Gedaanquote:Op maandag 8 februari 2010 20:11 schreef ferrari_rood het volgende:
elies? senes? help mag die in fauna? vergeten sorry
ik hoop dan ook uit de grond van mijn hart dat er snel iemand is die aan de verwachtingen kan voldoen.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 14:44 schreef ferrari_rood het volgende:
Peper is bij ons op dit moment vrij gelukkig. Al wil hij ook nog weleens krabben. Zonder kapje lukt dus niet.
Komt het door onze katten? is het psychisch? Ik weet het niet.
Als je nu al weet dat de kat van je vriend andere wegjaagd lijkt mij dat ook geen directe oplossing. Peper kan niet zo goed tegen dominante katten.
Ik gun dit beestje zo graag een huisje met iemand die bijna continu aandacht voor hem heeft. Dat is wat hij het liefste wil.
Hij heeft op de foto nog steeds een kapje om. Zolang hij relaxt bij je ligt kan het kapje af. Loop je weg of schrikt hij dan gaat hij weer krabbelen.quote:Op donderdag 11 maart 2010 13:45 schreef zoalshetis het volgende:
en zo te zien kan hij tegenwoordig zonder kraagje, how cute!
misschien moet ts over haar hart strijken en deze kat in huis nemen, hij zit er erg relaxed bij.
maak anders een gironummer aan en vraag 10 cent per week voor het eten van deze kat. 5,20 per jaar dus.
dat zou wel het beste voor peper zijn.quote:Op donderdag 29 april 2010 15:25 schreef ferrari_rood het volgende:
En nog 1x omhoog al zit ik er toch over te denken Peper te houden. Onze DA heeft Rossi eigenlijk opgegeven en Fire kan het wel met Peper vinden. Alleen vriend nog overtuigen.
Hij heeft het zo naar zijn zin in de tuin. Rent achter alles aan. Een kapje heeft hij al helemaal niet meer om.
Wat fijn dat ie zn kapje niet meer om hoeft!quote:Op donderdag 29 april 2010 @ 15:25 schreef ferrari_rood het volgende:
En nog 1x omhoog al zit ik er toch over te denken Peper te houden. Onze DA heeft Rossi eigenlijk opgegeven en Fire kan het wel met Peper vinden. Alleen vriend nog overtuigen.
Hij heeft het zo naar zijn zin in de tuin. Rent achter alles aan. Een kapje heeft hij al helemaal niet meer om.
Tja, wat zonde, zo'n mooie lieverd.quote:Op woensdag 16 juni 2010 11:37 schreef ferrari_rood het volgende:
Nee
Wij zijn een beetje moedeloos. Hij krabt weer als een gek. Ruzie gehad met Zorro. Hij loopt nu dus met 2 kapjes op. Op dit moment kan hij eigenlijk niet naar een nieuw baasje. Maar hier blijven is ook geen optie.
Iemand nog ideeën? Medisch mankeert hij niets. In de zin van allergieën oid.
Wie heeft er geen ander dier? Wel een tuin en tijd voor dit hele lieve beestje?
F&F is het enige forum waar je huisdieren te koop aan mag bieden.quote:Op donderdag 17 juni 2010 11:41 schreef lies1947 het volgende:
volgens mij hebben de meesten die in flora en fauna kijken al huisdieren.
het lijkt me handig als je in een ander topic iets plaatst.
Te koop aanbieden mag ook in F&F nietquote:Op donderdag 17 juni 2010 12:30 schreef Cat22 het volgende:
[..]
F&F is het enige forum waar je huisdieren te koop aan mag bieden.Niet iedereen hier heeft huisdieren of wil er wellicht eentje bij. Of kennen misschien wel iemand die wel een huisdier zoekt.
quote:Op donderdag 17 juni 2010 18:31 schreef Greys het volgende:
[..]
Te koop aanbieden mag ook in F&F nietEen goed huisje zoeken wel.
Ferrari, het is misschien een goed idee als je dit lijstje:
Het aanbieden van dieren in Flora & Fauna!
even invult en hier plaatst. Dan zet ik hem daarna wel voor je er bij in je openingspost.
als die het beest heeft weggedaan, denk ik niet dat het verstandig is om het dier daar terug te bezorgen.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 11:36 schreef Mama_Mia het volgende:
Als ie oorspronkelijk van Redcat kwam, moet ie daar dan niet naar terug? Volgens mijn contract moet je de kat teruggeven aan Redcat als je er zelf niet meer voor kan zorgen.
Redcat zal zo'n kat niet meer terugdoen naar de eerste eigenaar. Deze heeft immers niet voor niets afstand gedaan. Zoals F-R al zegt: dan gaat hij naar het asiel en wordt van daaruit een baasje voor hem gezocht. En daarom denk ik dat Redcat het best wel toestaat dat eigenaren zelf een nieuwe baas zoeken. Scheelt de poes een extra adres en de meeste baasjes zullen heel zorgvuldig kijken naar wie ze hun huisdier sturen.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 14:43 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
als die het beest heeft weggedaan, denk ik niet dat het verstandig is om het dier daar terug te bezorgen.
beter is het om bejaardentehuizen afgaan, waar wel een huisdier toegestaan is. dat mooie witte dier zal erg in de smaak vallen.
In een enorm huis kunnen ze toch lekker hun eigen gang gaan zonder bij elkaar te "moeten" vertoeven?quote:Op zaterdag 19 juni 2010 21:40 schreef P.F het volgende:
Mijn vader is de hele dag thuis, broertje ook.. Hebben een enorm huis + enorme tuin (serieus)
Maar er hobbelt hier een kat van 14 rond, die aandacht moeilijk kan delen. (3 jaar geleden een babypoes genomen.. Die is vorig jaar overleden.. 3 jaar geleden werd ie helemaal dun, oud en chago.. Sinds vorig jaar is ie weer happy en dik)
Dus ik denk dat ie wel ruimte genoeg zou hebben maar dat ze dan beide nog al ongelukkig zouden worden
Maar als die 'oude' kat in hetzelfde huis (ga ik iig vanuit) van de vorige kat al zo ongelukkig werd dan zou ik er wel drie keer over nadenken om hem nogmaals een huisgenoot aan te doen. Sommige katten tolereren geen soortgenoten en moet je lekker heer en meester laten zijn in hun eigen koninkrijk.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 21:58 schreef Faithfulness het volgende:
[..]
In een enorm huis kunnen ze toch lekker hun eigen gang gaan zonder bij elkaar te "moeten" vertoeven?
veel van die instellingen is niet meer dan je koe naar de slachterij brengen. en daarnaast heeft ts aangegeven dat hij niet tegen stress kan, wellicht omdat hij gedeeltelijk siamees is.quote:Op maandag 21 juni 2010 21:15 schreef keepoww het volgende:
Hij kan toch gewoon naar het asiel?
quote:Op dinsdag 6 juli 2010 10:31 schreef Pieter-utd het volgende:
Asiel is een goeie keuze. Wij doen dat ook altijd als we een nieuwe kitten halen met de oude kat. De meeste worden op een gegeven moment echt wel ergens anders ondergebracht
?quote:Op dinsdag 6 juli 2010 10:40 schreef Greys het volgende:
[..]
Kom je nou trollen?
Want ik geloof er niets van dat als je 'altijd' een nieuwe kitten haalt dat je dan steeds je oude kat weer naar het asiel brengt![]()
Als je alleen komt om grappig te zijn verwijs ik je graag naar ONZ.
quote:Op dinsdag 6 juli 2010 10:45 schreef Pieter-utd het volgende:
[..]
?
Het is nu in 12 jaar 3 keer gebeurd, ze zeggen dat wij niet de enige zijn hoor
Je hebt in 12 jaar tijd 3 keer een oude kat 'ingeleverd' en een kitten mee terug genomen van het asiel?quote:Op dinsdag 6 juli 2010 10:45 schreef Pieter-utd het volgende:
[..]
?
Het is nu in 12 jaar 3 keer gebeurd, ze zeggen dat wij niet de enige zijn hoor
Helemaal gelijkquote:Op dinsdag 6 juli 2010 10:50 schreef Greys het volgende:
Laat hij maar een eigen topic openen, als hij denkt dat het echt zo 'gewoon' is.
Verder gaan we niet FR haar topic er mee vervuilen
Ik zou jou dus als asiel zijnde geen dieren meer meegeven!quote:Op dinsdag 6 juli 2010 10:31 schreef Pieter-utd het volgende:
Asiel is een goeie keuze. Wij doen dat ook altijd als we een nieuwe kitten halen met de oude kat. De meeste worden op een gegeven moment echt wel ergens anders ondergebracht
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
Mijn ouders zijn gepensioneerd, maar nu ff op vakantie. Dus ik kan het zaterdag pas vragen.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 11:43 schreef Viking84 het volgende:
Peper moet echt in een huis bij een gepensioneerde weduwe of huisvrouw vind ik! Maar ja, die posten niet op Fok!.
quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 16:39 schreef mootie het volgende:
[..]
Mijn ouders zijn gepensioneerd, maar nu ff op vakantie. Dus ik kan het zaterdag pas vragen.
quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 16:39 schreef mootie het volgende:
[..]
Mijn ouders zijn gepensioneerd, maar nu ff op vakantie. Dus ik kan het zaterdag pas vragen.
Dan zou ik eerder die andere katten wegdoen als ze hem niet willen accepteren.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 11:38 schreef ferrari_rood het volgende:
Wij wachten met spanning af. Inmiddels zijn wij weer thuis van vakantie.
Peper is nog steeds even lief maar onze katten accepteren hem echt niet meer. En Peper kijkt echt vanhij snapt er echt niets van
Tuurlijk niet. Die katten zijn van ferrari rood zelf en die waren er eerder.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 11:52 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Dan zou ik eerder die andere katten wegdoen als ze hem niet willen accepteren.
Ja weet ik, maar geen acceptatie = weg.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 11:54 schreef Oognip het volgende:
[..]
Tuurlijk niet. Die katten zijn van ferrari rood zelf en die waren er eerder.
Of het met een kitten goed gaat geen idee. Bij ons ging het eerst ook goed maar als hij nu wil spelen wordt hij afgemept. Hij straalt iets uit wat de andere echt niet accepteren. Maar ik heb geen idee wat.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 11:48 schreef Lamb het volgende:
Nog steeds geen baasjeik zou Peper zo graag in huis willen nemen want mijn vriend en ik zijn bijna de hele dag thuis en hij kan zeeën van aandacht krijgen. Ik heb alleen geen tuin (over een paar maanden wel een balkonnetje) en een kitten van 3 maanden in huis.
Ik ga in ieder geval in de omgeving rondvragen of er iemand nog een plaatsje voor Peper heeft
Ik zou het graag uit willen proberen maar ik weet echt niet hoe de kitten hier op andere katten reageert. Dan ben ik alleen bang dat als het niet werkt het alleen maar meer stress voor Peper oplevertquote:Op donderdag 12 augustus 2010 12:11 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Of het met een kitten goed gaat geen idee. Bij ons ging het eerst ook goed maar als hij nu wil spelen wordt hij afgemept. Hij straalt iets uit wat de andere echt niet accepteren. Maar ik heb geen idee wat.
Een kitten kan nog aan veel wennen, in tegenstelling tot volwassen katten.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 12:25 schreef Lamb het volgende:
[..]
Ik zou het graag uit willen proberen maar ik weet echt niet hoe de kitten hier op andere katten reageert. Dan ben ik alleen bang dat als het niet werkt het alleen maar meer stress voor Peper oplevertmaar dat weet jij natuurlijk beter dan ik dus als er een mogelijkheid zou zijn probeer ik het graag!
Kloptquote:Op donderdag 12 augustus 2010 12:40 schreef Faithfulness het volgende:
[..]
Een kitten kan nog aan veel wennen, in tegenstelling tot volwassen katten.
Zo zijn mijn jongste katten helemaal vriendjes met de hond. De oudste (10), vindt de hond niets. Die worden nevernooit vriendjes. Want hij was al volwassen toen de hond kwam, en de andere katten waren toen kittens.
Het is natuurlijk geen garantie (die heb je nooit), maar ik zou het zeker NU proberen i.p.v. als de andere kat volwassen is, als je er toch 1 bij wilt
Oe, oe, zou Peper dan eindelijk een huisje vinden?
Hoe oud is je kitten als ik vragen mag?quote:Op donderdag 12 augustus 2010 12:47 schreef Lamb het volgende:
[..]
Klopthet huisje waar ze geboren is had naast de moederpoes en haar broertje nog 3 andere volwassen katten rondlopen en dat ging prima. en ik ga binnen nu en 3 maanden verhuizen naar een groter huis met balkon en wilde er sowieso nog een kitten of kat bijnemen dus ze is hier enorm welkom (na overleg met mijn vriend waar ik nu woon natuurlijk)!
Ze is 8 mei geboren, dus iets ouder dan 3 maanden. Net terug van de dierenarts voor de laatste inenting en helemaal kerngezondquote:Op donderdag 12 augustus 2010 12:53 schreef Oognip het volgende:
[..]
Hoe oud is je kitten als ik vragen mag?
hele aparte katten zo te zien...quote:
Ik zou best een kat willen, maar ik heb 0,0 ervaring dus ik ben bang dat ik het dan niet goed doe en daar wordt zo'n beest ook niet gelukkig vanquote:Op donderdag 12 augustus 2010 15:40 schreef covie het volgende:
Aaah ik vind het ook vreselijk zielig en zou m ook bijna nemen maar hou gewoon absoluut niet van katten. Al heb ik t wel erg met peper te doen
Ik had 0,0 ervaring toen mijn katten hier kwamen wonen. De meeste mensen die wel ervaring met katten hebben, hebben er ook al eentje in huis, en dat is net niet het soort huis wat Peper zoekt. Dus ik denk dat Peper het zelf niet erg vind. Katten zijn best makkelijk. Elke dag brokjes en drinken. Af en toe een schone kattenbak en ze komen vanzelf wel naar je toe als ze een aai willen.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 15:43 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Ik zou best een kat willen, maar ik heb 0,0 ervaring dus ik ben bang dat ik het dan niet goed doe en daar wordt zo'n beest ook niet gelukkig van
Peper is gevonden dus een HTK ik zelf heb altijd het idee gehad dat er iets oosters in zit. Wat ik zie van zijn karakter heeft duidelijk wat van Boy de 15 jaar oude burmees.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 14:16 schreef rubje het volgende:
[..]
hele aparte katten zo te zien...
Euh, wat is daar eng aan dan?quote:Op maandag 16 augustus 2010 15:45 schreef A.M.Fermanova het volgende:
Ik wou dat mijn moeder niet bang was voor katten.dan had ik zeker gereageerd!
Ik hoop dat er snel een baasje voor Peper word gevonden!
Tja, wat is er eng aan spinnenquote:Op maandag 16 augustus 2010 15:46 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Euh, wat is daar eng aan dan?
ik duim met je meequote:Op donderdag 19 augustus 2010 14:20 schreef Lamb het volgende:
Jaa, ik wacht geduldig de reactie van de baasjes af
Ja, ik ook! Hoop zo dat het goed gaat komen voor Peper!quote:Op donderdag 19 augustus 2010 14:30 schreef ferrari_rood het volgende:
Als het klopt belt ze mij vandaag terug. Wij zitten ook in spanning.
Dat kan ik me helemaal voorstellen jaquote:Op donderdag 19 augustus 2010 20:51 schreef ferrari_rood het volgende:
En ik vind het naar ons toe ook eigenlijk niet kunnen. Doen wij zoveel moeite het beestje zit hier al zolang en dan nu terug nemen. Dat hadden ze eerder kunnen bedenken.
quote:Op donderdag 19 augustus 2010 20:58 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik trek mij ervan terug ik kan er alleen maar boos om worden en daar heeft Peper niks aan.
Daarbij hebben wij ook wel genoeg zorgen om Rossi.
Welquote:Op donderdag 19 augustus 2010 20:58 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik trek mij ervan terug ik kan er alleen maar boos om worden en daar heeft Peper niks aan.
raar inderdaad van zijn baasjes.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 20:58 schreef ferrari_rood het volgende:
Tsss wat klote zeg, doe je zoveel moeite en dan dit! Hun andere kat gaat tijdelijk ergens anders naar toe? Waarom tijdelijk? Ze wachten tot Peper is opgelost ofzo?quote:Op donderdag 19 augustus 2010 20:51 schreef ferrari_rood het volgende:
Ja. Ze nemen hem terug en brengen hun andere kat tijdelijk ergens anders onder.
Naar mijn inziens een foute keuze. En ik vind het naar ons toe ook eigenlijk niet kunnen. Doen wij zoveel moeite het beestje zit hier al zolang en dan nu terug nemen. Dat hadden ze eerder kunnen bedenken.
quote:Op donderdag 19 augustus 2010 20:58 schreef ferrari_rood het volgende:
Erg lief dat je hem nog steeds een huisje wilt geven.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 00:28 schreef Lamb het volgende:
Helaaszoals ik over de pm al zei staat mijn deur nog steeds open voor Peper mocht het kunnen. Hopelijk vind ze anders op een andere manier een fijn huisje
Nou lieverd, jij hebt je best gedaan.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 08:01 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik kan Peper moeilijk ontvoeren maar ik vrees idd een niet zo'n fijne oplossing.
Hun andere kat gaat tijdelijk naar familie en in die tijd proberen ze de hypotheek voor een huis rond te krijgen zodat ze meer ruimte hebben voor ze.
Bijzondere dieren he, katten. Ik vind het wel erg zielig voor Peper, het is al zo'n stresskatje en dan moet ie nu weer verhuizen en dat is waarschijnlijk ook maar tijdelijk tot ze een ander baasje hebben gevonden. Ik snap niet dat ze niet serieus op Lamb ingaanquote:Op zaterdag 21 augustus 2010 18:17 schreef ferrari_rood het volgende:
Morgen wordt hij opgehaald
En of dat hij het voelt. Hij ging net bij Fire liggen en deze liet het toe![]()
[ link | afbeelding ]
Maar waarom?quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 18:28 schreef ferrari_rood het volgende:
Peper krijgt waarschijnlijk geen nieuw baasje maar een s......
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Nou dat geloof ik dan eerlijk gezegd ook weer niet, anders zouden ze dat toch wel meteen doen en niet eerst hun andere kat weer ander onderdak geven? Of denk je dat dat allemaal een leugen is en dat ze linea recta met hem naar de DA gaan? Dus niet eerst de andere kat ergens anders, dan een ander huis met meer ruimte en dan nog eens proberen? Ik vind dat op zich (dat laatste dus) niet eens zo'n stom idee namelijk.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 18:28 schreef ferrari_rood het volgende:
Neequote:Op zaterdag 21 augustus 2010 18:28 schreef ferrari_rood het volgende:
quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 18:28 schreef ferrari_rood het volgende:
Whut?quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 18:28 schreef ferrari_rood het volgende:
Lijkt mij ook sterk dat een DA dat zou doen.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 19:00 schreef Pisces29 het volgende:
En sinds wanneer doet een DA zoiets zomaar, er is toch geen reden voor bij Peper?![]()
Dan moet er toch iets te regelen zijn als dat echt hun plan is. Er is een gegadigde met leuk plekje voor hem, dan moet iemand hem toch wel stiekem kunnen verhuizen / oeps poes ontsnapt.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 19:16 schreef Faithfulness het volgende:
Ik hoop dat het gewoon frustratie is van f_r.
Zo niet, serieus: Geef me je adres en laat je deur ff open staan.
Ik bied me dus aan voor dat plan. Hij lijkt precies op mijn Quincey.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 19:26 schreef LekkerApart het volgende:
[..]
Dan moet er toch iets te regelen zijn als dat echt hun plan is. Er is een gegadigde met leuk plekje voor hem, dan moet iemand hem toch wel stiekem kunnen verhuizen / oeps poes ontsnapt.
maar willen ze dan ook niet dat Peper bij een ander gaat wonen ofzo?quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 20:37 schreef ferrari_rood het volgende:
Het is geen frustratie van mijn kant.
Ze gaan het wel proberen met alleen Peper in huis. Maar dat huis ruikt naar andere kant en er is geen buiten. Reactie van Peper krab.
Ze heeft het al meerdere malen gezegd te doen en ik weet ook wel zeker dat ze het zullen doen.
Weglopen zullen ze niet echt geloven ons huis is net alcatraz een kat kan hier niet echt ontsnappen.
Dat dus.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 20:50 schreef Greys het volgende:
Ik zou de Dierenbescherming bellen FR,
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.@LA het is mijn kat niet. Ik ga het denk ik wel melden bij redcat hier komt de kat vandaan.
Iedereen zal ook snappen dat hij bij jou niet kan blijvenquote:Op zondag 22 augustus 2010 16:37 schreef ferrari_rood het volgende:
Nee vanavond pas. En natuurlijk ga ik nog eens benadrukken dat er een huisje voor hem is met aandacht.
Ik kan hem alleen moeilijk ontvoeren vanmorgen had hij wel weer ontzettende ruzie met Zorro.
Als ik hem zo vind zal ik eens een foto van zijn krab verwonding laten zien. En waarom hij hier dus echt niet kan blijven.
Ik zeg, doenquote:Op maandag 23 augustus 2010 10:36 schreef ferrari_rood het volgende:
@Lamb als je nu contact met ze opneemt en zegt dat je geen andere kat hebt Peper wellicht wel mag komen.
Eens. Als dat niet lukt wordt er tenminste een goed huisje voor hem gezocht. Druk er like *nu* al een feliwaystekker in, dat helpt misschien al wat.quote:Op maandag 23 augustus 2010 17:31 schreef LekkerApart het volgende:
Ik zou er gewoon voor gaan!
Als het niet klikt, dan moet Peper sowieso niet terug naar diegenen die hem een spuitje willen geven. Dan kan er beter worden gezocht naar een mogelijk nog beter huisje.
Dus in oorlog en liefde is alles geoorloofd!
Gewoon liegen, en als het bij jou niet gaat zal ik mijn ouders weer eens polsen.quote:Op maandag 23 augustus 2010 11:10 schreef Lamb het volgende:
Oh heftig![]()
Ik zou m zo op willen halen maar ik vind het naar om tegen de baasjes te liegen over waar hun kat terecht komt.. ook al hebben zij misschien geen betere oplossing..
Wat vinden jullie? En F_R?
quote:Op maandag 23 augustus 2010 17:31 schreef LekkerApart het volgende:
Ik zou er gewoon voor gaan!
Als het niet klikt, dan moet Peper sowieso niet terug naar diegenen die hem een spuitje willen geven. Dan kan er beter worden gezocht naar een mogelijk nog beter huisje.
Dus in oorlog en liefde is alles geoorloofd!
Wacht even af tot Lamb heeft besloten.quote:Op maandag 23 augustus 2010 19:37 schreef Twinky het volgende:
even liegen is toch wel beter dan een spuitje.
* Twinky geeft lintje aan f_r en Lamb!
Liegen is geoorloofd in een geval als dit, vind ik dan.quote:Op maandag 23 augustus 2010 11:10 schreef Lamb het volgende:
Oh heftig![]()
Ik zou m zo op willen halen maar ik vind het naar om tegen de baasjes te liegen over waar hun kat terecht komt.. ook al hebben zij misschien geen betere oplossing..
Wat vinden jullie? En F_R?
Dankjequote:Op maandag 23 augustus 2010 19:39 schreef Greys het volgende:
[..]
Wacht even af tot Lamb heeft besloten.
Ze moet ook niet onder druk gezet worden hier vind ik eigenlijk
Ik zou het vervelend vinden als jij nog (begrijpelijke!) bezwaren hebt tegen het liegen en dus hoop ik niet dat je je gepushed voelt om dat te gaan doen. En ik snap dat je vraagt wat wij vinden of zouden doen, maar voor ons is het makkelijker roepen 'doen!' dan om het daadwerkelijk te doen. Snappumenog?quote:Op maandag 23 augustus 2010 20:39 schreef Lamb het volgende:
[..]
Dankjemaar dat zit wel goed hoor, ik was juist benieuwd wat jullie vonden dat in zo'n situatie kon.
Mocht ik besluiten er op deze manier voor te gaan en het werkt hier toch niet dan neem ik die verantwoordelijkheid op mequote:Op maandag 23 augustus 2010 20:32 schreef felixvulgaris het volgende:
Wat een rotsituatie zeg!
Persoonlijk zou ik geen kat als Peper in huis halen als daar al een andere kat aanwezig is. Ook kleine kittens worden groot en dan blijft het toch een grote gok of het goed blijft gaan.
Toch kan ik wel begrijpen dat Lamb in dit geval Peper een kans wil geven, al zou je het dan wel als jouw verantwoordelijkheid moeten zien om een ander goed huis te vinden voor Peper, als het toch niet goed blijkt te gaan.
Hoop het beste voor Peper...
Ik snap mquote:Op maandag 23 augustus 2010 20:46 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik zou het vervelend vinden als jij nog (begrijpelijke!) bezwaren hebt tegen het liegen en dus hoop ik niet dat je je gepushed voelt om dat te gaan doen. En ik snap dat je vraagt wat wij vinden of zouden doen, maar voor ons is het makkelijker roepen 'doen!' dan om het daadwerkelijk te doen. Snappumenog?![]()
Overigens vind ik die optie van persoonlijk kennismaken met die mensen en dan wel vertellen van de kitten ook een goed idee. Benieuwd hoe FR dat inschat, wat dan de kansen zijn
Ik hoor het graag van je, kan ik er ook nog even over slapen.quote:Op maandag 23 augustus 2010 20:49 schreef ferrari_rood het volgende:
f_r gaat morgen even goed reageren.
Vandaag staat mijn hoofd er niet zo na. Wel pas in de avond eerder ben ik niet veel thuis.
Ze krijgen er slapeloze nachten van? Wat voor nachten zullen ze dan wel niet krijgen als ze hem een spuitje geven..?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 11:21 schreef ferrari_rood het volgende:
Mijn reactie.
Ik denk als ik goed geluisterd heb naar zijn baasjes dat ze het niet zullen goedkeuren.
Ze zeggen zelf dat ze er slapeloze nachten van hebben.
Dat vroeg ik me ook af toen ik het las.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 11:57 schreef Oognip het volgende:
[..]
Ze krijgen er slapeloze nachten van? Wat voor nachten zullen ze dan wel niet krijgen als ze hem een spuitje geven..?
wat keuren ze niet goed?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 11:21 schreef ferrari_rood het volgende:
Mijn reactie.
Ik denk als ik goed geluisterd heb naar zijn baasjes dat ze het niet zullen goedkeuren.
Ze zeggen zelf dat ze er slapeloze nachten van hebben.
De DA zegt dan dat hij prima bij een katloos-huis geplaatst kan worden.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 16:17 schreef ferrari_rood het volgende:
volgens hun doet de DA het wel omdat ze medisch al alles geprobeerd hebben.
Dat lijkt mij dus ook. Als het probleem écht is dat hij niet tegen andere katten kan, dan kan dat gemakkelijk opgelost worden. Misschien dan niet bij Lamb maar via het asiel kunnen ze dan zorgen dat hij op een plekje komt waar hij gelukkig is.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 16:20 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
De DA zegt dan dat hij prima bij een katloos-huis geplaatst kan worden.
Ik vind het eerder absurd. Hoeveel katten worden niet herplaatst omdat ze niet gelukkig zijn bij een andere kat (of andere katten) in huis. Ontelbaar volgens mijquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 16:22 schreef Cat22 het volgende:
Sorry dat ik het moet zeggen, maar dan vind ik euthanaseren echt een té gemakkelijke oplossing.
Hij is volledig getest op voedselallergie er is niks uitgekomen.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 17:01 schreef Candaasje het volgende:
Hm... maar begrijp ik het goed als ik zeg dat Peper dan terug gaat naar het huis waar de ellende ooit begonnen is?
Dan is het niet fair tegenover Peper om hem juist dáár die 2 maanden te laten bewijzen dat het aan andere katten ligt; een kat heeft immers een behoorlijk goed geheugen en het is niet onrealistisch te denken dat Peper die plek associeert met andere katten/stress.
Ik zal nog eens rondkijken of ik mensen kan vinden zonder andere katten.
En F_R, denk jij dat het probleem echt bij de andere katten ligt (krabt hij echt alleen als er mot is geweest met de anderen) of lijkt hij het op elk willekeurig moment te doen? Is er ook al gekeken naar een mogelijke voedselallergie? (Onze oudste kat hier heeft vroeger veel last gehad van een voedselallergie, het dier krabte zich ook helemaal kapot en ze was erg mager)
sterkte voor vandaag (zal voor jullie ook niet makkelijk zijn)quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 16:44 schreef ferrari_rood het volgende:
niet echt.
Maandag wordt hij opgehaald
Heb je nog wat gehoord?quote:
En die andere blijft permanent weg als Peper het wel goed blijft doen?quote:Op maandag 30 augustus 2010 13:50 schreef ferrari_rood het volgende:
Hij mag eerst nog laten zien dat hij zonder andere kat niet krabt.
Tja, ik denk dat een kitten vast wel goed is voor Pepper.quote:Op donderdag 2 september 2010 11:30 schreef Lamb het volgende:
Peper is hier nog steeds heel erg welkom maar ik ga niet liegen tegenover de baasjes over de aanwezigheid van een kitten hier. Mocht er een manier zijn waarop dit wel kan werken tegenover de baasjes dan ben ik daar heel erg bereid toe
Maar dat had je dus verkeerd gedacht. Niet denken voor anderenquote:Op woensdag 1 september 2010 20:52 schreef ferrari_rood het volgende:
Even een korte reactie mbt Peper. Momenteel heb ik veel pijn dus sorry voor de typfouten.
Ik heb tot nu toe niets gehoord hoe het met hem gaat. Ga ze morgen even mailen/smsen praten kan ik momenteel niet zo goed.
De andere kat blijft 2mnd weg.
Ik denk niet en dat begrijp ik overigs heel goed dat Lamb Peper nog "wil"
Wat is er gebeurd?quote:Op zondag 12 september 2010 19:40 schreef ferrari_rood het volgende:
Het topic mag definitief dicht
RIP Peper. Damn dit doet ineens zo pijn terwijl het mijn kat niet eens was.
Ja, maar ik vind niet dat te makkelijk over TS kunnen oordelen. Het is iets anders wanneer je zelf in die situatie zit. Dan kun je niet zomaar die kat achterover drukkenquote:Op zondag 12 september 2010 20:03 schreef LekkerApart het volgende:
Om deze reden, hadden ze van mij de kat niet teruggekregen, die was plots ontsnapt. Helaas was dit geen onverwachte wending.
Mee eens. F_r valt niks te verwijten, zij heeft haar best gedaan. Andere mensen hadden misschien andere keuzes gemaakt maar ik denk dat je dat pas weet als je zelf in de situatie zit.quote:Op zondag 12 september 2010 20:06 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ja, maar ik vind niet dat te makkelijk over TS kunnen oordelen. Het is iets anders wanneer je zelf in die situatie zit. Dan kun je niet zomaar die kat achterover drukken
Ik snap ook niet hoe er in godsnaam een DA aan mee heeft willen werken. Bah ik ben er gewoon boos om en misselijk vanquote:Op zondag 12 september 2010 20:12 schreef Oognip het volgende:
Ik ben wel benieuwd wat ze de dierenarts hebben gezegd wat ie had, want een dierenarts zou hem toch niet zomaar in mogen laten slapen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |