Moet je ook vooral doen! Ik vind het ook heel erg leuk om te lezen hoe gemotiveerd je bent. En al roept iedereen hier dat promoveren de hel is, volgens mij ben jij wel een type dat daar eerst zelf achter wil komen (of niet!) voordat je dat gelooftquote:Op donderdag 18 februari 2010 12:30 schreef motorbloempje het volgende:
en ik ben gewoon heel gemotiveerd nu omdat alles echt lekker gaatondanks mijn bestuursjaar haal ik ook wel punten (en nog relatief goede ook!) en en en
als ik dan zo terug kom van Edinburgh, heb ik wel zoiets van euh... ja..
![]()
maar ik vind het voorlopig nog even fijn om heel romantisch en positief over mijn glansrijke toekomst na te denken
Nah, ik word ook geacht een boek te schrijven... Plus allerlei voorstellen voor veranderingen van de normen enzo. Hiep hoi. Ik zit hier nog wel evenquote:Op donderdag 18 februari 2010 12:31 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
bij letteren hetzelfde, alleen hoeft de publikatie meestal niet bij een bekende uitgever (is uitzonderlijk - collega van me is gepubliceerd bij oxford university press) maar dat boek...mijn god...het is zo'n bevalling...
bij de beta en sociale wetenschappen is t meestal op een aantal publikaties en een kader daaromheen... dat lijkt me heerlijk...
inmiddels is er op onderwijsgebied al zoveel misgegaan met mij dat ik het zelf niet eens zou weten of ik dat zou willen wetenquote:Op donderdag 18 februari 2010 12:33 schreef anna82 het volgende:
[..]
Moet je ook vooral doen! Ik vind het ook heel erg leuk om te lezen hoe gemotiveerd je bent. En al roept iedereen hier dat promoveren de hel is, volgens mij ben jij wel een type dat daar eerst zelf achter wil komen (of niet!) voordat je dat gelooft.
Ik ken ook genoeg AIO's die het helemaal geen hel vinden hoor.quote:Op donderdag 18 februari 2010 12:33 schreef anna82 het volgende:
[..]
Moet je ook vooral doen! Ik vind het ook heel erg leuk om te lezen hoe gemotiveerd je bent. En al roept iedereen hier dat promoveren de hel is, volgens mij ben jij wel een type dat daar eerst zelf achter wil komen (of niet!) voordat je dat gelooft.
En dat probleem heb ik dus ook! Ik weet ook totaal niet wat ik na mijn LiO moet gaan doen. Misschien kan ik ergens als docent aan de slag en dat zou tof zijn, maar ik reken er niet op dat dat meteen na mijn LiO al lukt. En dan wil ik dat alles nog open staat, maar ik ben redelijk aan het vastroesten in het onderwijs, geloof ikquote:Op donderdag 18 februari 2010 12:20 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Daar loop ik nu ook tegenaan. Lastig dilemma, was het maar mogelijk om een klein beetje in de toekomst te kijken!!
quote:Op donderdag 18 februari 2010 12:08 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Huuuu, over het algemeen zijn mercedesrijders niet mijn vriendjesduikt alvast weg voor ik iemand heb beledigd.
Ik kan nu kiezen tussen solliciteren op mijn (nu nog) tijdelijke functie. Zekerheid, fijn salaris, 32 uur werken. Maar ze willen wel graag dat ik dan langere tijd blijf. Snap ik. Mijn leidinggevende maakte zich echter zorgen of ik het werk daarvoor wel uitdagend genoeg zou vinden. Die zorgen deel ik...quote:Op donderdag 18 februari 2010 12:46 schreef Viking84 het volgende:
[..]
En dat probleem heb ik dus ook! Ik weet ook totaal niet wat ik na mijn LiO moet gaan doen. Misschien kan ik ergens als docent aan de slag en dat zou tof zijn, maar ik reken er niet op dat dat meteen na mijn LiO al lukt. En dan wil ik dat alles nog open staat, maar ik ben redelijk aan het vastroesten in het onderwijs, geloof ik.
Maar als zij willen dat ze langer blijft, zal ze dat niet zo snel gaan doen.quote:Op donderdag 18 februari 2010 12:55 schreef uniekhoorn het volgende:
Phaidra, je kan natuurlijk ook vanuit een vaste functie een andere baan zoeken.
Nou ja, het onderzoek kan nog zo leuk zijn, bij veel doctoraatsstudenten is de frustrerende factor ook dat je totaal onderaan de academische pikorde staat en dus altijd wordt opgezadeld met de k**klusjes. En dan kom je maar half aan je onderzoek toe, oh joyquote:Op donderdag 18 februari 2010 12:36 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Ik ken ook genoeg AIO's die het helemaal geen hel vinden hoor.Zolang je maar echt enthousiast bent over het onderzoek dat je doet, anders is het niet op te brengen vier jaar lang.
Aww!quote:Op donderdag 18 februari 2010 13:00 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik heb al eens te horen gekregen dat ik geen hoogvlieger ben, dus ik maak me geen illusies over promoveren.
Wat een k**-opmerkingquote:Op donderdag 18 februari 2010 13:00 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik heb al eens te horen gekregen dat ik geen hoogvlieger ben, dus ik maak me geen illusies over promoveren.
Geen idee. Werk zoeken. Idealiter bij dat instituut, of bij het Letterkundig Museum, dat soort dingen. Maar stiekem lijkt het me heerlijk om een rustig baantje ergens op een kantoor te hebben. Ik ben verre van ambitieus en daar vooral niet zeker genoeg van mijn kunnen voor. Ik vind het allemaal doodeng.quote:Op donderdag 18 februari 2010 13:24 schreef ColdFeet het volgende:
Wat wil je eigenlijk gaan doen, als je straks klaar bent?
puik, die ga ik bestellenquote:Op donderdag 18 februari 2010 13:30 schreef neen het volgende:
Damn, ik kijk nu zo teleshop en daar hebben ze iets waarmee je afvalt terwijl je gewoon op je stoel blijft zitten. Echt geweldig.
Ik lijk op jouquote:Op donderdag 18 februari 2010 13:29 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Geen idee. Werk zoeken. Idealiter bij dat instituut, of bij het Letterkundig Museum, dat soort dingen. Maar stiekem lijkt het me heerlijk om een rustig baantje ergens op een kantoor te hebben. Ik ben verre van ambitieus en daar vooral niet zeker genoeg van mijn kunnen voor. Ik vind het allemaal doodeng..
Tussenstand: drie keer die vraag in twee dagen.
Sorry hoor heequote:Op donderdag 18 februari 2010 13:29 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Geen idee. Werk zoeken. Idealiter bij dat instituut, of bij het Letterkundig Museum, dat soort dingen. Maar stiekem lijkt het me heerlijk om een rustig baantje ergens op een kantoor te hebben. Ik ben verre van ambitieus en daar vooral niet zeker genoeg van mijn kunnen voor. Ik vind het allemaal doodeng..
hihiquote:
Oeh, vreselijk hè, die vraag. Mij wordt nu ook gevraagd wat ik na mijn LiO wil gaan doenquote:Op donderdag 18 februari 2010 13:29 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Dat zei je onlangs ook al iddquote:Op donderdag 18 februari 2010 13:39 schreef neen het volgende:
Hebben jullie ook van die familiedagen waar je dan 10x hetzelfde moet vertellen
in mijn geval meestal dat ik gestopt ben en iets nieuws ben begonnen![]()
Ja, gaat welquote:Op donderdag 18 februari 2010 13:44 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Hoe bevalt jouw studie nu dan Neen?
Precies dat ja. En ik heb een (te) groot verantwoordelijkheidsgevoel om het dan tóch stiekem te gaan doen... Degene die ik vervang, was het ook na 1,5 jaar 'zat'. Dat willen ze liever niet nog een keer.quote:Op donderdag 18 februari 2010 12:58 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Maar als zij willen dat ze langer blijft, zal ze dat niet zo snel gaan doen.
Ik zou dan toch blijven waar ik zit, denk ik. Alles voor een leuke baan en een prima salaris. Kun je in de tijd dat je daar werkt je intellectuele uitdaging niet elders zoeken? Bijv door nog een studie te gaan volgen ofzo?quote:Op donderdag 18 februari 2010 14:03 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Precies dat ja. En ik heb een (te) groot verantwoordelijkheidsgevoel om het dan tóch stiekem te gaan doen... Degene die ik vervang, was het ook na 1,5 jaar 'zat'. Dat willen ze liever niet nog een keer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |