abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 29 mei 2011 @ 20:26:39 #101
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_97468408
Ik denk dat het moeilijk is om te zeggen of een huis wel of niet duur is als je de lokale markt niet kent, hetzelfde rijtjeshuis kan in een andere wijk in dezelfde stad zelfs een compleet andere waarde hebben, dus we kunnen wel allemaal over de prijs gaan lopen miepen, maar tenzij je de lokale markt goed kent is dat vrij zinloos.

Of het wel of geen schotelbuurt is doet er echter niet toe, tenzij je huis geschikt is voor Gooische Vrouwen is zo'n schotelfoto simpelweg iets wat afbreuk doet.
Daarmee zeggen we niets over je huis of de wijk, alleen maar over de foto en dat het wat minder charmant is ;)

Ik heb overigens het idee dat het een vrij standaard jaren 80/90 huis is qua indeling, en als het groot genoeg is voor 2 ruime slaapkamers op zolder (plus wasruimte) dan gaat het er bij mij niet in dat de woonkamer klein is.
Ik kan door de foto niet inschatten hoe lang het stuk tussen de vaste kast en de achterdeur is (die muur waar het dressoir voor staat) maar als dat meer dan 1.80 is dan kan de TV daar prima staan, al is het maar voor de foto. Bank voor het raam of tegen de muur waar nu je TV staat. Het wil er bij mij niet in dat het echt klein is.

Dat is overigens m'n mening na het uitgebreid de foto's bekijken en weten dat het huis ongeveer net zo is als het onze, mocht ik echter op huizenjacht zijn en zo'n huis zoeken dan had ik na het bekijken van de foto's gedacht "klik, next".
Juist omdat de foto's zo'n slecht beeld van de ruimte geven zou een plattegrond (gewoon bij de foto's) ook al een stuk helpen.

Ik geloof dat het een leuk huis is, met meer dan voldoende inrichtingsmogelijkheden, maar dat wordt niet duidelijk uit de foto's.

Als jullie binnenkort toch verhuizen, maak dan voor de verhuizing foto's in diverse meubelopstellingen beneden, ook al is het geen opstelling die jij zou kiezen ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 29 mei 2011 @ 20:32:19 #102
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_97468746
Schotel gaat er in ieder geval af. Ik zal eens kijken of ik m'n pa deze week zo ver krijg.... Bedenk me net wel. Wil best schuiven met de meubels. Maar de tv hangt dus met meubels aan de muur.. Dat wordt wel een groot karwei voor alleen een foto. Dam zou ik de beugels eraf. Moeten schroeven... Etc.. KN wel wat proberen met de bank en de salontafel. En de eetkamertafel kan ook een kwart slag gedraaid ipv tegen de muur....
pi_97469392
die beugel moet toch los voor het verhuizen...
zoek iemand die (hobby) fotograaf is ofzo. de foto's stralen niets uit en zijn niet logisch genomen

bijvoorbeeld de keuken, door de eettafel te verplaatsen kan je een foto van de keuken in zijn geheel maken. daarna plaats je de eettafel weer terug voor een overzichtsfoto met eettafel
  zondag 29 mei 2011 @ 20:52:08 #104
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_97469974
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 20:43 schreef loecje het volgende:
die beugel moet toch los voor het verhuizen...
zoek iemand die (hobby) fotograaf is ofzo. de foto's stralen niets uit en zijn niet logisch genomen

bijvoorbeeld de keuken, door de eettafel te verplaatsen kan je een foto van de keuken in zijn geheel maken. daarna plaats je de eettafel weer terug voor een overzichtsfoto met eettafel
Ja, dat gaan we doen ja. En een foto schieten waarop de aanbouw van de buren niet te zien is moet ook lukken....

Ik zal straks eens (en anders morgen, ben aan het dweilen en alles is nog nat) foto's van de twee posities van de tafel maken.
Het omdraaien van tv euvel /dressoir gaat denk ik niet gebeuren voorlopig...

Maar wellicht halen we het dressoir helemaal weg, en zetten we de bank tegen die muur...

We verhuizen overigens eind aug pas

[ Bericht 2% gewijzigd door amaranta op 29-05-2011 21:27:43 ]
  zondag 29 mei 2011 @ 20:59:38 #105
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_97470469
Hmm bank tegen de muur gaat niet, want dan blokkeert die ' flap' de tuindeur.
Dressoir is te breed om tegen de muur naast de deur te zetten... En omdraaien maakt volgens mijn man geen verschil. Plus dat hij geen zin heeft om de tv te demonteren.
  zondag 29 mei 2011 @ 21:11:11 #106
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_97471168
Nou, fotos van de bank midden in de woonkamer komen er aan...

https://picasaweb.google.com/amarantafok/Woonkamer#

En van het hernieuwde toilet, wat bijna onmogelijk is om op de foto te krijgen...

En ik heb even geprobeerd fotos van de achterkant te maken zonder aanbouw, en dat lukt, maar dan moet ik uitkiken dat de schotel van de buren er niet op komt te staan...

En een foto van de troep in de garage, snap je ook meteen waarom dar geen foto van op Funda staat...

[ Bericht 16% gewijzigd door amaranta op 29-05-2011 21:36:29 ]
  zondag 29 mei 2011 @ 22:10:38 #107
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_97474990
Ik heb persoonlijk op Funda een absolute voorkeur voor foto's die in de breedte zijn (dat klikt zo lekker makkelijk door zonder opnieuw te hoeven focussen op het beeldformaat) maar voor een toilet (of de achterkant van het huis terwijl je de buren buiten beeld wilt houden) is dat niet altijd even makkelijk en/of handig.... die toiletfoto in de breedte zou overigens wel kunnen.

De woonkamerfoto met de rug van de bank richting de keuken is een verademing... het mag voor jullie misschien niet werken, maar doordat je laat zien dat het kan biedt het een ruimtelijk gevoel.

Een foto in een kleine ruimte maken kan overigens vaak ook prima door de camera met de rug tegen een muur te zetten en dan de zelfontspanner te gebruiken.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 29 mei 2011 @ 22:24:54 #108
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_97475923
Die van de wc zijn even in de vluggigheid gemaakt. Probleem is dat er bijna geen ruimte is om stap achteruit te zetten, omdat je in een soort van halletje staat. (de muur waar je tegen aan staat is de muuur waar nu het dressoir naast staat)

Bedoel je deze foto?
Als je dat doet, dan kan je niet meer de eetkamertafel een kwartslag draaien, maar dat doe ik morgen wel, daar heb ik nu de puf niet meer voor.

Ik vind het zo vol ogen. Ook met die hoge kast erachter.Die stond eerst waar nu het witte tafeltje staat. Maar als je binnenkwam gaf dat ook een raar gezicht, dus die staat nu echt op de beste plek.

Pfff lastig...
  maandag 30 mei 2011 @ 00:21:20 #109
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_97481488
Nee, deze foto, lekker ruimtelijk.

En ik snap de geen ruimte om een stap achteruit te zetten problematiek, daarom ook die tip om de camera tegen de muur te zetten en de zelfontspanner te gebruiken ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 30 mei 2011 @ 00:30:43 #110
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_97481862
Ik heb nu trouwens wel een keer de moeite genomen de brochure te openen, en die plattegrond is super!

En het is echt geen klein huis, sterker nog; voor een huis van die bouwperiode is het heel flink.
Dat het stukje tussen de muur en de tuindeur, waar jullie het dressoir hebben staan, nota bene 2.53 m lang is haal je echt niet uit de foto's... daar kan met gemak de TV staan.
Dat de kamer van het achterraam tot het keukenraam 8.99 m lang is haal je ook niet uit de foto's.

Verschrikkelijk jammer dat het absoluut niet opvalt hoe groot het is, want geloof me.... dat is het wel.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_97482094
Foto's zijn, ondanks dat overal wel wat ligt, een stuk beter. Die crossauto moet toch sowieso uit de garage om foto's te maken. Beetje gereedschap hier en daar is niet erg. Kan juist positief werken doordat het de mogelijkheden benadrukt.

Wc is sowieso lastig. Je hoeft overigens niet altijd per se achter de camera te staan. Je kan ook gewoon met de losse hand foto's schieten. Mensen zijn namelijk vaak geneigd om direct achter de camera plaats te nemen. Misschien deed jij dit ook wel per ongeluk.

Maak de foto frontaal van de voorkant van het huis recht. Hij staat nu namelijk scheef. Ook nog een truukje: Probeer de 2 parkeerplekken voor huis vrij te krijgen en maak dan een foto. Buurtje komt zo rustiger over en wekt de indruk dat je altijd direct voor huis kan parkeren en dat de buren daar de auto niet neerzetten (er zijn echt mensen die al gruwelen van het idee dat de buren de auto voor hun huis neerzetten). Misschien hebben jullie 2 auto's?
  maandag 30 mei 2011 @ 07:41:36 #112
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_97485344
@Leandra, daar waar het dressoir staat. Was eerst de keuken.

@Kabolter, ik heb dat geprobeerd, uit de losse hand, maar ik moet er wat handigheid in krijgen...
pi_97485683
wat een verbetering al, super, die bank zo. (zou alleen die man er maar afsleuren voor de Funda-foto's _O- :P )
oogt een stuk ruimer en idd, die plattegrond is top, geeft veel meer info.

en dank voor je pb ;)
Ooit zei iemand over mij: die geeft haar handen en ziel nog weg aan een ander.
Ik heb ze beiden toch maar gehouden
  maandag 30 mei 2011 @ 09:02:25 #114
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_97486127
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 08:27 schreef Lottekoekkie het volgende:
wat een verbetering al, super, die bank zo. (zou alleen die man er maar afsleuren voor de Funda-foto's _O- :P )
oogt een stuk ruimer en idd, die plattegrond is top, geeft veel meer info.

en dank voor je pb ;)
Thnx.

Plan van aanpak is nu nieuwe fotos. Ben ermee bezig maar gaat lastig als er steeds 2 kinderen doorheen lopen. Maarja, nu schijnt wel de zon aan de goede kant van het huis. Smiddags staat ie op het zuiden en dan heb je steeds tegenlicht op de foto.

Even de tekst vande woning goed doorlopen.

En dan afspraak maken met makelaar om eea te bespreken.

Huis opnieuw aanbieden op Funda met de niuewe fotos en tekst.

Ik zal de fotos ik vanmorgen heb gemaakt dr bij zetten op het picasaalbum.
pi_97487019
Deze! is een mooie strakke foto van het toilet.

Mag ik vragen waar je de foto's mee maakt?

In de omschrijving zie ik ook iets over de meterkast staan. Is het mogelijk dat je daar een foto van maakt? Als iemand waarde hecht aan elektra en dergelijke is het wellicht prettig voor ze om een foto te zien van de 8 groepen. Ik merk dat ik het zelf wel altijd prettig vind :@

De ouderlijke slaapkamer zou je wellicht ook vanaf de raam-kant op de foto kunnen zetten. Dan zie je de vaste kastenwand ook op de foto.

En ik vind het echt een leuk huis.
* Puala wilt het zo hebben als het in de Betuwe zou staan

[ Bericht 58% gewijzigd door Puala op 30-05-2011 10:01:03 ]
  maandag 30 mei 2011 @ 10:12:45 #116
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_97487611
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 09:49 schreef Puala het volgende:

Mag ik vragen waar je de foto's mee maakt?

In de omschrijving zie ik ook iets over de meterkast staan. Is het mogelijk dat je daar een foto van maakt? Als iemand waarde hecht aan elektra en dergelijke is het wellicht prettig voor ze om een foto te zien van de 8 groepen. Ik merk dat ik het zelf wel altijd prettig vind :@

De ouderlijke slaapkamer zou je wellicht ook vanaf de raam-kant op de foto kunnen zetten. Dan zie je de vaste kastenwand ook op de foto.

En ik vind het echt een leuk huis.
* Puala wilt het zo hebben als het in de Betuwe zou staan
De ouderlijke slaapkamer waren voorheen 2 kamers, de vaste kaste wand zit dus achter. (waar de foto nu gemaakt is , tegenover het bed dus)

pi_97487855
Oke, maar zou je die op de foto kunnen krijgen?
  maandag 30 mei 2011 @ 10:31:02 #118
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_97488124
zie picasa voor fotos slaapkamer
  maandag 30 mei 2011 @ 10:33:30 #119
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_97488199
in antwoord op je vraag... ik gebruik een nikon d40 met een lens waarop staat 0.28/0.92 doorsnee 52
en hij staat op de automatische stand
(maar ik heb echt nul verstand van fotografie)
pi_97488948
quote:
7s.gif Op maandag 30 mei 2011 10:33 schreef amaranta het volgende:
in antwoord op je vraag... ik gebruik een nikon d40 met een lens waarop staat 0.28/0.92 doorsnee 52
Dat laatste is helaas heel erg te zien.

quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 09:49 schreef Puala het volgende:
Daar denk ik anders over. Dit is geen goede foto. Weerkaatsing op de tegels dat op vlekken lijkt of vragen oproept, het zeepje en het doekje hadden weggelaten moeten worden, je ziet de bovenkant van de tegels niet waardoor het lijkt of het een houten plankje is). Als je foto's vragen oproepen zit het echt mis. Het valt ook erg op dat de muurtegels niet synchroom aan de vloertegels liggen. Dat zou mij storen, als je vanuit een andere hoek een foto neemt (andere lens ook!) krijg je een veel betere foto.

Verder lijk je weinig tot geen verstand te hebben van een huis en geef je tips over een foto van de meterkast? De meterkast krijg je te zien tijdens een bezichtiging. Wat voegt een foto toe? Niks, als er toevallig een nieuwe installatie in de kast zit kan dit in de uitgebreide beschrijving.

Om af te sluiten: huur voor een paar honderd euro een fotograaf in. Je krijgt er veel voor terug, zeker als er meerdere soortgelijke huizen te koop staan.
pi_97489017
quote:
7s.gif Op maandag 30 mei 2011 10:33 schreef amaranta het volgende:
Staat er ook een regel op waarin 'mm' voor komt?
  maandag 30 mei 2011 @ 11:13:13 #122
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_97489242
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 11:01 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:

[..]

Dat laatste is helaas heel erg te zien.

dr staat nergens dat ik ze ga gebruken voor funda.

Tegels op toilet lopen wel degelijk door :)

En idd, ik ook vind een foto van een meterkast totaal geen toegevoegde waarde hebben
  maandag 30 mei 2011 @ 11:13:36 #123
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_97489254
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 11:03 schreef Puala het volgende:

[..]

Staat er ook een regel op waarin 'mm' voor komt?
18-55
  maandag 30 mei 2011 @ 11:14:41 #124
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_97489278
de zwarte dan, de witte hebben een ander formaat en kunnen derhalve niet doorlopen.
  maandag 30 mei 2011 @ 11:16:33 #125
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_97489331
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 11:01 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:

[..]

het zeepje en het doekje hadden weggelaten moeten worden
Wel fijn dat iedereen op een lijn zit wat betreft asseccoires. Of het is te kaal, of het zeepje moet weg.:') Nou, ik vind dat een zeepje op een toiletfoto best kan hoor.
Als ik alles wghaal op het toilet lijkt pas steriel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')