abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Vis een optie? woensdag 17 februari 2010 @ 13:28:16 #301
70532 loveli
N
pi_78096699
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 13:20 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

ik ben niet verder gekomen dan onderbouw biologie - ik weet dus netaan wat fotosynthese is (als je t neit te technisch hoeft te horen) en waar je organen min of meer zitten en wara babies vandaan komen
Dat scheelt weer
Natrium-kaliumpomp zorgt ervoor dat niet al het kalium uit de cel verdwijnt, dat pompt de kalium terug. Daarvoor is energie nodig. Als je veel meer natrium in je lichaam hebt, is dat evenwicht anders, wil er meer kalium uit je cellen en heb je meer energie nodig om de balans te herstellen. Ofzo.
quote:
ik eet overigens niet drie keer meer zout dan aanbevolen is. ik zit netaan boven de ADH richtlijn (op dieetinzicht) waar ik keurig invul of iets met of zonder zout bereid is, etc. en eigenlijk alleen echt erboven op dagen dat ik een kruidenmix gebruik of uit eten ga. mn kalium is doorgaans wel iets aan de hoge kant trouwens.. is dat erg?
Hoog kalium kan volgens mij geen kwaad, behalve als je slechte nieren hebt, die kunnen daar ook slecht tegen. Ik weet eigenlijk niet hoe de ADH overeenkomt met wat de minder regulieren over zout zeggen. In een pistoletje schijnt al anderhalve gram zou te zitten, dan heb je met een beetje lunch al je hoeveelheid voor de dag binnen.
crap in = crap out
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')