thingamajig | zondag 7 februari 2010 @ 21:32 |
Hallo Alkmaar ![]() ![]() Voor een ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door thingamajig op 07-02-2010 21:58:43 ] | |
Q. | zondag 7 februari 2010 @ 21:34 |
Goed topic. ![]() | |
Mini_rulez | zondag 7 februari 2010 @ 21:35 |
Goeie titel. Ik neem het er nog even van nu ik nog op de Uithof woon. | |
Herr_Uberfrutzel | zondag 7 februari 2010 @ 21:39 |
quote:Waar in Terwijde ga je wonen als ik vragen mag? ![]() | |
Mini_rulez | zondag 7 februari 2010 @ 21:48 |
quote:We krijgen een appartement in een nieuwbouwcomplex (ok, nieuwer dan de rest daar ![]() ![]() | |
larry_flynt | zondag 7 februari 2010 @ 21:52 |
Wordt een mooi kantoorpand van de Rabobank! | |
thingamajig | zondag 7 februari 2010 @ 21:56 |
quote:Hehe, je mag best hier blijven hoor ![]() | |
Tim86 | zondag 7 februari 2010 @ 22:12 |
quote:Zeker, maar dat geldt voor bijna iedere locatie van ze. doet Rabobank erg goed ![]() | |
MoneyTalks | zondag 7 februari 2010 @ 22:21 |
Uithof represent ![]() | |
caspervc | zondag 7 februari 2010 @ 22:21 |
quote:Vind alleen die grijzige top lelijk.. | |
Q. | zondag 7 februari 2010 @ 22:22 |
quote:Hij is dan ook nog niet af. Wat je nu ziet is isolatiemateriaal. | |
DennisMoore | zondag 7 februari 2010 @ 22:24 |
Toch zag ik liever ook een Belle van Zuylen verrijzen ![]() | |
Eva4Evah | zondag 7 februari 2010 @ 22:48 |
quote:Dank voor de tip, maar die zit me een beetje te ver weg ![]() En nog steeds gevraagd: wie weet een goede rijschool? | |
The6thgate | zondag 7 februari 2010 @ 22:58 |
Volgens mij is rijschool Veronica wel ok? Zelf geen ervaring met rijscholen hier dus geen idee. Er zijn wel kwaliteitsregisters dus zou je even via google kunnen zoeken. | |
cryotek | zondag 7 februari 2010 @ 23:30 |
TVP! ![]() | |
Naamah | maandag 8 februari 2010 @ 00:53 |
Ik ben er ook weer! Rijscholen.. tsja.. er rijdt een heleboel pauper rond. Ik heb zelf bij Bruinsma gelest en daar wel redelijk tevreden over. Het is een hele grote rijschool (grootste in Utrecht, denk ik?). Het hangt ervan af welke instructeur je krijgt, maar je kan wel aangeven wat voor type je wil. En je kan altijd wisselen van instructeur. Er zijn een aantal van die popi-jopie types die daar lesgeven en daar hou ik niet zo van. Ik heb aangeven een beetje een relaxed/rustig iemand (en iemand die niet rookt! ![]() Erg goed is Frank Sakkers, maar die heeft dan ook weer een gigantische wachtlijst.. | |
thingamajig | maandag 8 februari 2010 @ 06:57 |
quote:Ik weet er geen... | |
Herr_Uberfrutzel | maandag 8 februari 2010 @ 08:20 |
quote:Gefeliciteerd ![]() Is dat een van die studiootjes? (Ben stiekem zelf ook een beetje aan het rondkijken ![]() Één voordeel, je zit nu niet meer in de schaduw van de Belle van Zuylen. Die zou namelijk op 100 meter afstand van je worden gebouwd ![]() | |
Mini_rulez | maandag 8 februari 2010 @ 11:26 |
Geen studiootje, een gewoon appartement. Niet erg goedkoop overigens, maar stukken beter dan wat je voor hetzelfde geld in de stad zou krijgen. | |
Inu | maandag 8 februari 2010 @ 11:29 |
Ik liep gistermiddag langs de Mockamore net na de brand, allemaal Ufjes die stonden te snotteren buiten ![]() | |
uithangbord | maandag 8 februari 2010 @ 11:57 |
Utrecht Lunetten present tvp | |
Trashcanman | maandag 8 februari 2010 @ 20:44 |
quote: Ufjes? | |
Naamah | maandag 8 februari 2010 @ 21:07 |
quote:UVSV'ers | |
thingamajig | maandag 8 februari 2010 @ 22:24 |
![]() | |
thingamajig | dinsdag 9 februari 2010 @ 08:24 |
De vuilnismannen staken vandaag. Luie donders, ga toch gewoon werken! Gelukkig komen ze pas morgen in mijn straatsie. | |
Naamah | dinsdag 9 februari 2010 @ 12:52 |
Zoiets raars.. ik hoor de laatste tijd met enige regelmaat zegmaar zo'n gebedsoproep die uit een minaret komt. Ik snap écht niet waar het vandaan komt. Er is hier geen moskee in de buurt en ook van moskees wordt dat in Nederland niet of nauwelijks gedaan, er is hier wel vlakbij iets dat zo'n beetje als moskee functioneert, maar kan me ook niet voorstellen dat het daar vandaan komt. Andere optie is dat iemand het thuis luistert, als muziek ofzo, maar met dit weer heb je toch ook niet continue je ramen open staan? En het klinkt wel echt heel helder. Snap er echt geen drol van. | |
The6thgate | dinsdag 9 februari 2010 @ 12:59 |
Waar woon je? Aan de rand van Lombok zit volgens mij wel zo'n toko die omroept | |
Naamah | dinsdag 9 februari 2010 @ 13:06 |
Amsterdamsestraatweg en het klinkt echt alsof het van dichtbij komt. | |
The6thgate | dinsdag 9 februari 2010 @ 13:30 |
Ja daar woon ik ook, maar die is niet bepaald kort ![]() | |
Naamah | dinsdag 9 februari 2010 @ 13:45 |
Hihi, vlakbij dan. Ik woon na het viaduct rechts, in dat wijkje. | |
thingamajig | dinsdag 9 februari 2010 @ 19:32 |
![]() quote: ![]() | |
The6thgate | woensdag 10 februari 2010 @ 12:15 |
Haha dat is wel echt heel dom | |
DennisMoore | woensdag 10 februari 2010 @ 17:40 |
Beetje flauw... is dat nu een onderwerp dat echt in de Raad besproken moet worden? | |
DennisMoore | woensdag 10 februari 2010 @ 17:54 |
http://maps.google.com/maps/ms?hl=en&ie=UTF8&msa=0&ll=52.087325,5.122805&spn=0.011141,0.024805&t=h&z=16&msid=113691888273814588289.00047e40d28ae1f2b5ea4 Dit is wel weer heel geinig gedaan. De locaties van de bomen aan de Oudegracht die gekapt gaan worden. | |
thingamajig | woensdag 10 februari 2010 @ 18:10 |
quote:Waarom is dat, ziekte? Of omdat de werfkelders onder druk staan? | |
DennisMoore | woensdag 10 februari 2010 @ 18:50 |
quote:Zal te maken hebben met de restauratie van de werven: http://www.utrecht.nl/werven. Maar of echt daarvoor bomen moeten worden gekapt, weet ik niet. Misschien wordt er van boom tot boom bekeken wat de gezondheid en verwachte levensduur nog is? En dat dan los van de restauratie van de werven zelf. Zie ook http://www.werfherstel.nl/. | |
Herr_Uberfrutzel | woensdag 10 februari 2010 @ 20:53 |
quote:Eeuwig zonde ![]() Er hangt trouwens al een tijdje een teddybeer aan een strop aan een boom boven de gracht bij Tivoli. Heeft iemand die wel eens gezien en zou dat hier mee te maken hebben? | |
Herr_Uberfrutzel | woensdag 10 februari 2010 @ 20:57 |
quote:http://www.binnenstadskrant.nl/bsk/article?id=527 quote: | |
thingamajig | woensdag 10 februari 2010 @ 21:51 |
Damn, echt zonde! | |
Doedezemaar | donderdag 11 februari 2010 @ 00:20 |
Het is idioot glad in Utrecht en er wordt niet gestrooid. Ik kon halverwege de busroute verder naar huis gaan lopen vanavond (dat kwam vooral door de idioot van een buschauffeur van lijn 8 die bij de Alexander Numankade de andere bus 8 waar ik in zat en die bij de halte stond met volle snelheid inhaalde, vervolgens in de bocht schaarde en zo het hele verkeer lamlegde). Even later werd trouwens het hele busverkeer in de stad stilgelegd. | |
Inu | donderdag 11 februari 2010 @ 09:10 |
quote:Fijn dat ik daar niet meer woon, ik werd altijd al gek van de grasmaaiers van de gemeente ![]() Maar idd zonde van de bomen, maar nog erger zonde als de muren instorten... | |
Paul | donderdag 11 februari 2010 @ 15:18 |
tvp | |
DennisMoore | vrijdag 12 februari 2010 @ 13:59 |
[spam] www.domstadcode.nl [/spam] | |
The6thgate | vrijdag 12 februari 2010 @ 18:08 |
quote:Het gladst wat ik heb meegemaakt was in de Breedstraat. Zelfs al reed je rechtuig ging je nog onderuit door de oneffenheden in het wegdek. Wel geinig, tegelijkertijd gingen de fietsers voor en achter me onderuit daar ![]() | |
thingamajig | vrijdag 12 februari 2010 @ 18:54 |
Vooral het plan van D66 om de betaalde parkeerplaatsen op het Janskerkhof af te schaffen en er ruimte te maken voor terrasjes vind ik dikke prima ![]() | |
DennisMoore | vrijdag 12 februari 2010 @ 19:08 |
Is 't nog steeds glad trouwens? 'k Moet vanavond op de ![]() ![]() | |
The6thgate | vrijdag 12 februari 2010 @ 19:24 |
quote:Op sommige plekken wel. | |
Naamah | vrijdag 12 februari 2010 @ 19:26 |
Hier in de straat is het ook spekglad.. Er is een of andere onverlaat uit de bocht gevlogen voor m'n huis en een fietsenrek geramd. En mijn fiets. En is vervolgens doorgereden. ![]() Gelukkig heeft een buurman het kenteken gezien ![]() | |
_dirkjan_ | zaterdag 13 februari 2010 @ 02:31 |
Voor de mensen die nieuwsgierig zijn naar het parcours van de Giro (ronde van Italië) die in mei naar Utrecht komt... ik heb een kaartje gemaakt op google maps: Google maps Giro Amsterdam - Utrecht Niet bepaald de mooiste stukjes van onze stad, een finish op de Maliebaan was zoveel mooier geweest dan de jaarbeurs... Gelukkig wel een erg mooi parcours door de provincie ![]() [ Bericht 5% gewijzigd door _dirkjan_ op 13-02-2010 02:40:27 ] | |
thingamajig | zaterdag 13 februari 2010 @ 10:36 |
quote:Thanks! Mooi gedaan. Absoluut erg jammer dat ze geen gebruik hebben gemaakt van de Catherijnesingel, de Maliesingel en Maliebaan. Een gemiste kans in mijn opinie. Maar inderdaad, wat een mooie provincie is Utrecht toch ![]() | |
Battlefan | zondag 14 februari 2010 @ 03:15 |
Utrecht ![]() ![]() Iemand een idee wat de lichten op het postkantoor in de binnenstad zijn trouwens? Staat de laatste dagen aan op de gevel aan de oude gracht ![]() | |
lost95 | zondag 14 februari 2010 @ 12:15 |
tvp | |
DennisMoore | dinsdag 16 februari 2010 @ 17:56 |
quote: quote:http://dnu.nu/artikel/148(...)-kostbare-wijkaanpak | |
Idler | woensdag 17 februari 2010 @ 18:56 |
quote:Erg mooi parcours door de regio inderdaad, tegen die tijd maar eens een mooie route uitstippelen om ze te volgen. De toertocht een dag eerder lijkt me ook erg leuk. Mooi kaartje ook, erg handig! | |
lost95 | woensdag 17 februari 2010 @ 19:26 |
quote:die tourtocht ziet er idd goed uit, beetje zelfde als ride of the roses paar jaar geleden. Misschien toch maar weer wat actiever training ![]() | |
Naamah | donderdag 18 februari 2010 @ 12:57 |
http://www.utrecht.nl/smartsite.dws?id=12564&persberichtID=329888&type=pers Utrecht gaat fietsplekken voor lang en kort parkeren scheiden. Kan iemand me uitleggen hoe dit bij kan dragen aan het fietsstallingsprobleem? Oke, straks staan alle langgeparkeerde fietsen bij elkaar en alle kortgeparkeerde fietsen bij elkaar, hoezee! Wat hebben we er aan? Daar komen toch niet meer plekken door?? | |
Paul | donderdag 18 februari 2010 @ 12:59 |
Vandaag begint bouw Vredenburg muziekpaleis Utrecht | |
Eva4Evah | donderdag 18 februari 2010 @ 18:07 |
quote:Ja, ik zag net allemaal demonstranten in de stad (bij Bijenkorf in de buurt) met bordjes "Muziekpaleis is rechtse hobby" e.d. ![]() | |
Q. | donderdag 18 februari 2010 @ 18:16 |
quote:Die lui hebben geen werk en zijn bang dat ze minder uitkering krijgen. ![]() | |
The6thgate | donderdag 18 februari 2010 @ 18:24 |
quote:O ja ![]() | |
Herr_Uberfrutzel | donderdag 18 februari 2010 @ 22:03 |
quote:Wel als je aan lang parkeren een prijskaartje gaat hangen ![]() | |
Naamah | donderdag 18 februari 2010 @ 22:51 |
quote:Ja oke, maar voor zover ik heb gelezen is dat toch geen deel van het plan? | |
uithangbord | vrijdag 19 februari 2010 @ 14:51 |
Goed plan, dat duurt 2 dagen en dan zijn er plotseling heel veel zwervers bij de lange stalling. En krijg ik nog vaker mijn eigen fiets aangeboden om 5 uur 's nachts. | |
Inu | vrijdag 19 februari 2010 @ 15:58 |
En net of iemand zich iets gaat aantrekken aan lang of kort parkeren... plek is plek... | |
MissHobje | maandag 22 februari 2010 @ 00:28 |
![]() ![]() Anyway blij dat ik hem weer gevonden heb, ben ik weer op de hoogte van alle bouwshit. | |
Naamah | maandag 22 februari 2010 @ 00:35 |
quote:Nouja.. plek is plek.. het is meer geen plek is geen plek ![]() | |
Q. | maandag 22 februari 2010 @ 07:22 |
quote:Aan de westkant is altijd genoeg plek hoor. ![]() | |
Q. | maandag 22 februari 2010 @ 07:23 |
quote:Je bent er weer! ![]() | |
Inu | maandag 22 februari 2010 @ 09:32 |
quote:Dat is waar ![]() quote:Waar dan? Ik zette hem eerst altijd in dat fietstunneltje bij de ingang van spoor 18 ofzo tot ik stickers kreeg dat ie daar niet mocht staan en de fietsen die aan de overkant van de weg stonden hadden niet zulke stickers, dus nu staat ie daar ![]() | |
Naamah | maandag 22 februari 2010 @ 11:28 |
Westkant = Jaarbeurs? Ik kom altijd van de stadkant en daar is het echt volvolvol, zowel rond de bewaakte fietsenstalling als in de stalling vlakbij de tunnel en de stallingen langs het station. Die gratis bewaakte stalling heb ik eigenlijk nog nooit geprobeerd.. kost weer net teveel tijd ofzo als je een trein wil halen. | |
Nielsch | maandag 22 februari 2010 @ 20:01 |
Omdat stomme Remlof mijn account thingamajig kapot heeft gemaakt, ga ik weer verder met m'n oorspronkelijke account... dus bij deze een tvp | |
Eva4Evah | dinsdag 23 februari 2010 @ 09:37 |
quote:Hoezo kapotgemaakt ![]() | |
Gripper | dinsdag 23 februari 2010 @ 10:01 |
quote:Hoe leuk ook om de route te volgen om op een paar punten te kunnen kijken, op tv heb je toch het beste overzicht denk ik! Wel heel vreemd welke kronkels ze op sommige plekken in de stad maken, wie zit er nou te wachten op een rondje industrieterrein papendorp, behalve de daar gevestigde bedrijven? En wat moet je in Leidsche Rijn? De tocht is mede uitgezet door een maat van me die ook bij de fietskoeriers werkt, en het stukje vanaf Driebergen en verder richting Rhenen volgt in grote lijnen het fietsrondje van de ledig erf club ![]() | |
lost95 | dinsdag 23 februari 2010 @ 15:07 |
quote:[Forum] Banmeldtopic | |
Idler | dinsdag 23 februari 2010 @ 16:43 |
quote:Op tv heb je wel het beste overzicht, maar dat is vooral interessant voor leukere etappes. De charme van deze etappe is juist dat het in de buurt is en dat je ze dus in het echt voorbij kunt zien razen. | |
Q. | dinsdag 23 februari 2010 @ 18:43 |
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/230577quote: ![]() Moet een flinke klap zijn geweest, raam van de bus is behoorlijk kapoet en daar krijg je niet zomaar een barst in. Als je ziet hoe gevaarlijk sommige fietsers bezig zijn, ter hoogte van het Smakkelaarsveld is het nog veel erger. | |
MoneyTalks | dinsdag 23 februari 2010 @ 19:21 |
Bus heeft daar afaik gewoon voorrang. | |
Q. | dinsdag 23 februari 2010 @ 19:24 |
Daarom. | |
Nielsch | dinsdag 23 februari 2010 @ 20:48 |
quote:[Forum] Banmeldtopic ![]() | |
Herr_Uberfrutzel | dinsdag 23 februari 2010 @ 21:13 |
quote:Ik zag ze daar vanochtend bezig met slijptol en 20 fietsen in een afvoerwagen ![]() Je was net op tijd dus. ![]() | |
Nielsch | dinsdag 23 februari 2010 @ 21:29 |
quote:Zit eigenlijk niet alles ver weg vanaf de Uithof? ![]() | |
speknek | dinsdag 23 februari 2010 @ 21:33 |
quote:Moeilijk te zeggen, als de bus uit de Voorstraat kwam, heeft de fietser daar voorrang, iets wat ook niet altijd goed gaat. Sowieso is het een lastig stukje, overstekende mensen moeten stoppen voor ze bij het fietspad zijn, omdat dat fietspad een voorrangsweg is. Daar maak ik dan ook altijd gebruik van door hendig sjiek hard door te fietsen waardoor onoplettende mensen vol in de rem moeten. Maar dan staan ze dus wel stil op de busbaan. | |
Battlefan | woensdag 24 februari 2010 @ 02:30 |
Was lijn 11, dus de bus had voorrang, heb daar ook vaak zat mensen bijna aangereden met m'n fiets, de meeste komen als kippen zonder kop uit de voorstraat schieten en stuiven zonder te kijken de busbaan over ![]() | |
Inu | woensdag 24 februari 2010 @ 09:32 |
quote: ![]() ![]() Maar hij staat nu al een paar weekjes gewoon thuis in zijn schuurtje ![]() | |
Herr_Uberfrutzel | woensdag 24 februari 2010 @ 09:48 |
quote:Er staat overigens wel een stoplicht: http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s_q&hl=nl&geocode=&q=neude,+utrecht&sll=52.469397,5.509644&sspn=3.065514,10.184326&ie=UTF8&hq=&hnear=Neude,+Utrecht&ll=52.093573,5.118433&spn=0,359.996492&t=h&z=19&layer=c&cbll=52.09367,5.118503&panoid=mT2wkUXYsXaAMpydythkXw&cbp=12,221.01,,0,-0.53 Weet niet vanuit welke kant hij kwam, maar dat maakt het in ieder geval niet zo'n death trap zoals jij die beschrijft. (Tenzij zo'n stoplicht uit staat ![]() | |
Inu | woensdag 24 februari 2010 @ 09:58 |
quote:De stoplichten staan altijd uit daar... | |
Herr_Uberfrutzel | woensdag 24 februari 2010 @ 10:12 |
quote:Tja dan is het inderdaad een idiote situatie. Helemaal omdat er 100.000 fietsers, bussen en 1 Speknek per dag voorbij komen gesjeest. ![]() | |
The6thgate | woensdag 24 februari 2010 @ 12:26 |
Ach ja al staan ze aan, fietst iedereen toch nog door rood ![]() | |
DennisMoore | donderdag 25 februari 2010 @ 19:34 |
quote: | |
DennisMoore | donderdag 25 februari 2010 @ 19:38 |
![]() quote: | |
Nielsch | donderdag 25 februari 2010 @ 19:52 |
Ik ben benieuwd naar hoe de nieuwe gemeenteraad eruit gaat zien...! | |
Nielsch | donderdag 25 februari 2010 @ 19:53 |
Tis hier wel saai de laatste tijd... | |
Eva4Evah | donderdag 25 februari 2010 @ 20:38 |
quote:Inderdaad... Maargoed, laten we het hebben over de gemeenteraadsverkiezingen ![]() ![]() | |
DennisMoore | donderdag 25 februari 2010 @ 20:39 |
Why? | |
Eva4Evah | donderdag 25 februari 2010 @ 20:46 |
quote:Omdat dat de partij is die het meest strookt met mijn gedachtegoed ![]() | |
The6thgate | donderdag 25 februari 2010 @ 20:51 |
Ik heb nog geen idee | |
Q. | donderdag 25 februari 2010 @ 20:58 |
quote:Kees van Oosten doet deze keer niet mee hè? Anders had ik het wel geweten! | |
Eva4Evah | donderdag 25 februari 2010 @ 21:08 |
quote:Geen idee, dit is de eerste keer dat ik ga stemmen ![]() | |
DennisMoore | donderdag 25 februari 2010 @ 21:08 |
quote:Landelijk of in Utrecht? | |
Nielsch | donderdag 25 februari 2010 @ 21:13 |
quote:D66, omdat ze terrassen willen op het Janskerkhof! ![]() | |
Nielsch | donderdag 25 februari 2010 @ 21:13 |
quote:Deed hij vorige keer wel mee? Hij heeft als stemadvies vast SP. | |
Eva4Evah | donderdag 25 februari 2010 @ 21:14 |
quote:Meer landelijk hoor, maar ook wel in Utrecht. Maar ja met sommige dingen boeit het me niet echt wat er gebeurt, of ze die ene weg (weet niet meer welke) nou wel of niet gaan aanleggen zal mij worst wezen. Maar kan me ook wel vinden in het gemeenteraadsprogramma van de VVD, niet alles hoor, maargoed uit de stemwijzer kwam ook VVD (nouja, eerst een of andere plaatselijke partij) en sowieso wil ik de VVD graag een kans geven ![]() | |
Nielsch | donderdag 25 februari 2010 @ 21:16 |
quote: ![]() | |
Q. | donderdag 25 februari 2010 @ 21:19 |
quote:Ja, als Luis in de Pels. Ik heb er niet op gestemd. Bijna niemand heeft er op gestemd. Dus nu denkt hij dat hij voor de hele stad spreekt. ![]() | |
Nielsch | donderdag 25 februari 2010 @ 21:50 |
quote: ![]() | |
Herr_Uberfrutzel | vrijdag 26 februari 2010 @ 10:32 |
quote:Dát en het "staan" voor onderwijs zijn dan ook de enige twee punten die ik aan D'66 Utrecht aantrekkelijk vindt. Hun speerpunt om bij elke beslissing de burger te betrekken is m.i. dramatisch voor de stad. Zo vertraag je elke ontwikkeling en krijgen we nooit een Vredenburg, een fatsoenlijk station, een tram naar de Uithof, etc. Het is voer voor de Kees van Oosten's die weer extra mogelijkheden krijgen om projecten te vertragen door te klagen over de verstoorde aanvliegroutes van vleermuizen ( waargebeurd ). De taal van D'66 doet me op dit moment echt denken aan "Ja Minister" (Yes Minister), de tv-serie waar in een nieuw gekozen minister Het Helemaal Anders Gaat Doen. En Echt Naar De Burger Gaat Luisteren. En dan na twee jaar er achter komen dat je geen enkel plan voor elkaar krijgt omdat diezelfde burger die je zoveel macht hebt gegeven elk plan van je affikt. Tevens vind ik Gerda Oskam nogal populistisch bezig. Bij elk probleem in de stad luistert ze naar de grootste schreeuwer om dit vervolgens in de pers en de raad te herhalen. Dat is niet het probleem oplossen maar zieltjes winnen. Dan vind ik dat Harrie Bosch (PvdA) en Ingrid de Bondt (VVD) zich een stuk betrouwbaarder en pragmatischer hebben opgesteld de laatste tijd. Ok en nu tijd voor koffie ![]() | |
DennisMoore | vrijdag 26 februari 2010 @ 10:42 |
quote:UIt 't programma: quote:Bovenstaande spreekt jouw waarneming dus tegen ![]() Zou grotere vertraging bij projecten niet ontstaan júist als je de omwonende in de beginfase al negeert? Als je zegt dat je 'm in de rechtszaal wel zult tegenkomen? Juist dán krijg je volgens mij figuren als Van Oosten die de boel per definitie vertragen. Er zijn niet voor niets wettelijke procedures. | |
Eva4Evah | vrijdag 26 februari 2010 @ 10:43 |
Waarom willen mensen een tram naar de Uithof? Ik wil juist nachtbussen. | |
DennisMoore | vrijdag 26 februari 2010 @ 11:14 |
quote: quote: quote: quote: quote: quote: | |
Herr_Uberfrutzel | vrijdag 26 februari 2010 @ 11:16 |
quote:Ja, dat is nogal selectief qouten hé. Volgend stuk komt uit datzelfde programma: quote:En bij dat "nooit het gevoel krijgen dat.." krijg ik een beetje de kriebels. Want wanneer is iets goed voor iemands gevoel. Als er geen snelweg komt? Of wanneer je onder balzak wordt gekieteld? Er zijn op dit moment al talloze participatietrajecten waar in de burger wordt betrokken, het nog verder doorvoeren leidt tot alleen maar vertraging en meer discussie. Wanneer twee buren het niet eens zijn over een nieuw plan tegenover hun woningen, moet de overheid uiteindelijk beslissen wat het meest wenselijk is. Dat los je niet op door ellenlange discussies op bewonersavonden. Wanneer er echt een felle discussie wordt aangewakkerd beland je daarna even goed in de rechtbank. Niet efficient en uiteindelijk ook duur voor de belastingbetaler. En jouw reactie doet niets af aan het feit dat Gerda Oskam de afgelopen jaren buitengewoon populistisch bezig is geweest in de raad. | |
Herr_Uberfrutzel | vrijdag 26 februari 2010 @ 11:18 |
quote:Ja geen idee eigenlijk. Misschien omdat het uiteindelijk goedkoper en milieuvriendelijker is? Het zou wel een enorme barriére in de stad kweken denk ik trouwens. | |
DennisMoore | vrijdag 26 februari 2010 @ 11:50 |
quote:Daarom staat er ook bij dat er geen 'u vraagt wij draaien'-democratie mag ontstaan ![]() quote:Vertraging treedt op doordat Utrecht telkens voor de rechter wordt gedaagd door bijvoorbeeld Van Oosten-actiegroepen. Wanneer je belanghebbenden eerder betrekt, en serieuzer neemt, krijg je eerder meewerking ipv vertragende tegenwerking. Omwonenden zijn ook niet gek. quote:Gelukkig dan maar dat niemand pleit voor 'ellenlange discussies op bewonersavonden'. quote:Je belandt vooral in de rechtbank wanneer je je als gemeente niet aan officiële (en toegezegde) procedures houdt. Ook al creëer je bewust voldongen feiten, met het risico dat je die weer (duur) moet terugdraaien of aanpassen. En bovendien, wat denk je dat dat doet voor de beruchte kloof tussen burger en politiek, met alle gevolgen van dien? Of vind je die kloof niet zo belangrijk? quote:Tja, die niet-onderbouwde opmerking laat ik maar aan jou ![]() | |
speknek | vrijdag 26 februari 2010 @ 12:12 |
Ik ga een keer afwijken van D66 en VVD stemmen. Die kwam net iets hoger uit het kieskompas, en nadat ik weer bijgekomen ben van de hartaanval die gemeentelijke belastingen heet, mag het wel iets soberder ![]() Wel balen dat ze niet voor de sloop van de Neudeflat zijn. Nu kijken wie het lekkerste wijf op de lijst is. | |
DennisMoore | vrijdag 26 februari 2010 @ 12:51 |
quote:'k Ga effe 't programma lezen ![]() quote:'k Vind het een mooi concreet geschreven programma ![]() ![]() [ Bericht 5% gewijzigd door DennisMoore op 26-02-2010 13:21:43 ] | |
Herr_Uberfrutzel | vrijdag 26 februari 2010 @ 15:06 |
quote:Nr. 1 ![]() ![]() | |
Inu | vrijdag 26 februari 2010 @ 15:18 |
quote:Kinderen mogen na 21.00 uur niet meer op straat? ![]() Laten we het opvoeden door de gemeente laten doen ja ![]() | |
Mini_rulez | vrijdag 26 februari 2010 @ 15:28 |
quote:Inderdaad, hoe willen ze dat in de praktijk brengen? Als je ergens op bezoek bent met je kids en het is 5 over 9 moeten de kinderen daar blijven slapen omdat ze niet meer naar buiten mogen? ![]() Bij mij zei de stemwijzer GroenLinks en SP, ik weet niet zo goed waar die 2 nou echt op verschillen. | |
speknek | vrijdag 26 februari 2010 @ 16:13 |
ze zullen daar ongetwijfeld mee bedoelen dat ze niet zonder begeleiding op straat mogen hangen. | |
Inu | vrijdag 26 februari 2010 @ 16:22 |
quote:Maar kinderen zijn geen hangjongeren ![]() | |
lost95 | vrijdag 26 februari 2010 @ 16:36 |
DM, volgens mij kan je het programma beter niet plaatsen ![]() "korten van bijstand voor burka-dragers." Wat is dat voor onzin? Moet ik straks ook gaan exta belasting gaan betalen als ik een spijkerbroek draag? | |
lost95 | vrijdag 26 februari 2010 @ 16:41 |
quote:VVD heeft dit ookal in het programma staan. | |
Inu | vrijdag 26 februari 2010 @ 16:47 |
quote:Ja, waar denk je anders dat ik het vandaan had?... | |
DennisMoore | vrijdag 26 februari 2010 @ 16:49 |
quote:In die post zette ik dingen uit 't VVD-programma neer he ![]() quote:Ook uit 't VVD-programma, niet uit dat van D66. Wat dat betreft slaat VDD een wat meer | |
lost95 | vrijdag 26 februari 2010 @ 16:50 |
quote: ![]() ![]() | |
Nielsch | vrijdag 26 februari 2010 @ 16:59 |
Ik ga nu toch weer een beetje twijfelen tussen D66 en VVD. Sowieso hoop ik dat die twee partijen een coalitie kunnen vormen. Zijn er in de peilingen genoeg zetels voor een college D66 en VVD, aangevuld met bijvoorbeeld GroenLinks of ToN? | |
Inu | vrijdag 26 februari 2010 @ 17:02 |
quote:Dan verhuis ik... | |
Mini_rulez | vrijdag 26 februari 2010 @ 17:03 |
quote:Als ik bij elk onduidelijk standpunt ga bedenken dat ze wel iets zullen bedoelen wat ik redelijk vind kan ik me in alle programma's wel vinden. ![]() Als ze hangjongeren bedoelen moeten ze dat inderdaad zeggen. | |
Mini_rulez | vrijdag 26 februari 2010 @ 17:04 |
Ik had ToN op 3 staan bij de stemwijzer. ![]() ![]() | |
Nielsch | vrijdag 26 februari 2010 @ 17:12 |
quote:Dat mag. Ik juich dit college toe. PvdA, CDA en GroenLinks hebben de afgelopen jaren echt niets klaargespeeld. Met de SP, PvdA en GL weet je ook waar je aan toe bent: lastenverhoging! Tijd voor actie, tijd voor de liberalen! | |
Eva4Evah | vrijdag 26 februari 2010 @ 17:44 |
quote:Kijk, met jou kan ik praten ![]() | |
Nielsch | vrijdag 26 februari 2010 @ 19:24 |
quote:Biertje? | |
Eva4Evah | vrijdag 26 februari 2010 @ 19:53 |
quote:Doe maar wijntje ![]() | |
Nielsch | vrijdag 26 februari 2010 @ 21:25 |
quote:Rood of wit? | |
lost95 | vrijdag 26 februari 2010 @ 23:02 |
Ik denk dat ze voor Goon gaat kleur maakt niet uit ![]() | |
MissHobje | zaterdag 27 februari 2010 @ 00:00 |
Kolere schik me het gompes gewoon hier.. een klap zo hard buiten pff Niets geks te zien.. geen flits gezien? toch onweer? heel maf, zag heel veel mensen voor de ramen gluren ook ![]() | |
Herr_Uberfrutzel | zaterdag 27 februari 2010 @ 01:18 |
quote:Niks gehoord hier in Overvecht. Waar woon je? Zo net wel zes politieauto's bij ons voor de flat. Heb niet kunnen zien welke verdieping ze naar toe gingen of wat er aan de hand was ![]() | |
Nicole93 | zaterdag 27 februari 2010 @ 03:19 |
quote:Die rijden toch al? Op donderdag- en vrijdagnacht 4x, op zaterdagnacht 2x. Do-vr tegen normale prijzen, zaterdagnacht voor 3 eurootjes. http://studentenov.nl/ | |
Nielsch | zaterdag 27 februari 2010 @ 10:53 |
quote:Waar woon je dan? Ik heb ook niets gehoord. | |
Nielsch | zaterdag 27 februari 2010 @ 10:53 |
quote:taxi ftw! ![]() | |
Eva4Evah | zaterdag 27 februari 2010 @ 11:31 |
quote:Rood ![]() quote:Heheh ![]() ![]() | |
Eva4Evah | zaterdag 27 februari 2010 @ 11:33 |
quote:Ja alleen dan ja, maar de rest van de week mag het ook wel. Was vorige week woensdag in Amsterdam bij iemand wezen eten, moet ik er dus wel helemaal op letten dat ik op tijd terug ben om de laatste bus te pakken. Gruwelijk irritant. En ze mogen ook wel 2x per uur rijden ipv 1x per uur. | |
Nielsch | zaterdag 27 februari 2010 @ 11:43 |
Het gaat denk ik toch VVD worden met de gemeenteraadsverkiezingen. Landelijk zit ik nog wel op D66. | |
uithangbord | zaterdag 27 februari 2010 @ 19:50 |
Nachtbussen van donderdag en vrijdag richting Lunetten zijn opgeheven, terwijl er juist meer zouden moeten komen. Heb zo'n godsgruwelijke hekel aan fietsen in de winter! | |
_dirkjan_ | zondag 28 februari 2010 @ 01:20 |
Iemand bij het studenten lijsttrekkersdebat in Monza geweest? Vond het maar slappe - nauwelijks controversiële - stellingen, waar weinig discussie uit ontstond. Was er zelf als lid van de Jonge Democraten, maar Gerda Oskam kwam vond ik zwak over. Sterk waren een oude man van Leefbaar Utrecht en een vrouw van de VVD. Hoogtepunt was trouwens de lijsttrekker van Groenlinks. Ze stelde voor om van Utrecht een klimaatvrije stad te maken ![]() | |
DennisMoore | zondag 28 februari 2010 @ 10:28 |
Klimaatvrij... | |
Q. | zondag 28 februari 2010 @ 11:52 |
Ik pleit voor een GroenLinks-vrije stad. | |
Nielsch | zondag 28 februari 2010 @ 14:22 |
Ben nu op het station. Streekbusstation wordt ontruimd ivm met boze voetbaltokkies die terugkeren naar Utrecht. Heel veel ME. Oppakken en ze laten opdraaien voor alle schade, zou ik zeggen. Zal wel bij een waarschuwing blijven. | |
Herr_Uberfrutzel | zondag 28 februari 2010 @ 15:12 |
quote:Vanaf je telefoon? ![]() Maar inderdaad, er wonen naast veel studenten ook een hoop tokkies in Utrecht ![]() | |
Nielsch | zondag 28 februari 2010 @ 16:38 |
quote:Jep, smartphones ftw! De mobiele versie van Fok! is ook aardig verbeterd al zeg ik het zelf. Maar goed, er was dus veel ME en het streekbusstation was afgezet. Altijd gezellig, met die voetbaltokkies! | |
Nielsch | zondag 28 februari 2010 @ 17:32 |
Van DNU.nlquote:Ik was op Twitter wel een stuk eerder in ieder geval! | |
Eva4Evah | zondag 28 februari 2010 @ 23:04 |
Gruwelijk dat soort tuig. Zet ze allemaal op een eiland, geef iedereen een baksteen en laat ze het maar uitvechten. Zijn wij er mooi vanaf. | |
Nielsch | maandag 1 maart 2010 @ 07:45 |
quote:hear hear! | |
The6thgate | maandag 1 maart 2010 @ 10:38 |
Kwam bij ons een tijdje terug iemand hospiteren die zei dat ie elke week naar FC Utrecht ging, dan bedenk je je ook wel even 2 keer ![]() | |
The6thgate | maandag 1 maart 2010 @ 11:57 |
Blijft lastig die verkiezingen. Van thuis uit een beetje voorkeur voor linkse partijen meegekregen. Krijg ik nu VVD, CDA en dan pas PvdA uit de stemwijzer ![]() | |
Mini_rulez | maandag 1 maart 2010 @ 12:05 |
Ik heb ook nog steeds niet besloten. Globaal ben ik het wel met meerdere partijen eens, maar hoe kies je daar dan nog tussen. Ik kan niet goed ontdekken wat nou de grote verschillen zijn, op lokaal niveau, tussen bijvoorbeeld GL en de SP. | |
DennisMoore | maandag 1 maart 2010 @ 12:09 |
quote:'k Vind die stemwijzer-dingen nogal verneukeratief eigenlijk. Partijen kunnen allemaal mooie beloftes in hun programma zetten, allemaal vinden ze veiligheid en integratie etc etc belangrijk, en cultuur natuurlijk ook. En dan zou je op basis van een paar simplistische vragen bij een bepaalde partij uit moeten komen. En als je te vaak klikt op 'Geen mening', dan blijft er helemaal nog maar weinig over om dat stemadvies op te baseren. Lees dan in ieder geval (wel veel werk) de partijprogramma's van de partijen waartussen je twijfelt. Die ademen ook een bepaalde 'sfeer', een bepaalde stijl, die uit kale stemwijzer-vragen niet duidelijk wordt. M.i. kun je beter afgaan op: - Hoe hebben partijen het de afgelopen jaren gedaan (hoe 'regentesk' gedragen ze zich bijvoorbeeld?) - Zijn de lokale poppetjes van de partij nog een beetje capabel? - Wat is de algemene visie van de partij op de maatschappij? - Hoe betrokken is een partij bij de burger? Zie je ze alleen tegen verkiezingstijd op straat popiejopie doen op hun electrische scooters, of gaan ze daarbuiten ook nog eens de wijk in? Dat soort dingen. | |
Mini_rulez | maandag 1 maart 2010 @ 12:11 |
De vragen in de stemwijzer/kieskompas zijn inderdaad erg zwart-wit. Bijvoorbeeld de gemeente moet volledig over op elektrische auto's (wat me niet haalbaar lijkt, maar meer is wel een goed streven) of sociale huurwoningen mogen niet gesloopt worden. Dan zegt de ene partij "jawel, mits er nieuwe gebouwd worden" en de andere "niet slopen, totdat er nieuwe gebouwd worden" maar dan lijkt het alsof ze heel verschillende dingen vinden. ![]() | |
DennisMoore | maandag 1 maart 2010 @ 12:23 |
Ook dat. | |
Inu | maandag 1 maart 2010 @ 13:14 |
Ik krijg ook bij allebei iets anders uit... Vind wel die Partij Vrij Utrecht erg PVV-ig.. daar schijn ik bij de in de buurt te komen volgens Kieskompas, terwijl echt alles op hun partijprogramma me tegenstaat... | |
Mini_rulez | maandag 1 maart 2010 @ 13:18 |
Kieskompas is helemaal raar, als je gaat kijken hoeveel % overeenkomst je hebt komt daar iets heel anders uit dan waar in de grafiek dat ding je neerzet. | |
DennisMoore | maandag 1 maart 2010 @ 13:38 |
quote:Als je op de VVD stemt, weet dan wel dat je op een partij stemt waar landelijk figuren als Fred Teeven beleid mogen uitdragen. ![]() | |
speknek | maandag 1 maart 2010 @ 13:40 |
Ik vind landelijke en gemeentelijke politiek niet echt wat met elkaar te maken hebben. Maar gezien de lijsttrekkersdebatten ben ik daar schijnbaar de enige in ![]() | |
Inu | maandag 1 maart 2010 @ 13:40 |
Ik weet niet waar ik op moet stemmen ![]() Alles waar ik het wel mee eens ben hebben ook dingen waar ik het totaal NIET mee eens ben... En dusdanig niet mee eens dat ik er niet op wil stemmen... zucht.. | |
DennisMoore | maandag 1 maart 2010 @ 13:41 |
quote:Nouja, ze willen bijvoorbeeld de poppetjes nogal eens uitwisselen. En ook zal VVD Utrecht geen GroenLinks dingen mogen roepen zonder door Den Haag teruggefloten te worden. Dus helemaal los van elkaar staat 't niet. Ook financieel niet. | |
speknek | maandag 1 maart 2010 @ 13:44 |
Schijnbaar is de VVD Utrecht ervoor om alle auto's van de gemeente hybride te maken, dusseh. | |
DennisMoore | maandag 1 maart 2010 @ 13:45 |
quote:Groen Rechts? Ik snap je punt niet. Is VVD landelijk tegen hybride? | |
speknek | maandag 1 maart 2010 @ 13:56 |
Ik vond het een typisch GL standpunt, zelf heb ik liever dat ze zo min mogelijk geld verspillen aan zulke nonsens. | |
Nielsch | maandag 1 maart 2010 @ 17:43 |
Ik merk trouwens dat heel weinig partijen specifieke aandacht hebben voor Leidsche Rijn. Het gaat of om het centrum of om probleemwijken. | |
Mini_rulez | maandag 1 maart 2010 @ 17:46 |
quote:Dat merkte ik ook al ja. Een aantal partijen heeft wel ooit gezegd dat er meer voorzieningen moeten komen, maar da's natuurlijk nogal een open deur. Die mevrouw van D66 komt er zelf vandaan, in het interview op RTV Utrecht zei zij er wel wat meer over. | |
DennisMoore | maandag 1 maart 2010 @ 17:55 |
quote: quote: | |
DennisMoore | maandag 1 maart 2010 @ 18:10 |
En wat (m.i. subjectieve) samenvattingen van de partijprogramma's in Utrecht: http://dnu.nu/artikel/163(...)gramma-s-samengevat. De PvdA wordt er neergezet als Sinterklaas, de VVD als frisse no-nonsense partij. | |
Q. | maandag 1 maart 2010 @ 18:13 |
quote:Hoort dat ook bij Utrecht dan? | |
MissHobje | maandag 1 maart 2010 @ 19:30 |
quote: ![]() ![]() | |
Q. | maandag 1 maart 2010 @ 20:58 |
quote:De waarheid is voor sommige mensen hard. Ik woon tenminste wel in de stad. Weliswaar in een kutdeel maar het is toch de stad. LR is Woerden-Oost ofzo. | |
DennisMoore | maandag 1 maart 2010 @ 21:02 |
Kutdeel? Tsk ![]() | |
Q. | maandag 1 maart 2010 @ 21:04 |
quote:Deze straat dan hè? Die van jou uiteraard niet. ![]() | |
DennisMoore | maandag 1 maart 2010 @ 21:15 |
quote:Nouja, ik zit op een doodlopend stuk, geen verkeer door de straat, misschien scheelt dat. En dat monoculturele koffiehuis? 'k Heb er eigenlijk geen last van, merk er niets van (hoe sneu 't concept ook blijft). | |
Memento-Mori | dinsdag 2 maart 2010 @ 00:34 |
ik was jullie kwijt ![]() | |
Herr_Uberfrutzel | dinsdag 2 maart 2010 @ 02:14 |
In Leidsche Rijn komen 90.000 mensen te wonen ![]() ![]() Zo goed Q.? | |
Herr_Uberfrutzel | dinsdag 2 maart 2010 @ 02:14 |
quote:Wordt het een viool of een piano? ![]() | |
Battlefan | dinsdag 2 maart 2010 @ 02:56 |
quote:Jammer van dat kanaal alleen ![]() | |
Nielsch | dinsdag 2 maart 2010 @ 07:42 |
quote:Dat vind ik inderdaad een grotere scheiding tussen Utrecht en LR dan de A2, maar goed. Als ze leuke dingen gaan neerzetten op die overkapping is het natuurlijk wel een mooi project om te gaan volgen. | |
Nielsch | dinsdag 2 maart 2010 @ 07:44 |
Waarom horen Nieuwegein en IJsselstein inmiddels eigenlijk nog niet bij Utrecht? Als je ziet dat in het verleden wijken als Zuilen en Vleuten ook erbij zijn getrokken, dan is er voor deze steden ook wat voor te zeggen. Zeker in de toekomst, als IJsselstein en Leidsche Rijn door de komst van de nieuwe Vinexwijk Rijnenburg zo goed als wat tegen elkaar aan liggen. Houten kan er dan ook nog wel bij, als een soort Utrecht Zuidoost. | |
Inu | dinsdag 2 maart 2010 @ 09:27 |
quote:Vleuten hoort toch niet bij Utrecht? Nieuwegein en IJsselstein hoeven van mij niet bij Utrecht, dode stukken land ![]() Wie van jullie weet welke partijen tegen de trambanen zijn? Anders ga ik blanco stemmen ![]() | |
Blik | dinsdag 2 maart 2010 @ 09:38 |
ook maar even een tvp, ben dit topic veel te lang uit het oog verloren. Ik ga VVD stemmen morgen (nummer 1 was TON, maar daar ga ik niet op stemmen ![]() | |
Blik | dinsdag 2 maart 2010 @ 09:47 |
en ik moet trouwens ook even bezwaar gaan maken tegen de WOZ-waarde, vind een stijging van ruim 20% een beetje teveel van het goede | |
DennisMoore | dinsdag 2 maart 2010 @ 10:27 |
quote:Jammer dat de Belle van Zuylen niet doorgaat als 'landmark'. Dat eeuwige gedweep met de Dom ("Het mag niet hoger! Het mag niet hoger!" moet ook maar 's afgelopen zijn. | |
Mini_rulez | dinsdag 2 maart 2010 @ 10:35 |
Zolang ze het middenstuk van de Dom maar niet gaan herbouwen, brrr. Ik vind het ook wel een verschil of je in LR iets neerzet dat hoger is dan de Dom, of midden in de binnenstad. | |
Inu | dinsdag 2 maart 2010 @ 10:35 |
quote:Ik vond dat ding echt oerlelijk. Zoiets zou in Rotterdam wel passen ja, maar in een laagbouw gebied ziet het er gewoon niet uit en dat heeft niks met de Dom te maken... | |
The6thgate | dinsdag 2 maart 2010 @ 10:38 |
Vond het ook niet echt bij Utrecht passen. En dat middenstuk van de Dom mag ook wegblijven. Domplein is prima zo ![]() | |
Paul | dinsdag 2 maart 2010 @ 10:39 |
quote: ![]() | |
DennisMoore | dinsdag 2 maart 2010 @ 10:39 |
quote:Niet op de CU of op de Groenen stemmen dus ![]() quote:Uiteraard! Maar een landmark zoals de Belle had natuurlijk niet pal omgeven moeten zijn met andere hoogbouw. Vergelijk met bijvoorbeeld de Eiffeltoren, da's eigenlijk ook maar een lelijk ding. Maar we zijn er nu allemaal aan gewend ![]() Voor hoogbouw (kantoren enzo) zou misschien die hoek bij Kanaleneiland-Zuid wel goed zijn? Waar Equens zit, en Rijkswaterstaat enzo? De meubelboulevard, dIcht aan de A12. | |
Q. | dinsdag 2 maart 2010 @ 10:41 |
quote:Er komt nog wel een extra fietsbrug over het kanaal vanaf de Verlengde Langerakbaan naar Oog in Al. | |
DennisMoore | dinsdag 2 maart 2010 @ 10:44 |
Over gedweep gesproken... Wie kan mij uitleggen waarom lokale politici (ook D66) altijd zo'n fan zijn van glasvezel? Is het omdat het volslagen digibeten zijn, die glas (een mooi transparant materiaal) zien als een soort heilige graal, die hen zal opstuwen in de vaart der volkeren en een aureool van moderne hipheid zal schenken? 'k Bedoel... wat kunnen de inwoners van Utrecht straks met glasvezelkabel wat ze nu met kabel of adsl niet kunnen? Wat missen we nu zo enorm? Hoe gaan we die glasvezel straks ineens terugverdienen? Ik snap het niet... ![]() | |
Mini_rulez | dinsdag 2 maart 2010 @ 10:47 |
quote:Dat was ik ook niet van plan nee. Wat een onzalig idee zeg. quote:Da's waar, maar op zich was ik het wel eens met wat Marry Mos erover zei, dat je gewoon per plek/gebied moet kijken of het passend is wat je neer wilt zetten. Als het een soort geheel wordt met de gebouwen die eromheen staan (bijv. oplopende hoogte) is hoogbouw een stuk minder lelijk dan als er hier en daar ineens een raar ding omhoog steekt. ![]() Die hoek is op zich toch al lelijk, dus waarom niet... ![]() | |
Inu | dinsdag 2 maart 2010 @ 10:50 |
Kan iemand mij helpen bij stemmen? Ik heb partijprogramma's doorgenomen, maar ik ben er nog niet uit. Mijn belangrijke punten: - Geen tram door Utrecht - Dom niet herbouwen - Inburgering verplichten en niet opsplitsen - Zwarte scholen tegengaan - Homohuwelijk niet mogen weigeren De rest kan ik op inleveren, maar deze punten vind ik eigenlijk wel dusdanig belangrijk. Blanco stemmen doet toch niks, dus dat wil ik liever niet... | |
Mini_rulez | dinsdag 2 maart 2010 @ 10:53 |
Heb je de stemwijzer al gedaan? Vier van je punten zitten daarin, tijdens het invullen van de vragen kun je zien wat de verschillende partijen ervan vinden. Ik weet het trouwens ook nog steeds niet hoor, ik ben er nog steeds niet uit wat nou de grote verschillen zijn tussen GL en de SP. Zeker omdat je niet weet waar ze prioriteit aan gaan geven als ze straks iets te zeggen zouden krijgen. | |
Inu | dinsdag 2 maart 2010 @ 10:55 |
quote:Ja, en ook Kieskompas, maar daar komt Leefbaar Utrecht uit en VVD als tweede, maar als ik dan hun partijprogramma lees ben ik het daar ook niet mee eens ![]() | |
DennisMoore | dinsdag 2 maart 2010 @ 10:57 |
quote:Tja, VVD bijvoorbeeld doet wel stoer over inburgering, en ze willen volgens mij geen extra trams (zoals GroenLinks). Maar ze zijn (net als D66) tegen gedwongen schoolkeuze, waardoor VVD dus eigenlijk 'zwarte scholen' laat voortbestaan. Over weigeren het burgerlijk huwelijk te voltrekken voor homostellen, ben ik niets tegengekomen geloof ik. Maar ik lees in een Volkskrant-artikeltje uit 2007: quote:Dus ik ga ervan uiit dat het hier helemaal geen issue is. CDA en PvdA moet je sowieso niet eens overwegen in Utrecht natuurlijk, en of je lokale partijen serieus moet nemen... dunno. | |
Inu | dinsdag 2 maart 2010 @ 11:02 |
quote:Ik vind vooral die trams een stom idee. Waar moeten die lopen dan? En wat doen ze met de bovenleidingen? VVD wil ik eigenlijk ook niet stemmen, want die vind ik te rechts op veel punten. Ik ben gewoon links, maar fel tegen de tram ![]() | |
Mini_rulez | dinsdag 2 maart 2010 @ 11:02 |
quote:Daar kun je toch per stelling zien wat de verschillende partijen vinden? Qua zwarte scholen moet je denk ik eerder bij de linkse partijen zijn, die willen leerlingen centraal verdelen over scholen. De PvdA wil gedwongen inburgeren en D66, GL en de SP niet, en de PvdA wil in principe mannen en vrouwen samen laten inburgeren. Homohuwelijk niet mogen weigeren vinden ze allemaal, dat is inderdaad niet eens echt aan de orde. De Dom herbouwen wil bijna niemand (alleen de CU en een paar kleintjes) dus dat komt wel goed. | |
Inu | dinsdag 2 maart 2010 @ 11:04 |
quote:Ja, maar zoals jij al zei zijn die stellingen heel zwart-wit. Als je het partijprogramma lees krijg je ineens een heel ander beeld... | |
Mini_rulez | dinsdag 2 maart 2010 @ 11:07 |
Ik bedoel niet het eens/oneens maar het verhaaltje dat ze erbij hebben, dat is vaak al beter. | |
DennisMoore | dinsdag 2 maart 2010 @ 11:10 |
quote:De SP in Utrecht, da's toch die partij waar de raadsleden de partij verlieten? http://www.volkskrant.nl/(...)n_Utrecht_uit_partij Fijne club ![]() Standaard riedel: de arme mensen hebben het zo zwaar, en de rijke mensen moeten dus maar meer gaan betalen. Maar het blijft een lastige keuze natuurlijk, SP of GroenLinks, communisten of krakers ![]() | |
Mini_rulez | dinsdag 2 maart 2010 @ 11:14 |
Ze hebben ook wel een mening over andere dingen dan rijke mensen laten betalen en arme mensen laten incasseren, hoor. ![]() Niks mis met krakers trouwens. | |
Inu | dinsdag 2 maart 2010 @ 11:16 |
Ik denk dat het Leefbaar Utrecht wordt met de hoop dat die trams het niet halen.... | |
DennisMoore | dinsdag 2 maart 2010 @ 11:19 |
quote:Als ik me goed herinner wil GroenLinks daar de busbanen voor gebruiken. Kan het ook niet echt voor me zien. quote: quote:Als ik 't goed begrijp, willen ze in ieer geval wat streekbussen weghalen uit 't centrum/station. Maarja, wel die vermaledijde tram naar de Uithof ![]() | |
DennisMoore | dinsdag 2 maart 2010 @ 11:21 |
quote:Mja, maar uit het college stappen in verband met plannen Luchtkwaliteit (was het toch?) vind ik nog wat anders dan als raadslid je eigen partij verlaten omdat die te dictatoriaal zou zijn. Dat laatste zegt toch meer over de partij zelf, en de wijze waarop het er daar aan toe gaat. Dan zou ik zeggen: stem dan op vooruitstrevend GroenLinks ipv conservatief SP. | |
Inu | dinsdag 2 maart 2010 @ 11:22 |
quote:Ja, dan heb je dus en bussen en trams op die baan, dat schiet dan toch nog steeds niet op? Of moeten alle bussen uit het centrum verdwijnen? Ik was het met meer punten niet eens bij D66 volgens mij... En ik heb een ingebouwde afkeer tegen D66, ook omdat D66-aanhangers altijd zo evangeliseren ![]() | |
Mini_rulez | dinsdag 2 maart 2010 @ 11:22 |
Hebben jullie weleens geprobeerd om bus 12 te nemen in de spits? Waarom is die tram zo slecht? | |
Inu | dinsdag 2 maart 2010 @ 11:24 |
quote:Omdat hij het stadsbeeld niet mooier maakt. Het idee is prima, zolang hij buiten het centrum om gelegd wordt en dat is niet de planning... | |
Mini_rulez | dinsdag 2 maart 2010 @ 11:25 |
quote:True, hoewel ik het GL-dogma dat meer asfalt altijd slecht is ook nogal kortzichtig vind. Als je de doorstroming kunt verbeteren en daardoor voorkomt dat auto's in de file staan is dat misschien nog wel beter voor het milieu. Maar goed, ik weet niet precies wat dat plan inhield en waarom ze het niet wilden. | |
Mini_rulez | dinsdag 2 maart 2010 @ 11:27 |
quote:"Om de zuid" betekent toch langs het spoor richting stadion? Of is dat het plan niet? | |
Sorcerer8472 | dinsdag 2 maart 2010 @ 11:28 |
Parkeertarieven naar milieukenmerken. Uiteraard krijgen we daar weer het GroenLinks-plan met CO2 voor terug, terwijl dit juist niks te maken heeft met luchtkwaliteit en meer met onderbuikgevoel. Verban al die ongefilterde dieseltroep eens een keer uit de binnenstad! RDW houdt bij welke auto's een roetfilter hebben dus differentiatie daarop is prima mogelijk. Oh, en begin met die ranzige dieselwalm die uit GVU-bussen komt (die die niet op LPG rijden dus). Echt onbegrijpelijk dat er nog zo veel OV rondtuft zonder roetfilter. Ranzig vind ik het. En bovendien kankerverwekkend. Volgens mij produceren die bussen in de binnenstad(!) samen meer roet dan al het andere verkeer bij elkaar opgeteld. Verder erger ik me sowieso al dood aan sommige plekken waar geen groene golf is (Kardinaal de Jongweg), en waar hele stoeten auto's moeten remmen voor 1 lullig autootje dat een zijstraat wil inslaan. Een groene golf lost dit op, ook al moet afslaand verkeer soms wat langer wachten (het gros moet toch rechtdoor daar). | |
Inu | dinsdag 2 maart 2010 @ 11:33 |
quote:Ik dacht dat het idee was om op termijn al het OV verkeer binnen de cirkel rondom het centrum te vervangen door trams, zoals in Amsterdam en Rotterdam. Dat vind ik echt heel lelijk.... Maar dit is idd het plan volgens de gemeente, dat valt nog wel mee... Al kost het wel 55 miljoen euro ![]() ![]() Hier staat waar de tram precies moet komen, toch best in de weg bij sommige plekken... http://www.busfoto.nl/foto/TramlijnDeUithof.php | |
Sorcerer8472 | dinsdag 2 maart 2010 @ 11:36 |
Een trambaan langs/op de weg tot de wetenschap? Ik geloof niet dat dit maar 55 miljoen kost. Daarvoor is het te lang en daarvoor moet er te veel veranderen... | |
Inu | dinsdag 2 maart 2010 @ 11:37 |
quote: quote:Zegt meneer Wikipedia die alles hebben verzameld van de gemeente. | |
DennisMoore | dinsdag 2 maart 2010 @ 11:38 |
'k Vind zo'n sneltram echt ideáál vergeleken met een bus ![]() | |
DennisMoore | dinsdag 2 maart 2010 @ 11:50 |
quote: quote:Maar da's alleen regionaal vervoer. | |
Mini_rulez | dinsdag 2 maart 2010 @ 11:58 |
Een cursus "remmen en optrekken"? Die naam klinkt wel enigszins betuttelend. ![]() Kan het GVU niet gewoon verplicht/gestimuleerd worden om dit voor het stadsvervoer ook toe te passen? Of valt dat hier al onder? | |
Inu | dinsdag 2 maart 2010 @ 12:04 |
In Eindhoven rijden die Phileas bussen, kunnen we die niet gewoon bestellen? | |
speknek | dinsdag 2 maart 2010 @ 12:36 |
Ik vind D66's plannen wel heel erg autootje pesten. En ik heb niet eens een auto, en haat auto's in de binnenstad. | |
Mini_rulez | dinsdag 2 maart 2010 @ 12:46 |
quote:Het verbaast me sowieso hoe auto-onvriendelijk veel partijen zijn. Je gaat nu al echt niet voor je lol met de auto de binnenstad in, maar allerlei partijen willen nog extra maatregelen nemen om het nóg meer te ontmoedigen. (Zoals wat D66 wil met het Janskerkhof, wat voegt dat nou toe?) Utrecht is al onhandig genoeg voor autobezitters. Veel woningen hebben geen eigen parkeerplaats (en anders geen plaats voor auto's van bezoek) en als je al een auto hebt is het nu ook al veel handiger om dingen binnen de stad gewoon met de fiets/bus te doen vanwege al die eenrichtingstraten en enorm hoge parkeertarieven, als je hem al kwijt komt. Wat willen ze nog meer? Dat je met het niet bouwen van een verbindingsweg zou voorkomen dat er meer verkeer naar Utrecht komt is ook een illusie want mensen moeten hier nou eenmaal zijn dus dat verkeer is er toch wel. Die mensen die nu elke dag in de file staan, staan daar ook niet omdat ze zoveel andere opties hebben. | |
DennisMoore | dinsdag 2 maart 2010 @ 12:49 |
quote:Groene golven, weghalen onnodige verkeerslichten en -borden. Mooie transferia aan de randen zodat je makkelijk de stad in kunt. Het combineren van auto en OV, niet het een of het ander. De binnenstad niet autovrij, maar deels autoluw. Wat is daar pesten aan? | |
speknek | dinsdag 2 maart 2010 @ 12:50 |
quote:Schijnbaar nòg hogere parkeertarieven. Ik zie wel wat in meer tunnels, zoals bijvoorbeeld onder het Westplein, en parkeergarages onder de singels, maar sommige mensen moeten gewoon in de binnenstad zijn, die moet je niet laten bloeden daarvoor. | |
speknek | dinsdag 2 maart 2010 @ 12:52 |
Misschien moet ik overigens de verkiezingsprogramma's nog een keer doorlezen en op de partij stemmen die het meest het Westplein bij het centrum wil betrekken, Lombok bij het centrum = $_$ voor mijn huis. | |
DennisMoore | dinsdag 2 maart 2010 @ 12:52 |
Vergeet ook niet dat Utrecht gewoon heeft te voldoen aan Europese normen mbt luchtkwaliteit. Het is niet zomaar een hobby van Utrechtse bestuurders om de lucht zo schoon mogelijk te willen maken met alle ingrijpende en dure maatregelen die daarvoor noodzakelijk zijn. | |
Inu | dinsdag 2 maart 2010 @ 12:54 |
Niemand gebruikt die transferia toch? Waarom kan de gemeente bedrijven niet gewoon stimuleren om hun werknemers een OV-kaart te geven ipv km-vergoeding? Ik werk in het centrum van Den Haag en ik krijg een NS-jaarkaart als vergoeding en mensen die niet met het OV naar hun werk kunnen komen krijgen bij hoge uitzondering een km-vergoeding. | |
DennisMoore | dinsdag 2 maart 2010 @ 13:05 |
quote:Volgens mij wordt al gekeken naar het type bedrijven dat zich in (centrum) Utrecht wil vestigen, en het aantal parkeerplaatsen voor zo'n kantoor is aan een maximum gebonden. Wat dat betreft vind ik 't eigenlijk iets tussen bedrijf en werknemer. En er zijn al initiatieven zoals www.utrechtbereikbaar.nl Binnenkort schijn ik ook zo'n pas te krijgen. quote:Ambtenaren krijgen ook in principe een OV/fiets-vergoeding, en slecht een heel lage km-vergoeding. | |
Mini_rulez | dinsdag 2 maart 2010 @ 13:07 |
quote:Die eerste twee zijn inderdaad wel weer goede punten. Sowieso zijn er heel veel verkeerslichten in Utrecht die nodig opnieuw afgesteld zouden moeten worden. Zou volgens mij een stuk beter zijn voor het milieu. Maar over de binnenstad, die is toch al autoluw? Wie daar nu nog met de auto komen zijn al alleen de mensen die er echt moeten zijn. Verdere maatregelen zullen daar echt niet veel meer aan veranderen. Voor de luchtkwaliteit lijkt het mij eerder zinvol om het OV aan te pakken buiten het centrum, daar is nog genoeg te winnen. Zeker in Leidsche Rijn, het is zoveel makkelijker om van daaruit met de auto de snelweg op te gaan dan om met de trein ergens naartoe te gaan, want je moet altijd via Centraal en daar gaan welgeteld 2 treinen per uur heen vanaf station Terwijde. Ik ga denk ik maar eens het verkiezingsdebat over Leidsche Rijn luisteren. ![]() | |
Blik | dinsdag 2 maart 2010 @ 13:08 |
Ik vind het onbereikbaar maken van de oude gracht voor auto's eigenlijk best wel een goed plan. | |
Inu | dinsdag 2 maart 2010 @ 13:11 |
quote:Ik ook voor de Nieuwegracht. Ik had mijn bed aan het raam staan daar en de auto's rijden daar allemaal veel te hard, terwijl er geen stoep is en vaak staat het ook helemaal vol. Ons huis zat ook echt vol scheuren, die auto's zijn veel te zwaar voor die weggetjes en werven... quote:Ik ben ook semi-ambtenaar idd... Die Utrecht Bereikbaar pas is eigenlijk niet wat ik bedoel, want daarbij moesten mensen van de auto overstappen naar een bus oid. Mensen moeten gewoon nooit die auto in in de eerste plaats. | |
DennisMoore | dinsdag 2 maart 2010 @ 13:13 |
quote:'k Weet niet wat het concreet betekent. Misschien heeft veel nu te maken met de bouwput? quote:D66 wil een intercity-station voor Leidsche Rijn-Centrum ![]() | |
DennisMoore | dinsdag 2 maart 2010 @ 13:17 |
quote:Mja, idealiter. Maar niet iedereen woont in de buurt van haltes en stations... Dus dat is niet haalbaar denk ik. Zeker buiten de randstad niet. Dus dan lijken transferia mij the next best thing. Misschien ooit in de verre toekomst een systeem waarbij ik naar een Transferium ga, daar een Smart-achtig elektriek autootje huur, en daarmee verder reis? De personal transportation vehicles zegmaar. OV krijg je nóót zo fijnmazig als dat. | |
Sorcerer8472 | dinsdag 2 maart 2010 @ 13:18 |
Wat betreft auto's en milieu valt me op hoe partijen zo kneuterig en onkundig bezig zijn met pestbeleid ipv beleid dat echt werkt. Grootste voorbeeld daarvan is GroenLinks Amsterdam, met tarieven van rond de ¤ 5 per uur om te parkeren binnen de grachtengordel. Maar ook in Utrecht kan men er wat van: Janskerkhof kost ook al ruim ¤ 4. Maar heeft dat geleid tot een vermindering van het verkeer in de binnenstad? Nee! Echter, zaken die aantoonbaar wel kunnen werken om de luchtkwaliteit te verbeteren: Ook staan sommige stoplichten dag en nacht aan terwijl het misschien soms beter is om ze uit te zetten (knipperend oranje), zodat men ook beter uitkijkt en zodat er op name op voorrangswegen niet hoeft te worden geremd voor stoplichten die op rood staan en pas op groen springen als je nét stilstaat voor het stoplicht, omdat de lus 5 meter voor de stopstreep ligt ![]() Volgens mij wordt echt onderschat hoeveel een goed stoplichtenbeleid kan schelen in luchtkwaliteit! Verder is het voor mij een probleem dat ik niet echt te maken heb met de dingen "die spelen" in de verkiezingen. Het zijn veel principedingen die geen invloed op mij hebben, en waar ik niet genoeg van afweet om er een goede keuze over te maken. | |
Inu | dinsdag 2 maart 2010 @ 13:22 |
quote:Ik hoef echt niet elke keer op Leidsche Rijn te stoppen als ik van mn werk af kom. Als een intercity overal gaat stoppen wordt het vanzelf een stoptrein ![]() ![]() quote:Volgens mij kan het bijna niet meer dat je in Nederland niet in de buurt van een bushalte/treinstation woont... En we wonen in Utrecht, niet buiten de randstad ![]() | |
Sorcerer8472 | dinsdag 2 maart 2010 @ 13:23 |
quote:Leuk als je: etc. Hoeveel mensen rijden daar nou sowieso voor hun lol trouwens? Met al die fietsers is het al bijna niet te doen ![]() Hoe dan ook zal er wel een uitzondering moeten worden gemaakt voor bezorgdiensten, leveranciers van winkels, bewoners(!), gehandicapten en taxi's. Allemaal gedoe dus! | |
DennisMoore | dinsdag 2 maart 2010 @ 13:26 |
quote:Oh! Egoïsme ![]() ![]() quote:Ja okay, ook een reden waarom ik geen auto (nodig) heb. Maar stel dat je in Utrecht woont maar in Zeist werkt, of in Harmelen, of in ehm... Tiel. Dat lijken me geen fijne dagelijkse OV-ritjes. | |
Mini_rulez | dinsdag 2 maart 2010 @ 13:29 |
quote:Mijn ouders wonen in Limburg en ik kan je vertellen: dat kan prima hoor. ![]() Zelfs op veel industrieterreinen in de buurt van Utrecht rijden trouwens alleen maar tijdens de spits een paar bussen en de rest van de dag helemaal niets. -edit- Ik vind overigens ook niet dat een intercity in elk willekeurig dorp moet gaan stoppen maar Leidsche Rijn is toch echt iets anders. Er wonen daar tienduizenden mensen die voor hun werk óf ergens anders in Utrecht moeten zijn, óf helemaal buiten Utrecht. Als je wilt dat die allemaal met het openbaar vervoer gaan zullen er toch echt betere verbindingen moeten komen, met Utrecht Centraal of nog beter: zo dat je helemaal niet via Centraal hoeft voor bestemmingen ten westen van Utrecht want dat kost nu zoveel extra tijd dat mensen alleen daarom al niet met het OV gaan. | |
Sorcerer8472 | dinsdag 2 maart 2010 @ 13:34 |
quote:Of dat je regelmatig klanten moet bezoeken... zelfs met heel goed plannen ben je met OV enorm beperkt dan, terwijl je met de auto gemakkelijk overal naartoe rijdt... Sommige bedrijventerreinen zijn buiten de spits helemaal niet met het OV bereikbaar trouwens. Na 10u geen bussen meer, en rond 16u beginnen ze weer te rijden. Wat moet je dan? ... En als ze al rijden en je komt vanaf een station heb je een goede kans dat je eerst nog 30 minuten mag wachten. Dat hakt er wel in als het elke dag zo gaat hoor... of als je eens een keer eerder wilt stoppen met werken, bijv. omdat je een ontzettende migraineaanval krijgt. Dan mag je een taxi nemen naar het station en dan wordt het ook lekker duur ![]() | |
Blik | dinsdag 2 maart 2010 @ 13:35 |
quote:Je hebt achter de Oude Gracht ook nog genoeg wegen lopen waar auto's wel kunnen rijden. En tuurlijk moeten er uitzonderingen zijn. In Den Bosch kun je in principe ook niet met je auto over de markt heen, maar er zijn uitzonderingen voor bussen, vrachtwagens etc. | |
Inu | dinsdag 2 maart 2010 @ 13:39 |
quote:Limburg is ook geen Nederland he ![]() Bij mijn ouders rijdt ook alleen bus die 1x per uur rijdt en op vrijdag zelfs niet meer na 16.00, maar als je ff een half uurtje fietst dan zit je op een treinstation, maar daar zijn veel mensen gewoon te lui voor en nemen dus de auto. En hoeveel mensen uit Limburg werken er nu helemaal in Utrecht? quote:Ik heb 3 jaar op de gracht gewoond en heb de auto's altijd alleen maar vervelend gevonden, voornamelijk mensen die er NIET wonen zijn vervelend. Die moeten dus volgens mij echt geweerd worden... | |
Mini_rulez | dinsdag 2 maart 2010 @ 13:44 |
quote:Ik noem Limburg maar als voorbeeld, het gaat erom dat er waarschijnlijk veel mensen zijn die óf in Utrecht wonen maar op een plek werken waar het OV niet goed is, of andersom. Een half uur fietsen is ook niet altijd een optie als je bijvoorbeeld spullen mee moet nemen, of als je later op de dag nog voor je werk met de auto ergens naartoe moet. Bovendien betekent het toch dag in dag uit een half uur eerder opstaan. Als je meerdere afspraken op een dag hebt op plaatsen die niet toevallig langs een drukke busroute liggen, gaat de extra tijd die het kost met OV ook heel snel oplopen. Als je met de auto bent en je afspraak loopt 5 minuten uit, dan ga je gewoon 5 minuten later naar je volgende afspraak. Wanneer je afhankelijk bent van een bus die 1 keer per half uur rijdt ben je dan meteen een half uur later dan gepland. | |
Inu | dinsdag 2 maart 2010 @ 13:46 |
quote:Ja, maar er zijn ook meer dan genoeg mensen voor wie dat niet geldt en die alsnog met de auto komen... Dat is toch onzin? | |
Mini_rulez | dinsdag 2 maart 2010 @ 13:47 |
quote:Dat is ook onzin, maar om die mensen in de bus te krijgen moet je niet alle mensen die geen keus hebben gaan pesten. | |
speknek | dinsdag 2 maart 2010 @ 13:47 |
Even tussendoor.![]() | |
Inu | dinsdag 2 maart 2010 @ 13:51 |
quote:Nee, maar je kunt wel met werkgevers afspreken dat mensen die het wel kunnen eerder een OV vergoeding krijgen dan een km-vergoeding | |
DennisMoore | dinsdag 2 maart 2010 @ 13:56 |
'k Denk wel eens: waarom zouden werkgevers dure en lastige investeringen doen in telewerken en flexibele werkplekken enzo, als de meeste werknemers gewoon in hun vrije tijd in de file staan? Anders hadden ze dat uur waarschijnlijk op de bank voetbal liggen kijken ![]() Hoeveel file-mopperaars zouden het al eens bij hun baas hebben aangekaart? | |
Mini_rulez | dinsdag 2 maart 2010 @ 13:57 |
quote:Dat kan, maar dat is niet wat de meeste partijen voorstellen. Die denken dat autogebruik gewoon nog niet onaantrekkelijk genoeg is. ![]() | |
The6thgate | dinsdag 2 maart 2010 @ 14:00 |
quote:Maar als je daar woont....en je wilt verhuizen is het toch verdomd onhandig als je niet met je auto voor de deur komt? ![]() | |
Blik | dinsdag 2 maart 2010 @ 14:03 |
quote:Dat is natuurlijk onzin, met een auto-verbod op de Oudegracht wordt niet bedoeld dat er nooit meer auto's mogen rijden. Maar dat de Oudegracht afgesloten wordt voor normaal rijdend verkeer. Dus bestemmingsverkeer kan gewoon toestemming vragen, ook voor een verhuizing bijvoorbeeld | |
The6thgate | dinsdag 2 maart 2010 @ 14:05 |
Oh ja dat kan ook natuurlijk | |
Mini_rulez | dinsdag 2 maart 2010 @ 14:09 |
Dan nog, autovrije grachten is leuk voor de mensen die daar wonen en het scoort waarschijnlijk goed bij veel mensen die nooit met de auto in de binnenstad hoeven te zijn (mij persoonlijk zou het ook weinig uitmaken) maar qua milieu en luchtkwaliteit zet het echt geen zoden aan de dijk. | |
Inu | dinsdag 2 maart 2010 @ 14:10 |
quote:Als je daar woont zijn er echt wel oplossing voor hoor... Net als mensen die in de binnenstad wonen, daar rijden soms ook gewoon auto's ![]() Maar zoals ik al zei, vooral de mensen die er niet wonen zijn erg vervelend op de grachten... quote:Sja, dus gaan ze nog enkele jaren zo door, tot ze in de gaten krijgen dat mensen beter reageren op positieve stimulatie en dan gooien ze het ineens om ![]() Iedereen moet gewoon in de stad gaan wonen waar hij/zij werkt ![]() ![]() | |
Inu | dinsdag 2 maart 2010 @ 14:12 |
quote:Het is volgens mij ook erg goed voor de huizen die daar wonen ![]() | |
Blik | dinsdag 2 maart 2010 @ 14:13 |
quote:Dan zou ik gemiddeld iedere 6 maanden moeten verhuizen ![]() | |
Inu | dinsdag 2 maart 2010 @ 14:14 |
quote:Leuk toch, de gemeente betaalt de verhuiskosten wel ![]() | |
Mini_rulez | dinsdag 2 maart 2010 @ 14:17 |
quote:Woon jij dan in Den Haag? ![]() Dat lost het probleem nooit helemaal op want veel mensen moeten voor hun werk ook naar andere plaatsen dan waar het kantoor zit, bijv. voor afspraken met klanten of andere bedrijven. Er zijn ook genoeg mensen die in Utrecht wonen en in een ander deel van Utrecht werken, en zelfs dat niet goed met OV kunnen doen. Bovendien zou Utrecht dan een stuk groter moeten zijn, er is nu al woningnood. Daardoor is wonen hier ook veel duurder dan op andere plaatsen, en je kunt mensen niet dwingen om voor veel geld hier naartoe te verhuizen als ze op een andere plaats voor hetzelfde geld een veel mooier/groter huis kunnen krijgen. | |
Inu | dinsdag 2 maart 2010 @ 14:18 |
Het was een grapje ![]() | |
Blik | dinsdag 2 maart 2010 @ 14:20 |
Ik woon juist in Utrecht omdat het zo lekker centraal ligt. Mijn kantoor is officieel in Amsterdam, maar ik werk op dit moment in Veldhoven. en dat is allemaal prima te doen met de auto. De files worden voornamelijk veroorzaakt door de mensen die persé in Utrecht zelf moeten werken. | |
Mini_rulez | dinsdag 2 maart 2010 @ 14:22 |
quote:Oh, gelukkig. ![]() Och, wat ik noemde zijn eigenlijk ook gewoon redenen waarom je autorijden nooit helemaal zult kunnen weg-ontmoedigen. Daarom snap ik niet waarom politici daar zo over bezig blijven. Ook dat er bijvoorbeeld in Leidsche Rijn maar 1 parkeerplaats per huis wordt gepland, terwijl wonen in Utrecht zo duur is dat je onderhand alleen maar zo'n huis kunt kopen als tweeverdieners. Dat werkt toch gewoon niet? ![]() | |
Inu | dinsdag 2 maart 2010 @ 14:24 |
quote:Ik vind het ook echt belachelijk dat je bij mij thuis (Max Campus van de SSH) alleen een parkeerplaats krijgt bij een koopappartement en die niet mag onderverhuren aan huurders... Er zijn te weinig parkeerplaatsen en de inpandige parkeergarage is nagenoeg leeg ![]() | |
Blik | dinsdag 2 maart 2010 @ 14:26 |
quote:Veel huizen in Leidsche Rijn hebben toch een oprit? | |
Mini_rulez | dinsdag 2 maart 2010 @ 14:29 |
quote:Dat is er dan toch 1? ![]() Wij krijgen nu een huurappartement in een redelijk hoge prijsklasse, maar ook daar zit maar 1 parkeerplaats bij. | |
DennisMoore | dinsdag 2 maart 2010 @ 15:00 |
Ach, het aantal eenpersoons huishoudens neemt alleen maar toe, dus het is toekomstbestendig parkeerplaatsenbeleid ![]() | |
Mini_rulez | dinsdag 2 maart 2010 @ 15:03 |
Met de "one size fits all" afvalstoffenheffing denken ze ook niet aan eenpersoonshuishoudens. ![]() | |
DennisMoore | dinsdag 2 maart 2010 @ 15:09 |
quote:Hoe denken de lokalen daar trouwens over? D66 in Utrecht zegt volgens mij dat de vervuiler moet betalen... dus afhankelijk van hoeveelheid afval die je aanbiedt. En omdat we in Utrecht nog met niet-weegbare vuilniszakken werken, zou dat dus op basis van aantal personen op adres (volgens GBA) gaan? Zou ik prima vinden. Ik hoef geen duur systeem met chips in Kliko's of het moeten kopen van speciale vuilniszakken... | |
Blik | dinsdag 2 maart 2010 @ 15:12 |
Ach ja, bij de waterschappen maken ze het wat mij betreft wel erg bont. 2-persoonshuishouden wordt standaard voor 3 personen gerekend. | |
Blik | dinsdag 2 maart 2010 @ 15:14 |
quote:Ze zouden in Utrecht ook eens wat beter na moeten denken over afvalscheiding. Woonde in eerst in Zuilen (bij de Rokade in de buurt), en daar kun je prima je afval scheiden. Nu woon ik in het nieuwbouw-gedeelte van Zuilen, en daar hebben ze ook van die prima ondergrondse stortplaatsen. Echter is er nergens een mogelijkheid om je glas en papier te scheiden, echt te bizar voor woorden. | |
Mini_rulez | dinsdag 2 maart 2010 @ 15:17 |
quote:De echte lokale partijen zoals Leefbaar weet ik eigenlijk niet. GL en VVD willen dat de vervuiler betaalt en de SP vindt het te lastig maar die willen de heffing sowieso verlagen en het rioolrecht afhankelijk maken van de waarde van een huis. Ook niet helemaal eerlijk als je het mij vraagt. Bijhouden wie hoeveel zakken inlevert lijkt me inderdaad veel te duur worden, maar rekening houden met het aantal personen in een huis moet toch redelijk makkelijk uit te voeren zijn en da's in elk geval rechtvaardiger dan het huidige systeem. Daarnaast zouden ze wat mij betreft nog wel met meer dingen rekening mogen houden (bijv. wat er voor de deur opgehaald wordt en wat je zelf naar een centraal punt moet brengen, en hoe ver weg je moet gaan om bijv. glas weg te brengen) maar ik kan me voorstellen dat dat misschien te duur wordt. | |
DennisMoore | dinsdag 2 maart 2010 @ 15:18 |
Kijken naar 't aantal personen lijkt me fijnmazig genoeg ![]() Misschien een voordeel van de komende bezuinigingen: geen geld om dure onzinnige systemen in te voeren... Of zou dat ijdele hoop zijn? | |
Q. | dinsdag 2 maart 2010 @ 15:21 |
quote:Ja, want al die dieselbussen zijn zo fijn. ![]() | |
Q. | dinsdag 2 maart 2010 @ 15:22 |
Oh, de VVD is daar vast wel tegen. ![]() -edit- toch niet, ze zijn voor een flink tramnetwerk. Zou bijna op ze gaan stemmen. ![]() | |
Nielsch | dinsdag 2 maart 2010 @ 15:26 |
Wat een bedrijvigheid hier! Ik ben ook wel voor een intercity station in LR centrum. Zeker voor de verbinding naar Den Haag en Rotterdam is dat handig en wellicht een incentive voor mensen om de auto te laten staan. Omreizen met de stoptrein is nu toch wel een barriere. | |
Q. | dinsdag 2 maart 2010 @ 15:31 |
quote:Phileas. ![]() | |
Inu | dinsdag 2 maart 2010 @ 15:32 |
quote:Ik vind ze gewoon heel erg lelijk die trams... Maar ik ga al voor een partij met tramwens, die komt nog het meest overeen met wat ik verder vind... quote:Ja, las ik net ook idd... Maar ze zijn wel mooier dan een tram ![]() | |
Q. | dinsdag 2 maart 2010 @ 15:34 |
quote:Laten ze LR Centrum eerst maar volbouwen, zie ik met de huidige crisis ook niet 1-2-3 gebeuren. | |
Q. | dinsdag 2 maart 2010 @ 15:36 |
quote:Het gaat er dan ook om dan dat het er mooi uit ziet en niet dat het mensen vervoert. Google trouwens eens op "tram bordeaux" en je mening zal snel veranderen. ![]() | |
Q. | dinsdag 2 maart 2010 @ 15:37 |
![]() Ja. Erg lelijk zo'n tram. Zijn bussen veel beter! | |
Mini_rulez | dinsdag 2 maart 2010 @ 15:38 |
Waar is de bovenleiding? | |
DennisMoore | dinsdag 2 maart 2010 @ 15:39 |
quote:Moet je 'm wel in Connexxion-kleuren spuiten, en volplakken met reclame natuurlijk. | |
Q. | dinsdag 2 maart 2010 @ 15:39 |
quote:Onder de grond. Speciaal voor Bordeaux ontwikkeld systeem. ![]() http://nl.wikipedia.org/wiki/Alimentation_par_le_sol | |
Q. | dinsdag 2 maart 2010 @ 15:40 |
quote:GVU uiteraard hè? | |
DennisMoore | dinsdag 2 maart 2010 @ 15:44 |
quote:Why? Huidige is Connexxion. Niet dat 't veel uitmaakt verder... | |
Mini_rulez | dinsdag 2 maart 2010 @ 15:45 |
Als het een vervanging wordt voor bus 12 zal het wel GVU worden, of niet? | |
Inu | dinsdag 2 maart 2010 @ 15:45 |
quote:Ik ben gewoon heel erg skeptisch, ik denk niet dat het iets toevoegt aan het stadsbeeld... In Marseille rijden ook mooie trams, maar daar vond ik het ook gewoon lelijk in het stadsbeeld. | |
Mini_rulez | dinsdag 2 maart 2010 @ 15:47 |
Het stadsbeeld is dus niet ondergeschikt aan het feit dat heel veel mensen een paar bussen voorbij moeten laten gaan tot ze mee kunnen, en als ze er al in kunnen als haringen in een ton zitten? Bussen zijn ook niet mooi. | |
Q. | dinsdag 2 maart 2010 @ 15:47 |
quote:Wat is het alternatief? De mensen moeten toch door de binnenstad. Ondergronds is onbetaalbaar, bussen zijn nog veel lelijker plus enorm vervuilend. We kunnen natuurljik de hele stad op slot doen en van Utrecht een groot, doods openluchtmuseum maken in plaats van een bruisende stad waarin geleefd, gewoont en gewerkt wordt. De natte droom van Kees van Oosten. | |
DennisMoore | dinsdag 2 maart 2010 @ 15:47 |
quote:Nouja, of 't bestek van de nieuwe aanbestedingsdinges wordt gewoon met een lijn verkleind. Lijkt me toch praktischer om alle tram-dingen bij dezelfde organisatie te houden. | |
Mini_rulez | dinsdag 2 maart 2010 @ 15:48 |
quote:Oja, da's ook wel weer waar op zich. Hoe dan ook, GVU is ook niet veel mooier dan Connexxion. ![]() | |
Inu | dinsdag 2 maart 2010 @ 15:50 |
quote:Nee, maar ik vind het wel bij de charme van Utrecht horen ![]() ![]() quote:En ik mag trams ook lelijk vinden ![]() Waarom kan er niet gewoon een treinstation komen zoals op de campus in Nijmegen? Die aftakking vanaf het spoor kan vast net zo makkelijk gemaakt worden als een hele trambaan... | |
DennisMoore | dinsdag 2 maart 2010 @ 15:51 |
quote:Nou, dat hoeft natuurlijk niet. Er zijn ook best hypermoderne gestroomlijnde futuristische bussen die er net zo slick uitzien als jouw tram. En die desnoods elektrisch of op waterstof rijden en daarmee ook geen roet meer uitstoten of lawaai maken (denk ook aan dat gruwelijk irritante "Niet. Meer. Instappen" van de tram. Je zal ernaast wonen...). Bussen zijn gewoon irritant omdat ze door een wijk kronkelen, straatje voor straatje... bochtje voor bochtje. En ze zijn veel krapper dan een fijne sneltram. | |
Inu | dinsdag 2 maart 2010 @ 15:54 |
quote:Passen er meer mensen in een tram dan in een bus 12? Er gaan er vast niet zoveel rijden, dat is duur en zoveel ruimte is er ook niet echt op zo'n spoor... | |
Q. | dinsdag 2 maart 2010 @ 15:54 |
quote:Treininfrastructuur is vele malen duurder, gelijkvloerse kruissingen zijn bijvoorbeeld verboden bij nieuwe spoorlijnen. En langs de campus in Nijmegen loopt als een spoorlijn, toch een beetje een ander verhaal dan het aanleggen van een compleet nieuwe spoorbaan. Trams zijn veel flexibeler, je kan bijvoorbeeld nu ook eenvoudig een halte bij Galgenwaard aanleggen. | |
Nielsch | dinsdag 2 maart 2010 @ 15:55 |
quote:Over dat laatste heb ik ook wel eens nagedacht! Een sprinterlijn van Centraal naar Utrecht Vaartsche Rijn, Uithof, Zeist, Soesterberg en Amersfoort. Ontsluit je ook gelijk de Uithof, Zeist en Soesterberg goed: plaatsen waar nog geen station is en nu alleen bussen naartoe gaan. | |
Q. | dinsdag 2 maart 2010 @ 15:56 |
quote:Trams kan je zo lang maken als je zelf wil, een enkelvoudige tram kan sowieso al veel meer mensen vervoeren dan een dubbelgelede bus (die niet langer te maken is) en daarbij kan je ze aan elkaar koppelen zoals op de Nieuwegeinlijn al gebeurt zonder extra personeelskosten, je hebt maar één bestuurder nodig. En geen tussenruimte tussen de twee trams. Nog afgezien van het feit dat een tram vele malen comfortabeler is. Ik laat liever mijn benen amputeren dan dat ik in de 12s ga zitten. ![]() | |
Q. | dinsdag 2 maart 2010 @ 15:57 |
quote:Hoe wil je een trein dwars door Zeist leggen? Of wil je alleen langs de rand van Zeist gaan stoppen waardoor 90% van de plaats er nog niets aan heeft? | |
DennisMoore | dinsdag 2 maart 2010 @ 15:58 |
quote:Totdat 't perron te kort wordt ![]() En met extra inzet van die Weense trams ontstonden er al problemen voor doorstroming autoverkeer. Maar dan nog: een tram krijg je nooit zo fijnmazig in Utrecht. Dan zou je vanuit veel wijken met de fiets naar de tramhalte moeten. | |
Nobu | dinsdag 2 maart 2010 @ 16:00 |
quote:Voor sommige mensen zijn andere dingen ook nog enigzins relevant, zoals in de spits op de uithof kunnen komen bijvoorbeeld. | |
Q. | dinsdag 2 maart 2010 @ 16:00 |
quote:De nieuwe tramlijn om de zuid krijgt maar weinig gelijkvloerse kruisingen met drukke wegen, de Koningsweg wordt de drukste oversteek en dat is nog goed te overzien. | |
Nielsch | dinsdag 2 maart 2010 @ 16:00 |
quote:Dat laatste ja, langs de noordkant. Nu is er niets. Bovendien kan zo'n station ook andere dorpen dienen: bosch & duin en huis ter heide. |