Overzicht van de Poll(s) :quote:Op donderdag 29 oktober 2009 09:46 schreef Marrije het volgende:De enige echte RLS die altijd door gaat is gezeteld in het Haagse
![]()
Politiek 24![]()
Volg hier de streams van Het Vragenuurtje op elke dinsdag van 14 tot 15 uur.
Of de streams van Politiek 24 op elk moment van de dag.
[...]
LIVE debatten in de Commissiezalen
quote:Op donderdag 18 februari 2010 17:33 schreef Teun_ZHV het volgende:
Femke vraagt de voorzitter om een vraag te mogen stellen. "Nee" zegt de voorzitter, "Ja" zegt Femke.
Femke is boos en wil deze toon niet accepteren van de voorzitter. Voorzitter wijst Femke op het reglement van orde. Bitch fight!!
quote:
quote:Op donderdag 18 februari 2010 17:41 schreef beequeen het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat JPB dit gaat overleven. Of ben ik nu naïef?
quote:Op donderdag 18 februari 2010 18:09 schreef Ian_Nick het volgende:
Kant: "Nu breekt mijn klomp!"
Pechtold kijkt naar haar voeten.
![]()
![]()
![]()
quote:Op donderdag 18 februari 2010 22:32 schreef Ian_Nick het volgende:
Gert even de OP erin want ik kan er zelf niet meer bij
Nee, daar geloof ik geen moer van. Dan zou ze er niet lang zittenquote:Op donderdag 18 februari 2010 22:31 schreef Pearlbitch het volgende:
Het wordt steeds gênanter: kamervoorzitter Verbeet moet nu haar partijgenoot Bos ondersteunen.
Nou hè? Die zou het niet best doen als minister.quote:
het gebeurt tochquote:
Maar hij keek nog alsof hij het lekker vond.quote:Op donderdag 18 februari 2010 22:35 schreef Teun_ZHV het volgende:
Bos voelt zich aan alle kanten genaaid
En de zitting wordt maar gauw even geschorst. Pfff, adem en overleg! Snel, voordat ze in de gaten hebben dat we de Kamer wéér voor de gek houden!quote:Op donderdag 18 februari 2010 22:35 schreef Teun_ZHV het volgende:
Bos voelt zich aan alle kanten genaaid
Ja, want als ie moest staan dan zegt ie ook alleen maar 'ik heb niks toe te voegen aan wat ik in het eerste termijn heb gezegd'.quote:Op donderdag 18 februari 2010 22:33 schreef Ian_Nick het volgende:
Gaat Wouter er nou mee weg komen door gewoon te blijven zitten?
Ga maar naar Vlemmix, ik praat je vannacht wel bijquote:Op donderdag 18 februari 2010 22:37 schreef Pearlbitch het volgende:
Schakelen tussen Nova, Politiek24 en Vlemmix.. Het is eigenlijk niet te doen voor een gewone sterveling..
Ik zou er verdrietig van worden als ik in NL zou wonen.quote:Op donderdag 18 februari 2010 22:36 schreef Teun_ZHV het volgende:
Serieus, dit spul regeert wel ons land. Het is om scheel van te gaan kijken
Ik verlang terug naar figuren als Dijkstal en consorten. Die generatie politici was toch wel van een andere orde.quote:Op donderdag 18 februari 2010 22:37 schreef Ian_Nick het volgende:
[..]
Ik zou er verdrietig van worden als ik in NL zou wonen.
Heeee TB!!!quote:
Meneer de Voorzitter, die eerste link verwijst naar deel 2, bij mijn weten hoort die te verwijzen naar deel 3. Waarvoor dankquote:
Deze generatie is tenminste ook door mij te begrijpenquote:Op donderdag 18 februari 2010 22:38 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Ik verlang terug naar figuren als Dijkstal en consorten. Die generatie politici was toch wel van een andere orde.
nou dat motie stemmen is de moeite van het kijken niet waardquote:Op donderdag 18 februari 2010 22:40 schreef PietjePuk007 het volgende:
Gaat er in de 3e termijn nou nog iets gebeuren, of alleen 't motie-stemmen?
Mijnheer de Voorzitter, Ik kan u garanderen dat dit achter al bekent was en we aan het onderzoeken zijn wat we er aan kunnen doen. Pietje was hier van op de hoogte dus dit kan niet als een verrassing zijn gekomen. Verder heb i niets toe te voegen aan wat ik in de eerste termijn heb gezegd en denk ik dat ik erg duidelijk ben geweest en dat we moeten oppassen dat we niet in herhaling vallen.quote:Op donderdag 18 februari 2010 22:39 schreef Marrije het volgende:
[..]
Meneer de Voorzitter, die eerste link verwijst naar deel 2, bij mijn weten hoort die te verwijzen naar deel 3. Waarvoor dank
Klopt, denk dan ook dat 't wel voorbij is nu.quote:Op donderdag 18 februari 2010 22:41 schreef Marrije het volgende:
[..]
nou dat motie stemmen is de moeite van het kijken niet waard
Tevens was de dode link van de OP uit deel 1 wederom klakkeloos gekopieerd, mevrouw de veurster.quote:Op donderdag 18 februari 2010 22:39 schreef Marrije het volgende:
[..]
Meneer de Voorzitter, die eerste link verwijst naar deel 2, bij mijn weten hoort die te verwijzen naar deel 3. Waarvoor dank
Hoi ja, ik heb je gemist hier en daar. Is het nog wat daar? Valt er nog wat te rellen?quote:Op donderdag 18 februari 2010 22:38 schreef Pearlbitch het volgende:
[..]
Heeee TB!!!
Long time no see.. Ik had je zo af en toe wel bij het Vlemmix-gebeuren verwacht.
Die komt zo nog wel even met een mokerslag. Verbeet heeft de kamer net gekapitteld over de fatsoensnormen, dat maakt Wilders doorgaans nog recalcitranter. Dus na de schorsing verwacht ik nog wel wat verbaal vuurwerk.quote:
Dat waren nogeens tijden. Kunnen ze iets van leren.quote:
We nemen 't mee in de beraadslagingquote:Op donderdag 18 februari 2010 22:45 schreef Ian_Nick het volgende:
Mevrouw de Voorzitter, ik wil een schorsing! Topic 10 minuten op slot, graag!
Motie stemmen denk ik.quote:Op donderdag 18 februari 2010 22:40 schreef PietjePuk007 het volgende:
Gaat er in de 3e termijn nou nog iets gebeuren, of alleen 't motie-stemmen?
quote:Op donderdag 18 februari 2010 22:37 schreef Ian_Nick het volgende:
[..]
Ik zou er verdrietig van worden als ik in NL zou wonen.
quote:Op donderdag 18 februari 2010 22:42 schreef Ian_Nick het volgende:
Wel fijn dat ze me even tijd geven om te pissen, dankuwel mevrouw de Voorzitter.
Het was in jouw voordeel, jurk!quote:Op donderdag 18 februari 2010 22:46 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
We nemen 't mee in de beraadslaging.
Gert gedaanquote:Op donderdag 18 februari 2010 22:47 schreef Ian_Nick het volgende:
[..]
Het was in jouw voordeel, jurk!
Jij hebt de OP verneukt
Dit moet berusten om een misverstand. Gert heeft de OP uit deel 3 aangepast ivm een dode link. Daarom kon ik er niet meer aan en vroeg ik een moderator dat te doen.quote:Op donderdag 18 februari 2010 22:48 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Gert gedaan. Hij heeft m'n, met grootst mogelijke zorgvuldigheid toegevoegde link ook weggehaald
. Dit wordt een kabinetscrisis.
ZE WILLEN M STUK MAKEN!quote:@Borisham: D66 en groenlinks vragen 3de termijn aan. Onvrede over gebrek aan antwoorden van minister Bos.
Rellen??? Het begrip 'rellen' is met de start van Studio Vlemmix opnieuw uitgevonden en verbeterd.quote:Op donderdag 18 februari 2010 22:44 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Hoi ja, ik heb je gemist hier en daar. Is het nog wat daar? Valt er nog wat te rellen?
Heb je een link of iets dergelijks, ik ruik bloed.quote:Op donderdag 18 februari 2010 22:53 schreef Pearlbitch het volgende:
[..]
Rellen??? Het begrip 'rellen' is met de start van Studio Vlemmix opnieuw uitgevonden en verbeterd.![]()
De Vlemmixchat is een verzameling van de rel-elite van FOK! en VOL. En ook de regelmatige confrontaties met Sly en zijn Nowlivemeute ontbreken niet.
Daarom verbaasde me het al dat je daar nooit te vinden bent.
Dat zijn van die mensen die expres op het verkeerde klikken in topics die ze niet boeien.quote:Op donderdag 18 februari 2010 22:58 schreef ThunderBitch het volgende:
Zozo, het zijn er al 4 die niet willen de het kabinet sneuvelt.
Als je maar hard genoeg slaat. Verdonk kan dat welquote:Op donderdag 18 februari 2010 22:56 schreef Ian_Nick het volgende:
Krijgen ze Bos aan het janken denk je?
Ik wil m ook wel ff op zijn bek tikken hoor...quote:Op donderdag 18 februari 2010 23:02 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Als je maar hard genoeg slaat. Verdonk kan dat wel
ICH HABE ES NICHT GEWUSST!!!!!!!quote:Op donderdag 18 februari 2010 22:48 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Gert gedaan. Hij heeft m'n, met grootst mogelijke zorgvuldigheid toegevoegde link ook weggehaald
. Dit wordt een kabinetscrisis.
Wie komt er met een motie?
Ik niet hoor.quote:Op donderdag 18 februari 2010 23:00 schreef Ian_Nick het volgende:
[..]
Dat zijn van die mensen die expres op het verkeerde klikken in topics die ze niet boeien.
Doe ik zelf ook altijd, om te zieken.
Graag wel deze zin erin houden, Meneer de Voorzitter: De enige echte RLS die altijd door gaat is gezeteld in het Haagse.quote:Op donderdag 18 februari 2010 23:04 schreef Gert het volgende:
[..]
Ik maak wel een gelikte OP binnenkort, want deze topicreeks gaat een topperrrtje worden.![]()
quote:Op donderdag 18 februari 2010 23:03 schreef Anniebab het volgende:
[..]
Ik wil m ook wel ff op zijn bek tikken hoor...
http://streams.selfip.com/sv.aspquote:Op donderdag 18 februari 2010 22:56 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Heb je een link of iets dergelijks, ik ruik bloed.
Uitstekende suggestie, mocht u behoefte voelen om zelf de OP te bouwen: akkeurd.quote:Op donderdag 18 februari 2010 23:06 schreef Marrije het volgende:
[..]
Graag wel deze zin erin houden, Meneer de Voorzitter: De enige echte RLS die altijd door gaat is gezeteld in het Haagse.
Meneer de Voorzitter, dat laat ik graag aan u over. Ik pies er daarna wel overheenquote:Op donderdag 18 februari 2010 23:11 schreef Gert het volgende:
[..]
Uitstekende suggestie, mocht u behoefte voelen om zelf de OP te bouwen: akkeurd.
"Ónze fractie vindt dat we dat elkaar moeten gúnnen."quote:Op donderdag 18 februari 2010 23:12 schreef Ian_Nick het volgende:
Opa Lobbes gunt ons een derde termijn!
Dat vind ik ookquote:Op donderdag 18 februari 2010 23:13 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
"Ónze fractie vindt dat we dat elkaar moeten gúnnen."
vergeet het gips nietquote:Op donderdag 18 februari 2010 23:14 schreef MeraViglioSa het volgende:
Het kabinet komt dalijk met kleerscheuren en blauwe ogen aanstrompelen?
quote:@kuijpersp: als heel twitter weet dat er een 3e termijn komt, waarom weet de regering het niet dan?
Thanx....quote:Op donderdag 18 februari 2010 23:11 schreef Pearlbitch het volgende:
[..]
http://streams.selfip.com/sv.asp
Het is nu vrij rustig, maar m.n. de woensdagavond met de Terror Jaap Show is het behoorlijk heftig!
En verder is de COS natuurlijk niet te missen
"Parmantig" was het woord dat ik er op msn voor gebruiktequote:Op donderdag 18 februari 2010 23:16 schreef Marrije het volgende:
Dat loopje was wat gay.
Maar dat mag de pret niet drukken.
quote:Op donderdag 18 februari 2010 23:17 schreef Ian_Nick het volgende:
[..]
"Parmantig" was het woord dat ik er op msn voor gebruikte
Teveel Bamiquote:Op donderdag 18 februari 2010 23:24 schreef Ian_Nick het volgende:
Verhagen heeft het zwaar.
Zeker, daarom ben ik ook TEGEN schorsingenquote:Op donderdag 18 februari 2010 23:29 schreef Gert het volgende:
Pechtold probeert het bewonderenswaardig, maar vak K heeft de kieren dichtgemetseld lijkt het.
dat dusquote:Op donderdag 18 februari 2010 23:32 schreef Marrije het volgende:
Neeeee Verdonk!!! 2 feb was Bos afwezig en DAAROM kon ie die brief & inhoud niet zien aankomen
Ik vind eigenlijk dat ze die mobieltjes moeten verbieden in die zaal. Ze voeren derden, derden voeren hun, ze letten niet voldoende op, etc.quote:Op donderdag 18 februari 2010 23:36 schreef Ian_Nick het volgende:
Als Bos dus netjes twitter had bijgehouden was er eigenlijk niets aan de hand?
Ja, nee, ballen hoor, als een huilie in je stoel blijven hangen.quote:Op donderdag 18 februari 2010 23:37 schreef PietjePuk007 het volgende:
Stel dat ze nou allemaal een klein beetje liegen, dan heb ik toch wel respect voor de stalen ballen die ze tonen.
Verhagen niet en dat siert hem.quote:Op donderdag 18 februari 2010 23:39 schreef Ian_Nick het volgende:
[..]
Ja, nee, ballen hoor, als een huilie in je stoel blijven hangen.
Vragen kunnen ontstaan, gaande het debat he?quote:Op donderdag 18 februari 2010 23:40 schreef Marrije het volgende:
Kant had geen behoefte aan een 3e termijn.
Nu toch wel.
Verhagen verkoopt zijn eigen moeder als hem dat goed uitkomtquote:Op donderdag 18 februari 2010 23:41 schreef Marrije het volgende:
[..]
Verhagen niet en dat siert hem.
Verhagen moet gewoon ondertussen tien keer over zijn woorden nadenkenquote:Op donderdag 18 februari 2010 23:41 schreef Ian_Nick het volgende:
Kutje Klucht Kant is ook nog wakker.Verhagen niet meer gezien zijn spraaksnelheid.
Misschien is Moeder Verhagen wel heul gesjellug.quote:Op donderdag 18 februari 2010 23:42 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Verhagen verkoopt zijn eigen moeder als hem dat goed uitkomt
Dat zou ook wel héél verrassend zijn, als dat nu alsnog zou lukken.quote:Op donderdag 18 februari 2010 23:40 schreef rudedeltadude het volgende:
mooi he, de oppositie is nu alleen maar aan het houthakken... alleen krijgen ze de boom niet om
Tenzij ze niet liegen en de waarheid sprekenquote:Op donderdag 18 februari 2010 23:43 schreef PietjePuk007 het volgende:
"als we dan toch tot 't gaatje gaan"
Je zou toch denken dat iemand zich ooit moet verspreken.
Dan zit ik nog liever in de rechtbank.quote:
Dat kan haast niet, daarom wordt er nu zo keihard gezaagd.quote:Op donderdag 18 februari 2010 23:44 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Tenzij ze niet liegen en de waarheid spreken
Juist daarom.quote:Op donderdag 18 februari 2010 23:45 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Dat kan haast niet, daarom wordt er nu zo keihard gezaagd.
Het gaat nergens over Pietje. Ze zouden zo moeten debatteren over besluiten, niet over geneuzel. Daarin heeft JPB gelijkquote:Op donderdag 18 februari 2010 23:45 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Dat kan haast niet, daarom wordt er nu zo keihard gezaagd.
quote:Op donderdag 18 februari 2010 23:48 schreef Teun_ZHV het volgende:
Het kan allemaal gewoon een kwestie van slechte communicatie en management zijn.
Nee man, daar kwam de vraag vandaanquote:Op donderdag 18 februari 2010 23:49 schreef PietjePuk007 het volgende:
Thieme sms't rustig door tijdens de interruptie.
Precies, haar souffleur zit thuis op de bank naast zn vrouwquote:Op donderdag 18 februari 2010 23:50 schreef Ian_Nick het volgende:
[..]
Nee man, daar kwam de vraag vandaan
Ik zou niet weten waarom. Het is geen tentamen.quote:Op donderdag 18 februari 2010 23:49 schreef Teun_ZHV het volgende:
De vraag van Thieme kwam dus binnen per SMS? Dat vind ik dus echt niet kunnen![]()
Doe het verdomme op eigen kracht!
Ik denk dat vak K liever had gehad dat het wél een tentamen wasquote:Op donderdag 18 februari 2010 23:52 schreef Gert het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom. Het is geen tentamen.
DE KUTHOER!!!quote:Op donderdag 18 februari 2010 23:51 schreef Ian_Nick het volgende:
Zei Gerdi nou "De Heer Koenders" ?
Het is verdomme "minister van ontwikkelingssamennwerking" luie trut!
Misschien moeten ze ons commentaar laten geven tussendoor. Net als bij de Olympische Spelen.quote:Op donderdag 18 februari 2010 23:53 schreef Gert het volgende:
[..]
DE KUTHOER!!!![]()
Echt, debatten kunnen zoveel leuker.
Ik verwacht slimheid van mijn volksvertegenwoordigers en ik verwacht dat ze ingelezen zijn. Dat souffleren door derden vind ik zo ontzettend dom. Net zoals dat twitteren naar buiten toe tijdens een debat. Concentreer je op je werk, denk ik dan.quote:Op donderdag 18 februari 2010 23:52 schreef Gert het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom. Het is geen tentamen.
Mee eens, het zou verboden moeten worden.quote:Op donderdag 18 februari 2010 23:54 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Ik verwacht slimheid van mijn volksvertegenwoordigers en ik verwacht dat ze ingelezen zijn. Dat souffleren door derden vind ik zo ontzetten dom. Net zoals dat twitteren naar buiten toe tijdens een debat. Concentreer je op je werk, dan ik dan.
Of ons laten sms'sen met Marianne.quote:Op donderdag 18 februari 2010 23:54 schreef Ian_Nick het volgende:
[..]
Misschien moeten ze ons commentaar laten geven tussendoor. Net als bij de Olympische Spelen.
Ik heb dat liever dan mensen zoals Hamer die overduidelijk niet eens op zitten te letten.quote:Op donderdag 18 februari 2010 23:54 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Ik verwacht slimheid van mijn volksvertegenwoordigers en ik verwacht dat ze ingelezen zijn. Dat souffleren door derden vind ik zo ontzetten dom. Net zoals dat twitteren naar buiten toe tijdens een debat. Concentreer je op je werk, dan ik dan.
Gefeliciteerd.quote:
Dat betreft meer dan 50% van de gesproken tekst. Alleen als dat per notitie gaat valt het wat minder op. De mensen die het woord voeren zijn dan ook niet meer dan woordvoerders. Wel een leuk baantje trouwens hoor, woordvoerders a la minute van tekst voorzien.quote:Op donderdag 18 februari 2010 23:54 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Ik zou er stiekem vieze woordjes in zettenquote:Op donderdag 18 februari 2010 23:58 schreef Marrije het volgende:
[..]
Dat betreft meer dan 50% van de gesproken tekst. Alleen als dat per notitie gaat valt het wat minder op. De mensen die het woord voeren zijn dan ook niet meer dan woordvoerders. Wel een leuk baantje trouwens hoor, woordvoerders a la minute van tekst voorzien.
Twitteren hoeft van mij ook niet zo nodig. Maar je door een deskundige die meekijkt laten informeren, niks mis mee. Het kabinet heeft die mogelijkheid ook, met hun monitortjes die in het kateder zijn gebouwd.quote:Op donderdag 18 februari 2010 23:54 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Die lul heeft verdomme helemaal niets gedaan, hij heeft het recht niet er doorheen te zitten.quote:Op donderdag 18 februari 2010 23:59 schreef Teun_ZHV het volgende:
Van Geel zit er volledig doorheen
[ afbeelding ]
quote:
"Zullen we samen een boekweitbolletje knabbelen, geile vuige vega van me?"quote:Op donderdag 18 februari 2010 23:59 schreef Ian_Nick het volgende:
[..]
Ik zou er stiekem vieze woordjes in zetten
Dat is offtopic.quote:
Oeps, het lijkt de 2e kamer wel.quote:
quote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:04 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Oeps, het lijkt de 2e kamer wel.
Dat dus!quote:
Het is ook gewoon klaar nu.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:04 schreef Marrije het volgende:
De bewindslieden gaan lekker naar huis
Heejoh ik kijk ook gewoon hoor, mag ik mijn mening niet meer gevenquote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:04 schreef Marrije het volgende:
[..]
Kon je geen ander topic vinden om je te vervelen?
Ja is ook zo.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:05 schreef Ian_Nick het volgende:
[..]
Het is ook gewoon klaar nu.
Hiep Hoi TOPBos en TOPJPB en TOPVerhagen en YOPRouvoet en TOPKoenders![]()
![]()
![]()
Of er is gezegd door Verhagen tegen de SG dat ze die PvdA wel om zouden kunnen krijgen met druk van een brief óf ze hebben gedacht dat dat wel zou lukken en daarom die brief laten komen óf ze hebben totaal niet goed gecommuniceerd en gemanaged.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:18 schreef MeraViglioSa het volgende:
Er is dus tegen de NAVO verzwegen dat er een regeringspartij tégen verlenging van de missie is.
En er is tegen de regeringspartij verzwegen dat de NAVO denkt dat ze vóór de verlenging zijn...quote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:18 schreef MeraViglioSa het volgende:
Er is dus tegen de NAVO verzwegen dat er een regeringspartij tégen verlenging van de missie is.
Dat zijn drie redenen waarom de NAVO dus blijkbaar niet weet dat er een partij tegen isquote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:21 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Of er is gezegd door Verhagen tegen de SG dat ze die PvdA wel om zouden kunnen krijgen met druk van een brief óf ze hebben gedacht dat dat wel zou lukken en daarom die brief laten komen óf ze hebben totaal niet goed gecommuniceerd en gemanaged.
Of de SG was moreel verplicht die brief te sturen, gezien zijn belang.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:21 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Of er is gezegd door Verhagen tegen de SG dat ze die PvdA wel om zouden kunnen krijgen met druk van een brief óf ze hebben gedacht dat dat wel zou lukken en daarom die brief laten komen óf ze hebben totaal niet goed gecommuniceerd en gemanaged.
Het zijn drie redenen om de hele zooi op te doekenquote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:25 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Dat zijn drie redenen waarom de NAVO dus blijkbaar niet weet dat er een partij tegen is
Of gedacht heeft dat het wel te managen zou zijn door Verhagen en het CDA. Eén en ander op basis van uitspraken door Verhagen en misschien Koendersquote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:25 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Dat zijn drie redenen waarom de NAVO dus blijkbaar niet weet dat er een partij tegen is
Als Bos eerlijk is wel ja.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:25 schreef Ian_Nick het volgende:
[..]
En er is tegen de regeringspartij verzwegen dat de NAVO denkt dat ze vóór de verlenging zijn...
Anders zou Bosje niet verbaasd zijn?
Ofzo?
Eerder Wie is de Molquote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:26 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Als Bos eerlijk is wel ja.
Wanjedoe. Het lijkt wel politiek
quote:FemkeHalsema Zo, als toegift stemt de PvdA tegen het vaderverlof - nadat we de wet al behoorlijk hebben uitgekleed op hun verzoek: bah!
Ik denk dat men erover is opgehouden toen eenmaal begon te blijken dat niet Bos, maar het CDA/CU een vies spelletje speelt.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:29 schreef Teun_ZHV het volgende:
Het CDA en de CU willen daar door in Afghanistan, zoveel is wel duidelijk. Die proberen dus op allerlei manieren druk uit te oefenen op de PvdA zodat die overstag gaan. Misschien is er door het CDA een vies spel gespeeld? Hoe dan ook, de PvdA zit in de verdomhoek en heeft nu plots de schijn tegen.
Misschien wist Bos het echt niet van die brief? Misschien Koenders wel weer en had die het aan Bos moeten vertellen? Misschien dekt men daarom elkaar af?
Ik denk ook dat hij niet op de hoogte was (door eigen schuld)quote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:32 schreef Ian_Nick het volgende:
Ik heb echt de neiging te geloven dat Bos niet op de hoogte was, hoewel het hem wel verdomde goed uit kwam allemaal.
We weten eigenlijk niets meer dan in het begin van de avond. Maar het is ook helemaal niet belangrijk. Het besluit en het debat daarover, dat is belangrijk.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:34 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Ik denk dat men erover is opgehouden toen eenmaal begon te blijken dat niet Bos, maar het CDA/CU een vies spelletje speelt.![]()
Jammer dat Bos een beetje zn mond moet houden om op de troon te mogen blijven zitten.
Hier mag ook wel een stream op http://twitter.com/meilivosquote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:37 schreef Ian_Nick het volgende:
Mèn, dáár had een stream op moeten staan![]()
Ligt er aan, misschien hebben ze expres vergeten te melden dat de NAVO denkt dat alle opties open staan omdat Bos zou gaan steigeren?quote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:34 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Ik denk ook dat hij niet op de hoogte was (door eigen schuld)
Het grootste drama is vermoedelijk dat Bos winst uit deze move wilde halen door daadkrachtig te zijn voor de gemeenteraadsverkiezingen door die militairen terug te halen. Dit omdat de PvdA de naam heeft om te draaien. Maar hij kiest het verkeerde moment. Afgelopen dinsdag zou denk ik beter uitgepakt zijn, nu valt hij in zijn eigen zwaard door z'n geklungel van "niet weten" vooraf.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:38 schreef Ian_Nick het volgende:
[..]
Ligt er aan, misschien hebben ze expres vergeten te melden dat de NAVO denkt dat alle opties open staan omdat Bos zou gaan steigeren?
Of vonden ze het wel handig als Bos in deze image-beschadigende probleemsituatie terecht kwam.
Ik kan me niet voorstellen dat hij zo naïef is dat hij gaat lopen verkondigen dat vast staat dat iets niet doorgaat terwijl hij weet dat dit niet zo is?
Dus dat!quote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:37 schreef Ian_Nick het volgende:
Wat in ieder geval opviel is dat de Heren na de 2e termijn doorhadden dat ze niet op één lijn zaten en toen ontzettend de hele zooi op slot gooiden door bijvoorbeeld niet eens meer op te staan en naar voren t komen als er een vraag werd gesteld. En dat ze tijdens de schorsing het verhaal gladgestreken en dichtgemetseld hebben.
Zou dus kunnen dat ze even zoiets hebben gedaan van: "Bos, als jij je bek houdt over het feit dat wij je niet op de hoogte hebben gehouden dekken wij je in en mag je blijven zitten."
Mèn, dáár had een stream op moeten staan![]()
Bos heeft geen keus, hij móet wel woord houden nu en tegen blijven. Anders kost hem dat al z'n zetels.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:36 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
We weten eigenlijk niets meer dan in het begin van de avond. Maar het is ook helemaal niet belangrijk. Het besluit en het debat daarover, dat is belangrijk.
Juist, en ik kan me bijna niet voorstellen dat hij zelf niet had kunnen zien aankomen dat zoiets fout gaat als er nog zoiets als een NAVO briefje op tafel ligt.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:41 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Het grootste drama is vermoedelijk dat Bos winst uit deze move wilde halen door daadkrachtig te zijn voor de gemeenteraadsverkiezingen door die militairen terug te halen. Dit omdat de PvdA de naam heeft om te draaien.
Morgen wordt besloten dat men trainers gaat sturen naar een naburig land. Probleem opgelost, slotje!quote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:41 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Dus dat!![]()
[..]
Bos heeft geen keus, hij móet wel woord houden nu en tegen blijven. Anders kost hem dat al z'n zetels.
En voor JP en the gang wordt dat erg lastig, want nu kunnen ze niet meer zomaar in Amerika's hol kruipen.
Ben benieuwd.
Ja, zo'n sisser zal het wel worden idd.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:42 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Morgen wordt besloten dat men trainers gaat sturen naar een naburig land. Probleem opgelost, slotje!
Ik denk echt dat hij dit niet zag aankomen, anders doe je het toch nietquote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:42 schreef Ian_Nick het volgende:
[..]
Juist, en ik kan me bijna niet voorstellen dat hij zelf niet had kunnen zien aankomen dat zoiets fout gaat.
Zie mijn edit, sorry voor de onduidelijkheid.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:43 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Ik denk echt dat hij dit niet zag aankomen, anders doe je het toch niet
Het geeft ongeveer het niveau aan, slechte schaakspelers!
Imago-schade is wel aangericht. Ik denk dat Bos dit nog vaak op zijn bord krijgt als Vak K niet gewoon morgen ontzettend valt tijdens de ministerraad.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:43 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Ja, zo'n sisser zal het wel worden idd.
Maar waarom zou ie dat dan roepenquote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:42 schreef Ian_Nick het volgende:
[..]
Juist, en ik kan me bijna niet voorstellen dat hij zelf niet had kunnen zien aankomen dat zoiets fout gaat als er nog zoiets als een NAVO briefje op tafel ligt.
quote:FemkeHalsema Waarvan akte RT @FatimaElatik: "@FemkeHalsema kabinet moet zichzelf morgen in de ministerraad opblazen. Dat gaan z niet in de kamer doen."
28 minutes ago from PockeTwit
Dat ze militairen gaan terug halen?quote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:46 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Maar waarom zou ie dat dan roepen
Ja, ik las het. Maar ik twijfel of dat gaat gebeuren, geloof er niets van. Er is geen winst te behalen uit een breuk, niet voor de PvdA, niet voor CDA en al helemaal niet voor JPBquote:
En dáárom is de zitting geschorst en uiteindelijk gesloten toen ging blijken dat er iets heel erg niet klopt.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:50 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Ja, ik las het. Maar ik twijfel of dat gaat gebeuren, geloof er niets van. Er is geen winst te behalen uit een breuk, niet voor de PvdA, niet voor CDA en al helemaal niet voor JPB![]()
Die zal dan de geschiedenisboeken ingaan als brokkenpiloot die geen enkel kabinet naar een einde kan leiden, dat wil hij vast niet.
Nee, want dat maakt de kamer uit (of een vergadering gesloten wordt), niet het kabinet.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:53 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
En dáárom is de zitting geschorst en uiteindelijk gesloten toen ging blijken dat er iets heel erg niet klopt.
Kabinet heeft daar invloed op door enkel zetten te blijven herhalen waardoor vragen vanuit de kamer geen zin meer hebben.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:56 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Nee, want dat maakt de kamer uit (of een vergadering gesloten wordt), niet het kabinet.
Nee? Waarom niet? DIe is wel onpartijdig hoor, aan haar stand verplicht. Ze kan het echt niet maken om een partij te bevooroordelenquote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:56 schreef Ian_Nick het volgende:
Ik vertrouw die Verbeet sowieso voor geen cent.
De kamer controleert de regering, zo vaak en zoveel ze maar willen. Als er niets meer uitkomt, dat echt ook zo is, dan kan een voorzitter natuurlijk de vergadering sluiten.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:57 schreef Ian_Nick het volgende:
[..]
Kabinet heeft daar invloed op door enkel zetten te blijven herhalen waardoor vragen vanuit de kamer geen zin meer hebben.
quote:Op vrijdag 19 februari 2010 01:00 schreef Ian_Nick het volgende:
Hilariteit alom?
Ik presenteer u, de twitter van Opa Lobbes:
http://twitter.com/bvandervlies
Wees niet bang, het gaat u niet heel veel tijd kosten deze website door te lezen.
De Kamer kreeg er niets meer uit en had geen tijd om zich te bezinnen op andere vragen, zoals wij dat nu doen. Iedereen is moe en wil naar huis. Vak K ziet dreiging, hun geniepige actie dreigt uit te komen en seint de voorzitter in dat ze opstappen. Deze sluit haastig de zitting en gaat over tot het stemmen, tot opluchting van velen.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:59 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
De kamer controleert de regering, zo vaak en zoveel ze maar willen. Als er niets meer uitkomt, dat echt ook zo is, dan kan een voorzitter natuurlijk de vergadering sluiten.
Daarom vind ik hem lief!quote:Op vrijdag 19 februari 2010 01:02 schreef Teun_ZHV het volgende:
De beste man, hij komt uit het stenen tijdperk en doet z'n best. Bijna aandoenlijk, die onhandige pogingen
Nee sorry, dit is teveel achterdocht voor mij en meer dan ik aankan.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 01:02 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
De Kamer kreeg er niets meer uit en had geen tijd om zich te bezinnen op andere vragen, zoals wij dat nu doen. Iedereen is moe en wil naar huis. Vak K ziet dreiging, hun geniepige actie dreigt uit te komen en seint de voorzitter in dat ze opstappen. Deze sluit haastig de zitting en gaat over tot het stemmen, tot opluchting van velen.
Totdat zo iemand je vader is, dan ben je hem snel zat.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 01:03 schreef Ian_Nick het volgende:
[..]
Daarom vind ik hem lief!
Hij is zo'n Opa die het niet helemaal snapt maar wel zijn best doet
Hij had mij op mijn tiende het huis uit getieft.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 01:04 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Totdat zo iemand je vader is, dan ben je hem snel zat.
quote:Bos: Morgen zware klus
DEN HAAG - „Ik ben een rasoptiminst, maar ik moet reëel zijn. Het wordt morgen een zware klus om te klaren.” Dat zei Wouter Bos donderdagavond na afloop van het debat over de crisissfeer naar aanleiding van de nog te nemen kabinetsbeslissing over de verlengde uitzending naar Afghanistan. Hij wil er niettemin nog „alles aan doen om eruit te komen”.
Het einde was bizar en overhaast. Ik laat de opties die Mevrouw MeraViglioSa aankaart open, Mevrouw de Voorzittert.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 01:04 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Nee sorry, dit is teveel achterdocht voor mij en meer dan ik aankan.
Er is weinig over van "IJzeren Rita"quote:Op vrijdag 19 februari 2010 01:07 schreef Teun_ZHV het volgende:
Vinden jullie die Verdonk ook zo ontzettend dom?
Mèn, wat vind ik dat toch een sukkelige trut
En van zichzelf. Maar dat was ze altijd al vond ik. Heb ook nooit begrepen hoe ze het geschopt heeft tot directeur van een gevangenis.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 01:08 schreef Ian_Nick het volgende:
[..]
Er is weinig over van "IJzeren Rita"
Het is een mislukt karikatuur van Wilders geworden.
Ik denk dat zij denkt dat als ze er maar stevig genoeg ingaat, dat ze dan stemmen van Wilders af kan pakken. Maar ze maakt zichzelf onsterfelijk belachelijk. Ik zou wel eens willen weten wie haar coach is.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 01:09 schreef Ian_Nick het volgende:
Bovendien heb ik bij Rita een beetje het idee dat ze ergens te "simpel" is voor dit niveau.
Dat klinkt gemener dan ik het bedoel, overigens.
Ik ben bang dat ze die niet heeftquote:Op vrijdag 19 februari 2010 01:11 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Ik denk dat zij denkt dat als ze er maar stevig genoeg ingaat, dat ze dan stemmen van Wilders af kan pakken. Maar ze maakt zichzelf onsterfelijk belachelijk. Ik zou wel eens willen weten wie haar coach is.
quote:Militairen in Oeroezgan hels op PvdA
LEUSDEN - Oeroezgan-gangers en militaire vakbonden vegen de vloer aan met de PvdA, omdat die de missie in Afghanistan "misbruikt voor electoraal gewin". Voorzitter Jan Kleian van de ACOM zegt dat nabestaanden van gesneuvelde soldaten verbitterd reageren op de rol van Wouter Bos en zijn partijgenoten.
"Ik was bij de weduwen van mannen die in Oeroezgan hun leven gaven, het onbegrip is groot", aldus de voorzitter van de CNV-bond voor militairen. "Nabestaanden voelen zich het slachtoffer van een politiek spel, vinden dat de PvdA de indruk wekt dat hun dierbaren voor niets zijn gestorven. Meneer Bos gaat de nabestaanden zelf maar uitleggen waarom Nederland daar volgens de PvdA weg moet, terwijl de situatie in de provincie juist stabieler wordt."
De bonden krijgen ook vanuit de twee grote Nederlandse bases in Oeroezgan, Kamp Holland en Camp Hadrian, woedende reacties
En dan? Wat moet er daarna gebeuren qua regeringssamenstelling?quote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:25 schreef Ian_Nick het volgende:
[..]
Het zijn drie redenen om de hele zooi op te doeken
Echt hè?quote:Op vrijdag 19 februari 2010 08:45 schreef Teun_ZHV het volgende:
Hoe de PvdA de zwarte Piet krijgt toegespeeld. Gewoon omdat men een afspraak van twee jaar geleden net iets te gretig wil verzilveren. Het is al met al wel wat onterecht hoe ze "down the drain" gaan.
[..]
Dat is imo precies waarom het zo'n punt is.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 13:21 schreef ThunderBitch het volgende:
Ik snap eigenlijk niet waarom dit zo een punt is. Alsof we geen grotere problemen hebben.
Ben toch wel benieuwd waarom mensen die willen dat het kabinet valt, dit zo graag willen. Wat is de echte reden waarom men dit wil. Zoals ik het zie heeft het eigenlijk weinig te Uruzgan te maken, maar meer met onderbuikgevoelens en verborgen agenda's. Ik blijf benieuwd naar de meningen.
Ik zei 't meteen alquote:Staatssecretaris van Defensie De Vries (CDA) zei echter dat het kabinet vrijdag geen besluit hoeft te nemen over Afghanistan. Volgens hem heeft PvdA-fractieleider Mariëtte Hamer donderdag in het felle debat in de Tweede Kamer ‘de ruimte geboden’ om tijd te nemen voor een besluit,.
Kijk, dat bedoel ik dus.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 14:26 schreef Ian_Nick het volgende:
Poll: Welke Partij Stem Je Als Vak K Valt?
Precies dat. Maar toch voor de vorm even heel hard op de PVV geklikt in de poll.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 16:18 schreef MeraViglioSa het volgende:
Geen idee![]()
Wil op zich PVV stemmen, maar die zie ik eerlijk gezegd liever in de oppositie, waar ze kunnen blijven schoppen tegen de regering. Ik zie ze nu nog niet direct zélf dingen oplossen eigenlijk.
Yep, ze zijn allemaal 1 pot nat. Ik kijk het nog even aan.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 15:20 schreef Ian_Nick het volgende:
@TB, wat is in jezusnaam een goede reden om niet te stemmen? Je stemvingert is gebroken?
Goed, bij mij komt uit die tyfus stemwijzert ook D66.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 17:23 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Yep, ze zijn allemaal 1 pot nat. Ik kijk het nog even aan.
Heb de kieswijzer ingevuld (gemeenteradsverkiezingen) nou ik word er niet blij van. Als mijn voorkeuren terecht komen op een partij die ik eigenlijk niet zie zitten, dan moet ik me inderdaad afvragen of ik niet nog liever mijn stemvinger breek.
PvdA krijg ik, hoe is het mogelijkquote:Op vrijdag 19 februari 2010 17:25 schreef Ian_Nick het volgende:
[..]
Goed, bij mij komt uit die tyfus stemwijzert ook D66.
En ik vind Pechtold een fijne gast maar ik ga dus echt niet D66 stemmen
Ik adviseer je om mij maar volmacht te geven, ik regel het welquote:Op vrijdag 19 februari 2010 17:52 schreef ThunderBitch het volgende:
Ik krijg een of andere moslimpartij, en daarna SP.
Of ik ben gek geworden, of is snap er gewoon niets meer van. Ik hou me nog maar even koest en kijk het nog even aan.
quote:Op vrijdag 19 februari 2010 17:54 schreef Disana het volgende:
Welke stemwijzer is het? DE stemwijzer?
Je bent voor Thieme zag ik? Vind haar een beetje te benepen. Ben wel voor rechten voor dieren enzo, maar die partijen slaan dan weer helemaal door.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 17:56 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Ik adviseer je om mij maar volmacht te geven, ik regel het wel
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |