Oh, een discussie waaraan ik wat kan bijdragen! Hoewel ik natuurlijk op een volslagen ander vakgebied zit.quote:Op donderdag 18 februari 2010 10:45 schreef motorbloempje het volgende:
dat het doel en je onderzoek het belangrijkste is, is logisch wmbmaar vraag me af hoe belangrijk die lesuren in de praktijk zijn voor je motivatie zeg maar
en of je sowieso ook altijd lesgeeft in de richting waar je zelf heen wilt
ik denk eerlijk gezegd dat ze je niet willen hebben achter de kassa (te duur). maar zo hopeloos is t nou ook weer niet. alleen als ik nóg een keer kon kiezen zou ik t gewoon niet weer doen - en niet alleen omdat ik t niet leuk vind. op een gegeven moment gaan de keuzes die je maakt je ergens heen leiden en sluiten andere opties zich.quote:Op donderdag 18 februari 2010 12:12 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
als het moet, dan moet 't
vind kassawerk overigens wel leukals het niet zo slecht betaald werk was, dan had ik het nu tijdens mn studie ook gedaan
dan laat ik gewoon mn diploma's niet zienquote:Op donderdag 18 februari 2010 12:13 schreef DevilsAndDust het volgende:
Als ze je dan tenminste nog aannemen en je niet te hoog opgeleid bent..
Een kassabaantje ga je niet vinden met een PhD, want voor jou kunnen ze ook een schoolverlater aannemen. Veel goedkoperquote:Op donderdag 18 februari 2010 12:12 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
als het moet, dan moet 't
vind kassawerk overigens wel leukals het niet zo slecht betaald werk was, dan had ik het nu tijdens mn studie ook gedaan
Yep, is manlief nu al een paar keer gebeurd.quote:Op donderdag 18 februari 2010 12:13 schreef Mini_rulez het volgende:
Is het trouwens nog steeds zo dat hoogopgeleiden dan te horen krijgen dat ze overgekwalificeerd zijn en niet aangenomen worden? Dat riepen mensen vroeger altijd als reden om niet te promoveren.
Dit inderdaad. Daar loop ik nu ook tegenaan. Lastig dilemma, was het maar mogelijk om een klein beetje in de toekomst te kijken!!quote:Op donderdag 18 februari 2010 12:14 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
op een gegeven moment gaan de keuzes die je maakt je ergens heen leiden en sluiten andere opties zich.
Ik vind het dan juist alleen maar leuker worden.quote:Op donderdag 18 februari 2010 12:19 schreef motorbloempje het volgende:
ik vind dingen schrijven en onderzoeken echt heerlijkmaar misschien verandert dat nog als het er 'echt toe gaat doen' wat ik opschrijf
mijn scriptie was ook bar en boos. daarom had ik dus ook uiteindelijk t niet moeten doenquote:Op donderdag 18 februari 2010 12:18 schreef anna82 het volgende:
MoBlo, je scriptie schrijven is ook een goede oefening!
Back in the days leek promoveren me ook tof, ik was student-assistent en mocht wel eens lessen overnemen en dat vond ik harstikke leuk! Daarnaast hielp ik met onderzoek voor publicaties en ik zag het wel zitten. Tot ik mijn scriptie moest schrijven, wat een helletocht vond ik dat. Al die uren alleen in de bieb en al die uren zonder inspiratie achter de computer. Elke dag dat ik niet productief was, was in mijn ogen een verloren dag en mijn motivatie nam zienderogen af... Toen wist ik wel dat promoveren niet aan mij besteed was!
Je kan trouwens toch ook als Drs (of MA) als universitair docent aan de slag?
yay, dat is het proces waar ik nu in zit..quote:Op donderdag 18 februari 2010 12:18 schreef anna82 het volgende:
MoBlo, je scriptie schrijven is ook een goede oefening!
Back in the days leek promoveren me ook tof, ik was student-assistent en mocht wel eens lessen overnemen en dat vond ik harstikke leuk! Daarnaast hielp ik met onderzoek voor publicaties en ik zag het wel zitten. Tot ik mijn scriptie moest schrijven, wat een helletocht vond ik dat. Al die uren alleen in de bieb en al die uren zonder inspiratie achter de computer. Elke dag dat ik niet productief was, was in mijn ogen een verloren dag en mijn motivatie nam zienderogen af... Toen wist ik wel dat promoveren niet aan mij besteed was!
Je kan trouwens toch ook als Drs (of MA) als universitair docent aan de slag?
ik zit te neuzelen wat ik met mijn minoren wil en wat ik na de bachelor wil doen, omdat ik ergens graag naar het buitenland zou willen daarvoor (master) en dan meteen een beetje kijken naar wat de mogelijkheden zijn met de keuzes die ik nu maak vind ik niet zo verkeerdquote:Op donderdag 18 februari 2010 12:26 schreef ColdFeet het volgende:
Maarre, MoBlo: je hebt nog niet eens je P binnen, en nu al naar een PhD aan het kijken?
ik denk dat dat te romantisch is. Want eignelijk is het lesegeven niet eens je primaire taak, je moet ook nog onderzoek afleveren. Hier in Duitsland is het zo dat je minimaal een boek moet schrijven, het liefst gepubliceerd bij een grote universitaire uitgever..quote:Op donderdag 18 februari 2010 12:26 schreef motorbloempje het volgende:
als ik lees wat CF allemaal moet doen en hoe druk ze het heeft denk ik ook wel eens 'jemig, waarom lijkt me dat leuk' maargoed.. het lijkt me dat je, als je plezier hebt in het lesgeven, het lukt en je je studenten kunt inspireren, je er ook veel energie uithaalt... maar wellicht is ook dat te romantisch?
Oh, begrijp me niet verkeerd: ik krijg er idd veel energie van als ik zie dat mijn afstudeerders éindelijk fatsoenlijke tekst gaan produceren, of als ik studenten ineens dingen zie snappen ofzo. En ik vind het echt geweldig om mijn zelfgemaakte toetsen af te nemenquote:Op donderdag 18 februari 2010 12:26 schreef motorbloempje het volgende:
als ik lees wat CF allemaal moet doen en hoe druk ze het heeft denk ik ook wel eens 'jemig, waarom lijkt me dat leuk' maargoed.. het lijkt me dat je, als je plezier hebt in het lesgeven, het lukt en je je studenten kunt inspireren, je er ook veel energie uithaalt... maar wellicht is ook dat te romantisch?
bij letteren hetzelfde, alleen hoeft de publikatie meestal niet bij een bekende uitgever (is uitzonderlijk - collega van me is gepubliceerd bij oxford university pressquote:Op donderdag 18 februari 2010 12:30 schreef AKnynke het volgende:
[..]
ik denk dat dat te romantisch is. Want eignelijk is het lesegeven niet eens je primaire taak, je moet ook nog onderzoek afleveren. Hier in Duitsland is het zo dat je minimaal een boek moet schrijven, het liefst gepubliceerd bij een grote universitaire uitgever..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |