abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78135042
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 12:30 schreef motorbloempje het volgende:
en ik ben gewoon heel gemotiveerd nu omdat alles echt lekker gaat ondanks mijn bestuursjaar haal ik ook wel punten (en nog relatief goede ook!) en en en als ik dan zo terug kom van Edinburgh, heb ik wel zoiets van euh... ja..

maar ik vind het voorlopig nog even fijn om heel romantisch en positief over mijn glansrijke toekomst na te denken
Moet je ook vooral doen! Ik vind het ook heel erg leuk om te lezen hoe gemotiveerd je bent. En al roept iedereen hier dat promoveren de hel is, volgens mij ben jij wel een type dat daar eerst zelf achter wil komen (of niet!) voordat je dat gelooft .
pi_78135062
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 12:31 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

bij letteren hetzelfde, alleen hoeft de publikatie meestal niet bij een bekende uitgever (is uitzonderlijk - collega van me is gepubliceerd bij oxford university press ) maar dat boek...mijn god...het is zo'n bevalling...

bij de beta en sociale wetenschappen is t meestal op een aantal publikaties en een kader daaromheen... dat lijkt me heerlijk...
Nah, ik word ook geacht een boek te schrijven... Plus allerlei voorstellen voor veranderingen van de normen enzo. Hiep hoi. Ik zit hier nog wel even
pi_78135106
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 12:33 schreef anna82 het volgende:

[..]

Moet je ook vooral doen! Ik vind het ook heel erg leuk om te lezen hoe gemotiveerd je bent. En al roept iedereen hier dat promoveren de hel is, volgens mij ben jij wel een type dat daar eerst zelf achter wil komen (of niet!) voordat je dat gelooft .
inmiddels is er op onderwijsgebied al zoveel misgegaan met mij dat ik het zelf niet eens zou weten of ik dat zou willen weten

wel weet ik dat nu even pauze ga houden op 't werk eens kijken of ik een lichte lunch kan vinden in de supermarkt
Ja doei.
pi_78135140
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 12:33 schreef anna82 het volgende:

[..]

Ik ken ook genoeg AIO's die het helemaal geen hel vinden hoor. Zolang je maar echt enthousiast bent over het onderzoek dat je doet, anders is het niet op te brengen vier jaar lang.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_78135393
In mijn vakgebied betekent promoveren vooral een sessie hielenlikken van 4 jaar!! Nahhh, ik pas even .

Vorige week werd ik op weg naar het station ingehaald door een docent van mijn opleiding (die ik zeker 3 jaar geleden voor het laatst als docent heb meegemaakt) en die herkende me nog!! Van de achterkant / zijkant ook nog he... Stond ik wel van te kijken eigenlijk.
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 18 februari 2010 @ 12:46:07 #256
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_78135429
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 12:20 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Dit inderdaad. Daar loop ik nu ook tegenaan. Lastig dilemma, was het maar mogelijk om een klein beetje in de toekomst te kijken!!
En dat probleem heb ik dus ook! Ik weet ook totaal niet wat ik na mijn LiO moet gaan doen. Misschien kan ik ergens als docent aan de slag en dat zou tof zijn, maar ik reken er niet op dat dat meteen na mijn LiO al lukt. En dan wil ik dat alles nog open staat, maar ik ben redelijk aan het vastroesten in het onderwijs, geloof ik .
Niet meer actief op Fok!
pi_78135470
Iets heel anders: mijn lijstje... Het brood is op dus ik moet een beetje improviseren.

O: magere yoghurt met cruesli
T: kom broccolisoep (broccoli, aardappel, bouillon)
L: bruin pistoletje en beleg als ik iets kan vinden (moet straks onderweg naar de winkel)
T: nog een pistoletje
D: couscoussalade
T: fruit, wijntje
Are you pondering what I'm pondering?
pi_78135498
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 12:08 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Huuuu, over het algemeen zijn mercedesrijders niet mijn vriendjes duikt alvast weg voor ik iemand heb beledigd.
  donderdag 18 februari 2010 @ 12:51:40 #259
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_78135582
Ik hoop stiekem dat ik na mijn jaar lesgeven aan doven iets in 'het dovenwereldje' kan blijven doen. Is het niet lesgeven, dan wel achter de schermen, maar of dat gaat lukken...
Niet meer actief op Fok!
pi_78135597
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 12:46 schreef Viking84 het volgende:

[..]

En dat probleem heb ik dus ook! Ik weet ook totaal niet wat ik na mijn LiO moet gaan doen. Misschien kan ik ergens als docent aan de slag en dat zou tof zijn, maar ik reken er niet op dat dat meteen na mijn LiO al lukt. En dan wil ik dat alles nog open staat, maar ik ben redelijk aan het vastroesten in het onderwijs, geloof ik .
Ik kan nu kiezen tussen solliciteren op mijn (nu nog) tijdelijke functie. Zekerheid, fijn salaris, 32 uur werken. Maar ze willen wel graag dat ik dan langere tijd blijf. Snap ik. Mijn leidinggevende maakte zich echter zorgen of ik het werk daarvoor wel uitdagend genoeg zou vinden. Die zorgen deel ik...

Of ik doe dat niet, en hoop op een leukere uitdagende functie, waarvoor nu nog geen vacature is. Als er al een vacature komt, is dat vaak tijdelijk werk, lager loon en minder uren. Nooit zekerheid.
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 18 februari 2010 @ 12:55:34 #261
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_78135697
Phaidra, je kan natuurlijk ook vanuit een vaste functie een andere baan zoeken.
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  donderdag 18 februari 2010 @ 12:56:44 #262
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_78135723
Oe toch even binnenvallen, ondanks dat ik op m'n werk zit Interessant om te horen allemaal, over die PhD's / AiO-schappen!
Ik wil ook nog steeds, dus ik kan me wel een beetje vinden in wat Mo zegt Ik vind het stiekem best bemoedigend dat zoveel mensen niet willen, ik krijg altijd het idee dat iedereen wel wil promoveren Bij Literatuurwetenschap wordt iig erg duidelijk gemaakt dat de concurrentie móórdend is, en je dus écht moet uitblinken met het één of ander wil je een kans maken.
Aan de andere kant, een andere docent had meer de instelling van: als je echt wilt en gemotiveerd bent, kom je er wel

Dus ik probeer maar zo hoog mogelijke cijfers te halen tijdens mn RMA, in de hoop dat ik uitblink ofzo, helaas voel ik me met iedere presentatie die ik geef een faler Gelukkig weerspiegelt dat niet heel hard in mn cijfers tot nu toe (twee achten en een negen als eindcijfers).

We gaan het zien!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  donderdag 18 februari 2010 @ 12:58:20 #263
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_78135772
Ik kom net deze site tegen: http://www.onbegrensdtalent.nl. Even bookmarken .
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 18 februari 2010 @ 12:58:40 #264
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_78135781
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 12:55 schreef uniekhoorn het volgende:
Phaidra, je kan natuurlijk ook vanuit een vaste functie een andere baan zoeken.
Maar als zij willen dat ze langer blijft, zal ze dat niet zo snel gaan doen.
Niet meer actief op Fok!
pi_78135785
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 12:36 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Ik ken ook genoeg AIO's die het helemaal geen hel vinden hoor. Zolang je maar echt enthousiast bent over het onderzoek dat je doet, anders is het niet op te brengen vier jaar lang.
Nou ja, het onderzoek kan nog zo leuk zijn, bij veel doctoraatsstudenten is de frustrerende factor ook dat je totaal onderaan de academische pikorde staat en dus altijd wordt opgezadeld met de k**klusjes. En dan kom je maar half aan je onderzoek toe, oh joy
Plus, het is gewoon best 'eenzaam'; de onzekerheid, de twijfel, je moet het allemaal zelf oplossen. Nou ja, tenzij je bij zo'n groep zit waar de onderzoeksopzet al heel vastomlijnd is. Maar dat is in mijn ogen dan weer wat minder wetenschappelijk.
pi_78135797
On Topic: Ik lig nog lekker in bed en kijk op YouTube naar Sugar: The Bitter Truth: interessant!
pi_78135812
Ik heb al eens te horen gekregen dat ik geen hoogvlieger ben, dus ik maak me geen illusies over promoveren.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  donderdag 18 februari 2010 @ 13:01:02 #268
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_78135826
compleet ander onderwerp:

Wat is een leuke film die ik voor vanavond kan huren? Iemand suggesties?
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_78135948
Ik gooi er ook een lijstje in:

O: 2x volkoren brood, eentje met filet A., peper, sjalot en gekookt ei en eentje met gesmolten kaas, sjalot en peper.
T: glas coolbest light
L: 2x geroosterd brood met tomaat, sjalot, peper, zout en light mayo.
S: hardlopen
T: wodka, light chips
D: tagliatelle met kaassaus en daarnaast snijboontjes en paprikarauwkost. Toe: Optimelvla met frambozen jam of citroensorbetijs.
pi_78136025
lijstje

o- cruesli
t- boterham met ham
l- 2 boterhammen met ham + een rode paprika
t- 2 boterhammen met ham
t- een mandarijntje
d- 225 gram makreelfilet, een komkommer
t- cola light

1700 kcal
Kwak
  donderdag 18 februari 2010 @ 13:11:37 #271
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_78136185
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 13:00 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik heb al eens te horen gekregen dat ik geen hoogvlieger ben, dus ik maak me geen illusies over promoveren.
Aww!

Ik ben de mensen achter die website alvast even aan het mailen om te vragen of ze iets voor mij kunnen betekenen . Tot de zomervakantie ben ik met mijn LiO bezig en ik heb bijzonder weinig zin om daarna weer in die ellende van vorig jaar terecht te komen (geen werk kunnen vinden, uitkering trekken etc), dus ik heb me voorgenomen om nu al andere opties te gaan verkennen.
Niet meer actief op Fok!
pi_78136266
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 13:00 schreef DevilsAndDust het volgende:
Wat een k**-opmerking Wil je graag promoveren?
  donderdag 18 februari 2010 @ 13:18:25 #273
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_78136446
DaD, wat een bee-to-da-es! Niks van aantrekken hoor, je eigen plan trekken. Je beslist toch verdorie zelf wel of je een hoogvlieger bent Dus als je wilt promoveren ga je daarvoor, wil je, weetikveel, landschappen schilderen in een hutje op de hei, dan doe je dat.

Stomme mensen die stomme opmerkingen maken mbt wat mensen wel en niet kunnen, grom.
Een docente zei ok tegen mei dat een PhD er met mijn 'huidige' (dus toenmalige ) cijfers niet in zou zitten - nou lekker is dat! Ik ga er alsnog voor en zie wel waar ik eindig. Meer dan mn stinkende best kan ik niet doen
pi_78136598
wat is een bee-to-da-es?
pi_78136642
Die opmerking is hier al eens eerder besproken hoor, toen ik 'm net te horen had gekregen.

CF, het idee was zelfs nog nooit in me opgekomen tot dat ik stage ging lopen bij een instituut waar promoveren eigenlijk wel een voorwaarde is om er te mogen werken. Ik weet wel dat ik een zeer middelmatige student ben en ik vind m'n scriptie hel. .
pi_78136662
Wat wil je eigenlijk gaan doen, als je straks klaar bent?
  donderdag 18 februari 2010 @ 13:27:25 #277
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_78136780
Bullshit

Ah sorry DaDtje, ik wou het niet oprakelen. Ik vind het wel nog steeds stom, dus
pi_78136848
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 13:24 schreef ColdFeet het volgende:
Wat wil je eigenlijk gaan doen, als je straks klaar bent?
Geen idee. Werk zoeken. Idealiter bij dat instituut, of bij het Letterkundig Museum, dat soort dingen. Maar stiekem lijkt het me heerlijk om een rustig baantje ergens op een kantoor te hebben. Ik ben verre van ambitieus en daar vooral niet zeker genoeg van mijn kunnen voor. Ik vind het allemaal doodeng. .

Tussenstand: drie keer die vraag in twee dagen.
pi_78136858
Lijstje:

O: kwark
T: 2 mandarijntjes
L: 2 kampioentjes met wat filet americain en een 250ml melk
D: couscoussalade
T: mandarijntje
T: grote mok melk

ja, wat weinig, maar ik moet echt wat compenseren na Schotland
Ja doei.
  donderdag 18 februari 2010 @ 13:29:43 #280
171422 LadyBlack
paint it black
pi_78136861
* vleugje hoop voor MoBlo

Mijn vriendje is een hele blije promovendus en dat terwijl hij niet eens op zn eigen vakgebied zit eigenlijk. [knip] Hij wist ook niet of hij het wel leuk zou vinden om 4 jaar met hetzelfde bezig te zijn, maar hij vindt het echt heel erg leuk, en nu zijn promotor al meerdere malen heeft gehint op de mogelijkheid om een post-doc te doen overweegt hij dat ook serieus

[ Bericht 15% gewijzigd door LadyBlack op 19-02-2010 00:06:51 ]
  donderdag 18 februari 2010 @ 13:30:15 #281
236335 neen
schone schijn
pi_78136884
Damn, ik kijk nu zo teleshop en daar hebben ze iets waarmee je afvalt terwijl je gewoon op je stoel blijft zitten. Echt geweldig.
het lijkt niet wat het is
pi_78136967
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 13:30 schreef neen het volgende:
Damn, ik kijk nu zo teleshop en daar hebben ze iets waarmee je afvalt terwijl je gewoon op je stoel blijft zitten. Echt geweldig.
puik, die ga ik bestellen
Ja doei.
  donderdag 18 februari 2010 @ 13:33:09 #283
171422 LadyBlack
paint it black
pi_78136978
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 13:29 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Geen idee. Werk zoeken. Idealiter bij dat instituut, of bij het Letterkundig Museum, dat soort dingen. Maar stiekem lijkt het me heerlijk om een rustig baantje ergens op een kantoor te hebben. Ik ben verre van ambitieus en daar vooral niet zeker genoeg van mijn kunnen voor. Ik vind het allemaal doodeng. .

Ik lijk op jou ik kan ook nog niet echt zeggen wat ik wil. en heb ook geen echte ambitie. Het is dat ik perse wel ook zelf geld wil verdienen, anders was ik nu allang aan kindjes begonnen! En dan hopen dat je later wel iets leuks wilt (en nog kunt krijgen)
pi_78136981
quote:

[..]

Sorry hoor hee Ik heb gewoon geen idee wat je wordt met jouw studie! Geen onderwijsdame, allicht.

Ahhh. Misschien ga ik hierna wel iets heel anders doen. Psycholoog worden ofzo
  donderdag 18 februari 2010 @ 13:34:43 #285
171422 LadyBlack
paint it black
pi_78137033
DaD, wat studeer je eigenlijk?
pi_78137049
CF, niet om jou hoor. . Ik ben met een ook afstuderende vriendin aan het bijhouden hoe vaak we die vraag krijgen. .
pi_78137066
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 13:29 schreef LadyBlack het volgende:
* vleugje hoop voor MoBlo
hihi ik hoop gewoon dat ik goed terecht kom met deze studiekeus. Het gaat nu allemaal lekker en ik ben zeer gemotiveerd. Wat alleen nog maar erger zal worden als mn bestuursjaar erop zit, dan kan ik er helemaal voor gaan; ik verheug me daar nu al op. En dan echt uitblinken lijkt me heerlijk, al denk ik dat het moeilijk gaat worden.. want ondanks dat het lekker gaat, er zijn natuurlijk genoeg medestudenten die vele malen beter zijn dan ik (en dat frustreert! Niet dat ik DE beste wil zijn, maar ik zou ook graag alleen maar 9ens halen )

[ Bericht 11% gewijzigd door motorbloempje op 19-02-2010 11:17:17 ]
Ja doei.
  donderdag 18 februari 2010 @ 13:38:00 #288
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_78137132
quote:

[..]

Oeh, vreselijk hè, die vraag. Mij wordt nu ook gevraagd wat ik na mijn LiO wil gaan doen
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 18 februari 2010 @ 13:39:22 #289
236335 neen
schone schijn
pi_78137169
Hebben jullie ook van die familiedagen waar je dan 10x hetzelfde moet vertellen
in mijn geval meestal dat ik gestopt ben en iets nieuws ben begonnen
pi_78137318
Hoe bevalt jouw studie nu dan Neen?
  donderdag 18 februari 2010 @ 13:44:54 #291
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_78137353
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 13:39 schreef neen het volgende:
Hebben jullie ook van die familiedagen waar je dan 10x hetzelfde moet vertellen
in mijn geval meestal dat ik gestopt ben en iets nieuws ben begonnen
Dat zei je onlangs ook al idd .

Toen ik was afgestudeerd, kreeg ik in het begin ook steeds vragen als: "hoe gaat het met solliciteren?", maar na een tijdje vroegen ze maar niks meer .
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 18 februari 2010 @ 13:49:11 #292
331 Merel
Be here now.
pi_78137470
Sorry, even offtopic een lijstje

O - ik bedenk me net dat ik dat vergeten ben
T - glas appelsap
L - melk, sinaasappelsap, broodje warm vlees, boterham filet americain
T - banaan, sinaasappel
D - ik ga met m'n moeder naar de huishoudbeurs, kijken of daar iets gezonds te vinden is
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_78137504
Ah ja, over een paar jaar wordt dat 'hoe gaat het met de liefde?', en is de liefde geregeld, dan wordt het 'denken jullie al aan kinderen?' Vik Die mensen weten verder ook niet waar ze 't met je over moeten hebben
  donderdag 18 februari 2010 @ 13:50:49 #294
236335 neen
schone schijn
pi_78137514
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 13:44 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Hoe bevalt jouw studie nu dan Neen?
Ja, gaat wel
  donderdag 18 februari 2010 @ 13:58:18 #295
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_78137765
Mij wordt nooit gevraagd hoe het met de liefde gaat! . Maar volgens mij willen ze eigenlijk helemaal niet weten dat ik op vrouwen val en vragen ze daarom nooit wat. Gelukkig maar, want ik wil er ook helemaal niet over praten . En over kinderen zullen ze ook niet zo snel beginnen, denk ik zo . Nu is het: "En hoe gaat het met juf Renske?" .
Niet meer actief op Fok!
pi_78137852
Bij mij is de standaardvraag: Hoe lang doe je nu over zo'n schilderij? Altijd en iedereen. Degene die het niet vraagt heeft direct een streepje voor.

Bij mijn lunch kwam nog een kapje met dik pindakaas, sambal badjak en komkommer.
pi_78137900
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 12:58 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Maar als zij willen dat ze langer blijft, zal ze dat niet zo snel gaan doen.
Precies dat ja. En ik heb een (te) groot verantwoordelijkheidsgevoel om het dan tóch stiekem te gaan doen... Degene die ik vervang, was het ook na 1,5 jaar 'zat'. Dat willen ze liever niet nog een keer.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_78137928
Mja, het is gewoon gemakkelijke conversatie als je verder niet echt iets weet, Vik

Co, ik zou je ook iets over je schilderkunst vragen, hoor. Niet hoelang je over een schilderij doet, maar wel hoeveel je in opdracht werkt en waar je je inspiratie haalt
pi_78137947
Ik maak me zelf trouwens ook schuldig aan die vragen, hoor.
  donderdag 18 februari 2010 @ 14:06:15 #300
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_78137998
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 14:03 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Precies dat ja. En ik heb een (te) groot verantwoordelijkheidsgevoel om het dan tóch stiekem te gaan doen... Degene die ik vervang, was het ook na 1,5 jaar 'zat'. Dat willen ze liever niet nog een keer.
Ik zou dan toch blijven waar ik zit, denk ik. Alles voor een leuke baan en een prima salaris. Kun je in de tijd dat je daar werkt je intellectuele uitdaging niet elders zoeken? Bijv door nog een studie te gaan volgen ofzo? .
Niet meer actief op Fok!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')