Nee, ik zit bij het zusje/concurrent CM. Heb wel dit project ingevallen bij Krashnaquote:Op woensdag 17 februari 2010 22:49 schreef LadyBlack het volgende:
Voor als Kwak nog online komt: zing jij nou mee bij Krashna?? Een vriendin van me woont tegenwoordig doordeweeks in Delft en is bij hun gaan zingen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kwak
jup! daarom eten musici en vooral strijkers voor het spelen/optreden vaak een banaan, tegen trilstok!quote:Op donderdag 18 februari 2010 00:19 schreef loveli het volgende:
[..]
L-tryptofaan, stofje werkt rustgevend en zit in bananen. Dus geen pillen slikken, maar bananen eten
ik vind het niet zo heel raar. kan juist een onderdeel zijn van hun methode: kijken hoe iemand reageert als ze níet de tijd hebben om zich voor te bereiden op een gesprek. zeker als het gaat om mensen die de technieken en de theorie kennen, zoals cali, of mensen waarvan hij vermoedt dat ze misschien niet alles willen zeggen.quote:Op donderdag 18 februari 2010 08:44 schreef Viking84 het volgende:
Ik vind het idd een beetje apart dat je therapeut je zomaar opbelt, _Cali_. Ik zou bijna gaan denken dat 'ie een oogje op je heeft ofzo.
Oh my..die zou ik niet kunnen vergeten!quote:
jaquote:Op donderdag 18 februari 2010 10:35 schreef shinydiscoball het volgende:
Mo, heb je een winkeltje gezien wat "the cutie house" heet? Die vond ik zo schattig!
jouw bachelor is undergraduate. Afhankelijk van het land waar je naar toe gaat is master ook nog undergraduate (in Nederland bijvoorbeeld). In Zweden ben ik met m'n master een postgraduate student.quote:Op donderdag 18 februari 2010 10:33 schreef motorbloempje het volgende:
ik zit serieus te denken over een promoveer-optie (later als ik groot ben) en een academische carriere die daar bij hoort. Dus promoveren en lesgeven aan een universiteit. Ben eens aan het kijken hoe of wat, maar het is allemaal nog best moeilijk, vooral als je je master in het buitenland wilt doen..
Snap nog geen flikker van al die verschillen tussen under-graduate en post-graduate en waar ik dan inval met mijn bachelorBinnenkort ga ik maar eens naar de studieadviseur om te kijken hoe of wat. Weet nog niet precies welke kant ik op wil (en da's nog niet zo vreemd), maar moet volgend jaar al wel minoren gaan kiezen..
Als ik richting Gaelic/Scottish wil, dan zal ik daar 'opnieuw' moeten beginnen, als ik een literaire master wil doen is dat weer anders...Vraag me alleen af in hoeverre daar werk in is en hoe snel ik dan aan de slag kan met wat ik leuk vind bij het lesgeven. Want als ik kijk naar onze eigen promovendi, dan geven die vaak lessen die totaal niet in hun specialiteit vallen
en dat maakt het ook niet leuker
Edinburgh was iig een erg leuke stad en volgens mij ook geweldig om te studerenhet campusgedeelte van de stad was ook meteen heel anders dan de andere kant, en er wordt veel hardgelopen
dat zal van de uni afhangen. De Duutser hoeft bijvoorbeeld heel weinig les te geven, en alleen maar in gerelateerde vakgebieden...Als ik CF zo hoor moet ze heel veel lesgeven. Van Kwak heb ik geen idee!quote:Op donderdag 18 februari 2010 10:45 schreef motorbloempje het volgende:
dat het doel en je onderzoek het belangrijkste is, is logisch wmbmaar vraag me af hoe belangrijk die lesuren in de praktijk zijn voor je motivatie zeg maar
en of je sowieso ook altijd lesgeeft in de richting waar je zelf heen wilt
In Nederland is dat centraal geregeld, dacht ik. volgens mij ligt dat inkomen tijdens het promoveren op 2200 oid? in Duitsland is het maar magertjes...m'n duutser heeft het goed voor elkaar en die krijgt een beurs van 1200. gaat dan wel geen belastingen meer vanaf..quote:Op donderdag 18 februari 2010 10:54 schreef motorbloempje het volgende:
wat fijn Nyn!
en wat ik me nog afvraag: in hoeverre betaalt een plek aan de uni 'goed' tijdens je promoveren en als je klaar bent? En dus echt les kunt geven / onderzoek blijft doen?klinkt heel materialistisch
maar ben gewoon benieuwd met wat zoiets betaalt
zal ook wel schelen per instelling en soort onderzoek wellicht? Maar wellicht ook wel iets om rekening mee te houden bij het plannen van wereldreizen enzo
ik heb nauwel;ijks les gegeven, er waren ineens teveel aio's en te weinig uren. officieel moet je alleen in je tweede en derde jaar lesgeven, maar vaak worden aio's wel voor meer ingezet, meestal niet tegen extra betalingquote:Op donderdag 18 februari 2010 10:52 schreef AKnynke het volgende:
[..]
dat zal van de uni afhangen. De Duutser hoeft bijvoorbeeld heel weinig les te geven, en alleen maar in gerelateerde vakgebieden...Als ik CF zo hoor moet ze heel veel lesgeven. Van Kwak heb ik geen idee!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |