Jij bent in het echte leven zeker minister of fractievoorzitter van het CDA of de CU. Je hebt er in ieder geval het talent voor.quote:Op donderdag 11 februari 2010 13:49 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik heb me helemaal niet op die wijze uitgelaten. Dit is jouw weergave van wat ik heb gesteld. Ik neem daar afstand van.
Wat ik wel heb gesteld is:
[..]

quote:Op donderdag 11 februari 2010 13:50 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik heb eens op de site van de PVV gekeken, de laatste keer dat ze serieus iets te melden hadden over de problemen met Antillianen was halverwege 2008. Blijkbaar hebben Antillianen geen prioriteit meer bij de PVV, wat onbegrijpelijk is omdat ze samen met de Marokkanen de crimineelste etnische minderheid in Nederland zijn.
Je leest niet goed. Dit komt rechtstreeks van de site van de PVV vandaan.quote:Voor Hero Brinkman is de tijd gekomen om de misstanden in het land vanuit Den Haag aan te pakken. Het is wat hem betreft de hoogste tijd voor een rigoureuze aanpak van criminaliteit. Het woord gedogen moet uit het woordenboek worden geschrapt. Enkele doelstellingen: hardere straffen, keiharde aanpak van het drugsprobleem, jonge criminelen in een opvoedingskamp, verbod op kraken."

quote:
Helder.quote:Voobeeldje juli 2009 volkskrant
AMSTERDAM/UTRECHT - Van de Marokkaans-Nederlandse jongemannen in Rotterdam in de leeftijd van 18 tot 24 is bijna 55 procent met de politie in aanraking gekomen op verdenking van een delict.
*
Aboutaleb kan cijfers Bovenkerk 'niet plaatsen'
*
'Misdaad meer dan etnische kwestie'
Voor Antilliaanse en Surinaamse Rotterdammers in dezelfde leeftijdscategorie is dat 40 procent, voor Turks-Nederlandse mannen 36, en voor autochtone Rotterdammers 18,4.
Deze ‘absoluut schrikbarende cijfers’ heeft Frank Bovenkerk woensdag tijdens zijn afscheid als hoogleraar criminologie aan de universiteit Utrecht gepresenteerd. Tot dusver werd de koppeling tussen criminaliteit en migrantengroepen op een standaard manier gemeten. ‘Dan lijken de cijfers wel mee te vallen’, aldus Bovenkerk.
Verkeerd berekend
Volgens de criminoloog wordt misdaad al jaren verkeerd berekend. Door het koppelen van politiebestanden en cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) kunnen verdachten uit de eerste en tweede generatie migrantengroepen in beeld worden gebracht.
Daaruit blijkt weliswaar dat Antilliaanse, Marokkaanse, Surinaamse en Turkse Nederlanders oververtegenwoordigd zijn in de misdaadstatistieken. Maar in absolute zin zijn de cijfers aan de lage kant, omdat per jaar wordt gemeten. Een 18-jarige die in 2006 een roofoverval pleegde, komt niet voor in de statistieken van 2007.
Bovenkerk: ‘De normale cijfers vertellen niet hoe beroerd een specifieke groep ervoor staat. De meeste criminaliteit wordt gepleegd door jongens van 12 tot 24 jaar: hoeveel daarvan komen over de hele periode gemeten, voor serieuze feiten met politie en justitie in aanraking? Of: welk percentage heeft bij het bereiken van de 24-jarige leeftijd een strafblad?’
Etnische achtergrond
Er is evenwel geen wettelijke basis voor het registreren van de etnische achtergrond van een individuele verdachte. ‘Rotterdam, en dat is revolutionair, doet dat wel’, zegt Bovenkerk. Sinds 2002 koppelt Rotterdam alle gegevens van onder andere politie, jeugdzorg en consultatiebureaus aan individuen van wie de etniciteit bekend is.
In het rapport Antilliaanse Rotterdammers 2008 (uitgevoerd door Marion van San c.s. in opdracht van de gemeente Rotterdam) kon daarom voor het eerst worden berekend hoe vaak jongens aan het einde van hun criminaliteitsgevoelige levensfase met de politie in aanraking zijn geweest.
Bovenkerk: ‘Je zou nog kunnen denken dat het per persoon niet verder is gegaan dan één contact met de politie, maar dat is niet zo: 90 procent van de jongens met een Marokkaanse achtergrond recidiveert, tegenover 60 procent van de autochtonen.’ Hij verwacht dat de Rotterdamse cijfers ook gelden in andere steden. ‘Daar horen we dezelfde geluiden.’

Het is inderdaad zeer helder, aangezien het algemeen bekend is dat Marokkaanse criminaliteit van de 30'ste levensjaar een zeer scherpe daling maakt naar het normale autochtone niveau. Terwijl dit bij Antillianen bijvoorbeeld juist niet het geval is.quote:

Ik zie in dat citaat nergens het woord "antilliaan" of iets wat daarop lijkt.quote:Op donderdag 11 februari 2010 13:55 schreef damian5700 het volgende:
[..]
[..]
Je leest niet goed. Dit komt rechtstreeks van de site van de PVV vandaan.
Inderdaad.quote:En omdat Hero Brinkman dit gezegd heeft is dit een aspect van de partij die je mee kan nemen voor de gehele partij inclusief voorman, overige fractieleden en achterban. Aldus volgens jouw zelfverzonnen wetmatigheid mening.

De bestrijding van criminaliteit is, volgens de PVV aldus, geen etnische kwestie. Zij willen bestrijding van criminaliteit of zoals het geformuleerd werd een rigoureuze aanpak van criminaliteit.quote:Op donderdag 11 februari 2010 13:59 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik zie in dat citaat nergens het woord "antilliaan" of iets wat daarop lijkt.
[..]
Inderdaad.

Ik presenteer niets, ik quote enkel een website die het artikel zo heeft geplaatst.quote:Op donderdag 11 februari 2010 12:56 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik ga jou vertellen dat ik vind dat jij dit welbewust tot grotere proporties opblaast dan in werkelijkheid is.
Door de uitlatingen van een kandidaat-gemeenteraadslid te presenteren als een voorstel van de PVV, door uitlatingen gedaan op een webforum gelijk te stellen als een voorstel, zodat het de indruk wekt dat het hier een wetsvoorstel betreft los van het gegeven dat het artikel waaraan jij refereert geen melding maakt van de feitelijke citaten maar enkel blijk geeft van 'vermeende uitspraken' en 'zou hij hebben gezegd'.
Dus mijn conclusie blijft onverminderd dat jouw wijze van presentatie misplaatst is.

Oh? En dit dan bijvoorbeeld - bericht van 9 juni 2009 en dus waarschijnlijk recenter dan wat jij postte:quote:Op donderdag 11 februari 2010 14:04 schreef damian5700 het volgende:
[..]
De bestrijding van criminaliteit is, volgens de PVV, geen etnische kwestie. Zij willen bestrijding van criminaliteit of zoals het geformuleerd werd een rigoureuze aanpak van criminaliteit.
Het ligt voor de hand dat hieronder ook de criminele Antilliaan valt.
(bron)quote:Niet langer wachten: criminele Marokkanen eruit!
De Partij voor de Vrijheid vindt het schandalig dat in Rotterdam meer dan de helft van de Marokkaanse jongeren in de leeftijd van 18 t/m 24 jaar in aanraking komt met de politie. PVV'er Sietse Fritsma heeft minister Van der Laan van Wonen, Wijken en Integratie daarom vandaag tijdens het mondelinge vragenuur van de Tweede Kamer ter verantwoording geroepen. "Deze horrorcijfers tonen maar weer eens aan dat het hoog tijd wordt voor de PVV aanpak van dit probleem: oppakken en het land uit zetten", aldus Fritsma.

Wat is dan jouw mening hierover?quote:Op donderdag 11 februari 2010 14:06 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Ik presenteer niets, ik quote enkel een website die het artikel zo heeft geplaatst.

Deze uitspraken in het debat moet ook weer vervolgens de gehele PVV aangewreven worden, maar zojuist waren er weer wat andere signalen die we hen zouden moeten aanwrijven, dus het wordt wat verwarrend.quote:Op donderdag 11 februari 2010 14:07 schreef Igen het volgende:
[..]
Oh? En dit dan bijvoorbeeld - bericht van 9 juni 2009 en dus waarschijnlijk recenter dan wat jij postte:
[..]
(bron)
Geen etnische kwestie?

Wacht maar, ik heb er notie van genomen:quote:Op donderdag 11 februari 2010 14:08 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Wat is dan jouw mening hierover?
Ik zie overigens wel degelijk dat jouw begeleidend schrijven dit presenteert als een voorstel van de PVV. De opmerkingen die ik hierover heb gedaan zijn, volgens mij, dan ook terecht in jouw richting geplaatst.quote:Op donderdag 11 februari 2010 09:33 schreef RvLaak het volgende:
In navolging van de NSDAP, heeft de PVV een voorstel gedaan tot het brandmerken van een groep mensen:
PVV-er: “Laat mensen met hiv brandmerken”
Ben benieuwd hoe men dit goed gaat praten...

Het is natuurlijk ook mogelijk dat de ene uiting welgemeend is, terwijl de andere een niet-gemeende alibitekst is om bij kritiek als rookgordijn te kunnen gebruiken.quote:Op donderdag 11 februari 2010 14:13 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Deze uitspraken in het debat moet ook weer vervolgens de gehele PVV aangewreven worden, maar zojuist waren er weer wat andere signalen die we hen zouden moeten aanwrijven, dus het wordt wat verwarrend.

Deze bewering staat haaks op het volgende officiële PVV standpunt (zie link hierboven):quote:Op donderdag 11 februari 2010 14:04 schreef damian5700 het volgende:
[..]
De bestrijding van criminaliteit is, volgens de PVV aldus, geen etnische kwestie. Zij willen bestrijding van criminaliteit of zoals het geformuleerd werd een rigoureuze aanpak van criminaliteit.
Het ligt voor de hand dat hieronder ook de criminele Antilliaan valt.
Ik vind het niet vreemd dat dit soort "voorstellen" per monde van een PVV'er gaan. Of het een partij standpunt, lokaal standpunt of privé standpunt is, weet ik niet.quote:Op donderdag 11 februari 2010 14:08 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Wat is dan jouw mening hierover?
Ander topic, ander onderwerpquote:Op donderdag 11 februari 2010 14:16 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik zie overigens wel degelijk dat jouw begeleidend schrijven dit presenteert als een voorstel van de PVV. De opmerkingen die ik hierover heb gedaan zijn, volgens mij, dan ook terecht in jouw richting geplaatst.
Een beetje jammer dat je daarvan afstand van neemt.

Zoals ik het beschouw valt dit onder de standpunten over de Islam en de islamisering.quote:Op donderdag 11 februari 2010 14:21 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Deze bewering staat haaks op het volgende officiële PVV standpunt (zie link hierboven):
1. Stel een immigratiestop in voor mensen uit moslimlanden als Marokko. Anders blijft het natuurlijk dweilen met de kraan open..
Er is sowieso geen uitsluitsel dat er daadwerkelijk deze uitlatingen zijn gebezigd. ik referer aan jouw geplaatste artikel waarin enkel melding wordt gemaakt van 'vermeende uitspraken' en 'zou hij hebben gezegd'.quote:Ik vind het niet vreemd dat dit soort "voorstellen" per monde van een PVV'er gaan. Of het een partij standpunt, lokaal standpunt of privé standpunt is, weet ik niet.
Je formulering vind ik maar belabberd. Je bedoelt mensen die deze infectie hebben. Het kan namelijk jaren duren, voordat men ook daadwerkelijk ziek wordt. Het enkele feit dat men Hiv heeft opgelopen maakt men nog niet ziek. De aanslag op het afweersysteem maakt mensen met Hiv ziek; en dat heet dan AIDS.quote:Aangezien ik de mening van een aantal anderen hier deel mbt de PVV & NSDAP ('25-'35) overeenkomsten, was zo'n "voorstel" wel te verwachten. Alleen had ik het niet verwacht richting zieke mensen, maar eerder richting moslims. Het stokpaardje van Wilders.
Ik denk dat het meer gebruikelijk is dat deze jongeman zich moet verantwoorden voor de uitlatingen. Wat precies heeft hij gezegd, in welke context, met welke bedoeling, etc. En pas daaruit volgen mogelijke consequenties.quote:Indien partij standpunt -> einde PVV. Dit roept te veel associaties op met WO2
Indien lokaal -> einde PVV aldaar & gozer eruit gegooid. PVV in het geheel loopt schade op, maar komt dit wel te boven met wat gelul over "rotte appels", etc.
Indien privé -> dan ligt de schade voor de PVV aan of en hoe de media dit oppikken. En hoe de PVV hier mee omgaat. Maar wss lullen ze zich er wel uit.
Als jij het nodig vind om dit artikel hier te plaatsen dan lijkt het mij gerechtvaardigd daarop nader in te gaan. Dit lijkt me ook jouw initiële bedoeling.quote:

Hij begon met een staatsgreep, knuppel.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 04:21 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Hitler begon heel voorzichtig in een land waar het niet echt lekker ging.

En jij vindt dit niet discriminerend? Of een hele groep wegzetten als crimineel?quote:Op donderdag 11 februari 2010 14:31 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Zoals ik het beschouw valt dit onder de standpunten over de Islam en de islamisering.
mooi, hebben we het over hetzelfdequote:[..]
Er is sowieso geen uitsluitsel dat er daadwerkelijk deze uitlatingen zijn gebezigd. ik referer aan jouw geplaatste artikel waarin enkel melding wordt gemaakt van 'vermeende uitspraken' en 'zou hij hebben gezegd'.
Klopt, maar het praat makkelijker.quote:[..]
Je formulering vind ik maar belabberd. Je bedoelt mensen die deze infectie hebben. Het kan namelijk jaren duren, voordat men ook daadwerkelijk ziek wordt. Het enkele feit dat men Hiv heeft opgelopen maakt men nog niet ziek. De aanslag op het afweersysteem maakt mensen met Hiv ziek; en dat heet dan AIDS.
klopt, maar dat gaat denk ik sowieso gebeuren. Een (aspirant) politicus die zich moet verantwoorden voor stupide uitspraken is niets nieuws. Wat mij interesseert, is de fall out die dit gaat creëren.quote:[..]
Ik denk dat het meer gebruikelijk is dat deze jongeman zich moet verantwoorden voor de uitlatingen. Wat precies heeft hij gezegd, in welke context, met welke bedoeling, etc. En pas daaruit volgen mogelijke consequenties.
Idd, maar dat doe je niet.quote:[..]
Als jij het nodig vind om dit artikel hier te plaatsen dan lijkt het mij gerechtvaardigd daarop nader in te gaan. Dit lijkt me ook jouw initiële bedoeling.

quote:Op dinsdag 9 februari 2010 13:53 schreef Teun_ZHV het volgende:
Maar nogmaals, de ruimte voor dit soort figuren werd gecreëerd door de uitbuiting van Duitsland door de Geallieerden na 1918. Diezelfde Geallieerden hebben trouwens wel meer rare streken geleverd. Kijk maar naar het herverdelen van meer Oostelijke landen, Hongarije en Roemenië. Daar zijn veel Hongaren nog steeds de dupe van.

De beste manier om Anne Frank te beschermen, is tegenwoordig het bestrijden van islamitisch radicalisme.quote:

je bedoelt radicalisme....quote:Op donderdag 11 februari 2010 14:47 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
De beste manier om Anne Frank te beschermen, is tegenwoordig het bestrijden van islamitisch radicalisme.

Het is een genade om iemand te treffen die uit een dergelijke cryptische mededeling toch nog een zinvolle mededeling weet te halen.quote:

De grap is dat Nederlanders helemaal niet zo happig waren op Anne Frank. De grap is ook dat Nederlanders helemaal niet happig waren op Joden. De grap is dat toen de Joden nog maar net weg waren er al Nederlanders in hun huizen zaten. De grap is dat Joden nogal wat moeite hebben moeten doen om hier hun bezit terug te krijgen na de oorlog. De grap is eigenlijk dat Nederlands in z'n algemeenheid luizige handelaren en opportunisten zijn. Best wel een niet al te fris volk, die Nederlanders, van links tot rechts.quote:Op donderdag 11 februari 2010 14:47 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
De beste manier om Anne Frank te beschermen, is tegenwoordig het bestrijden van islamitisch radicalisme.

Afgezien van het gehalte humor dat jij aan de gebeurtenissen toekent, vind ik dit best een aardige weergave van de geschiedenis.quote:Op donderdag 11 februari 2010 15:13 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
De grap is dat Nederlanders helemaal niet zo happig waren op Anne Frank. De grap is ook dat Nederlanders helemaal niet happig waren op Joden. De grap is dat toen de Joden nog maar net weg waren er al Nederlanders in hun huizen zaten. De grap is dat Joden nogal wat moeite hebben moeten doen om hier hun bezit terug te krijgen na de oorlog. De grap is eigenlijk dat Nederlands in z'n algemeenheid luizige handelaren en opportunisten zijn. Best wel een niet al te fris volk, die Nederlanders, van links tot rechts.

Islamitisch radicalisme heeft het in Europa niet voorzien op Joden.quote:Op donderdag 11 februari 2010 14:47 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |