de hoek, aan drukke weg. 1 slaapkamer minder en geen garage. Volgens mij valt de prijs dan wel mee van ons huis... En het huis daarnaast heeft ook geen garage en daar vragen ze bijna 3 ton voor
http://www.funda.nl/koop/(...)-grotelaan-25/fotos/
Ik zie een vraagprijs van ¤ 250.000,=

Ik denk dat bij jullie idd de foto's een probleem zijn, daarbij wordt er zowel bij de garagefoto als bij de achtertuin foto een beetje de nadruk op gelegd dat het bij de buren rianter is, de uitbouw van de buren vs jullie zonnescherm en het schuine dak op de garage (met bijbehorende bergruimte) vs jullie platte dak....
En wat al eerder gezegd is; De woonkamer. Hoewel ik denk dat de woonkamer helemaal niet klein is, en de keuken ook niet echt, lijken ze wel klein door de onduidelijke foto's.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 28 mei 2011 @ 02:36:54 #56
36431 bleiblei
pi_97411075
Ama, het volgende @ funda doet je de das om:
Vraagprijs ¤ 269.000 k.k.
Oorspronkelijke vraagprijs ¤ 275.000 k.k.
Aangeboden sinds 6+ maanden

Als blijkt dat je oorspronkelijke prijs te hoog zit moet je snel reageren met naar beneden schalen. Als je de 6+ maanden notering hebt in deze prijsklasse (starterswoning) en ook nog zichtbaar in prijs gaat zakken dan zet je jezelf klem. Het is dan imho zelfs beter om het huis een maand of 3 (of langer) geheel van de markt te halen en er dan opnieuw op te zetten.

Daarnaast zijn onze ervaringen als kopers niet echt positief over jullie makelaar. We hebben toen we een huis kochten een huis gekeken die in de verkoop stond bij dezelfde makelaar. Ze vroegen veels te veel geld gezien de omgeving op dat moment en wilden absoluut niet meebewegen met als resultaat dat dat huis een jaar later nog te koop stond en dat de vraagprijs met 50K gezakt was tot het bedrag wat wij geboden hadden als absolute max.

Kortom, ik vond het maar een prutsgedoe qua makelaar.
Wat betreft huis... De garage is echt ideaal. Zeker voor een klusser/autohobbyist/iemand die veel ruimte nodig heeft aan huis voor werk of hobby. Waarom zijn daar geen foto's van, van de binnenkant? Maak daar gebruik van! Tuin is wat klein en imho onaantrekkelijk, maar goed, hetzij zo. Voor de rest is het een net huis in een nette buurt. Ik denk weer wel dat onzin als sportschool abonnementen niet helpen. Er is niemand die een huis koopt omdat ie er een abo bij krijgt. Dat slaat echt nergens op en helpt eerder tegen je, dan voor je.

[ Bericht 10% gewijzigd door bleiblei op 28-05-2011 02:42:12 ]
  zaterdag 28 mei 2011 @ 10:38:06 #57
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_97413475
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 23:50 schreef Kabolter het volgende:

Overigens is die andere woning 19.000 euro goedkoper qua vraagprijs dan die van jullie (250.000 euro).
die van die link is idd 250.000 het huis daarnaast is 299.000

@bb ik ben me erg bewust van die 6+ status en wil daar binnenkort verandering in brengen. Prijswijzigingen blijven nu idd zichtbaar.
Een aankoopmakelaar kan dit overigens altijd zien.

Wat betreft de makelaar, daar zitten we nu aan vast, en lag het asn de makelaar of aan de verkopende partij dat die lui niet wilden zakken?
  zaterdag 28 mei 2011 @ 11:05:37 #58
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_97413925
@leandra, de buren hebben geen aanbouw.
En dat garagedak, tja, dat was al zo. En zowel de links als rechts hebben dat. Alleen zijn die ongelijk, dus als wij op inze garage zo'n dak zouden plaatsen, zou er een storend hoogte verschil zijn
  zaterdag 28 mei 2011 @ 11:25:51 #59
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_97414338
Op de foto lijkt het wel alsof de buren een aanbouw hebben ;)
Dat er geen schuin dak op de garage zit geeft niet, maar door de schuine foto's aan de achterkant moet je eerst gaan zoeken welke garage het is, om er vervolgens achter te komen dat het die ene met plat dak is. Ik denk dat een foto recht voor de garage beter zou zijn, en natuurlijk de binnenkant.

Oh, en de schotel...
Ik weet niet of jullie hem meenemen naar het nieuwe huis, maar zo wel; maak even nieuwe schotelvrije foto's ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 28 mei 2011 @ 11:30:01 #60
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_97414412
Ze hebben een hok van 1 bij 1 aan de achterdeur gebouwd. Tegen de tocht ofzo.

Bedankt in ieder geval voor alle tips, we gaan er zeker wat mee doen
  zaterdag 28 mei 2011 @ 11:53:35 #61
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_97415015
Ik heb m'n lief net ook nog even naar de foto's laten kijken, maar de posities van de foto's zijn idd niet geweldig, door de (plek van de) bank heb je niet door hoe groot het huis eigenlijk is.

Wat door de foto's eigenlijk ook amper opvalt, is dat jullie een zolder met twee dakkapellen hebben, en daardoor 2 ruime slaapkamers op zolder, dit wordt uit de omschrijving ook niet echt duidelijk.

De omschrijving mag overigens ook nog wel eens naar gekeken worden, deze staat wel vol met een hoop details maar daardoor mis je nogal wat informatie. Dat klinkt een beetje dubbel, maar je krijgt een "het zal wel" gevoel van de 3de melding over een eikenhouten vloer en de wandafwerking.
In feite komt het er op neer dat je in alle slaapkamers dubbel glas met een draai- kiepsysteem hebt... idd heel mooi en heel leuk, maar om dat bij iedere slaapkamer opnieuw apart te vermelden is gevoelsmatig non-informatie.

"Het huis heeft hardhouten kozijnen, de 2 dakkapellen hebben kunststof kozijnen, het hele huis is voorzien van dubbele beglazing, de ramen op de slaapkamers hebben een draai- kiepsysteem."
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 28 mei 2011 @ 12:09:09 #62
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_97415460
Foto van 2de dakkapel is lastig te maken nu, daar moeten we echt ff de tijd vor nemen. Om die zware kast te verplaatsen zodat de deur helemaal open kan voor en duidelijke foto

Tekst zullen we ook kritisch bekijken.
  zaterdag 28 mei 2011 @ 12:35:15 #63
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_97416167
Door de foto's aan de buitenkant zie je dat wel, maar qua tekst dringt het eigenlijk niet tot je door ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_97417554
Ik weet niet waar de foto's mee zijn gemaakt Amaranta, maar wellicht kun je er met net wat meer groothoek veel meer uithalen. In Eindhoven zit vast wel een zaak waar je een camera + lens kan huren. Hoe lager het aantal mm hoe breder je alles kan laten zien. Als je hem gewoon op de P stand laat staan stelt hij alles zelf in, dus hoef je geen fotograaf te zijn.

Ik mis overzichtsfoto's van de badkamer en van de keuken. Het zijn meer detailfoto's dan overzichtsfoto's.

En wat gruwelijk irritant die capslock regels in de omschrijving. Er word daar trouwens gesproken over voldoende parkeerruimte. Ik zie het nog niet op een foto, dus wellicht even een foto van de straat incl. parkeerruimte er bij? :)
Het vernieuwde toilet ontbreekt ook op de foto's ;)

Ik wens je heel veel succes met de verkoop.
  zaterdag 28 mei 2011 @ 13:50:54 #65
36431 bleiblei
pi_97418318
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 10:38 schreef amaranta het volgende:

[..]
Wat betreft de makelaar, daar zitten we nu aan vast, en lag het asn de makelaar of aan de verkopende partij dat die lui niet wilden zakken?
Geen idee of het aan de makelaar lag of de ouwe lui van dat huis. Maar het was niet alleen de prijs waardoor ik het geen fantastische makelaar vond. Al ligt dat natuurlijk voornamelijk aan de makelaar van dat kantoor dan aan het kantoor zelf.
pi_97422463
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 13:50 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Geen idee of het aan de makelaar lag of de ouwe lui van dat huis. Maar het was niet alleen de prijs waardoor ik het geen fantastische makelaar vond. Al ligt dat natuurlijk voornamelijk aan de makelaar van dat kantoor dan aan het kantoor zelf.
Ligt er inderdaad ook maar net aan wie bijvoorbeeld de rondleiding verzorgd. Heb mij wel eens van binnen op zitten vreten door een medewerker van de makelaar die wij in hadden geschakeld.

- Door de voordeur: "Dit is de gang."
- Op naar de woonkamer: "Dit is de woonkamer."
- De slaapkamer op de beganegrond: "Dit is de slaapkamer op de beganegrond."

En dan niks zeggen over hoe goed de woning geïsoleerd was, de mogelijkheden van de garage en eventuele uitbouwmogelijkheden.
  zaterdag 28 mei 2011 @ 19:30:02 #67
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_97429181
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 13:25 schreef Puala het volgende:
Ik weet niet waar de foto's mee zijn gemaakt Amaranta, maar wellicht kun je er met net wat meer groothoek veel meer uithalen. In Eindhoven zit vast wel een zaak waar je een camera + lens kan huren. Hoe lager het aantal mm hoe breder je alles kan laten zien. Als je hem gewoon op de P stand laat staan stelt hij alles zelf in, dus hoef je geen fotograaf te zijn.

Ik mis overzichtsfoto's van de badkamer en van de keuken. Het zijn meer detailfoto's dan overzichtsfoto's.

En wat gruwelijk irritant die capslock regels in de omschrijving. Er word daar trouwens gesproken over voldoende parkeerruimte. Ik zie het nog niet op een foto, dus wellicht even een foto van de straat incl. parkeerruimte er bij? :)
Het vernieuwde toilet ontbreekt ook op de foto's ;)

Ik wens je heel veel succes met de verkoop.
Ik kan die capslock omschrijving nergens vinden, waar is dat dan?
  zaterdag 28 mei 2011 @ 19:33:05 #68
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_97429283
Oh ik zie het al, je hebt het over dat huis in die link die ik poste. Dat is niet mijn huis, mijn huis staat in mijn eerste post onder het woordje advertentie. Onze makelaar heeft geen caps gebruikt.
pi_97429356
oh wat erg dat ik het door elkaar heb gehaald :o

Sorry :@
  zaterdag 28 mei 2011 @ 19:35:57 #70
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_97429399
Geeft niet, jij bent ook maar een mens haha
pi_97432917
ben het met voorgaande reacties helemaal eens. Hoe rot het ook klinkt.
Die uitbouw vd buren, al is het maar een tochhok is voor potentiele kopers wel degelijk een uitbouw Amaranta, en niet naar bedoeld maar op de foto's straalt het huis echt 0,0 uit, geen sfeer, ziet er onbewoond uit. ik hou zelf zeker niet van een vol huis, integendeel maar de opstelling van je meubels is zo ontzettend nietszeggend. Zet die bank voor het raam, het dressoir tegen de tegenovergestelde muur en maak daar een knusse zit van, zet een bloemetje op tafel, een stoel in het midden vd kamer om de ruimte te benadrukken en kleed eea simpel aan zonder poespas. de keuken is prachtig maar dat is, ondanks de slechte foto's ook het enige sterke punt van het huis op funda gezien dan. Tuin ziet er ook niet bepaald gezellig uit, koop bloeiende planten, kleed de tuin wat aan, haal die schotel weg en idd, laat de garage zien en niet die van de buren. I
hier, in een dorp vlakbij Rotterdam zijn de huizenprijzen idioot hoog maar krijg je toch een betere locatie voor dat geld als de vraagprijs van jouw huis, vind de prijs erg hoog, zeker voor een rijtjeshuis in zo'n lange rij (niet naar bedoeld) en hier heb je natuurgebieden, water en de grote stad binnen handbereik, zelfs zo goed als om de hoek.

succes met de strijd, zal niet meevallen, rot is het voor jullie zeker. Laat je makelaar maar eens beter zijn best doen, omschrijving en presentatie qua foto's is bar beneden peil.

Met een beetje moeite van jullie en zeker wat meer peper in de reet vd makelaar gaat het vast lukken, succes ^O^

[ Bericht 12% gewijzigd door Lottekoekkie op 28-05-2011 21:20:57 ]
Ooit zei iemand over mij: die geeft haar handen en ziel nog weg aan een ander.
Ik heb ze beiden toch maar gehouden
  zondag 29 mei 2011 @ 14:11:29 #72
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_97455464
Als de opstelling anders kon,dan was dat wel gedaan. Bank voor het raam en dan dressoir op plek waar tv staat? En waar laat ik dan het tv meubel? Op de plek waar het dressoir staat? Lijkt me niet fijn, de tv pal voor de achterdeur. Bank zit zo'n flap aan en die neemt wel ruimte in beslag.. Dus tja, het staat zoals het past...
pi_97457370
ik snap het wel en je zult vast al tig keer geschoven hebben met je meubels maar als hetgeen ik opperde, goedbedoeld, geen optie is voor jezelf is het vaak wel een optie om je huis groter te laten ogen op de foto's. Een bank midden in de kamer werkt vaak opener en ruimer, aankleding is heel belangrijk en als je een huis wilt verkopen moet je concessies doen aan je eigen smaak.
die schitterende keuken komt absoluut niet uit de verf, die oogt klein terwijl die dat volgens mij absoluut niet is.
wellicht kun je een middag met een vriendin, buur, zus of zo eens gezellig schuiven met je meubels en hen een objectieve kijk laten geven, maak van elke opstelling foto's en kijk hoe het dan oogt voor nieuwe foto's op Funda.
En zeker de tuin zou ik even opfrissen met bloeiende planten om het gezelliger te maken.
Ik vind het zonde dat die makelaar niet meer moeite doet, het is potdikke zijn brood een huis te verkopen dus die mag wel eens meer meedenken.

En neehee, ik geef géén kritiek op je huis, zeker niet, je vraagt zelf tips. en als Funda-verslaafde vind ik dit QUA FOTO'S niet een huis waar ik als ik een dergelijke woning zocht naar zou gaan kijken.
Potentiele kopers gaan nu eenmaal af op de eerste indruk van verkoopsites.
  zondag 29 mei 2011 @ 15:37:11 #74
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_97457847
De foto's van de tuin dateren van okt. Die kunnen idd wel beter.
Bedankt voor het meedenken in ieder geval.
  zondag 29 mei 2011 @ 15:40:19 #75
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_97458014
Overigens staat de bank al midden in de kamer. Maar jij bedoelt een kwart slag draaien?
pi_97460623
dat dus, probeer het gewoon eens, dus niet met de rug tegen de raampartij maar richting keuken.
lastig daar we niet kunnen zien hoe de keuken tov de woonkamer zit, opties voor de eettafel en zo.. misschien kun je zelf een paar plaatjes schieten en ze hier neerzetten om een beter beeld te krijgen?
maar je keuken is super dus laat vooral de keuken goed uitkomen.
ut is dat ik ver weg zit maar mijn handen jeuken en zal zeker niet de enige zijn hier om jullie huis een kickje te geven.

Komt vast helemaal goed
maar die makelaar schup ik gevoeglijk ff denkbeeldig heftig onder zijn krijtstreepjesreet O-)
pi_97460868
ook daarom doet een plattegrond wonderen. dan is de ruimte wat beter in te schatten.
wil je makelaar dat niet pruts dan zelf iets moois met floorplanner
zorg wel voor juiste maten maar dat is altijd nog beter dan niets.

[ Bericht 9% gewijzigd door loecje op 29-05-2011 17:09:35 ]
pi_97461004
oh, en als je de tuin wat kleur geeft en daar ook nieuwe foto's van op Funda laat zetten valt het veel minder op dat het huis al wat langer te koop staat, als de tuin in wintertooi of zo gaan mensen adh van die foto's verder zoeken naar wat en hoelang.
Dus altijd foto's zo aktueel mogelijk.
(by the way, heb zelf geen benul van huizenverkoop, woon hier zelf al 18 jaar en niet van plan te verhuizen, ben enkel een lurker en huizengek maar heb een goede kennis die makelaar is (een goeie en betrokken makelaar, ja, die bestaan _O- ) en van hem heb ik deze 'wijsheid'.
maar al vele jaren funda-verslaafd zijnde pretendeer ik een beetje kijk te hebben op eea, niet dat dat wat zegt, smaken verschillen maar heb in de loop der jaren wel een beetje een kijk gekregen, althans hier in de regio, wat wanneer, hoe snel en qua inrichting verkoopt.
via de foto's moet je mensen gewoon aan het kwijlen maken en zorgen dat ze hun eigen spulletjes er al helemaal zien staan en zeker in dat verband heeft Loecje zeker ook een sterk punt ^O^.
pi_97461914
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 16:52 schreef Lottekoekkie het volgende:
maar die makelaar schup ik gevoeglijk ff denkbeeldig heftig onder zijn krijtstreepjesreet O-)
Volgens mij is de makelaar een vrouw, en dat geeft natuurlijk stof tot nadenken.

Verder zijn de foto's erg flets en korrelig. De keuken is kaal. Misschien wat (kruiden)plantjes in de vensterbank. Een broodtrommel op het aanrecht. Zet desnoods een aantal voorraadpotten met pasta neer. Een tekening van je kinderen op een deurtje geplakt.

In de woonkamer ontbreekt het ook aan aankleding. Een paar staande lampen (verlicht je het nu met twee plafonnières en een lamp boven de eettafel?) een schilderijtje, contrasterende kussentjes op de bank. De vensterbanken zijn leeg. Overweeg de aanschaf van een kleed voor bij de bank. Kaarsen op de salontafel.

Gooi er 500 euro tegenaan voor accessoires die je vervolgens weer naar een volgend huis meeneemt of verkoopt na de verkoop. Vraag een Fokker met fotografie als hobby om eens wat foto's voor je te maken.

Verder is het een keurig huis, maar te leeg, netjes en opgeruimd.

Succes!
  zondag 29 mei 2011 @ 17:30:25 #80
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_97461955
Plattegrond zit bij de op te vragen brochure.
Die foto waar de eetkamer/keuken op staat is genomen vanaf waar de bank nu staat. Tis maar een kleine woonkamer. Het bank probleem zit em in de grote flap. Geloof me, het zou echt anders staan ala het zou kunnen.
Dressoir komt in die hoek het best tot z'n recht. Tv meubel is te groot om em in de hoek te schuiven (daar zit de aansluiting immers) dus tja.... Samengevat, de meubels zijn te groot.
  zondag 29 mei 2011 @ 17:33:07 #81
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_97462054
Hilfiger. Ik ben wel van de less is more. En de kussens zijn oranje! )-)-)
Ha ha en ja, onze makelaar is een vrouw. Maar wel een in krijtstreep pak ja.
pi_97462060
waarom staat die plattegrond dan niet op funda?
voor in de brochure is allemaal leuk en aardig maar als mensen die opvragen dan hebben ze al interesse. je moet er eerst voor zorgen dat mensen überhaupt een brochure opvragen.
  zondag 29 mei 2011 @ 17:36:20 #83
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_97462157
Ik zal proberen straks wat foto's te maken :)
  zondag 29 mei 2011 @ 17:37:05 #84
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_97462187
Weet ik niet, ik meen dat plattegrond op funda zelf extra kost. Maar moet ik even navragen.
  zondag 29 mei 2011 @ 17:38:13 #85
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_97462221
Brochure is vrij te downloaden op funda. Je hoeft er in ieder geval geen gegevens voor in te vullen
  zondag 29 mei 2011 @ 17:39:36 #86
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_97462273
Plattegrond erbij kost idd extra. Daarom zit hij in de brochure en niet op de pagina zelf,
http://www.funda.nl/verko(...)/verkoop/plattegrond
  zondag 29 mei 2011 @ 17:40:23 #87
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_97462309
Maar ik zie nu dat het een tab is. Andere verkopers hebben die vaak als een van de foto's
pi_97462318
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 17:33 schreef amaranta het volgende:
Hilfiger. Ik ben wel van de less is more. En de kussens zijn oranje! )-)-)
Ha ha en ja, onze makelaar is een vrouw. Maar wel een in krijtstreep pak ja.
Met less is more kom je er dus overduidelijk niet. :)
Bij nader inzien zou ik inderdaad het dressoir en de televisie eens omdraaien. En kabeltjes en aansluitingen kun je natuurlijk wel even wegwerken voor een paar foto's. Desnoods maak je foto's zonder bekabeling.

Maar goed het zijn slechts tips.

Met edit.png kun je je post aanpassen.
pi_97462390
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 17:40 schreef amaranta het volgende:
Maar ik zie nu dat het een tab is. Andere verkopers hebben die vaak als een van de foto's
^O^ op die manier bedoel ik.
pi_97462419
plattegrond hoort gewoon op Funda, veel mensen hebben geen zin om er achter aan te moeten huppelen om een brochure aan te vragen. Die kijken op funda, zien foto's, geen verdere details en kijken weer verder.
een huis moet op de verkoopsites charme en een warm gevoel tonen, mensen moeten zichzelf er al direct in zien wonen, enkel dán krijg je kijkers.
amaranta, ik bedoel het serieus goed, net als de rest hier, dat je die makelaar(in/esse :P ) eens stevig aan zijn/haar tanden moet voelen, die mag potdorie wel eens wat meer doen, die wil toch ook dat het huis verkovcht wordt en hij/zij de provisie mag innen?
Anders maar rap een andere makelaar zoeken, kijk zelf eens in jouw omgeving naar aangeboden huizen, bekijk de presentatie en neem contact op met een makelaar welke in jouw ogen je beter bevalt. Kijk ook bij verkochte huizen door welke makelaar ze aangeboden werden en bekijk dan de gemiddelde verkooptijd van ongeveer vergelijkbare huizen. doe daar je voordeel mee, wees aktief in dat opzicht en grijp alles aan.

edit: Oeps, de makelaar is dus een vrouw....... oké dan.... O-) geintje!
pi_97462815
Less is absolutely more, maar wat HF ook zegt, zorg voor een paar leuke staande lampen, een kleed, paar orchideeen (dat is mijn fetisch :+ ) of zo en met kleine ingrepen heb je in no-time een leuker huis. dan maar even wat Ikea-spul erin knikkeren, weinig kosten, groots effect.
simpel houden maar gewoon wat meer sfeer.
en voor je het weet wil je er straks zelf niet meer weg :9

het gaat je vast lukken hoor, zeker weten.
maar morgen meteen oa de makelaar eens bij haar krijtstreepjesrok pakken
  FOK!fotograaf zondag 29 mei 2011 @ 18:21:04 #92
17893 Forno
pi_97463628
In de laatste posts ligt de nadruk veel te veel op het interieur. De een vind een basic huis niet gezellig, een ander vind het juist fijn, het is nogal subjectief. Als je interieur een schrootjesplafond had gehad, met bruin oranje tegels in de badkamer was dat van belang geweest.

De vraagprijs ligt te gewoon te hoog. Hij staat inmiddels een half jaar te koop zonder (veel) bezichtigingen, dat weten de lokale makelaars inmiddels ook wel. Dat werkt alleen maar ongunstiger hoe langer dat duurt. Men wacht gewoon op een prijsverlaging, gezien veel verkopers bijna standaard met een te hoge vraagprijs beginnen en later zakken. Men denkt allemaal dat ene unieke huis te bezitten, dat het huidige tij (kopermarkst) weet te ontwijken.
pi_97464250
persoonlijk vind ik het ook te duur, zie eerdere post. En dan wordt aangekaart dat de doelgroep starters zijn.... Voor die prijs dus echt niet.
En, en zeker niet vervelend bedoeld, het is een standaard-rijtjeshuis en de doelgroep die daar voor gaat eist meer dan enkel die buitengevel, vandaar ook het commentaar op het uitbouwtje vd buren, de schotel en zo. bij een schotel krijgen veel mensen al de bekende associatie...

En TS vroeg hoe haar huis aantrekkelijker te maken voor de woningmarkt, daar doe je dus aan de ligging en de buitenkant helemaal niets aan, daarom moet de nadruk liggen op de buurt en het interne deel van het huis. Ik blijf er echter bij, een huis wat er op foto's, of het op funda is of waar dan ook, niet aantrekkelijk uitziet van binnen wordt meteen al overgeslagen. Smaken verschillen maar niemand gaat kijken naar een huis, al is het in de wijk of straat die ze willen, naar een huis van gewoon niets uitstraalt.
TS vraag om tips, die probeert iedereen hier haar te geven. De buitengevel kun je dus niet veranderen, locatie ook niet dus scoor dan liefhebbers met de binnenkant.
  zondag 29 mei 2011 @ 18:51:09 #94
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_97464510
Overigens is/was het ook een tip van de makelaar om geen kaarsen ed neer te zetten.
De prijs is echt conform de huizen in de buurt. Niks geks. (huis om de hoek, zelfde stijl, wel met aanbouw en garage is gestart boven de drie ton met vraagprijs, na plusminus 8 maanden verkocht, weet alleen niet voor hoeveel, ze zijn wel een keer gezakt naar 299) Steenworp afstand van centrum (3 min op fiets) met garage en grote tuin.
Sterker nog, sinds de prijsverlaging zijn er geen mensen meer geweest. Toen we nog 275 vroegen zijn er ong 8 stellen komen kijken.

(om de hoek begint het betaald parkeren al)

[ Bericht 13% gewijzigd door amaranta op 29-05-2011 19:29:41 ]
  zondag 29 mei 2011 @ 18:52:52 #95
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_97464571
Die associatie met de schotel krijg jij misschien, maar zo'n buurt is dit zeker niet. De oveirge huizen hebben em ook. Stamt nog van de canal digital tijd denk ik...
  FOK!fotograaf zondag 29 mei 2011 @ 19:03:30 #96
17893 Forno
pi_97464961
quote:
1s.gif Op zondag 29 mei 2011 18:51 schreef amaranta het volgende:
Overigens is/was het ook een tip van de makelaar om geen kaarsen ed neer te zetten.
De prijs is echt conform de huizen in de buurt. Niks geks. Steenworp afstand van centrum (3 min op fiets) met garage en grote tuin.
Sterker nog, sinds de prijsverlaging zijn er geen mensen meer geweest. Toen we nog 275 vroegen zijn er ong 8 stellen komen kijken.

(om de hoek begint het betaald parkeren al)
Als een huis net te koop staat heb je meestal wel een paar bezichtigers. Als het na een paar maanden nog niet is verkocht komt er een 'smetje' op het huis en denken de meeste potentiele kopers dat de prijs vanzelf wel een keer zakt. Zo zit de markt tegenwoordig in elkaar. Als je geen haast hebt is dat geen probleem. In jullie geval zou ik zelf zo snel mogelijk van de dubbele lasten af willen. Dan maar wat minder winst of wat verlies nemen.
  zondag 29 mei 2011 @ 19:10:52 #97
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_97465209
Ja, ben het helemaal met je eens Forno. We gaan ook weer wat zakken op opnieuw aanbieden op Funda. Ik heb liever nu ' verlies'. Dan het verlies dat ik heb door ook nog maandenlang 2 hypotheken op te hoesten.....
pi_97466108
Schotels zijn hier in de regio inderdaad een associatie, hier in de wijk zou het meteen een absoluut anti-verkoopding zijn. kan ik niets aan doen. Kaarsen hou ik ook niet van, dat eng-gestyleerde bordje met kaarsen zegt mij ook niets en verder, als jij advies vraagt en je en je gaat meteen in de verdediging schiet dat weinig op.
oké dan, in mijn optiek: huis is veel te duur voor een rijtjeshuis met zo weinig grond en een piepklein tuintje, locatie mag dan vlak bij centrum zijn maar geen groenvoorziening of park in direkte omgeving, wél een tankstation en een drukke weg vlakbij ( volgens streetview dan), huis ziet er op foto's vd makelaar niet gezellig uit, presentatie is waardeloos.
Jij vraagt advies, krijg je het en ga je in de verdediging.
Niks mis met het huis maar verwacht niet te veel.
wens je heel veel succes om dit huis snel te verkopen. ga ervoor, laat je niet gek maken maar DOE ook iets zelf om het verkoopbaar te maken.
ik blijf erbij dat je dat gaat lukken /gezien het feit dat je al aangeeft klaar te zijn met dubbele kosten, maar trek je dan ook iets aan van goedbedoelenden die eerlijk zeggen niet eens naar dit huis te willen kijken met deze slechte presentatie en je tips geven, al is smaak persoonlijk.
en nou heb ik hier meer dan voldoende tijd aan besteed
  zondag 29 mei 2011 @ 19:41:42 #99
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_97466328
Waar ga ik in de verdedeging in? Ik sta heel open voor tips, maar ik ken de ruimte en weet gewoon wat met de meubels die ik nu heb mogelijk is, en dat is gewoon niet veel. Aan het 'kale' kan ik zeker wel wat doen, maar nogmaals, ook dat is op aanraden van de makelaar. Ik heb ook gezegd dat ik zeker wat met de tips ging doen, voor zover mogelijk.
Verder is er een heel groot park in de buurt, genneper park genaamd. Ben er zojuist nog te voet naar toe geweest. En ja, de Hoogstraat (of Mecklenburgstraat/Karel de grotelaan) waar mijn straat een zijstraat van is, is een van de grote straten die naar het centrum gaat.

[ Bericht 3% gewijzigd door amaranta op 29-05-2011 19:54:00 ]
  zondag 29 mei 2011 @ 19:55:42 #100
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_97466923
Oh, en dan nog iets....deze fotos zijn misschien slecht. Daarom vraag ik ook om advies. Ik ben opzoek naar de fotos die er voorheen op stonden, de fotos van de makelaar zelf, die waren nog slechter. Alleen een shot van de kookplaat en een shot van het dressoir.

Deze fotos hebben wijj gemaakt, en ik weet dat het beter kan, maar het is al beter dan dat het was. We gaan zeker wat doen met de tips, echt!

En dan hopen dat er heel snel iemand komt die hem wil
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')