Ik heb er later nog wel enigszins verstand van gekregen hoor.quote:
ADH staat als <2400 mg aangegevenquote:Op woensdag 17 februari 2010 13:28 schreef loveli het volgende:
Hoog kalium kan volgens mij geen kwaad, behalve als je slechte nieren hebt, die kunnen daar ook slecht tegen. Ik weet eigenlijk niet hoe de ADH overeenkomt met wat de minder regulieren over zout zeggen. In een pistoletje schijnt al anderhalve gram zou te zitten, dan heb je met een beetje lunch al je hoeveelheid voor de dag binnen.
wow, 56 gram... zelfs als ik wok afhaal is het hooguit 5,5 g...dat vond ik inderdaad al heel erg veel...quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:39 schreef loveli het volgende:
Da's inderdaad netjes. Ik geloof dat 2 gram een beetje de gezonde norm was en 56 gram de dagelijkse intake van veel mensen.
Ik heb verder niet echt 'schildklier'-verschijnselen, maar thnx voor het meedenkenquote:Op woensdag 17 februari 2010 13:43 schreef LadyBlack het volgende:
TT
XM, ik vroeg naar je hartritme omdat ik net heb geleerd dat een trage of luie schildklier kan zorgen voor een onregelmatige hartslag als je in ruste bent. Dit had het broertje van mijn vriend namelijk.
Misschien is het wel helemaal niet hetzelfde en misschien was je huisarts daar ook al naar op zoek, maar ik kreeg ineens die associatie.
Hoeveel airmiles heb jij inmiddels?quote:Op woensdag 17 februari 2010 14:06 schreef ColdFeet het volgende:
Mo, als je vroeg boekt is Aer Lingus echt retegoedkoop! Ik ga deze zomer naar Dublin
't Valt wel mee, ik spaar ze nog niet zo langquote:Op woensdag 17 februari 2010 14:08 schreef loveli het volgende:
[..]
Hoeveel airmiles heb jij inmiddels?
Echt? Ik heb nog nooit de normale griekse yoghurt gegeten, dus ik weet niet wat ik misquote:Op woensdag 17 februari 2010 14:12 schreef Tinkepink het volgende:
Huuu, ik heb net voor de eerste keer die vetvrije griekse yoghurt gegeten. En dat is best vies.
Worteltjestaart! Compromis!quote:
Oei. Dat klinkt best eh.. saai. Kent iemand nog bedrijven en instellingen waar ze dringend en noodzakelijk om goed energiebesparingsadvies verlegen zitten en/of willen gaan monitoren. Ik ben aan het acquireren. Ook eh... erg spannend (saai) En mijn inspiratie is op. Goede tips met contactpersoon en telefoonnummer graag per pmquote:Op woensdag 17 februari 2010 15:09 schreef kwakz0r het volgende:
ik zit dus nu irrelevante hits te deleten100 down, 6900 to go (en dat dan dus straks voor de andere helft van het corpus ook nog, en nog zo'n, oh... 25 zoektermen... minstens...te gaan)
oh, en in die trant: kent iemand nog iemand die een literatuur onderzoek wil doen voor een masterscriptie? Het zou moeten gaan over hoe rebelgroepen samenwerken (of niet) met vredesmissie's.quote:Op woensdag 17 februari 2010 15:30 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Oei. Dat klinkt best eh.. saai. Kent iemand nog bedrijven en instellingen waar ze dringend en noodzakelijk om goed energiebesparingsadvies verlegen zitten en/of willen gaan monitoren. Ik ben aan het acquireren. Ook eh... erg spannend (saai) En mijn inspiratie is op. Goede tips met contactpersoon en telefoonnummer graag per pm
euhm, al eens geprobeerd via t Nederlands Inkoop centrum? die doen aanbestedingen enzo, en misschien willen ze dit soort dingen voor anderen wel outsourcen?quote:Op woensdag 17 februari 2010 15:30 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Oei. Dat klinkt best eh.. saai. Kent iemand nog bedrijven en instellingen waar ze dringend en noodzakelijk om goed energiebesparingsadvies verlegen zitten en/of willen gaan monitoren. Ik ben aan het acquireren. Ook eh... erg spannend (saai) En mijn inspiratie is op. Goede tips met contactpersoon en telefoonnummer graag per pm
Rosébiertjequote:Op woensdag 17 februari 2010 15:21 schreef neen het volgende:
Goed bezig Viking! Daar moet op gedronken worden natuurlijk
Ja, zoveel keus heb ik niet hčquote:Op woensdag 17 februari 2010 15:37 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Rosébiertje![]()
Maarre, Vik: nice workKun je op dezelfde school verder met je LiO-schap?
Ja, die pencee was dom. En eigenlijk ook niet echt lekker, maar m'n vriend nam er één bij de koffie en gezellig en...quote:Op woensdag 17 februari 2010 16:16 schreef ColdFeet het volgende:
DaDop de pencee na, natuurlijk
Is je toetje zo'n semi-vloeibaar chococakeje?
quote:Op woensdag 17 februari 2010 16:42 schreef Tinkepink het volgende:
NIC is gecontacteerd kwakje! Kijken of ik hun short list kan komen.
Maar eigenlijk ben ik op zoek naar fabrieken, grote instellingen ed.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kwak
Zo thuis!quote:Op woensdag 17 februari 2010 16:25 schreef kwakz0r het volgende:
ik zo ook. iedereen al t filmpje van een beschonken erika terpstra bij 538 gezien...hilarisch!
Eensch! Beter dan zo'n maaltijdsalade denk ikquote:Op woensdag 17 februari 2010 18:29 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Of je haalt een paprika, een ui en wat champs voor door je omelet.
Wanneerquote:Op woensdag 17 februari 2010 14:06 schreef ColdFeet het volgende:
Mo, als je vroeg boekt is Aer Lingus echt retegoedkoop! Ik ga deze zomer naar Dublin
quote:Op woensdag 17 februari 2010 18:45 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Wanneer. Misschien zitten we er tegelijk
.
Gefeliciteerd viking
Ik had ook last van het zenuwen-probleem tijdens rij-examens. Ik heb uiteindelijk veel gehad aan van die homeopatische rustgevende tabletjes (valeriaan dacht ik??). Eén of twee dagen van tevoren mee beginnen en dan de dosis opvoeren. Het hielp bij mij écht. Ik had nog nooit zo rustig / zelfverzekerd gereden als tijdens mijn examen!!quote:Op woensdag 17 februari 2010 18:52 schreef An24 het volgende:
Had vandaag proefexamen autorijden. Daarvoor had ik nog een kort lesje. Het ging toen zo geweldig, dat de instructuur echt onder de indruk was. " Volgens mij heb jij je lat een stuk hoger gelegd"! Ik was zo happy. En toen...bij de eerste fout met proefexamen ging het mis. Ene fout na de andereDus geen vrijstelling bijzondere verrichtingen. Er wordt wel examen aangevraagd en tussendoor wil ik nog zes lessen nemen, gewoon om meer zelfverzekerd te worden. Hopelijk helpt het.
Haha, een examinatrice hangend aan mijn steur , ik vond het nogal dubieus klinkenquote:Op woensdag 17 februari 2010 20:09 schreef Phaidra het volgende:
Jammer van de edit anna! Ik had nét zo'n leuk plaatje gevonden...
Feli, Vikkesteintje!quote:Op woensdag 17 februari 2010 20:09 schreef Viking84 het volgende:
Thx voor de felicitaties.
@ anna, Ik weet niet of ik op een "horende" school zou willen/kunnen werken. Misschien wel als het kleine klassen zijn (en sowieso lijkt lesgeven aan volwassenen me ook best leuk, die zijn iets meer bij de les dan pubers), maar dat kost wel veel meer energie.
Oei en ik begin buikpijn te krijgen. Feest vd maand.
Lesgeven aan volwassenen is ook leuk! Ik heb 2 jaar cursussen gegeven aan de HOVO. Die mensen kozen er zelf voor en waren enorm gemotiveerd. Alleen jammer dat het geregeld voorkwam dat zij meer kennis van de materie hadden dan ikquote:Op woensdag 17 februari 2010 20:09 schreef Viking84 het volgende:
Thx voor de felicitaties.
@ anna, Ik weet niet of ik op een "horende" school zou willen/kunnen werken. Misschien wel als het kleine klassen zijn (en sowieso lijkt lesgeven aan volwassenen me ook best leuk, die zijn iets meer bij de les dan pubers), maar dat kost wel veel meer energie.
Oei en ik begin buikpijn te krijgen. Feest vd maand.
Ik heb ook nooit meer buikpijn/ongesteldheid! k denk wel elke maand dat ik zwanger benquote:Op woensdag 17 februari 2010 20:18 schreef conleche het volgende:
[..]
En ik heb dat dus nooit meer, buikpijn, sterker nog, ik ben ook nooit meer ongesteld, behoudens eens in de 3 maanden een heel klein beetje. Da's toch wel een groot voordeel. Oh en ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het nu met DaD gaat en de gynefix!!
quote:Op woensdag 17 februari 2010 20:22 schreef P.F het volgende:
Mijn tip: ga 's avonds iets leuks doen met vrienden, maak het een beetje laat, maak je niet druk ga desnoods in je pyjama. Als je je lezen niet kan vinden is een oude bril met halve sterkte ook goed (minder afleiding!!). Rij er rustig heen. Ga lekker lunchen met een heeel lekker stokbroodje en dan ben je zo chill dat alles lukt!
Dat heb ik ook gedaan!! Ik heb zelfs alle rijlessen met de zelfde schoenen aan geredenquote:Op woensdag 17 februari 2010 20:22 schreef P.F het volgende:
An, ik ben twee keer gezakt, ik werd ook opeens zenuwachtig. De avond ervoor was ik vroeg gaan slapen, had ik niets gedaan, de volgende dag had ik de kleren en schoenen aangedaan die ik tijdens de laatste paar rijlessen ook aanhad - voor de zekerheid. Ik stapte in de auto en ik was zoo zenuwachtig! En ik had honger!! (van de spanning amper iets eten, dan 2 uur lessen, wachten, afrijden)
Mijn tip: ga 's avonds iets leuks doen met vrienden, maak het een beetje laat, maak je niet druk ga desnoods in je pyjama. Als je je lezen niet kan vinden is een oud bril met halve sterkte ook goed (minder afleiding!!). Rij er rustig heen. Ga lekker lunchen met een heeel lekker stokbroodje en dan ben je zo chill dat alles lukt!
Haha, zo herkenbaar....met deze schoenen met dunne zooltjes voel ik alles goed, dus echt niet dat ik nu met andere ga rijden.quote:Op woensdag 17 februari 2010 20:39 schreef Rituals het volgende:
[..]
Dat heb ik ook gedaan!! Ik heb zelfs alle rijlessen met de zelfde schoenen aan gereden.
Same here!quote:Op woensdag 17 februari 2010 20:39 schreef Rituals het volgende:
[..]
Dat heb ik ook gedaan!! Ik heb zelfs alle rijlessen met de zelfde schoenen aan gereden.
Ik heb heel vaak hakken aan, maar kan daar niet mee rijden. In de zomer rij ik dus altijd op blote voetenquote:Op woensdag 17 februari 2010 20:42 schreef Syrena het volgende:
De eerste maanden dat ik mijn auto had heb ik steeds maar met 1 paar durven rijdenAls ik dan op m'n werk was wisselde ik in de auto van schoenen
Ik vind een hakje juist fijner rijden!quote:Op woensdag 17 februari 2010 20:49 schreef anna82 het volgende:
[..]
Ik heb heel vaak hakken aan, maar kan daar niet mee rijden. In de zomer rij ik dus altijd op blote voeten.
Doen jullie niet aan crisis ofzo!quote:Op woensdag 17 februari 2010 20:52 schreef LadyBlack het volgende:
Dat lijkt me ook wel wat, met blote voetenik rijd ook wel met slippertjes aan, en ook wel met hakken, maar dat rijdt allebei toch niet echt fantastisch... liefst gympen
en deze zomer maar eens blote voetjes proberen dan!
Vriendje wil toch wel heel graag met de auto naar Frankrijk zei ie vanavond, dus met een beetje mazzel gaan we naar Frankrijk, Zweden én Schotland[/verwend]
Ja, kan ik meteen tips van MoBlo en MrWolve vragenquote:Op woensdag 17 februari 2010 21:26 schreef Rituals het volgende:
Glasgow is leuk! Maak ook een uitstapje naar Edinburgh als je de tijd/mogelijkheid hebt. Ligt heel dicht bij elkaar en zijn beide leuke steden!
Wie, ik?quote:Op woensdag 17 februari 2010 21:26 schreef neen het volgende:
Dagenlang alleen thuis wachten tot hij terugkomt.
Oh, fijn in je eentje door een vreemde stad wandelen en net doen alsof je een local bentquote:Op woensdag 17 februari 2010 21:41 schreef LadyBlack het volgende:
Ongegeneerd winkeltjes en musea afstruinen bedoel je
Hehehe, nee mij ook niet echt hoor. Maar ik was vorig jaar 3 weken alleen in Florence voor onderzoek, en toen was ik echt geen toerist meer. Ik ging om 8 uur lopend naar de bibliotheek, en kwam tegen zessen weer terug, en de derde week herkenden de koopmannen bij de San Lorenzo me en probeerden me dus geen nephorloges meer te verkopenquote:Op woensdag 17 februari 2010 21:51 schreef anna82 het volgende:
[..]
Oh, fijn in je eentje door een vreemde stad wandelen en net doen alsof je een local bent![]()
(wat mij overigens nooit lukt)
Ja, kut.quote:Op woensdag 17 februari 2010 20:18 schreef conleche het volgende:
[..]
Oh en ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het nu met DaD gaat en de gynefix!!
Ja, tis triest. Wat čcht vies is: van die pannekoekenhuispannekoeken, die hele dikke zompige.quote:Op woensdag 17 februari 2010 22:22 schreef neen het volgende:
Iieeel! Die voorgebakken zijn dus echt niet lekker he.
Wel lekker: ultragrote pannenkoeken met roomijs en gesolten chocolade
Kwak zit bij CM toch?quote:Op woensdag 17 februari 2010 22:49 schreef LadyBlack het volgende:
Voor als Kwak nog online komt: zing jij nou mee bij Krashna?? Een vriendin van me woont tegenwoordig doordeweeks in Delft en is bij hun gaan zingen
Hmmmm, dat is toch niet echt fijn..........merk je niet dat het een klein beetje minder wordt? Tot nog toe klinkt het niet als een heel aantrekkelijke optie, om eerlijk te zijn........quote:Op woensdag 17 februari 2010 22:39 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ja, kut.. Eind januari heb ik dus dat hormoonkuurtje gehad, waar ik vreselijk slecht tegen kon. Daarna werd ik enorm hevig ongesteld, en sindsdien heb ik misschien één of twee dagen gehad waarop ik helemaal geen bloedverlies had. Het is nu weer gewoon feest ook. Ik ga 't maar gewoon aankijken, want nog zo'n hormoonkuurtje wil ik echt niet.
. Verder voel ik me wel gewoon heel goed en afgezien van het bloedverlies ben ik wel fan. Ik merk verder namelijk helemaal niets qua negatieve bijwerkingen.
11-21 juliquote:Op woensdag 17 februari 2010 18:48 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Voorlopig plan is 17-21 juli. Jij?
't Zou een grap wezen! Al betwijfel ik of ik je zou herkennen (en ik vlieg natuurlijk niet naar Schiphol maar naar Zaventem).quote:Op woensdag 17 februari 2010 23:22 schreef Chicolate het volgende:
[..]
11-21 juli. Maar we vliegen naar Dublin en zijn daar totaal 2 dagen, namelijk de eerste en laatste dag
. Verder lekker het land verder in. We hebben wel stomme reistijden, komen laat aan en moeten de laatste dag weer vroeg vertrekken. Misschien komen we elkaar tegen op het vliegveld
.
Oh, dat hele heftige was maar een paar dagen hoor! Anders was ik nu onderhand doodgebloed.quote:Op woensdag 17 februari 2010 23:22 schreef conleche het volgende:
[..]
Hmmmm, dat is toch niet echt fijn..........merk je niet dat het een klein beetje minder wordt? Tot nog toe klinkt het niet als een heel aantrekkelijke optie, om eerlijk te zijn........
Ah ja. Ik vlieg naar Eindhoven (met Ryanairquote:Op woensdag 17 februari 2010 23:24 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
't Zou een grap wezen! Al betwijfel ik of ik je zou herkennen (en ik vlieg natuurlijk niet naar Schiphol maar naar Zaventem).
Ja, want die hormonen mis je als kiespijn natuurlijk!!quote:Op woensdag 17 februari 2010 23:25 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Oh, dat hele heftige was maar een paar dagen hoor! Anders was ik nu onderhand doodgebloed.. Ik zie het maar als iets waar ik even doorheen moet. Daarna ben ik vast heel blij.
.
Ik ga ook maar eens kijken dan!! Waar zal ik eens heen, in pak 'm beet........oktober??quote:Op woensdag 17 februari 2010 23:50 schreef ColdFeet het volgende:
Maar de uurtjes tellen hard he, als je burger bentVoor mij geen RA meer.
Ik zag trouwens wel dat vroegboeken echt mega-goedkoop is! Rondtripje Zaventem-Moskou, Beijing-Seoul en Seoul-Zaventem in aug-sept kost maar iets van 600 euro!
Whoaquote:Op donderdag 18 februari 2010 00:02 schreef conleche het volgende:
[..]
Ik ga ook maar eens kijken dan!! Waar zal ik eens heen, in pak 'm beet........oktober??
O en in Vegas gaan we 1 nacht hier slapen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
We slapen ook een paar nachten in een tent hoor en in cabins; afwisseling FTW!!!![]()
quote:Op donderdag 18 februari 2010 00:05 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Whoa![]()
Dat is echt heel erg Las Vegas! Tof
't Enige is dat ik het lastig vind om zolang vantevoren te plannen - zeker voor onze jaarlijkse Madrid-trip, we besluiten dat meestal pas twee weken vantevoren en dan zijn de tickets stervensduur
L-tryptofaan, stofje werkt rustgevend en zit in bananen. Dus geen pillen slikken, maar bananen etenquote:Op woensdag 17 februari 2010 20:23 schreef An24 het volgende:
dank allemaal voor de woordjes mensen....en de tips! Ik ben niet van de pillen, maar hou het in mijn achterhoofd. Heb nog drie weekjes oefenen
Gelieve wat vers spul in je hoofd te stoppenquote:Op woensdag 17 februari 2010 21:26 schreef Daph_ het volgende:
Zo, de dag zit er weer bijna op. Ik word zo ontzettend rozig van dat chloorwater dat ik de hele middag versuft heb rondgelopen
Lijst van vandaag:
O: kommetje optimelyoghurt met cruesli en een beker optimel
T: -
S: 60 baantjes zwemmen in 50 minuten (yay!)
L: tosti met een half plakje kaas en twee plakken ham, banaan
T: kommetje yoghurt met muesli
T: een chocolade marshmellow dingetje uit Letland
D: maaltijdsalade met penne en kip (heb niet het hele zakje saus gebruikt, dus minder dan 490 kCal zoals op de verpakking staat)
T: bonbonnetje
Morgen weer een vermoeiende dag (voor mij dan, ik ben niks meer gewend) met hopelijk de volgende lijst:
O: kommetje optimelyoghurt met cruesli en een beker optimel
T: sinaasappelof timeout (ligt eraan waar ik ben)
L: pistoletje met surimisalade
T: warme appel met kaneel
T: nog te bepalen tussendoortje iets van vers fruit, druifjes, kiwi ofzo
D: wat de pot schaft in ieder geval met groente
T: bonbonnetje
Moet sowieso even de stad in, dus veel lopen morgen. Geen sport, weer even rust
Pannenkoekenquote:Op woensdag 17 februari 2010 22:22 schreef neen het volgende:
Iieeel! Die voorgebakken zijn dus echt niet lekker he.
Wel lekker: ultragrote pannenkoeken met roomijs en gesolten chocolade
Air Lingus was 2x zo duur en dat scheelt nogal als de vliegreis al 20% van je totale budget isquote:Op woensdag 17 februari 2010 23:32 schreef ColdFeet het volgende:
Ryanair![]()
![]()
Ik ga gewoon voor de Aer Lingus, denk ik. Dat kost jou dan nog een halve dag om thuis te komen, joh!
En ik weet wel een beetje hoe je eruit ziet, hoor! Maar of ik je zou herkennen in een mensenmassa, da's een tweede.
loveli! wat voor huisgenootje?quote:Op donderdag 18 februari 2010 00:42 schreef loveli het volgende:
Hehe, bijgelezen. Ik ga nog ff door zolang mijn huisgenootje het toelaat (vannacht gaan de deur van de woonkamer en de deur van mijn slaapkamer dicht, kijken of ik een beetje kan doorslapen morgenochtend zonder tong in m'n oor).
Vanavond op de opening van de motorbeurs geweest en de enige foto die ik heb gemaakt is van het voorraadje bitterballen dat we hadden aangelegd. Geeft stof tot nadenken over mijn band met eten.
En nu slapen, want morgen belangrijke vergadering dus bloes en rok strijken.
Hahaha, zoiets zou mij echt nooit overkomen!quote:Op donderdag 18 februari 2010 08:48 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik heb de profiteroles niet meer opgegeten, helemaal vergeten. Keek 's avonds in de koelkast en oooh jaaa, die moest ik ook nog eten.
Ik denk het wel jaquote:Op donderdag 18 februari 2010 08:50 schreef motorbloempje het volgende:
dan eet je die vandaag toch op?
quote:Op donderdag 18 februari 2010 08:48 schreef XcUZ_Me het volgende:
Vandaag:
O: 500 gr magere kwark met handje rozijnen
T: appel
L: 3 boterhammen, 1x chocopasta, 2x pindakaas
T: minneola (die al 2 weken in mn tas zit)
D: zuurkoolschotel
T: ?
quote:Op donderdag 18 februari 2010 09:01 schreef shinydiscoball het volgende:
Oh ja Dommel!
Wat zijn profiteroles eigenlijk?
Wit krulhaar, pluizige staart en slim. Ze lag eerder in m'n bed dan ikquote:Op donderdag 18 februari 2010 08:14 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
loveli! wat voor huisgenootje?
oh?quote:Op donderdag 18 februari 2010 09:27 schreef loveli het volgende:
En welkom terug, Mo.
Over gekke dromen gesproken, vannacht hadden jij en ik ruzie![]()
Nee, ik zit bij het zusje/concurrent CM. Heb wel dit project ingevallen bij Krashnaquote:Op woensdag 17 februari 2010 22:49 schreef LadyBlack het volgende:
Voor als Kwak nog online komt: zing jij nou mee bij Krashna?? Een vriendin van me woont tegenwoordig doordeweeks in Delft en is bij hun gaan zingen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kwak
jup! daarom eten musici en vooral strijkers voor het spelen/optreden vaak een banaan, tegen trilstok!quote:Op donderdag 18 februari 2010 00:19 schreef loveli het volgende:
[..]
L-tryptofaan, stofje werkt rustgevend en zit in bananen. Dus geen pillen slikken, maar bananen eten
ik vind het niet zo heel raar. kan juist een onderdeel zijn van hun methode: kijken hoe iemand reageert als ze nķet de tijd hebben om zich voor te bereiden op een gesprek. zeker als het gaat om mensen die de technieken en de theorie kennen, zoals cali, of mensen waarvan hij vermoedt dat ze misschien niet alles willen zeggen.quote:Op donderdag 18 februari 2010 08:44 schreef Viking84 het volgende:
Ik vind het idd een beetje apart dat je therapeut je zomaar opbelt, _Cali_. Ik zou bijna gaan denken dat 'ie een oogje op je heeft ofzo.
Oh my..die zou ik niet kunnen vergeten!quote:
jaquote:Op donderdag 18 februari 2010 10:35 schreef shinydiscoball het volgende:
Mo, heb je een winkeltje gezien wat "the cutie house" heet? Die vond ik zo schattig!
jouw bachelor is undergraduate. Afhankelijk van het land waar je naar toe gaat is master ook nog undergraduate (in Nederland bijvoorbeeld). In Zweden ben ik met m'n master een postgraduate student.quote:Op donderdag 18 februari 2010 10:33 schreef motorbloempje het volgende:
ik zit serieus te denken over een promoveer-optie (later als ik groot ben) en een academische carriere die daar bij hoort. Dus promoveren en lesgeven aan een universiteit. Ben eens aan het kijken hoe of wat, maar het is allemaal nog best moeilijk, vooral als je je master in het buitenland wilt doen..
Snap nog geen flikker van al die verschillen tussen under-graduate en post-graduate en waar ik dan inval met mijn bachelorBinnenkort ga ik maar eens naar de studieadviseur om te kijken hoe of wat. Weet nog niet precies welke kant ik op wil (en da's nog niet zo vreemd), maar moet volgend jaar al wel minoren gaan kiezen..
Als ik richting Gaelic/Scottish wil, dan zal ik daar 'opnieuw' moeten beginnen, als ik een literaire master wil doen is dat weer anders...Vraag me alleen af in hoeverre daar werk in is en hoe snel ik dan aan de slag kan met wat ik leuk vind bij het lesgeven. Want als ik kijk naar onze eigen promovendi, dan geven die vaak lessen die totaal niet in hun specialiteit vallen
en dat maakt het ook niet leuker
Edinburgh was iig een erg leuke stad en volgens mij ook geweldig om te studerenhet campusgedeelte van de stad was ook meteen heel anders dan de andere kant, en er wordt veel hardgelopen
dat zal van de uni afhangen. De Duutser hoeft bijvoorbeeld heel weinig les te geven, en alleen maar in gerelateerde vakgebieden...Als ik CF zo hoor moet ze heel veel lesgeven. Van Kwak heb ik geen idee!quote:Op donderdag 18 februari 2010 10:45 schreef motorbloempje het volgende:
dat het doel en je onderzoek het belangrijkste is, is logisch wmbmaar vraag me af hoe belangrijk die lesuren in de praktijk zijn voor je motivatie zeg maar
en of je sowieso ook altijd lesgeeft in de richting waar je zelf heen wilt
In Nederland is dat centraal geregeld, dacht ik. volgens mij ligt dat inkomen tijdens het promoveren op 2200 oid? in Duitsland is het maar magertjes...m'n duutser heeft het goed voor elkaar en die krijgt een beurs van 1200. gaat dan wel geen belastingen meer vanaf..quote:Op donderdag 18 februari 2010 10:54 schreef motorbloempje het volgende:
wat fijn Nyn!
en wat ik me nog afvraag: in hoeverre betaalt een plek aan de uni 'goed' tijdens je promoveren en als je klaar bent? En dus echt les kunt geven / onderzoek blijft doen?klinkt heel materialistisch
maar ben gewoon benieuwd met wat zoiets betaalt
zal ook wel schelen per instelling en soort onderzoek wellicht? Maar wellicht ook wel iets om rekening mee te houden bij het plannen van wereldreizen enzo
ik heb nauwel;ijks les gegeven, er waren ineens teveel aio's en te weinig uren. officieel moet je alleen in je tweede en derde jaar lesgeven, maar vaak worden aio's wel voor meer ingezet, meestal niet tegen extra betalingquote:Op donderdag 18 februari 2010 10:52 schreef AKnynke het volgende:
[..]
dat zal van de uni afhangen. De Duutser hoeft bijvoorbeeld heel weinig les te geven, en alleen maar in gerelateerde vakgebieden...Als ik CF zo hoor moet ze heel veel lesgeven. Van Kwak heb ik geen idee!
betaling in NL: volgens de P schaal op basis van voltijd:quote:Op donderdag 18 februari 2010 10:54 schreef motorbloempje het volgende:
wat fijn Nyn!
en wat ik me nog afvraag: in hoeverre betaalt een plek aan de uni 'goed' tijdens je promoveren en als je klaar bent? En dus echt les kunt geven / onderzoek blijft doen?klinkt heel materialistisch
maar ben gewoon benieuwd met wat zoiets betaalt
zal ook wel schelen per instelling en soort onderzoek wellicht? Maar wellicht ook wel iets om rekening mee te houden bij het plannen van wereldreizen enzo
promoveren is alles behalve veilig, het is niet zo makkelijk om binnen te komen, en de arbeidsmakrkt op de uni is behoorlijk krap. de arbeidsmarkt buiten de uni zit absoluut niet te wahcten op gepromoveerde letterenstudenten (want dichtgetikt, gebrek aan relevante ervaring en veel te duur).quote:Op donderdag 18 februari 2010 11:03 schreef motorbloempje het volgende:
okayvalt nog mee voor betaald 'studeren'
ik denk dat ik de studieadviseur maar eens ga mailen voor een gesprekjeklinkt heel stom maar gezien mijn opleiding zie ik toch stiekem minder mogelijkheden dan met Informatiekunde zeg maar, en is promoveren een 'veilige' (maar ook leuke! Anders had ik het niet overwogen!) optie. Journalistiek is hier mega-populair en dan kan ik dat wel als minor gaan doen en die richting op willen, maar dan moet je echt mega-goed zijn wil je er uitspringen volgens mij? Of moet je om te promoveren (hier in Nederland of in het buitenland) ook minimaal een 7 of 8 gemiddeld staan om een kans te maken? Maaargoed, dat zijn ook allemaal vragen die ik aan de adviseur kan stellen natuurlijk
ik ga wel naar SES hiervoor
http://www.academictransfer.com/quote:Op donderdag 18 februari 2010 11:31 schreef motorbloempje het volgende:
doel zou uiteindelijk lesgeven zijn (dus vast) op de universiteit, want als ik zie hoe gaaf sommige docenten hun vak geven, dingen die ik ook super vind, zoals amerikanistiek en literatuur (proza), dan heb ik zoiets van "dat wil ik ook"
Wordt alleen maar minder ook.quote:Op donderdag 18 februari 2010 11:23 schreef kwakz0r het volgende:
. houd er ook rekening mee dat er relatief weinig onderzoeksplekken zijn,
Als er geen werk is valt er niets aan te pakken.quote:Op donderdag 18 februari 2010 11:35 schreef motorbloempje het volgende:
werkeloos zal ik neit worden, want ik pak alles aan wat ik kan krijgen straks, als het tegenzitook in de PR en dat soort meuk
maar als het even kan zou ik natuurlijk doen wat ik echt wil
quote:Op donderdag 18 februari 2010 10:14 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik heb over Phaidra gedroomd.
quote:Op donderdag 18 februari 2010 11:50 schreef motorbloempje het volgende:
tuurlijk wel![]()
al moet ik paperclips gaan tellenwerken zal ik
en anders solliciteren tot ik er dood bij neerval
Je had een Mercedes, ik weet niet of je daar blij mee bent?quote:
ja, meestal wel. al zit er nu een MA student die lesgeeft in de sectie filologie. maar die is wel een promotieplaats aan t zoeken. verder is t wel de bedoeling dat je onderzoek doet bij je lestaken. daarom wil ik ook juist weg hier. geen onderzoek meer voor mijquote:Op donderdag 18 februari 2010 11:59 schreef Mini_rulez het volgende:
Kwak: het klinkt misschien negatief maar je hebt wel gelijk, totdat je UD of hoogleraar ofzo bent is het elke paar jaar maar weer afwachten of je nog werk krijgt in de wetenschap. Je steekt veel tijd in het opbouwen van een carričre (alle AIO's en postdocs die ik ken werken meer dan fulltime) zonder van tevoren te weten of je er uiteindelijk zult komen. Maar goed, ik geloof er ook wel in dat als je iets echt graag wilt en je stinkende best doet, er uiteindelijk wel ergens een plek voor je is.
Is het bij letteren trouwens ook zo dat je om les te geven ook onderzoek moet doen?
quote:Op donderdag 18 februari 2010 12:02 schreef motorbloempje het volgende:
ik zie het leven alleen nog maar positief
[/hippiemodus]
Daar zit je dan met je PhD achter de kassa.quote:Op donderdag 18 februari 2010 11:50 schreef motorbloempje het volgende:
tuurlijk wel![]()
al moet ik paperclips gaan tellenwerken zal ik
en anders solliciteren tot ik er dood bij neerval
Da's waar ja, bij ons hebben ze bij de laatste bezuinigingsronde drie hele vakgroepen gewoon opgeheven. Het hele lab waar ik stage heb gelopen, inclusief dieren waar jaren training in zit en verzorgers en alles, bestaat over een jaar gewoon niet meer. Als de volgende bestuurders dan ineens weer andere prioriteiten hebben en er toch weer geld voor willen geven is het dus te laat.quote:Op donderdag 18 februari 2010 12:04 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ja, meestal wel. al zit er nu een MA student die lesgeeft in de sectie filologie. maar die is wel een promotieplaats aan t zoeken. verder is t wel de bedoeling dat je onderzoek doet bij je lestaken. daarom wil ik ook juist weg hier. geen onderzoek meer voor mij
overigens: als UD kun je er ook nog uitvliegen. de man van mn promotor is de enige specialist op zijn gebied in NL zo ongeveer, en aan de uni zeker, maar met de bezuinigingen bij letteren is hij er gewoon uitgevlogen. prominent of niet...
ik zit trouwens wel netjes te schrijven vandaag. maha! met klara continuo op mn hoofdje (webradio)
Studerenquote:Op donderdag 18 februari 2010 10:48 schreef neen het volgende:afdrogen met een theedoek
en dan niet de afwas
Huuuu, over het algemeen zijn mercedesrijders niet mijn vriendjesquote:Op donderdag 18 februari 2010 11:56 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Je had een Mercedes, ik weet niet of je daar blij mee bent?.
als het moet, dan moet 'tquote:Op donderdag 18 februari 2010 12:07 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Daar zit je dan met je PhD achter de kassa.
Hmm, dat het je niets doet is wel minder, niet iets voor de rest van je leven dus.quote:Op donderdag 18 februari 2010 12:06 schreef motorbloempje het volgende:
ik zal dat soort werk alleen aanpakken als het niet anders kan.
Ik ben nu technisch vertaler en het doet me absoluut niets.
Oh, een discussie waaraan ik wat kan bijdragen! Hoewel ik natuurlijk op een volslagen ander vakgebied zit.quote:Op donderdag 18 februari 2010 10:45 schreef motorbloempje het volgende:
dat het doel en je onderzoek het belangrijkste is, is logisch wmbmaar vraag me af hoe belangrijk die lesuren in de praktijk zijn voor je motivatie zeg maar
en of je sowieso ook altijd lesgeeft in de richting waar je zelf heen wilt
ik denk eerlijk gezegd dat ze je niet willen hebben achter de kassa (te duur). maar zo hopeloos is t nou ook weer niet. alleen als ik nóg een keer kon kiezen zou ik t gewoon niet weer doen - en niet alleen omdat ik t niet leuk vind. op een gegeven moment gaan de keuzes die je maakt je ergens heen leiden en sluiten andere opties zich.quote:Op donderdag 18 februari 2010 12:12 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
als het moet, dan moet 't
vind kassawerk overigens wel leukals het niet zo slecht betaald werk was, dan had ik het nu tijdens mn studie ook gedaan
dan laat ik gewoon mn diploma's niet zienquote:Op donderdag 18 februari 2010 12:13 schreef DevilsAndDust het volgende:
Als ze je dan tenminste nog aannemen en je niet te hoog opgeleid bent..
Een kassabaantje ga je niet vinden met een PhD, want voor jou kunnen ze ook een schoolverlater aannemen. Veel goedkoperquote:Op donderdag 18 februari 2010 12:12 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
als het moet, dan moet 't
vind kassawerk overigens wel leukals het niet zo slecht betaald werk was, dan had ik het nu tijdens mn studie ook gedaan
Yep, is manlief nu al een paar keer gebeurd.quote:Op donderdag 18 februari 2010 12:13 schreef Mini_rulez het volgende:
Is het trouwens nog steeds zo dat hoogopgeleiden dan te horen krijgen dat ze overgekwalificeerd zijn en niet aangenomen worden? Dat riepen mensen vroeger altijd als reden om niet te promoveren.
Dit inderdaad. Daar loop ik nu ook tegenaan. Lastig dilemma, was het maar mogelijk om een klein beetje in de toekomst te kijken!!quote:Op donderdag 18 februari 2010 12:14 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
op een gegeven moment gaan de keuzes die je maakt je ergens heen leiden en sluiten andere opties zich.
Ik vind het dan juist alleen maar leuker worden.quote:Op donderdag 18 februari 2010 12:19 schreef motorbloempje het volgende:
ik vind dingen schrijven en onderzoeken echt heerlijkmaar misschien verandert dat nog als het er 'echt toe gaat doen' wat ik opschrijf
mijn scriptie was ook bar en boos. daarom had ik dus ook uiteindelijk t niet moeten doenquote:Op donderdag 18 februari 2010 12:18 schreef anna82 het volgende:
MoBlo, je scriptie schrijven is ook een goede oefening!
Back in the days leek promoveren me ook tof, ik was student-assistent en mocht wel eens lessen overnemen en dat vond ik harstikke leuk! Daarnaast hielp ik met onderzoek voor publicaties en ik zag het wel zitten. Tot ik mijn scriptie moest schrijven, wat een helletocht vond ik dat. Al die uren alleen in de bieb en al die uren zonder inspiratie achter de computer. Elke dag dat ik niet productief was, was in mijn ogen een verloren dag en mijn motivatie nam zienderogen af... Toen wist ik wel dat promoveren niet aan mij besteed was!
Je kan trouwens toch ook als Drs (of MA) als universitair docent aan de slag?
yay, dat is het proces waar ik nu in zit..quote:Op donderdag 18 februari 2010 12:18 schreef anna82 het volgende:
MoBlo, je scriptie schrijven is ook een goede oefening!
Back in the days leek promoveren me ook tof, ik was student-assistent en mocht wel eens lessen overnemen en dat vond ik harstikke leuk! Daarnaast hielp ik met onderzoek voor publicaties en ik zag het wel zitten. Tot ik mijn scriptie moest schrijven, wat een helletocht vond ik dat. Al die uren alleen in de bieb en al die uren zonder inspiratie achter de computer. Elke dag dat ik niet productief was, was in mijn ogen een verloren dag en mijn motivatie nam zienderogen af... Toen wist ik wel dat promoveren niet aan mij besteed was!
Je kan trouwens toch ook als Drs (of MA) als universitair docent aan de slag?
ik zit te neuzelen wat ik met mijn minoren wil en wat ik na de bachelor wil doen, omdat ik ergens graag naar het buitenland zou willen daarvoor (master) en dan meteen een beetje kijken naar wat de mogelijkheden zijn met de keuzes die ik nu maak vind ik niet zo verkeerdquote:Op donderdag 18 februari 2010 12:26 schreef ColdFeet het volgende:
Maarre, MoBlo: je hebt nog niet eens je P binnen, en nu al naar een PhD aan het kijken?
ik denk dat dat te romantisch is. Want eignelijk is het lesegeven niet eens je primaire taak, je moet ook nog onderzoek afleveren. Hier in Duitsland is het zo dat je minimaal een boek moet schrijven, het liefst gepubliceerd bij een grote universitaire uitgever..quote:Op donderdag 18 februari 2010 12:26 schreef motorbloempje het volgende:
als ik lees wat CF allemaal moet doen en hoe druk ze het heeft denk ik ook wel eens 'jemig, waarom lijkt me dat leuk' maargoed.. het lijkt me dat je, als je plezier hebt in het lesgeven, het lukt en je je studenten kunt inspireren, je er ook veel energie uithaalt... maar wellicht is ook dat te romantisch?
Oh, begrijp me niet verkeerd: ik krijg er idd veel energie van als ik zie dat mijn afstudeerders éindelijk fatsoenlijke tekst gaan produceren, of als ik studenten ineens dingen zie snappen ofzo. En ik vind het echt geweldig om mijn zelfgemaakte toetsen af te nemenquote:Op donderdag 18 februari 2010 12:26 schreef motorbloempje het volgende:
als ik lees wat CF allemaal moet doen en hoe druk ze het heeft denk ik ook wel eens 'jemig, waarom lijkt me dat leuk' maargoed.. het lijkt me dat je, als je plezier hebt in het lesgeven, het lukt en je je studenten kunt inspireren, je er ook veel energie uithaalt... maar wellicht is ook dat te romantisch?
bij letteren hetzelfde, alleen hoeft de publikatie meestal niet bij een bekende uitgever (is uitzonderlijk - collega van me is gepubliceerd bij oxford university pressquote:Op donderdag 18 februari 2010 12:30 schreef AKnynke het volgende:
[..]
ik denk dat dat te romantisch is. Want eignelijk is het lesegeven niet eens je primaire taak, je moet ook nog onderzoek afleveren. Hier in Duitsland is het zo dat je minimaal een boek moet schrijven, het liefst gepubliceerd bij een grote universitaire uitgever..
Moet je ook vooral doen! Ik vind het ook heel erg leuk om te lezen hoe gemotiveerd je bent. En al roept iedereen hier dat promoveren de hel is, volgens mij ben jij wel een type dat daar eerst zelf achter wil komen (of niet!) voordat je dat gelooftquote:Op donderdag 18 februari 2010 12:30 schreef motorbloempje het volgende:
en ik ben gewoon heel gemotiveerd nu omdat alles echt lekker gaatondanks mijn bestuursjaar haal ik ook wel punten (en nog relatief goede ook!) en en en
als ik dan zo terug kom van Edinburgh, heb ik wel zoiets van euh... ja..
![]()
maar ik vind het voorlopig nog even fijn om heel romantisch en positief over mijn glansrijke toekomst na te denken
Nah, ik word ook geacht een boek te schrijven... Plus allerlei voorstellen voor veranderingen van de normen enzo. Hiep hoi. Ik zit hier nog wel evenquote:Op donderdag 18 februari 2010 12:31 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
bij letteren hetzelfde, alleen hoeft de publikatie meestal niet bij een bekende uitgever (is uitzonderlijk - collega van me is gepubliceerd bij oxford university press) maar dat boek...mijn god...het is zo'n bevalling...
bij de beta en sociale wetenschappen is t meestal op een aantal publikaties en een kader daaromheen... dat lijkt me heerlijk...
inmiddels is er op onderwijsgebied al zoveel misgegaan met mij dat ik het zelf niet eens zou weten of ik dat zou willen wetenquote:Op donderdag 18 februari 2010 12:33 schreef anna82 het volgende:
[..]
Moet je ook vooral doen! Ik vind het ook heel erg leuk om te lezen hoe gemotiveerd je bent. En al roept iedereen hier dat promoveren de hel is, volgens mij ben jij wel een type dat daar eerst zelf achter wil komen (of niet!) voordat je dat gelooft.
Ik ken ook genoeg AIO's die het helemaal geen hel vinden hoor.quote:Op donderdag 18 februari 2010 12:33 schreef anna82 het volgende:
[..]
Moet je ook vooral doen! Ik vind het ook heel erg leuk om te lezen hoe gemotiveerd je bent. En al roept iedereen hier dat promoveren de hel is, volgens mij ben jij wel een type dat daar eerst zelf achter wil komen (of niet!) voordat je dat gelooft.
En dat probleem heb ik dus ook! Ik weet ook totaal niet wat ik na mijn LiO moet gaan doen. Misschien kan ik ergens als docent aan de slag en dat zou tof zijn, maar ik reken er niet op dat dat meteen na mijn LiO al lukt. En dan wil ik dat alles nog open staat, maar ik ben redelijk aan het vastroesten in het onderwijs, geloof ikquote:Op donderdag 18 februari 2010 12:20 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Daar loop ik nu ook tegenaan. Lastig dilemma, was het maar mogelijk om een klein beetje in de toekomst te kijken!!
quote:Op donderdag 18 februari 2010 12:08 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Huuuu, over het algemeen zijn mercedesrijders niet mijn vriendjesduikt alvast weg voor ik iemand heb beledigd.
Ik kan nu kiezen tussen solliciteren op mijn (nu nog) tijdelijke functie. Zekerheid, fijn salaris, 32 uur werken. Maar ze willen wel graag dat ik dan langere tijd blijf. Snap ik. Mijn leidinggevende maakte zich echter zorgen of ik het werk daarvoor wel uitdagend genoeg zou vinden. Die zorgen deel ik...quote:Op donderdag 18 februari 2010 12:46 schreef Viking84 het volgende:
[..]
En dat probleem heb ik dus ook! Ik weet ook totaal niet wat ik na mijn LiO moet gaan doen. Misschien kan ik ergens als docent aan de slag en dat zou tof zijn, maar ik reken er niet op dat dat meteen na mijn LiO al lukt. En dan wil ik dat alles nog open staat, maar ik ben redelijk aan het vastroesten in het onderwijs, geloof ik.
Maar als zij willen dat ze langer blijft, zal ze dat niet zo snel gaan doen.quote:Op donderdag 18 februari 2010 12:55 schreef uniekhoorn het volgende:
Phaidra, je kan natuurlijk ook vanuit een vaste functie een andere baan zoeken.
Nou ja, het onderzoek kan nog zo leuk zijn, bij veel doctoraatsstudenten is de frustrerende factor ook dat je totaal onderaan de academische pikorde staat en dus altijd wordt opgezadeld met de k**klusjes. En dan kom je maar half aan je onderzoek toe, oh joyquote:Op donderdag 18 februari 2010 12:36 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Ik ken ook genoeg AIO's die het helemaal geen hel vinden hoor.Zolang je maar echt enthousiast bent over het onderzoek dat je doet, anders is het niet op te brengen vier jaar lang.
Aww!quote:Op donderdag 18 februari 2010 13:00 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik heb al eens te horen gekregen dat ik geen hoogvlieger ben, dus ik maak me geen illusies over promoveren.
Wat een k**-opmerkingquote:Op donderdag 18 februari 2010 13:00 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik heb al eens te horen gekregen dat ik geen hoogvlieger ben, dus ik maak me geen illusies over promoveren.
Geen idee. Werk zoeken. Idealiter bij dat instituut, of bij het Letterkundig Museum, dat soort dingen. Maar stiekem lijkt het me heerlijk om een rustig baantje ergens op een kantoor te hebben. Ik ben verre van ambitieus en daar vooral niet zeker genoeg van mijn kunnen voor. Ik vind het allemaal doodeng.quote:Op donderdag 18 februari 2010 13:24 schreef ColdFeet het volgende:
Wat wil je eigenlijk gaan doen, als je straks klaar bent?
puik, die ga ik bestellenquote:Op donderdag 18 februari 2010 13:30 schreef neen het volgende:
Damn, ik kijk nu zo teleshop en daar hebben ze iets waarmee je afvalt terwijl je gewoon op je stoel blijft zitten. Echt geweldig.
Ik lijk op jouquote:Op donderdag 18 februari 2010 13:29 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Geen idee. Werk zoeken. Idealiter bij dat instituut, of bij het Letterkundig Museum, dat soort dingen. Maar stiekem lijkt het me heerlijk om een rustig baantje ergens op een kantoor te hebben. Ik ben verre van ambitieus en daar vooral niet zeker genoeg van mijn kunnen voor. Ik vind het allemaal doodeng..
Tussenstand: drie keer die vraag in twee dagen.
Sorry hoor heequote:Op donderdag 18 februari 2010 13:29 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Geen idee. Werk zoeken. Idealiter bij dat instituut, of bij het Letterkundig Museum, dat soort dingen. Maar stiekem lijkt het me heerlijk om een rustig baantje ergens op een kantoor te hebben. Ik ben verre van ambitieus en daar vooral niet zeker genoeg van mijn kunnen voor. Ik vind het allemaal doodeng..
hihiquote:
Oeh, vreselijk hč, die vraag. Mij wordt nu ook gevraagd wat ik na mijn LiO wil gaan doenquote:Op donderdag 18 februari 2010 13:29 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Dat zei je onlangs ook al iddquote:Op donderdag 18 februari 2010 13:39 schreef neen het volgende:
Hebben jullie ook van die familiedagen waar je dan 10x hetzelfde moet vertellen
in mijn geval meestal dat ik gestopt ben en iets nieuws ben begonnen![]()
Ja, gaat welquote:Op donderdag 18 februari 2010 13:44 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Hoe bevalt jouw studie nu dan Neen?
Precies dat ja. En ik heb een (te) groot verantwoordelijkheidsgevoel om het dan tóch stiekem te gaan doen... Degene die ik vervang, was het ook na 1,5 jaar 'zat'. Dat willen ze liever niet nog een keer.quote:Op donderdag 18 februari 2010 12:58 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Maar als zij willen dat ze langer blijft, zal ze dat niet zo snel gaan doen.
Ik zou dan toch blijven waar ik zit, denk ik. Alles voor een leuke baan en een prima salaris. Kun je in de tijd dat je daar werkt je intellectuele uitdaging niet elders zoeken? Bijv door nog een studie te gaan volgen ofzo?quote:Op donderdag 18 februari 2010 14:03 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Precies dat ja. En ik heb een (te) groot verantwoordelijkheidsgevoel om het dan tóch stiekem te gaan doen... Degene die ik vervang, was het ook na 1,5 jaar 'zat'. Dat willen ze liever niet nog een keer.
Het is ook logisch hoor en waarschijnlijk doe ik het zelf ook, het is natuurlijk een soort koetjes en kalfjes iets, maar het valt wel op als iemand het niet doet en ineens iets vraagt waar ik wel over na moet denken. Dat vind ik dan leuk, maar het is niet zo dat ik iedereen die vraagt hoe lang ik erover doe, dan ook maar direct stom vind. Dan had ik zo'n beetje niemand meer over!quote:Op donderdag 18 februari 2010 14:03 schreef ColdFeet het volgende:
Mja, het is gewoon gemakkelijke conversatie als je verder niet echt iets weet, Vik
Co, ik zou je ook iets over je schilderkunst vragen, hoor. Niet hoelang je over een schilderij doet, maar wel hoeveel je in opdracht werkt en waar je je inspiratie haalt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |