abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78115592
Enige tijd geleden heb ik besloten om een eenvoudiger kledingcollectie te gaan aanleggen. Nu heb ik vanalles en nog wat, waarvan sommige kledingstukken ook geschikt zijn voor het werk, sommige beslist niet, sommige ietwat discutabel etc.
Ik hoop dit te vereenvoudigen door wat kleren speciaal voor het werk aan te schaffen. En dan dus ook duidelijk anders dan mijn 'normale' kledij. Dus dacht ik maar eens wat nette pakjes te kopen. Niet echt om als compleet pak te dragen (hooguit bij sollicitaties), maar om gecombineerd er steeds moeiteloos netjes uit te zien. En toch ook nog wel een beetje kek. En niet te stijf en zakelijk.

Na enig speurwerk op het internet heb ik besloten een afspraak te maken bij Eva Suits en bij Suit Yourself.
Eva Suits is alleen voor dames en heeft véél modellen om uit te kiezen. Suit Yourself is voor heren en dames en heeft voor de dames maar 2 modellen pak, maar is wel wat goedkoper, zeker gezien de stoffen. Beide werken met opmeten, stofkeuze etc, vervolgens opdracht naar verweggistan sturen, enige tijd later passen, eventueel nog wat aanpassen. Goedkoop maatwerk, het zogeten tailormade.
Vandaag bij beide langsgeweest om stof en model te kiezen, opgemeten te worden en iets aan te schaffen.

Eva Suits zit in Bussum en wordt gerund door een reuze aardige jongedame. Niet stijf of tuttig of heel zakelijk, gewoon een leuke meid, die veel liet zien en wel wou toelichten, en weinig stuurde in wat goed / mooi / beter was.
Ze had als gezegd veel modellen, vast wel 10 verschillende jasjes. En dan kan je nog als basis dát jasje nemen, maar dan graag met de kraag van díe en doe dit ook maar wat anders. En zoiets als 8 verschillende rokken. En natuurlijk verschillende stoffen. In de goedkoopste categorie linnen, daarna ribfluweel & effen katoen, dan polyester-wolmix en vervolgens wol-polyester.

Valt niet mee om een stof te kiezen, op basis van een lapje, en dan een heel pak erin voor te stellen. Wat op een lapje leuk is, kan op een groter oppervlak wel heel druk of heel saai zijn. Uiteindelijk heb ik gekozen voor een polyester-wol in heel donkergrijs, heel klein beetje gemeleerd. Daarbij een roestbruine voering.
Als pak een éénknoops jasje met klassieke revers en een plooirokje met 6 plooien. Rokje flink boven de knie.

Daarnaast heb ik ook nog een gilet uitgekozen, niet als deel van dat pak. Hooggesloten, opstaande kraag, effen zwarte katoen.

En ook een overhemd, want ik wil niet áltijd in een jasje hoeven. Ook hier keuze uit een heel aantal modellen, en gekozen voor een gewoon blousemodel, niks bijzonders. In een mooie effen katoen met ingeweven streep.

Na keuze van de modellen van alle losse onderdelen werden mijn maten opgenomen door her en der een meetlint langs of om me heen te leggen. Gewoon gekleed en al.
Over een week of vier kan het gepast worden.

Daarna door naar Suit Yourself, die ook huisbezoeken afleggen maar mij wel wat érg ver vonden. Zijzelf zitten gevestigd in de deprimerende omgeving rond de Amsterdam Arena. Na wat omzwervingen op zoek naar een parkeerplaats bleek na een telefoontje dat ze op ons rekenden op hun eigen parkeerplaats. Daar een vlotte blonde nog iets jongere dame die de damesklanten voor haar rekening nam. Leuke meid, maar ze had me wel mogen tutoyeren (ik zie er niet uit als een u, echt niet, niet in een knalgroen jurkje met schaapjes). Daar hadden ze nog véél meer stoffen. Allemaal wol, in drie kwaliteiten. We kwamen er niet goed uit en zijn toen maar eerst gaan passen.
Als gezegd hebben ze twee modellen. Het Never out of stock en het Fashion-model. Daarvan trek je er dan eentje aan in ongeveer de juiste maat. Op basis van het model was direct duidelijk dat ik voor de fashionvariant ging: strakker gesneden, meer getailleerd. Maatje 36. Eigenlijk zat zowel jasje als broek al heel behoorlijk. Wat details: beetje inkorten hier, mouwtjes iets minder wijd. Ook een rok erbij. Keuze uit kokerrok en kokerrok. Dat was een geheel nieuwe ervaring voor mij, maar meegereisde commentator, chauffeur en tedergeliefde vond het wel kittig en na even wennen denk ik dat ik er wel aan wen.
Het opnemen van maten gaat aan de hand van het pak zoals ik het aan had: hier iets korter, daar wat smaller etc. De pas- en spelddame gaf ook duidelijk aan wat zij beter / mooier vond.

De broek had ik wat vrees voor: ik wil het jasje & rok in niet te effen stof, maar een broek in visgraat of oneffen weefsel lijkt me al snel zeer ouwelijk. Model van de broek viel me wel heel erg mee, ik was bang voor een suffe pantalon, en dan had ik het bij een rokje gelaten. Maar deze broek kan ik wel hebben.

Terug bij de stoffen besloten om rok + jasje in een grijze visgraat uit te voeren (met paarse voering met bloemetjes, heel woest), maar de de broek in een effen grijze stof uit te voeren. Prima combineerbaar zonder dat de broek te oubollig is. Ik had graag ook hier een overhemd besteld, maar ze hadden problemen met het naaiatelier van de overhemden dus ze namen geen bestelling aan. Da's jammer voor mij, want dan heb ik eerst maar 1 overhemd. Ik zal eens zien wat ik daaraan ga doen.
De rest van de bestelling is over 4 tot 6 weken pasbaar.

In totaal kost dit me dan zo'n 1000 euro. Over een ruime maand verwacht ik een update te kunnen geven, na het passen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_78115787
Ik vind het wel leuk, alleen het vest lijkt me een beetje oma achtig eigenlijk.

Wel foto's als het af is hè
C'est magnifique, mais ce n'est pas la guerre.
-
pi_78115921
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 21:00 schreef Lord_Cardigan het volgende:
Ik vind het wel leuk, alleen het vest lijkt me een beetje oma achtig eigenlijk.
Het gilet? Op het plaatje ben ik dat wel met je eens. Het voorbeeldexemplaar had ongeveer de juiste maat, die heb ik aangehad. Dat stond niet oma-achtig, integendeel .
quote:
Wel foto's als het af is hè
Uiteraard, anders hebben we er niks aan.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_78117169
Leuk!!
pi_78119702
Tvp voor het resultaat, uiteraard! Dat plooirokje lijkt me leuk, ook voor mezelf, kokerrokken vermijd ik als 'heupig' type En de voering paars met bloemetjes

Bij mannenmode is dat ook een goede truc, anders is het vaak helemáál zo saai. Ik smeer mijn meneer ook altijd jassen aan met verrassende voering! Hij heeft nu één met de voering paars, en één met praisleymotief Van die ouderwetse changeantvoering vind ik ook leuk, of met een werkje.
pi_78120113
Netjes hoor .

Ik ga zelf altijd naar Sartoria in Naarden.
  woensdag 17 februari 2010 @ 22:26:40 #7
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_78120287
Leuk! Ik ben heeel benieuwd, vooral naar de kokerrok icm jasje en de bijpassende broek, al klinkt het kwaliteitsniveau van Eva Suits op het eerste gezicht beter.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_78121228
Ik volg dit ook even.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_78121498
Wie niet, D&D. Wie niet?
pi_78122720
Ik wil dit ook volgen!! Mooi jasje en leuk rokje zo te zien!! Ben heel benieuwd hoe het jou staat, omdat als ik aan je denk, je altijd een kort spijkerbroekje draagt!!
  woensdag 17 februari 2010 @ 23:19:20 #11
331 Merel
Be here now.
pi_78122820
Leuk dit, ben benieuwd naar wat ze uiteindelijk leveren!
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_78122906
Ben benieuwd, sigme!
  Vis een optie? donderdag 18 februari 2010 @ 00:21:07 #13
70532 loveli
N
pi_78124797
Wat iedereen hierboven zegt, tvp.
crap in = crap out
pi_78130083
handig! Ik lees ook mee
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_78130867
Ik ben ook heel benieuwd naar het resultaat
pi_78133729
Waarom heb je eigenlijk voor een rok gekozen en niet voor een broek?

Oh nvm, wel dus.
pi_78887619
Nog 2-3 weekjes toch ?
pi_78897851
Zoiets. Nog niks gehoord in elk geval .
pi_79106185
Evasuits krijgt deze week de kleren binnen, komende zaterdag ga ik passen!
pi_79374362
En gepast! 't Ziet er móói uit, ben erg tevreden over de stofkeuze.
Jasje hoeft niks aan de gebeuren, maar het rokje wordt nog iets ingenomen, blouse idem, gilet de coupenaadjes iets bijsnijden. Volgende week is het klaar. Omdat ik de pasvorm dan wel vertrouw en ik liever niet nog een keer helemaal naar Naarden reis, wordt het me toegestuurd.
pi_79374919
Ik vind het rokje wel erg tuttig. Zou zelf voor zoiets kiezen:

Of nog beter, gewoon een mooie broek!

Ik heb zelf zo'n jurkje laten maken in Vietnam voor 25 euro .

zaterdag 20 maart 2010 @ 19:04:20 #22
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_79381630
Smaken verschillen gelukkig he, karoltje. Waar ik vooral nieuwsgierig naar ben is de kwaliteit van de stoffen en de snit.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_79381934
Ik draag echt nooit broeken naar m'n werk, dus ik vind het al heel wat dat ik tóch een broek laat maken. Ik verwacht het pakket van Eva Suits volgende maandag, en dan zal ik eens wat op de foto laten zetten. Stof vóelt goed, mooi soepel.
En dat plooirokje is gewéldig. Maakt het juist helemaal niet tuttig, bijna frivool. Maar mijn rokje is dan ook wel 20cm korter dan die op het voorbeeld. Ruim boven de knie .

Van de andere pakkenboer heb ik nog niks gehoord, maar dat laat ook vast niet lang meer op zich wachten.

[ Bericht 0% gewijzigd door sigme op 20-03-2010 19:39:15 ]
  zaterdag 20 maart 2010 @ 19:25:25 #24
189732 Niara
Whooo hooo!
pi_79382431
ik ben benieuwd ik hoop dat het is wat je verwacht
pi_79392803
Ben ook benieuwd hoe het je staat! Wel foto's plaatsen dus! .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')