Toch zie je een aantal trends die je in het Duitsland per WO2 ook aantreft. Om te beginnen de opkomst van populistische politici die uitspraken doen die mensen aanspreken maar bij een goede analyse niks oplossen.quote:Op donderdag 11 februari 2010 01:59 schreef dvr het volgende:
[..]
Nee, JIJ hebt er niets van begrepen. Als je iemand met Hitler vergelijkt, vergelijk je die persoon met de man die oorlog en vervolgingen op zijn geweten heeft waarin meer dan 60 miljoen mensen het leven gelaten hebben.
Ehm, voor je hier op doorhamert is het misschien verstandig om even het topic door te nemen.quote:Op donderdag 11 februari 2010 01:59 schreef dvr het volgende:
Nee, JIJ hebt er niets van begrepen. Als je iemand met Hitler vergelijkt, vergelijk je die persoon met de man die oorlog en vervolgingen op zijn geweten heeft waarin meer dan 60 miljoen mensen het leven gelaten hebben.
Er zijn inderdaad vergelijkingen die met alle politieke partijen te maken zijn. Er zijn echter veel minder vergelijkingen die alleen met de NSDAP te maken zijn, en slechts ENKELE vergelijkingen die te maken hebben met het onderdrukken van 1 bepaalde bevolkingsgroep. En laat de PVV nu in die laatste categorie een aantal opvallende vergelijkingen hebben.quote:Op donderdag 11 februari 2010 02:44 schreef DrDentz het volgende:
Iedere politieke partij is het toch het resultaat van een zekere onvrede? Als dat de connectie Hitler-Wilders is ken ik er nog wel een paar.
En daar gaat het dus precies om. Maar somige mensen breng je dat niet aan het verstand. Want als ze gaan toegeven dat er overeenkomsten zijn, dan zeggen ze indirect dat ze hetzelfde zijn als de Hitler aanhangers in de jaren 30. En dat doet echt pijn. Dus ze zullen altijd hardnekkig blijven ontkennen, uit zelfbehoud.quote:Op donderdag 11 februari 2010 02:51 schreef maartena het volgende:
[..]
Er zijn inderdaad vergelijkingen die met alle politieke partijen te maken zijn. Er zijn echter veel minder vergelijkingen die alleen met de NSDAP te maken zijn, en slechts ENKELE vergelijkingen die te maken hebben met het onderdrukken van 1 bepaalde bevolkingsgroep. En laat de PVV nu in die laatste categorie een aantal opvallende vergelijkingen hebben.
Die redenatie klopt niet en daar komt bij dat de gemiddelde Duitser, de persoon die destijds op de NSDAP stemde van een hoger niveau was dan de gemiddelde Pvv-stemmer nu. Ook veel minder alternatieven en info had.quote:Op donderdag 11 februari 2010 02:59 schreef scanman1 het volgende:
[..]
En daar gaat het dus precies om. Maar somige mensen breng je dat niet aan het verstand. Want als ze gaan toegeven dat er overeenkomsten zijn, dan zeggen ze indirect dat ze hetzelfde zijn als de Hitler aanhangers in de jaren 30. En dat doet echt pijn. Dus ze zullen altijd hardnekkig blijven ontkennen, uit zelfbehoud.
En vanwege dat verschil klopt de vergelijking opeens niet meer?quote:Op donderdag 11 februari 2010 03:06 schreef Morgenrood het volgende:
[..]
Die redenatie klopt niet en daar komt bij dat de gemiddelde Duitser, de persoon die destijds op de NSDAP stemde van een hoger niveau was dan de gemiddelde Pvv-stemmer nu. Ook veel minder alternatieven en info had.
Ik ook niet. Gelukkig kan dat in deze tijd niet meer. Maar de kans dat er een tweede kristalnacht zal gebeuren acht ik wel een flink stuk groter. De haat tegen moslims is vooral onder de PVV stemmers zo groot, dat het bijjna niet anders kan dan op een gegeven moment uit de hand lopen. Alles wat aanhanger is van de Islam kan wel gedemoniseerd worden in dit land. Wilders is daar al erg mee bezig, maar zo lang hij niet in zijn eentje een meerderheid behaalt zal dat gelukkig nooit kunnen lukken. Wel kan het voor iedereen die moslim is nog een stuk moeilijker worden om in dit land echt op normale wijze een bestaan te kunnen opbouwen.quote:Op donderdag 11 februari 2010 03:09 schreef DrDentz het volgende:
Het niveau van een gemiddelde Nazi lag destijds ook iets hoger dan de 'neo-Nazi's' van tegenwoordig.
[ afbeelding ]
De kans dat dit volk ooit een Vierde Rijk uit de grond weet te stampen acht ik niet zo bijster groot.
Niet vanwege dat verschil. Daarom zei ik ook "en daar komt bij...".quote:Op donderdag 11 februari 2010 03:11 schreef scanman1 het volgende:
[..]
En vanwege dat verschil klopt de vergelijking opeens niet meer?
Het huidige Nederland kennende, zal het niet veel meer teweeg brengen dan wat collectief gehuil op De Dam en in Venlo en enkele hangjongeren die de wc-raampjes van een Moskee ingooien. De Kristlanacht was wel andere koek.quote:Op donderdag 11 februari 2010 03:18 schreef DrDentz het volgende:
Dan moet er eerst een vonkje zijn. Een soort brand in het Reichstag dus.. aangestoken door een moslim. Misschien een moslim die Geert omlegt. Dan triggert hij z'n eigen kristallnacht.
Waar zeg ik dat dan in vredesnaam? Ik zeg alleen dat Hitler een enorme groep mensen de schuld gaf van zo ongeveer alle ellende in zijn land en in de wereld. Wilders is nu met exact hetzelfde bezig. Hij geeft de schuld van veel, zo niet alle ellende aan de moslims. Dát is de overeenkomst. Daar komt nog bij dat het volgens sommigen niet goed gaat in dit land en dan heb je altijd dat er een schuldige wordt gezocht. Voor sommigen is het dan prettig dat die ook wordt benoemd, door Wilders. Ze hebben de dader en gaan daarom massaal op Wilders stemmen omdat hij de enige is die een schuldige aanwijst. En weet je.... ook dat lijkt erg op de jaren 30 van de vorige eeuw. En als Nederland nu Duits zou spreken en Wilders zou echt zoveel macht krijgen dat hij alle moslims uit dit land kan deportereen, dan zouden veel Nederlanders zeggen: "Wir haben es nicht gewusst".quote:Op donderdag 11 februari 2010 03:17 schreef Morgenrood het volgende:
[..]
Niet vanwege dat verschil. Daarom zei ik ook "en daar komt bij...".
De redenatie dat de stemmers (die op Hitler destijds en nu op Wilders) identiek zijn omdat beide heren overeenkomsten vertonen deugt simpelweg niet.
Voor iedereen 1 biscuitje kan er nog net vanaf, maar de thee wordt die nacht zeker overgeslagen.quote:Op donderdag 11 februari 2010 03:23 schreef DrDentz het volgende:
Allemaal even op de trommel slaan bij Job Cohen en weer naar bed.
Precies. Als er zoets zou gebeuren, dan geeft een enorme groep opeens ALLE moslims de schuld daarvan en dan is het einde zoek. Hopelijk gebeurt het nooit op zo grote schaal. Dat de moslims nu al enigszins de klos zijn in dit land is een feit, maar laten we hopen dat het niet nog erger wordt en uit de hand gaat lopen.quote:Op donderdag 11 februari 2010 03:18 schreef DrDentz het volgende:
Dan moet er eerst een vonkje zijn. Een soort brand in het Reichstag dus.. aangestoken door een moslim. Misschien een moslim die Geert omlegt. Dan triggert hij z'n eigen kristallnacht.
Daaruit valt helemaal niet af te leiden dat ze 'hetzelfde zijn'. Ook totaal verschillende omstandigheden. Nu komen we weer terug op het befaamde punt van 'marktkoopman-retoriek'. Onnodig vooral..quote:Op donderdag 11 februari 2010 02:59 schreef scanman1 het volgende:
[..]
En daar gaat het dus precies om. Maar somige mensen breng je dat niet aan het verstand. Want als ze gaan toegeven dat er overeenkomsten zijn, dan zeggen ze indirect dat ze hetzelfde zijn als de Hitler aanhangers in de jaren 30. En dat doet echt pijn. Dus ze zullen altijd hardnekkig blijven ontkennen, uit zelfbehoud.
Maarja ik weet niet, misschien kan het ook wel. Theo was niet echt een verlosser ofzo. Ik zie mensen in Almere al uit hun huizen komen, in fakkeloptochten, bloeddoorlopen ogen, schulden want 'genaaid' door Dirk Scheringa, nu zonder verlosser Geert, vermoord door weer zo'n vuile moslim die ze al 10x langs hadden zien komen in Opsporing Verzocht... dan kan er hier en daar wel een moskee sneuvelen.quote:Op donderdag 11 februari 2010 03:26 schreef Morgenrood het volgende:
[..]
Voor iedereen 1 biscuitje kan er nog net vanaf, maar de thee wordt die nacht zeker overgeslagen.
Nee hoor... want dat is, wat ik verwacht, de manier van denken van de PVV stemmers en kan dus NOOIT misplaatst zijn.quote:Op donderdag 11 februari 2010 03:27 schreef Morgenrood het volgende:
[..]
'Hetzelfde zijn' is misplaatst.
Jouw verwachting misschien niet, maar de redenatie deugt simpelweg niet. Je gaat aan omstandigheden, alternatieven etc. zomaar voorbij. Het gelijkstellen van beide groepen is volkomen zinloos. (Ook al zouden er parallen zijn te trekken)quote:Op donderdag 11 februari 2010 03:30 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Nee hoor... want dat is, wat ik verwacht, de manier van denken van de PVV stemmers en kan dus NOOIT misplaatst zijn.
De omstandigheden komen redelijk overeen hoor. Er is veel ellende in het land en in de wereld en een politiek kopstuk laat iedereen weten dat het vooral komt door een bepaalde groep mensen. En dan begint hij alles op te noemen wat die bepaalde groep zo slecht maakt. Jij ziet geen overeenkomsten? Dan geef ik het bij deze echt op. Sorry, maar 1 + 1 = 2 .... en dat is nu duidelijker dan ooit tevoren.quote:Op donderdag 11 februari 2010 03:27 schreef Morgenrood het volgende:
[..]
Daaruit valt helemaal niet af te leiden dat ze 'hetzelfde zijn'. Ook totaal verschillende omstandigheden. Nu komen we weer terug op het befaamde punt van 'marktkoopman-retoriek'. Onnodig vooral..
Onzin. Er zijn heel erg veel overeenkomsten, die ook al meerdere keren door anderen zijn gepost in dit topic. Als je ze nog steeds niet ziet dan is iedere verdere discussie over dit onderwerp zinloos. Zo simpel is het.quote:Op donderdag 11 februari 2010 03:33 schreef Morgenrood het volgende:
[..]
Jouw verwachting misschien niet, maar de redenatie deugt simpelweg niet. Je gaat aan omstandigheden, alternatieven etc. zomaar voorbij. Het gelijkstellen van beide groepen is volkomen zinloos.
Ik zie de overeenkomsten wel die jij schetst. Dat is het punt niet. Ik ben alleen van mening dat je daaruit niet kunt afleiden dat beide groepen kiezers/aanhangers identiek aan elkaar zijn.quote:Op donderdag 11 februari 2010 03:33 schreef scanman1 het volgende:
[..]
De omstandigheden komen redelijk overeen hoor. Er is veel ellende in het land en in de wereld en een politiek kopstuk laat iedereen weten dat het vooral komt door een bepaalde groep mensen. En dan begint hij alles op te noemen wat die bepaalde groep zo slecht maakt. Jij ziet geen overeenkomsten? Dan geef ik het bij deze echt op. Sorry, maar 1 + 1 = 2 .... en dat is nu duidelijker dan ooit tevoren.
Wie zegt dat dan? Ik, en een aantal anderen in dit topic, zeggen alleen dat er behoorlijk wat overeenkomsten zijn. Veel mensen hebben geroepen: "Dit nooit meer!", na de tweede wereldoorlog. Er is nu iets gaande wat toch wel vrij veel overeenkomsten heeft (en nee, het is niet identiek, want dat kan natuurlijk ook niet) en nog laten we het gewoon gebeurden met z'n allen. Op nieuw is een hele grote groep mensen de klos en krijgt de schuld van veel/alle ellende in dit land. Veel mensen vinden dat die groep mensen vanalles moet worden verboden en het feit is al dat ze erg moeilijk een baan krijgen vanwege hun geloof (meerdere keren getest). En NOG zien veel mensen niet dat we bezig zijn met een herhaling. Wéér is een grote groep mensen de klos omdat een politicus roept dat zij de schuld zijn van alles en wij geloven het wel. Want we WILLEN altid een schuldige kunnen aanwijzen. Dat was zo in 1930 en dat is in 2010 nog steeds zo. Anne Frank was Joods, maar er is net zo goed een moslim Anne Frank, die nergens iets aan kan doen. Laat iedereen daar toch in godsnaam eens over nadenken.quote:Op donderdag 11 februari 2010 03:35 schreef Morgenrood het volgende:
[..]
Ik zie de overeenkomsten wel die jij schetst. Dat is het punt niet. Ik ben alleen van mening dat je daaruit niet kunt afleiden dat beide groepen kiezers/aanhangers identiek aan elkaar zijn.
Jij hebt in deze discussie geen moment afstand genomen van de stelling die je in je openingspost betrok, sterker je blijft erbij dat de vergelijking Wilders-Hitler zoveel mogelijk gemaakt moet worden, en je neemt er bovendien maar een voorschotje op dat Wilders weleens echt de kant van Hitlers op zou kunnen gaan (blijkbaar doet hij dat nu dan toch nog niet echt), door te stellen dat hij in dat geval geëlimineerd moet worden...quote:Op donderdag 11 februari 2010 02:24 schreef scanman1 het volgende:
Daar ben ik al gestopt met lezen. Weet je, ik ga er maar niet meer op in. Het is in dit topic al zo vaak gezegd dat het vervelend begint te worden. Lees het topic eens door zou ik zeggen.
Jij stelde het, maar blijkbaar bedoel je het anders. Ik ben het ermee eens dat er overeenkomsten zijn, dat vooropgesteld.quote:Op donderdag 11 februari 2010 03:42 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Wie zegt dat dan? Ik, en een aantal anderen in dit topic, zeggen alleen dat er behoorlijk wat overeenkomsten zijn. Veel mensen hebben geroepen: "Dit nooit meer!", na de tweede wereldoorlog. Er is nu iets gaande wat toch wel vrij veel overeenkomsten heeft (en nee, het is niet identiek, want dat kan natuurlijk ook niet) en nog laten we het gewoon gebeurden met z'n allen. Op nieuw is een hele grote groep mensen de klos en krijgt de schuld van veel/alle ellende in dit land. Veel mensen vinden dat die groep mensen vanalles moet worden verboden en het feit is al dat ze erg moeilijk een baan krijgen vanwege hun geloof (meerdere keren getest). En NOG zien veel mensen niet dat we bezig zijn met een herhaling. Wéér is een grote groep mensen de klos omdat een politicus roept dat zij de schuld zijn van alles en wij geloven het wel. Want we WILLEN altid een schuldige kunnen aanwijzen. Dat was zo in 1930 en dat is in 2010 nog steeds zo. Anne Frank was Joods, maar er is net zo goed een moslim Anne Frank, die nergens iets aan kan doen. Laat iedereen daar toch in godsnaam eens over nadenken.
De Hitler vergelijking is nog steeds erg treffend en de reacties van een aantal anderen in dit ropic heeft dat erg goed bewezen. Dat jij het echt niet wilt zien is echt jouw probleem - en echt treurig te noemen - en zegt dat met een maatschappij met allemaal mensen zoals jij een nieuwe oorlog zonder problemen zou kunnen gebeuren. Dát is wat zo verontrustend is.quote:Op donderdag 11 februari 2010 03:43 schreef dvr het volgende:
Mijn vraag aan jou is dan hoe het komt dat je je niet al bij het starten van dit topic realiseerde dat de Hitler-vergelijking nergens op sloeg, of waarom je -als je je dat wel realiseerde- er toch voor koos om hem te formuleren zoals je gedaan hebt. Was het ingegeven door oprechte angst voor Wilders en zijn aanhang, wilde je alleen een beetje rellen, wilde je de reacties peilen,..?
Ik ben van mening dat overeenkomsten met de jaren 30 van de vorige eeuw niet genoeg benadrukt kunnen worden. De mensen die straks misschien PVV gaan stemmen moeten zich realiseren dat ze een man in het zadel helpen die een enorme groep mensen over 1 kam scheert en probeert neer te zetten als het kwaad van de samenleving. Daar kan niet genoeg aandacht aan worden besteed. We zeiden ooit: "Dit nooit meer!", maar het is NU gaande en de mensen die PVV willen stemmen moeten zich realiseren waar ze mee bezig zijn.quote:Op donderdag 11 februari 2010 03:53 schreef Morgenrood het volgende:
[..]
Jij stelde het, maar blijkbaar bedoel je het anders. Ik ben het ermee eens dat er overeenkomsten zijn, dat vooropgesteld.
Een grote bezorgheid (imo vrij onnodig en overspannen) klinkt in jouw woorden door en naar mijn idee help je Wilders alleen maar in het zadel door zo te hameren op de overeenkomsten met Hitler. Laat Hitler er gewoon buiten en bestrijdt Wilders gewoon op alle punten die niet deugen. Door de manier waarop hij een draai geeft aan dergelijke kwalificaties zal hij er vooral alleen maar terrein mee winnen.. Of maak je je daar geen zorgen over?
Ok, maar vraag jij jezelf weleens af of deze vrij agressieve benadering juist weleens contraproductief kan zijn? Los van wat ik ervan vind, maar vind je dat je op deze manier goed bezig bent? Heb je daar nooit twijfels over?quote:Op donderdag 11 februari 2010 04:02 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat overeenkomsten met de jaren 30 van de vorige eeuw niet genoeg benadrukt kunnen worden. De mensen die straks misschien PVV gaan stemmen moeten zich realiseren dat ze een man in het zadel helpen die een enorme groep mensen over 1 kam scheert en probeert neer te zetten als het kwaad van de samenleving. Daar kan niet genoeg aandacht aan worden besteed. We zeiden ooit: "Dit nooit meer!", maar het is NU gaande en de mensen die PVV willen stemmen moeten zich realiseren waar ze mee bezig zijn.
je kunt Wilders negeren, maar dat is al onmogelijk gebleken, of je kunt aangeven dat hij erg enge ideeën heeft. Hopelijk gaan een aantal mensen zien dat een stem op de PVV erge gevolgen kan hebben. Al zijn het maar een paar mensen, dan is het al zinvol geweest. Want als je NIETS doet verandert er sowieso niets. In de jaren 30 en 40 waren er ook mensen die in opstand kwamen tegen het demoniseren van een grote groep mensen die je nooit allemaal persoonlijk kent. Dat moet nu weer gebeurden en gebeurt ook. Zwijgen en hopen dat het allemaal wel goed zal komen is, zoals gebleken, een slecht idee. Pak het kwaad aan zodra het enigszins duidelijk wordt. Mensen die het daarmee niet eens zijn, geven dus een nieuwe kristalnacht en misschien zelfs een nieuwe W.O. vrijspel.quote:Op donderdag 11 februari 2010 04:07 schreef Morgenrood het volgende:
[..]
Ok, maar vraag jij jezelf weleens af of deze vrij agressieve benadering juist weleens contraproductief kan zijn? Los van wat ik ervan vind, maar vind je dat je op deze manier goed bezig bent? Heb je daar nooit twijfels over?
Het zou natuurlijk erg zuur zijn als je hem vooral in het zadel zou helpen. Zeker als je zulke gruwelijke dingen verwacht nog van hem in de toekomst.
Het komt op mij namelijk allemaal nogal overspannen over. Maar dat heb ik al snel bij mensen.
En hoe vind je dat de rest van de Tweede Kamer omgaat met het fenomeen Wilders? Zijn zij er ook niet grotendeels verantwoordelijk voor dat hij gewoon vrij veel zetels gaat halen (zoals het er nu naar uitziet)quote:Op donderdag 11 februari 2010 04:15 schreef scanman1 het volgende:
[..]
je kunt Wilders negeren, maar dat is al onmogelijk gebleken, of je kunt aangeven dat hij erg enge ideeën heeft. Hopelijk gaan een aantal mensen zien dat een stem op de PVV erge gevolgen kan hebben. Al zijn het maar een paar mensen, dan is het al zinvol geweest. Want als je NIETS doet verandert er sowieso niets. In de jaren 30 en 40 waren er ook mensen die in opstand kwamen tegen het demoniseren van een grote groep mensen die je nooit allemaal persoonlijk kent. Dat moet nu weer gebeurden en gebeurt ook. Zwijgen en hopen dat het allemaal wel goed zal komen is, zoals gebleken, een slecht idee. Pak het kwaad aan zodra het enigszins duidelijk wordt. Mensen die het daarmee niet eens zijn, geven dus een nieuwe kristalnacht en misschien zelfs een nieuwe W.O. vrijspel.
Ik vind dat de politieke partijen veel te soft zijn over de opkomst van Wilders. D66 pakt hem aardig aan, maar er moeten meer partijen zijn die zijn onzin blootleggen. Het valt me wat tegen van de Sp en van GL. Misschien denken zij dat negeren meer helpt ofzo.quote:Op donderdag 11 februari 2010 04:22 schreef Morgenrood het volgende:
[..]
En hoe vind je dat de rest van de Tweede Kamer omgaat met het fenomeen Wilders? Zijn zij er ook niet grotendeels verantwoordelijk voor dat hij gewoon vrij veel zetels gaat halen (zoals het er nu naar uitziet)
Halsema is vooral van mening dat de media hem veelal kritiekloos benaderenen dat hij het inhoudelijk debat vermijdt, maar uiteindelijk lijkt Geert bijna altijd de lachend derde.quote:Op donderdag 11 februari 2010 04:24 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Ik vind dat de politieke partijen veel te soft zijn over de opkomst van Wilders. D66 pakt hem aardig aan, maar er moeten meer partijen zijn die zijn onzin blootleggen. Het valt me wat tegen van de Sp en van GL. Misschien denken zij dat negeren meer helpt ofzo.
Voor de, toch enigszins simpele, PVV stemmer wel ja. Zij zien al erg snel iets als een overwinning. Mensen die geen hoog IQ hebben zijn blijkbaar moeilijk te overtuigen. Dat de PVV voornamelijk laag opgeleide stemmers heeft maakt het er niet makkelijker op om mensen te waarschuwen.quote:Op donderdag 11 februari 2010 04:33 schreef Morgenrood het volgende:
[..]
Halsema is vooral van mening dat de media hem veelal kritiekloos benaderenen dat hij het inhoudelijk debat vermijdt, maar uiteindelijk lijkt Geert bijna altijd de lachend derde.
Nouja, niet zozeer in het oog van de PVV-stemmer, maar we kunnen toch vaststellen dat hij zonder al teveel inhoud een enorme opmars heeft kunnen maken in dit land. Ik bedoelde meer dat hij daar zelf nog het meest tevreden over zal zijn en het hardst zal lachen om het geploeter van bijvoorbeeld Halsema met haar GL.quote:Op donderdag 11 februari 2010 04:35 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Voor de, toch enigszins simpele, PVV stemmer wel ja. Zij zien al erg snel iets als een overwinning. Mensen die geen hoog IQ hebben zijn blijkbaar moeilijk te overtuigen. Dat de PVV voornamelijk laag opgeleide stemmers heeft maakt het er niet makkelijker op om mensen te waarschuwen.
Het trieste is dat een politieke partij veel stemmen binnen kan halen als ze een schuldige weten aan te wijzen voor alle ellende in dit land en in de wereld. Het is angstig te moeten realiseren dat een gebeurtenis als 70 jaar geleden best wel weer kan plaatsvinden. En dat terwijl wij hadden gezegd dat zoiets NOOIT meer zou mogen gebeuren. Het gebeurt NU mensen. WAKE UP !!!!quote:Op donderdag 11 februari 2010 04:41 schreef Morgenrood het volgende:
[..]
Nouja, niet zozeer in het oog van de PVV-stemmer, maar we kunnen toch vaststellen dat hij zonder al teveel inhoud een enorme opmars heeft kunnen maken in dit land. Ik bedoelde meer dat hij daar zelf nog het meest tevreden over zal zijn en het hardst zal lachen om het geploeter van bijvoorbeeld Halsema met haar GL.
Wat lul je raar man, hij heeft met heel veel dingen wel een goed punt..quote:Op donderdag 11 februari 2010 04:47 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Het trieste is dat een politieke partij veel stemmen binnen kan halen als ze een schuldige weten aan te wijzen voor alle ellende in dit land en in de wereld. Het is angstig te moeten realiseren dat een gebeurtenis als 70 jaar geleden best wel weer kan plaatsvinden. En dat terwijl wij hadden gezegd dat zoiets NOOIT meer zou mogen gebeuren. Het gebeurt NU mensen. WAKE UP !!!!
Als je een voorbeeld hebt waartoe bepaald gedrag kan leiden ('kan' zeg ik, redelijk belangrijk in die zin), waarom zou je dat voorbeeld dan niet mogen gebruiken om aan te tonen, dat er een bepaalde weg is ingeslagen? Natuurlijk wordt Nederland nooit het Vierde Rijk of een Führerstaat met Wilders als dictator. Maar een grote PVV kan in de Kamer voor heel wat ellende zorgen voor een grote groep mensen in dit land.quote:Op donderdag 11 februari 2010 04:07 schreef Morgenrood het volgende:
[..]
Ok, maar vraag jij jezelf weleens af of deze vrij agressieve benadering juist weleens contraproductief kan zijn? Los van wat ik ervan vind, maar vind je dat je op deze manier goed bezig bent? Heb je daar nooit twijfels over?
Zoals? En wat zijn dan zijn oplossingen voor bijvoorbeeld de filedruk? De hoge kosten voor de zorg? Het tekort aan mensen in de zorg? Alleen de moslims deporteren gaat hem niet worden, hoor.quote:Op donderdag 11 februari 2010 05:44 schreef GuidooH het volgende:
[..]
Wat lul je raar man, hij heeft met heel veel dingen wel een goed punt..![]()
Jij loopt continu te hameren op de overeenkomsten tussen Wilders & Hitler en tussen de PVV & NSDAP. Je geeft zelf aan dat je dit doet om mensen te waarschuwen voor het gevaar dat de PVV zou zijn in jouw beleving. Toch ontkracht je met deze ene zin jouw hele standpunt. Als een dictatoriale macht in Nederland niet mogelijk zou zijn, waarom dan in godsnaam er iets tegen doen?quote:Op donderdag 11 februari 2010 03:14 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Ik ook niet. Gelukkig kan dat in deze tijd niet meer.
http://pvv.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=788&Itemid=139quote:Op donderdag 11 februari 2010 06:21 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Zoals? En wat zijn dan zijn oplossingen voor bijvoorbeeld de filedruk? De hoge kosten voor de zorg? Het tekort aan mensen in de zorg? Alleen de moslims deporteren gaat hem niet worden, hoor.
Wat jij nog steeds niet begrijpt of wilt begrijpen dat het hier niet per definitie gaat om de 1:1 vergelijking , maar des te meer dat het gebruik van zo'n vergelijking de eerste gedachte bij zo'n vergelijking onherroepelijk daarnaar toe leidt.quote:Op donderdag 11 februari 2010 02:41 schreef maartena het volgende:
[..]
Ehm, voor je hier op doorhamert is het misschien verstandig om even het topic door te nemen.
Ben benieuwd hoe men dit goed gaat praten...quote:In Den Haag is ophef ontstaan over de vermeende uitspraken van het jonge openlijk homoseksuele PVV-kandidaatsraadslid Paul ter Linden (20). Tegen Gay.nl zou hij hebben gezegd dat je hiv-besmette mannen herkenbaar zou moeten maken door ze te brandmerken boven hun geslachtsdeel.
Volgens de datingsite Gay.nl zou Ter Linden (foto) hebben gezegd: “Het kan misschien wel hard klinken, maar waarom kunnen ze ze niet ‘brandmerken’ of iets dergelijks? Dat zal al heel veel nieuwe besmettingen voorkomen.”
Ook de volgende uitspraak wordt hem door Gay.nl toegeschreven: “Nederland is nu te tolerant. Als je boven het geslachtsdeel een tatoeage ziet, kun je meteen zien of hij oneerlijk is geweest. Dat is een harde opmerking maar zo denk ik er gewoon over.”
Paul ter Linden laat via een PVV-woordvoerder weten dat hij de bewuste uitspraken nooit zo heeft gedaan. De gewraakte passage is inmiddels van de website van Gay.nl verwijderd.
Om zichzelf te profieleren als kandidaat raadslid schrijft Paul ter Linden op de website van de Gay Krant: “Als jonge homoseksueel heb ik zelf ervaren dat de emancipatie, die in al die jaren moeizaam is opgebouwd, met de dag achteruit gaat door de islamisering van Nederland. Ik wil me daarom richten op de emancipatie.”
VVD-kandidaatsraadslid Arjen Lakerveld wil donderdag helderheid van Ter Linden. Hij zal daar een punt van maken tijdens een Roze Debat in het Bastacafé van COC Haaglanden. Daar zullen enkele plaatselijke politici om 19.00 uur met elkaar in debat gaan.
Je moet dit niet groter maken dan het is. In het artikel staat sowieso dat het vermeende uitspraken zijn. Volgens mij moet Gay.nl heel gemakkelijk deze uitspraken reproduceren en op de een of andere manier lukt dit niet.quote:Op donderdag 11 februari 2010 09:33 schreef RvLaak het volgende:
In navolging van de NSDAP, heeft de PVV een voorstel gedaan tot het brandmerken van een groep mensen:
PVV-er: “Laat mensen met hiv brandmerken”
[..]
Ben benieuwd hoe men dit goed gaat praten...
Een partij moet je niet alleen op de uitspraken van de voorman beoordelen. Je moet alle aspecten van een partij meenemen, dus ook de overige partijleden en zelfs ook de achterban.quote:Op donderdag 11 februari 2010 09:48 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Je moet dit niet groter maken dan het is. In het artikel staat sowieso dat het vermeende uitspraken zijn. Volgens mij moet Gay.nl heel gemakkelijk deze uitspraken reproduceren en op de een of andere manier lukt dit niet.
Ten tweede, maar niet minder belangrijk, gaat het hier niet over en voorstel van de PVV, maar over uitlatingen gedaan door een kandidaatsraadslid op een website. Deze jongen zit nog niet in de gemeenteraad (ik vraag me af of het verstandig is dat hij daar überhaupt in komt), van een voorstel is derhalve geen sprake en dit maakt jouw wijze van presentatie, in mijn optiek, misplaatst.
Dit dus.quote:Op donderdag 11 februari 2010 10:23 schreef Igen het volgende:
[..]
Een partij moet je niet alleen op de uitspraken van de voorman beoordelen. Je moet alle aspecten van een partij meenemen, dus ook de overige partijleden en zelfs ook de achterban.
Dit stel ik helemaal niet.quote:Op donderdag 11 februari 2010 10:23 schreef Igen het volgende:
Een partij moet je niet alleen op de uitspraken van de voorman beoordelen. Je moet alle aspecten van een partij meenemen, dus ook de overige partijleden en zelfs ook de achterban.
De beperkingen in de Nederlandse situatie gelden enkel als conflicten optreden in het kader van de openbare orde.quote:Het is niet voor niets dat men in Duitsland na WOII in de Grondwet heeft vastgelegd, dat een partij al verboden kan worden op grond van foute bedoelingen van de achterban.
Je kunt zelf niet inhoudelijk reageren, maar laat de argumentatie tegen mijn schrijven aan anderen over?quote:
jawel, maar waarom zou ik een argument van een ander 1 op 1 herhalen? Lijkt me redelijk nutteloos.quote:Op donderdag 11 februari 2010 10:45 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Je kunt zelf niet inhoudelijk reageren, maar laat de argumentatie tegen mijn schrijven aan anderen over?
Ah, dus je houdt er toch aan vast dat Wilders de nieuwe Hitler is. In dat geval verwijs ik alsnog naar mijn eerdere bericht, met het verzoek om dit keer iets verder te lezen dan alleen de eerste regel.quote:Op donderdag 11 februari 2010 03:57 schreef scanman1 het volgende:
De Hitler vergelijking is nog steeds erg treffend en de reacties van een aantal anderen in dit ropic heeft dat erg goed bewezen.
Jij kent mijn standpunt ten opzichte van Wilders niet, en weet al helemaal niet hoe ik me bij 'een nieuwe oorlog' zou opstellen. Ondertussen is het wel merkwaardig dat jij, die zo verontrust pretendeert te zijn over discriminatie, andere mensen zo achteloos op één hoop veegt. Geloofwaardiger word je er niet op.quote:Dat jij het echt niet wilt zien is echt jouw probleem - en echt treurig te noemen - en zegt dat met een maatschappij met allemaal mensen zoals jij een nieuwe oorlog zonder problemen zou kunnen gebeuren.
Ik ga jou vertellen dat ik vind dat jij dit welbewust tot grotere proporties opblaast dan in werkelijkheid is.quote:Op donderdag 11 februari 2010 11:04 schreef RvLaak het volgende:
[..]
jawel, maar waarom zou ik een argument van een ander 1 op 1 herhalen? Lijkt me redelijk nutteloos.
Hmm.. nu ik er over nadenk... Was mijn post dus behoorlijk nutteloos. Excuus.
Maar ga jij mij nu vertellen dat je wil ontkennen dat deze meneer van de PVV is, voor de PVV spreekt (zij het op lokaal niveau) en een stelling deponeert die op z'n minst verwerpelijk is zo niet 1 op 1 parallellen met WO2 oproept?
Een zelfverzonnen wetmatigheid vind ik te infantiel om op te reageren, dus dit kun je vergeten.quote:Op donderdag 11 februari 2010 11:39 schreef Igen het volgende:
[..]
Anders lees je de rest van de zin die ik schreef ook even.
Je poging Wilders te negeren zou vermoedelijk veel succesvoller zijn alsd je gedachtengoed niet dag in dag uit ondermijnt wordt door berichtgeving betreffende eerwraak , uithuwelijking, misdragingen, criminaliteit uit laten we wel wezen, de islamhoek.quote:Op donderdag 11 februari 2010 04:15 schreef scanman1 het volgende:
[..]
je kunt Wilders negeren, maar dat is al onmogelijk gebleken, of je kunt aangeven dat hij erg enge ideeën heeft. Hopelijk gaan een aantal mensen zien dat een stem op de PVV erge gevolgen kan hebben. Al zijn het maar een paar mensen, dan is het al zinvol geweest. Want als je NIETS doet verandert er sowieso niets.
En daar jij zo graag over Nazi's praat: Horst Wessel is werd slachtoffer van dat doort AFA figuren. En het werkte extreem recht alleen maar in de hand.quote:In de jaren 30 en 40 waren er ook mensen die in opstand kwamen tegen het demoniseren van een grote groep mensen die je nooit allemaal persoonlijk kent. Dat moet nu weer gebeurden en gebeurt ook. Zwijgen en hopen dat het allemaal wel goed zal komen is, zoals gebleken, een slecht idee. Pak het kwaad aan zodra het enigszins duidelijk wordt. Mensen die het daarmee niet eens zijn, geven dus een nieuwe kristalnacht en misschien zelfs een nieuwe W.O. vrijspel.
[/quote]quote:Zwijgen en hopen dat het allemaal wel goed zal komen is, zoals gebleken, een slecht idee.....
Want als je NIETS doet verandert er sowieso niets.
Wat heb jij tegen wilders danquote:Pak het kwaad aan zodra het enigszins duidelijk wordt
Nou leg je me woorden in de mond. Ik heb nergens het woord "wetmatigheid" genoemd, ik heb alleen mijn mening gegeven. En als dat jou ook al niet zint, wat doe je dan op een discussieforum?quote:Op donderdag 11 februari 2010 12:58 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Een zelfverzonnen wetmatigheid vind ik te infantiel om op te reageren, dus dit kun je vergeten.
![]()
Duitsers hebben goed paranoia na die oostenrijkerquote:Op donderdag 11 februari 2010 10:23 schreef Igen het volgende:
Het is niet voor niets dat men in Duitsland na WOII in de Grondwet heeft vastgelegd, dat een partij al verboden kan worden op grond van foute bedoelingen van de achterban.
Geweld kom van zowel uiterst links als uiterst rechts. Daar valt hoegenaamd geen onderscheid te maken. Beide uitersten zijn radicaal.quote:Op donderdag 11 februari 2010 13:24 schreef desiredbard het volgende:
En vooralsnog zie ik geen PVVers en Tonners met knuppels hun gelijk proberen te verwerven.
Het geweld en de demonisering komt toch echt uit de andere hoek.
Ik leg helemaal geen woorden in je mond. Hoe kom je daar nu bij? Is deze zin niet jouw pennenvrucht: Je moet alle aspecten van een partij meenemen, dus ook de overige partijleden en zelfs ook de achterban?quote:Op donderdag 11 februari 2010 13:16 schreef Igen het volgende:
[..]
Nou leg je me woorden in de mond. Ik heb nergens het woord "wetmatigheid" genoemd, ik heb alleen mijn mening gegeven. En als dat jou ook al niet zint, wat doe je dan op een discussieforum?
Zoals ik zei, dat is mijn MENING. Het is mijn MENING dat je die aspecten moet meetellen.quote:Op donderdag 11 februari 2010 13:28 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik leg helemaal geen woorden in je mond. Hoe kom je daar nu bij? Is deze zin niet jouw pennenvrucht: Je moet alle aspecten van een partij meenemen, dus ook de overige partijleden en zelfs ook de achterban?
Waar staat dit opgetekend? In welk wetboek of volgens welke statuten, als het niet om een zelfverzonnen wetmatigheid zou gaan zoals jij nu beweert?
Ik vind dat jouw wijze van formuleren knullig. Je vraagt nota bene of ik alstublieft op jouw mening (quote:Op donderdag 11 februari 2010 13:33 schreef Igen het volgende:
[..]
Zoals ik zei, dat is mijn MENING. Het is mijn MENING dat je die aspecten moet meetellen.
quote:Op donderdag 11 februari 2010 12:58 schreef damian5700 het volgende:
Een zelfverzonnen wetmatigheid vind ik te infantiel om op te reageren, dus dit kun je vergeten.
![]()
Als Wilders zich ook daadwerkelijk op die problemen zou concentreren, had je een punt. Maar Wilders negeert bijvoorbeeld alle problematiek rond de antillianen, want die zijn geen moslim dus dat past niet in zijn straatje.quote:Op donderdag 11 februari 2010 13:39 schreef Klummie het volgende:
Het grote verschil is natuurlijk dat, voordat Hitler Joden stigmatiseerde, niemand last had van Joden.
Dat is in 2010 wel even anders voor wat betreft kutmarokkaantjes, kaapverdiërs, antillianen, somaliërs etc. Nog voordat er ooit iemand van Wilders had gehoord waren deze problemen er al en het neemt dankzij het pamperen van onze fijne overheid alleen maar toe.
Ho ho, wie eist bewijst hè. Jij zegt dat de uitingen van een PVV-kandidaatsraadlid niet mogen meetellen voor een oordeel over de hele PVV, dan moet jij ook met de onderbouwing daarvoor komen.quote:Op donderdag 11 februari 2010 13:39 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik vind dat jouw wijze van formuleren knullig. Je vraagt nota bene of ik alstublieft op jouw mening () (rest van jouw post) wil ingaan, maar als ik jou erop wijs dat dit op een assertieve wijze proberen een grote broek aantrekken is, maar dat dit op niets concreets is gebaseerd geef je niet thuis, dan is het slechts een mening, een mening .
En ik moet op jouw mening ingaan? Prima, maar dit is wel een herhaling van zetten:
[..]
Dat is dan ook veruit de grootste groep. Maar ik weet zeker dat Wilders zich ook richt op alle criminelen. Dus ook op Antillianen. Ieder op z´n beurt.quote:Op donderdag 11 februari 2010 13:41 schreef Igen het volgende:
[..]
Als Wilders zich ook daadwerkelijk op die problemen zou concentreren, had je een punt. Maar Wilders negeert bijvoorbeeld alle problematiek rond de antillianen, want die zijn geen moslim dus dat past niet in zijn straatje.
quote:Op donderdag 11 februari 2010 13:41 schreef Igen het volgende:
[..]
Als Wilders zich ook daadwerkelijk op die problemen zou concentreren, had je een punt. Maar Wilders negeert bijvoorbeeld alle problematiek rond de antillianen, want die zijn geen moslim dus dat past niet in zijn straatje.
Volgens jouw wetmatigheid moeten we dit de gehele PVV aanrekenen, dus wat jij hier stelt, dat Geert Wilders alle problematiek rond Antillianen zou negeren, is hieraan tegenstrijdig.quote:De Roon zet zich in voor justitie met ambitie. Niet de cultuur van gedogen, maar harde maatregelen om de criminaliteit fors in te dammen. Minimumstraffen is een goed begin, zegt hij. Dit is zijn uitgangspunt: "De burger moet er op kunnen vertrouwen dat zijn medeburgers hem niet naar het leven staan en dat zijn eigendommen gerespecteerd worden. De crimineel die zich daar niet aan houdt moet weten dat de samenleving het vertrouwen in die misdadiger opzegt. Dat moet gebeuren op een manier, die effectief is om het gevoel van vrijheid en veiligheid in onze maatschappij te herstellen." Bron
Cijfers zeggen wat anders.quote:Op donderdag 11 februari 2010 13:44 schreef Klummie het volgende:
[..]
Dat is dan ook veruit de grootste groep. Maar ik weet zeker dat Wilders zich ook richt op alle criminelen. Dus ook op Antillianen. Ieder op z´n beurt.
Ik heb me helemaal niet op die wijze uitgelaten. Dit is jouw weergave van wat ik heb gesteld. Ik neem daar afstand van.quote:Op donderdag 11 februari 2010 13:44 schreef Igen het volgende:
[..]
Ho ho, wie eist bewijst hè. Jij zegt dat de uitingen van een PVV-kandidaatsraadlid niet mogen meetellen voor een oordeel over de hele PVV, dan moet jij ook met de onderbouwing daarvoor komen.
quote:Op donderdag 11 februari 2010 12:56 schreef damian5700 het volgende:
Ik ga jou vertellen dat ik vind dat jij dit welbewust tot grotere proporties opblaast dan in werkelijkheid is.
Door de uitlatingen van een kandidaat-gemeenteraadslid te presenteren als een voorstel van de PVV, door uitlatingen gedaan op een webforum gelijk te stellen als een voorstel, zodat het de indruk wekt dat het hier een wetsvoorstel betreft los van het gegeven dat het artikel waaraan jij refereert geen melding maakt van de feitelijke citaten maar enkel blijk geeft van 'vermeende uitspraken' en 'zou hij hebben gezegd'.
Dus mijn conclusie blijft onverminderd dat jouw wijze van presentatie misplaatst is.
Ik heb eens op de site van de PVV gekeken, de laatste keer dat ze serieus iets te melden hadden over de problemen met Antillianen was halverwege 2008. Blijkbaar hebben Antillianen geen prioriteit meer bij de PVV, wat onbegrijpelijk is omdat ze samen met de Marokkanen de crimineelste etnische minderheid in Nederland zijn.quote:Op donderdag 11 februari 2010 13:44 schreef Klummie het volgende:
[..]
Dat is dan ook veruit de grootste groep. Maar ik weet zeker dat Wilders zich ook richt op alle criminelen. Dus ook op Antillianen. Ieder op z´n beurt.
Is wellicht een idee, zomaar hoor, niks bijzonders op zich.quote:Op donderdag 11 februari 2010 13:50 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik heb eens op de site van de PVV gekeken, de laatste keer dat ze serieus iets te melden hadden over de problemen met Antillianen was halverwege 2008. Blijkbaar hebben Antillianen geen prioriteit meer bij de PVV, wat onbegrijpelijk is omdat ze samen met de Marokkanen de crimineelste etnische minderheid in Nederland zijn.
Jij bent in het echte leven zeker minister of fractievoorzitter van het CDA of de CU. Je hebt er in ieder geval het talent voor.quote:Op donderdag 11 februari 2010 13:49 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik heb me helemaal niet op die wijze uitgelaten. Dit is jouw weergave van wat ik heb gesteld. Ik neem daar afstand van.
Wat ik wel heb gesteld is:
[..]
quote:Op donderdag 11 februari 2010 13:50 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik heb eens op de site van de PVV gekeken, de laatste keer dat ze serieus iets te melden hadden over de problemen met Antillianen was halverwege 2008. Blijkbaar hebben Antillianen geen prioriteit meer bij de PVV, wat onbegrijpelijk is omdat ze samen met de Marokkanen de crimineelste etnische minderheid in Nederland zijn.
Je leest niet goed. Dit komt rechtstreeks van de site van de PVV vandaan.quote:Voor Hero Brinkman is de tijd gekomen om de misstanden in het land vanuit Den Haag aan te pakken. Het is wat hem betreft de hoogste tijd voor een rigoureuze aanpak van criminaliteit. Het woord gedogen moet uit het woordenboek worden geschrapt. Enkele doelstellingen: hardere straffen, keiharde aanpak van het drugsprobleem, jonge criminelen in een opvoedingskamp, verbod op kraken."
quote:
Helder.quote:Voobeeldje juli 2009 volkskrant
AMSTERDAM/UTRECHT - Van de Marokkaans-Nederlandse jongemannen in Rotterdam in de leeftijd van 18 tot 24 is bijna 55 procent met de politie in aanraking gekomen op verdenking van een delict.
*
Aboutaleb kan cijfers Bovenkerk 'niet plaatsen'
*
'Misdaad meer dan etnische kwestie'
Voor Antilliaanse en Surinaamse Rotterdammers in dezelfde leeftijdscategorie is dat 40 procent, voor Turks-Nederlandse mannen 36, en voor autochtone Rotterdammers 18,4.
Deze ‘absoluut schrikbarende cijfers’ heeft Frank Bovenkerk woensdag tijdens zijn afscheid als hoogleraar criminologie aan de universiteit Utrecht gepresenteerd. Tot dusver werd de koppeling tussen criminaliteit en migrantengroepen op een standaard manier gemeten. ‘Dan lijken de cijfers wel mee te vallen’, aldus Bovenkerk.
Verkeerd berekend
Volgens de criminoloog wordt misdaad al jaren verkeerd berekend. Door het koppelen van politiebestanden en cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) kunnen verdachten uit de eerste en tweede generatie migrantengroepen in beeld worden gebracht.
Daaruit blijkt weliswaar dat Antilliaanse, Marokkaanse, Surinaamse en Turkse Nederlanders oververtegenwoordigd zijn in de misdaadstatistieken. Maar in absolute zin zijn de cijfers aan de lage kant, omdat per jaar wordt gemeten. Een 18-jarige die in 2006 een roofoverval pleegde, komt niet voor in de statistieken van 2007.
Bovenkerk: ‘De normale cijfers vertellen niet hoe beroerd een specifieke groep ervoor staat. De meeste criminaliteit wordt gepleegd door jongens van 12 tot 24 jaar: hoeveel daarvan komen over de hele periode gemeten, voor serieuze feiten met politie en justitie in aanraking? Of: welk percentage heeft bij het bereiken van de 24-jarige leeftijd een strafblad?’
Etnische achtergrond
Er is evenwel geen wettelijke basis voor het registreren van de etnische achtergrond van een individuele verdachte. ‘Rotterdam, en dat is revolutionair, doet dat wel’, zegt Bovenkerk. Sinds 2002 koppelt Rotterdam alle gegevens van onder andere politie, jeugdzorg en consultatiebureaus aan individuen van wie de etniciteit bekend is.
In het rapport Antilliaanse Rotterdammers 2008 (uitgevoerd door Marion van San c.s. in opdracht van de gemeente Rotterdam) kon daarom voor het eerst worden berekend hoe vaak jongens aan het einde van hun criminaliteitsgevoelige levensfase met de politie in aanraking zijn geweest.
Bovenkerk: ‘Je zou nog kunnen denken dat het per persoon niet verder is gegaan dan één contact met de politie, maar dat is niet zo: 90 procent van de jongens met een Marokkaanse achtergrond recidiveert, tegenover 60 procent van de autochtonen.’ Hij verwacht dat de Rotterdamse cijfers ook gelden in andere steden. ‘Daar horen we dezelfde geluiden.’
Het is inderdaad zeer helder, aangezien het algemeen bekend is dat Marokkaanse criminaliteit van de 30'ste levensjaar een zeer scherpe daling maakt naar het normale autochtone niveau. Terwijl dit bij Antillianen bijvoorbeeld juist niet het geval is.quote:
Ik zie in dat citaat nergens het woord "antilliaan" of iets wat daarop lijkt.quote:Op donderdag 11 februari 2010 13:55 schreef damian5700 het volgende:
[..]
[..]
Je leest niet goed. Dit komt rechtstreeks van de site van de PVV vandaan.
Inderdaad.quote:En omdat Hero Brinkman dit gezegd heeft is dit een aspect van de partij die je mee kan nemen voor de gehele partij inclusief voorman, overige fractieleden en achterban. Aldus volgens jouw zelfverzonnen wetmatigheid mening.
De bestrijding van criminaliteit is, volgens de PVV aldus, geen etnische kwestie. Zij willen bestrijding van criminaliteit of zoals het geformuleerd werd een rigoureuze aanpak van criminaliteit.quote:Op donderdag 11 februari 2010 13:59 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik zie in dat citaat nergens het woord "antilliaan" of iets wat daarop lijkt.
[..]
Inderdaad.
Ik presenteer niets, ik quote enkel een website die het artikel zo heeft geplaatst.quote:Op donderdag 11 februari 2010 12:56 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik ga jou vertellen dat ik vind dat jij dit welbewust tot grotere proporties opblaast dan in werkelijkheid is.
Door de uitlatingen van een kandidaat-gemeenteraadslid te presenteren als een voorstel van de PVV, door uitlatingen gedaan op een webforum gelijk te stellen als een voorstel, zodat het de indruk wekt dat het hier een wetsvoorstel betreft los van het gegeven dat het artikel waaraan jij refereert geen melding maakt van de feitelijke citaten maar enkel blijk geeft van 'vermeende uitspraken' en 'zou hij hebben gezegd'.
Dus mijn conclusie blijft onverminderd dat jouw wijze van presentatie misplaatst is.
Oh? En dit dan bijvoorbeeld - bericht van 9 juni 2009 en dus waarschijnlijk recenter dan wat jij postte:quote:Op donderdag 11 februari 2010 14:04 schreef damian5700 het volgende:
[..]
De bestrijding van criminaliteit is, volgens de PVV, geen etnische kwestie. Zij willen bestrijding van criminaliteit of zoals het geformuleerd werd een rigoureuze aanpak van criminaliteit.
Het ligt voor de hand dat hieronder ook de criminele Antilliaan valt.
(bron)quote:Niet langer wachten: criminele Marokkanen eruit!
De Partij voor de Vrijheid vindt het schandalig dat in Rotterdam meer dan de helft van de Marokkaanse jongeren in de leeftijd van 18 t/m 24 jaar in aanraking komt met de politie. PVV'er Sietse Fritsma heeft minister Van der Laan van Wonen, Wijken en Integratie daarom vandaag tijdens het mondelinge vragenuur van de Tweede Kamer ter verantwoording geroepen. "Deze horrorcijfers tonen maar weer eens aan dat het hoog tijd wordt voor de PVV aanpak van dit probleem: oppakken en het land uit zetten", aldus Fritsma.
Wat is dan jouw mening hierover?quote:Op donderdag 11 februari 2010 14:06 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Ik presenteer niets, ik quote enkel een website die het artikel zo heeft geplaatst.
Deze uitspraken in het debat moet ook weer vervolgens de gehele PVV aangewreven worden, maar zojuist waren er weer wat andere signalen die we hen zouden moeten aanwrijven, dus het wordt wat verwarrend.quote:Op donderdag 11 februari 2010 14:07 schreef Igen het volgende:
[..]
Oh? En dit dan bijvoorbeeld - bericht van 9 juni 2009 en dus waarschijnlijk recenter dan wat jij postte:
[..]
(bron)
Geen etnische kwestie?
Wacht maar, ik heb er notie van genomen:quote:Op donderdag 11 februari 2010 14:08 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Wat is dan jouw mening hierover?
Ik zie overigens wel degelijk dat jouw begeleidend schrijven dit presenteert als een voorstel van de PVV. De opmerkingen die ik hierover heb gedaan zijn, volgens mij, dan ook terecht in jouw richting geplaatst.quote:Op donderdag 11 februari 2010 09:33 schreef RvLaak het volgende:
In navolging van de NSDAP, heeft de PVV een voorstel gedaan tot het brandmerken van een groep mensen:
PVV-er: “Laat mensen met hiv brandmerken”
Ben benieuwd hoe men dit goed gaat praten...
Het is natuurlijk ook mogelijk dat de ene uiting welgemeend is, terwijl de andere een niet-gemeende alibitekst is om bij kritiek als rookgordijn te kunnen gebruiken.quote:Op donderdag 11 februari 2010 14:13 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Deze uitspraken in het debat moet ook weer vervolgens de gehele PVV aangewreven worden, maar zojuist waren er weer wat andere signalen die we hen zouden moeten aanwrijven, dus het wordt wat verwarrend.
Deze bewering staat haaks op het volgende officiële PVV standpunt (zie link hierboven):quote:Op donderdag 11 februari 2010 14:04 schreef damian5700 het volgende:
[..]
De bestrijding van criminaliteit is, volgens de PVV aldus, geen etnische kwestie. Zij willen bestrijding van criminaliteit of zoals het geformuleerd werd een rigoureuze aanpak van criminaliteit.
Het ligt voor de hand dat hieronder ook de criminele Antilliaan valt.
Ik vind het niet vreemd dat dit soort "voorstellen" per monde van een PVV'er gaan. Of het een partij standpunt, lokaal standpunt of privé standpunt is, weet ik niet.quote:Op donderdag 11 februari 2010 14:08 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Wat is dan jouw mening hierover?
Ander topic, ander onderwerpquote:Op donderdag 11 februari 2010 14:16 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik zie overigens wel degelijk dat jouw begeleidend schrijven dit presenteert als een voorstel van de PVV. De opmerkingen die ik hierover heb gedaan zijn, volgens mij, dan ook terecht in jouw richting geplaatst.
Een beetje jammer dat je daarvan afstand van neemt.
Zoals ik het beschouw valt dit onder de standpunten over de Islam en de islamisering.quote:Op donderdag 11 februari 2010 14:21 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Deze bewering staat haaks op het volgende officiële PVV standpunt (zie link hierboven):
1. Stel een immigratiestop in voor mensen uit moslimlanden als Marokko. Anders blijft het natuurlijk dweilen met de kraan open..
Er is sowieso geen uitsluitsel dat er daadwerkelijk deze uitlatingen zijn gebezigd. ik referer aan jouw geplaatste artikel waarin enkel melding wordt gemaakt van 'vermeende uitspraken' en 'zou hij hebben gezegd'.quote:Ik vind het niet vreemd dat dit soort "voorstellen" per monde van een PVV'er gaan. Of het een partij standpunt, lokaal standpunt of privé standpunt is, weet ik niet.
Je formulering vind ik maar belabberd. Je bedoelt mensen die deze infectie hebben. Het kan namelijk jaren duren, voordat men ook daadwerkelijk ziek wordt. Het enkele feit dat men Hiv heeft opgelopen maakt men nog niet ziek. De aanslag op het afweersysteem maakt mensen met Hiv ziek; en dat heet dan AIDS.quote:Aangezien ik de mening van een aantal anderen hier deel mbt de PVV & NSDAP ('25-'35) overeenkomsten, was zo'n "voorstel" wel te verwachten. Alleen had ik het niet verwacht richting zieke mensen, maar eerder richting moslims. Het stokpaardje van Wilders.
Ik denk dat het meer gebruikelijk is dat deze jongeman zich moet verantwoorden voor de uitlatingen. Wat precies heeft hij gezegd, in welke context, met welke bedoeling, etc. En pas daaruit volgen mogelijke consequenties.quote:Indien partij standpunt -> einde PVV. Dit roept te veel associaties op met WO2
Indien lokaal -> einde PVV aldaar & gozer eruit gegooid. PVV in het geheel loopt schade op, maar komt dit wel te boven met wat gelul over "rotte appels", etc.
Indien privé -> dan ligt de schade voor de PVV aan of en hoe de media dit oppikken. En hoe de PVV hier mee omgaat. Maar wss lullen ze zich er wel uit.
Als jij het nodig vind om dit artikel hier te plaatsen dan lijkt het mij gerechtvaardigd daarop nader in te gaan. Dit lijkt me ook jouw initiële bedoeling.quote:
Hij begon met een staatsgreep, knuppel.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 04:21 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Hitler begon heel voorzichtig in een land waar het niet echt lekker ging.
En jij vindt dit niet discriminerend? Of een hele groep wegzetten als crimineel?quote:Op donderdag 11 februari 2010 14:31 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Zoals ik het beschouw valt dit onder de standpunten over de Islam en de islamisering.
mooi, hebben we het over hetzelfdequote:[..]
Er is sowieso geen uitsluitsel dat er daadwerkelijk deze uitlatingen zijn gebezigd. ik referer aan jouw geplaatste artikel waarin enkel melding wordt gemaakt van 'vermeende uitspraken' en 'zou hij hebben gezegd'.
Klopt, maar het praat makkelijker.quote:[..]
Je formulering vind ik maar belabberd. Je bedoelt mensen die deze infectie hebben. Het kan namelijk jaren duren, voordat men ook daadwerkelijk ziek wordt. Het enkele feit dat men Hiv heeft opgelopen maakt men nog niet ziek. De aanslag op het afweersysteem maakt mensen met Hiv ziek; en dat heet dan AIDS.
klopt, maar dat gaat denk ik sowieso gebeuren. Een (aspirant) politicus die zich moet verantwoorden voor stupide uitspraken is niets nieuws. Wat mij interesseert, is de fall out die dit gaat creëren.quote:[..]
Ik denk dat het meer gebruikelijk is dat deze jongeman zich moet verantwoorden voor de uitlatingen. Wat precies heeft hij gezegd, in welke context, met welke bedoeling, etc. En pas daaruit volgen mogelijke consequenties.
Idd, maar dat doe je niet.quote:[..]
Als jij het nodig vind om dit artikel hier te plaatsen dan lijkt het mij gerechtvaardigd daarop nader in te gaan. Dit lijkt me ook jouw initiële bedoeling.
quote:Op dinsdag 9 februari 2010 13:53 schreef Teun_ZHV het volgende:
Maar nogmaals, de ruimte voor dit soort figuren werd gecreëerd door de uitbuiting van Duitsland door de Geallieerden na 1918. Diezelfde Geallieerden hebben trouwens wel meer rare streken geleverd. Kijk maar naar het herverdelen van meer Oostelijke landen, Hongarije en Roemenië. Daar zijn veel Hongaren nog steeds de dupe van.
De beste manier om Anne Frank te beschermen, is tegenwoordig het bestrijden van islamitisch radicalisme.quote:
je bedoelt radicalisme....quote:Op donderdag 11 februari 2010 14:47 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
De beste manier om Anne Frank te beschermen, is tegenwoordig het bestrijden van islamitisch radicalisme.
Het is een genade om iemand te treffen die uit een dergelijke cryptische mededeling toch nog een zinvolle mededeling weet te halen.quote:
De grap is dat Nederlanders helemaal niet zo happig waren op Anne Frank. De grap is ook dat Nederlanders helemaal niet happig waren op Joden. De grap is dat toen de Joden nog maar net weg waren er al Nederlanders in hun huizen zaten. De grap is dat Joden nogal wat moeite hebben moeten doen om hier hun bezit terug te krijgen na de oorlog. De grap is eigenlijk dat Nederlands in z'n algemeenheid luizige handelaren en opportunisten zijn. Best wel een niet al te fris volk, die Nederlanders, van links tot rechts.quote:Op donderdag 11 februari 2010 14:47 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
De beste manier om Anne Frank te beschermen, is tegenwoordig het bestrijden van islamitisch radicalisme.
Afgezien van het gehalte humor dat jij aan de gebeurtenissen toekent, vind ik dit best een aardige weergave van de geschiedenis.quote:Op donderdag 11 februari 2010 15:13 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
De grap is dat Nederlanders helemaal niet zo happig waren op Anne Frank. De grap is ook dat Nederlanders helemaal niet happig waren op Joden. De grap is dat toen de Joden nog maar net weg waren er al Nederlanders in hun huizen zaten. De grap is dat Joden nogal wat moeite hebben moeten doen om hier hun bezit terug te krijgen na de oorlog. De grap is eigenlijk dat Nederlands in z'n algemeenheid luizige handelaren en opportunisten zijn. Best wel een niet al te fris volk, die Nederlanders, van links tot rechts.
Islamitisch radicalisme heeft het in Europa niet voorzien op Joden.quote:Op donderdag 11 februari 2010 14:47 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |